جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


کابینه جدید مصر معرفی شد

Posted: 02 Aug 2012 08:36 AM PDT

ابقای ژنرال طنطاوی در وزارت دفاع

جـــرس: یک ماه پس از پیروزی محمد مرسی، نامزد اخوان‌المسلمین در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر دولت جدید این کشور معرفی شد.


به گزارش خبرگزاری آلمان، هشام قندیل که توسط مرسی مأمور تشکیل دولت شده بود پنج‌شنبه (۱۲ مرداد/ ۲ اوت) کابینه ۳۵ نفری خود را معرفی کرد.


کابینه هشام قندیل که خود عضو حزب اخوان‌المسلمین است ترکیبی از وزرای تکنوکرات، اسلامگرایان و وزرای مورد تأیید شورای نظامی مصر است.


در کابینه جدید مصر، محمد حسین طنطناوی، رئیس شورای نظامی همچنان عهد‌ه‌دار وزارت دفاع است.


وزارت کشور به سرلشگر احمد جمال‌الدین واگذار شده است که پیشتر مدیر بخش امنیت عمومی در این وزارت‌خانه بود.


محمد عمر، وزیر امورخارجه نیز در مقام خود ابقا شده است.


در مقابل، وزارت اطلاعات به صلاح‌الدین المقصود، از حزب اخوان‌المسلمین واگذار شده است.


این وزارتخانه اختیارات گسترده‌ای در کنترل فعالیت مطبوعات و رسانه‌ها دارد.
 

مجازات حبس گزارشگر تلویزیون ایران در جمهوری آذربایجان به یک سال کاهش یافت

Posted: 02 Aug 2012 08:36 AM PDT

جـــرس: دادگاهی در جمهوری آذربایجان، روز پنج‌شنبه، با کاستن از مجازات « انار بایراملی »، گزارشگر محلی تلویزیون سحر متعلق به ایران، او را به یک سال حبس محکوم کرد.


به گزارش رادیو اروپای آزاد، آقای بایراملی پنج ماه پیش، به اتهام در اختیار داشتن حدود نیم گرم هروئین بازداشت و در دادگاه اولیه به دو سال حبس محکوم شده بود.


جمهوری آذربایجان، مقام‌های ایران را به تبلیغات منفی علیه آن کشور از طریق تلویزیون سحر متهم می کنند.


در سال‌های اخیر تنش‌ها میان دو کشور بالا گرفته است.
 

نیروی انتظامی عروس عضو مجلس خبرگان رهبری را در فرودگاه برهنه کرد

Posted: 02 Aug 2012 08:35 AM PDT

جـــرس: مهدی خزعلی اعلام کرد زنی که چندی پیش توسط پلیس زن فرودگاه امام خمینی تهران برهنه شده عروس یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری بوده است.


به گزارش ندای سبز آزادی، خزعلی در سایت شخصی خود با اشاره به ماجرای برهنه شدن زنی در فرودگاه توسط نیروی انتظامی برای تفتیش بدنی نوشته است: "حضرت آیت الله، حافظ قرآن و نهج البلاغه، عضو خبرگان رهبری، این زن، عروس شما است، دختر حجة الاسلام و المسلمینی که سوابق بلند بالای اجرایی در کشور دارد، نوه آیت اللهی که در بیت امام بود و اینک در بیت رهبری مشغول به کار است. گریه او را از این حادثه شنیدید و گذشتید، اما می دانید چه کسانی ممکن است همه روزه مورد این تعرض و اسائه ادب و هتک حرمت واقع شوند؟ آیا آنها صدایشان به کسی می رسد؟"


وی در بخش دیگری از مطلب خود خطاب به مراجع تقلید خاطرنشان کرده است:اگر صدای مراجع در نیاید، بخدا قسم روزی را می بینم که دختران و عروسان مراجع تقلید را در این کشور برهنه کنند و آن روز دیگر نباید فریاد زنند.


چندی پیش سایت بازتاب خبر داده بود که در اقدامی بی سابقه، پلیس زن فرودگاه امام خمینی، یکی از زنان چادری را برای بازرسی در فرودگاه امام خمینی به صورت لخت مادرزاد درآورد.
 

مهدی فخرزاده، روزنامه نگار و فعال ملی- مذهبی بازداشت شد

Posted: 02 Aug 2012 08:17 AM PDT

جـــرس: به گزارش منابع خبری، مهدی فخرزاده، فعال ملی- مذهبی و روزنامه نگار بازداشت شد.


به گزارش تارنمای ملی- مذهبی، فخرزاده، از جوانان فعال ملی- مذهبی، روز شنبه مورخ ۷/۵/۱۳۹۱ با هجوم نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت شد .


این فعال سیاسی روز شنبه حوالی ظهر توسط چهار تن از ماموران که با حکم وزارت اطلاعات وارد منزل وی شدند دستگیر شد.


گفتنی است مهدی فخرزاده که به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال داده شده تا کنون هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است .
بعد از گذشت چند روز از بازداشت ، هنوز از علت بازداشت و مراحل پیگیری پرونده ی وی اطلاعی در دست نیست.


خاطرنشان می شود مهدی فخرزاده سالیان طولانی است با نشریه چشم انداز ایران به مدیرمسئولی مهندس لطف الله میثمی همکاری دارد.
 

بازداشت یکی از عوامل اختلاس ارزی

Posted: 02 Aug 2012 08:17 AM PDT

جـــرس: در ادامه افشای فسادهای گسترده در نظام بانکی کشور، یکی دیگر از عوامل اختلاس ارزی، این بار در شهر بناب بازداشت شد.


به گزارش فارس، فرمانده انتظامی بناب با اشاره به بازداشت عامل اختلاس ارزی گفت: عامل اختلاس ارزی در یکی از بانک‌های این شهرستان دستگیر شد.


علی سلطانی‌وش اظهار کرد: "در پی اطلاع واصله مبنی بر اینکه کارمند یکی از بانک‌های بناب به نام « الف ـ ه » مقدار قابل توجهی از ارز زائران و مسافران خارج از کشور را به طور کامل تحویل آنها نداده و مبالغ دولتی ارزهای موصوف را به حساب بانکی خود واریز می‌کرده است پرونده در این رابطه در پلیس آگاهی این شهرستان تشکیل شد."


وی ادامه داد: برابر پیگیری‌های پلیس آگاهی شهرستان و با همکاری مسئولان بانک مشخص شد که بیش از ۲ میلیارد ریال مبالغ اختلاس بوده و در این خصوص پس از تشکیل پرونده با هماهنگی مقام قضایی تعداد ۷۵ نفر از مالباختگان با مراجعه به آگاهی شکایت خود را اعلام و فرد مورد نظر دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.


روز گذشته نیز، رییس پلیس آگاهی استان خوزستان از دستگیری رییس بانك و دو تن از همدستانش به دلیل اختلاس سه میلیارد تومانی خبر داده بود.


 

کوفی عنان از نمایندگی بین المللی در امور سوریه کناره گیری کرد

Posted: 02 Aug 2012 08:17 AM PDT

جـــرس: کوفی عنان، نماینده جامعه جهانی برای حل بحران سوریه از سمت خود کناره گیری کرده است.


به گزارش بی بی سی، عنان از طرف سازمان ملل و اتحادیه عرب ماموریت داشت تا راه حلی برای پایان دادن به خشونت‌های سوریه پیدا کند.


بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت که آقای عنان تصمیم گرفته که فعالیت خود در این سمت را تمدید نکند.


آقای بان از تلاش های کوفی عنان در این سمت قدردانی کرده است.
 

آیت الله دستغیب: حمایت از ولی فقیه آن است که وی را از خطاها آگاه کنند

Posted: 02 Aug 2012 06:40 AM PDT

جـــرس: آیت الله دستغیب با اشاره به سوگند نمایندگان مجلس خبرگان در حمایت از ولایت فقیه گفت: "از نظر بنده حمایت از ولایت فقیه وقتی تحقق می‌یابد که رهبری را به خطاها و خلاف شرع‌هایی که در جامعه اتفاق می‌افتد، واقف گردانند."


به گزارش حدیث سرو، این مرجع حامی جنبش سبز، در ادامه دروس ماه رمضان خود در شیراز گفت: کسانی که در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد می‌کنند که حقوق ملت را پاس دارند و از قانون اساسی دفاع کنند، در واقع با خدا و مردم عهد می‌بندند و اگر از سوگند خود تخلف کنند، نقض عهد کرده‌اند. این مسئله در مجلس خبرگان هم همین طور است.


این مرجع تقلید همچنین افزود: از جمله افرادی که مصداق خائن قرار می‌گیرند، طلاب و عالمانی هستند که امر به معروف و نهی از منکر را رها می‌کنند تا مبادا به وجهه شان لطمه بخورد و مورد بی اعتنایی مردم قرار گیرند. این حفظ خود، خیانت به قرآن و به لباسی است که پوشیده‌اند. خیانت دیگری که بعضی اوقات از افراد مختلف سر می‌زند، گرفتن وام و قرض و پرداخت نکردن آن است.


به گزارش حدیث سرو متن کامل سخنان این مرجع تقلید به شرح زیر است:


تفسیر سوره مائده
فَبِما نَقْضِهِمْ میثاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَ جَعَلْنا قُلُوبَهُمْ قاسِیَةً یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ وَ نَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُکِّرُوا بِهِ وَ لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلى‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ إِلاَّ قَلیلاً مِنْهُمْ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اصْفَحْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ (۱۳)
پس به سزای پیمان شکنی، از رحمت خود دورشان کردیم و دلهایشان را سخت گردانیدیم. کلمات خدا را از جای خود تحریف می‌کنند و بخشی از آنچه به آنها گوشزد شده بود، از یاد بردند. پیوسته به خیانتی از آنان آگاه می‌شوی، مگر تعداد اندکی از آنها (که خیانت نمی‌کنند) پس از آنان درگذر و چشم پوشی کن که خداوند نیکوکاران را دوست می‌دارد.
پس از آنکه خدای تعالی در آیه قبل از میثاق بنی اسرائیل سخن گفت و اینکه اگر نماز به پا دارند و زکات بدهند و به پیامبران پس از موسی ایمان آورند و آنها را یاری کنند و به خدا قرض نیکو دهند، خداوند گناهانشان را می‌آمرزد و در بهشت نیکو مسکنشان می‌دهد، در این آیه درباره نقض عهد بنی اسرائیل و کارهایی که انجام داده‌اند و پیامدهای ناشی از آن سخن می‌گوید.قوم بنی اسرائیل، پس از درگیری‌های شدید با فرعونیان و مشاهده‌ی آیات متعدد حضرت موسی علیه‌السلام علیه قبطیان و در نهایت نجات از چنگ آنان، با معجزه‌ی بزرگ شکافته شدن نیل، آن هم به گونه‌ای که کف رودخانه خشک شد و هیچ اثری از تری باقی نماند و دوازده دالان برای عبور دوازده طایفه شان باز شد و در میان هر دالان حفره‌هایی برای مشاهده یکدیگر به وجود آمد و سپس غرق شدن فرعونیان، تازه چون به ساحل سلامت رسیدند و با قومی بت پرست ملاقات کردند، دوباره هوس بت پرستی برسرشان زد و به موسی گفتند: خدایی به ما معرفی کن که آن را در بغل گیریم؛«وَ جاوَزْنا بِبَنی‏ إِسْرائیلَ الْبَحْرَ فَأَتَوْا عَلى‏ قَوْمٍ یَعْکُفُونَ عَلى‏ أَصْنامٍ لَهُمْ قالُوا یا مُوسَى اجْعَلْ لَنا إِلهاً کَما لَهُمْ آلِهَةٌ قالَ إِنَّکُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ» (اعراف، ۱۳۸)«و بنی اسرائیل را از دریا گذراندیم پس به قومی گذشتند که بت‌های خویش را می‌پرستیدند. گفتند: ای موسی! برای ما هم معبودی مانند معبودان اینان قرار ده. موسی گفت: به راستی شما قومی جهالت پیشه‌اید.»

پس از آن نیز چون حضرت موسی چهل روز از میانشان غائب شد و برای مناجات به کوه طور رفت، به گوساله پرستی روی آوردند. گفتند: چون این مجسمه صدایی شبیه صدای گاو می‌دهد، پس خدا است و از آن جمعیت ششصد هزار نفری، همه به جز صد و بیست هزار نفر، مشرک شدند.حضرت موسی از طرف خداوند به آنها فرمان داد به سوی شام روند و با مردم مشرک آنجا جهاد کنند و در آن سرزمین بمانند. اما بنی اسرائیل گفتند:
«قالُوا یا مُوسى‏ إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ما دامُوا فیها فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّکَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ» (مائده، ۲۴)«گفتند: ای موسی! تا آنان آنجایند، ما هرگز وارد نخواهیم شد. تو و پروردگارت بروید و با آنان بجنگید، ما همین جا نشسته‌ایم… .»پس از موسی نیز لجاجت‌ها و خیانت‌های بسیاری کردند تا جایی که در یک روز هفتاد پیامبر را کشتند و پس از آن بر سر کسب و کار خود رفتند!
در زمان حضرت عیسی، با آنکه او پیامبری از خودشان بود و تورات به صراحت خبر از آمدنش داده بود، از هیچ کارشکنی در امر رسالتش فروگذار نکردند و دست آخر نیز آمدند تا به صلیبش کشند و به خیال خود همین کار را هم کردند اما خداوند با دست اعجاز، پیامبر خود را نجات داد. پس از بعثت پیامبر اسلام و هجرت از مکه، با وجود آنکه قبایل مختلفی از آنان، سال‌ها پیش از آن به مدینه و اطراف مدینه آمده بودند تا به پیامبر خاتم ایمان آورند، جز تعداد اندکی ایمان نیاوردند و نشانه‌های پیامبر اسلام را انکار کردند و علیه او با مشرکان هم دست شدند و خیانت‌های متعددی کردند و تا امروز هم آثار شوم وجود آنان در همه جای دنیا مشاهده می‌شود و حتی آمریکا که خود را ابرقدرت جهان می‌داند، به یهودیان باج می‌دهد.
البته این از قدرت آنها نیست، از مکر و شیطنت آنها است، همان چیزی است که شیطان دارد. آیا شیطان قدرتمند است؟ حیله گری و خباثت آنها به حدّی است که حاضرند همه‌ی دنیا را فدا کنند و خود باقی باشند. اما خدای تعالی برای آنها ذلت را رقم زده و ذلت آنان همین است که همواره آرزوهای دراز خود را به گور می‌برند و در آتش آنچه دارند، می‌سوزند.فَبِما نَقْضِهِمْ میثاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ؛ خداوند به خاطر نقض عهد یهودیان، آنان را لعن کرد. قرآن کریم چند طایفه را به طور مشخص لعن فرموده است از جمله دروغگویان را.«وَ الْخامِسَةُ أَنَّ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَیْهِ إِنْ کانَ مِنَ الْکاذِبینَ» (نور، ۷)«و درباره پنجم گوید: لعنت خدا بر او باد اگر از دروغگویان باشد.»کسی که دروغ، سجیّه‌اش شده و همواره دروغ می‌گوید، ملعون است یعنی از رحمت خدا دور است.


گروه دیگری که مورد لعن قرآن قرار گرفته‌اند، ظالمین هستند. منظور از ظلم، تجاوز به حقوق دیگران است کسی که بدون جهت شرعی به مال یا جان یا ناموس دیگران تجاوز کند، ظالم است. تجاوز به ناموس، شامل تهمت زدن و ناسزا گفتن‌های ناموسی نیز می‌شود و تجاوز به جان، از کتک زدن تا کشتن را در بر می‌گیرد. البته کسی که مرتکب گناهی شود و حدّ شرعی بخورد؛ مثلاً زنا کند و با حکم قاضی جامع الشرایط حدّش بزنند، مورد ظلم قرار نگرفته است. ظلم آن است که بدون جهت شرعی باشد یا منطبق بر قانونی که از شرع گرفته شده، نباشد.کسانی که در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد می‌کنند که حقوق ملت را پاس دارند و از قانون اساسی دفاع کنند، در واقع با خدا و مردم عهد می‌بندند و اگر از سوگند خود تخلف کنند، نقض عهد کرده‌اند. در مجلس خبرگان هم همین طور است. نمایندگان مجلس خبرگان سوگند می‌خورند که از ولایت فقیه حمایت کنند. از نظر بنده حمایت از ولایت فقیه وقتی تحقق می‌یابد که رهبری را به خطاها و خلاف شرع‌هایی که در جامعه اتفاق می‌افتد، واقف گردانند. اگر کسی چنین کند، به عهد و قسم خود وفا کرده است و گر نه صرف تعریف و تمجید، حمایت محسوب نمی‌شود. هر چه باشد انسان در محلّ سهو و نسیان است. در اداره‌ی کشوری با هفتاد میلیون جمعیت، گاه مسائلی پیش می‌آید که ناگزیر باید درباره‌ی آنها تذکر داد.


وَ جَعَلْنا قُلُوبَهُمْ قاسِیَةً؛ نقض عهد با خدای تعالی موجب قساوت قلب می‌شود. نتیجه‌ی قساوت قلب، عدم تأثیر موعظه و حرف حق و بلکه جبهه گیری و عصبانیت در مقابل حق است.در مقابل قساوت قلب، شرح صدر قرار دارد. وقتی از پیامبر درباره‌ی معنای شرح صدر پرسیدند، فرمود:«التَّجَافِی عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَ الْإِنَابَةُ إِلَى دَارِ الْخُلُودِ وَ الِاسْتِعْدَادُ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلولِ الْفَوْت» (مرآه العقول، ج۲، ص۲۵۰)«اعراض از دنیا و توجه به سرای جاوید آخرت و آمادگی برای مرگ، قبل از آمدن آن.»التَّجَافِی عَنْ دَارِ الْغُرُورِ؛ یعنی خالی شدن دل از محبت دنیا؛ یعنی پول و ثروت هر چقدر زیاد هم شود، انسان را به خود مشغول نکند و مانع انفاق آن نشود. خصوصا روحانیون معزّم اگر واقعاً اهل تقوا باشند، وقتی وجوهات به دستشان می‌رسد، آن را سپرده‌ی بانک نمی‌کنند تا سود رویش بیاید، آن هم سودی که حلال و حرام آن مخلوط است، بعد هم معلوم نیست طلبه‌هایی که از این پول‌ها شهریه می‌گیرند و می‌خورند، چه بر سرشان بیاید!کسی که واقعا باتقوا است یا مسوولیت پذیرش وجوهات را نمی‌پذیرد یا اگر پذیرفت، آن را در جای خود و برای طلاب درس خوان و باتقوا مصرف می‌کند و اگر زیاد آمد برای شیعیان و مومنانی که محتاج وسایل زندگی و خانه‌اند هزینه می‌کند. یقینا امام زمان علیه‌السلام، از اینکه پول‌های ایشان برای دوستانشان هزینه شود، راضی هستند.وَ الْإِنَابَةُ إِلَى دَارِ الْخُلُودِ؛ انابه یعنی روی آوردن و نزدیک شدن به عالم آخرت. در نتیجه وقتی حضرت عزرائیل می‌آید، با او دشمنی نمی‌کند و از ملاقاتش غضبناک نمی‌شود. بلکه از دیدنش خوشحال هم می‌شود. هر کس با ملک مقرّب پروردگار (جناب عزرائیل) دشمن باشد، دشمن خدا است.
بسیار مهم است که انسان مشتاق لقای پروردگار باشد؛ مُشتاقَهً الی فَرحَهِ لِقائک. حضرت آیت الله العظمی نجابت رحمه‌الله می‌فرمود: وقتی آیت الله سید جمال گلپایگانی به جوار رحمت حق شتافت، یکی از دوستانش –که دوست آیت الله العظمی نجابت بود –خوابش را دید که به او گفته بود: واقعاً راحت شدم و از این راحتی، در پوست خود نمی‌گنجم. آیت الله سید جمال گلپایگانی به شهادت آیت الله العظمی نجابت، هم سالک بود و هم سائر بود و هم استاد.
کسی که شرح صدر ندارد، قسی القلب می‌شود و نشانه‌ی بارز آن این است که مرگ را دور می‌بیند. عمرش از نیمه گذشته اما تازه هوای جوانی در سر دارد و در پی گرفتن زن دیگر و تجدید اسباب راحتی است.
قساوت قلب؛ یعنی چسبیدن به دنیا و مادیات و دل بستن و عشق ورزیدن به مال و جمال و مقام، و گردن زدن هر کس که مانع او در راه رسیدن به معشوقانش شود. این تهدیدی است از جانب قرآن که هر کس نقض عهد کند، قسی القلب می‌شود و هیچ بعید نیست که سرانجام کارش به اینجا منتهی شود.دوستی می‌گفت: شما که راجع به خلفای بنی امیه و بنی عباس سخن می‌گویید، بعضی گمان می‌کنند شاید آنها را با حاکمیت امروز جمهوری اسلامی مقایسه می‌کنید. بنده گفتم: اینچنین نیست و بنده چنین منظوری نداشتم، اما این خطرات وجود دارد و اشخاص و گروه‌ها و حاکمان جمهوری اسلامی باید به شدت مواظب باشند. به هر حال قدرت، دامگاه خطرناکی برای همه افراد است و رهایی از آن آسان نیست، مگر آنکه دائم به خدا پناه برند. باید نصیحت خیرخواهان را بشنوند و در آن بیندیشند. سخنان بنده هم هشداری است برای حاکمیت تا در دام خطرات بزرگ تر نیفتند.
یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ؛ هر کس عهد خدا را نقض کند، جه از بنی اسرائیل باشد و چه از علمای اسلام، کارش به جایی می‌کشد که به تحریف کتاب خدا می‌پردازد. یهودیان تورات موسی را به طور کلی فراموش کردند و کتاب جدیدی به نام تورات نوشتند و در میان مردم منتشر ساختند؛«فَوَیْلٌ لِلَّذینَ یَکْتُبُونَ الْکِتابَ بِأَیْدیهِمْ ثُمَّ یَقُولُونَ هذا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ» (بقره، ۷۹)«پس وای بر کسانی که کتاب را با دست خود می‌نویسند و می‌گویند: این از جانب خدا است.»
عده‌ای از آنها نیز نشانه‌های پیامبر خاتم را از کتاب خود حذف کردند. بعضی نیز معنا را تحریف می‌کردند؛ یعنی نشانه‌ها بود اما می‌گفتند: این نشانه‌ها متعلق به این پیامبر نیست و آن رسول هنوز نیامده است. مسیحیان نیز انجیل را تحریف کردند. اما علمای اسلام چون نتوانستند ظواهر قرآن را تغییر دهند، به تحریف معانی آن پرداختند؛ یعنی پس از آنکه آیه‌ی «ابلاغ» نازل شد و پیامبر به صراحت فرمود: «مَن کُنتُ مَولاه فَهذا عَلیٌّ مَولاه» گفتند: معنای مولا، دوست است نه سرپرست یا مثلا وقتی خدای تعالی فرمود:«إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً» (احزاب، ۳۳)«جز این نیست که خدا اراده فرموده هرگونه پلیدی و آلایشی را از شما اهل بیت بزداید و شما را به شایستگی پاک گرداند.»
گفتند: این قسمت آیه، مانند قسمت ماقبل خود، درباره زنان پیامبر نازل شده است، در حالی که هر کس مختصر آشنایی با صرف و نحو عربی داشته باشد می‌فهمد که ضمایر قسمت اول آیه، جمع مونث و ضمایر این قسمت، جمع مذکر است و اصولاً چرا باید زنان را با ضمیر جمع بیاورد؟ علاوه بر آنکه در میان زنان پیامبر، عایشه هم بود که بر مولا علی علیه‌السلام که خلیفه‌ی وقت بود، خروج کرد و هیچ شکی در این باره نیست.
نظیر این آیات که مخصوصا راجع به مولا علی علیه‌السلام بود و علمای اسلام آن را تحریف یا کتمان کردند بسیار زیاد است و از جمله کسانی که خدای تعالی در قرآن کریم آنها را لعن فرموده، همین افرادند؛
«إِنَّ الَّذینَ یَکْتُمُونَ ما أَنْزَلْنا مِنَ الْبَیِّناتِ وَ الْهُدى‏ مِنْ بَعْدِ ما بَیَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِی الْکِتابِ أُولئِکَ یَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَ یَلْعَنُهُمُ اللاَّعِنُون» (بقره، ۱۵۹«کسانی که دلایل روشن و هدایتی را که فرو فرستادیم و در کتاب برای مردم بیان نمودیم، کتمان کنند، خدا لعنتشان می‌ند و لعنت کنندگان نیز لعنتشان می‌کنند.»
اما خدای تعالی قرآن کریم را به گونه‌ای قرار داده است که هر کس بخواهد در آن دست بَرَد و معانی آیات آن را تحریف کند، مورد اعتراض همه‌ی مسلمانان قرار می‌گیرد. در واقع خداوند بعد از وجود مقدس حضرت بقیه الله الأعظم، تمامی مسلمانان را حافظ و نگهبان قرآن قرار داده است، علی الخصوص علمای ربّانی را که بر تقوای خویش مراقبند و آیات الاهی و سنت پیامبر را به هر بها، حفظ می‌کنند.
نَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُکِّرُوا بِهِ؛ علمایی که در خدمت دستگاه اموی و عباسی بودند، آیات قرآن را به نفع اربابان خود تفسیر و تأویل می‌کردند. در زمان شاه هم بعضی عالم نماها برای خوشایند دستگاه شاهنشاهی، آیاتی را به شاه نسبت می‌دادند. این رفتارها موجب می‌شد نصیب و حظّی که باید از قرآن ببرند، فراموش کنند.
وَ لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلى‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ؛ خدای تعالی به پیامبر خویش خاطرنشان می‌کند که خیانت این یهودیان کار دیروز و امروزشان نیست. آنها پیوسته در حال توطئه چینی و خیانت کاری هستند و تا قیام مهدی(علیه‌السلام) چنین خواهد بود.
به راستی این جحودان –الا اندکی از آنها –هیچ چیز جز پول و قدرت را نمی‌شناسند و خدایی جز زر ندارند. امروزه یکی از بزرگ ترین زرّاد خانه‌های اتمی دنیا در اختیار رژیم صهیونیستی است و هیچ باکی ندارند که در راه رسیدن به مقاصد شوم خود تمام دنیا را خراب کند اما در عین حال ذلیلند و خداوند بدبختی و ذلت را نصیبشان فرموده است:
«وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَ ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الْمَسْکَنَة» (آل عمران، ۱۱۲)«پیوسته به خشم خدا گرفتارند و مهر بیچارگی و ذلت بر آنان زده شده است.»همواره دچار وحشتند و خداوند از راه های مختلف بر وحشت و اضطرابشان می‌افزاید.
إِلاَّ قَلیلاً مِنْهُمْ؛ در میان یهودیان –و همچنین مسیحیان –افراد منصفی هم وجود دارند که مانند سایر هم کیشان خود نیستند.فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اصْفَحْ؛ خداوند به پیامبر خود می‌فرماید: از آنها درگذر و از خطاهایشان چشم پوشی کن. به طور قطع این کار احسانی است از جانب رسول اکرم بر آنها و خداوند محسنین را دوست می‌دارد؛ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ
مصادیق خیانت کاران
از جمله افرادی که مصداق خائن قرار می‌گیرند، طلاب و عالمانی هستند که امر به معروف و نهی از منکر را رها می‌کنند تا مبادا به وجهه شان لطمه بخورد و مورد بی اعتنایی مردم قرار گیرند. این حفظ خود، خیانت به قرآن و به لباسی است که پوشیده‌اند. خیانت دیگری که بعضی اوقات از افراد مختلف سر می‌زند، گرفتن وام و قرض و پرداخت نکردن آن است، آن هم با وجود تمکّن بازپرداخت آن.عمل دیگری که مصداق خیانت است، نگاه شهوی به زنان مومن و عفیف یا لمس کردن آنها به حرام است. همچنین زنانی که خود را در معرض نامحرم قرار می‌دهند، به خود و شوهرانشان خیانت می‌کنند.بزرگان جامعه هم اگر حقوق مردم را پایمال کنند، در حقّ آنان خیانت کرده‌اند. کسی هم که به احکام اسلام بی اعتنایی می‌کند و نماز نمی‌خواند و روزه نمی‌گیرد، به خود خیانت کرده است.
 

انتقال ابوالفضل قدیانی به بیمارستان در پی اعتصاب غذا

Posted: 02 Aug 2012 06:24 AM PDT

جـــرس: به گزارش منابع خبری، ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی که از روز دوشنبه در اعتراض به رفتار غیرانسانی مسئولان زندان دست به اعتصاب غذا زده بود، به دلیل قلب درد و به هم خوردن حال وی به بیمارستان اعزام شد.


به گزارش کلمه، ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین که از روز دوشنبه در اعتراض به رفتار غیرانسانی مسئولان زندان دست به اعتصاب غذا زده بود، ساعت ٣صبح به دلیل قلب درد و به هم خوردن حال وی به بیمارستان طالقانی اعزام شد.


این عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب در حالی به بیمارستان طالقانی منتقل شد که خانواده ی وی خواستار بستری شدن وی در بیمارستان پارس بودند که با مخالفت روبرو شد.


چند روز پیش کلمه گزارش داده بود که ابوالفضل قدیانی که با ضرب و شتم ماموران زندان اوین و با پای برهنه با غل و زنجیر به بیمارستان پارس تهران منتقل شده بود در اعتراض به این رفتار غیرانسانی دست به اعتصاب غذا زده است.


بر اساس این گزارش، دستور ضرب و شتم توسط علی اشرف رشیدی، رئیس سابق زندان دیزل آباد کرمانشاه و رئیس جدید زندان اوین صادر و توسط سروان رفیعی فرمانده یگان انتظامات زندان اوین و پاسیار محمد عطاری و با همراهی ۱۴ پاسیار مامور انتقال، به اجرا درآمد و پس از آن، این زندانی سیاسی که از رفتن با غل و زنجیر به بیمارستان امتناع کرده بود، با پای برهنه و لباس های آشفته به بیمارستان منتقل شد.
 

گزارش تصویری - کمبود آب آشامیدنی در منطقه محروم بشاگرد

Posted: 02 Aug 2012 05:53 AM PDT

 روستای دستگرد شهرستان بشاگرد با صد و پنجاه خانوار جمعیت از نعمت آب اشامیدنی سالم محروم است و مردم روستا به سختی و با آب غیربهداشتی زندگی خود را سپری می کنند. روزانه شش هزار لیتر آب بوسیله تانکر در اختیار مردم این روستا قرار می گیرد اما این مقدار آب علاوه بر اینکه نیازهای مردم را تامین نمی کند به دلیل اینکه از بستر رودخانه جمع آوری می شود، غیر بهداشتی بوده و مردم از آن برای شست و شو استفاده می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک فعال کارگری: مهم‌ترین ضعف‌تشكل‌های صنفی وابستگی به احزاب و دولت است

Posted: 02 Aug 2012 05:26 AM PDT

فشار نیروهای امنیتی برای انحلال سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه
جـــرس: یك فعال كارگری در هرمزگان وابستگی تشكل‌های كارگری به احزاب سیاسی و دولت را مهم‌ترین عامل ضعف این نهاد‌های صنفی در پی‌گیری حقوق كارگران دانست. همزمان، و در پی تداوم فشار بر فعالان کارگری در ایران، فدراسیون جهانی کارگران صنایع کشاورزی، خدماتی و غذایی با انتشار بیانیه‌ای از فشار نیروهای امنیتی بر اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه برای انحلال این تشکل کارگری خبر داد.


به گزارش ایلنا، محمد دریانوس، دبیر خانه كارگر هرمزگان گفت: تشکل‌های کارگری برای حفظ استقلال باید تمامی تلاش خود را به كار بگیرند تا بتوانند در انجام وظیفه خود كه حمایت از كار و جامعه كارگری است موفق عمل كنند.


دبیر خانه كارگر هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه هر چه بیشتر به نیروی کار جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های اقتصادی کشور تاكید كرد و افزود: اهمیت و جایگاه نیروی کار در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاب می‌‌كند که نمایندگان و تشکل‌های کارگری با ارائه برنامه کاربردی و با تدوین و تصویب و تغییر قوانین کار امکان قرار گرفتن نیروی کار را در جایگاه حقیقی‌اش فراهم کنند.


او با بیان اینكه رشد صنعتی و اقتصادی به مهارت نیروی كار بستگی دارد، اظهار كرد: منافع اقتصادی کشور زمانی حاصل می‌شود که دانش ایجاد شده به دست نیروی کار در بخش تولید و خدمات مورد استفاده قرار گیرد.


اعتراض بین المللی
به گزارش رادیو اروپای آزاد، ، فدراسیون جهانی کارگران صنایع کشاورزی، خدماتی و غذایی با انتشار بیانیه‌ای از فشار نیروهای امنیتی بر اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه برای انحلال این تشکل کارگری خبر داد.


بر اساس بیانیه اعضای هیات مدیره این سندیکای کارگری که بیش از یک هزار عضو دارد در دو ماه اخیر از سوی ماموران امنیتی احضار شده و به آنان گفته شده است با امضای نامه‌ای، انحلال این تشکل غیر دولتی را اعلام کنند تا بازگشت به کار آنان در شرکت نیشکر هفت تپه امکان پذیر شود.


یتر رازمن، مسئول بخش ارتباطات فدراسیون جهانی کارگران صنایع کشاورزی، خدماتی و غذایی، با اشاره به این که فشار بر تشکل‌های کارگری در ایران موضوع جدیدی نیست، می‌گوید:این موج جدیدی است که علیه این تشکل‌ها آغاز شده است. ما همراه با اتحادیه‌های دیگر کارگری در جهان مانند فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل و کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری از تمام توان خود برای فشار وارد آوردن بر مقام‌های ایرانی استفاده خواهیم کرد تا از تلاش برای انحلال تشکل های کارگری دست بردارند.


فدراسیون جهانی کارگران صنایع کشاورزی، خدماتی و غذایی در این ارتباط خواستار توقف آنچه «هرگونه اذیت و آزار، زندانی کردن فعالان کارگری در هفت تپه» نامید و همچنین و بازگشت به کار اعضای سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه شده است.


سندیکای کارگری شرکت نیشکر هفت تپه در آبان سال ۸۷ فعالیت خود را که در سالیان نخست پس از انقلاب بهمن ۵۷ متوقف شده بود از سر گرفت. اما به گفته اتحادیه های بین المللی کارگری و سازمان های جهانی حقوق بشری، اعضای هیات مدیره این سندیکا از همان ماه های نخست تحت فشارهای امنیتی و قضایی قرار گرفتند و حتی بازداشت و زندانی و حتی تعدادی از آنها اخراج شدند.


در این میان، بر اساس گزارش‌های غیر رسمی، برخی دیگر از تشکل های کارگری و مدنی نیز در ماه‌های اخیر تحت فشارهای مشابهی قرار داشته اند تا خود را منحل کنند.