جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


گزارش تصویری - اعتراضات مردمی در تونس و فرار دیکتاتور

Posted:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

زلزله شهرستانهای غرب مازندران را لرزاند

Posted:


جرس: حوالی ساعت 15 و 31 دقیقه و 45 ثانیه عصر یکشنبه، زلزله شهرستان های رامسر، تنکابن و چالوس را لرزاند.

به گزارش مهر  و تایید مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی 3.6 در مقیاس درونی زمین، حوالی ساعت 15 و 31 دقیقه بخش های از مناطق غرب مازندران در شهرستان های رامسر، تنکابن و چالوس را لرزاند.

بر اساس این گزارش، کانون زمین لرزه که در شهرهای کتالم و سادات شهر شهرستان رامسر بوده در بخش های مختلف کوهستانی و روستاهای رامسر، تنکابن و چالوس احساس شده است.   با توجه به اینکه هم اکنون بخش های مختلف مازندران دارای بارش شدید باران در دامنه ها و برف در ارتفاعات بوده، روستاهای کوهستانی بخش گردشگر پذیر کلاردشت نیز این زمین لرزه را احساس کردند.   هنوز گزارشاتی مبنی بر خسارات احتمالی جانی و مادی این زمین لرزه گزارش نشده است.  

تعیین وثیقه برای روزنامه نگاران بازداشتی شرق

Posted:

  


جرس: مقام های قضایی برای سه عضو بازداشتی روزنامه شرق وثیقه تعیین کردند.

به گزارش جرس، برای "کیوان مهرگان" دبیر سرویس سیاسی  و "فرزانه روستایی" دبیر سرویس بین الملل این روزنامه مبلغ 10 میلیون تومان و برای "ریحانه طباطبایی" عضو سرویس سیاسی نیز مبلغ 60 میلیون تومان وثیقه درخواست شده است.

این سه نفر حدود یک ماه و نیم پیش در حمله نیروهای امنیتی به روزنامه شرق به همراه "احمد غلامی" سردبیر و "علی خدابخش سرمایه گذار" این روزنامه بازداشت شده بودند.

 

آقای غلامی و خدابخش حدود دو هفته پیش با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند. دادستان تهران در بیان دلیل بازداشت این افراد ادعا کرده بود که آنان در صدد نوشتن اطاعیه علیه نظام بوده اند و جرم امنیتی دارند.

شنیداری - واکنش سید علی خمینی به اخبار جعلی برخی سایتهای اصولگرا

Posted:

 

This text will be replaced var so = new SWFObject('http://www.rahesabz.net/picstories/media/Mousavi/player-viral.swf','mpl','470','24','9'); so.addParam('allowfullscreen','true'); so.addParam('allowscriptaccess','always'); so.addParam('wmode','opaque'); so.addVariable('file','http://sabz-media-www.s3.amazonaws.com/naveye%20emam.mp3'); so.write('mediaspace');

 

لینک دانلود

 

شنیداری - آهنگ سراب از محمد اصفهانی

Posted:

 

This text will be replaced var so = new SWFObject('http://www.rahesabz.net/picstories/media/Mousavi/player-viral.swf','mpl','470','24','9'); so.addParam('allowfullscreen','true'); so.addParam('allowscriptaccess','always'); so.addParam('wmode','opaque'); so.addVariable('file','http://sabz-media-www.s3.amazonaws.com/Mohammad%20Esfahani%20-%20Saraab.mp3'); so.write('mediaspace');

 

لینک دانلود

 

توکلی: عدم اعلام نرخ بیکاری نشان می‌دهد ادعاهای اقتصادی دولت درست نیست

Posted:

جرس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است که اعلام نکردن نرخ بیکاری نشان می‌دهد ادعاهای اقتصادی دولت درست نیست.

 

به گزارش افکارنیوز، احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه طبق قانون اساسی کشور وظیفه دولت اعلام شاخص‌های اقتصادی است، گفت: نرخ بیکاری در کشور در حدود ۱۴ درصد است که عدم اعلام نرخ بیکاری از سوی دولت سبب افزایش سوءظن مردم می‌شود.

 

وی ادامه داد: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش هزینه‌های تولید سبب کاهش میزان سرمایه‌گذاری و تولیدات کشور در طی ۲ سال آینده می‌شود که این امر خود در افزایش میزان نرخ بیکاری نقش موثری دارد.

 

نماینده تهران با اشاره به اینکه اعلام نکردن نرخ بیکاری از سوی مرکز آمار مربوط به دلایل سیاسی است، افزود: شاخص بیکاری محکی بود برای ادعای دولت که بسیاری از اقدامات اقتصادی خود را درست می‌دانست در حالیکه بیان نکردن نرخ بیکاری نشان می‌دهد این ادعا درست نیست.
 

هيات منصفه مطبوعات مدير مسوول «نسل امروز» را مجرم دانست

Posted:

جرس:‌ هيات منصفه مطبوعات  مدير مسوول نشريه‌ي «نسل امروز» رابه اتهام استفاده ابزاري از تصاوير زنان، با اكثريت آرا مجرم دانست.

 

به گزارش ایسنا، جلسه‌ي رسيدگي به كيفرخواست مطروحه عليه مديرمسوول نشريه «نسل امروز» صبح روز يك‌شنبه 26 دي ماه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان به رياست قاضي مديرخراساني و با حضور اعضاي هيات منصفه برگزار شد.

 

براساس اين گزارش، هيات منصفه مطبوعات مديرمسوول «نسل امروز» را در خصوص اتهام استفاده ابزاري از تصاوير زنان با اكثريت آراء مجرم دانست و همچنين با اتفاق آرا وي را مستحق تخفيف در مجازات دانست.
 

جلوگیری از ورود زهرا رهنورد به دانشگاه تهران

Posted:

جرس: سایت اصولگرای مشرق ادعا کرد: زهرا رهنورد كه صبح امروز قصد ورود به دانشگاه تهران را داشت پس از ممانعت مسئولین دانشگاه از ورود وی، مجبور شد به منزل برگردد.
 

 

به گزارش مشرق، زهرا رهنورد، استاد دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران صبح امروز برای حضور در مراسم پایان نامه یكی از دانشجویان رشته هنر قصد ورود به دانشگاه تهران را داشت كه از حضور وی در این دانشگاه جلوگیری شد كه در نهایت مجبور شد به منزل باز گردد.

رئیس دانشگاه تهران در ماه های گذشته طی ابلاغیه ای خواستار عدم ادامه فعالیت زهرا رهنورد در گروه فرهنگ و هنر دانشگاه تهران شده و ورود وی به دانشگاه را ممنوع اعلام كرده است.


دو ماه پیش نیز روزنامه ایران نوشت: دانشگاه تهران سرانجام به خواست دانشجویان این دانشگاه پاسخ مثبت داده و به تازگی از ورود زهرا رهنورد به این دانشگاه جلوگیری کرده است.


البته تاکنون خبری مبنی بر قطع حقوق وی به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه تهران منتشر نشده است.

انتشار هشتمین پاسخ به نامه “استیضاح رهبری”: کتاب 400 صفحه ای نقد قال

Posted:

  

سایت دولتی شبکه ایران خبر داد: پاسخ 400 صفحه ای "نقدقال" به کدیور، هاشمی سکوت کرد، ذوعلم پاسخ داد. به گزارش شبکه ایران کتاب "نقد قال" که به قلم حجت‌الاسلام علی ذوعلم به نگارش درآمده، نویسنده در تلاش است که از دو منظر دینی و قانونی حقیقت و واقعیت ولایت فقیه را تبیین کند. این کتاب، نامه‌ محسن کدیور که به شکل سرگشاده و با عنوان "استیضاح رهبر، ارزیابی کارنامه بیست و یک ساله رهبر جمهوری اسلامی ایران" خطاب به آقای هاشمی رفسنجانی منتشر شد را مورد تجزیه و بررسی قرار می‌دهد.

 

جرس: شبکه ایران در ادامه نوشته است: هر چند این نامه در تاریخ 26 تیر89 منتشر شد اما تاکنون از سوی هاشمی رفسنجانی تنها این سکوت بوده که نقش واکنش را بازی کرده است! که این خود جولانگاهی شد برای فتنه‌گران، اما علی ذوعلم در مقام پاسخ، تبیین و نه توجیه برآمده و سکوت مخاطب اصلی نامه را جبران کرد!"

 

جملاتی از کتاب : "چه کسی از حذف اصل ولایت فقیه سود می برد؟ آیا مردم و کشور؟ اسلام و مسلمین؟ و یا ابرقدرت ها و دیکتاتورهایی که برای بازیابی سلطه خود بر این کشور، دندان تیز کرده اند و تنها مانع اصلی خود را، همین اصل محوری و ریشه ای ولایت فقیه می دانند؟ اعتراف نویسنده این نامه به اینکه «رهبری در 21 سال گذشته برای حفظ استقلال سیاسی موفق بوده است،»، اعتراف بسیار مهمی است! اگر ایشان انصاف داشته باشد، دراین پرسش تأمل کند که آیا غیر از تکیه بر ولایت فقیه عادل می توان استقلال این کشور را حفظ کرد؟"

 

نویسنده در مقدمه کتاب در اشاره به چگونگی پاسخ و برخورد نسبت به این مسئله تأکید بر این دارد که در این راستا می‌توان به سه شیوه عکس‌العمل نشان داد: نخست آنکه همانند بسیاری دیگر از اقدامات مخالفان علیه ولایت فقیه، این نامه نیز جدی گرفته نشود و بنا به قاعده "الباطل یموت بترک ذکره" با بی‌اعتنایی از کنار آن رد شد. دوم آنکه مواجهه سیاسی صورت گیرد و این نامه را به عنوان یکی از حلقه‌های هجوم طراحی شده برای تزلزل و تردید در جایگاه رفیع رهبری نظام در چشم و دل مردم و تلاشی برای شکست اقتدار رهبری و قدرت ملی، مورد تحلیل و فعل و انفعال قرار دهیم. در برخورد سوم که در واقع عکس‌العمل اصلی کتاب نسبت بدان است، همان توجه به مفاد این نامه نه به جهت اعتبار علمی یا حقوقی آن، بلکه از نظر عاملی برای القای شبهه در برخی جوانان جویای حقیقت است که خود به خود ممکن است در ذهن آنان سوالاتی را ایجاد کند و براین اساس نویسنده نیز پاسخ‌گویی به این نامه را وظیفه‌ای دینی و عملی و ملی برای این‌گونه افراد می‌داند تا بدین جهات به تبیین برخی حقایق و صیانت از ایمان انقلابی و اسلامی جامعه کند.

 

کتاب نقد قال با شمارگان 2500 نسخه در چاپ اول از سوی کانون اندیشه جوان روانه بازار کتاب شده است. "نقدقال" در دوازده فصل نقد و بررسی محورهایی همچون "استبداد و دیکتاتوری"، "وهن اسلام"، "آزمون رهبری"، "ظلم و جور"، "قانون‌ستیزی و براندازی جمهوری اسلامی" و... را در دستور کار دارد و با اضافه کردن ضمیمه‌هایی به کتاب، به شرح و تفصیل مسئله مورد نظر در 400 صفحه می‌پردازد.

 

آشنائی با نویسنده


حجت‌الاسلام دکترعلي ذوعلم هم اکنون سمتهای زیر را عهده دار است: مدير كل دفتر برنامه‌ريزي و تاليف كتب درسي وزارت آموزش و پرورش، مشاور وزير آموزش و پرورش، دبير ستاد همكاريهاي آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه، مدير طرح و تولید برنامه درسی ملي جمهوری اسلامی ایران و عضو هيات علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي. از جمله آثار وی می توان کتاب "تجربه کارآمدی حکومت ولایی" (تهران، 1385، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه) و مقاله اصول و فرايند مهندسي فرهنگ (1386) قابل ذکر است. 

 

لازم به ذکر است طی شش ماه هشت پاسخ به نامه تحلیلی کدیور به رئیس مجلس خبرگان رهبری از سوی رسانه های حکومتی منتشر شده است. با انتشار هر پاسخ و بی اثر بودن آن در ذهن خوانندگان، حکومت با صرف بودجه افزون تر پاسخ مفصل تری تدارک دیده است. قبل از این کتاب دکتر مسعود رضائی رکورد دار طولانی ترین پاسخها بود. پس از انتشار پاسخ هفتم جرس در همین ستون نوشته بود: "به نظر می رسد نظام برای پاسخگوئی به انتقادات مرتبط با عملکرد رهبری باید بودجه بیشتری هزینه کند و افراد تواناتری را برای این مهم استخدام نماید." 

 

 آیا این کتاب آخرین پاسخ به نامه استیضاح رهبری است؟ آیا حجت الاسلام ذوعلم توانسته است اذهان جوانان را از شبهات پاکیزه کند یا اشکالات حکومت انتصابی مطلقه ولائی به جای خود باقی است و نازدودنیست؟ همینکه نظام با قوی ترین کارشناسانش در وزارت آموزش و پرورش در مقام پاسخگوئی برآمده باید به فال نیک گرفت. درباره هشتمین پاسخ بعد از مطالعه آن می توان داوری کرد. هرچند در اعتبار علمی و سمت و سوی کتب درسی  آموزش و پرورش بویژه در سالهای اخیر حرف و حدیث فراوان است.

 

 

 

 

محکومیت بهروز طهماسبی فعال مدنی کرد به چهار سال زندان

Posted:

جرس: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، حکم چهار سال زندان را برای "بهروز طهماسبی" فعال مدنی کرد، صادر کرد.

 

به گزارش رادیو کوچه، دادگاه انقلاب شهر سقز به ریاست قاضی شایقی، این فعال مدنی کرد اهل سنندج را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دادگاهی و حکم 4 سال زندان را برای وی صادر کرد.

 

بهروز طهماسبی در ابتدای مرداد ماه از سوی نیروهای اداره اطلاعات شهر سقز بازداشت شده و قریب به 100 روز را در بازداشتگاهای اداره اطلاعات و تحت بازجویی به سر برده است.

 

شایان ذکر است که بهروز طهماسبی در زندان مرکزی شهر سقز زندانی بوده و دوران محکومیتش را سپری می‌کند.