جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


اگر یزید روزنامه می داشت فردای عاشورا چه می نوشت!

Posted:


 جرس: مطلب زیر توسط یکی از خوانندگان خوش ذوق برای جرس ارسال شده است. عنوان این یادداشت" اگر یزید روزنامه می داشت فردای عاشورا چه می نوشت؟"است.   سرمقاله: خروش ملت خدايي سرزمين اسلام ، ديروز يکبار ديگر امواج سهمگين فتنه اخير را در هم پيچيد. 
ديروز صحرای کربلا ، شاهد حماسه حضور هزاران سرباز عاشق خليفه مسلمين بود که در چشم بهم زدني طومار فتنه گران را در هم پيچيدند..سربازان عاشق خلافت چنان درسی به فتنه گران دادند که تا سالهای سال ديگر کسی به فکر ضديت با اصل خلافت نيافتد. 

شعار غالب ديروز در صحرای کربلا "مرگ بر ضد خلافت يزيد" بود که از حنجره سربازان رشيد اسلام ، آسمان سرزمين اسلام را شکافت و به عرش اعلی رسيد و فرشتگان نيز با اين شعار آسمانی همراهی کردند. 

سرباز رشيد اسلام "شمرابن ذی الجوشن" که از مدارای بيش از حد خليفه مسلمين با سران فتنه که از سر بزگواری مقام عظمای خلافت ناشی می شد صبر انقلابی اش به سر آمده بود ، تير خلاص را بر پيکر اين فتنه اخير وارد آورد. 

بازماندگان فتنه اخير نيز از سر استيصال و در ماندگی به تبليغات انحرافی از وقايع اين روز روی آورده و با بزرگنمايي ، وقايع غير واقعی از حوادث ديروز به خبرگزاری ها و روزنامه های ديگر مخابره کردند و اين لزوم برخورد بيشتر و جدی تر با بازماندگان فتنه را نمايان می کند. 



سران فتنه که پايگاه واقعی مردمی خود را ديروز مشاهده کرده بودند (حدود 72 نفر که با محاسبات انجام شده توسط تيم کارشناسی روزنامه اين عدد غير واقعی است و تعداد واقعی آنها حدود 5 تا 6 نفر بوده است) نشان دادند که لجاجت و خيره سری مي تواند تا بدانجا پيش رود که در مقابل خيل عظيم و حضور ميليونی عاشقان خلافت نيز حاضر به عقب نشينی و توبه نشدند.علی رغم دعوت به بازگشت به آغوش ملت که با بزگواری از طرف مقام عظمای خلافت مطرح شد ، سران فتنه حاضر به قبول اين دعوت بزرگوارانه نشدند. 



آنها راه خود را از ملت جدا کردند و کسی که در مقابل ملت و خلافت قرار گيرد سرنوشت محتومش شکست و حذف از گردونه تاريخ است.مقام عظمای خلافت بارها سران فتنه را به رعايت قانون و پيروی از قانون فرار خواند و از آنها درخواست کرد که خواستهای و اعتراضات خود را از طريق مراجع قانونی و امرا و فرماندهان مقام عظمای خلافت وقضات امين پيگيری کنند ولی گوش سران فتنه بدهکار نبود و هيچگاه خود را ملزم به رعايت قانون نکردند. 



ملت اسلام نشان دادند که نخواهند گذاشت ميراث جاودانه رسول خدا ، آن استوانه تقوی و واسطه فيض الهی ، توسط عده ای آشوبگر و فريب خورده به بازی گرفته شود. امروز مقام عظمای خلافت جانشين راستين رسول خدا ، محمد مصطفی ، است و هر کس با مقام عظمای خلافت مقابله کند در حکم مخالفت و محاربه با رسول خدا و هر کس با رسول خدا مخالفت و محاربه کند در حکم محاربه با خدا و سزايش قتل به دست فرزندان امت اسلام است. 



تدبير مقام عظمای خلافت نشان داد که صرف داشتن نسبت خانوادگی با رسول خدا نمی تواند عاملی باشد که عده ای آشوبگر و اغتشاشگر با استفاده از اين حربه در صدد نابودی دين خدا و رسول خدا باشند. 



عده ای از سياسيون ورشکسته نيز با اظهار نظرهای خود و نيز اظهار نظر نکردن خود سعی دارند که اوضاع سرزمين اسلام را بحرانی نشان دهند در حاليکه اوضاع مملکت آرام است و بحمدالله و زير سايه مقام عظمای خلافت اوضاع مملکت آرام است و روز بروز بر عزت اسلام و مسلمين افزورده می شود.گر چه به قول مقام عظمای خلافت اگر فتنه گری اخير نبود اوضاع مملکت از اين هم که هست بهتر می بود. 



در هر حال اکنون که به همت حضور ميليونی مردم غيور طومار فتنه در هم پيچيده است بر همه مردم است که وحدتی حول مقام عظمای خلافت شکل گيرد تا بتوان با فتنه های خارجی و داخلی بهتر و بيشتر برخورد کرد. 

يازدهم محرم 60 - شام   سردبير

 

حمله و بی احترامی لباس شخصیها به مادر شهید سیدعلی موسوی حبیبی

Posted:

 

  جرس:دوشنبه گذشته لباس شخصیها مادر شهید سید علی موسوی حبیبی را مورد حمله و بی احترامی قرار دادند.   به گزارش جرس، دوشنبه هفته قبل روز ششم دی ماه مادر شهید علی موسوی حبیبی شهید ظهر عاشورا (خواهر مهندس میر حسین موسوی)که برای زیارت مزار فرزند شهیدش بر سر مزار او رفته بود توسط لباس شخصیها مورد حمله و بازجویی در بهشت زهرا قرار گرفت .این عده ضمن توهین به مادر دلسوخته و وادار کردن او به پیاده شدن از  اتومبیل با توهین او را وادار به تکرار نام فرزند شهیدش کرده و از او و برادر شهید می خواستند تا کارت شناسایی خود را تحویل دهند  که با امتناع برادر روبرو شدند . خدیجه موسوی خامنه مادر شهید با انزجار از این رفتار وحشیانه، آنها را مخاطب قرار داده و تمامی آنان را شریکان جرم قتل فرزندش نامید 

حمله سازماندهی شده  به خاتمی در اجتماعات مهندسی شده

Posted:

فرشید آل داوود
  جرس: حمله هماهنگ و برنامه ریزی شده تندروهای اصولگرا به سید محمد خاتمی  طی روزهای اخیر از عزم جدی محافل خاص برای حذف خاتمی از عرصه سیاسی ایران حکایت دارد.  

  

در این میان پروژه از میدان به در کردن خاتمی با توسل به انواع دروغ ها و تحلیل های نادرست، خود حکایت عجیبی است که حاکی از برنامه ریزی هدفمند محافل خاص برای تخریب رئیس جمهور سابق است.

بخش خبری بیست و سی تلویزیون  دو روز قبل از 9 دی و همزمان با دیدار 3 ساعته سید محمد خاتمی با اعضای فراکسیون خط امام مجلس ، به مدت 2 شب چند رپرتاژ خبری ویژه را بر ضد خاتمی تدارک دید تا افکار عمومی را نسبت به عملکرد وی منفی نشان بدهد.

پخش اظهارات طائب در مهدیه تهران که با لحن شبیه به محفل رسانه ای کیهان و با کاربرد عبارت  گوساله سامری  وی را مورد خطاب قرار داده بود یک بار دیگر اظهارات میر حسین موسوی در مناظره انتخاباتی سال گذشته را به یاد آورد که گفت عناصر کیهان و رجا نیوز در بخش سیاسی  صدا و سیما فعال هستند.

واقعیت حضور عناصر کیهانی در برنامه های صدا و سیما صرفا یک تلقی و ذهنیت محسوب نمی شود چرا که سایت اصولگرای نزدیک به طلائی فرمانده سابق انتظامی تهران بزرگ تائید می کند که خط فکری افراطی کیهان در تولید و هدایت برنامه های سیاسی سیما نقش دارد.

این سایت خبری تحلیلی نوشت حضور تکراری چهره هایی چون حسین شریعتمداری، حجت الاسلام رحیمیان و حجت الاسلام حسینیان در ویژه برنامه های سیاسی یک شبکه سیما، آن هم به فاصله کمتر از 2هفته می تواند نشان دهنده لیست بسیار محدود کارشناسان مجاز در برنامه های صداوسیما باشد‍‌؛ آنهم در موضوعاتی ملی و کلان چون حماسه نهم دی که نباید "جناحی" و "خطی" تفسیر شده و به خطوط سیاسی محدود شود.

به این ترتیب مشخص می شود که آتش تهیه حمله به افرادی چون خاتمی از رسانه موسوم به ملی از کجا ها آب می خورد و چه تفکری پشت سر این غائله قرار دارد.

تفاسیر سیاست زده از اظهارات خاتمی  تنها ساعاتی پس از انتشار خبر دبدار وی با فراکسیون خط امام مجلس شروع شد.

 

خاتمی چه گفت؟

 

 

سید محمد خاتمی در آن دیدار کف خواست اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات آتی را؛ آزادی زندانیان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروه‌ها و رفع محدودیت‌های نا به‌جا، پای‌بندی همگان به‌خصوص مسئولان به قانون اساسی و اجرای همه‌جانبه و کامل آن به‌خصوص اهتمام به روح قانون اساسی و فراهم آوردن سازوکاری برای برگزاری انتخابات سالم و آزاد، اعلام کرد.

به دنبال این اظهارات کیهان نوشت " به نظر می رسد که آقای خاتمی با ابراز برائت از دیگر سران فتنه و به عنوان کسی که روزگاری خود را رهبر اصلاح طلبان قلمداد می کرد، بار دیگر با نگاه به انتخابات آتی مجلس، سودای تجدید حیات سیاسی خود و دوستانش را در سر می پروراند"

کیهان به خون های بی گناه ریخته شده هم اشاره کرد و مسئولیت آن را به گردن خاتمی انداخت!

پروژه  حمله به خاتمی به اینجا ختم نشد.

روزنامه ایران ارگان مستقیم دولت احمدی نژاد نیز نوشت دیدار اقلیت مجلس با خاتمی برخلاف جلسه پیشین حاوی نکته خاصی نبوده است ...انتشار بخشی از سخنان خاتمی در این جلسه که وی در آن سعی کرده مسیر خود را از جریان فتنه جدا نشان دهد و چنان القا کند او یک منتقد دلسوز است؛ موضعی که در ماه های اخیر چندین بار از سوی آقای خاتمی اتخاذ شده است

ارگان رسمی محمود احمدی نژاد خاطر نشان کرده  دیدار خاتمی دو هدف داشته است. یعنی علاوه بر "تلاش برای زنده و پویا نشان دادن جریان اصلاحات با هدف نقش آفرینی در آینده سیاسی کشور"، تکاپویی هم برای هموار کردن زمینه بازگشت بدون شرط آقای خاتمی به عرصه سیاسی کشور بوده است؛ اقدامی که پیش تر و با شرط گذاری برای بازگشت خاتمی، ناکام مانده است.

سیاسیون  اصولگرا نیز از همان ابتدا  اعلام کرده بودند که وی باید علاوه بر اعلام برائت از افراطی گری‌های سابق و اقدامات جریان فتنه، گذشته را هم جبران کند !

جوان آنلاین ارگان نزدیک به سپاه پاسداران نیز که  به طراحی سناریو های تخیلی و اخبار ساختگی شهرت دارد نوشت: خاتمی که براساس یک سناریو به دنبال بازگشت به نظام می باشد در حالی پذیرای برخی از نمایندگان فراکسون اقلیت مجلس در دفتر خود بود که پیش از این طی یک طراحی قرار شده بود که ضمن بیان برخی مطالب همچون تعلق خاطر به انقلاب حمایت خود ازفتنه گران را نیز اعلام کند !

از سوی دیگر لابی ضد خاتمی در مجلس که حول محور جریان حسینیان و رسائی  فعال است به اظهارات خاتمی واکنش نشان داد.

حمید رسائی گفت: جهت‌گيري خاتمي همانند سال گذشته بوده و هيچ تغييري نكرده است و  ديدار فراكسيون اقليت با خاتمي تعجبي ندارد و تكليف آنها مشخص است، اما سؤال اصلي ما از برخي اعضاي فراكسيون اكثريت این است كه چرا  با وجود علم به جهت‌گيري‌ها، اعتقادات و ارتباطات خاص اعضاي اقليت، روابط خود را با آنها حفظ كرده و با اين افراد درخصوص جهت‌گير‌هاي مجلس تشكيل جلسه مي‌دهند.

 

 

 

پیشنهاد خاتمی راهی برای خروج از بن بست

 

 

تمام این حملات به خاتمی در حالی انجام شد که وی مطالبات بر حق اصلاح طلبان را باز گو کرد. همچنین اظهارات سید محمد خاتمی در شرایطی بیان شد که فضای سیاسی جامعه ایران از تک صدایی  از نوع ویژه اصولگرایانه رنج می برد بطوریکه بر اثر نبود جناح رقیب یعنی اصلاح طلبان ، اصولگرایان چند شاخه و منشعب شده و به شدت با یکدیگر بر سر برخی مطالبات سیاسی در گیر هستند.

چند پاره شدن اصولگرایی  در فضای سیاسی جامعه ایران به قدری وخیم شده که فقط در درون جریان دولت چند شعبه متعدد از اصولگرایان از یکدیگر منشعب شده و بعضا با تفکر مشائی که اکنون اداره و کنترل دولت را به دست گرفته به شدت  دچار مشکل است.

  رغبت خاتمی به فعال شدن اصلاح طلبان در فضای سیاسی ایران فرصتی است که اگر اصولگرایان از آن استقبال کنند به تلطیف فضای سیاسی بسته فعلی منجر می شود.

اما به نظر می رسد  تند رو های جریان اصولگرا بیشتر از آنکه بخواهند با عقل و درایت و به دور از بد اخلاقی به ارزیابی فضا بپردازند، مایل به آشفته کردن فضا و تخریب جناح رقیب هستند تا از این نمد کلاهی برای خود درست کنند.

این امر به خوبی در تلاش مشترک جریان تند روی نزدیک به سپاه  و تیم فکری روزنامه کیهان نمایان است.

از سوی دیگر اظهارات تند طائب در مهدیه تهران نشان می دهد که این بخش از جریان فکری اصولگرایان همچنان سر نا سازگاری با اصلاح طلبان داشته و همچنان نسبت به واقعیات چشم می پوشند.

از همین رو بود که پس از اظهارات خاتمی بلافاصله هجمه ای سنگین بر ضد وی شکل گرفت.

 طائب  خطاب به خاتمی گفت:  الان بازی جدید ایجاد کردند بازی طلبکارانه! آقای خاتمی! بک خورده فکر کن که با کی داری حرف می زنی کجا داری حرف می زنی... آقای خاتمی اطلاعیه می‌دهد که زندانی‌ها را آزاد کنید.

 وی افزود:. حداقل کمی از آقای چاوز یاد بگیرید که در سازمان ملل بوش را نشان داد و گفت این شیطان بزرگ که می‌گویند همین رییس جمهور آمریکاست. اگر خواب هستید و نمی‌فهمید بدانید خواب شما را فقط مرگ می‌تواند از بین ببرد

فضای روز 9 دی در مهدیه به گونه ای طراحی شده بود که عده ای مستقیما پس از اظهارات تحریک آمیز طائب مبادرت به سر دادن شعارهای تند بر ضد خاتمی کردند. محفل کیهانی فعال در تلویزیون دولتی نیز بخشهایی از اظهارات طائب بر ضد خاتمی را منعکس کرد و به این ترتیب در نخستین سالگرد  تظاهرات مهندسی شده 9 دی یک بار دیگر فضا بر ضد اصلاح طلبان ملتهب شد .

 

 

روایت غلامحسین عرشی از شکنجه های زندان اوین

Posted:

در نامه ای به دادستان
جرس: غلامحسین عرشی در نامه ای خطاب به دادستان تهران می‌نویسد وقتی که از بازجو‌هایش درخواست می‌کرده به خاطر خدا او را کتک نزنند و نخواهند او دروغ بگوید آن‌ها در جواب او چنین می‌کردند: «آن‌ها در این مرحله دستان مرا با دستبند آهنی به صندلی بستند و با کابل و سیم مفتول به جانم افتادند. به گونه‌ای که تا ماه­‌ها آثار کابل و ضربات سیم مفتول بر روی بازو‌ها و پا‌هایم به جای مانده و مورد تایید هم بندانم نیز هست. بازجو‌ها برای اجبار به اعتراف به کار نکرده، یعنی آتش زدن خودروهای پلیس، به ضرب و شتم با کابل و سیم قناعت نکرده و با بازکردن پاهای من در حالی که دستانم بسته بود، بیضه­‌های مرا به شدت فشار می‌­داده و به آن‌ها ضربه می‌­ زدند به گونه­‌ای که فریاد من از درد و ضعف به هوا می‌­ رفت و جواب التماس و استغاثه­‌های من تنها فحش­‌های ناموسی بود.»


غلامحسین عرشی، ۳۱ساله و از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از یک سال پیش در زندان اوین به سر می‌برد. او در مدت بازداشتش به دلیل شرایط بد زندان و همچنین برخورد نامناسب ماموران زندان تاکنون دو بار دست به اعتصاب غذا زده است که به آخرین آن‌ها ده روز پیش پایان داد. او همچنین در مرداد ماه سال گذشته به همراه ۱۶ زندانی سیاسی دیگر دست به اعتصاب غذا زد. عرشی در نامه‌ای به دادستان تهران از آنچه در مدت بازداشتش بر او گذشته سخن می‌گوید و برخی از ناگفته‌های دوران حبس و بازجویی‌اش از جمله شکنجه‌ها و کتک‌هایی که از سر گذرانده را بر ملا می‌سازد.


نامه عرشی که از زندان اوین خطاب به دادستان تهران، نوشته شده و توسط یاران گمنام جنبش سبز در اوین در اختیار کلمه قرار گرفته است به شرح زیر است:

دادستان محترم تهران

اینجانب غلامحسین عرشی به دنبال حوادث عاشورای ۸۸ توسط پلیس امنیت تهران بازداشت شده و در دادگاه بدوی به ۴ سال و نهایتا در دادگاه تجدید نظر به یک سال حبس محکوم شده‌ام و در حال حاضر مدت ۹ ماه است که در حال تحمل کیفر در بند ۳۵۰ زندان اوین هستم. آنچه مرا برآن داشت تا بدینوسیله در نامه­‌ای سرگشاده مواردی را در خصوص روند رسیدگی به پرونده­‌ام به اطلاع شما برسانم؛ آن است که حوادث رخ داده برای من در طول مدت تحقیقات مقدماتی در پلیس امنیت تهران و همچنین بازپرسی و جلسات دادگاه به گونه­‌ای بوده است که به باور من خارج از انصاف و عدالت و بر خلاف قوانین دادرسی کشور بوده و بعضا مصداق بارز شکنجه و آزار و اذیت متهم به جهت اجبار او به اقرار خلاف واقع است.

در روز عاشورای ۸۸، بنده همانند صد‌ها هزار تن دیگر از شهروندان تهران به جهت برگزاری مراسم این روز مقدس در خیابان­های شهر حضور داشتم که در ساعات میانی روز شاهد حملات خشونت آمیز پلیس ضد شورش علیه مردم بودم، خشونت به کار رفته علیه مردم، علی الخصوص زنان و دختران به گونه­ ای بود که خون هر غیرتمندی را به جوش می‌­ آورد به صورتی که منجر به درگیری شدید مردم با پلیس ضد شورش شد.

دادستان محترم تهران؛

اینجانب در تاریخ ۱۷ بهمن ماه از طریق عکسی که از درگیری­های این روز در سایت ناجا و گرداب و روزنامه­ ی امین جامعه منتشر شده بود شناسایی شده و توسط پلیس امنیت تهران به وسیله­ ی تیمی ۸ نفره از ماموران پلیس امنیت بازداشت شده و به مقر این نیرو منتقل شدم. بازجویی از بنده پس از یک شب توسط دو نفر لباس شخصی آغاز شد. ان‌ها از من می‌­ خواستند که اعتراف کنم صاحب عکس منتشر شده در سایت گرداب سپاه هستم و در مرحله­ ی دوم مسئولیت به آتش کشیده شدن چندین خودروی گارد ضد شورش را بر عهده بگیرم. من در پاسخ اگرچه عکس منتشر شده را متعلق به خود می‌­دانستم، اما با قاطعیت به ماموران و بازجو یان اعلام کردم که نه تنها نقشی در به آتش کشیدن اموال عمومی نداشتم، بلکه مطابق عکس و فیلم­هایی که خود ماموران در اختیار داشتند، ماموران گارد ضد شورش را که توسط مردم خشمگین محاصره شده بودند از خشم مردم نجات دادم.

بازجوهای پلیس امنیت اما در جواب حرف­های من با مشت و لگد به جانم افتادند و با گفتن رکیک‌ترین فحش­های ناموسی، به من و خانواده­‌ام مرا تهدید کردند که در صورت عدم اعتراف به آتش زدن خودروهای پلیس، عاقبت سختی در انتظارم است. در دومین جلسه بازجویی، من که از نحوه­ ی برخورد خشونت آمیز و تحقیرآمیز بازجو‌ها در جلسه قبل به ستوه آمده بودم، حتی تعلق آن عکس به خود را نیز تکذیب کردم و به آن‌ها یادآور شدم که به خاطر خدا از کتک زدن و فحاشی به من دست بردارند و اقرار به گناه ناکرده را از من نخواهند. به آن‌ها گفتم که من پاسخگوی کار خود هستم و علی رغم انتشار عکس از خانه متواری نشده ­ام. بازجو‌ها در جواب من با توهین و فحاشی می‌­ گفتند: «اگر در رحم مادرت می‌­ رفتی تو را بیرون می‌­ کشیدیم. در اینجا ما هستیم که برای تو تصمیم می‌­گیریم، نه خدا». آن‌ها در این مرحله دستان مرا با دستبند آهنی به صندلی بستند و با کابل و سیم مفتول به جانم افتادند. به گونه­‌ای که تا ماه­‌ها آثار کابل و ضربات سیم مفتول بر بازو‌ها و پا‌هایم به جای مانده و مورد تایید هم بندانم نیز هست. بازجو‌ها برای اجبار به اعتراف به کار نکرده، یعنی آتش زدن خودروهای پلیس، به ضرب و شتم با کابل و سیم قناعت نکرده و با بازکردن پاهای من در حالی که دستانم بسته بود، بیضه­های مرا به شدت فشار می‌­داده و به آن‌ها ضربه می‌­زدند به گونه­ای که فریاد من از درد و ضعف به هوا می‌­رفت و جواب التماس و استغاثه­های من تنها فحش­های ناموسی بود.

دادستان محترم تهران؛

اینجانب بعد از جلسات بازجویی، آن هم به این شکل، برای بازپرسی به دادگاه انقلاب مستقر در اوین منتقل شدم. بازپرس من، قاضی اسدی، بازپرس شعبه ۵ دادسرای تهران، تمامی اعتراضات من به ضرب و شتم و شکنجه را ناشنیده گرفت و تنها گفت: «جرم تو محاربه است و حکم محاربه معلوم است. اما اگر مسئولیت آتش کشیدن خودروهای پلیس را بپذیری به تو تخفیف می‌­ دهیم و تنها تو را جریمه خواهیم کرد.» اما من زیر باز این اجبار بازپرس اسدی نرفته و تنها مسئولیت عکس خود را پذیرفتم.

سرانجام بعد از ۱۰ روز فشار و آزار و اذیت در پلیس امنیت تهران به بند ۲۴۰ زندان اوین و سپس به بند ۳۵۰ منتقل شده و توانستم با خانواده­‌ام تماس گرفته و آن‌ها را از نگرانی درآورده و از وضعیت خودم در زندان مطلع سازم.

جناب آقای جعفر دولت آبادی؛

اینجانب در مرحله دادگاه بدوی از حق انتخاب وکیل محروم بوده­ام. قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه به استناد‌ همان عکس مرا به اتهام اجتماع و تبانی به ۴سال حبس محکوم کرد و شکایت مرا که هنوز رد کابل و سیم مفتول بر بدنم موجود بود و بیضه­‌هایم از شدت ضربه سیاه بود را ناشنیده گرفت. در مدت ۹ ماه حضور در زندان اوین، اینجانب تا کنون از ملاقات حضوری که حق طبیعی زندانی و خانواده اواست محروم بوده­‌ام و به دلیل انتقال به زندان انفرادی در مرداد ماه گذشته و شرکت در اعتصاب غذای اعتراضی به همراه جمعی دیگر از زندانیان، دچار نارسایی کلیوی شده‌ام، اما متاسفانه زندان اوین از ارائه کوچک‌ترین امکان درمانی به جز قرص­های آرام بخش! خودداری می‌­ کند. در ۹ ماه اخیر درخواست­های متعدد من برای ملاقات با شما بی­ جواب مانده و برخورد من با مسئولان زندان و ماموران دادستانی تنها به این مسئله منتج شده که آن‌ها مرا تهدید به افزایش میزان حبس به دلیل شرکت در اعتصاب غذا کرده و مرا از هرگونه امکان ملاقات یا مرخصی و یا آزادی مشروط محروم کرده ا ند.

امروز که این مطلب را خطاب به شما می‌نویسم هدفی جز اطلاع رسانی به مردم شریف ایران زمین در زمینه­ ی برخورد ماموران به اصطلاح امنیتی با معترضان به انتخابات و برخورد غیر عادلانه­ ی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با دستگیر شدگان عاشورا و حوادث بعد از انتخابات ندارم. و این امر بر من و دیگر دربندشدگان در نظام جمهوری اسلامی ثابت شده است که هیچ گونه رسیدگی به وضع حال حاضر ما و بلایایی که بر سر ما آمده است از سوی دستگاه قضایی نخواهد شد، همچنان که این امر از سوی شما و دیگر همکارانتان در ماه­های گذشته ثابت شده است.

در پایان بار دیگر تاکید می‌­کنم که جرم من در روز عاشورا تنها جلوگیری از آسیب رسیدن به ماموران جمهوری اسلامی است که در دست خشم ملت ایران، تاوان رفتار وحشیانه خود را می‌­ دادند و به وسیله­ ی من و امثال من زنده ماندند و مورد عفو مردم مهربان این سرزمین قرار گرفتند. ۴ سال محکومیت من، احتمالا به علت نجات دادن ماموران نظام جمهوری اسلامی است.

غلامحسین عرشی

بند ۳۵۰ زندان اوین

 

فخرالسادات محتشمی پور خواستار تماس و ملاقات با تاج زاده شد

Posted:

 جرس: فخری محتشمی در پنجاه و سومین عریضه خود به دادستان تهران خواستار تماس با تاج زاده شد و نوشت:  در اسرع وقت امکان تماس و ملاقات همسرم فراهم شود تا ما بتوانیم مستقیما از صحت و سلامتش آگاه شویم و امیدوارم شما که باید دادستان ما باشید، حواستان باشد که هر هزینه ای برای دستگاه قضائی و نظام مورد نظرتان که انگار با نظام مورد نظر ما که همان نظام تعریف شده در قانون اساسی است فرق دارد، از رفتار غیرقانونی شما مترتب خواهد شد و خودتان باید پاسخ گو باشید.

 

در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفت آمده است: می دانید که انسان ها هر یک آستانه تحملی دارند. و این آستانه که پایین بیاید عواقبی دارد. می دانید که ما هم انسانیم و خالقمان از آهن و پولادمان نساخته است. می دانید که می دانیم همه این بی قانونی ها از کجا نشأت می گیرد. 

 

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

به : دادستان تهران

از : یکی از ستم دیدگان عصر عاشورای 89،همسر سید مصطفی تاجزاده شاکی از کودتاگران انتخاباتی، آزاده ممنوع الملاقات در قرنطینه اوین

بسم الله الرحمن الرحیم

انا اشهد بانک انت الله لارافع لما وضعت ولاواضع لما رفعت و لامعزّ لمن اذللت و لامذلّ لمن اعززت  لامانع لمااعطیت و لا معطی لما منعت انت الله لا اله الّا انت

 

سلام آقای دادستان!

می گویم انسان این ادعیه را که می خواند واقعا به درک و بصیرتش خیلی کمک می شود. انگار دائم یادش می آید که از کجا آمده و به کجا می رود و تدبیر امور به دست کیست. و براثر تداوم این یادآوری ها کبر و غرور برش نمی دارد که انا ربکم الاعلی!!!

حالا در بلاد کفرستان که بعضی فرمایشت می کنند که خدا ندارند و دین ندارند و به آخرت یقین ندارند حرجی بر بعضی حاکمان و قاضیان نیست که به غلط حکم می رانند و ظلم می گسترانند اما در این بلد امن که نام ایرانیش با اسلام پیوندی جاودانه یافته از همان سال های پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و پیروزی مردمی ترین انقلاب نام اسلام را برپیشانی حکومتش به اختیار مردمی که به قانون اساسی اش رأی آری دادند، حک کرده است، چگونه در این دیار ظلم می شود و قاضی آخ نمی گوید از درد وجدان؟ و دادستان اخم وانمی کند در برابر مظلومان دادخواه؟

آقای دادستان!

تصور نکنید من وقتی از شدت اندوه مظالمی که بر خواهران و برادران و فرزندانم می رود لب به شکایت می گشایم خدای ناکرده همسرجان را فراموش کرده ام. نه خدای نخواهد که عهدی را که ما در پیشگاه امام راحل با هم بستیم برای ماندن با یکدیگر تا دم مرگ، با این موج ها که همۀ برآیندش کف هایی بر روی این دریای گسترده معرفت و آگاهی مردم است، فراموش کنم و بی داد بر دیگر شهروندان همه ستمی را که بر این سید مظلوم خدا روا می دارید از یادم ببرد. نه هرگز. من همه این بی قانونی ها و جور و ستمی که به او می رود در همه جا فریاد می کنم تا کوس رسوایی منافقان ریاکار را که سجاده شان در پای قدرتمداران پهن شده و سجده گاهشان گذرگاه مزوّران دغلکار است و عمرشان چراگاه شیطان، به گوش فلک برسانم. این تکلیف شب و روز من است به عنوان همسر یک آزاده دربند که همه زندگیش خدمت صادقانه است و بی تکلّف زیستنش گذران عمر در زندان ستم را برایش سهل کرده و می کند حتی اگر همان جیره های روزانه را هم قطع کنید. مصطفی را از گرسنگی نترسانید که با روزه داریش به سخره تان می گیرد و از تنهایی نهراسانید  که تجربه 118 روزه در سلول  کودتاگران او را آبدیده کرده است. می دانم که می دانید و عِرض خویش و زحمت ما نمی دارید اما عِرض خویش با همین ممنوعیت ها و محدودیت ها برده اید. شما یا هر کس که حکم به این تخلفات داده است. عِرضی نمانده برای دستگاه قضا وقتی که همسر دلبند من بیش از یک ماه است که نتوانسته با همسر و فرزندان و پدرو مادر پیر و بیمارش صحبت کند و از وضعیت جسم بیمارش خبر دهد. و نتوانسته آنان را ملاقات کند نه حضوری و نه کابینی و نتوانسته حتی دوران محکومیتی را که کودتاگران برایش تدارک دیده اند، در بند عمومی بگذراند. عِرضی برایتان نمانده و شما همه این بی آبرویی ها را با رندی پشت یاوه سرایی های کیهان نویسان مکّار پنهان می کنید غافل از آن که باد که بیاید همه این غبارها کنار خواهد رفت و رسوایی به بار آمده برای همه ناظران آشکار خواهد شد. برای ما که آشکار است و برای هر صاحب درکی که همه دل و جان و ایمان را به صاحبان قدرت نفروخته و فریب خورده دغل کاری کودتائیان نشده است. برای دیگران هم با یک فوت خدا حقایق آشکار خواهد شد برادرجان!

آقای دادستان!

می دانید که انسان ها هر یک آستانه تحملی دارند. و این آستانه که پایین بیاید عواقبی دارد. می دانید که ما هم انسانیم و خالقمان از آهن و پولادمان نساخته است. می دانید که می دانیم همه این بی قانونی ها از کجا نشأت می گیرد. خوب است به آن آقایی که این ایام را به گفته همسرجان باید در توبه و انابه و اعتکاف بگذراند و حلیّت طلبی از مردمی که حقشان را ضایع کرده بفرمایید که به جای تعیین تکلیف کردن برای قوه قضائیه که باید مستقل باشد و امر به قاضی برای شدّت به جای عدالت در نماز جمعه، باز هم به تقاضای رئیس ستاد انتخابات دولت اصلاحات گزارش مستندی از وضعیت ساده زیستی اش به مردم حاضر در صحنه بدهد که غم نان را به اندوه پایمال شدن حکم خدا فراموش می کنند. و به جناب آقایان قضات معدود منتصب برای صدور احکام فله ای و فرمایشی نیز بفرمایید که به جای گوش سپاری محض به فرمان از ما بهتران کمی هم یاد قیامت باشند و عالم را محضر خدا بدانند و حل مشکلات زندگی شان را به جای سپردن به دست بنده خدا به دست توانای خداوندگارشان بسپارند. و این سؤال ما را هم پاسخ بدهید که مگر در این دستگاه قضائی ما قحط القاضی است که همه پرونده های سیاسی به دست این سه قاضی خاص سپرده می شود؟!!!

آقای دکتر امیدوارم در اسرع وقت امکان تماس و ملاقات همسرم فراهم شود تا ما بتوانیم مستقیما از صحت و سلامتش آگاه شویم و امیدوارم شما که باید دادستان ما باشید، حواستان باشد که هر هزینه ای برای دستگاه قضائی و نظام مورد نظرتان که انگار با نظام مورد نظر ما که همان نظام تعریف شده در قانون اساسی است فرق دارد، از رفتار غیرقانونی شما مترتب خواهد شد و خودتان باید پاسخ گو باشید.

حسبنا الله ونعم الوکیل

فخرالسادات محتشمی پور

بیست و هفتم محرم الحرام 1432 برابر با دوازدهم دی ماه 1389        

عضو فراکسیون خط امام(ره): خاتمی حداقل‌ها را مطرح کرده است

Posted:

 جرس: عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات در گروه حضور اصلاح‌طلبان است و اصلاح‌طلبان در صورتی در انتخابات شرکت می‌کنند که خواسته‌های آنها برآوده شود. 


انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی، درخصوص دیدار اعضای فراکسیون اقلیت مجلس با “سید محمد خاتمی” رئیس جمهور سابق کشورمان و شرایط اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات آتی مجلس گفت: اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که همه سلایق و عقاید که در چارچوب قانون اساسی کشور گنجانده شده‌اند، امکان حضور در انتخابات مجلس را نداشته باشند، قطعا انتظاراتی که از خانه ملت می‌رود برآورده نخواهد شد. 

نماینده اصلاح‌طلب نوشهر و چالوس در مجلس اظهار داشت: مباحثی که در دیدار فراکسیون خط امام(ره) مجلس با آقای خاتمی مطرح شد حداقل انتظاری است که می‌توان از یک مجلس توانمند داشت و اگر غیر از آن باشد محال است که بتوان مطالبات مردم را از اقشار مختلف و در ابعاد گوناگون تامین کرد. 

وی تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات در گروه تامین شرایط اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات است و اگر نتوانیم مجلسی برخاسته از رای همه آحاد جامعه داشته باشیم، در آینده برای نظارت بر اجرای امور، تدوین و تصویب قوانین و لوایح با مشکل رو به‌رو خواهیم بود. 

وی اظهار داشت: عده‌ای که هیچ‌گونه سوابق روشن و قابل قبولی نداشتند سعی کردند با فرصت‌طلبی و به‌خاطر برخی مصلحت‌اندیشی‌های بی‌اساس امور کشور را به دست گیرند و انقلابیون راستین را به حاشیه برانند. 

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی جامعه حضور اصلاح‌طلبانی که هم قانون اساسی را قبول دارند و هم نشان داده‌اند که به آرمان‌ها‌ی امام(ره) و ارزش‌های نظام پایبند هستند و خود از پیش قراولان انقلاب بوده‌اند برای اداره امور کشور لازم و ضروری است.

فریده غیرت: نظر شمقدری‌ درباره حکم پناهی بی‌اساس است

Posted:

 جرس: فریده غیرت اظهار داشت: اگر در حکم موکل بنده، حبس، مجازات یا زندان، قابل خرید و تبدیل به جزای نقدی باشد حتما در حکم صادر شده قید می‌شد. در عین حال این حکم، قطعی نیست و در دادگاه بدوی صادر شده است. 


به گزارش دادنا، وی خاطرنشان کرد: هرگز چنین چیزی در حکم مقرر نشده که پناهی بتواند به میل خود، حکم صادر شده را با پرداخت نقدی بخرد. ضمن اینکه این حکم هنوز در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی مجدد قرار نگرفته و تصمیم نهایی در این باره صادر نشده است. 

وکیل جعفرپناهی در ادامه با بیان اینکه خرید حبس تعزیری بدون اینکه در حکم صادره به آن اشاره ای شود، به لحاظ قانونی امکانپذیر نیست، گفت: این موضوع زمانی قانونی بشمار می‌آید که قاضی در حکم خود چنین موردی را ذکر کند. تاکنون نیز چنین موضوعی به آقای پناهی ابلاغ نشده و در حکم وی نیز به آن اشاره ای نشده است. 

غیرت با بیان اینکه ممکن است موضوع خرید حبس تعزیری در حکم دادگاه تجدیدنظر منظور شود، در مورد آخرین وضعیت پرونده موکلش توضیح داد: لایحه تجدیدنظرخواهی پرونده وی آماده شده و تا 17 دی ماه فرصت داریم تا این لایحه را تقدیم دادگاه کنیم تا پرونده برای بررسی مجدد به دادگاه تجدیدنظر ارسال شود. 

جواد شمقدری٬ معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست بررسی 30 سال سینمای پس از انقلاب که در دانشکده‌ مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه پناهی اکنون زندان نیست و آزاد است، افزود: «حبس تعزیری را می‌توان با پول خرید. اگر حکم صادر شده قطعی هم شود، وی می‌تواند بخرد. علاوه بر این، وقتی حکم صادر می‌شود ممکن است در مراحل بعدی تغییر کند. در دادگاه متهم سعی می‌کند خود را از اتهام زده شده تبرئه کند، اما آن طور که شنیده‌ام او در دادگاه به جای رفع اتهام و دفاع از خود، چند اتهام دیگر نیز برای خود ایجاد کرده و کار را برای خودش سخت کرده است.»

آیت الله نوری همدانی: همه مردم با رهبری هستند

Posted:

 جرس: آیت الله نوری همدانی مدعی شد: جهانيان خروش مردم را در 9 دي سال 88 مشاهده كردند و فتنه‌گران ديگر حتي جرأت حاضر شدن در بين مردم را ندارند. 


به گزارش ايلنا،آیت الله حسين نوري‌همداني ظهر امروز در ديدار جمعي از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه يكي از موضوعات مهم افزايش معنويات است، اظهار داشت: در برخورد با دشمن از نظر اسلام حرف نخست را ايمان و عقيده مي‌زند. 


وي ادامه داد: محوري‌ترين و مهم‌ترين مسئله اين است كه انسان در راه خداوند چه‌كساني را دوست بدارد و با چه كساني دشمن باشد، اولياي خدا را دوست داشتن و تبري جويي از دشمنان خدا مهم‌ترين مسئله‌اي است كه انسان بايد به آن توجه داشته باشد. 


نوری همدانی با بيان اينكه در قرآن كريم دشمن‌ترين دشمن براي مسلمانان استكبار معرفي شده است، خاطرنشان كرد: خداوند به مسلمانان توصيه كرده است كه استكبار را بشناسند و يكي از بركات انقلاب اسلامي شناخت استكبار است. 


وي با بيان اينكه يكي از نقشه‌هاي دشمن ايجاد فتنه است، خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي داغ بسيار بزرگي بر دل دنياي غرب گذاشته و دست آنها را از منابع و نعمت‌هاي جمهوري اسلامي كوتاه كرده است و از اين رو از اول انقلاب تا به امروز دشمن در تلاش براي ضربه زدن به انقلاب اسلامي است. 


  آیت الله نوري همداني  مدعی شد: بعد از ارتحال امام خميني (ره) انقلاب اسلامي به ‌دست يك فقيه مدير و مدبر اداره مي‌شود و دشمن بداند كه مردم همه با انقلاب و رهبر هستند و ايران به ‌واسطه حمايت از نظام جمهوري اسلامي توانسته است پيشرفت‌هاي بسياري در عرصه‌هاي مختلف به‌دست آورد. 

حکم برکناری دوازده مشاور احمدی نژاد در یک روز

Posted:

جرس: احمدی نژاد روز شنبه حکم برکناری دوازده نفر از مشاورانش  را صادر و با آنها خداحافظی کرد.

 به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق، محمود احمدی نژاد روز شنبه در مراسمی از تعدادی از مشاورانش تشکر و خداحافظی کرد.

گفته می شود مهدی کلهر(مشاور رسانه ای)، مجتبی رحماندوست(مشاور امور ایثارگران)، داود دانش جعفری(مشاور عالی در امور اقتصادی)، توکلی بینا(مشاور امور اصناف و بازرگانی)، اعتمادیان(مشاور امور اصناف و بازرگانی)، وزیری هامانه(مشاور امور نفت و گاز)، سوسن کشاورز(مشاور امور تعلیم و تربیت)، ستار وفایی، حاج علی اکبری(مشاور امور جوانان)، مهدی چمران(مشاور امور شوراها)، رویانیان، علی منتظری، علی اصغر زارعی(مشاور فرهنگی)، مهدی مصطفوی از جمله نام هایی هستند که  احمدی نژاد از آنان در مسئولیت مشاورت  خداحافظی کرده است.

هنوز این خبر و اسامی مذکور به صورت رسمی اعلام نشده است .

برخی منابع با اشاره به ناکارآمدی برخی مشاوران از این اقدام به عنوان سبک سازی ضروری در دولت یاد می کنند.

همچنین گفته می شود احمدی نژاد در احکام جداگانه ای سید احمد موسوی سفیر ایران در سوریه را به عنوان مشاور خود در امور فلسطین و حمید مولانا را به عنوان مشاور امور بین الملل خود منصوب کرده است.

 

احسان عبده تبریزی به هفت سال حبس محکوم شد

Posted:

 جرس: احسان عبده تبریزی به هفت سال حبس محکوم شد.   به گزارش جرس ، یکی از نزدیکان احسان عبده تبریزی با اعلام این خبر گفت: دو سال از این هفت سال حکم، به خاطر توهین به رهبری، سه سال به خاطر اجتماع و تبانی علیه نظام و دو سال به اتهام رابطه با عوامل خارجی  قید شده است.


 


عبده که در انگلستان مشغول به تحصیل بود، هنگام  ورود به ایران، در فرودگاه بین المللی امام بازداشت و روانه زندان اوین شد. وی در تمام این مدت به صورت کاملا بلاتکلیف در زندان اوین به سر می برد و هر بار بازجویان وزارت اطلاعات با آزادی او مخالفت می کنند.

 


احسان عبده تبریزی دانشجوی دکترای  دانشگاه دورهام انگلستان است. حسین عبده تبریزی، پدر احسان، یکی از منتقدان سیاست های اقتصادی دولت احمدی نژاد و دبیر اسبق بورس تهران بوده است. وی بارها با نقدهای جامع اقتصادی در روزنامه سرمایه، واکنش های دولتیان را برانگیخته بود. او از جمله ۷۰ اقتصاددانی بود که در نامه هایی سرگشاده، رفتار و عملکرد اقتصادی دولت را به نقد کشیده بودند.


احسان عبده تبریزی به همراه تعداد دیگری از زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد..