جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


سخنی با منقدین مهران مدیری

Posted:

قابیل

 جرس: انتشار یک تله فیلم از مهران مدیری در فضای مجازی که در آن به موضوع برنامه های ماهواره ای و فعالیتهای تلویزیونهای ماهواره ای پرداخته، بازخورد نسبتا گسترده ای در این فضا از خود بجای گذاشته است.


در این فرصت تصمیم به نقد یا بررسی این کار مدیری ندارم بلکه تصمیم به یادآوری نکته ظریفی به مسئولان و طرفداران این تلویزیونهای ماهواره ای که هجمه نسبتا سنگینی را به این کار مدیری وارد کرده اند، دارم.


تله فیلم ماهواره که طبق خبر کافه سینما و به نقل از خشیار الوند چهار سال پیش ساخته شده، تماما به نقد برنامه های تلویزیونهای لس آنجلسی وانتقاد از بی مایه بودن محتوای این تلویزیونها پرداخته و در واقع با بزرگ نمایی ایرادات این تلویزیونها و به طنز کشیدن فعالیتهای آنها کاریکاتوری از فعالیتهای این شبکه ها را ترسیم کرده است.


فارغ از اینکه چقدر این کاریکاتور به حقیقت نزدیک هست یا نیست، نکته قابل توجه جبهه گیری برخی از این تلویزیونها و طرفداران آنها که اتفاقا داعیه دار حمایت از یک جامعه دموکراتیک و آزاد هستند، به این موضوع می باشد.


برخوردهای تلافی جویانه تخریبی، ادعای "سرسپرده بودن" و "عامل نظام بودن" مدیری (که متاسفانه عادت معمول بعضی از خارج نشینان برای حمله به هر مخالفی هست)، وارد کردن ایراداتی نچندان منطقی به سریال دیگر مدیری - قهوه تلخ - و کشف نکات منفی نهفته در این سریال که تا قبل از انتشار تله فیلم ماهواره، کشف نشده مانده بودند، تعدادی از این عکس العملهاست. به اعتقاد بنده، این شبکه ها و طرفداران آنها میتوانستند با نگاهی دوستانه تر و منطقی تر به این کاریکاتور، در صدد اثبات عملی پایبندی خود به آنچه که داعیه دار آن هستند باشند اما متاسفانه برخی از این دوستان با عکس العملهای تند به این کاریکاتور و عدم تحمل نقد، ناخودآگاه چهره زشتی از خود بجای گذاشتند.

در سرمقاله کیهان خصن و خصین دختران معاویه بودند!

Posted:

 

جرس: "مگر كساني كه خود را مدافع جنبش- بخوانيد فتنه- سبز معرفي مي كردند و سنگ فمنيسم را به سينه مي زدند و البته روزگاري در دايره اصلاح طلبان جايگاهي داشته و براي خود كيا و بيايي داشتند، در آن طرف مرزها و در دامان دشمن چادر و حجاب از سر برنداشتند و به رنگ و لعاب آنان درنيامدند؟
آن خانم نماينده اصلاحات در مجلس پنجم كه بعد از استعفايش به بهانه ادامه تحصيلات راهي خارج از كشور شد، طولي نكشيد كه ماهيت وابسته خود را به غرب و تفكرات سكولاري نشان داد و پاي ثابت برنامه هاي ضد ايراني آمريكا و انگليس شد. او كه اكنون زير نظر محسن كديور و عطاء الله مهاجراني در سايت ضد انقلابي «جرس » خدمت! مي كند، طي مصاحبه اي با صداي آمريكا درباره حجاب و عفت مي گويد: «آدم بايد دلش پاك باشد]![ اين تصور غلطي است كه برخي فكر مي كنند اگر زني حجاب نداشت از دايره عفت خارج شده است.»! وي همچنين ادعا كرده كه طرح «حجاب و عفاف» در راستاي مقابله با جنبش- فتنه- سبز اجرا مي شود، چرا كه زنان بدحجاب عنصر حياتي اين جنبش هستند! او در ادامه اظهاراتش نسخه لائيسيته مي پيچد و مي گويد: بهتر است در ايران يك حكومت غيرديني داشته باشيم. و البته خيلي زود دستمزدش را بابت اين اظهارنظرها مي گيرد و از يك مؤسسه آمريكايي صاحب جايزه نقدي چندهزار دلاري مي شود!"


عبارات فوق بخشی از سرمقاله روزنامه کیهان مورخ پنجشنبه 16 دی 1389 است. افترا و دروغ مشی رایج رسانه های حکومتی است و جرس سهمیه ویژه روزانه در این سیاست ولائی دارد. بنای ما در این ترور شخصیتها سکوت بوده و هست. اما این بار افترا و دروغ را پاسخ می دهیم تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

منظور کیهان در عبارات فوق خانم دکتر فاطمه حقیقت جو است. کیهان در همین چند سطر شش دروغ گفته است:

اول. بر خلاف افترای کیهان ایشان بانوئی محجبه است.  

دوم. وی نماینده مردم تهران در مجلس ششم بوده است نه پنجم.

سوم. اینکه ایشان پای ثابت برنامه هاي ضد ايراني است کذب محض می باشد. خدمت به ایران محور تمام فعالیتهای وی است.

چهارم. انتساب "ماهیت وابسته به غرب" به وی افترائی بیش نیست.

پنجم. اینکه حقیقت جو "اكنون زير نظر محسن كديور و عطاء الله مهاجراني در سايت «جرس» خدمت مي كند" کذب محض است.

ششم. حقیقت جو در مصاحبه اش از "حجاب اجباری" انتقاد کرده است. بین حجاب اجباری و عفاف تلازمی نیست. اگر اهالی کیهان می پندارند با اجبار و زور می توانند جامعه را مؤمن و سالم کنند، نتیجه درخشان سیاستشان قابل مشاهده است.

متن کامل مصاحبه مورد اشاره را می توانید اینجا مطالعه کنید.  


سازمان تامین اجتماعی در آستانه انحلال مالی قرار دارد

Posted:

در پی انباشت و تعویق بدهی های دولت به سازمان

جرس: بنا به گزارش منابع اقتصادی ایران، بدهی های معوقه و انباشت شدۀ دولت به سازمان تامین اجتماعی و همچنین کمبود منابع و درآمدها، بحران را به مرحله ای "لاینحل" رسانده و سازمان تامین اجتماعی در آستانه انحلال مالی قرار گرفته است.


به گزارش ایلنا، به‌رغم بحران مالی شدید در سازمان تامین اجتماعی و انباشت بدهی‌های میلیاردی دولت به این سازمان، تاکنون هیچ تلاش واقعی برای حفظ منافع بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران نیازمند صورت نگرفته و بحث کمبود منابع و درآمدها در سازمان تامین اجتماعی می‌رود تا به بحرانی حل‌ناشدنی تبدیل شود.


همزمان روزنامه جهان صنعت، چاپ تهران، روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه ٨٩، با انتشار گزارشی پیرامون "نارضایتی بیمه‌شدگان" و "ادامه مشکلات در تامین اجتماعی" نوشته است "مدیران و مسئولان تامین اجتماعی به پرسش مردم، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران نمی‌دهند که چرا دولت حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است."


گفتنی است مهم‌ترین مشکل سازمان تامین اجتماعی نداشتن نقدینگی لازم برای انجام تعهدات خود ذکر شده و دولت نیز که در سال‌های گذشته تلاش داشت با واگذاری سهام برخی شرکت‌ها و موسسات دولتی به سازمان تامین اجتماعی بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کند، نتوانست از قِبَلِ این واگذاری‌ها سازمان را از بحران مالی نجات دهد.


بر اساس گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، علاوه بر تهدیدهای جدی منابع مالی سازمان تامین اجتماعی، ازدحام و سرگردانی مردم در شعبه‌های این سازمان افزایش تنش‌ها و درگیری‌های لفظی ناخواسته میان کارکنان خسته و بی‌انگیزه با مراجعه‌کنندگان را به دنبال داشته است.


لازم به ذکر است سازمان تامین اجتماعی بزرگ‌ترین نهاد بیمه در ایران است، که حدود سی میلیون نفر را زیر پوشش خود می دهد و در حال حاضر ۴۳ درصد از جمعیت كل كشور که ۶۶ درصد آن جمعیت شهری است تحت پوشش مزایای سازمان تامین اجتماعی قرار دارند. سایت این سازمان همچنین اعلام کرده است که بیش از یک میلیون نفر مستمری بگیر تحت پوشش آن قرار دارند.

بنا بر این گزارش، در نتیجۀ بدهی سنگین و معوقۀ دولت به سازمان تامین اجتماعی، این سازمان نیز به کارمندان، بیمارستان‌های طرف قرارداد و همچنین افراد تحت پوشش خود بدهکار می باشد.
 

مطهری: پس از عزل متکی، رهبری به احمدی‌نژاد گفت که دیگر وزیری را عزل نکند

Posted:

جرس: در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال برکناری قریب الوقوع وزیر ارشاد، علی مطهری، نماینده منتقد دولت خاطر نشان گفت: بعید میدانم که احمدی‌نژاد وزیر دیگری را عزل کرده باشد، چرا که رهبری توصیه کرده است وی دیگر وزیری را عزل نکند.


به گزارش آفتاب نیوز، این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز بیاطلاعی از برکناری محمد حسینی، افزود: شنیده‌ام که پس از برکناری منوچهر متکی، رهبری به احمدی نژاد گفته‌ است که دیگر وزیری را عزل نکند.


نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بعید است که وزیر ارشاد عزل شده باشد، ادامه داد: مگر اینکه حسینی هم به مشایی پشت کرده باشد!


گفتنی است نحوه برکناریِ جنجالیِ منوچهر متکی، وزیر خارجه دولتین نهم و دهم، سبب انتقادات تندی نسبت به رئیس دولت شده و بسیاری از منتقدینِ اصولگرای دولت، آنرا تحت تاثیر نفوذ اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر و مشاورِ احمدی نژاد ارزیابی کرده بودند.
 

مادر عماد بهاور: این بچه های زندانی هيچ گناهی ندارند، آنها مملکتشان را دوست دارند

Posted:

 

جرس: با گذشت ده ماه از آخرین بازداشت عماد بهاور، زندانی سياسی و مسول شاخه جوانان نهضت آزادی که به ده سال حبس در دادگاه بدوی محکوم شده، مادر این فعال جنبش سبز به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران با بیان اینکه "در آستانه حکم دادگاه تجديد نظر، هنوز دفاعيه به دست قاضی نرسيده"، از مسولان کشور خواست "کينه ها را کنار بگذارند" و حکم سنگین پسرش شکسته شود.

 

 

اتهام عماد بهاور، عضويت در حزب نهضت آزادی، تبانی برای تجمع بر ضد امنيت ملی ، تبليغ عليه نظام و توهين به رهبری اعلام شده است.

به گزارش کمپين بين اللملی حقوق بشر در ايران، طاهره طاهريان، مادر عماد بهاور در خصوص وضعيت پرونده و دفاعيات او می گوید: "متاسفانه به وکيل عماد وقت ملاقات داده نشد و وکيلش بدون اينکه موفق به ديدار او شود دفاعيه را تنظيم کرد.

 

در واقع در طول يکسالی که از بازداشت عماد می گذرد فقط يکبار وکيل او قبل از دادگاه بدوی توانست عماد را ملاقات کند. برای اين مرحله وقتی ما برای ملاقات عماد به زندان می رفتيم حرف های وکيل را به عماد می رسانديم و بعد حرف های عماد را به وکيلش منتقل می کرديم ، هر دو شان در تنهايی دفاعيه های خود را برای دادگاه تجديد نظر تنظيم کردند. اما متاسفانه هنوز دفاعيه عماد به دست قاضی پرونده نرسيده است."

طاهره طاهريان با اظهار اينکه متعجب است که چرا هنوز قاضی دفاعيه عماد را دريافت نکرده است، گفت: "من به دادگاه رفتم و پرس وجو کردم اما گفتند هنوز نامه نرسيده است ، اميدوارم که بدون خواندن آن دفاعيه رای صادر نشود چون عماد در دفاعيه خود بند به بند درباره اتهاماتش توضيح داده است. نمی دانم حالا بدون خواندن آن دفاعيه که عماد با زحمت آن را نوشته است حکم صادر می شود يا نه."

مادر عماد بهاور با اشاره به اينکه دوشنبه هفته گذشته و در روز ملاقات زندانيان بند ۳۵۰ زندان اوين پسرش را ديده است در خصوص وضعيت جسمی و روحی او به کمپين بين اللملی حقوق بشر در ايران گفت: "مثل هميشه حال جسمی و روحيش خوب بود. اما ظاهرا وضع داخلی زندان خوب نيست ولی خيلی به بيرون گزارش داده نمی شود. مشکل بزرگی که ما داريم قطع تلفن های بند ۴۵۰ زندان اوين است که تقريبا پنج شش ماه می شود که قطع است ، در طول هفته ممکن است که هزار اتفاق بيفتد اما ما نمی توانيم آن را با عماد در ميان بگذاريم و بايد منتظر روز ملاقات باشيم."

طاهره طاهريان با اظهار اينکه انتظار دارد حکم سنگين ۱۰ حبس برای پسرش شکسته شود در خصوص درخواستش از مسولان گفت: "از مسئولان می خواهم که کينه ها را کنار بگذارند، پرونده ای که من در دادگاه برای پسرم ديدم بسيار قطور بود که فکر می کنم هر قاضی فقط شکل پرونده را ببيند خود به خود حکم صادر کند. به نظرم فقط چيزهای بيهوده ای در پرونده ها وجود دارد که بی جهت آن ها را قطور کرده است، در صورتيکه اگر دفاعيه ها درست خوانده شوند متوجه می شوند که اين بچه های زندانی هيچ گناهی ندارند، آنها مملکتشان را دوست دارند. من انتظار دارم که حتما حکم به اين سنگينی برای عماد شکسته شود. اين حکم واقعا برای عماد سنگين است."

اين مادر با اعتراض به اينکه ۹ سال از محکوميت پسرش به دليل عضويت در حزب نهضت آزادی و شرکت در جلسات اين حزب بوده است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت : "چهار سال حبس به دليل عضويت درحزب نهضت آزادی و ۵ سال حبس نيز به دليل شرکت در جلسات اين حزب به پسرم داده اند که اين واقعا حکم عجيبی است. هيچ وقت عضويت در اين حزب جر م نبوده است و اگر از زمانی به بعد جرم تلقی شده چرا اين جرم فقط به عماد تعلق می گيرد؟ چرا فقط عماد بايد مجازات شود؟ سالها حزب نهضت آزادی فعال بوده است، قبل از انتخابات هم اين حزب بوده پس چرا جلويش را نگرفتند، چرا اعلام نکردند که عضويت در اين حزب جرم است و نبايد کسی در آن حزب فعاليت داشته باشد. بعد از انتخابات اين ها همه جرم سنگين تلقی شد. حکم ۹ سال زندان به دليل عضويت در نهضت آزادی و شرکت در جلسات ساده اش بسيار عجبيب است."

طاهره طاهريان در خصوص تلاش های خود نيز گفت: "در يکسال گذشته من به جاهای مختلف مراجعه کردم خيلی از جاها به خصوص دادستانی اوايل ما را می پذيرفتند اما بعد ديگر متاسفانه نپذيرفتند. شايد چندين صفحه از پرونده عماد که من در دادگاه ديدم نامه های من به مسولان مختلف باشد. در طول اين يکسال ملاقات حضوری به من به عنوان مادر ندادند و به همسرش نيز يک يا دو بار ملاقات حضوری دادند درحاليکه طبق قانون حق هر زندانی ملاقات حضوری است."

او ادامه داد: "در طول يکسال تلاش کردم تا مسولان حرف هايم را بشنوند اما خيلی سخت به ما وقت ملاقات می دهند، مثلا دادگاه انقلاب خيلی سخت به ما اجازه ورود می دهد تا برويم قاضی پرونده را ببينيم. در طول اين يکسال تلاش کردم تا بگويم فقط از روی کينه و غرض ورزی بازجويان اين حکم سنگين به عماد داده شده و نه به دليل گناهی که او داشته است. اين کينه ورزی به اين دليل بوده که عماد طبق دفاعيه ای که برای دادگاه نيز نوشته است حاضر نشده تا طبق خواسته بازجويانش مصاحبه تلويزنی کند.از او خواسته اند که مصاحبه تلويزيونی کند و او هم گفته که در شخصيت من نيست که اين کار را بکنم و دروغ بگويم و چون ابن کار را نکرده بود به شدت با او برخورد کردند."


اين مادر در نهايت درباره انتظارش از سازمان های فعال حقوق بشری گفت: "انتظار دارم که اين سازمان ها بيشتر به فکر بچه های زندانی بی گناه باشند و بيشتر برايشان تلاش کنند و پشتيبانشان باشند.ما نگران هستيم ، بچه های ما خيلی جوان هستند و حالا دارند وقتشان را در زندان می گذرانند."

عماد بهاور، مسول شاخه جوانان نهضت آزادی در هفتم خرداد ۱۳۸۸ توسط دادگاه انقلاب بازداشت شد و پس از ۹۶ ساعت آزاد، اما پس از اعلام نتايج انتخابات دوباره دستگير شد و تحت فشار روانی برای اقرار تلويزيونی قرار گرفت. بهاور روز چهارشنبه هفتم مرداد ماه پس از تحمل ۴۶ روز زندان انفرادی از زندان آزاد شد. اما دوباره در ۱۶ اسفند در حالی که به دادگاه انقلاب برای آخرين دفاعيات احضار شده بود، دوباره بازداشت شد و ۷ آذر ماه امسال از سوی قاضی صلواتی، رييس شعبه پانزده دادگاه انقلاب به تحمل ده سال حبس تعزيری محکوم شد و در حال حاضر در بند ۳۵۰ زندان اوين منتظر رای دادگاه تجديد نظر است.

شهردار تبریز: برنامه پنجم توسعه، فاتحه مدیریت واحد شهری را خوانده است

Posted:

جرس: در واکنش به مفاد تدوینی و مصوب برنامه پنجم توسعه، شهردار تبریز گفت: متاسفانه در برنامه پنجم توسعه کشور جمله واره "دولت مجاز است" به حدی تکرار شده است که با این حساب باید فاتحه مدیریت واحد شهری را خواند.  

اشاره وی به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه پنجم می باشد، که براساس تغییرات اعمال‌شده، عبارت‌های "دولت مكلف است" و "دولت موظف است" از ابتدای اكثر مواد برنامه حذف شده و به جای آنها، عبارت "دولت مجاز است" نشسته است.

 

به گزارش ایسنا، علیرضا نوین با بیان اینکه "ما امروزه در مدیریت شهری دغدغه‌های سنگینی به خصوص در بعد فرهنگی داریم"، خاطرنشان کرد "امیدواریم مطالبات فرهنگی دو مجموعه شهروندان و سیاست گذاران و سکانداران شهر در تقابل قرار نگیرد که بخشی از این خواست به کمیسیون‌های فرهنگی شوراها برمی گردد. ما یک سری از برنامه‌های فرهنگی را داریم که با مطالبات مردم همسو نیست؛ مردم را هم در برنامه‌های فرهنگی در نظر بگیریم و مشارکت دهیم."

وی افزود: ما باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل کاهش جرم، فرزندان فرار، کارتن خواب ها و... دخیل باشیم و در این بحث مردم از ما انتظار دارند. مردم از ما انتظار دارند هویت فرهنگی شهرهایمان را از بین نبریم.

 

دولتی که دیگر مکلف نیست، بلکه مجاز است

در رابطه با "حق محوری برای دولت" به جای تاکید بر "تکلیف و وظیفه قانونی اش" در برابر شهروندان، یك عضو كمیسیون تلفیق مجلس که در بررسی برنامه پنجم، آنرا به اتمام رسیده و نظرات دولت را "تامین شده" ذکر کرده بود، می گوید : براساس تغییرات اعمال‌شده، عبارت‌های "دولت مكلف است" و "دولت موظف است" از ابتدای اكثر مواد برنامه حذف شده و به جای آنها، عبارت "دولت مجاز است" نشسته است.

 

به گزارش دنیای اقتصاد، جعفر قادری در این زمینه خاطرنشان کرد "در بسیاری از مواد، تکالیف و وظایف دولت به اجازه تبدیل شده است ."

 

وی که از اتمام بررسی موارد اختلاف دولت و مجلس در لایحه برنامه خبر می داد، تصریح نمود "نهایتا نظرات دولت تا حد زیادی تامین شده و تکالیف و وظایف آن، در مواد بسیاری از لایحه برنامه به ارائه مجوز تبدیل شده است."

 

همان زمان محمد مهدی مفتح، سخنگوی تلفیق از كاهش ۶۶ تكلیف و وظیفه دولت در طول برنامه پنجم خبر داده و گفته بود "کارگروه مشترک دولت و مجلس، ٣۵ مورد از تکالیف و ٩ مورد از وظایف موجود در مصوبه قبلی کمیسیون را به مجوز تبدیل کرده و ۱۵مورد از تکالیف و ٧ مورد از وظایف دولت در مصوبه قبلی کمیسیون را به کلی حذف کرده است.

 

سخنگوی تلفیق در نشست مذکور گفته بود که احتمالا تمام این موارد به تصویب کمیسیون تلفیق می‌رسد، تا خواسته‌های برنامه‌ای دولت تامین شود، اما جعفر قادری (عضو کمیسیون) بعد از چند روز موضوع را خاتمه یافته اعلام کرد و در این باره گفت: بر اساس تصویب مجلس، اکثر موادی که کمیسیون تلفیق، دولت را مکلف یا موظف کرده بود تغییر کرد و براساس این تغییر، عبارت دولت مجاز است گنجانده شد.

 

همان زمان سامانه خبری - تحلیلی الف، وابسته به احمد توکلی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، در انتقاد به این امر، خاطرنشان کرده بود "دولت با ادعای اصلاح و تحول، در صدد انحراف از اصول برنامه ریزی صحیح است."

 

ادعای دولت عکس عملکرد آن است

ارگان وابسته به رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح می ساخت "در حالی‌که دولت از یک سو ادعا می‌کند ساختار فعلی برنامه‌ریزی بیمار بوده و نیاز به اصلاح دارد، عملکرد دولتی‌ها در جریان تدوین و بررسی و تصویب برنامه پنجم، عکس آن را نشان می‌دهد. دولت که تاکنون توانسته با تبدیل بسیاری از تکالیف و وظایف به اختیار، عملا از بازخواست قوای نظارتی شانه خالی کند، برای نهادهای نظارتی نیز برنامه ویژه دارد.سایت توكلی نتیجه‌گیری می‌كند كه دولت درصدد است فرآیند نظارتی مجلس و نهادهایی مانند دیوان محاسبات بر اجرای قانون توسعه پنجم را تضعیف كند."

 

چک سفید مجلس به دولت

البته معدود نمایندگانی نیز به این تمامیت خواهیِ دولت و امتیاز دهیِ حامیانِ دولت اعتراض کردند، از جمله اقبال محمدی نماینده مریوان، ارائه این همه مجوز به دولت را، در تداخل با حوزه اختیارات مجلس در قانون گذاری بر شمرد و محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان نیز در اظهار نظر دیگری به کنایه گفت که مجلس در حال ارائه چک سفید امضا به دولت است تا هرکاری که خواست انجام دهد و هرچه را نخواست، انجام ندهد. به این ترتیب مجلس هرگز نمی‎تواند از دولت بازخواست کند.

 

اما نکته حائز اهمیت را جواد آرین منش نماینده مشهد بیان کرد و در اعتراض به ارائه مجوز به دولت به جای اعمال تکلیف برای آن، خاطرنشان ساخت "اگر تا آخر، از عبارت مجاز است، چنین استنباطی داشته باشیم، دیگر برنامه معنی و مفهوم نخواهد داشت."

  

علی اکبر صالحی: دولتی موفق خواهد بود كه پارلمانی حامی و همسوی خود داشته باشد

Posted:

جرس: سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، در دیدار با رئیس پارلمان عراق، با بیان اینكه داشتن پارلمانی قوی برای یك كشور مستقل ضروری است، تصریح كرد: دولتی موفق خواهد بود كه پارلمانی حامی و همسوی خود داشته باشد.


به گزارش ایرنا، علی‌اكبر صالحی این مطلب را عصر چهارشنبه در دیدار اسامه النجیفی، رییس پارلمان عراق در محل این پارلمان ذكر كرد و حاطرنشان ساخت "سیاستمداران عراقی نشان دادند كه از سعه صدر خوبی برخوردارند و اراده آنها نشات گرفته از اراده مردم عراق است كه توانستند دوره هم جمع شده و پارلمانی قوی تشكیل دهند.


صالحی به اثرگذاری پارلمان كشورهای اسلامی نیز اشاره و تصریح كرد: پارلمان‌های اسلامی و آسیای می‌توانند زمینه‌ساز همكاری بین ایران و عراق باشد و با بیان اینكه عراق همواره كشوری است كه در طول تاریخ، "مردمی غیور و آزادی خواه" داشته، اظهار امیدواری كرد كه استقلال عراق بدون وجود نیروهای خارجی كامل شود.


سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی، همچنین با یادآوری انجمن دوستی ایران و عراق، خواستار فعالیت دوباره آن شد و گفت: انتظار داریم ضمن تحقق این مساله، قوانین و مصوباتی همچون استرداد مجرمان از گذشته به امضای مسوولان دو كشور رسیده است بار دیگر اجرایی شود.


صالحی افزود: در گذشته با مقام‌های عراقی از جمله طالبانی، مالكی و ... مذاكراتی برای تشكیل كمیسیون‌های سیاست خارجی و امنیت ملی انجام شده كه ضروری است از طریق پارلمان عراق تحرك بیشتری برای اجرایی شدن آن صورت گیرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار با بیان اینكه وحدت و امنیت عراق خواسته جمهوری اسلامی است، بر ضرورت تشكیل یك پیمان منطقه‌ای بین ایران، عراق، تركیه و سوریه تاكید كرد.


مردم عراق به كمك كشورهای منطقه نیاز دارند
رییس پارلمان عراق نیز در این دیدار با بیان اینكه مردم عراق همواره به دنبال ثبات و امنیت هستند، افزود: با توجه به اینكه مردم عراق در منطقه با مشكلات بسیاری دست به گریبانند، برای داشتن ثبات و امنیت نیاز به تشریك مساعی با همه كشورهای منطقه دارند.


حسن كاظمی قمی سفیر پیشین ایران در بغداد و رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه، علی اكبر صالحی را همراهی می كنند.


گفتنی است گروه‌های سیاسی عراقی بعد از گذشت هشت ماه از انتخابات پارلمانی اسفند ماه ٨٨، در آبانماه امسال درباره تقسیم قدرت بین گرایش‌های مختلف این كشور به توافق رسیدند، که بر اساس توافق مذکور، جلال طالبانی از ائتاف كردها و نوری مالكی از سوی شیعیان، به ترتیب در سمت های رییس جمهور و نخست وزیر ابقاء شدند. ریاست پارلمان عراق نیز به اسامه النجیفی از فهرست العراقیه (منتقد ایران) رسید.
 

سردار نقدی: برای تغییر در علوم انسانی نیاز به قیام است

Posted:

جرس: در ادامه حملات به دروس و رشته های علوم انسانی در دانشگاههای کشور، فرمانده کل بسیج بر لزوم "جهاد و قیام برای تحول در علوم انسانی" تاکید کرده و مدعی شد با این علوم سیاسی كه در دانشگاه‌ها فرا می‌گیریم هیچگاه نمی‌توان سخنان امام و رهبری را محقق كرد.


این فرمانده نظامی با بیان اینکه "تحول در علوم انسانی نیازمند جهاد است"، مدعی شد "اگر قرار است علوم انسانی را تغییر دهیم و كتب ضاله از دانشگاه‌های كشورمان برچیده شود، نیاز به قیام است."


به گزارش فارس، سردار پاسدار محمدرضا نقدی، شامگاه چهارشنبه ۱۵ دی ماه، در جمع رؤسا و اساتید دانشگاه‌های استان تهران و کرج که توسط بسیج دانشجویی جهت بازدید مناطق جنگی جنوب كشور به استان خوزستان آورده شده بودند، گفت "در دوران جنگ تحمیلی این زنان و مردان قیام كرده و مسائل حل نشدنی را حل كردند و هر چقدر قدرت‌های دنیا وارد عمل و میدان شدند، تا انقلاب اسلامی را به زانو دربیاورند اما ملت ایران شكست نخوردند."


نقدی که در قرارگاه مركزی اهواز سخنرانی می کرد، گفت: مشكلات امروز سخت‌تر از مشكلات دیروز نیست...اگر قرار است علوم انسانی را تغییر دهیم و كتب ضاله از دانشگاه‌های كشورمان برچیده شود، نیاز به قیام است... تحول در علوم انسانی نیازمند جهاد است و باید در این راه روزانه ۱٨ ساعت مطالعه كرد و از شهری به شهر دیگر برای آموختن در حركت بود و این خصوصیت یك فرد حزب‌الهی است."


فرمانده کل شبه نظامیانِ حامیِ دولت، بدون اشاره به نحوۀ مدیریت کلان کشور و تبعاتِ اقتصادی و اجتماعیِ آن، خطاب به حضار گفت "چرا اكنون میزان واردات كشورمان ۵۵ میلیون دلار است و چرا كشور ما دارای جوانان بیكار است؟ چرا اكنون جوانان آلوده به مواد مخدر هستند؟ علم باید این سؤالات را پاسخ گوید."


گفتنی است ادعایِ فرمانده بسیج در مورد میزان واردات کشور در حالیست که طبق آمار رسمی بانک مرکزی ایران، واردات کشور از رقم ٣٨ میلیارد دلار در سال ٨٣ به رقم نجومی ۶۶ میلیارد دلار در سال ٨٨ (با وجود کاهش قیمت های جهانی) رسیده، که این رقم جدا از واردات خدمات به کشور می باشد، که با احتساب آن مجموع واردات کالا و خدمات به کشور به مرز ٨٠ میلیارد دلار نزدیک شده است. "
این درحالی می باشد که طبق ادعای سردار نقدی در برابر روسای دانشگاهها، واردات کشور اکنون "۵۵ میلیون دلار" است.


به گزارش فارس، نقدی همچنین گفت "بسیج باید در عرصه‌های علمی حركت كند و گره‌ها را باز كند، متاسفانه كسانی كه مراكز علمی و دانشگاه‌های كشورمان را طراحی و معماری كرده‌اند، این طراحی و معماری را برای خود انجام دادند و با كشورهای غربی و افراد غرب زده تفكرات خود را استمرار دادند كه باید این طلسم‌ها شكسته شود."


فرمانده کل بسیج با تاكید بر اینكه ملت ایران نباید جوانان بیكار و آلوده به مواد مخدر داشته باشد، خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن با سرعت نور حركت می‌كنند و این به دلیل داشتن مكتب اسلام است.


نقدی همچنین اظهار عقیده کرد "در هر جای عالم اسلامی اگر مسئولان جمهوری اسلامی سفر كنند، استقبال پرشوری از آنان خواهد شد بخصوص در شبه قاره هند اگر مسئولان كشورمان سفر كنند استقبال چندین برابر خواهد بود."


وی با تاكید بر اینكه سرعت و پیشرفت علم سرمایه ماست، اظهار داشت: امروز اگر با این پیشروی‌ها دنیا را وادار كنیم كه از سلطه بیگانگان آزاد شوند، باید كتاب‌های علمی و دانشگاهی در اختیار آنها قرار دهیم تا به كسب علم بپردازند.


فرمانده کل بسیج در ادامه گفت "افرادی سیاه‌كار و دغل‌باز اكنون مسائلی بی‌معنی را با عنوان علم كنار هم چسبانده و هر روز آنان را تغییر می‌دهند"، گفت "آیا علوم سیاسی را كه در دانشگاه‌هایمان فرا می‌گیریم با علوم سیاسی كه در كشورهایی چون عربستان و اسراییل تدریس می‌شود، تغییر دارد؟ آیا با این علوم سیاسی كه در دانشگاه‌ها فرا می‌گیریم می‌توان اظهارات امام و رهبری را پیاده كنیم؟ در پاسخ باید گفت: مطمئنا در این راه شكست می‌خوریم."


وی همچننی با بیان اینكه در جبهه‌های حق علیه باطل معنویت حاكم بود و اگر این معنویت را اكنون ساری و جاری كنیم خداوند درب علم را بر روی ما خواهد گشود، گفت: مجروح جنگ نرم اكنون كسی است كه آبرویش می‌رود و منزوی می‌شود اما باید قبول كند و پرتلاش به سوی كسب علم حركت كند.


نقدی اظهار عقیده کرد: امروز زمینه برای گسترش علم باز شده و آمریكا نشان داده در مسائل علوم انسانی علمی ندارد چون اگر این علم را داشت، اقتصادش ورشكسته نمی‌شد. ‌اگر آمریكا علم رسانه داشت چرا اكنون منفورترین كشور در جهان است. با اینكه نود درصد رسانه‌های دنیا در حیطه این كشور است. اگر‌ آمریكا علم سیاست دارد چرا چندین سال است كه در بحث فلسطین، عراق و افغانستان زمین‌گیر شده است؟ اگر این كشور علم جامعه ‌شناسی دارد چرا ۶٠ درصد ازدواج‌ها به طلاق می‌انجامد و زندگی یك نفره مد شده و فرزندان نامشروع در این كشور به دنیا می‌آیند؟


در ادامه این مراسم سردار علی فضلی جانشین فرمانده بسیج در سخنانی گفت: رؤسای دانشگاه‌ها كه اكنون فرماندهان جنگ نرم هستند، باید در جهت اجرای فرامین نورانی رهبری تلاش كنند.


فرمانده سابق سپاه تهران افزود "اگر دیروز جنگ سخت در كشور تحمیل شده بود امروز جنگ نرم حاكم شده و در حال حاضر در حال جنگ هستیم. "


گفتنی است بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران و البرز، از روز گذشته ۱۵٠ نفر از رؤسا و اساتید دانشگاه‌های استان تهران و البرز را، جهت بازدید از مناطق عملیاتی جنوب كشور به استان خوزستان برده است .


در این سفر سردار سید حسین حسینی، فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران، ‌محمد علی رامین معاون سابق مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین قدیانی رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های كشور، فرهاد كاظمیان‌فر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران و البرز، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و صفرعلی براتلو معاون سیاسی استانداری تهران، روسای دانشگاهها را همراهی می‌كنند.
 

افزایش دوباره محدودیت ها در بند ۳۵۰ زندان اوین

Posted:

 جرس: فضای بند ۳۵۰ ،بند زندانیان سیاسی زندان اوین فوق امنیتی گزارش می شود و هر روز بر محدودیت علیه زندانیان و خانواده هایشان افزوده می شود .


به گزارش خبرنگار کلمه، در حالی خبرهایی مبنی بر استقرار نیروهای وزارت اطلاعات در این بند منتشر شده است که تاکنون این موضوع در بندهای عمومی هیچ یک از زندان های کشور سابقه نداشته است .این ماموران با استقرار در بند ۳۵۰ حتی بر اجرای حکم های متهمانشان نظارت می کنند و هر لحظه رفتار و گفتار آنها را مورد شنود قرار می دهند .

بند ۳۵۰ زندان اوین هر روز بیش از روز قبل به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات شباهت پیدا می کند و حتی برخی از زندانیان و خانواده هایشان وضعیت آن را بسیار بدتر از بند ۲۰۹ ارزیابی می کنند .

زندانیان بند ۳۵۰ حتی بر خلاف زندانیان بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات حق تماس تلفنی هفتگی را نیز با خانواده های خود ندارند . زندانیان سیاسی ۲۰۹ پس از تمام شدن مراحل بازجویی شان هفته ای یک بار می توانند تلفنی با خانواده های خود تماس داشته باشند

همچنین در سراسر محوطه بند ۳۵۰ دوربین های مدار بسته نصب شده است و در سراسر روز حرکات و رفتار زندانیان توسط زندان بانها مورد بررسی قرار می گیرد . در حالی که در سایر بندهای عمومی زندان اوین زندانیان آزادانه رفت و آمد کرده و با یکدیگر صحبت می کنند .


در مرداد ماه سال جاری تلفن های این بند قطع و تاکنون وصل نشده است . پیش از این تاریخ هر زندانی می توانست دو یا سه دقیقه در روز با خانواده خود صحبت کند و از این طریق جویای احوال شان شود. اما پس از قطع تماسهای تلفنی که مسوولان زندان دلیل آن را “محدود کردن ارتباط زندانیان با خانواده “ها و “جلوگیری از خروج اخبار زندانیان سیاسی “اعلام کرده اند، خانواده ها تنها هفته ای یک بار به صورت کابینی یعنی از پشت شیشه هایی قطور و مات و با گوشی تلفن قادرند زندانی خود را ملاقات کنند .

محرومیت از ملاقات حضوری یکی دیگر از محدودیتهایی است که برای این زندانیان اعمال شده است. زندانیان عادی بدون کوچکترین دشواری می توانند خانواده هایشان را ملاقات می کنند .


طبق آیین نامه سازمان زندانها هر زندانی می تواند در هر ماه یک بار با خانواده اش ملاقات حضوری داشته باشد . اما اکنون ماه هاست که زندانیان سیاسی از این حق اولیه خود محروم شده اند .مسوولان زندان و دادستانی تهران دلیل این کار را نیز ممانعت از خارج شدن اطلاعات و اخبار زندانیان سیاسی به بیرون عنوان کرده اند.این درحالی است که خانواده ها پیش از انجام ملاقات حضوری، توسط ماموران زندان مورد بازرسی دقیق قرار می گرفتند.

این شرایط وضعیت بسیار دشواری را برای زندانیان سیاسی و خانواده های آنها به همراه داشته است . این خانواده ها بارها شکایت شان را به دادستان تهران و دیگر مراجع قضایی برده اند اما آنها هیچ عکس العملی نسبت به این شکایتها نشان نمی دهند .

ای درویش ستیزان، مملکت را به کجا می برید!؟

Posted:

مجذوبان نور

 

درویشی راه معرفت به خداوند است و معاندین تصوف، این مکتب الهی را  با دکانهایی که سالهاست خود از طریق آن ارتزاق می کنند و کالای آن در بستر جهالت، خرافه، دروغ و ریا قرب و قیمت یافته ، اشتباه گرفته اند. درویشی حزب و گروه سیاسی نیست و علیرغم این واقعیت آشکار، معاندین با انکار آن وبا خلق بحرانهای پیاپی، این شبهه را به اذهان عمومی القاء می کنند، تا بدین وسیله ایمان و عشق به خداوند را به کارزار سیاست و خشونت کشیده تا ستم بر اهل حق و حقیقت توجیه پذیر شود.
 

 

در راستای تحقق این توطئه سالهاست که  حق ستیزان، بدنبال  تفرقه و تشتت در جامعه درویشی می باشند و این سیاست را در دستور کار خود قرار داده اند.

 

چون معاندین، برای کسب قدرت از هیچ عملی روگردان نبوده و شهوت جاه ومقام، ثبات فکری را از آنها سلب  و دائما مرز خودی و ناخودی را تغییر می دهند و روح بیمار آنها با دشمنی ودسیسه خو گرفته است، قیاس به نفس کرده، مکتب درویشی و سالکان طریق الی الله را نیز، بر این سیاق تصور کرده اند !

 


یک روز مزورانه در سایت و وبلاگ های زنجیره ای و لباس نفاق می پوشند ویکی در کسوت به اصطلاح دوست در می آید و در حمایت از "این" درویش حمله به "آن" درویش می کند و مزور دیگری در مقام دفاع از "آن" حمله به "این" می کند، بر این تصور و خیال خام که درویشان همچون بازیگران عرصه سیاست فریب این دغلکاریها را می خورند. روزی بوسیله انتشار پیامک، متوسل به حیله می شوند که "برای سلامتی  بزرگ طریقت دعا کنید" ، تا بدین وسیله تضعیف روحیه نمایند و بستر ساز شیوع شایعه شوند و اخیراً نیز پیامک می زنند و فرا خوان میدهند که "دراویش در روز پنجشنبه می خواهند مقبره ای را در اصفهان بازگشایی کنند" ! . تا چه شود؟ تا اولاً، بر رفتار نابخردانه  خود در واقعه اخیر اصفهان و دستگیری شیخ طریق جناب آقای محجوبی سرپوش بگذارند وثانیاً، دراویش را در دام انداخته و نیروهای لباس شخصی را با آنها درگیر کرده، فاجعه بیافرینند و این عمل را منتسب به دراویش کنند و در محاکم فرمایشی مدعی شوند که صوفیان فراخوان داده و برانداز می باشند و سخن از این دست بسیار است ...

 


این آقایان!! اتحاد و برادری دراویش را در دفاع از حقوق انسانی خود که نشات گرفته از ایمان و اعتقادات به حق آنهاست، فراخوان می نامند . نمی خواهیم وارد این مقوله شویم که بر اساس اصل 27 قانون اساسی حتی اگر، فراخوانی هم صورت بگیرد حق قانونی و عکس العملی طبیعی است و خطایی مرتکب نشده ایم، اما اساساً، حرکت و همبستگی دراویش در تعریف یک فراخوان سیاسی نمی گنجد .

 

کاش معاندین، یک بار به خود آمده و از خود می پرسیدند، کدام نیروی سیاسی در کشور مان و حتی در جهان توانایی دارد که در نیمه شب و تنها پس از دقایقی از وقوع یک توطئه نا به هنگام، به یکباره بیش از 5000 نفرزن و مرد و پیر و جوان را در یک نقطه مجتمع نماید. آن هم در شرایطی که احتمال هر خطری وجود دارد. چرا عبرت نمی گیرند ! در سالهای اخیر این گونه تجمعات چندین بار تکرار شده است، چرا از خود نمی پرسند، دراویش چگونه از حال یکدیگر با خبر می شوند؟ درویشان در خطرناکترین شرایط در دفاع از اعتقادات خود تجمع می کنند و می دانند که در تجمع آنها آب میوه و نقل و شیرینی پخش نمی شود، اما چرا می آیند!؟

 


اگر در برابر تجاوز به حریم  یک درویش، مشاهده می شود که دراویش واکنشی یکسان از خود بروز می دهند نشان از آن دارد که سالکان طریقت  پیکری واحدند و یک نیروی معنوی و الهی بر جان آنها تصرف  دارد .

 

دراویش بصورت جمعی و از بعد اعتقادی و جنبه ایمانی اهل مداخله درسیاست رایج نیستند و  مطاعی برای عرضه در این بازار ندارند و نمی خواهند که داشته باشند، اما چون آقایان! ایمان به خدا  و عشق به اولیاء او را معضل امنیتی  و جرم تلقی کرده اند، امروزدرویشان ناخواسته و اجباراً وارد این جرگه شده اند .

 


سخن درویشان صریح و روشن است، با ما کاری نداشته باشی، علیه ما توطئه نکنید، بی احترامی به باورهای دینی و ایمانی ما نکنید و حقوق انسانی ما را پایمال نکنید. آخر کدام حکومت است که علیه شهروندان خود دسیسه کند؟  کدام حکومت به ماموران خود شبانه مجوز حمله  خشونت بار به پیرمردی 70 ساله می دهد و 5 ساعت بعد او را مرخص میکند و احساسات عاطفی عده  کثیری از مردم را جریحه دارمیکند؟ در این 5 ساعت کدامیک از مشکلات مرتفع گردید؟ کدام معما  حل شد؟ چرا گرفتید و چرا آزاد کردید؟ دشمن تراشی چه نوع سیاستی است؟ ای درویش ستیزان، این مملکت را به کجا می برید؟ از رویارویی با دراویش چه حاصلی خواهید داشت؟ اگر از شهادت امام حسین(ع) و یارانش کسی  بهرمند شد، شاید آقایان هم از خون دراویش نصیب و قسمتی حاصل کنند!؟ و این چه گران مطاعی است ؟!!

 

 

دراویش مکر شما را ندارند اما، "و مكروا و مکر الله والله خير الماكرين"

 

آقایان! درویشان ید واحدند و با خدا بیعت کرده اند و حضرت امام حسین (ع) مقتدای اهل سلوک، چه زیبا پیامی برای شما فرموده است:

 

                                                "از ظلم به کسی که جز خدا یاوری ندارد بپرهیز"

 

                                                                   

  سایت مجذوبان نور