جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


توقف ارائه اینترنت پر سرعت در ایران

Posted:

جرس: در حالیکه دولت موظف شده بود تا پایان سال ٩۵، اینترنت پرسرعت را برای ۵٠ درصد خانوارهای ایرانی فراهم کند، و طبق شاخص های مدنظر اتحادیه جهانی مخابرات، ضریب نفوذ اینترنت کشورها برمبنای میزان دسترسی اینترنت باند پهن کاربران سنجیده می شود، امروز اعلام گردید که به دلیل عدم امکان تخصیص پهنای باند اینترنت، توسعه اینترنت پرسرعت در کشور متوقف شده است.

 

 به گزارش مهر، ارائه دهندگان اینترنت پرسرعت که پیش از این عدم همکاری شرکت مخابرات برای در اختیار گذاشتن فضا و امکانات لازم را مانع توسعه ADSL عنوان می کردند، این بار اعلام می کنند که به دلیل عدم تخصیص پهنای باند اینترنت توسعه اینترنت پرسرعت متوقف شده است.    بر اساس این گزارش، مشکل اصلی، عدم همکاری شرکت مخابرات برای در اختیار گذاشتن فضا و امکانات مخابراتی طبق قرارداد فی مابین شرکتهای PAP و شرکت مخابرات و به تبع آن شرکتهای مخابرات استانی است. همزمان مدیران شرکتهای مخبراتی، همچنان مانع اصلی توسعه ADSL در کشور را عدم تخصیص پهنای باند مورد نیاز برای ادامه کار و توسعه و دستیابی به آن چه که اهداف برنامه پنجم توسعه تعیین کرده عنوان می کنند.    طبق اهداف درنظر گرفته شده برای برنامه پنجم توسعه کشور باید تا سال ٩۵ بیش از ۵٠ درصد خانوارهای ایرانی از اینترنت پرسرعت برخوردار باشند.   وضعیت فعلی اینترنت پرسرعت در ایران

 شمار کاربران اینترنت پرسرعت در کشور طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان آبان ماه به حدود ٧٠٠ هزار نفر رسیده و این در حالی است که شرکتهای بخش خصوصی دارای پروانه خدمات انتقال داده‌ها حدود یک میلیون و ٢۵٠ هزار و ٨۱٨ پورت پرسرعت اینترنت در کل کشور نصب کرده اند که به دلیل آنچه که عدم تامین پهنای باند مورد نیاز از سوی مخابرات عنوان می کنند حدود ۵۶٠ هزار پورت پرسرعت مورد بهره برداری قرار نگرفته است چرا که این شرکتها معتقدند در شرایط فعلی اضافه شدن کاربر جدید باعث افت کیفیت ارائه خدمات اینترنت ADSL خواهد شد.

 

گفتنی است طبق شاخص های مدنظر اتحادیه جهانی مخابرات، ضریب نفوذ اینترنت کشورها از این پس برمبنای میزان دسترسی اینترنت باند پهن کاربران سنجیده می شود و با توجه به آمار ارائه شده از سوی شرکت مخابرات ایران و شرکتهای خصوصی PAP، ضریب نفوذ اینترنت در کشور براساس این شاخص جهانی کمتر از ده درصد است. 

باران رحمتی که نمی‌بارد...

Posted:

طراح : ساغر پژمان

ابوالفضل طبرزدی همچنان در سلول انفرادی نگهداری می شود

Posted:

جرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، ابوالفضل طبرزدی، برادر زاده حشمت الله طبرزدی، با گذشت ۱۶ روز بازداشت، همچنان در بلاتکلیفی و در سلول انفرادی نگهداری می شود.


ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، طی گزارشی در مورد این فعال مدنی آورده است "علی رغم گذشت بیش از دو هفته از بازداشت ابوالفضل طبرزدی تنها دوبار موفق به تماس تلفنی با خانواده خود شده است."


ماموران وزارت اطلاعات به خانواده این زندانی اعلام کرده اند که پس از پایان تحقیقات وی را به دادگاه انقلاب جهت محاکمه معرفی خواهند کرد،.

این در حالی است که وی هم اکنون بیش از دو هفته است که در شرایط نامعلوم و در سلول انفرادی اداره اطلاعات شهر اهواز نگهداری می شود و از حق برخورداری وکیل به دلیل ممانعت نیروهای اطلاعاتی برخوردار نیست.


ابوالفضل طبرزدی در پی یورش جمع زیادی از ماموران وزارت اطلاعات به منزل پدری اش در شهر اهواز بازداشت شد و اتهام وی ارتباط با زندانی سیاسی، حشمت الله طبرزدی اعلام شده است.

 


 

اعتراض چند تن از نمایندگان مجلس به روند ناسالم انتخابات در اتحادیه های صنفی کشور

Posted:

جرس: در اعتراض به روند "ناسالم" انتخابات در اتحادیه های صنفی، ده نماینده مجلس شورای اسلامی در تذكری به وزیر بازرگانی، از وی خواستند تا به عنوان عالی ترین مقام امور صنفی كشور و رییس هیات عالی نظارت بر اصناف، از مداخلات غیر قانونی بر انتخابات اتحادیه ها و تشكلات صنفی جلوگیری كرده و بر سلامت و صحت روند انتخابات اتحادیه های صنفی نظارت جدی به عمل آورد.


به گزارش رسیده به جرس، در این تذكر نمایندگان امضا كننده از علی لاریجانی رییس مجلس شورای خواستند تا برابر ماده ۱٩٢ آیین نامه داخلی مجلس، متن تذكر را در صحن مجلس قرائت و آن را به وزیر بازرگانی ابلاغ نماید.


در متن این تذكر آمده است:هیات عالی نظارت بر سازمانهای صنفی و به تبع آن مركز امور اصناف و سازمانهای بازرگانی استانها و ادارات بازرگانی شهرها بر اساس قانون نظام صنفی مسوول سلامت و صحت روند انتخابات اتحادیه های صنفی بوده و می بایست از مداخلات غیر قانونی در برگزاری سالم انتخابات ممانعت نمایند.


این نمایندگان تاكید كردند:متاسفانه بر اساس گزارشات مستند سلامت و صحت انتخابات اتحادیه صنف الكتریك تهران مخدوش بوده و جریانی در صدد ایجاد خدشه در روند انتخابات اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران و حذف غیر قانونی برخی كاندیداها است.


در این تذكر تصریح شده است:كمیسیون نظارت بر انتخابات اتحادیه های صنفی به عنوان نماینده دولت و حاكمیت نباید با جهت گیری و یا كوتاهی در انجام وظایف خود مانع از حضور برخی و یا فراهم كننده حضور برخی دیگر در یك رقابت ناسالم باشد.


این نمایندگان از وزیر بازرگانی به عنوان رییس هیات عالی نظارت بر اصناف خواستند تا به پرونده هر دو انتخابات به صورت فوری و جدی رسیدگی نماید تا اعتماد اصناف به نظام قربانی منافع برخی افراد و یا گروهها نگردد.


حسین هاشمیان نماینده رفسنجان، قدرت الله علیخانی نماینده قزوین،سیروس سازدا نماینده مرند و جلفا، غلامحسین مسعودی ریحان نماینده اهر و هریس، محسن نریمان نماینده بابل، علیرضا محجوب نماینده تهران، سید مصطفی ذوالقدر نماینده بندر عباس، محمد مهدی شهریاری نماینده بجنورد، نصراله ترابی نماینده شهر كرد و داریوش قنبری نماینده ایلام امضا كنندگان این تذكر هستند.


بر اساس این گزارش اتحادیه صنف الکتریک تهران در تاریخ هشتم آبان ماه، طی نامه ای به مجمع امور صنفی صنوف تولیدی تعداد اسامی واجدین شرایط شركت در انتخابات اتحادیه صنف الکتریک تهران را ٣۴۴٠ نفر اعلام می دارد وپس از آنكه انتخابات به دلیل عدم حد نصاب شركت كنندگان به مرحله دوم موكول می شود، در دو نامه دیگر به تاریخ ۱٢ آذر، تعداد واجدین شرایط شركت در انتخابات اتحادیه صنف الکتریک تهران را ٢٩۱۴ نفر اعلام می نماید. بر این اساس اسامی بیش از ۵٠٠ نفر از دارندگان جوازكسب معتبر از اتحادیه و واجد شرایط شركت در انتخابات حذف شده و در نتیجه حق مسلم این تعداد از واجدین شرایط برای حضور در انتخابات صنفی ضایع می شود.


بر اساس تبصره سه ماده ٢٢ قانون نظام صنفی مصوب مجلس شورای اسلامی،انتخابات اتحادیه ها در دور اول با حضور حداقل یك سوم و در دور دوم با حضور حداقل یك چهارم اعضا برگزار می گردد.


همچنین بر اساس ماده دو آیین نامه برگزاری انتخابات اتحادیه ها كه به تصویب وزیر بازرگانی رسیده است،هر فرد صنفی دارای پروانه كسب حق دارد در انتخابات شركت كند و براساس ماده نه این آیین نامه انجمن نظارت بر انتخابات اتحادیه های صنفی متشكل از نماینده سازمان بازرگانی استان،نماینده مجمع امور صنفی ، نماینده استانداری و نماینده هیات معتمدین امام و رهبری موظف هستند تا نشانی محل رای گیری ،روز و ساعت شروع و پایان اخذ رای و اسامی داوطلبان را آگهی و اتحادیه مربوطه موظف است تا آگهی مزبور را به كلیه اعضای دارای پروانه كسب اطلاع دهد و نتیجه را به انجمن نظارت گزارش نماید.


همچنین هر اتحادیه مكلف است تا نسخه هایی از فهرست اسامی افراد دارای پروانه كسب را پس از تایید مجمع امور صنفی ظرف ٧٢ ساعت در اختیار انجمن قرار دهد انجمن در صورت مخدوش بودن این فهرست برابر مقررات با متخلفین برخورد خواهد كرد.


تفاوت ۵۴٠ عددی اعضای دارای حق رای در طول كمتر از یك ماه و آنهم پس از برگزاری ناموفق دور اول انتخابات و در آستانه دور دوم كه انتخابات با حضور حداقل یك سوم اعضا رسمی می شود ، برای هیچ یك از اعضای انجمن نظارت بر انتخابات اتحادیه های صنفی ایجاد ابهام نكرد.


از سوی دیگر انتخابات اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران نیز به دلیل برخی مداخلات غیر قانونی با مشكل مواجه شده و پرونده تخلفات آن از شش سال پیش و مربوط به هیات مدیره پیشین همچنان لاینحل مانده است.
 

عقب نشینی مجلس از مصوبه خود در حذف رئیس دولت از ترکیب مجمع بانک مرکزی

Posted:

جرس: در پی رد و بازگرداندن مصوبه مجلس پیرامون ترکیب مجمع بانک مرکزی توسط شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه به پیشنهاد توکلی در خصوص تغییر مصوبه خود و اضافه شدن رئیس جمهور به ترکیب مجمع بانک مرکزی رای مثبت داد تا بر اساس آن، عزل و انتصاب رئیس کل بانک مرکزی، با پیشنهاد رئیس جمهور و با تصویب مجمع عمومی بانک مرکزی باشد.


پیش از این، نمایندگان مجلس خواستار حذف رئیس دولت از ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی و جایگزینی هفت نفر از اقتصاددانان که دارای حداقل ۱۵ سال سابقه و تخصص فعالیت پولی و بانکی باشند، شده بودند، که با مخالفت شورای نگهبان روبرو شد.


به گزارش مهر، در جلسه علنی سه شنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان به پیشنهاد احمد توکلی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی ایران رای مثبت دادند .


بر اساس این گزارش، ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی به شرح زیر تعیین می گردد: رئیس جمهور به عنوان رئیس مجمع، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و دو تن از وزرا به انتخاب هیئت وزیران خواهند بود.


پیش از این بر اساس اصلاحیه کمیسیون تلفیق در خصوص ماده ٨٠ برنامه پنجساله پنجم اعاده شده از شورای نگهبان، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور و نایب رئیس مجلس به عضویت مجمع عمومی بانک مرکزی در می آمدند، که بر اساس مصوبه جدید، این عناوین از لیست مجمع عمومی بانک مرکزی حذف شدند.


همچنین براساس مصوبه مجلس، معاون رئیس کل بانک مرکزی با پیشنهاد رئیس کل واز بین افرادی انتخاب خواهد شد که دارای حداقل ده سال سابقه مدیریت بانکی باشند.


عزل و انتصاب رئیس کل بانک مرکزی، با پیشنهاد رئیس جمهور و با تصویب مجمع عمومی بانک مرکزی خواهد بود.


همچنین پیشنهاد مصباحی مقدم نماینده تهران و عضو کمیسیون اقتصادی نیز، در این جلسه مطرح شد که بر اساس آن ریاست بانک مرکزی بعد از انتخاب توسط مجمع عمومی باید رای اکثریت مجلس شورای اسلامی را کسب کند.


این پیشنهاد که با ۱٣٧ رای موافق و ٧٣رای مخالف تصویب شد نیز، با مخالفت نماینده دولت در جلسه روبرو شده بود، اما نمایندگان به آن رای مثبت دادند.
 

رضا رخشان، فعال سندیکایی، عازم زندان شد

Posted:

جرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، رضا رخشان رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه که ازسوی شعبه ۱۳تجدیدنظراهواز به اتهام نشر کاذیب و تشویش اذهان عمومی به شش ماه زندان محکوم شده بود، روز سه شنبه ۱۴ دی ماه، عازم زندان شد.


به گزارش رهانا، رضا رخشان صبح امروز جهت اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای شوش مراجعه کرده بود، که از آنجا راهی زندان فجر دزفول شد.


این گزارش افزود "درکیفرخواست این فعال سندیکایی، مقاله ما یک خانواده هستیم، مطرح بود که دادگاه بدوی رای به برائت وی داد. اما دردادگاه تجدیدنظر، رای برائت رضا رخشان را به شش ماه زندان تغییر داده و دلائل آنرا این چنین توضیح می دهند:
ارتباط با رادیو ندا و رادیو دویچه له و بیان مطالب کذب (منظور، اعلام عدم مرخصی دادستان به خانواده های کارگران زندانی)بمنظور تشویش اذهان عمومی
افتتاح یک حساب بانکی بمنظور کمک گرفتن ازموسسات دولتی و اپوزیسیون(اعلام شماره حساب ازطرف یکی ازکارگران که عمل فردی ایشان بوده است.این شماره حساب هیچ ربطی به رضارخشان نداشته است)

این درحالیست که هیچکدام ازاین اتهامات درکیفرخواست ایشان نبوده است. مسئله مصاحبه با رادیو ندا و دویچه له درپرونده دیگری بنام تبلیغ علیه نظام مطرح بوده است که این موارد به اتهامات ایشان دراین پرونده هم افزوده شده است.


این سامانه خبری آورده است "سندیکای کارگران نیشکرهفت تپه ضمن محکوم کردن این حکم ناعادلانه، خواهان آزادی رضارخشان و تمامی کارگران زندانی منجمله بهروزنیکوفرد، علیرضاسعیدی و بهروز ملازاده و تمامی کارگرانی شد که برای حقوق کارگری خود زندانی شده اند.
 

فرق تو با شمر چیست؟

Posted:

آیت الله امجد

 

ما هیچگاه در گریه برای حسین (ع) متوقف نمی شویم. این بزرگترین ظلم به امام حسین است. چطور می شود برای حضرت سیدالشهداء گریه كنیم و چنین و چنان، بعد در خانه ترش رو باشیم و بر اهل خانه خشونت روا داریم. پس فرق چنین گریه كنی با خولی چیست وقتی سیلی به صورت همسر و دختر خود می زند. چگونه است كه برای مصیبت حسین گریبان چاك می كنیم و در مقابل ظلم و حق سكوت روا می داریم؟ این گریه برای كدامین حسین است؟ حسینی كه ما می شناسیم برای مقابله با ظلم هر چه داشت تقدیم كرد. حسینی كه ما می شناسیم كشته نشد كه ما فقط برایش گریه كنیم.


شمـــر لعنت الله علیه بسیار نماز خوان بود و پیشانی اش پینه داشت، چه شد؟ چه كرد؟ اگر قرار است بروی زیارت كربلا و بیایی دروغ بگویی، تهمت بزنی، اهانت كنی و در حق مردم ظلم كنی و خشونت روا داری، فرقت با شمر چیست؟ تفاوت ات با خولی چیست؟ اگر قرار است با گریه برای حسین پیراهن خیس كنی و بعد در مقابل حق سكوت كنی تفاوت با یزید چیست؟

ما نمی دانیم به كدام قرآن عمل می شود؟ هرچی می گردیم این روال جاری در قرآن نهی شده است. حتما در جلد دوم قرآن دروغ، تهمت، ریا و حیله گری آزاد است. حتماً در جلد دوم قرآن حرمت آبروی مومن، ناچیز شمرده شده است، چرا كه در قرآن كریم و روایت؛ آبروی مومن جایگاهی رفیع دارد.

تخصص حضرت قمر بنی هاشم (ع) در نیزه بود. حتی گفته شد وقتی نیزه ایشان به دشمن اصابت می كرد باز به دست ایشان باز می گشته است!

استاد محمود امجد

ما دعایی بهتر از درخواست هایی كه امام زمان مطرح كرده اند، نداریم: و تفضل علی علمائنا بالزهد و النصیحه… وعلى الأمراء بالعدل والشفقة وعلى الرعیة بالإنصاف وحسن


منبع: پایگاه اطلاع رسانی استاد محمود امجد

دوست من حسن چه شد؟

Posted:

یک خواننده

 

حاکمی از برخي شهرها بازديد می كرد و هنگام ديدار از محله ما فرمود: شكايت‌هاتان را صادقانه و آشكارا بازگوييد و از هيچ كس نترسيد، كه زمانه هراس گذشته است!

دوست من ـ حسن ـ گفت: عالي جناب! گندم و شير چه شد؟ تامين مسكن چه شد؟ شغل فراوان چه شد؟ و چه شد آن كه داروي بينوايان را به رايگان مي بخشد؟ عالي جناب! از اين همه هرگز، هيچ نديدم!

حاکم اندوهگنانه گفت: خدا مرا بسوزاند؟ آيا همه اينها در سرزمين من بوده است؟ فرزندم! سپاسگزارم كه مرا صادقانه آگاه كردي، به زودي نتيجه نيكو خواهي ديد.


سالي گذشت، دوباره حاکم را ديديم، فرمود: شكايت‌هاتان را صادقانه و آشكارا بازگویيد و از هيچ كس نترسيد، كه زمانه ديگري است!

هيچ كس شكايتي نكرد، کسی برنخاست که بگوید: شير و گندم چه شد؟ تامين مسكن چه شد؟ شغل فراوان چه شد؟ چه شد آن كه داروي بينوايان را به رايگان مي‌بخشد؟

تنها صدائی ازمیان جمع  که پرسید: عالي جناب! دوستِ من ـ حسن ـ  چه شد؟


عبدالکريم سروش: حکومتی که عادل نباشد، مشروع نیست

Posted:

احمدی نژاد: دولت ‌از ‌ابتدای سال نود برای ‌اصلاح نظام بانكی و ‌مالیاتی ‌قیام ‌می‌كند

Posted:

جرس: درحالیکه موفقیتِ طرحها و وعده های دولت توسط کارشناسان کشور و همچنین نتایج بدست آمده، همچنان مورد تردید می باشد، محمود احمدی نژاد وعده داد "دولت ‌از اول فروردین سال ۱٣٩٠ برای اصلاح اشتغال و اصلاح نظام بانكی و مالیاتی حركت و قیام خواهد كرد."


به گزارش فارس، احمدی‌نژاد در ادامه اظهارات خود در جریان سفر به سمنان و سخنرانی برای مردم آن استان، با بیان اینكه امروز ایران یك جغرافیا، نژاد، قوم و قبیله نیست، گفت:‌ امروز ساختن ایران مأموریتی ولایی و تاریخی است , پیشرفت ایران، باز كردن راه برای نجات همه بشریت و دادن امید به همه ملت‌های مظلوم است.


رئیس دولت بدون اشاره به افزایش ناگهانی قیمت کالاها و خدمات در کشور، بدلیل اجرای قانون حذف یارانه ها، آنرا "اجرای خوب قانون هدفمند‌كردن یارانه‌ها" ذکر کرد و گفت "قانون هدفمند‌كردن یارانه‌ها طرحی بسیار عظیم و انقلابی در جهت ساختن ایران است و این درحالی است كه بسیاری از دشمنان ما طراحی كرده و منتظر بودند كه در زمان اجرای آن توطئه و كارشكنی كرده و با فشار آوردن ملت ایران را متفرق و در انجام این كار بزرگ اصلاحات اقتصادی كشور را دچار مشكل كنند درحالی كه مردم ایران آگاهانه، هوشمندانه و متحد در اجرای این طرح با دولت همراهی كردند."


احمدی‌نژاد همانند گذشته دیدگاه خود را منظر مردم دانسته و مدعی شد "با تمام وجود از ملت ایران كه آگاهانه و متحد همراهی كردند تا توانستیم این طرح بزرگ را به خوبی و با افتخار انجام داده و به سلامت از آن عبور كنیم، تشكر می‌كنم."


وی با بیان اینكه بسیاری از كشورها در زمان اجرای طرح هدفمند‌كردن یارانه‌ها دچار مشكل و مسائل عدیده اجتماعی شده‌اند، خاطرنشان كرد: قریب به اتفاق دولت‌هایی كه می‌خواهند این طرح (هدفمندكردن یارانه‌ها)‌ را اجرا كنند، دچار واهمه هستند اما ما از همان روز اول به هوشمندی، همبستگی و بزرگواری مردم اعتقاد و ایمان داشتیم كه امروز این ایمان و اعتقاد ما به مردم ده برابر شده است.


رئیس دولت مدعی شد که "هدفمند كردن یارانه‌ها تأثیراتی همچون كم كردن فاصله‌‌ها، ایجاد فرصت شكوفایی استعدادها و كم كردن هزینه‌ها و افزایش دستاوردها را به دنبال دارد."


احمدی‌نژاد یكی از دستاوردهای داخلی اجرای هدفمندكردن یارانه‌ها را، "حركت در جهت عدالت" ذکر کرد و با بیان اینكه عدالت مهمترین ركن جامعه سعادتمند است، ‌اظهار داشت: حركت به سمت عدالت، ‌زمینه‌سازی ظهور امام زمان است بنابراین هر كسی برای خدا در جهت عدالت حركت كند، خداوند متعال او را یاری و حركتش را در جهت عدالت جهانی قرار خواهد داد.


وی با اشاره به اینكه اجرای هدفمندكردن یارانه‌ها فراتر از دستاوردهای داخلی، دستاوردهای عظیم بین‌المللی نیز برای ملت ایران دارد، مدعی شد: همبستگی و اراده یك ملت برای عبور از گردنه سخت در این طرح ‌به نمایش درآمد و امروز بداخلاق‌ترین دشمنان ما بعد از اجرای هدفمندكردن یارانه‌ها اعلام كردند كه ما باید به عظمت، عزت و قدرت ملت ایران احترام بگذاریم چرا‌كه اجرای این طرح نیازمند اقتدار و ثبات است بنابراین وقتی ملت ایران این طرح را به زیباترین شكل و كمترین مشكل انجام می‌دهد، یعنی ملت ایران ملتی مستحكم، با ثبات و ماندنی و دشمنان او رفتنی هستند.


رئیس دولت خطاب به مردم گفت: بزودی در عرصه‌های بین‌المللی خواهید دید كه اراده كسانی كه در مقابل‌مان صف‌آرایی كردند، سست و وحدتشان فشل خواهد بود و در آینده نزدیك پیروزی‌های بزرگ در عرصه ریاست بین‌الملل نصیب ایران خواهد شد.


احمدی‌نژاد همچنین با بیان اینكه هدفمندكردن یارانه‌ها راه را برای استفاده خوب از نعمت‌ها و شكوفایی استعدادها باز كرده است، ادعا کرد: ظرف دو سه سال آینده سمت ایران به جایی خواهد رسید كه با صنایع پیشرفته دنیا رقابت خواهد كرد.


ادعای رئیس دولت در حالیست که بسیاری از صنایع و بنگاههای صنعتی کشور، بدلیل اشباع بازار داخلی توسط کالاهای بنجل کشورهای متحد دولت، افزایش حامل های انرژی و عدم توانایی کاهش هزینه های تولید، وجود تحریم های بین المللی و همچنین مدیریت کلان غیرکارشناسیِ دولت، نیمه تعطیل یا تعطیل و بدون بازده می باشند.


احمدی نژاد ایجاد اشتغال برای جوانان، اصلاح سیستم بانكی و مالیاتی را از دیگر برنامه‌های دولت كه از فروردین سال نود به اجرا در می‌آید، برشمرد و مدعی شد: برای اولین بار در تاریخ ایران، بیست درصد از پول نفت را از اول امسال ذخیره كردیم و اگر نمایندگان مجلس اساسنامه صندوق را زودتر به دولت ارائه كنند، انشاءالله از اول فروردین ایجاد اشتغال برای جوانان را آغاز خواهیم كرد كه با این كار علاوه بر ایجاد یك میلیون ۵٠٠ هزار شغل كه داریم سالانه ٧٠٠ تا ٨٠٠ شغل در كشور ایجاد می‌شود.


رئیس دولت مجددا ابراز امیدواری كرد: تا قبل از پایان دولت دهم مشكل بیكاری در كشورمان ریشه‌كن شود.

محمود احمدی نژاد طی چند سال گذشته بطور پی در پی از قریب الوقوع بودن "ریشه کنی بیکاری" خبر داده و آنرا در دولت خود عملی ذکر کرده بود. این درحالیست که طبق نظر کارشناسان و منابع خبری، روند رشد بیکاری در کشور فزاینده بوده و آمارهای رسمی نیز بر تردید آمیز بودن ادعای رئیس دولت صحه می گذارند.

گفتنی است اوایل هفته جاری، در حالی که مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در دو فصل تابستان و پاییز گذشته را اعلام نکرده بود، رئیس این مرکز گفته است که نمی‌توان زمان دقیقی برای ارائه این آمار مشخص کرد.
آخرین رقمی که از سوی مرکز آمار ایران پیرامون نرخ بیکاری امسال منتشر شده بود، رقم بیکاری در ایران را ۱۴.۶ درصد نشان می‌داد که، وزیر کار و امور اجتماعی آن را غیر واقعی دانسته بود.


به گزارش فارس، احمدی‌نژاد همچنین در خصوص اصلاح سیستم بانكی نیز خاطرنشان كرد: هرچند مدیران و كارشناسان بانك‌ها زحمت می‌كشند كه برای مردم خدمت كنند اما سیستم، مقررات، ساختارها و قواعد به گونه‌ای است كه آن‌گونه كه آنها و دولت می‌خواهد و ملت انتظار دارد، منابع بانكی در خدمت پیشرفت قرار نمی‌گیرد، درحالی كه توقع این است كه بانكداری ما حقیقتا اصلاح می‌شود و سودهای بالای بانكی به قدری پائین بیاید كه منابع بانكی در اختیار همه مردم و نیازمندان قرار گیرد.


وی در ادامه سخنان خود با تاكید بر لزوم اصلاح سیستم مالیاتی كشور یادآور شد: اكثریت مردم كه درآمد حداقلی دارند، مالیات را از قبل پرداخته‌اند اما بعضی فعالیت‌های اقتصادی كلان و جریانات اقتصادی كلان به خاطر عدم شفافیت سیستم مالیاتی كشور مالیاتشان پرداخت نمی‌شود كه این مالیات متعلق به ملت است و باید به حساب ملت برگردد.


رئیس دولت ادامه داد: ‌از اول فروردین سال نود دولت برای اصلاح اشتغال و اصلاح نظام بانكی و مالیاتی حركت و قیام خواهد كرد و با پشتیبانی شما مردم ظرف دو سه سال آینده این موارد به گونه‌ای سامان خواهد داد كه موجب پیشرفت كشور باشد.