جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


سخنان هاشمی رفسنجانی در مورد جریان منحرفی که رای مردم را زینت می داند

Posted:

جرس: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار جمعی از روحانیون و اساید دانشگاه، سرمایه‌ی عظیم انقلاب اسلامی را نیازمند حفظ و حراست به ویژه در شرایط حساس کنونی عنوان کرد.

 
به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قانون اساسی را معیار مناسبی برای حرکت همه‌ی گروه‌های سیاسی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: کشور ایران با سرمایه‌ عظیم معنوی دین اسلام، مکتب اهل بیت و همچنین سرمایه‌های مادی به‌ویژه نیروی انسانی و منابع غنی معدنی و جغرافیایی، استعداد لازم برای پیشرفت و توسعه را به همراه دارد. 

وی مهمترین خطر را در مسیر مردم ایران به‌سوی پیشرفت، تفرقه عنوان کرد و گفت: تضعیف اتحاد نیروهای انقلاب سیاست همیشگی مخالفان خارجی و داخلی جمهوری اسلامی بوده و اکنون شواهد آن کاملا قابل مشاهده است. 


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اصل ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران عاملی وحدت‌بخش است و حمله به این جایگاه و همچنین دفاعیاتی که مبنای آن دین اسلام و عقل و منطق نیست هر دو با یک هدف صورت می‌پذیرد. 

وی تاکید کرد: دیدگاه اینجانب با رهبری در کلیات تفاوتی با یکدیگر ندارد و طبیعی است که در اجرا میان افراد اختلاف دیدگاه وجود دارد و در همین زمینه نیز خود را ملزم به تبعیت از دستورات ایشان می‌دانم. 


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نقش مردم در اداره جامعه را بر اساس دین اسلام، مکتب اهل بیت و همچنین آموزه‌های ابنیانگذار جمهوری اسلامی غیرقابل انکار عنوان کرد و افزود: اینکه در شرایط حساس کنونی رای مردم زینتی عنوان شود، سوال‌برانگیز است که بیان چنین سخنانی با چه هدفی صورت می‌گیرد. 

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی افزود: بسیاری از تغذیه‌کنندگان جریانات منحرف امروزی در دوران مبارزه حاضر به هزینه نبودند، ولی اکنون فرصت را برای تحقق اهداف‌شان مناسب تشخیص داده‌اند. 


وی با تشریح تاریخ اسلام به‌ویژه دوران پس از رحلت رسول اکرم‌(ص) و همچنین دوران مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: همگان باید به وظیفه خود در مبارزه با انحرافات فکری و عقیدتی عمل کنند و مطمئن باشند بر اساس وعده الهی، پیروزی نهایی با حق خواهد بود. 

در ابتدای این دیدار  هاشمی‌نژاد و همچنین چند نفر از حاضران به بیان مطالبی در خصوص وضعیت سیاسی کشور پرداختند. کد مطلب : 

شنیداری - خرافه زدایی از واقعه‌ی عاشورا

Posted:

علی طهماسبی

 

This text will be replaced var so = new SWFObject('http://www.rahesabz.net/picstories/media/Mousavi/player-viral.swf','mpl','470','24','9'); so.addParam('allowfullscreen','true'); so.addParam('allowscriptaccess','always'); so.addParam('wmode','opaque'); so.addVariable('file','http://sabz-media-www.s3.amazonaws.com/ashoora.89.mp3'); so.write('mediaspace');

 

لینک دانلود

 

سقوط دولت حریری با استعفای یازدهمین وزیر

Posted:

جرس:رسانه های عربی از کناره گیری یازدهمین وزیر از دولت لبنان و سقوط آن خبر دادند.   به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره،  یازدهمین وزیر از دولت سعدالحریری کناره گیری کرد و اکثریت را از دست داد. با کناره گیری یازدهمین وزیر، دولت لبنان رسما سقوط کرد.   خاطر نشان می شود وزیران گروههای مخالف موسوم به 8 مارس  کناره گیری خود را از دولت لبنان به سبب تسلیم شدن حریری در برابر فشارهای آمریکا و بی توجهی به خواسته های آنها در ارتباط با شاهدان دروغین پرونده ترور رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان اعلام کردند.   وزیران گروههای مخالف در کابینه سعدالحریری با برگزاری نشست با خبرنگاران ضمن اعلام کناره گیری خود، از میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان خواستند دولت جدیدی را تشکیل دهد. وزیران مخالف در این نشست از تلاشهای عربستان سعودی و سوریه برای آرام کردن اوضاع لبنان تشکر کردند. آنها تاکید کردند : حریری و دیگر گروههای 14 مارس در برابر فشارهای آمریکا سر تسلیم فرود آورده اند.   کناره گیری وزیران مخالف از کابینه لبنان و سقوط آن در حالی صورت گرفت که سعد الحریری  در کاخ سفید به دیدار باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا رفته است.

بازداشت سه تن از اعضای شورای شهر شیراز

Posted:

جرس: سه تن از اعضای شورای شهر شیراز، بدلایل نامعلوم بازداشت شدند.


به گزارش ایسنا، یک مقام مطلع با تأئید خبر دستگیری سه عضو شورای شهر شیراز گفت: این سه نفر عصر روز یكشنبه پس از جلسه هفتگی شورای شهر بازداشت شده‌اند.


وی كه خواست نامش فاش نشود، ادامه داد: دو نفر از اعضای دستگیر شده روز دوشنبه آزاد شده و یك نفر از اعضا همچنان در بازداشت به سر می‌برد.


این مقام مطلع افزود "تأخیر در صدور حكم شهردار هم ناشی از تخلفات این سه عضو شورای شهر است."


در پی انتشار این خبر، رئیس كل دادگستری استان فارس نیز، بدون اینكه این خبر را تأئید یا تكذیب كند، خطاب به این خبرگزاری اظهار كرد: اجازه بدهید این پرونده روال قانونی خود را طی كند و در صورت لزوم در وقت مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.


همزمان مظفر مختاری، رئیس شورای شهر شیراز، با تأئید خبر بازداشت سه عضو این شورا گفت: هنوز از ارتباط دستگیری این اعضا با وظائف یك عضو شورا اطلاعی ندارم و علت بازداشت را نمی‌دانم.


وی اضافه كرد: قدر مسلم این كه این اتفاق رخ داده و به دلائلی سه عضو شورا فرا خوانده شدند.


مختاری با تأكید بر اینكه هیج اطلاعی از نوع اتهام و علت بازداشت این اعضا ندارد، اظهار كرد: تخلف یك عضو به معنای تخلف شورا نیست و محرز هم نیست كه اتهامات وارده ارتباطی با عضویت این اعضا در شورای شهر داشته باشد.


رئیس شورای شهر شیراز همچنین خاطر نشان كرد: شورا با حذف سه نفر از اكثریت نمی‌افتد و مشكلی ایجاد نمی‌شود اما قطع یقین دستگاه قضایی باید تكلیف را روشن كند و البته به نظر می‌رسد اتهامات وارده ربطی به عضویت افراد در شورای شهر نداشته باشد.


گفتنی است طی ماههای اخیر، اعضای شورای شهر اهواز نیز، در اعتراض به عملکرد مقامات دولتی، مورد بازداشت و برکناری از شورا قرار گرفته بودند.
 

قیمت سکه از ۴٠۵ هزار تومان گذشت

Posted:

افزایش قیمت دلار تا ۱۱٠٠ تومان در بازار داخلی ایران

جرس: قیمت دلار در بازار داخلی به ۱۱٠٠ تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به ۴٠۵ هزار تومان رسید.


به گزارش مهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز چهارشنبه در بازار افزایش یافت و به ۴٠۵هزار تومان رسید، این در حالی است که هفته گذشته قیمت سکه در آستانه ۴٠٠ هزار تومان بود.


همچنین قیمت فروش دلار در بازار داخل کشور ۱۱٠٠تومان اعلام شد که روندی افزایشی را آغاز کرده است.


گفتنی است افزایش قیمت دلار در بازارهای جهانی، بر بازار داخلی دلار، طلا و سکه تاثیر گذاشته و باعث افزایش قیمت دلار در بازار آزاد داخلی و همچنین قیمت طلا و سکه شده است. 

 

مقامات دولت، پاییز امسال و در پی افزایش ناگهانی قیمت ارزهای خارجی در کشور، وعده داده بودند تا دلار را در مرز ۱٠۶٠ نگاه دارند.

وزیر اطلاعات: هنوز در مورد کشته شدن علیرضا عسگری اطمینان نداریم

Posted:

جرس: درحالیکه وزارت خارجه جمهوری اسلامی از احتمال مرگ علیرضا عسگری معاون وزیر دفاع پیشین ایران - که گفته شده در زندان های اسراییل به سر می برد- اظهار نگرانی جدی کرده بود، وزیر اطلاعات امروز اعلام کرد "هنوز درباره اخبار منتشر شده مبنی بر شهادت علیرضا عسگری اطمینان نداریم، چون به گفته صهیونیستها اطمینان نداریم."


گفتنی است طی هفته های اخیر،، برخی سایت های خبری اعلام کرده بودند که "منابع خبری اسراییلی، در خبری که بسرعت از روی خروجی رسانه هایشان حذف شد، از قتل علیرضا عسگری (معاون وزیر دفاع اسبق ایران) در زندان عیالون در اسراییل خبر داده اند." مشرق نیوز نیز در این زمینه نوشته بود "روزنامه های یدیعوت آحارونوت و هاآرتص، با انتشار خبری بر روی خروجی خود به نقل از یک منبع امنیتی نزدیک به ایهود باراک، وزیر جنگ اسراییل، خبری را مبنی بر خودکشی علیرضا عسگری منتشر کرده بودند."


به گزارش خبر آلناین، حیدر مصلحی پس از جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران طی پاسخ به سوالی درباره "جاسوس دستگیر شده در مشهد اظهار داشت: هنوز وقت صحبت کردن در این باره نرسیده است.
وزیر اطلاعات گفت:این وزارتخانه درباره ترورهای اخیر به دستگاه های مربوط اطلاع رسانی کرده بود.


در حاشیه نشست هیئت دولت ، یکی از خبرنگاران از حیدر مصلحی پرسید:رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در نشست اخیر خود اعلام کرده است که درباره ترورهای اخیر به دستگاه های امنیتی هشدار داده اند. نظر شما در این باره چیست؟ وزیر اطلاعات پاسخ داد: دستگاه امنیتی با اطلاعاتی فرق می کند ما هم درباره ترورهای اخیر به دستگاه های مربوط اطلاع رسانی کرده بودیم.


گفتنی است هفته گذشته محمد رئوف شیبانی، معاون امور خاورمیانه وزارت امور خارجه ایران، انتشار خبر درگذشت علیرضا عسگری، معاون پیشین وزارت دفاع جمهوری اسلامی، در یکی از زندان های اسرائیل را نگران کننده دانسته و اسرائیل و ایالات متحده را به ربودن این عضو سابق سپاه متهم کرد.

 

هشدار مطهری به احمدی نژاد: کاری نکنید که ماجرای کردان در مورد رحیمی تکرار شود

Posted:

جرس: در پی واکنش ها و حملات نزدیکان رئیس دولت نسبت به اظهارات تلویزیونی الیاس نادران- در خصوص ضرورت برخورد با فساد مالی سخنگوی دولت- علی مطهری در حمایت از آنچه که نادران اظهارداشته، گفت "مشروط کردن رسیدگی به پرونده معاون اول رئیس جمهور به رسیدگی به پرونده نادران، کارناپسندی است و نوعی گرو کشی است."


اشاره علی مطهری به اظهارات روز گذشته اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد است که در پاسخ به سؤالی در خصوص دادگاه محمدرضا رحیمی، معاون اول و سخنگوی رئیس دولت که به فساد مالی متهم می باشد، گفته بود: "دولت از این امور اسقبال می‌كند اما به شكایت رحیمی از الیاس نادران هم باید رسیدگی شود."

پیش از مشایی، احمدی نژاد پیگیری کنندگانِ پروندۀ فساد مالیِ معاون اول و سخنگوی دولت را، به "سیاسی کاری" و "بی تقوایی" متهم کرده بود.


به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری امروز چهارشنبه ٢٢ دی ماه، در پاسخ به سوالی درباره اظهارات نادران در تلویزیون و اظهارنظرها و انتقادهای پس از آن، گفت: صحبت ایشان این بود که چرا وقتی که یک مقام عالی رتبه دولتی به گفته دادستان کل کشور در خصوص قضیه بیمه ایران دارای پرونده است و زیردستان او محاکمه شده و اکنون در زندان به سر می برند، خود او باید به دلیل مقاومت مقام بالاتر مصونیت قضایی داشته باشد . در واقع ایشان روی اجرای عدالت تأکید دارند و اینکه نباید قانون در مقابل ضعفا قوی باشد اما در مقابل اقویا ضعیف ، بلکه باید درباره همه بدون تبعیض اجرا شود.


وی حرف های نادران را درست خواند و افزود: این حرفها ربطی به اینکه نباید قبل از اثبات جرم توسط دادگاه صالح کسی را مجرم معرفی کرد، ندارد. چون آقای نادران صرفاً خواستار رسیدگی به اتهامات است و آن فرد را مجرم معرفی نکرده است . اگر این کار ایشان تخلف محسوب شود آنگاه اولاً دیگر نمی توان از مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجرای عدالت سخن گفت و ثانیاً کار آن مناظره انتخاباتی که شرایط کاملاً متفاوتی داشت بسیار سخت می شود.


مطهری در ادامه به رئیس دولت توصیه کرد که کاری نکنند که ماجرای مرحوم کردان تکرار شود . وی افزود: در آن ماجرا ایشان از طرفی تأکید داشتند که این قضیه سیاسی است و برای زمین زدن دولت است و از طرف دیگر کردان را تشویق به مقاومت کردند و شد آنچه که نباید می شد . امروز نیز ایشان در حال تکرار همان تجربه شکست خورده است . فرضاً عضوی از اعضای این دولت مجرم اقتصادی شناخته شود ، نافی این نیست که این دولت در مجموع پاکدست است .


به گفته مطهری، مشروط کردن رسیدگی به پرونده معاون اول رئیس دولت به رسیدگی به پرونده نادران نیز، آنچنان که مشایی گفته است، گذشته از اینکه در حیطه اختیار دولت نیست، کارناپسندی است و نوعی گرو کشی است و ادعای سران معترضان بحران اخیر را تداعی می کند که مدعی بودند دولت برای مخالفان خود پرونده سازی می کند .


اوایل هفته جاری، و همزمان با اظهارات رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی مبنی بر "اعلام آمادگی معاون اول و سخنگوی دولت برای پاسخگویی در قبال اتهاماتش در قوه قضائیه"، رئیس دولت اظهار عقیده کرده بود که "من این حرکات را سیاسی می‌دانم كه با بی‌تقوایی همراه است. رحیمی از برادران بسیار خوب، پاك و مؤمن دولت هستند."


گفتنی است محمدرضا رحیمی علاوه بر داشتن پرونده های متعدد و مستند فساد مالی (مانند اختلاس در بیمه ایران، فساد حلقه فاطمی، عدم شفافیت در حسابهای مالیِ دیوان محاسبات و ...) به داشتن مدرک جعلی دکترا و سوء استفاده شغلی و حقوقی از آن متهم می باشد. مدرکی جعلی از نوع مدرک عوضعلی کردان، که نمایندگان مجلس، آنرا قُل دوم آن ذکر کرده بودند.

 

 

نامه جمعی از معلمان ایثارگر دراعتراض به بازداشت طولانی زهرا حاتمی معلم دربند

Posted:

جرس: جمعی از معلمان ایثارگر آموزش و پروش تهران در یادداشتی با اشاره به بازداشت طولانی مدت توام با انفرادی و  فشار های سنگین بر  خانم زهرا حاتمی نوشتند: ما شاهد فضاهای امنیتی و محدودیت های سلیقه ای بر معلمان این مرز و بوم هستیم و از این جو عمومی بدتر، هفته هاست از همکار مومن، متعهد و انقلابی مان خانم زهرا حاتمی خبری جز فشار و بی عدالتی که بر او می رود، نداریم. او با سابقه نیکی که در خدمت به فرزندان این سرزمین دارد حقش نیست اینک تحت فشار اعتراف گیری های کذب و بیهوده در سلول های انفرادی و در حین بازجویی ناله سر دهد.
 

به گزارش کلمه، متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:
 

بسم الله الرحمن الرحیم

ای امام، با تو فریاد انقلاب را سر دادیم، با تو خروشیدیم، با تو اشک ریختیم و با پیام تو، هم سنگر تعلیم و هم سنگر مبارزه را در جبهه ها خالی نگذاشتیم تا درس رشادت و ایستادگی را به شاگردانمان بیاموزیم.

ای امام، پا به پای تو با نسلی از تو برخاسته ، به نسل های پی در پی نجوا کردیم که:

درخت تو گر بار دانش بگیرد

به زیر آوری چرخ نیلوفری را

… و به جای «فهمیده» های بسیاری در کلاس، گلدان لاله گذاشتیم … و خون دلها خوردیم.

ای امام، ما با هزاران امید و آرزو به پای آرمان های انقلابی که تو رهبر آن بودی، ماندیم، اگر چه این روزها می شنویم که دیگر به شما، رشادت ها، گذشت ها و فریادهایتان نیازی نیست. از ما سکوت می خواهند، فقط سکوت … اما چشمان تو را می بینیم که همچنان نگران ماست. تو که ریشه مایی، ما ترا خواستیم تا گوشت و پوست کودکان و جوانانمان به دست دژخیمان و بداندیشان نیفتد. ولی اینک عرصه بر ما بسیار تنگ است، که:

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار


ما شاهد فضاهای امنیتی و محدودیت های سلیقه ای بر معلمان این مرز و بوم هستیم و از این جو عمومی بدتر، هفته هاست از همکار مومن، متعهد و انقلابی مان خانم زهرا حاتمی خبری جز فشار و بی عدالتی که بر او می رود، نداریم. او با سابقه نیکی که در خدمت به فرزندان این سرزمین دارد حقش نیست اینک تحت فشار اعتراف گیری های کذب و بیهوده در سلول های انفرادی و در حین بازجویی ناله سر دهد.

ما تعدادی از معلمان ایثارگر که جزء لاینفک فرزندان این انقلابیم و آن را به راحتی به دست نیاوردیم که به راحتی از دست بدهیم، از وجدان های بیدار می خواهیم بر این ناله ها شهادت دهند و از مسئولینی که خدا را ناظر بر اعمال خویش می بینند درخواست می کنیم برای این معلم آگاه اگر عفو عندالقدره مقدور نیست، رحم عندالقدره به کار گیرند.

دانم سر آرد غصه را

رنگین برآرد قصه را

این آه خون افشان که من

هر صبح و شام می زنم

 

عضو کمیسیون امنیت ملی: اتفاقات اخیر اعلام نوعی جنگ سرد اطلاعاتی با اسراییل است

Posted:

جرس: در پی انتشار بیانیه وزارت اطلاعات پیرامون "نفوذ به داخل شبکه ترور سازمان موساد در داخل کشور" و همزمان با پخش اعترافات تلویزیونی فردی که اعلام شد در همین رابطه و در خصوص ترور یکی از دانشمندان اتمی کشور دستگیر شده، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اقدام وزارت اطلاعات گفت: پیام این قبیل اقدامات این است که نیروهای اطلاعاتی ما هوشیار هستند و تمام اقدامات آنان را رصد می کنند.


همزمان رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این موارد به نوعی به معنای اعلام جنگ سرد اطلاعاتی با اسراییل است و دو دستگاه قوی اطلاعاتی در منطقه این جنگ سرد را در مقابل هم انجام می دهند"، اعلام کرد باید اسناد اقدامات اسراییل به سازمان ملل ارائه شود.


طی روزهای اخیر و در سالگرد ترور دکتر مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از کشف شبکه جاسوسی و ترور موساد در کشور و همچنین بازداشت قاتل وی خبر داد و همزمان اعترافات فردی بنام مجید جمالی فش در همین رابطه از سیمای جمهوری اسلامی پخش گردید. فرد مزبور از سفر خود به اسراییل و آموزش ترور و جاسوسی سخن گفته و ترور علی محمدی را مورد اعترافِ تلویزیونیِ قرار داده بود.


به گزارش مهر، اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اقدام اخیر وزارت اطلاعات در آنچه "نفوذ به شبکه جاسوسی موساد" ذکر کرد، اظهارداشت: این اقدام به دنبال سالها تجربه و تلاش وزارت اطلاعات انجام شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: تا کنون نیز وزرات اطلاعات با روشهای مختلف به سیستم های جاسوسی نفوذ کرده و از ترورها و حوادث این چنینی جلوگیری کرده است.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هدف دستگاه اطلاعاتی کشور همواره شناسایی و دستگیری عاملان حوادث تروریستی و جلوگیری از این گونه حوادث است. این هدف با تلاش برای ارتقاء ظرفیت های این وزارتخانه پیگیری می شود و نفوذ به سیستم جاسوسی موساد هم در نتیجه این تلاشهاست.
وی خاطرنشان کرد: پیام این قبیل اقدامات این است که نیروهای اطلاعاتی ما هوشیار هستند و تمام اقدامات آنان را رصد می کنند.


باید این اسناد به سازمان ملل ارائه شود

همزمان حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس، با بیان اینکه "باید این اسناد به عنوان اسناد مقابله با تروریسم اسرائیلی به سازمان ملل ارائه شود"، گفت: با این اقدام از حقانیت جمهوری اسلامی در مقابله با تروریسم دفاع کرده ایم و از سوی دیگر این اقدام در دیپلماسی عمومی هم تاثیرگذار است.


حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به انتشار خبر "نفوذ ایران در شبکه جاسوسی موساد و دستگیری ده عامل تروریستی" اظهارداشت: دستگاه اطلاعاتی ضد جاسوسی جمهوری اسلامی از دستگاههای بسیار قوی در منطقه است.


وی گفت: ما انتظار داریم در قالب اسناد رسمی مسائل موجود به سازمان ملل و عرصه دیپلماسی عمومی ارائه شود.
فلاحت پیشه با اشاره به این گفته وزیر اطلاعات که در قبال این اقدام موساد با اسراییل مقابله اطلاعاتی می کنیم، یادآور شد: تقابل اطلاعاتی ایران و موساد از دهه های گذشته شکل گرفته است اما به میزانی که آنها به تجهیزات روز جاسوسی و اطلاعاتی مجهز می شوند به همان میزان کیفیت مقابله در ایران پیش می رود و به طور معمول ایران در این زمینه موفق عمل می کند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این پیام واضحی برای اسرائیل است. این کشور در تحولات جدید منطقه بیشترین استفاده را از فروپاشی شوروی کرد و سرویس اطلاعاتی خود را در قفقاز و آسیای میانه شمول داد سپس این سیاست را در افغانستان و عراق پیش گرفتند.


اشاره وی به اظهارات تلویزیونیِ فرد معترف بود، که از کشورهای همسایه ایران بعنوان مبادی ورودی به کشور سخن گفته بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: این به نوعی به معنای اعلام جنگ سرد اطلاعاتی با اسراییل است. دو دستگاه قوی اطلاعاتی در منطقه این جنگ سرد را در مقابل هم انجام می دهند.

 

حمید روحانی : سران فتنه بازیچه توطئه امام زدایی شده اند

Posted:

جرس: رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: در شرایطی قرار داریم که توطئه امام زدایی با شیوه نوینی دنبال می شود. وی همچنین ادعا کرد که حرف کروبی در این باره و مقایسه خود با امام (ره)؛ خیانت، تحریک و جریان منافقانه است.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، سید حمید روحانی صبح امروز در نشستی خبری با بیان این که این توطئه از زمان های دور وجود داشته است افزود: دشمن در مقاطع تاریخی به این نتیجه رسید که با کوبیدن امام (ره) نمی توان ایشان را از قلب ها بیرون کرد و آرمان هایش را زیر سوال برد.

وی با بیان این که دشمن دریافته است که با این طریق نمی تواند اندیشه امام (ره) را مغلوب کند افزود: اکنون با سه شیوه با اندیشه های امام (ره) بازی می شود.

 روحانی گفت: شیوه اول را سران و عوامل فتنه دنبال می کنند و سعی دارند با تحریف تاریخ و دروغ پردازی خیانت خود را به نحوی به امام (ره) منتسب کنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ادامه داد: شیوه دوم را کسانی پی گیری می کنند که سعی دارند با زنده کردن اندیشه های لیبرالیستی به نحوی با اندیشه های امام (ره) مقابله کنند.

وی ادامه داد: این دسته با طرح مکتب ایرانی، جمهوری ایرانی و امثال اینها تلاش دارند افکار و آموزه های امام (ره) را زیر سوال ببرند.

 روحانی افزود: جریانی هم سعی دارد با حمایت از مهره ها و چهره هایی همچون شریعتمداری و منتظری که امام (ره) به آنها تو دهنی زد آنها را مطرح کند تا امام (ره) را ظالم جلوه دهد.

 

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان این که این سه جریان زیرکانه پی گیری می شود افزود: نمونه جریان نخست که دردناک است در آخرین اطلاعیه مهدی کروبی شاهدیم که وی به تحریف تاریخ پرداخته است.

وی با تشریح بخشی از نهضت بینانگذار جمهوری اسلامی که از سال1341 آغاز شد گفت: در آن دوران گروهک ها و جریان های سیاسی همچون جبهه ملی سعی می کردند از امام (ره) دوری کنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی افزود: اما سرانجام این گروه ها دریافتند که برای کسب اعتبار نزد مردم باید از امام (ره) حمایت کنند.

 روحانی با بیان این که این گروه ها برای انتشار اعلامیه ها و سخنرانی های امام (ره) با یکدیگر رقابت داشتند ادامه داد: اما امام (ره) صریحا از گروه های منحرف کمونیستی، مارکسیستی و منحرفان از مکتب تشیع ابراز تنفر کردند و آنها را خائن به مملکت و اسلام دانستند.
 

سران فتنه به حمایت ضدانقلاب ، بهائیان و همجنس بازان افتخار می کنند

وی با بیان اینکه اما اکنون عوامل فتنه وقتی از حمایت گروهک هایی مثل تجزیه طلبان، بهائیان و همجنس بازان برخوردار می شوند نه تنها ابراز تنفر نمی کنند بلکه مایه افتخارشان است، به نامه احمد توکلی به کروبی اشاره کرد و افزود: کروبی در پاسخ به این نامه از جریان منافقین اظهار برائت نمی کند و حتی خود را با امام (ره) مقایسه کرده است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان این که رسانه های خارجی از سران و عوامل فتنه حمایت کرده اند و این افراد خود را با بنیانگذار جمهوری اسلامی  و مصاحبه های ایشان با رسانه ها در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی مقایسه می کنند گفت: این در حالی است که از آغاز نهضت امام (ره) تا سال56 هیچ یک از این رسانه ها و مقامات خارجی نه تنها سراغ امام (ره) نرفتند بلکه ایشان را بایکوت خبری کردند.

 روحانی در ادامه ادعا کرد: حرف کروبی در این باره و مقایسه خود با امام (ره)؛ خیانت، تحریک و جریان منافقانه است.

وی افزود: ستایش سران استکباری، کاخ سفید و رژیم صهیونیستی را با مصاحبه بنیانگذار جمهوری اسلامی مقایسه می کنند اما از آن روز که نهضت امام (ره) شروع شد تا زمانی که ایشان رحلت کردند جهان استکبار حتی یک سطر هم از ایشان تعریف و تمجید نکرد.

روحانی گفت: تصمیم ما این است که تعریف و ستایش های سران استکبار از سران فتنه را جمع آوری کنیم و خواهیم دید که کتاب حجیمی از این تعریف و تمجیدها حاصل خواهد شد.