جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


آفرین بر شما که ما را از خواندن تاریخ معاف کردید با بازسازی و بازنمایی آن

Posted:

عریضه شصت و یکم همسر تاج زاده به دادستان تهران

جرس: فخرالسادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاج زاده، طی شصت و یکمین نامه (عریضه) به دادستان تهران، که روز دوشنبه ٢٠ دی ماه ٨٩ آنرا منتشر ساخته، در واکنش به صدور حکم ناعادلانه دستگاه قضایی برای نسرین ستوده، وکیل مدافع دربند، خطاب به این مقام ارشد قضایی خاطرنشان می کند "آفرین بر صادر کننده و ابلاغ کننده و اجرا کننده این احکام رأفت آمیز. آفرین بر صحه گذارندگان بر همۀ به قول شما سیاه نمایی های دشمنان این ملک با سیاه کاری هایی قرون وسطایی. آفرین بر شما که ما را از خواندن تاریخ معاف کردید با بازسازی و بازنمایی آن."


به گزارش تارنمای شخصیِ فخرالسادات محتشمی پور، وی همچنین از همسر شهید باکری عذر می خواهد که از خون شهیدش پاسداری نشده و می گوید: امیدوار باش خواهرم. به ثبات قدم این سبزهای جوان امیدوار باش که نام باکری ها را و همت ها را و همه شهیدان از جان گذشته و سر در قمار جانان داده را جاودانه نگاه خواهند داشت، آن گاه که تندبادها همه مدعیان بی ریشه و بی ایمان و بی مغز را در هم بپیچد و در فردایی که رنگین کمان پس از یک رگبار سیل آسا افق را دیدنی و خواستنی و زیبا در نظرگاه فرزندان پاک و نجیب و استوار ایران فرادید آورد.


متن کامل عریضۀ شصت و یکم همسر مصطفی تاج زاده به عباس جعفری دولت آبادی به شرح زیر می باشد:


به : دادستان تهران
از : یکی از ستم دیدگان عصر عاشورای ۸۹،همسر سید مصطفی تاجزاده شاکی از کودتاگران انتخاباتی، آزاده ممنوع الملاقات در قرنطینه اوین
بسم الله الرحمن الرحیم
یا اباالحسن یا موسی بن جعفر ایها الکاظم یابن رسول الله یا حجة الله علی خلقه یا سیدنا و مولانا انّا توجّهنا واستشفعنا و توسّلنا بک الی الله و قدّمناک بین یدیه حاجاتنا یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله.
سلام آقای دادستان!
در این هوای سرد زمستانی پشتتان هم چنان به قدرت دوروزه دنیا گرم باد. شنیدن خبر ناگوار کشته شدن عده زیادی از هم وطنان مان موجب تألم فراوان شد. از آن جا که دل ما این روزها به دلیل تلنبار شدن غصه های روز به روز و نو به نو بسیار نازک شده حتی یک کوچک دردناک، سخت آشفته مان می کند چه رسد به پرپر شدن شهروندان بی گناهی که به این طیاره های مستعمل و به مهارت خلبانانی که جان در مشت گرفته هدایت آن ها را به عهده می گیرند، اعتماد می کنند و سی درصد افزایش قیمت بلیط هواپیما را برای رسیدن به مقصد تحمل می کنند تا از شهری به شهری بروند و به امور مهمّه خویش بپردازند. دیشب خانواده شهید باکری داغدار مرگ سوزناک تعدادی از بستگان و هم شهریان خویش شدند و شنیدم که همسر غیرتمند وآزاده او می گفت در این مملکت هر اتفاق بدی که می افتد ما خجالت می کشیم! من خیلی دردم آمد با شنیدن این دلگویه اثرگذار. به راستی همه اندوه ها از بدفرجامی و کژ سرانجامی انقلاب شکوهمندی که داریم به سی و سومین سالگرد پیروزی اش نزدیک می شویم به دلیل انحرافاتی که نااهلان و نامحرمان به وجود آوردند باید بر دل نازک خانواده معظم شهدا که بسیار هزینه داده اند و هنوز می دهند باید تلنبار شود؟ یعنی غیرت و حمیت را باید با چشم مسلح مانند ماه شب نو در پشت بام ها و در آسمان ها جستجو کرد؟ دیشب وقتی بانو امیرانی همراه با خانواده های زندانیان سیاسی و غیرتمندان همراه در دعای توسل با شنیدن نام موسی بن جعفر(ع) امام زندانی ستمکاران دوران شانه هایش از شدت هق هق گریه تکان می خورد، من دلم می خواست او را در آغوش بگیرم و بگویم: خواهرم ما را ببخش که نتوانستیم خوب پاسداری کنیم از خون شهیدت که ریخته شد تا احکام قرآن در این مملکت اسلامی جاری شود. دلم می خواست او را دلداری دهم و بگویم: امیدوار باش خواهرم. به ثبات قدم این سبزهای جوان امیدوار باش که نام باکری ها را و همت ها را و همه شهیدان از جان گذشته و سر در قمار جانان داده را جاودانه نگاه خواهند داشت، آن گاه که تندبادها همه مدعیان بی ریشه و بی ایمان و بی مغز را در هم بپیچد و در فردایی که رنگین کمان پس از یک رگبار سیل آسا افق را دیدنی و خواستنی و زیبا در نظرگاه فرزندان پاک و نجیب و استوار ایران فرادید آورد.


آقای دادستان!
دیشب بر سر سفره ساده و صمیمی افطار ما که در هم بستگی با عزیزان دربندمان و مظلومان اسیر دست ستم هر هفته گسترده می شود، جای برادرمان رضا خندان خالی بود تا از رنج هایش بگوید از همان رنج ها که جلوی کودکان خردسالش جرأت و توان بیانش را ندارد. جایش خالی بود که در میانه دعا سر بر شانه دیگر برادران دردمندش بگذارد و همه بغض انبوه شده طی این ماه ها و روزها و شب ها را بشکند در جمع ساده و صمیمی ما پس از شنیدن حکم جابرانه ۱۱ سال حبس و ۲۰ سال محرومیت از وکالت نسرینش که ستوده نام و مرام باقی خواهد ماند. جایش خالی بود که برایمان دردمندانه از احضارش بگوید و از خواسته بی شرمانه نیروهای امنیتی برای سکوت و تن دادن به خفت خفقان و لب فروبستن و تن به ظلم و ستم دادن در جمع ما که هم دردیم و با همیم تا رهایی آخرین زندانی سیاسی از زندان هایی که برای تنبّه مجرمین است و از فردای کودتا پر شده از مخالفان منتقد که تنها سلاحشان زبان و قلمشان بوده است و نیتشان اصلاح. آفرین بر صادر کننده و ابلاغ کننده و اجرا کننده این احکام رأفت آمیز. آفرین بر صحه گذارندگان بر همۀ به قول شما سیاه نمایی های دشمنان این ملک با سیاه کاری هایی قرون وسطایی. آفرین بر شما که ما را از خواندن تاریخ معاف کردید با بازسازی و بازنمایی آن! آفرین.


آقای دادستان!
من هر روز در مسیر رفت و برگشت از اوین زنان تنهایی را که با چهره های مغموم و قامت های درهم شکسته می آیند تا همسران یا فرزندان گرفتارشان را ببینند یا امورشان را پی گیری کنند می بینم و پای درددلشان می نشینم و آنان را تسلا می دهم به آمدن روزهای بهتر. و این خانواده ها وقتی می فهمند که ما آزاده منتقد بی گناهی را در حبس داریم درد خود فراموش کرده برایمان دعا می کنند و من لبخند می زنم و می گویم همسر عزیزتر از جان من با خدا معامله کرده است و همه زندگیش را بر سر این معامله گذاشته است و اجرش را از هم او می گیرد. و از آنان می خواهم که برای ما فقط دعای صبوری کنند و عاقبت به خیری. کاش ارزش این دعای آخر را همه خصوصا آنان که یک پایشان لب گور است و حضرت عزرائیل دور و بر آنان، آماده یک اشاره برای انجام مأموریت خویش است، خوب می شناختند و می فهمیدند. کاش مرگ را باور داشتند آقای دادستان! مرگ را باور کنیم در پس هیاهوی زنده باد و مرده بادهای دور و برمان. آن بالا یکی هست که همه ما را می پاید. آن بالا و همین پایین اصلا در درون خود ما، در قلبمان، در دل های شکسته ما و دل های سنگ ظالمان که چشم می بندند و دهان بازمی کنند تا القائات شیطانی با شیوه هایی شیطانی سرازیر شود و سیاه کند و بیالاید پیرامونشان را از زشتی و پلشتی و ما که در این حکومت اسلامی «کلمه طیبه» را انتظار می کشیدیم هم چنان در انتظار می مانیم برای فرجی بعد از شدت.
اللهم اکشف هذه الغمة عن هذه الامة بحضوره و عجّل لنا ظهوره برحمتک یا ارحم الراحمین
فخرالسادات محتشمی پور
پنجم صفر ۱۴۳۲ برابر با بیستم دی ماه ۱۳۸۹
 

مدیر عامل متروی تهران، از احتمال توقف توسعه مترو خبر داد

Posted:

در پی خودداری دولت از پرداخت معوقه ها

جرس: با گذشت بیش از نه ماه از عدم پرداخت دو میلیارد دلار بودجۀ مصوب متروی تهران از سوی دولت، مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه تاکنون دولت در مقابل پرداخت دو میلیارد دلار به مترو سکوت کرده است، اظهار داشت: متاسفانه کمتر از ۳ ماه تا ابطال این قانون فرصت باقی است و دولت پرداخت آن را به تعویق انداخته است.


به گزارش تارنمای دادنا،محسن هاشمی په دادنا درباره پیگیری عدم پرداخت ۲ میلیارد دلار از سوی دولت به توسعه متروی تهران که پیشتر به تصویب مجلس نیز رسیده بود، اعلام کرد: شرکت مترو تهران عدم اجرای این قانون را که منجر به متوقف ماندن توسعه مترو شده است را به‌طور مفصل پیگیری کرده است.


وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس این قانون را تصویب کردند و در حال حاضر هم پیگیر موضوع هستند و ما امیدواریم تا پایان سال این مشکل حل شود.


مدیرعامل شرکت متروی تهران اضافه کرد: البته مجلس باید مدعی اقدامات دولت شود که چرا قانون را رعایت نمی‌کند و بودجه مترو را پرداخت نمی‌کند. پیگیری این مشکل از طریق دیوان محاسبات کشور و قوه قضائیه در پروسه زمانی طولانی صورت می‌گیرد و با ادامه این روند برنامه‌های توسعه مترو اجرا نمی‌شود.


هاشمی در ادامه با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و تاثیر آن بر افزایش مسافران مترو، گفت: با اجرای این قانون مسافران مترو افزایش چشمگیری داشته است، بنابراین عدم پرداخت بودجه، منجر به اجرا نشدن برنامه‌های مترو می‌شود.


وی در ادامه درباره برآورد هزینه‌های مترو با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها خاطرنشان کرد: این قانون در ساخت و بهره‌برداری مترو اثرگذار است. ضمن اینکه هنوز یک ماه از اجرای آن نگذشته است و نمی‌توان گفت برآورد هزینه چگونه خواهد بود اما پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، هزینه‌های مترو ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.


مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه گفت: دولت با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌هاف تعرفه‌ای برای کمک به مترو پیشنهاد نکرده است.


تاثیرات افزایش ۵ برابری هزینه برق مترو
محسن هاشمی در ادامه اظهارات خود، از افزایش ۵ برابری هزینه برق متروی تهران در اثر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و گفت: به‌طور قطع دولت باید تعرفه‌ای ویژه برای متروی تهران برای پرداخت هزینه برق اختصاص دهد. البته اگر هم دولت کمکی از این بابت به متروی تهران نکند، شهرداری تهران مسئولیت آن را برعهده می‌گیرد اما تمامی این مطالبات را از دولت خواهیم خواست.


وی تاکید کرد: مترو تهران به‌طور یارانه‌ای اداره می‌شود در حالی‌که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، قیمت بلیط مترو افزایش نیافته است.


مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه افزود: هزینه برق مترو تا ۵ برابر افزایش یافته است و اگر دولت و شهرداری برای پرداخت آن کمک نکنند، برق مترو قطع و در نتیجه مترو تعطیل خواهد شد.


هاشمی در ادامه با اشاره به مخالفت شهردای تهران با افزایش قیمت بلیط مترو، تصریح کرد: شهرداری باید هزینه‌ای را که در قبال عدم افزایش بلیط مترو متقبل می‌شود را از دولت مطالبه کند.


وی در مورد برنامه‌های آینده متروی تهران درباره افزایش قیمت بلیط با توجه به افزایش هزینه برق مترو خاطرنشان کرد: شرکت متروی تهران قیمت تمام شده بلیط مترو را تا پایان سال به شورای شهر تهران ارائه کرده تا بر اساس بودجه شهرداری تصمیمات لازم اتخاذ شود.


گفتنی است پس از آن که نمایندگان مجلس طرحی را تصویب نمودند که دولت از محل منابع صندوق ذخیره ارزی، دو میلیارد تومان بودجه به متروی تهران پرداخت کند، محمود احمدی‎نژاد از ابلاغ این قانون خودداری کرد. میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی دولت در این خصوص گفته بود: "دولت این قانون را قبول ندارد و به همین دلیل آن را اعلام نکرد. این قانون دارای بار مالی است که دولت باید آن را تامین کند. شورای نگهبان نیز این را با توجه به بار مالی که داشت رد کرده بود."


این اظهار نظر پس از آن صورت می‌گرفت که علی لاریجانی وفق ماده نخست قانون مدنی، پس از استنکاف رئیس جمهور از ابلاغ قانون خود راساً آن را امضا و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نمود. علی لاریجانی پس از آن مبادرت به امضای این قانون نمود که محسن هاشمی در افتتاحیه خط چهارم متروی تهران، از عدم پرداخت بودجه‌های مترو و بی‌مهری‌های دولت گلایه کرد.


امضای این قانون از سوی لاریجانی و اظهار نظر میرتاج‌الدینی بازار دعوا را داغ کرد. بر اساس قانون اساسی نمایندگان مجلس، چنان‌چه به تصویب طرحی مبادرت کنند که بار مالی داشته باشد، باید منابع جبران این بار مالی را معین کنند.


در پی این کشمکش، گروهی از نمایندگان مجلس همچون حسن غفوری فرد، غلامرضا مصباحی مقدم، موسی‌الرضا ثروتی و داریوش قنبری به شدت به عدم اجرای این قانون خرده گرفتند. آن‌ها به منابع هفت میلیارد دلاری حساب ذخیره ارزی اشاره می‌کردند و زمینه اجرای این قانون دو میلیارد دلاری را فراهم می‌دانستند. با این حال پرداخت نشدن بودجه متروی تهران سبب شده است تا بهره‌برداری طرح‌های جدید به تعویق بیافتد.


لازم به ذکر است پس از اجرای قانون هدفمندسازی و افزایش استفاده مردم از حمل و نقل عمومی و همین طور مسئله آلودگی هوای تهران، بار دیگر اعتبارات پرداخت‌نشده مترو واجد اهمیت شد. بسیاری معتقد بودند اگر در گذشته سرمایه‌گذاری‌های لازم برای توسعه مترو صورت گرفته بود، امروز با هوای ناپاک آذرماه دست و پنجه نرم نمی‌کردیم.
 

فهرست ناشران ونویسندگان برانداز هم اعلام شد

Posted:

جرس: اندیشکده راهبردی امنیت نرم، وابسته به محافل امنیتی، طی انتشار جزوه‌ای ۶۴ صفحه‌‌ای با نام "زمزمه‌های رنگی"، برخی ناشران و نویسندگانی که آنها را "برانداز" خوانده معرفی کرد.


به گزارش آینده نیوز، این جزوه که با نام واکاوی براندازی نرم در حوزه نشر هم معروف است، به بررسی عملکرد چند ناشر مطرح در سال‌های اخیر پرداخته است.


در این جزوه علاوه بر برخی ناشران، ده‌ها نویسنده و مترجم نیز به تلاش برای "براندازی" جمهوری اسلامی متهم شده‌اند.


اﻧﺘﺸﺎرات «ﻧﯽ»، «چشمه»، «کویر»، «عطایی»، «روشنگران»، «ققنوس» و «اختران» هفت ناشری هستند که در این جزوه فعالیت‌های آنها «براندازانه» اعلام شده است.


در این جزوه از نشر «نی» به عنوان ناشر "ﺧﻂ ﻣﻘﺪم ﻧﺎﺷﺮان ﻣﻌﺎرض ﺑﺎ ﻧﻈﺎم اﺳﻼﻣﯽ" یاد شده است و جعفر همایی مدیر این انتشارات نیز به عنوان ﯾﮑﯽ از ﻣﻨﺘﻘﺪان ﺟﺪی وزارت ارﺷﺎد در دوﻟﺖ ﻧﻬﻢ معرفی شده است.
از راﻣـﯿﻦ ﺟﻬـﺎﻧﺒﮕﻠﻮ، ﺣـﺴﯿﻦ ﻧـﺼﺮ، ﺧـﺸﺎﯾﺎر دﯾﻬﯿﻤــﯽ، ﻣﺤﺴﻦ ﮐﺪﯾﻮر، ﻋﻤﺎداﻟـﺪﯾﻦ ﺑـﺎﻗﯽ، ﻓﺮﻫﻨـﮓ رﺟـﺎﯾﯽ، اﺑﺮاﻫﯿﻢ ﻧﺒﻮی و ﻣﺤﺴﻦ ﻣﺨﻤﻠﺒﺎف نیز به عنوان نویسندگان و مترجمان «برانداز» مرتبط با این انتشارات یاد شده است.


اﻧﺘﺸﺎرات «ﭼﺸﻤﻪ» به مدیریت ﺣﺴﻦ ﮐﯿﺎﺋﯿﺎن، دومین ناشری است که در این جزوه با اتهام تلاش برای «براندازی» جمهوری اسلامی مواجه شده است.
در این جزوه از ﺳﯿﻤﯿﻦ ﺑﻬﺒﻬﺎﻧﯽ، ﻋﻠﯽاﺷﺮف دروﯾﺸﺎن، ﻣﺤﻤﻮد دوﻟﺖ‌آﺑﺎدی، ﻋﺒﺎسﻋﺒﺪی و ﺑﻬﺎره رﻫﻨﻤﺎ (ﺑﺎزﯾﮕﺮ ﺳﯿﻨﻤﺎ) به عنوان همکاران «برانداز» این انتشاراتی نام برده شده است.


اﻧﺘﺸﺎرات «ﻗﻘﻨﻮس» به مدیریت اﻣﯿﺮ ﺣﺴﯿﻦزادﮔـﺎن سومین ناشری است که فعالیت‌های آن از نظر تهیه‌کنندگان این جزوه «براندازانه» ارزیابی شده است.
ﺟـﻮاد ﻣﺠـﺎﺑﯽ، ﺳﯿﺪﻋﻠﯽ ﺻﺎﻟﺤﯽ، ﻣﺤﻤﺪﻋﻠﯽ ﺳـﭙﺎﻧﻠﻮ، ﻣﺤﻤـﺪ ﻣﺤﻤـﺪﻋﻠﯽ، ﻣـــﺼﻄﻔﯽ ﻣـــﺴﺘﻮر، ﻣﻬـﺪی ﻏﺒﺮاﯾﯽ و ﺑﻬﻤـﻦ ﻓﺮزاﻧـﻪ از جمله نویسندگان، شاعران و مترجمانی هستند که همکار این انتشاراتی معرفی شده‌اند.


اﻧﺘﺸﺎرات «ﻋﻄﺎﯾﯽ» به مدیریت ﺑﻬـﺮوز ﻋﻄـﺎﯾﯽ و اﻧﺘﺸﺎرات «روﺷﻨﮕﺮان و ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت زﻧﺎن» به مدیریت ﺷـﻬﻼ ﻻﻫﯿﺠـﯽ دو انتشاراتی دیگر در این جزوه هستند که نام آنها جزو ناشران «برانداز» آمده است.
ﺑﻬــﺮام ﺑﯿــﻀﺎﯾﯽ، ﻧﻮﺷــﯿﻦ اﺣﻤــﺪی ﺧﺮاﺳــﺎﻧﯽ، ﻣﻬﺮاﻧﮕﯿﺰ ﮐﺎر، اﻓﺴﺎﻧﻪ ﻧﺠﻢآﺑـﺎدی، ﺗـﻮرج رﻫﻨﻤـﺎ، ﻓﺮوغ ﭘﻮرﯾﺎ وری و ﮔﯿﺘﯽ ﺧﻮﺷﺪل از جمله هنرمندان، محققان و مترجمان مرتبط با این دو انتشاراتی در این جزوه معرفی شده‌اند.


اﻧﺘﺸﺎرات «اﺧﺘﺮان» ﺑﻪ ﻣﺪﯾﺮیت ﻣﻨﺼﻮر اﻋﺮاﺑﯽ اردﻫﺎﻟﯽ دیگر ناشر «برانداز» در این جزوه ۶۴ صفحه‌ای است.
در این جزوه از انتشارات اختران با عنوان ناشری با گرایش به «بهائیت» و «مارکسیسم» و منتقد جمهوری اسلامی یاد شده است.
از ﺣﺎﺗﻢ ﻗﺎدری، ﺣﺴﻦ ﻗﺎﺿﯽﻣﺮادی، ﺣﺴﻦ ﻧﺮاﻗﯽ، ﻋﺒﺎس ﻣﯿﻼﻧﯽ، اﺑـﺮاﻫﯿﻢ ﮔﻠﺴﺘﺎن، ﺣﻤﯿﺪ ﺷﻮﮐﺖ، ﻟﻄـﻒالله آﺟـﻮداﻧﯽ، ﻣﺎﺷـﺎالله آﺟـﻮداﻧﯽ، اﯾـﺮج اﻓـﺸﺎر، رﺿﺎ ﻗﺎﺳﻤﯽ و ﻫﻮﺷﻨﮓ ﻣﺎﻫﺮوﯾﺎن با عنوان نویسندگان و محققان «برانداز» مرتبط با اختران نام برده شده است.


اﻧﺘﺸﺎرات «ﮐﻮﯾﺮ» ﺑــﻪ مدیریت ﻣﺤﻤــﺪﺟﻮاد ﻣﻈﻔــﺮ آخرین ناشری است که در این جزوه، فعالیت‌‌های آن «براندازانه» ارزیابی شده است.
ﺣﺴﯿﻦ ﺑﺸﯿﺮﯾﻪ، ﻋﻠﯽ‌اﺻﻐﺮ ﺣﻘﺪار، ﺣﺴﯿﻦ ﻗﺎﺿﯿﺎن و ﺣﺴﯿﻦ ﻣﺪرﺳﯽ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎیی نیز در این جزوه به عنوان نویسندگان و محققانی معرفی شده‌اند که همکار انتشارات کویر هستند.


بررسی و معرفی برخی کتاب‌های انتشار یافته توسط این ناشران بخش زیادی از جزوه «زمزمه‌های رنگی» را به خود اختصاص داده است.


کتاب‌هایی نظیر «از دوﻟﺖ اﺻﻼﺣﯽ ﺗﺎ دوﻟﺖ اﺳﻼﻣﯽ» «ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺪﻧﯽ، ﻣﺒﺎرزه ﻣﺪﻧﯽ»، «ﺳﻠﻄﻪ ﯾﺎ رﻫﺒـﺮی»، «ﺳﻔﺮﻧﺎﻣﻪی اوﻧﻮر آب»، «آﺧﺮاﻟﺰﻣﺎﻧﯽ در ﻫﻤﯿﻦ ﻧﺰدﯾﮑﯽ»، «در ﯾﮏ ﺧﺎﻧﻮاده اﯾﺮاﻧﯽ»، «ﻧﮕﺮان ﻧﺒﺎش» و «زﻣﺎﻧﯽ ﺑﺮای اﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﺑﺸﺮ» از جمله کتاب‌هایی هستند که در این جزوه به عنوان کتاب‌های «براندازانه» معرفی شده‌ند.


از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد، فشار‌ها بر ناشران و نویسندگان افزایش یافته و آثار بسیاری از نویسندگان در حال حاضر در وزارت ارشاد در انتظار مجوز نشر قرار دارند. همچنین تعدادی از ناشران نیز بارها به مراکز امنیتی احضار شده و تحت فشار گرفته اند.


گفتنی است اوج پرونده‌سازی‌ها و بولتن‌نویسی‌ها علیه نویسندگان و هنرمندان طی بیست سال گذشته مربوط به دولت هشت ساله محمد خاتمی است، که محافظه‌کاران با حمایت برخی نهاد‌های وابسته به سپاه پاسداران، حوزه علمیه قم و نهاد رهبری، صد‌ها بولتن و جزوه علیه فعالان سیاسی - مدنی، مقام‌های دولت اصلاحات، همچنین هنرمندان و نویسندگان تهیه، و در مساجد، پایگاه‌های بسیج، دانشگاه‌ها و هیات‌‌‌های مذهبی توزیع می‌کردند.


جزوه «زمزمه‌های رنگی» نیز یکی از معدود جزوه‌هایی است که در سال‌های اخیر تهیه شده و در دسترس همگان قرار گرفته است.
 

زمینه سازی برای مجلسی فرمایشی تر

Posted:

نیلوفر زارع
 جرس: فشار تبلیغاتی رسانه ها و چهره های حامی حکومت علیه نمایندگان اصلاح طلب در مجلس شورای اسلامی به شکل محسوسی افزایش یافته است. حامیان حکومت با ادعای این که دیدار اخیر نمایندگان اقلیت با "سید محمد خاتمی" در راستای " جریان فتنه " بوده، زمینه سازی برای حذف این گروه از اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس را نیز آغاز کرده اند. برخی رسانه ها نظیر روزنامه کیهان به صراحت از رد صلاحیت افراد دیدار کننده با رییس جمهور پیشین ایران سخن گفته و برخی دیگر از چهره های محافظه کار نیز مدعی طراحی فتنه پیچیده ای از سوی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس نهم شده اند. تلاش های تبلیغاتی و سیاسی برای حذف اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم در حالی صورت می گیرد که محافظه کاران وابسته به حکومت درگیر اختلاف های داخلی متعدد هستند و برخی چهره های منتسب به این گروه از هم اکنون اذعان دارند که نمی توانند در این انتخابات برای ارایه لیست واحد به نتیجه برسند.

  


سناریوی تفرقه

فشار علیه نمایندگان دیدار کننده با محمد خاتمی به روش های گوناگون صورت گرفته اما این فشارها زمینه واحدی دارند. ادعای رسانه ها و چهره های وابسته به حکومت این است که دیدار نمایندگان اقلیت با محمد خاتمی به معنای عبور آنان از دایره خودی هاست و بنابراین، این افراد دیگر امکان تایید صلاحیت برای انتخابات آتی را نخواهند داشت. برخی رسانه ها حتی خواهان آن شده اند که نمایندگان دیدار کننده با خاتمی از این اقدام خود توبه کرده تا بلکه بتوانند امکان حضور دوباره در انتخابات را داشته باشند. به عقیده ناظران، عصبانیت و تشویش حامیان حکومت از دیدار نمایندگان اقلیت مجلس با رییس جمهور پیشین ایران بیشتر به دلیل مباحثی است که در این دیدار از زبان محمد خاتمی بیان شده است. خاتمی در این دیدار که محور آن چگونگی مواجهه اصلاح طلبان با انتخابات مجلس نهم در سال آینده بوده،شرط هایی را برای حضور اصلاح طلبان مطرح کرده است. او گفته است که "آزادی زندانيان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروهها و رفع محدودیت های نا به جا، پای بندی همگان بخصوص مسئولان به قانون اساسي و اجرای همه جانبه و کامل آن بخصوص اهتمام به روح قانون اساسی، فراهم آوردن سازوكاري براي برگزاري انتخابات سالم و آزاد" کف خواسته های اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس است.

 از دید ناظران سیاسی، دلیل تشویش حامیان حکومت نسبت به این اظهارات ،تاثیرگذاری آن بر بدنه کنشگران سیاسی اصلاح طلب است. محافظه کاران نگران آن هستند که سال آینده جبهه  واحد و متحدتری از اصلاح طلبان را مقابل خود ببینند و برنامه هایشان برای برگزاری بدون دردسر انتخابات مجلس شورای اسلامی خنثی شود. آنها برای رفع این نگرانی طی روزهای اخیر دست به تلاش برای تفرقه افکنی میان گروه های اصلاح طلب زده اند. برخی رسانه های حکومتی نظیر روزنامه کیهان و پایگاه اینترنتی ایران در همین راستا با نمایندگان اقلیت مجلس تماس گرفته و از آنها حضور یا عدم حضورشان در دیدار با خاتمی را جویا شده اند. محرز است که این ترفند تبلیغاتی با هدف ایجاد دو دستگی و القای حس تفرقه میان نمایندگان اقلیت مجلس انجام شده است. در اظهاراتی که این رسانه ها به نقل از برخی نمایندگان اقلیت انعکاس داده اند نیز تلاش برای ایجاد تفرقه در این طیف به خوبی قابل مشاهده است. برای نمونه پایگاه اینترنتی شبکه ایران در خبری با عنوان " اسامی نمایندگانی که به دیدار خاتمی نرفتند" مدعی انجام مصاحبه با نمایندگان اقلیت شده و نام برخی از افراد که حضور خود در این دیدار را تکذیب کرده اند انتشار داده است. در گزارش دیگری که پایگاه اینترنتی رجانیوز منتشر کرده است نیز تیتر " فراکسیون اقلیت مجلس انگ ترسویی را به افشای نام نمایندگان دیدار کننده با خاتمی ترجیح می دهند" انتخاب شده و در متن گزارش هم این ادعا وجود دارد که نمایندگان اقلیت از ترس فشار افکار عمومی مایل به افشای اسامی دیدار کنندگان با خاتمی نیستند.

تصمیم تعیین کننده

تلاش ها برای تحت فشار گذاشتن نمایندگان دیدار کننده با محمد خاتمی بخشی از سناریوی کلیدی تری است که ممانعت از سازمان یابی و برنامه ریزی گروه های اصلاح طلب را دنبال می کند. محافظه کاران طی ماه های اخیر با ایجاد محدودیت های شدید برای رهبران اصلاح طلب امکان دیدارهای عمومی آنان را به حداقل رسانده اند.در پیش بودن انتخابات مجلس در سال آینده به احتمال فراوان باعث تشدید این محدودیت ها خواهد شد. برخی گمانه زنی ها حتی حاکی از آن است که بالاگرفتن هشدارها درباره بازداشت رهبران جنبش سبز در هفته های اخیر نیز به واسطه نگرانی حکومت از فعالیت آنان در انتخابات مجلس نهم است. از دید ناظران، حکومت نگران است که رهبران جنبش سبز با بسیج نیروهای ناراضی از وضع موجود اشکال تازه ای از اعتراض علیه حکومت را ترتیب دهند. هنوز البته مشخص نیست که نیروهای هوادار جنبش سبز در انتخابات مجلس نهم چه تدبیری را اتخاذ خواهند کرد اما به هر حال هر تصمیمی که از سوی ناراضیان حکومت گرفته شود تاثیری تعیین کننده بر این انتخابات خواهد داشت.

توصیه به تداوم سرکوب

حامیان حکومت با آن که هنوز از تصمیم اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس نهم آگاهی ندارند اما از هم اکنون نسبت به فعالیت اصلاح طلبان نگرانی شدیدی پیدا کرده اند. برای نمونه "غلامحسین الهام" مشاور حقوقی رییس جمهور به تازگی در اظهار نظری مدعی شده است که " در انتخابات مجلس در سال آینده با «فتنه‌ی جدیدی» روبرو خواهیم بود" او در همین راستا به حکومت توصیه کرده " نباید ظرفیتی که برای کوبیدن فتنه ایجاد شده است جمع شود. چرا که با بایگانی و فراموش کردن آن‌ها تجربه‌ها فراموش شده و فتنه جدید شکل خواهد گرفت." هم زمان با اظهارات او "محمد حسین صفار هرندی" وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مدعی شده است که " جریان فتنه جدید پیچیده تر خواهد بود" او البته آن چه را که فتنه جدید خوانده به انتخابات مجلس نهم مرتبط نکرده است ولی در عین حال اذعان کرده که با گذشت زمان اعتراض ها علیه حکومت ابعاد پیچیده تری به خود خواهد گرفت.

بسیج غیرممکن

تلاش ها برای تفرقه اندازی میان گروه های اصلاح طلب در شرایطی صورت می گیرد که جناح حامی حکومت خود از اختلاف های فزاینده داخلی رنج می برد و آرایش درونی این جناح نمایانگر شلختگی های فراوانی است. نزاع  دو طیف محافظه کاران منتقد دولت و محافظه کاران حامی دولت طی ماه های اخیر به حدی حاد بوده که پای آقای خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نیز به میانه این دعوا باز شده است. آقای خامنه ای برای فرونشاندن اختلاف های محافظه کاران دولت و محافظه کاران منتقد دولت در مجلس شورای اسلامی مدتی پیش دستور تشکیل کارگروهی برای رفع اختلاف میان این دو طیف داد اما نتیجه ای که از این کارگروه به دست آمد نه تنها به کاهش اختلاف ها نیانجامید بلکه باعث افزایش اختلاف و تفرقه در جناح حامی حکومت شد. شواهد تازه تر نیز نشان می دهد که نزاع محافظه کاران منتقد دولت و حامی دولت به سرعت در حال افزایش است و به نظر می رسد که نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس نهم آهنگ پرشتاب تری به این اختلاف ها بدهد. در حال حاضر برخی از چهره های منتقد دولت به صراحت عنوان می کنند که به واسطه مصلحت هایی نظیر پرهیز از تقویت جنبش سبز یا پرهیز از تاثیرگذاری بر روند اجرای حذف یارانه ها با دولت همراهی می کنند و اگر این مصلحت ها نبود به آتش حملات خود علیه دولت اضافه می کردند. به رغم همه این مصلحت ها ناظران بعید می دانند که جناح حامی حکومت بتواند در انتخابات مجلس نهم نیروهای خود را حول یک محور بسیج کند و به صحنه بفرستد. "علی مطهری" یکی از نمایندگان شاخص منتقد دولت در مجلس شورای اسلامی به تازگی در مصاحبه ای با تایید اختلاف های درونی محافظه کاران برای انتخابات مجلس آینده اذعان کرده است :" اصول گرایان چاره ای جز این که در انتخابات آتی دو فهرست بدهند ندارند. " او در توضیح این مساله با ذکر مثالی گفته " چگونه ممکن است نام آقای "سیدرضا اکرمی" در کنار نام آقای "حمید رسایی" در یک فهرست قرار گیرد در حالی که برداشت آن​ها از اصل ولایت فقیه یا آزادی بیان از زمین تا آسمان متفاوت است؟ " او در همین حال از تلاش دولت برای دخالت در انتخابات مجلس نهم نیز پرده برداشته و گفته " ردپای حامیان دولت را در ارائه "فهرستی از نامزدهای گوش به فرمان، برای مجلس نهم" ردیابی کرده ام که حتی نظر جامعتین (جامعه روحانیت و جامعه مدرسین) را هم نخواهند پذیرفت. به گفته او " تلاش هایی که برای وحدت اصولگرایان بر محور جامعتین صورت می​گیرد خوب است اما آقایان مشایی و احمدی​نژاد تمکین نخواهند کرد و فهرست مجزا از افراد گوش به فرمان خواهند داد."

فرسایش روزمره

رصد اختلاف های فزاینده جناح حامی حکومت نیات آنان برای تفرقه اندازی میان اصلاح طلبان و ممانعت از سازمان یابی هواداران جنبش سبز را آشکار تر می کند. محافظه کاران با آگاهی از تشتت داخلی نیروهایشان نگران آن هستند که در آستانه انتخابات مجلس نهم در سال آینده با بسیج قدرتمندی از سوی اصلاح طلبان روبرو شوند و کنترل اوضاع را از دست بدهند. فشارهای تبلیغی و سیاسی علیه نمایندگان دیدار کننده با محمد خاتمی نیز احتمالا با این هدف انجام شده که در آینده چنین دیدارهایی اتفاق نیفتد و هزینه آن برای دیدار کنندگان بالاتر برود. محافظه کاران همچنین نگران این هستند که سال آینده با ریزش قابل توجهی در نیروهایشان مواجه شوند و به این ترتیب کمپ ناراضیان از وضع موجود را تقویت کنند. این نگرانی را "محمد حسین صفار هرندی" در مصاحبه اخیر خود به صراحت مطرح کرده و گفته " چه بسا کسانی که امروز پیش ما چهره‌های موجهی هستند اگر از مسیر حق منحرف بشوند آنها قهرمانان فتنه‌های آینده باشند." او منظور خود از این گفته را به طور دقیق مشخص نکرده اما برخی نشانه های موجود در ماه های اخیر  حاکی از آن است که محافظه کاران منتقد نیز هر زمان اظهار نظر صریحی در مخالفت با عملکرد دولت کرده اند به سرعت تعبیر " حمایت از فتنه " به آنان زده شده است. این احتمال وجود دارد که رقابت های درون جناحی محافظه کاران در ماه های آینده برای کسب کرسی های مجلس شورای اسلامی ریزش در این جناح را شدت بخشد و توان آنان را برای ایستادگی در برابر جبهه متحد هواداران تغییر را بیش از پیش کاهش دهد.

 

 

 

 

 

بازداشت شبانه چهار عضو حزب پان ایرانیست

Posted:

جرس: به گزارش منابع حقوق بشری، روز یک‌شنبه ۱۹ دی ماه، حجت کلاشی، مسول سازمان جوانان حزب پان ایرانیست، رضا کرمانی، دبیر کل سابق حزب پان ایرانیست؛ آرش کیخسروی وکیل دادگستری و شاهین زینعلی فعال سیاسی، عضو سابق دفتر تحکیم وحدت و از اعضای حزب پان ایرانیست، در کرج و در منزل رضا کرمانی بازداشت شدند.


به گزارش رهانا، نیروهای امنیتی یک‌شنبه شب با ورود به منزل رضا کرمانی این چهار تن را بازداشت کرده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. از دلائل بازداشت این چهارتن اطلاعی در دست نیست، اما درگذشت محسن پزشک‌پور موسس و رهبر حزب پان ایرانیست که شب گذشته پیکرش به صورت مخفیانه و تحت تدابیر امنیتی به خاک سپرده شد بی ارتباط با بازداشت این افراد نبوده است.


گفتنی است محسن پزشک‌پور که قرار بود بامداد روز دوشنبه مراسم تشییعش در قلهک برگزار شود، یک‌شنبه شب به اجبار ماموران وزارت اطلاعات به خاک سپرده شد. همچنین گمان می‌رود که دلیل بازداشت این چهار تن نگرانی از برگزاری تجمعات در جریان مراسم ختم محسن پزشک‌پور باشد که قرار است در روزهای آینده برگزار شود.


حجت کلاشی و رضا کرمانی پیش تر در تاریخ ۲۰ شهریور ماه بازداشت و پس از چندین روز از زندان آزاد شده بودند. همچنین رضا کرمانی سال گذشته نیز در جریان درگذشت دکتر ابراهیم میرانی در فرودگاه اهواز بازداشت شده بود و با قرار وثیقه پنجاه میلیون تومانی آزاد شده بود.


شاهین زینعلی فعال سیاسی، عضو سابق دفتر تحکیم وحدت و از اعضای حزب پان ایرانیست است که در پی حوادث عاشورای سال گذشته بازداشت و به دو سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. قرار بوده است وی برای اجرای حکم خود روز دوشنبه، بیستم دی ماه جاری خود را به زندان معرفی کند.


آرش کیخسروی وکیل دادگستری و از دیگر اعضای حزب پان ایرانیست ایران است که وکالت مهدی خدایی فعال دانشجوی زندانی را که به هفت سال زندان محکوم شده برعهده دارد.
 

یک مقام قضایی: کافی‌نت‌ها از این پس ملزم‌ به ثبت مشخصات کاربران هستند

Posted:

جرس: در راستای تشدید فشارهای امنیتی بر جامعه و کنترل شهروندان، رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: از این پس متصدیان کافی نت‌ها ملزم هستند مشخصات کاربران خود را با درج کد ملی و زمان استفاده از رایانه ثبت کنند.


به گزارش ایسنا،  شریفی در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص استان آذربایجان شرقی افزود: بیشتر تخلفات و جرایم رایانه‌ای در کافی نت‌ها صورت می گیرد که درج مشخصات کاربران می تواند تا حد زیادی از وقوع جرم جلوگیری کند.


رییس کل دادگستری استان همچنین شرکت مخابرات استان را مکلف به تشکیل کمیته ای نظارتی کرد و خواست این شرکت از ارائه خدمات به کافی نت های غیرمجاز خودداری کند.


 شریفی، پیشگیری از وقوع جرایم را بسیار مهمی خواند و ادعا کرد: تشکیل خانه‌های فرهنگ دیجیتال و ارائه برنامه‌های فرهنگی و نرم افزارهای آموزنده به نوجوانان و جوانان، ‌نظارت بیش از پیش برکافی نت‌ها، تشکیل پلیس رایانه ای، اعمال مجازات های واقعی و بازدارنده از طرف قضات، نظارت برشرکت های بازاریابی و اطمینان از ارتباط نداشتن آنها با شرکت‌های هرمی توسط سازمان بازرگانی و تدوین قوانین آیین نامه ها و دستورالعمل‌های مربوط به رایانه اینترنت و جرایم مربوط به آن از طرف اداره کل ارشاد استان و قرار دادن آن در اختیار متصدیان کافی نت ها و قضات از راهکارهای اساسی درپیشگیری از وقوع جرایم رایانه است.


دادستان تبریز نیز در این جلسه به تشکیل شعبه ویژه جرایم رایانه‌ای در تبریز اشاره و گفت: در استان ما به علت نوپدید بودن این جرایم خوشبختانه جرایم خاص زیادی مشهود نیست ولی برای این جرایم مجازات های مختلفی متناسب با نوع جرم در قانون پیش بینی شده است.


خلیل اللهی افزود: برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی، نشر اکاذیب و هتک حیثیت افراد از مهمترین جرایم رایانه ای در کشور هستند.


وی در رابطه با موضوع فوق، به هتک حرمت مراجع مردمی، چهره های سیاسی و همچنین حامیان جنبش توسط منسوبان و وابستگان حکومت اشاره ای نکرد.
 

رئیس کمیسیون اصل ٩٠: سیستم اداری ما ناسالم است

Posted:

جرس: رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، با اعلام اینکه محمدرضا رحیمی معاون اول و سخنگوی دولت، در آن کمیسیون گفته است که حاضر است از خود در قبال اتهاماتش در قوه قضائیه دفاع کند، همزمان اظهار عقیده کرد: بهتر بود قوه قضائیه در پرونده روزنامه ایران ابتدا به پرونده مهدی هاشمی رسیگی می کرد و سپس به سراغ شکایت وی از روزنامه ایران می رفت.

 

رئیس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس همچنینخاطرنشان کرد "متاسفانه سیستم اداری ما ناسالم است و سیستمی نیست که نیازمندی‌های جامعه را به طرق سالم برآورده کند."

 

این نماینده اصولگرا همچنین از ورود مجلس به بررسی پرونده اعتراضات سال گذشته خبر داد و مدعی شد "فتنه در کشور ما زیاد بوده اما در فتنه ٨٨ دست اندر کاران حکومتی در آن دخیل بودند به طوری که نخست وزیر سابق، رئیس جمهور سابق و رئیس مجلس سابق در این ماجرا نقش داشتند."

 

به گزارش مهر، محمدابراهیم نکونام، در نشست خبری روز دوشنبه بیستم دی ماه، در پاسخ به سئوالی پیرامون پیگیری‌های کمیسیون اصل نود در خصوص پرونده مقامات دولتی از جمله معاون اول رئیس دولت، اظهار داشت: اوایل سال جاری بعد از مصاحبه رئیس قوه قضائیه که بدون ذکر نام در خصوص اتهامات یکی از مسئولان مصاحبه‌ای داشتند برخی از نمایندگان و سایت‌ها به ذکر نام از رحیمی پرداختند.

 

اشاره وی به سخنان الیاس نادران، احمد توکلی و علی مطهری، در خصوص فسادهای مالی مقامات ارشد دولت بود، که بعد از اظهارات صادق لاریجانی بیان داشته و خواستار پاسخگویی وی شده بودند.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: آنچه مسلم است نسبت به اتهامات رحیمی پرونده‌ای در دادگستری تشکیل شده که این پرونده لزوماً برای اجرای عدالت است و اگر ایشان متهم است باید به اتهاماتش رسیدگی شود.

 

نکونام گفت: من در دو جلسه دو ساعته با رحیمی صحبت کردم. ایشان مکرراً تاکید کرد که آماده است نسبت به مدیریت پرونده در قوه قضائیه برای هر نوع دفاعی حاضر شود و به وظیفه خود عمل کند. بنده اظهارات رحیمی را به مقامات کشوری و مربوطه اعلام کردم و تاکید کردم اگر متهم است اعلام آمادگی کرده که از خود در قبال این اتهامات دفاع کند.

 

اظهارات رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در حالیست که چندی پیش محمدرضا رحیمی، کنفرانس مطبوعاتی خود پیرامون موضوع فوق را لغو کرده و همزمان رئیس دولت اعلام کرده بود که "رحیمی شخصی پاکدست و عاری از تخلف و فساد است."

 

نکونام در پاسخ به این سئوال که آیا براساس گفته‌های شما این قوه قضائیه است که پرونده را مورد بررسی قرار نمی‌دهد و وی را احضار نمی‌کند؟ گفت: این سئوال را باید از مسئولان قوه قضائیه پرسید بنده بی‌اطلاعم.

 

وی در پاسخ به اینکه بنا به اظهارات شما معاون اول رئیس دولت در کمیسیون اصل نود پرونده‌ ندارد گفت ما مواردی را رسیدگی می‌کنیم که تخلف نسبت به آن محرز باشد. از آنجا که موضوع رحیمی از ابتدا به عنوان یک پرونده در قوه قضائیه مطرح بود، ما ورود ماهیتی نداشتیم.

 

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه‌ آیا از مهدی هاشمی شکایتی به کمیسیون اصل نود رسیده است یا خیر گفت: تا کنون هیچ شکایتی از مهدی هاشمی به کمیسیون اصل نود نشده و وی پرونده‌ای در این کمیسیون ندارد.

 

خبرنگاری نظر کمسیون اصل نود در خصوص حکم مجازات کاوه اشتهاردی مدیر مسئول روزنامه ایران را جویا شد و پرسید آیا کمسیون نظارتی بر رای صادر شده داشته است یا خیر گفت: اگر قاضی دقت بیشتری در صدور این حکم به خرج می داد بهتر بود.

 

وی اظهار عقیده کرد:‌از آنجا که در این پرونده یک طرف آن فراری است و اتهاماتش در شعبه‌ای در حال بررسی است و در همین حال از فرد دیگری شکایت می کند، بهتر بود این شکایت نگه داشته می‌شد و اگر مهدی هاشمی تبرئه می‌شد به این شکایت رسیدگی می‌شد.

 

تشکیل پرونده سقوط هواپیمای بوئینگ

نکونام همچنین با ابراز تاسف از حادثه سقوط هواپیمای مسیر تهران- ارومیه در روز گذشته، از تشکیل پرونده‌ای برای بررسی علل این سانحه خبر داد و گفت:‌این پرونده از امروز در کمیسیون اصل ٩٠ باز شده است و پیگیری و استعلام‌های لازم در خصوص علت سقوط را آغاز کرده‌ایم.

 

هشدار کمیسیون اصل ٩٠ به مسئولان درباره ترور دانشمندان هسته‌ای

رئیس کمیسیون اصل ٩٠ با اعلام این خبر که احتمالاً امروز وزارت اطلاعات گزارشی از چگونگی عملیات‌های تروریستی در خصوص دانشمندان هسته‌ای و دستگیری عوامل آن به مردم خواهد داد گفت: نقش صهیونیسم و اسرائیل در ترور دانشمندان هسته‌ای به خصوص شهید علیمحمدی محرز است.

 

وی گفت: کمیسیون اصل ٩٠ مجلس اواسط سال گذشته به صورت مکتوب این خطر را به مقامات عالی کشور از جمله رئیس جمهور، شورای عالی امنیت ملی، سپاه و وزارت اطلاعات اعلام کرد و هشدار داد که احتمال ترور دانشمندان هسته‌ای وجود دارد و این خطر ضرورت حفاظت از آنها را می طلبد. اما متاسفانه نامه‌های ما درگیر و دار سیستم اداری از این وزارتخانه به وزارتخانه دیگر و از شورایی به شورایی دیگر فرستاده شد و متاسفانه شاهد این چنین جنایات بودیم.

 

مرز های امنیتی خود را داخل کشورهای سرمنشاء تروریست ببریم

وی با اشاره به تلاش سازمانهای جاسوسی کشورهای دیگر نسبت به ایران و تلاش برای توطئه اظهار داشت: هم اکنون که ارتش ناتو در افغانستان حضور دارد و در پاکستان تردد می کند طبیعی است که آمریکا مرزهای امنیتی خود را در افغانستان قرار داده و ما نیز نباید به مرزهای خاکی بسنده کنیم.

وی ادامه داد: ما هم باید مرزهای امنیتی خود را به داخل کشورهایی که سرمنشا تروریسم هستند ببریم زیرا تروریست‌ها آنجام لانه کردند اگر چنین کنیم موفق شده‌ایم اما اگر تروریست‌ها از صفر مرزی عبور کنند دیگر امکان مقابله با آنها نیست.

 

دستگاه‌های نظارتی باید نظارت استصوابی داشته باشند

نکونام با اشاره به عملکرد کمیسیون اصل ٩٠ مجلس و نظارت آن بر عملکرد سه قوه گفت: معتقدم باید بینش و نگرش خود در اینگونه نظارت را به سمت نظارت استصوابی ببریم تا جایی که دستگاه‌های نظارتی در نظارت میدانی اگر به تخلف و فرد فاسدی مواجه شدند بتوانند آن فرد را اخراج یا معلق کنند این سلامت نظام اداری را تضمین می‌کند.

متاسفانه سیستم اداری ما ناسالم است و سیستمی نیست که نیازمندی‌های جامعه را به طرق سالم برآورده کند.

 

ارایه خدمات غیرقانونی به مردم در دراز مدت به آنارشیسم اداری تبدیل می‌شود

رئیس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس اهتمام به قانون را از دغدغه‌های جدی این کمیسیون خواند و گفت:‌قانون محک جامعه است. طبیعی است قانون‌گریزی در درازمدت تبدیل به قانون ستیزی خواهد شد. وظیفه ذاتی همه مسئولان این است که خدمتشان به مرد در چارچوب قانون باشد حتی اگر به صورت غیرقانونی خدمتی ارایه شود شاید در کوتاه مدت دارای ثمراتی باشد و منفعتی به یک فرد یا سیستم برساند اما در درازمدت به آنارشیسم اداری تبدیل می‌شود.

 

نکونام گفت: برخی از مسایل یکه در کمیسیون اصل ٩٠ در جهت عدم اجرای قانون و تجاوز از قانون مورد بررسی قرار گرفته از تریبون مجلس خوانده شده و آنها که بنابر مصالح خوانده نشده در کمیسیون باقی می‌ماند زیرا یک روز به کار خواهد آمد. به این معنی که اگر روزی قرار باشد وزیری استیضاح شود به سوابق و مدارک آن وزیر در کمیسیون اصل ٩٠ مراجعه می‌شود که می توان مقدمه‌ای برای سئوال و استیضاح وزیران باشد.

 

اظهارات مشایی قطعاً‌ دغدغه جدی برای ما ایجاد کرده است

نکونام از تشکیل پرونده‌ای در کمیسیون اصل ٩٠ در خصوص مباحث تنش‌زا در کشور خبر داد و گفت: برخی مسئولان و منتصبان در دولت از جمله رئیس دفتر قوه مجریه برخی مسایل تنش‌زایی را مطرح می ‌کنند از جمله حلیت موسیقی. یا اینکه افرادی که می گویند موسیقی حرام است از این باب است که از موسیقی اطلاعی ندارند یا مواردی مانند بحث مکتب ایرانی را مطرح می کنند.

 

افزایش سقف مطالبات معوق بانکی به بالای پنجاه هزار میلیارد تومان

نکونام از تخلف در تسهیلات بین بانکی خبر داد و گفت:‌متاسفانه سود واقعی این تسهیلات گزارش نمی شود.

وی ادامه داد: اخیراً سقف مطالبات معوق در حال افزایش است و از ۵٠ هزار میلیارد تومان هم بالا زده است. کمیسیون اصل ٩٠ در این رابطه قصد دارد سراغ مدیران عامل بانکها برود هرچند که این مدیران عامل توپ را به دیگر میدانها می اندازند و می گویند به دادگستری اعلام کرده‌اند، اما ما معتقدیم مدیران عامل در ارایه تسهیلات به افراد نقش دارند این در حالی است که اسناد و وثیقه هایی که از بدهکاران در اختیار دارند کفایت بدهی آنها را نمی‌کند.

 

بررسی اختلاف آماری در کشور و تلاش برای ارایه آمار صحیح

رئیس کمیسیون اصل ٩٠ به اختلاف در آمار در کشور از جمله آمار بیکاری و تورم اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم این جزو نواقص است بنابراین کمیسیون جلسات عدیده‌ای با حضور مسئولان تشکیل داده تا با همکاری آنها به یک سیستم آمارگیری واقعی و واحد برسیم.

وی گفت: معتقدیم آمار صحیح است که مدیران و مجریان را در تصمیم‌گیری ها موفق می کند. اگر آمار غلط باشد تصمیمات منبعث از آمار غلط حتماً غلط خواهد بود.

 

تشکیل کمیته‌ای برای بررسی ابعاد فتنه ٨٨ با ارایه گزارش به صحن مجلس تا پایان سال

نکونام با اطلاق اعتراضات مردمی به "قضایای فتنه" ادعا کرد "مجلس نسبت به اتفاقات سال گذشته ورود پیدا کرد که البته به خاطر فاجعه ننگ‌بار کوی دانشگاه و بازداشتگاه کهریزک مسیر گزارش مجلس در آن جهت خلاصه شد و به اثرات فتنه کمتر توجه شد.

 

وی ادامه داد: پس از قرائت گزارش در صحن مجلس و ارسال آن به کمیسیون اصل ٩٠ کمیته‌ای متشکل از برخی نمایندگان در کمیسیون تشکیل شد و ابعاد فتنه در وزارتخانه‌های مختلف و همچنین قوه قضائیه و شورای نگهبان در حال بررسی است و تا پایان سال و یا اوایل سال آینده گزارش جامعی به ارایه خواهد شد تا در تاریخ بماند.

رئیس کمیسیون اصل ٩٠ گفت: رهبری به خاطر عمق فاجعه مکرراً در سخنرانی‌های خود نسبت به فتنه  تذکر می‌کنند. این در حالی است که فتنه در کشور ما زیاد بوده اما در فتنه ٨٨ دست اندر کاران حکومتی در آن دخیل بودند به طوری که نخست وزیر سابق، رئیس جمهور سابق و رئیس مجلس سابق در این ماجرا نقش داشتند. کسانی که زمانی متصدی اداره کشور بودند آتش بیار معرکه شدند در حالی که باید چشم بصیرت به عمق انقلاب داشته باشند و این لطمات زیادی به کشور وارد کرد.

 

تاکید بر تخلفات انجام شده در واردات بنزین

وی افزود: طبق مصوبه مجلس دولت باید بنزین وارداتی را به قیمت آزاد و بنزین تولید داخل را به قیمت یارانه‌ای در اختیار مردم قرار می‌داد که این اتفاق نیافتاد و در این خصوص تخلفاتی شد که پرونده‌ای در این باره در کمیسیون اصل ٩٠ در حال رسیدگی است.

وی گفت: همچنین گاهی اوقات رئیس مجلس مکلف است نسبت به آیین‌نامه‌های مصوب دولت اظهار نظر کند. این اظهار نظر رئیس مجلس گاهاً با ناراحتی دولت مواجه می‌شد تا آنجا که دولت مصوبات هیئت وزیران را به مجلس ارایه نکرد. اما این مشکل در حال برطرف شدن است.

 

عملکرد غیرقانونی هیئت رئیسه مجلس نسبت به بررسی طرحی در خصوص دانشگاه آزاد

نکونام با اشاره به اینکه کمیسیون اصل ٩٠ نسبت به عملکرد مجلس نیز نظارت دارد گفت:‌در پی شکایت تعدادی از نمایندگان از عملکرد هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون اصل ٩٠ در خصوص چگونگی طرحی مربوط به دانشگاه آزاد در مجلس، پس از انجام کار حقوقی به این نتیجه رسیدیم که هیئت رئیسه مجلس نباید براساس روشی که در آن جلسه اتخاذ کرده بود بررسی طرح را ادامه می‌داد.

 

درخواست کمیسیون اصل ٩٠ برای تجدید نظر در تفسیر شورای نگهبان درباره قراردادهای خارجی

خبرنگاری در خصوص واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی و عدم واگذاری مدیریت آنها از نکونام و نظر این کمیسیون نسبت به آن جویا شد که وی گفت: متاسفانه همواره دولت‌ها تلاش می کنند خود را به اقتصاد بجسبانند و از آن کنده نشوند. متاسفانه دولت‌ها در واگذاری امور اقتصادی به بخش خصوصی و حتی واگذاری مدیریت‌ها نمره قابل قبولی ندارند و این نیز جزو کارهای منفی دولت است که شرکتی واگذار می‌شود اما مدیریت آن واگذار نشده است و یا اینکه دولت همچنان در آن شرکت صاحب رای و نظر است.

 

نکونام گفت: در اعطای مجوز واگذاری نیز شاهد سخت‌گیری‌هایی هستیم به طوری که افراد از سرمایه گذاری پشیمان می‌شوند لذا راه سختی در پیش داریم تا بتوانیم دولت را از اقتصاد، بازرگانی و صادرات و واردات جدا کنیم زمان می برد تا به وضع ایده‌ال نزدیک شویم.

  

نا کارآمدی...

Posted:

سید عطاالله مهاجرانی
 از مجموعه کشته شدگان در سقوط هواپیما ها، ایران با جمعیتی حدود یک در صد دنیا، سهمی نزدیک به سی در صد دارد.

 


دیگر به روشنی روزست که نا کارآمدی سکه رایج دولتی است که ریشه در تقلب و تزویر و سرکوب دارد.


وزیر راه دولت که سمت استادی و راهنمای رساله احمدی نژاد را هم بر عهده داشته است، پس از سقوط هواپیما در ارومیه گفته است: هنوز هم آمار و ارقام تلفات سوانح هوایی در ایران از معدل جهانی پایین تر است.

 

در باره این اظهار نظر از دو زاویه می توان نگاه کرد:

 

 

اول: پیداست وزیر راه نمی داند که در این شرایط و وضعیت ، چگونه بایست سخن گفت. به جای این که تسلیت بگوید، اظهار تاسف کند، عذر خواهی کند، به مرگ گروه پرواز اشاره کند که آنان نیز جان خود را در راه خدمت به مردم فدا کرده اند، به حصر افتصادی و محدودیت ها بپردازد، صاف و پوست کنده دروغ می گوید.


در سی و دوسال گذشته بیش از پنج هزار نفر در حوادث سقوط هواپیما کشته شده اند. بیش از هزار و ششصد نفر از آنان مردم ایران بوده اند. از مجموعه کشته شدگان در سقوط هواپیماها، ایران با جمعیتی حدود یک در صد دنیا، سهمی نزدیک به سی در صد دارد!


دوم: در آمار کشته شدگان جاده های شهری و بین شهری هم ایران مقام اول را در جهان داراست.


این ها نشانه های دولت مهرورزی ست. دولتی که می خواهد جهان را اداره کند.


البته مسئولیت مستقیم تمامی رفتار این دولت بر عهده مقام محترم رهبری و نیز نمایندگان مجلس است.

 

 

*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.

 

فخرالسادات محتشمی پور: ریحانه فرزند همه ماست

Posted:

یاداشتی خطاب به مادر ریحانه طباطبایی، روزنامه نگار بازداشتی

جرس: در پیِ ادامه بازداشتِ ریحانه طباطبایی، روزنامه نگار و خبرنگار روزنامه شرق،  فخر السادات محتشمی پور، با انتشار یادداشتی خطاب به مادرِ این فعالِ مطبوعاتی، از وی دلجویی کرد.

 

به گزارش منابع خبری جرس، همسر مصطفی تاج زاده، فعال سیاسی زندانی، در نامه خود خطاب به مادر ریحانه طباطبایی، خاطرنشان کرد "ریحانه فرزند همه ماست...ریحانه در این خاک ریشه دارد و بادهای مخالف او را هرگز متلاطم نخواهند کرد..."

 

متن این یادداشت به شرح زیر است:

  برای مادر ریحانه طباطبایی

سلام خواهرم امشب جایتان خالی بود بر سر سفره افطار سبزمان. جای شما و جای پدرریحانه که این روزها سیگار پشت سیگار روشن می کند و چشمان همیشه ترش را پنهان می کند پشت دود غلیظ آن. جای شما خالی بود که در جمع سوته دلان گردآیید و با اشک و آه دیگر مادران و پدران همراه شوید از شدت ظلمی که بر همه ما می رود. ولی جای ریحانه خالی تر بود. ریحانه دختر فیروزه ای نسل پرسشگران متعهد و همیشه حاضر. ریحانه دختر فیروزه ای نسل پرسش و اعتراض. فرزند فریاد.

 

جای شما خالی بود که کلاس درس را ترک کنید به مقصد سفره ای سبز که دردمندان به دور آن گردآمده اند. سفره سبز افطار و نیایش و دعای ما. اما جای ریحانه خالی تربود خواهرجان! ریحانه دختر نسل صبور انتظار. نماینده همه معترضان آرامی که عادت کرده بودند با نجابت خطاهای نسل ما را بگذارند به حساب انقلابی گری مان و توجیه کنند و گاهی یواشکی پرسشی مطرح می کردند که نکند دل این مردان خدمتگزار صادق و پابرجا بر سر آرمان های اولیه انقلاب را رنجشی رسد. اما این نسل را خاتمی مرد نفی کننده قهرمان پروری در همه روزهای حکومت مردمی اش، به پرسشگری عادت داده بود و خود با فروتنی پاسخشان می گفت. از همان روز آغاز عهدی که با مردمش بست تا روز وداع در همان تالار بزرگ وزارت کشور. و بدین گونه همه بچه های ما شدند فرزندان راستین خاتمی بزرگ. و ریحانه هم یکی از آن ها. ریحانه دردانه شما شد عزیزدل ما برای همه همراهی هایش در برنامه های فرهنگی و اجتماعی. برای همه دغدغه های انسانی و برای آن اخلاصی که درکارهایش داشت و جدیت و پی گیری های مثال زدنی.

 

تربیتتان حرف نداشته بانوی فرهیخته دیار سبز ما. تربیت شما و آن پدر بزرگوار که در شب اول بازداشت ریحانه به بهانه وداع آمد پایین و به درب که رسیدیم ناگهان بغضش ترکید: دختر من گل است خانوم، گل. راست می گفت. دختر شما، دختر ما، گل است گل و حالا عطرش پیچیده در زندان نه فقط در سلول انفرادی بلکه در همه راهروهای دو الف یا هرجای دیگری که به بندش کشیده اند. چه فرق می کند کجاست این دخترک شاد مهربان؟ مهم این است که پر پروازش را شکسته اند به حساب خود اما او هر شب وقتی زندان بان به خواب می رود پر می کشد به بام خانه شما، خانه ما.

حسش می کنی بانو؟ می بینی اش؟ می شنوی صدای بال هایش را که آرام می نشیند بر بام و ترانه عشق به سرزمین مادری را مستانه می خواند؟ من هم می شنوم. انگار همین جاست! درست وسط این اتاق و من محو جمال زیبایش سادگی اش را می ستایم و بی آلایشی اش را. چه می کند این عشق وطن با آدمی! چطور می کشدش از آن دوردست ها به سوی سرزمین مادری. همه روزهای انتخابات را این دخترک بال بال می زد در همان زمان دفاع از پایان نامه اش تا زودتر برسد به روزهای پرهیجان وطنش برای یک انتخاب خوب. یک انتخاب درست و قشنگ. دیر رسید ریحانه. اما رسید به روزهایی که امتحانی دیگر بود برای فرزندان سبز وطن. بچه هایمان خوب ریشه دواندند در این خاک حاصلخیز خواهرجان.

 

ریحانه فرزند همه ماست. ممنون خواهرم که اجازه دادی او مرا هم مادر بخواند تا در لحظات تنهایی وسختی این روزها دائم صدای قشنگش بپیچد در  گوشم: مامان! و من ناخودآگاه بگویم: جان! و منتظر بمانم تا خودش را برایم لوس کند و من مادرانه سرزنشش کنم وبگویم به کارت برس بچه مگه نمی گی این روزنامه نگاری حرفه سختی است و آدم وقت کم می آورد؟ علافی نکن. من عاشق دغدغه های بزرگ این فیروزه ای های سبز بوده و هستم خواهرجان. دغدغه ها برای فردای آباد وطنشان. ریحانه در این خاک ریشه دارد و بادهای مخالف او را هرگز متلاطم نخواهند کرد می دانم که می دانی و خرسندم که می دانیم.

 

خواهرم می دانم که همه دانش آموزان کلاس های درست را دختران خود می دانی و می فهمی حس مرا به این دخترک شاد بی پروا که با آن روسری ترکمنی پرواز می کرد به گوشه گوشه این دیار سبز و دامن دامن تجربه می اندوخت برای فردا. حالا این روزها تجربه های نابی به دست می آورد که باید خود حس کرد و درک کرد و نقل و روایت دیگران کفایت نمی کند برای ادراکش. بانو! اگر بازجو بر سر مهر آمد و رخصت ملاقات داد به ریحان من بگو مامان فخری گفت: آن رخت زندان برتنت سخت بی قواره است اما آدم گاهی باید رخت هایی به بر کند تا به میدان هایی راه یابد که برایش تازگی دارد. حالا تو با آن رخت بی قواره و عاریه به تنت که به زودی ترکش خواهی کرد وظایف حرفه ایت را انجام بده خبرنگار! ما منتظر روایت های تو از روزهای سلول انفرادی هستیم. نگاه قشنگ و عمیقت را به اطرافت بدوز تا حتی یک صحنه را از نظر دور نداری. ما منتظریم تا تو با همان خنده های قشنگت از آن در بزرگ آهنی بیرون بیایی و حلقه گل برگردن با آن روسری ترکمنی پرواز کنی تا خانه ات که بی تو هوایش سخت سنگین است.

یک چیز دیگر هم به او بگو بانو در اولین ملاقاتی که شاید فردا باشد و امیدوارم که در بیرون زندان باشد: بگو مامان فخری شرمنده است که نتوانست حتی ذره ای از آلام مادرت را مرهم باشد و نتوانست احسان عزیز را تسلا باشد و نتوانست جواب سؤال پدرت را بدهد و نتوانست خبری از تو به همه دوستان و همکارانت بدهد و نتوانست حتی دل تنگ خودش را به باغ دلگشا ببرد در هجران همه عزیزانش. بانو بگو دختر حیف این واژه بزرگ و مقدس نبود که کسی را با آن مخاطب قرار دادی که هیچ کار از او بر نمی آید و جز تکرار واژه های امیدبخش که بیم بی اثری شان را دارد از شدت ظلم و هوای مسموم ستمگری.

بانو ریحانه را که دیدی این همه را با او بگو اما یادش بینداز که ما همه دلمان برایش خیلی تنگ است و بوی ریحان پیچیده در همه اتاق های خانه مان و صدای قشنگش می پیچد در گوشمان و دلمان می خواهد تنگ در آغوشش بگیریم این دخترک چش سفید مهربان را.

   گفتنی است ماموران امنیتی روز یکشنبه ٢۱ آذرماه، با یورش به منزل ریحانه طباطبایی، روزنامه نگار و خبرنگار روزنامه شرق، وی را بازداشت کردند.

طباطبایی سابقه فعالیت در خبرگزاری سینا و مجله چلچراغ  و روزنامه شرق را در کارنامه خود دارد.

  

ادعای وزارت اطلاعات: موساد عامل اصلی ترور شهید مسعود علیمحمدی است

Posted:

جرس: همزمان با اعلام خبر دستگیری عوامل ترور دکتر مسعود علیمحمدی از سوی سایت نزدیک به نیروهای امنیتی، وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای با اشاره به ترور شهید علیمحمدی مدعی شد که سربازان گمنام امام زمان‌ (عج) در پی اقدامات گسترده امنیتی و رصد دقیق اطلاعاتی ی موفق شدند عوامل اصلی این جنایت تروریستی را شناسایی و دستگیر کنند.


 وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای  ادعا کرده که موساد در ترور شهید مسعود علیمحمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران نقش اساسی داشته است و می افزاید:  اطلاعات به دست آمده بیانگر آن است که موساد برای تحقق اهداف ضد انسانی ، اسلامی و ضد ایرانی خود از پایگاه‌هایی در برخی از کشورهای اروپایی و غیر اروپایی و همچنین برخی کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده است که در هدایت عملیات ترور ناجوانمردانه شهید دکتر مسعود علیمحمدی از آن پایگاه‌ها استفاده کرده است.


در این بیانیه نیروهای امنیتی مدعی شده اند که اطلاعات بسیار مهمی از عملیات نفوذ سرویس جاسوسی موساد و انهدام شبکه‌های جاسوسی آن‌ و طراحی ترور دانشمند برجسته کشورمان به دست آورده که در شرایط مقتضی و به تدریج اعلام خواهد شد.


این بیانیه همچون سایر اظهارات مقامات امنیتی به بیان کلی اتهامات اکتفا کرده و اطلاعاتی در خصوص افراد و سازمانهای ترورکننده در اختیار افکار عمومی قرار نداده است. 


مسعود علی‌محمدی استاد فیزیك دانشگاه تهران و از حامیان میرحسین موسوی در جریان انتخابات، روز سه‌شنبه ٢٢ دی‌ماه ٨٨ در مقابل منزلش ترور شد و تا کنون شخص یا اشخاصی در این زمینه معرفی نشده اند و صرفا "ضد انقلاب"، "صهیونیست ها" و "دشمنان" عامل ترور وی و همچنین مجید شهریاری، دیگر دانشمند اتمی ایران اعلام شده اند.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، متن کامل اطلاعیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است:

 
همزمان با اولین سالگرد شهادت دکتر مسعود علیمحمدی استاد دانشگاه و دانشمند برجسته کشورمان سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در پی اقدامات گسترده امنیتی و رصد دقیق اطلاعاتی و با عنایات خاص الهی موفق شدند عوامل اصلی این جنایت تروریستی را شناسایی و دستگیر و یک شبکه متشکل از جاسوسان‌ و تروریست‌های وابسته به رژیم اشغالگر قدس را منهدم کنند.  
عملیات همه جانبه شناسایی و دستگیری این جاسوسان و تروریست‌ها با تمرکز اطلاعاتی و امنیتی بر روی سرنخ عوامل و شبکه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی آغاز شد و پس از ماه‌ها مجاهدت‌های خاموش و اقدامات پیچیده و چند لایه آفندی و پدافندی و نفوذ به عمق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی منجر به کشف اطلاعات بسیار مهم و حساس از تیم‌های جاسوسی و عملیاتی موساد شد که در پی آن ضربات سهمگینی به ساختارهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی وارد شد.


   اطلاعات به دست آمده بیانگر آن است که موساد برای تحقق اهداف ضد انسانی ، اسلامی و ضد ایرانی خود از پایگاه‌هایی در برخی از کشورهای اروپایی و غیر اروپایی و همچنین برخی کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده است که در هدایت عملیات ترور ناجوانمردانه شهید دکتر مسعود علیمحمدی از آن پایگاه‌ها استفاده کرده است.  
به استحضار مردم شریف می‌رساند اطلاعات بسیار مهمی از عملیات نفوذ سرویس جاسوسی موساد و انهدام شبکه‌های جاسوسی آن‌ و طراحی ترور دانشمند برجسته کشورمان به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) رسیده است که در شرایط مقتضی و به تدریج اعلام خواهد شد.


خبرهای خوشی در راه است

در همین حال رئیس كمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه "از سال ٨٧ به صورت مكتوب خطر تهدید دانشمندان هسته‌ای را به مقامات عالی كشور اعلام كرده بودیم كه هشدار ما در گیر و دار مسائل اداری گرفتار شد"، خاطرنشان کرد "احتمالاً امروز وزارت اطلاعات اخباری مربوط به عملیات‌های تروریستی در رابطه با دانشمندان هسته‌ای كشور را به اطلاع مردم خواهد رساند."


همزمان وزیر اطلاعات نیز در دیدار با یكی از تشكل‌های دانشجویی حامیِ دولت، گفت "خبرهای خوش در خصوص دستگیری عوامل ترور شهید علی‌محمدی به زودی اعلام می‌شود."


به گزارش فارس، محمد ابراهیم نكونام رئیس كمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی دوشنبه بیستم دی ماه طی نشستی خبری اعلام كرد كه احتمالاً امروز وزارت اطلاعات اخباری مربوط به عملیات‌های تروریستی در رابطه با دانشمندان هسته‌ای كشور را به اطلاع مردم خواهد رساند.


وی افزود: "در این خبر فعالیت‌های وزارت اطلاعات در رابطه با اقداماتش برای مبارزه با تروریست‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید و مشخص خواهد شد که در ترور دانشمندان هسته‌ای مانند شهید علی محمدی و شهید شهریاری نشانه‌های بارزی از نقش‌آفرینی رژیم صهیونیستی وجود دارد."


رئیس كمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: كمیسیون از سال ٨٧ به صورت مكتوب خطر تهدید دانشمندان هسته‌ای را به مقامات عالی كشور اعلام كرده بود كه متاسفانه هشدار ما در گیر و دار مسائل اداری گرفتار شد.


همزمان حیدر مصلحی در دیدار با یكی از تشكل‌های دانشجویی خاطرنشان كرد: خبرهای خوش در خصوص دستگیری عوامل ترور شهید علی‌محمدی به زودی اعلام می‌شود.


به گزارش همین منبع خبری، در این دیدار اعضای تشكل دانشجویی مزبور، در خصوص مسائل روز كشور با وزیر اطلاعات به تبادل نظر پرداختند.


در این دیدار مصلحی در خصوص دستگیری عوامل ترور شهید مسعود علی‌محمدی استاد فیزیك دانشگاه تهران اعلام كرده است: "خبرهای خوشی در راه است ". این در حالی است که امروز فارس به نقل از یک مقام امنیتی خبر از دستگیری عوامل این ترور داده بود.