جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


بازداشت دبیرکل و جمعی از اعضای نهضت آزادی ایران

Posted:

جـــرس: جمعی از اعضای نهضت آزادی ایران از جمله دبیرکل آن تشکل ملی- مذهبی، روز جمعه نهم مهرماه ۸۹ بازداشت شدند.


به گزارش پایگاه اینترنتی «میزان خبر»، دبیرکل و چند تن از اعضای شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در حالی که برای شرکت در مراسم ختمی به شهر اصفهان سفر کرده بودند، بعد از ظهر روز جمعه در آن شهر بازداشت شدند.


بر اساس این گزارش، ابراهیم یزدی دبیرکل و مهندس هاشم صباغیان، دکتر غفار فرزدی احد رضایی از اعضای شورای مرکزی نهضت آزادی ایران که برای شرکت در مراسم ختمی مربوط به یکی از اعضاء نهضت آزادی در شهر اصفهان به این شهر سفر کرده بودند، بعد از ظهر امروز به اتفاق دکتر سید علی اصغر غروی مسئول شاخه اصفهان این حزب دستگیر شدند.


دستگیری این اعضای بلند پایه نهضت آزادی ایران در پی آن رخ داد که تعدادی از اعضاء و علاقمندان نهضت آزادی پس از شرکت در مراسم ختمی در این شهر برای اقامه نماز گردهم آمده بودند. در این حادثه ماموران لباس شخصی بدون ارایه هیچگونه حکم قضایی و با استفاده از زور و ضرب و شتم وارد منزل شخصی محل اقامه نماز شده و دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل، مهندس هاشم صباغیان عضو شورای مرکزی، دکتر سیدعلی اصغر غروی، مسئول شاخه اصفهان، دکتر غفار فرزدی، مسئول شاخه آذربایجان، احد رضایی، مسئول شاخه زنجان نهضت آزادی ایران را به همراه تعدادی از حاضران از جمله مصلحی و ورپایی را دستگیر کردند.


ماموران لباس شخصی که بدون ارایه حکم قضایی وارد محل شده و خود را نیروهای امنیتی و اعضاء بسیج معرفی می نمودند با این بهانه که سید علی اصغر غروی در این محل بصورت غیر قانونی نماز جمعه اقامه نموده است، پس از بازداشت این چند تن نسبت به ارعاب و تهدید سایر حاضرین و فیلمبرداری و ثبت مشخصات آنها اقدام نموده و سپس محل حادثه را ترک کردند.

حق را به باطل نپوشانید

Posted:

طراح : حامد سلطانی

حال اینکه به حقانیت آن واقفید

آغاز به کار کمپین خانواده زندانیان سیاسی

Posted:

جرس:کمپین خانواده بزرگ زندانیان سیاسی با شعار "خانواده ام را آزاد کنید"، در حمایت از زندانیان سیاسی، خانواده های این زندانیان و اطلاع رسانی در رابطه با فشار ها و محدودیت های اعمال شده بر آنان و در جهت همدردی و ایستادگی در کنار آنها فعالیت خود را شروع کرد.

 

بنا به اخبار رسیده به جرس، اهداف این کمپین شامل همبستگی جهانی با زندانیانِ سیاسی و خانواده های آنان از طریق "عضویت" در کمپین، تلاش جهانی برای آزادیِ زندانیان سیاسی از طریق فعالیت "آهسته" و "پیوسته" برای زندانیان و جلب افکار عمومی، دمیدن روح تازه در کالبد "کم رمق" اما "پر اشتیاقِ" جامعه استبدادزده ایران از طریق "معنادار" کردن زندگی برای شهروندان، تقویت روحیه "مسئولیت پذیری" و "دیگردوستی" از طریق تمرین و مشارکت شهروندان در یک فعالیت "بلندمدت"، "مسالمت آمیز" و "مدنی".


در اطلاعیه ای که در رسانه ی ارتباطی این کمپین به صورت پرسش و پاسخ درج شده، در رابطه با دلایل آغاز به کار این کمپین آمده است: تعداد زیادی از شهروندان در ایران به خاطر ابراز عقیده ی خود و برخورداری از اندیشه ی متفاوت از حاکمیت در زندان هستند. خانواده های آنان نیز از طرف حاکمیت تحت فشارند که خبرهای مربوط به عزیزان شان را به گوشِ دیگران نرسانند. گاهی اوقات فشاری که روی خانواده ها می آید از فشار روی زندانیان بیشتر است. خانواده های زندانیان سیاسی از مصاحبه با رسانه ها منع می شوند، مورد آزار و تهدید قرار می گیرند و گاه حتی به زندان می اُفتند. فشار روی خانواده های زندانیان جرقه ای شد تا "کمپینِ خانواده بزرگ زندانیان سیاسی" آغاز شود.


در ادامه این مطلب آمده است: اگر شما ایرانی هستید ممکن است تعدادی از زندانیان از دوستانِ نزدیکِ شما باشند، ممکن است آن ها را دورادور بشناسید و یا ممکن است تعدادی از شهروندانی باشند که شما آن ها را نمی شناسید اما – به طور مثال - آنان همراه با شما در تظاهرات های مسالمت آمیز پس از انتخابات شرکت کرده اند و بازداشت شده اند. هر کدام از زندانی های سیاسی می توانستند از اعضای خانواده ی ما یا دوستانِ ما باشند. در این کمپین می خواهیم زندانیانِ سیاسی را اعضای خانواده خود به حساب آوریم و روحیه "مسئولیت پذیری" و "دیگردوستی" را در خود تقویت کنیم.


در ادامه می‌خوانیم: از طرفِ دیگر گذار به دموکراسی در یک جامعه استبدادزده جز با تقویت جامعه و مشارکت بلندمدت شهروندان در فعالیت های مسالمت آمیز و مدنی محقق نخواهد شد. عضویت در کمپین "خانواده بزرگ زندانیان سیاسی" و فعالیت شهروندان در این کمپین به تقویت همبستگی اجتماعی و قدرتمندتر شدنِ جامعه خواهد انجامید. اگر شما غیر ایرانی هستید ممکن است علاقه شما به حقوق بشر، حس نوع دوستی و دیگر خواهی تان، یا ابراز همبستگی با زندانیان و خانواده های آن ها، شما را به عضویت در "خانواده بزرگ زندانیان سیاسی" دعوت کند.



همچنین در این بخش آمده است: یکی از هدف های «اصلی» کمپین فعالیتِ "آهسته" و "پیوسته" برای زندانیان سیاسی است. شما می توانید برای آن زندانی که به عنوان "خویشاوند" یا "دوست" خود انتخاب کرده اید نامه بنویسید، کارت پستال بفرستید، کلیپ درست کنید، پوستر طراحی کنید، نقاشی بکشید، داستان بنویسید، روزنویسی کنید، هر هفته با خانواده اش در ایران تماس بگیرید و قوت قلب بدهید، امضا جمع کنید، برای اش شعر بگویید، کمپین راه بیندازید، خبرهای اش را به گوشِ این و آن برسانید، خوش نویسی کنید، مجسمه بسازید، داستان بنویسید، وبلاگ بزنید، جملاتِ کوتاه بنویسید، عکسِ او را در مکان های توریستی شهر خود نمایش دهید، به سفارت یا کنسولگری ایران در شهر خود نامه ی اعتراضی بنویسید، در برنامه هایی که در شهر شما برگزار می شود نامِ او را بر زبان بیاورید، در مهمانی ها از او یاد کنید، عکس اش را روی دیوار اتاقتان قرار دهید و ده ها موردِ دیگر. در یک کلام با او زندگی کنید و صدای رسای او و خانواده اش باشید. آن چه که اهمیت دارد فعالیت "آهسته" و "پیوسته" شما برای "عضو خانواده تان" تا "زمان آزادیِ وی" است.


این کمپین در آدرس های زیر قابل دسترسی است:

 

http://www.freemyfamilycampaign.com

در یوتیوب : http://www.youtube.com/freemyfamilycampaign

در فیسبوک : http://www.facebook.com/FreeMyPoliticalFamilyCampaign

ایمیل : freemyfamily@gmail.com

اسکایپ : free.my.family

امروز سکوت، بی تفاوتی و عافیت طلبی گناه بزرگی است

Posted:

دیدار خانواده شهید بهشتی با خانواده شهید باکری

جرس: صبح امروز، خانواده شهید بهشتی با همسران تاجزاده و میردامادی دو شاکی از دخالت نظامی در انتخابات در منزل سید مصطفی تاجزاده دیدار کردند و پس از آن به دیدار خانواده شهید باکری رفتند.


به گزارش کلمه، همسران دو شاکی که به جای رسیدگی به شکایتشان، خود در اسارت نظامیان به سر می برند، ضمن تشکر از میهمانان ، پایداری همسرانشان را در جهت احقاق حق خود و مردم افتخاری بزرگ و قدرشناسی مردم را نسبت به آنان بزرگترین سرمایه و پشتوانه برای ادامه این مسیر دانستند وتأکید کردند که "همه ما و شما میراث داران ارزش های انقلاب اسلامی و نیز خانواده های معظم شهدا در قبال حفظ این ارزش های والا مسئولیم و امروز زمان روشنگری است و سکوت و بی تفاوتی و عافیت طلبی گناه بزرگی است که عقوبت سختی برای خود ما و کشور و جامعه مان خواهد داشت."

 

لازم به ذکر است پس از این ملاقات، خانواده بهشتی و محتشمی پور و مجردی به اتفاق به دیدار خانواده شهید باکری رفتند تا بار دیگر ضمن دلجویی از هتک حرمت این خانواده و دیگر خانواده های شهدای راه آزادی و استقلال کشور، با آنانتجدید میثاق کنند. در این دیدار که در خانه شهید باکری صورت گرفت همسر شهید ضمن بیان خاطراتی از باکری "زنده و شاهد بودن او را در لحظه لحظه زندگی" خود مورد تأکید قرار داد و گفت "من حضور رضایتمندانه او را این روزها بیش از هر زمان دیگری در میان خانواده حس می کنم و از خدا و روح پاک خودش برای زندگی عزتمندانه مدد می گیرم."

 

وی هم چنین ناگفته هایی را از زندگی خود و همسر شهید همت پس شهادت عزیزانشان به زبان آورد که موجبات تأثر شدید میهمانان شد و اظهار امیدواری کرد که به زودی بتواند بخشی از آن ها را به اطلاع "مردم جویای حقیقت که متأسفانه بسیاری از برداشت هایشان مبتنی بر مطالب تحریف شده و کذب است"، برساند.

 

در پایان همگی بر ضرورت نوشتن و بیان خاطرات خانواده های شهدا به ویژه همسران آنان و نیز دیگر خدمتگزاران انقلاب برای پاسداری از تاریخ انقلاب تاکید کردند و خانم امیرانی "جسارت کسانی را که برای آنان و نوع ارتباطات و معاشرت ها و نحوه زندگی شان تعیین کلیف می کنند"، نشانگر عدم شناخت درست، ضعف ایمان و خودبزرگ بینی شان دانست.

 

عسگرپور خطاب به وزیر ارشاد: کاش برای بی‌کفایتی‌ها از ملت عذرخواهی کنیم

Posted:

پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای حقیقت‌یاب تشکیل شود تا رفتار شما و زیر مجموعه‌تان را با خانه سینما بررسی کنند

جرس: مدیر عامل خانه سینما در واکنش به اظهارات اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگارش نامه‌ای، رفتار معاونت سینمایی وزیر ارشاد را به مثابه حرکت برای فتح خانه سینما عنوان کرد.


به گزارش خبرآنلاین، محمدمهدی عسگرپور در نامه خود آورده است: ای کاش روزی شهامت داشته باشیم و از ملت شریف ایران، شهدای عزیز، جانبازان گرانقدر، ایثارگران، مقام معظم رهبری و امام زمان علیه‌السلام بابت کوتاهی‌ها و بی‌کفایتی‌هایمان در روند پیشرفت و آبادانی کشورمان عذرخواهی می‌کردیم.


وزیر ارشاد روز گذشته، با حمله به اعضای خانه سینما، گفته بود که بهتر است خانه سینما سرنوشت "انجمن صنفی روزنامه نگاران" را به یاد آورد، که با این گفته خانه سینما را تهدید به تعطیلی و پلمب کرد.


متن کامل نامه عسگرپور به این شرح است:

جناب آقای دکتر محمد حسینی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلام علیکم


خداوند را بسیار شاکرم که بعد از گذشت یک سال از مسئولیت تان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی غیر از مباحث کلی که گفتنشان چندان پیش‌زمینه و تجربه خاصی لازم ندارد بالاخره سخنی در خصوص مسائل صنفی سینما گفتید و به قاعده "تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد" عیب و هنرتان را نمایاندید.

 

اینجانب و برخی از اهالی سینما به خوبی می دانند جنابعالی چه دوره سختی را در این منصب پشت سر می گذارید . سختی نه به لحاظ کار تخصصی فراوان و مثلاً تعامل با اهل فرهنگ و هنر که در این زمینه کارنامه یک سالتان به وضوح بیانگر ناکامی است، بلکه به لحاظ عدم تمایل ورود به مباحث جدّی و تخصصی و عدم امکان برای مراقبت از فعالیت معاونینی که افکار عمومی حتی انتصاب آنها را نیز مربوط به شما نمی دانند.

 

برادر محترم از اولین جلسه‌ای که با هم داشتیم از صمیم قلب برایتان دعا کردم که در کارتان توفیق زیادی داشته باشید به دو دلیل اول آنکه به نظام عشق می‌ورزم، دوم آنکه حس خوبی در شما دیدم و سخت امیدوار بودم که کارمان با شما به اینجا کشیده نشود.

 

متأسفم که باید بگویم جنابعالی به هیچ عنوان امکان تسلط پیدا کردن به موضوعات مختلف تحت مسئولیتتان را فراهم نکردید. هم شما هم خدایتان و تا حدی امثال ما می‌دانیم که حداقل در حوزه ی سینما تعداد نشست‌های جدی و تخصصی‌تان با دست‌اندرکاران به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد و لابد تصور کردید، مجبورید کار را به شکل پیمانکاری به معاونانتان از جمله معاونت سینمایی واگذار کنید.

 

به همین اعتبار و به دلیل عدم تعلق خاطر به حوزه‌های مختلف هنری ( نمی‌گویم فرهنگی چون عنوانی است کلی و تفسیربردار) تسلط امروزتان به اوضاع سینما، تئاتر ، موسیقی و هنرهای تجسمی حدوداً مثل روز اولی است که همدیگر را دیدیم. همان موقع که هنوز نامزد احراز پست وزارت بودید و درخواست کمک کردید و بنده و تعدادی از اعضای هیئت مدیره خانه سینما و رؤسای صنوف علیرغم فشارهای زیاد آن روزها صادقانه و با برنامه‌ای مشخص و به قصد تعامل به دیدارتان آمدیم. با این روشی که در پیش گرفته‌اید ده سال بعد هم فرقی به حالتان نخواهد کرد.

 

ممکن است این اظهارات را شما و برخی به دور از انصاف بدانند ولی بنده حاضرم در جلسه‌ای با جنابعالی این را به اثبات برسانم. اگر جنابعالی نه به عنوان وزیر، بلکه به عنوان یک محقق در مورد سینمای بعد از انقلاب اسلامی و سرمایه‌هایش که به مدد پیروزی انقلاب شکل گرفت و کارنامه درخشانی هم از خود باقی گذاشته، تحقیق می‌کردید به درستی درمی‌یافتید زوایا و برش‌های مهم دیگری وجود دارد که سخت از آنها غفلت کرده‌اید، از جمله باید می‌کوشیدید بنیان های قدرتمند این سینما را که برخی به دلیل ناکامی‌های حقیقی و حقوقی آنها را شاه‌نشین می‌خوانند شناسایی کرده و با آنها مرتبط شوید و برای تقویت نظامی که معلوم نیست شما یا من کدامیک بیشتر بر تقویت آن کوشا هستیم با آنها تعامل واقعی و غیر خیالی برقرار کنید. در این صورت به یقین در دام خرده‌گیری و بزرگ‌نمایی در جریان برگزاری یک جشن سینمایی نمی‌افتادید.

 

ما در این یک سال گذشته کدام جمله مشفقانه ( نمی‌گویم پدرانه که امکانش را از خود سلب کرده‌اید ) از شما یا مشاور و معاونان‌تان شنیدیم؟ کدام حرکت شما در جهت تقویت نهاد صنفی بوده؟ به جز حذف افراد حاضر که به گواه مکتوبات و درخواست جلسات سعی در تعامل با شما بودند به چه اندیشیدید؟

 

مگر امثال ما از کجا آمده بودند؟ مگر شما از کجا آمده‌اید؟ مایلید سوابقمان را حداقل از تاریخ 12/11/57 تاکنون با هم مقایسه کنیم؟

 

امسال اکثریت مخاطبان و علاقه‌مندان سینما با سلیقه‌ها و گرایش‌های مختلف معتقد بودند که مجموعاً یکی از بهترین جشن‌های سینمای ایران در طول چند سال گذشته را تجربه کرده‌اند. تا اینکه بیانیه هیستریک معاونت امور سینمایی‌تان که با هدف برهم زدن تمرکز مدیران و دست‌اندرکاران نسبت به ناکامی‌های پی در پی اخیرشان و عدم توانایی در جذب سینماگران شاخص منتشر شد. بیانیه‌ای که به زعم خیلی‌ها برگرفته از رفتار رئیس جمهور پیشین آمریکا بود که برای حمله به یک سرزمین خوب است بهانه‌ای پیدا کنی، آنرا بزرگ کنی، با دروغ آمیخته‌اش کنی، از هجمه رسانه‌ای هم بهره‌گیری و به آن سرزمین حمله کرده و آن را اشغال کنی!

 

ای کاش روزی شهامت داشته باشیم و از ملت شریف ایران، شهدای عزیز، جانبازان گرانقدر، ایثارگران، مقام معظم رهبری و امام زمان علیه‌السلام بابت کوتاهی‌ها و بی‌کفایتی‌هایمان در روند پیشرفت و آبادانی کشورمان عذرخواهی می‌کردیم.

 

برادر محترم! اتهامات ایشان به علاوه اتهامات اخیر جنابعالی که بنده یا امثال من را محرک اصلی و صحنه‌گردان توطئه بر علیه نظام جمهوری اسلامی خواندید ذخیره آخرت خود می‌دانم که شاید بدینوسیله قدری از گناهانم بخشیده شود، اما توهین به حضار در آن مراسم که اتفاقاً برخی از معتمدان شما هم حضور داشتند با این عنوان که گول امثال من را خوردند بماند برای شما و ایشان.

 

برای شما که قاضی خوبی نبودید نمی‌گویم، برای حافظه تاریخ می‌گویم. اولین بیانیه علیه هتک حرمت به قرآن مجید در حوزه فرهنگ در خلال برگزاری نخستین جشن‌مان صادر شد. آن موقع شما و همکارانتان سرگرم بستن چمدان بودید و پس از چند روز یکی یکی بیانیه‌هایشان را دادند. نگاهی به فهرست برندگان جشن و گفته‌هایشان روی سن بیاندازید تا ببینید چگونه قاضی عجول و شاید مجبوری هستید، اما در مورد مسائل مالی و بودجه خانه سینما نمی‌گویم که عدم صداقت زیرمجموعه‌تان جایی برای بحث‌های این چنینی باقی نگذاشته است.

 

لطفاً درنگ نکنید اسنادی که می‌خواهید بعدها منتشر کنید الان منتشر کنید شاید برای ما هم اشتیاقی فراهم شود تا فهرست کمک‌هایی که به برخی از خودی‌هایتان شده را منتشر کنیم.

 

از سفره نظام و متنعم شدن برخی مثل من گفته‌اید، شاید تعابیر من و شما با هم فرق داشته باشد. سفره ای که شما و برخی دیگر معمولاً تصویر می‌کنید آدم را یاد  سفره‌های ولیمه می‌اندازد که کسی پس از خوردن ناشکری هم بکند و پشت سر صاحب مجلس هم چیزی بگوید. من سفره نظام را سفره خداوند تلقی می‌کنم که برای همه بندگانش بی‌منت گسترده و شرط بهره‌مندی بیشتر را ایمان و عمل صالح قرار داده است. سفره نظام نه متعلق به من است که بابت آن بخواهم از شما حساب بکشم نه متعلق به شما و دیگران. سفره نظام متعلق به همه ماست. این قدر نگاهتان به لقمه دیگران نباشد، ضمن آنکه محبوبیت در قلب مردم را هم خداوند عطا می‌کند نه شما و نه امثال برنامه‌های تلویزیون و شرط آن هم ایمان و عمل صالح است. "ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودّا"

 

برادر محترم با اینکه قاضی خوبی نبودید، اما همچنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان هستید. ما در قالب جریان صنفی موظف به تعامل با شما هستیم پس پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای حقیقت‌یاب (البته نه از نوع بین‌المللی‌اش) تشکیل شود تا رفتار شما و زیر مجموعه‌تان را با خانه سینما بررسی کنند. آن وقت ملاحظه می‌کنید که این شیوه یعنی علاقه به نظام یا برعکس پاسخ ندادن به تمامی درخواست‌های ما از روز اول مسئولیت‌تان تا به اکنون یعنی...

 

جناب وزیر نشان دهید که مدیری پاسخگو هستید. پاسخگویی را هم به سبک معاونت سینمایی با شعار دادن و دهن به دهن گذاشتن مترادف ندانید. دیری است اتهام براندازی نظام به منتقدان بی‌کفایتی و سوء تدبیر در مدیریت رنگ باخته است.

 

"والسلام علی من اتبع الهدی"
محمد مهدی عسگرپور
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل خانه سینما
 

مشاور وزیر خارجه: موسوي در دوره‌اي به ميدان آمد كه شرايط براندازي را مناسب ديد

Posted:

کوتاهی دولت باعث پذیرش قطعنامه شد

جرس: مشاور وزير امور خارجه مدعی شد: كوتاهي‌هايي كه در ادامه جنگ از سوي دولت انجام شد و تصميمي كه استكبار جهاني براي پايان دادن به اين جنگ در نظر داشت زمينه پذيرش قطعنامه را فراهم كرد.

 

به گزارش فارس، منوچهر محمدي مشاور وزير امور خارجه و رئيس پژوهشكده فرهنگ و مطالعات اجتماعي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي در مراسمی تحت عنوان "دفاع مقدس جام زهر و فتنه 88" كه شب برگزار شد با این مدعا که "مردم جهان اذعان دارند كه انقلاب اسلامي دنيا را تكان داده است"، اظهار داشت: انقلاب اسلامي نه تنها يك رژيم منفور را ساقط كرد بلكه در تاريخ جهان تشيع، جهان مستضعفين و حتي در تاريخ اعصار تمدني بشر اثرگذار بوده است.


وي عنوان كرد: براي سال‌هاي طولاني نظام سلطه در سطح جهان قانوني را ايجاد كرده بود كه حق با زور است و هر كسي كه زور ندارد مجبور به پذيرش سلطه است ولي انقلاب اسلامي تمام اين معادلات را به هم ريخت و نشان داد كه قدرتي بالاتر از تمام قدرت‌ها به نام قدرت ايمان و تكيه به ذات باري تعالي مي‌تواند در برابر تمام قدرت‌ها ايستادگي كند.


مشاور وزير امور خارجه گفت: دشمن در طول انقلاب به درستي متوجه شد كه چه بلايي به سرش آمده است بنابراين در 10 سال اول انقلاب، استكبار به انواع ترور‌ها و كودتاها دست زد تا بتواند انقلاب اسلامي را از بين ببرد.


جنگ تحميلي تبلور توطئه‌هاي دشمن بود


محمدي در ادامه عنوان کرد: جنگ تحميلي در واقع تبلور توطئه‌هاي دشمن بود و آنها اطمينان داشتند كه در اين جنگ، نظام جمهوري اسلامي ايران را متوقف خواهند كرد زيرا هم زمينه‌هاي داخلي و هم زمينه‌هاي خارجي براي موفقيت آنها فراهم بود. وجود عناصر نفوذي در درون نظام تا جايگاه فرماندهي كل نيروهاي مسلح استكبار را مطمئن كرده بود كه مي‌تواند با اين جنگ خواسته‌هاي خود را تامين كنند ولي غافل بودند كه انرژي و نيروي آزاد شده مردم به وسيله انقلاب مي‌تواند تمام توطئه‌ها را خنثي كند.


وي دروران جنگ را به دو دوره تقسیم کرد و گفت: دوره‌اي كه بني‌صدر به عنوان فرماندهي كل قوا در جنگ حضور داشت به علت خيانت‌هاي وي و تعارض‌هاي فكري كه با امام و سران انقلاب داشت جنگ دچار پسرفت و شكست شده بود. بني‌صدر اين جنگ را يك جنگ كلاسيك مي‌دانست و معتقد بود كه اين جنگ بايد توسط نيروهاي رسمي انجام شود و همچنين معتقد بود كه ما بايد به شيوه اشكانيان بايد به جنگ بپردازيم يعني زميني بدهيم و در عوض زمان را بخريم.


مشاور وزير امور خارجه اذعان کرد: امام در برابر نظريات بني‌صدر عقايد كاملا متفاوتي داشت زيرا اين جنگ را جنگ اسلام و كفر مي‌دانست و معتقد بود بايد وجب به وجب از كيان ملت دفاع كنيم و اجازه پيشروي به دشمن را ندهيم. با عزل بني‌صدر پيروزي‌ها آغاز شد و رزمندگان توانستند تحت فرماندهي ولايت امر در عمليات‌هاي مختلف نه تنها خاك كيان اسلامي را آزاد كنند بلكه وارد خاك دشمن نيز شوند.


کوتاهی دولت باعث پذیرش قطعنامه شد


وي در ادامه بدون ذکر دلایل روشن مدعی شد: كوتاهي‌هايي كه در ادامه جنگ از سوي دولت انجام شد و تصميمي كه استكبار جهاني براي پايان دادن به اين جنگ در نظر داشت زمينه پذيرش قطعنامه را فراهم كرد.


وي عنوان كرد: استكبار جهاني تصميم گرفته بود جلوي پيروزي رزمندگان را بگيرد و از سويي در داخل كشور عواملي شروع به موعظه‌سرايي كردند كه جنگ بايد تمام شود و متاسفانه اين روحيه باعث شد كه رزمندگان در جبهه‌ها مظلومانه بجنگند و كار به جايي رسيد كه قائم مقام رهبري از اين جنگ اظهار پشيماني كرد.


محمدي اذعان کرد: هم در داخل و هم در خارج دشمنان معتقد بودند كه جنگ بايد تمام شود و نهايتا با دو نامه كه يكي از سوي فرماندهي كل سپاه صادر شد و در آن به تجهيزات نظامي براي ادامه جنگ اشاره شده بود و ديگري نامه‌اي كه از سوي نخست وزير وقت به امام (ره) ارائه شد و در آن آمده بود كه كشور از لحاظ اقتصادي به زير خط قرمز رسيده است، باعث شد كه امام (ره) اين جام زهر را بنوشد.


وي اظهار عقیده کرد: حالا فهميده مي‌شود كه جام زهر چگونه به حضرت امام (ره) نوشانده شد زيرا آقايان اصلا معتقد به جنگيدن نبودند و بعد از قطعنامه ديگر حال حضرت امام مانند دوران قبل نبود و ايشان به شدت محزون بودند.


كساني مثل سروش و مجتهد شبستري تمام مقدسات ملت ايران را زيرسوال بردند


مشاور وزير امور خارجه ادعا کرد: 10 سال اول انقلاب دشمنان به شيوه سخت با مردم ايران به مبارزه پرداختند اما وقتي كه فهميدند از اين راه نمي‌توانند به نتيجه دلخواه برسند جنگ نرم را به راه انداختند و شروع به برنامه‌ريزي دقيق و طولاني مدت كردند.
محمدي در ادامه گفت: اولين كاري كه آنها در برنامه‌ خود گنجانده بودند نبرد فكري با مقدسات جامعه ايران بود و اين كار را هم به وسيله نيروهاي خارجي و هم به وسيله عناصر درون جامعه انجام دادند. در اين دوران كساني امثال سروش و مجتهد شبستري تمام مقدسات ملت ايران را زيرسوال بردند و عنوان كردند كه عاشورا خشونت است و قرآن را تراوشات ذهني پيامبر دانستند. به جرات مي‌توان گفت كه در اين دوران 32 ساله اكثريت خواص مردود شدند و آنان كه موفق بودند امت و ملت ايران بودند.


رئيس پژوهشكده فرهنگ و مطالعات اجتماعي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي با تشبيه انقلاب اسلامي به مسابق دوميداني ماراتون ابراز عقیده کرد: انقلاب اسلامي هر روز به اهدافش نزديك‌تر مي‌شود فارغ از آنكه چه تعدادي به آخر خط مي‌رسند. نسل‌هاي جديدي مي‌آيند و مسير انقلاب را ادامه مي‌دهند ولي بسياري از بزرگان از غافله انقلاب عقب مي‌مانند.


مشاور وزير امور خارجه افزود:‌ آنچه در سال گذشته اتفاق افتاد برنامه 20 ساله دشمن بود كه ابتدا با هجمه وارد كردن به انديشه‌هاي اين ملت آغاز شد و سپس در دوره اصلاحات اين برنامه جنبه عملياتي پيدا كرد تا شايد بتوانند جايگزين حكومت ولايت فقيه را معرفي كنند.


وي با این مدعا که "موسوي 24 سال بيكار نبوده است"، گفت: موسوي با تشكيل جمعيت تعاون و توحيد به دنبال ترويج زيست‌مسلماني بود زيرا معتقد بود حكومت ولايت فقيه به بن‌بست رسيده است و بايد حكومت ديني از جامعه محو شود.


با پيروزي احمدي نژاد تمام رشته‌هاي دشمنان پنبه شد


رئيس پژوهشكده فرهنگ و مطالعات اجتماعي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي مدعی شد: در انتخابات رياست جمهوري سال 84 ضربه بسيار سنگيني به استكبار جهاني و خواص برخوردار از مزايا وارد شد زيرا فردي به نام احمدي‌نژاد به پيروزي رسيد و با پيروزي احمدي نژاد در دوره نهم دشمنان داخل و خارج احساس كرده‌اند كه تمام رشته‌هاي آنها پنبه شده است.


محمدي گفت: در انتخابات دهم در سال 88 تمام دشمنان داخلي و خارجي با وحدت رويه‌اي به ميدان آمدند كه احمدي نژاد بر سر كار نيايد و آغاز فتنه از همين جا شكل گرفت و با جنگ نرمي كه دشمن آن را طراحي كرده بود، پيوند خورد.

 

موسوي در دوره‌اي به ميدان آمد كه شرايط براندازي را مناسب ديد

 

وي در ادعایی دیگر مطرح کرد: موسوي در دوره‌اي به ميدان آمد كه شرايط براندازي و تغيير شكل حكومت جمهوري اسلامي ايران را مناسب ديد.


محمدي در آخر اظهار نظر کرد: آنها مطمئن بودند كه براي بار ديگر رهبري جام زهر را خواهد نوشيد ولي غيرت و ايمان مردم ولايتمدار جمهوري اسلامي ايران بار ديگر توطئه‌هاي دشمنان را خنثي ساخت.
 

تبعید دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز؛ پنجمین حکم کمیته انضباطی و تبعیدهای پیاپی

Posted:

جرس: دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز برای چندمین بار پیاپی تبعید شدند.


به گزارش دانشجونیوز، طی پنجمین حکم کمیته انضباطی دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد فعالین دانشجویی این دانشگاه برای چندمین بار به شهرهای مختلف تبعید شدند. احکام تعلیق به خصوص در دانشگاه آزاد که دانشجویان علی رغم عدم تحصیل ملزم به پرداخت شهریه می باشند به نوبه خود احکام بسیار سنگینی محسوب می شوند. حال این احکام با تبعید دانشجویان به شهر های مختلف شدت بیشتری یافته است.نکته قابل توجه گستردگی و شدت احکام صادره در واحد تهران مرکز بود که حتی در مقایسه با دانشگاه های سراسری بی نظیر بود. حال دانشجویان پس از اتمام دوره محرومیتشان باید در دانشگاه هایی دور از دانشگاه اصلی خویش به ادامه تحصیل بپردازند که این امر مشکلاتی را برای ایشان پدید آورده است.

 

در سال گذشته و پس از برگزاری تجمعات پیاپی در روز های سه شنبه در واحد های مختلف دانشگاه آزاد فعالین دانشجویی واحد های مختلف این دانشگاه با احکام سنگین تعلیق کمیته های انضباطی مواجه شدند که به دلیل همکاری نزدیک واحد تهران مرکز با نهاد های امنیتی و اطلاعاتی و همچنین گستردگی تجمعات در این دانشگاه دانشجویان این واحد با احکام سنگینتری مواجه شدند. پس از برگزاری سه تجمع پیاپی در روزهای سه شنبه در سال تحصیلی گذشته بیش از هفده نفر از دانشجویان واحد تهران مرکز در مجموع به بیش از چهل ترم تعلیق از تحصیل محکوم شدند و تعدادی از دانشجویان نیز بازداشت شدند و بسیاری نیز تلفنی تهدید شدند ولی با این وجود روند تجمعات هفتگی دانشجویان متوقف نشد و تا روز دانشجو ادامه داشت و دانشجویان سایر واحد های دانشگاه آزاد نیز به منظور حمایت از دانشجویان واحد تهران مرکز تجمعاتی اعتراضی برگزار نمودند.دکتر محمدعلی گذشتی در گفتگوهای متعدد با دانشجویان از فشار وزارت اطلاعات و بسیج دانشجویی برای صدور چنین احکامی خبر داده است.در برخی از موارد نیز بازجویان وزارت اطلاعات خود به طور مستقیم در بعضی از جلسات کمیته های انضباطی حضور داشته اند و در صدور احکام انضباطی دخیل بوده اند.

 

بر طبق احکام صادره جدید محمد شوراب پس از گذارندن دو ترم محرومیت از تحصیل و پس از تبعید به اهواز و سپس رودهن سرانجام به واحد بندر انزلی،حسین معصومی پس از گذراندن دو ترم محرومیت از تحصیل و پس از تبعید به بیرجند،تاکستان و سپس شهر مجلسی سرانجام به واحد ساوه،آرمین شریفی پس از گذراندن یک ترم محرومیت از تحصیل و تبعید به مرودشت و سپس اسلامشهر سرانجام به واحد زنجان،فرزاد اسلامی پس از گذراندن یک ترم محرومیت از تحصیل و تبعید به آزادشهر،اسلام شهر و سپس الیگودرز سرانجام به واحد قم،حسام نصیری پس از گذراندن یک ترم محرومیت از تحصیل و تبعید به واحد پرند و سپس آمل سرانجام به واحد چالوس تبعید شدند.

 

این در حالیست که اگر حکمی قطعی شود دیگر غیر قابل تجدید نظر خواهد بود ولی مسؤولین دانشگاه در روندی غیر قانونی و بر خلاف آیین نامه های مصوب خود دانشگاه چندین بار دانشجویان را به واحد های مختلف تبعید نمودند که موجب سر در گمی دانشجویان شد. دانشجویان وادادگی و همکاری برخی از مسؤولین از جمله رئیس دانشگاه دکتر محمد علی گذشتی را از جمله دلایل شدت و گستردگی احکام انضباطی صادره می دانند و انتصاب دکتر محمد افتخاری یزدی را به سمت ریاست دانشکده فنی این واحد گواه خوبی بر این همکاری می‌دانند.

 

گفته می شود دکتر محمد علی افتخاری رئیس جدید دانشکده فنی واحد تهران مرکز در معرفی دانشجویان به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به خصوص در تجمع روز 16 آذر سال گذشته نقش اساسی داشته است.

 

دانشجویان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد از جمله:تهران مرکز،تهران جنوب،علوم تحقیقات،کرج،قزوین،مشهد، دزفول، شهركرد، نجف آباد، و ... سال گذشته تجمعات اعتراضی متعددی را در روز های سه شنبه هر هفته برگزار کردند. این تجمعات در واحدهای تهران مرکز و مشهد از سوی نیروهای امنیتی و بسیج و حراست به خشونت کشیده شد که در نتیجه آن تعدادی از دانشجویان زخمی شدند.
 

خطبه‌های نماز جمعه و حمایت خطیبان از گفته‌های احمدی‌نژاد در نیویورک

Posted:

جرس: سفر احمدی‌نژاد به نیویورک و اظهارات وی درباره حادثه ۱۱ سپتامبر، این هفته نیز در راس موضوعات مطرح شده توسط خطیبان جمعه قرار داشت که همگی با صحه گذاشتن بر گفته‌های احمدی‌نژاد، اعلام کردند که این فاجعه به گونه‌ای غیر از آنچه دولت آمریکا عنوان می‌کند، اتفاق افتاده است.


دیدار با رهبری و اظهارات وی درباره "اهمیت نماز جمعه" از دیگر موضوعات اصلی سخنرانی نمایندگان ولی فقیه در نماز جمعه نهم مهرماه به شمار می‌رفت.


مبارزه با آنچه ائمه جمعه "بدحجابی" خواندند نیز با توجه به گفته‌های اخیر خامنه‌ای در دیدار به امامان جمعه مورد توجه سخنرانان بود.


تهران: جامعه آمريكا سخنان دولتمردان اين كشور درباره 11 سپتامبر را نمي‌پذيرد


امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه امروز ادعا کرد: جوامع بشري و حتي خود كشور آمريكا سخنان دولت‌مردان آمريكايي را در خصوص حادثه 11 سپتامبر نمي‌پذيرند.


محمد امامي‌كاشاني امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ دوم نمازجمعه امروز تهران، گفت: شرايطي را در دنياي امروز مشاهده مي‌كنيم كه برخي جريان‌ها در مقابل اسلام و نظام اسلامي موضع‌گيري مي‌كنند.

 

وي افزود: در يكي از سفرهاي خارجي، يكي از اساتيد برجسته غربي به من اعلام كرد انقلاب اسلامي دنيا را فرا خواهد گرفت چون هيچ خبري در انجيل و تورات نيست و تمامي خبرها در قرآن‌كريم است.

 

 امامي‌كاشاني با بیان اينكه "يهوديان، مسيحيان و پيروان ساير اديان بايد قرآن را بخوانند تا ببينند اين كتاب آسماني سراسر رحمت و بركت است"، اظهار عقیده کرد: دشمنان اسلام با اهانت به كتاب قرآن و مسلمانان راه به جايي نخواهند برد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري درخصوص سفر احمدی‌نژاد به نيويورك و سخنانش در مجمع عمومي سازمان ملل، تأكيد كرد: سخنان مهم رئيس‌جمهور كشورمان در مجمع عمومي سازمان ملل اين بود كه كشورهاي غربي بايد براي روشن شدن حادثه 11 سپتامبر گروه حقيقت يابي را انتخاب كنند تا به اين موضوع بررسي شود.

 

وي افزود: پس از سخنان رئيس‌جمهور كشورمان بايد پرسيد چرا آمريكا و كشورهاي غربي عكس‌العمل‌هاي شديدي را از خود بروز دادند؟ كه در جواب بايد گفت جوامع بشري و حتي خود كشور آمريكا سخنان دولت‌مردان آمريكايي را در خصوص حادثه 11 سپتامبر نمي‌پذيرند.

 

مشهد: پشت كردن به وظايف ديني خيانت به خون شهداست

 

امام جمعه موقت مشهد گفت: هركس در هر سمتي اگر به وظايف ديني و اسلامي خود پشت كند به خون شهدا خيانت كرده است.

 

سيد‌علي حسيني ظهر امروز در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه در حرم رضوي با اشاره به هفته "دفاع مقدس" اظهار داشت: قسم به چيزي ياد مي‌شود كه براي ما ارزشمند است و خداوند در قرآن كريم به نفس‌هاي رزمندگان اسلام قسم ياد مي‌كنند كه بر قلب دشمن تاخته و آنها را مغلوب ساخته است كه اين نشان از جايگاه والاي رزمندگان و مجاهدان راه حق و حقيقت دارد.


وي اذعان داشت: قدر شهدا را دانستن تنها به ذكر نام و خاطراتشان نيست بلكه زماني اين قدر دانستن عملي مي‌شود كه ارزش‌هاي ديني را حفظ كنيم.


حسيني با اشاره آنچه "بدحجابي‌" می‌خواند، مدعی شد: شما خواهري كه به اسم مسلماني حافظ حجابت نيستي و به آستان امام رضا مي‌آيي، مطمئن باش اين آمدنت بدون حفظ حجاب و عفاف سودي نداشته و پايمال كردن خون شهداست.

 

اروميه: اظهارات احمدي‌نژاد در سازمان ملل تبيين گفتمان انقلاب اسلامي بود

 

امام جمعه اروميه گفت: اظهارات احمدي‌نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل به نوعي تبيين گفتمان انقلاب اسلامي بود.


غلامرضا حسني ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اظهار داشت: اظهارات احمدي‌نژاد همچنين تبيين مواضع جمهوري اسلامي درباره مسائل جهاني است، مسائلي كه زنده‌اند و امروز در سطح روابط بين‌الملل بسيار تاثيرگذار هستند.


وي با حمايت از اظهارات احمدی‌نژاد در سفر به آمريكا افزود: رئيس جمهور كشورمان توانست با افكار عمومي آمريكا و بسياري از كشورها صحبت كرده و اعتراض ما نسبت به وضع موجود را به خوبي و با منطق بسيار قوي بيان كند.


نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با بيان اينكه سفر و اظهارات احمدی‌نژاد در راستاي منافع ملي كشور بود، اضافه كرد: سخنان رئيس‌جمهور از نظر ادبيات به كار گرفته شده ادبيات توحيدي و از نظر سياسي هوشمندانه بود.


حسني خاطرنشان كرد: نماز جمعه از بركات نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است و در اين مكان مقدس است كه مردم به تقوا و حق دعوت مي‌شود.


وي با اشاره به اينكه امروز جايگاه نماز جمعه، جايگاه ويژه‌اي است، افزود: نماز جمعه پايگاه ولايت و منويات امام و رهبري است و با حفظ وحدت و وفاق اين جايگاه تا امروز توانسته انقلاب و مردم را از تفرقه دور كند.


اصفهان: مردم خواستار برخورد با بدحجابي هستند

 

 امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم همانطور كه بارها در راهپيمايي‌هاي گوناگون نشان داده‌اند، خواستار برخورد با عده معدودي از قانون‌گريزان هستند كه با بدحجابي در جامعه زمينه ايجاد مفاسدي ديگر را فراهم مي‌كنند.


محمدتقي رهبر با انتقاد از وضعيت "حجاب" در كشور ادعا کرد: ما در مسئله حجاب كوتاه نمي‌آييم چرا كه حق نداريم در يك مسئله به اين مهمي در يك كشور اسلامي كوتاهي كنيم.


امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم همانطور كه بارها در راهپيمايي‌هاي گوناگون نشان دادند، خواستار برخورد با عده معدودي از قانون‌گريزان هستند كه با بدحجابي در جامعه زمينه ايجاد مفاسدي ديگر را فراهم مي‌كنند.


وي همچنين با انتقاد از دستگاه‌هاي ديگر گفت: ما بايد در برخورد با چنين ناهنجاري‌هايي با هم هماهنگ باشيم و در اين زمينه همانطور هم كه رئيس قوه قضائيه اظهار داشت، بايد طبق قانون جزاي اسلامي با اين پديده اجتماعي برخورد كنيم.

 

محکومیت پنج دانشجوی کرد به دو سال حبس تعلیقی

Posted:

جرس: پنج دانشجوی دانشگاه یزدان پناه سنندج که متهم به برگزاری مراسم برای اعدامیان 19 اردیبهشت هستند هر یک به دو سال حبس تعلیقی محکوم شدند.

 

به گزارش هرانا، پنج دانشجوی کرد کامیارانی که به اتهام شرکت در تجمع اعتراضی دانشکده یزدان پناه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند و سپس با تودیع وثیقه آزاد شده بودند هریک به دو سال حبس تعلیقی به مدت 5 سال محکوم شده اند.

 

گفتنی است آزاد کمانگر دیگر دانشجوی این دانشگاه نیز هم اکنون در بازداشت وزارت اطلاعات قرار دارد و در قرنطینه زندان مرکزی سنندج نگهداری می شود.
 

حبیبی: سرنوشت اصولگرایان به هم گره خورده است

Posted:

سیاست و قدرت لازم و ملزوم یكدیگر هستند

جـــرس: دبیركل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه "سرنوشت اصولگرایان به هم گره خورده و اتحاد رمز پیروزی آنان است"، اظهار عقیده کرد "بطور کلی فضای انتخاباتی كشور باید در دست اصولگرایان باشد."


همزمان عضو دیگر این حزب اصولگرا مدعی شد "آن‌قدر در كشور ما آزادی وجود دارد كه علاوه بر انتقاد، حتی شاهد انتقادات تهاجمی و غیرواقعی نیز هستیم."


به گزارش ایسنا، محمدنبی حبیبی در اجلاس معاونان سیاسی استان‌های این حزب، با بیان این‌كه یكی از معانی سیاست "پیشوایی" است، اظهار عقیده کرد: ممكن است در جامعه كسانی سیاست مدار بوده، اما متدین نباشند و یا متدین بوده و سیاستمدار نباشند. سیاست‌مداری درست عمل می‌كند كه هم سیاست بداند و هم متدین باشد.


وی افزود: سیاست راه رسیدن به هدفی است كه نشانه گرفته می‌شود، سیاستمدار خوب بهترین و كوتاهترین راه را انتخاب می‌كند.


حبیبی تاكید كرد: سیاست و قدرت لازم و ملزوم یكدیگر هستند، ‌حركت در مسیر هدف نیاز به قدرت دارد و در غیر این صورت چگونه بدون قدرت به هدف خود برسد، سیاست‌مدار غیرمقتدر تنها یك ذهن سیاسی دارد و سیاست‌مدار نیست.
وی تصریح كرد: به دست آوردن قدرت همراه با مخاطراتی است و باید بسیار مراقب بود كه خطرات قدرت انسان را نگیرد.


حبیبی در ادامه گفت: هر كس مقام و مسوولیت‌اش بیشتر باشد خطر بیشتر تهدیدش می‌كند و عده‌ای مسوولیت قبول نمی‌كنند تا از خطرات مصون بمانند این كار اشتباهی است، زیرا اگر یك فرد متدین در میدان نیاید و قدرت را در دست نگیرد و قدرت به دست غیر بیفتد درست است؟


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: باید به دنبال اجماع حداكثری میان اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم.


دبیركل حزب موتلفه اسلامی با تاكید بر این‌كه فضای انتخاباتی كشور باید در دست اصولگرایان باشد، بیان كرد: مهمترین موضوع در انتخابات داشتن فضای انتخابات است كه باید با همگرایی نیروها و تشكل‌های متدین در اختیار اصولگرایان باشد.

وی ادامه داد: باید كارآمدی دولت و مجلس را نشان دهیم، اگر فضای انتخابات در دست اصولگرایان باشد پیروزی با اصولگرایان است و در غیر این صورت مردم به لایق‌ترین افراد اصولگرا رای نمی‌دهند.


دبیركل حزب موتلفه اسلامی در پایان اظهار كرد: هدف ما باید پیروزی اصولگرایان برای خدمت به خدا باشد. باید سایه نهادهای مهمی همچون جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر سر اصولگرایان باشد و به نظرات روحانیت توجه كنیم.


همزمان اسدالله بادامچیان، عضو دیگر شورای مرکزی موتلفه، گفت "انتقاد از درون در مورد یك گروه باید در درون همان گروه انجام شود، و منجر به كینه‌ورزی، كدورت و بداخلاقی نگردد."


بادامچیان در پاسخ به این سوال كه اصولگرایان تا چه حد بحث انتقاد از درون را مورد توجه قرار می‌دهند، گفت: آن‌قدر در كشور ما آزادی وجود دارد كه علاوه بر انتقاد، حتی شاهد انتقادات تهاجمی و غیرواقعی نیز هستیم، اما در مجموعه‌های اصولگرا معمولا هر كاری كه انجام می‌شود بلافاصله نقد و ارزیابی آن نیز صورت می‌پذیرد.