جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


همسر زیدآبادی: رویای هر روز ما آزادی همسرم است

Posted:

جرس: یک سال و نیم از بازداشت احمد زید آبادی، روزنامه نگار و دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی می گذرد. اما هنوز این روزنامه نگار حتی یک روز هم از حق مرخصی استفاده نکرده است. زید آبادی که به تازگی جایزه قلم طلایی آزادی بیان را هم به خود اختصاص داده یکی از سنگین ترین حکم های روزنامه نگاران زندانی را گرفته است. او به شش سال حبس، محرومیت مادام العمر از فعالیتهای مطبوعاتی و سیاسی و همچنین پنج سال تبعید به شهر گناباد محکوم شده است. با این همه، همسر و سه فرزند احمد زید آبادی هر روز رویای آزادی او را در سر می پرورانند و با این امید روزهایشان را به شب می رسانند.


به گزارش کلمه، مهدیه محمدی همسر زیدآبادی از آخرین وضعیت همسرش و زندگی خودشان می‌گوید.


خانم محمدی !از آخرین وضعیت احمد زیدآبادی برای ما بگویید؟

 

آقای زید آبادی هنوز در زندان رجایی شهر و در کنار دیگر زندانیان سیاسی از جمله عیسی سحرخیز و مسعود باستانی زندانی هستند. ملاقات هایمان هم هر هفته است . اما چون یک هفته به مردان و یک هفته به زنان اختصاص دارد .من هر دو هفته یکبار به ملاقات ایشان می روم. دوبار در روز هم یکبار صبح و یکبار عصر با منزل تماس تلفنی دارند. به هر حال این گونه روزهای دوری از ایشان را می گذرانیم .

 

آقای زید آبادی از جمله زندانیانی هستند که تاکنون از حق مرخصی استفاده نکرده اند؟ چرا؟

 

حقیقتا ما هم نمی دانیم چرا اجازه نمی دهند ایشان از این حق قانونی استفاده کنند. البته شرایط ایشان هم مانند بقیه زندانیان مطبوعاتی و سیاسی در زندان رجایی شهر است و آنها هم نتوانسته اند تابه حال به مرخصی بیایند . البته به جز آقای سلیمانی که چند روز پیش به یک مرخصی کوتاه آمد . دلیل عدم اعطای مرخصی به همسرم واقعا برای خودمان هم نامشخص است با اینکه مرخصی یک حق قانونی برای هر زندانی است .

 

شما یا وکیل شان در این باره چه اقداماتی انجام داده اید؟

 

 

ما تابه حال پنج- شش بار درخواست مرخصی کرده ایم. حتی یکی از این درخواست ها را خود آقای جعفری دولت آبادی دادستان تهران شخصا از آقای زیدآبادی گرفتند . اما جالب اینکه ایشان گفتند من کاری نمی توانم انجام دهم چون وزارت اطلاعات باید اجازه بدهد که همسرم به مرخصی بیاید و وزارت اطلاعات هم درباره آزادی ایشان موضع دارد. یعنی دادستان به همسرم گفته روی شما حساسیت زیاد است .

 

همسرتان موفق شد جایزه جهانی آزادی بیان را به خود اختصاص دهد با شنیدن این خبر چه احساسی پیدا کردید؟

 

 

من دو حس کاملا متفاوت داشتم. از یک طرف واقعا خوشحال شدم و افتخار می کنم به اینکه سالها در کنار چنین آدمی زندگی کرده ام .کسی که همه دنیا استعداد و توانایی اش را تحسین می کند.

 

اما از طرفی هم نگران و مضطرب شدم اینکه با دادن این جایزه به همسرم مطمئنا مقامات جمهوری اسلامی نسبت به او حساس تر می شوند و حتما ایشان را از یک سری امتیازات باز هم محروم می کنند مثل حق استفاده از مرخصی . یعنی می ترسم شرایط زندان برای همسرم سخت تر شود.

 

خود آقای زیدآبادی با شنیدن این خبر چه واکنشی داشتند؟ چه گفتند؟

 

البته این جایزه پارسال به همسرم تعلق گرفته بود و مراسم اش امسال برگزار شد. اما به هرحال ایشان هم از اینکه چنین جایزه ای گرفته اند خوشحال شد . آقای زیدآبادی یک روزنامه نگار توانا و با استعداد است . مملکت ما به خوبی نخبه پروری می کند اما متاسفانه چگونگی استفاده از نخبگان را بلد نیستند . به عبارتی دانشگاه های ما نخبه به جامعه تحویل میدهد اما همین نخبگان دانشگاه رفته را می اندازند زندان و این طور اسیر می کنند.

 

خانم زید آبادی شما سه فرزند پسر دارید ؟می خواهم بدانم زندانی بودن همسرتان چه تاثیری بر زندگی فرزندان تان گذاشته است؟

 

خودتان بهتر می دانید وجود پدر در کنار فرزندان به ویژه پسران چقدر میتواند مفید باشد. خصوصا وقتی در سن بلوغ باشند. دو پسر ما در سن بلوغ هستند و دیگری هم که کوچک تر است ،هرکدام به نوعی به پدرشان نیاز دارند. ولی متاسفانه فرزندان بیگناه من ، یک سال و نیم است که از داشتن نعمت پدر محروم شده اند.

 

خود شما این روزها را چطور می گذرانید ؟در این مدت و به خاطر دوری از همسرتان هیچ وقت گریه کرده اید؟

 

طبیعتا بله. بارها و بارها به خاطر ظلم هایی که نسبت به همسرم ،خودم و فرزندانم روا می شود، گریه کرده ام.من در این یک سال و نیم شاید به اندازه ده سال پیر شده ام. به لحاظ روحی همه انسان ها به یک همدم و همراه در زندگی نیاز دارند چه برسد به ما که بیست سال لحظه به لحظه در کنار هم بوده ایم. هیچوقت لحظه دستگیری همسرم را فراموش نمی کنم. من از پشت “آیفون تصویری” دیدم که چطور ایشان را کشیدند و بردند. یادآوری این لحظه همیشه برایم سخت است.
از طرفی بار زندگی سه فرزند هم بر دوشم است و این شرایط را برایم چند برابر سخت ترکرده است اما به هرحال توکل مان به خداست و سعی میکنیم صبر کنیم که خداوند پاداش صابرین را می دهد.

 

آقای زیدآبادی در این مدت که در زندان بوده اند کمتر نامه ای نوشته یا سخنی گفته اند؟دلیلش چیست؟

 

ایشان اساسا التزام عملی به قانون دارند. از آنجایی که به طور مادام العمر از نوشتن محروم شده اند گرچه این حکم را در واقع قبول ندارند اما ترجیح می دهند در شرایط فعلی جامعه آن را رعایت کنند.


ایشان قبلا هم در سال ۷۹ به مدت پنج سال از فعالیت مطبوعاتی محروم شدند در آن زمان هم عملا نه مصاحبه ای کردند و نه کار مطبوعاتی انجام دادند .

 

شما چقدر امیدوارید که ایشان زودتر از موعد آزاد شود؟

 

ما خیلی امیدواریم و با همین امید هم زندگی می کنیم. همیشه به دوستان می گویم روز اولی که آقای زیدآبادی بازداشت شد اگر به ما می گفتند یک سال و نیم دوری را باید تحمل کنید واقعا نمی توانستیم.ولی ما هر روز امیدواریم که فردا او آزاد می شود . شب را با امید آزادی اش می خوابیم .همین طور و با این امیدها یکسال و نیم گذشت. واقعا حتی یک لحظه هم نمی توانم تصور کنم که ایشان چهارسال و نیم دیگر هم باید در زندان بماند.

 

تاکنون به لحظه آزادی همسرتان فکر کرده اید ؟

 

 

رویای هر روز و شب ما لحظه آزادی آقای زیدآبادی است.


تلخ ترین و شیرین ترین لحظات زندگی تان در این مدت چه بوده است ؟

 

تلخ ترین و سخت ترین لحظه همان وقتی بود که از پشت “آیفون تصویری “دیدم ماموران همسرم را کشیدند و به زور با خود بردند.اما شیرین ترین اش همین تماس های تلفنی است. با هر تماس او انرژی می گیریم. بالاخره با همین تلفن ها می توانم در مورد مسایل بچه ها با ایشان مشورت کنم و در مورد برخی مسایل زندگی مان تصمیم گیری کنیم .

 

فکر می کنید وقتی دوباره همسرتان به خانه برگردد شرایط زندگی تان چه تغییری می کند ؟

 

من فکر میکنم حتی اگرهمسرم آزاد هم شوند ما همیشه نگرانیم که هر لحظه زنگ در به صدا دربیاید و دوباره او را ببرند . این حس از سال ۷۹ یعنی اولین باری که همسرم بازداشت شد در خانه ما و همراه ما بوده است .یعنی یک احساس ناامنی دایمی . با هر زنگ در و یا تلفن بی موقعی قلب مان به تپش افتاده است.
 

درخواست جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی از نسرین ستوده برای شکستن اعتصاب غذا

Posted:

جرس: جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی با انتشار نامه‌ای خطاب به نسرین ستوده از وی خواسته‌اند که به خاطر خانواده و کودکان‌اش اعتصاب غذای خد را بشکند.


بنا به اخبار رسیده به جرس، در این نامه آمده است: می دانیم که پس از سالها امانتداری حقوق مردم و در بند شدن، این لب فرو بستن شایسته چنین حق نارسی‌ای است، اما تو را می‌خوانیم تا آنچنان که کودکانت را غذا می دادی، لب باز کنی ، و باز هم امید موکلان در بندت و کودکان منتظرت و خانواده بزرگ زندانیان سیاسی باشی.


متن کامل این نامه به شرح زیر است:


برای خواهرمان نسرین ستوده


بعد از 25 روز که صدای رسای "لب فرو بستن" ات را شنیده ایم ، بعد از 25 روز که همراه چشمان هراسان نیمای سه ساله ات و بغض فروخفته مهراوه ده ساله ات شده ایم ، بعد از 25 روز که فرزندان کوچکت انتظار تو را می کشند ، در نبود تو ، روز کودک را به تلخی سپری می کنند ، می دانیم که پس از سالها امانتداری حقوق مردم و در بند شدن، این لب فرو بستن شایسته چنین حق نارسی ای است، اما هم‌صدای نیما ی کوچکت می شویم که با تکان دادن انگشتان کوچکش پیغام می دهد به مامانم بگویید این قدر کار نکند ، و مهراوه که در ده سالگی باید بر جای تو مادر شود ، و همسرت که بار چنین رنج آزادگی می کشد، اینک که همدرد و همصدا و همخانواده ایم، تو را می‌خوانیم تا آنچنان که کودکانت را غذا می دادی، لب باز کنی ، و باز هم امید موکلان در بندت و کودکان منتظرت و خانواده بزرگ زندانیان سیاسی باشی.
.


خانواده های زندانیان سیاسی
 

ایران از غنی سازی ۳۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد خبر داد

Posted:

جـــرس: با گذشت دو روز پس از آنکه گروه ۱+۵ (اعضای دائمی شورای امنیت بعلاوه آلمان) خواستار تعجیل ایران در آغاز مذاکرات هسته ای و بازگشت مقامات تهران به پای میز مذاکره شده بودند، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از غنی سازی ۳۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در کشور خبر داد.


به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی معاون رئیس دولت و رئیس سازمان انرژی اتمی، عصر روز چهارشنبه ۲۸ مهر ماه (۲۰ اکتبر)، با اعلام مطلب فوق به خبرنگاران، از افزایش طول عمر معدن اورانیوم بندرعباس خبر داده و
با اشاره به اینکه همزمان با استخراج در این معدن، اکتشاف نیز انجام شده است، خاطرنشان ساخت "به رگه های خوبی از اورانیوم دست پیدا کرده و مقدمات استخراج از این معدن را فراهم کرده ایم."


مقامات جمهوری اسلامی طی روزهای گذشته از آغاز به اکتشاف معادن جدید اورانیوم در کشور خبر داده بودند.


این درحالیست که کشورهای غربی بارها از ایران خواسته اند که غنی سازی اورانیوم را متوقف کند و به میز مذاکرات بازگردد؛ اما مقامات دولت ایران اعلام کرده اند که برای تامین سوخت رآکتور تهران به اورانیوم غنی شده ۲۰ درصدی نیاز مبرم وجود دارد.


بر اساس این گزارش، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سخنانش گفت که هنوز تاریخ مذاکره ایران با نمایندگان گروه ۱+۵ اعلام نشده است.


 کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده گروه ۱+۵ اوایل هفته جاری به دولت ایران پیشنهاد داده بود تا مذاکرات هسته ای دو طرف در ماه نوامبر از سرگرفته شود.


سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که این پیشنهاد در پی"نشانه های مثبتی که ایران به تازگی نشان داده" مطرح می شود.


جمهوری اسلامی طی چند سال اخیر بر سر پرونده هسته ای اش با کشورهای غربی درگیر می باشد و یک سال پیش و در پی به بن بست رسیدن مذاکرات ایران و گروه ۵+ ۱ شورای امنیت سازمان ملل تحریم های تازه ای را علیه این کشور وضع کرد.


دولت ایران همواره اعلام کرده "در صدد دستیابی به فناوری لازم برای تولید سوخت و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است"؛ اما شورای امنیت با اعمال تحریم های متعدد از این کشور خواسته است غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.


 پس از تصویب دور تازه تحریم ها به وسیله شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا ، کانادا، استرالیا و ژاپن نیز به طور جداگانه تحریم های بیشتری علیه ایران تصویب کرده اند.


جامعه جهانی پیش از این یکی از شروط آغاز مذاکرات اتمی با ایران را، "توقف چرخه سوخت" یا غنی سازی اورانیوم اعلام کرده بودند؛ و اکنون با ادعای جدید مقام اتمی ایران، وضعیت مذاکرات ماه نوامبر، در هاله ای از ابهام قرار می گیرد.

اختلال در مشاهده وبسایت جرس بعلت مشکلات فنی

Posted:

جـــرس: سامانه خبری – تحلیلی جنبش راه سبـز (جرس)، بدلیل پاره ای مشکلات فنی، از صبح امروز دچار اختلال در مراجعه، دسترسی و بازدید می باشد.


تعدادی از بینندگان جرس در تماس با این رسانه ابراز نگرانی کرده اند که سایت از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است. جرس  با پوزش ازکاربران سایت، به اطلاع می رساند که بخش فنی این پایگاه اینترنتی، در صدد رفع و برطرف ساختن مشکلات و اختلالات ایجاد شده می باشد.



انصاری: دولت انتظار دارد هرچه می‌خواهد مجلس موافقت کند

Posted:

جرس: عضوشورای مرکزی فراکسیون خط امام با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه هیچ مدل اقتصادی مشخص نشده است و تنها مجموعه‌ای از احکام است گفت: برنامه های بلند مدتی که دولت هیچگاه موفق به انجام اهداف مشخص شده در آن نمی شود نمی تواند کمک چندانی به اداره کشور کند.

 

به گزارش پارلمان نیوز جمشید انصاری در خصوص تغییرات صورت گرفته در برنامه پنجم توسعه گفت: تغبیرات خاصی در برنامه صورت نگرفته و جهت گیری برنامه تغییر نکرده ودر همان چارچوب قبلی است.

 

رییس کمیته سیاسی و بین الملل فراکسیون خط امام در پاسخ به این سوال که علت درخواست استرداد برنامه پنجم توسعه از سوی دولت چه بوده است گفت: دولت هیچ حرف و دلیل روشن و مستدلی برای این خواسته خود مطرح نمی کرد و تنها اظهار می داشت که مجلس تغیرات زیادی در برنامه پنجم به وجود آورده و انسجام برنامه را بر هم زده است.


وی افزود: دولت انتظار داشت هر خواسته ای دارد و بر آن اصرار می ورزد کمیسیون تلفیق نیز با آن موافقت کند.

 

انصاری در خصوص تحلیل خود از برنامه پنجم توسعه گفت: در برنامه پنجم توسعه هیچ مدل اقتصادی مشخص نشده است وتنها مجموعه ای از احکام است که در برخی بخش ها اختیاراتی برای دولت مشخص کرده و در بخش هایی دیگر محدودیت هایی را اعمال کرده است.

 

عضو کمیسیون افتصادی با تاکید بر اینکه دربرنامه پنجم توسعه هدف خاصی مشخص نشده است گفت: در برنامه اول و دوم به دنبال تعدیل اقتصادی بودیم ،در برنامه سوم هدف اصلاح ساختاری بود ودر برنامه چهارم به توسعه دانایی محورتوجه داشتیم اما دربرنامه پنجم که ظاهرا باید یک برنامه اقتصادی باشد هیچ مدلی ارائه نشده است .

 

وی ادامه داد: ممکن است چیزی در ذهن طراحان بوده باشد اما آن را با مدارک مستدل برای کمیسیون تلفیق ارائه نکردند. انصاری در پاسخ به این سوال که آیا برنامه پنجم توسعه را برای اداره کشور مفید می دانید یا خیر؟ گفت: کشور با برنامه سالانه که همان برنامه بودجه است اداره می شود و این برنامه های بلند مدتی که هیچگاه هم دولت موفق به انجام اهداف و برنامه های مشخص شده در آن نمی شود نمی تواند کمک چندانی به اداره کشور کند.

 

وی در پاسخ به اینکه پس چگونه می توان به اهداف مشخص شده در سند چشم انداز ۲۰ ساله رسید گفت: چشم انداز ۲۰ ساله برای ما هدفی را مشخص کرده است که باید به آن برسیم و من معتقدم اگر حرکت به سمت آن گام به گام و سال به سال وبا توجه به تغییرات ایجاد شده در اوضاع و احوال داخلی و خارجی مملکت باشد می توانیم در رسیدن به آن اهداف موفق تر عمل کنیم.
 

پخش بسته‌های فرهنگی آگاهی‌بخشی شامل نمادهای سبز در دانشگاه تهران

Posted:

جرس: با همت انجمن‌های اسلامی دانشجویان در نزدیک به ۲۰ دانشکده، دانشگاه تهران سراسر سبز شد و بسته‌های فرهنگی آگاهی‌بخش به طور گسترده در اختیار دانشجویان جدیدالورود قرار گرفت.

 

به گزارش کلمه، روز سه شنبه ۲۷ مهرماه، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علم پزشکی تهران در اقدامی ابتکاری، به صورت هماهنگ و غیرمتمرکز، اقدام به برگزاری برنامه‌ای با عنوان "گپ و گفت دانشجویی" کرد.

 

در این برنامه که به طور همزمان در نزدیک به ۲۰ دانشکده دانشگاه تهران برگزار شد، بسته‌هایی شامل نمادهای سبز، کتاب "نامه‌ای به فردا" سیدمحمد خاتمی، کتابهای دکتر علی شریعتی، وصیتنامه آیت‌الله خمینی و عکسهایی از خاتمی، میرحسین موسوی، مهندس بازرگان، دکتر شریعتی، شهید همت، شهید باکری و … در اختیار دانشجویان ورودی جدید قرار گرفت.

 

در این برنامه، اعضای انجمن اسلامی و دیگر دانشجویان با دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۱۳۸۹ درباره وضعیت دانشگاه، شرایط سیاسی کشور و چشم‌انداز جنبش سبز، ماجرای حمله به کوی دانشگاه تهران و امکان‌های جدید برای فعالیت مدنی و حق‌طلبانه در دانشگاه، به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

 

دانشجویان حاضر در این گردهمایی غیررسمی اما پرشور، فضای بحث و گفت‌وگوی دانشجویان را بسیار شبیه دوره قبل از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری و شور و نشاط دانشگاه در آن روزها توصیف کرده‌اند.

 

دانشجویان همچنین می‌گویند مخالفان برگزاری این برنامه نیز به دلیل شکل ابتکاری و خلاقانه این حرکت دانشجویی که به صورت ناگهانی و همزمان در چندین دانشکده انجام شد، فرصتی برای مخالفت یا جلوگیری از آن نیافتند.

وزیر بازرگانی از اقدامات دولت برای “دور زدن تحریم‌ها” خبر داد

Posted:

جرس: وزیر بازرگانی در تشریح آخرین اقدامات دولت "برای دور زدن تحریم ها" گفت: مقررات تجاری کشور اصلاح و ساده سازی می شود.

 

به گزارش مهر، مهدی غضنفری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه گفت: هدف اصلی در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، توزیع عادلانه درآمدهای نفتی است؛ ولی بی شک رقابت مدار کردن تولید و تجارت در دستور کار است. این در حالی است که به جای یارانه مدار بودن باید به سمت رقابت مدار بودن حرکت کنیم.

 

وزیر بازرگانی افزود: شرط بزرگ موفقیت طرح هدفمند سازی یارانه ها آن است که از یارانه مدار بودن خارج شده و به سمت رقابت مدار کردن حرکت کنیم. این درحالی است که به دلیل شرایطی که در آن قرار داریم و یارانه در جای جای اقتصاد ما از سالهای گذشته جای گرفته است؛ بسته های حمایتی متفاوتی تدوین شده است؛ ولی موضوع صادرات در حوزه هدفمند شدن یارانه ها فراموش نشده است.

 

وی با اشاره به تصویب بسته حمایتی در حوزه صادرات غیرنفتی اظهار کرد: به محض اینکه هدفمند کردن یارانه ها کلید خورد، سازمان توسعه تجارت ایران این شانس را خواهد داشت که از مبلغ 400 میلیارد تومان برای حمایت بیشتر از صادرات غیرنفتی بهره گیرد و این تسهیلات، به صورت ارزان قیمت نیز برای صدور خدمات فنی و مهندسی در اختیار است که می تواند بخش زیادی از نگرانی صادرکنندگان را پوشش دهد.

 

به گفته غضنفری، بسته حمایت از صادرات غیرنفتی تنها بسته حمایتی است که به طور مشخص، در آن مبلغ خاصی برای حفظ رقابت پذیری صادرکنندگان در نظر گرفته شده است.

 

وی اظهار داشت: بسته حمایت از صادرات غیرنفتی در کنار سایر بسته های حمایتی تولید تصویب شده است و تولیدکنندگان بسته حمایتی خاص خود را دارند و اگر صادرکننده‌ای، تولید کننده نیز باشد به طور قطع می تواند از دو بسته به صورت همزمان بهره گیرد؛ چراکه شکل حمایت دو بسته متفاوت است.
 

غضنفری گفت: وزارت بازرگانی نگران آن است که مبادا قدرت رقابت پذیری صادرکنندگان کم شود، به همین دلیل بسته حمایتی تصویب شده است؛ البته اگر در مسیر اجرا به مشکل برخورد کنیم، راه باز است تا کمکها به شکل های متفاوتی دنبال شود.

 
وی در خصوص تحریم ها نیز گفت: معاون اول رئیس جمهوری در جلسه ای که شب گذشته با صادرکنندگان داشت، به طور مفصل بحث ستاد تدابیر ویژه تحریم ها و به ویژه تدابیر در حوزه تجارت خارجی و صادرات را تشریح کرد.ازسوی دیگر، کمیته های متعددی نیز در این ستاد تعبیه شده که یکی از آنها تجارت است و سازمان توسعه تجارت ایران و معاونت برنامه ریزی وزارت بازرگانی نیز جلساتی با صادرکنندگان دارند که در تمامی این جلسات این موضوع مطرح است که چگونه می توان از صادرکنندگان در مقابل تحریم حمایت کرد.


وزیر بازرگانی گفت: بر همین اساس، کنسرسیومی از شرکت های بیمه برای ارایه خدمتی تحت عنوان بیمه "پی اند آی" شکل گرفته است که امروز هم مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گزارش داده اند که بسیاری از کشورها انجام این سرویس از سوی ایران را پذیرفته اند و مشکل کشتیرانی از بابت تحریم رفع شده است. بر این اساس، ایران چهاردهمین کشور در دنیا است که دارای سرویس "پی اند آی" را دارد و به شرکتهایی که می خواهند از این تسهیلات استفاده کنند، خوشامد می گوید.



غضنفری گفت: قرار نیست که در کنار تحریم های بین المللی، خود را نیز تحریم کنیم به همین خاطر هم در بسیاری از مقررات ساده سازی صورت گرفته است. به هرحال، فهرستی از پیشنهادات جدید و آنچه که برای دور زدن تحریم ها مورد نیاز است ارایه شده که وزارت بازرگانی منتظر تصویب آن است.


وی اظهار عقیه کرد: تحریم ها در مورد ایران، به تدریج به فرصت استثنایی برای اصلاح مقررات تجارت خارجی تبدیل خواهد شد.



غضنفری گفت: دادگاه ویژه ای در کشور به زودی تشکیل خواهد شد که در آن، تمامی افرادی که به خاطر تحریم دچار مشکل شده اند، در این دادگاه ها شکایت کنند تا در آینده نیز بتوان خسارات آنها را پس بگیریم.



وی اظهار داشت: بعد از تحریم، ایران شاهد هجوم بنگاههای کشورهای تحریم کننده برای شرکت در نمایشگاه های خود است؛ به نحوی که در 6 ماه نخست امسال 1875 شرکت خارجی در نمایشگاه های ایران حضور داشتند که اغلب شرکتها نیز از کشورهای تحریم کننده بودند.



به اعتقاد غضنفری، رفت و آمدهای سیاسی متعدد در کشور نشان از محبوبیت ایران دارد، این درحالی است که یکی از اهداف تحریم، انزوای کشور بوده است و شکوه و عظمت ایران در منطقه را نشان می دهد.



وی اظهار داشت: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم که تجار و صادرکنندگان احساس تنهایی کنند یا به دلیل بروز مشکلات دچار خسارت شوند. بر همین اساس هم پیشنهاد مصوبه ای که خسارت صاردکنندگان را جبران کنیم را ارایه کرده ایم تا نگرانی تجار را از بین ببریم.



وزیر بازرگانی در خصوص برنامه پنجم نیز گفت: لایحه تقدیمی دولت برای برنامه پنجم در توافق اخیر کمیسیون تلفیق بررسی و بسیاری از تبصره هایی که از سوی دولت پیشنهاد شده بود، مجدد مورد بحث قرار گرفت و تدابیر خوبی برای حمایت از صادرکنندگان اندیشیده شد.



غضنفری در تشریح برخی از اصول اقتصادی حاکم بر تصمیمات وزارت بازرگانی گفت: اولین اصل "ما می توانیم است" که باید از توان خدادادی کشور استفاده کنیم و ابتکارات جدیدی داشته باشیم که در حوزه تجارت خارجی جواب می دهد؛ از سوی دیگر، باور به عدالت گستری در تمامی بخش های اقتصادی، باور دولت به تعامل دو سویه با بخش خصوصی، واگداری و پذیرش رقابت مداری به جای یارانه مداری و خروج از اقتصاد متکی به نفت و توسعه صادرات غیرنفتی نیز سرلوحه کار است.
 

چمران: مشکلات برخی با شوراها علت سلب عضویتها و انحلال شوراهاست

Posted:

جرس: رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: متاسفانه شاهد استیضاح شهرداران، سلب عضویتها و انحلال شوراها در هیئت حل اختلاف استانها هستیم که به دلیل سختگیریها و مشکلات عده ای با شوراهاست.

 
به گزارش مهر، مهدی چمران در سی و هفتمین اجلاس علنی شورای عالی استانها که صبح پنجشنبه با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد خطاب به اعضای شورای عالی استانها ادامه داد: باید مانند نمایندگان مجلس شورای اسلامی فعال باشید و تنها حضور داشتن به عنوان نمانیده شورای عالی استانها در این مکان کافی نیست چرا که بخشی از این اتفاقات به دلیل سختیگیریها و مشکلات سایران با شوراهاست اما بخش دیگر آن به دلیل بی دقتی خود ماست.

 

وی ادامه داد: ما متولیان این امامزاده هستیم اگر خودمان حرمت آن را نگاه نداریم نباید انتظار داشته باشیم که دیگران حرمت آن را نگاه دارند.
 

گزارش تصویری - حضور احمدي‌نژاد و چاوز در دانشگاه افسري

Posted:

  Get the Flash Player to see this rotator. var s1 = new SWFObject("http://www.rahesabz.net/picstories/image/88/tir/Base/simpleviewer.swf","flashContent", "600", "600", "9.0.124"); s1.addParam("allowfullscreen","true"); s1.addVariable("galleryURL" , "http://www.rahesabz.net/picstories/image/88/mehr/chavez afsari/gallery.xml"); s1.addVariable("width","600"); s1.addVariable("height","600"); s1.write("container");

 

لینک دانلود عکس

 

معاون صداوسیما: داشتن وبلاگ برای ‌هر شیعه ضروریست

Posted:

طلبه‌ای كه وبلاگ نداشته باشد گویی قلم ندارد

جرس: معاون رسانه مجازی رییس سازمان صدا و سیما با بیان این‌كه "بر هر شیعه ضروری است، حداقل یک وبلاگ داشته باشد"، اظهار عقیده کرد: طلاب وظیفه دارند برای ترویج معارف اهل بیت(ع) و گسترش اسلام برای خود یک وبلاگ داشته باشند، زیرا طلبه‌ای كه وبلاگ نداشته باشد گویی قلم ندارد.

 

به گزارش فارس، سیاكلی، معاون رسانه مجازی رییس سازمان صدا و سیما، 25 مهرماه، اظهار داشت: در حوزه محتوا مطالب عظیم و گرانسنگی را در اختیار داریم اما برای ارائه آن به جامعه جهانی و در فضای مجازی كاری انجام نشده و می‌توان گفت در زمینه تولید محتوا تقریبا معادل صفر كار كرده‌ایم.


وی با بیان این‌كه "رسانه‌ها تا به امروز توانسته‌اند از طریق ماهواره‌ها جهانی و حتی فرا منطقه‌ای شوند ولی ما تاكنون رسانه‌ای جهانی به جز اینترنت نداشته‌ایم"، تصریح كرد: در دنیای امروز باید از گدایی دانلود دست برداریم و اعتقادات و مذهبمان را به تمام دنیا ارائه كنیم.

 

وی با اشاره به این‌كه رسانه مجازی، رسانه مدرنی است كه اكنون در اختیار ما است، افزود: مأمون مجالس وعظ و خطابه و نقد دینی می‌گذاشت و می‌خواست امام رضا(ع) را به چالش بكشاند و البته به دنبال وهن دین بود؛ اما محفل رسانه‌ای اش به شكل گردهمایی و جلسه بود حالا امروز همان محافل و جلسات ماهواره ای شده محتوا همان است اما وهن دین سرجایش باقی است و امروز ابزار وهن، فضای وب است، استكبار فكر كرده از این ابزار علیه مسمانان بهره می‌برد.

 

معاون رسانه مجازی رییس سازمان صدا و سیما ادامه داد: اكنون كه فضای وب ایجاد شده ما هم كه به مخزن علم كه همان اهل بیت(ع) هستند وصل هستیم باید از آن برای نجات بشریت استفاده كنیم. شبكه وب مثل خانه عنكبوت است كه ارتباطش قطع نمی‌شود زیرا یك شبكه عنكبوتی كه تمام المان‌هایش با هم ارتباط دارد و می تواند فرد را در هر جایی كه قرار داشته باشد به جهان مرتبط كند و امروز كه این وسیله فراهم شده دیگر دوران فرافكنی به اتمام رسیده و چیزی به اسم رسانه وجود ندارد.

 

سیاكلی اظهار داشت: دنیای مجازی دنیای كلیك است باید هر كس خود را موظف كند هر روز به سایت های اسلامی وارد شده و كلیك كند تا از این طریق با پر مخاطب شدن آن سایت در صفحه های اول گوگل قرار گیرند و مخاطب بین‌المللی پیدا كند؛ ما باید فصل و اعتقاد خود را ارزان و به رایگان در اختیار جهانیان قرار دهیم.