جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


جلوی آمدن فصل بهار را نمی توان گرفت

Posted:

طراح : طراح سبز

عبادی جایزه “انسان‌ها در تبعید” را به نسرین ستوده اهدا کرد

Posted:

جرس: جایزه سالانه "انسان‌ها در تبعید"، Exodus در سال ۲۰۱۰ از سوی شهرداری شهر لاسپتزیای ایتالیا به شیرین عبادی اعطا شد و عبادی این جایزه را به همکار دربندش "نسرین ستوده" تقدیم کرد.



به گزارش دویچه‌وله، روز شنبه ۲۳ اکتبر، اول آبان، شهر ساحلی لاسپتزیا در شمال ایتالیا میزبان شیرین عبادی برنده ایرانی جایزه نوبل صلح بود. شهرداری این شهر در این روز جایزه سالانه "انسان‌ها در تبعید" را به شیرین عبادی اعطا کرد.



این جایزه هر سال به یکی از مهاجران و تبعیدی‌هایی که فعالیت‌های آنان بر ارتقای سطح حقوق بشر و کمک به بهبود وضعیت مهاجران موثر باشد اهدا می‌شود؛ عبادی جایزه‌ خود را به همکار زندانی‌اش نسرین ستوده تقدیم کرد.
وی دلیل این کار را چنین عنوان کرد: خانم ستوده به علت دفاع از حقوق بشر و پایداری در حفظ حقوق موکلین‏اش، به زندان افتاده، در شرایط بسیار نامساعد به‏سر می‏برد، تحت فشارهای جسمی و روحی قرار دارد که علیه خودش اعترافات نادرستی بکند و در اعتراض به این وضعیت مدتی است که در اعتصاب غذاست و ما نگران سلامتی ایشان هستیم. این جایزه، در حقیقت، حق ایشان است و امیدوار بودم که به‏جای من خانم ستوده در آن سکو می‏ایستادند و این جایزه را می‏گرفتند. زیرا بسیار برای تنوع فرهنگی و حفظ حقوق بشر در ایران تلاش کردند.



پس از پایان مراسم اهدای جایزه، یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور خانم عبادی و شهردار لاسپتزیا برگزار شد. در این کنفرانس عمده صحبت‌ها بر وضعیت نسرین ستوده و نیز عبدالرضا تاجیک، روزنامه‌نگار زندانی، متمرکز بود.



عبدالرضا تاجیک، عضو کانون مدافعان حقوق بشر، در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ برای سومین بار متوالی طی یک سال گذشته بازداشت شد و همچنان در زندان به سر می‌برد.



وی در جریان ملاقات با خانواده‌اش در تیرماه امسال با عصبانیت از رفتار توهین‌آمیز زندانبانان با خود و اینکه او را کاملا لخت کرده‌اند سخن گفت.



خواهر وی، پروین تاجیک، پس از اعلام این خبر احضار و مورد بازجویی قرار گرفت و به "تبلیغ علیه نظام" متهم شد.

 

به گفته  خانم عبادی، در پایان این کنفرانس و پس از تشریح وضعیت نسرین ستوده، شهردار لاسپتزیا قول داده که کمپینی برای آزادی خانم ستوده راه‏اندازی کند و به دولت ایتالیا بگوید که از کلیه‏ی راه‏های قانونی و سیاسی برای آزادی این وکیل جوان و بی‏گناه استفاده کند.



شهر لاسپتزیا در زمان جنگ جهانی دوم، پناهگاهی برای یهودیان فراری ایتالیا و اروپا بود. به همین دلیل این شهر پس از پایان جنگ به عنوان نماد رواداری مذهبی و فرهنگی شناخته شد.



شیرین عبادی در سخنرانی‌اش به هنگام اعطای جایزه به این نکته اشاره کرده و از اروپاییان خواسته تا در مواجهه با مهاجران جدید نیز رواداری پیشه کنند.



او در این مورد گفت: من هنگام سخنرانی عنوان کردم که مهاجرین در اروپا، با مشکلاتی مواجه هستند که مشکلات مسلمان‏ها بیشتر از سایر مهاجرین هم هست. زیرا متأسفانه اسلام‏هراسی در اروپا رو به‏ ازدیاد است و از این رو راجع به تولرانس در اسلام صحبت کردم و بعد به یاد اروپایی‏ها آوردم که متأسفانه همین رفتار نادرست را تا قبل از جنگ بین‏الملل دوم با یهودی‏ها داشته‏اند و به آن‏ها هشدار دادم که شما متوجه این باشید که یک‏بار دیگر همان بلایی را که سر یهودی‏ها آوردید، تاریخ تکرار نشود و سر مسلمان‏ها نیاورید.



در پایان این مراسم شیرین عبادی ضمن شرح وضعیت نسرین ستوده در زندان و نیز فعالیت‌های او در زمینه دفاع از حقوق زندانیان، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط همکار خود شد.
 

معاون سازمان محیط زیست عمق فاجعه دریاچه ارومیه را درک نکرده است

Posted:

اظهارات نماینده ارومیه

جرس: نماینده مردم ارومیه در مجلس درباره وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه اظهار داشت: اختصاص حق آب در نظر گرفته شده برای این دریاچه حرف بی‌ربطی است که با میزان فاجعه رخ داده در این دریاچه همخوانی ندارد.

 

به گزارش آفتاب، جواد جهانگیرزاده گفت: ما نمایندگان استان‌های آذربایجان غربی و شرقی به شدت از آقای صدوق معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و مقامات اجرایی ناراحت و گله‌مندیم زیرا با این شیوه به هیچ عنوان دریاچه ارومیه از این وضعیت بحرانی رها نخواهد شد.

 

نماینده ارومیه اظهار کرد: مسئولانی که چنین طرح‌هایی می‌دهند یا عمق فاجعه را نمی‌دانند یا مردم را بازی می‌دهند زیرا تغییر شیوه های آبیاری دو استان آذربایجان غربی و شرقی بیش از 3 هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد. بهتر است مسئولان مربوطه صادقانه مسائل را پیگیری کنند و آماری که می‌دهند درست باشد.

 

جهانگیرزاده گفت: اگر به همین منوال به مشکلات دریاچه ارومیه بی‌توجهی شود این دریاچه کاملا از بین خواهد رفت اگر این دریاچه دچار مشکل شود باید صدها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مجدد شود. یک تا 10 میلیارد تن نمکی که باد از این دریاچه از غرب به شرق کشور می‌برد می‌تواند زندگی 13 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار دهد و حتی زندگی مردم تهران را هم دچار مشکل کند.

 

وی از پیگیری تعدادی از نمایندگان مجلس برای تشکیل کمیته ویژه‌ای برای پیگیری مشکلات دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: سهل‌انگاری نسبت به مشکلات این دریاچه سبب شد تا به فکر تشکیل این کمیته و پیگیری مسائل پیرامون آن بیفتیم زیرا موضوع دریاچه ارومیه یک موضوع ملی است و توجه به آن و رفع مشکلاتش عزم ملی می‌طلبد.
 

تاریخ دادگاه سه تبعه آمریکایی اعلام شد

Posted:

جرس: وكيل مدافع سه تبعه آمريكايی از برگزاری جلسه رسيدگی به پرونده موكلانش در 15 آبان‌ماه و در شعبه 15 دادگاه انقلاب خبر داد.



به گزارش ایسنا، مسعود شفيعی با بيان اين مطلب، اظهار كرد: صبح روز 15 آبان‌ماه برای رسيدگی به پرونده موكلانم - شين بائر، سارا شورد و جاش فتال - از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب تعيين شده است.

 

وی عناوين اتهامی موكلانش را بر اساس "پرونده جاسوسی و ورود غيرقانونی" عنوان كرد و يادآور شد: علنی يا غيرعلنی بودن جلسه، به نظر رييس دادگاه بستگی دارد و من به عنوان وكيل هر سه متهم در جلسه رسيدگی حضور خواهم يافت.



بر اساس اين گزارش، پيش از اين با دستور بازپرس پرونده و موافقت دادستان تهران، سارا شورد در تاريخ 23 شهريور ماه از زندان آزاد شد.
 

محمد امین هادوی، فرزند اولین دادستان انقلاب بازداشت شد

Posted:

جرس: محمد امین هادوی فرزند اولین دادستان انقلاب بازداشت شد.

 

به گزارش کلمه، هادوی ، روز جمعه ۲۳ مهر از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده و به مکان نامعلومی برده شد است. محمد امین هادوی فعال اقتصادی بخش خصوصی و دارنده  چندین عنوان مقاله در مباحث اقتصادی است.

 

براساس این گزارش، تا کنون هیچ گونه خبری از وی به خانواده اش داده نشده است.
 

رهبری: باید با بصیرت، حق و باطل را تشخیص داد نه با چهره

Posted:

گاهی چهره‌های موجه نیز مسیر اشتباه می‌روند

جرس: آقای خامنه‌ای در روز ششم سفرش به شهر قم، از "شاخص تشخیص حق" سخن گفت و عنوان کرد: برخی اوقات، چهره‌های موجه نیز مسیر را به اشتباه می‌روند، بنابراین باید با بصیرت، حق و باطل را تشخیص داد و نه با چهره‌ها و اشخاص.


به گزارش ايلنا، رهبر جمهوری اسلامی که صبح امروز در جمع بسیجیان استان قم در شبستان امام خمینی سخن می‌گفت ضمن تبیین ابعاد مختلف بسیج و مؤلفه‌های تشکیل دهنده آن، سه عنصر "بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام و به اندازه" را شاخص حرکت بسیج خواند "تبلیغات گسترده دشمنان برای وارونه جلوه دادن پیشرفت‌های خیره کننده ایران اسلامی" را نشانگر جا ماندن آنان از "حرکت عظیم و پرشتاب ملت و مسئولان" دانست و گفت: برخلاف خواسته دشمنان، این حرکت توقف‌ناپذیر، و آینده ملت ایران روشن و همراه با پیشرفت‌های روزافزون خواهد بود.


جمهوری اسلامی در برابر توطئه‌های پیچیده دشمن آسیب‌ناپذیر است


آقای خامنه‌ای در این دیدار جمع "پرشور، مؤمن، صادق و با بصیرت بسیجیان" در سراسر کشور بویژه قم را دلیلی م برای پویایی و پیشرفت ملت ایران دانست و از "آسیب ناپذیر بودن" جمهوری اسلامی در مقابل "توطئه‌های پیچیده" سخن گفت.


وی با بیان این که "بسیج یکی از آیات قدرت الهی است" اظهار کرد: تفکر پیدایش بسیج به دست بنده صالح و شخصیت بی‌نظیر تاریخ معاصر ما، امام خمینی پردازش شد و سپس به مرحله عمل رسید و بعد از گذشت سی سال، این شجره طیبه پربارتر از گذشته برای انقلاب و ملت ایران ثمر می‌دهد.


وی افزود: امام بزرگوار با بصیرت نافذ خود، دست قدرت الهی را همواره می‌دید و با همین نگاه به مردم اعتماد کرد و مردم هم به صحنه آمدند و آن اتفاق بزرگ و باور نکردنی تاریخ یعنی پیروزی انقلاب اسلامی روی داد.


رهبر جمهوری اسلامی تفکر تشکیل بسیج از جانب امام خمینی را ادامه همان "نگاه با بصیرت، و اعتماد به مردم و جوانان" دانست و گفت: نسل جوان و بسیجی امروز میوه های شیرین آن درخت طیب و طاهری هستند که امام (ره) با دست خود غرس کرد.


بسیج در تمام عرصه‌ها باید فعال باشد


وی که مولفه‌های تشکیل دهنده بسیج را "عمل و جهاد" می‌دانست، عرصه‌های کاری بسیج را "وسیع و فراگیر" عنوان کرد که از میدان علم و سیاست و اجتماع تا عرصه بین‌المللی ادامه دارد.


آقای خامنه‌ای از امتحان‌های مختلف بسیج در سی سال گذشته سخن گفت و نقش بسیج در دوران جنگ ایران و عراق را نقشی "تعیین کنند و مبتکرانه" خواند و گفت: حرکت و رشد بسیج در ابعاد کمی و کیفی همواره رو به جلو بوده و بسیج توانسته است در مقابل وسوسه‌ها ایستادگی کند.


در فتنه سال 88 خیلی‌ها اشتباه کردند؛ بسیج اشتباه نکرد


آقای خامنه‌ای یکی از موفقیت‌های بسیج را "افزایش توانایی و بصیرت" در مقابل "پیچیده شدن توطئه‌های دشمنان" عنوان کرد و برای نمونه به اتفاقات سال گذشته و پس از انتخابات اشاره کرد.


وی با بیان این که "در فتنه سال 88 خیلی‌ها اشتباه کردند" گفت: از این جمع، بسیاری هم بعد از مدتی اشتباه خود را تصحیح کردند اما حرکت عظیم بسیج با حفظ پرچم بصیرت، مسیر را اشتباه نکرد و توانست در صراط حق بماند.


وی با بیان اینکه "شاخص تشخیص حق، چهره ها نیستند"، اظهار داشت: برخی اوقات، چهره‌های موجه نیز مسیر را به اشتباه می‌روند،بنابراین باید با بصیرت، حق و باطل را تشخیص داد و نه با چهره‌ها و اشخاص.

ملاک تشخیص حق، اسلام است


رهبر انقلاب ملاک تشخیص حق را اسلام دانست و عنوان کرد که "باید با بصیرت، نقشه دشمن را متوجه شد."


خامنه‌ای در تبیین "اخلاص" که آن را دومین عامل مؤثر در حرکت بسیج خوانده بود، اظهار کرد: اخلاص به معنای حرکت با انگیزه الهی و تأثیرناپذیری از انگیزه‌های شخصی، گروهی، فامیلی و رودربایستی‌های رفاقتی است. دوری از افراط و تفریط در عمل یکی از ضروریات حرکت بسیج است، زیرا به همان اندازه که عمل نکردن مضر است، عمل افراط‌ آمیز هم ضرر دارد.


وی  تاکید داشت "نباید ذره‌ای از شور انقلابی جوانان بسیجی کاسته شود"، گفت: این شور انقلابی باید هر روز افزایش یابد اما باید مراقب بود که در جای خود استفاده شود. یکی از راه‌های فهم درست قضایا این است که ببینیم دشمن، چه برنامه و دستور کاری را دنبال می‌کند.


وی یکی از خطوط اصلی برنامه کاری "دشمن در چارچوب جنگ نرم"، را "وارونه جلوه دادن واقعیات کشور" خواند و اظهار کرد که "دشمن" تبلیغات گسترده‌ای را در برابر ایران آغاز کرده است و اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده ضعف دشمن و کم آوردن او در مقابل حرکت عظیم و پرشتاب ملت و مسئولان در مسیر پیشرفت و موفقیت‌های گوناگون است.


وی ادامه داد: در این تبلیغات تلاش می‌شود تا فضای اقتصادی کشور، مأیوس کننده و رو به بن بست جلوه داده شود در حالی‌که واقعیت برخلاف آن است.


فتنه‌گران گفتند سال ۸۸ سال سختی از نظر اقتصادی است؛ این طور نبود


آقای خامنه‌ای در ادامه اظهار کرد: برخی افرادی که در فتنه سال گذشته امتحان خود را دادند، قبل از برگزاری انتخابات، سخن از سالی سخت و تاریک از نظر اقتصادی برای مردم سر می دادند، در حالیکه همه دیدند، سال 88 چنین سالی نبود.


وی طرح مشکلات موجود در سی سال گذشته را "وارونه جلوه دادن نظام" خواند و گفت: البته این تبلیغات در سال‌های اخیر بیشتر شده است زیرا مسئولان و دولت شعارهای انقلاب را پررنگ‌تر و جدی‌تر مطرح می‌کنند و خط امام (ره) و انقلاب اسلامی و کار برای مردم بسیار برجسته است.


در سال‌های اخیر مسئولان از جنس مردم هستند


وی با بیان این که "در سال‌های اخیر مسئولان از جنس مردم هستند ومردم نیز همین احساس را دارند" این موضوع را برای "مخالفان نظام اسلامی" خوشایند دانست و گفت: در تبلیغات مخالفان نظام اسلامی و سخنان برخی اصحاب فتنه گفته می شد، ایران در دنیا ذلیل و بی‌آبرو شده است در حالیکه امروز آبروی جمهوری اسلامی ایران در میان ملت‌های دنیا نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم یافته است.


وی به سفر احمدی‌نژاد به لبنان اشاره کرد و استقبال مردم این کشور از وی را "بی‌سابقه" دانست که برای "رئیس‌جمهور هیچ کشوری در هیچ جای دنیا اتفاق نخواهد افتاد" و اظهار کرد که "نباید دست کم گرفت."


مسئولان برجسته نظام اسلامی به هر کشور اسلامی بروند، مردم استقبال می‌کنند


خامنه‌ای اظهار کرد: امروز اگر مسئولان برجسته نظام اسلامی به هر کشور اسلامی بروند و فضا برای مردم باز گذاشته شود، همانند استقبال مردم لبنان، روی خواهد داد. اگر دولت، دولتی منقطع از مردم بود و میلیونها جوان با انگیزه از آن حمایت نمی‌کردند، قطعاً چنین اتفاقی در لبنان روی نمی داد.


وی ادامه داد: دشمن در برهه‌ای، تبلیغات جهانی خود را بر بسیج متمرکز و بسیج را بمباران تبلیغاتی کرد تا آن را از چشم مردم بیاندازد ، اما بسیج به یک هویت درخشنده و مظهرعزم و اراده، تبدیل شده است. فاصله پیشرفت ملت ایران با وضعیت کنونی قطعاً بیشتر از فاصله‌ای خواهد بود که امروز ملت ایران با سی سال پیش دارد.


آینده‌ای تابناک برای ایران اسلامی در پیش است


وی افزود: حرکت توقف ناپذیر ملت ایران درخط اسلام و قرآن، آینده‌ای تابناک و پیشرفته را برای ایران اسلامی نوید می‌دهد و این موضوع بر دنیای اسلام و بیداری بیشتر ملتهای مسلمان تأثیرگذار خواهد بود.
 

رحیمی: تحریم‌ سوخت هواپیما با مقابله به مثل ایران شکست خورد

Posted:

جرس: معاون اول احمدی نژاد اقدام برخی کشورهای غربی را در ارائه نکردن سوخت به هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران ناشی از شکست آنان در پروژه تحریم اقتصادی ایران دانست و مدعی شد: با اقدام مقابله به مثل ایران این ترفند نیز با شکست مواجه شد.

 

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری،‌ محمدرضا رحیمی امروز یکشنبه در مراسم رونمایی از ۴ دستاورد کشاورزی، حمایت قاطع دولت را از محققان و متخصصان بخش کشاورزی اعلام کرد و اظهارداشت: باید این دستاوردهای غرورآفرین به تمام کشاورزان در سراسر کشور ارائه تا از این تجربیات در بخش تولید استفاده شود.

 

معاون اول احمدی نژاد در ادامه به تلاش کشورهای استکباری برای ایجاد رکود در کشور اشاره کرد و افزود: برغم همه توطئه‌ها امروز با اتکا به آرمان‌های حضرت امام خمینی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت‌های رییس‌جمهور شاهد پیشرفت‌های بزرگی در همه عرصه‌ها هستیم.

 

رحیمی اقدام برخی کشورهای غربی را در ارائه نکردن سوخت به هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران ناشی از شکست آنان در پروژه تحریم اقتصادی ایران دانست و گفت: با اقدام مقابله به مثل ایران این ترفند نیز با شکست مواجه شد.
 

مهسا امرآبادی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

Posted:

جرس: مهسا امرآبادی، روزنامه‌نگار و همسر مسعود باستانی روزنامه‌نگار دربند به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

 

به گزارش تا آزادی روزنامه‌نگاران زندانی، امرآبادی به اتهام اقدام تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه و گزارش‌ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اشد مجازات محکوم شد.

 

امرآبادی خرداد سال گذشته و تنها دو روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و پس از دو ماه و نیم با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. اتهامات این روزنامه‌نگار اقدام تبلیغی علیه نظام و توهیم به رییس‌جمهور عنوان شده بود که دادگاه انقلاب وی را از اتهام توهین به جمهوری اسلامی تبرئه کرد.

 

گفتنی است مسعود باستانی روزنامه‌نگار دربند و همسر امرآبادی بیش از یک سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان به سر می‌برد و دادگاه وی را به ۶ سال زندان و پرداخت ۳۶ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرده است.
 

عکس‌های احمد زیدآبادی در دستان اعضای سازمان عفو بین الملل نروژ

Posted:

جرس: 250 نفر از اعضای سازمان عفو بین‌الملل نروژ خواهان آزادی زندانیان سیاسی و مدنی و حذف مجازات‌های خشونت آمیز از جمله سنگسار و اعدام در ایران شدند؛ آنان با در دست گرفتن عکس احمد زیدآبادی اعتراض خود را به نبود آزادی بیان در جمهوری اسلامی اعلام کردند.
بنا به اخبار رسیده به جرس، محمد مصطفايي وکيل دادگستري که چندی پیش به دلیل فشارهای وارده به خاطر پیگیری پرونده سکینه آشتیانی و گروگان گرفته شدن خانواده اش مجبور به ترک ایران شده بود به دعوت سازمان عفو بين الملل نروژ در جلسه عمومي اين سازمان سخنراني کرد.


وی در این جلسه از کودکان ايراني که مدتها است مادر و يا پدر خود را نديده اند یاد کرد که "والدينشان تحت شکنجه حاکمان جمهوري اسلامي قرار داشته و در بدترين شرايط به دليل نبود آزادي بيان و عقيده مورد بازخواست و فشارهاي روحي و رواني قرار مي گيرند".


او همچنین به فرزند سه ساله نسرين ستوده که 48 روز است مادرش در بازداشت انفرادي و در اعتصاب غذا قرار دارد و نتوانسته است او را در آغوش گيرد، اشاره کرد.
محمد مصطفایی فرزند چهار ساله محمد اوليايي‌فر را یاد آورد که نه ماه است پدرش در حبس به سر برده و از مهر و محبت والدين خود محروم است.


وی در این سخنرانی به زندانيان گمنامي اشاره کرد که صداي زجر و درد و شکنجه شان را هيچ کس در هيچ نقطه اي از جهان نمي شنود و يا کودکاني که با پدر و مادر خود ناچار شده اند خاک ايران را ترک کنند و از سرزمين مادرشان رانده شده و نياز به حمايت دارند.


در این جلسه ۲۵۰ نفر از اعضای سارمان عفو بین الملل نروژ برای همراهی، حمایت و بیان اعتراض خود به نبود آزادی بیان در ایران، عکسهایی از احمد زیدآبادی که از زمان بازداشتش یک روز را هم به مرخصی نیامده است، را در دست گرفتند.


این وکیل دادگستری در بخشی دیگر از سخنانش گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي در 31 سال پيش، توقع همگان بر اين بود که وضعيت حقوق بشر در ايران بهبود يابد و قوانين عادلانه و مطابق حقوق بشرجايگزين قوانين ناقض حقوق بشر از جمله اعدام، شکنجه، تبعيض هاي نابرابر نسبت به زنان گردد و مهم اينکه همه بر اين باور بودند که دموکراسي جايگزين نظام پادشاهي خواهد شد.


وی ادامه داد: اما تجربه 31 ساله نشان داد که نه تنها هيچگونه تغييري در وضعيت نابسامان حقوق بشر حاصل نگرديد بلکه وضعيت از آنچه بود به مراتب بسيار بدتر و دهشتناک شد؛ سنگسار، اعدام اطفال زير 18 سال، اعدام هاي فراقانوني و خوسرانه، تشکيل دادگاههاي تشريفاتي و صوري، اعمال خشونت نسبت به زنان و حجاب اجباري، اعمال فشار بر گروههاي سياسي مخالف دولت حاکم، زنداني کردن حقوقدانان، دانشجويان، روزنامه نگاران، اساتيد دانشگاه و بسياري از اعمال برخلاف حقوق بشر که پيش تر نبود، بر زندگي ايراني ها افزوده گشت. حال نيز بسياري از فعالين حقوق مدني و سياسي به حبس هاي طولاني مدت توام با تبعيد محکوم مي گردند.


وی افزود: ناقضان حقوق بشر کساني هستند که براي حفظ قدرت دست به هر جنايتي مي زنند. يا بر پايه نظام ديکتاتوري عمل کرده يا به نام اسلام جنايت مي کنند يا توان رهبري شايسته بر ايجاد امنيت بهداشتي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي و قضايي کشورشان را ندارند و حاکمان جمهوري اسلامي خصوصيات هر سه دسته را به خود اختصاص داده اند. به نام اسلام و با ثروت و قدرتي که در دست دارند و به دليل ناتواني در اداره کشور و حفظ قدرت دست به هر جنايتي زده و صداي مخالف خود را سرکوب مي کنند. اين رويه در ديگر کشورهاي ناقض حقوق بشر نيز وجود دارد و اينجاست که نقش سازمان عفو بين الملل پر رنگ تر و حساس تر مي گردد.

 

وی در آخر ضمن بیان اینکه صرف نوشتن چند بيانيه و گزارش نقض حقوق بشر در ايران کافي براي عقب راندن ناقضان حقوق بشر نيست از سازمان عفو بين الملل خواست تا در خصوص کشور جمهوري اسلامي با جديت و توان بيشتري برخورد کند.
 

بازسازي غدير خم توسط بسیجیان در قم با حضور رهبری

Posted:

جرس: در ششمین روز حضور آقای خامنه‌ای در قم، سازمان بسيج مستضعفين اعلام کرد که در نظر دارد طي يك نمايش 120 هزار نفري، صحنه غديرخم را بازسازي كند.

 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روزنامه دولتی وطن امروز نیز، خبر ورود رهبر به شهر قم را تحت عنوان "غدیر قم" منتشر کرده بود که با اظهارنظرات گوناگونی مواجه شد.

 

به گزارش فارس، مصطفي ذباح مشاور سازمان اردويي و گردشگري سازمان بسيج مستضعفين که از برگزاری مراسم بازسازی صحنه غدیر به مناسبت عید غدیر خم خبر داد، در خصوص نحوه اجراي آن گفت: اين نمايش با شركت 120 هزار نفر از بسيجيان و مردم قم در منطقه پشت كوه خضر واقع در شمال‌شرق شهر قم برگزار مي‌شود.


ذباح با بيان اينكه حدود چهار ماه است كار روي اين پروژه آغاز شده، گفت: براي اجراي اين نمايش از نظرات و رهنمودهاي علما و مجتهدين نيز استفاده كرده‌ايم.

 

مدير اجرايي پروژه نمايش غدير خم ادامه داد: به دليل وسعت اين نمايش تصميم گرفته شد تا يك فيلم تلويزيوني با كارگرداني مجيد شفيع‌زاده از اين پروژه تهيه و از طريق صداوسيما پخش شود.

 

ذباح در پايان اظهار داشت: سازمان اردويي و گردشگري بسيج مجري برگزاري اين مراسم و اجراي نمايش بزرگ غدير است.