جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


ریاست اوپک پس از ٣۶ سال به ایران واگذار شد

Posted:

جـــرس: با تصمیم ١٢ عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت، ریاست دوره ای کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در سال ٢۰١١ میلادی - پس از ٣۶ سال - به ایران واگذار خواهد شد.


همزمان وزیران کشورهای صادرکننده نفت عضو اوپک، در نشست امروز خود در وین تصمیم گرفتند میزان تولید نفت اوپک را بدون تغییر حفظ کنند.


به گزارش مهر، در نشست یکصد و پنجاه و هفتمین اجلاس وزارتی کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، وزیر نفت ایران - با موافقت اعضای آن سازمان - به عنوان رئیس دوره ای انتخاب شد.


بر اساس این گزارش، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک، با تاکید بر اینکه در نشست مذکور مقرر شد ریاست اوپک از آغاز تا پایان سال آینده میلادی به وزیر نفت ایران واگذار شود، تصریح کرد: هم اکنون مسائل مالی، اداری، برپایی و گزارش‌های کمیته وزارتی نظارت بر بازار، گزارش‌های کمیسیون اقتصادی اوپک در این نشست در حال بررسی است.

یکصد و پنجاه و هفتمین نشست اوپک از صبح روز پنج شنبه ٢٢ مهر (١۴ اکتبر) با حضور ١٢ کشور عضو اوپک (الجزایر، آنگولا، اكوادور، ایران، عراق، كویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا)، در وین پایتخت اتریش آغاز به کار کرده است.


در حال حاضر ریاست اوپك بر عهده اكوادور قرار دارد و دلیل انتخاب ریاست دوره ای، "عدم توافق اعضا برای تعیین یك رئیس دائم برای ریاست بر آن نهاد" می باشد.



بازداشت خانواده زینالی از مفقود شدگان کوی دانشگاه

Posted:

 

جرس: مادر و خواهر سعید زینالی زندانی سیاسی مفقود شده از ۱۸ تیر ماه شنبه شب در منزل شان بازداشت شدند .

به گزارش کلمه، سعید زینالی از جمله بازداشت شدگان در ۱۸ تیر ماه ۱۳۷۸ است .وی پس از بازداشت در منزل پدری اش، هرگز به خانه بازنگشت و هربار خانواده اش پی گیر وضعیت او شدند مسوولان زندان درباه او اظهار بی اطلاعی کردند . هنوز مشخص نیست بر سر این زندانی در این یازده سال چه آمده است.

گفته می شود حفاظت و اطلاعات سپاه عامل بازداشت این جوان بوده است .مادر زینالی پس از حوادث انتخابات دوباره خواستار آن شد که مسولان سپاه به او بگویند که چه بر سر فرزندش آمده است .

با این همه خانواده زینالی همچنان هر هفته به زندان اوین می روند و درباره پسر گمشده شان پرس و جو می کنند. آنها می خواهند بدانند بر سر سعید چه آمده است؟ آیا او زنده و همچنان زندانی است یا بلای دیگری به سرش آمده است .

به دنبال هجوم نیروهای امنیتی به خانه سعید زینالی مادر و خواهر او بازداشت شده و وسایل و کامپیوترهای شخصی شان نیز ضبط شد .
خانواده و دوستان زینالی که سرنوشت دردناک مفقود شدن پسرشان همه را ناراحت کرده ،اکنون به شدت نگران سرنوشت مادر و خواهر وی هستند

مطمئن باشید ما پیروزیم

Posted:

طراح : طراح سبز

برگزاری دادگاه مصطفی ایزدی، نویسنده و روزنامه نگار با قضاوت ۲۰ دقیقه ای قاضی پیرعباسی

Posted:

 

جـــرس: جلسه رسیدگی به اتهامات وارده به مصطفی ایزدی، فعال سیاسی، روزنامه نگار و نویسنده کتاب "فقیه عالیقدر"، با قضاوت قاضی پیرعباسی در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به مدت ۲۰ دقیقه برگزار شد و به پایان رسید.

 به گزارش منابع خبری جرس، اتهامات وارده به این فعال اصلاح طلب، "تبلیغ علیه نظام"، "تبانی به منظور انجام جرایم" و "اختلال در نظم عمومی" عنوان گردید.

مصطفی ایزدی فعال سیاسی،  روزنامه نگار و نویسنده کتاب «فقیه عالیقدر» (در مورد مرحوم آیت الله العظمی منتظری)، روز عاشورای ۸۸ در منزل مسکونی‌اش دستگیر شده بود و پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شد.
 

 ایزدی در عین اینکه کارمند رسمی سازمان صدا و سیما در پست سازمانی پزوهشگر ارشد بود، مسئولیت‌های متعددی در نهادهای دیگر دولت داشت که از آن جمله می‌توان به ۱۲ سال سابقه معاونت سیاسی امنیتی وی در استانداری‌های خوزستان (در زمان جنگ)، خراسان (در زمان استانداری علی جنتی) و تهران (در زمان استانداری طاهری)، قائم مقامی ستاد تبلیغات جنگ به مدت ۲ سال، عضویت در هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید وزارت مسکن و شهرسازی، مدیریت عاملی شرکت فرهنگ فیلم و ... اشاره کرد.

 

ایزدی در سال ۱۳۶۲ بود که به نگارش و چاپ کتاب زندگینامه آیت‌الله منتظری اقدام کرد. این کتاب در دو جلد و با عنوان «فقیه عالیقدر» (عنوانی که آیت الله خمینی برای آیت‌الله منتظری به کار برده بود) مهمترین و کامل‌ترین مرجع در خصوص زندگی سیاسی و علمی مرحوم آیت‌الله منتظری به شمار می‌رود.

 

گفتنی است مصطفی ایزدی بیشتر از بیست جلد کتاب تالیف و منتشر کرده‌است که بیشتر آنان در حوزه زندگینامه نویسی شخصیت‌های بزرگ پس از انقلاب، نقد سیاست داخلی، ژورنالیسم و امور فرهنگی است.

کتاب اخیر وی هم با عنوان «فرهنگ معابر تهران» از سوی مرکز مطالعات جغرافیایی شهرداری تهران به چاپ رسیده‌است . از وی همچنین بیش از ۴۰۰ مقاله و نقد در روزنامه‌ها داخلی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و روزنامه نگاری منتشر شده است.

     

راه مشروعیت از لبنان و قم می گذرد؟!

Posted:

فرشید آل داوود
جرس: این روزها رسانه ها و سایت های خبری وابسته به اصولگرایان تمام اهتمام خود را به سفر های پر حاشیه احمدی نژاد  به لبنان و آقای خامنه ای به قم اختصاص داده اند. رادیو و تلویزیون حکومتی نیز از این قافله عقب نمانده و طی بخشهای مختلف خبری و کلیپ های میان برنامه ای با آب و تاب فراوان به تحلیل و ارزیابی سفر انجام شده و سفر پیش رو می پردازد.

 

نمایش حضور احمدی نژاد در لبنان آن گونه که پیش بینی می شد به یک نمایش از قبل برنامه ریزی شده مبدل شد.


عوامل طرفدار جمهوری اسلامی تبلیغات برای حضور احمدی نژاد را از مدتها قبل از آغاز سفر وی آغاز کردند.


درست شبیه کاری که هم اکنون برای سفر رهبر جمهوری اسلامی  به قم در حال انجام است.


شباهت های رفتار تبلیغاتی جمهوری اسلامی در درون و برون مرزها همزمان با سفر احمدی نژاد به لبنان و در آستانه سفر آقای خامنه ای به قم به اندازه ای چشمگیر است که به راحتی می توان کلید واژه های تبلیغاتی به کار رفته در سفر به لبنان را برای سفر قم هم پیش بینی کرد.


در این بین سایت ها و رسانه های نزدیک به قالیباف شهردار تهران تلاش کردند از بزرگ نمایی سفر احمدی نژاد به لبنان بکاهند و صرفا اخباری معمولی و مختصر از آن را بازتاب دهند.


رسانه های نزدیک به محسن رضایی نیز چندان به نقل آب و تاب های سفر رئیس دولت ایران به لبنان نپرداختند.


این در حالی است که رسانه های نامبرده از هم اکنون در باره آنچه برکات سفر رهبر نظام به قم می دانند، مطالبی را درج و منعکس می کنند.


ایرنا رسانه در انحصار دولت ، در بست در خدمت سفر احمدی نژاد به لبنان قرار گرفته و تقریبا تمام بخشهای اصلی خبری آن به انعکاس بعضا دستکاری شده رخدادهای اصلی و حاشیه ای این سفر قرار دارد.


تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی نیز چهارشنبه شب در فواصل کوتاه میان برنامه ای با پخش تصاویر استقبال لبنانی ها از احمدی نژاد کوشید مشروعیت دولت ایران را فرا مرزی نشان دهد.


در تصاویر پخش شده ، کلیپ های عربی با مضمون تمجید از خامنه ای و احمدی نژاد ارائه می شد که ذهن مخاطب به برداشت خاص برخی مفاهیم و از جمله مشروعیت مطلق نظام جمهوری اسلامی در لبنان سوق می داد.


میهمانی پر زحمت !

جمهوری اسلامی  با ایجاد هیاهو کوشید تصویری شعف انگیز از حضور احمدی نژاد در لبنان که آن را عمق استراتژیک خود می نامد، ارائه کند.


حضور احمدی نژاد در لبنان باعث شد تا رژیم اسرائیل یک بار دیگر تعدی به خاک لبنان را بی محابا بپندارد. بر همین اساس همزمان با حضور رئیس دولت ایران در لبنان هواپیماهای جاسوسی اسرائیل حریم هوایی لبنان را نقض کردند.


بر اساس این گزارش، هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین صهیونیست ها از صبح دیروز به میمنت حضور احمدی نژاد آسمان شماری از روستاها و شهرهای دو بخش غربی و مرکز جنوب لبنان را نقض کرده و به مدت سه ساعت متوالی در ارتفاع پایین گشت زنی کردند .


این گشت زنی ها ، در آسمان مناطق 'تفاح'، 'شرق صیدا'، 'خیام'، 'مرجعیون' و 'عرقوب' دیده شده است.


فرماندهی ارتش لبنان نیز در بیانیه ای نقض حریم هوایی لبنان را تائید کرد..


نکته جالب آنکه با وجود هیاهوهای خبری ایجاد شده از سوی هواداران احمدی نژاد مبنی بر احتمال ترور وی ، به نظر می رسد که این موضوع تا حدی با اغراق و بزرگ نمایی عنوان شد تا بهره برداری های لازم سیاسی از اهمیت حضور احمدی نژاد در لبنان صورت بگیرد.


عدم حضور ملموس حسن نصرالله در جشن میدان الرایه و سخنرانی وی از طریق ویدئو کنفرانس نشان داد که وضعیت امنیتی برای حضوررهبر حزب الله چندان مناسب نیست .


بنا به گزارش منابع موثق، اینک مسئولان امنیتی حزب الله نیز با درک حجم توطئه از ظاهر شدن سید حسن نصر الله در اماکن عمومی و حتی خصوصی جلوگیری می کنند و دیدار وی با مسئولان لبنانی و غیر لبنانی با هماهنگی کامل مسئولان امنیتی حزب الله و به صورت کاملا مخفیانه صورت می گیرد و خبر این دیدارها بعد از گذشت مدتی و پس از کسب موافقت حزب الله به دست رسانه های خبری می رسد. حال مشخص نیست احمدی نژاد رهبر حزب الله را در کجا ملاقات کرده یا خواهد کرد.


تبلیغات غیر عادی سفر به قم

تبلیغات پیرامون سفر آقای خامنه ای به قم نیز با تبلیغات رسانه ای متعدد از چندی پیش آغاز شده و این در حالی است که هنوز تاریخ دقیق سفر وی اعلام نشده است.


بر اساس شواهد موجود، پس از کار تبلیغاتی گسترده بر روی سفر احمدی نژاد به لبنان و بمباران خبری مردم به در راستای القای مشروعیت برون مرزی نظام، پروژه سفر آقای خامنه ای به قم با شدت بیشتری آغاز خواهد شد.


این در حالی است که تا پیش از این هیچیک از سفر های درون مرزی آقای خامنه ای با این حجم وسیع از تبلیغات گسترده پیش از سفر همراه نبوده است.


در حال حاضر روزنامه های کشور هر روز اخباری برای آماده سازی اذهان مردم در خصوص سفر آقای خامنه ای به قم منتشر می کنند. وجه غالب بیشتر ارزیابی های رسانه های دولتی، ماورایی کردن سفر رهبر نظام و استفاده از واژه های گول زننده مذهبی همچون سفر پر خیر و برکت در راستای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی جامعه است.


اخبار رسیده از قم حاکی از تکاپوی شدید چماقداران برای وادار کردن مردم به استقبال از آقای خامنه ای است.


به گفته چند تن از دانشجویان ، گروههای موسوم به لباس شخصی که در حمله به دفتر آیت الله صانعی و آیت الله منتظری و هتک حرمت قرآن نقش  داشته اند، نقش بسیار فعالی در زمینه سازی به منظور استقبال پر شور از رهبری نظام عهده دار هستند.


از جمله این اقدامات آماده سازی یک طومار بلند بالا در راستای حمایت بی دریغ از رهبری نظام و توصیه به برخورد دندان شکن با آنچه آن را سران فتنه می نامند، می باشد.


محمد حجازي مديرمدرسه علميه امام محمدباقر(ع) استقبال از آقای خامنه ای در قم را در این برهه از زمان واجب قطعی اعلام کرده و به طلاب دستور داده که با حضور خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان داخلی بزنند.

 

 کتابچه هایی در سطح کلان در باره زندگی آقای خامنه ای در بین طلاب توزیع شده که در آن ضمن بزرگ نمایی هایی زندگی رهبر نظام بسیار ساده و بی آلایش معرفی شده تا به این وسیله زمینه اشتیاق به استقبال از رهبری چند برابر شود.


دبیر ستاد حوزوی استقبال از آقای  خامنه ای نیز از بسیج گسترده زنان حامی ولایت برای استقبال از خامنه ای خبر داده و گفته که گروههایی را به طور خود جوش ! در ختیار دارد که با عشق و علاقه به تهیه بنر برای نصب آن در سطح شهر مشغولند.


رئیس موسسه شیعه شناسی قم نیز می گوید: مردم قم عقده های خود از فتنه گران سال 88 را با رهبری در میان خواهند گذاشت.


حجت الاسلام  علي انصاري افزوده: همه چیز برای پذیرایی مهیاست.


آنگونه که منابع مطلع می گویند گروههای افراطی متشکل از برخی طلاب و جمعی از لباس شخصی های بی هویت قصد دارند با مانور بر روی اعتراضات پس از انتخابات درخواست برخورد شدید با رهبران جنبش سبز و آنچه آنها آن رافتنه گران می نامند،  مطرح کنند.


بر اساس این گزارش، روحانیون زیادی از قم به روستاهای اطراف گسیل شده اند تا به هر نحو ممکن مردم را برای استقبال غیر عادی از خامنه ای تشویق و تهییج کنند.


در آخرین این اقدامات برخی مردم شهرمحروم کهک متقاعد شده اند که با پای برهنه و مویه کنان به استقبال رهبری نظام بشتابند.


حجت‌الاسلام حسن خرمي آراني امام جمعه این شهر می گوید: مردم همچون سیل خروشان روان خواهند شد تا نقشه های دشمنان داخلی و خارجی خنثی شود.


با این حال حجت الاسلام  محمد حسن نبوي معاون تبليغ حوزه علميه قم می گوید هنوز تبلیغاتی صورت نگرفته اما مردم به صورت خود جوش اعلام آمادگی کرده اند.


وی با نادیده گرفتن بسیج کلیه امکانات شهر مدعی می شود که هنوز تبلیغات آغاز نشده و مشخص نیست اگر قرار باشد تبلیغات آغاز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد!


در حال حاضر تبلیغات و بزرگ نمایی سفر های داخلی و خارجی به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای مشروعیت بخشی موقت به نظام جمهوری اسلامی مطرح است و نظام با تمام قوا سعی دارد با خود جوش و غیر ساختگی نشان دادن استقبال های مردمی از سران، نشان دهد که مخالفان نظام، گروهی اقلیت بیش نیستند. این در حالی است که طی یک سال و نیم گذشته نه تنها به هیچیک از مخالفان قانونی اجازه تجمع و راهپیمایی داده نشده بلکه با هر گونه تحرک و تجمعی به طرزی وحشیانه برخورد شده و شمار زیادی کشته، ناپدید و بازداشت شده اند.

 

 

حسین فـرزین، فعال سیاسی مشهد بازداشت شد

Posted:

جـــرس: بنا به گزارش منابع خبری جرس، مهندس حسین فرزین، فعال سیاسی مشهد، و مسئول سابق روابط عمومی شهرداری آن شهر در دوره اصلاحات، صبح روز سه شنبه بیستم مهر ماه، به دلایل نامشخص توسط حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران مشهد، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.


این منبع خبری خاطرنشان کرد "تاکنون خانواده این فعال اصلاح طلب خبری از محل بازداشت و همچنین وضعیت جسمی وی نداشته و علت دستگیری وی نیز مشخص نشده است."


گفتنی است حسین فرزین از جانبازان شیمیایی جنگ هشت ساله ایران و عراق است و از بیماری قلبی، علاوه بر مشکلات تنفسی رنج می برد."


طی روزهای اخیر علاوه بر مهندس فرزین، علی شکوری راد، مهدی خزعلی و تعدادی از فعالان دانشجویی، تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی نیز بازداشت شده اند.

جدیدترین بازی قدرت ایران - گزارش سی ان ان

Posted:

به گزارش شبکه" سی ان ان" آسفالتی تازه  بر سر راهی که احمدی نژاد حرکت خواهد کرد با کمک مالی خود ایران در حال آماده سازیست. استادیم سخنرانی او نیز با هزنیه ایران در حال تکمیل است.بیشر هزینه بازسازی لبنان بعد از جنگ توسط قطر و ایران پرداخت شده است.

فرد لبنانی اقرار میکند که کاری که او(احمدی نژاد) برای این کشور کرده بی نظیر است.پلهایی که ساخته است، راه ها و کمک های مالی او. وی ادامه میدهد که در زمان جنگ کل خانه اش ویران شده ولی هزینه همه چیز حتی وسایل داخل خانه اش را ایران بهش داده است.
در این گزارش آمده که بعضی شیعیان هم مخالف احمدی نژاد هست. به نظر این شبکه سفر احمدی نژاد برای نشان دادن نفوظ ایران به کشورهای منطقه و آمریکا بوده است

 

 

مراقبت های امنیتی در شهر قم - فیلم و تصویر

Posted:

  Get the Flash Player to see this rotator. var s1 = new SWFObject("http://www.rahesabz.net/picstories/image/88/tir/Base/simpleviewer.swf","flashContent", "600", "600", "9.0.124"); s1.addParam("allowfullscreen","true"); s1.addVariable("galleryURL" , "http://www.rahesabz.net/picstories/image/88/mehr/yegan vijeh ghom/gallery.xml"); s1.addVariable("width","600"); s1.addVariable("height","600"); s1.write("container");

 

 

لینک دانلود عکسها و ویدیو

 

سما نورانی به دادگاه انقلاب تهران احضار شد

Posted:

جرس: سما نورانی دانشجوی محروم از تحصیل بهایی و از اعضای جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی با احضاریه کتبی برای شرکت در جلسه دادگاه در روز 10 آبان 89 به شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران احضار شد.

 

به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، در برگه احضاریه از اتهامات وی نامی برده نشده است ولی در جلسه دفاع آخر در روز یکم شهریور 89 وی به اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام شده است. نورانی اتهامات مذکور را رد کرده و اعلام داشته است تمامی فعالیت‌های وی در راستای احقاق حقوق خود و دیگر محرومین از تحصیل و از راه های کاملا قانونی انجام پذیرفته است.

 

سما نورانی، دانشجوی محروم از تحصیل بهایی و یکی از فعالان حق تحصیل است که در تاریخ 12 اسفند 88 در شیراز بازداشت شده و به بند 2 الف سپاه در زندان اوین منتقل شده بود. وی در مهرماه ۸۷ در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه سهند تبریز پذیرفته شد اما پس از گذراندن سه ترم اخراج شد. این فعال حق تحصیل در تاریخ 6 اردیبهشت 89 با تودیع وثیقه از بند « 2 الف » سپاه در زندان اوین آزاد شده بود.

 

لازم به ذکر است سما نورانی پیشتر در اواخر اردیبهشت 85 توسط نیروهای امنیتی به همراه گروهی که خدمات اجتماعی انجام می داده اند در پرونده ی موسوم به پرونده 54 نفر در شیراز بازداشت شده و در نهایت به یک سال حبس تعلیقی و 3 سال شرکت در کلاس های تبلیغات اسلامی محکوم شده بود .
 

بانگ دیرهنگام

Posted:

محمد جواد اکبرین


 

چهاردهم فوریه سال  ۲۰۰۵ساعتی پس از انفجار بیش از یک تُن تی.ان.تی در مرکز بیروت که به کشته شدن رفیق حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان و هیئت همراهش انجامید جشن و سرور و پخش شیرینی ضاحیه جنوبی بیروت (منطقه استقرار حزب الله و شیعیان هوادارش) را فرا گرفت. همان شب شرکت کنندگان در مراسم سوگواری دهه محرم در سفارت جمهوری اسلامی نیز این واقعه را به یکدیگر تبریک می گفتند.

حالا بیش از پنج سال گذشته از آن روزها و دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری و همراهانش از شواهد دخالت حزب الله در این ترور سخن می گویند همان طور که پس از پنج سال حزب الله می گوید که این ترور کار اسرائیل بوده و حسن نصرالله بارها او را شهید خوانده است. محمود احمدی نژاد به لبنان رفته و از نخست وزیر فقید لبنان یاد می کند اما هنگامی که نام فرزندش "سعد حریری" که اینک رئیس دولت لبنان است را به زبان می آورد استقبال کنندگان احمدی نژاد این نام را هو می کنند بخلاف وقتی که از نبیه بری رئیس پارلمان نام می برد و سوت و کف فضا را پر می کند. نه در اینکه سعد حریری منتخب اکثریت لبنانی ها برای ریاست دولت است تردیدی وجود دارد و نه آنها که نامش را به سخره می گیرند و هو می کنند از خارج لبنان آمده اند.

همه چیز روشن به نظر می رسد؛ استقبال کنندگان احمدی نژاد اکثریتی نیستند که برای سعد حریری به عنوان نخست وزیر منتخب احترام قائلند؛ آنها اکثریت شیعیانی هستند که یک هجدهم طوائف لبنان و بخشی از یک سوم جمعیت موجود در این کشور را تشکیل می دهند.  آنجا که مردم جمع شده اند "مدینة الریاضیة" نیست؛ همان استادیوم پرشکوهی نیست که در قلب پایتخت لبنان، خاتمی را در سال 2003 در آغوش گرفت؛ اینجا که او برای مردم سخن می گوید استادیومی کوچک به نام "ملعب الرایة" در قلب محله حزب الله نشین جاموس در حومه جنوبی بیروت است.
  حالا سالها گذشته از فوریه 2005 و همان جریانی که رفیق حریری را همدست صهیونیست ها می خواند و هوادارانش ترور او را جشن گرفتند امروز متهمان دادگاه بین المللی هستند. تلاش احمدی نژاد برای تجلیل از حریری و تلاش سید حسن نصرالله برای شهید خواندن او، بانگ دیر هنگام است. امروز بسیاری از لبنانی ها باور ندارند حزبی را که وقتی با رقبایش به اختلاف رسید در هفت می سال 2008 با شعار حفظ سلاح مقاومت، دست به تلاشي مسلحانه براي سرنگوني دولت زد و با حمله به ‏خيابانها، موسسات، به تعطيلي کشاندن فرودگاه و بستن راههاي ارتباطي و به آتش کشيدن ساختمان روزنامه، ‏راديو و تلويزيون "المستقبل" ارگان فراکسيون اکثريت، اسلحه‌ي مقاومت در برابر دشمن خارجي را به روي ‏رقيب سياسي داخلي نشانه گرفت و پيش‌بيني تحليلگران از سالها پيش مبني بر خطرات مهار نشدن سلاح ‏حزب‌الله، به واقعيت پيوست.‏

این در حالی است دبير کل حزب‌الله، روزگاري در پاسخ به اعتراض نسبت به "سرازير شدن سلاح از ايران"، ‌به مردم لبنان و ‏رقيبان سياسي‌اش وعده داده بود که سلاح مقاومت تنها در مقابل اسرائيل و براي آزادسازي سرزمينهاي ‏اشغالي به کار گرفته خواهد شد.
مشکل مشترک دبیر کل حزب الله لبنان و رئیس دولت ایران "فقدان صداقت" است و این مانورها و خطبه ها و خطابه ها به کار بازگرداندن اعتماد رفته نمی آید.‏


نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.