جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


دلنوشته رضا خندان برای همسر دربندش نسرین ستوده

Posted:

جرس: نسرین ستوده، وکیل دادگستری که از یک ماه پیش در بازداشت به سر می‌برد، دیروز با همسرش تماس گرفت و خبر اعتصاب غذای خود را تایید کرد، روزی که فردای آن، سالروز ازدواجش و روز جهانی کودک بود. در چنین روزی او همچنان در سلول انفرادی و اعتصاب غذا به سر می برد و فرزندان خردسالش هر روز بیشتر بی تاب دیدن مادر می شوند.

 

به گزارش کلمه، رضا خندان همسر نسرین ستوده متن کوتاهی را به این مناسبت، خطاب به وی نوشته که به شرح زیر است:

 

بوی عطر مریم

هرسال پانزدهم مهر بوی عطر مریم در خانه‌مان می‌پیچد.

در چنین روزی گل مریم سال‌هاست که با ماست.

امسال اولین باری است که در سالگرد ازدواجمان کنار هم نیستیم.

ولی بیش از همیشه به یاد هم هستیم.

و بیش از همیشه به یاد کودکان‌مان که فردا روز آن‌هاست.

آنها نیز اولین بار است روز کودک را بدون حضور مادرشان سپری می‌کنند.

عزیزم روزت مبارک – بچه‌ها روزتان مبارک

به امید روزهای شاد باهم بودن
 

سفیر جمهوری اسلامی در کابل: محموله کشف شده مواد “محترقه” بوده است نه “منفجره”

Posted:

جرس: سفیر جمهوری اسلامی در کابل، اخبار مربوط به انتقال مواد منفجره از سوی ایران به افغانستان را تکذیب کرد و گفت که این مواد "محترقه" بوده است نه "منفجره.


به گزارش ایسنا، فداحسین مالکی در واکنش به خبر انتقال مقادیر قابل توجهی مواد منفجره از ایران به افغانستان اظهار کرد: محموله‌ مورد نظر در اخبار برخی رسانه‌ها، توسط یکی از تجار افغان از چین به افغانستان ترانزیت شده است و در بررسی‌های اولیه مشخص شد این محموله حاوی مواد محترقه بوده است نه منفجره و توسط یک شرکت افغان به افغانستان منتقل شده است.


وی همچنین مدعی شد: از همان ابتدای انتشار چنین خبری مشخص بود توطئه‌ای علیه ایران در جهت شیطنت‌هایی که قبلا انجام می‌شده است، در کار است.


گفتنی است روز چهارشنبه گذشته خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات پلیس افغانستان در استان نیم‌روز اعلام کرد که "حدود ۲۰ تن مواد منفجره" در این استان کشف شده که از ایران به افغانستان وارد شده است.


این خبرگزاری به نقل از معاون رئیس پلیس استان غربی نیم‌روز در همسایگی ایران گفته بود که مواد منفجره مذکور تحت عنوان "خوراک و اسباب‌بازی و وسایل آشپزخانه" وارد افغانستان شده است.


محمدموسی رسولی، معاون رئیس پلیس نیم‌روز، در آن زمان گفت که این ۲۰ تن مواد منفجره روز سه‌شنبه گذشته در کانتینری که از ایران وارد افغانستان شده بود کشف شده است.


همچنین رادیوفردا گزارش داده است که پیش از این، در اوایل فروردین‌ماه نیز روزنامه بریتانیایی ساندی تایمز از قول چند تن از رهبران طالبان اعلام کرده بود که صدها نیروی طالبان به کمک ایران در اردوگاهی در زاهدان برای ساخت بمب کنار جاده‌ای و عملیات تخریبی آموزش دیده‌اند.


روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال نیز در مردادماه گذشته در گزارشی بر اساس اسناد افشاشده ارتش آمریکا به نقش تهران در حمایت‌های پنهان مالی، تسلیحاتی، آموزشی و پناه دادن به شورشیان طالبان در خاک خود "به منظور مبارزه علیه نیروهای ائتلاف در افغانستان" اشاره کرد.


در مقابل مقامات جمهوری اسلامی از جمله محمود احمدی‌نژاد حمایت از طالبان به منظور ایجاد بی‌ثباتی در افغانستان را بارها انکار کرده‌اند.


به گفته خبرگزاری فرانسه، مقامات ارشد در دولت حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، نیز اعلام کرده‌اند که شواهد و مدارکی دال بر حمایت ایران از طالبان نیافته‌اند.
 

عکس خبری - دیدار زهرا رهنورد با خانواده شهید باکری

Posted:

  Get the Flash Player to see this rotator. var s1 = new SWFObject("http://www.rahesabz.net/picstories/image/88/tir/Base/simpleviewer.swf","flashContent", "600", "600", "9.0.124"); s1.addParam("allowfullscreen","true"); s1.addVariable("galleryURL" , "http://www.rahesabz.net/picstories/image/88/mehr/didar rahnavard bakeri/gallery.xml"); s1.addVariable("width","600"); s1.addVariable("height","600"); s1.write("container");

موسوی و رهنورد با علیرضا بهشتی شیرازی دیدار کردند

Posted:

جرس: میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در دیدار با علیرضا بهشتی شیرازی، از صبر و استقامت او در دوران زندان تجلیل کردند.

 

به گزارش کلمه، بهشتی شیرازی دراین دیدار که در نخستین روز آزادی اش انجام گرفت، گزارشی مختصر از دوران بازداشت‌اش را به موسوی ارائه و روحیه زندانیان سیاسی به ویژه زندانیان حوادث پس از انتخابات را خوب و مقاوم توصیف کرد.

 

او که مشاور ارشد میر حسین موسوی است یکشنبه شب (یازدهم مهر ماه) پس از تحمل نه ماه حبس از زندان اوین آزاد شد.

 

بهشتی شیرازی در دوران نخست وزیری موسوی دبیر هیات دولت بود و پس از کناره گیری موسوی او نیز به کار های فرهنگی مشغول شد و همواره به عنوان یک شخصیت فرهنگی به فعالیت ادامه داد. او با حضور موسوی در عرصه انتخابات به عنوان مشاور موسوی به عرصه ی سیاست بازگشت؛ وی همچنین تالیفات فرهنگی و مذهبی دارد.

 

سردبیر روزنامه کلمه سبز ماه‌های نخست بازداشت خود را در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ اوین گذراند و پس از آن به اندرزگاه هفت زندان اوین و سپس به همراه دیگر مشاوران ارشد موسوی، عرب مازار و بهزادیان نژاد به بند ۳۵۰ این زندان منتقل شد .او تا آخرین روز بازداشتش به همراه جمعی دیگر از زندانیان سیاسی در همین بند نگهداری شد .
 

بانك مركزي: به جز لبنيات و مرغ، همه اقلام گران شده‌اند

Posted:

جرس: از 11 قلم كالاي مورد بررسي بانك مركزي در هفته دوم مهر ماه، در مقايسه با هفته مشابه ماه قبل، به جز لبنيات و گوشت مرغ، همه اقلام قيمت‌شان افزايش يافته است. همچنين قيمت تخم‌مرغ در اين هفته نسبت به هفته قبل بيشترين افزايش و به ميزان 21.5 درصد رشد يافته است.

 

به گزارش ایسنا، خلاصه نتايج گزارش هفتگي بانك مركزي از متوسط قيمت خرده‌فروشي برخي از مواد خوراكي در تهران در هفته منتهي به نهم مهر ماه امسال نشان مي‌دهد از 11 قلم كالاي مورد بررسي تخم‌مرغ بيشترين افزايش قيمت را نسبت به هفته قبل از اين بررسي داشته است.

 

بر اين اساس، در حالي كه قيمت تخم‌مرغ، ميوه‌هاي تازه، گوشت قرمز، حبوبات، روغن نباتي، سبزي‌هاي تازه، چاي و برنج در هفته منتهي به نهم مهر ماه نسبت به هفته ماقبل خود به ترتيب 21.5 درصد، 4.3 درصد، 1.4 درصد، 0.8 درصد ، 0.7 درصد، 0.3 درصد، 0.1 درصد و 0.1 درصد رشد داشته‌اند، قيمت گوشت مرغ به عنوان تنها قلمي كه روند قيمت‌ آن نزولي بوده، به ميزان 3.1 درصد كاهش يافته است.

 

لبنيات و قند و شكر قيمت ثابتي داشته‌اند

 

براين اساس، اين روند در مقايسه با هفته مشابه ماه قبل نيز تقريبا به همين شكل است و به جز لبنيات و گوشت مرغ، بقيه اقلام روند صعودي‌ داشته‌اند.

 

در مورد قيمت تخم‌مرغ كه در هفته منتهي به نهم مهرماه نسبت به هفته مشابه ماه قبل نيز 13.8 درصد رشد داشته، مي‌توان به رقم سه هزار و 209 تومان در سطح شهر اشاره كرد كه اين رقم طبق محاسبات بانك مركزي كشور اعلام شده است.

 

طبق اين گزارش، قيمت هر شانه تخم‌مرغ حدود دو كيلوگرم در سطح شهر، در هفته قبل از اين بررسي دو هزار و 642 تومان و در هفته مشابه ماه قبل نيز دو هزار و 820 تومان بود.

 

در ميادين شهرداري نيز قيمت هر شانه تخم‌مرغ دو هزار و 800 تا سه هزار تومان اعلام شده است.
 

نرخ تورم صعودی می‌شود

Posted:

جرس: براساس گزارش بانک مرکزی، نرخ تورم در شهریورماه سال جاری، از 8.8 درصد به 8.9 درصد افزایش یافته است.

 

به گزارش مهر بر اساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از خلاصه نتایج به دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه 100=1383 ( 359 قلم کالا و خدمت ) در شهریورماه 1389 نشان می‌دهد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در شهریور ماه 1389 نسبت به ماه قبل 8/0 درصد افزایش یافت. در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، شاخص مذکور 0/10 درصد رشد داشته است.

 

همچنین نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به شهریور1389 نسبت به 12 ماه منتهی به شهریور 1388 معادل 8.9 درصد است، این درحالی است که نرخ تورم در 12 ماه منتهی به تیر و مردادماه امسال به ترتیب 9.1 و 8.8 درصد بوده است. در عین حال، نرخ تورم در 12 ماهه منتهی به فروردین ماه 10.4 درصد، در اردیبهشت ماه 9.9 و در خردادماه 9.4 گزارش شده است.

 

به عبارت دیگر، روند کاهشی نرخ تورم در سال‌جاری برای نخستین‌بار در شهریورماه متوقف و این نرخ از 8.8 درصد به 8.9 درصد افزایش یافته است. برهمین اساس، پیش‌بینی محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی مبنی‌بر نرخ تورم 7 درصد در پایان شهریورماه - در صورت عدم اجرای هدفمندی یارانه‌ها تا مهرماه - نیز درست از آب درنیامده است.

 

البته به نظر می‌رسد با آغاز اجرای هدفمندی یارانه‌ها در کشور نرخ تورم حداقل بیش از 11 درصد افزایش یابد.
 

رضا ملک دوباره به زندان انفرادی منتقل شد

Posted:

جرس: رضا ملک، زندانی سیاسی پس از تحمل سه ماه حبس در سلول انفرادی بند ۲۴۰ هفته قبل به اندرزگاه هفت زندان اوین منتقل شد اما دو روز پیش مجددا به سلول انفرادی بازگردانده شده است.


براساس گزارش های رسیده به کلمه، این زندانی بیش از ۷۰ سال سن دارد و ده سال در زندانهای اوین و رجایی شهر محبوس بوده است و شرایط جسمانی نامناسبی دارد. او در این مدت بارها به سلول انفرادی منتقل شده و حتی مدتها در زندان نامناسب قزلحصار محبوس بوده است .


ملک که قبل از بازداشت سمت معاونت تحقیق و بررسی وزارت اطلاعات در دوره تصدی گری علی فلاحیان را بر عهده داشته در ارتباط با موضوع قتلهای زنجیره ای بازداشت شده و گفته می شود دلیل بازداشت وی این است که در افشاگری‌های آن قتل ها نقش به سزایی داشته است .


او همچنین چند بار با ارسال نامه ها، اسناد و فیلم هایی از داخل زندان سعی کرده است اسراری را از زمان ماموریت خود فاش کند.
 

یک کارشناس اقتصادی: بیشتر واگذاری‌های اخیر از دولت به شبه دولتی‌ها بوده است

Posted:

جرس: یک کارشناس اقتصادی گفت: به جز واگذاری سهام عدالت و برخی واگذاری‌های دیگر، اکثر واگذاری‌های اخیر در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی، از دولت به شبه دولتی‌ها بوده یا برای رد دیون انجام شده است.

 

به گزارش ایسنا، محمد نقی‌زاده با بیان اینکه واگذاری‌ امور به بخش خصوصی، تنها بخشی از اجرای اصل 44 قانون اساسی است که البته به طور کامل و دقیق صورت نمی‌گیرد، ابراز کرد: به عنوان مثال، بازرگانی پتروشیمی با نام MPC فعالیت دارد و برند ایران در زمینه پتروشیمی است؛ این برند تنها به یک شرکت واگذار شد. در حالی که می‌توانستیم با واگذاری این شرکت به بخش‌های مختلف، صادرات کشور را توسعه دهیم.

 

وی با بیان اینکه اینگونه واگذاری‌ها نشان از بی دقتی به اصل 44 قانون اساسی است، تاکید کرد: تذکر مقام معظم رهبری در زمینه روح اصل 44 قانون اساسی و سیاست‌های این قانون به موقع و به جا بود؛ به‌گونه‌ای که روح اصل 44 در واقع ورود ثروت همه مردم در سرمایه‌گذاری و شکوفا شدن اقتصاد کشور است.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بستر مناسب برای حضور مردم در عرصه اقتصادی یعنی فراهم کردن فضای کسب و کار مناسب است. در حالی که برخی فکر می‌کنند همه اصل 44، گرفتن تمام ثروت از دولت و دادن آن به مردم است یا واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی است.

 

نقی‌زاده ادامه داد: دنیا به سمت خصوصی‌سازی رفته است و ما باید برای جبران این عقب‌ماندگی به سرعت مشکلات را برطرف کنیم.
 

امامان جمعه و تاکید بر”جایگاه ولایت”

Posted:

جرس: تاکید بر "جایگاه بلند ولایت فقیه"، "رهنمودهای کارگشاری رهبری" و "هدف‌گیری ولایت توسط دشمنان" از موضوعاتی بود که نمایندگان ولی فقیه، برای چندمین هفته متوالی در دستور سخنرانی روز جمعه خود داشتند.


وجود  آقای خامنه‌ای به عنوان "تنها شخص دارای ملاک برای رهبری" و تلاش برای نشان دادن رابطه حسنه وی با علما، از دیگر موضوعات دستوری امامان جمعه برای سخنرانی نماز جمعه ۱۶ مهر ماه بود.


 تنها تعداد معدودی از خطیبان جمعه، به موضوع درگیری مسلحانه روز گذشته که طی آن ۱۴ کشته و زخمی برجای ماند اشاره کرده‌اند.


تهران: ولايت فقيه خار در چشم و استخوان در گلوي دشمنان است


 امام جمعه موقت تهران "عزت، حيات و سر‌بلندي امروز ايران اسلامي را از ولايت فقيه" دانست و مدعی شد: ولايت فقيه خار در چشم و استخوان در گلوي دشمنان ‌است و به همين دليل دشمنان يك لحظه از تضعيف ولايت فقيه و شخص ولي فقيه دست بر نمي‌دارند.


سيد‌احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اينكه "هم اكنون حوزه علميه و مردم قم در خط مقدم پشتيباني از نظام اسلامي قرار دارند" ادامه داد: حوزه علميه قم و قاطبه حوزويان به فضل خدا حامي نظام اسلامي هستند و يك قدم عقب نخواهند نشست.


امام جمعه موقت تهران خطاب به افرادی که آنان را "بدخواهان نظام اسلامي" خواند و مدعی شد طي هفته‌هاي اخير "شديدترين دروغ‌پردازي‌ها را در رابطه با حوزه علميه" داشتند، گفت: دشمنان آرزوي جدايي حوزه علميه از نظام اسلامي و ولايت فقيه را به گور خواهند برد.


خاتمي به سفر قريب‌الوقوع رهبری به شهر قم اشاره و اظهار کرد: ان‌شاءالله مقام معظم رهبري با رهنمودهاي الهي و كارگشاي خود بهترين هديه را به جهان اسلام و امت اسلامي و مردم قم عنايت خواهند كرد.


خاتمي با تاكيد بر "ضرورت باوركردن وجود دشمن و غافل نشدن از آن"، اظهار مدعی شد: دشمن با يك نظام سياسي طرف نيست، بلكه با يك نظام ديني طرف است و دعواي ما با دشمن بر سر دين است، چراكه دنياي استكبار و دشمن نمي‌تواند يك نظام مقتدر اسلامي را در منطقه تحمل كند. اگر دشمن با ما درگير است، با ايران اسلامي درگير است نه ايران، چرا‌كه ايران قبل از انقلاب نيز بود و با دشمن همراهي مي‌كرد. بنابراين تا ما اسلامي هستيم، دشمن داشتيم، داريم و خواهيم داشت.


امام جمعه موقت تهران، تورم و بيكاري جوانان را از موضوعات مهم براي مردم دانست و‌ با بيان اينكه مردم از بيكاري فرزندان خود مي نالند، تأكيد كرد: نبايد منكر اصل فقر شد اما شهادت مي‌دهم كه دولت‌هاي بعد از انقلاب از آغاز تاكنون پيوسته دغدغه معيشت تورم و بيكاري جوانان را داشته‌اند، اما اين موضوع بايد برنامه ريزي شده باشد.


وي با اشاره به اظهارات اخیر جمعی مبني بر از بين رفتن جمهوريت نظام اشاره کرد و مدعی شد: جمهوريت يعني تأثير‌گذار بودن راي مردم و ديديم كه 85 درصد مردم سال گذشته در پاي صندوق‌هاي راي حاضر شدند و اگر اين جمهوريت نبود پس جمهوريت چيست؟

 

مشهد: زن بي‌حجاب كليد و منشا همه‌ مشكلات است

امام جمعه مشهد گفت: براي انجام كار فرهنگي، ابتدا بايستي فرهنگ‌سازي صورت گيرد كه اين امر از اول انقلاب تاكنون صورت گرفته و امروز نيز رو به رشد است.

 

به گزارش ایسنا، سيد احمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي عبادي- سياسي اين هفته نماز جمعه مشهد مدعی شد: تمام بدبختي‌هايي كه در جريان حاكميت دو قرنه استعمار در اين كشور به وجود آمد به دليل سكولارسازي تعليم و تربيت در آموزش و پرورش بود كه از زمان قاجاريه و با برداشته شدن دين و قرآن از نسل آموزش، به مدت دو قرن اين ملت را زير چكمه‌هاي استعمارگران قرار داد.

 

وي ادامه داد: با گذشت 30 سال از بيرون راندن استعمارگران از مملكت و جنگ با استكبار، هم‌اكنون اگر در جريان مقابله با استكبار و حركت‌هاي استقلال‌طلبانه در داخل كشور با مشكلي مواجه‌ مي‌شويم، در بررسي ريشه مشكل به كارشناسان و مديراني برمي‌خوريم كه در يك بستر سكولار فعاليت كرده‌اند.

 

وي ضمن نامبردن از بي‌حجابي در كشور به عنوان يك ناهنجاري اظهار عقیده کرد: متاسفانه هم اكنون ميانگين سن ارازل و اوباش بين 18 تا 21 سال است، جوانان معصومي كه از درون خانواده‌ها برخاسته‌اند. يك جوان 18 ساله كجا درس اوباشگري آموخته است؟! آنچه كه اين جوان معصوم را به دنبال فحشا مي‌كشاند، بي‌حجابي زن بي‌حجاب است زيرا وقتي غريزه‌ جنسي يك جوان طوفاني شد، وي به فساد و فحشا كشيده مي‌شود و مفاسد اخلاقي، اجتماعي و ناامني‌هاي فوق‌العاده‌اي كه ناموس مردم را به مخاطره انداخته است، نتيجه آن است.

 

عضو خبرگان رهبري با بیان این که "زن بي‌حجاب كليد و منشا همه‌ اين خرابي‌ها است"، ادامه داد: نيروي انتظامي كه احياگرخون شهدا و جبهه است بايد با اين موارد با قدرت برخورد كند نه به اين معنا كه دختر بي‌حجاب را با زدن و زندان انداختن با حجاب كنيم، بلكه بايد با كار فرهنگي با حجاب شود و اما جلوگيري از ناهنجاري بايد با اقتدار كامل نظام صورت گيرد.


قم: حوزه با تمام وجود منتظر مقام ولايت است

 امام جمعه قم گفت: حوزه با تمام وجود منتظر مقام عظماي ولايت بوده و كساني كه مي‌خواهند با به كاربردن برخي تعبيرات آن ناراحتي دروني خود را خاموش كنند خواهند ديد كه مردم قم به نمايندگي از ملت ايران استقبال گرمي از رهبر فرزانه انقلاب خواهند داشت.

 

به گزارش فارس، سيدهاشم حسيني‌بوشهري امروز در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم با اشاره به روز جهاني كودك گفت: بايد توجه داشته باشيم كه كودكان امروز ما آينده‌سازان و مردان فردا هستند و از اين رو تربيت آنها بسيار اهميت دارد. نبايد به گونه‌اي باشد كه تربيت كودكان را فراموش كرده و به آنها سطحي نگاه كنيم، بلكه كودكان نيازمند تربيت بوده و بايد به آنها محبت كنيم.


وی ادامه داد: دشمن برنامه‌هاي خود را در قالب لوح‌هاي فشرده و كارتون‌ها ارائه داده كه توسط آنها فرهنگ غرب را گسترش مي‌دهد. متاسفانه برخي مهدها و پيش‌دبستاني‌هاي ما به كودكان آموزش رقص مي‌دهند كه بايد در اين خصوص هوشيار باشيم.


امام جمعه در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز رئيس جمهور آمريكا عده‌اي را جمع كرده و مانور صلح طلبي راه‌ انداخته و البته كسي گوش به حرف او نمي‌دهد. روزي آمريكاي لاتين حياط خلوت آمريكا بود اما امروزه به يك تهديد براي آمريكا تبديل شده است.


وي افزود: رئيس جمهور ايران در آن سفري كه به تعبير مقام معظم رهبري پر مغز بود همه مسائل را مطرح كرده و ما شكست ابرقدرتي آمريكا را ديديم. در اين سفر رئيس جمهور همه بساط ابرقدرتي آمريكا را به هم ريخته و كساني كه برنامه‌ريزي كرده بودند با ايشان مصاحبه نكنند زودتر از همه وقت مصاحبه گرفتند.


حسيني‌بوشهري در پايان به سفر رهبري به قم اشاره كرد و بيان داشت: مردم قم براي حضور ايشان لحظه شماري مي‌كنند و اشك شوق مي‌ريزند و همه منتظر قدوم مبارك ايشان هستيم.


وي ادامه داد: با سفر ايشان، شهر قم رشد كرده و توسعه مي‌يابد كه شاهد اين موضوع در خصوص سفر گذشته ايشان نيز بوده‌ايم.

 

تبریز: دوران اضمحلال و فروپاشي امپراطوري آمريكا فرا رسيده است


امام جمعه تبريز گفت: طبق آمار، ارقام و اسناد با اطمينان كامل مي‌شود گفت، نه تنها دوران ابرقدرتي آمريكا به سر آمده بلكه دوران اضمحلال و فروپاشي امپراطوري آمريكا فرا رسيده است.

 

آيت‌الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اظهار داشت: ركود اقتصادي، افزايش بيكاري، خودكشي 33 هزار نفر و برخوردار نبودن 49 ميليون نفر از شهروندان‌ آمريكايي از غذايي كافي تنها بخشي از آماري است كه خود مسئولان آمريكايي به آن معترف هستند كه وضع آشفته آمريكا را بيش از هر جاي دنيا نمايان مي‌كند.


نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با بيان اينكه علم و دانش اقتدار هر كشوري است، ابراز داشت: عزت ايران اسلامي درسايه اقتدار علمي و توليد دانش، روز به روز بيشتر مي‌شود.


آيت‌الله شبستري هدف نظام اسلامي از پيشرفت علمي را مغاير با اهداف غربي‌ها خواند و و گفت: هدف اصلي جمهوري اسلامي براي دستيابي به پيشرفت علم و فناوري، توسعه فضايل انساني و دفاع حقيقي از حقوق انسان است. ما علم را براي دستيابي به اقتدار حقيقي و برافراشتن پرچم عدالت و انسانيت در جهان دنبال مي‌كنيم تا بتوانيم ضمن حمايت از مظلوم، در مقابل ظلم و جور ستمگران و سلطه جويان ايستادگي كنيم.


نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي فتواي اخير رهبري را "عامل تحكيم وحدت بين مسلمانان و آن را اقدامي بجا و مدبرانه و نفوذ كلام مقام ولايت در جهان" خواند.


اصفهان: بازاري‌ها به جاي نق زدن بهتر است با دولت همكاري كنند

 

امام جمعه اصفهان گفت: دولت چند سال است كه مشكلات بازاري‌ها را بررسي مي‌كند؛ بازاري‌ها به جاي نق زدن بهتر است با دولت همكاري كنند تا اين تحول عظيم اقتصادي انجام گيرد و مسير توسعه كشور هموارتر شود.

 

سيد يوسف طباطبايي‌نژاد در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اصفهان با اشاره به سخنان يك روحاني شيعه در اهانت به نمادهاي مقدس اهل سنت اظهار داشت: اين سخنان تفرقه‌انگيز تنها منجر به خوشحالي دشمنان اسلام شده بود كه خوشبختانه با فتواي هوشمندانه رهبري اين توطئه دشمنان جهان اسلام نيز خنثي شد.


امام جمعه اصفهان با اشاره به تحريم‌هاي صورت گرفته در باره ایران، گفت: ما بايد با همه مشكلات به مقابله بپردازيم و از بحران‌ها عبور كنيم همانطور كه در دفاع مقدس از آن بحران گذشتيم از اين بحران هم عبور خواهيم كرد.


نماينده ولي فقيه در اصفهان با اشاره به طرح تحول اقتصادي و ماليات بر ازرش افزوده اظهار داشت: تحولات اقتصادي كه دولت برنامه‌ريزي كرده و مجلس و رهبري هم آن را تاييد كرده‌اند تنها راه توسعه اقتصادي كشور است.


اردبيل: عنوان جدایی دین از سیاست برای مقابله با تمدن اسلامی است

 
امام جمعه اردبيل گفت: جدا كردن دين از سياست، تقدس‌زدايي و عادي كردن امر دين و انحصار آن به امور فردي و عبادي از جمله اين انديشه‌هاي غلط و ناصواب در مقابله با تمدن اسلامي است.



عاملي تمام تلاش نظام استكباري را در شكستن قداست و ارجح دانستن آن بر رأي مردم در عرصه قانون‌گذاري اضافه كرد: بعد از پيروزي انقلاب اقبال ملت‌هاي دنيا به اسلام به ويژه در قاره سبز نشان داد كه انديشه سكولاريسم با تمام هياهوهاي خود شكسته است و هيچ كس حتي نظام صهيونيسم نيز نمي‌تواند جلوي نابودي آن را بگيرد.

 

سيدحسن عاملي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته امروز نظام غرب حتي براي دين مسيحيت نيز قداستي قائل نيست در حالي كه امروز در عالم اسلام شاهد ارزش‌گذاري‌هايي هستيم كه نشانه آن تشكيل گروه‌هايي چون حزب‌الله و جريان مقاومت در برابر نظام سلطه و يا به راه افتادن لشكري مخلص با فتواي عالمي مجتهد هستيم كه همه آنها نشان از قداست اسلام دارد.

 

انتشاراسامي سومين گروه حامي مدير عامل خانه سينما

Posted:

حمايت سينماگران از مدير عامل خانه سينما ادامه دارد

جرس: به دنبال انتشار بیانیه اعلام حمایت بیش از 270 نفراز سینما گران از مدیر عامل منتخب خود (خانه سینما)، سینماگران دیگری با امضای بیانیه به این اعلام حمایت پیوستند.


به گزارش ايلنا هنرمنداني همچون عزت اله انتظامی - کیانوش عیاری - پرویز کیمیاوی - محمد رضا اصلانی - رویا تیموریان محمد علی باشه آهنگر - مهناز افشار- احمد پژمان - مرضیه برومند - محمد علی نجفی - پیمان قاسم خانی، مهتاب کرامتی - نقی نعمتی - رضا مجلسی - فرهاد مهرانفر - مسعود رایگان - محمد علی حسین نژاد کامیاب درویشی - مجید میر فخرایی - محسن روشن - ساسان توکلی - سعید ابراهیمی فر - مهدی دلخواسته فرهاد ورهرام - کامبیز روشن روان - مهدی کرم پور - سروش صحت - احسان جعفری محسن طنابنده - ارد عطارپور- ناصر رفائی - هدایت هاشمی - شهرام جعفری نژاد - داریوش صادق پور تورج اصلانی - حسن ایوبی - میر فخرالدین سیدی - ایرج سالار وند - علی قربانزاده - سام کلانتری - عبد نیک پو - مرتضی ندایی - امیر حسین بیرجندی - امیر توسلی - مجید مطلبی - محدثه واعظی پور- بیتا موسوی - سعید مروتی - افشین رضایی - وحید کاشی - پیروز ارجمند - مازیار فکری ارشاد - مهدی بزرگمهر - مجید خالقی سروش - پیمان نهان قدرتی - طوفان نهان قدرتی - محمد مهدی جواهری زاده - بیتا بهشتیان - روانبخش صادقی - مژگان علیزاده - محمد مهدی گورنگی - سارا نجفی - محمد فرشته نژاد با امضاء بيانيه حمايت خود را از محمد مهدي عسگر پور مدير عامل خانه سينما اعلام كردند.


گفتنی است روز گذشته، سایت هنر نیوز که در محافل سینمایی به عنوان رسانه نزدیک به علیرضا سجادپور، مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت ارشاد، شناخته می‌شود، هنرمندان و سینماگران امضاکننده نامه حمایت از مدیرعامل خانه سینما را "عوامل نفوذی و سربازان جنگ نرم در جبهه دشمن" نامید و از زبان فردی که او را یک مقام مسئول توصیف کرد، آنها را تهدید کرد.

 

این فرد درباره بیانیه مذکور هنرمندان خاطرنشان کرد: "اتفاقاً از این بیانیه‌ها استقبال می‌کنیم و اسامی را به دقت مورد توجه قرار می‌دهیم. برای ما اهمیت دارد که بتوانیم سربازان جنگ نرم در جبهه دشمن و عوامل نفوذی را شناسایی کنیم و در فعالیت‌های آتی‌مان به دقت این موضوع را مورد نظر قرار دهیم."

 

بیانیه حمایت از خانه سینما که تنها حاوی این جمله بود: "برای حفظ سینمای ارزش‌مدار ایران و جامعه‌ی اصناف سینمایی درکنار مدیرعامل منتخب خود(خانه سینما) ایستاده‌ایم"، پیش از این در دو مرحله با امضای دهها تن از کارگردانان، بازیگران و دیگر فعالان عرصه سینما منتشر شد و امضاهای اخیر در ادامه این حرکت منتشر شده است.