جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


ٱیت‌الله جوادی آملی: کمترین فایده اخلاق این است که جامعه به بیراهه نمی‌رود

Posted:

جرس: آیت الله جوادی آملی با بیان این که "کمترین فایده اخلاق این است که جامعه به بیراهه نمی‌رود"، گفت: کسی که خوف عقلی از خداوند داشته باشد افسار و دهنه نفس را می‌کشد.

 

به گزارش ایسنا، آیت‌الله جوادی آملی در درس اخلاق خود که با حضور تعدادی از طلاب و فضلای لبنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ها و طلاب برادر و خواهر مدارس علمیه کشور برگزار شد به در تشریح بخش‌هایی از نهج‌البلاغه گفت: وجود مبارک حضرت امیرالمومنین علیه السلام فرمودند"من در جریان حوادث پس از هجرت پیامبر صلوات الله علیه به دنبال آن حضرت بودم و لحظه به لحظه خبر حضرت را داشتم تا خودم را به منطقه عرج رساندم."

 

وی ادامه داد: مرحوم سید رضی فرمود که این تعبیر (فاطا ذکره) از سخنانی است که در نهایت اختصار و فصاحت است، یعنی من به دنبال یاد و نام او بوده‌ام.

 

این استاد حوزه تاکید کرد: حضرت امیرالمومنین علیه السلام فرمود که الان که راه باز است عمل کنید و به انجام عمل صالح موفق شوید. الان فرصت باقی است و وقتی بگویید که بعدها انجام می‌دهید هیچ کسی از آینده خبر ندارد. از فرصت پیش آمده حداکثر استفاده را بکنید؛ طومار شما باز است و آن را بپیچید که وقتی این صحیفه برچیده شود دیگر فرصت توبه نیست.

 

وی با یادآوری این نکته که "وقتی انسان به مرحله نهایی رسید اصلا به او فرصت حرف زدن نمی‌دهند"، اظهار کرد: انسان وقتی به لحظات آخر رسید زبان او در اختیار ملکات اوست، مثل انسان خوابیده که حرف می‌زند ولی حرفش از روی اختیارش نیست که چه بگوید و چه نگوید، بلکه از روی اعمال قبلی است.

 

وی افزود: امروز اگر کسی اهل مسجد نبود و دین‌گریز بود، به موعظه و حسنه یا جدال احسن دعوت می‌شود اما در اواخر عمر انسان امید برگشت وجود ندارد.

 

این استاد حوزه "خوف از ذات اقدس الله" را "خوف عقلی" دانست و گفت: کسی که خوف عقلی از ذات اقدس الله  داشت، افسار و دهنه نفس را کشید و با دهنه، جلوی معصیت‌ها را می‌گیرد. این دهنه برای این است که انسان به بیراهه نرود.

 

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اخلاق در چهار بعد سودآور است؛ بعد اول در مورد مسائل دنیاست که جامعه با اخلاق در دنیا به بیراهه نمی‌رود و نه راه کسی را می‌بندد و این کمترین فایده اخلاق است.

 

این مفسر قرآن در مورد سه بعد دیگر اخلاق تاکید کرد: اخلاق یک طب است که انسان را زنده می‌کند و اگر انسان بیمار است او را درمان می‌کند. بعد دیگر اخلاق، معماری و مهندسی بدن است، یعنی فن شریف اخلاق انسان را طوری می‌سازد که با رخداد تلخ مرگ آسیب نبیند و معارف دینی را فراموش نکند، زیرا در قبر پیرامون خدا و پیغمبر و قرآن از انسان می‌پرسند و اگر کسی خود را به خوبی نساخته باشد فشار قبر به گونه‌ای خواهد بود که همه محفوظات دینی از ذهن انسان پاک می‌شود.

 

وی با بیان این‌که "اخلاق بدنی می‌سازد که وقتی با مرگ رو به رو می‌شود، مرگ را می‌میراند" تصریح کرد: در مکتب دینی، انسان مرگ را می‌میراند نه مرگ انسان را. انسان مرگ را احاطه و زیر دست و پا له می‌کند و در این نبرد و مصاف سالم به مقصد می‌رسد.

 

این استاد حوزه ادامه داد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که وقتی می‌میرند می‌پوسند و دیگر آخر عمر است و می‌گویند اکنون که در دنیا هستیم چرا از این دنیا بهره نگیریم، اما دین می‌گوید که انسان مرگ را می‌میراند و تا ابد می‌ماند.

 

جوادی آملی گفت: این‌که در برخی روایات آمده که مرگ را سر می‌برند همین نکته است. ما که انسانیم ابدی هستیم و اگر کسی متخلق بود بدنی می‌سازد که در مصاف با مرگ توانایی داشته باشد.

 

وی در مورد بعد دیگر اخلاق گفت: همه ما علاقه‌مندیم زیبا محشور شویم و اخلاق باعث می‌شود که انسان در دنیای دیگر زیبا محشور شود.

 

وی تصریح کرد: در دنیا جمال در اختیار انسان نیست و هر کسی که در هر شهری به دنیا آمده این رنگ را تحمل می‌کند. رنگ نه برای کسانی که در منطقه‌های شمالی کشور به سر می‌برند و نه آن‌هایی که در منطقه استوایی زندگی می‌کنند عامل سعادت و نقص نیست اما رنگین پوست بودن در قیامت را خودمان می‌سازیم.

 

این استاد حوزه تصریح کرد: ذات اقدس الله که انسان را خلیفه خود قرار داد، فرمود که تو خلیفه منی، در حالی که دین الهی را بدانی و به آن‌ها عمل کنی.

 

وی افزود: خلق را خداوند تبارک و تعالی برعهده گرفت و همه مدار خُلق‌سازی را به انسان داد، نقشه و معماری و مهندسی خُلق‌سازی را به انسان آموخت، معلمان این کار را به انسان معرفی کرد و فرمود بخشی از معماری را بر عهده بگیر، بقیه را من کمک می‌کنم و من آخرین کمک کار تو هستم.

 

این مرجع تقلید با اشاره به فرمایشات امام سجاد و امام باقر در مورد حج اظهار کرد: به محضر وجود مبارک این دو امام معصوم عرض کردند که حاجی‌ها زیادند ولی ناله و ضجه کم است. هر دو بزرگوار فرمودند که حاجی کم نیست، بلکه صحرای عرفات پرجمعیت است. وجود مبارک این دو امام پرده را از جلوی چشمان آن‌ها برداشتند و این‌ها دیدند افراد زیادی در صحرای عرفات به شکل حیوان درآمدند. کسی که امام زمان علیه السلام را از خودش دور کند عاقبتش همین است.

 

وی تصریح کرد: خداوند خالق خلق است و انسان را خلیفه خود قرار داد و برای این خلیفه همه امکانات را فراهم کرد تا درون خود را بسازد.

 

وی با بیان این‌که "انسان موجودی سه طبقه‌ای است" گفت: ما که این‌جا نشسته‌ایم، سه طبقه هستیم؛ اول بدن، دوم بدنی که داریم می‌سازیم و سوم روح مجرد است که سایه‌افکن بر بدن است.
 

آزادی دو نفر از بازداشت شدگان در جریان حمله به خانه‌های مادران عزادار

Posted:

جرس: مریم نجفی و الناز زینالی دو تن از افرادی که همراه مادرانشان در یورش ماموران امنیتی به منازل شان بازداشت شده بودند شب گذشته پس از 12 روز، به قید کفالت آزاد شدند؛ ماموران در حالی این دو نفر را آزاد کردند که ژیلا مهدویان و اکرم نقابی مادران‌ این دو نفر هنوز در بازداشت به سر می برند.



به گزارش وبسایت مادران عزادار، ماموران امنیتی 17 مهرماه با یورش به منازل ژیلا مهدویان و اکرم نقابی از اعضای مادران پارک لاله (مادران عزادار) ضمن تفتیش منازل و دستگیری این دو نفر، دختران‌شان مریم نجفی و الناز زینالی را نیز بازداشت کردند. خبرگزاری‌های رسمی، علت این دستگیری‌ها را ارتباط با سازمان‌های سیاسی از جمله "سازمان مجاهدین خلق "عنوان کردند.


این رسانه‌ها در اخبار خود آورده بودند: چهار نفر از اعضای گروهی که به سرکردگی رهنورد نام مادران عزادار برخود نهاده‌اند، طی روزهای گذشته به علت ارتباط داشتن با اعضای گروهک تروریستی منافقین هنگام سفر به آلمان جهت تماس با این گروهک دستگیر شدند. طبق اعترافات اولیه این افراد قصد داشتند در آلمان با رابط مهم منافقین ملاقات و دستورات لازم جهت ادامه فعالیت خود را دریافت کنند.


پس از آن، مادران پارک لاله (مادران عزادار) ضمن اعلام محکومیت این دستگیری‌ها، اقدامات این نوع رسانه‌ها را در هم راستا با "توطئه برای پرونده‌سازی و سرکوب" دانستند و در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر شد، آوردند: پس از بازداشت این عزیزان و تهدید و فشار بر خانواده‌های آنان مبنی بر مسکوت گذاشتن خبر، متاسفانه شاهد خبر‌های دروغ توسط سایت‌ها و روزنامه‌های دولتی مبنی بر ارتباط مادران عزادار با خانم"زهرا رهنورد" و "سازمان مجاهدین خلق" هستیم. این در حالی است که مادران پارک لاله(مادران عزادار) ضمن احترام به خانم زهرا رهنورد، تا کنون هیچ ارتباطی با ایشان نداشته و به صورت خودجوش و مردمی برای رفع هر گونه خشونت در جامعه، خواسته‌هایی داشته و دارند.


در ادامه این بیانیه آمده است: از دیگر سو، چون این مادران خواسته‌هایی مدنی دارند، طبیعتاً نمی توانند و نمی‌خواهند با هیچ سازمان سیاسی در ارتباط باشند. بنابراین اتهام‌های وارده به مادران با روح حرکت مسالمت‌آمیز و مدنی مادران در تضاد است و به بند کشیدن و مورد اذیت و آزار قرار دادن خانواده‌ها، تعرض به حقوق اولیه تمامی انسان‌ها و نقض آشکار حقوق مدنی و شهروندی افراد است.



گفتنی ست ماموران امنیتی یک بار دیگر نیز در تاریخ 19 دی ماه سال گذشته با یورش به تجمع این گروه سی نفر را بازداشت کردند که پس از طی مراحل پلیسی ، امنیتی و قضایی آزاد شده اند.
 

سفر رهبری به قم و اهمیت و جایگاه ولایت فقیه، دستور سخنرانی خطبیان جمعه

Posted:

جرس: پر اهمیت نشان دادن سفر آقای خامنه‌ای به قم، چگونگی استقبال از وی، دیدار و نوع روابط با مراجع قم و دلایل این سفر اصلی‌ترین موضوع سخنرانی خطبیان جمعه در آخرین روز مهرماه امسال بود.


بیان اهمیت و جایگاه "ولایت فقیه" و "رهبر" در اسلام نیز از دیگر مواردی بود که ائمه جمعه بخشی از گفته‌های خود را به آن اختصاص دادند.


تهران: استقبال مردم قم از رهبر انقلاب مانند استقبال از امام هنگام ورود به ايران بود


امام جمعه موقت تهران گفت: روحانيون، علما، مدرسين و همه اقشار مردم مانند روزي كه حضرت امام از پاريس به ايران بازگشتند، از رهبر انقلاب هنگام ورود به شهر مقدس قم استقبال كردند.


كاظم صديقي خطيب نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به سفر رهبري به شهر قم اظهار داشت: زماني كه رهبري و سكان‌دار مديريت سياسي جوامع اسلامي مسئله‌اي را آنقدر مهم بدانند و به شهري سفر كنند و در آن شهر بيش از يك هفته توقف داشته باشند، حكايت از اهميت و پر اثر بودن آن جايگاه و آن كانون دارد.


امام جمعه موقت تهران گفت: مردم قم و روحانيون و علما و مدرسين و همه اقشار اين شهر مانند روزي كه حضرت امام از پاريس به ايران قدم گذاشتند، از رهبر انقلاب هنگام ورود به شهر قم استقبال كردند و نشان دادند همانطور كه امام راحل متعلق به صنف خاصي نبودند، رهبري انقلاب هم متعلق به صنف خاصي نيستند.


وی افزود: همانطور كه خورشيد بر همه مي‌تابد و باران رحمت الهي بر همه مي‌بارد، رهبر نظام اسلامي و ولايت ديني هم مانند ابري است كه خداوند او را پر بركت قرار داده و همه هم به او احساس نياز مي‌كنند.


مشهد: مرجعيت با رهبري زاويه ندارد


امام جمعه مشهد با بیان این که "دشمن مي‌خواست وانمود كند مرجعيت با رهبري زاويه دارد" اظهار کرد: دشمن می‌خواست با اين كار و شگرد شيطاني نوعي تفكيك بين مراجع و رهبري ايجاد كند در حالي كه رهبري خود از تبار مرجعيت و در راس اين تبار هستند.


سيد احمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي اين عنوان كرد: شور، هيجان و استقبال با شكوه مردم قم توطئه‌هاي شيطاني و رسانه‌اي دشمنان را بار ديگر نقش برآب كرد. دشمن استكباري مي‌داند كه تا زماني مردم ما از نظام و انقلاب حمايت مي‌كنند آنها نمي‌توانند راهي از پيش ببرند و به‌دنبال جدا كردن مردم از نظام و انقلاب هستند و براي اين منظور دو شگرد را در پيش گرفتند.


علم‌الهدی با بیان این که "دشمن به‌دنبال فاصله ايجاد كردن و نمايش دادن نوعي فاصله بين مراجع تقليد و مراكز ديني با نظام است" گفت: اين سفر مقام رهبري و استقبال مراجع و روحانيت و مردم ولايي قم، بار ديگر دشمنان را ناكام كرد.


اصفهان: سازمان ملل به جاي جلوگيري از ظلم حامي ظالم شده است


امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز تاسيس سازمان ملل متحد اظهار کرد: اين سازمان در ابتدا با فلسفه حمايت از مظلوم تشكيل شد ولي امروز با نفوذ مستكبران اين سازمان در جهت حمايت از ظلم گام برمي‌دارد.


 سيديوسف طباطبايي‌نژاد امروز در خطبه‌هاي نماز با بیان این که "سازمان ملل متحد به عنوان يك سازمان بين‌المللي با فلسفه حمايت از مظلوم براي جلوگيري از ظلم بعضي كشورها به ديگران تشكيل شد"، گفت: ولي متاسفانه امروز شاهد آن هستيم كه كساني كه ظالم و مستكبر بوده‌اند، بر دستگاه‌هاي وابسته به اين سازمان احاطه دارند و براي توجيه كارهاي ظالمانه خود در جهان از اين سازمان به عنوان يك سپر استفاده مي‌كنند.


وي افزود: البته اصل فلسفه اين سازمان خوب بود و با نيت خوبي اين سازمان تشكيل شد ولي اهداف اين سازمان امروز محقق نشده و اين سازمان به ابزاري براي سلطه‌گران و مستكبران جهاني تبديل شده است.


امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به سفر رهبری به قم اظهار داشت: دشمنان سعي داشتند بگويند كه مدت‌هاست علما با حكومت و رهبري اختلاف دارند اما در اين سفر همه شاهد بوديم كه علما و بزرگان دين و شخصيت‌هاي برجسته حوزه چه استقبال عظيمي از رهبر معظم انقلاب كردند و حتي بسياري از آنها مشتاقانه در مسير حركت سفر ايشان حضور پيدا كردند و فضاي وصف ناشدني‌ را به وجود آوردند كه هيچ رسانه‌اي نتوانست اين فضا را آن طور كه بود، انعكاس دهد.


اروميه: استقبال مردم از رهبري پاسخي به تبليغات منفي دشمنان بود


امام جمعه اروميه گفت: استقبال مردم قم از رهبري پاسخي به تبليغات منفي دشمنان و رسانه‌هاي غربي بود.


غلامرضا حسني ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اظهار داشت: سفر رهبري به استان قم داراي ابعاد مختلف ملي و فراملي است. اين سفر مي‌تواند آثار و بركات زيادي را به دنبال داشته باشد و در آينده فرهنگي كشور تاثير بسزايي خواهد داشت.


نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي ادامه داد: روحانيان و طلاب پيش‌قراولان نظام اسلامي هستند از اين رو دشمن در حال القاي شكاف بين بدنه حوزه و دستگاه‌هاي تصميم‌گيرنده حكومتي و در راس آن مقام معظم رهبري است كه بر حوزويان لازم است به فرمايشات و منويات معظم‌له جامع عمل بپوشانند.


 

معصومه ابتکار: آلاینده‌های سرطان‌زا در تهران، ۲۶ برابر استانداردهای جهانی است

Posted:

جرس: رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهرتهران گفت: به لحاظ عدم رعایت استاندارد در پمپ بنزین‌ها، آلاینده های سرطان زا در شهرتهران ۲۶ برابراستانداردهای جهانی است.

 

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار درنشستی با مدیران و دبیران شورایاری محلات منطقه۵ که در راستای بررسی شاخصه های زیست محیطی این منطقه برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط جمعیتی ، اقتصادی، آلودگی های صوتی و هوا و خطرات زیست محیطی که شهر را تهدید می‌کند، دستیابی به محیط زیست مطلوب و بهبود کیفیت زندگی یکی از اهداف نهایی و رویکردهای شورای شهر و شهرداری تهران است که درهمین راستا کمیته محیط زیست شورای شهر با تشکیل کار گروههای متعدد در۱۸ شاخص این مبحث را به طور جدی پیگیری می‌کند.

 

وی با تاکید برضرورت تعامل وهمکاری کلیه دستگاهها، نهادها ومردم در حفظ محیط زیست شهر تهران گفت: آلودگی‌های صوتی و هوا، مدیریت پسماند، کیفیت آب شرب، جمع آوری وتصفیه فاضلاب شهری، مدیریت منابع انرژی و.. ازجمله شاخص های مورد توجه دراین امراست.

 

ابتکار با اشاره برضرورت توسعه حمل ونقل عمومی شهرتهران گفت: درحال حاضر سهم حمل ونقل عمومی شهرتهران از سفرهای شهری تنها ۲۵ درصد است که با توجه به تاثیرگذاری آن درآلودگی‌های صوتی و هوا توسعه مترو وخطوط اتوبوسرانی ازجمله مباحث مورد توجه در شورای شهراست.

 

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: اجرای طرح کارت اعتباری سبز درمناطق شهرداری می‌تواند گامی درجهت ترغیب شهروندان درمسیر مشارکت درحفظ محیط زیست باشد.
 

مرکز پژوهش‌های مجلس: پرداخت یک میلیون تومان به هر نوزاد، خلاف قانون اساسی است

Posted:

جرس: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با ارزیابی "طرح تأمین آتیه مهر"، این طرح که با مصوبه دولت اجرایی شده را مغایر قانون دانست.

 
دفتر مطالعات برنامه و بودجه این مرکز با بیان این مطلب که "طرح تأمین آتیه مهر امام رضا" با تصویب آیین‌نامه‌‌ای توسط دولت ایجاد شده است، افزود: طبق این طرح قرار است برای نوزادان متولد سال ۱۳۸۹ به بعد 10 میلیون ریال موجودی اولیه در سال اول و مبلغ یک میلیون ریال در سال‌های بعد به مدت 20 سال به حساب‌های غیرقابل برداشتی (تا۱۸ سال) واریز شود.

 

مرکز پژوهش‌ها افزود: محاسبات نشان می‌دهد که تصمیم مزبور موجب متعهد شدن دولت‌ها به پرداخت ۷۵۴ هزار میلیارد ریال برای بیست سال آینده خواهد شد. بنابراین ماهیت عمل پیشنهادی دولت در مورد طرح مزبور به‌گونه‌‌ای است که نه تنها برای دولت کنونی بلکه برای دولت‌های بعد نیز تعهدات فراوانی به دنبال خواهد داشت که بر مبنای ساختار قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصمیم‌گیری در مورد ایجاد چنین تعهداتی صرفاً در صلاحیت مجلس شورای اسلامی است.

 

از سوی دیگر اجرای این طرح به دلیل انتفاع بخش خاصی از افراد جامعه (افراد متولد ۱۳۸۹ به بعد) طبق اصول متعدد قانون اساسی با اصول عدالت و عدم تبعیض بین آحاد جامعه مغایر است و پیامدهای ناخواسته اجتماعی و اقتصادی زیادی خواهد داشت.

ضمن اینکه اجرای این طرح به شکل مصوبه دولت با مواد گوناگونی از قوانین و مقررات مالی لایحه قانون محاسبات عمومی، قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و … مغایر است.

 

مرکز پژوهش‌ها اضافه کرد: اجرای طرح در سال جاری با کسری حداقل ۸ هزار میلیارد ریالی روبه‌رو است و طبق محاسبات انجام شده ارزش اسمی مبلغ پرداخت شده برای متولدین سال اول اجرای طرح، در سال بیستم (با فرض پرداخت نرخ سود ۱۵ درصدی به مبلغ واریز شده توسط دولت) حدود ۲۵ میلیون تومان خواهد بود. در صورتی که نرخ تورم سالیانه به ترتیب ۱۰، ۱۵ و ۲۰ درصد باشد، ارزش حال (واقعی) ۲۵ میلیون تومان سال ۱۴۰۹، به ترتیب حدود ۷/۳ میلیون تومان، ۵/۱ میلیون تومان و ۶۶۰ هزار تومان خواهد بود.


پیش از این نیز، احمد توکلی، عضو كميسيون برنامه و بودجه‌ مجلس با انتقاد از طرح دولت در پرداخت یک میلیون به هر نوزاد سال 89، آن را اقدامي غيرقانوني دانست و خواستار توقف اجراي آن از سوي دولت شد.


چندی پیش احمدی‌نژاد با این مدعا که "دولت قصد کرده از اول سال 89 برای هر نوزادی که در ایران به دنیا می‌آید حسابی با موجودی یک میلیون تومان افتتاح کند"، گفت: هدفمان از افتتاح این حساب تأمین آینده فرزندانمان است.

 حسابی در صندوقی بنام صندوق آتیه باز می‌شود که یک حساب سرمایه‌گذاری است و هر سال سود سرمایه‌گذاری به آن اضافه می‌شود.
 

رسایی: اصولگرا بودن يا نبودن احمدي‌نژاد اهميتي ندارد

Posted:

جرس: نماينده اصولگراي مجلس هشتم مسايل مطرح شده درباره اصولگرا بودن يا نبودن محمود احمدي‌نژاد را كه اخيرا از سوي مشاور مطبوعاتي احمدی‌نژاد مطرح شده است را قابل بحث نمي‌داند و معتقد است كه چنين موضوعاتي نبايد مورد توجه قرار بگيرد.


به گزارش ایلنا، حميدرسايي نماينده تهران، در رابطه با سخنان جوانفكر در مورد اينكه نمي‌توان احمدي‌نژاد را نماينده جبهه اصولگرايي دانست، اظهار داشت: اينكه نزديكان رييس دولت او را اصولگرا بدانند يا نه، امري نيست كه در شرايط فعلي به عنوان يك دغدغه شناخته شود. پس بهتر است كه واكنشي به اين اظهارات نشان نداد.


وي با اشاره به موضع‌گيري عده‌اي از نمايندگان مجلس نسبت به وابستگي يا عدم وابستگي احمدي‌نژاد به اصولگرايان گفت: نه تنها برخي دولتي‌ها، بلكه حتي در بين پارلمان‌نشينان هم عده‌اي رييس جمهور را اصولگرا نمي‌دانند.


عضو كميسيون فرهنگي مجلس در پايان گفت: با اين حال تاكيد مي‌كنم كه مباحثه در اين رابطه نمي‌تواند منطقي باشد و بهتر است با فراموشي چنين موضوعاتي، ذهن خود را معطوف به مسايل مهم و تاثيرگذارتر كنيم.


از سوی دیگر رييس فراكسيون روحانيون مجلس هشتم بر اين باور است كه احمدي‌نژاد با حمايت اصولگرايان توانست خود را در راس دولت ببيند و اينكه عده‌اي از دولتي‌ها او را منتخب اصولگرايي نمي‌دانند، نمي‌تواند در دايره انصاف جايي داشته باشد.


محمد‌تقي رهبر نماينده اصفهان، در رابطه با اينكه عده‌اي احمدي‌نژاد را منتخب اصولگرايان نمي‌دانند، اظهار داشت: احمدي‌نژاد در سال 84 رسما به عنوان كانديداي اصولگرايان وارد كارزار انتخابات نهمين دوره رياست‌جمهوري شد.


وي خاطرنشان كرد: در روزهاي پيش از انتخابات دهم هم چهره‌هاي اصولگرا و حتي نماينده‌هاي ولي فقيه و ائمه جمعه در شهرهاي مختلف به حمايت از احمدي‌نژاد پرداختند. مردم با توجه به اين حمايت‌ها و شعارهاي او كه همه ريشه در اصولگرايي داشت، بار ديگر به او راي دادند تا بتواند با عمل به بايدها و نبايدهاي اصولگرايي، انتظارات اصولگرايان را برآورده كند.


به گفته وي، استكباري ستيزي، مبارزه با فقر و توجه ويژه نشان دادن به عدالت، ريشه در اصولگرايي دارد و به همين دليل است كه نمي‌توان ادعا كرد كه رييس جمهور منتخب اصولگرايان نيست.


اين نماينده مجلس در ادامه سخنانش به اختلافات به وجود‌ آمده در بين اصولگرايان و دولت اشاره كرد و ادامه داد: اينكه دولت اصولگرا و چهره‌هايي كه منتسب به اصولگرايي هستند تا به اين حد اختلاف نظر داشته باشند، مي‌تواند شرايط نامطلوبي را براي دولت و در نتيجه كشور رقم بزند.


محمدتقي رهبر اظهار داشت: آنهايي كه نمي‌توانند پيشرفت جمهوري اسلامي را بربتابند، در كمين نشسته و منتظر هستند كه ايران با بحث‌هاي اينچنيني، وارد اختلافات داخلي شده و نتواند به اهدافش برسد. به همين دليل بر همه واجب است كه با همدلي بيشتر فقط به اين فكر باشند كه برنامه‌ها به خوبي اجرايي شود تا بتوانيم ايران را به عنوان الگويي مناسب در دنيا مطرح كنيم.
 

رييس اتحاديه طلا و جواهر كشور: نتيجه بررسي اعتراض طلافروشان باید تا ۱۷ آبان ماه به مجلس ارائه شود

Posted:

طلافروشان همچنان در انتظار رسیدگی به وضعیت‌شان هستند

جرس: رييس اتحاديه طلا و جواهر كشور گفت: كارگروهي متشكل از نمايندگان مجلس، اعضاي مركز پژوهش‌ها، مسوولان وزارت امور اقتصادي و دارايي و اعضاي صنف طلا و جواهر فروشان كشور مسوول رسيدگي به اعتراض اعضاي صنف شده‌اند و بايد تا 17آبان ماه نتيجه جلسات خود را به كميسيون اقتصادي مجلس ارائه دهند.


به گزارش ایلنا، كشتي‌آراي با اشاره به برگزاري جلسات متعدد اعضاي صنف طلا و جواهر كشور با نمايندگان مجلس، اعضاي مركز پژوهش‌ها و مسئولان وزارت امور اقتصاد و دارايي براي رسيدگي به اعتراض اعضاي اين صنف گفت: قرار است طي سه هفته برگزاري نشست‌هاي تخصصي با كارشناسان، مسئولان امر و نمايندگان مجلس به ديدگاه اصولي در رابطه با نحوه اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده براي اعضاي صنف طلا و جواهر كشور دست پيدا كنيم.


وي افزود: با سپري شدن يك هفته از زمان ياد شده نشست‌هايي را با اعضاي صنف طلا و جواهر كشور در برخي استان‌ها صورت داده‌‌ايم و تا دو هفته ديگر كارگروه متشكل از اعضاي مركز پژوهش‌هاي مجلس، مسئولين وزارت امور و اقتصاد دارايي و اعضاي صنف طلا و جواهر نتيجه را به كميسيون اقتصادي اعلام خواهند كرد تا نمايندگان مجلس در رابطه با اعتراض اعضاي صنف تصميم‌گيري كنند.


رئيس صنف طلا و جواهر كشور، تصريح كرد: قانون ماليات بر ارزش افزوده از اول مهرماه در كليه استان‌هاي كشور به مرحله اجرا رسيده است و اعضاي صنف طلا و جواهر نيز از آن مستثني نبوده‌اند.


وي متذكر شد: اگر اعضاي صنف طلا و جواهر كشور با ديگر اعضاي كارگروه به نقطه نظر مشتركي دست پيدا كنند، پس از هفدهم آبان ماه كه زمان ارائه نتيجه ديدگاه‌هاي ما به مجلس است شاهد اعمال تغييراتي در اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده براي طلافروشان خواهيم بود.


به گفته كشتي‌آراي اعضاي صنف طلا و جواهرفروشان كشور با پذيرش درخواست مسئولان دولتي براي بررسي اعتراض‌شان از سيستم قانوني نسبت به اجراي قانون تمكين كرده‌اند اما همچنان منتظر رسيدگي به ديدگاه‌هايشان هستند.
 

یورش نیروهای امنیتی به منزل عروس اسانلو

Posted:

جرس: نیروهای امنیتی چهارشنبه 28 مهرماه به منزل زویا صمدی عروس زندانی سیاسی منصور اسانلو یورش بردند.

 
به گزارش هرانا، نیروهای امنیتی به همراه یک موتور سیکلت و یک دستگاه خودرو پژو به منزل زویا صمدی مراجعه کردند که به دلیل عدم حضور وی موفق به دیدار و یا بازداشت وی نشدند. نیروهای امنیتی که به اذعان خودشان برای ارایه احضاریه به دادگاه به منزل زویا صمدی مراجعه کرده بودند به گونه ای رفتار کرده اند که باعث ترس همسایگان شدند.

 

عروس اسانلو که پیش از این توسط ماموران امنیتی از ایستگاه مترو طرشت توسط نیروهای امنیتی ربوده شده بود و در اثر ضرب و شتم ها وارده بر وی بچه اش سقط شد که شدت جراحت به طوری بود که پس از مراجعه به پزشک معالج، ایشان را توصیه به استراحت مطلق و پرهیز از انجام هرگونه کاری کردند.

 

بر اثر جراحات وارده و ضعف شدیدی که در ناحیه کمر وی به وجود آمده ایشان خانه نشین شد و کار خود را از دست داد.

 

پس از یورش به منزل زویا صمدی خانواده وی به دادگاه انقلاب مراجعه کردند ولی قضات مربوطه از چنین ابلاغیه ای اظهار بی اطلاعی کردند.

 

 پیش از این عروس اسانلو بارها به صورت تلفنی و با الفاظ توهین آمیز تهدید به مرگ شده بود که در پی تماس های تلفنی تهدید امیز خانواده اقای اسانلو به نزد قاضی محمدی رفتند که ایا شما مسبب این تماس ها هستید و از ایشان میخواهید که به پیش شما بیایند؟ که قاضی محمدی از این موضوع اظهار بی اطلاعی می کند.

 

در این رابطه خانواده اسانلو به دادستان دادگاه انقلاب گفته اند: اگر ایشان جرمی مرتکب شده است خوب بیاید برایش دادگاهی تشکیل دهید و ایشان را به زندان بفرستید دیگر ضرب وشتم سقط بچه و خانه نشین کردن چیست؟ اگر میخواهید زندانی کنید بیایید زندانی اش کنید پس چرا ایشان را به این وضعیت دراوردید که دیگر نمیتواند کار کند؟

 

پس از یورش به منزل زویا صمدی خانواده آقای اسانلو به مسئولین مربوطه مراجعه کردند که همگی از پیش آمدن این مسائل و فرستادن احضاریه اظهار بی اطلاعی کردند.
 

احمدی نژاد:  با هدفمند کردن یارانه ها شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود

Posted:

جـــرس: در حالیکه کارشناسان و متصدیان امر تولید اعلام کرده اند اجرای هدفمندسازی یارانه ها و در همین راستا "افزایش قیمت حامل های انرژی"، افزایش قیمت هزینه های تولید و نتیجتا کالاهای مورد نیاز جامعه را سبب خواهد شد، محمود احمدی نژاد می گوید "به گمانم با هدفمندكردن یارانه‌ها نه تنها نباید افزایش قیمت را داشته باشیم، بلكه باید كاهش را نیز شاهد باشیم."


وی بدون اشاره به برنامه یا طرح خاصی، اظهار عقیده کرد "ما به نحوی طراحی كرده‌ایم كه در جریان اجرای این طرح، نه تنها آسیبی وارد نمی‌شود، بلكه یك نوسازی صنعتی نیز در كشور با اجرای طرح ذکور ایجاد خواهد شد."

به گزارش ایسنا، احمدی نژاد صبح روز پنج شنبه در مراسم پنجمین گردهمایی سراسری مدیران وزارت صنایع و معادن كه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، هدفمند كردن یارانه‌ها را "یك فرصت تاریخی برای اقتصاد و به خصوص بخش صنعتی" دانست و گفت "هدفمند كردن یارانه‌ها بهترین فرصت است كه مجموعه اقتصادی ما از تنبلی ۱۵٠ ساله به طور كامل رها شود. ما به نحوی طراحی كرده‌ایم كه نه تنها آسیبی وارد نمی‌شود، بلكه یك نوسازی صنعتی نیز در كشور با اجرای این قانون ایجاد می‌شود. "


احمدی نژاد مدعی شد "گمان من این است كه با اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌ها در خیلی از تولیدات صنعتی نه تنها نباید افزایش قیمت را داشته باشیم، بلكه باید كاهش را نیز داشته باشیم و این شدنی است."


روز گذشته (پنجشنبه) و دو روز مانده به آغاز اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها، وزیر امور اقتصادی مدعی شد "ما به اطلاع رسانی پایبندیم؛ اما کسی انتظار نداشته باشد همه جزئیات هدفمندی یارانه ها را اطلاع‌رسانی کنیم، چرا که به صلاح کشور نیست."


 در حالی که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و پرداخت یارانه‌های مستقیم تاکنون چندین بار به تعویق افتاده است؛ اما چندی پیش با تصویب افزایش قیمت حامل های انرژی و ذخیره سازی کالا و همچنین اعلام در راه بودنِ کوپن کالاهای اساسی، این طرح وارد فاز اجرایی شد.


توزیع یارانه‌های مستقیم از روز ۲۷ مهرماه، با پرداخت سرانه ۸۱ هزار تومان یارانه نقدی (امکان برداشت وجود ندارد) در سه استان شمال شرق کشور ( خراسان شمالی، جنوبی و رضوی) آغاز شده است.


رئیس دولت و برخی مقامات همسوی وی کماکان معتقدند "مردم به هیچ وجه نگران اجرای این طرح و افزایش قیمت ها نباشند"؛ در صورتیکه طی هفته های اخیر، افزایش قیمت تمام حامل های انرژی و کالاهای اساسی، مورد تصویب دولت قرار گرفته است .


هفته آینده محمود احمدی نژاد در مورد آغاز اجرای این طرح در کل کشور، مصاحبه ای تلویزیونی خواهد داشت.


قم در حال خلوت شدن است!

Posted:

جرس: شنیده های خبر نگار ما ازقم حاکیست بسیجیان، روحانیون و خانواده های شهدایی که از استان های اصفهان، مرکزی، همدان، تهران و قزوین به قم برده شده بودند درحال بازگشت به شهرهای خود هستند. به همین جهت شهر قم که از دوروز جلوتر از حضور رهبری روز به روز بر جمعیتش افزوده شده بود در حال خلوت شدن است. به گفته بسیاری از مردم و بازاریان قم شاید بتوان گفت 50% مستقبلین غیر قمی بودند. همچنین روحانیونی که در دیدار با رهبری اجتماع کرده بودند بخش زیادی از طلاب مبتدی استان ها و شهرهای مجاور بوده اند.

در سفر به استان اصفهان هم جمعیتی برابر با جمعیت مستقبلین اصفهانی از شهرها و استان های مجاور جمع کرده بودند. برای کارگران کارخانجات و کارمندان اداراتی که از شهرهای دیگر می آورند دستور داده اند که حق ماموریت رد کنند . وعلاوه برآن هدایایی هم از طرف رهبری به آن ها داده می شود. 

 

مردم و هزینه هنگفت سفر   به گزارش خبر نگار ما از قم ، مردم در کوچه و بازار، بنگاهها و مغازه ها ، نشست های خانوادگی، از هزینه هنگفت سفر رهبری به قم می گویند. این مردم همان هایی هستند که پای منبر رو حانیون خطبه دهاقین انیار را شنیده اند و پرهیز امام علی(ع) از هدر دادن بیت المال را، اما در روز سفر رهبری شهر قم از پوسترهای رنگارنگ و متنوع رهبری فرش شده بود! در و دیوار و شیشه های مغازه ها پر از پوستر بود، پرده ها، بیلبوردها، میلیون ها شاخه گل، کیک و ساندیس ، غذاهای رایگان، تعطیلی ادارات، کارخانجات و آموزش و پرورش و دانشگاه ها و حق ماموریت برای این روزهای تعطیلی برای کل کارمندان و کارگران حاضر، علاوه بر هزاران کارمند، کارگر، بسیجی، روحانی ، و خانواده شهدایی که با هزینه بیت المال از استانها و شهرستان های مجاور آورده شده اند، و برای آن ها هم حق ماموریت تعیین شده است! هزاران مامور امنیتی و حفاظت و سپاهی که برخی بیش از یک ماه است و برخی کمتر در قم هستند و باید تا پایان سفر تغذیه و اسکان و حق ماموریت در یافت کنند! وهیئت همراه ایشان، و بذل و بخشش های به روحانیون وابسته و مدیحه سرا همچون احمد خاتمی و مصباح یزدی و محمد یزدی وپرداخت خسارت به مغازه دارانی که به خاطر مسایل امنیتی باید مغازه هایش تا پایان سفر تعطیل باشد! و ... که سر از چندین میلیاردتومان هزینه تحمیل شده بر بیت المال در می آورد!   حال پرسش مردم این است که این سفر چه ضرورتی داشت؟ چه مشکلی از جامعه ایران و یا مردم قم را برطرف کرد؟ جز به اصطلاح مانور قدرت و تحمیل این شعار که حوزه و روحانیت و مراجع پشتیبان ولایت فقیه و نظام هستند! آیا ثمری بر آن بار بوده است. همچنین مردم می گویند اکثر روحانیون با سواد و فاضل از شاگردان درس های حضرات آیات وحید خراسانی که بزرگترین حوزه درسی را در قم دارد، آبات عظام صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی، یوسف صانعی و طرفداران مراجع در گذشته همچون آیات عظام منتظری، سید محمد روحانی، سید محمد شیرازی، میرزا جواد تبریزی و... از حضور در مراسم استقبال و جلسه با روحانیون و دیدار با رهبری سر باز زده اند! نیمی از روحانیون مراسم استقبال و جلسه با حوزویان از شهرهای مختلف کشور گرد آوری شده بودند!  حال چگونه می توان مقایسه کرد این حکومت را با حکومت علی(ع)؟ این سوال مردم قم است که کسی این روزها پاسخگوی آن نیست!!!