جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


دیدار سیّد هادی خامنه ای با مادر زهرا رهنورد

Posted: 26 Apr 2014 07:52 AM PDT

جرس: سیّدهادی خامنه‌ای، دبیر کل مجمع نیروهای خط امام به همراه جمعی از اعضای سازمان جوانان مجمع، به دیدار خانم نواب صفوی، مادر زهرا رهنورد رفتند.در این دیدار که فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و سایر اعضای خانواده وی نیز حضور داشتند گزارشی از وضعیت نابسامان پزشکی و درمان والدین خود و نیز شرایط حصر آن‌ها به سید هادی خامنه‌ای ارائه شد ، بروز علائم نگران کننده‌ای از وضعیت قلب میرحسین موسوی و نیز مشکلات سلامتی برای زهرا رهنورد عمده‌ترین نگرانی فرزندان موسوی بود که مطرح شد. این درحالیست که مسئولین جدید پرونده از روند حصر و شرایط آن با خبرند اما علیرغم این اطلاع هیچ گونه تغییر محسوسی در وضعیت آن‌ها ایجاد نشده است.  

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خط امام، سید هادی خامنه‌ای ضمن ابراز تاسف نسبت به تداوم حصر غیرقانونی و وضع ناخوشایندی که بیش از سه سال است برای میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی بوجود آمده ابراز امیدواری کرد در سایه صبر و مقاومت و پافشاری بر آرمانهای امام و بازگشت به اصول اولیه انقلاب و تمکین به قانون اساسی و بویژه تکیه بر حقوق مردم، این حصر بزودی پایان یابد و مردم و خانواده‌های ایشان بتوانند از لذت دیدار و ملاقات این عزیزان بار دیگر بهره‌مند شوند.

 

 

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در ادامه به بیان خاطراتی از سوابق دوستی و نیز ایمان و تلاش و صداقت آقای موسوی و خانم رهنورد و خدمات ماندگار فرهنگی و مدیریتی ایشان قبل و بعد انقلاب پرداختند. ایشان همچنین از ایمان و صبوری مرحوم میراسماعیل موسوی پدر میرحسین و شجاعت و فرهیختگی خانواده خانم رهنورد یاد کردند.

 

رئیس پژوهشکده تاریخ اسلام ریشه عمده مشکلات را در نا‌آشنایی مردم با حقوق اساسی خودشان دانست و افزود: تا زمانی که مردم با حقوق و تکالیف خودشان و نیز حقوق و تکالیف حاکمان آشنا نباشند و هم مردم و هم مسئولان نسبت به حقوق و تکالیفشان تعهد لازم را نداشته باشند نارسایی تداوم خواهد داشت. مقام پرستی و دنیا گرایی و هوا و هوس و تضییع حقوق شهروندان هنگامی زمینه رشد در جامعه پیدا می‌کند که تک تک شهروندان و مسئولان به حقوق و تکالیف خودشان مقید و متعهد نباشند.

 

وی همچنین تصریح کرد که عده‌ای هستند که منفعتشان در تداوم فضای خشونت آمیز و حبس‌ها و حصر‌ها و یا اتفاقاتی شبیه اتفاقات اخیر ۳۵۰ اوین است و در مقایسه‌ای به تشابه نقش صهیونیست‌ها در تندرویهای‌گاه گاه دولت امریکا و کند کردن روند عادی سازی روابط بین ایران و امریکا و نقش تند رو‌ها در بحرانی نگه داشتن فضای جامعه پرداخت.

 

خانم نواب صفوی مادر سالخورده زهرا رهنورد نیز ضمن تشکر از آقای سید هادی خامنه‌ای و همراهان به بیان اوصاف اخلاق نیکوی فرزند و داماد خود پرداخت ایشان با نقل خاطره‌ای اظهار داشتند هنگامی که زهرا رهنورد را باردار بودند خواب می‌بینند که قرآنی از آسمان فرو امد و در دامنش افتاد. و مادرایشان که بانویی صاحب فضل بود در تعبیر خواب گفت که تو دختری خواهی داشت که در خدمت قران خواهد بود و شهرتی جهانی پیدا خواهد کرد و حالا بعد از این سال‌ها با همه سختی‌ها حس می‌کنم آن خواب تعبیر شده و خدارا شکر می‌کنم.

 

خانم نواب صفوی صحبت‌ خود را با شعری از حافظ به پایان برد که شکر خدا که هرچه طلب کردم از خدا **** بر منتهای همت خود کامران شدم. 

روزنامه‌ ابتکار توقیف شد

Posted: 26 Apr 2014 03:19 AM PDT

جرس: روزنامه‌ی «ابتکار» صبح امروز توسط دادسرای رسانه توقیف شد.  

 

به گزارش ایسنا، محمدعلی وکیلی - مدیرمسوول این روزنامه ، با تأیید این خبر اظهار کرد: صبح امروز (شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه) نامه‌ای از سوی دادسرای رسانه به‌دست من رسید که در آن، به استناد بند 11 ماده‌ی 6 قانون مطبوعات، این روزنامه شامل حکم توقیف دانسته شده بود.

 

او گفت: در این نامه اشاره شده که روزنامه‌ی «ابتکار» به‌دلیل نشر اکاذیب توقیف شده، اما با توجه به کلی بودن بند 11ماده‌ی 6 قانون مطبوعات مشخص نیست که دقیقا به‌دلیل انتشار کدام مطلب این روزنامه توقیف شده است 

دومین زن فرماندار در سیستان و بلوچستان حکم گرفت

Posted: 26 Apr 2014 02:39 AM PDT

جرس: وزیر کشور طی حکمی 'معصومه پرندوار' را به عنوان فرماندار شهرستان هامون منصوب کرد.  

 

به گزارش نسیم آنلاین، پیش از این حمیدرضا فخررحیمی این مسئولیت را بر عهده داشته است.

 

پیش از این برای نخستین بار حمیرا ریگی، اولین فرماندار زن در سیستان و بلوچستان کار خود را به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان قصرقند روز پنجشنبه آغاز کرده بود.
 

لزوم پیوستن مجمع روحانیون و اعتماد ملی به شورای مشورتی اصلاح طلبان

Posted: 26 Apr 2014 01:53 AM PDT

تاجرنیا مطرح کرد
جرس: نماینده مجلس ششم تاکید کرد: اگر مجمع روحانیون مبارز و حزب اعتماد ملی هم به ۱۸ عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان بپیوندند، دیگر نیازی به تاسیس جبهه جدید در جریان اصلاحات نیست.  

 

علی تاجرنیا در گفت‌و‌گو با ایلنا، پیشنهاد تشکیل جبهه جدید در جریان اصلاحات را اقدامی ضروری ندانست و گفت: شورای هماهنگی اصلاحات دربرگیرنده تشکل‌های محتلف اصلاح طلبان است و اگر مبنا بر تقویت خود احزاب باشد، بهتر است.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به تشکیل شورای مشورتی اصلاحات توسط سید محمد خاتمی گفت: این شورا توانسته است با جامعیتی که دارد و با جذب تشکل‌های اصلاح طلب انسجام خوبی داشته باشد و در انتخابات ریاست جمهوری نیز تاثیر خود را به خوبی نشان دهد.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس ششم ادامه داد: اگر مجمع روحانیون مبارز و حزب اعتماد ملی هم به ۱۸ عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان بپیوندند بیشتر تشکل‌های اصلاح طلب متحد می‌شوند و می‌توان به جای صرف انرژی در ساخت مجامع جدید به احزاب و تشکل‌های قانونی و شناسنامه دار توجه بیشتری شود و زمینه فعالیت گسترده آن‌ها فراهم شود. 

 

پورمحمدی: تغییر اسماعیلی در دستگاه قضایی ارتقاء محسوب می‌شود

Posted: 26 Apr 2014 12:58 AM PDT

جرس: وزیر دادگستری تاکید کرد که تغییر اسماعیلی در دستگاه قضایی ارتقاء محسوب می‌شود و مدعی شد این تغییر قرار بوده پیش از سال جدید اعمال شود.  

 

به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در حاشیه چهارمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط در جمع خبرنگاران درباره تغییر ریاست سازمان زندان‌ها و اینکه آیا این تغییر ارتباطی با اتفاقات بند 350 اوین داشته است، گفت: آقای اسماعیلی در این تغییر و جابجایی ارتقاء یافتند. تغییر ریاست دادگستری کل استان تهران از مدت‌ها قبل مطرح بود و گزینه‌های مختلفی در نظر گرفته شد و حتی قبل از سال جدید ریاست قوه قضاییه، آقای اسماعیلی را برای این سمت در نظر گرفته بودند.

 

وی افزود: قرار بود تغییر آقای اسماعیلی قبل از سال جدید باشد ولی موکول شد به بعد از سال جدید و می‌توانم بگویم که آقای اسماعیلی از قضات باتجربه ماست و قبلا دادستان مشهد بودند و سابقه بسیار خوبی در دستگاه قضایی دارند.

 

وزیر دادگستری گفت: نمی‌توان گفت که سمت ریاست دادگستری کل استان تهران از ریاست سازمان زندان‌ها پایین‌تر است، بلکه می‌تواند ارجح‌ هم باشد و تغییر آقای اسماعیلی ارتقاء محسوب می‌شود.

 

پورمحمدی با اشاره به عدم صدور ویزا برای ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، اظهار کرد: ما در دنیای ظالمانه حضور داریم. با قدرت و تفکر و اقدامات کارشناسانه باید از حقوق‌مان دفاع کنیم و نباید عقب‌نشینی کنیم و با شعار و برخوردهای عصبی و عکس‌العمل‌های روانی با موضوع برخورد کنیم.

 

وی افزود: باید از حق‌مان دفاع کنیم ،البته باید از توان حقوقی کشورمان و حقوقدانان در حوزه بین‌المللی استفاده کنیم. در واقع ما نیازمند لشکر حقوقی در سطح بین‌المللی هستیم.

 

وزیر دادگستری با بیان اینکه ما باید قدرتمندانه در صحنه بین‌المللی حضور یابیم، ادامه داد: ما باید قدرت‌مان را در این حوزه تقویت کنیم و به آنچه داریم بسنده نکنیم بلکه باید در صحنه حضور یابیم زیرا در دنیایی که با ظلم مدیریت می‌شود باید قدرتمند بود و از موضع اقتدار عمل کرد.

 

پورمحمدی درباره همایش حقوق مالکیت فکری، گفت: حقوق مالکیت فکری موضوع بسیار مهمی است و تولید ناخالص داخلی در کشور ما بخش عمده‌اش به تولیدات فکری ارتباط دارد و نیاز است این حوزه را به خوبی بشناسیم.

 

وی افزود: خوشبختانه وزارت دادگستری، ریاست شورای سیاست‌گذاری حقوق مالکیت فکری را بر عهده دارد و در این زمینه تلاش‌های زیادی را انجام داده است. ما باید نهادهای حمایتی و NGOها را با همکاری یکدیگر فعال کنیم. 

 

درد نامه‌ مردم بم به هاشمی رفسنجانی: حق النّاس خسارات احمدی نژاد پای کیست؟

Posted: 26 Apr 2014 12:37 AM PDT

جرس: جمعی از مردم بم در درد نامه ای به هاشمی رفسنجانی از سکوت و عدم رسیدگی نسبت به خسارات و سوءتدبیرهای دولت گذشته شکایت کرده و نوشتند: براستی چه کسانی باید پاسخگوی خسارات وارده به نظام و مردم در 8 سال گذشته باشند؟ جنابعالی و آقای روحانی یا کسانی که چشم بر قانون شکنی های و سوء تدبیرهای علنی احمدی نژاد بستند و دم برنیاوردند؟  

 

در بخشی از این نامه آمده است: هر چند که هنوز بدهکاران ملت و نظام که با سکوت خود در هشت سال گذشته باعث شدند تا اعتبار جهانی این کشور به کیاست ، کیاسان بی تدبیر چوب حراج خورد ولی هنوز هم لحظه ای از تکلیف تخریب جنابعالی و دولت تدبیر و امید لحظه ای فرو نمی گذارند و جا نمی مانند!

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی به نقل از گذار در بخشهایی از این درد نامه آمده است:

 

حضرت آیت الله هاشمی:

سلام خدا به شهدا و امام شهدا آن روح بلند و ملکوتی به عرش سفر کرده که زنده بودن انقلاب و نهضتش را به زنده بودن هاشمی پیوند داده بود و گویی آن پیر فرزانه خوب می دانستند که برگ برگ تقویم این مملکت از افتخارات هاشمی پر خواهد شد…از سالهای مبارزه و تحمل زندان و زخم های شکنجه نظام ستم شاهی تا اولین سپیده دم پیروزی انقلاب اسلامی ایران . از سالهای مبارزه با تروریست ها ، دشمنان و منافقان تا فرماندهی هشت سال جنگ و تحمیلی… از آبادانی و سازندگی خرابه های بعد از جنگ تا به حق سردار سازندگی نام گرفتن …

اینها همه را خوب می دانیم و اینک ما بعنوان جوانان نسل دوم و سوم در گذر از جاده پرپیچ و خم هشت سال گذشته میخواهیم بگوییم آنچه را که تا کنون نتوانستیم بازگو کنیم چرا که میگویند : حرف را باید زد درد را باید گفت…یادمان نرفته که سالها پیش که حضرتعالی در کسوت رئیس جمهور این مردم، به بم آمده بودید برای افتتاح یک طرح بهداشتی به یکی از روستاهای حومه شهر رفته بودید مردم از دیدار شما خوشحال و شادمان بودند در آن میان ، زنی را دیدم که باآنکه مکنت مالی چندانی نداشت اما از اینکه توانسته بود لیوان آبی برایتان فراهم آورد چنان بهجتی داشت که انگار دنیا را به او داده اند، حال همان زن که هم مسکن مهری دارد و هم یارانه ای در ماه، ولی خنده ای در کام ندارد... امّا چرا؟

حضرت آیت الله هاشمی!

تاریخ فراموش شدنی نیست، ما با چشمان خود دیدیم که مکتب اسلامی، "مکتب ایرانی" شد اما هیچ کفن پوشی به خیابان نیامد و نوک پیکان همه قلم ها فقط به سوی جنابعالی و سایت شما بود و همین ها بودند که بی اعتنا به آنچه با اقتصاد و سیاست خارجی و بیت المال توسط جریان انحرافی در جریان بود فقط یک تکلیف در 8 سال گذشته داشتند و بس. تکلیفی بنام تخریب هاشمی!.

آن زمان که شما زیر ترکش های این بی عدالتی ها و ناجوانمردی ها زخم می خوردید عده ای بیرون گود شما را نظاره می کردند و شاید در دلشان شادمانی هم برپا بود اما دست روزگار خود آنها را به قربانگاه این ترکش ها فرستاد، بی حرمتی یکی پس از دیگری دامان آنها را نیز گرفت.

کار بجایی رسید که درصداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دیدن چهره شما آرزوی مردم شد- هر چند که هنوز هم ملّتی از آن محروم است!- ولی ضرباهنگ پیروزی انتخابات ۱۳۹۲ که در پس آن اندیشه فهیمانه شما بخوبی عیان بود، امیدی شد تا ناامیدی های 8 سال گذشته رنگ ببازد و حالا این اعتدال است که می رود تا حقیقت عدالت را تداعی گر باشد.

هر چند که هنوز بدهکاران ملت و نظام که با سکوت خود در هشت سال گذشته باعث شدند تا اعتبار جهانی این کشور به کیاست ، کیاسان بی تدبیر چوب حراج خورد ولی هنوز هم لحظه ای از تکلیف تخریب جنابعالی و دولت تدبیر و امید لحظه ای فرو نمی گذارند و جا نمی مانند!.

در مکتب ما رسم فراموشی نیست در مسلک ما عشق، هم آغوشی نیست

مهر تو دگر، به هستی ما افتاد هرگز به سرم خیال خاموشی نیست

 

* این دردنامه در دیدار جمعی از مردم بم با آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 92 قرائت شد. 

هشدار چهار فعال حقوق بشر نسبت به خطر جانی برای زندانیان در اعتصاب غذا

Posted: 26 Apr 2014 12:37 AM PDT

جرس: شيرين عبادى، خديجه مقدم، مهناز پراكند و آسيه امينى با انتشار يك نامه فورى نسبت به خطر جانى ١١ زندانى سياسى كه در انفرادى دست به اعتصاب غذا زده اند هشدار داده اند.


به گزارش مركز حاميان حقوق بشر، اين بيانيه در شرايطى منتشر مى شود كه ماموران امنيتى در روزهاى گذشته به شيوه هاى مختلف خانواده هاى اين زندانيان را براى ساكت ماندن و پرهيز از هرگونه جمع شدن، اعتراض يا دادخواهى تهديد كرده اند.

 

متن كامل بيانيه به شرح زير است:

 

هموطنان، رسانه هاى متعهد و سازمانهاى مدافع حقوق بشر!

٩ روز از انتقال ١١ زندانى سياسى كتك خورده و مصدوم از بند٣٥٠ اوين، به انفرادى مى گذرد.
در شرايط فعلى علاوه بر بى توجهى مسولان زندانها در مداواى زندانيانى كه دچار آسيبهاى جدى جسمى شده اند، اعتصاب غذاى خشك نيز جان اين زندانيان را تهديد مى كند.

در طول ٩ روز گذشته مسوولان حكومتى كه بهانه بازرسى زندانيان را به شديدترين وضعيتى مورد ضرب و شتم قرار دادند، در رسانه هاى رسمى به ويژه صدا و سيماى جمهورى اسلامى به توجيه رفتار خود و جعل واقعيتهاى رخ داده پرداختند.

با دستور و اطلاع آنها، مأموران امنيتى و انتظامى به بند ٣٥٠ حمله كرده و زندانيان را به بهانه خواسته قانونى شان مبنى بر بازرسى وسايل در حضور زندانى،
با شديدترين وضعيتى مورد ضرب و شتم قرار دادند، در رسانه هاى رسمى جمهورى اسلامى به ويژه صدا و سيما با وقاحت به توجيه رفتار خود و جعل واقعيتهاى رخ داده پرداختند.

با وجود شهادت تعدادى از زندانيان و خانواده هايشان پس از ملاقات هفتگى، تاكنون نه تنها مديران قضايى و اجرايى كه مسووليت حفظ جان اين زندانيان و همچنين كنترل نيروهاى تحت فرمانشان را برعهده دارند، هيچ عملى در برآورده كردن خواسته هاى برحق زندانيان انجام نداده اند، بلكه با نگه داشتن يازده زندانى مصدوم در انفرادى كه در اعتصاب غذاى خشك به سر مى برند، مرگ خاموش آنان را تدارك ديده اند.

علاوه بر اين، در روزهاى گذشته خانواده هاي زندانيان كه نگران جان اعتصاب كنندگان هستند، با انواع تهديدهاى ماموران امنيتى روبه رو شده اند تا هرگونه اعتراض و بازخواستى در نطفه خفه شود و افكار عمومى از آنچه بر اين زندانيان و خانواده هايشان رفته است بى خبر بمانند.

بديهى است علت نگهدارى اين افراد در بند انفرادى محو شدن آثار ضرب و جرح بر بدن ايشان است تا آنها نتوانند ادعاى خود را به اثبات برسانند. از همين رو انتقال اين افراد به بند ٣٥٠ و مداوايشان توسط پزشكان معتمد در اولويت خواسته هاى زندانيان معترض قرار دارد.

ما تعدادى از فعالان حقوق بشر از همه مردم، رسانه هاى متعهد و سازمانهاى مدافع حقوق بشر درخواست مى كنيم كه صداى زندانيان در انفرادى را بشنوند و به هر شيوه ممكن از مسوولان حكومتى بخواهند كه ضمن بازگرداندن آنان به بند عمومى، هرچه زودتر پزشكان معتمدى آنها را معاينه و مداوا كرده و بدين طريق
زمينه پايان اعتصاب آنان را فراهم آورند.

اسامى ١١ زندانى كه در انفرادى هستند و مصدوميتهاى وارد شده به شرح زير است:

جواد فولادوند (از ناحیه چشم و پا آسیب دیدگی جدی دارد)، محمد صدیق کبودوند (با دو دنده شکسته و سر آسیب دیده)، رضا اکبری منفرد ( به شدت کتک خورده ولی از وضعیت او اطلاعی در دست نیست)، غلامرضا خسروی( به شدت کتک خورده ولی از وضعیت او اطلاعی در دست نیست)، سهیل بابادی، بهنام ابراهیم‌زاده( به شدت کتک خورده ولی از وضعیت او اطلاعی در دست نیست)، محمد شجاعی (به شدت کتک خورده ولی از وضعیت او اطلاعی در دست نیست) ، محمد امین هادوی، بهزاد عرب‌گل، سعید متین‌پور (به شدت کتک خورده ولی از وضعیت او اطلاعی در دست نیست) و سیمکو خلقتی که مچش دستش آسیب دیده است.

امضا كنندگان: شيرين عبادى، خديجه مقدم، مهناز پراكند و آسيه امينى
 

جنتی: رمان کلنل تا این لحظه هنوز مجوز نگرفته است

Posted: 26 Apr 2014 12:37 AM PDT

جرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت مجوز گرفتن رمان «کلنل» محمود دولت‌آبادی و کتاب خاطرات محمود احمدی‌نژاد پاسخ داد.  

علی جنتی در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وضعیت مجوز رمان «کلنل» اثر محمود دولت‌آبادی گفت: این کتاب در این لحظه هنوز مجوز نگرفته است.

 

او همچنین درباره امکان مجوز گرفتن کتاب خاطرات محمود احمدی‌نژاد اظهار کرد: من در جریان این کتاب نیستم اما اگر به وزارت ارشاد بیاید مجوز انتشار می‌گیرد.

 

به گزارش ایسنا، رمان «کلنل» محمود دولت‌آبادی از سال 87 توسط نشر چشمه برای دریافت مجوز نشر ارائه شده بود و دوباره توسط نشر چرخ که از ناشران زیرمجموعه چشمه است برای گرفتن مجوز نشر به اداره کتاب وزارت ارشاد ارائه شده است.

 

ناشر کتاب درصدد بود تا با گرفتن مجوز نشر این رمان، آن را تا پایان سال 92 منتشر کند، که این اتفاق نیفتاد و هنوز هم وضعیتش در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت‌ماه مشخص نیست. 

محکومیت یک فعال ملی- مذهبی به ۶ سال حبس

Posted: 26 Apr 2014 12:14 AM PDT

جرس: نصرالله لشنی فعال ملی- مذهبی از سوی قاضی صلواتی به ۶ سال حبس و ۲ سال منع از عضویت در احزاب، گروهها و دستجات سیاسی یا اجتماعی و فعالیت های مطبوعاتی و رسانه ای محکوم شد.  

 

به گزارش ملی – مذهبی، این فعال ملی – مذهبی که در خردادماه سال پیش بازداشت شده بود، پس از ۲ ماه با قرار وثیقه ی ۲۰۰ میلیونی آزاد شد.


قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در حکم صادره وی را عضو فعال گروهک التقاطی و برانداز ملی – مذهبی تشخیص داده و به ۵سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

 

قاضی پرونده همچنین مقالاتی که این فعال سیاسی منتشر کرده را مصداق تبلیغ علیه نظام دانسته و وی را به ۱ سال حبس محکوم کرده است.

 

قاضی صلواتی به عنوان مجازات تکمیلی نیز وی را به ۲ سال محرومیت از فعالیت های سیاسی و مطبوعاتی محکوم کرده است.

 

خاطرنشان می شود که نصرالله لشنی به این حکم بدوی اعتراض کرده که می بایست در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار گیرد. 

احضار گسترده دراویش ماهشهر به اداره اطلاعات و بازداشت یک درویش گنابادی

Posted: 25 Apr 2014 11:06 PM PDT

جرس: طی روزهای گذشته ده‌ها تن از دراویش گنابادی ماهشهر به صورت تلفنی به اداره اطلاعات این شهر احضار و از این میان یک درویش گنابادی نیز برای چندین ساعت بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت.  

 

به گزارش مجذوبان نور، طی روزهای گذشته در اقدامی هماهنگ، نیروهای اطلاعات استان خوزستان، بیش از ۴۰ تن از دراویش شهر ماهشهر را به اداره اطلاعات فراخواندند. بیشتر این احضار‌ها به صورت تلفنی بوده که به علت عدم وجاهت قانونی دراویش از مراجعه خودداری کردند و در ادامه این احضارها، مامورین امنیتی این دراویش را تهدید به اشکال تراشی‌های شغلی و اخراج از مشاغل خود کرده‌اند.

 

طبق این گزارش در ادامه احضار و بازداشت دراویش منطقه بندر ماهشهر، مامورین امنیتی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت آقای «امین دریس» از دراویش ساکن ماهشهر، بدون حکم قضایی در منزلش بازداشت و به ستاد خبری اداره اطلاعات منتقل و تا ساعت ۱۴ تحت بازجویی و تفتیش عقاید قرار گرفت. از این درویش گنابادی خواسته شده بود که نسبت به عدم شرکت در مجالس درویشی تعهد نامه‌ای را امضا کند که مامورین امنیتی با مخالفت شدید وی رو به رو شدند. ماموران اطلاعاتی تهدید کردند که در صورت ادامه شرکت در مجالس درویشی این شهر، ممانعت‌های شغلی برای وی به وجود خواهد آمد.

 

گفتی است از اسفند ماه گذشته به طور گسترده احضار و بازجویی‌های چند ساعته دراویش در این شهر صورت گرفته که اکثرا با موضوع عدم شرکت در مجالس درویشی و تفتیش عقیده همراه بوده است.