جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


انتقاد احمد خاتمی از حضور حامیان و فعالان جنبش سبز در پست‌های دولتی

Posted: 24 Apr 2014 04:11 AM PDT

جرس: عضو ارشد مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران با اطلاق مجدد لفظ "فتنه" برای جنبش سبز، مدعی شد که "شعار اعتدال که از سوی دولت یازدهم مطرح شده، یعنی اینکه به سخنان رهبری گوش دهیم و نباید شاهد این باشیم که برخی از حامیان و فعالان فتنه در سمت‌های مختلف دولتی حضور داشته باشند."

 

به گزارش فارس، سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در بیستمین همایش سراسری موسوم به "هیئت پیروان عترت"، که در قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه جهاد دینی یکی از مصادیق مهم جهاد به شمار می‌رود گفت: هیئت رزمندگان باید در عرصه جهاد دینی با قوت حرکت کرده و در عرصه فرهنگ که رهبری بر آن تاکید داشتند به فعالیت بپردازد.

 

وی با بیان اینکه ولایتمداری یکی از ویژگی‌ها و نشانه‌های مومنان است تصریح کرد: تشکلی را می‌توان دین‌مدار دانست که ولایتمداری سرلوحه امور آن باشد و در مسیر منویات مقام معظم رهبری حرکت کند.

خاتمی با اشاره به شعار اعتدال که از سوی دولت یازدهم مطرح شد ادعا کرد: "اعتدال یعنی اینکه به سخنان رهبری گوش دهیم و نباید شاهد این باشیم که برخی از حامیان و فعالان فتنه در سمت‌های مختلف دولتی حضور داشته باشند."

 

وی با اطلاق مجدد لفظ "فتنه" برای جنبش سبز مدعی شد: "حامیان فتنه که در سال 88 مقابل رهبری ایستادند امروز در ظاهر نشان می‌دهند که از منویات ایشان پیروی می‌کنند در حالی که در واقعیت دنبال فعالیت‌های خود هستند؛ رهبری از اعضا و فعالان فتنه ناراحت هستند و این مسئله را ابراز کرده‌اند بنا بر این نباید شاهد حضور آنها در مسئولیت‌های دولتی باشیم. رهبری از اعضا و فعالان فتنه 88 ناراحت هستند و در بسیاری از سخنرانی های خود از ناراحتی خود نسبت به آنان سخن می گوید از این رو نباید حامیان و فعالان فتنه 88 در عرصه ها و سمت‌های دولتی فعالیتی داشته باشند."

 

وی با اشاره به اینکه باید همواره تشکل‌ها و هیئت‌ها ارتباط با روحانیت را حفظ کنند گفت: ارتباط با روحانیت رکن اصلی موفقیت است و تشکلی که روحانیت در آن نقش نداشته باشد به نوعی سکولار است.

برگه آزمایش اکبر امینی؛ سند دروغگویی رئیس معزول سازمان زندان ها

Posted: 24 Apr 2014 03:46 AM PDT

جرس: برخلاف ادعای دروغ رئیس معزول سازمان زندان ها، سندی که در زیر منتشر می شود نشان می دهد که آنچنان که همان روز در خبرها آمده بود، اکبر امینی برای ساعتی به بیمارستان منتقل شده است؛ هرچند دستور پزشکان برای بستری کردن وی با مخالفت رئیس بهداری زندان اوین مواجه شده و او را به بند ۳۵۰ بازگردانده اند. همزمان گزارش رسید که مهرداد آهن خواه یکی از کسانی که پنج شنبه گذشته از تونل باتوم عبور داده شده و پس از ضرب و شتم به بند انفرادی ۲۴۰ برده شده بود، به بند عمومی بازگردانده شد.

 

به گزارش کلمه، یکی از چالش های اصلی در ادامه تهاجم خونین به بند ۳۵۰ ممانعت از انتقال زندانیان به مراکز درمانی خارج از زندان است. مسئولان مربوطه در سازمان زندانها و زندان اوین می کوشند تا با جلوگیری از خروج زندانیان مجروح از زندان، اجازه مستند سازی بیشتر فاجعه را ندهند.

 

اسماعیلی رییس معزول سازمان زندانها در مصاحبه های مکرر خود اعلام کرد که همه زندانیان سالمند و هیچ کس به بیمارستان منتقل نشده است.
 

مقامات زندان اوین در همان روز ابتدایی مانع اعزام اسماعیل برزگری و امید بهروزی به بیمارستان طالقانی شده و آنها را از آمبولانس پیاده کردند. مجید رضازاده مسول بهداری اوین نیز روز شنبه پس از اطلاع از اعزام اکبر امینی به بیمارستان شهدای تجریش خود را به آنجا رساند و از بستری شدن این زندانی سیاسی ممانعت به عمل آورد.

روز گذشته (چهارشنبه سوم اردیبهشت) نیز اعزام درمانی اکبر امینی ارمکی به مراکز درمانی خارج از زندان، بار دیگر به رغم صدور مجوز از سوی دادستانی، با مانع تراشی جواد مومنی معاون زندان اوین مواجه شد.

 اکنون سندی منتشر می شود که آشکارا اثبات کننده حضور اکبر امینی در تاریخ شنبه ۳۰ فروردین در بیمارستان شهدای تجریش است.

 

 

بازگشت مهرداد به بند

همزمان گزارش رسید که مهرداد آهن خواه یکی از کسانی که پنج شنبه گذشته از تونل باتوم عبور داده شده و پس از ضرب و شتم به بند انفرادی ۲۴۰ برده شده بود، به بند عمومی بازگردانده شد.

 

او در حالی از پنج شنبه گذشته به مدت یک هفته در سلول انفرادی نگهداری می شد که سرش شکسته و آسیب جدی دیده بود.

روز پنج شنبه و پس از یورش به بند ۳۵۰ زندان اوین ، ۳۲ زندانی سیاسی به انفرادی های ۲۴۰ زندان اوین منتقل شدند که تعدادی از آنان به بند عمومی بازگشته اند اما از سرنوشت باقی آنان خبری در دست نیست.

 

بر اساس گزارش ها، در طول هفته تعدادی از آنان که صدمه کمتری دیده بودند به بند عمومی ۳۵۰ منتقل شده بودند.هنوز تعدادی از زندانیان در انفرادی به سر می برند. این در حالی است که رییس سابق سازمان زندان های کشور تا آخرین روزی که در این سمت بود اعلام می کرد هیچ ضرب و شتمی انجام نشده است.

 

 

در برابر ظلم و بی‌عدالتی به فرزندان این مرز و بوم بایستید

Posted: 24 Apr 2014 12:42 AM PDT

نامه بیش از ۴۰۰ فعال مدنی به روحانی
جرس: جمعی از فعالان مدنی و سیاسی با توجه به جایگاه رییس جمهوری که برای اجرای قانون اساسی و دفاع از حقوق شهروندان سوگند خورده؛ در نامه ای خطاب به حسن روحانی خواستار پیگیری حوادث رخ داده روز پنج شنبه سیاه در بند ۳۵۰ زندان اوین شدند.

 

به گزارش نوروز، نویسندگان این نامه با تاکید بر آنکه رییس جمهور پاسدار و مجری قانون اساسی است، از حسن روحانی خواسته اند تا هیاتی را برای تحقیق و تفحص در خصوص آنچه که در زندان اوین رخ داده تعیین کند و نتیجه آن را به اطلاع مردم برساند.

 

در بخشی از این نامه آمده است: شما می‌توانید با مامور کردن «شورای عالی امنیت ملی» برای تشکیل «کمیته‌ی ویژه‌ی حقیقت‌یاب» درباره‌ی «وقایع ۲۸ فروردین در اوین» و درگیر کردن ارگان‌ها و قوای متعدد هم به تقاضای افکار عمومی پاسخ دهید، هم این غده را قبل از این‌که بزرگ‌تر و کُشنده شود جراحی کنید و هم بر اساس گزارش کمیته، عمل کنید.

 

در حال حاضر بیش از سی تن از زندانیان بند ۳۵۰ و شش تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر در اعتراض به برخوردهای صورت گرفته با زندانیان در اعتصاب غذا هستند.

 

متن نامه ۴۰۰ فعال مدنی و سیاسی به رئیس دولت به شرح زیر است:

  

به نام بهترین وکیل

جناب آقای رییس جمهور روحانی؛ مجری قانون اساسی

این روزها نزدیک به یک سال است که ردای امید ملتی بر دوش شما آرمیده و شما را به حکم تدبیر و اعتدال بر کرسی اعتماد خویش نشانده است.

ما در بحبوحه ی کارشکنی های پی در پی و در پیچ تند اصلاح خرابی های برجا مانده از بی تدبیری ها،نه از سر خشم و کین که از جایگاه یاور و همراهتان با شما سخن می گوییم.

حتما اطلاع دارید در روزهای گذشته ظلم عریانی به جای هدیه ی روز میلاد دختر پیامبر اکرم و روز مادر به مادران و همسران دلسوخته ی زندانیان سیاسی بند۳۵۰ زندان اوین روا داشته شده است و حتما خبر دارید فرزندان و شوهرانشان چگونه مضروب و مجروح کینه توزی ها شده اند. اکنون بسیاری از آنان در سلول های انفرادی به سر می برند و حتی حق دیدار با عزیزان خویش را نداشته اند و آنان که رخ به رخ مادران و همسران خویش دوخته اند با چهره های کبود و دستان زخمی و سرهای شکسته تنها داغ دوری و دلتنگی شان تازه گشته است.

اکنون ما آحادی از اعضای جامعه مدنی و فعالان سیاسی درخواست داریم در چهارچوب قانون و به واسطه ی قدرتی که به پشتوانه رای مردم به دست آورده اید در برابر ظلم و بی عدالتی که بر فرزندان این مرز و بوم رفته است بایستید و در صدد دلجویی از آسب دیدگان اتفاقات اخیر برآیید.

 

برای تحقق این امر درخواستهای خود را به طور شفاف به شرح زیر بیان می کنیم:

۱- قبل از هر چیز از تمام مسوولان مربوطه چه در دولت مانند وزیر دادگستری و وزیر اطلاعات و چه خارج از آن مانند مسوولان زندان و قوه قضاییه و حتی نمایندگان مجلس بخواهید که اگر درباره این اتفاقات نمی توانند حقیقت را بگویند لااقل به دروغ متوسل نشوند.

۲- شما می‌توانید با مامور کردن «شورای عالی امنیت ملی» برای تشکیل «کمیته‌ی ویژه‌ی حقیقت‌یاب» درباره‌ی «وقایع ۲۸ فروردین در اوین» و درگیر کردن ارگان‌ها و قوای متعدد هم به تقاضای افکار عمومی پاسخ دهید، هم این غده را قبل از این‌که بزرگ‌تر و کُشنده شود جراحی کنید و هم بر اساس گزارش کمیته، عمل کنید.

۳- با وادار کردن تمام کسانی که در این حادثه نقش داشته اند به عذر خواهی و استعفای داوطلبانه٬ الگوی عملی برای دیگر مسوولین جامعه نیز ایجاد شود.

۴- همانطور که مستحضرید بیش از۲۰ تن از زندانیان از روز پنجشنبه و ۱۲ تن دیگر از روز دوشنبه دست به اعتصاب غذا زده اند و این تعداد در زندانها از جمله در زندان رجایی شهر به دلیل همبستگی با همراهانشان در زندان اوین رو به افزایش است که با توجه به جراحات وارده و اوضاع نامناسب جسمی و روحی آنان احتمال خطرات بیشتری خواهد بود. بنا براین ما از شما می خواهیم تا با فرستادن این عزیزان به بیمارستان و ایجاد شرایط مناسب ضمن تامین خواسته های قانونی و مشروع این عزیزان مانع از بروز عواقب جبران ناپذیری مانند شهادت مرحوم هدی صابر شوید.

 

جناب رییس جمهور

ایمان داریم این ایستادگی و آزادگی شما بر تارک تاریخ این مملکت ثبت خواهد شد و سینه ی های سوخته از ظلم این مادران و همسران هرگز از یاد نخواهد برد حقوقدانی را که در برابر باتوم برهنه ی سرهنگ ها یاری شان نمود. در برابر ظلم آشکار «پنجشنبه‌ی سیاه اوین» سکوت نکنید. نه مقتضای اخلاق و دیانت و قانون‌گرایی است و نه به مصلحت دولت. واکنش مناسب دولت هم لازمه‌ی تدبیر است و هم حافظ امید.


٫۱ ابوالفتحی بهرام
۲٫ ابولپور آسیه
۳٫ ابولپور سمانه
۴٫ ابوالفضل قاسمی
۵٫ اتابکی نوید
۶٫ اثباتی مژگان
۷٫ احمدنژاد سید محمد
۸٫ احمدی پیمان
۹٫ احمدی گلاله
۱۰٫ احمدی گلنار
۱۱٫ احمدی مصطفی
۱۲٫ احمدی مهنه بهمن
۱۳٫ احمدیان امین
۱۴٫ ارجمند حقیقی احسان
۱۵٫ اردکانی حسین
۱۶٫ اردلان وحید
۱۷٫ ارشدی علی
۱۸٫ اسد بیگی امیر حسین
۱۹٫ بیگلربیگی محسن
۲۰٫ اسدی آزاده
۲۱٫ اسدی نصیر
۲۲٫ اسدى میراردوان
۲۳٫ اسلامیه سعیده
۲۴٫ اسماعیل پور مرتضی
۲۵٫ اسماعیل زاده عسل
۲۶٫ اسماعیل زاده محمد
۲۷٫ اسماعیلپور مرتضی
۲۸٫ اسماعیلی سید کوهزاد
۲۹٫ اشراقی زهرا
۳۰٫ اشعریون اشکان
۳۱٫ اصلاحچی مرتضی
۳۲٫ اصلانی مهرداد
۳۳٫ اعتدالی امیر
۳۴٫ افتخاری سارا
۳۵٫ اقتداری گودرز
۳۶٫ اقتناعی امیر
۳۷٫ اقدم مهدی
۳۸٫ اقلیدی مریم
۳۹٫ اکرم خیرخواه
۴۰٫ امرآبادی مهسا
۴۱٫ امید پورمحمدعلی
۴۲٫ امیر آزاد
۴۳٫ امیر خسروی بابک
۴۴٫ امیری کامران
۴۵٫ امیری فائزه
۴۶٫ امیری مرضیه
۴۷٫ امینی احسان
۴۸٫ امین نیک جو محمد
۴۹٫ انسان نگار
۵۰٫ اهری مریم
۵۱٫ ایزدی مائده
۵۲٫ ایکدر سولماز
۵۳٫ آذرافزا مرضیه
۵۴٫ آذرپی مجید
۵۵٫ آذری مسعود
۵۶٫ آغاجری زهره
۵۷٫ آقا عمو علیرضا
۵۸٫ آل بویه آزیتا
۵۹٫ آوازه طلب اشکان
۶۰٫ باکری آسیه
۶۱٫ باطبی احمد
۶۲٫ باقری هادی
۶۳٫ باقی مریم
۶۴٫ بال افکن مهرداد
۶۵٫ بانک نگین
۶۶٫ باهر آرزو
۶۷٫ باوفا رضا
۶۸٫ بختیاری مهران
۶۹٫ برقعی محمد
۷۰٫ برنا بهمن
۷۱٫ برنادل بهمن
۷۲٫ بلوری رویا
۷۳٫ تبیانیان شهناز
۷۴٫ بنی شریف مصطفی
۷۵٫ بهزادی فاطمه
۷۶٫ بیک زند نسرین
۷۷٫ پاداش علی
۷۸٫ پارسا داریوش
۷۹٫ پرنده مصطفی
۸۰٫ پزشکی کتی
۸۱٫ پورحسن محمد
۸۲٫ پورحیدر سعید
۸۳٫ پهلوانی فاطمه
۸۴٫ تاج زاده فاطمه
۸۵٫ تارخ علی
۸۶٫ ترابی سجاد
۸۷٫ تقی پور علی
۸۸٫ تمجیدی مجید
۸۹٫ تنها امیر
۹۰٫ توحیدی نیره
۹۱٫ توماج فرشاد
۹۲٫ جامی مهدی
۹۳٫ جعفری محمد
۹۴٫ جعفریان رضا
۹۵٫ جلالی خواه موسی
۹۶٫ جلائی‌پور محمدرضا
۹۷٫ جلوداری ممقانی سپهر
۹۸٫ جمالی حمیدرضا
۹۹٫ جمالی علی
۱۰۰٫ جمشیدی حسین
۱۰۱٫ جواهری فرزاد
۱۰۲٫ جوشنی رضا
۱۰۳٫ چالاکی نسیم
۱۰۴٫ حاج علی علیرضا
۱۰۵٫ حاجب پیام
۱۰۶٫ حاجب کیوان
۱۰۷٫ حاجبی امیر
۱۰۸٫ حرمتی پور محسن
۱۰۹٫ حسنی زویا
۱۱۰٫ حسن پور سارنگ
۱۱۱٫ حسین روشن
۱۱۲٫ حضرتی مجید
۱۱۳٫ حقیقت جو فاطمه
۱۱۴٫ حکمت علی
۱۱۵٫ حکمی محمد حافظ
۱۱۶٫ حیدریان محسن
۱۱۷٫ خادمی علیرضا
۱۱۸٫ خامه آرمین
۱۱۹٫ خردمند فاطمه
۱۲۰٫ خرمک سهیل
۱۲۱٫ خرمن بیز جلال
۱۲۲٫ خرمن بیز سارا
۱۲۳٫ خرمن بیز سکینه
۱۲۴٫ خزایی حسن
۱۲۵٫ خسرو بندری
۱۲۶٫ خسرو نژاد حسین
۱۲۷٫ خسرونژاد فاطمه
۱۲۸٫ خسروی مهدی
۱۲۹٫ خلفی عاطفه
۱۳۰٫ خلوصی واحد
۱۳۱٫ خندان مجتبی
۱۳۲٫ دهقان معصومه
۱۳۳٫ دستپاک محمد
۱۳۴٫ دقیقیان شیرین
۱۳۵٫ ذاکری بهروز
۱۳۶٫ رادمرد محسن
۱۳۷٫ رحمانی تقی
۱۳۸٫ رحمتی ناصر
۱۳۹٫ رحمتی‌زاده ایمان
۱۴۰٫ رحیم پور مطلق روح الله
۱۴۱٫ رحیمی زهرا
۱۴۲٫ رستملو میثم
۱۴۳٫ رشیدی امیر
۱۴۴٫ رضایی فهیمه
۱۴۵٫ رضایی اعظم
۱۴۶٫ رضایی آمنه
۱۴۷٫ رضایی سکینه
۱۴۸٫ رضایی محمدرضا
۱۴۹٫ رضایی مینا
۱۵۰٫ رضایی نادره
۱۵۱٫ رضاییان مانا
۱۵۲٫ رضاییان یسنا
۱۵۳٫ رفیعی رضا
۱۵۴٫ روحی فرهاد
۱۵۵٫ رهبری حنیف
۱۵۶٫ رهبری مسعود
۱۵۷٫ رهنما میلاد
۱۵۸٫ ریاحی سحر
۱۵۹٫ ریاضی امیر
۱۶۰٫ زارعی عبدالها
۱۶۱٫ زرشکی مانی
۱۶۲٫ زرگریان اسماعیل
۱۶۳٫ زنگنه حمید
۱۶۴٫ زنگنه حمیدرضا
۱۶۵٫ زواره ای رضا
۱۶۶٫ ژیلا بدیهیان
۱۶۷٫ ساکت موسی
۱۶۸٫ سبحانی هادی
۱۶۹٫ ستوده فاطمه
۱۷۰٫ سرمدی پرستو
۱۷۱٫ سرمدی پریسا
۱۷۲٫ سعدآبادی اشکان
۱۷۳٫ سعدآبادی بیژن
۱۷۴٫ سعدآبادی روزبه
۱۷۵٫ سعید خوشدل
۱۷۶٫ سلطان امیرعلی
۱۷۷٫ سلطانی راد مریم
۱۷۸٫ سلیمانی سوده
۱۷۹٫ سلیمی مجید
۱۸۰٫ سمیعی حمید
۱۸۱٫ سمیعی زاده علی
۱۸۲٫ سنایی پور محدثه
۱۸۳٫ سوری ندا
۱۸۴٫ سهراب رزاقی
۱۸۵٫ سهیمی محمد
۱۸۶٫ سیاسی راد حامد
۱۸۷٫ سیاقی شهناز
۱۸۸٫ سیامک آرام
۱۸۹٫ سید رضا حسینی
۱۹۰٫ سیما ساعده
۱۹۱٫ شاپوری انوش
۱۹۲٫ شاکرحسینی شکیبا
۱۹۳٫ شاکری علی
۱۹۴٫ شاهرخ نیا بهروز
۱۹۵٫ شب افروز مسعود
۱۹۶٫ شجاعی صائینی ناصر
۱۹۷٫ شریفی عرفان
۱۹۸٫ شفیعی محمد
۱۹۹٫ شفیعی سید هادی
۲۰۰٫ شفیعی مریم
۲۰۱٫ شفیق مهدی حمیدی
۲۰۲٫ شکری حکیمه
۲۰۳٫ شوره نگار
۲۰۴٫ شهسوار روح الله
۲۰۵٫ شهمرادی انیس
۲۰۶٫ شهیدی هنگامه
۲۰۷٫ شیرازی حمید
۲۰۸٫ صادقی لیلی
۲۰۹٫ صادقی محمد
۲۱۰٫ صادقی محمد
۲۱۱٫ صادقی مرتضی
۲۱۲٫ صالحی رادین
۲۱۳٫ صحابه اسماعیل
۲۱۴٫ صداقت بالی
۲۱۵٫ صدری سمیرا
۲۱۶٫ صدیقی محمد
۲۱۷٫ صفایی جبار
۲۱۸٫ صفایی حمید
۲۱۹٫ صمدیان حسن
۲۲۰٫ صمدیان عباس
۲۲۱٫ صیادی نادیا
۲۲۲٫ ضرغام سجاد
۲۲۳٫ طالبی حسن
۲۲۴٫ طباطبایی احسان
۲۲۵٫ طباطبایی محمد
۲۲۶٫ طباطبایی اردکانی سید علی
۲۲۷٫ طباطبایی ریحانه
۲۲۸٫ طباطبایی اردکانی سیدشهاب الدین
۲۲۹٫ عابدی ضیا
۲۳۰٫ عالمی پسند سمیه
۲۳۱٫ عباسی بهرام
۲۳۲٫ عبدی سارا
۲۳۳٫ عبدی علی
۲۳۴٫ عبدی مریم
۲۳۵٫ عرب سرخی ساجده
۲۳۶٫ عرب سرخی فاطمه
۲۳۷٫ عقیل زاده ضحی
۲۳۸٫ علوی بهروز
۲۳۹٫ علی اکبر مهدی
۲۴۰٫ علیجانی ارشاد
۲۴۱٫ علیجانی رضا
۲۴۲٫ علیخانی جواد
۲۴۳٫ عموزاده خلیلی محسن
۲۴۴٫ عنایت پور معصومه
۲۴۵٫ غفاری آبتین
۲۴۶٫ غره باقی صفیه
۲۴۷٫ غیور فریبا
۲۴۸٫ فاطمه چهل امیرانی
۲۴۹٫ فتاپورمهدی
۲۵۰٫ فخریان جاوید
۲۵۱٫ فداکار شهرام
۲۵۲٫ فرج زاده غلامرضا
۲۵۳٫ فرجاد فرهاد
۲۵۴٫ فرشتیان حسن
۲۵۵٫ فریدیحیایی امین
۲۵۶٫ فکوریان فاطمه
۲۵۷٫ فهیمی خسرو
۲۵۸٫ فیروزی معصومه
۲۵۹٫ قاسمی نیما
۲۶۰٫ قاضی زاده علی حسین
۲۶۱٫ قاضی نوری رضا
۲۶۲٫ قانعی یاسر
۲۶۳٫ قدس مریم
۲۶۴٫ قدیانی احمد
۲۶۵٫ قدیم خانی جعفر
۲۶۶٫ قربانی فر میرا
۲۶۷٫ قریشی سید سعید
۲۶۸٫ قلعه ای امین
۲۶۹٫ قلمچی منوچهر
۲۷۰٫ قلی پور پویا
۲۷۱٫ قناد بابک
۲۷۲٫ قنبری امیرحسین
۲۷۳٫ قوشه شیما
۲۷۴٫ کازرونی عبدالمجید
۲۷۵٫ کاظمی بهروز
۲۷۶٫ کاظمیان مرتضی
۲۷۷٫ کاووسی ماه سلطان
۲۷۸٫ کاووسی مرجان
۲۷۹٫ کتابچی مجتبی
۲۸۰٫ کتابی علی حاجی
۲۸۱٫ کربلایی نیا کبری
۲۸۲٫ کردی نژاد سعیده
۲۸۳٫ کرم الدین مهدی
۲۸۴٫ کرمزاده مکوندی ژیلا
۲۸۵٫ کرملو عزیز
۲۸۶٫ کریمی پریسا
۲۸۷٫ کریمی پیام
۲۸۸٫ کریمی جمیله
۲۸۹٫ کریمی سامان
۲۹۰٫ کریمی محمد
۲۹۱٫ کریمی محمد مهدی واقف
۲۹۲٫ کریمیان زینب
۲۹۳٫ کشمیری سام
۲۹۴٫ کلامی شیلا
۲۹۵٫ کلانتری اسماعیل
۲۹۶٫ کلانتری حسن
۲۹۷٫ کیابی جلال
۲۹۸٫ کیانوش راد ساجده
۲۹۹٫ کیانوش راد محمد
۳۰۰٫ کیانوش راد محمد
۳۰۱٫ کاظمی مسعود
۳۰۲٫ گارسچی شهرزاد
۳۰۳٫ گرامی مقدم اسماعیل
۳۰۴٫ گلرخ کتایون
۳۰۵٫ گلرو مهدیه
۳۰۶٫ گلشن زهرا
۳۰۷٫ گلکاری حق سحر
۳۰۸٫ گنبدی پور بهرام
۳۰۹٫ لطفی حمید
۳۱۰٫ لعلی پور وحید
۳۱۱٫ لگزیان مجید
۳۱۲٫ لواسانی مسعود
۳۱۳٫ مائده معتمدی
۳۱۴٫ متین زاده پرستو
۳۱۵٫ مجتهدی احسان
۳۱۶٫ مجردی زهرا
۳۱۷٫ محتشمی پور فخر السادات
۳۱۸٫ محسنی علیرضا
۳۱۹٫ محسنی گویا علیرضا
۳۲۰٫ محسنی مهدی
۳۲۱٫ محمد زاد هاشم
۳۲۲٫ محمدزهی حسام
۳۲۳٫ محمدلو جلال
۳۲۴٫ محمدی ملیحه
۳۲۵٫ محمدی مهناز
۳۲۶٫ محمدی میثم
۳۲۷٫ محمدی نرگس
۳۲۸٫ مختاری منوچهر
۳۲۹٫ مرادویسی بلال
۳۳۰٫ مروت پور یاسر
۳۳۱٫ مزارعی حسین
۳۳۲٫ مزارعی رضا
۳۳۳٫ مزروعی ضحی
۳۳۴٫ مزروعی علی
۳۳۵٫ مزروعی حنیف
۳۳۶٫ مسیح پور سیامک
۳۳۷٫ مشایخ میثم
۳۳۸٫ مصطفوی ندا
۳۳۹٫ مصطفوی نغمه
۳۴۰٫ مصطفوی زهره
۳۴۱٫ مظفری پژمان
۳۴۲٫ مظفری حسین
۳۴۳٫ مظفری زهرا
۳۴۴٫ مظفری عاطفه
۳۴۵٫ مظفری مهدی
۳۴۶٫ مظفری محمدجواد
۳۴۷٫ معتمدنیا محمدرضا
۳۴۸٫ معتمدنیا میثم
۳۴۹٫ معصومی یاسر
۳۵۰٫ معینی علی
۳۵۱٫ مفیدی سید میلاد
۳۵۲٫ منشوری نوگل ه
۳۵۳٫ منصوری آذر
۳۵۴٫ موسوی ( خوئینی )علی اکبر
۳۵۵٫ موسوی آرش
۳۵۶٫ موسوی سپیده
۳۵۷٫ موسوی عباس
۳۵۸٫ موسوی مریم
۳۵۹٫ موسوی مزدک
۳۶۰٫ موسوی سید ابراهیم
۳۶۱٫ مولوی ناهید
۳۶۲٫ مهدی اقدم
۳۶۳٫ میردامادی یاسر
۳۶۴٫ میرزاده میراحسان
۳۶۵٫ میرزایی معصومه
۳۶۶٫ میری ارش
۳۶۷٫ مینوی مهدیه
۳۶۸٫ میرحسینی سید سعید
۳۶۹٫ نادرپور احسان
۳۷۰٫ نبوی ابراهیم
۳۷۱٫ نبی زاده مصطفی
۳۷۲٫ نشاط راضیه (پری)
۳۷۳٫ نظری پدرام
۳۷۴٫ نعمتی نفیسه
۳۷۵٫ نقاشی حسین
۳۷۶٫ نقوی محمدسجاد
۳۷۷٫ نگهدار فرخ
۳۷۸٫ نوذر مهدی
۳۷۹٫ نوربخش مهدی
۳۸۰٫ نیک جو محمد امین
۳۸۱٫ نیک زاد بهنام
۳۸۲٫ نیک‌بنیاد سارا
۳۸۳٫ نیکجو علی
۳۸۴٫ نیکجو محمد امین
۳۸۵٫ وثوقی داریوش
۳۸۶٫ وزیری طهماسب
۳۸۷٫ وسمقی صدیقه
۳۸۸٫ وطن شناسان سامان
۳۸۹٫ وفقی حامد
۳۹۰٫ هروی سودابه
۳۹۱٫ همتی پروین
۳۹۲٫ یارمحمدی مهدی
۳۹۳٫ یحیوی مریم سادات
۳۹۴٫ یدی قربانی
۳۹۵٫ یزدی حسین
۳۹۶٫ یزدی رضا فانی
۳۹۷٫ یعقوبی نسیم
۳۹۸٫ یوسف زاده یاسر
۳۹۹٫ یوسفی اشکوری حسن
۴۰۰٫ یونسی حسن
/٤٠۱ اصغر اکبری
/٤٠٢ عفت ماهباز۱٫

 

 

اظهارنظرعارف درباره اتفاقات اخیر اوین

Posted: 24 Apr 2014 12:00 AM PDT

جرس: محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یا حضور در گلستان شهدای اصفهان درباره حضورش در انتخابات مجلس و اتفاقات اخیر در زندان اوین اظهارنظر کرد و گفت که "بروز این مشکلات (رخدادهای اوین) نتیجه کم تدبیری برخی مدیران است و نیز در اثر عدم شفاف سازی در گزارش به مردم دچار برخی معضلات می شویم."

 

به گزارش مهر، محمدرضا عارف صبح پنجشنبه با حضور در گلستان شهدای اصفهان برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از جمله برنامه های من در اصفهان دیدار با دانشگاهیان و سخنرانی در جمع آنها، دیدار با آیت الله طباطبائی نژاد امام جمعه اصفهان و نیز افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان در اصفهان است.

 

وی در ادامه هدف از افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان را ترویج گفتمان خردورزی دانست و افزود: نگاه ما در بنیاد ایرانیان نگاه راهبردی است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تصریح کرد: بنیاد امید ایرانیان در قالب یک تشکل مردم نهاد در بحث های کلان فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم این بنیاد بتواند در راستای سیاستهای کلی نظام دخیل باشد، گفت: این بنیاد باید در امور راهبردی و نیز تدوین برنامه ها عمل کند.

 

عارف در مورد فعالیت این بنیاد در بحث انتخابات مجلس نیز اظهار داشت: به دلیل اینکه این بنیاد رویکرد حزبی ندارد در این مسائل ورود پیدا نخواهد کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون در مورد اینکه چه کسی برای انتخابات بیاید و چه کسی نیاید صحبتی نداریم، گفت: برای حضور در انتخابات جدی هستیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: سال 1393 را سال تدوین راهبردها برای انتخابات و سال 1394 را سال تعیین مصادیق برای ورود به انتخابات قرار داده ایم.

 

وی در مورد اتفاقات اخیر در بند 350 زندان اوین نیز اظهار کرد: بروز این مشکلات نتیجه کم تدبیری برخی مدیران است و نیز در اثر عدم شفاف سازی در گزارش به مردم دچار برخی معضلات می شویم.

 

عارف با اظهار امیدواری برای برخورد جدی با این مسئله، گفت: اگر خطایی صورت گرفته است باید برخورد شود تا این مشکل به حساب کل نظام گذاشته نشود.

وی در پایان خواستار اطلاع رسانی شفاف از سوی دولت و نیز دستگاه ذی ربط در این راستا شد.

دیدار اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با هاشمی

Posted: 23 Apr 2014 11:42 PM PDT

جرس: هاشمی رفسنجانی با انتقاد از منتقدین دولت روحانی گفت که "اقلیتی مغرض چشم بسته به میدان نقد آمده و در تاریکی رویگردانی مردم از خود، کاه را کوه می‌سازد تا به وظیفه خویش در مانع تراشی برای دولت عمل کند."

 

به گزارش فارس،هاشمی رفسنجانی عصر دیروز در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: تقویت جمهوریت نظام اسلامی می‌طلبد تا بر اساس صراحت قانون اساسی در تعدد احزاب، برنامه ریزی کنیم و موانع غیرقانونی، غیرمنطقی، غیرمنصفانه و متعصبانه را برداریم.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عملکرد بر اساس معیارها را وظیفه احزاب در برگزاری انتخابات خواند و گفت: بدون کارهای تشکیلاتی، نمی توان به نظام های مردم سالار نظم داد.

 

وی از احزاب به عنوان آموزگار تربیت کادرهای اداره کشور و ضربه گیر نظام در انتقادها و نارضایتی های احتمالی مردم یاد کرد و گفت: با وجود احزاب واقعی، مردم حقوق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود را از کاندیدای حزبی که به آنها رأی دادند، مطالبه می‌کنند و نارضایتی های خود را پای صندوق‌ها، با آرای سلبی به جناح حاکم اعلام و برای دوره‌های بعد نامزدهای احزاب دیگر را انتخاب می‌کنند.

 

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات پنجم مجلس شورای اسلامی، به بیان خاطراتی از چرایی و چگونگی تصمیم بعضی از مدیران دولتی برای تشکیل حزب کارگزاران سازندگی تا لحظه گرفتن امضا و انتشار بیانیه اعلام موجودیت پرداخت و گفت: تأثیر این حزب را در انتخابات پنجم مجلس و هفتم ریاست جمهوری دیدیم.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تمجید از مدیریت اعضای اولیه شورای مرکزی حزب کارگزاران و نقش آنان در دولت سازندگی، گفت: کشور ایران را با ویرانه‌های پنج استان جنگ زده و عقب افتادگی های هشت سال دفاع مقدس و عقب ماندگی های تاریخی در اوج دشمنی های غرب تحویل گرفتیم و با سیاست تعدیل که شاخص های متعددی در سیاست داخلی و خارجی داشت، به سوی بازسازی و ساخت زیربناها بردیم.

 

وی با بیان اینکه «تنش زدایی، سیاست اعلام شده ما بود»،گفت: عملکرد ایران در زمان اشغال کویت توسط عراق دنیا را متوجه حقانیت ایران در شعارها کرد.

 

هاشمی رفسنجانی افزود: در سایه این اعتماد، جهان بسیاری از طرحها را فایناس کردند که هزینه ها را از محل درآمدهای همان طرحها به تدریج پرداخت می‌کردیم.

 

هاشمی رفسنجانی با بیان سوابق مباحث مربوط به طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: زمانی به دلیل اقتضائات دوران جنگ تحمیلی، همه نیازهای مردم از قاشق و ملحفه گرفته تا حامل های سوخت، کوپنی بود که این امر خود باعث رواج بازار سیاه می‌شد و با طراحی آزاد سازی مرحله‌ای قیمت‌ها، بازار سیاه را که زمینه فعالیت پیدا کرده بودند، از میان برداشتیم.

 

وی با ارائه تحلیلی از روند مباحث مربوط به طرح هدفمندی یارانه ها در زمان مطالعه و اجرا، گفت: اولین انحراف با طرح ثبات قیمت‌ها در مجلس هفتم ایجاد شد و سپس به اجرای نادرست آن در دولت رسید که معلوم نیست چه منطقی پشت آن بود، چون زمانی قیمتها را بستند و زمانی با تزریق پول به مردم، لگامش را رها کردند.

 

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران که «نظر شما درباره شرایط فعلی چیست؟»، گفت: مهمترین دستاورد انتخابات ریاست جمهوری، در داخل، امیدواری مردم و در خارج تغییر فضای تهدید، جلوگیری از تشدید تحریم‌ها و خاموش شدن شعله های جنگ روانی بود، چون همان کسانی که برای صدور و تصویب قطعنامه ها علیه ایران در مجامع بین المللی تلاش می‌کردند، در این شرایط برای مذاکره با ایران با هم مسابقه گذاشتند.

 

هاشمی رفسنجانی، هیاهوی تندروها در مسائل کلان مانند مذاکرات هسته‌ای و جلوگیری از تشدید تحریم‌ها را برای منافع ملی خطرناک دانست و گفت: اقلیت مغرض چشم بسته به میدان نقد آمد و در تاریکی رویگردانی مردم از خود، کاه را کوه می‌سازد تا به وظیفه خویش در مانع تراشی برای دولت عمل کند.

وی با تشبیه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به یک جراحی مهم، گفت: اهمیت این کار موقعی بیشتر می‌شود که بر پیکر نحیف و مریض اقتصادی انجام می‌شود که در مرحله اول خونریزی داشت و دستگاه‌های تنفس آن نیز قطع شده است.

 

هاشمی رفسنجانی با مقایسه شرایط امروز کشور با نخستین سالهای پس از جنگ، گفت: تجربه می‌گوید با سرمایه حمایتهای مردمی، دانش نیروهای متفکر، متخصص، دلسوزی و اراده جوانان و منابع بالقوه، می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارزان بودن عوامل تولید را باعث رونق اقتصاد، افزایش اشتغال و خودباوری مردم دانست و گفت: وقتی شرافت انسانی با وجود کار و درآمد حفظ شود، هیچ کس دوست ندارد از دولت جیره بگیرد.

 

وی با توصیه منتقدین مغرض به رعایت انصاف در گفتن و نوشتن، افزود: نباید منافع نظام نادیده گرفته شود و هدف القای ناکارآمدی دولت، هر وسیله ای را توجیه کند.

 

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش درباره حضور زنان در انقلاب و مسؤولیتها، گفت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه که الحمدلله به سطوح عالی دانش نیز دست یافته‌اند، می‌توانند با رعایت مجموعه شرایط، مانند زنان تاریخ ساز در جامعه نقش‌آفرین باشند.

 

در آغاز این دیدار، ابتدا آقای کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گزارشی از فعالیت‌ها، اوضاع و برنامه‌های حزب در گذشته، حال و آینده ارائه کرد و سپس آقایان مهندس محمد هاشمی، رضا امراللهی، حسین مرعشی و خانم فائزه هاشمی به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مذاکرات هسته ای، تحریم‌ها، هدفمندی یارانه‌ها و اهمیت استفاده از بانوان در مدیریت‌ها پرداختند.

مقاومت و صبر آقای کروبی در یادها می‌ماند

Posted: 23 Apr 2014 11:42 PM PDT

دیدار هادی خامنه‌ای با فاطمه کروبی
جرس: هادی خامنه ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در دیدار با فاطمه کروبی، از ایستادگی او و همسرش تقدیر کرد و گفت که این مقاومت و صبر در یادها خواهد ماند و آقای کروبی از این امتحان بزرگ سربلند بیرون می آید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خط امام، سید هادی خامنه ای روز سه شنبه دوم اردیبهشت با فاطمه کروبی همسر حجت الاسلام مهدی کروبی دیدار و گفت و گو کرد.

 

در این دیدار که جمعی از اعضای سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام نیز حضور داشتند، ابتدا خانم کروبی به بیان گزارشی از وضعیت پزشکی آقای کروبی پرداخت و در کل حال عمومی ایشان را خوب توصیف کرد.

 

همسر رییس اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: آقای کروبی بعد از انتقال به منزل خودشان بعد از سه سال امکان استفاده از هوای آزاد و آفتاب برای ساعاتی در روز را پیدا کردند.

 

خانم کروبی در ادامه گفت: آقای کروبی مثل گذشته غیر از رادیو تلویزیون دولتی فقط امکان دسترسی به روزنامه های همشهری و جام جم را دارند.

 

سید هادی خامنه ای نیز ضمن تبریک خجسته زاد روز دخت گرامی پیامبر اسلام  و سالروز تولد آیت الله خمینی و و تقدیر از مقام زن، به بیان خاطراتی از مبارزات و تلاش آقای کروبی و همراهی همسر ایشان در سالهای دشوار مبارزه با رژیم ستم شاهی پرداخت و خطاب به خانم کروبی گفت: آن ایام سخت گذشت و شما با صبر و بردباری تحمل کردید و قطعا در این سرائط دشوار هم تحمل و صبر شما منشأ امید و تجربه می شود و روزگار سخت می گذرد و یاد مقاومت و صبر شما و آقای کروبی در یادها می ماند و شما از این امتحان بزرگ سربلند بیرون می آیید.

 

دبیر کل مجمع نیرو های خط امام اظهار داشت: همه ما در امتحانی بزرگ قرار داریم ونتیجه آن عبرتی مهم در تاریخ خواهد بود. پرسش ها و اما و اگر های زیادی هست که شاید امروز پاسخ آن ها به صورت روشن و علنی مطرح نشود اما علی رغم میل دیگران، تاریخ، پاسخ همه آن ها را روشن خواهد ساخت و امیدوارم ما در این امتحان سربلند باشیم.

 

وی ضمن اظهار امیدواری برای آزادی آقایان کروبی، موسوی، خانم رهنورد و سایر زندانیان گفت: متاسفانه گاهی از یک سو دو عنصر درایت و دلسوزی در پیگیری امور فراموش می شود و از سوی دیگر تا مسایل سیری منطقی به خود می گیرد بلافاصله جریانات افراطی و تندرو موانعی را ایجاد کرده واجازه نمی دهند که مشکلات کشور مسیر طبیعی خود را طی کند اما همین جریانات نمی دانند که مردم فطرتا حقیقت جو هستند و از همه چیز اطلاع دارند و آیندگان قضاوت دقیقی از امروز خواهند داشت.

 

خانم کروبی ضمن تبریک متقابل میلاد حضرت فاطمه و تشکر از آقای سید هادی خامنه ای، سلام و پیام دوستی و محبت آقای کروبی را به ایشان ابلاغ کرد.

امریکا از وحدت فلسطینیان ابراز تاسف کرد

Posted: 23 Apr 2014 11:22 PM PDT

جرس: آمریکا با ابراز تاسف از پیشرفت نتایج مذاکرات فلسطینیان برای رسیدن به وحدت سیاسی، هشدار داد توافق بر سر تشکیل یک دولت واحد فلسطینی ممکن است به تلاش هایش برای دستیابی به صلح با اسرائیل لطمه وارد کند.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه امریکا ضمن صحه گذاشتن بر موضع این کشور درمورد فرآیند صلح گفت: هر دولت فلسطینی باید ˈ بی چون وچراˈ نسبت به اصول عدم خشونت و موجودیت اسرائیل تعهد نشان دهد.

 

وی به خبرنگاران گفت : فقدان یک تعهد صریح به این اصول ، می تواند تلاش هایمان را برای تمدید مذاکرات به طور جدی پیچیده کند.ˈ

 

این سخنگو افزود : مشکل بتوان تصور کرد اسرائیل با دولتی مذاکره کند که اعتقادی به حق موجودیتش ندارد.

 

وی گفت : واشنگتن از اعلامیه روز چهارشنبه مبنی بر ایجاد تفاهم بین سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف )ˈ تنها نماینده به رسمیت شناخته شده مردم فلسطین در سطح بین المللیˈ و گروه اسلام گرای حماس حاکم بر نوار غزه در مورد تشکیل یک دولت ائتلافی ˈ متاسف ˈ و ˈ نگران ˈ شده است .

نخست‌وزیر ترکیه «برای اولین بار» کشتار ارامنه را تسلیت گفت

Posted: 23 Apr 2014 11:02 PM PDT

جرس: رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، کشتار ارامنه در جریان جنگ جهانی اول به دست سربازان عثمانی را به نوادگان قربانیان تسلیت گفت؛ آنچه به گفته مقام‌های آن کشور «برای اولین بار» از سوی نخست‌وزیر مطرح می‌شود.

 

به گزارش رادیو فردا، در بیانیه‌ای که دولت ترکیه در آستانه نود و نهمین سالگرد این کشتار که در سال ۱۹۱۵ میلادی رخ داد، منتشر شده، آقای اردوغان به‌طور غیر منتظره‌ای وقایع آن سال را «غیرانسانی» توصیف کرده است.

 

برخی خبرگزاری‌های بین‌المللی لحن و عملکرد نخست‌وزیر ترکیه را «آشتی‌جویانه» توصیف کرده‌اند؛ آنچه می‌تواند بر روابط ترکیه و ارمنستان تاثیری مثبت بگذارد. با این همه هنوز مشخص نیست واکنش مقام‌های رسمی ارمنستان به این بیانیه چه خواهد بود.

 

جریان کشتار، انتقال و تبعید ارامنه در زمان عثمانی‌‌ها که به قربانی شدن شماری تا یک و نیم میلیون نفر از آنها انجامید، پس از نزدیک به یک سده همچنان از موضوعات حساس و اختلاف بر انگیز میان دو طرف محسوب می‌شود.

 

سازمان ملل و چندین کشور جهان این رخداد را به عنوان «نسل‌کشی» پذیرفته‌اند اما این عنوان با انتقاد ترکیه روبه‌رو و موضوع اختلاف با ارمنستان است.

 

کم‌تر از دو سال پیش کشور فرانسه انکار نسل‌کشی ارامنه را نیز جرم تلقی کرد.

 

ترکیه پذیرفته است که ارامنه بسیاری در جریان رخدادهای جنگ جهانی اول کشته شده‌اند، اما رقم یک و نیم میلیون نفر را قبول ندارد و آن را «نسل‌کشی» نمی‌داند. در عین حال می‌گوید ترک‌ها نیز در جریان درگیری‌ها کشته شده‌اند.
 

خبرگزاری رویترز از قول مقام‌های رسمی ترکیه می‌گوید این «نخستین بار است» که نخست‌وزیری در آن کشور چنین تسلیتی را منتشر کرده است و این بیانیه می‌تواند «گامی تاریخی» باشد. با این همه همین خبرگزاری از قول گروه صاحب‌نفوذی از ارامنه در آمریکا آن را «نامهربانانه و طعنه‌آمیز» توصیف کرده است.

 

بیانیه اردوغان به ۹ زبان، از جمله ارمنی، منتشر شده و بار دیگر بر لزوم گفت‌وگو میان آنکارا و ایروان و نیز تشکیل گروهی برای تحقیق در مورد این کشتار تاکید کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «با این امید و اعتقاد است که آرزو می‌کنیم ارامنه‌ای که جان خود را در آن جریان در اوایل سده بیستم از دست داده‌اند، قرین رحمت باشند و به نوادگان آنها تسلیت خود را اعلام می‌کنیم».

 

به گفته نخست‌وزیر ترکیه این موضوع «نباید سبب شود که ترک‌ها و ارمنی‌ها در برابر هم صبوری و رفتار انسانی خود را از دست بدهند».

او البته تاکید کرده است که این جریان نباید به عنوان دستاویزی علیه ترکیه و به موضوعی برای اختلاف سیاسی تبدیل شود.

 

ارمنستان تا کنون تشکیل یک گروه پژوهشی میان دو کشور را نپذیرفته است؛ ایروان حقیقت کشتار ارامنه را به عنوان یک «نسل‌کشی» می‌شناسد و تشکیل چنین گروهی را در راستای فشارهای ترکیه برای شناساندن تلقیات خود از آن ارزیابی می‌کند.

 

مقام‌های رسمی ارمنستان به این گفته‌ها واکنشی نشان نداده‌اند. اما در مراسم نود و نهمین سالگرد آن که ۴ اردیبهشت برگزار می‌شود، رئیس‌جمهوری آن کشور سخنرانی خواهد کرد.

بیانیه اعتصاب غذای هفت زندانی رجایی‌شهر؛ اعتراض به دروغ‌پردازی‌ رسانه‌های حکومتی

Posted: 23 Apr 2014 09:42 PM PDT

جرس: هفت تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر در اعتراض به برخوردهای صورت گرفته با زندانیان بند ۳۵۰ اوین و جهت اعلام حمایت از اعتصاب غذای آنان، از روز چهارشنبه دست به اعتصاب غذا زدند.

 

به گزارش کلمه، زندانیان سیاسی رجایی شهر در بیانیه ی اعلام اعتصاب غذای خود تصریح کرده اند که موضع‌گیری‌های منتاقض رییس سازمان زندان‌ها که مستقیما مقام مسئول محسوب می‌شود، از تکذیب حادثه تا تخفیف و تمسخر قربانیان را شامل می‌شود. موضع‌گیری شبهه‌انگیز وزیر دادگستری و سکوت معنادار وزارت اطلاعات از جمله واکنش‌های غیرقابل توجیه مقامات دولتی محسوب می‌شود.

 

جعفر (شاهین) اقدامی، رضا انتصاری، مسعود باستانی، سعید رضوی‌فقیه، مهدی محمودیان، سعید مدنی و مصطفی نیلی۶ زندانی سیاسی هستند که به یاران و همراهان اعتصاب کننده ی خود در اوین پیوستند.

 

متن کامل بیانیه این زندانیان  به شرح زیر است:

هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است. (اصل ۳۹ قانون اساسی)

 

ملت شریف ایران

انقلاب بهمن ۵۷ نه یک واقعه بلکه فرآیندی بود طولانی در راستای مطالبات ملت ایران از مشروطه به این سو و بنابراین از سر اتفاق نبود که آزادی، استقلال، عدالت اجتماعی در یک کلام تحقق حق حاکمیت ملت بر سونوشت خویش، درصدر آرمان‌های این انقلاب جای گرفت.

متاسفانه در سالیان پس از پیروزی انقلاب اصول مربوط به حقوق ملت مندرج در قانون اساسی، بارها از سوی مسئولان کشور نقض شده و قوه‌قضاییه نیز نه تنها در برابر این تخلفات رفتاری مسئولانه از خود نشان نداد بلکه در بسیاری موارد، خود سردمدار قانون‌شکنی‌ها بوده است.

 

جمله به زندانیان سیاسی و ایراد صدمات و فشارهای جسمی و روانی علیه ایشان و خانواده‌هایشان بی‌سابقه نیست. آزار زندانیان سیاسی و مبادرت به اقدامات مجرمانه در محیط زندان از سوی مسئولان قضایی و امنیتی بارها صورت پذیرفته است. دریغ که مسئولان نظام سیاسی کشور از پیامدهای کوتاه مدت و زیان‌های دراز مدت چنین اقدامیاتی درس نمی‌گیرند.

عدم رسیدگی به منصفانه به احکام و مجازات‌های غیرقانونی و رفتار خلاف قانون و اخلاق از جمله قتل زنده‌یادان زهرا کاظمی، زهرا بنی‌یعقوب، هدی صابر، ستار بهشتی و فاجعه تلخ کهریزک که متاسفانه اراده‌ای جهت دادرسی عادلانه به جنایات عاملان و آمران آنها دیده نمی‌شود، ضمن افزایش شکاف دولت-ملت، موجب جری‌تر شدن نهادهای امنیتی و مسئولان قضایی در برخورد با زندانیان سیاسی و عقیدتی شده است. در چنین شرایطی حادثه پنج‌شنبه سیاه اوین زخم تازه‌ای بر پیکر جنبش دموکراسی خوهانه مردم ایران آورده است.

 

متاسفانه به رغم گذشت یک هفته از فاجعه دردناک و غیرانسانی حمله به بند ۳۵۰ و ضرب و شتم شدید و ایراد جراحات عمومی به زندانیان سیاسی و انتقال اجباری ایشان به سلول انفرادی، هیچ یک از مسئولان قضایی، اجرایی و امنیتی، رفتاری مسئولانه از خود نشان نداده و با دروغ‌پردازی‌های محیرالعقول در رسانه‌های رسمی به ویژه صدا و سیما رفتاری مسئولیت‌گریزانه از خود بروز داده‌اند.

موضع‌گیری‌های منتاقض رییس سازمان زندان‌ها که مستقیما مقام مسئول محسوب می‌شود، از تکذیب حادثه تا تخفیف و تمسخر قربانیان را شامل می‌شود. موضع‌گیری شبهه‌انگیز وزیر دادگستری و سکوت معنادار وزارت اطلاعات از جمله واکنش‌های غیرقابل توجیه مقامات دولتی محسوب می‌شود. گویی آقایان از یاد برده‌اند رای ملت ایران در خرداد ماه ۱۳۹۲ «نه» به حاکمیت دروغ، بی‌قانونی، فساد و بی‌کفایتی و آری به مطالبات جنبش سبز مردم ایران بود.

از این رو، ما جمعی از زندانیان سیاسی-عقیدتی سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر ضمن اعتراض به قانون‌شکنی‌های دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی همصدا با یاران‌مان در بند ۳۵۰ اوین و درواکنش به رفتارهای غیرمسئولانه مقامات ذی‌ربط، از شامگاه چهارشنبه سوم اردی‌بهشت اعتصاب غذا می‌کنیم.

 

فصبر جمیل و الله‌ المستعان»

جعفر (شاهین) اقدامی

رضا انتصاری

مسعود باستانی

سعید رضوی‌فقیه

مهدی محمودیان

سعید مدنی

مصطفی نیلی

احمد هادوی ؛ خواست ما برکناری رییس قوه قضاییه است

Posted: 23 Apr 2014 03:14 PM PDT

مژگان مدرس علوم
جرس: با گذشت یک هفته از ضرب و شتم زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ و انتقال برخی از زندانیان به انفرادی، هیچ اطلاعی از وضعیت محمد امین هادوی در دست نیست.

وی در طی این مدت تنها توانسته یک تماس کوتاه چند دقیقه‌ای با خانواده داشته باشد و خانواده از محل نگهداری وی بی‌خبر است.
برادر محمد امین هادوی به جرس می‌گوید: «تنها اطلاعی که ما از وضعیت ایشان داریم این است که روز یکشنبه طی تماس چند دقیقه‌ای گفتند در محل سابق یعنی بند ۳۵۰ نیستند و تنها خبری که از طریق زندانیان منتقل شده داریم این است که وسایل ایشان را از بند ۳۵۰ جمع کرده و به محل جدیدشان برده‌اند. در این مورد که ایشان در بند ۲۴۰ نگهداری می‌شوند، یا ۲۰۹ و یا محل دیگری در زندان هیچ اطلاعی نداریم...»


چندی پیش از حوادث پنج شنبه خونین اوین، محمدامین هادوی، در نامه‌ای از بند ۳۵۰ زندان اوین خطاب به رئیس قوه قضائیه هشدار داده و نوشته بود: « بی‌پاسخ گذاردن ظلم و جور زمینه ساز مظالم و ستم‌های بعدی است و این به نوبه خود از عوامل اصلی به فساد کشانده شدن جوامع و حکومت هاست... بنابراین تا فرصت باقی است باید که ترمز تقوا و عدل را بر مرکب عدلیه سوار کرد و اگر حتی توان و یا اختیار اصلاح و عقبگرد فراهم نیست، لااقل از بی‌قانونی و ستم مضاعف جلوگیری کرد.»


این زندانی سیاسی همچنین در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری آقای روحانی نوشته بود که قانون اساسی به عنوان منشور حکمرانی که با ادای سوگند در برابر ذات باری تعالی و محضر ملت به اجرای آن متعهدید صراحتا تاکید کرده است که مبادا آزادی شهروندان به بهانه شعارهای چون امنیت و استقلال و … نادیده انگاشته شود.


متن گفتگوی «جرس» با احمد هادوی، برادر محمد امین هادوی در پی می آيد: 


آقای هادوی آخرین اطلاعی که از وضعیت برادرتان دارید چیست؟


آخرین اطلاعی که ما از وضعیت آقای هادوی داریم این است که روز یکشنبه اجازه دادند تا ایشان به منزل تلفن بزنند و اطلاع دهند که حالشان خوب است.


در تماسی که داشتند اطلاع داده‌اند که در کجا نگهداری می‌شوند؟


تنها اشاره‌ای که داشته‌اند این است که گفته‌اند که در محل سابق یعنی بند ۳۵۰ نیستند. و تنها خبری که از طریق زندانیان منتقل شده داریم این است که وسایل ایشان را از بند ۳۵۰ جمع کرده و به محل جدیدشان برده‌اند.


یعنی انفرادی ۲۴۰ یا محل دیگری؟


در این مورد که ایشان در بند ۲۴۰ نگهداری می‌شوند، یا ۲۰۹ و یا محل دیگری در زندان هیچ اطلاعی نداریم فقط می‌دانیم که در بند ۳۵۰ نیستند.


ایشان‌‌ همان روز پنج شنبه بهمراه دیگر زندانیان از بند ۳۵۰ برده شدند؟


البته ما خبری در مورد ضرب و شتم ایشان نشنیدیم و ظاهرا برادرم همراه ۳۲ زندانی به انفرادی منتقل نشده بلکه بعد با چهار نفر دیگر از بند ۳۵۰ به انفرادی منتقلشان کردند.


یعنی در جریان ضرب و شتم زندانیان نبودند؟


در جریان ضرب و شتم زندانیان ایشان در محوطه هواخوری بوده است. بعد از اینکه تعدادی را به انفرادی منتقل کردند دوباره به بند آمده‌اند و پنج نفر که آقای هادوی در میان آن‌ها بوده را به انفرادی منتقل کرده‌اند.


آقای هادوی! روز دوشنبه تعدادی از خانواده‌ها که عزیزانشان در انفرادی نگهداری می‌شدند توانسته‌اند با زندانیان خود ملاقات کنند، شما چطور؟


روز دوشنبه خانواده نتوانستند ایشان را ملاقات کنند و اجازه ملاقات داده نشد.


شما وقتی خبر روز پنج شنبه و ضرب و جرح زندانیان بند ۳۵۰ را شنیدید واکنشتان چه بود؟


حقیقت این است که خودم از این شنیدن این قضایا شوکه شدم.


آیا اقدامی در این زمینه انجام خواهید داد؟


یکسری نامه در دست نگارش دارم تا به مراجع شیعه در قم ارسال کنم و از آن‌ها بخواهم در این مسائل دخالت کنند. در دوران قدیم این مراجع شیعه مرجع و ماوای ستم دیدگان بودند و مردم ستم دیده به خانه‌هایشان می‌رفتند و در آنجا بست می‌نشستند تا در امان باشند. اما در حوادث چند سال اخیر هیچگونه حرکت و اقدام عملی از سوی مراجع شیعه صورت نگرفته است.


آیا اگر مراجع و علما در این زمینه و موارد مشابه موضعگیری کنند موثر خواهد بود؟


امیدوار هستیم. به نظر من علما و مراجع دارای جایگاهی در جامعه هستند از همین رو نظرات و اقداماتشان قطعا موثر خواهد بود.


نظرتان در خصوص نامه خانواده‌ها از رئیس جمهور که در یکی از مطالبات خود خواسته بودند که رئیس دادگستری را برکنار کند چیست؟ 


وزیر دادگستری را همیشه رئیس قوه قضاییه معرفی می‌کند بنابراین دلیلی وجود ندارد که ایشان شخص دیگر و بهتری را به جای وزیر دادگستری کنونی معرفی کنند. آنچه باید درخواست شود این است که خود آقای لاریجانی، رئیس قوه قضاییه برکنار شود. در هر حال امیدواریم با نظر مساعد مسئولین هر چه سریع‌تر شاهد رفع حصر و حبس و آزادی زندانیان سیاسی و افرادی که در حصر هستند باشیم.


وضعیت جسمانی آقای هادوی چطور است گویا باید تحت عمل جراحی هم قرار می‌گرفتند؟


آقای هادوی از ناحیه فتق دچار مشکل هستند که قرار بود به بیمارستان سینا جهت عمل جراحی منتقل شوند که با اتفاقات روز پنج شنبه و ضرب و شتم زندانیان و انتقال ایشان به انفرادی ظاهرا این مسئله منتفی شده است.


اگر در پایان صحبتی دارید بفرمایید؟


نگرانی خانواده‌ها برای سلامتی و وضعیت رسیدگی به زندانیان باید مورد توجه قرار گیرد و این درخواست خانواده‌های این عزیزان است تا به وضعیت زندانیان رسیدگی شود و همچنین مقصرین این قضایا مورد محاکمه قرار بگیرند.