جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


حسنی مبارک از زندان آزاد شد

Posted: 22 Aug 2013 10:36 AM PDT

بیمارستان المعادی اولین مقصد دیکتاتورمصر است.
جرس: رسانه های عربی از آزادی حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر از زندان طره و انتقال وی به مکانی که قرار است تحت اقامت اجباری قرار گیرد، خبر دادند.  

وزارت کشور مصر اعلام کرد دیکتاتور سابق این کشور که طبق جدیدترین احکام قضایی در زندان نگاه داشته نخواهد شد، از زندان طره منتقل شده است؛ بیمارستان المعادی اولین مقصد حسنی مبارک است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت کشور مصر اعلام کرد حسنی مبارک دیکتاتور سابق این کشور از زندان آزاد و با بالگرد به یک بیمارستان نظامی در منطقه «المعادی» در جنوب قاهره منتقل شد.

شبکه المیادین در خبری فوری گزارش داد حسنی مبارک، زندان طره را با یک بالگرد به سمت محلی که قرار است تحت اقامت اجباری قرار گیرد، ترک کرد.

از سوی دیگر شبکه العربیه از حامیان سرسخت حسنی مبارک هم اعلام کرد بالگرد حامل حسنی مبارک در بیمارستان نظامی المعادی به زمین نشست.

روز چهارشنبه، 30 مرداد «حازم الببلاوی» نخست‌وزیر مصر دستور داد تا «حسنی مبارک» بعنوان بخشی از اقدامات حالت فوق‌العاده تحمیل شده در ماه جاری میلادی بعد از برکناری «محمد مرسی» از قدرت، پس از آزادی از زندان در حصر خانگی بماند.

حسنی مبارک از سال 2011 در زندان طره زندانی است اما روز چهارشنبه، 30 مرداد (21 اوت)، منابع قضایی مصر اعلام کردند که جلسه دادگاه در محل بازداشتگاه حسنی مبارک، 85 ساله، برگزار شد و دادگاه به آزادی رئیس جمهوری اسبق مصر رای داد.

در عین حال، قضات این دادگاه به دادستانی نیز اجازه داده‌اند از رای صادره تجدید نظر خواهی کند و به این ترتیب، انتظار نمی‌رود که حسنی مبارک روز چهارشنبه از زندان آزاد شود. در گذشته هم در چند مورد، دادگاه به نفع آزادی آقای مبارک از زندان رای داده بود اما دادستانی، با ایراد اتهامات جدید، دوره بازداشت او را تمدید کرد.

وکیل مدافع حسنی مبارک با تسلیم دادخواست آزادی آقای مبارک استدلال کرده بود که که مدت حبس موکل او از دوره مجاز قانونی بازداشت قبل از محاکمه تجاوز کرده است و ادامه حبس او قانونی نیست.

با رای دادگاه، مبنای قانونی برای ادامه بازداشت حسنی مبارک وجود ندارد هر چند رئیس جمهوری پیشین مصر با اتهام شراکت در کشتن معترضان علیه حکومت خود و محاکمه در ارتباط با این اتهام مواجه است و آزادی از زندان به معنی تبرئه از اتهامات وارده نیست.

حسنی مبارک در فوریه سال 2011 و دو هفته پس از آغاز حرکت اعتراضی در مصر، از سمت خود کناره گرفت و مدت کوتاهی پس از آن، بازداشت شد.

در جریان تظاهرات اعتراضی علیه حکومت آقای مبارک، شماری از تظاهرکنندگان به دست نیروهای امنیتی و همچنین افراد لباس شخصی طرفدار دولت کشته شدند و اتهام حسنی مبارک، صدور دستور قتل معترضان یا خودداری از اقدام لازم برای جلوگیری از این حادثه بوده است.

در ماه ژوئن سال 2012، دادگاه رسیدگی به پرونده کشته شدن متعرضان در جریان اعتراضات سال 2011، حسنی مبارک را مجرم شناخت و به حبس ابد محکوم کرد اما دادگاه استیناف در ماه ژانویه سال 2012 این رای را معتبر ندانست و دستور داد به این پرونده مجددا رسیدگی شود.

رسیدگی مجدد به این پرونده در ماه مه سال جاری آغاز شده اما تا کنون، متهم پرونده مدتی بیش از حد مجاز برای بازداشت قبل از محاکمه را در زندان گذرانده است.

پیشتر، دادگاه رسیدگی به پرونده حسنی مبارک به اتهام فساد مالی دستور آزادی او را صادر کرده است. براساس این پرونده، آقای مبارک متهم است که هدایایی را از موسسه انتشارات دولتی الاهرام دریافت کرده بود اما خانواده آقای مبارک معادل ارزش هدایای دریافتی را به این موسسه پرداخت کرده و وکیل او گفته است که نسبت به تبرئه موکل خود اطمینان نسبی دارد.

آزادی حسنی مبارک در شرایط کنونی می‌تواند بحران سیاسی مصر را پیچیده‌تر کند زیرا در حال حاضر، محمد مرسی، رئیس جمهوری سابق، و شماری از طرفداران او در بازداشت به سر می‌برند.

محمد مرسی، از حزب آزادی و عدالت وابسته به گروه اسلامگرای اخوان‌المسلمین، در پی تجمع چندین هزار تن از معترضان، در روز 3 ژوئیه سال جاری توسط ارتش از کار برکنار شد و از آن زمان، در نقطه‌ای اعلام نشده در بازداشت به سر می‌برد.

برکناری آقای مرسی تجمع و تظاهرات بی وقفه طرفداران او را در پی آورده که در جریان آن، تا کنون چند صد تن در درگیری با نیروهای امنیتی و مخالفان رئیس جمهوری سابق جان خود را از دست داده و تعداد نامعلومی هم بازداشت شده‌اند.

علاوه بر تعدادی از اعضای ارشد اخوان‌المسلمین، محمد بدیع، رهبر معنوی یا مرشد عام جنبش اخوان المسلمین نیز به اتهام تحریک مردم به اغتشاش بازداشت شده است.

به گفته ناظران، با وجود اینکه اخوان‌المسلمین در طول چند دهه فعالیت، بارها شاهد بازداشت اعضای خود بوده است، اما از نظر این گروه، بازداشت رهبر معنوی اقدامی کم سابقه محسوب می‌شود.

گروه اخوان‌المسلمین همچنان تاکید دارد که به مبارزه مسالمت‌آمیز تا بازگرداندن محمد مرسی به قدرت ادامه می‌دهد و در مقابل، مقامات امنیتی مصر این گروه را به توسل به خشونت، از جمله حمله مسلحانه به مراکز و نیروهای امنیتی، تخریب تاسیسات دولتی و خصوصی و همچنین، تعرض به مراکز دینی مسیحیان متهم کرده‌اند.

فرانسه امکان توسل به زور در سوریه را رد نکرد

Posted: 22 Aug 2013 05:12 AM PDT

 جرس: در واکنش به حمله شیمیایی اخیر در حومه دمشق، فرانسه اعلام کرد که اگر ثابت شود حکومت سوریه مسئول آن بوده است، جامعه جهانی باید متوسل به زور شود. در همین حال ترکیه نیز با انتقاد از عملکرد جامعه جهانی مدعی شد، «تمام خطوط قرمز» در سوریه نقض شده است.

 

به گزارش رادیو فردا به نقل از رویترز، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، روز پنج‌شنبه، ۳۱ مرداد، با اشاره به حمله شیمیایی اخیر سوریه گفت: «جامعه جهانی ناگزیر از کاربرد زور در واکنش به این رخداد است، اگرچه بحث ارسال نیروهای زمینی منتفی است.» 

 

وی سپس هشدار داد که اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد نتواند در این‌باره به تصمیم برسد، آن وقت «از طریق دیگری» اقدام خواهد شد. 

 

 

از سویی داوود احمد اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، نیز که اکنون در برلین به‌سر می‌برد در واکنش به این رویداد گفت: «تمام خطوط قرمز [در سوریه] نقض شده است، اما با این حال شورای امنیت سازمان ملل متحد قادر به اتخاذ یک تصمیم نبوده است. مسئولیت این ماجرا با همه طرف‌هایی است که کماکان خط قرمز تعیین می‌کنند و نیز با همه ما.» 

 

نیروهای اپوزیسیون سوریه حکومت بشار اسد را به حمله شیمیایی و کشتار صدها نفر از جمله زنان و کودکان، متهم می‌کنند، اما دولت سوریه چنین اتهامی را به شدت رد می‌کند. 

 

این حمله روز چهارشنبه در حومه‌ دمشق و محله‌هایی به وقوع پیوست که گفته می‌شود در اختیار شورشیان است و در پی آن صدها نفر کشته شدند. 

 

اما درباره شمار تلفات این حادثه آمار متفاوتی منتشر می‌شود، چنان‌چه نشریه بریتانیایی گاردین به نقل از برخی منابع پزشکی، شورشیان و رهبران سیاسی نوشته است که شمار کشته‌شدگان از ۱۴۰۰ نفر فراتر می‌رود. 

 

در عین حال برخی منابع نیز می‌گویند که تعداد کشته‌شدگان بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر هستند. با این شرایط گاردین تاکید کرده است که هیچ کدام این آمارها را تایید نمی‌کند. 

 

این رخداد واکنش دبیر کل سازمان ملل متحد را نیز در پی داشته است، چنان‌چه بان گی‌مون آن را بهت‌آور خواند و از بازرسان بین‌المللی که در سوریه به‌سرمی‌برند خواست دراین‌باره تحقیق کنند. 

 

 

اما مشخص نیست دولت سوریه چنین اجازه‌ای را به گروه بازرسان سازمان ملل بدهد چرا که توافق شده بود این گروه تنها از سه منطقه خاص بازرسی کند. 

 

اکنون لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، می‌گوید که تصمیم حکومت سوریه در رابطه با اجازه بازرسی به ماموران بین‌المللی می‌تواند آزمونی برای بی‌گناهی یا گناهکار بودن آن باشد. 

 

آقای فابیوس گفت که اگر اسد اجازه ندهد گروه بازرسان سازمان ملل متحد از محل وقوع حادثه بازرسی کنند، ثابت می‌شود که «دست او در کار است». 

 

پیش از این شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز از بان گی مون و خواسته او برای انجام تحقیقات درباره این حمله حمایت کرده بود. 

ابراز نگرانی پدر پژمان ظفرقند از وضعیت سلامت فرزندش

Posted: 22 Aug 2013 04:58 AM PDT

جرس: پژمان ظفرمند با گذشت چهل و پنج روز هنوز در اعتصاب غذا به سر می برد و پدر وی نسبت به وضعیت جسمی پژمان ظفرمند ابراز نگرانی کرده است.

 

به گزارش ندای سبز آزادی، پدر این زندانی سیاسی که روز گذشته موفق به ملاقات کوتاهی با فرزندش شده، گفته است که وضعیت ضعیف روحی و بدن نحیف پژمان موجب نگرانی گشته است و در انفرادی 240 از شرایط سختی برخوردار است که همین موضوع بر نگرانیها افزوده است به گونه ای که هر لحظه امکان آن وجود دارد که به لحاظ جسمی و روحی دچار آسیبهای جبران نا پذیر شود.

 

پژمان ظفرقند چند روز بعد از انتخابات و با یورش نیروهای امنیتی به محل سکونتش بازداشت شد که ماموران وسایل شخصی از جمله لب تاب و موبایل وی را نیز برده بودند.

ظفرمند پس از بازداشت در بند 209 اطلاعات در انفرادی بسر میب رد و در چند روز اول نیز هیچ خبری از او در دست نبود تا اینکه در زمان انتقال از بند 209 به بند 240 وزارت اطلاعات،با خانواده خود تماس میگیرد و میگوید که در زندان اوین در انفرادیست و در این مدت تنها دوبار اجازه تماس تلفنی بسیار کوتاه با خانواده خود داشته است.

 

بر اساس این گزارش، تلاش خانواده برای ملاقات پژمان بی ثمر بود تا آنکه دیروز پدر ظفرمند با اصرار و التماس موفق به دیدار کوتاه هشت دقیقه ای با فرزندش میشود که با جسم و صورت نحیف او روبرو میشود.در ملاقات میگوید فشارهای بسیاری را متحمل شده است که به لحاظ روحی آسیب دیده است و بازجوییهای طاقت فرسا همراه با خشونت داشته است و تحت فشار بوده است که اعترافات تلوزیونی انجام دهد مبنی بر اینکه با بیگانگان در ارتباط بوده است. موضوعی که پژمان به شدت منکر آن میشود و اعلام میکند که به هیچ گروهی وابسته نبوده است و تنها عضو کوچکی از جنبش سبز بوده است.

 

ایستادگی پژمان ظفرمند در برابر شکنجه موجب گشته است تا بازجویان خشونت بیشتری نمایند و در اعتراض به این خشونت بازجویان شروع به اعتصاب غذا مینماید.به همین دلیل نیز اجازه تماس و ملاقات به وی داده نمیشد.

 

پژمان ظفرمند در طول تبلیغات انتخاباتی در ستاد دکتر عارف در شرق تهران فعالیت می کرد که پس از انصراف عارف، در ستاد روحانی فعال بود. پیش ازاین نیز پژمان ظفرمند در سرای اهل قلم بازداشت شده بود که پس از یک ماه بازداشت آزاد شد و در شعبه 15 توسط قاضی صلواتی به سه سال حبس محکوم گردید. که آن پرونده در مرحله تجدید نظر میباشد. اکبر امینی نیز در شعبه 15 توسط صلواتی به اتهام شرکت در جلسات سرای اهل قلم به پنج سال زندان محکوم گردید. بنا بر گزارشات رسیده،نامه ای از اجرای احکام به خانواده اکبر امینی داده شده است که حکایت از تایید حکم دارد.  

آیت الله صافی گلپایگانی: سوء تدبير دولت‌ گذشته جبران شود

Posted: 22 Aug 2013 04:58 AM PDT

 جرس: یکی از مراجع تقلید شیعیان در دیدار وزیر اطلاعات با اشاره به شرایط حساس جهان گفت: دولت جدید با تصمیمات مدبرانه و حفظ عزت نظام جمهوری اسلامی در عرصه جهانی فعالیت کند.

به گزارش مهر، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار وزير اطلاعات که پیش از ظهر پنج شنبه در محل سكونت این مرجع تقلید در مشهد مقدس برگزار شد؛ ضمن ابراز خرسندي از انتخاب وی و ديگر وزرا و شروع به كار دولت جديد و با بیان مطالب مهمي پيرامون مسائل منطقه و جهان اسلام، به وضعيت حساس جهان اسلام در شرايط كنوني به خصوص كشورهاي مصر، سوريه و ديگر كشورهاي همسايه اشاره کرد و دولت جديد را به تصميمات مدبّرانه و توأم با حفظ عزّت و مصلحت نظام جمهوري اسلامي در عرصه‌ي جهاني فراخواند.

 

وی بیان داشت: برقراري ارتباط صحيح و همراه با حفظ منافع با كشورهاي اسلامي و تأثير گذار در معادلات جهاني امتيازي براي كشور است و امید است كه اين اتفاق در دولت جديد روي دهد.

 

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: جهانيان بيش از گذشته به دين مبين اسلام خوش‌بين بوده و راه ترقي و رشد را در تمام عرصه‌هاي علمي هموار ساخته اند.

 

وی به روحيه‌ نشاط و اميدي كه بعد از روي كار آمدن دولت جديد در جامعه به وجود آمده است اشاره و اظهار کرد: قدر اعتماد مردم را بدانيد و اميدواريم كه انشاء الله اين روحيه‌ي نشاط همواره باقي بماند.

 

آیت الله صافی گلپایگانی به مشكلات و سختي‌هايي كه در پيش‌روي دولت جديد قرار دارد اشاره و ابراز کرد: مردم مشكلات شما را درك مي‌كنند و اميدوارند كه مشكلاتي كه از سوء تدبير دولت‌ گذشته برجاي مانده است و بداخلاقي‌هايي كه در جامعه انتشار يافته و همچنين مشكلات معيشتي مردم، با تدبير صحيح و درايت كامل رئيس جمهور و وزراي وی مرتفع شده و موجبات اميدواري و خرسندي مردم شريف ايران را فراهم آورد.

 

سيد محمود علوي در ابتداي اين ديدار گزارشي از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اين وزارتخانه ارائه کرد و ادامه‌ اين ديدار به صورت محرمانه برگزار شد.

 

فاضل میبدی: اظهارات اخیر وزیر اطلاعات، مصداق پیروی از پیامبر اسلام است

Posted: 22 Aug 2013 04:58 AM PDT

جرس: عضو برجسته مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، ضمن تمجید از اظهارات اخیر وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه «امنیت ایرانیان خارج از کشور که در حوادث سال ۸۸ نیز خلافی مرتکب نشده‌اند را در صورت بازگشت به ایران تضمین می‌کنیم»، گفت: اظهارات اخیر آقای علوی وزیر محترم اطلاعات، سخن بسیار درست، حکیمانه و مهربانانه‌ای است که به شفقت و رحمت اسلامی هم خیلی نزدیک بوده و مصداق پیروی از پیامبر اسلام (ص) است.


محمدتقی قاضل میبدی در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به اظهارات اخیر وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه «امنیت ایرانیان خارج از کشور که در حوادث سال ۸۸ نیز خلافی مرتکب نشده‌اند را در صورت بازگشت به ایران تضمین می‌کنیم»، اظهار داشت: ابتدا باید گفته شود که در سال‌های اخیر در نوع نگاه به منتقدان اوضاع کشور که اکثریت هم دلسوز کشور هستند، جو خاصی حاکم بود که درست نبود و امیدواریم رفته رفته بر طرف شود. و دوستانی که به خارج از کشور رفته اند با امنیت خاطر برگردند.
وی گفت: به هر حال سخنی که جناب آقای دکتر علوی وزیر محترم اطلاعات در این خصوص بیان کرده، به پیروی از سیره پیامبر اسلام (ص) است که در هنگام فتح مکه از خود نشان داده اند؛ یعنی پیامبر (ص) با ورود به شهر مکه مخالفان خودش را بخشید و گفت «الیوم، یوم المرحمة» و نه «یوم الملحمة»؛ شخصی از اطرافیان پیامبر (ص) پرچم به دست گرفت و گفت امروز روز انتقام است، اما پیامبر خدا گفتند، نه! امروز روز بخشش و مرحمت است.


عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با تمجید از اظهار نظر اخیر وزیر اطلاعات در خصوص بازگشت ایرانیان خارج از کشور به داخل کشور، گفت: من معتقدم یکی از کارهایی که باید در این کشور و در زمان حکومت آقای روحانی و در حکومت اعتدال انجام شود، همین آماده کردن زمینه بازگشت ایرانیان خارج از کشور به داخل کشور است.


فاضل میبدی افزود: خیلی از آن‌ها می‌خواهند برگردند واقعا آنجا مشکل دارند و شاکی خصوصی هم درایران ندارند؛ و به نظرم این چیزی که آقای علوی وزیر محترم اطلاعات گفتند سخن بسیار درست و حکیمانه و مهربانانه‌ای است و به رحمت اسلامی هم خیلی نزدیک است.


وی ادامه داد: یک جمعی از انسان‌های هموطن در سراسر دنیا و به صورت سرگردان زندگی کرده و واقعا دارای مشکلات هستند و به زحمت زندگیشان را اداره می‌کنند؛ قطعا اگر یک زمینه‌ای فراهم شود که این‌ها به دامن ملت و مملکت برگردند، باز خواهند گشت و ما هم می‌توانیم در داخل کشور، از توانایی‌ها و استعدادهای آنان استفاده کنیم.مشروط براین که نیروهای امنیتی همکاری نمایند.


این استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: بسیاری از ایرانیان خارج از کشور عاشق خدمت به مردم و مملکت خودشان هستند، چون این‌ها فرزندان این ملت و مملکت‌اند؛ حالا گیریم که یک خطایی هم کردند؛ باید پرسید که چه کسی خطا نکرده است؟ همه انسان‌ها جایزالخطا هستند؛ بالاخره اسلام دین رحمت بخشش و عفو است و به نظرم دولت اعتدالی آقای روحانی به ویژه آقای علوی که مسئول اطلاعات کشور است، می‌توانند زمینه بازگشت این هموطنانمان را به کشور فراهم کند تا این‌ها به نفع این مملکت مشغول کار شوند.


فاضل میبدی در خصوص اظهار نظر روزنامه نگار روزنامه کیهان در خصوص اظهارات اخیر وزیر اطلاعات که در یکی از خبرگزاری‌ها با تیتر «طرح موضوع فراریان فتنه به وزیر اطلاعات ارتباطی ندارد» بیان شده است، گفت: این روزنامه نگار اشتباه گفتند و اصلا باید گفت که این موضوع به ایشان ربطی ندارد.


وی افزود: بالاخره وزیر اطلاعات در مجلس رأی اعتماد گرفته و از طرف رئیس جمهوری که مردم به او رأی اعتماد دادند، به مجلس شورای اسلامی معرفی شده و رأی اعتماد نمایندگان مردم در مجلس را نیز گرفته است؛ یعنی چه که این موضوع به وزیر اطلاعات ربطی ندارد؟ ورهبری رئیس جمهوری را تنفیذ فرمودند؛ همگی قانونی است؛ به هر حال وزیر اطلاعات در اختیارات خودش سخن گفته، و این کار هم در اختیار وزیر اطلاعات است، و او باید تصمیم بگیرد و اصلا چه ربطی دارد به آقایی که کارش روزنامه نگاری است؟ او مقاله خودش را بنویسد و نقدش را بکند، اما اینکه بیاید و نظر قاطعانه بدهد که در اختیار وزیر اطلاعات نیست، به نظرم ایشان اشتباه می‌کند.وسخن خلاف قانون می گوید
عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با انتقاد از جو امنیتی حاکم بر کشور در سال‌های اخیر و ابراز امیدواری برای برطرف شدن آن در آینده‌ای نزدیک، گفت: اینکه انسان به همه چیز نگاه امنیتی داشته و اصل را بر این بگذارد که همه خلافکارند و می‌خواهد همه را کنترل کند و شنود بگذارد، این خلاف حقوق اولیه انسان است؛ وبر خلاف اصول اسلام وقانون اساسی است و با هیچ منطقی هم سازگار نیست.


فاضل میبدی گفت: رئیس جمهور محترم و کلیت دولت و به خصوص آقای علوی وزیر محترم اطلاعات که به نظرم یک فرد بسیار محترمی هم هستند، یکی از کارهایی مهمی که واقعا باید به آن توجه کنند و خوشبختانه این طور هم نشان داده‌اند که می‌خواهند در این راستا حرکت کنند، این است که این جو خاص را بشکنند؛ همین است که باید کار‌ها را به مسیر شفقت و رحمت اسلامی و قانون برگردانند و برای رسیدن به موفقیت و رضایت خدا و مردم هم، هیچ راهی جز این نیست.


وی خاطرنشان کرد: بالاخره مردمی که در انتخابات اخیر رأی دادند، از آن وضعیتی که موجود بود ناراضی وخسته بودند؛ رأی به آقای روحانی دادند که آن چیز‌ها را عوض کند. و به نظرم آقای علوی وزیر محترم اطلاعات هم موضع بسیار خوبی گرفتند که این سخن را گفتند و خدا کند که این موضع را ادامه دهند؛ودوستان را به کشور وبه اغوش ملت بازگردانند چرا که اکثریت ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، عاشق این ملت و مملکت‌اند و واقعا هم می‌خواهند برگردند؛ اصلا گیرم که خطایی هم کرده باشند، اسلام رحمتش خیلی بزرگ‌تر بوده و بخشش خیلی بیشتر از این هاست؛‌‌ همان کاری که پیامبر خدا در شهر مکه کرد، این دولت سعی کند‌‌ همان سیره پیامبر (ص) را به جای بگذارد.

 

جدول قیمت سکه و ارز در پنج‌شنبه منتشر شد

Posted: 22 Aug 2013 04:22 AM PDT

دلار٣١٢۰، یورو ۴١٢۰، پوند ۴۸۰۰
جرس: جدول قیمت انواع سکه و ارز در بازار در روز پنج‌شنبه منتشر شد، که بر این اساس، نرخ هر دلار  را برای فروش ۳ هزار و ۱۲۰ تومان، هر یورو را ۴ هزار و ۱۲۰ تومان، هر پوند را ۴ هزار و ۸۰۰ تومان و هر درهم امارات را ۸۴۸ تومان اعلام شد.

به گزارش مهر، نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در امروز پنج شنبه در بازار یک میلیون و ۳۶ هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۲۲ هزار تومان، نیم سکه ۵۲۵ هزار تومان، ربع سکه ۳۲۵ هزار تومان و گرمی ۲۱۵ هزار تومان اعلام شد. 

 

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی ۱۰۴ هزار و ۳۴۰ تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۶۹ دلار است.

جدول قیمت سکه و ارز
نوع سکه پنج شنبه - قیمت (تومان)
سکه‌تمام‌طرح‌جدید 1036000
سکه‌تمام‌طرح‌قدیم 1022000
نیم سکه 525000
ربع سکه 325000
1 گرمی 215000
هرگرم‌طلای18عیار 104340
نوع ارز  
دلار آمریکا 3120
یورو 4120
پوند انگلیس 4800
درهم امارات 848
 

 

هاشمی: مردم نشان دادند به چه جریانی تمایل دارند و از چه منزجرند

Posted: 22 Aug 2013 04:12 AM PDT

جرس: هاشمی رفسنجانی با تاکید بر احقاق حقوق ضایع شده شهروندان و مورد ستم واقع شدگان گفت: "اگر شخص یا گروهی به واسطه تقصیر یا تصمیمات غلط عامدانه خود، به فرد یا جمعی ظلم کردند و یا حقی ضایع شد علاوه بر توبه به درگاه خداوند، باید در جهت احقاق حقوق ضایع شده نیز اقدام کنند."

 

به گزارش ایلنا، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کار اصلی را مردم کردند و با رای و حضور خود نشان دادند که به چه جریان و خط فکری تمایل دارند و از چه منزجرند. 

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به قداست و ارزش حق الناس در نزد خداوند اشاره کرد و به عنوان مصداق گفت: در زمان حضرت موسی (ع) فردی که ادعای پیامبری داشت و گروهی را منحرف کرده بود پس از پشیمانی از عملکرد خود نزد حضرت موسی (ع) رفت و درخواست عفو از خداوند کرد. به حضرت موسی ندا آمد این شخص باید همه کسانی را که بدست وی منحرف شده اند از گمراهی نجات دهد تا عفو شود.

 

وی افزود: حال اگر شخص یا گروهی به واسطه تقصیر یا تصمیمات غلط عامدانه خود، به فرد یا جمعی ظلم کردند و یا حقی ضایع شد علاوه بر توبه به درگاه خداوند، باید در جهت احقاق حقوق ضایع شده نیز اقدام کنند.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به علت سکوت در برابر برخی اهانت ها ، افترا ها و تخریب ها گفت : ما دعوت به عفو و گذشت شده ایم و خداوند جبران کننده هر خوب و بد است.

 

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) در مواجهه با کسانی که به ایشان جسارت می کردند دعا می کردند و می فرمودند: خداوند آنها را هدایت کند چون جاهلند.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از مردم کهگیلویه و بویراحمد،گفت: مردمان لر کشورمان را با خصلتهای مردانگی، جوانمردی، شجاعت و شهامت می شناسیم که در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی همواره جایگاه و نقش سازنده ومؤثری داشته اند. 

مردم باید لذت عفو و رحمت اسلامی را احساس کنند

Posted: 22 Aug 2013 03:59 AM PDT

واکنش غرویان به سخنان وزیر اطلاعات
جرس: استاد حوزه علمیه قم، ضمن تمجید از اظهارات اخیر وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه «امنیت ایرانیان خارج از کشور که در حوادث سال ۸۸ نیز خلافی مرتکب نشده اند را در صورت بازگشت به ایران تضمین می کنیم»، گفت: این کار منافاتی با درایت و دقت نظر در انجام کار ها ندارد، چرا که به هر حال ما در اسلام، «عفو» و «رحمت» هم داریم و همین موارد که آقای دکتر علوی وزیر محترم اطلاعات گفتند، یکی از مصادیق رحمت واسعه الهی و اسلامی است.

 

 محسن غرویان شاگرد سابق آیت الله مصباح یزدی در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه «امنیت ایرانیان خارج از کشور که در حوادث سال ۸۸ نیز خلافی مرتکب نشده اند را در صورت بازگشت به ایران تضمین می کنیم»، و تمجید از این سخنان، اظهار داشت: اسلام دین رحمت است و پیامبر (ص) ما رحمت اللعالمین است و امام حسین (ع) کشتی نجات امت اند؛ این ها شعارهایی است که ما همیشه شنیده ایم، دیده ایم، گفته ایم و شما هم شنیده اید. به هر حال این شعارهای «اسلام دین رحمت است» و «شریعت سهله و آسان» چه زمانی باید در جامعه ما تحقق و نمود پیدا کند؟ به نظرم می آید که به هر حال در همین مسائل است که مردم باید لذت عفو و رحمت اسلامی را احساس کنند. 

 

وی گفت: به نظرم این کار منافاتی با درایت و دقت نظر در انجام کار ها ندارد، چرا که به هر حال ما در اسلام، «عفو» و «رحمت» هم داریم و همین موارد که آقای دکتر علوی وزیر محترم اطلاعات گفتند، یکی از مصادیق رحمت واسعه الهی و اسلامی است. 

 

 غرویان گفت: با انتخاب جناب آقای دکتر روحانی از سوی مردم بزرگ ایران به عنوان رئیس جمهور، مطالبات مردم هم به صورت بسیار واضح و شفاف بیان شد که بخشی از آن ها مسائل مربوط به امنیت و اعتماد به مردم بود که امیدواریم در این راه موفق باشیم. 

فاطمه هاشمی: شاکی من دادستان تهران است

Posted: 22 Aug 2013 03:43 AM PDT

جرس: پس از آنکه فاطمه هاشمی احضار شد، وی گفته است: دادستان تهران به عنوان مدعی العموم علیه من شکایت کرده است.

 

در حالی که برخی گمانه زنی ها حاکی از این بود که گفته های اخیر او درباره وضعیت کمبود دارو علت احضار او به دادگاه است. اما هاشمی با رد این ادعا به خبرنگار شرق گفت علت شکایت مربوط به بحث دارو نبوده است بلکه مصاحبه های اخیر من با سایت ایلنا و انتخاب در واکنش به صحبت های اخیر نمایندگان مجلس و انتقاد به مدیریت مجلس علت شکایت از من عنوان شده است. 

 

هاشمی با اشاره به اینکه فعلابه صورت شفاهی از این شکایت اطلاع پیدا کرده ام، گفت: منتظر ابلاغ کتبی هستم تا در دادگاه حاضر شوم. 

معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت رشته های شرایط خاص کنکور

Posted: 22 Aug 2013 02:59 AM PDT

امروز اعلام می شود
 جرس: مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست اسامی ۳۰ هزار و ۸۳۸ نفر معرفی شدگان چند برابر ظرفیت پذیرش کدرشته های مختلف تحصیلی دارای شرایط خاص چند دانشگاه کشور از ساعت ۱۶ امروز، پنج شنبه ۳۱ مردادماه ۹۲ بر روی سایت اینترنتی سازمان سنجش قرار می گیرد.
 
به گزارش ایرنا حسین توکلی  افزود: از مجموع ۳۰ هزار و ۸۳۸ معرفی شده چندبرابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص، تعداد ۲۸ هزار و ۹۲۸ نفر برای دانشگاه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم سابق)، ۹۱۲ نفر برای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی وابسته به وزارت آموزش و پرورش، یکهزار و ۸۸ نفر برای دانشگاه هنر اسلامی تبریز و یکهزار و ۹۱۰ نفر برای دانشگاه شاهد معرفی می شوند.  
 
 
وی افزود:‌ اطلاعیه مربوط به برنامه زمانی و نشانی محل مراجعه داوطلبان چند برابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص برای شرکت در مصاحبه و دیگر مراحل گزینش نیز همزمان با انتشار نتایج آنها در سایت سازمان سنجش به نشانی http://www.Sanjesh.org درج خواهد شد. 
 
توکلی تاکید کرد: داوطلبان دقت داشته باشند که قرار گرفتن در فهرست معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص به معنای قبولی قطعی آنها در این رشته ها نیست بلکه افرادی در رشته های دارای شرایط خاص قبول می شوند که برابر برنامه زمانی اعلام شده در اطلاعیه سازمان سنجش برای شرکت در مصاحبه و دیگر مراحل گزینش این رشته ها مراجعه و در آنها نیز پذیرفته شوند، صلاحیت عمومی آنها تایید شود و ضمن رعایت ضوابط انتخاب رشته، نمره علمی نهایی برای رشته مربوطه را در مقایسه با دیگر داوطلبان کسب کنند. 
 
سخنگوی سازمان سنجش از معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص کنکور امسال خواست که براساس مندرجات اطلاعیه راهنما در زمان اعلام شده با به همراه داشتن مدارک لازم به نشانی های تعیین شده برای انجام مصاحبه و دیگر مراحل گزینش مراجعه کنند چراکه مراجعه نکردن آنها در تاریخ مشخص شده در اطلاعیه به منزله انصراف قطعی از گزینش در دانشگاه ذیربط تلقی می شود. 
 

توکلی خاطرنشان کرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز دارای شرایط خاص نیز به همراه نتایج دیگر رشته های متمرکز آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ اعلام می شود.