جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


آیت‌الله مظاهری خطاب به افراطیون: فحش دادن و تهمت زدن و خط و نشان کشیدن بس است

Posted: 07 Jul 2013 08:12 AM PDT

جرس: آیت‌الله مظاهری با تأکید بر ضرورت مشورت رییس جمهور منتخب با بزرگان و نخبگان جامعه و استفاده از تجربه های آنان، افزود: مشورت با شخصیّت های مبرّزی مثل آیة الله هاشمی رفسنجانی کاری شایسته و لازم است. 

 

آیت الله مظاهری با تجلیل از سوابق علمی، عملی، مبارزاتی و مدیریّتی اکبر هاشمی رفسنجانی او را شخصیّتی عالم و سیاست مداری برخوردار از مراتب دیانت و تقوا و عقلانیّت و اعتدال دانسته و تأکید کرد: جناب آقای هاشمی رفسنجانی بحمدالله امروز پشتوانه ای متین و آگاه و خیرخواه هستند و بهره گیری از تجربیّات و خیرخواهی های ایشان برای کشور لازم و مفید خواهد بود.
 

حجة الاسلام والمسلمین رستگاری به نمایندگی از سوی رییس جمهور منتخب با  آیت الله مظاهری دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار آیت الله مظاهری طیّ سخنانی با تبریک انتخاب حجة الاسلام والمسلمین روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران، انتخاب او را مایۀ خشنودی و مسرّت توصیف کرده و با تشکّر و تحسین مواضع و اظهارات آقای دکتر روحانی پس از انتخاب از سوی ملّت ایران، نکات مهمّی را بیان کرد.

 

اولین نکته ای که آیت الله مظاهری بر اهمیّت آن تأکید داشت، مسئلۀ اهتمام برای رفع تفرقه و تبدیل اختلافات به رفاقت و هم دلی در راستای حلّ مشکلات و ترمیم خسارات های وارده به نظام مقدّس جمهوری اسلامی بود. وی در این رابطه خاطرنشان کرد: امروز همۀ گروه های وفادار به اسلام و انقلاب اسلامی اعمّ از اصلاح طلبان و اصول گرایان و سایر اقشار باید به شکل دستی واحد برای برطرف ساختن معضلات مختلف در آیند تا با لطف خداوند شیرینی انتخابات و شیرینی نظام جمهوری اسلامی، هرچه بیشتر به کام ملّت و مردم عزیز ریخته شود و اگر اختلافات و اختلاف افکنی ها ادامه یابد، این امر، محقَّق نخواهد شد زیرا اختلاف و تفرقه، اولین و مهم ترین مانع هر کار بزرگ است.

 

آیت الله مظاهری با انتقاد شدید از کسانی که با تحلیل ها و سخنان خلاف شرع و خلاف عقل، به دنبال استمرار اختلافات، و ایجاد تفرقه ها و دشمنی ها هستند، افزود: برخی از اشخاص تندرو در رسانه ها و جراید، با مطالب تفرقه انگیز خود و تبدیل روزنامه به فحش نامه مرتّباً به اختلافات دامن می زنند و تحلیل های غلط و بی ربط می دهند، ولی من به آن ها می گویم شما را به خدا فحش دادن و تهمت زدن و خط و نشان کشیدن بس است دیگر! بیایید همه و همه دست به دست هم بدهیم و با کمک به رییس جمهور منتخب و حمایت از او، اجازه دهیم تا با روش اعتدال، برای این همه مشکلات اساسی کشور و مردم، فکری کنند و اقدامی انجام شود.

 

آیت الله مظاهری در همین زمینه، به شعار اصلی حجة الاسلام والمسلمین دکتر روحانی یعنی «اعتدال» اشاره کرده و تصریح کرد: شعار اعتدال که امروز ملّت ایران، رییس جمهور منتخب را با این واژۀ شیوا شناخته و می شناسد، کلمۀ مقدّسی است که اساساً در ذات و عمق معنای جمهوری اسلامی هم، مستتر است و امیدواریم رییس جمهور منتخب، هرچه بیشتر این شعار را در مقام عمل، تثبیت نمایند.

 

آیت الله مظاهری، عملی شدن شعار اعتدال را وابسته به دو عنصر سعۀ صدر و مشورت در امور دانسته و تأکید کرد: حفظ و تعمیق هرچه بیشتر اعتدال اگرچه کاری مشکل و همراه با موانع فراوان است، امّا حقیقتاً کاری لازم و ضروری در عرصۀ مدیریّت کشور است که با توکّل به ذات اقدس الهی و توسّل به حضرات معصومین«سلام الله علیهم» خصوصاً حضرت ولی عصر«ارواحنافداه» امکان پذیر خواهد شد.

 

وی از سعۀ صدر و صبر و استقامت در مقابل مخالفان خصوصاً تفرقه افکنان و افرادی که همیشه تمایل به وجود بحران و اختلاف و نقار بین مسئولان دارند، به عنوان اولین عنصر اعتدال یاد کرده و دومین عنصر اعتدال را مشورت با افراد صالح و آگاه و پخته و خیرخواه دانسته و با یادآوری تأکید و دستور قرآن کریم به رسول خدا«صلی الله علیه وآله وسلّم» برای مشورت در امور، خاطر نشان کرد: افراد خیرخواه و دارای فکر، چه در میان اصول گرایان و چه در میان اصلاح طلبان و چه در میان سایر گروه هایی که به اسلام و انقلاب علاقه مند و وفادار هستند و دلشان برای نظام جمهوری اسلامی می تپد و می خواهند که این نظام بدون بحران و مشکل، پیشرفت کند، وجود دارند و من عقیده دارم اگر آقای رییس جمهور منتخب به دور از هیاهو و سر و صدای رسانه ای، یک اطاق فکر و مشورت دائمی برای خود تشکیل دهند مطمئنّاً اشخاص صالح و شایسته ای که بتوان به خوبی از اندیشه های خیرخواهانه و راهبردها و برنامه های آنان برای حلّ مشکلات مردم و کشور استفاده کرد، کم نیستند و این کار مایۀ برکت و پیشرفت خواهد شد. ولی البتّه همۀ اشخاص و گروه ها هم باید توجّه داشته باشند که هرگونه سوء استفاده و سهم خواهی از رییس جمهور منتخب ممنوع است، زیرا آقای دکتر روحانی شخصیّتی اهل فکر است و با صدای بلند اعلام کرده اند که من اهل اعتدال بوده و رییس جمهور همۀ ملّت ایران هستم. بنابراین رییس جمهور با توجّه به شأن و جایگاه قانونی اش، باید حرف خودش را بزند اما این حرف باید متّکی به مشورت با شایستگان و افراد اندیشمند و خیرخواه و با تجربه باشد.

 

دومین نکته ای که آیت الله مظاهری در این دیدار بر اهمیّت شایان توجّه آن تأکید کرد، ضرورت ارتباط وثیق و عمیق رییس جمهور منتخب با رهبری و مراجع عظام تقلید بود.

 

وی با یادآوری این مطلب که مردم از ارتباط صمیمانۀ ارکان نظام و هم دلی آنان، خشنود و امیدوار خواهند شد تصریح کرد: مردم که پشتوانۀ اصلی انقلاب و حکومت هستند، ولو اینکه از نظام و مسئولان به سبب وجود مشکلات مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی، گله مند باشند امّا رهبری و جایگاه ولایت فقیه را که محور نظام و حکومت است دوست دارند و آن را مورد توجّه خود قرار می دهند، چنان که همۀ گروه های سیاسی اعمّ از اصلاح طلب و اصول گرا و سایرین، تقویت هرچه بیشتر رهبری نظام جمهوری اسلامی را به عنوان یک امر مسلّم پذیرفته اند و حقیقتاً آن را قبول دارند و از این رو رابطۀ حسنه میان رییس جمهور و مقام معظّم رهبری را هرچه گسترده تر باشد، تأیید و تحسین می کنند و آن را مایۀ آرامش خود می دانند، چنانکه دشمنان و مخالفان نظام اسلامی هم از کوچکترین اختلاف میان رییس جمهور و رهبری سوء استفاده کرده و خشنود می شوند و افراد تندرو هم این گونه مسائل را بهانه ای برای خدشه دار کردن محبوبیّت و جایگاه رییس جمهور قرار خواهند داد.

 

وی از ارتباط رییس جمهور و سایر مسئولان عالیه نظام با مراجع تقلید به عنوان یک ضرورت شایسته و مقدّس نام برده و خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون، عمومِ مراجع تقلید همواره خیرخواه و حامی نظام و مسئولان بوده اند و هیچ هدفی جز اصلاح امور و تحکیم مبانی دینی و حلّ مشکلات مختلف مردم نداشته اند. بنابراین ارتباط و مشورت با آن ها و عمل به نظرات اصلاحی و خیرخواهانۀ آنان و توجّه به نگرانی ها و انتقادات آنان، مسلّماً به صلاح کشور و نظام جمهوری اسلامی است زیرا سخنان و فتاوای آنان، سخن اسلام عزیز است و از این رو عمل به نظرات و دیدگاه های آنان، عمل به اسلام و عمل به جمهوری اسلامی و اهداف والای انقلاب اسلامی است، همان گونه که بی اعتنایی و بی توجّهی به نظرات مراجع تقلید، برای جمهوری اسلامی خسارت بار بوده و خواهد بود.

 

آیت الله مظاهری در این باره اضافه کرد: حتّی اگر کاری در کشور بر خلاف نظر مراجع تقلید به کرسی عمل بنشیند، امّا بدون شک، مردم و متدیّنین راضی به این گونه امور نیستند و هیچ گاه از آن خشنود نخواهند شد. درحالیکه مسلّماً گسترش ارتباط حسنۀ مسئولان با مراجع و مشورت پذیری از آنان در مسائل مهم، علاوه بر این که باعث جبران اشتباهات گذشته و کاهش احتمال خطا در آینده خواهد شد، به افزایش محبوبیّت مسئولان در بین مردم و مسرّت و امیدواری آنان خواهد انجامید.

 

سومین نکته ای که آیت الله مظاهری در بیانات خود مطرح کرد، وجود مشکلات بزرگ کنونی و شیوۀ برخورد با این مشکلات بود.

 

به گزارش آینده وی از مشکل اقتصاد به عنوان یکی از اساسی ترین معضلات فعلی کشور و دولت نام برده و افزود: اکنون تنگناها و مشکلات اقتصادی به شدّت مردم را رنج می دهد و باید برای رفع آن، اقدام جدّی و اساسی انجام شود. آیت الله مظاهری با اظهار نگرانی و تأثّر شدید دربارۀ برخی از مشکلات اقتصادی نظیر مسائل معیشتی مردم خصوصاً طبقات متوسّط و محروم از مشکل دارو به عنوان یک مثال و مصداق کوچک نام برده و گفت: اکنون برخی از بیماران سرطانی و یا سایر بیماری های مزمن، به خاطر عدم دسترسی به دارو و یا افزایش سرسام آور قیمت دارو تن به مرگ داده اند و خود را آمادۀ مرگ کرده اند چنان که بسیاری از خانواده ها برای تأمین مایحتاج ضروری و اولیّۀ زندگی آبرومندانه، دچار مشکلات و آسیب های فراوان هستند و این وضع موجب شرمندگی همۀ ما در مقابل این مردم خوب و متدیّن و از خود گذشته است و چنین وضعی علامت رشد و پیشرفت کشور نیست و در شأن نظام جمهوری اسلامی و ملّت ایران هم نیست.

 

وی از معضلات اقتصادی به معنای عامّ آن، به عنوان یکی از عوامل خدشه به نظام جمهوری اسلامی یادکرده و تأکید کرد: مشکلات اقتصادی به نظام و اعتماد مردم لطمۀ جدّی زده است و اگر همین طور ادامه واستمرار پیدا کند، اصل نظام اسلامی را هم دچار آسیب خواهد کرد.

 

آیت الله مظاهری افزود: البتّه باید با امید و وحدت و فکر و تدبیر به مقابله با مشکلات برویم و باید همگان خصوصاً مسئولان محترم و رییس جمهور منتخب بدانند که(نمی دانم، نمی توانم، نمی شود) در قاموس انسان راه ندارد و بنابراین باید با صبر و استقامت و مشورت و تلاش فراوان به سوی اقتصاد سالم حرکت کرد.

 

آیت الله مظاهری مشکل تحریم ها را به عنوان یکی دیگر از مشکلات اساسیِ فعلی دانسته و تأکید کرد: مسئلۀ روابط حسنه با دنیا و تعامل سازنده با کشورها باید حل شود. جمهوری اسلامی اگرچه به سبب اتّکاءِ به توحید و محوریّت دین و حضور و حمایت مردم، مصداق«یعلوا و لا یُعلی علیه» است و تحت سیطره و زورگویی مستکبران واقع نخواهد شد، ولی اساساً هیچ گاه به دنبال جنگ افروزی و اختلاف و دعوا و قهر و قطع رابطه با دنیا نبوده و نخواهد بود.

 

ایشان در همین زمینه افزود: امروز مسئلۀ تحریم ها باعث ایجاد یک سلسله مشکلات مختلف دیگر هم شده است و بنابراین باید هرچه زودتر حلّ و فصل شود ولی باید بدانیم که بعضی ها که اهل اختلاف و تفرقه هستند نمی خواهند و نمی گذارند که این مسئله به سامان برسد.

 

آیت الله مظاهری از فساد اداری به عنوان سومین مشکل اساسی در وضع کنونی نام برده و گفت: مسئلۀ فساد اداری و این که کارها و امور مردم در ادارات و سازمان ها تحت شرایط سخت و غیرقابل قبول و زیر سیطرۀ کاغذبازی ها و پارتی بازی ها و سایر مشکلات است، مسئله ای است که مردم برای اصلاح آن به طور جدّی از مسئولان و خصوصاً رییس جمهور به عنوان رییس قوۀ مجریۀ کشور، مطالبه و درخواست دارند. ایشان با تأکید بر این که رفع این مشکل نیازمند زمان و ترویج فرهنگ صحیح اداری است خاطرنشان کردند: مردم هم این جهات را قبول دارند ولی بالأخره باید برنامه و اقدام مسئولان در این زمینه را مشاهده نمایند.

 

آیت الله مظاهری از فساد اخلاقی به عنوان چهارمین مشکل و امّ المصائب کشور نام برده و افزود: معضل فساد فرهنگی و اخلاقی ریشۀ سایر معضلات است و باید گفت که مشکلات دیگر از آن سرچشمه می گیرد.

 

وی اخلاق را ضامن بقاء و سلامت اجتماع دانسته و آسیب ها و فسادهای اخلاقی را مایۀ از بین رفتن سرمایه های اجتماعی و لطمۀ اساسی به جامعه و کشور برشمرده و با انتقاد شدید از بی توجّهی مسئولان کشور به دیدگاه های مراجع و علماء و خیرخواهان و سایر نخبگان در این باره، گفت: ما و دیگران بارها راجع به معضلات فرهنگی و فساد اخلاقی با مسئولان کشور و رییس جمهور به طور مستقیم و غیرمستقیم، صحبت کرده ایم ولی با کمال تأسّف، به این تذکّرات، عملاً بی اعتنایی شده است.

 

آیت الله مظاهری اظهار امیدواری کرد حجة الاسلام والمسلمین روحانی که خود در کسوت روحانیّت و از عناصر خوشنام حوزه و دانشگاه و مبلّغ دین و مبانی دینی بوده و هستند، با حضور در جایگاه ریاست جمهوری، برای رفع فساد اخلاقی و بازگشت به اخلاق، تلاش جدّی نموده و در عمل کاری کنند که اخلاق اجتماعی مانند قانون مواسات، روحیۀ گذشت و ایثار و هم دلی، عفاف عمومی و حجاب، پرهیز از گناه و مجالس آلوده، پرهیز از ریخت و پاش و تجمّل گرایی، پرهیز از دروغ و غیبت و فحش و تهمت، حفظ و صیانت از بیت المال و نظایر این صفات، رشد و ارتقاء پیدا کند.

 

آیت الله مظاهری در پایان سخنان خود با تأکید مجدّد بر ضرورت مشورت رییس جمهور منتخب با بزرگان و نخبگان جامعه و استفاده از تجربه های آنان، افزود: مشورت با شخصیّت های مبرّزی مثل آیة الله هاشمی رفسنجانی کاری شایسته و لازم است. آیت الله العظمی مظاهری با تجلیل از سوابق علمی، عملی، مبارزاتی و مدیریّتی آیت الله هاشمی رفسنجانی ایشان را شخصیّتی عالم و سیاست مداری برخوردار از مراتب دیانت و تقوا و عقلانیّت و اعتدال دانسته و تأکید کردند: جناب آقای هاشمی رفسنجانی بحمدالله امروز پشتوانه ای متین و آگاه و خیرخواه هستند و بهره گیری از تجربیّات و خیرخواهی های ایشان برای کشور لازم و مفید خواهد بود.

 

آیت الله مظاهری در خاتمه با دعا برای موفقیّت هرچه بیشتر رییس جمهور منتخب اظهار کرد: امیدواریم با الطاف خداوند متعال و دعای حضرت ولی عصر«ارواحنافداه» و اهتمام و اخلاص و تلاش رییس جمهور منتخب و همکارانشان، آرامش و خشنودی مردم، هرچه بیشتر گسترش یافته و جناب آقای روحانی نه تنها رییس جمهور محبوب ملّی بلکه به یک رییس جمهور محبوب در سطح بین المللی تبدیل شوند.

 

در این دیدار حجة الاسلام والمسملین رستگاری با ابلاغ سلام ویژۀ حجة الاسلام و المسلمین دکتر روحانی، از سخنان و توصیه های عالمانه و حکیمانۀ آیت الله العظمی مظاهری تشکّر و سپاس گذاری کرده و افزود: آقای دکتر روحانی، موفقیّت خود در ادامۀ راه را مشروط به حمایت و راهنمایی مراجع عظام تقلید می دانند و با توجّه به جایگاه دینی و اجتماعی آنان، امیدوارند همواره از خیرخواهی های مراجع عالیقدر برخوردار باشند. 

انتقاد عیسی کلانتری از جعل آمار بخش کشاورزی: مردم را حیوان فرض کرده‌اند

Posted: 07 Jul 2013 07:37 AM PDT

جرس: وزیر اسبق کشاورزی ضمن تاکيد براينکه "حسن روحانی کشور را با خزانه خالی، بندر خالی و انبار خالی و بانک مرکزی خالی تحويل می‌گيرد"، آمارهای اعلام شده از سوی محمود احمدی نژاد و دولت را درباره توليدات کشاورزی رد کرده و گفته است: گويا مردم را حيوان فرض کرده‌اند که آمار توليد علوفه را هم در آمار توليدات کشاورزی می‌آورند.  

 

 

عيسی کلانتری در گفت و گو با روزنامه قانون همچنين با انتقاد از سخنان اخير محمد احمدی نژاد در تلويزيون جمهوری اسلامی که « توليدات کشاورزی ايران را ۱۱۸ ميليون تن» اعلام کرد، گفته است: اگر اين آمار حقيقت داشت ما جزو خوشبخت‌ترين مردمان جهان بوديم و می‌توانستيم سالی بيست ميليارد دلار غذا هم صادر کنيم اما توليد کشاورزی تعريف دارد.


کلانتری با تاکيد براينکه "توليد کشاورزی در ايران ۶۸ ميليون تن بيشتر نيست و علوفه جزو توليدات کشاورزی نيست اما در اين آمار می‌آيد"، آمارهای ارائه شده از سوی محمود احمدی نژاد را رد کرده و به روزنامه قانون گفته است: مگر می‌شود ۴۰ ميليون تن علوفه توليدی را جزو توليدات کشاورزی محسوب کرد؟ گويا مردم را حيوان فرض کرده‌اند که آمار توليد علوفه را هم می‌آورند.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش در توضیح دلیل ارائه آمار اشتباه اظهار کرده است: کسانی که آمار دروغ می‌دهند دستشان در دست دلالان خارجی است. همین آمار سبب گمراهی می‌شود. بر اساس همین آمار دولت، به موقع نسبت به واردات گندم اقدام نکرد و به جای فروردین،تیرماه به دنبال خرید گندم رفتند و ۱۵۰ دلار بالاتر از قیمت‌های اسفند و فروردین،گندم وارد کردند و یک میلیارد دلار به کشور ضرر زدند. ما همان وقت به وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع دادیم که تولید گندم حداکثر هشت میلیون تن است. از شرکت بازرگانی دولتی با من تماس گرفتند و گفتند به ما اعلام کرده‌اند که به فکر صادرات ۳.۵ میلیون تن گندم باشید. همان موقع به آنها گفتم بروید به فکر واردات ۴ میلیون تن گندم باشید. همین هم شد. حالا چه کسی جوابگوی خسارت یک میلیارد دلاری در این حوزه بابت آمار دروغ است؟ چه کسی نفع برده است؟ طبیعتا دلالان خارجی. اگر این آمار دروغ را با منفعت دلالان خارجی مرتبط کنید، آن وقت پرتقال فروش پیدا می شود.

محمدعلی نجفی: محسن هاشمی مشكلی برای شهردار شدن ندارد

Posted: 07 Jul 2013 06:41 AM PDT

جرس: ‌عضو شورای شهر تهران، گفت: رد صلاحیت شدگان در انتخابات شورای شهر تهران برای نامزد شدن در مدیریت شهر تهران مشکلی نباید داشته باشند.  

 

محمد علی نجفی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان اینکه ائتلاف اصلاح طلبان در آینده کاندیداهای مورد حمایت خود را برای کرسی شهردار تهران اعلام می‌کنند، افزود: اصلاح طلبان همانگونه كه برای شورای شهر تهران برنامه داشتند، قطعا برای انتخاب شهردار نیز برنامه‌ دارند.

 

وی با بیان اینکه انتخاب فردی اصلح مهم‌ترین هدف است‏، تصریح کرد: هنوز فرد یا افرادی به عنوان گزینه نهایی اصلاح‌طلبان مشخص نشده است.

 

عضو شورای شهر تهران درباره مطرح شدن محسن هاشمی به عنوان کاندیدای مورد حمایت جبهه اصلاحات برای مدیریت شهر تهران، گفت: هنوز به جمع بندی نهایی در این زمینه دست نیافته‌ایم.

 

نجفی در پاسخ به اینکه آیا شهردار شدن وی با توجه به مساله رد صلاحیتش در انتخابات شورای شهر مشکلی ندارد‏، اظهار کرد: قاعدتا نباید مشکلی ایجاد شود، این دو مقوله جدا از هم هستند. در گذشته علی عبدالعلی‌زاده فردی بود که برای نمایندگی در مجلس رد صلاحیت شد اما کرسی استانداری به وی رسید.

 

وی گفت:رد صلاحیت در انتخابات شوراهای شهر وروستا، نمی‌تواند الزاما به معنی ممنوعیت حضور افراد در سمت شهردار تهران باشد. 

خاطرات سال ۶۹ هاشمی رفسنجانی منتشر شد

Posted: 07 Jul 2013 06:22 AM PDT

جرس: محسن هاشمی بهرمانی ضمن اعلام خبر به بازار آمدن خاطرات سال 69 آیت‌الله هاشمی؛ «اعتدال و پیروزی» و خاطرات و مخاطرات بانو عفت مرعشی؛ «پا به پای سرو» در گفتگو با این خبرگزاری، ضمن تشریح سیر انتشار این کتاب‌ها، از کم و کیف کتاب‌های جدید صحبت کرد.  

 

مدیرعامل نشر معارف انقلاب، ضمن اشاره به سوابق این نشر به خبرنگار ایلنا گفت: دفتر نشر معارف انقلاب در سال 69 با هدف فعالیت در موضوع تاریخ معاصر تاسیس شد و عمده فعالیت خودش را به انتشار خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اختصاص داد. ایشان از گذشته‌های دور، مخصوصا از سال 1360 به بعد، به صورت روزانه خاطراتشان را یادداشت کرده که نتیجتا این یادداشت‌های روزانه، به یک مخزن بسیار مناسب تاریخی برای تاریخ معاصر کشور تبدیل شده است. براین اساس دفتر نشر معارف و انقلاب سعی کرده با حدود 20 سال تاخیر، هر سال یک جلد از این خاطرات را منتشر و در اختیار محققین، پژوهشگران و علاقمندان به تاریخ معاصر قرار دهد.

 

وی درمورد سیر انتشار خاطرات هاشمی افزود: تا پیش از سال 1376 تلاش زیادی برای جمع‌آوری و آماده سازی خاطرات ایشان صورت گرفت تا اینکه در همین سال، اولین کتاب را با نام «دوران مبارزه» منتشر کردیم که مربوط به خاطرات آیت‌الله از سال 1313 تا 1357؛ یعنی از تولید ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی بود. این کتاب دو جلد داشت که جلد دوم از آن به انتشار اسناد ساواک و سایر تصاویر و مدرک‌ها اختصاص یافت. ایشان پیش از انقلاب، همواره تحت نظر ماموران ساواک بودند و رفت‌آمدها، تلفن‌ها، حرکات سیاسی،‌ سخنرانی‌ها و... ایشان مرتبا در گزارش‌های ساواک منعکس می‌شد که بخش عمده‌ای از این گزارشات در جلد دوم «دوران مبارزه» منتشر شده است. 

نگرانی برنج کاران از اشباع بازار توسط برنج وارداتی

Posted: 07 Jul 2013 06:22 AM PDT

جرس: مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان گفت: در صورتی که ذخیره برنج وارداتی در بازهای مصرف خالی کاهش نیابد، کارگران و کشاورزان برنج‌کار خسارت مالی جدی خواهند دید.  

 

«غلامحسین رضا‌پور فلاحتی» با اعلام اینکه در شالیزارهای گیلان برداشت برنج معمولا از نیمه مردادماه آغاز می‌شود، به ایلنا گفت: کارگران و کشاورزان برنج کار شنیده‌اند که دولت برای مصرف مردم در ماه رمضان مقدار زیادی برنج وارد کرده است.


وی گفت: براین اساس چنانچه میزان برنج‌های وارداتی بیش از مصرف روزانه مردم در ماه رمضان باشد، کارگران و کشاورزان برنج‌کار متحمل خسارت خواهند شد.


فلاحتی بایادآوری اینکه بیشتر برنج کاران به دلیل نداشتن نقدینگی کافی، هزینه‌های مربوط به کاشت، داشت و برداشت برنج را قرض می‌کنند، گفت: این گروه از کشاورزان مجبور‌ند تا برای ادای قرض، محصول خود را هر چه سریع‌تر بفروشند.


این مقام کارگری در استان گیلان گفت: از آنجا كه برداشت برنج با اشباع بازاز مصرف از برنج وارداتی همزمان می‌شود، دلالان و واسطه‌گران به بهانه‌های مختلف محصول این گروه از برنج کاران را با قیمتی نازل خریداری می‌کنند.


رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان گفت: در این میان تنها گروه معدودی از کشاورزان گیلانی هستند که به دلیل تمکن مالی می‌توانند هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت برنج سالانه خود را بدون قرض گرفتن تامین کرده و درنتیجه محصول خود را به قیمت واقعی و بدون واسطه‌گری به بازار عرضه کنند.


وی بابیان اینکه در حال حاضر از هر هکتار شالیزار بطور متوسط ۲ تن برنج برداشت می‌شود، گفت: در حال حاضر هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت در هر هکتار شالیزار تا ۸ میلیون‌ تومان برآورد می‌شود.


فلاحتی با بیان اینکه هزینه‌ها برآورد شده شامل دستمزد روزانه نیروی انسانی و اجاره ماشین آلات کشاورزی می‌شود، گفت: با شرایط کنونی بیشتر کشاورزان توانایی پرداخت چنین مبلغی را ندارند.


وی افزود: برخلاف برنج‌کاران مازندرانی که در طول سال در شالیزارهای خود علاوه بر کشت برنج محصولات صیفی و سبزیجات هم کشت می‌کنند، درگیلان برنج کاران تنها به کاشت برنج مشغول‌اند و برای همین هم درآمد کمتری دارند و هم ایام بیشتری از سال را بیکار می‌مانند. 

هیات منصفه مطبوعات: روزنامه وطن امروز مجرم است

Posted: 07 Jul 2013 05:45 AM PDT

جرس: هیات منصفه مطبوعات روزنامه «وطن امروز» را مجرم تشخیص داد.  

 

جلسه رسیدگی به پرونده‌های ضمیمه روزنامه جوان «کشیده» و روزنامه «وطن امروز» صبح روز یک‌شنبه در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران و با حضور هیات منصفه مطبوعات برگزار شد.


به گزارش ایسنا، پس از ختم رسیدگی هیات منصفه مطبوعات وارد شور شد و اعلام کرد که «کشیده» مجرم نیست و روزنامه «وطن امروز» مجرم شناخته شد و البته مستحق تخفیف است. 

پنج نفر در قزوین اعدام شدند

Posted: 07 Jul 2013 05:45 AM PDT

 

 دادستان عمومی و انقلاب قزوین، گفته است که سه قاچاقچی مواد مخدر به همراه دو قاتل صبح امروز یکشنبه ۱۶ تیر در زندان مرکزی قزوین به دار آویخته شدند.

 

خبرگزاری مهر به نقل از دادستان قزوین نوشته است که فرد اعدام شده اول سوابق متعددی در حمل، نگهداری، خرید و فروش مواد مخدر داشته و آخرین جرم او نگهداری ۳۹۰ گرم هروئین فشرده "از نوع کراک" بوده است.

 

فرد دوم به دلیل همراه داشتن ۹۹۰ گرم کراک به اعدام محکوم شد و فرد سوم به جرم حمل و نگهداری ۹۷۶ گرم هروئین به دار آویخته شد.

 

 

دادستان قزوین همچنین گفته است: دو محکوم دیگر 30 و 52 ساله هم به علت مصرف مشروبات الکلی، رمالی و سوء استفاده از زنان و دختران فراری و قتل پنج نفر در این خصوص به اعدام محکوم شدند که حکم آنان صبح امروز اجرا شد.
 

ارجاع پرونده شکایت بقایی از نمایندگان به دادسرا

Posted: 07 Jul 2013 05:45 AM PDT

جرس: یک منبع آگاه از ارجاع پرونده شکایت معاون اجرایی رئیس‌جمهور از نمایندگان کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت خبر داد.  

 

به گزارش فارس، یک منبع آگاه با اعلام این خبر گفت: علت شکایت معاونت اجرایی رئیس جمهور، ارائه گزارش خلاف واقع درباره سفر خانواده بقایی به آمریکا و تشویش اذهان عمومی از سوی کمیسیون اصل ۹۰ ذکر شده است.



وی افزود:‌ معاونت اجرایی رئیس جمهور از سه تن از نمایندگان کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کرده و پرونده در شعبه ۱۵ بازپرسی کارکنان دولت مطرح شده است.



این منبع آگاه تصریح کرد: در حال حاضر قرار است تا استعلامات اولیه از اداره گذرنامه اخذ شود.



این شکایت پس از آن صورت گرفت که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پی رسیدگی به سوال یکی از نمایندگان که پس از سفر دولت به نیویورک مطرح شد، کمیته تحقیقی را محیا و گزارشی تهیه کرد و به قوه‌ قضاییه فرستاد تا به تخلفات دولت رسیدگی شود.



این در حالی است که غلامرضا اسداللهی دبیر ‌هیات نظارت بر رفتار ‌نمایندگان مجلس گفته است: نمایندگان درباره سفر خانواده بقایی به نیویورک اعتراضاتی داشتند و همین امر موجب شکایت معاون رئیس‌جمهوری شده است.



همچنین قوه‌ قضاییه از هیات نظارت بر نمایندگان سوال کرده که آیا سخنان نمایندگان در چارچوب ایفای وظایف نمایندگی بوده یا نبوده است و کمیسیون اصل ۹۰ می‌تواند قبل از رای مراجع قضایی نظر خود را اعلام کند.  

احمد توکلی: ضربه‌ای که مرتضوی به نظام زد با این حکم جبران نمی‌شود

Posted: 07 Jul 2013 03:34 AM PDT

جرس: احمد توکلی نماینده تهران معتقد است که "ضرری که آقای مرتضوی به حیثیت نظام و مدیریت کشور زد، خیلی بیشتر از این‌هاست که بشود فقط در این پرونده و با این حکم جبرانش کرد."  

 

او در گفت‌وگو با نشریه پنجره درباره حکم صادره برای سعید مرتضوی گفت: بالاخره در این پرونده، یک‌سری اتهامات وجود دارد که غیر از سیستم قضایی است. باتوجه به این اتهامات قاضی محترم تشخیص داده است که این حکم را در این خصوص بدهد. اما ضرری که آقای مرتضوی به حیثیت نظام و مدیریت کشور زد، خیلی بیشتر از این‌هاست که بشود فقط در این پرونده و با این حکم جبرانش کرد. اگر تمام اتهامات ایشان مطرح می‌شد. فکر می‌کنم ماجرا نتیجه دیگری پیدا می‌کرد؛ اما متأسفانه این چنین نشد. در عین‌حال دادگاه هم باید حکم شایسته را بدون هرگونه واهمه صادر و اعلام کند و نتیجه هم هرچه که بود. باید همه به آن تن دهند.

 

وی در ادامه گفت: اکنون مشخص شد که ایشان، نه تنها صلاحیت قضاوت را ندارد، بلکه صلاحیت هیچ شغل و مسئولیت اداری را هم ندارد. ایشان در این حد نیست که حتی در سمت کارگزینی قرار بگیرد. چه رسد به این که وزیر و معاون وزیر قرار بگیرد یا اینکه بالاتر از آن بخواهد قاضی‌القضات شهر تهران شود! احساس می‌کنم که انتقادات به ایشان، تا اندازه قابل‌توجهی وارد بود. ما از این حکم خوشحال و خرسندیم. گرچه من لطمات به ساختار نظام و کشور را بسیار بیشتر از این حرف‌ها می‌دانم.

 

توکلی همچنین افزود: ایشان متهم به مباشرت (معاونت) در قتل بود. زمانی که کسی متهم به قتل می‌شود، حکم نهایی‌اش می‌تواند میان آزادی و اعدام‌نوسان کند. نتیجه بستگی دارد به اینکه قاضی پرونده تا چه حد این اتهام را وارد بیابد، نه اینکه حق مطلب چیست. حق اصلی مطلب را امام زمان (ع) می‌داند و درباره آن حکم می‌کند قاضی باتوجه به ادله‌ای که در پرونده موجود است و در دسترس قرار دارد، حکم می‌کند، در نتیجه هرکسی که متهم به قتل می‌شود ممکن است برود و زندگی را از سر بگیرد و یا برود پای چوبه دار تفاوت این دو خیلی فاحش است؛ چون این اتهامات بعضی‌هایش نزد قاضی محترم اثبات نشده در نتیجه ایشان حکم‌شان این بود که آقای مرتضوی صلاحیت قضاوت که هیچ بلکه صلاحیت کار اداری را هم ندارد. این فضایی که دولت برای ایشان ایجاد کرد، کاملاً متضاد و متعارض بود یا چیزی که الان پیش‌روی ماست.
 

انتقال اورژانسی مصطفی دانشجو وکیل زندانی دراویش به بیمارستان

Posted: 07 Jul 2013 03:32 AM PDT

جرس: صبح شنبه مصطفی دانشجو از وکلای زندانی دراویش گنابادی در اثر بیماری تنفسی به صورت اورژانسی به بیمارستان منتقل شد.  

 

به گزارش مجذوبان نور، آقای مصطفی دانشجو از وکلای دراویش گنابادی که از بیماری شدید تنفسی و آریتمی قلبی رنج می‌برد، صبح روز گذشته در اثر حلمه تنفسی به صورت اورژانسی به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد.

 

مصطفی دانشجو طی هفته‌های گذشته نیز چندین بار در پی تشدید بیماری تنفسی و حمله آسم به بهداری زندان اوین منتقل و تا پاسی از شب در بخش اورژانس بهداری این زندان تحت مراقبت قرار داشته است.

 

لازم به ذکر است که علیرغم وخامت حال این درویش گنابادی و تاکید پزشکان زندان مبنی بر انتقال هرچه سریعتر این زندانی عقیدتی به مراکز درمانی مجهز خارج از زندان، به دلیل دستوری که ابوالقاسم صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مبنی بر اعزام دراویش زندانی به مراکز درمانی خارج از زندان بایستی با تایید وزارت اطلاعات صورت گیرد، تا قبل از روز گذشته از اعزام مصطفی دانشجو به بیمارستان خارج از زندان ممانعت بعمل آمده که با تشدید وخامت حال آقای دانشجو و حمله تنفسی، وی به بیمارستان منتقل شد.

 

گفتنی است بنا بر نظریه پزشکان معالج، مصطفی دانشجو باید به دلیل بیماری آسم شدید و آریتمی قلبی، دسترسی مداوم به مراکز درمانی فوق تخصصی داشته باشد و ماهیانه توسط پزشکان فوق تخصص ریه معاینه شود. این وکیل زندانی آخرین بار در دی ماه سال گذشته به بیمارستان میلاد اعزام شد اما بلافاصله به دستور صلواتی و بدون طی دوره درمانی، شبانه به زندان اوین بازگردانده شد.