جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


جزئیات 5 ماموریت ویژه روحانی به کارگروه اقتصادی کابینه خود

Posted: 03 Jul 2013 10:42 AM PDT

دلار تک نرخی می‌شود
 جرس: با نزدیک شدن به آغاز کار دولت اصلاحات و اعتدال، حسن روحانی رئیس جمهور منتخب با تشکل کارگروه اقتصادی، ۵ ماموریت ویژه در بخش هدایت نقدینگی، بودجه سال ۹۲٬ تامین یارانه‌های نقدی، بازگرداندن ارزش ریال و تک نرخی کردن دلار به آنها محول کرده است.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به آغاز کار دولت یازدهم در ۱۲ مردادماه سال جاری، حسن روحانی رئیس جمهور منتخب، کارگروهی اقتصادی تشکیل داده تا 5 چالش اساسی اقتصاد کشور را مورد بررسی قرار دهند و برای آن راهکار پیدا کنند. بر این اساس، دولت یازدهم پیش از شروع به کار با مشکلاتی مواجه است که بررسی هر یک از این چالش ها به عنوان یک پروژه تعریف و برای آنها مامورینی تعیین شده است.

 

بر این اساس مهار نقدینگی جامعه و هدایت آن به بخش های مولد و تولیدی، نحوه جبران بودجه سال 92 با توجه به اینکه بودجه امسال کسری خواهد داشت، چگونگی تامین یارانه های نقدی و ادامه پرداخت آن به مردم، نحوه بازگرداندن ارزش ریال و تبدیل آن به پول پرقدرت که در شعارهای انتخاباتی روحانی مطرح شده بود و در نهایت چگونگی تک نرخی کردن دلار در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

 

۵ ماموریت ویژه اقتصادی:

 

۱- مهار نقدینگی در جامعه:

بر اساس آخرین نرخ های اعلام شده مانده نقدینگی در پایان اردیبهشت ماه سال جاری با 1.4 درصد نسبت به پایان اسفندماه سال گذشته بالغ بر 4670 هزار میلیارد ریال بوده است.

 

۲- نحوه کسری جبران بودجه سال ۹۲:

قانون بودجه ۷۲۷ هزار میلیارد تومانی سال ۹۲ کل کشور در حالی از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی با کسری پنهان مواجه است.

 

۳- تامین یارانه های نقدی:

با توجه به بودجه سال جاری، نحوه تامین یارانه های نقدی در دولت یازدهم با چالش هایی همراه است. البته پیش از این روحانی در مورد پرداخت یارانه های نقدی بر ادامه یافتن هدفمندی یارانه‌ها در چارچوب قانون تاکید کرده بود.

 

روحانی در سایت خود آورده است: در «دولت تدبیر و امید» قانون هدفمندی یارانه‌ها، به‌درستی اجرا خواهد شد و ضمن هدفمندیِ واقعی، هم‌چنان یارانه‌های نقدی پرداخت می‌شود و حتی محاسبه شده است که به تعدادی از دهک‌ها، بیشتر هم پرداخت شود بدون این‌که دولت مجبور شود از منابع دیگری مانند منابع بانکی و صندوق ارزی، برداشت غیرقانونی داشته باشد.

 

۴-بازگشت ارزش ریال:

دولت آینده اعلام کرده است که ثبات نسبی ارزش پولی ملی طی سال‌های ٩٦-١٣٩٢ با تنظیم مناسب دیپلماسی بین‌المللی و برنامه‌های سنجیده اقتصادی، هدفی است که "دولت تدبیر و امید" با قاطعیت آن‌ را دنبال می‌کند.

 

۵- دلار تک نرخی:

در حال حاضر دلار با چند نرخ در بازار خرید و فروش می شود، حتی بانک مرکزی دو نرخ مرجع و مبادله ای برای دلار در نظر گرفته است، این در حالی است که 3 نرخ دیگر نیز در بازار برای آن مترتب است، نرخ اعلامی صرافی بانکها، نرخ صرافی های مجاز و نرخ بازار آزاد. 

 

کودتای ارتش علیه مرسی در راه است

Posted: 03 Jul 2013 09:55 AM PDT

یکی از دستیاران مرسی در لحظات پایانی ضرب الاجل اعلام کرد
 جرس: یکی از دستیاران مرسی اعلام کرد که کودتای ارتش در راه بوده است.

 

 

به گزارش جرس و به نقل از سی ان ان یکی از دستیاران مرسی، عصام حداد، اعلام کرد: کودتای ارتش در راه بوده است.

 

عصام الحداد که در دفتر مشاوران مرسی در سیاست خارجی فعال است گفت: به خاطر مصر و برای ثبت دقیق درتاریخ، اجازه دهید آنچه که در شرف وقوع است را بانام واقعی آن اعلام کنیم: «کودتای نظامی».

 

او همچنین افزود: امروز، تنها یک مسائله مهم است . در این دوره و زمان هیچ کودتای نظامی نمی تواند در مواجهه با نیروهای مردمی بدون خون ریزی موفق شود. چه کسی در میان شما حاضر است که مسوولیت این خونریزی را بپذیرد؟


وی افزود: در یک دموکراسی، عواقب ساده ای برای وضعیت بد ما در مصر وجود دارد: یا رئیس جمهور انتخابات آینده را از دست می دهد و یا حزب او  در انتخابات آینده مجلس توسط مردم کنار گذاشته می شود. هر روش تغییر دیگری در حقیقت حکومت و روش اوباش است.


 سه شنبه شب، مرسی اعلام کرده بود که او نمی تواند مطابق با ضرب الاجل دوشنبه ارتش٬  که او را به یک توافق برای تقسیم قدرت دعوت کرده بود٬ عمل کند.

 

در همین حال بعد از ظهر روز چهارشنبه، وزارت کشورمصر در بیانیه ای اعلام کرد مطابق دستور و قانون عمل خواهند شد و نیروی پلیس با نیروهای مسلح در حفاظت از کشور و شهروندان در کنار یکدیگر خواهند بود.

اظهار نظر عارف در مورد کابینه روحانی

Posted: 03 Jul 2013 09:53 AM PDT

کابینه باید همدل و همراه باشد
 جرس: عارف با بیان اینکه "دولت نباید احساس کند که فردی به او تحمیل می‌شود"، تاکید کرده است هماهنگی در کابینه نکته مهمی است و همه باید به هم اطمینان داشته باشند و اینطور نباشد افرادی که دور یک میز می‌نشینند نسبت به هم همدل و همراه نباشند.

 

 

به گزارش ایسنا محمدرضا عارف با اشاره به گفتمان اصلاح‌طلبی، اظهار کرد: گفتمان اصلاح‌طلبی، گفتمان انقلاب است که مردم از این تفکر استقبال و حمایت کردند.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از اصلاح‌طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد، با تشکر از حضور مردم در انتخابات، یادآور شد: مردم برخوردی اخلاقی را در انتخابات دیدند و احساس کردند که همه افراد به دنبال قدرت نیستند بلکه به دنبال نجات کشور و انجام مسئولیت هستند.

 

وی با بیان اینکه "دولت نباید احساس کند که فردی به او تحمیل می‌شود"، تاکید کرد: هماهنگی در کابینه نکته مهمی است و همه باید به هم اطمینان داشته باشند و اینطور نباشد افرادی که دور یک میز می‌نشینند نسبت به هم همدل و همراه نباشند.

 

عارف با اشاره به سرمایه اجتماعی شکل گرفته در جریان انتخابات گفت: سرمایه اجتماعی بالایی همراه با مطالبات به‌حقی شکل گرفته و اگر پاسخگو نباشیم در برابر نظام، انقلاب و تاریخ مسئول هستیم.

 

معاون اول دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه "احزاب معمولا در ایران از بالا به پایین شکل گرفته‌اند"، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد حزبی از بالا به پایین داشته باشیم دستاوردی نخواهیم داشت. بنابراین برنامه ما این است که فرد محور نباشیم و با مشارکت و حضور نیروهای فعال برای حفظ این سرمایه اجتماعی برنامه‌ریزی کنیم و دلیل باید در استان‌ها نیروهای خود را حفظ کرده و با تعامل و مشورت با آنها تصمیم‌گیری کنیم.

 

وی در پایان با اشاره به سکوت خود در سال‌های اخیر گفت: من به سکوت عادت کرده‌ام و در آن مقطع زمانی سکوت را به صلاح کشور می‌دانستم ولی به اعتقاد من در مقطع فعلی فضا عوض شده است و دیگر نمی‌توانند با اصلاحات برخوردی کنند.

 

بر اساس این گزارش، جمعی از اصلاح‌طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار از محمدرضا عارف خواستند تا از نیروهای اصلاح‌طلب شهرستان‌ها که به گفته آنها در هشت سال اخیر به نوعی در انزوا بودند استفاده شود.

 

همچنین در این جلسه بحث‌هایی درباره حفظ حرمت اصلاح‌طلبان، برنامه‌ریزی برای آینده فعالیت سیاسی اصلاح‌طلبان و تشکیل حزبی فراگیر برای پیگیری مطالبات آنها مطرح شد.
 

 

ارتش مصر تلویزیون دولتی مصر را در تحت کنترل گرفت

Posted: 03 Jul 2013 08:40 AM PDT

کمتر از ۳۰ دقیقه به پایان ضرب الاجل ارتش
 جرس: ساعتی پیش از پایان ضرب الاجل ارتش مصر، نیروهای ارتش، تلویزیون دولتی این کشور را در اختیار گرفتند.

 

 

خبرگزاری آسوشیتد پرس، به نقل از کارکنان تلویزیون، خبر داده است که افسران ارتش در اتاق خبر تلویزیون مستقر شده اند و محتوای برنامه ها را کنترل می کنند.

 

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی گزارش داده بود که ارتش با خودروهای زرهی، راه های منتهی به تلویزیون دولتی در قاهره را در اختیار گرفته و آن دسته از کارکنان تلویزیون که در پخش مستقیم برنامه ها نقشی ندارند، ساختمان تلویزیون را ترک کرده اند.

 

ضرب الاجل ارتش به محمد مرسی،رئیس جمهوری مصر برای اجرای خواسته های توده انبوه مخالفان در حدود ساعت ۱۶ و سی دقیقه به وقت محلی ( ساعت ۱۹ تهران) به پایان می رسد. ارتش گفته است در صورت عدم توجه مرسی به این ضرب الاجل، «نقشهٔ راهی» را که تهیه کرده است به اجرا خواهد گذاشت. 

 

نیاز

Posted: 03 Jul 2013 04:21 AM PDT

پیمان باقری
دولت تدبیر و امید بیش از پیش نیازمند تدبیر و تجربه است . هاشمی ، مردی آبدیده روزهای سخت و بحرانی ، و خاتمی ، مرد اندیشه و فرهنگ.    

 

انتخابات ریاست جمهوری سال 88 یک حماسه تمام عیار سیاسی بود. حضور پرشمار و پرشور همه طبقات جامعه انعکاس بسیار وسیعی درداخل و خارج از کشور یافت. حضوری که به واسطه اشتباه محاسباتی و استراتژیک رهبری و مشاورانش با نیت به میدان آوردن آرای خاموش ، انجام شد. در این زمینه نیز درسلسله مقالات اشتباهات استراتژیک ، درهمان زمان بدان پرداختم و اکنون قصد بازخوانی آن را دراین مختصر ندارم ، بلکه صرفا مقایسه ای است بین دو جریان انتخاباتی اخیر. حضور چندین میلیونی مردم درتظاهرات پیش و پس از رای گیری را همه بخاطر داریم.
سال 92 نیز، تقریبا همان ماجرا تکرار شد و مردم با حضوری همه جانبه و میلیونی ، البته با تعدادی کمتر از دوره قبل ، حماسه ای دیگر رقم زدند. اما چرا با کنشی همسان ، واکنشی کاملا متفاوت را شاهد بوده ایم ؟
برای بهتر رسیدن به پاسخ ، لازم است به شرایط و بحرانهای کنونی کشور و رژیم جمهوری اسلامی پرداخته شود.

 

الف : وضعیت اقتصادی
1 – تورم روز افزون و مهار ناشدنی دراثر سوء مدیریت و کاهش شدید رفاه ملی و افزایش نگران کننده فقر. مطابق آمار، بیش از 40 درصد مردم ایران درشرایط کنونی زیر خط فقر بسر می برند.
2 - تحریم های بین المللی که نتیجه آن کاهش تولید و فروش نفت و در نتیجه کاهش ذخایر ارزی است. تحریم فروش قطعات مربوط به صنعت نفت و عدم استقبال شرکت های بزرگ نفتی از سرمایه گذاری در زمینه تولید نفت در ایران سبب کاهش سرسام آور تولید نفت به حدود یک سوم سالهای قبل شد.
تحریم خرید نفت ایران که سبب کاهش یا قطع کامل خرید نفت توسط مشتریان نفت ایران شد. ژاپن ، کره جنوبی ، اروپا وووو بسیاری کشورهای دیگر به این تحریم پیوستند. در این شرایط فقط چین و هندوستان مشتریان عمده نفت ایران هستند که آنها نیز با توجه به تحریم نظام بانکی ایران که سبب قطع کامل تبادلات ارزی با کشورهای دیگر شده ، قادر به انتقال ارز نیستند.
کاهش ذخایر ارزی کشور و انسداد دارایی ها وذخائر ارزی ایران در خارج از کشور.
فلج شدن صنعت خودروسازی کشور در اثر تحریم ها با توجه به اثرات اقتصادی بسیاری که این صنعت در اقتصاد کشور داشته و دارد و..........


ب : سیاست داخلی
در بعد سیاست داخلی ، بی اعتمادی و شکاف بزرگ بین مردم و حکومت ، بالاخص رهبری ، که مشروعیت نظام را مورد تردید و سوآل قرار داده ، و همچنین ایجاد شکاف و چند دستگی بین اصولگرایان ، معضل بزرگی به نام حبس و حصر رهبران جنبش سبز و زندانیان پرشمار سیاسی و........


سیاست خارجی :
تنش در روابط با کشورهای مدرن و پیشرفته آسیایی ، اروپایی و آمریکایی در اثر اجرا سیاست های نادرست هسته ای که پیامد های اقتصادی آن در بخش اقتصادی شرح داده شد و پیامد های سیاسی آن نیز هم بصورت تحریم های اقتصادی است و هم بخش نگران کنند دیگر آن احتمال روزافزون تهاجم نظامی است که درصورت وقوع چنین امری تمامی زیرساخت های کشور نابود خواهد شد و فاجعه ای انسانی ببار خواهد آمد . قطور شدن پرونده حقوق بشر در سامان ملل و جوامع و سازمان های معتبر بین المللی و..........


فرهنگی :
اختلاف در دیدگاه و مطالبات نسل جوان با حکومت ، خفقان و ناامنی ، گسترش نگران کننده اعتیاد و فحشا بین جوانان ، که البته بخشی از این موارد نیز ریشه در وضعیت اقتصادی دارد و.........

موارد نام برده شده ، گوشه هایی است از بحرانی فراگیر که دولت کنونی جمهوری اسلامی با آن مواجه است. بحران هایی که هرکدام از آنها بالقوه میتواند سبب سقوط یک دولت شود.


درچنین شرایطی لزوم بازنگری در روابط بین دولت وملت برای حل مشکلات بشدت حس میشد. هرچند هاشمی و خاتمی بارها به وجود بحران بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشاره کردند اما هربار درعمل با انکار شدید رهبر مواجه میشد ، گرچه به اعتقاد نگارنده ، این انکار صرفا خوراک داخلی بود و برای افکار عمومی. نمیتوان تصور کرد کشوری با چنین بحران های عظیم وفراگیری مواجه باشد بدون اطلاع رهبر وتصمیم گیرنده اصلی. اما لازم بود که دولت فعلی بنا به مصلحت ، تاآخر کار ادامه دهد و طی همان مدت اوضاع به گونه ای ، هرچند همراه با تشنج ، مدیریت شود. وجهه داخلی و بین المللی رهبر با پذیرش انتقادات هاشمی وخاتمی خدشه دار میشد ، مگر نه آنکه در نماز جمعه پس از انتخابات دیدگاههای رئیس جمهور منتخب !!! را نزدیکترین دیدگاه به خودش اعلام کرد؟

سرانجام ، همانگونه که انتظار میرفت ، هشدارهای خاتمی و بخصوص هاشمی درجلسات خصوصی وی با رهبری ، نتیجه داد و و عقب نشینی وی نشان داد که نمیتوان کشور را با یک دیدگاه ، آنهم دیدگاهی با پشتوانه اقلیت ، اداره کرد.

مردم بار دیگر به صحنه آمدند ، اما ، باید نقش حماسه سازان حقیقی را نیز از یاد نبریم. مردم ، بدون یاری و همفکری این دو ، این بار نیز ناکام به خانه بازمیگشتند. هاشمی و خاتمی بار دیگر ناجی و صحنه گردان اصلی سیاست کشور شدند و جمهوری اسلامی ، بیش از پیش ، وامدارشان.

در ادامه کار نیز ،حضور این دو بزرگ از بدو تشکیل دولت تدبیر وامید تا حتی مراحل اجرایی آن ضروری است. روحانی هرچند ریشه در اصولگرایی دارد ، اما بدون حمایت و کمک این دو نمیتواند با چالش های پیش رو مواجه شود.

دولت تدبیر و امید بیش از پیش نیازمند تدبیر و تجربه است . هاشمی ، مردی آبدیده روزهای سخت و بحرانی ، و خاتمی ، مرد اندیشه و فرهنگ.
 

 

ارتش مصر در بیانیه شدید الحنی هشدار داد: آماده است خون خود را نثار مردم مصر نماید

Posted: 03 Jul 2013 04:17 AM PDT

جرس: در مصر به دنبال تاکید مجدد محمد مُرسی بر مشروعیت قدرت خود به عنوان رئیس جمهوری منتخب، درگیری ها میان هوداران اخوان المسلمین و مخالفین نظام اسلامی به اوج تازه ای رسید.همزمان ارتش مصر در بیانیه شدید الحنی هشدار داد که آماده است خون خود را نثار مردم مصر نماید.  

 به گزارش رادیو فرانسه، در مصر به دنبال تاکید مجدد محمد مُرسی برمشروعیت قدرت خود به عنوان رئیس جمهوری منتخب، درگیری ها میان هوداران اخوان المسلمین و مخالفین نظام اسلامی به اوج تازه ای رسید.


به گزارش منابع خبری بین المللی دراین درگیری ها که طی شب سه شنبه به چهارشنبه روی داد حداقل بیست و دو نفرجان خود را ازدست دادند.


مخالفین رژیم اخوان المسلمین تا بعد ازظهرزور سه شنبه سوم ژوئیه به محمد مُرسی مهلت داده بودند به بهای پیش گیری از نافرمانی مدنی درسراسرکشورازپست خود کناره گیری نموده وبه تجدید انتخابات تن دردهد، ولی رئیس جمهوری سه شنبه شب باردیگر با صدوربیانیه ای برمشروعیت انتخابات سال گذشته تاکیدکرد وگفته است حاضرنیست از قدرت کناره گیری نماید.


این درحالی است که بیش ازده وزیرو سخنگوی کاخ ریاست جمهوری و دولت ازپُست خود استعفا کرده اند. وزیرامور خارجه ی مصرازاولین وزرائی بود که ازپُست خود کناره گیری کرد.


به دنبال افزایش وخامت اوضاع درقاهره و شهرهای بزرگ کشورارتش مصر با انتشاریک بیانیه دوم و شدید الحن هشدارداد که حاضراست خود خود را برای مردم کشورش نثار نماید.


رئیس شورای عالی نظامی ارتش هشدارمی دهد که ارتش مصر برای مقابله با " تروریست ها، افراطیون ودیوانگان " تردیدی به خود راه نخواهد داد.


عبدالفتاح السیسی، وزیردفاع و رئیس شورای نظامی مصر در صفحه شخصی خود بر روی اینترنت نوشته است که : ارتش آماده است با خون خود ازمردم مصرحمایت کند.


وی می نویسد: برای ما چیزی افتخارآورتر ازاین نیست که درجنگ با کسی بمیریم که مردم مصر را تهدید می کند ومی ترساند. السیسی اضافه می کند: به خدا سوگند برای مصر و مردم این کشورجانمان را هم می دهیم و از آنها دربرابر گروهای تروریستی و تندرو حمایت می کنیم.


به دنبال سخنرانی شب گذشته محمد مُرسی و تاکید برحفظ قدرت، محمد عبدالعزیز ازرهبران جنبش "تمّرد "درواکنشی به سخنان رئیس جمهوری گفت که " مرسی دیگررئیس جمهوری مصرنیست " وی گفت مرسی دراین سخنرانی ملت مصررا تهدید کرده است.


محمد عبدالعزیزگفته است: مهلتی که ارتش مصرتعیین کرده است ساعت چهاربعد ازظهربه وقت محلی به پایان می رسد. وی ازملت مصرخواست برای تاکید برخواست خود به میدان ها بروند.


به گزارش ایسنا، جنبش تمرّد دربیانیه ای که امروز صادرکرد اعلام داشت : ما اظهارات اخیرمحمد مُرسی، رئیس جمهوری مصررا تهدیدی علیه مردم مصرمی دانیم.


دربیانیه همچنین باردیگر ازمحمد مُرسی خواسته شده است که ازقدرت کناره گیری و سرنوشت کشور را به رای مردم به سپارد.


دراین بیانیه تاکید شده است : تنها پاسخ به بیانیه رئیس جمهوری، حضورمیلیونی مردم طی امروز، چهارشنبه، درخیابانهاست تا به این وسیله مرسی و رئیس اخوان المسلمین و گروهش صدای مردم مصررا بشنوند که فریاد برآورده اند مشروعیت چیزی است که نه مرسی و نه اخوان المسلمین آن را درک نمی کنند.


به گزارش منابع خبری به دنبال گفت وگوی تلفنی باراک اوبامارئیس جمهوری آمریکا با همتای مصری خود پیرامون بحران این کشور، وزارت امورخارجه آمریکا نیزاعلام داشت : جان کری رئیس جمهوری درگفت وگو با وزیرامورخارجه مصرتاکید کرده است که مقامات مصری باید به خواسته های مردم مصرگوش فرا دهند.


آخرین گزارش ها حدود ظهرامروز حاکی است که شورای فرماندهی ارتش درنشستی درحال بررسی اوضاع کشور و اعلام موضع خود هستند. یک گزارش دیگر حاکی است که ساکنین قاهره درانتظاراعلام موضع ارتش از ساعات ظهرامروز عازم گرده همائی درمیدان های قاهره شده اند.

 

گزارش های متناقض و جزئیات سانحه غرق شدن گروهی از جوانان در دریای مازندران

Posted: 03 Jul 2013 04:17 AM PDT

جرس: برخی گزارش ها می گوید جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه که برای تفریح و شنا به سواحل ایزدشهر شهرستان نور در ساحل شهرک پزشکان رفته بودند، برای کمک به گروهی دانش آموز در حال غرق شدن، خود دچار سانحه مرگبار شدند. همزمان مقامات ارشد درمانی استان مازندران گفته اند که گروهی از دانش آموزان یک اردو در حال غرق شدن بودند، که دوستان آنها برای کمک آمده و دچار سانحه ای ناگوار شدند .


به گزارش آفتاب، برخی گزارش ها می گوید "یک استاد حوزه علمیه و شش نفر از طلاب و جوانان که برای نجات چند نفر که در حال غرق شدن بودند به دل به دریا زدند، خود طعمه امواج خروشان و بی رحم دریا شدند."


شاهدان عینی این حادثه گفتند : این گروه حدود ساعت شش عصر روز سه شنبه برای شنا به ساحل رفتند. پس از گذشتن دقایقی متوجه می شوند که چند نفر در حال غرق شدن هستند. لذا یکی از اساتید حوزه و چند نفر طلاب و جوانان برای نجات آنها به دریا می روند که از این بین هفت نفر فوت می‌کنند و سه نفر نجات می یابند.


همزمان خبرگزاری فارس گزارش داد که فرزاد بزرگی٬ رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی مازندران گفته "افراد غرق شده در قالب یک اردوی ۸۰ نفره دانش‌آموزی از کرج به مازندران آمده بودند."


آقای بزرگی بر خلاف آنچه دیگر رسانه ها گفته اند، می گوید ۹ نفر از همان ۳۰ دانش‌آموزی که برای شنا به دریا رفته بودند٬ برای نجات یکی از دوستان خود از غرق شدن به کمک وی می‌شتابند که در این میان هشت نفر جان خود را از دست می‌دهند.


 

رشد ۱۵۷ درصدی قیمت زمین در تهران/ جزئیات افزایش ۲۸ درصدی اجاره بها +جدول

Posted: 03 Jul 2013 03:50 AM PDT

جرس: مرکز آمار ایران اعلام کرد: متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در زمستان ۹۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۵۷,۱ درصد، متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی ۷۲,۶درصد و متوسط مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای یک متر مربع زیربنای مسکونی ۲۸,۴ درصد افزایش نشان می دهد.


به گزارش مهر، همچنین متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمانی مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۵۶ میلیون و ۵۹۷ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۴۳.۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۵۷.۱ درصد افزایش داشته است.


این در حالی است که متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۳۹ میلیون و ۴۳هزارریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۹.۰ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۷۲.۶ درصد افزایش داشته است.

 

حداقل، حداکثر و متوسط قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی و درصد تغییرات آن در شهر تهران: زمستان 1391

شرح قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی(هزار ریال) درصد تغییر نسبت به پاییز 91 درصد تغییر نسبت به زمستان 90
حداقل حداکثر متوسط
کل شهر 10000 197885 75659 5.43 1.157

بر اساس این گزارش متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۶۳میلیون و ۷۷۷هزار ریال بود که نسبت به فصل قبل سه درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۸.۴ درصد افزایش داشته است.

 

حداقل، حداکثر و متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و درصد تغییرات آن در شهر تهران: زمستان 1391

شرح قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی (هزار ریال) درصد تغییر نسبت به پاییز 91 درصد تغییر نسبت به زمستان 90
حداقل حداکثر متوسط
کل شهر 6580 208333 39043 19.0 62.7


 

وضعیت بحرانی داروخانه های کشور و افزایش چک های برگشتی به شرکت های دارویی

Posted: 03 Jul 2013 03:37 AM PDT

جرس: رئیس انجمن داروسازان تهران از افزایش چک های برگشتی برخی داروخانه ها به شرکت های دارویی خبرداد.


جلیل سعیدلو در گفتگو با ایلنا در مورد ندادن دارو از سوی شرکت‌های دارویی به برخی از داروخانه‌ها به دلیل بدهی گفت: واقعیت این است داروخانه‌ها به دلیل افزایش قیمت دارو و عدم پرداخت مطالباتشان از سوی سازمان‌های بیمه گر با بحران نقدینگی مواجه شده اند.


وی با اشاره به اینکه وجود این مشکلات موجب افزایش چک‌های برگشتی برخی همکاران ما به شرکت‌های دارویی شده است، افزود: شرکت‌های دارویی از آنجایی که نگران برگشت پول خود هستند از همین رو از دادن دارو به داروخانه‌ها خودداری می‌ورزند.


سعیدلو با بیان اینکه درچنین شرایط سازمان دارایی هم بیشترین مالیات را برای داروخانه لحاظ کرده است، افزود: همه این عوامل دست به دست هم داده اند تا داروخانه‌ها با بحران شدید روبرو و توان خرید دارو را نداشته باشند.


رئیس انجمن داروسازان تهران تصریح کرد: داروخانه‌ها با اینکه مالیات سال ۹۰ را پرداخت کرده‌اند اما سازمان امور مالیاتی با توجه به اطلاعاتی که از آن‌ها گرفته‌اند برای این سال مالیات متمم برای داروخانه‌ها در نظر گرفته‌اند.


وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی بدون اینکه دقتی نسبت به هزینه‌ها و شرایط داروخانه ها داشته باشند این مطالبه مالیات چند برابری را کرده‌اند.


وی در پاسخ به این سوال که مطالبات داروخانه‌ها و سازمان‌های بیمه گر از چه زمانی پرداخت نشده است، افزود: سازمان تامین اجتماعی که بیشترین بدهی را به داروخانه‌ها دارد از دی ماه سال گذشته تاکنون مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکرده است.

 

ممانعت از انتشار جراید به دلیل ‌انتشار حکم‌ دادگاه کهریزک

Posted: 03 Jul 2013 03:37 AM PDT

جرس: اظهارات مقامات ارشد قضایی در خصوص "ممنوعیت انتشار حکم دادگاه کهریزک"، سبب جلوگیری از انتشار برخی جراید و روزنامه ها به دلیل انتشار این حکم شد.


شب گذشته اغلب چاپ‌خانه‌هایی که روزنامه‌های کشور در آنها به چاپ می‌رسند حال و هوایی دیگر و متفاوت داشتند زیرا انتشار حکم دادگاه پرونده کهریزک هم مثل اصل این پرونده و ماجرای آن جنجالی و پرحاشیه شد و دامان رسانة‌ها را گرفت.


به گزارش بهارنیوز، روز گذشته خبرگزاری «مهر» خلاصه‌ای چندخطی از حکم صادر‌شده را منتشر کرد و خیلی زود خبر در رسانه‌های دیگر خاصه در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داده شد. با این حال از سوی مراجع ذی‌صلاح با خبرگزاری منتشر‌کننده حکم تماس گرفته شده تا خبر از خروجی خبرگزاری حذف شود و از همه رسانه‌ها خواسته شد از بازنشر آن خودداری کنند.


به گفته برخی مسئولان این روزنامه‌ها، دادستانی تهران شب گذشته به تمام مدیران چاپخانه‌های روزنامه‌ها هم دستور داد از چاپ روزنامه‌هایی که خبر رای دادگاه پرونده کهریزک را منتشر کرده‌اند خودداری نمایند. در همین حال برخی روزنامه‌ها نیز که تا زمان ابلاغ این دستور چاپ شده بودند، ناچار شدند نسخه‌های چاپ شده خود را کاملا باطله و خمیر نمایند و سپس با تغییر صفحات خود مجددا به چاپ رسیدند.


نمونه این روزنامه‌ها، تابناک بود که نسخه چاپی آن در حال حاضر قسمت سانسور شده‌اش به صورت سفید شده‌ به چاپ رسید. روزنامة‌های آرمان، بهار، قانون و … نیز ناچار شدند در نیمه‌های شب اقدام به حذف خبر مذکور نموده و با فراخوانی نیروهایی از بخش فنی و تحریریه خود در نیمه شب، مطالب جایگزین را تهیه و صفحه‌بندی نمایند. ضمن اینکه تهیه زینگ جدید و تاخیر در چاپ و نرسیدن به شهرستانها (به دلیل تاخیر در چاپ) هزینه‌های دیگری بود که به خاطر این خبر به دوش روزنامه‌های کشور گذاشته شد. از سوی دیگر، برخی روزنامه‌ها همچون «سیاست‌روز» هم از خیر چاپ شماره امروز خود گذشتند!


رییس دادگاه کیفری شب گذشته گفته بود: جزییات حکم قابل انتشار نیست. محسن افتخاری، رییس دادگاه کیفری استان، اعلام جزییات حکم بدوی را غیرقانونی اعلام کرد و گفت: رسانه‌ای که جزییات حکم پرونده کهریزک را منتشر کرده باید از نظر قانونی پاسخگو باشد. افتخاری تاکید کرد: با این‌که حکم صادر‌شده به بعضی متهمان ابلاغ شده است، اما تا زمانی که حکم قطعی نیست حتی ما هم اجازه اعلام آن را نداریم و نمی‌دانم بعضی از کجا و با چه اجازه‌ای این‌گونه اخبار را منتشر می‌کنند.


سخت گیری صورت گرفته در این باره نسبت به روزنامه ها در حالیست که احکام قضایی مختلف همواره در رسانه‌های رسمی انتشار می‌یابند و از آن مهمتر صدا و سیما حتی در زمینه دادگاه فعالان سیاسی و رسانه‌ای کشور در سال ۸۸ دادگاه آنها را در حالیکه متهمان که اغلبا از مسئولان سابق کشور هم بودند با دمپایی (برای تحقیر آنها!) پخش زنده نمود! حال چگونه انتشار خبر سه متهم پرونده کهریزک، چنان غیرقانونی شده که در نیمه‌های شب روزنامةهای کشور ناچار می‌شوند نسخه‌های چاپ شده خود را خمیر ‌کنند و … از ابهامات عجیب موجود در سیستم اطلاع‌رسانی کشور است و انتظار می‌رود مسئولان، اصحاب رسانه را درباره بروز این همه دوگانگی و تناقض، توجیه نمایند.