جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


محمد سیف زاده در بیمارستان سینا بستری شد

Posted: 09 Feb 2013 09:02 AM PST

جرس: سیدمحمد سیف زاده، وکیل محبوس در زندان رجایی شهر کرج روز چهارشنبه در بیمارستان سینا بستری شد.

به گزارش کلمه، سیدمحمد سیف زاده، وکیل دادگستری و زندانی سیاسی که مبتلا به بیماری سنگ کلیه شده، روز چهارشنبه گذشته جهت بررسی و اقدامات درمانی به بیمارستان سینای تهران اعزام و در این بیمارستان بستری شده است.

این زندانی سیاسی ۶۵ ساله علاوه بر سنگ کلیه از بیماری ستون فقرات نیز رنج می برد.

سیف زاده از موسسین کانون مدافعان حقوق بشر ایران اوایل دی ماه در اقدامی ناگهانی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

سیدمحمد سیف زاده که از سال های پس از انقلاب اسلامی وکالت بیش از سیصد پرونده حقوق بشری را به عهده داشته است، در آبان ماه سال هشتاد و نه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران به نه سال زندان و ده سال محرومیت از وکالت محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به دو سال کاهش یافت. 

اعتصاب ۱۲۰۰ کارگر نورد لوله صفا با تحقق خواست کارگران به پایان رسید.

Posted: 09 Feb 2013 09:01 AM PST

جرس: اعتصاب ۱۲۰۰ کارگر نورد لوله صفا با تحقق خواسته هایشان توسط کارفرما به پایان رسید.

 

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران به دنبال اعتصاب ۱۲۰۰ کارگر کارخانه نورد لوله صفا که از عصر روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه در اعتراض به خلف وعده کارفرما در عمل به جدول بندی توافق شده برای پرداخت دستمزدهای معوقه آغاز شده بود، کارگران این کارخانه تا عصر روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه به اعتصاب خود ادامه دادند. بر اساس این جدول بندی مقرر شده بود ۱۵ بهمن، یکماه از شش ماه دستمزد معوقه این کارگران به حساب شان واریز شود اما با فرا رسیدن روز ۱۵ بهمن از آنجا که هیچ پولی به حساب این کارگران واریز نشد آنان بلافاصله دست به اعتصاب زدند.

بنا بر این گزارش با تداوم اعتصاب کارگران و ایستادگی آنان برای تحقق خواست شان، کارفرمای کارخانه نورد لوله صفا به ناچار عصر روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه یکماه از دستمزد معوقه آنان را به حساب شان واریز کرد و کارگران نیز به اعتصاب خود پایان داده و بر سر کارهایشان بازگشتند.

یادداشت صالح نیکبخت درباره بازداشت روزنامه نگاران

Posted: 09 Feb 2013 08:47 AM PST

شائبه ممانعت از روشنگری در آستانه انتخابات

جرس: صالح نیکبخت، وکیل دادگستری در یادداشت خود در روزنامه شرق با اشاره به موضوعات حقوقی خاطرنشان کرده است: در شرایط کنونی اقتضا دارد که بازپرس پرونده با صدور قرار تامین مناسب، بازداشتی‌ها را آزاد و اگر ادامه تحقیقات لازم است آن را شخصا یا توسط ضابطان قضایی پیگیری کند.

وی در یادداشت خود خاطرنشان کرده است:این وضعیت اکنون بیشتر از آن جهت مورد پرسش خانواده‌ها از جامعه حقوقی و قضایی است که نمایندگان مجلس و عضو محترم هیات نظارت بر مطبوعات در اظهارنظرهای خود، به مطالبی اشاره کرده‌اند. همچنین ادامه بازداشت‌ها شائبه ممانعت از روشنگری رسانه‌ها پیرامون برنامه‌های کاندیداهای انتخابات را ایجاد می‌کند.

متن کامل یادداشت این وکیل دادگستری در پی می آید:

در انتظار گشایش

در مناسبت‌های مختلف دینی و ملی خانواده‌های روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده، به آزادی آنها امیدوار هستند. به ویژه اینکه صرفنظر از اتهام وارده و جهات مطرح شده برای بازداشت آنان، استمرار دستگیری باعث نگرانی نزدیکان آنها شده است. خانواده‌های نگران این اصحاب رسانه هر کدام که با بازپرس ملاقات کرده‌اند از امیدواری‌ای که وی به آنها می‌دهد اطمینان حاصل کرده‌اند و اکنون با گذشت این مدت درخواست می‌کنند که بازداشت‌شدگان بیش از آن در زندان باقی نمانند. می‌دانید جرایمی که به بازداشتی‌ها منتسب شده است در حد مواردی که در بندهای اول و دوم ماده 32 قانون مجازات اسلامی آمده، نیست. بر فرض انتساب اتهام تبلیغ علیه نظام، با توجه به اینکه آنان جملگی روزنامه‌نگاران شناخته‌شده به شمار می‌روند آزادبودن آنان موجب از بین رفتن آثار و دلایل جرم یا باعث تبانی با دیگر متهمان نخواهد شد. همچنین در کار مطبوعاتی که محصول عمل نویسنده روشن است، مطلعان واقعه و شهود نقشی نخواهند داشت و مراجع قضایی صرفا براساس نوشته‌های آنها قضاوت می‌کنند.

از طرف دیگر، اصل بر برائت است و تا زمانی که دلایل کافی برای بازداشت متهم نباشد نباید فرد بازداشت شود که بر فرض وجود دلایل در اختیار مقام تحقیق‌کننده، ادامه بازداشت آنها ضرورتی ندارد. بنابراین ادامه این وضعیت - حتی اگر موارد اتهامی هم در نهایت محرز شود- امکان تغییر شرایط آنها را جدی می‌کند. به ویژه اینکه روزنامه‌نگاران در روزنامه‌های مختلف و در مشاغل متنوع شغلی، به فعالیت مشغول بودند و این امر وجود هرگونه اتهام همراهی و هماهنگی با یکدیگر را منتفی می‌کند.

این وضعیت اکنون بیشتر از آن جهت مورد پرسش خانواده‌ها از جامعه حقوقی و قضایی است که نمایندگان مجلس و عضو محترم هیات نظارت بر مطبوعات در اظهارنظرهای خود، به مطالبی اشاره کرده‌اند. همچنین ادامه بازداشت‌ها شائبه ممانعت از روشنگری رسانه‌ها پیرامون برنامه‌های کاندیداهای انتخابات را ایجاد می‌کند. این مساله با لحاظ اینکه معمولا در آستانه هر یک از انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری، کشور با فضای آزاد‌تری برای انعکاس مسایل مربوط به انتخابات همراه بوده است، زیبنده نیست. نگارنده بدون ورود در ماهیت این شائبه‌ها بر این باورم استمرار بازداشت‌ها سبب می‌شود که حاشیه، متن را در بر می‌گیرد و چون به شرح بالا، صدور قرار بازداشت افراد به سختی در چارچوب بند د ماده 32 آیین دادرسی کیفری قرار می‌گیرد، در شرایط کنونی اقتضا دارد که بازپرس پرونده با صدور قرار تامین مناسب، بازداشتی‌ها را آزاد و اگر ادامه تحقیقات لازم است آن را شخصا یا توسط ضابطان قضایی پیگیری کند. 

جنگنده های ارتش سوریه اطراف دمشق را بمباران کردند

Posted: 09 Feb 2013 07:57 AM PST

جرس: سازمان ديدبان حقوق بشر سوريه روز شنبه اعلام کرد که هواپيماهای نظامی اين کشور حومه دمشق، پايتخت سوريه، را بمباران کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين حملات در شمال و شمال شرقی شهر دمشق صورت گرفته اند.

به گزارش رادیوفردا، اين حملات پس از حمله بزرگ واحدهای زمينی سوريه به مخالفان بشار اسد در اطراف دمشق صورت گرفته است.

روزنامه الوطن که از دولت طرفداری می کند، نوشت: ارتش مصمم است تا تروريست ها در اطراف پايتخت سوريه و شهرهای بزرگ را نابود کند.

این درحالی است که از سه روز گذشته، حمله ارتش آزاد به پایتخت آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است همزمان با درگیری شدید بین مخالفان و ارتش سوریه نیروی هوایی منطقه زملکا و غوطه شرقی را بمباران کرد.

به گزارش العربیه، همچنین مناطق جوبر و قابون در پایتخت سوریه نیز هدف حملات خمپاره ای قرار گرفته اند.

در همین حال، مخالفان رژیم اسد یک فیلم ویدوئی روی شبکه های ارتباط اجتماعی پخش کرده اند که در آن افراد ارتش سوریه یکی از مخالفان رژیم را به شکل وحشیانه شکنجه داده و سپس او را به قتل رساندند.

از آغاز انقلاب سوریه تاکنون فیلم های زیادی از شکنجه مخالفان و کشتن آنان توسط هواداران اسد و نیروهای دولتی منتشر شده است. 

انتقاد همسر شهید رجایی از بازداشت روزنامه نگاران

Posted: 09 Feb 2013 07:57 AM PST

 

جرس: همسر شهید رجایی گفت: وضعیتی که پیش آمده حاصل تلاش های برخی به اصطلاح اصولگرایان است که آقای احمدی نژاد را بدون اینکه هیچ گذشته قابل دفاعی داشته باشد به صحنه سیاست آوردند.همسر شهید رجایی گفت: وضعیتی که شما ملاحظه می کنید حاصل تلاش های برخی به اصطلاح اصولگرایان است که آقای احمدی نژاد را بدون اینکه هیچ گذشته قابل دفاعی داشته باشد به صحنه سیاست آوردند.

به گزارش پویش، عاتقه صدیقی ضمن انتقاد صریح از بازداشت خبرنگاران رسانه های اصلاح طلب افزود: خبرنگاری کاری مقدس و شبیه به معلمی است. خبرنگاران آگاهی دهنده و روشن کننده راه هستند و این راه انبیاء است. متاسفانه تعدادی از این جوانان بازداشت شدند در حالیکه این کار درست نبود. متاسفانه مسوولین امر به جای اینکه اعتماد عمومی را جلب کنند سعی در از بین بردن اعتماد مردم و آرامش جامعه هستند.

وی گفت: به خبرنگاران اتهام هایی مانند تشویش اذهان عمومی می‌زنند که من فکر نمی‌کنم درست باشد. اگر این تشویش اذهان عمومی است، پس کار آقای احمدی نژاد که در جلسه علنی مجلس اقدام به پخش فیلم می کند چیست؟ من بازداشت خبرنگاران را درست و بر اساس مصلحت نظام نمی‌دانم.

وی با اشاره به نتایج سیاست‌های دولت برآمده از اصولگرایان ادامه داد: اقدامات و تصمیمات برخی نه تنها به اعتماد مردم لطمه زد، نه تنها شان نظام را پایین آورد، بلکه باعث شد تا مردم در زندگی‌شان دچار مشکلات زیادی شوند. وضعیتی که شما ملاحظه می کنید حاصل تلاش های برخی به اصطلاح اصولگرایان است که آقای احمدی نژاد را بدون اینکه هیچ گذشته قابل دفاعی داشته باشد به صحنه سیاست آوردند.

عاتقه صدیقی تاکید کرد: حامیان دیروز آقای احمدی نژاد برای حمایت از ایشان و جلب نظر و رای مردم از شخصیت شهید رجایی سوء استفاده کردند. باید دید چه کسانی و چرا از ایشان حمایت کردند. آقای احمدی نژاد و اصولگرایان هیچ سنخیتی با شهید رجایی ندارند. در تبلیغات انتخاباتی به ساده زییست بودن ایشان اشاره می‌کردند و من از روز اول گفتم که این یک نوع عوامفریبی است، کاسه ای زیر نیم کاسه است و هدف رای جمع کردن است. همان موقع به کسانی که از آقای احمدی نژاد حمایت می کردند گفتم که رئیس دولت باید از رجال شناخته شده سیاسی باشد و گذشته روشنی باید داشته باشد. مردم باید او را با گذشته اش بشناسند. شعار من شبیه رجایی هستم عوامفریبی است.

وی در خصوص مسوولیت‌های سیاسیون گفت: ما همه کسانی که در انقلاب شریک بودیم، در تمام نقاط مثبت و منفی حوادث پس از آن هم شریک هستیم. ما به عنوان پیشکسوتان این انقلاب نسبت به نقاط منفی عملکرد خودمان از مردم معذرت می‌خواهیم و در درگاه خداوند توبه می‌کنیم. برخی که مسوولیت‌های بزرگتری داشتیم هم به همان اندازه باید بیشتر مراقب اعمال و رفتارمان می‌بودیم که متاسفانه این اتفاق نیوفتاده است. 

بازرسی دادستانی از دفتر مرتضوی

Posted: 09 Feb 2013 07:30 AM PST

جرس: دادستانی تهران برای بررسی دوربین‌های نصب شده در سازمان تأمین اجتماعی، دفتر کار سعید مرتضوی را بازرسی کرد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس درباره بازرسی دادستانی تهران از سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: پس از دستگیری سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از دادستانی تهران برای بررسی دوربین‌های نصب شده در سازمان به دفتر کار مرتضوی و حوزه ریاست مراجعه کردند.

وی ادامه داد: پس از آزادی مرتضوی حدود ۸ نفز از اعضای حوزه ریاست سازمان تأمین اجتماعی به دادستانی برای ارائه توضیحاتی احضار شدند و در حال حاضر نیز آزاد هستند.این مقام مسئول درباره آزادی مرتضوی بیان داشت: مبلغ وثیقه آزادی مرتضوی هنوز مشخص نشده است.  

گازگرفتگی جان كارگر ۱۹ را گرفت

Posted: 09 Feb 2013 06:52 AM PST

جرس: کارگر ۱۹ ساله‌ای در یک ساختمان ۵ طبقه درحال ساخت در منطقه سردار جنگل تهران، جان خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا، در این حادثه ایستگاه ۵۵ سازمان آتش‌نشانی شهر تهران به محل حادثه واقعه در سردار جنگل ـ خیابان بهادر غربی اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران درباره این حادثه گفت: بدلیل بی‌احتیاطی و استاندارد نبودن شلنگ بخاری، گاز جان یک کارگر ۱۹ ساله را گرفت. 

نامه ۳۰ زندانی سیاسی در دفاع از حقوق دراویش گنابادی

Posted: 09 Feb 2013 06:04 AM PST

 

جرس: ۳۰ زندانی سیاسی در نامه ای به آوایی، ریاست هیات نظارت بر قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حق شهروندی نسبت به وضعیت دراویش گنابادی و کلایشان در زندان اعتراض کردند.

به گزارش کلمه، این زندانیان سیاسی در بخشی از نامه ی خود آورده اند: ماه‌ها زندگی مشترک با دراویش مورد بحث در زندان، به ما فرصت داده تا تعهد و تقید جدی آنان را نسبت به مناسک، شعائر واعمال دینی از نزدیک شاهد باشیم و به عشق و ارادت مخلصانه آن‌ها به اسلام و پای بندیشان به رعایت قوانین جاری شهادت دهیم. بر این اساس از جنابعالی مصرانه می‌خواهیم تا باتوجه به بیماری‌ها و مشکلات جسمی متعدد آنان خصوصا وضعیت جسمانی نا‌مطلوب آقایان حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو که پیش از این نیز بار‌ها جان آن‌ها در معرض خطر قرار گرفته، از ادامه اعمال ظلم و فشار غیر قانونی و خودسرانه بر آقایان دراویش توسط قاضی مربوط ممانعت بعمل آورده، آنان را به بند ۳۵۰ بازگردانده شده و امکان دفاع قانونی در دادگاه صالحه بر اساس قوانین جاری خصوصا آیین دادرسی کیفری برایشان فراهم شود.

چند روز گذشته کلمه خبر داده بود که در پی انتقال دراویش گنابادی از بند ۳۵۰ به بند ۲۰۹ به دلیل عدم حضور در دادگاه قاسم صلواتی با آنان رفتار غیر انسانی داشته‌اند و با ضرب وشتم موهای سر وصورتشان را کوتاه کرده و در سلول انفرادی با سخت‌ترین شرایط نگهداری می‌شوند.

همچنین هفته ی گذشته محمدامین هادوی فرزند اولین دادستان کل انقلاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی محبوس در زندان اوین، در نامه ی خود نوشته بود: نمایندگان پس از این بازدید در مصاحبه‌ها و گفته های ضد و نقیض خود مطالبی عمدتا خلاف واقع اظهار داشتند که با واقعیات زندان خیلی متفاوت بود و کاش آنقدر امانتداری، رعایت عدالت و تقوای سیاسی به عنوان نمایندگان و وکلای ملت می‌داشتند که دقیقا آنچه را که شنیده بودند حتی اگر علیه خودشان یا همفکرانشان و یا روشنگری پیرامون بی‌عدالتی‌ها و قانون شکنی‌ها و متجاوزان به حقوق مردم بود را عینا بازگو می‌کردند.

متن این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای آوایی

ریاست هیات نظارت بر قانون احترام به آزادی‌های مشروع وحفظ حق شهروندی

با سلام

جای تاسف دارد که در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که قرار بود در پی آن نظام عادلانه قضایی حامی و حافظ حقوق شهروندان باشد و مستقل از قدرت مسلط اجازه دادخواهی و دادرسی را حتی علیه عالی ترین مسوولان نظام دهد، شاهد موارد مکرر نقض قوانین جاری از جمله قانونی حقوق شهروندی و ظلم و بی عدالتی توسط برخی مسوولان و مقامات امنیتی و قضایی باشیم.

باتوجه به جایگاه شما در ریاست دادگستری استان تهران و مسوولیت نظارت بر قانون آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی بدینوسیله فریاد تظلم خواهی خود را نسبت به وضعیت جمعی از برادران دینی وهمبندی خود، آقایان دراویش گنابادی که مصداق بارز زنداتی عقیدتی هستند و به دلیل اعتقاداتشان بازداشت شده‌اند، به عرض رسانده و از آن مقام محترم بخواهیم تا علیه ظلم و جور نسبت به گروهی که در ردیف اکثریت شیعه شمرده و از معتقدان و عاملان به اسلام و محبان اهل بیت پیامبر و ائمه علیه السلام خصوصا سالار شهیدان حسین بن علی (ع) هستند، اقدام عاجل نمایید.

در این رابطه موارد زیر جهت اطلاع به عرض می‌رسد:

۱-نزدیک به ۱۸ ماه از بازداشت ۷تن از دراویش به نام‌های آقایان حمیدرضا مرادی سروستانی، مصطفی دانشجو، فرشید یدالهی، امیر اسلامی، افشین کرم‌پور، امید بهروزی، رضا انتصاری می‌گذرد. در طول این مدت آن‌ها بار‌ها در شرایط زندان انفرادی فشار جسمی و روحی تحت بازجویی قرارگرفتند و در ‌‌نهایت پرونده‌ای تشکیل و جهت بررسی به دادگاه ارسال شد. اما برخلاف قانون آیین دادرسی کیفری قاضی پرونده به نام ابوالقاسم صلواتی از مطالعه پرونده توسط وکلای متهمان و ایجاد فرصت برای مشاوره و گفتگوی آنان با موکلانشان ممانعت بعمل آورد. به همین دلیل نامبردگان که خودشان اغلب حقوقدان و از وکلای مبرز دادگستری هستند از رفتن به دادگاه تا رعایت ضوابط و قوانین جاری خودداری کردند. سپری شدن ۱۸ ماه از بازداشت موقت این وکلاء در حالی است که مطابق بند «ط» ماده ۳ اصلاحی قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب، “به هر حال مدت بازداشت موقت متهم نباید از حداقل مجازات حبس مقرر در قانون برای آن جرم تجاوز نماید.”

۲-به دنبال اعلام انصراف آقایان دراویش از حضور در دادگاه بنابر خواست قاضی مورد اشاره آن‌ها مجددا به بند ۲۰۹ امنیتی زندان اوین که تحت مدیریت وزارت اطلاعات می‌باشد منتقل و تحت فشار قرار گرفته‌اند تا از حقوق خود صرفنظر کرده و بدون رعایت تشریفات قانونی در دادگاه حاضر شوند که این اقدام مخالف صریح بند ۱ ماده واحده قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی است که جنابعالی مسوول نظارت بر آن هستید.

۳-بنابر اخبار موثق واصله پس از انتقال دراویش به بند ۲۰۹ آنان به اشکال مختلف تحت فشارهای جسمی و روحی قرار گرفته و برخی از آنان از جمله آقای حمیدرضا مرادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و موی سر و صورت برخی از جمله مصطفی دانشجو به اجبار تراشیده شده است که این خود مصداق شکنجه و توهین به حیثیت وکرامت انسانی است.

جناب آقای آوایی

ماه‌ها زندگی مشترک با دراویش مورد بحث در زندان، به ما فرصت داده تا تعهد و تقید جدی آنان را نسبت به مناسک، شعائر واعمال دینی از نزدیک شاهد باشیم و به عشق و ارادت مخلصانه آن‌ها به اسلام و پای بندیشان به رعایت قوانین جاری شهادت دهیم. بر این اساس از جنابعالی مصرانه می‌خواهیم تا باتوجه به بیماری‌ها و مشکلات جسمی متعدد آنان خصوصا وضعیت جسمانی نا‌مطلوب آقایان حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو که پیش از این نیز بار‌ها جان آن‌ها در معرض خطر قرار گرفته، از ادامه اعمال ظلم و فشار غیر قانونی و خودسرانه بر آقایان دراویش توسط قاضی مربوط ممانعت بعمل آورده، آنان را به بند ۳۵۰ بازگردانده شده و امکان دفاع قانونی در دادگاه صالحه بر اساس قوانین جاری خصوصا آیین دادرسی کیفری برایشان فراهم شود.

امضا کنندگان:

۱-سیدمحمد ابراهیمی

۲-حسن اسدی زیدآبادی

۳-سیدعلیرضا بهشتی

۴-عماد بهاور

۵-مصطفی بادکوبه‌ای

۶-سیدمصطفی تاجزاده

۷-امین چالاکی

۸-سیاوش حاتم

۹-مهدی خدایی

۱۰- محمد داوری

۱۱-امیرخسرو دلیرثانی

۱۲- علی شریعتی

۱۳- علیرضا روشن

۱۴-محمدصادق ربانی املشی

۱۵-محمد رضایی

۱۶-علیرضا رجایی

۱۷-حسین زرینی

۱۸-عبدالفتاح سلطانی

۱۹-مسعود صادقی

۲۰-مصطفی عبدی

۲۱- ابوالفضل قدیانی

۲۲-سیامک قادری

۲۳-فیض الله عرب سرخی

۲۴-حمید کرواسی

۲۵-سعید مدنی

۲۶-عبدالله مومنی

۲۷- محسن میردامادی

۲۸ -محمدامین هادوی

۲۹ -سیداحمد هاشمی

۳۰-محمدحسن یوسف‌پورسیفی
 

ورود روزانه ۸۰۰ خودرو جدید به خیابان های تهران

Posted: 09 Feb 2013 06:04 AM PST


جرس: رئیس پلیس راهور تهران گفت: روزانه ۸۰۰ خودرو جدید وارد خیابان های تهران می شود.

سردار حسین رحیمی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: اگرچه در سال‌های نه‌چندان دور گذشته بهره‌برداری از تونل‌‌های شهری یک آرزوی دست‌نیافتنی برای شهروندان تهرانی بود اما امروزه احداث سریع و باکیفیت این‌قبیل تونل‌ها جایگاه ویژه‌ای در پروژه‌های عمرانی شهر تهران دارد و انتظارمی‌رود بهره‌برداری از آنها ‌به روانسازی هرچه بیشتر ترافیک در معابر اصلی شهر تهران کمک کند.

سردار رحیمی اجرای پروژه‌های عظیم عمرانی در پایتخت را مبین کارآیی و عملکرد موفق دین در مدیریت شهری دانست و افزود: در زمان برگزاری شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد در تهران به روشنی مشاهده‌شد که بسیاری از مدعوین خارجی با دیده تحسین و تعجب به زیرساخت‌ها و امکانات عمرانی شهر تهران نگاه می کردند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه روزانه بین ۷۰۰تا ۸۰۰ دستگاه خودروی جدید به ترافیک معابر شهرتهران افزوده‌می‌شود، گفت: با وجود افزایش تراکم خودروها، متوسط سرعت سفرهای درون‌شهری در شهر تهران افزایش‌یافته و این امر بدون‌شک مرهون تلاش‌ها و اقدامات عمرانی مدیریت‌شهری است.

به گزارش مهر، گفتنی‌است دراین بازدید که باحضور دکتر مازیارحسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرتهران و همچنین تنی‌ چند‌ از افسران بلندپایه پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران انجام‌شد، علاوه بر پیمایش میدانی بخش‌های مختلف تونل‌نیایش، سیستم روشنایی و تعدادی از جت‌فن‌های این طرح‌عظیم عمرانی به‌صورت نمادین راه‌اندازی شد. 

بشار اسد تعدادی از وزرای دولت را عوض کرد

Posted: 09 Feb 2013 06:04 AM PST

جرس: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، همزمان با شدت گرفتن درگیری‌ها در روزهای اخیر در اطراف دمشق، پایتخت این کشور، تعدادی از وزرا را عوض کرده است.

به گزارش تلویزیون دولتی سوریه، وزارتخانه‌های نفت، اقتصاد، امور اجتماعی، کار، مسکن، امور عمومی و کشاورزی از جمله وزارتخانه‌هایی هستند که وزرایشان تغییر کرده است.

براساس این گزارش، در اداره وزارتخانه‌های مهمی نظیر دفاع و کشور تغییری داده نشده است.

تغییر در وزارتخانه‌ها در حالی اعلام شده که اقتصاد آن کشور به شدت تحت تاثیر جنگ تقریبا دو ساله قرار گرفته است.

به گزارش بی بی سی فارسی، در حال حاضرکمبود مواد سوختی، نان، برق و سایر مایحتاج زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داده است.

این در حالی است که ارزش لیره، واحد پول سوریه، کاهش یافته است.

جنگ داخلی که تاکنون به کشته شدن بیش از ۶۰ هزار نفر منجر شده به زیر ساخت‌های اقتصادی کشور از جمله خطوط انتقال نفت، پل‌ها، و منابع آب و برق کشور صدمه زده است.

براساس دستور رئیس جمهور که امروز (شنبه ۹ فوریه) صادر شده، وزارت کار و امور اجتماعی به دو وزارتخانه مجزا تبدیل شده است.

ظاهرا دلیل تشکیل وزارتخانه امور اجتماعی محول کردن مسئولیت‌هایی در ارتباط با افزایش شمار کسانی است که از ترس درگیری‌ها خانه‌های خود را ترک و به نقاط دیگری در کشور رفته‌اند.

یکی از سخنگویان دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرد که در حدود ۲ میلیون نفر در داخل سوریه مجبور به نقل مکان به محل های امن شده‌اند.

به گفته این نهاد بین المللی، حدود ۴ میلیون نفر هم در داخل کشور نیاز به کمک‌های فوری دارند.

در همین حال وزیر اطلاع رسانی سوریه گفته است که دولت بدون هر گونه پیش شرطی آماده مذاکره با مخالفان است.

به گفته وزیر اطلاع رسانی، دولت با هر گروهی که سلاحش را برزمین بگذارد، آماده مذاکره است.