جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


برگزاری سومین جلسۀ دادگاه رسیدگی به اتهامات رئیس جمهور سابق مصر

Posted: 28 Dec 2011 06:34 AM PST

 جـــرس: با گذشت حدود چهارماه از دومین جلسۀ محاکمۀ حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق کشور، امروز چهارشنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۱، سومین جلسه محاکمه این مقام ارشد مصری، به اتهام فساد مالی و صدور دستور کشتن تظاهر کنندگان مخالف مجددا برگزار شد.


دومین جلسۀ این دادگاه، دوشنبه پانزدهم ماه اوت، به اتهامات این مقام ارشد مصری و پسران وی رسیدگی کرد، که ناتمام باقی ماند و علت تاخیر چند ماه اخیر در روند محاکمه حسنی مبارک این بود که وکلای خانواده های حدود ۸۴۰ معترضی که در جریان اعتراضات سال گذشته کشته شدند، خواستار تعویض احمد رفعت، قاضی ارشد این دادگاه و دو تن دیگر از قضات شده بودند. درخواست وکلای شاکیان خصوصی پرونده در اوایل ماه جاری رد شد. اقدام احمد رفعت، قاضی ارشد این دادگاه در ممنوع کردن پوشش زنده تلویزیونی دادگاه حسنی مبارک باعث خشم وکلای خانواده های معترضان شده بود.


به گزارش سرویس خبری بی بی سی، مبارک که به "سوء استفاده مالی" و "صدور دستور کشتن صدها تن از تظاهرکنندگان در جریان اعتراضات" متهم شده، همانند ماههای پیشتر، امروز نیز به علت بیماری با برانکارد به دادگاه آورده شده تا همراه با دو پسرش جمال و علا، وزیر کشور سابق و شش تن از افسران ارشد پلیس مورد محاکمه قرار گیرند.


بر اساس این گزارش، فیلد مارشال حسین طنطاوی، رئیس شورای عالی نظامی مصر که سمت وزارت دفاع را در دولت حسنی مبارک برعهده داشت، شهادت داده است که رئیس جمهوری شخصا دستور تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان را صادر کرده بود.


در صورتی که حسنی مبارک در ارتباط با اتهامات وارده مجرم شناخته شود، ممکن است حکم اعدام برای او صادر شود.


وزارت کشور مصر گفته است بیش از ۵۰۰۰ نیروی پلیس وظیفه حفظ امنیت دادگاه امروز را برعهده دارند، چرا که تابستان امسال، پلیس اغلب مجبور شده بود تا در درگیری بین طرفداران و مخالفان حسنی مبارک در بیرون دادگاه مداخله کند.


گفتنی است، متهمان در اولین و دومین جلسه محاکمه، تمامی اتهاماتی را که علیه آنان اقامه شده بود رد کرده بودند، اما وکلایی که نمایندگی خانواده قربانیان تظاهرات اعتراضی را برعهده داشتند، گفته بودند که در این تظاهرات حدود هشتصد و پنجاه نفر به دست ماموران امنیتی کشته شدند و رئیس جمهوری وقت مسئول مستقیم قتل آنان است.


روز چهارشنبه سوم اوت (دوازدهم امرداد) نیز، مبارک و دو پسرش و همچنین تعدادی از مقامات ارشد سابق، در قفس قرار گرفته و در دادگاهی که در دانشگاه پلیس قاهره برگزار گردید، حاضر شده بودند.


بر اساس گزارش و تصاویر تلویزیون الجزیره، مبارک پس از ورود به فرودگاه قاهره با یک فروند بالگرد به محل محاکمه در دانشگاه پلیس قاهره منتقل شده و پس از آن مسافتی را تا نزدیکی در ورودی سالن محاکمه با آمبولانس طی کرده و در حالی که بر روی تخت خوابیده بود در قفس اتهام قرار گرفت.


رئیس کمیسین اصل ۴۴: دولتی ها به جای حضور در مجلس، در رسانه ها پاسخ ما را می دهند

Posted: 28 Dec 2011 06:16 AM PST

جـــرس: گزارش کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی درباره عملکرد واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در مجلس قرائت شد، که در جریان این امر، رئیس کمیسین اصل ۴۴، گفت: "چند بار به دولت تذکر دادیم که در مجلس حاضر شده و پاسخگو باشند. اما آقایان به جای حضور در مجلس و پاسخگویی، میخواهند در رسانه ها پاسخ ما را بدهند."


به گزارش خبرآنلاین، بر اساس این گزارش، دولت همچنان فاصله زیادی از اجرای اصل ۴۴ دارد و به جای واگذاری شرکتهای گروه یک، در حال واگذاری مجموعه شرکتهای گروه دو است.


بر اساس این گزارش، عمده ترین تخلف دولت که بر مبنای آمارهای سازمان خصوصی سازی تنظیم شده بود، آن است که تنها حدود ۶ درصد سهام این شرکتها به بخش خصوصی واقعی سپرده شده و ۹۴ درصد سهام به بخشهای شبه دولتی واگذار شده است. علاوه بر این فقط ۷ درصد این واگذاریها به روش تدریجی بوده و ۹۳ درصد بلوکی بوده است. ۳۴ درصد هم از طریق بورسی و ۱۸ درصد از طریق فرابورس بوده و ما بقی خارج از رویه واگذار شده است.


حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسین اصل ۴۴، پس از قرائت گزارش مذکور اظهار داشت: چند بار به معاون پارلمانی و مسئولان دولتی تذکر دادیم که در جلسه مجلس حاضر شده و پاسخگو باشند. مبنای ما آمارهای سازمان خصوصی سازی و دستگاههای دولتی است. چرا آقایان به جای حضور در مجلس و پاسخگویی میخواهند در رسانهها پاسخ ما را بدهند.


نماینده اصفهان با بیان اینکه این گزارش ۵ ماه پیش نوشته شده است، ادامه داد: حتی بر اساس گزارش جدید سازمان خصوصیسازی، باز هم تغییری در این آمارها ایجاد نمیشود. چرا که دولت همچنان مشغول واگذاری شرکتهای گروه دوم است نه شرکتهای گروه اول. مضاف بر اینکه مالکیت سهام عدالت هم هنوز به مردم ارائه نشده است.


نماینده دیگری با اشاره به اینکه چطور فقط ۶ درصد سهام شرکتهای دولتی به بخش خصوصی حقیقی واگذار شده است، اظهارداشت: واگذاریها باید به بخشهای خصوصی و غیر دولتی میبوده و این کار دولت تخلف آشکار است. البته موانعی در خود وزارتخانهها وجود دارد و موانعی هم در چرخه پیچیده واگذاری است که باید مرتفع شود.


محمدرضا خباز عضو کمیسیون اقتصادی نیز با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای اصل ۴۴، واگذاری کامل و کاهش تصدیگری بوده است، گفت: اما دولت مقاومت میکند و تصورش این است که بخش خصوصی موی دماغش است! همین الان که دولت در بازار سکه و ارز دچار مشکل شده است، اگر اجازه ورود بخش خصوصی را می داد، سرمایه مردم در سرمایه گذاریها گردش پیدا میکرد نه بازارهای حبابی.



صدای خرد شدن استخوان‌های مستضعفین زیر بار تورم بیش از ۲۰ درصدی را می شنوید؟

Posted: 28 Dec 2011 06:06 AM PST

عضو فراکسیون اقلیت خطاب به احمدی نژاد
 جـــرس: یک عضو فراکسیون اصلاحات مجلس هشتم، با اشاره به اینکه محمود احمدی‌نژاد در یکی از سخنرانی‌هایش گفته بود اگر بی‌عدالتی‌ای دیدید چنان فریاد بزنید که صدای‌تان به گوش من برسد، گفت: صدای متحصنان مقابل مجلس و کارگران اخراجی را نمی‌شنوید؟ آیا فریاد عدالت‌خواهی تولید‌کنندگان که یارانه‌اشان را ندادید را هم نمی‌شنوید؟ صدای خرد شدن استخوان‌های مستضعفین زیر بار تورم بیش از ۲۰ درصدی را چطور؟


به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا خباز در نطق روز سه شنبه خود با بیان اینکه مردم شریف ایران و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در معرض آزمون بزرگی قرار دارند، گفت: باید زمینه مشارکت حداکثری مردم فراهم شود تا زمینه ثبات در کشور فراهم آید. این کار نیازمند اخلاق اسلامی و حضور کاندیداهای همه جناح‌ها و پرهیز از دروغ و شایعه‌پراکنی است که این روزها بازار داغی دارد و با تاسف روزبه‌روز رونق می‌یابد.


به گفته وی؛ اگر هدف از نمایندگی، یک خدمت اسلامی است؛ پس چرا به ابزارهای شیطانی آلوده می‌شود؟


عضو فراکسیون اقلیت با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد در یکی از سخنرانی‌هایش گفته بود اگر بی‌عدالتی‌ای دیدید چنان فریاد بزنید که صدای‌تان به گوش من برسد، گفت: آیا صدای فریاد کشاورزان ناتوان که هزینه گاز و انرژی‌اشان بالا رفته و کود و سم به دست‌شان نمی‌رسد و دولت محصولات‌شان را خرید تضمینی نمی‌کند، به گوشتان نمی‌رسد؟ آیا صدای ۶٫۵ میلیون جوان بیکار را نشنیده‌اید؟ صدای فریاد معلمان مظلوم که به خاطر تعطیلی پنج‌شنبه، نگران وضع تحصیلی شاگردان‌شان هستند، را نمی‌شنوید؟ صدای متحصنان مقابل مجلس و کارگران اخراجی را نمی‌شنوید؟ آیا فریاد عدالت‌خواهی تولید‌کنندگان که یارانه‌اشان را ندادید را هم نمی‌شنوید؟ صدای خرد شدن استخوان‌های مستضعفین زیر بار تورم بیش از ۲۰ درصدی را چطور؟

 


برگزاری مراسم تشییع جنازه رهبر سابق کره شمالی

Posted: 28 Dec 2011 05:51 AM PST

تکرار مجدد شیون حامیان
 جـــرس: به گزارش منابع بین المللی، مراسم دو روزه تشییع جنازه کیم جونگ-ایل، رهبر درگذشته کره شمالی، بامداد چهارشنبه با حضور گروه زیادی از مردم در پیونگ‌یانگ، پایتخت این کشور آغاز شد و روز نخست این مراسم با حضور کیم جونگ-اون، فرزند رهبر پیشین و جانشین او برگزار شد.


کیم جونگ-ایل رهبر کره شمالی، بامداد دوشنبه ۲۸ آذر، نوزدهم دسامبر، در سن ۶۹ سالگی درگذشت، که رسانه های حکومتی آن کشور، مرگ وی را به خاطر "فشارهای بزرگ ذهنی و جسمانی" و سکته قلبی ذکر کردند.


خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که مراسم روز چهارشنبه در كاخ یادبود كوم‌سوسان در پیونگ‌یانگ برگزار می‌شود و جسد رهبر سابق كره شمالی همچنان درون تابوت شیشه‌ای قرار دارد.


بامداد چهارشنبه یعنی ۱۱ روز پس از درگذشت رهبر این کشور کمونیستی، تصاویر تلویزیونی ارسال شده از کره شمالی شمار زیادی از شهروندان این کشور را در حال برگزاری مراسم سه‌ساعته‌ای از تشییع جنازه و گریستن در هوایی برفی نشان می‌دهد.


در جریان این مراسم جنازه رهبر پیشین این کشور در تابوتی قرار داده شد که بر سقف خودرویی که از مقابل جمعیت حاضر می‌گذشت نصب شده‌بود و خودروی دیگری حامل یک پوستر بزرگ از کیم جونگ-ایل، اتوموبیل حامل جنازه را همراهی می‌کرد.


به گزارش رادیو فردا، در این روز در حالی که سرود "بدون تو، وطن وطن نیست" بارها از بلندگوهای شهر پیونگ‌یانگ پخش ‌شد عزاداران این مراسم، فریاد "پدر، پدر" سر داده و می‌گریستند.

کره شمالی خبر داده‌است که هیچ‌یک از نمایندگان دیپلماتیک خارجی به این مراسم دعوت نشده‌اند اما خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه به نقل از وزارت خارجه چین خبر داد که سفیر چین در پیونگ‌یانگ بنا به قرار قبلی در آیین‌های این تشییع جنازه شرکت کرده‌است.


روز جمعه گذشته مسئولان سازمان ملل متحد گفتند که به دنبال درخواست هیات کره شمالی، طرح یک دقیقه سکوت در سازمان ملل اجرا شده‌است اما چندین کشور از جمله ایالات متحده، ژاپن، بریتانیا، فرانسه، آلمان و بیشتر اعضای اتحادیه اروپا از مشارکت در این برنامه خودداری کردند.


شبکه خبری یورونیوز، روز چهارشنبه خبر داد که مخالفان حکومت کره شمالی که به کره جنوبی پناهنده شده‌اند در این روز و همزمان با مراسم تشییع جنازه کیم جونگ-ایل، در کنار مرز تجمع کرده و ۲۰۰ هزار بادکنک حامل شبنامه‌های اعتراضی به آسمان کره شمالی فرستادند.


بنابر این گزارش، این فعالان سیاسی مبالغی را در این بادکنک‌ها قرار داده‌اند که جمعاً شامل هزار دلار می‌شود و قصد خود از این کار را "تشویق شمالی‌ها برای غالب آمدن بر ترس و خواندن این پیام‌ها" عنوان کرده‌اند.


پارک سانگ-هاک، رهبر گروه معترضان به یورونیوز گفت: "کره‌ای‌های شمال ۶۶ سال است که مانند برده در زیر یوغ کیم ایل‌سونگ و کیم جونگ‌ایل زندگی می‌کنند و چطور می‌توانند زیر یوغ کیم جونگ-اون که کودکی بیش نیست زندگی کنند؟"


گفتنی است، خاندان کیم از سال ۱۹۴۸ که کیم ایل سونگ، پدر کیم جونگ ایل با حمایت اتحاد جماهیر شوروی، جمهوری دموکراتیک خلق کره را پایه‌گذاری کرد تاکنون بر مسند قدرت نشسته‌اند.


کیم جونگ-اون، که به عنوان جانشین برای رهبری کره شمالی انتخاب شده با وجود اینکه سابقه فعالیتی چندانی ندارد، سال گذشته درجه ژنرال چهارستاره دریافت کرد و در حزب حاکم کره شمالی نیز منصب‌های ارشد به او اعطا شده‌است.


شبكه تلویزیونی بی‌بی‌سی نیز ظهر چهارشنبه تصاویری از سربازان و مقامات ارشد كره شمالی را نشان داد كه در لباس‌های سیاه با رهبر خود وداع می‌كنند.


رسانه‌های كره شمالی از پسر و جانشین كیم‌جونگ ایل به عنوان فرمانده‌ كل نیروهای مسلح این كشور یاد كرده و یك روزنامه‌ دولتی این كشور نیز از تعیین وی به عنوان رییس حزب كارگران حاكم كره شمالی خبر داد.

ادامه سریال تکراری تاخیر در ارسال بودجه به مجلس

Posted: 28 Dec 2011 05:37 AM PST

 جـــرس: دولت محمود احمدی نژاد در حالی سال گذشته علت تاخیر در ارائه بودجه ۹۰ به مجلس را تاخیر در تصویب قانون برنامه پنجم اعلام کرده بود که این تاخیر امسال نیز اتفاق افتاد و علیرغم تاکیدات و هشدارهای نمایندگان مبنی بر ارائه آن تا ۱۵ آذر، مجددا این مسئله به تعویق افتاد.


به گزارش مهر، بر اساس آئین نامه داخلی مجلس به دلیل وجود زمان کافی رسیدگی به لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی‌، دولت مکلف است حداکثر تا ۱۵ آذر هرسال لایحه بودجه سال آینده کل کشور را به مجلس تقدیم کند، اما دولت در سال جاری نیز مانند اکثر سال‌های دو دهه گذشته در این کار تاخیر دارد.


با توجه به این که محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس پیش از پایان جلسه صبح‌‌ چهارشنبه هفتم دی ماه اعلام کرد، مجلس هفته آینده برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان، جلسه علنی ندارد. بنابر این جلسه بعدی مجلس، رأس ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۰ با دستور ‌کار رسیدگی به دستور هفتگی تشکیل می‌شود.


با این اوصاف اگر دولت در نخستین روز کاری مجلس یعنی ۱۸ دیماه لایحه بودجه ۹۱ کل کشور را تقدیم کند، بر اساس گفته توکلی که مجلس از ۲۲ بهمن تعطیل خواهد بود و انتخابات در ۱۲ اسفند برگزار می‌شود که عملا تعطیلی مجلس تا یکشنبه ۱۴ اسفند طول می‌کشد، به نظر می‌رسد مجلس فرصت کافی برای بررسی بودجه در سال جاری را ندارد.


بهانه دولت در سال گذشته مبنی بر این که لایحه بودجه سال ۹۰ را در اسفند ماه تقدیم مجلس کرد، این بود که نمایندگان مجلس قانون برنامه پنجم را دیر هنگام در ۳۰ دیماه ۱۳۸۹ تصویب کرد هرچند خود دولت آن قانون را برای اجرا در ۱۰ بهمن ۸۹ برای اجرا به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ابلاغ کرد.


و انتقال مراحل تصویب لایحه بودجه ۹۰ به سال ۹۰باعث شد که کشور در دو ماه اول سال ۹۰ با تمدید قانون بودجه ۸۹ اداره شود و قانون بودجه ۹۰ در اواخر اردیبهشت ۹۰ تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.


بر اساس این گزارش، نه مسئولان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌ دولت پاسخ درست و حسابی می‌دهند و نه اعلام می‌کنند که لایحه چه زمانی آماده و تقدیم می‌شود.


گفتنی است، با تاخیر مجدد دولت محمود احمدی نژاد در ارائه بودجه سال آینده جهت بررسی و تصویب، یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۲۶ آذر ماه اعلام کرده بود که رسیدگی به بودجه سال آینده تا پایان امسال منتفی است و علت این امر کمبود وقت و تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه به مجلس می باشد.


حسین سبحانی نیا اعلام کرده بود با توجه به تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۱، امکان بررسی این لایحه قبل از پایان سال وجود ندارد.


این نماینده اصولگرای مجلس هشتم افزود: "به دلیل قرار داشتن در آستانه انتخابات مجلس، از نیمه دوم بهمن جلسات مجلس برگزار نخواهد شد و مجبور به تصویب چند دوازدهمی لایحه بودجه هستیم."



عبدالله صالح براي هميشه به امارات مي‌رود

Posted: 28 Dec 2011 06:31 AM PST

 

جرس: منابع مطبوعاتي يمن اعلام كردند كه علي عبدالله صالح پس از پايان دوره درمانش در آمريكا، براي هميشه به امارات مي‌رود.

به گزارش ايسنا، روزنامه يمني "الوسط" به نقل از منابع آگاه ديپلمات يمن نوشت: علي عبدالله صالح قصد دارد پس از اتمام دوره درمان خود در آمريكا، براي هميشه به شهر ابوظبي در امارات برود.

اين روزنامه در ادامه نوشت: درخواست انتقال تمامي افراد خانواده صالح اعم از فرزندان و نوه‌هاي وي به امارات كه تعداد آنها حدودا 50 تن است پيشتر توسط مسئولان اماراتي بررسي و پذيرفته شده است و بزودي تمام افراد خانواده وي به امارات منتقل خواهند شد.

بنا به نوشته روزنامه الوسط، مقدمات ورود صالح و خانواده‌اش به امارات فراهم و قصرهاي ويژه‌اي نيز براي آنها احداث شده است و تمامي املاك اين خانواده نيز به ابوظبي منتقل شده است.

 

تذکر ۴۲ نماینده درباره انتصاب داماد احمدی‌نژاد

Posted: 28 Dec 2011 05:14 AM PST

جـــرس: در پی اظهارات و افشاگری رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پیرامون زد و بند و پارتی بازی محمود احمدی نژاد برای انتصاب داماد خود در مراکز مهم دولتی، روز چهارشنبه هفتم دی ماه ۴۲ نماینده مجلس در اعتراض به انتصاب خورشیدی داماد احمدی نژاد به ریاست موسسه استاندارد به رئیس جمهور تذکر کتبی دادند.

به گزارش مهر، امروز ۴۲ نماینده مجلس درخصوص انتصاب داماد احمدی نژاد به ریاست موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، به رئیس دولت درباره سپردن کارها به افراد شایسته تذکر کتبی دادند.


متن کامل این تذکر به شرح زیر است:


خداوند در قرآن مجید فرموده اند: خدا به شما امر می کند که امانت ها را به اهلش بسپارید.

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از جمله تخصصی ترین سازمان های دولتی است که برای فرایند تولید، تجارت، توزیع و مصرف طیف گسترده ای از کالاها و خدمات مقررات گذاری می کند و خود مسئول نظارت بر اجرای آن مقررات نیز هست. هیچ کس نمی پذیرد که موسسه ای با بیان پیچیدگی فنی و علمی به جوان بی تجربه ای که پزشک عمومی است، سپرده شود. جوانی که تنها تجربگی اش این است که داماد رئیس جمهور است.

این کار شما اولین مورد از این دست نیست، ولی تعارض این مورد با شعارها و وعده های جنابعالی از همیشه آشکارتر و تأسف بارتر است. لغو این حکم از نظر ما نمایندگان ملت ضروری است که باید بدون فوت وقت صورت گیرد.


امضاء کنندگان: مرتضی آقاتهرانی، علی عباسپور، هادی قوامی، احمد توکلی، حسینعلی شهریاری، حمید رسایی، جواد جهانگیرزاده، امیرحسین رحیمی، محمد دهقان، سیدحسین حسینی، غلامرضا اسدالهی، کاظم فرهمند، سیدشریف حسینی، محمدتقی رهبر، جواد آرین منش، سیدمصطفی طباطبایی نژاد، سیدحسین ذوالانوار، سیداحمد آوایی، الیاس نادران، حمیدرضا پولادگر، کاظم جلالی، حسین نجابت، سید جلال یحیی زاده، سیدمحمود حسینی دولت آباد، حمید کاتوزیان، سیداحمدرضا دستغیب، غلامرضا مصباحی مقدم، سیدجواد زمانی، حسین فدایی، صمد فدایی، جعفر قادری، مصطفی رضاحسینی، علی بروغنی، حمید سعادت، قدرت الله علیخانی، محمدجواد نظری مهر و ۶ امضای ناخوانای دیگر.


گفتنی است احمد توکلی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، دوشنبه پنجم دی ماه گوشه هایی از زد و بند و فساد مقامات کشور را افشا کرده و نسبت به "عاقبت انتصاب افراد بی صلاحیت" هشدار داده و منتقدانه گفته بود: "یکی از مصادیق ظلم رفیق‌بازی و پارتی‌بازی در مناصب و امکانات اداری است. افرادی بی صلاحیت را در راس امور مختلف گذاشتند و بعنوان مثال مهدی خورشیدی داماد احمدی‌نژاد رئیس سازمان استاندارد شده است سؤال این است که این جوان مگر چه تجربه و صلاحیتی برای این مسئولیت تخصصی دارد ؟"


لازم به یادآوری است، دو سال پیش مهدی خورشیدی داماد محمود احمدی نژاد به افشاگری پدرش در مورد مدیریت احمدی نژاد در دولت نهم واکنش نشان داده و در پاسخ به پدرش که گفته بود "از فعالیت برای پیروزی احمدی‌نژاد پشیمانم"، گفته بود: "برخی جوسازی‌های سیاسی مطرح شده از سوی مخالفان دولت و حتی برخی از نزدیكان سببی و نصبی اعضای دولت كاملا غیركارشناسی و غیرعقلانی است . طرح مسئله‌ای با عنوان بكارگیری افراد نالایق و بی‌كفایت در دولت احمدی‌نژاد بحث جدیدی نبوده بلكه از ابتدای روی كار آمدن دولت نهم جهت تخریب و فضاسازی مطرح شده و جنبه دیگری هم ندارد و هدف احمدی‌نژاد فقط خدمت به بندگان خداست."

یک روحانی زندانی: من از شلاق نمی هراسم، اما آیا شما از خدا هراس ندارید؟

Posted: 28 Dec 2011 04:54 AM PST

 جـــرس: یک روحانی وبلاگ نویس، طی نامه ای سرگشاده پیرامون اقدامات دادگاه ویژه روحانیت، به شرح گوشه ای از آنچه  طی ماههای اخیر بر وی گذشته پرداخته است.


گزارش های رسیده به جرس حاکی است، محمد صادق (آرش) هنرور شجاعی خویی در این نامه با عنوان "من از شلاق نمی هراسم، اما آیا شما از خدا هراس ندارید؟"، ابتدا تاکید می کند "این نامه مخاطبانی دارد که خود باید تشخیص دهند خطاب با آنهاست"، خطاب و در باب به دادگاه ویژه روحانیت می گوید:


در همه جای زندان اوین روی در و دیوار این روایت را چسبانده اید که:

بترس از ستم کردن بر کسی که جز خدا یاوری ندارد

دادسرای ویژه روحانیت می داند که من دچار تنگی دریچه میترال، نارسایی عضله قلب، ریفلاکس معده، زخم معده، زخم اثنی عشر، کاهش شنوایی گوش راست، اختلال در گوش میانی راست، گرفتگی کامل سمت چپ بینی و گرفتگی 80 درصد سمت راست، عفونت سینوس ها، نزدیک بینی و آستیگمات شدن هر دو چشم، صرع، آتروفی مغز و دیسک کمر و بیماری قند و یک بیماری دیگر که نام فارسیش را نمی دانم هستم و به یاد دارد که در تاریخ 19 مهر مرا خودشان در بیمارستان مدرس بستری کردند و می داند که برای معالجه به من مرخصی داده و مطلع است که در این چند هفته مرخصی 3 بار در بیمارستان های گوناگون بستری بوده ام، چندین حمله قلبی را پشت سر نهاده ام و چندین بار حمله های شدید صرع نزدیک بود کارم را به جاهای باریک بکشاند... و باز می داند که در تاریخ 20 دی باید به خاطر قلبم آنژیو شوم...اینها بسی بیش از شرایط لازم برای احراز عدم تحمل کیفر است...

اما دادسرا چند روز پیش گمان می کنید چه تصمیم و تدبیری اندیشیده؟ که تمدید مرخصی ام تنها تا روز آنژیو باشد و بدون استراحت برگردم به داخل زندان و این هم منوط باشد به اجرای حکم 50 ضربه شلاق تعزیری که به آن محکومم کرده اند، آن هم در این حال و با این وخامت اوضاع جسمانی ام. نامه ذیل از دادسرای ویژه روحانیت به پزشکی قانونی نوشته شده، علی الحساب این را داشته باشید جهت یاد آوری، تا تمامی مدارک پزشکی ام را هم به زودی ضمیمه کنم. اما کاری نکنید که لب بگشایم و بگویم که چه شد و چه نشد تا به این بیماری ها گرفتار شدم و نگویم که بهداری اوین با من چه کرد و نکرد!
اما اشکالی ندارد بگویم که پرونده پزشکی ام در بهداری اوین را مفقود کرده اند تا الآن در پزشکی قانونی به مشکل بخورم...که نامه زده بودند به بند ویژه روحانیت که فلانی هیچ گونه بیماری ندارد و دیگر به هیچ وجه او را به بهداری نیاورید...و آیا بگویم که در شب سکته ام بر من چه گذشت و چه کردند؟ نه، نمی گویم...

شرح این هجران و این خون جگر..........این زمان بگذار تا وقت دگر

این نامه صرفا مرقوم شد تا کمی در اعمال و احکام خود بیندیشید و چیزی هم نگفته ام، و الا می دانید که اگر بخواهم سخن بگویم مثنوی هفتاد من کاغذ دارم، و اگر می خواستم بگویم در همین مدت مرخصی گفته بودم


العبد محمد صادق (آرش) هنرور شجاعی خویی
7 دی 1390



بیداری اسلامی به معنای آن نیست که همه حکومت اسلامی می خواهند و مدل نظام اسلامی ایران را قبول دارند

Posted: 28 Dec 2011 04:18 AM PST

رهبر جمهوری اسلامی
 جـــرس: رهبر جمهوری اسلامی در دیدار وزیر، مسئولان وزارت خارجه و سفیران جمهوری اسلامی، قیام های منطقه و حوادث کشورهای غربی را بی سابقه و بسیار مهم دانست و تأکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشور در این اوضاع پیچیده و حساس، باید با تبیین حرف نو نظام یعنی حضور توأمان مردم و ارزشهای الهی در جامعه، به نقش آفرینی مؤثر بپردازد.


آقای خامنه ای با دیدگاهی متفاوت با ماههای قبلی خود گفت: "حرکت عظیم ملتهای منطقه و این بیداری اسلامی به معنای آن نیست که همه آنها حکومت اسلامی می خواهند و یا مدل نظام اسلامی ایران را قبول دارند."


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبری، آقای خامنه ای روز چهارشنبه هفتم دی ماه، طی دیدار مسئولان وزارت خارجه و سفیران و نمایندگی های جمهوری اسلامی، آنها را فعالان خط مقدم پیکار عظیم بین المللی در عرصه دیپلماسی خواند و گفت: "دیپلماسی، به علت اصطکاک منافع کشورها، عرصه مقابله و چالش است اما فعالیت در دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی، فراتر از فعالیت متعارف دیپلماسی در جهان است چرا که سفیران، نماینده نظامی هستند که ذات مستکبران با ماهیت اسلامی آن در تضاد عمیق است."


رهبر جمهوری اسلامی، از "نگرانی و وحشت غرب از نام اسلام" خبر داد و گفت: "اسلام با پایه ها و مبانی استکبار یعنی ظلم و تجاوز و اشغالگری مبارزه می کند به همین علت زورگویان جهانی از نفسِ گرایش ملتها به اسلام متوحش می شوند، همچنانکه در حوادث ماههای اخیر منطقه، از ظواهر و نشانه های اسلامی بودن تظاهرات ملتها و پیروزی اسلام گرایان در انتخابات، علناً ابراز نگرانی کرده اند."


آقای خامنه ای، از "خصومت زورگویان جهانی با جمهوری اسلامی" خبر داد و آنرا "موجب بروز چالشهایی فراتر از چالشهای معمول در مسیر دیپلماسی کشور" برشمرد.


رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به فریادهای الله اکبر و دیگر شعارها و نشانه های اسلامی در «مصرِ حسنی مبارک و انور سادات» گفت: "مهم نیست که این شعارها از کجا الهام گرفته است مهم این است که حرف ها، شعارها و خواسته های سی ساله ملت ایران، اکنون در خاورمیانه، خلیج فارس و شمال افریقا، سبز شده است و این حقیقت، مصداق روشن وعده پروردگار است."


وی تکیه بر واقعیات را مبنای ضروری حرکت در عرصه "ظریف، خطیر و بسیار مؤثر دیپلماسی" ذکر کرد و گفت: "در برخی دوره ها، بعضی افراد در عرصه دیپلماسی و غیردیپلماسی، تصور می کردند پایبندی به ارزشها اجازه و امکان موفقیت نخواهد داد اما تجربه نشان داد که هر قدر پایبندی به اصول و آرمانها بیشتر باشد هیبت و احترام جمهوری اسلامی در نظر طرف مقابل بیشتر خواهد شد."


رهبر جمهوری اسلامی پیرامون آسیبهای عرصه دیپلماسی گفت: "در مقاطعی، برخی مسئولان، خیال می کردند اگر در ملاقاتهای بین المللی، همان حرف های صد سال اخیر طرف مقابل را به شکل دیگری تکرار کنند نتیجه بخش خواهد بود اما این کار، آنها را عملاٌ در چشم طرف مقابل، تضعیف و سبک می کرد چرا که نشان می داد از خودشان چیزی ندارند."


آقای خامنه ای خطاب به سفرای جمهوری اسلامی گفت: "پیروزی در میز مذاکره، نیازمند هوشمندی، ظرافت، اعتماد به نفس، استحکام عقلانی و تحمیل استدلال برطرف مقابل است که دست یابی حقیقی به این عوامل، با اخلاص و توکل و معنویت امکان پذیر است."


وی در تشریح عوامل بروز آسیب های احتمالی، مراقبت معنوی از خانواده و هوشیاری در مقابل رخنه های به ظاهر کوچک را مورد اشاره قرار داد و با مثالی گفت: "به فرموده امیرمؤمنان، زبیر در مجاهدتها و سختی ها نیز همراه ایشان بود اما وقتی پسرش بزرگ شد، این صحابه بزرگ تحت تأثیر خواستها و حرفهای پسر، به تدریج در مقابل حق ایستاد و برروی امیرمؤمنان شمشیر کشید و این واقعیت نشان می دهد که رخنه های کوچک، گاه به انحرافات بزرگ می انجامد."


رهبر جمهوری اسلامی، آرایش سیاسی دنیا را در حال تغییر اساسی خواند و گفت: حوادثی بزرگ در منطقه، اروپا و در جهان در حال وقوع است که باید با هوشیاری کامل آنها را رصد کرد.


وی حوادث ماههای اخیر در کشورهای اسلامی و عمدتاً عربی را انقلابهایی حقیقی اما در اندازه های متفاوت خواند و گفت: "در دهه شصت میلادی، تحولاتی در بعضی از کشورهای عربی منطقه رخ داد و در دهه نود نیز اروپای شرقی شاهد رویدادهای بزرگی بود اما حوادث کنونی در منطقه و اعتراضهای زنجیره ای در غرب، در عمق و عظمت، تفاوتهای بسیار اساسی با آن تحولات دارد."


رهبری جمهوری اسلامی، سپس گفت: "حضور حقیقی، پیش برنده و هدایتگر مردم و مخالفت امریکا با بروز این حوادث"، دو تفاوت اساسی تحولات کنونی منطقه و جهان با رویدادهای مشابه در دهه های گذشته است. برخی تصور می کنند امریکا در پشت صحنه، در حال مدیریت این تحولات است اما این تحلیل توهم محض است، همچنانکه سی سال پیش نیز بعضی ها، با نگاه متوهم فکر می کردند انقلاب اسلامی طراحی امریکا بوده است."


آقای خامنه ای از مواضع متناقض امریکا در قبال حوادث اخیر در مصر و دیگر کشورها خبر داد و گفت: البته امریکاییها بدشان نمی آمد به جای مبارک، یک عنصر دمکرات و مردمی در اختیار داشتند، اما این امکان پذیر نبود چرا که اگر فردی مردمی، میهن پرست و حقیقتاً دمکرات روی کار آید حتماً به مخالفت با امریکا و صهیونیستها می پردازد.


وی بدون اشاره به قیام آزادیخواهانه مردم سوریه و هزاران کشته و زخمی و آواره، خواستار نگاه واقع بینانه به صحنه منطقه و جهان شد و آنرا ضرورت حضور قوی و مؤثر در عرصه دیپلماسی دانست و گفت: "حرکت عظیم ملتها، نشانه بیداری آنهاست و این بیداری به استناد واقعیات گسترده و تردیدناپذیر، صبغه اسلامی دارد البته این بیداری اسلامی به معنای آن نیست که همه آنها حکومت اسلامی می خواهند و یا مدل ایران را قبول دارند."


رهبر جمهوری اسلامی اذعان رسانه های غربی به پیروزی اسلام گرایان در انتخابات حال و آینده کشورهای منطقه را نشانه دیگری از اسلامی بودن انقلابهای منطقه برشمرد و افزود: در این اوضاع پیچیده و حساس، دستگاه سیاست خارجی کشور، در عرصه گسترده و مؤثر دیپلماسی جهانی، باید حرف نویِ جمهوری اسلامی را برای ملتها و برای جهان تبیین کند.

 



جنجالي دوباره در ليبي با پخش تصاوير برهنه قذافي پيش از مرگ

Posted: 28 Dec 2011 04:35 AM PST

 
جرس: پخش تصاوير ويدئويي جديد از رهبر مخلوع ليبي در حالي كه وي را به هنگام دستگيري عريان كرده بودند، بار ديگر در اين كشور بحث‌برانگيز شد.

به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي، بخش اين تصاوير ويدئويي كه در آن معمر قذافي، رهبر سابق ليبي را قبل از كشته شدن به صورت كاملا عريان نشان داده خشم كاربران اينترنتي را برانگيخت.

در اين تصاوير لباس‌هاي قذافي قبل از آنكه سوار يكي از خودروهاي انقلابيون شود، كاملا از تنش درآورده شده بود.

كاربران اينترنتي كه اين تصاوير را ديدند با ابراز ناراحتي خود نسبت به اين مساله عنوان داشتند كه اين اقدام براي شكنجه قذافي صورت گرفته و انقلابيون ليبي به اصول انساني و اخلاقي هيچ توجهي نكرده‌اند.

برخي از كاربران نيز سوال كردند كه چرا اين تصاوير بعد از آرام شدن اوضاع در ليبي منتشر مي‌شود.

عده‌اي نيز عايشه قذافي، دختر معمر قذافي را به تلاش براي ايجاد درگيري در ليبي از طريق انتشار اين تصاوير و خدشه‌دار كردن وجهه انقلابيون متهم كردند.

پيش‌تر نيز عايشه قذافي از دادگاه جنايي بين‌المللي خواسته بود تا در خصوص كشته شدن پدرش تحقيقاتي به عمل آورد.