جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


به ندا ی سبز ملتم

Posted: 02 Dec 2011 09:42 AM PST

البرز پاینده

میخواهند ننویسم
که نوشته را بر باد است
میخواهند نگویم
که گوینده را لال است
میخواهند ندانم
که داننده را بر دار است
اما از تو نمی توان ننوشت
نمی توان نسرود
نمی توان ندانست...
از تو به سرخی خونت
از تو به سپیدی دلت
از تو به سبزی ایمانت
از تو به رنگ ایرانت
از تو ندا میدهم ندا 

 

*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.

آزادی نظام حسن پور، زندانی گمنام وقایع پس از انتخابات

Posted: 02 Dec 2011 09:07 AM PST

جرس: نظام حسن پور، زندانی گمنام وقایع پس از انتخابات آزاد شد.
به گزارش کلمه، نظام حسن پور دانشجوی زندانی که اوایل سال ۸۹ بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و مقاومت در برابر ماموران دولت به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود، آزاد شد.
این شهروند ۲۵ ساله اهل یکی از روستاهای توابع کوهدشت، در روستای محل زندگی اش توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و ۴ ماه در بند ۳۵۰ زندان اوین در حالت بلاتکلیف به سر برد و هیچ‌گونه رسیدگی درمورد پرونده‌اش صورت نگرفت.
علت بازداشت این زندانی گمنام شرکت در اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته عنوان شد، ضمن اینکه تصویر نظام حسن‌پور نیز در نشریه ویژه نیروی انتظامی منتشر شده بود.
لازم به‌ ذکر است در ابتدا برادر این زندانی سیاسی بازداشت شد و نهادهای امنیتی اعلام کردند نظام حسن‌پور باید خود را تحویل دهد تا برادرش آزاد شود.

نيروهاي آمريكايي پايگاه اصلي خود را به دولت عراق تحويل دادند

Posted: 02 Dec 2011 09:02 AM PST

 
جرس: نيروهاي آمريكايي امروز (جمعه) پايگاه اصلي خود در نزديكي بغداد را به دولت عراق تحويل دادند.


به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه مصري اليوم السابع، باري جانسون، سخنگوي ارتش آمريكا اعلام كرد كه پايگاه نظامي "ويكتوري" (اردوگاه پيروزي) كه پايگاه مهم آمريكايي‌ها در عراق محسوب مي‌شود،‌ صبح امروز طي يك مراسم رسمي به دولت عراق تحويل داده شد.


وي گفت: اين پايگاه ديگر تحت كنترل آمريكايي‌ها نيست و اداره آن به طور كامل به دولت عراق واگذار شده است.


اين مسئول آمريكايي خاطرنشان كرد: هيچ‌گونه مراسم رسمي براي تحويل اين پايگاه صورت نگرفت و تنها به محض امضاي سند ارائه آن به مسئولان عراقي اين پايگاه رسما به عراقي‌ها تحويل داده شد.


پايگاه ويكتوري مقر اصلي نيروهاي آمريكايي در عراق طي دوران جنگ بوده است.


سخنگوي ديگر نيروهاي آمريكايي نيز در اين خصوص اظهار داشت:‌ سربازان آمريكايي عصر پنجشنبه اين پايگاه را ترك كردند و پايگاه هوايي كه در همجواري پايگاه ويكتوري قرار داشت نيز به مسئولان وزارت خارجه تحويل داده شده است اما هنوز تعداد محدودي از سربازان آمريكايي در آنجا هستند.
اين در حالي است كه مراسم رسمي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق روز پنجشنبه با حضور جو بايدن، معاون باراك اوباما و مسئولان عراقي در بغداد برگزار شد.


پس از اشغال عراق توسط نيروهایي به رهبري آمريکا در سال 2001، آمريکايي‌ها محوطه يک مجتمع بزرگ مسکوني متعلق به صدام واقع در نزديکي فرودگاه بغداد را به عنوان مرکز فرماندهي خود برگزيدند و آن را "اردوگاه پيروزي" نام دادند.


در اوج حضور نظامي آمريکا در عراق، بيش از چهل و شش هزار نظامي آمريکايي در اين محل مستقر بودند.

آسیب های شدید جسمی، روحی و لکنت زبان اشکان ذهابیان

Posted: 02 Dec 2011 08:48 AM PST

در نتیجه شرایط غیر انسانی در زندان

 

 

 

جرس: وضعیت جسمی اشکان ذهابیان دانشجوی محروم از تحصیل که به تازگی از زندان آزاد شده است، در اثر شرایط بازداشت و اعتصاب غذا به شدت وخیم میباشد.
به گزارش کلمه ، این عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت که روز ۳۰ شهریور بعد از گذشت دو ماه نگهداری غیرقانونی در سلولهای انفرادی بازداشتگاه شهید کچویی ساری و قریب ۴ ماه حبس در بند مجرمین خطرناک زندان متی کلا بابل، ازاد شده است به بیماری های متعددی که به گفته پرشکان مستقیما در اثر فشارهای جسمی و روحی دوران بازداشت میباشند، مبتلا شده و همچنان تحت درمان است.
اشکان ذهابیان به دلیل فشارهای عصبی ناشی از بازجویی های مکرر و غیر انسانی و نگهداری طولانی مدت در سلول انفرادی به مشکلات تکلمی و بیماری لکنت زبان مبتلا شده است. وی سابقه هیچگونه لکنت زبان پیش از بازداشت اخیرش در تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال جاری نداشته است و با گذشت ۴۰ روز پس از آزادی، لکنت زبان وی بهبود نیافته است.
وی همچنان نزد متخصصان مغز و اعصاب تحت درمان برای بهبود آسیب تکلمی شدیدی میباشد که در مدت کمتر از ۶ ماه زندان های ساری و بابل به آن مبتلا شده است.
همچنین ذهابیان در آخرین روزهای زندان و پس از آزادی از درد شدید در ناحبه کبد رنج میبرد که همچنان این درد ادامه دارد. پزشکان متخصص گفته اند به علت آلودگی محیط زندان، آسیبهای ناشی از اعتصاب غذا خشک و عدم تزریق واکسن پیش از انتقال به زندان، این دانشجوی محروم از تحصیل به هپاتیت نوع A مبتلا شده است. وی هم اکنون به صورت جدی تحت درمانهای پزشکی و آزمایشهای متعدد برای درمان بیماری هپاتیت نوع A قرار دارد.
همچنین آثاری از بیماریهای خفیف پوستی و گوارشی در بدن اشکان ذهابیان مشاهده شده است. پزشکان بیماری های پوستی را ناشی از نگهداری در محیط آلوده و بیماری های گوارشی و معده درد (گاستریت خفیف) را ناشی از فشارهای عصبی و اعتصاب غذا دانسته اند.
اشکان ذهابیان عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۸۹ با مراجعه به ستاد خبری اداره کل اطلاعات استان مازندران بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری منتقل شد. وی دو ماه در سلول انفرادی این بازداشتگاه زندانی بود و در این مدت تحت بازجویی های شدید و مکرر همراه با فشارهای روحی و روانی قرار گرفت. وی پس از سپری کردن دوران بازجوئی در ساری به زندان متی کلای بابل منتقل شد.
اشکان ذهابیان پس از گذراندن بیش از نیمی از ۶ ماه حکم غیرقانونی حبس در زندان متی کلا بابل، در اعتراض به ممانعت غیرقانونی از آزادی اش و نگهداری در بند مجرمین خطرناک این زندان از سحرگاه روز دوشنبه ۷ شهریور ماه، دو روز قبل از پایان ماه رمضان، اعتصاب غذا کرد. از روز دوم اعتصاب غذا، حال وی رو به وخامت گذاشت و به جای دریافت مراقبت پزشکی به سلول انفرادی منتقل و در سلول انفرادی در اثر تشدید بیماریها بی هوش شد.
در دوران اعتصاب غذا پدر اشکان ذهابیان به کلمه گفته بود: «پسر من در این بند امنیت جانی ندارد. خودتان تصور کنید زندگی با ۶۰ تا آدم اعدامی.. زندانبان ها می گفتند ما روزهای اول متعجب بودیم این جوان کیست. بعدها متوجه شدیم که زندانی سیاسی است. من نگران پسرم هستم، وضعیت او خیلی وخیم است. ای کاش رسانه ها خبر بدهند که بچه ی من در چه وضعیتی است.»
همچنین مادر این فعال دانشجویی در گفتگو با کلمه با بیان اینکه طرفداری از آقای موسوی و کروبی در انتخابات جرم پسرش بوده است گفت: «به او گفتند چرا رفتی خانه ی آیت الله صانعی و وحید خراسانی. شما به من بگویید این جرم است؟ این آقایان که تا چند وقت پیش آدم های خوبی بودند. یک دفعه آنقدر بد شدند که به دیدارشان رفتن، می شود جرم؟»
این عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی از سال ۸۸ تا کنون سه بار بازداشت شده است. وی در اعتراضات به کودتای انتخاباتی برای اولین بار در ۲۶ خرداد سال ۸۸ ، در جریان تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه مازندران، در اثر ضرب و شتم شدید نیروهای انصار بی هوش و سپس توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد. وی در حالیکه از حق دفاع در دادگاه و داشتن وکیل محروم بود، با حکم غیابی به ۶ ماه حبس غیرقانونی از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل محکوم شد. وی از زمان و مکان جلسه دادگاه بی خبر بود و در هیچ جلسه دادگاهی امکان دفاع از خود را نیافت.
این فعال مدنی برای بار دوم در تاریخ ۱۱ آبان ۸۸ به اتهام اقدام علیه امنیت کشور به واسطه تشکیل اتحادیه انجمن های اسلامی شمال کشور دستگیر و راهی زندان شد. این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد در سال ۸۷ به دستور رئیس دانشگاه فردوسی به دانشگاه مازندران تبعید شد و پس از دو ترم تعلیق در دانشگاه مازندران درحالیکه بیشتر از ۱۲۰ واحد گذرانده بود، از دانشگاه اخراج شد.
اشکان ذهابیان برای بار سوم به اتهام دیدار با مراجع عظام در قم، از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی استان مازندران در تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال جاری بازداشت شد.
 

احمد خاتمی: هم اکنون انگلیسی ها در دنیا رسوا شده اند

Posted: 02 Dec 2011 02:52 AM PST

جـــرس: عضو مجلس خبرگان و خطیب جمعه تهران با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص کاهش روابط با بریتانیا اظهار عقیده کرد: "انگلیس نیاز به گوش مالی داشت و شورای امنیت سازمان ملل نباید با طناب پوسیده این کشور به درون چاه برود."


به گزارش مهر، احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه یازدهم آذر ماه، با بیان اینکه انقلاب ما مدیون عاشوراست، بدون اشاره به کشتار معترضان در روز عاشورا مدعی شد: "در فتنه هشت ماهه ۸۸، فتنه سیاهی که دنیای استکبار پشت سر آن بود، آنکه توانست سفره فتنه‌گران را جمع کند، عزای امام حسین بود. مردم دیدند که فتنه‌گران به عزای حسینی هم رحم نمی‌کنند و شاهد بودیم که در عاشورای آن سال فتنه‌گران خیابان‌ها را به میدان جنگ تبدیل کرده بودند. بنابراین مردم دیگر نتوانستند تحمل کنند و با حضور در خیابان‌ها حماسه آفریدند."


خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به مصوبه مجلس شورای اسلامی در کاهش رابطه با بریتانیا اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد فهرست خیانت های انگلیس را ارائه کنیم باید یک مثنوی هفتاد من کاغذی را ارائه کنیم.


خطیب جمعه تهران با بیان اینکه از آغاز سلسله پهلوی انگلیسی ها همه کاره کشور بودند گفت: انگلیسی ها رضاخان را آوردند و او را بردند و سپس به کمک آمریکا پسر جنایتکارش را بر گرده ملت سوار کردند و پس از انقلاب نیز هر کاری توانستند علیه ما انجام دادند و اگر کاری نشده نه اینکه اینها نخواستند بلکه نتوانستند علیه ما انجام دهند.


خاتمی با ادعای اینکه "انگلیسی ها در فتنه ۸۸ معرکه گردان بودند"، مدعی شد: "وزیر اطلاعات وقت در آن زمان صراحتا اعلام کرد از برخی ستادهای فتنه گران با سفارت انگلیس ارتباط برقرار شده است بنابراین آنها هر کاری که توانستند علیه ما انجام دادند و آخرین کارشان هم تحریم بانک مرکزی بود."

وی اضافه کرد: البته تحریم بانک مرکزی بسیار بی تاثیر است چون ما نه با آمریکا ونه با انگلیس روابط چندانی نداریم که کمر شکن باشد.


خطیب جمعه تهران افزود: بر این اساس انگلیس نیاز به یک گوش مالی داشتند که مصوبه اخیر مجلس در کاهش روابط با این کشور از آن گوش مالی ها بود و همین مجلس شایسته ملت ایران است.


وی ادامه داد: این انگلیس با خیانت هایی که در حق ملت ایران کرده است استحقاق این را دارد که بعد از شعار مرگ بر آمریکا شعار مرگ بر انگلیس شعار دهیم.


وی با بیان اینکه شورای امنیت بیشتر از این خود را رسوا نکند، گفت: شورای امنیت نباید با طناب پوسیده انگلیس به چاه برود و علیه ایران بیانیه صادر کند.


خاتمی خطاب به کشورهای اروپایی نیز گفت: اروپایی ها بدانند که انگلیس می خواهد همان نفرتی که ملت ایران از انگلیس دارد نسبت به آنها پیدا می کنند و اروپائیان اگر یک جو عقل داشته باشند رشته سرنوشت خود را به طناب پوسیده انگلیسی ها گره نمی زنند و الا نفرت ملت ایران بر سر آنها سرریز خواهد شد.


خطیب جمعه تهران با بیان اینکه هم اکنون انگلیسی ها در دنیا رسوا شده اند، افزود: انگلیسی ها بسیار کودن هستند و همیشه توسری خورده اند هم در دوره قاجار توسری خورده اند و همچنین پیش از انقلاب عالمان بزرگ دینی به آنها توسری زدند و پس از انقلاب هم توسری خورده اند.


خطیب جمعه تهران در خطبه های خود با ابراز تاسف از اینکه "امروز کسانی در جامعه هستند که در عرصه دعوت مردم به وحدت در خط مقدم هم قرار دارند اما در عین حال تفرقه افکنی می کنند"، اظهار عقیده کرد: "کسانی هستند که دم از حقوق مردم می زنند اما در عین حال با رفتار خود آب به آسیاب دشمن می ریزند و خیانت می کنند این بیماری است و بزرگترین عیب است و کسانی هستند که فریاد وا اخلاقا سر می دهند و می گویند بداخلاقی جامعه را دچار مشکل می کند در حالیکه خودشان بدترین بداخلاقی ها را در جامعه انجام می دهند."


اقدام مجدد ماموران امنیتی برای بازداشت سیمین روزگرد، فعال حقوق بشری

Posted: 02 Dec 2011 02:23 AM PST

جـــرس: به گزارش منابع حقوق بشری، عصر روز چهارشنبه، نهم آذرماه، ماموران امنیتی برای دومین مرتبه از سال گذشته تاکنون، به قصد بازداشت سیمین روزگرد، فعال حقوق بشر، به منزل پدری وی مراجعه کرده و به تفتیش محل پرداختند.


به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر روز چهارشنبه ماموران امنیتی با رفتاری تند و اهانت آمیز توام با خشونت وارد منزل پدری این فعال حقوق بشر شده و قصد بازداشت خانم روزگرد را داشتند، پس از اطلاع از اینکه نامبرده در آن محل ساکن نیست، ضمن اهانت به خانوادهٔ ایشان، به تفتیش منزل پرداخته و این بار وسایل شخصی برادر وی، منجمله کتاب، لپ تاپ و تعدادی سی دی‌ را نیز ضبط نمودند.


ماموران امنیتی که با حکم دادستانی قم به تفتیش منزل پرداخته بودند، هم چنین پدر این فعال دانشجویی را برای ادای پاره‌ای از توضیحات احضار کرده‌اند.


پیش تر و در اسفند ماه ۸۸ نیز، در جریان بازداشت گسترده فعالان حقوق بشر در شهرهای مختلف ایران، نیروهای اطلاعات سپاه برای نخستین بار با ورود به منزل روزگرد، اقدام به تفتیش نموده و قصد بازداشت وی را داشتند و مردادماه سال جاری نیز وی از سوی دادسرای مقدس، واقع در زندان اوین احضار شده بود.


طی هفته‌های اخیر فشار بر اعضا و همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر و همچنین فعالان دانشجویی گسترش یافته، و در همین خصوص، تعدادی احضار و بازداشت و تحت تعقیب قرار گرفته اند.

 


بیانیه جمعی از فعالان سیاسی و نهادهای مدنی در محکومیت حمله به سفارت بریتانیا

Posted: 02 Dec 2011 02:03 AM PST

جـــرس: در واکنش به اجماع جهانی در محکومیت حملات لباس شخصی های حکومتی به سفارت بریتانیا در تهران، جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی و نهادهای مدنی، در محکومیت این اقدام بیانیه ای صادر کرده و از جامعه جهانی و افکار عمومی دنیا خواسته اند که "حساب ملت با فرهنگ و دانشجویان آزادیخواه ایرانی که در جهت آزادی و استقرار دموکراسی مبارزه می کنند را از بسیجی ها و برخی نیروهای امنیتی-اطلاعاتی وابسته جمهوری اسلامی که این چنین اقداماتی را انجام می دهند، جدا نمایند."


بنا به گزارش های رسیده به جرس، این فعالان در بیانیه خود که به زبان های مختلف صادر و منتشر شده، همچنین خاطرنشان کرده اند که "جمهوری اسلامی قصد دارد تا با اتخاذ سیاست تهاجمی به جای حل کردن بحران های داخلی و خارجی و رسیدگی به اوضاع نابسامان اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایران، فضای پر التهاب و تنشی را در عرصه بین المللی به وجود آورد و ما فعالان سیاسی، اجتماعی و نهادهای مدنی مختلف از سرتاسر جهان این حمله نابخردانه و دور ازشان انسانی گروهی از وابستگان و نزدیکان جمهوری اسلامی را محکوم می نماییم و آن را به دور از مصالح و منافع ملی و خواست اکثریت مردم ایران می دانیم."


متن این بیانیه و اسامی امضا کنندگان آن به شرح زیر است:


روز سه شنبه مورخ هشتم آذر ۱۳۹۰ برابر با ۲۹ نوامبر ۲۰۱۱ جمعی از بسیجی ها و نیروهای لباس شخصی که خود را دانشجو می نامیدند به سفارت بریتانیا و اقامتگاه دیپلماتیک و مرکز فرهنگی بریتانیا در باغ قلهک تهران حمله کردند و با آسیب رساندن و شکستن شیشه ها و تعرض به اسناد و مدارک سفارت و همچنین اقدام به گروگان گرفتن چند تن از اتباع بیگانه مستقر در ساختمان باغ قلهک سبب بالا رفتن تنش و احتمال برخورد شدید دولت بریتانیا و متحدانش با ایران شدند.


بر اساس قواعد حقوق بین الملل و طبق اصل ۲۲ کنوانسیون ۱۹۶۱ وین، رئيس هيأت نمايندگي، خانواده و تمامي ديپلمات ها و خانواده شان و همچنین اماکن، اموال و وسایل نقلیه متعلق به نمایندگی ها مصون از تعرض می باشند و حتی در مورد اقامتگاههای خصوصی ديپلمات ها بر طبق اصل ۳۰ كنوانسيون ۱۹۶۱ وين قانون مصونیت رعایت می گردد. از سویی دیگر تمامی کارکنان و وابستگان دیپلماتیک کشورها، اسناد و مدارک آنان می بایست در کشور میزبان در امان باشند.


جمهوری اسلامی قصد دارد تا با اتخاذ سیاست تهاجمی به جای حل کردن بحران های داخلی و خارجی و رسیدگی به اوضاع نابسامان اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایران، فضای پر التهاب و تنش زایی را در عرصه بین المللی به وجود آورد و مقاصد ضد انسانی خود را دنبال نماید.


ما جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و نهادهای مدنی مختلف از سرتاسر جهان این حمله نابخردانه و دور ازشان انسانی گروهی از وابستگان و نزدیکان جمهوری اسلامی را محکوم می نماییم و آن را به دور از مصالح و منافع ملی و خواست اکثریت مردم ایران می دانیم.


ما خواستار تعامل و همکاری بر مبنای احترام و دوستی با همه ملت‌ها و سازمان‌های بین المللی هستیم و از جامعه جهانی و افکار عمومی دنیا می خواهیم که حساب ملت با فرهنگ و دانشجویان آزادیخواه ایرانی که در جهت آزادی و استقرار دموکراسی در ایران مبارزه می کنند را از بسیجی ها و برخی نیروهای امنیتی-اطلاعاتی وابسته رژیم جمهوری اسلامی که این چنین اقداماتی را انجام می دهند، جدا نمایند.


امضا کنندگان:

امید ابراهیمی، حامد ابراهیمی، حامد ابراهیمی نژاد، حسن احسانی، حسن اسدی، دنیا اسکندریان، رضا اصفهانی، سهیل اعرابی، آرش اعلم، بیژن افتخاری، کوروش افطسی، امیررضا امیربختیار، مهدی امینی، ونداد اولاد عظیمی، آبتین یکتا، سیاوش آریا، امیرهوشنگ آریان پور، آینده آزاد، صمد آقایی، سوگل آیرم، جمشید بابایی، احمد باطبی، مهناز باقری، مهناز باقری، نگین بانک، مهران براتی، بهداد بردبار، اقبال بلیده، شهلا بهاردوست، پوریا بهرامی، زهرا بهرامی، بهروز بیات، رسا پارسا، علی پورواحدی، بهروز ترکی، امیرحسین توسطی، مهدی توسلی، کیانوش توکلی، حامد تهرانی، فرشیده تهرانی، محمد حسین جعفری، رضا جعفریان، مهرداد جلالی، لیلا جمشیدوند، اصغر جودی، بهیه جیلانی، رضا چرندابی، سیاوش چگینی، حمیدرضا حاج تعمیری، رویا حسن پور، مهتا حسینی، سعید حق جو، مجید خاجگیری، نازنین خسروشاهی، آریا خسروی، سالار خسروی، علی خلفانی، مهرداد درویش پور، مریم دهقان پور، سالومه رحیمی، پوران رضایتی، فرهنگ رضایی، کیوان رمچاهی، بنفشه رمضانی یگانه، مریم روزبهانی، حسن زرهی، سپیده سامانی، لاله سجودی، سعیده سهرابی، حمید شاهسیا، مصطفی شکری، شهریار شمس، نریمان صالح، شهرام صبوری، فرزان صفائیان، علی طایفی، بابک عباس زادگان، مزدک عبدی پور، فاطمه عدالت طلب، علی عضدی، فرزانه عظیمی، مهرداد عمادی، رویا غفاری، شهرام غفاری، پویا غلامرضایی، مسعود فتحی، مریم فرزام، پیمان فلاحیان، بیژن فوادی، فیروزه فولادی، امیر قاسمی، پوران قاسمی، محمد مهدی قاسمی نیکو، جعفر قدیم خانی، داوود قنبری، مونا کاشف، اردوان کریمی، امید کشتکار، الهه کوثری، ابراهیم کهنه پوش، امیر گل علی پور، رامین گلبانگ، امیرحسین گنج بخش، ژاله لاکنرگوهری، روحی لطیفی، رضا مبین، رحیم محمدی، رضا محمدی، پرویز مختاری، تراب مستوفی، ویدا مشایخی، محمد مصطفایی، رضا ملکی، ابراهیم مهتری، ایسان میران بیگ، سیروس میرزایی، مهران میرفخرایی، طناز میناوند، حسن نایب هاشم، سیاوش نجفی، راضیه نشاط، شیوا نوجو، شهناز نیک بخش، احمد واحدی، فرخنده واحدی، آریا هلاوند، طاهره - ، فرح - ، مسعود -

انجمن حقوق بشر و دموکراسی هامبورگ-آلمان، انجمن سکولار دموکرات اسلو-نروژ، آزادگان-نروژ، چهره ی ایرانی وین، حامیان مادران پارک لاله ایران در وین-اتریش، راه سبز مجارستان، مدیران سایت فریاد سبز، نسل آزادیخواه ایران-اتریش


مهدی هاشمی: حکم دادگاه کانادا را پس از صدور دیده ام، بزودی اعتراض خواهم کرد

Posted: 02 Dec 2011 01:55 AM PST

جـــرس: در پی صدور حکم محکومیت برای مهدی هاشمی رفسنجانی، فرزند رئیس جمهور اسبق ایران، توسط دادگاه عالی انتاريوی کانادا، نامبرده که در بریتانیا بسر می برد،  اتهامات وارده را تکذیب کرده و گفته است که شکواییه تنها پس از صدور حکم این دادگاه به دست او رسیده و وکلایش در کانادا برای اعتراض به صدور حکم غیابی در آینده‌ای نزدیک اقدام خواهند کرد.


هفته گذشته روزنامه گاردين چاپ بريتانیا، گزارش داده بود که دادگاه عالی انتاريوی کانادا، مهدی هاشمی رفسنجانی را به اتهام "محبوس کردن و اِعمال شکنجه" بر یکی از رقبای اقتصادی‌ طی سال های گذشته، به پرداخت خسارت محکوم کرد و حکم صادره را برای دانشگاه اکسفورد انگلستان ارسال نمود.
دادگاه مذکور، بر اساس شکایت فردی بنام هوشنگ بوذری، که ادعا کرده بود "در سال ۱۳۷۲ به دعوت مهدی هاشمی رفسنجانی به ايران رفته، اما مدتی پس از ورود به ايران توسط وزارت اطلاعات به مدت هشت ماه بازداشت و شکنجه شده"، حکم فوق را صادر کرد.
این حکم به بوذری اجازه می‌دهد اموال مهدی هاشمی و چند مقام دیگر از جمله غلامحسین محسنی اژه‌ای، علی فلاحیان و اکبر هاشمی رفسنجانی – که آن زمان دستور بازداشت و شکنجه او به دلیل رقابت با مهدی هاشمی رفسنجانی بر سر یک قرارداد نفتی صادر کرده بودند- را در کانادا و کشورهای دیگری که احکام دادگاه‌های حقوقی کانادا را به رسمیت می‌شناسند، ضبط کند.


به گزارش بی بی سی، مهدی هاشمی که قبلا در بيانيه‌ای اين اتهامات را "ادعايی بی‌اساس" خوانده بود، در واکنش، به طور جدی این اتهامات را تکذیب کرده و گفته است که شکواییه بوذری تنها پس از صدور حکم این دادگاه به دست او رسیده است. او همچنین از اقدام وکلایش در کانادا برای اعتراض به صدور حکم غیابی در آینده‌ای نزدیک خبر داده است.


وکلای هاشمی در پاسخ به پرسش‌های این خبرگزاری در مورد این پرونده در نامه‌ای تاکید کردند که موکلشان از شکواییه این دادگاه بی‌اطلاع بوده است و به زودی به نمایندگی از مهدی هاشمی از دادگاه حقوقی تورنتو خواهند خواست که این حکم را لغو کند.


اما مارک آرنولد، وکیل بوذری گفت که شکواییه مراحل قانونی خود را براساس ضوابط دادگاه های حقوقی در کانادا طی کرده و به دلیل حضور نیافتن مهدی هاشمی و عدم ارائه لایحه دفاعیه، این حکم از طرف قاضی صادر شده است و کاملا قانونی است. اگر هاشمی دلیل منطقی برای عدم حضور در دادگاه نخست دارد می‌تواند با حضور در تورنتو از قاضی بخواهد حکم صادره را لغو کند و دادگاه جدیدی برای رسیدگی به این شکایت تشکیل دهد. اما شواهد و مدارک موجود در این پرونده صحت اتهامات واردشده از سوی موکلش را در یک دادرسی جدید ثابت خواهد کرد.


گفتنی است، بر اساس قوانین کانادا، در صورت اعتراض وکلای مهدی هاشمی به دادگاه، حکم صادره احتمالا در آینده نزدیک لغو خواهد شد و دادگاه جدیدی با حضور هر دو سوی این دعوای حقوقی به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.


امکان و سازگاری مدرن کردن اسلام، محمود صدری و ایان هرشی علی، اکلاهما

Posted: 01 Dec 2011 07:19 PM PST

ویدئو واقعیتهای عاشورا در حمایت از مردم ایران

Posted: 01 Dec 2011 06:36 PM PST

 

 

لینک برای دانلود

واقعیتهای عاشورا.zip