جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


چهار وزیر جدید احمدی نژاد به مجلس معرفی شد

Posted: 27 Jul 2011 08:33 AM PDT

برای اخذ رای اعتماد

جرس: در ادامه تغییرات در دولت احمدی نژاد، امروز اسامی چهار وزير پيشنهادی وی به مجلس اعلام شد.

 

 

به گزارش ایلنا،محمود احمدی نژاد رییس دولت برآمده از انتخابات پرابهام و سئوال 88،  عبدالرضا شيخ الاسلام،‌ رستم قاسمی،‌ محمد عباسی و مهدی غضنفری را به عنوان گزينه های پيشنهادی خود برای وزارتخانه های کار،‌تعاون و تامين اجتماعی،‌نفت،‌ ورزش و امورجوانان و صنعت،‌معدن و تجارت به مجلس معرفی کرد.


نامه ۴ وزير پيشنهادی رئيس جمهور در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.



متن نامه احمدی نژاد به علی لاریجانی، رييس مجلس  برای معرفی وزرای پيشنهادی در صحن علنی مجلس به اين شرح است:

 

به نام ذات اقدس الهی و با احترام پيشگاه ملت بزرگوار ايران و نمايندگان محترم مردم
در اجرای اصول ۸۷ و ۱۳۳ قانون اساسی وزرای پيشنهادی را به ترتيب زير تحت اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی معرفی می‌نمايم و به زودی برنامه کاری آنها تقديم می‌شود.
۱- عبدالرضا شيخ‌الاسلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
۲- مهدی غضنفری وزارت صنعت، معدن و تجارت
۳- رستم قاسمی وزارت نفت
۴- محمد عباسی وزارت ورزش و جوانان


برای اخذ رای، مراسم رای اعتماد به چهار وزير پيشنهادی چهارشنبه هفته آينده اعلام شد.

احمد خاتمی: ولایت مطلقه فقیه دیکتاتوری و استبداد عمامه نیست

Posted: 27 Jul 2011 08:28 AM PDT

جرس: احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: «دیکتاتوری ولایت فقیه برداشتی غلط از ولایت فقیه است و فقیهی که باب میل خود عمل کند فقیه نیست.»

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس٬  امام جمعه موقت تهران،  برداشت از ولایت مطلقه فقیه به این معنا که «ولی فقیه هرکاری را که مایل بود می‌تواند انجام دهد» اشتباه دانسته است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزوده که «شیعه به چنین ولایت مطلقه معتقد نیست» و برخلاف گفته‌ها «استبداد تاج به استبداد عمامه» تبدیل نشده است.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین گفته است: «قانونگذار با انتخاب با واسطه ولایت فقیه قداست آن را حفظ کرده است.»

وی افزوده است: «این چند دوره انتخابات ریاست جمهوری معلوم کرد که اگر شیوه انتخاب ولی‌فقیه هم مانند ریاست جمهوری باشد هیچ قداستی برای ولی نمی‌ماند.»

 

 

این دسته از محافظه‌کاران تلاش می‌کنند از آقای خامنه‌ای به عنوان رهبر مورد تائید خدا و امام دوازدهم شیعیان یاد کنند.

واکنش و پاسخ حداد عادل به احمدی نژاد

Posted: 27 Jul 2011 08:22 AM PDT

کمتر از 24 ساعت پس از پیشنهاد رییس دولت بیان شد

جرس: غلامعلی حداد عادل، در همان اجلاسی که محمود احمدی نژاد خواستار تعطیلی روزهای 5شنبه برای همه مقاطع تحصیلی شد، توصیه کرد مدارس به هر بهانه ای تعطیل نشوند.

 

 

به گزارش الف، او این اظهار نظر را کمتر از 24 ساعت  بعد از  پیشنهاد احمدی نژاد برای تعطیل شدن همه مقاطع تحصیلی در روزهای 5شنبه، ابراز کرد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در دومین روز از اجلاس 28 روسای آموزش و پرورش به مدیران آموزش و پرورش توصیه کرد که درس و بحث در کلاسها را جدی بگیرند و به هر بهانه ای مدرسه‌ها تعطیل و ساعت تدریس کم نشود.

این درحالی است که پیش از ظهر دیروز،  احمدی نژاد در افتتاحیه این اجلاس گفت: "تعطیلی مقطع تحصیلی ابتدایی در روز پنجشنبه کار درستی بود. توصیه می کنم این مسئله را در مقاطع دیگر تحصیلی نیز به اجرا بگذارید."

 

همچنین پیش از این وزیر آموزش و پرورش یکی از راه های کاهش حضور دانش آموزان در مدارس و البته یک شیفت شدن مدارس را، کاهش حجم کتاب ها و زمان کلاس ها عنوان کرده بود. حاجی بابایی گفته: "کتاب‌های درسی باید از جهت «حجم و محتوا» به طور متناسب چاپ شود که بر این اساس در دو هفته قبل پیشنهادی را با عنوان «متناسب‌سازی کتب درسی و کاهش ساعات درسی» در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کردیم که با اتفاق آرا تصویب شد."

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره تعطیلی روزهای 5شنبه هم دیروز گفت: "نباید به بهانه انتقال دانش‌آموزان از نوبت بعدازظهر به صبح تراکم کلاس‌ها افزایش یابد چرا که می‌توان با ساماندهی صحیح فضاها این کار را انجام داد. به زودی بخشنامه‌ای را به همه استان‌های کشور خواهیم داد که بر اساس آن مدارس می‌توانند در نوبت بعدازظهر کلاس‌های تقویتی و کنکور داشته باشند و درآمدهای آن نیز برای مدرسه و معلمان باشد."

ادعای دبیرکل موتلفه: اصلاح‌طلبان به میدان انتخابات خواهند آمد

Posted: 27 Jul 2011 08:15 AM PDT


جرس: دبیر کل حزب موتلفه اسلامی مدعی شد: «معتقدیم اصلاح‌طلبان به میدان انتخابات خواهند آمد و رقابتی جدی با اصولگرایان خواهند داشت.»

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدنبی حبیبی  اظهار داشت: «عده‌ای با غرض تحلیلی را بیان کرده‌اند که دوم خردادی‌ها حذف شده‌اند و بعد از آن به دنبال ایجاد رقابت میان اصولگرایان بودند که این تحلیل‌ها اشتباه است. برخی خیال کردند چون فتنه‌گران سال 88 از خیابان‌ها جمع شدند در فضای کشور تنها اصولگرایان حضور دارند در صورتی که این تحلیل اشتباه است.»

 

حبیبی با انتقاد تلویحی از شکاف در جبهه اصولگرایان و بیان این سئوال که «مگر اصول گرایان از وحدت ضرر می‌کنند؟» تلاش کرد جریان های موازی و رقیب در جبهه اصول گرایان را با ترساندن از حضور احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات، تحریک نماید؛ وی گفت: « ما معتقدیم اصلاح‌طلبان به میدان انتخابات خواهند آمد و رقابتی جدی با اصولگرایان خواهند داشت.»

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: «وحدت اصولگرایان سلیقه‌ای نیست بلکه حیاتی است و اگر از این موضوع غفلت کنیم زمینه را برای بازگشت مجلسی مانند مجلس ششم فراهم کرده‌ایم.»

 

وی ادامه داد: «متاسفانه برخی افراد به دنبال ایجاد محوریتی در مقابل جامعتین در وحدت اصولگرایان هستند، اگر بخواهند به بهانه افزایش ظرفیت، انشقاق در میان اصولگرایان به وجود آورند مخالفیم.»

حبیبی تاکید کرد: «موتلفه اسلامی فقط و فقط محور جامعتین را قبول دارد و با هر نوع محوریتی غیر از جامعتین مخالفیم.»

 

 

انتقاد شدید رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی از صدا و سیما

Posted: 27 Jul 2011 08:03 AM PDT

در واکنش به ناامنی های اجتماعی اخیر عنوان شد

جرس: با وجود تلاش رهبر جمهوری اسلامی برای سرپوش گذاشتن بر اختلاف نظرهای نهادهای قدرت و شکاف های موجود در حاکمیت، رییس قوه قضائیه در جدیدترین اظهارنظر خود به انتقاد شدید از  صدا وسیمای جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: «احساس ناامنی بدتر از خود ناامنی است و این احساس ناامنی بسیار خطرناک است، متاسفانه برخی از رسانه ها و حتی رسانه ملی به ایجاد این حس کمک کرده اند.»

 

 

به گزارش خبرآنلاین، صادق آملی لاریجانی، در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی افزود: «در مسئله جرم و بحث امنیت اجتماعی باید بررسی کرد که نقش دستگاه‌های برخورد کننده و نقش نهادها و دستگاههای پیشگیری کننده چقدر است. مسلم است که دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی‌ و امنیتی موظف هستند بعد از وقوع هر حادثه‌ای با آن برخورد کنند اما نباید فراموش کنیم دستگاه هایی هم هستند که می‌توانستند و می‌توانند از جرایم پیشگیری کنند اما کوتاهی می‌کنند. به عنوان مثال می‌خواهم از صدا و سیما گلایه کنم که به جای اینکه شما مطالبی را علیه قوه قضاییه پخش کنید و طوری جلوه بدهید که گویا تنها قوه قضاییه است که به وظایف خودش عمل نمی‌کند بررسی کند و ببیند که رسانه ملی در بحث فرهنگ سازی مربوط به پیشگیری از وقوع جرم چه کرده‌ است.»

 

 

وی تصریح کرد: « صدا و سیما بنا است که یک دانشگاه عمومی ‌باشد و فرهنگ سازی کند اما این فیلم‌های خارجی را که تمام آن کشتار و قتل و جنایت و فرار از زندان است مکرر پخش می‌کند، آیا این کار خودش آثار ناگواری ندارد؟ و یا وزارت ارشاد در فیلم‌هایی که برای پخش مجوز می‌‌دهد آیا فکر نمی‌کند که احساس ناامنی و بلکه علل اسباب ناامنی را فراهم می‌کند؟ آیا دانشگاهها و حوزه‌های علمیه برای فرهنگ‌سازی و پیشگیری از وقوع جرم هیچ وظیفه‌ای ندارند؟»

 

رییس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اظهار داشت: « تلاش‌های دوستانمان را در صدا و سیما زیر سؤال نمی‌بریم ولی توقع ما از یک دانشگاه عمومی ‌به تعبیر مرحوم امام بیش از اینهاست و توقع داریم خصوصاً در فیلم‌هایی که پخش می‌شود و در تأثیرات ناصحیحی که برخی فیلم‌ها بر جوانها و نوجوانها می‌گذارد دقت شود.»

 

 

آملی لاریجانی تاکید کرد: «متأسفانه راههای فرار از زندان به صورت مکرر در فیلمهای پخش شده وجود دارد و پخش می‌شود آن وقت یک مجرم که از زندان فرار می‌کند، می‌گوییم چرا فرار می‌کند و دیگر نمی‌گوییم که خودمان یادش داده‌ایم و یا به عنوان مثال در فیلم‌ها و حتی سریال‌ها وقوع قتل را آسان جلوه می‌دهیم. من مکرراً خانواده خودم را از نگاه کردن این فیلم‌ها منع کرده‌ام چون می‌بینم در برخی فیلم‌ها جوانی می‌آید، اسلحه‌ای می‌گذارد بر پیشانی و شقیقه دیگری و براحتی او را می‌کشد و بعد انگار که یک لیوان آب خورده باشد راهش را می‌کشد و می‌رود. تکرار این صحنه‌ها است که این مسائل را طبیعی جلوه می‌دهد. در حالیکه تمام امور هنری و فرهنگی کشور باید به نحوی به مسئله پیشگیری از جرم و امنیت اجتماعی کمک کنند نه اینکه همه آنها را فراموش کنند و بعد تنها وقتی حادثه‌ای رخ داد بگویند برخورد کنید.»

 

وی با اشاره به برخی حوادث و رخدادهای اجتماعی و بروز برخی ناامنی‌ها و انعکاس آن از سوی رسانه‌ها و جراید گفت: "صاحب‌نظران و رسانه‌ها باید با رعایت انصاف اعلام کنند که آیا قوه قضاییه در زمینه مقابله با اراذل و اوباش و اشرار و برخورد با ناامنی‌های اجتماعی به وظایف خودش عمل کرده است یا خیر، و بنده قاطعانه اعلام می‌کنم که در نگاه کلی، قوه قضاییه به وظایف خودش عمل کرده است و خصوصاً در بحث جرایم خاص، در یکی دو سال اخیر، همه مسئولان دستگاه قضایی برای برخورد با جرایم خاص و تشدید مبارزه با مجرمان خاص مثل قاچاقچیان موادمخدر، اشرار، مسلحانی که سرقت می‌کنند و یا به ناامنی جامعه کمک می‌کنند و متجاوزین به نوامیس مردم، بسیج شده‌اند."

 

رییس قوه قضائیه همچنین اظهار داشت: «دستگاه قضایی دستگاه تبلیغاتی نیست و بنای ما هم این نبوده که هر مطلبی که رخ می‌دهد از آن استفاده تبلیغاتی کنیم اما بار دیگر اعلام می‌کنیم که تمام تلاش این دستگاه قضایی و مسئولان آن پیگیری مبارزه با اشرار، اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت اجتماعی است.»

 

وی افزود: «از تمام کسانی که مدعی کُندی و یا برخورد نامناسب قوه قضاییه و یا عدم رسیدگی به پرونده‌های امنیت اجتماعی هستند می‌خواهیم چنین پرونده‌هایی را به دستگاه قضایی معرفی کنند. توقع داریم کسانی که ادعا می‌کنند پرونده‌هایی به درستی رسیدگی نشده است به ما معرفی و ما را مطلع کنند تا به دستگاه قضایی کمک کرده باشند و ما قطعاً از این مسئله استقبال می‌کنیم. البته بین شایعات و بین مطالب محکمه‌پسند هم فرق بسیار است و ممکن است زمانی کسی را به عنوان جانی در روزنامه‌ها مطرح کنند و بعد واقعاً دلیل به اندازه کافی برای محکمه نباشد و لذا هیچ فقیه و مجتهدی هم جرأت نمی‌کند در موردی که دلیل به اندازه کافی نباشد بر کسی حد جاری کند.»

 

آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: «برخی از رسانه‌ها و متأسفانه حتی رسانه ملی به ایجاد احساس ناامنی در جامعه کمک کرده‌اند و می‌دانیم که احساس ناامنی بدتر از خود ناامنی است و این احساس ناامنی ولو ناامنی واقعی هم نباشد بسیار خطرناک است و به نظر می‌رسد کسانی که بی‌جهت به این مسائل دامن می‌زنند و آن را بزرگ می‌کنند دچار یک اشتباه استراتژیک می‌شوند که این نه به نفع مصلحت عمومی‌ است و نه به نفع نظام و جامعه دینی ما است.»

وی افزود: « وقوع حتی یک جرم برای دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی‌ و امنیتی باید بزرگ و حساسیت‌برانگیز باشد و با آن برخورد شود. اما این مسئله با دامن زدن به بحث احساس ناامنی در جامعه تفاوت دارد و اگر به این مطلب توجه شود، حتماً مطبوعات و رسانه‌ها خودشان نیز خواهند فهمید که این کار، روند ناصحیحی است که پیش گرفته شده و چه بسا ممکن است که رسانه‌ها ناخواسته در دام کسانی بیفتند که قصدشان ناامن جلوه دادن فضای مملکت برای رسیدن به مقاصد دیگر است.»

 

 

جانشین سابق ولی فقیه در سپاه: کاری کنیم مطیع رهبری و ولایت انتخاب شود

Posted: 27 Jul 2011 07:49 AM PDT

جرس: جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: «مهم ترین خاکریز دفاعی که می تواند در مقابل هجمه و تهاجم فرهنگی، سیاسی، اجتماعی دشمن مقابله کند روحانیت است و ما باید انگیزه و نگاه جوان را به روحانیت عوض کنیم.»

 

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذوالنور  در همایش علماء و مبلغین استان زنجان گفت: «تهدیدکنندگان نظام جمهوری اسلامی ایران قبل و بعد از انقلاب تهدیدکننده از کشورهای مختلف غربی هستند و نوع تهدیدها متنوع و گسترده است و دشمن با راهبردها و تاکتیک های و شیوه های مختلف وارد میدان شده و هدف براندازی ایران را دارد و با انواع ترورهای مختلف در جهت براندازی نظام بوده که بیش از 16 هزار و 800 شهید در زمینه ترور بوده اند و در حال حاضر 124 رادیو دنیا با 12 زبان علیه تشیع و نظام جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می کنند.»

 

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه کشور افزود: «دشمن نه تنها با تهدید سخت وارد شده بلکه تهدید نرم را هم در دستور کار خود قرار داد و درصدد سست کردن باورهای اعتقادی و دینی مردم بود و رواج بهائیت و نحله های مختلف و شیطان پرستی در جامعه شیعه به خصوص نسل جوان بود.»

وی تصریح کرد: «ما برای بیدار کردن نسل جوان و جلوگیری از آسیب ها باید هوشیار باشیم لذا مهم ترین خاکریز دفاعی که می تواند در مقابل هجمه و تهاجم فرهنگی، سیاسی، اجتماعی دشمن مقابله کند روحانیت است و ما باید انگیزه و نگاه جوان را به روحانیت عوض کنیم.»

 

ذوالنور افزود: «ما باید مسائل سوسیالیسم و دموکراسی و شبهات دینی و تفاوت بین نظام غربی و حاکمیت دینی را به نسل جوان روشن و توجیه کنیم و نسبت به نیاز جوان و جامعه مسائل را مطرح کنیم و طرز بیان و شیوه طوری باشد که نسل جوان به این سمت و سو جذب شود.»

وی با اشاره به وقایع سال 88، گفت: «جوان اگر بصیرت و آگاهی لازم را نسبت به نظام داشته باشد هرگز مورد توطئه دشمن غربی قرار نمی گیرد لذا باید در این راستا جوان را با مسائل سیاسی و نظامی آشنا کنیم و جریان انحرافی را به آنها خوب معرفی کنیم.»

 

وی گفت: روشنگری جوان، جریان انحرافی را از بین می برد و با عملکرد دولت های قبلی و فعلی آشنا شود که هر کدام نقطه قوت و ضعفی داشتند و باید با جریان اصلاحات و اصولگرایان خوب آشنا شوند و سیاستها و هدفهای هر کلان را خوب بدانند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: 80 درصد کارهایی که دولت انجام می دهد منویات نظام است و این کارها و عملکردها جامعه را متحول کرده است و کینه دشمن را بیشتر کرده است.

 

ذوالنور گفت: ذهن جامعه را طوری درست کنیم که انتخاب اصلح را داشته و کسی را که مطیع رهبری و ولایت است و منافع مردم را در نظر دارد، انتخاب شود.

مصباح یزدی: برخی پیمان خود را فراموش و مانند دشمن عمل می کنند

Posted: 27 Jul 2011 07:30 AM PDT

جرس: مصباح یزدی،رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني، در واکنشی جدید و انتقادی به جریان نزدیک به مشایی گفت: «چه مرضي داريد با كساني كه حقه‌بازند و با خارج در ارتباط هستند، مشورت مي‌كنيد؟»

 

 

به گزارش خبرگزاري فارس، آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي در ديدار مسئولان، فرماندهان، مديران و استادان دانشگاه امام حسين، مراكز كوثر امام علي، نيروي هوا فضاي سپاه، نيروي دريايي سپاه شركت‌كننده در طرح بصيرت‌افزايي اظهار داشت:  «برخي افراد در برخي شرايط عهد و پيمان‌ها را فراموش مي‌كنند و رفتارهايي را انجام مي‌دهند كه شبيه رفتار دشمنان است و فعاليت‌هايي انجام مي‌دهند كه از عهده دشمن برنمي‌آيد و اگر دشمن بخواهد انجام دهد بايد با كمك آنها انجام دهد.»

 

مصباح يزدي با بيان اينكه استقامت براي انسان‌هاي فداكار از ارزش فراواني برخوردار است، گفت: «كساني كه از جان، مال و ناموس خود در جبهه‌ها گذشتند و سينه‌هاي خود را در برابر سر نيزه‌هاي شاه سپر كردند و در صحنه‌هاي مختلف فداكاري كرده زنداني و شكنجه شدند چنين كساني در آخر كار تغيير مسير دادند.»

وي افزود: «شايد شرح حال آنها اين باشد كه اي كاش از روز اول نيامده بوديم و زحمت‌ها، شكنجه‌ها و تبعيدها را بيهوده تحمل كرديم چراكه ثروت و مقام از راه ديگر نيز مي‌توان كسب كرد ولي اين امر خطر بزرگي براي اهل ايمان محسوب مي‌شود.»

 

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني، تاكيد كرد: «بايد با خداوند به درستي و صداقت رفتار كرد برخي افراد مي‌گويند ما اهل انقلاب و امام هستيم كدام امام جاسوسي مي‌كرد، كدام امام دست در دست مخالفان دارد، كدام امام به اهل بيت فحش مي‌دهد و عزاداران سيد الشهدا را مي‌كشد.»

وی گفت: «نمي‌توان سر خدا را كلاه گذاشت و به حقه‌بازي پرداخت چراكه اين جهان عالم امتحان و آزمايش است و تقلب فايده‌اي ندارد و اگر بخواهيم در دام آنها گرفتار نشويم بايد با خداوند صاف و صادق باشيم.»

 

مصباح یزدی همچنین افزود: «اگر در مكاني لغزش كرديم سعي كنيم به سرعت بازگرديم حرف‌هاي افراد حقه باز را گوش ندهيم و در جلسات آنها شركت نكنيم.»

وی اظهار داشت: «چه مرضي داريد كه با كساني كه حقه‌بازند و با خارج در ارتباط هستند با آنها مشورت مي‌كنيد و در ابتدا اقرار مي‌كنند كه قصد فهم نظر آنها را داشتم.»

وي با بيان اينكه نبايد با هركسي معاشرت كرد، تاكيد كرد: در انجام وظايف محكم و پا برجا باشيم.

 

مصباح یزدی با بیان اینکه «براي هر باطلي جواب وجود دارد»، گفت: «بايد شناخت خود را تكميل كنيم راه امام و جانشينان به طور شايسته بشناسيم و خود را براي عمل آماده كنيم نه اينكه به بهانه دين هوس‌هاي خود را اعمال كنيم و اين امر عاقبت خوبي ندارد .»
 

ازدواج مجدد سخت تر شد

Posted: 27 Jul 2011 07:16 AM PDT

حذف ماده 23 لایحه حمایت از خانواده

 

جرس: درپی فشار افکار عمومی و پیگیری های اعتراضی مدافعان حقوق زنان و کنشگران مدنی، ماده 23 لایحه حمایت از خانواده که مربوز به شرط ازدواج مجدد بود، از این لایحه حذف شد.

 

 

به گزارش خبرآنلاین، موسی قربانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس  ضمن بیان آخرین تصمیمات این کمیسیون خبر داده که قرار شده است ماده 23 لایحه حمایت از خانواده حذف شود

ماده 23 لایحه حمایت از خانواده به مرد اجازه ازدواج مجدد را با 9 شرط می‌داد که شامل رضایت همسر اول، عدم قدرت همسر اول به ایفای وظایف زناشویی، عدم تمکین زن از شوهر پس از صدور حکم الزام به تمکین وی، ابتلای زن به جنون یا امراض صعب‌العلاج و محکومیت قطعی زن در جرائم عمدی به مجازات حبس بیش از یک سال یا جزای نقدی که بر اثر عجز از پرداخت به بازداشت بیش از یک سال تبدیل می‎شود، ابتلای زن به هرگونه اعتیاد مضر که به تشخیص دادگاه به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد کند، سوء رفتار یا سوء معاشرت زن به حدی که ادامه زندگی را برای فرد غیرقابل تحمل می‌کند، ترک زندگی خانوادگی از طرف زن به مدت بیش از 6 ‌ماه، عقیم بودن زن و غایب شدن زن به مدت بیش از یک ‌سال، است که بر اساس آن مرد اجازه ازدواج مجدد را داشت.

قربانی همچنین گفته است که طرح پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دوباره کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار گرفته چون اعضای این کمیسیون معتقدند  طرح مزبور در کاهش وقوع جرم بسیار مفید باشد.

 

وی گفته است که لایحه حمایت از خانواده در آینده‌ای نزدیک در مجلس مطرح خواهد شد.

 

پگاه آهنگرانی و مهناز محمدی آزاد شدند

Posted: 27 Jul 2011 07:05 AM PDT

جرس: پگاه آهنگرانی و مهناز محمدی، هنزمندان بازداشت شده، امروز با قید وثیقه آزاد شدند.

 

به گزارش منابع خبری جرس، پگاه آهنگرانی، بازیگر سینما، پس از 17 روز حبس امروز چهارشنبه 5 مردادماه به قید وثیقه آزاد شد.

 

مهناز محمدی، فیلمساز و مستندساز کشور نیز امروز در برابر منزل مسکونی اش، آزاد شد. این درحالی بود که جمعی از بستگان و هنرمندان (ازجمله پرویز پرستویی) در برابر زندان اوین، منتظر آزادی وی بودند.

آزادی آهنگرانی و محمدی در پی واکنش هنرمندان، خانه سینما، و اعتراض افکار عمومی در داخل و نیز واکنش تند برخی  شخصیت های حقیقی و حقوقی  فرهنگی و سیاسی در خارج، به وقوع پیوست.

مصطفی تاج زاده به بند متادون اوین منتقل شد

Posted: 27 Jul 2011 06:45 AM PDT

جرس: مصطفی تاج زاده، عضو ارشد جبهه مشارکت و ستاد میرحسین موسوی، به بند متادون زندان اوین منتقل شد.

 

به گزارش کلمه، سید مصطفی تاج زاده، از شاکیان پرونده کودتای انتخاباتی همکاران سردار مشفق، روز سه شنبه به بند متادون زندان اوین منتقل شد.

 

بند متادون، محل سابق نگهداری زندانیان سیاسی زن بوده است . این بند محدودیت های بیشتری را برای این زندانی سیاسی از جمله عدم استفاده از هواخوری عمومی زندان و قطع ارتباط کامل با دیگر زندانیان به همراه خواهد داشت.

 

 تاج زاده که از بیماری آرتروز گردن، نقرس، و مشکلات گوارشی در  رنج است  با هم اتاق سابق خود که تحت فشارهای وارده دچار مشکلات و بحران های روحی شدید شده و مستحق آزادی است، به محل جدید منتقل شده است.

گفتنی است مقام های مسئول قضایی و امنیتی با بی توجهی کامل نسبت به سلامت تاج زاده، تجویز پزشکان متخصص مبنی بر حداقل بیست جلسه فیزیوتراپی را نادیده انگاشته و طی هفته جاری فشارهای بیشتری را به رییس ستاد انتخابات وزارت کشور در دوران خاتمی اعمال کرده اند.

این انتقال در آستانه سالگرد پس از مرخصی ۵ ماهه اش و پس از تحمل یکسال حبس در شرایط قرنطینه و ایزوله صورت گرفته است.