جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


جان باختن یکی از اعضای تیم قایقرانی زنان ایران

Posted: 16 Jul 2011 08:11 AM PDT

جرس: یکی از زنان ملی‌پوش قایق‌رانی ایران، به علت واژگونی قایق خود در سد شهر چایی در ارومیه در روز جمعه، جان باخته است.

 

به گزارش رادیو کوچه به نقل از ایسنا، زهرا فرجی قایق‌ران ملی پوش آذربایجان غربی روز جمعه به هم‌راه یکی دیگر از هم تیمی‌های خود رویا عباسی در اثر واژگونی یک دست‌گاه جت‌اسکی در سد شهر چایی ارومیه دچار حادثه شدند .  در این سانحه، رویا عباسی با کمک مردم بومی منطقه‌ی سیلوانا نجات پیدا کرد اما با وجود جست‌جوها هنوز پیکر زهرا فرجی پیدا نشده است.

پس از این حادثه اکیپ‌های امداد و نجات، در محل وقوع حادثه حاضر شده و از ظهر جمعه تاکنون به جستجوی خود ادامه داده‌اند؛ اما اثری از زهرا فرجی کشف نشده است.

 مدیر کل تربیت بدنی آذربایجان غربی اکیپ غواصی از ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی جهت کمک برای پیدا کردن پیکر این ملی‌پوش ایرانی درخواست کرده است.

نسرین ستوده پس از 8 ماه با مادرش ملاقات کرد

Posted: 16 Jul 2011 07:54 AM PDT

جرس: نسرین ستوده، وکیل مدافع حقوق بشر پس از هشت ماه با مادرش ملاقات کرد.

 

رضا خندان، همسر ستوده  خبر داد که «امروز شنبه نسرين پس از 8 ماه موفق شد با مادرش ملاقات كند. سالن ملاقات به دليل شرايط نامطلوب (پله‌هاي زياد) امكان ملاقات را از افراد معلول و مسن سلب كرده  و مادر نسرین تا امروز نتوانسته بود حتي ملاقات كابيني برود.»

همسر ستوده با شوق آفرین بودن این دیدار توضیح داده است: «امروز يك ملاقات حضوري داشتيم و ديدار مادر پس از 8 ماه حسابي اشك شوق نسرين را درآورد.»

نسرین ستوده، وکیلی که بیش از 10 ماه  در زندان اوین در حبس است، علاوه بر دیدار مادر موفق به ملاقات نیما و مهراوه، پسر 4 ساله و دختر 11 ساله اش نیز شده است؛ خندان می‌گوید: «نسرین انتظار ديدار بچه‌ها را هم نداشت.»

وی امروز را «یک روز خوب» توصیف می کند و می گوید: «جاي همه‌ي دوستان خالي بود.»

نسرین ستوده، وکیل بسیاری از فعالان سیاسی، مطبوعاتی و کنشگران مدنی و نیز وکیل کودکان و نوجوانان، از شهریورماه 1389 در بازداشت غیرقانونی است. وی با وجود داشتن دو فرزند خردسال و مادریبیمار هنوز امکان استفاده از مرخصی نداشته است.

گزارش تصویری - مراسم چهلم مهندس عزت و هاله سحابی

Posted: 16 Jul 2011 07:34 AM PDT

 

 

 

 

 

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: طرح روسیه بازگشت به نقطه اول است

Posted: 16 Jul 2011 07:27 AM PDT

جرس:رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهاد روسیه مبنی بر رویکرد " گام به گام " برای حل موضوع هسته‌ای ایران را بازگشت به نقطه اول دانست .

 

به گزارش خانه ملت، "علاءالدین بروجردی" درباره پیشنهاد روسیه مبنی بر رویکرد " گام به گام " برای حل موضوع هسته‌ای ایران، گفت: باید از نگاه مثبت روسیه به خروج از بن بستی که کشورهای غربی بوجود آورده‌اند، قدردانی کرد.‌ این نگاه از نظر ما مثبت تلقی می‌شود؛ اما نکته آن است که ما پاسخ سئوال‌های غرب و آژانس را از مدت‌ها قبل داده‌ایم.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان آنکه درطرح مدالیته به سوالات آژانس پاسخ داده شده است، اظهار کرد: آژانس هم آن زمان به صورت رسمی و قطعی پاسخ‌های ایران را تایید کرد.

بروجردی اتخاذ رویکرد "گام به گام" را بازگشت به نقطه اول دانست و تصریح کرد: بازگشت به نقطه اول نمی‌تواند راه درستی باشد؛ اما اینکه یکبار دیگر کشورهای غربی پاسخ سوالات آژانس را مرور کنند به حافظه آنها کمک می‌کند تا به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته ای ایران پی ببرند.

"سرگئی لاوروف"‌ وزیر خارجه روسیه پس از گفت‌وگو با "هیلاری کلینتون" همتای آمریکایی خود در واشنگتن پیشنهاد داد تا با اتخاذ رویکرد "گام به گام" در برابر برنامه هسته ای ایران، تهران بتواند به پرسش‌ها در این باره پاسخ دهد و غرب نیز مرحله به مرحله تحریم‌ها را متوقف کند.


 

رامبد جوان: ده‌نمکی اول عذرخواهی کند بعد فیلم بسازد

Posted: 16 Jul 2011 07:14 AM PDT

جرس: رامید جوان بازیگر سینما و تلویزیون گفت: «آقای ده‌نمکی از دید من و خیلی‌های دیگر، این قدر چهره‌ی تکلیف‌روشنی بود که فکر می‌کردم اگر این آدم قرار است از موقعیّت خشن سیاسی اش تبدیل شود به یک آرتیست و هنرمند، باید از آنهایی که آزارشان داده عذرخواهی کند. این حرف من اصلاً سیاسی نیست و کاملاً اجتماعی است. نمی‌شود اینقدر در سیاست شیطنت کرد، بعد آمد در سینما و گفت من آدم فرهنگی بودم.»

 

ماهنامه سینمایی بیست و چهار، در شماره اخیر خود گفت‌وگوی سه نفره‌ی رامبد جوان و زوج هنرمند سینما، بهاره رهنما و پیمان قاسم‌خانی را درج کرده است. جوان و جوان در این گفت و گو به نقد مسعود ده‌نمکی و همکاری قاسم خانی با وی می‌پردازند.

در زیر بخشی از این گفت‌وگوی سه نفره را می‌خوانید:

 

بهاره رهنما: سابقه آشنایی شما دو تا به کجا برمی‌گردد؟
پیمان قاسم‌خانی: مشاور فیلم اخراجی‌ها بودم که رامبد آمد و یقه‌ام را گرفت.
رهنما: چرا مشاور آن کار بودی؟
قاسم‌خانی: سؤال بعدی لطفاً...
رهنما: نه جواب بده، چرا رفتی؟ البتّه کار رامبد قشنگ بود که آمد و دوستانه گفت که نباید این کار را می‌کردی...
قاسم‌خانی: همچین دوستانه هم نبود...
رامبد جوان: اتّفاقاً خیلی هم خصمانه بود.
قاسم‌خانی: سؤال بعدی لطفاً...
رهنما: تو فکر می‌کردی ممکن است آقای ده‌نمکی فیلم خوبی بسازد و آن گذشته کمی تغییر کند، نه؟
قاسم‌خانی: من ده‌نمکی شلوغ و جنجالی این روزها را نمی‌شناسم. ده‌نمکی آن روزها آدم دوست‌داشتنی و محجوبی بود. هنوز هم روی حرفم هستم که ایده‌ی اوّلیّه‌ اخراجی‌ها کاملاً ایده‌آل و در جهت ذهنیّتم بود و گرنه نمی‌رفتم سراغش. آن فیلم می‌توانست فیلم خیلی بهتری شود. ما سر آن فیلم به توافق نرسیدیم، آن هم به دلایل سلیقه‌ای و نه دلایل سیاسی.
جوان: یقه گرفتن من هم نکته دارد. من نه سیاسیم نه مطالعات سیاسی دارم. در حدّ یک شهروند خیلی عام سیاست را می‌فهمم. من مثل کسی هستم که با بدیهیّات سیاست آشناست و واکنشهایش هم در حدّ همان بدیهیّات است. آقای ده‌نمکی از دید من و خیلی‌های دیگر، این قدر چهره‌ی تکلیف‌روشنی بود که فکر می‌کردم اگر این آدم قرار است از موقعیّت خشن سیاسیش تبدیل شود به یک آرتیست و هنرمند، باید از آنهایی که آزارشان داده عذرخواهی کند. این حرف من اصلاً سیاسی نیست و کاملاً اجتماعی است. حرف من با پیمان این بود که چرا قبل از اینکه این اتّفاق بیفتد داری با او کار می‌کنی. نمی‌شود اینقدر در سیاست شیطنت کرد، بعد آمد در سینما و گفت من آدم فرهنگی بودم. راستش اینها خیلی با هم منافات دارد. دلخوری من این بود که پیمان قاسم‌خانی که آدم حرفه‌ای این سینماست دارد این آدم را حمایت می‌کند و باعث می‌شود او جزو فیلمسازان تراز اوّل شود.
قاسم‌خانی: من ترجیح می‌دهم که آن آدم ابزار شیطنتش را کنار بگذارد و بیاید سراغ سینما.
جوان: ابزارش را از دست داده بود که آمد سراغ سینما چون نیاز بود سوئیچ کند روی یک موضوع دیگر. من معتقدم باید می‌گفتیم عذر بخواهد بعد وارد میدان شود.
رهنما: حرف درستی است...

اظهارات وزیر اطلاعات؛ اعتراف دوباره به حیات جنبش سبز

Posted: 16 Jul 2011 06:43 AM PDT

نیلوفر زارع
جرس: وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در تازه ترین اظهار نظر خود به ناتوانی حکومت در سرکوب جنبش سبز اذعان کرده است. "حیدر مصلحی" گفته که وزارت اطلاعات در مقطعی خاص از توجه به آن چه وی "جریان فتنه" نامیده غلفت کرده و در نتیجه این جریان دوباره به صورت لایه‌ای در حال فعالیت است. اظهارات او تازه ترین گواه از سردرگمی مقام های جمهوری اسلامی است که طی یکسال و نیم اخیر بارها از پایان یافتن جنبش سبز خبر داده اند و دوباره ناگزیر از ادغان به حیات آن شده اند.

 

اذعان به حیات جنبش


سخنان اخیر وزیر اطلاعات درباره جنبش سبز دربردارنده پیام های توامان است. این سخنان می تواند زمینه سازی برای دور تازه ای از سرکوبهای سیاسی باشد اما بیش از هر چیز بیانگر اشتباه استراتژیک نهادهای امنیتی در ارزیابی وضعیت جنبش دموکراسی خواهی ایران است. بسیاری از مقام های امنیتی و سیاسی پیشتر مدعی بودند که اگر رهبران جنبش سبز تحت بازداشت قرار بگیرند امکان ادامه حیات برای جنبش سبز میسر نخواهد بود. اکنون با گذشت بیش از 150 روز از حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان، بلندپایه ترین مقام امنیتی ایران بطلان این تحلیل را در تریبون نمازجمعه اعلام کرده است. او با تفکیک میان «سران فتنه» و «هادیان فتنه»، گفته است: «به دلیل غفلتی که ما در یک مقطع خاص انجام دادیم ، این فتنه باز سر برافراشت و طی جلسات، بحث و گفت‌وگوهایی در حال زنده کردن همان مباحث هستند." او همچنین با ادبیات خاص حکومت، تلاش های متنوع جنبش سبز برای تحقق مطالبات دموکراسی خواهانه را توطئه های امنیتی ارزیابی کرده و افزوده است: " فتنه همچنان در ابعاد مختلف طراحی‌هایی می‌کند تا ضربه‌های خود را بزند و در این بین باید سران و هادیان فتنه را مورد توجه قرار داد؛ چرا که این‌طور نیست که فقط فتنه یک لایه داشته باشد. فتنه بغیر از لایه‌ای که ما آن را در رسانه‌ها می‌بینیم ابعاد دیگری دارد و می‌خواهد کنه و بنه نظام را هدف قرار دهد. بنابراین باید آن را مورد توجه قرار داد. در واقع فتنه یک بخش بیرونی و یک بخش داخلی دارد."


ادعاهای بدون سند


وزیر اطلاعات در اظهارات اخیر خود منظورش از یک دوره غفلت نهادهای امنیتی در سرکوب جنبش سبز را روشن نکرده است اما از دید ناظران اشاره وی به تمرکز چندماه اخیر وزارت اطلاعات بر تیم محمود احمدی نژاد بوده که محافظه کاران منتقد دولت تعبیر" جریان انحرافی" را درباره آن به کار می برند. بسیاری از چهره های نزدیک دولت در جریان برخوردهای امنیتی طی ماه های گذشته بازداشت شده یا زیر ذره بین قرار گرفته اند. ماجرای عزل مصلحی توسط احمدی نژاد و ابقای مجدد او توسط آقای خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در فروردین ماه گذشته خود یکی از پرتنش ترین صحنه های جنگ قدرت در ساختار جمهوری اسلامی بود با این حال وزیر اطلاعات اکنون این مسایل را " مسایل فرعی" می نامد. او حتی مدعی شده که پرداختن به این مسایل توسط وزارت اطلاعات نتیجه برنامه ریزی جنبش سبز بوده و از همین رو نیز گفته است :" باید دانست در فتنه‌ ۸۸ و پس از آن یکی از مسائلی که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری کرد این بود که مسائل فرعی جایگزین مسائل اصلی شود."

ادعاهای بدون سند او درباره جنبش سبز تازگی ندارد. او سال گذشته ادعای حیرت آور دریافت 17 میلیارد دلار کمک مالی رهبران جنبش سبز از قدرت های غربی برای براندازی نظام را طرح کرد که با واکنش شدید چهره های ارشد جنبش روبرو شد. دیگر موضع گیری حیرت آور او مربوط به سخنانش پس از راهیپمایی صدها هزار نفری هواداران جنبش سبز در 25 بهمن ماه سال گذشته بود که برای پاک کردن صورت مساله گفت: شلوغی خیابان های تهران در این روز به دلیل خرید شب عید مردم بوده است.


توهم مرگ جنبش
سرخوشی ناشی از احساس غلبه بر جنبش سبز را بسیاری از چهره های حامی حکومت در ماه های اخیر ابراز کرده اند. اظهارات آنها مبتنی بر کلیشه های رایج تبلیغاتی بوده که در پس آن نوعی تلاش برای احیای اعتماد به نفس حکومت دیده می شود. ادعای پایان یافتن اعتراض های جنبش سبز به طور مشخص پس از برگزاری تجمع های فرمایشی و سازماندهی شده نهم دی ماه 1388 و 22 بهمن ماه همان سال در تریبون های حکومتی تبلیغ و ترویج شد. وزیر اطلاعات خود در 29 اردییهشت ماه سال 1389 گفته بود:" وضعیت فتنه با سرکوبی که ایجاد شد به پایان راه رسیده است."

برخی وابستگان تندرو حکومت نظیر "احمد خاتمی" امام جمعه موقت تهران،"علیرضا پناهیان" مدرس حوزه و "مجتبی ذوالنور" جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران هم در اظهارات متعدد مدعی پایان یافتن جنبش اعتراضی شده بودند. خاتمی روز 9 دی ماه سال 1388 را روز مرگ فتنه گران نامیده بود، پناهیان پس از راهپیمایی 22 بهمن همان سال گفته بود که سران فتنه با حضور مردم محو می شوند و "مجتبی ذوالنور" پس از راهیپمایی سبزها در 25 بهمن سال گذشته ادعا کرد:" اگر فتنه گران در خیابان ها عرض اندام کنند زیر پای مردم له و نابود خواهند شد."

امتداد این رجز خوانی های سیاسی در سخنان اردیبهشت ماه گذشته "اسماعیل احمدی مقدم" فرمانده نیروی انتظامی نیز نمایان بود. او گفته بود:" فتنه در كشور براي هميشه خاموش شده است و فتنه سبز هيچ‌گونه ظرفيت اجتماعي و مردمي در سطح كشور ندارد و برای همیشه خاموش شده است."


آتش زیر خاکستر!

رجزخوانی های تبلیغاتی درباره مرگ جنبش سبز و پایان یافتن اعتراضها نتوانسته احساس امنیت خاطر را به حامیان حکومت برگرداند. آنها حتی سردرگمی خود در مواجهه با جنبش سبز را کتمان نمی کنند. یکی از مهم ترین جلوه های اعتراف به پویایی جنبش سبز آبان سال گذشته توسط "احمد جنتی" دبیر شورای نگهبان ابراز شد. او با تعابیر خاص حکومتی گفت:" فتنه گران و دشمنان بیکار ننشسته اند و اینها آتش زیر خاکستر هستند و ما باید بیدار باشیم." چهره های تندرویی چون او مدام هشدار می دادند که پایان دادن به اعتراض ها تنها در صورت دستگیری رهبران جنبش مسیر خواهد بود. در تجمع های سازماندهی شده حکومتی نیز شعارهای سردر می داده می شد که شرط زمین گیر شدن جنبش را دستگیری رهبران آن معرفی می کرد.


شکست استراتژیک

برای مدتی طولانی اختلاف نظری اساسی درباره عواقب دستگیری رهبران جنبش میان نهادهای تصمیم گیر حکومت وجود داشت. گروهی معتقد بودند که دستگیری آنها باعث افزایش محبوبیت شان میان افکار عمومی می شود و گروهی دیگر باور داشتند که آزاد بودن این رهبران زمینه گسترش اعتراض ها را فراهم می کند.
حصر رهبران جنبش سبز پس از اعتراضهای گسترده سبزها در 25 بهمن ها سال گذشته محصول تصمیم مستقیم آقای خامنه ای بود. مقام های امنیتی و قضایی پیش از حصر این چهره ها گفته بودند که چنین اقدامی تنها در صورت تایید رهبری قابل اجرا خواهد بود. از دید ناظران وضعیت حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان نشانه ای بارز از سردرگمی و بلاتکلیفی حکومت در برخورد با جنبش سبز است. آنها انتظار داشتند که حصر این افراد به خاموش شدن شعله جنبش اعتراضی ایران بیانجامد؛تحلیل خوش بیانه ای که پس از گذشت 5 ماه بطلان آن بر بلندپایه ترین مقام امنیتی هم آشکار شده است. اظهارات وزیر اطلاعات درباره تحرک جنبش سبز در شرایط عدم دسترسی به رهبران جنبش در واقع بر ملا کننده یکی از عمده ترین شکست های تحلیلی حکومت در برخورد با مخالفان است. آنها پس از گذشت بیش از دو سال سرکوب مداوم کنشگران جنبش اعتراضی کماکان نگران تحرک این جنبش هستند با این حال چنان که از سخنان وزیر اطلاعات پیداست هنوز تنها راه چاره را در تمسک به ابزارهای سرکوب می دانند.

 


حسین شریعتمداری: شورای نگهبان دروازه بان نظام است

Posted: 16 Jul 2011 05:34 AM PDT

جــرس: نماینده رهبری و مدیرمسئول روزنامه کیهان، ضمن دفاع از نظارت استصوابی و جایگاه نهاد انتصابی و فراقانونی شورای نگهبان، ادعا کرد "این شورا دروازه بان مراکز تصميم ساز و سياست پرداز نظام است و اين شورا مانع از فريب مردم توسط افراد فاقد صلاحيت می شود و از سوی ديگر با پيشگيری از ورود اين افراد به مراکز حساس نظام، امنيت کانون های تصميم ساز و سياست پرداز نظام را تضمين می کند."


به گزارش کیهان، حسين شريعتمداری، مديرمسئول این روزنامه که پنج شنبه شب (٢٣ تیرماه) به دعوت هيئت فاطميون اهواز در اجتماع گروهی از لباس شخصی ها حضور يافته بود،
 با انتقاد از کسانی که اصرار دارند شرايط کنونی کشور را "بحرانی" معرفی کنند، جمهوری اسلامی را الگوی قیامهای منطقه خواند و گفت "شرايط کنونی کشور به اين علت که امروزه جمهوری اسلامی پرچمداری خيزش های منطقه را برعهده دارد، بسيار حساس است و اين حساسيت برخاسته از اوج اقتدار است و در حالی که آمريکا و متحدانش نگرانی توأم با اضطراب خود از جلوداری ايران در انقلاب های اسلامی منطقه را انکار نمی کنند، شماری از پياده نظام از نفس افتاده آنها اصرار دارند حساسيت ناشی از جايگاه و نقش برجسته ما در معادلات منطقه ای و جهانی را «بحران» معرفی کنند و توضيح نمی دهند که اگر دچار بحران شده ايم چرا دشمنان بيرونی جيغ بنفش می کشند؟! و نتانياهو با عصبانيت فرياد می کشد که در خاورميانه به هر طرف نگاه می کنيم، خمينی و خامنه ای را می بينيم."


مديرمسئول روزنامه کيهان، بدون اشاره به سوریه و لیبی، پیرامون تحولات منطقه سخن گفت و موقعیت مصر، يمن، تونس، مراکش، اردن و آل سعود را متزلزل خواند و گفت "با توجه به اين شرايط آيا به نظر شما، رابرت گيتس حق ندارد که از مديريت هوشمندانه تحولات منطقه توسط رهبری ما عصبانی باشد و از تبديل خاورميانه به عقبه استراتژيک جمهوری اسلامی سخن بگويد؟"


نماینده رهبر جمهوری اسلامی و مديرمسئول کيهان، از "اوج اقتدار کنونی نظام" سخن گفته و مدعی شد "در اين حال و هوا، گروهها و جريان هایی نظير فتنه گران ۸۸ و جريان انحرافی بسيار حقيرتر و بی مقدارتر از آنند که بتوانند به اهداف شوم خود دست پيدا کنند. گروه انحرافی به خودی خود قد و قواره ای ندارد ولی متاسفانه در کانون قدرت نفوذ کرده و از منابع ثروت بهره می گيرد."


حسین شريعتمداری بدون اشاره به اینکه مقامات امنیتی و نظامی مدام از "خطرات جنبش سبز" سخن می گویند مدعی شد "سران فتنه چوب کبريت های مصرف شده ای هستند که مثلث آمريکا و اسرائيل و انگليس آنها را با توهم آتش افروزی در ايران از قوطی بيرون کشيده و آتش زده اند و امروزه مانند همه چوب کبريت های سوخته از خاصيت افتاده اند و البته نبايد از اين نکته غافل بود که ممکن است دشمن قوطی کبريت های ديگری نيز در آستين داشته باشد."


مدیر مسئول کيهان با اشاره به اظهارات برخی فعالان اصلاح طلب برای حضور احتمالی در انتخابات آتی کشور، ادعا کرد "يکی از مضحک ترين اظهارات برخی از عوامل فتنه در اين روزها، شرط گذاری برای حضور در انتخابات است، دقيقا مانند آن که کفش دزد برای پيش نماز شدن خود شرط و شروط تعيين کند! آنها به خوبی می دانند بايد به جرم وطن فروشی، همکاری مستقيم با سرويس های اطلاعاتی آمريکا و اسرائيل و انگليس که اسناد آن موجود است و به خاطر جنايت های فراوانی که مرتکب شده اند در انتظار مجازات های سنگين باشند و شرط گذاری آنها به يقين نوعی فرار به جلوست و با هدف به فراموشی سپردن جنايات خويش صورت می پذيرد."


مديرمسئول کيهان مدعی شد "فتنه و انحراف در آغاز شکل گيری، نشانه هايی از خود بروز می دهد که با رصد کردن اين نشانه ها به آسانی می توان فتنه گران و منحرفان را قبل از ورود آنان به فاز عملياتی، شناسايی کرد... برخی از شاخصه ها برای کشف کانون های فتنه و انحراف نیز «انگاره سازی»، «ائتلاف ناهمگن ها»، «پيوندهای پشت صحنه»، «جنگ تابلوها»، «تفاوت تابلوها و شناسنامه ها» هستند."


این چهره امنیتی به زعم خود به نمونه هايی از "مصاديق ترفندها در عرصه سياسی کشور و کليد کشف آنها" پرداخت و گفت "اين روزها شاهد تحرک برخی از جريانات فتنه گر و منحرف برای حضور در انتخابات مجلس نهم هستيم و افزود؛ ابتدا بايد توجه داشت که ترانه دو صدايی اين جريان ها درباره شرکت يا عدم شرکت در انتخابات يک طرح فريب است. آنها با همه توان پای صندوق های رأی می روند و در انتخابات شرکت می کنند، چرا که برخلاف آنچه به دروغ اعلام می کنند، از سلامت انتخابات اطمينان کامل دارند بنابراين فرصت حمايت از نامزدهای همسو با خود را از دست نمی دهند. مديرمسئول کيهان ادامه داد؛ جريان های فتنه گر و منحرف اين روزها برای حضور در انتخابات حرکتی چند سويه را آغاز کرده اند. ابتدا می کوشند، افرادی را که کمتر شناخته شده اند و به قول خودشان از نظر سابقه بيرونی «سفيد» هستند، به ميدان بفرستند تا رد صلاحيت نشوند و دوم، معرفی تعداد قابل توجه از افرادی که می دانند رد صلاحيت خواهند شد. معرفی اين عده با هدف رد صلاحيت آنها و سپس تبليغات خارجی روی آن صورت می پذيرد. از اين عده در ضمن به عنوان پشتوانه برای گروه اول استفاده می شود تا به گمان آنها، نظام برای پرهيز از فراوانی رد صلاحيت شده ها، به پذيرش صلاحيت گروه اول تن بدهد! که صد البته خيالی خام است و شورای نگهبان نشان داده که از قانون عدول نمی کند و محور سوم؛ معرفی افراد شناخته شده ای از ميان برخی مسئولان سابق در دولت های کارگزاران و اصلاحات است که در جريان فتنه ۸۸ موضع صريحی نداشته اند."


شريعتمداری ادعا کرد "سکوت برخی افراد شناخته شده در فتنه ۸۸ به مفهوم و معنای همراهی با فتنه آمريکايی-اسرائيلی ۸۸ است و اين افراد صلاحيت نامزدی مجلس را ندارند. کسانی که در مقابل اهانت به امام، همراهی با اسرائيل و آمريکا، اهانت به ساحت مقدس امام حسين، ائتلاف با منافقين و بهايی ها و سلطنت طلب ها و دهها جنايت ديگر ساکت بوده اند چگونه انتظار دارند به مجلسی که عصاره فضيلت های ملت است راه يابند؟"


عدم رسیدگی پزشکی به زانیار مرادی، زندانی کرد

Posted: 16 Jul 2011 05:42 AM PDT

 جرس:  مسئولین زندان از درمان بیماری زانیار مرادی زندانی کرد محکوم به اعدام ممانعت به عمل می‌آورند. 

 به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی محکوم به اعدام که در زندان به بیماری «فتق » دچار شده است بار‌ها تقاضای معالجه در بیمارستان را به مسئولین ارائه داده است که تا کنون با کارشکنی ایشان درمان این زندانی بتاخیر افتاده است. 

زانیار مرادی به همراه لقمان مرادی دو زندانی سیاسی کرد هستند که به اتهام ترور فرزند امام جمعه مریوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند، اتهامی که این دو زندانی پس از انتقال به زندان رجایی شهر در رنجنامه‌ای آن را مردود دانستند.

علم‌الهدی: انتخابات آتی مصیبت‌بارترین انتخابات تاریخ انقلاب خواهد بود

Posted: 16 Jul 2011 04:32 AM PDT

حامیان ولایت فقیه از کاربرکنار می شوند

جــرس: امام جمعه مشهد انتخابات پیشِ‌روی نظام (مجلس نهم) را "مصیبت‌بارترین انتخابات طول تاریخ انقلاب" پیش‌بینی كرد و مدعی شد: در این انتخابات تمام جریان‌ها حتی اصلاح طلبان با لباس و آرم اصولگرایی وارد عرصه سیاسی می‌شوند.


این روحانی محافظه کار عضو خبرگان، بدون اشاره به حاکمیت و رواج دروغ و تقلب و بیعدالتی و فقر و سوء مدیریت در کشور، اظهار عقیده کرد "بی‌بندوباری، تحجر و قدرت‌طلبی" مثلث خطرناكی برای انقلاب است.


به گزارش فارس، احمد علم الهدی شامگاه جمعه در همایشی تحت عنوان «مكتب امام و اصولگرایی راستین»، که در مركز همایش‌های صدا و سیمای استان خراسان رضوی و در جمع تعدادی از اصولگرایان استان‌های خراسان برگزار شد، اظهار داشت: نباید اجازه فعالیت به این سه جریان‌ را داد و هدف اصلی هركدام از این جریان‌ها سركوب حزب اللهی ولایت‌مدار متدین است. "


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه هم‌اكنون در مراكز دولتی هركس كه دوستدار ولایت فقیه باشد در پایین‌ترین درجه خدمتی قرار دارد، مدعی شد: متاسفانه در این اماكن اگر كسی حرفی در تأیید ولایت فقیه بزند، از كار بی‌كار می‌شود.


وی با تاكید بر اینكه این فضا باید هرچه سریعتر شكسته شود، هشدار داد: در صورت ادامه پیدا كردن این روند، لبه این ضربات مهلك جان رهبری را نیز می‌گیرد.


علم‌الهدی با ادعای اینكه "هیچ‌گونه اشتباهی از سوی بزرگان كشور در ارتباط با حمایت از دولت در انتخابات گذشته وجود ندارد"، اظهار عقیده کرد: "هم‌اكنون ما به عدالت اجتماعی مورد نظرمان برای اقشار مختلف مردم رسیده‌ایم."


وی به تبلیغات زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ در مشهد اشاره كرد و گفت: در بغل برخی از حامیان برخی از كاندیداها سگ بود و در ستاد انتخاباتی كاندیدای دیگر زیارت عاشورا قرائت می‌شد و در همین راستا تكلیف آن زمان برای تمام متدینان و دوستداران انقلاب مشخص بود.


علم‌الهدی انتخابات پیشِ‌روی كشور را "مصیبت‌بارترین انتخابات طول تاریخ انقلاب" پیش‌بینی كرد و یادآور شد: در این انتخابات تمام جریان‌ها حتی اصلاح طلبان با لباس و آرم اصولگرایی وارد عرصه سیاسی می‌شوند.


وی "هوشیاری" حامیان رهبری در این زمینه را بسیار مهم ارزیابی كرد و با فرافکنی گفت: در حال حاضر سه مسئله تحجر، توسعه بی‌هنگام مفاسد اجتماعی و بی‌بندوباری و همچنین قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی انقلاب را در یك وضعیت مثلثی قرار داده است.


عضو مجلس خبرگان رهبری این مثلث را بسیار خطرناك دانست و مدعی شد: از ابتدای انقلاب تاكنون قدرت طلبان همیشه با ولایت فقیه زاویه داشته‌اند.

فرمانده کل نیروی انتظامی: روزه خواران به مراجع قضایی تحویل داده می شوند

Posted: 16 Jul 2011 04:17 AM PDT

جــرس: در ادامه برخوردهای اجتماعی، فرمانده کل انتظامی از دستگیری روزه خواران در ماه رمضان و معرفی آنان به دستگاه قضایی خبر داد.


به گزارش مهر، سردار پاسدار اسماعیل احمدی مقدم، دو هفته مانده به ماه رمضان و همزمان با میلاد حضرت مهدی (عج)  اعلام کرد اگر افراد روزه خوار در ماه مبارک رمضان امسال در منظر عموم اقدام به روزه خواری کنند با برخورد قانونی مواجه و تحویل مقامات قضایی خواهند شد.


در حالی فرمانده نیروی انتظامی از برخورد "قانونی" و معرفی "روزه‌خواران" در ماه رمضان به دستگاه قضایی خبر داده است، که ماه رمضان حدود ۱۵ روز دیگر در ایران و سایر کشورهای اسلامی آغاز می‌شود و این فرمانده پلیس از هم‌اکنون به کسانی که در این ماه - به زعم وی- "روزه‌خواری" کنند، هشدار داده است.


 همه ساله در ماه رمضان، رستوران‌ها و کافه‌ها در طول ماه تعطیل بوده و تنها در ساعات نزدیک به افطار اجازه فعالیت دارند و با مغازه‌دارانی که در طول روز اقدام به فروش غذا کنند، شدیدا برخورد می‌شود. همچنین تعداد افرادی که به اتهام‌های مختلفی از جمله "بدحجابی" دستگیر و تحویل مراجع قضایی می‌شوند، افزایش چشمگیری می یابد.


امروز رئیس پلیس راهور تهران نیز، در خصوص روزهای آتی گفت: پلیس با خودروهای هنجارشکن در شب نیمه شعبان برخورد قاطع می کند.

 به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی  با اعلام این مطلب افزود: ماموران راهور برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و راهبندان در خیابان های اصلی و جنوبی شهر مستقر می شوند. پلیس همانند سالهای گذشته با خودروهایی که اقدام به هنجارشکنی و ایجاد راهبندان می کنند برخورد می کنند.