جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


بازگشت میردامادی به اوین

Posted: 03 Jul 2011 06:41 AM PDT

جرس: محسن میردامادی، نماینده ی مجلس ششم صبح امروز به زندان اوین بازگشت.


به گزارش کلمه، میردامادی از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری که به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود پس از مرخصی یک ماهه خود به بند ۳۵۰ زندان اوین بازگشت.

دبیر کل جبهه مشارکت ایران اسلامی که ماه گذشته به مرخصی استعلاجی آمده بود به علت تمدید نشدن مرخصی به یاران و همراهان خود پیوست.


میردامادی یکی از 26 زندانی سیاسی است که
ب با نوشتن نامه ای خطاب به مقامات قضایی شرایط مراحل بازجویی و بازداشت شان را پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را شرح داده و از وزارت اطلاعات و سپاه شکایت کرده اند، اکنون از سوی مقامات دادستانی تهران و سپاه پاسداران تحت فشار قرار گرفته اند تا این نامه را تکذیب کنند . آنها از سوی این مقامات تهدید شده اند که در صورت عدم تکذیب این نامه دوباره بازجویی خواهند شد و پرونده های جدیدی برای شان تشکیل می شود .

محسن میردامادی از رهبران دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که بحران گروگان‌گیری در سفارت آمریکا را آفریدند و صلاحیتش برای انتخابات مجلس هفتم مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت. میردامادی همچنین مدیرمسئول روزنامه نوروز ارگان جبهه مشارکت بود و در تیرماه سال ۱۳۸۱ علاوه بر توقیف روزنامه‌اش، به ۶ ماه حبس محکوم شد.


 

قنبری:  پنهان كاری احمدی نژاد قابل بخشش نیست

Posted: 03 Jul 2011 05:22 AM PDT

جرس: نماینده ایلام گفت: خط قرمز قانون است و احمدی نژاد نمی‌تواند خط قرمز تعیین كند. 


به گزارش ایلنا، داریوش قنبری با تاكید بر اینكه خط قرمز قانون است كه در هر شرایطی باید رعایت شود‏‏، خاطرنشان كرد: اگر كسی جرمی مرتكب شود بر اساس قانون باید به آن رسیدگی شود و اگر نه اصل بر برائت فرد است. بنابراین هیچ كس نمی‌تواند خط قرمزی جز قانون داشته باشد. 

وی با تاكید بر اینكه چرا احمدی نژاد تهدید به افشاگری می‌كند افزود: اگر واقعا مساله ای بوده كه تا كنون احمدی‌نژاد از مردم مخفی نگه داشته باید از مردم بخاطر پنهان‌كاری‌اش عذرخواهی كند. 

قنبری گفت: یكی از تعهدات احمدی‌نژاد این بوده كه با مردم صادق باشد و الان این پنهان‌كاری با تعهد وی در قبال مردم همخوانی ندارد. 

این عضو كمیسیون اجتماعی مجلس با تاكید بر اینكه اگر احمدی نژاد مطلبی را پنهان كرده است قابل بخشش نخواهد بود، ادامه داد: اینكه وی مطالبی را پنهان از مردم پنهان كند و با اتفاق افتادن حادثه‌ای كه دوست ندارد، تهدید به افشاگری كند، اصلا جلوه خوشی برای دولت و خود احمدی‌نژاد ندارد. 

وی افزود: اینطور به نظر می‌رسد كه احمدی‌نژاد قصد گروكشی دارد. 

وی گفت: برداشتی كه از این صحبت رییس‌جمهور می‌توان كرد این است كه رییس‌جمهور هم اهل معامله است. یعنی تا وقتی كه كسی به اطرافیانش نگاه چپ نكند، احمدی‌نژاد به پنهان‌كاری‌اش ادامه می‌دهد امااگر كسی اعتراض كند، دست به افشاگری می‌زند كه در هر صورت این منطق قابل دفاعی نیست و رییس‌جمهور باید از مردم عذر خواهی كند

وعده جدید احمدی نژاد: به هر خانواده هزار متر زمین رایگان می دهیم

Posted: 03 Jul 2011 05:06 AM PDT

جرس: در حالی که بر اساس آمار رسمی درصد زیادی از جامعه زیر خط فقر زندگی می کنند و قادر به تهیه حداقل مسکن نیستند، احمدی نژاد بار دیگر از طرح جدید دولت برای ساخت مسکن ویلایی خبر داد که طبق آن به هر خانواده ایرانی زمینی 1000 متری به رایگان برای ساخت خانه و احداث باغ میوه داده می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی‌نژاد در مراسم تجلیل از تعاونی‌های مسکن مهر برگزیده سراسر کشور که امروزیکشنبه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: تعاون موضعی برای همکاری متقابل میان مردم بوده و به واقع اگر به نقطه‌ای برسد که همه ملت‌ ایران با هم تعاون داشته باشند، کشور با سرعت نور پیشرفت می کند و توان 75 میلیون ایرانی معادل توان تمام بشریت خواهد شد.

وی با اشاره به بحث ادغام وزارت تعاون با دو وزارتخانه دیگر گفت:‌ ادغام تعاون با دیگر دستگا‌ه‌ها هیچ خلل و توقفی در مسیر تعاون ایجاد نخواهد کرد، زیرا بحث تعاون ریشه در فرهنگ و آرمان‌های ما دارد و البته همه آرزوها در سایه تعاون محقق شدنی است.


وی بدون اشاره به شکست طرح مسکن مهر  و عدم استقبال مردم از این برنامه تبلیغاتی گفت: 
روزی که بحث مسکن مهر مطرح شد عده‌ای باور نداشتند که یک میلیون واحد به یک باره در دست ساخت قرار گیرد ولی وقتی ما به مردم اتکا کردیم کارهای بزرگ نیز قابل انجام شد.


رئیس انجمن مدیران فنی و اجرایی کشور انصراف بسیاری از متقاضیان از طرح مسکن را ناشی از عدم سیاستگذاری مناسب و جامع نگر در این زمینه ذکر کرده و گفته بود: طرح مسکن مهر در ابتدا بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت تا اینکه طرحی برای خانه دار کردن دهک های پایین جامعه باشد. 



احمدی نژاد
با طرح تعدادی سئوال در مورد زندگی امروز شهری و همچنین آپارتمان نشینی ادعا کرد: به اعتقاد من باید شیوه غلطی که از 70 سال گذشته به ما القا شده است را بشکنیم و خود را به سمت قالب جدیدی در شهرسازی سوق دهیم.



انتقاد علی مطهری: هیات رییسه باید در مقابل سوال از احمدی نژاد بی طرف باشد

Posted: 03 Jul 2011 04:35 AM PDT

جرس:  پس از آنکه طرح سئوال از محمود احمدی نژاد در هقته گذشته از سوی طراحان به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، برخی اعضای هیأت رئیسه با تایید تحویل این طرح به محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، از پس گرفتن امضاهای این طرح خبر دادند و پیگیری آن را در شرایط کنونی مناسب ندانستند. 


به گزارش مهر،  علی مطهری نماینده مردم تهران به عنوان کسی که مسئولیت جمع آوری امضاها را بر عهده داشت طی نامه ای به هیأت رئیسه نسبت به این موضع گیری ها انتقاد کرده است. 

وی اینگونه اظهارات را عدم رعایت بی طرفی از سوی هیأت رئیسه مجلس خوانده و تاکید کرده اینگونه اظهارات مقدمه اعمال فشار به نمایندگان برای پس گیری امضاهاست. 


مطهری در این نامه به هیأت رئیسه مجلس تاکید کرده اسامی امضا کنندگان باید محرمانه قلمداد شود و نباید به گونه ای رفتار شود که زمینه اعمال فشار به امضاء کنندگان با انتشار اسامی آنان فراهم شود. 

علی مطهری نماینده تهران 5 تیرماه طرح سئوال از احمدی نژاد را با 100 امضاء تقدیم هیأت رئیسه مجلس کرده است. مهمترین محورهای این طرح تخلفات قانونی دولت از جمله عدم اجرای قانون مترو و عدم معرفی وزیر ورزش در مهلت قانونی و همچنین مسائل مربوط به امور فرهنگی از جمله اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور است. 


طبق اصل 88 قانون اساسی "در هر مورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول، درباره یکی از وظایف آنان سئوال کنند، رئیس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سئوال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رئیس جمهور بیش از یک ماه و در مورد وزیر بیش از ده روز به تأخیر افتاد مگر با عذر موجه به تشخیص مجلس شورای اسلامی". 

در ماده 196 آیین نامه داخلی مجلس نیز می خوانیم: "براساس اصل هشتاد و هشتم (88) قانون اساسى، درصورتى که حداقل یک چهارم کل نمایندگان بخواهند درباره یکى از وظایف رئیس جمهور سؤال کنند، باید سؤال خود را به‏طور صریح و روشن و مختصر همگى امضاء و به رئیس مجلس تسلیم نمایند. رئیس مجلس موضوع را در اسرع وقت به کمیسیون تخصصى ارجاع می نماید.
کمیسیون موظف است حداکثر ظرف یک هفته با حضور نماینده معرفى شده رئیس جمهور و نماینده منتخب سؤال‏کنندگان تشکیل جلسه دهد. در این جلسه، نماینده رئیس جمهور پاسخ مقتضى را از طرف رئیس جمهور ارائه خواهد نمود تا به نمایندگان سؤال کننده گزارش شود. 

‎‎‎پس از یک هفته چنانچه هنوز حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس (که سؤال را امضاء نموده‏اند) از سؤال خود منصرف نشده باشند رئیس مجلس موظف است در اولین جلسه سؤال آنان را قرائت و فوراً براى رئیس جمهور ارسال کند. این سؤال ظرف چهل و هشت ساعت تکثیر و در دسترس نمایندگان قرار مى‏گیرد." 

بر اساس ماده 197 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نیز" رئیس جمهور موظف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ دریافت سئوال در جلسه علنی مجلس حضور یابد و به سئوال پاسخ گوید مگر با عذر موجه و با تشخیص مجلس، مدت طرح سئوال از طرف نماینده منتخب سوال کنندگان حداکثر 15 دقیقه و مدت پاسخ رئیس جمهور حداکثر یک ساعت خواهد بود".


طی روزهای گذشته تعدادی از نمایندگان با اعلام اینکه رهبری با طرح سوال از احمدی نژاد موافق نیست، دیگر نمایندگان را تشویق به پس گرفتن امضاهایشان کرده اند.

هجوم ماموران امنیتی به دفتر صدیقه وسمقی

Posted: 03 Jul 2011 04:11 AM PDT

کارگران شهرداری خرمشهر دست از کار کشیدند

Posted: 03 Jul 2011 04:06 AM PDT

جرس: بیش از 120 نفر از کارکنان شهرداری خرمشهر به دلیل دریافت نکردن حقوق معوقه خود مقابل شهرداری خرمشهر تجمع کردند. 


به گزارش اعتدال نیوز، این افراد با گذشت بیش از سه ماه از سال، حقوقی دریافت نکرده اند و برخی از آنان هم 15 روز حقوق دریافت کرده اند. دیروز هم برخی از کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به تعویق در پرداخت حقوق و مزایای خود؛ مقابل فرمانداری این شهر تجمع کرده و از مسولان خواستند به مشکلاتشان رسیدگی کنند. 

این تجمع با وعده شهردار خرمشهر مبنی بر پرداخت حقوق معوقه تا پایان این ماه پایان یافت. این کارگران شهرداری خرمشهر، عمدتا کارگران فضای سبز و خدمات شهری هستند. 


یکی از مسولان شهرداری خرمشهر در این خصوص گفت: به سبب اینکه شمار کارکنان شاغل در شهرداری خرمشهر بیش از حد استاندارد است با مشکل نقدینگی مواجه شده‌ایم که در صورت تامین اعتبار حقوق معوقه کارکنان پرداخت خواهد شد. 

حدود هزار و 200 نفر به صورت رسمی، قراردادی، حق الزحمه‌ای و روزمزد در شهرداری خرمشهر شاغل هستند.

هاشمی رفسنجانی هم از سرعت اینترنت راضی نیست

Posted: 03 Jul 2011 03:52 AM PDT

جرس: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مسئولین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای كشور آینده فناوری اطلاعات و بخش IT در كشور را روشن و امیدواركننده خواند و با اشاره به مشكلات و موانع كنونی پیش روی این بخش گفت: برطرف شدن مشكلات و موانع صنعت بزرگ IT در كشور نیازمند حسن‌نیت و اراده مسئولین اجرایی و ناظر در بخش می‌باشد. 


به گزارش آپایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی،  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نظارت‌های سفت و سخت اعمال شده در فناوری اطلاعات در كشور گفت: اگرچه نظارت در بخش محتوای اینترنت ضروری و لازم است، اما در بخش دسترسی و سرعت ما می‌توانیم گام‌های بلندی برداریم تا عقب‌ماندگی‌ها نسبت به كشورهای منطقه را تا حد قابل قبولی جبران كنیم. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رقابت دولت با بخش خصوصی در حوزه‌های گوناگون، به خصوص فناوری اطلاعات را مفید ندانست و گفت: یكی از راههای ایجاد گسترش اشتغال در كشور واگذاری بیش از پیش امور به مردم و بخش خصوصی است و این دو بخش نشان داده‌اند كه همواره قابل اعتماد بوده و پیشرفت، توسعه و سعادت كشور را مدنظر دارند.


در ابتدای این دیدار مهندس رحمتی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با ارائه گزارشی از شکل‌گیری و فعالیت این تشکّل به طرح موضوع در خصوص موانع و مشکلات پیش روی این صنعت پرداخت و کندی اجرای برنامه‌ها و راهبردها، ضعف رقابت در بازار IT، ناعادلانه بودن امتیازات بخش دولتی و خصوصی، کم‌توجهی در بخش قانون‌گذاری و عدم حساسیت نمایندگان به این بخش و تحریم‌های موجود را بخشی از مشکلات پیش روی صنعت IT کشور دانست.

محاكمه غيابی برای 26 مقام امریکایی در دادگاههای جمهوری اسلامی

Posted: 03 Jul 2011 02:20 AM PDT

جرس: بدنبال تحریم مقامات نظامی و انتظامی ایران از سوی دولت امریکا و اتحادیه اروپا، نائب رئيس كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس خبر از محاکمه غیابی 26 نفر از مقامات آمريكايی كه از سوی جمهوری اسلامی ايران تحريم شده اند، در دادگاه های داخلی داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، اسماعيل كوثری نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با چگونگی پيگيری و اجرای طرح دستگيری و مجازات 26 نفر از مقامات آمريكايی ناقض حقوق بشر گفت: اين طرح پس از پايان تعطيلات مجلس در صحن علنی مطرح و پس از تصويب نمايندگان، اين مقامات آمريكايی به صورت غيابی در دادگاه های داخلی محاكمه و سپس به دادگاه های صلاحيت دار بين المللی معرفی می‌شوند. 

وی با بيان اينكه جنايتكاران حقيقی همان كسانی هستند كه به دروغ دايه حمايت از حقوق بشر را دارند، افزود: جمهوری اسلامی ايران با جديت محاكمه اين افراد را پيگيری و از حقوق حقه مردم مظلوم جهان حمايت می‌كند.


گفتنی است 
26 تن از مقامات آمريكايي كه به ادعای مسئولان جمهوری اسلامی داراي سوابق نقض حقوق‌بشر در جهان از جمله عراق و افغانستان و حمايت از تروريسم و كمك و مشاركت در قاچاق مواد مخدر هستند، مورد تحريم قرار گرفته و مجازات‌هايي نيز براي آنان در نظر گرفته شده است.

ماه گذشته اتحادیه اروپا محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه، قاسم سليمانی، فرمانده سپاه قدس، و حسين طائب، فرمانده اطلاعات سپاه ايران، را به اتهام همکاری در سرکوب معترضان سوری تحریم کرده بود.


در همین حال پیش از این محمد علی جعفری، فرمانده سپاه، حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه، عبدالله عراقی و حسین همدانی از فرماندهان سپاه محمد رسول الله، حسین طائب، رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی و همچنین وزیران کشور، ارشاد، دادگستری و علوم همراه با رییس قوه قضاییه، معاون اول وی، سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران و چند قاضی دادگاه های انقلاب، از سوی امریکا تحریم شده بودند.

فرار شش زندانی از زندان اصفهان با حفر تونل

Posted: 03 Jul 2011 01:09 AM PDT

جرس: شش زندانی صبح روز جمعه با حفر تونل از زندان دستگرد در استان اصفهان گریختند.

 ایسنا به نقل از رییس کل دادگستری استان اصفهان خبر داد: شش زندانی صبح روز جمعه ۱۰ تیر ۱۳۹۰ با حفر تونل از زندان دستگرد در استان اصفهان فرار کرده‌اند.

غلامرضا انصاری افزود: اتهام یکی از این شش زندانی قتل و پنج نفر دیگر سرقت مسلحانه بوده است.

وی توضیح داده است: این زندانیان با حفر ۳۲ متر کانال به محوطه‌ی باز راه پیدا کرده و با تهدید یک سرباز در آن محوطه از زندان گریخته‌اند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان همچنین گفته است: یکی از متهمان درهنگام فرار در تونل گیر کرده بود که ماموران آتش نشانی موفق شدند او را که دچار خفگی شدید شده بود بیرون کشیده و از مرگ حتمی نجات دهند.

وی از تلاش " مقام‌های مسئول استان اصفهان" برای پیگیری فرار این شش زندانی و  انجام "اقدامات لازم در این زمینه" خبر داده است.

برگ های سبز رفاقت

Posted: 03 Jul 2011 12:51 AM PDT

حسین زمان
برخوردهای تند و غیردوستانه در یک اردوی مشترک مبارزاتی آفت بزرگی است که باید متوجه آن بود.

.سلام به دوستانم ، برگ های سبز رفاقت .

 

آنچه می نویسم نه از باب نصیحت است و نه گله گذاری . نه موعظه است و نه پند و اندرز که بیشتر خالی کردن خودم می باشد نزد شما عزیزان و دوستان خوبم . من همواره از شما یاد گرفته ام و آموخته ام و شاید این بهانه ای باشد برای بیشتر فهمیدن و عمیق تر درک کردن واقعیت های اطرافم .

من یک انقلاب و چندین خیزش و جنبش مردمی را در دوره های گوناگون از سالهای دهه پنجاه تا کنون شاهد بوده ام و در بطن آنها حضور داشته ام . انقلاب مردمی سال 57 ، دفاع از کشورم در 8 سال جنگ با عراق که خود یک حرکت و جنبش مردمی را در بر داشت صرف نظر از اما و اگر های آن ، نهضت اصلاحات که از سال 76 آغاز شد و آخرین آنها که از خرداد 88 آغاز شده و ادامه دارد . در تمامی این حرکت ها در مقاطع مختلف ضربات و لطماتی به ساختار مبارزاتی و موتور حرکت وارد شده است . از مهم ترین عوامل تاثیر گذار میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

 

- شناخت کم از واقعیت های موجود در جامعه که بعضا ما را به تحلیل های نادرست می کشاند .

- غلبه احساسات بر عقل که عمدتا ناشی از خصوصیات فردی و یا تحریکات عوامل خارجی است .

- تمیز ندادن شعار از شعور که منبعث از همان مواردی است که در بالا به آن اشاره کردم .

- مرز بندی نکردن بین شجاعت و حماقت .

- افراط در محافظه کاری که نتیجه آن جمود و سکون است .

 

اگر خوب دقت کنیم می بینیم باز هم اصلی ترین و ریشه ای ترین همه این عوامل و دیگر خطاها و اشتباهات همان فقدان آگاهی لازم برای تشخیص صحیح می باشد . رسالت بزرگ آگاهی بخشی بر دوش تک تک ماست و البته برای انسانهای خاص مانند علما ، فضلا ، نویسندگان ، روزنامه نگاران ، هنرمندان ، معلمان ، دانشجویان و .. این مسئولیت سنگین تر است .

پس از هر پیروزی و یا شکستی ، در مسیر مبارزه بخصوص یک مبارزه فکری و عقیدتی ، باید که تلاش نماییم تا تاثیر عوامل مخرب را به حد اقل برسانیم . راه و روش درست ، نقد منصفانه و دوستانه است و ارائه راه حل برای اصلاح و بهبود روش ها . نباید اسیر احساسات شویم و عقده ها یمان را بر سر یکدیگر خالی کنیم . برخوردهای تند و غیر دوستانه در یک اردوی مشترک مبارزاتی آفت بزرگی است که باید متوجه آن بود بخصوص وقتی درگیر یک مبارزه ناعادلانه و نامتعارف هستیم که خود درایت ، هوشمندی و صبوری ویژه ای را میطلبد .

من اعتقاد دارم هر حرکتی یک راهبر می خواهد و هر جنبشی یک سر . هر ایرانی یک رسانه شعار بسیار خوبی است و منبعث از شعور ولی اینکه جنبش مردمی به رهبر نیاز ندارد و همه ایرانی ها خودشان رهبرند فقط یک شعار انحرافی است و فاقد شعور . یک جمع با سلائق و نظرات متفاوت نمیت وانند حتی در شرایط معمولی به تصمیمی واحد برسند چه رسد به اینکه بخواهند در شرایط حاد و بحرانی به تصمیم برسند .برای پیروزی در یک مبارزه وحدت کلمه الزامی است و این وحدت کلمه فقط در سایه هدایت یک رهبری مقدور است آن هم در دنیایی که فاصله مردم و گروه ها و تشکل ها بلحاظ فیزیکی بسیار زیاد و کانال های ارتباطی الی ماشاءالله وجود دارند . اگر چنین انسجامی بوجود نیاید براحتی ممکن است بازی بخوریم و بازیچه دست این فرد و آن فرد ، این تلویزیون و آن تلویزیون ، این وبلاگ و آن وبلاگ قرار بگیریم چرا که همه آنها میشوند رهبران جنبش .و در چنین شرایطی فضا برای به خطا رفتن کاملا آماده است . من واقعا نمی دانم در شرایط کنونی و با فشار موجود چگونه میتوان به شرایط مطلوب نزدیک شد و بنظرم می رسد بزرگان و اندیشمندانی که موی در این راه سپید کرده اند بهتر است هر چه زودتر برای این انسجام ، فکری اساسی و جدی بکنند چرا که مثل روز روشن است پاشنه آشیل هر نهضت و حرکتی ، آگاهی مردمی و رهبری آن حرکت است .

 

قصدم تجویز نسخه نبود بلکه صرفا طرح مسئله بود بر اساس تجربیات و شناخت محدودم و نگرانی ام از زمزمه هایی که این روزها در جمع دوستان و در فضای مجازی در محکوم کردن یکدیگر می شنوم .امروز بهترین فرصت است برای اینکه حرف های یکدیگر را بشنویم و برای رسیدن به یک نقطه مشترک و پیدا کردن راه حل های مناسب تلاش کنیم . از گفته هایی که بعضا ممکن است با روحیات ما سازگار نباشد آشفته نشویم و نگذاریم باعث دلگیری و فاصله گرفتن از هم شود و البته فراموش هم نکنیم که به قول بزرگان هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد .

*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.