جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


همه تعبیر یک رویا

Posted: 13 Jul 2011 08:41 AM PDT

احمدرضا احمدپور

بیایید تا همه باهم شویم تعبیریک رویا

که در آن هر انسانی شود آزاد در این دنیا

بدون دشنه و نفرت پر از خنده پر از شادی

سراسر دشت و بلبل ها بدون حذف انسانها

بیایید آن کنیم یاران که تا سرتاسر عالم

زبان و رنگ و فرهنگ ها همه تعبیر یک رویا

بیایید یک دل و یک دست بدون کشتن اخلاق

به زانو آوریم آنکس که ویران کرده این دل ها

جهانی پر زآبادی لبا لب پر ز آزادی

نباشد جنگ و تبعیضی میان این آدم ها

 

*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.

گزارش تصویری - اعتصاب 22 تیرماه  درشهر سقز

Posted: 13 Jul 2011 07:45 AM PDT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چهلم سحابی ها در منزل مهندس سحابی

Posted: 13 Jul 2011 06:56 AM PDT

عصر پنج‌شنبه در لواسان برگزار می شود
جرس: مراسم چهلم مهندس عزت الله سحابی و هاله سحابی فردا پنج‌شنبه برگزار می شود.

به گزارش رسیده به جرس، درپی ممانعت نهادهای امنیتی از برگزاری آیین چهلم سحابی ها در مکان عمومی، این مراسم در منزل مرحوم سحابی در لواسان برگزار خواهد شد.


نهادهای حکومتی اجازه برگزاری مراسم چهلم را در مکان عمومی (مسجد، حسینیه، و سالن های سخنرانی) نداده اند؛ به این ترتیب، مراسم یادبود مهندس سحابی و هاله سحابی ساعت 19 (7 عصر) روز پنج شنبه 23 تیرماه 1390 در منزل مهندس سحابی واقع در لواسان (بلوار امام خمینی، بعد از میدان امام خمینی، خیایان پیام، خیابان صحرای ناران، کوچه گلستان، پلاک 10) برگزار خواهد شد.

قابل اشاره است که نهادهای امنیتی و حکومتی از برگزاری مراسم ختم و هفت مهندس سحابی و دختر ایشان نیز جلوگیری کرده بودند. ضمن اینکه آیین تشییع و تدفین زنده یاد سحابی در فضایی امنیتی و با دخالت توهین آمیز و آکنده از تهدید گروه های فشار و نیروهای امنیتی برگزار شد. و درنهایت در مراسم مزبور، مرحومه هاله سحابی به شکلی غیرمترقبه و دردناک به شهادت رسید.

 

 

بازگشت حسن یونسی فرزند وزیر اطلاعات دولت اصلاحات به زندان

Posted: 13 Jul 2011 07:15 AM PDT

جرس: حسن یونسی، وکیل دادگستری و فرزند وزیر اطلاعات دولت اصلاحات برای سپری نمودن دوران حبس یکساله خود روز شنبه به زندان بازگشت.

به گزارش تحول سبز، حسن یونسی که با وجود ابراز تمایل برای بر عهده گرفتن وکالت برخی از زندانیان سیاسی پس از کودتای انتخاباتی با کارشکنی های قوه قضاییه هرگز موفق به دفاع از فعالین جنبش سبز نشد،به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم در دادگاه بدوی از سوی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به یک سال حبس تعزیری و ۶ میلیون جریمه نقدی بدل از ۲ سال حبس و ۵ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شده بود که این حکم با فشار مقامات امنیتی و قضایی در دادگاه تجدید نظر هم تایید شد.


گفتنی است وی پیش از این نیز یکبار در اول اسفندماه سال گذشته و به اتهام شرکت در تجمعات آن روز بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شده بود که پس از پایان بازجویی ها و با پرداخت وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی در اوایل خرداد ماه به صورت موقت آزاد شد.
این فعال سیاسی در جریان برگزاری دادگاههای نمایشی نیز با نگارش مطالبی در وبلاگ شخصی خود انتقادات تندی را متوجه قوه قضاییه و نیروهای امنیتی نمود که باعث شد تا وبلاگ او به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مسدود شود.

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس:  پرونده مرتضوی تنها بخش مفتوح  پرونده  کهریزک است

Posted: 13 Jul 2011 06:07 AM PDT

جــرس: با گذشت دو سال از تعطیلی بازداشتگاه کهریزک و درحالیکه رسیدگی به اتهامات آمران و عاملان جنایات رخ داده در آن بازداشتگاه هنوز مشخص و اعلام و قطعی نشده، پرویز سروری عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است به تمام زوایای پرونده كهریزك رسیدگی شده است و پرونده مرتضوی تنها بخش مفتوح این پرونده است.


نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با تابناك، برخورد دستگاه قضایی با عوامل جنایت كهریزك را شفاف خواند و تصریح كرد: دستگاه قضایی در این پرونده بسیار صادقانه برخورد كرد و حتی كسانی كه مستقیما در این پرونده درگیر بودند خلع شدند و الان هم پرونده كسانی كه در سیستم قضایی تخلفاتی داشته همچنان مفتوح است .


سروری كه بعد از انتخابات ریاست جمهوری در كمیته ویژه پیگیری حوادث پس از انتخابات در مجلس عضویت داشت خاطرنشان كرد: مسولان دستگاه قضایی به ما اطمینان دادند كه همه زوایای پرونده را رسیدگی كردند و تنها یك نكته بازمانده كه در حال پیگیری است و قول اكید دادند كه حتما این نكته را هم رسیدگی خواهند كرد .


وی مدعی شد: به نظر من همه زوایای پرونده به صورت شفاف مورد پیگیری قرار گرفت در زمانی كه امواج سنگین رسانه ای دشمن دائما تردید آفرینی می كرد و تلاش می كرد روند رسیدگی به پرونده را فرمایشی نشان دهد نتیجه كار نشان داد كه سیستم با این موضوع برخورد كرد .


سروری در پاسخ به این سوال كه اگر روند بررسی پرونده نتیجه بخش بوده است ، چرا آقای مرتضوی بعنوان آمر پرونده در دولت پست و در مجامع عمومی كنار رئیس جمهور هم حاضر می شوند ؟ گفت : برای همه عاملان كهریزك حكم سنگین از قصاص تا پایین صادر شده است. یك نكته بازمانده كه در مورد مقام قضایی است و این هم در حال پیگیری است.


وی اضافه كرد: ما معتقدیم كه یكی از قسمت های مهم این پرونده مربوط به كسی است كه این افراد را بی جهت به كهریزك اعزام كرد و زمینه ساز این حادثه غمبار همین حكم بود . الان هم گرچه ماموریت كمیته پیگیری حوادث پس از انتخابات به اتمام رسیده است ولی ما از موضع نمایندگی در هر جلسه ای كه با مسولین قضایی كشور داریم این موضوع را پیگیری می كنیم انها هم به طور قاطع گفتند كه قاضی را تعلیق كردند و قاضی به هیچ وجه مصونیت قضایی ندارد .


این یعنی یك مرحله جلو رفتند و اكنون محاكمه آن قاضی هم باید به نتیجه برسد تا پرونده تكمیل شود.


وی گفت : این افراد نباید به زندان كهریزك می رفتند . فلسفه زندان كهریزك این بوده كه عده ای اراذل و اوباش در انجا نگهداری می شدند در كهریزك رفتار سخت گیرانه ای با این افراد صورت می گرفت كه اعزام این افراد كه هیچ تجانسی با انها نداشتند تصمیم غلطی بود كه مقام قضایی گرفت و نتیجه این تصمیم این بود كه ان افراد كه مسولیت زندان را داشتند با این افراد مثل مجرمان گذشته برخورد كردند .


نكته دیگر اینكه زندان جای پذیرش این مقدار زندانی را نداشته بعلاوه اینكه از جنس آنها نبودند و این باعث می شود كه فقدان مكان مناسب برای پذیرش بازداشتی ها و عدم تجانس محل با این افراد باعث آن اتفاقات بشود.


سروری در ادامه تصریح كرد: مهم این است كه با این اتفاقات برخورد شایسته و قاطع صورت گیرد و از كنار آنها براحتی گذشته نشود .


این نماینده مجلس بدون اشاره به آزارها و شکنجه ها و کشته شدن جوانان کشور در آن بازداشتگاه مدعی شد: اگر این اصلاح صورت نگیرد برخلاف عدالت است. از این رو می بینیم در حالی كه نظام با افرادی كه در كف خیابان ها تنش ایجاد می كنند درگیر است . رهبری وقتی متوجه می شوند كه در زندانها چه برخوردی با برخی بازداشت شده است، شجاعانه در همان زمان دستور پیگیری ماجرا و برچیده شدن زندانها را می دهند.


ادعای این سردار سپاه و نماینده فعلی مجلس درحالیست که دو سال پیش، بعد از انتشار فجایع کهریزک و کشته شدنِ تعدادی از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات- از جمله فرزند یکی از مقامات اصولگرا- رهبر جمهوری اسلامی تنها با نارضایتی از "غیر استاندارد" بودن بازداشتگاه مخوف کهریزک، دستور تعطیلی آن را صادر کرد.


عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یاد آور شد: از همان زمان قوه قضائیه و دبیرخانه شورای عالی امنیت و مراكز مختلف دستورات قاطعی می گیرند كه این موضوع پیگیری شود و این اقدام مثبت است یعنی اگر ناهنجاری هم وجود دارد نظام آن ، ناهنجاری را بر نمی تابد و حتی كسانی كه مامورین این نظام هستند مورد محاكمه قرار می گیرند و همه محكوم می شوند و پرونده هركدام به نسبت تخلفاتی كه داشتند در محاكم مورد رسیدگی قرار می گیرد.


وی افزود : نظام در مورد این قضیه جدی بوده و همانطور كه رهبری فرمود كسانی كه قانون شكنی كردند در این انتخابات و ظلم بزرگی به نظام روا داشتند و با رفتارهای غلط موجب وهن نظام شدند باید مورد برخورد قانونی قرار بگیرند و كسانی هم كه با لباس دفاع از نظام حركت های غلطی را انجام می دهند باید مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و محاكم با آنها برخورد كند. این برخورد هشداری است برای همه كسانی كه در داخل نظام خارج از چارچوب های قانونی بخواهند برخوردی كنند همه مخالفان كه بخواهند چارچوب ها را نادیده بگیرند . با برخورد قانونی مواجه می شوند و هم كسانی كه در چارچوب نظام تحت عنوان خدمت به نظام تخلف داشته باشند مورد پیگرد قرار بگیرند. یك سنت حسنه ای است و توسعه این روند می تواند در كاهش ناهنجاری های اجتماعی موثر باشد.

افتخار می کنیم به مردانگی ات

Posted: 13 Jul 2011 06:31 AM PDT

جرس: خانواده امیرخسرو دلیرثانی در سالروز تولدش در دلنوشته ای برای وی می نویسند: مي دانيم که چه مرارتي برخود روا داشتي در روزهايي که لب از خوردن فرو بستي تا فرياد خاموشت را از اين همه حق کشي به کساني برساني که گوش دارند ولي نمي شنوند و چشم دارند ولي اين همه ناراستي را نمي بينند ؛ در آن روزها طعم غذا به مذاق بسياري از فرزندان آزاديخواه اين سرزمين تلخ شده بود.


متن این دلنوشته که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفت به شرح زیر است:

 


تولد هر کس بهانه  اي است براي به ياد آوردن ياري
و عزيزي و فرزندي که شايد در مشغله  زندگي ، گاه يادش کمرنگ  شده باشد ولي براي کسي که رنج فراق ياري را کشيده باشد و براي عزيزي که به هر دليل دور است از مسکن و ماواي خود و يادش ناخود آگاه ، هر لحظه در جان و ضمير ياران حک مي شود ، اين مثال صادق نيست ؛ چه رسد به اينکه  ديوارهايي بلند به بعد مسافت اضافه شده باشد ، آنگاه ديگر هر آن، در هر لقمه اي که به دهان مي گذاري هر جرعه اي که مي نوشي ، هر لبخندي که از اين طنز تلخ زندگي بر لب مي آوري ، حضور او احساس مي شود. در دل مي گويي  که آيا  امروز آب گوارايي از گلوي او پايين رفته ، آيا لبهاي او نيز به لبخندي شکفته شده ، يا غم در دلش لانه کرده است؟! و اين حضور پررنگ  تر مي شود آنگاه که بداني و بدانند آنان که اين رنج را بر او روا داشته اند که اين عزيز تنها به جرم حق طلبي و آزاد منشي در بند اين اسارت  است!


امير جان ! تولدت را گرامي مي داريم در حاليکه امسال اين روزها رنگ و بوی ديگري دارد ؛ مي دانيم که اين روزها قامتت در سنگيني بار غم
"صابري" از تبار "هدايت کنندگان" خم شده است که چه سخت است وداع با ياري که در اين سختي ها - به جاي همه کساني که به اجبار از آنان جدا ماندي - همراهت بوده است ؛ وقتي لحظه لحظه زندگيت را با کسي همراه شوي ، چه بخواهي چه نخواهي ، او مي شود هم سفره ، همدم ، همدوش ، همسنگر، همرزم و در نهایت همه کس! مي دانيم که چه مرارتي برخود روا داشتي در روزهايي که لب از خوردن فرو بستي تا فرياد خاموشت را از اين همه حق کشي به کساني برساني که گوش دارند ولي نمي شنوند و چشم دارند ولي اين همه ناراستي را نمي بينند ؛ در آن روزها طعم غذا به مذاق بسياري از فرزندان آزاديخواه اين سرزمين تلخ شده بود.


با اين همه خرسنديم که اين زخمها روح بلندت را که
تشنه آزادي است صيقل داده ، بي آنکه در عزم راسخت خللي وارد آورده باشد ، بر خود مي باليم که تو فرزندي از خاندان بزرگ آزادمردان اين سرزميني ؛ افتخارمي کنيم به مردانگي ات که  چه کمياب است در اين روزهاي سياهتر و طولانی تر از شب يلدا ، ولي آنچه به دلهاي خسته خانواده بزرگ زندانيان سياسي آرامش مي بخشد اين باور سبز است که گرچه گذر از اين شب سياه ، به غايت سخت و جانکاه است ولي  سياهي با نخستين تابش سحري محکوم است به فنا و حتي شب يلدا را پايان سپيدي در انتظار است.

پس  اين روزها را که به قول خودت ايمان به باورهايت تو را به "تحولي " بزرگ رسانده است صميمانه به تو تبریک مي گوييم :

 " امير جان تحولت  مبارک "

خانواده دليرثاني

تير ماه 90

 

شورای نگهبان: راه هرگونه نفوذ نامحرمان و تفکرات التقاطی و ضد اسلامی را سد کرده ایم

Posted: 13 Jul 2011 04:26 AM PDT

جــرس: در حالیکه مداخلات شورای نگهبان در امر انتخابات کشور، همچنان محل مناقشۀ طیف وسیعی از مردم و فعالان و دگراندیش بوده و این نهاد انتصابی مانع راهیابی بسیاری از چهره ها و طیف های مردمی به نهادهای انتصابی می شود، امروز با صدور بیانیه‌ای مدعیِ "تداوم نقش‌آفرینی خطیر این نهاد ثمره انقلاب، در دفاع از اسلام و قانون اساسی و انسداد راه نفوذ نامحرمان و تفکرات التقاطی و ضد اسلامی به جمهوری اسلامی" شد.


به گزارش فارس، شورای نگهبان روز چهارشنبه بیست و دوم تیرماه با صدور بیانیه‌ای که در آستانه سالروز تشکیل این نهاد منتشر شده تأکید کرد: بار دیگر با آرمان‌های امام خمینی و شهدای انقلاب اسلامی میثاقی دوباره می‌بندیم و امیدواریم در سایه تأییدات حضرت ولی عصر و رهنمودهای نایب برحقش رهبری، بیش از پیش بتوانیم نقش خطیر خویش را در دفاع از اسلام و قانون اساسی به احسن وجه ایفا کنیم.


این بیانیه می‌افزاید: ‌اعضای شورای نگهبان به درگاه خداوند متعال شکرگزارند که توانسته‌اند طی بیش از سه دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تفضلات الهی، توفیق پاسداری از شرع مبین اسلام و قانون اساسی و نظارت مستقل، موثر و کارآمد بر انتخابات را داشته‌ باشند.


در این بیانیه خاطرنشان شده است که تشکیل شورای نگهبان از امتیازات و ثمرات شجره طیبه انقلاب است که اسلامیت و "جمهوریت" این نظام الهی را تضمین می کند.


شورای نگهبان همچنین متذکر شد که این نهاد مقدس که تاسیس آن ثمره مجاهدت‌ها و رشادت‌های علمای فرهیخته و اندیشمند ایران اسلامی در دوران معاصر است، اگرچه از منظر حراست از قانون اساسی دارای نمونه‌هایی در سایر نظام‌های حقوقی جهان است اما به لحاظ حراست از تعالیم و احکام الهی، نهادی بی نظیر است که آرزوی دیرینه مبارزان راه اسلام را تحقق بخشیده است.


در بخش پایانی بیانیه شورای نگهبان به مناسبت سالروز تاسیس این شورا، ادعا شده است: این نهاد کارآمد و مؤثر، به تعبیر رهبر فرزانه، به عنوان عماد دین و ملت، راه هرگونه نفوذ را برای نامحرمان و تفکرات التقاطی و ضد اسلامی به جمهوری اسلامی سد کرده است."


اعتصاب عمومی در شهرهای کردنشین ایران در ٢٢ تیرماه

Posted: 13 Jul 2011 04:08 AM PDT

جــرس: در واکنش به پیام و پیشنهاد زندانیِ سیاسی، محمد صدیق کبودوند، مسئول سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، جهت نامگذاری روز بیست و دوم تیر ماه، به روز "سرکوب تروریزم دولتی توسط جامعه مدنی"، شهرهای مختلف مناطق غربی ایران، همزمان با اعتصاب عمومی، شاهد حضور گسترده نیروهای انتظامی و امنیتی بود.


به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بنا بر رسم چند سال اخیر، همزمان با سالگرد ترور عبدالرحمان قاسملو، شهروندان کرد در جهت محکومیت این اقدام در شهرهای مختلف کردستان و آذربایجان غربی اقدام به اعتصاب و تعطیلی محل کسب خود نمودند.


بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر نیز، در واکنش به فراخوان روزهای اخیر فعالان و شهروندان کرد که رسم سالانه خواستار اعتصاب عمومی شده بودند، نیروهای امنیتی در جهت ممانعت از این حرکت مدنی و مسالمت آمیز، اقدام به احضار برخی اصناف و بازاریان کرده‌ و آن‌ها را نسبت به تعطیلی بازار و بستن مغازه‌ها مورد تهدید قرار داده بودند.


هم چنین امروز به سبب حضور گسترده نیروهای امنیتی، فضای برخی از شهرهای آذربایجان غربی از جمله بوکان، سقز، ارومیه و مهاباد امنیتی گزارش شده است.


همزمان گزارش های رسیده به جرس نیز حاکی از آن است که همانند سالهای گذشتە، با وجود جو شدید امنیتی حاکم بر کردستان اعتصاب عمومی با بستن بازار و پوشیدن لباسهای محلی، و نوشتن شعارهای تسلیت باد، در اکثر شهرهای کردستان مانند روانسر، جوانرود، کرمانشاه، کامیاران، پاوە، سنندج، سقز، بوکان، مهاباد، مریوان، اشنویه و بانە انجام شد.

 

 

وزیر کشور از افزایش یست نماینده  مجلس خبر داد

Posted: 13 Jul 2011 03:47 AM PDT

جــرس: وزیر كشور دولت محمود احمدی نژاد از تصویب پیشنهاد افزایش بیست نماینده به بیست استان كشور در جلسه هیئت دولت خبر داد و گفت: لایحه افزایش نمایندگان بیست استان به مجلس تقدیم خواهد شد و امیدواریم كه سریع مورد رسیدگی قرار گیرند.


به گزارش فارس، مصطفی محمدنجار، ظهر چهارشنبه بیست و دوم تیرماه، طی گفتگویی با خبرنگاران در حاشیه جلسه هیأت دولت، با اشاره به مصوبه امروز دولت گفت: امروز در جلسه هیأت دولت مصوب شد که بیست نماینده به تعداد كل نمایندگان اضافه كنیم كه با توجه به اصل ۶۴ قانون اساسی و از مجموع ٣١ استان كشور در مورد ٢۰ استان، افزایش بیست نماینده امروز به دولت پیشنهاد و به تصویب هیئت دولت رسید كه لایحه افزایش نمایندگان بیست استان به مجلس می‌رود كه امیدواریم سریع مورد رسیدگی قرار گیرند.


وزیر كشور با بیان اینكه این لایحه علاوه بر افزودن بیست نماینده به تعداد نمایندگان مجلس بحث اصلاح حوزه‌های انتخابیه و تقسیمات كشوری را شامل می‌شود، گفت: بر اساس لایحه افزایش تعداد نمایندگان تعداد حوزه‌های انتخابیه از ٢۰٧ به ٢٢٣ ارتقاء پیدا می‌كند و نمایندگان نیز از ٢٩۰ به ٣١۰ نفر افزایش پیدا می‌كنند.


طی هفته های گذشته، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل برخی مداخلات و تهدیدات صورت گرفته از سوی دولتی ها علیه برخی نمایندگانِ امضا کنندۀ طرح سوال از احمدی نژاد، در صدد مطرح ساختن بحث استیضاح وزیر کشور بودند.

حرف‌های مسئولان با عمل آنها در تضاد است

Posted: 13 Jul 2011 03:24 AM PDT

جــرس: یک نماینده سابق مجلس خبرگان ضمن انتقاد از عملکرد دولت در سیاست داخلی و خارجی کشور، از اینكه "حرف‌های مسئولان با عمل آنها در تضاد است"، انتقاد کرد و گفت که نباید از اعتقادات مردم به ویژه جوانان سوء استفاده كرد.


همزمان فاضل میبدی، از محققین و اساتید حوزه اظهار داشت که تحت هیچ شرایطی نباید در قبال استفاده ابزاری از مهدویت سکوت اختیار کرد و بر مراجع و علمای فقهی لازم و واجب است که هر زمان که چنین مساله ای را مشاهده کردند، حتمابه روشنگری بپردازند تا مردم را از خطر انحراف در خصوص غیبت و ظهور امام زمان نجات بدهند.


به گزارش ایلنا، محسن موسوی تبریزی در انتقاد از عملكرد خارجی دولت احمدی نژاد گفت: حرف‌های مطرح شده درباره‌ی مدیریت جهانی بی محتوا ست. سیاست‌های خارجی نمی‌تواند جدا از سیاست‌های داخلی باشد و عملكرد دولت در این زمینه تاثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد.


وی با انتقاد از مواضع و سیاست‌های خارجی دولت احمدی نژاد تاكید كرد: شعارهای بی محتوا و غیر كارشناسی كه در سطح خارجی مطرح می‌شود، در شان مسئولین نیست و جز ضرر نتیجه دیگری ندارد.


این فعال سیاسی با اشاره به انتقادات اخیر هاشمی رفسنجانی از سیاست خارجی دولت احمدی نژاد ، تصریح كرد: متاسفانه عده‌ای با توجیهات مختلف و مصلحت اندیشی‌های غیر عقلانی، از مقابله با انحرافات به وجود آمده سرباز زدند و ما عادت كردیم كه در مقابل كارهای غیر كارشناسی تا دقیقه نود سكوت كنیم و در نهایت كه اوضاع به هم ریخت و شرایط بحرانی شد،‌ بگوییم كه می‌گذرد و اشكالی ندارد.


موسوی تبریزی افزود: باید به محض به وجود آمدن اشكال در اداره كشور، جلوی آن را گرفت و به بهانه‌های مختلف از مقابله با ناكارآمدی مسئولین سرباز نزد.


وی با اشاره به هشدارهای هاشمی رفسنجانی در سال‌های گذشته گفت: عده‌ای با وارد ساختن هجمه‌های غیر مسئولانه به دلسوزان نظام، راه را برای وارد شدن ضرر به كشور و مردم باز گذاشتند.


نماینده سابق مجلس خبرگان تصریح كرد: در دولت احمدی نژاد كارهایی انجام شد كه اگر دولت‌های قبلی حتی حرف آن را هم می‌زدند به شدت مورد حمله و هجمه قرار می‌گرفتند.


وی با انتقاد از سو استفاده از اعتقادات مذهبی مردم گفت: راه این نیست كه عده‌ای با بیان حرف‌هایی كه در شان افراد نیست، با اعتقادات جوانان بازی‌كنند و با اتخاذ مواضع سیاسی – مذهبی پوچ و بی محتوا جوانان را دچار تردید كنند و درآخر بگویند كه مملكت توسط امام زمان اداره می‌شود.


موسوی تبریزی در ارتباط با حضوراصلاح طلبان در انتخابات گفت: اینكه هم ناظران، هم مجریان و هم رقیبان انتخاباتی از یك جناح باشند در عرف سیاسی جهان پذیرفته نیست و مسئولان برگزاری انتخابات به ویژه اعضای شورای نگهبان و وزارت كشور باید نسبت به افراد شركت كننده در انتخابات موضعی بی طرف داشته باشند، نه اینكه برای یك جناح خاص سخنرانی هم بكنند.


نباید سکوت کرد
همزمان فاضل میبدی معتقد است که تحت هیچ شرایطی نباید در قبال استفاده ابزاری از مهدویت سکوت اختیار کرد و بر مراجع و علمای فقهی لازم و واجب است که هر زمان که چنین مساله ای را مشاهده کردند، حتمابه روشنگری بپردازند تا مردم را از خطر انحراف در خصوص غیبت و ظهور امام زمان نجات بدهند.

این پژوهشگر دینی همچنین اعتقاد دارد که کوتاهی‌هایی که ناشی از عدم توانایی مسئولین است، دلیل دیگری برای رویکرد فعلی در خصوص مهدویت است و آنها چون می‌دانند که نمی‌توانند به مردم پاسخ درستی در خصوص اشتباهات خود بدهند، با مطرح کردن مسایلی از این قبیل سعی در گمراه کردن اذهان دارند.


فاضل میبدی پیرامون ریشه یابی و رفتار شناسی طیف دولتی ها در جریان سی دی ظهور گفت "اشتباه به قدری نابخشودنی که واقعا نمی‌توان به این راحتی افراد یا گروهی را متهم کرد. اما نکته مشخص این است که این نوع بدرفتاری‌ها را باید تحرکاتی خارج از مرزهای اسلام به حساب آورد، چون کسی که به معنای واقعی به اسلام و همچنین امام دوازدهم اعتقاد دارد، تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند مساله حیاتی دین را به ابزاری برای خود و اهداف خود تبدیل کند. یقین دارم کسانی‌که این نگاه را به عصر غیبت دارند، نمی‌توانند و البته نباید مسلمانی منتظر به حساب بیایند. این نوع حرکات نمی‌تواند از دو حالت حارج باشد. اول اینکه گروهی با این هدف چنین کارهایی را انجام می‌دهند تا چهره دین را تخریب کنند و چنین القاء کنند که مساله غیبت را نباید مساله‌ای در چارچوب منطق فرض کرد. دومین فرضیه هم این است که عده‌ای واقعا ناخواسته در حال ضربه زدن به ارزش‌های دینی هستند.


وی پیرامون اینکه "دلیل اصلی رویکرد برخی مسئولان به این مساله چه چیزی است" تصریح کرد "اگر کشوری به قدری مشکل پیدا کرد که مسئولان نتوانستند، کارنامه‌شان را بر اساس محاسبات عادی توجیه کنند، آن وقت به ناچار دنبال این می‌روند تا با مطرح کردن مسایل غیبی، ذهن جامعه را از واقعیت‌های موجود که مشکلاتی برای آنها موجب شده است، دور کنند. در غیر اینصورت دلیلی نداشت تا خود را در مقامی ببینند، که دانش لازم را برای بحث درباره مهدویت دارند و می‌توانند به این مساله بپردازند."