جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


عکس خبری - دیدار سید محمد خاتمی با خانواده میرحسین و رهنورد

Posted: 20 Jul 2011 09:46 AM PDT

کلمه

 

 

 

 

مراسم ترحیم پدرحجاریان؛ پنجشنبه درمسجد شهرک غرب

Posted: 20 Jul 2011 05:10 AM PDT

پیام تسلیت سید حسن خمینی و مجمع مدرسین و محققین

جــرس: در پی درگذشت پدر سعید حجاریان، از فعالان جنبش اصلاحات، سید حسن خمینی و  مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، طی پیامی این فقدان را تسلیت گفتند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، در پیام سید حسن خمینی آمده است: مصیبت وارده را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و برای جنابعالی و سایر بستگان صبر و اجر مسئلت دارم.


همزمان مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نیز، طی پیامی، بمناسبت درگذشت پدر سعید حجاریان، این ضایعه را تسلیت گفته و برای بازماندگان طلب صبر نمود.


گفتنی است پدر سعید حجاریان بعد از یک دوره بیماری، روز یکشنبه هفته اخیر در تهران درگذشت و مراسم تشییع وی روز دوشنبه در نازی آباد تهران، چهار راه دخانیات کوچه به آفرین انجام شد.


مراسم سوم آن مرحوم فردا پنجشنبه سي ام تيرماه، در مسجد شهرك غرب مقابل ميلاد نور برگزار خواهد شد.


سعید حجاریان که از وی بعنوان "مغز متفکر اصلاحات" و همچنین "جانباز جنبش اصلاحات" نام برده می شود، سال ٧٨ توسط محافل ترور مورد اصابت گلوله قرار گرفت و تا امروز از ناتوانی و بیماری جسمانی سخت رنج می برد.


وی پس از انتخابات ریاست جمهوری ٨٨ نیز، همراه با صدها تن دیگر از اصلاح طلبان بازداشت شد و با وجود ناتوانی های جسمی ناشی از ترور، ماهها در زندان به سر برد.

 

طرح یک فوریتی مجلس برای نظارت بر صداوسیما

Posted: 20 Jul 2011 05:06 AM PDT

جــرس: امروز طرح یک فوریتی برای "اداره و نظارت بر صداوسیما توسط نمایندگان مجلس" ارائه شد، که نمایندگان سابق و کنونی عضو شورای عالی نظارت در مورد آن اختلاف نظر داشتند.


به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری نماینده اصولگرای تهران که طراح این طرح بود درباره قانون اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما گفت: بر اساس قانون اساسی، ما نیازمند تدوین سه قانون خط مشی، اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما هستیم. چون در قانون اساسی امده است که خط مشی، اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما از سوی شورای عالی نظارت را قانون باید تعیین کند.


وی با بیان اینکه قانون فعلی صداوسیما مربوط به سال ۵٩ است، افزود: بعد از بازنگری قانون اساسی، قانون اداره صداوسیما اصلاح نشده و قانون قبلی هم امکان اجرا ندارد. از جمله به دلیل اینکه در بازنگری قانون اساسی، رئیس این سازمان را رهبری تعیین میکند. در حالی که شورای عالی نظارت بر صداوسیما که موظف به ارائه تذکر به رئیسسازمان صداوسیما است، عملا تذکراتش هیچ ضمانت اجراییای ندارد.


او که پیش از این نماینده مجلس در شورای عالی نظارت بر صداوسیما بود، ادامه داد: در مدتی که بنده عضو این شورا بوده ام، نیاز به تصویب این قانون را احساس کردم تا هم مدیریت سازمان و هم شورای نظارت تکلیف خودشان را بدانند و نظارت بر این سازمان، سازوکار بیابد.


بر اساس این گزارش، رمضان شجاعی که هم اکنون به همراه نوباوه، نماینده مجلس در شورای عالی نظارت بر صداوسیما است، به مخالفت با سخنان مطهری برخاست و گفت: در حال حاضر طرحی در کمیسیون فرهنگی مجلس در اینباره تدوین شده است و نمیدانم چرا مطهری شخصا طرح دیگری را به مجلس آوردهاند و اصلا هم از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برای آن امضا نگرفتهاند.


او که می گفت طرح کمیسیون فرهنگی با همکاری مرکز پژوهش های مجلس در دست تدوین است، از نمایندگانی به عنوان پیگیری کنندگان آن طرح یاد کرد که تماما از حامیان دولت بودند. از جمله نوباه و کوچک زاده.


اما محمدکاظم دلخوش در حمایت از طرح مطهری یادآور شد که در قانون اساسی هم آمده است که خط مشی شورای نظارت بر صداوسیما را باید قانون تعیین کند.اما تا کنون قانونی در این زمینه نوشته نشده و لازم است که قوانین صداوسیما که بعد از بازنگری در قانون اساسی اصلاح نشده، اصلاح شود.


وی با اشاره به اینکه تا کنون چندین بار برای تدوین این قانون تلاشهایی شده اما به سرانجام نرسیده است، گفت: بهتر است حال که این طرح به صحن علنی رسیده بررسی شود و مجلس معطل دیگر طرحها نشود.


در نهایت یک فوریت این طرح به رای گذاشته شد و به تصویب رسید. به این ترتیب، ظرف یکی دوماه آینده این طرح بار دیگر در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.


سلیمی نمین: احمدی نژاد به چیزی غیر از استمرار قدرت و موقعیت خود فکر نمی‌کند

Posted: 20 Jul 2011 05:00 AM PDT

جــرس: یک فعال اصولگرا و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران معتقد است "بار‌ها مشاهده شده‌است که برخی از احمدی‌نژاد تعریف‌های خارج از عرف می‌کنند و حتی ادعا می‌کنند که امام زمان را در حال تمجید از او رویت کرده‌اند و این رفتارهای اطرافیان موجب شده تا احمدی‌نژاد واقعا به این باور برسد که باید در قدرت بماند."


عباس سلیمی نمین، در گفتگو با شماره جدید ماهنامه «نسیم بیداری»، اظهار می دارد "تغییر در دولت احمدی‌نژاد با توجه به اینکه هدف و انگیزه رییس‌دولت برای فعالیت‌هایش تغییر کرده، اتفاقی کاملا طبیعی بود. به همین دلیل بنده معتقدم که می‌توان تا روز آخر دولت هم منتظر تغییراتی دیگر بود."


وی همچنین می گوید "احمدی‌نژاد که اتفاقا چهره‌ای اصولگرا ست و با حمایت‌های اصولگرایان نیز به قدرت رسیده در حال حاضر به چیزی غیر از استمرار قدرت و موقعیت خود فکر نمی‌کند."


وی تاکید دارد "کسی که دنبال موقعیت شخصی است و به خوبی می‌داند که برای ماندگاری خود در دولت باید قانون اساسی را زیر سایه خواسته‌های خود ببرد، به افرادی نیاز دارد که هم تعهد چندانی به باید‌ها و نبایدهای قانونی نداشته باشد و هم در معامله‌گری تبحر داشته باشند تا هر وقت که لازم شد، بتوانند با انجام معامله با معامله‌گران قانون را به نفع خود تغییر داده یا اصلا به انزوا ببرند. به عنوان مثال وارد بحث‌های معامله‌ای شدن با یک نماینده کار دشواری است که هر کسی نمی‌توان آن را انجام بدهد، به همین دلیل از زمانی که در رفتار احمدی‌نژاد انحرافاتی مشاهده شد، افرادی که در تشکیلات دانشگاه‌آزاد به معامله‌گرانی حرفه‌ای بدل شده بودند، به مناصب دولتی رسیدند که یکی از آن‌ها همین محمد شریف ملک‌زاده است که این روز‌ها اخبار زیادی درباره‌اش شنیده شد... هم دولتی‌ها چنین افرادی را به آغوش خود راه دادند و هم دانشگاه ‌آزاد با ترفندی هوشمندانه نیروهای خود را به بدنه دولت فرستاد تا از این طریق هم به منافعی برسد و هم اینکه از به نتیجه رساندن فعالیت‌هایی که ضد دانشگاه‌آزاد انجام می‌گرفت، جلوگیری کنند. این در حالی است که اگر احمدی‌نژاد دچار غرور نمی‌شد و به توصیه‌های بزرگان توجه نشان می‌داد، حالا هم دانشگاه‌آزاد بی‌قانونی‌های ۲۷ ساله خود را تمام شده می‌دید و هم دولت می‌توانست ادعا کند که یکی از اهداف مهمش در راستای عدالت-خواهی را محقق کرده است. اما رییس‌دولت با این تفکر اشتباه که «من از همه کامل‌تر و عاقل‌تر هستم» کاری کرد که برنامه‌اش به نتیجه نرسید تا مشخص شود که وقتی غرور جای خود را به منطق می‌دهد، هیچ کس نمی‌تواند هیچ کاری را آنطور که انتظار می‌رود، به سرانجام برساند."


سلیمی نمین همچنین گفت "وقتی که در انسان این غرور ایجاد شد که «من تنها کسی هستم که می‌توانم منشأ مسیر سعادت در جامعه باشم» عده‌ای از این فرصت استفاده یا سوءاستفاده می‌کنند و با تملق خود را به آن شخص نزدیک می‌کنند تا به منافعی برسند. به همین دلیل است که در طول این چند وقت بار‌ها مشاهده شده‌است که برخی از احمدی‌نژاد تعریف‌های خارج از عرف می‌کنند و حتی ادعا می‌کنند که امام زمان را در حال تمجید از او رویت کرده‌اند. این رفتارهای اطرافیان موجب شده تا احمدی‌نژاد واقعا و به البته به غلط به این باور برسد که باید در قدرت بماند، چون هیچ کس دیگری نمی‌تواند کارایی او را داشته باشد. این در حالی است که وادی ماندن در قدرت برخلاف قانون اساسی، برخلاف مشی رهبری و برخلاف اصول انقلاب است و هر کس وارد چنین فضایی شود هم خود به انحراف می‌رسد و هم امور را به منحرفین می‌سپارد. پس به راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که چهره‌های خوش‌نام و انقلابی دولت نهم تحت هیچ شرایطی نمی‌توانستند به همکاری خود ادامه بدهند و آن‌ها رفتند تا امثال ملک‌زاده‌ها بیایند تا در مواقع ضروری بتوانند معامله‌های مورد نظر را به قول معروف جوش بدهند."


این فعال اصولگرا افزود " تاکید می‌کنم نباید فراموش کرد که دانشگاه‌آزاد تجربه‌ای ۲۷ ساله در معامله‌گری دارد و به راحتی می‌تواند زندگی و شرایط افراد را تغییر بدهد. به عنوان مثال [...] که با مدرک لیسانس حقوق یک قاضی ساده دستگاه قضایی بود، با مدرک جعلی این دانشگاه توانست هم در قوه قضاییه ارتقا یابد و هم در دانشگاه تدریس کند، نتیجه این روند این شد که او که روزی یک خودروی ساده هم نداشت، حالا در زندگی شخصی‌اش شرایطی کاملا متفاوت را تجربه می‌کند."


سلیمی نمین گفت "بعد از انتقادات رهبری از دولت های هاشمی و خاتمی، محمود احمدی‌نژاد از فضایی که رهبری به وجود آورده بود، بهترین استفاده ممکن را برد و خود را فردی معرفی کرد که دغدغه اول و آخرش عدالت است و وعده داد که کاری می‌کند تا همه مردم بتوانند آرامش کافی را در زندگی خود تجربه کنند. این روندی بود که شخصی به نام احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۸۴ به عنوان یک پدیده مطرح شود و در ‌‌نهایت هم به ساختمان پاستور راه پیدا کند."


احضار مجتبی هاشمی، فعال دانشجویی برای اجرای حکم زندان و شلاق

Posted: 20 Jul 2011 04:32 AM PDT

جــرس: سید مجتبی هاشمی، عضو پیشین شورای مرکزی انجمن اسلامی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برای اجرای حکم خود به زندان اوین فراخوانده شد.


گزارش رسیده به جرس حاکی از آن است که هاشمی برای اجرای حکم یکسال زندان و ٧۴ ضربه شلاق، برای روز اول مرداد سال جاری به بازداشتگاه اوین فراخوانده شده است.


بر اساس این گزارش، از موارد مطروحه در اتهامات وی، "توهین به رهبری"، "اهانت به رییس جمهور" و "اقدام علیه نظام" بوده است، که تماما توسط وی در دادگاه تکذیب شده است. همچنین بازجوها در مدت بازداشت فشار بسیاری برای تهیه اعتراف تلویزیونی بر وی وارد کرده بودند که در اثر مقاومت وی بی نتیجه ماند.


مجتبی هاشمی پیش از این در ١٧ آذر ٨٨ توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده و پس از انتقال به بند (دو-الف)، نزدیک به شصت روز در زندان انفرادی به سر برده بود .


وی از فعالان دانشجویی دانشگاه تهران، سردبیر نشریه دانشجویی باران و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بوده است.


سقوط هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا بر فراز قم

Posted: 20 Jul 2011 04:23 AM PDT

جــرس: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا که بر فراز آسمان قم و نزدیک به نیروگاه فوردو در حال پرواز بود توسط پدافند هواپیمایی سپاه پاسداران در خاک ایران سرنگون شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید علی آقازاده دافساری در جریان گفتگو با این پایگاه خبری، از شناسایی و مورد هدف قرار دادن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی توسط جمهوری اسلامی که "برای شناسایی منطقه نیروگاه و مرکز هسته ای قم (نیروگاه فوردو) به پرواز درآمده بود، خبر داد.


وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات مدتهاست از سوی سازمان جاسوسی آمریکا علیه ایران صورت می پذیرد اظهار داشت: "هواپیماهای جاسوسی آمریکا معمولا از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای هم مرز و نزدیک ایران به پرواز در می آیند که خوشبختانه تا به امروز سازمان اطلاعاتی و امنیتی کشور توانسته به خوبی آنها راشناسایی و دسایس آنان را نقشه برآب نماید."


دی‌ماه سال گذشته نیز، مقامات نظامی جمهوری اسلامی از "سرنگونی دو هواپیمای جاسوسی آمریکایی" بر فراز خلیج فارس خبر داده بودند.


فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از "سرنگونی دو هواپیمای جاسوسی غربی بر فراز خلیج فارس" خبر داده ولی در این مورد مدرکی ارائه نداده بود.


هنوز مقامات سیاسی، نظامی و رسمی جمهوری اسلامی، در مورد سقوط هواپیمای اخیر مطلبی عنوان نکرده اند.


مصوبه جدید بازنشتسگی استادان دانشگاه

Posted: 20 Jul 2011 02:54 AM PDT

جــرس: طبق مصوبۀ  اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ازاین پس تصمیم‌‌گیری نهایی در خصوص بازنشستگی استادان دانشگاه ها، براساس قانون برنامه پنجم توسعه و تصمیم‌ وزرای علوم، بهداشت و هیئت امنای مرکزی این وزارتخانه‌ها صورت می ‌گیرد.


به گزارش ایلنا، این امر به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، که شامگاه سه شنبه در جلسه ای كه به ریاست محمود احمدی نژاد تشكیل شده بود، موضوع بازنشستگی استادان را بررسی كرد.


بر اساس تصمیم گرفته شده، از این پس بازنشستگی استادان دانشگاه براساس چارچوبی مشخص انجام می شود تا دانشگاه ها با وحدت رویه به وظایف قانونی خود عمل كنند.


گفتنی است با وجود اینکه اعلام شده بود محمود احمدی نژاد، روز چهارشنبه پانزدهم تیرماه طی نامه ای مشترک به وزرای علوم و بهداشت، آنها را از ادامه روند جاریِ "بازنشستگی استادان" و "اجرای طرح تفکیک جنسیتی" بازداشته، روند بازنشستگی استادان سیر خود را طی کرده بود.


همان زمان مشاور عالی وزیر علوم با بیان اینکه "نمی‌دانم نامه منتشر شده در رسانه‌ها به نقل از رئیس جمهور تا چه حد صحت دارد؛ چرا كه چنین نامه ای هنوز به وزارت علوم نرسیده است"، گفته بود: "نامه منتشر شده در رسانه‌ها غیر متداول است، زیرا وقتی رئیس جمهور نامه‌ای به وزارت علوم می‌نویسد اول باید به وزارت علوم برسد. "


به گفته عباس طائب (مشاور عالی وزیر علوم)، کامران دانشجو (وزیر) در تصفیۀ استادان و دانشجویان و همچنین برقراری تفکیک جنسیتی در دانشگاهها تلاش زیادی داشته است. وی هفته گذشته گفته بود "وزیر علوم وقتی برنامه خود را به مجلس ارائه می‌داد اسلامی كردن دانشگاه‌ها را مطرح می‌كرد و اعلام كرد كه دغدغه اسلام و دین دارد و جزئیات این برنامه را به استماع رئیس جمهور رسانده است... ما هنوز ما وارد اسلامی كردن دانشگاه‌های نشده‌ایم تا به تصویب كسی برسد ."


وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفته بود: "منتظر باشید كه در بحث اسلامی كردن دانشگاه‌ها اذیت‌تان خواهند كرد. این موضوع جنگ نرم است. "

مشاور حقوقی احمدی نژاد:  جریان نزدیک به هاشمی رفسنجانی انتخابات را مدیریت می‌كند

Posted: 20 Jul 2011 02:41 AM PDT

جــرس: مشاور حقوقی رئیس دولت دهم با بیان اینكه "جریان انحرافی تلاش می‌كند دولت را از مسیر منحرف كند"، اظهار عقیده كرد: "موارد مطرح شده توسط جریان انحرافی مسائل اصلی كشور نیست و از احمدی نژاد در مقابل جریان فتنه محافظت می‌كنیم و اجازه نمی‌دهیم این جریان احمدی‌نژاد را به نفع خود مصادره كند. "


این فعال اصولگرا با اشاره به دیدار حزب مؤتلفه با هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت "این دیدار فراتر از یك اشتباه بود زیرا نمی‌توانند هاشمی را مدیریت كنند... چرا که جریان منتسب به هاشمی به صورت پنهانی جریان انتخابات را مدیریت می‌كند."

به گزارش فارس، غلامحسین الهام شامگاه سه‌شنبه ٢٨ تیرماه، در همایش موسوم به «بصیرت‌افزایی» که در رشت برگزار شد، اظهار عقیده کرد "از احمدی‌نژاد در آنچه كه تغییر نكرده است مانند علاقه خدمت‌رسانی به مردم، روحیه ساده‌زیستی، استكبارستیزی و دیگر نگاه‌های مثبت حمایت می‌كنیم."


این عضو سابق شورای نگهبان که در زمان تصدی آن پست، از کاندیداتوری احمدی نژاد حمایت کرده بود، با تاكید براینكه "در گفتمان از احمدی‌نژاد حمایت می‌كنیم"، افزود: "از او در مقابل جریان فتنه محافظت می‌كنیم و اجازه نمی‌دهیم این جریان احمدی‌نژاد را به نفع خود مصادره كند."


مشاور حقوقی رئیس دولت، گفت "جریان انحرافی حركت مدیریت شدۀ فتنه ٨٨ است و فتنه‌گران از راس جریان انحرافی برای تحقق اهداف شكست خورده خود استفاده می‌كنند."


الهام با بیان اینکه جریان انحرافی تلاش می‌كند دولت را از مسیر منحرف كند، گفت: موارد مطرح شده توسط جریان انحرافی مسائل اصلی كشور نیست.


الهام درادامه سخنان خود، شعار احمدی نژاد در سال ٨۴ را، برخاسته از آرمان‌های رهبر فقید جمهوری اسلامی و رهبری دانشت و مدعی شد "احمدی‌نژاد خواستار تبیین مكتب انتظار در آموزش و پرورش و دانشگاههاست، اما در حال حاضر شرایطی پدید آمده كه برخی حركت‌های آغاز شده در سال ٨۴ را غلط می‌پندارند و این امر اشتباه بزرگ است. "



مرضیه وفامهر در زندان قرچک ورامین

Posted: 20 Jul 2011 02:36 AM PDT

جــرس: ناصر تقوایی، فیلمساز معروف ایرانی اعلام کرد همه عوامل بازداشت شده فیلم «تهران من، حراج»، با قرار وثیقه آزاد شده اند اما همسرش، مرضیه وفامهر، از بیست روز پیش در زندان قرچک ورامین نگهداری می شود.


به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولان قضایی تاکنون به صورت رسمی از اتهام یا اتهامات منتسب به مرضیه وفامهر سخن نگفته اند اما برخی وب سایت ها علت بازداشت این هنرمند را بازی در فیلم «تهران من، حراج» اعلام کرده اند. در در حالیست که تقوایی معتقد است مجوز ساخت از سوی وزارت ارشاد داشته و برخلاف شایعات مطرح شده، زیر زمینی نبوده است.


فیلم «تهران من، حراج» ساخته گراناز موسوی، فیلمساز ایرانی مقیم استرالیا است و تقوایی می گوید او این فیلم را به عنوان پایان نامه خود ساخته است. این فیلم دختر هنرمندی را به تصویر می کشد که در یک جشن با یک پسر جوان ایرانی که ساکن استرالیا است آشنا می شود و در تلاش است به اتفاق او از ایران برود.


گفتنی است طی هفته های اخیر، علاوه بر وفا مهر، پگاه آهنگرانی، هنرمند و بازیگر سینمای ایران، و همچنین مهناز محمدی، بازیگر فیلمهایی چون «زنان بدون سایه» و مستند «ما نیمی از جمعیت ایران هستیم»، درباره مطالبات زنان در انتخابات ریاست جمهوری، مورد بازداشت قرار گرفته اند.


در واکنش به این بازداشت ها، نایب‌رییس خانه سینمای ایران، از تشکیل «کمیته پیگیری وضعیت سینماگران بازداشتی» خبر داده و همزمان گفته است "مشکل این سینماگران را پیگیری کردیم اما هنوز به جواب روشنی درباره نوع اتهامات و نحوه و دلایل دستگیری نرسیدیم و جواب قانع کننده‌ای نیز دریافت نکردیم... این برخوردها با اصحاب هنر و سینماگران جز آنکه هزینه‌های زیادی را برای حوزه‌ی فرهنگ درپی داشته باشد، سودی ندارد."


عدم تمدید مرخصی چند روزه زندانیان سیاسی و بازگشت به زندان

Posted: 20 Jul 2011 02:32 AM PDT

جــرس: تعدادی از زندانیان سیاسی که به مناسبت نیمه شعبان به مرخصی چند روزه اعزام شده بودند، در پی تمدید نشدن مرخصی، به همراهان خود در زندان پیوستند.


به گزارش کلمه، در همین روند، محسن میردامادی، فیض الله عرب سرخی و عبدلله رمضان زاده، سه تن از شاکیان پروندۀ سردار مشفق (دخالت سپاه در انتخابات) به زندان اوین بازگشتند.


همچنین آمده است بهزاد نبوی و بهاره هدایت که برای درمان پزشکی درخواست مرخصی بیشتر کرده اند هنوز در بلاتکلیفی به سر می برند.


بر اساس این گزارش، مرخصی جواد امام و لیلا توسلی تا اوایل هفته آینده تمدید شد.


همچنین سید مصطفی تاج زاده که در پی وخامت حال پدرش برای چهار روز به مرخصی آمده بود، با پایان یافتن زمان مرخصی خود صبح دوشنبه به زندان اوین بازگشته بود.

گفتنی است با وجود آنکه تاجزاده در حال گذراندن دوران محکومیت ۶ ساله خود می باشد و طبق قانون می بایست در بند عمومی زندان اوین نگهداری شود، مجددا به قرنطینه زندان منتقل شده و این در حالی است که وی ۱۱ ماه گذشته را نیز در قرنطینه اوین سپری کرده و مسئولین زندان به شدت از تماس وی با دیگر زندانیان جلوگیری می کنند.


ظرف روزهای گذشته، علی‌رضا بهشتی شیرازی از مشاوران میرحسین موسوی نیز، برای سپری کردن ۴ سال و ۳ ماه از باقی مانده حکم ۵ ساله‌اش به اوین بازگشت.


بر اساس این گزارش، برخی از زندانیان حوادث پس از انتخابات و همچنین دیگر زندانیان سیاسی تاکنون از هیچ گونه حق مرخصی استفاده نکرده اند، از جمله احمد زید آبادی، عیسی سحر خیز، مسعود باستانی، مجید توکلی ، مجید دری ، ضیا نبوی ، عاطفه نبوی ، شبنم مددزاده ، فرزاد مددزاده ،عماد بهاور، محمد داوری، ، سعید متین پور،حشمت الله طبرزدی،عدنان حسن پور، محمد صدیق کبودوند، حسن اسدی زیدآبادی، کیوان صمیمی، محمد داوری، محمدرضا مقیسه، احسان مهرابی،جمال عاملی، بهمن احمدی امویی، عبدالله مومنی، بهروز جاوید تهرانی، ابراهیم مددی ،آرش سقر، سیامک رحمانی، فاطمه رهنما،حامد روحی نژاد،امیر رضا عارفی، ابولفضل عابدینی نصر ،قربان بهزادیان نژاد، احسان عبده تبریزی، حسین رونقی ملکی ،مهدی خدایی،مهدی محمودیان، ایوب قنبر پوریان ،ابولفضل قدیانی ، ارسلان ابدی، امیر بهمنی، امیر اصلانی، امیر خسرو دلیر ثانی، نظام حسن پور، رمضان احمد کمال، انور خضری، محمد رضا رجبی و نسرین ستوده و صدها تن دیگر از زندانیان، که یا تاکنون از مرخصی استفاده نکرده یا مدتی طولانی است که از این حق محروم مانده اند.


این منبع خبری همچنین از وضعیت بسیار نامناسب بهداشتی و رفاهی بند سیاسی زنان زندان اوین گزارش داده و آورده است این زندانیان حتی از حق هواخوری هم محرومند.