جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


معصومه دهقان، همسر سلطانی آزاد شد

Posted: 10 Jul 2011 08:06 AM PDT

به قید وثیقه 30 میلیون تومانی

 جرس: معصومه دهقان، دبیر بازنشسته و همسر عبدالفتاح سلطانی امروز در پی سپردن قرار وثیقه‌ی ۳۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

 

به گزارش جرس، مبلغ وثیقه اولین روز برای وی صادر شده بود، اما با وجود این، بدون این که قرار بازداشت برای او صادر و به وی ابلاغ شود، معصومه دهقان به بازداشتگاه منتقل شد.

 دهقان در زندان اعلام کرده بوده که در صورت عدم آزادی‌اش تا امروز، دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد.

 معصومه دهقان، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و همسر عبدالفتاح سلطانی وکیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر، پیرو احضاریه‌ای که روز یازدهم تیر ماه دریافت کرده بود، صبح روز ۱۴ تیرماه به دادسرای اوین مراجعه کرده و در آن‌جا بازداشت شد.

تجمع اعتراضی ایرانیان مقیم ترکیه و بریتانیا به مناسبت سالگشت هجدهم تیرماه

Posted: 10 Jul 2011 05:28 AM PDT

جــرس: همزمان با فرا رسیدن ١۸ تیر ماه و سالروز خیزش جنبش دانشجویی ایران در سال ۷۸، مراسمی همگام با دیگر شهرهای جهان، در شهر «نوشهیر» ترکیه توسط انجمن همبستگی پناهجویان ایرانی و همچنین در لندن توسط «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران» و گروهی دیگر از فعالان جنبش سبز، برگزار گردید.


به گزارش جرس، در مراسم نوشهیر ترکیه که با سرود «ای ایران» آغاز شد، ابتدا کاظم نجفی یکی از فعالان حقوق بشر مقیم اروپا، از طریق اسکایپ به چگونگی بوجود آمدن اعتراضات دانشجویان و رفتار بی خردانه حاکمیت اشاره کرد و گفت: تعدادی از دانشجویان در اعتراض به بسته شدن روزنامه سلام پیرو دست به اعتراض زدند و مسئولان نظام بجای رفع مشکل و تن دادن به خواست آنان ترجیح دادند با آنان به زور و با رفتاری وحشیانه برخورد نمایند.


در ادامه مراسم، محمد حسن عامری یکی از فعالین ستاد میرحسین موسوی مطالبی را پیرامون خواست دانشجویان و چگونگی رفتار افراد لباس شخصی و بی قاونی در برابر خواست به حق قشر دانشجو بیان کرد. وی گفت: تا آن روز حکومت تلاش می نمود خود را مردمی و مدافع حقوق اولیه ملت به جهانیان عرضه نماید لیکن با از خود گذشتگی تعدادی از دانشجویان ماهیت این حکومت برای همگان مشخص شد.


امیر قاسمی یکی از فعالین دانشجویی و از دستگیر شدگان تیر ۸۸ (حوادث بعد از انتخابات) نیز، با ترسیم ابعاد حرکتهای دانشجویی در جهان و پرچم داری دانشجویان برای آزادیخواهی گفت: حکومت هایی که خود را ملزم به رعایت حقوق ابتدایی اقشار خود نیستند بی شک رو زوال خواهند رفت و شکی نیست که دانشجو و توده مردم همگام با هم برای رسیدن به آرمانهای حق طلبانه خود از پای نخواهند نشست . وی با ذکر نام شهدای تیر ۷۸ یاد آنان را گرامیداشت و به نشانه احترام به آنان تقاضای یک دقیقه سکوت نمود .


در پایان مجید نیکنام امینی از فعالین ستاد مهدی کروبی که اجرای برنامه را نیز به عهده داشت با بر شمردن فداکاریهای مبارزین در دوره های مختلف بخصوص قشر آگاه دانشجو مطالبی را در این زمینه ایراد نمود و از شجاعت مثال زدنی مهدی کروبی به خاطر افشای فجایع ضد بشری صورت گرفته در زندان کهریزک در مورد بازداشت شدگان تیر ۸۸ قدردانی نمود. او عنوان کرد، چنانچه افرادی مانند مهدی کروبی و میرحسین موسوی خود را سپر بلا نمی نمودند و دست به افشای جنایات انجام شده نمی زدند معلوم نبود حاکمیت در گامهای بعدی چه بر سر مردم ایران می آورد .


در انتها نیز، هنرمندان شرکت کننده در این مراسم (جواد اسماعیلی و محمد حسن عامری) با نواختن دو قطعه موسیقی مراسم را به پایان بردند .


در ادامه تجمعات و مراسم بزرگداشت ١۸ تیر توسط ایرانیان و فعالان خارج از کشور، «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران» نیز، روز شنبه (نهم ژوئیه- هجدهم تیرماه) در میدان مرکزی شهر لندن (ترافلگار) مراسمی سمبلیک برگزار کرد.


بعد از ظهر همان روز نیز، گروهی از حامیان و فعالان جنبش سبز، جهت حمایت از جنبش دانشجویان ایران، در تحصن گرامیداشت ١۸ تیر در مقابل سفارت ایران (در ساعت ۵ بعد از ظهر) شرکت کرده و با سر دادن شعارهایی در حمایت از جنبش سبز و فعالان زندانی در ایران، خواستار آزادی زندانیان و دانشجویان دربند شدند.


به مناسبت هجدهم تیر، مراسمی دیگر نیز به همت جبهه متحد دانشجویی، در شهر تورنتوی کانادا، روز شنبه نهم ژوئیه (برابر با ١٨ تیر) در سالن اجتماعات شهرداری منطقه نورت یورک برگزار شد.

 

بازگشت ماموستا ایوب گنجی، امام جماعت اهل تسنن سنندج به زندان

Posted: 10 Jul 2011 05:00 AM PDT

جــرس: ماموستا ایوب گنجی نویسنده و امام جماعت سابق مسجد قبای سنندج پس از اتمام مرخصی استعلاجی به زندان بازگشت.


آژانس خبری موکریان گزارش داده است که ماموستا گنجی که چندی پیش به علت ابتلا به عفونت ریه و آسم به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود، پس از اتمام مرخصی به زندان بازگشت.


گفته می شود وی به مدت یک هفته در بیمارستان توحید سنندج بستری بوده و پس از آن جهت ادامه معالجه به بیمارستانی در تهران اعزام شده است.


ایوب گنجی که از فروردین ۸۷ در زندان مرکزی همدان بسر می برد به اتهام اقدام علیه امنیت و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، توسط دادگاه ویژه روحانیت همدان به محرومیت دائم از عنوان روحانیت و تحمل ۱۰ سال حبس و ۱۰ سال تبعید در شهرستان همدان محکوم شده است.
 

گرامی داشت ١۸ تیر در اتریش

Posted: 10 Jul 2011 04:51 AM PDT

جرس: سالروز فاجعه کوی دانشگاه تهران و حمله به دانشجویان بی پناه در تهران و تبریز، در اتریش برگزار شد.

 

در دوازدهمین سالگرد 18 تیر روز شنبه نهم جولای 2011 ایرانیان مقیم کشور اتریش به دعوت «نسل آزادیخواه ایران» در مرکز شهر وین (محل عبور بسیاری از رهگذران و توریست هایی که به این شهر سفر می کنند) گرد هم آمدند.  تجمع کنندگان با در دست داشتن عکس جانباختگان جنبش دانشجویی و جنبش سبز یاد و خاطره ی آنها را زنده و گرامی داشتند .

همچنین پارچه نوشته هایی با مضمون آزادی زندانیان سیاسی،آزادی برای ایران و پشتیبانی از جنبش دانشجویی در محل نصب شده و در معرض دید مخاطبان قرار گرفته بود.

جوانان برگزار کننده برنامه با پخش نوشته هایی به زبان های انگلیسی و آلمانی در مورد حوادث کوی دانشگاه 1378 و وضعیت دانشجویان و زندانیان سیاسی در ایران اطلاع رسانی نمودند.

شرکت کنندگان در این مراسم حمایت قاطع خود را از دانشجویان آزادی خواه ایران و تمامی زندانیان عقیدتی و سیاسی اعلام نمودند . این گردهمایی با سر دادن سرودهای  یار دبستانی و ای ایران خاتمه یافت .

مقام ارشد شهرداری: کرایه  تاکسی ها در ترمینال ها غیرقابل تحمل است

Posted: 10 Jul 2011 04:47 AM PDT

جــرس: در پی اعلام و اجرای افزایش مجدد کرایۀ وسایل نقلیۀ عمومی، معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداری ها و دهیاری ها اعلام کرد: "قیمت کرایه های تاکسی در ترمینال ها و فرودگاه ها غیرقابل تحمل است."


چند روز پیش همزمان با اینکه اعلام شده بود براساس مصوبه شورای شهر تهران قرار است نرخ كرایه‌های حمل و نقل عمومی در شهر تهران افزایش یابد، شهردار تهران اعلام کرد: از اصلاح نرخ كرایه‌های حمل و نقل عمومی در تهران اطلاعی ندارم چرا كه افزایش نرخ‌ها قانونی و بر اساس مصوبه شورای شهر بود.


به گزارش مهر، حمیدرضا صارمی معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با اشاره به اینکه این مرکز با شهرداری در خصوص "بازار آشفته کرایه‌های تاکسی" مکاتبه می کند، افزود:" در صورتی که به نتیجه نرسیم از تعزیرات حکومتی می خواهیم که به این موضوع ورود پیدا کند."


صارمی اضافه کرد: تاکسی ها حق ندارند چند برابر مصوبه که توسط فرمانداری ابلاغ شده است کرایه دریافت کنند و در صورت ادامه این رویه ناچاریم از تعزیرات حکومتی بخواهیم به این مسئله ورود پیدا کند.


معاون امور شهرداریها با اشاره به نظارت های این سازمان بر عملکرد تاکسیرانی گفت: متاسفانه تاکسیمترها استفاده نمی شوند و این نشان می دهند مدیریت مسلطی در تاکسیرانی وجود ندارد.


هفته گذشته مرتضی تمدن استاندار تهران اعلام كرده بود كه شهرداری و شورای شهر به استانداری گزارش داده‌اند كه اصلاح نرخ‌های حمل و نقل عمومی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش كه نحوه اصلاح قیمت‌ها به چه شكلی اعمال شده است، گفت: ‌فرصت ندارم در مورد جزئیات اصلاح نرخ‌ها صحبت كنم.

این درحالی است که قالیباف، شهردار تهران از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرده است. وی مسئولیت و مصوبه را متوجه شورای شهر تهران دانسته است.

بر اساس گزارش ها، با افزایش بی‌رویه نرخ كرایه‌ها در سطح شهر، استانداری تهران از اصلاح قیمت‌ها خبر داده بود، اما این در حالی است كه در سطح شهر تهران اصلاح قیمتی به چشم نمی‌خورد و کماکان قیمت ها در حال افزایش است.
 

هیئت رئیسه مجلس: از لغو سئوال از احمدی نژاد بی‌خبریم

Posted: 10 Jul 2011 04:41 AM PDT

جرس: عضو هیئت رییسه مجلس هشتم با بیان آنکه اخبار مربوط به منتفی شدن طرح سئوال از احمدی نژاد را از برخی رسانه‌ها شنیدیم، گفت: هیئت رییسه مجلس در مورد پس گرفتن امضاهای نمایندگان بی‌اطلاع است.

 

حسین سبحانی‌نیا، نماینده نیشابور در گفت و گو با خانه ملت، با بیان این که نامه‌ای از سوی نمایندگان منصرف به هیئت رییسه مجلس ارائه نشده ، افزوده است: در همان روزهای پایانی جلسات علنی مجلس تعدادی از نمایندگان عنوان کردند که ما امضاهای خود را پس گرفته‌ایم اما رسما به هیئت رییسه مجلس نامه‌ای نرسیده است.

عضو هیئت رییسه مجلس اضافه کرد: درحال حاضر نیز تعداد نمایندگانی که امضای خود را پس گرفته‌اند مشخص نیست و اطلاعی ندارم؛ اما از آنجایی که برای سوال از رییس جمهور حداقل ۷۵ امضا نیاز است، اگر از ۱۰۰ امضای موجود ۳۰ نماینده امضای خود را پس بگیرند سئوال از رییس جمهور قابل طرح نیست.

 

مهرداد لاهوتی، نماینده لاهیجان نیز در گفتگو با ایلنا گفته است: یكی از خبرگزاری‌های حامی دولت پیامكی مبنی بر اینكه سی نفر از نمایندگان امضایشان را پس گرفته‌اند فرستاد كه در همین راستا من پیگیری كردم و با تعدادی از نمایندگان صحبت كردم كه آنها این خبر را تكذیب كردند.

 

این نماینده اصولگرای مجلس افزوده است: مباحتی كه قرار است از رییس‌جمهور سئوال شود مهم‌تر از آن است كه نمایندگان مجلس به راحتی از خیر آن بگذرند.

وی گفته است: اگر این خبر واقعیت داشته باشد كه عده‌ای می‌خواهند امضای‌شان را پس بگیرند (كه من بعید می‌دانم) در وقع ضعف خود را نشان داده‌اند و در حد یك نماینده مقتدر مجلس ظاهر نشده‌اند.

 

برخی رسانه ها امروز از پس گرفتن امضای ۳۰ نماینده از طرح سوال از رییس جمهور و منتفی شدن این طرح خبر داده بودند.

براساس اصل هشتاد و هشتم (۸۸) قانون اساسی، درصورتی که حداقل یک چهارم کل نمایندگان بخواهند درباره یکی از وظایف رئیس‌جمهور سئوال کنند، باید سئوال خود را به‌طور صریح و روشن و مختصر همگی امضاء و به رئیس مجلس تسلیم کنند. رئیس مجلس موضوع را در اسرع‌ وقت به کمیسیون تخصصی ارجاع می‌کند. کمیسیون موظف است حداکثر ظرف یک هفته با حضور نماینده معرفی شده رئیس جمهور و نماینده ‌منتخب سئوال‌کنندگان تشکیل جلسه دهد. در این جلسه، نماینده رئیس جمهور پاسخ مقتضی را از طرف رئیس جمهور ارائه خواهد کرد تا به نمایندگان‌ سئوال کننده گزارش شود.

 

رئیس اداره سیاسی سپاه: خاتمی از سردمداران فتنه سال ۸۸ است

Posted: 10 Jul 2011 04:16 AM PDT

جرس:  رئیس اداره سیاسی سپاه با دفاع از اظهارات اخیر فرمانده کل این نیرو درباره خاتمی و اصلاح‌طلبان، تصریح کرد: «خاتمی از سردمداران فتنه سال 88 محسوب می شود و در حرکت براندازی در کنار موسوی و کروبی علیه نظام ایستاد.»

 

یدالله جوانی یکشنبه (۱۹تیر) به سایت «ندای انقلاب» گفت : «حمایت و حرکت‌های براندازانه بخشی از اصلاح‌طلبان و به‌خصوص شخص آقای خاتمی در فتنه ۸۸ بر همگان آشکار است.»

وی افزوده است: «سپاه پاسدران در برابر هر جریانی که بخواهد انقلاب و نظام را تهدید کند، ایستادگی می‌کند.»

صحبت های رییس اداره سیاسی سپاه، جدیدترین موضع گیری یک مقام ارشد سپاه پاسداران علیه سیدمحمد خاتمی و اصلاح طلبان، پس از صحبت های جنجالی عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران است.

وزیر کشور احمدی نژاد: ایران جزیره ثبات و آرامش است

Posted: 10 Jul 2011 04:11 AM PDT

جرس: وزیر کشور دولت احمدی نژاد از ایران به عنوان جزیره ثبات و آرامش نام برد و گفت: اکنون پژواک صدای انقلاب به همه دنیا رسیده که باید این افتخار بزرگ را همواره پاس بداریم.

 


به گزارش خبرگزاری پانا، مصطفی محمدنجار، وزیرکشور جمهور ی اسلامی ، یک شنبه 19 تیرماه  اظهار داشت: امروز کشور در اوج قله‌های پیشرفت است و با سرعت بالایی به حرکت خود ادامه می‌دهد و ثبات و آرامشی که در ایران وجود دارد در هیچ کجای جهان مشاهده نمی‌شود.


محمدنجار گفت: نظام در حال جلوه کردن در جهان بوده و به همین خاطر است که دشمنان همواره در حال فتنه و جنگ نرم علیه آن هستند چرا که هر گوهر نایابی دشمنان زیادی را نیز دنبال دارد.
وزیرکشور تصریح کرد: امروز نظام ما در زمینه‌های مختلف آبدیده شده و جوانان با شور و نشاط حول محور ولایت فقیه به سوی قله‌های افتخار گام برمی‌دارند.
وی خاطرنشان کرد: حرکت ما مسئولان باید همواره براساس فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و برای پیشرفت و ترقی هیچگاه به حفظ وزن موجود بسنده نکنیم.

نقد صریح عماد افروغ از وضع موجود: ماکیاولیسم مذهبی را در این سال ها دیده ام

Posted: 10 Jul 2011 02:37 AM PDT

  جرس: عماد افروغ، نماینده پیشین مجلس گفته است:«اینکه دو نفری را که در بهترین حالت هم نمیتوانستند دو هزار نفر را جمع کنند، بیاورند در تلویزیون و اعتراف کنند که مخالف ولایت فقیه بوده و فی الحال متنبه شده اند که بیانگر مخملی بودن یک جریان نیست. وزن این اعترافات چقدر است؟»

 

 افروغ در گفتگو با خبرآنلاین، در ملاحظات مهمی، تاکید کرده است که « مسائل قبل و حین و بعد از انتخابات 88 هنوز مرمت نشده و  از همین روست که دیگر نه نخبگان میلی به نامزدی دارند و نه مردم میلی به مشارکت. از این رو تضمین مشارکت حداکثری مردم نیازمند فراهم آوری زمینه​ است.»

 
وی که تصریح کرده «به هیچ وجه» قصد نامزدی در انتخابات مجلس را ندارد، با تاکید بر این نکته که «خوی، منش و رسالت خود را بیش تر با مواضع حقیقت گرایانه و روشن فکری  و آرمان خواهانه عجین می​داند تا مواضع مصلحت گرایانه»، در مورد حمایت رهبر جمهوری اسلامی از احمدی نژاد می گوید: « این به نفع ما نیست که جایگاه ولایت فقیه را به قوه مجریه و شخص رئیس دولت، پیوند بزنیم. منظورم از اینکه به نفع ما نیست، این است که این اقدام به انقلاب و جایگاه ولایت فقیه ضربه می​زند و ممکن است که باعث متلاشی شدن ارکان مشروعیت نظام شود. به هر حال یکی از سوالاتی که اخیرا در نشست​های مختلف از بنده می شود این است که آیا حمایت​های رهبری از روی حقیقت بوده یا مصلحت؟»

افروغ در مورد انتخابات مجلس نهم می گوید: «قرائن نشان می​دهد که ما حضور نخبگی  و مردمی پررنگی به خاطر مسائلی که اتفاق افتاده نخواهیم داشت. مگر اینکه بخواهیم بگوییم هیچ مساله ای نبوده و اگر هم بوده نباید درباره آن حرفی بزنیم! اگر اینچنین است که دیگر از من پاسخی نخواهید. چون من معتقدم که به خاطر اتفاقاتی که افتاده، سلب اعتماد عمومی رخ داده و حوادثی قبل، حین و بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم رخ داده که باید مرمت شود. مثلا تهمت​ها و افتراهایی زده شده که نه سندی برای اثبات آن ارائه شده و نه عذرخواهی صورت گرفته است. البته این مربوط به طرفین است نه یک جناح خاص. البته نقد من به آنها که در قدرت و دولت هستند بیشتر است.  چون در ایران و در تمام دنیا روشنفکر باید نقاد قدرت دولتی باشد. متاسفانه فضای بی اخلاقی و بداخلاقی که در این سال​ها شاهد آن بودیم به هیچ​وجه قابل مقایسه با سال​های گذشته نیست. از ابتدای انقلاب تا کنون را که رصد می​کنم به استثنای اوائل انقلاب در هیچ دوره​ای فضای هتاکی این قدر حاد نبوده است.»
وی توضیح می دهد: «به نظر می​رسد که اگر عطف به این قرائن بخواهیم، قضاوت کنیم باید بگویم که نباید شاهد تحول عمده​ای در مجلس بعد باشیم. چون این تحول عمده، به عرضه نخبگی برمی​گردد که وقتی نخبه​ای خودش را عرضه نمی کند؛ انتخاب محدود به یکسری افراد و اشخاص خاص می​شود. موضوع بعد هم به حضور مردم بر می​گردد. اما باید در وهله اول عرضه​ای از سوی نخبگان صورت بگیرد و بعد منتظر حضور مردم باشیم.  اما اگر اتفاقاتی رخ دهد و سعه صدری دیده شود، در تایید صلاحیت​ها وسعت نظر لحاظ شود و عذرخواهی​هایی صورت بگیرد و قوه قضاییه با این بداخلاقی​ها و بی اخلاقی​ها مستقل و مقتدرانه برخورد کند و هر از چندگاهی برای تسلی خاطر شعار ندهد و واقعا عمل کند، می توان امیدوار بود که اتفاقی بیفتد.»


افروغ ضمن نقد رفتار دستگاه قضایی گفته است: «قوه قضاییه باید متوجه باشد که مهمترین ارزش ما اخلاقیات و تقوای سیاسی است. نمی توان این ارزشها را کنار گذاشت یا وسیله دستیابی به قدرت و سود اقتصادی قرار داد. اقتدار سیاسی و اقتصادی یک ابزار است برای تحقق ارزش​ها و اخلاق و معنویات. قوه قضاییه باید به عنوان مدعی العموم اخلاقیات وارد عرصه شود. دادستان محترم تهران چندی پیش حرف خوبی زد که کافی نبود و من هم آن را نقد کردم. ایشان گفته بودند که اگر به سران سه قوه، اهانتی شود، دادستانی وارد عمل می شود. این در حالی است که وقتی به هر کسی توهین شود، باید وارد عمل شد. ممکن است برخی اهانت ها از چشم تیزبین قوه قضاییه دور بماند و منتظر شکایت شود. اما این همه هتاکی در سایتها و رسانه​ها را نمی​توان گفت که از چشم قوه قضاییه دور مانده باشد! چه تهمت​ها و بی انصافی​هایی که در حق برخی افراد نشد. این باعث نا امیدی افراد می​شود که وقتی پای همه چیز نظام ایستاده​اند، نباید آبرویشان این گونه ریخته شود. اگر آبروی مومن در نظام اسلامی احترام نداشته باشد پس در چه نظامی محترم خواهد ماند؟»


 این استاد دانشگاه تصریح می کند: «من ماکیاولیسم مذهبی را در این سال ها دیده​ام که در دوران گذشته در وجه سکولارش دیده می​شد و امروزه در وجه مذهبی دیده می​شود. معتقدم که ماکیاولیسم مذهبی به مراتب خطرناکتر از ماکیاولیسم سکولار است. به هر حال باید دلجویی​ها و مرمت​هایی صورت بگیرد و جنبه عملی داشته باشد نه صوری. بستر باید به گونه​ای فراهم باشد که هر کس احساس وظیفه کرد بیاید و خودش را عرضه کند و ما از حضورش استقبال کنیم. چه رای بیاورد و چه رای نیاورد. نه اینکه اگر رای نیاورد، او را به استهزا بگیریم. مضاف بر اینکه در حین عرضه انتخاباتی افراد، نباید آنها را تخریب کرد.»

افروغ در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سئوال که «به نظرشما امکان بازگشت آقایان کروبی و موسوی به عرصه سیاست وجود دارد؟» گفته است: «این یک سوال مشروط است. این آقایان فعلا در مظان اتهام هستند. این افراد به عنوان شهروند باید محاکمه شوند و اسناد محکمه پسند علیه آنها مطرح شده و فرصت دفاع هم به آنها داده شود. در نهایت هم قوه قضاییه با روال قضایی خود تصمیم گیری کند. ولی به نظر می رسد که عده ای نمی خواهند این اتفاق رخ دهد و چنین محاکمه ای برگزار شود. چون احساس می کنند در شرایط پیش از محاکمه بهتر میتوانند اهدافشان را دنبال کنند. اما این زیبنده نظام نیست. اینکه بگوییم در یک دادگاه صالح به اتهام این افراد رسیدگی شود که یک تقاضای غیراسلامی و ضدانقلابی نیست و از آن بوی فتنه به مشام نمی رسد. اتفاقا به نظرم این درخواست عین بصیرت است.  باید یک اقناع عمومی در این زمینه صورت بگیرد. البته باید این دادگاه متناسب با کیفرخواست اولیه که اتهام به ایجاد «انقلاب مخملی» با تمام شرایطش ( زمینه ای ، ساختاری و عاملیتی ) بود، تشکیل شود. البته بماند آن کسی که این کیفرخواست را تنظیم کرده خودش متهم اول پرونده کهریزک است!  باید اسناد محکمه پسندی دال بر مخملی بودن اقدامات آنها ارائه شود. اسنادی که نه در سند بودنش و نه در دلالتش تردیدی نباشد.»


وی می افزاید: «اگر چنین اسنادی هست ارائه دهند. اگر هم نیست بروند مسائل و تخلفات دیگر را در حد خود بررسی کنند .ولی چون به اتهام اعلام شده این افراد رسیدگی نشده، شرایط روانی، اجتماعی و فرهنگی مستعدی برای بازگشت این آقایان به عرصه سیاست وجود ندارد. مگر اینکه بخواهند شرایط را تلطیف کنند و طرفین قضایا متوجه اشتباهاتشان بشوند و بتوانند در یک فضای سالم اشتباهاتشان را مرتفع کنند.  البته تاکید دارم که این اشتباهات طرفینی است و شخصا معتقدم که اشتباهات طرف قدرت و دولت را نباید دست کم گرفت.»
 

شیر یارانه‌ای در تهران ۷١ درصد گران شد

Posted: 10 Jul 2011 01:44 AM PDT

جرس: قیمت شیر یارانه ای در پایتت بیش از هفتاد درصد افزایش یافت.

 

خبرگزاری مهر به نقل از معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران خبر داد که قیمت شیر یارانه‌ای درجه یک با بار میکروبی ۵۰۰ هزار و با وزن ۹۰۰ گرم ۶۰۰ تومان تعیین شده است.

 

نعمت‌اله ترکی گفته است که در جلسه شنبه شب کمیته تعیین قیمت شیر نیمه‌یارانه‌ای در تهران ، مصوب شد که شیر درجه یک با بار میکروبی ۵۰۰ هزار به مبلغ ۶۰۰ تومان به ازای هر کیسه نایلونی ۹۰۰ گرمی در اختیار مصرف‌کنندگان تهرانی قرار ‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران افزوده است:  به منظور حمایت از تولید و تولیدکننده، قیمت شیر با پیشنهاد اتحادیه دامداران و توافق با اتحادیه فرآوری‌کنندگان شیر به ازای هر لیتر ۵۲۰ تومان در اختیار کارخانجات فرآوری‌کننده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین گفته است: کارخانجات صاحب نام و دارای برند مطرح نیز با دریافت شیر ۵۲۰ تومانی، هر کیسه ۹۰۰ گرمی شیر نیمه‌یارانه‌ای را با قیمت ۶۰۰ در اختیار مصرف‌کنندگان در تهران قرار می‌دهند.

به گفته ترکی، توزیع شیر نیمه‌یارانه‌ای ۶۰۰ تومانی به صورت گسترده از امروز آغاز شده است، کما اینکه توزیع شیر با قیمت غیریارانه‌ای نیز از ۱۵ تیرماه در تهران صورت می‌گرفت.

قیمت شیر یارانه ای تا پیش از این مصوبه ۳۵۰ تومان بود که اینک با رشد ۷۱ درصدی مواجه شده است.