جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


غفوری فرد: اصحاب فتنه در حصر و حبسند؛ خاتمی موضع دوپهلو نگیرد

Posted: 24 Jul 2011 05:12 AM PDT

جرس: غفوری فرد با اشاره به جریانات پس از انتخابات مهندسی شده و انتخابات پیش رو خواستار اعلام برائت اصلاح طلبان از جریان فتنه است.

 
 این فعال اصولگر مدعی است:  فتنه​گرها را نظام باید تعیین کند. آنها که الان در حصرند و تشخیص نظام این بوده که در حصر باشند، قطعا فتنه​گر هستند. من تمام اصلاح​طلب​ها را فتنه گر نمی​دانم. الان 40-50 تا نماینده اصلاح​طلب در مجلس داریم که هیچ مشکلی هم با آنها نداریم. اما انهایی که در حصر هستند یا کسانی که بازداشت شده​اند بنا بر تشخیص نظام اصحاب فتنه بوده​اند.


به گزارش جرس از گفت و گوی تفصیلی این فعال اصولگرا با خبر آنلاین، غفوری فرد بدون اشاره به حصر غیر قانونی رهبران جنش سبز می گوید: آنها را که نظام محدود کرده و بازداشت کرده و همچنان در حصرند، از نظر نظام فتنه​گرند. ما باید به قانون احترام بگذاریم. هر کس نباید برای خودش دراین زمینه تصمیم بگیرد. قوه قضاییه سوابق آنها را بررسی می​کند و کسانی را که تشخیص می دهد، بازداشت کرده و در حبس و حصر قرار می دهد که نشان می​دهد اینها فتنه گر هستند.​ تصمیم گیری در برابر این افراد در اختیار نظام و قوه قضاییه و دستگاه​های اطلاعاتی و امنیتی کشور است. در راس قوه قضاییه هم یک مجتهد منصوب رهبری قرار دارد که طبعا کارها را بر اساس قانون و شرع مقدس اسلام پیش خواهد برد.


وی در مورد خاتمی می گوید :همینکه نظام با ایشان برخوردی نکرده است، نشان می دهد که نظام تشخیص داده که آقای خاتمی جزء سران فتنه نیست و از نظر نظام هنوز در چارچوب نظام است. هرچند ممکن است مواضعی داشته باشد که به زعم من یا نظام درست نبوده باشد. از آنجا که نظام هنوزمحرومیتی برای او قائل نشده است، پس ایشان هنوز در بدنه نظام به شمار می​روند. بویژه با توجه به گفته رهبری و تاکید بر جذب حداکثری. ما نباید از مواضع ایشان تندتر با کندتر شویم. از ایشان تندتر و جلوتر نرویم و از ایشان هم خیلی فاصله نگیریم و عقب نمانیم
.


او می افزاید: ایشان باید سریعتر موضع خویش را تعیین کند. ایشان علاقه دارد درون نظام قرار بگیرد اما نمی​خواهد در عین حال از آن گروه فاصله بگیرد که به نظرم به نفع او نیست و مواضع دو پهلو راه به جایی نخواهد برد. به صلاح ایشان است که سریعتر موضعشان را تعیین کنند تا انشالله در داخل نظام کار کنند
.


غفوری فرد بر این باور است که  عدم شرکت اصلاح طلبان در انتخابات
تاثیر ناچیزی دارد و مشارکت حداکثی مردم در گرو این است که همه در انتخابات شرکت کنند. بالاخره یک میلیون نفر هم نخواهند در انتخابات شرکت کنند، غیبتشان در میزان مشارکت اثر گذار خواهد بود. اما تاثیرشان را من زیاد نمی بینم.


وی توصیه می کند
که  همه خودشان را با شرایط انتخابات هماهنگ کرده و آماده رقابت نمایند. نه اینکه شرط بگذارند. من اصل شرط گذاری را درست نمی دانم. البته به نظر من عدم حضور اصلاح طلبان، تاثیر منفی بیشتری برای خود اصلاح​طلبان دارد و برای مدت طولانی آنها را از دایره سیاسی کشور حذف یا دچار مشکل جدی می​کند. اصولا اینکه یک گروه سیاسی در یک انتخابات مجلس شرکت نکند، به حیات سیاسی خودشان ضربه اساسی می زندکه تاثیرش می​تواند بسیار هم ماندگار باشد.

وی می گوید: من شخصا اصلاح طلبان را به باخطر و بی​خطر طبقه​بندی نمی​کنم. اصولا در مبارزات سیاسی نباید این طور فکر کرد. کما اینکه حزب دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا هم اینچنین به هم نمی​نگرند و نمی​گویند چون این حزب بی​خطری است پس با آن رقابت نکنیم!


غفوری فرد ادامه داد: اینگونه هم نیست که ما اصلاح طلبان را منحصر به چهره​هایی چون آقایان خباز و پزشکیان بدانیم و آنها را «بی​خطر» بشماریم. اتفاقا باید بگویم که اصلاح​طلبان خیلی هم بی خطر نیستند و اگر خوب و منسجم  کار کنند شاید رای خوبی هم در انتخابات بیاورند. باید ببینیم که شرایط چگونه پیش می رود.

وی افزود: به نظر من نمی​شود اصلاح​طلبان را یک رقیب از پیش شکست خورده بدانیم و با این پیش فرض وارد انتخابات شویم. چون به نظر نمی​رسد که اصلاح طلبان در آینده دست و پا بسته باشند و حضور انتخاباتی نیابند.

او با تاکید بر اتحاد میان اضولگرایان گفت: از این رو تاکید دارم که رسیدن به اجماع حداکثری میان اصولگرایان ضروری است. چه رقیب جدی​ای باشد و چه نباشد. اما این مانع از ارائه لیست​های مجزا هم نیست. چه آنکه ممکن است آقای محسن رضایی یا دیگران بخواهند لیست دیگری بدهند. این لیست​های چندگانه علامت شکست جبهه متحد اصولگرایی نخواهد بود.


این فعال اصولگرا در تقسیم بندی نیروهای سیاسی جامعه گفت: ما با چهار دسته روبروییم. «اصولگراها»، «اصلاح​طلبان»، «جریان فتنه» و «جریان انحرافی». جریان اصولگرایی که یک جریان شناسنامه دار و شناخته شده است. جریان اصلاح طلب هم شناخته تا حدی شده است ولی «فتنه» از درون آن در سال 88 خارج شد. یک بحث هم «جریان انحرافی» است که درون اصولگرایان بود.

وی مدعی شد: اولا این را بگویم که نظام جمهوری اسلامی ایران را آنقدر قوی و قدرتمند می​دانم که این جریانات انحرافی و فتنه، هر قدر هم قدرت بگیرند برای نظام نمی​تواند خطر آفرین باشند. ممکن است مشکلاتی برای کشور ایجاد کنند اما برای نظام خطری به شمار نمی​روند. نظام ما آنقدر قوی است که هیچ عامل داخلی یا خارجی نمی​تواند برای آن خطر ساز باشد، اما ممکن است مشکل سازی​هایی در اقتصاد یا امنیت کشور بکنند. بنابراین من لفظ «خطر آفرینی» را برای این جریانات انحرافی نمی​پسندم.


غفوری فرد بدون اشاره به اعتراضات مردمی و زنده بودن جنبش سبز افزود: من جریان فتنه را مرده می​دانم. پس می​ماند، جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی و انحرافی. مشکل ما با جریان انحرافی، فقدان شناسنامه مشخص از سوی آنها است. نمی​توان گفت که اینها چه افرادی هستند و چه برنامه​ای دارند که بتوان با آنها بحث کرد. از این رو نظر من به آقای شریعتمداری نزدیکتر است که جریان انحرافی را مشکل سازتر از جریان اصلاح​طلبی می​دانم. بخصوص که ما با جریان اصلاح طلبی موجود در مجلس هم هیچ مشکلی نداریم به قول آقای مطهری اینها «بی خطر» هستند. اما جریان انحرافی بین متدینین و مراجع کشور مشکلاتی ایجاد کرده​اند. مثل همی فیلم «ظهور نزدیک است» و یا  تبلیغ زیاد بر بحث ایرانیت که نگرانی​های اساسی ایجاد کرده است. تا آنجا که آیت​الله جوادی آملی هم گفتند که نظام اینقدر شهید نداد که مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلام قد علم کند. مشکلی که از سوی جریان انحرافی متوجه نظام است به مراتب بیش از اصلاح​طلبان است و اساسا من مشکلی از ناحیه اصلاح​طلبان احساس نمی​کنم.


وی به مسایل پس از انتخابات پرداخت و گفت: بالاخره در کشور ما یک اتفاقی در سال 88 افتاده است و هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند. مشکلاتی بوجود آمد که حتی رهبری برای رفع آن وارد عرصه شدند. حرف من این است که «آن کسانی که الان می​خواهند کاندیدا شده، مشارکت سیاسی داشته باشند و نامزد انتخابات مجلس شوند، باید مواضعشان را در برابر آن جریان فتنه اعلام کنند». باید افراد بگویند که با آن جریان مخالف بودند یا موافق یا مثلا بی طرف؟ عضو آن فتنه بوده​اند یا نه؟ اگر عضو فتنه و یا مدافع آن بودند، قطعا نمی​توانند دیگرکاندیدا شوند. مگر اینکه به طور شفاف بگویند از آن فتنه حمایت نکرده و نمی​کنند. یعنی به بیان سیاسی اعلام برائت کنند.


غفوری فرد بدون اشاره به حکومت شبه نظامی در شهرها و حضور پررنگ نیروهای امنیتی و انتظامی در خیابانها مدعی شد: اینکه گفتم «فتنه» مرده است، برای این بود که همه تلاش های آنها از راهپیمایی گرفته تا دیگر فعالیت​هایشان، به جایی نرسید و آن «فتنه» قدرت حیات مجدد ندارد و نمی​تواند مملکت را به آشوب بکشاند و حوادثی چون عاشورا، روز قدس و شعار «نه غزه، نه لبنان...»، را به راه بیاندازند. وقتی شعارهای آنان دیگه خریدار ندارد، یعنی دیگر امکان ایجاد جریان ندارند، پس می​توان گفت مرده​اند. البته ممکن است که هنوز هم کسانی از آنها حمایت کنند و حرکاتشان را تایید کنند اما این حمایت​ها دیگر اثرگذار نیست. آنها دیگر قدرت ایجاد آن تخریب​ها را ندارند.  مردم آگاه شده​اند و دیگر با آنها همراهی نخواهند کرد.


وی ادامه داد: ممکن است گروهی از نظر سیاسی مرده باشد ولی از نظر فیزیکی وجود داشته باشد. خیلی از اندیشه​های سیاسی در چنین شرایطی هستند. مثل جبهه ملی یا نهضت آزادی که در گوشه و کنار افرادی را دارند که هنوزبه آنها معتقدند ولی قدرت تخریب یا اثرگذاری ندارند. منافقین هم از نظر ما یک جنازه سیاسی و نظامی هستند حتی اگر در پادگان اشرف هم حضور داشته باشند. چون دیگر قدرت کارهایی مثل عملیات مرصاد را ندارند.

 

مقامات جمهوری اسلامی: ترورداریوش رضایی نژاد توطئه امریکایی_ صهیونیستی است

Posted: 24 Jul 2011 04:05 AM PDT

 جرس: در حالی که هنوز هیچ سرنخی از ضاربان رضایی نژاد محقق کشته شده بدست نیامده است، مقامات جمهوری اسلامی انگشت اتهام را به سوی اسراییل و امریکا گرفتند.


صبح امروز رییس مجلس با محکوم کردن حادثه ترور گفت: اقدام تروريستي آمريكايي‌ صهيونيستي روز گذشته‌اي كه يكي از نخبگان كشور را هدف‌گيري كرد، نمونه ديگري است كه سطح دشمني آمريكا را نشان مي‌دهد. 

لاريجاني در ادامه افزود: با اين حساب آمريكايي‌ها اين‌گونه اقدامات را در آرايش مديريت جهاني كذايي خود مباح مي‌دانند لذا به عواقب آن خوب انديشه كنند، همچنين لازم است نيروهاي امنيتي كشور با همت قوي‌تري پاسخ اين شرارت‌ها را بدهند تا حريف متوجه حد و اندازه خود بشود. 

در همین حال به گزارش مهر استاندار تهران در تحليل ترور دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصير گفت: شک نکنيد اين پروژه آمريکايی - اسرائيلی در برخورد با نخبگان و افراد انديشمند ما هدفش اين است که ملت ايران و مسيری که در پيش گرفته ايم را دلسرد و مايوس و خسته کنند. اما تمام اين اقدامات تا اين لحظه نتيجه عکس داشته است.

تمدن ادعا کرد: ترديدی نيست که در مقابل اين فتنه گری ها و جناياتی که دشمن مرتکب می شود ما دست و پا بسته نيستيم. ملت ايران حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ نگاه می دارد و يک گام از اهدافی که در بحث فناوری صلح آميز دارد کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود: اين اوج زبونی و اوج ناتوانی دشمن است که تلاش می کند برای اهداف خود، ترور فيزيکی انجام دهد شايد اين راحت ترين کاری است که اينها می توانند انجام دهند.

گفتنی است شهید علیمحمدی در ۲۲ دی ۸۸ و شهید شهریاری و دكتر عباسی در ۸ آذر ۸۹ ترور شدند و مقامات امنیتی مدعی بودند این ترورها از سوی نیروهای موساد و امریکا انجام شده است. 

داریوش رضایی‌نژاد، دانشجوی برق دانشگاه خواجه نصیر و دانش آموخته دانشگاه صنعتی مالك اشتر، گویا در موضوعات مربوط به انرژی هسته ای هم فعالیت می كرده است و براثر ترور در نزدیك منزلش به شهادت رسیده است.
 وی عصر شنبه هنگام خروج از منزل خود به دست عواملی ناشناس كه سوار بر یك موتور سیكلت بودند بعد از شلیك گلوله در خیابان بنی‌هاشم خیابان خادم رضائیان به شهادت رسید و همسر وی، شهره پیرانی نیز بر اثر اصابت گلوله مجروح شد وی در بیمارستان است و به گفته اعضای خانواده شرایط جسمی مناسبی دارد. 
پیکر داریوش رضایی نژاد امروز با شعار " انرژی هسته ای حق مسلم ماست" تشییع شد. 

در همین حال، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس می​گوید: داریوش رضایی​نژاد چهره نخبه علمی ترور شده، پژوهشگر حوزه برق و و الکترونیک بوده است.

کاظم جلالی در گفت​وگو با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه آیا فرد ترور شده در روز گذشته نخبه هسته​ای بوده است، اظهار داشت: ایشان یک پژوهشگر صنعتی در حوزه برق و الکترونیک بودند که در عرصه تکنولوژی ماهواره​ای هم از وجود ایشان استفاده می​​شده است. 

احمد توکلی: داستان جن گیر و رمال نیست، رانت خوری ها وحشتناک است

Posted: 24 Jul 2011 02:16 AM PDT

جرس: رئیس​مرکز پژوهش​های مجلس با انتقاد از عملکرد احمدی نژاد که برخلاف شعارهایش است، گفت: رسیدگی به پرونده دستگیر شدگان اخیر به سرانجام برسد معلوم می​شود که وقتی از ابعاد انحراف سخن گفته می شود فقط حرف چند جن گیر و رمال نیست.


احمد توكلي با انتقاد از عدم ارايه اطلاعات توسط دولت به مردم تصريح كرد: اگر اطلاعات در دسترس نباشد يا به موقع ارايه نشود تصميم گيري مقدور نيست و تصميمات غلط اتخاذ مي‌شود . 

به گزارش  ايلنا، احمد توكلي در نطق حين دستور خود تاكيد كرد: به بهانه اين كه در بند الف ماده 54 قانون برنامه پنجم، مركز آمار مسوول رسمي‌تهيه آمار ذكر شده، بانك مركزي از ارايه آمار منع شده است، در حالي كه در بند ج همين ماده دستگاه‌هاي اجرايي از جمله بانك مركزي براي ارايه آمارهاي تخصصي حوزه خود مجاز شناخته شده اند. 

رييس كل بانك مركزي اعلام كرده كه ديگر نرخ تورم را اعلام نخواهند كرد . 

وي در عين حال گفت: آمارهاي بانك مركزي به مراجع بين المللي ارايه خواهد شد؛ علت ندادن اطلاعات به ملت ايران دستور احمدی نژاد است و علت ارايه آن به مراجع خارجي تعهد دولت ايران به صندوق بين المللي پول است؛ طبق قانون مصوب سال 1324 چرا بايد يك سيستم جا افتاده تهيه آمارهاي ملي از جمله شاخص تورم كه ده‌ها سال سابقه كار و تكامل دارد از دادن اطلاعات به مردم ايران بر خلاف قانون برنامه پنجم منع شود؟ همان آمارهايي كه به هزينه ملت ايران تهيه و به بيگانگان داده مي‌شود. 

در اين وضعيت است كه احمدی نژاد مي‌تواند بي محابا اعلام كند كه نرخ رشد 5/3 غلط است و نرخ رشد 10 درصد است اين نحوه رفتار قانوني است؟ اغواي مردم را نتيجه نمي‌دهد؟ 

وی در خاتمه گفت: مردم بدانند كه كتمان اطلاعات به تصميمات نادرست منتهي مي‌شود و فشار را برقدرت خريد خانوارها و تداوم بيكاري بيشتر مي‌كند و رانت خواري‌هاي وحشتناك اين سال‌ها را دامن مي‌زند خدا كند رسيدگي به پرونده‌هاي دستگير شدگان اخير و آناني كه بايد دستگير شوند زودتر پايان يابد تا ابعاد فاصله بين شعار و عمل آشكار شود و معلوم شود كه وقتي از انحراف سخن گفته مي‌شود داستان فقط داستان چند جن گير و رمال نيست. 



 

مصباح یزدی: بازگشت به دوران  آگوست کنت ارتجاع است نه پیشرفت

Posted: 24 Jul 2011 02:04 AM PDT

 جرس: مصباح یزدی در ادامه حملات به مردان احمدی نژاد می گوید: ما باید جلوی انحراف را جدی بگیریم، باید عمیق‌تر برخورد کنیم، چشم بسته حرف کسی را قبول نکنیم، هر چند او کمک‌های مالی و خدماتی انجام داده و جوایزی هم بدهد.

 
به گزارش مهر،  مصباح یزدی در دیدار اعضای دفتر پژوهش‌های فرهنگی در توجه به کد‌های شیطانی را مهم برشمرد و گفت:‌ کدهایی مانند اینکه باید از ظواهر دین عبور کرد، یا دوران رسیدن به معنویت از راه دین گذشته و بدون دخالت دین هم می‌شود به حقیقت رسید، مواردی است که بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد و فریب این جملات به ظاهر دلنشین را نخوریم.

وی اظهار نظر کرد: از جمله آفاتی که باید خود را در برابر آن حفظ کنیم دام اشتراک لفظی و فریب الفاظ را خوردن است.

 مصباح یزدی تأکید کرد: برگشت به دورانی که آگوست کنت دین و سحر و جادو را خویشاوند می‌خواند، ارتجاع و عقب‌گرد است نه تکامل و پیشرفت!

گفتنی است از   اگوست کنت
به عنوانِ بنیانگذارِ جامعه‌شناسیِ نوین شناخته می‌شود. تابلویِ علوم، سیرِ تکاملِ ذهنیِ بشر و توجه به جنبه‌هایِ پویا و ایستایِ جامعه از اندیشه‌هایِ برجستهٔ اوست.

وی مدعی شد:‌ مبدأ پیدایش بهائیت که امروز در دنیا به عنوان اسلام نوین معرفی می‌شود و با سوء استفاده از مزایای اسلام گسترش پیدا کرده، از یک طلبه ساده، فقیر و منحرف بود که با تحریک یک جاسوس، ایجاد شد. عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: جریان بهائیت با همین ادعای دروغین ارتباط با امام زمان(عج) شروع شد، و ما باید جلوی این انحراف را جدی بگیریم، باید عمیق‌تر برخورد کنیم، چشم بسته حرف کسی را قبول نکنیم، هر چند او کمک‌های مالی و خدماتی انجام داده و جوایزی هم بدهد.

                    

درخواست از علما برای شکستن سکوت

Posted: 24 Jul 2011 01:58 AM PDT

جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف

  جرس: جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف(متقن) در نامه ای سرگشاده به مراجع از آنان خواسته است که در برابر این همه جنایت سکوت خود را بشکنند.

 در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفت، با اشاره به اعمال غیر قانونی و غیر شرعی حاکمیت آمده است: سکوت در برابر این جنایات تا به کی ادامه خواهد داشت و جنایات این حکومت تا کجا باید پیش رود که شما مهر سکوت خود را بشکنید؟ ما که از نزدیک با شما ارتباط داریم و بعضا از جلسات درس شما استفاده وافر را نموده ایم به خوبی می دانیم که این سکوت به معنای رضایت نیست لکن در عامه مردم این سخن نگفتن و اعتراض نکردن به مثابه رضایت شما از شرایط موجود و خدایی ناکرده ترس از دست دادن جان و مال و موقعیت تفسیر می شود.

در بخشی دیگری از این بیانیه که برای آیات عظام حسینی سیستانی،حسن وحید خراسانی، اسحاق فیاض، محمد صادق روحانی، صادق شیرازی، یوسف صانعی، علی محمد دستغیب، و اسدالله بیات زنجانی ارسال شده، افزوده است: شما را به خدا ما و ملت ایران را از مصلحت سکوت خویش آگاه سازید و با ادله فقهی برای ما اهالی فقه، ثابت نمایید که وظیفه سکوت است. آری در فاسد و افسد حکم انتخاب فاسد است و ما با یقین و احاطه کامل به اخبار روز، افسد را بقای این حکومت می دانیم.

 

 

زندگی یک جانباز در حمام متروکه ای در ورامین

Posted: 24 Jul 2011 01:57 AM PDT

 

جرس: ورامین، روستای عباس آباد، انتهای روستا، یک حمام متروکه آدرس محل زندگی جانباز نابینای جنگ است که سابقه 210 روز حضور در جبهه دارد. جانبازی که اگر روستاییان غذایی به او ندهند شاید از گرسنگی جانش را از دست بدهد.


به گزارش مهر، پس از گذشت 22 سال از جنگ  و ایجاد سازمانی دولتی برای حمایت و دفاع از حقوق جانبازان و خانواده شهدا و ایثارگران این پرسش در جامعه مطرح است که چرا هنوز شاهد زندگی رقت بار گروه زیادی از جانبازان جنگ تحمیلی هستیم؟

اخباری همچون زندگی یک جانباز شیمیایی (کارتن خواب) در خیابانهای تهران، هزاران جانباز روستای نسار دیره و سردشت بدون پزشک و کلینیک، عدم پذیرش فرزندان جانبازان زیر 50 درصد در مدارس شاهد، اعتراض جانبازان به کمیسیونهای تعیین درصد جانبازی، ماجراهای واردات خودرو و تحویل خودرو به جانبازان و صدها خبر دیگر در سالهای اخیر تیتر رسانه های کشور بوده است بی آنکه پاسخی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران داده شود.
 

غلامعلی ظفرعلی جانبازی افغانی است که هفت ماه و 23 روز سابقه حضور در جبهه دارد و حدود دو سالی است که در حمامی متروکه در حاشیه شهر ورامین زندگی می کند. این جانباز 48 ساله سالهاست که در تاریکی زندگی می کند و از ناحیه دو چشم نابیناست.

رزمنده چالاک گردان مقداد تیپ محمد رسول الله (ص) امروز در سایه سهل انگاری مسئولان زندگی می کند. وقتی از او پرسیدم پدرجان آیا مدرکی داری که ثابت کند در جبهه بودی و جانباز شدی؟ از زیر پتویی که سالها شسته نشده بود کیسه حاوی مدارکش را بیرون آورد و گفت: همین کاغذ پاره ها از زندگی من مانده است.

کارت شناسایی سابقه جبهه با مهر بسیج که تمامی سوابقش را ثبت کرده بود همراه با برگه ای که بنیاد جانبازان گواهی می داد غلامعلی ظفرعلی دارای 30 درصد از کار افتادگی است.

از این جانباز افغانی پرسیدم چه آرزویی داری گفت: مرگ تنها آرزوی من است. جایی را نمی بینم. کسی را ندارم حتی همسرم هم سالهاست از من جدا شده و فرزندی ندارم و مسئولان هم مرا فراموش کرده اند و در این حمام متروکه بیتوته کرده ام و هرشب منتظرم یا درندگان مرا پاره کنند و یا ماری یا گزنده ای مرا نیش بزند... آیا مرگ توقع زیادی است؟

به راستی اگر حاج رضا باصری فرمانده گردان مقداد ظفرعلی را پیدا نمی کرد کسی سراغی از این کهنه سرباز هشت سال دفاع مقدس می گرفت؟ روایت جانبازانی مانند غلامعلی ظفرعلی سالهاست در کشور تکرار می شود. فرمانده اش که پیگیر پرونده اوست می گوید: نهایت پاسخی که به من دادند این بود: باید تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرد.

پیرمرد گوشهایش سنگین شده بود و یک سوال را چند بار تکرار می کردم. برای پاسخ به هر سوال کمی تامل می کرد و بعد پاسخ می داد. پس از هر مرتبه پاسخ دادن به سوالاتم می گفت: حالا چکار می کنند، وضع من تغییر می کند؟ نه می توانستم قولی بدهم و نه او را امیدوار کنم زیرا گزارشها و گفتگوهایی مانند شرح حال ظفرعلی را بارها نوشته ام اما وضعیت زندگی آنها هیچ تغییری نکرده بود.

پیراهنش را بالا زد و گفت: جوون لاغر شدم... ولی یک روز بدن قوی داشتم و به تنهایی با تیربار یک گردان را حریف بودم. ظفرعلی در حالی که با تیربار از ورود تانکهای عراقی به خط مقدم جلوگیری می کرده بر اثر اصابت گلوله تانک مجروح شده بود.
 
به او گفتم آقا ظفرعلی چای داری؟ گفت: نه برای چند روز قبل است. بعد از زیر پتو یک کیسه کوچک بیرون آورد و گفت: یک تکه نان و یک عدد گوجه دارم برای شام... بفرمائید شام...

وقتی که از این جانباز نابینا خداحافظی می کردم غروب شده بود و او با چوب دستی که به دست داشت لنگان لنگان مرا تا درب حمام بدرقه کرد....

علی لاریجانی هم به بازیکنان تیم دشمن پیوست

Posted: 24 Jul 2011 01:25 AM PDT

نماینده رهبری در کیهان خبر داد

 جرس: نماینده رهبری در موسسه کیهان، رییس مجلس شورای اسلامی را متهم کرد که در زمین دشمن بازی می کند.


حسین شریعتمداری در یادداشتی با انتقاد از سخنان علی لاریجانی نوشت:
 اظهارات ایشان درباره «اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها» و یا «تبدیل صدا و سیما به تریبون دولت» بی‌آن که جناب لاریجانی بخواهند و یا توجه داشته باشند، بازی در میدان دشمن است و دقیقا به همین علت با استقبال گسترده روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های حامی فتنه در داخل و خارج کشور روبرو شده است.

وی با تقدیر از احمدی نژاد و تکرار توطئه دشمنان نوشت:  از ریاست محترم مجلس که خود از نزدیک شاهد تلاش بی‌وقفه دولت در عملیاتی کردن طرح هدفمندی یارانه‌ها بوده‌اند انتظار نمی‌رود، به خاطر شماری از پی‌آمدهای طبیعی طرح یاد شده، این اقدام بزرگ و حماسی دولت که هیچ‌یک از دولت‌های سازندگی و اصلاحات جرأت انجام آن را نداشته‌اند به زیر سؤال بکشد. 

 نماینده رهبری اظهارنظر لاریجانی درباره تبدیل صدا و سیما به تریبون دولت را نیز غیر واقعی خواند.

 وی که مجاز به فرمان دادن به همه مسئولان است ادامه داد:
سران قوای سه‌گانه که فرصت ملاقات حضوری با یکدیگر را دارند نباید برخی از مسائل ابهام آفرین را به رسانه ها بکشانند و برای مردم دغدغه‌آفرینی کنند. مخصوصاً مواردی که یک سویه مطرح می شود که البته، این نمونه‌ها از جانب دولت نیز به فراوانی دیده شده است. 

میزان تکان دهنده آمار طلاق در کشور: هفت ازدواج، یک طلاق

Posted: 24 Jul 2011 01:14 AM PDT

 جرس:  در ادامه افزایش آمار طلاق طی سالهای گذشته در کشور،  نرخ طلاق در سال 89 افزایش 10 درصدی داشته و به 129 هزار و 966 مورد رسیده است.

به گزارش خبر آنلاین احمد تویسرکانی، معاون قوه‌ قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک در ارومیه گفت: "در سال 89 آمار وقایع ازدواج در کشور متاسفانه کاهشی 0.6 درصدی و طلاق نیز افزایش 10 درصدی نسبت به سال 88 داشته است به طوری که سال گذشته 819 هزار و 687 ازدواج و همچنین 129 هزار 966 طلاق در کشور ثبت شد. متاسفانه سال گذشته از هر هفت ازدواج در کشور، یک مورد به طلاق منجر شده است."

آماری که رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از میزان طلاق در  استانهای کشور تکان دهنده است: ‌"سال 89 آمار طلاق در استان خراسان جنوبی رشدی 128 درصدی نسبت به سال 88 داشت و از 573 مورد به 1307 طلاق در سال گذشته رسیده بود؛ علاوه بر این استان سمنان نیز وضعیت قابل توجهی در این خصوص نداشت و 123 طلاق صورت گرفته در سال 88 در این استان به 1044 مورد در سال 89 رسید. ‌در زمینه‌ ازدواج بهترین وضعیت متعلق به استان خراسان رضوی بود که در این زمینه رشدی 10.9 درصدی نسبت به سال 88 داشت."

به گفته تویسرکانی، آذربایجان غربی در زمینه ازدواج و طلاق نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داشته است: "ازدواج های ثبتی سال 89، در آذربایجان غربی 0.2 درصد رشد داشت؛‌ میزان طلاق نیز در سال گذشته در این استان 9.6 درصد بود به صورتی که تعداد طلاق های سال 88 با 4594 مورد به 5033 مورد در سال 89 رسید."

احتمال برکناری رحیمی و غیبت بقایی در جلسه هیات دولت

Posted: 24 Jul 2011 01:05 AM PDT

 جرس:  پایگاههای خبری نزدیک به اصولگرایان از احتمال برکناری رحیمی و غیبت بقایی در جلسه هیات دولت خبردادند. 


به گزارش آخرین نیوز ،هنوز خبر احتمال رفتن رحیمی از دولت کاملا فراگیر نشده بود که ديروز حميد بقايي هم به جلسه  هيات دولت نرفت و عدم تاييد و تكذيب خبر بازداشت وي از سوي ديگر اعضاي كابينه سبب شد تا شايعه بازداشتش كه چند روزي است بر سر زبان‌ها افتاده بيش از پيش تقويت شود و همین امر از روزهای پرالتهاب و سخت احمدی نژاد در دفاع از خط قرمز خبر می دهد.



بر این اساس، جلسه ديروز هيات دولت دو غايب ويژه داشت؛ يكي اسفنديار رحيم‌مشايي بود كه دو ماه است در اين جلسات حضور نمي‌يابد و ديگر حميد بقايي، معاون اجرايي و سرپرست نهاد رياست‌جمهوري و يار قديمي مشايي. 


این گزارش می افزاید: اگر شايعه بازداشت بقايي- معاون اجرايي رييس‌جمهور و سرپرست نهاد رياست جمهوري- صحت داشته باشد وي پنجمين يار اسفنديار رحيم‌مشايي و البته نخستين عضو كابينه است كه در كمتر از يك ماه گذشته به اتهام ارتباط با جريان خاص بازداشت شده است. اهميت صحت خبر بازداشت بقايي به عنوان يكي از اعضاي كابينه به دو دليل است؛ يكي ناديده گرفتن خط قرمز محمود احمدي‌نژاد و دومي نزديك شدن موعد برخورد با مشايي. 


پيش از بقايي، محمدشريف ملك‌زاده، علي‌اصغر پرهيزكار، عليرضا مقيمي و آزاده اردكاني كه به ترتيب دبيري شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور، روساي مناطق آزاد اروند و ارس و مديريت موزه ملي را بر عهده داشتند و از منصوبان مشايي در دولت هستند يكي پس از ديگري از نيمه دوم خرداد امسال به جمع 22 بازداشت شده جريان خاص پيوستند. 

سابقه آشنايي و همكاري افراد مذكور با رييس دفتر احمدي‌نژاد به دهه 70 و رياست مشايي بر راديو پيام باز مي‌گردد كه با مهاجرت مشايي به معاونت فرهنگي- هنري شهرداري تهران در زمان احمدي‌نژاد به شهرداري رفتند و در دولت نهم نيز به دنبال رياست مشايي بر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري راهي اين سازمان شدند و در دولت دهم به سمت‌‌هاي ذكر شده دست يافتند.



از سوی دیگر، جهان سایت علی زاکانی ، اخیرا دوباره احتمال رفتن معاون اول رئیس جمهور از پاستور قوت گرفته تا جایی که با برخی افراد نیز برای تصدی این پست گفت‌وگو شده است. 

از جمله این افراد، رئیس یکی از مجموعه‌های بزرگ اقتصادی است که البته پاسخ وی منفی بوده است. گفتنی است از سال گذشته برکناری آقای رحیمی کلید زده شد تا جایی که رسانه‌های وابسته به جریان انحرافی خبر از انتخاب محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی به جای او دادند. 

انتخاب محمدرضا رحیمی برای معاون اولی رئیس جمهور از همان ابتدای دولت دهم با مخالفت دلسوزان مواجه شد چرا که وی به عنوان متهم مفاسد اقتصادی شناخته می‌شود و باید هر چه زودتر به پرونده‌های تخلفاتش رسیدگی شود. 


یک  فوریت طرح تحریم  26 مقام آمریكایی تصویب شد

Posted: 24 Jul 2011 12:55 AM PDT

 جرس: در واكنش  به تحریم مقامات ایرانی و گزارشات نقض حقوق بشر در ایران از سوی آمریكا، مجلس طرح تحریم متقابل 26 مقام آمریكایی را با قید یك فوریت به تصویب رساند.


 به گزارش خبرآنلاین، كاظم جلالی به عنوان طراح طرح تحریم برخی مقامات آمریكایی، از امضای 200 نماینده ذیل آن خبر داد و گفت: آمریكا و برخی كشورهای اروپایی همچون انگلیس در ابعاد مختلف، جنایاتی را علیه ایران مرتكب شده​اند. برخی از این جنایات علیه حقوق بشر در دنیا و بسیج كردن تروریست​ها در اقصی نقاط دنیا از جمله عراق و افغانستان است.

وی از ایران هراسی و ایران ستیزی با مدیریت آمریكا در جهان یاد كرد و افزود: با این حال آمریكا خود را قیم حقوق بشر در جهان می​داند. این در حالی است كه گزارش اخیر سیمور هرش نشان دهنده جنایات فجیع آمریكا در افغانستان به قلم یك خبرنگار آمریكایی است كه گوشه​هایی از آن در ابوغریب و عراق هم افشا شده بود. خودشان هم اعتراف می​كنند كه مربی جوخه ترور از اسرائیل آورده​اند تا در عراق و افغانستان به نیروهای آنها آموزش دهند.


جلالی همچنین از زندان​های مخفی آمریكا و فرقه سازی​های مختلف در این كشور، قاچاق و تجارت مواد مخدر، حمایت​هایشان از گروه​های تروریستی و ...یاد کرد و افزود: در طرح مجلس، از وزارت خارجه خواسته​ایم كه گزارش​های متهم كننده ایران به نقض حقوق بشر را رسیدگی كند.


به گفته وی، چون برخی مقامات امریكایی در این جنایات نقش اساسی دارند و متهمان ابوغریب و گوانتانامو هستند و در فجایعی چون سقوط هواپیما در خلیج فارس ایران، نقش داشته​اند؛ اسامی 26 نفر از آنها را استخراج شده تا مورد تحریم از سوی ایران قرار بگیرند.

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی افرود: بر اساس این طرح، كمیته ای با حضور دادستان كل كشور و نمایندگانی از سه قوه، رئیس صداوسیما  نمایندگانی از كمیسیون​های امنیت كلی و قضایی تشكیل می​شود تا عملكرد خلاف حقوق بشر در آمریكا را شناسایی و اعلام عمومی كند.

گفتنی است یك فوریت این طرح با رای موافق نمایندگان و شعارهای مرگ بر آمریكای آنها مواجه شد.