جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


جنتی: اگر ولایت‌پذیری انسان مشکل داشته باشد، نماز و روزه اومقبول نیست

Posted: 26 Jul 2011 05:37 AM PDT

جــرس: احمد جنتی طی سخنانی در همایش روسای هیات‌های نظارت و دفاتر استانی شورای نگهبان مدعی شد "همانگونه که از نماز و روزه انسان سوال خواهد شد، در خصوص ولایت‌پذیری انسان هم سوال خواهد شد و اگر انسان در این خصوص مشکلی داشته باشد نماز و روزه انسان هم مقبول نخواهد بود."


به گزارش ایسنا، دبیر شورای نگهبان بدون اشاره به دخالت این نهاد فراقانونی و اعضای آن در برهه های مختلف انتخاباتی، رد صلاحیت فعالان موجه مردمی، حاکمیت نظارت استصوابی و همچنین اقداماتی به نفع کاندیداهای مورد حمایت حاکمیت، مدعی شد "طی این سی و دو سال، شورای نگهبان اقداماتی انجام داده است که امیدواریم مورد رضایت خداوند متعال باشد و لازم است با بررسی عملکرد گذشته اگر اشتباهی صورت گرفته است، برای جبران آن بکوشیم."


رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: باید نسبت به آینده نیز هوشیار باشیم و اگر با وجود سعی و تلاش، لغزشی صورت گرفت و عمدی نبود، خداوند متعال با نظر عفو به آن می‌نگرد.


احمد جنتی از "اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی و به خصوص اهمیت انتخابات آینده مجلس" سخن گفت و با ادعای اینکه "نظام بر پایه شعائر الهی تشکیل شده است و باید با انجام درست وظایف خود، به تقویت نظام کمک کنیم تا انشاءالله رفتار ما مورد توجه خداوند و رضایت مردم و خانواده‌های شهدا واقع شود"، ادعا کرد "باید نقش خود را درست و دقیق انجام دهیم تا انتخابات بهتر از گذشته برگزار شود. "


جنتی مدعی "اهمیت ولایت در آموزه‌های اسلامی" شده و گفته است "همانگونه که از نماز و روزه انسان سوال خواهد شد در خصوص ولایت‌پذیری انسان هم سوال خواهد شد و اگر انسان در این خصوص مشکلی داشته باشد نماز و روزه انسان هم مقبول نخواهد بود."


دبیر شورای نگهبان در ادامه از "دشمنی استکبار جهانی و برخی از عوامل آن با سه نهاد ولایت، روحانیت و سپاه" سخن گفت و اظهار عقیده کرد "دشمن برای از بین بردن مسأله ولایت و یا ناکارآمد ساختن آن تلاش می‌کند و توطئه دیگر دشمن برخورد با روحانیت است و عوامل دشمن می کوشند روحانیت را منزوی سازند. دشمن با سپاه نیز دشمنی می‌کند چون سپاه را موجب تقویت نظام می‌داند. "


دبیر شورای نگهبان گفت: به عنوان یک وظیفه شرعی و امر به معروف، باید برای روشن کردن مسائل و افزایش بصیرت مردم تلاش کرد. البته بصیرت مردم را باید کسانی بالا ببرند که خود بصیرت دارند و راه را پیدا کرده‌اند.


احمدجنتی اظهار عقیده کرد: برای برخی افراد و جریان‌ها تنها رأی مهم است و می‌خواهند با افزایش رأی خود، برای صف‌ آرایی در برابر ولایت و روحانیت اقدام کنند.


رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: باید تلاش کنیم کار ما در امر نظارت بر انتخابات، وفق قانون و بدون اشتباه باشد و اگر دیگران هم دچار اشتباه می‌شوند با تذکر، آنها را به راه درست راهنمایی کنیم.


وی ادعا کرد: "تایید بی‌جای افراد فاقد صلاحیت و یا رد صلاحیت نابه‌جای افراد، گناه است و باید به عنوان وظیفه شرعی، پاسخ‌گوی عمل خود باشیم. "

 


احتمال بازداشت مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد

Posted: 26 Jul 2011 04:56 AM PDT

جــرس: پس از انتشار خبری مبنی بر رفتن سجادپور به اوین برای پیگیری کار پگاه آهنگرانی، برخی از منابع از احتمال بازداشت او به جرم مسایل مالی خبر می دهند. 


به گزارش سایت آینده، پس از مباحث مالی كه بر سر جشنواره فیلم پلیس پیش آمده، به نظر می رسد با دستور قضایی، علیرضا سجادپور راهی اوین شده است و این خبری بود كه روز دوشنبه در میان اهالی سینما دهان به دهان می چرخید كه به یك باره یكی از رسانه های نزدیك به معاونت سینمایی مدعی شد وی برای پیگیری وضعیت پگاه آهنگرانی راهی اوین شده است.


در این گزارش آمده است با توجه به علاقه سجادپور به رسانه ای كردن خدماتش، مشخص نبود چرا پس از این حركت، تلفن همراه همیشه روشنش برای رسانه ها خاموش شد و او نخواست از كارهایی كه برای آهنگرانی كرده، بگوید.


علیرضا سجادپور مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد درباره بازداشت اخیر سینماگران کشور گفته بود "پیگیری حقوق صنفی سینماگران در حیطه مسوولیت ماست و پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد."


در گزارش آینده نیوز همچنین به اظهارات روز گذشتۀ محسنی اژه ای اشاره شده و آمده است "روز گذشته سخنگوی دستگاه قضایی اعلام كرد كه پگاه آهنگرانی فردا (یعنی امروز سه شنبه) آزاد می‌شود و حتی برخی رسانه ها دیشب خبر آزادی او را منتشر كردند، که ظاهرا حتی خانواده اش شامگاه دوشنبه منتظر آزادی اش بوده اند اما این اتفاق ربطی به سجادپور و همكارانش ندارد و مراجع قضایی چنین حكمی را صادر كرده اند و اینكه برخی چنین اتفاقی را در روزهایی كه خودشان وضعیت جالبی ندارند، به حساب مدیران سینمایی بگذارند، اوج اعتماد به نفس را نشان می دهد."


همچنین بانی فیلم، رسانه سینمایی کشور نوشته است "شایعاتی كه از چند روز پیش در خصوص احضار یكی از مدیران سینما به دادسرا شنیده می‌شد،‌ دیروز (دوشنبه سوم مرداد) تایید شد. این شایعات زمانی قوت گرفت كه تلفن همیشه در دسترس علیرضا سجادپور مدیر اداره كل نظارت و ارزشیابی از بعداز ظهر روز دوشنبه خاموش شد... دلیل حضور سجادپور در اوین مسائل مالی است. او كه در سال ٨٧ دبیر جشنواره پلیس بوده برای ادای توضیحاتی درباره اسناد مالی این دوره از جشنواره به دادسرا رفته. ضمن اینكه سجادپور اصلا مقصر نیست، بلكه چند نفر در ارتباط با مسائل مالی دچار مشكل شده‌اند و حضور او هم به همین دلیل بوده است."


بر اساس گزارش فوق، تلاش شده است تا در خصوص اینكه آیا هنوز سجادپور در اوین است یا تودیع قرار وثیقه و نظایر آن، آزاد شده و همچنین سایر مسائل سینمایی با مسئولان سینمایی تماس حاصل شود كه تلفن همراه شمقدری هم خاموش بود. در تماس با معاونت سینمایی نیز، روابط عمومی شمقدری ترجیح داد در عوض ایجاد زمینه پاسخگویی عنوان كند شمقدری تا ساعت دو بعد از ظهر در جلسه است و امكان مصاحبه ندارد.

در این شرایط سایت نزدیك به معاونت سینمایی این بار نوشت "پیگیری از مجموعه معاونت سینمایی برای پیدا كردن سجادپور به جایی نرسید اما یك مسئول حاضر در دفتر سجادپور گفت وی به مرخصی قبل از ماه مبارك رمضان رفته است و تا پایان هفته بازمی گردد و با این حساب معلوم نیست شب سجادپور در اوین گذشته یا مرخصی؟!"


ادعای رئیس اداره سیاسی سپاه: خاتمی، موسوی و کروبی مجرمند باید توبه کنند، نظام باج نمی دهد

Posted: 26 Jul 2011 04:34 AM PDT

جــرس: رئیس اداره کل سیاسی سپاه با حمله به محمد خاتمی و شرایطی که وی پیرامون شرکت احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اظهار داشته بود، مدعی شد "انتخابات در جمهوری اسلامی، همواره از ابتدا تاكنون آزاد، سالم و رقابتی بوده و شرط گذاری برای اینكه انتخابات باید آزاد و سالم باشد، یك نوع ظلم و جفا به نظام اسلامی تلقی می شود. از ابتدای انقلاب تا به امروز، كسانی نظام اسلامی و انتخابات آن را متهم به عدم رعایت قانون و قواعد دموكراسی كرده اند، خودشان هیچ اعتقادی به نظام دینی و قانون اساسی نداشته اند."


این مقام ارشد سپاه همچنین ادعا کرده است "سران فتنه و حامیان آنها باید بدانند كه از نظر ملت و نظام، مجرم هستند نه متهم. اگر تا به حال با آنان طبق قوانین برخورد نشده و مجازات نشده اند، دلایل خاص خود را دارد. بزرگترین جرم این جریان و عوامل اصلی روی صحنه آن، یعنی مثلث، موسوی، كروبی و خاتمی متهم ساختن نظام به انجام تقلب در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بر اساس یك طرح از قبل طراحی شده بر پایه مدل انقلاب ها یا كودتاهای مخملین می باشد."


به گزارش جرس، سردار پاسدار یدالله جوانی، در سرمقالۀ شماره اخیر نشریۀ صبح صادق، ارگان سپاه پاسداران، تحلیل خود پیرامون انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را با انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش پیوند زده و مدعی شد "مطالبی از سوی برخی از افراد و گروه های سیاسی مطالبی مطرح می شود كه جای تأمل فراوان دارد و عمده مباحثی كه در این خصوص مطرح شده، مرتبط با حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در سال ٨٨ می باشد که می گویند
١- ما خواستار انتخابات سالم، آزاد و مطلوب هستیم.
٢- ما از جمهوری اسلامی و نظامی كه مردم به آن رأی داده اند، دفاع می كنیم.
٣- باید فضا را فضای آزادی و استقلال كنیم و آزادی بدون انتخابات سالم معنایی ندارد.
۴- مردم باید احساس كنند كه كاندیداهای شان در انتخابات حضور دارند و آرای اعلام شده، همان آرای داده شده است.
۵- زندانیان سیاسی باید آزاد و از احزاب رفع محدودیت و به حصرها و حبس ها پایان داده شود.
۶- جریاناتی هستند كه جز فحاشی و تهمت زنی و بگیر و ببند و ترور شخصیت كاری ندارند و متأسفانه مصونیت هم دارند."


این مقام نظامی می افزاید "از مجموعه مطالب ذكر شده كه از سوی چهره هایی چون، محمد خاتمی در فضای سیاسی كشور مطرح گردیده، صاحب نظران و كارشناسان با عنوان شرط گذاری جریان فتنه برای حاكمیت جهت بازگشت به صحنه سیاسی كشور یاد می كنند. به عبارتی، این جریان مدعی است كه در حوادث پس از انتخابات مظلوم واقع شده و طرف مقابلی كه به آنان ظلم كرده، حاكمیت و نظام بوده و تمامی این حوادث رخ داده، بر پایه اتهامات و نسبت های ناروایی بوده كه به آنان داده شده است."


سردار جوانی با اشاره به تاکید محمد خاتمی بر شروط مطروحه، ادعا کرد "بر اساس چنین نگرشی، محمد خاتمی و همفكران او برای بازگشت به عرصه سیاسی كشور، از موضع طلبكار و شاكی حق به جانب، برای نظام و حاكمیت شرط گذاری كرده و انتخابات آزاد و سالم، آزادی زندانیان سیاسی و احیای آبروی آنان، رفع محدودیت از احزاب و نشریات توقیف شده و رفع حصر و محدودیت از افرادی چون، موسوی و كروبی را پیش نیاز ورود به عرصه سیاسی و رقابت های انتخاباتی می دانند. جالب تر از این، مبنای چنین درخواستی است كه آنان مورد توجه قرار می دهند. چنین می پندارند كه نظام جمهوری اسلامی در شرایطی قرار دارد كه از یك طرف نیازمند ورود جبهه اصلاحات به عرصه رقابت ها می باشد و از طرف دیگر، برای بازگشت اصلاح طلبان به صحنه سیاست، چاره ای جز توجه به درخواست ها و اجابت آنها ندارد."


رئیس اداره سیاسی سپاه در ادامه این سرمقاله، بدون توجه به اینکه وظیفۀ خود و ارگانش دخالت در امور سیاسی و خط و نشان کشیدن برای فعالان نیست، مدعی شده است:

١- انتخابات در جمهوری اسلامی، همواره از ابتدا تاكنون آزاد، سالم و رقابتی بوده و تمام كسانی كه به قانون اسلامی اعتقاد و التزام عملی داشته اند، امكان ورود به عرصه های رقابت برایشان فراهم بوده است. بنابراین، شرط گذاری برای اینكه انتخابات باید آزاد و سالم باشد، یك نوع ظلم و جفای به نظام اسلامی تلقی می شود. معمولاً از ابتدای انقلاب تا به امروز، كسانی نظام اسلامی و انتخابات آن را متهم به عدم رعایت قانون و قواعد دموكراسی كرده كه خود هیچ اعتقادی به نظام دینی و قانون اساسی نداشته اند.


٢- آزادی انتخابات و سالم بودن آن، چه ارتباط منطقی با نادیده انگاشتن جرم مجرمان دارد؟
اگر در كشور، افرادی مرتكب جرم شدند، طبق قوانین باید قانون در مورد آنان اعمال شود و بر اساس قانون مجازات شوند. سران فتنه و حامیان اصلی آنان، گویا همچنان می پندارند كه متهم هستند و نه مجرم و بر این اساس تلاش می كنند به نوعی از خود رفع اتهام كرده و دیگران را در دادن نسبت های بی پایه و اساس به خود متهم سازند. این نوع پنداشت و رفتار را می توان شبیه پنداشت و رفتار همان كبكی دانست كه سرش را زیر برف می كند به این خیال كه كسی او را نمی بیند.


سران فتنه و حامیان آنها باید بدانند كه از نظر ملت ایران و نظام اسلامی، مجرم هستند نه متهم. اگر تا به حال با آنان طبق قوانین برخورد نشده و مجازات نشده اند، دلایل خاص خود را دارد. بزرگترین جرم این جریان و عوامل اصلی روی صحنه آن، یعنی مثلث، موسوی، كروبی و خاتمی متهم ساختن نظام اسلامی به انجام تقلب در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بر اساس یك طرح از قبل طراحی شده بر پایه مدل انقلاب ها یا كودتاهای مخملین می باشد. این آقایان باید بدانند كه برای نظام اسلامی و ملت آزاده ایران، آنان متهم به براندازی یا متهم به ایستادن در برابر ملت و نظام نیستند، بلكه آنان به دلیل اقدام به براندازی و مقابله با نظام اسلامی، مجرم هستند. مردم ایران در حماسه های نهم دی ماه و بیست و دوم بهمن ماه سال٨٨ به جهانیان نشان دادند كه چه نگاهی نسبت به فتنه و عوامل اصلی آن دارند. دادگاه های پس از حوادث انتخابات و اعترافات در این دادگاه ها نشان داد كه جرایم متهمین اثبات شده است و آنان اكنون به دلیل اثبات جرم شان در زندان هستند.


٣- وقتی از نظر نظام اسلامی و ملت مسلمان، مومن و انقلابی ایران، جریان و افرادی، مجرم شناخته می شوند، مجرم برای بازگشت به دامان نظام و ملت ، باید توبه كرده و عذرخواهی كند. در كجای دنیا كسی كه جرمش اثبات شده و مستحق مجازات است، در موضع طلبكار قرار می گیرد و انتظار برآورده شدن حاجات دارد. اكنون نظام اسلامی مقتدر است و به طور قطع به مجرمان باج نخواهد داد. اگر این جماعت عاقل و واقع نگر باشند، خرد سیاسی حكم به توبه و عذرخواهی می كند تا به گرفتن ژست حق طلبانه و طلبكاری از نظامی كه مظلوم است، لكن مظلوم مقتدر."


احمدی نژاد: تعطیلات در ایران کم است، پنجشنبه ها هم تعطیل شود

Posted: 26 Jul 2011 05:25 AM PDT

جرس: در حالی که ایران با دارا بودن 25 روز تعطیل رسمی بیشترین روزهای تعطیلی را در میان کشورهای جهان دارد، احمدی نژاد مدعی شد که ایران کمترین ایام تعطیلی را داراست و خواستار تعطیلی روز پنجشنبه شد.

وی گفت: تجربه ما نشان می دهد كه وقتی دو تا سه ساعت از ساعات كاری در ماه رمضان كاهش می یابد بازدهی افراد در ادارات افزایش می یابد.

به گزارش مهر وی در ادامه به انتقاد برخی از افراد از میزان تعطیلات در كشور اشاره كرد و گفت: بنابرهمین موضوع ما عده ای را مامور كردیم كه گزارشی از میزان تعطیلات كشورهای دیگر نیز تهیه كرده و مقایسه ای با تعطیلات خود داشته باشیم .

احمدی نژاد افزود: در گزارشی كه از این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد كمترین میزان تعطیلات متعلق به كشوری بود كه هم اكنون در خلیج عدن قرار داشته و با مشكلات بسیاری روبرو است و پس از آن كمترین تعطیلات در ایران وجود دارد.

وی با تاكید بر اینكه تعطیلی مقطع تحصیلی ابتدایی در روز پنجشنبه كار درستی بود گفت: توصیه می كنم این مسئله را در مقاطع دیگر تحصیلی نیز به اجرا بگذارید.
وی همچنین گفت: برخی می گفتند دولت نهم و دهم تعطیلات زیادی را به كشور تحمیل كرده است و با محاسبات غلطی آن را عاملی برای زیان دیدن كشور اعلام می كردند ولی باید گفت مگر كار به ساعات طولانی ارتباط دارد.


 

 

هاشمی رفسنجانی: اعتدال عملی مهم ترین نیاز امروز است

Posted: 26 Jul 2011 05:15 AM PDT

جرس: آیت الله هاشمی رفسنجانی، اندیشمندان و نخبگان دینی و مذهبی را به هوشیاری در برابر ظهور و ریشه دوانیدن هرگونه افراط‌گرایی در جهان اسلام و مسیحیت فراخواند و گفت: شناخت صحیح این پدیده و پیشه ساختن اعتدال عملی می‌تواند به کنترل این‌گونه خشونت‌های افراط‌گونه کمک شایانی بنماید.


 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار هیأت امنا و جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ضمن بیان اینکه هرجا علم و دانش گسترش یافته ؛ فضای اجتماعی به سمت اعتدال و میانه‌رویی حرکت کرده ؛ جهل را عامل افراط و تفریط خواند و تصریح کرد :هر چه انسان‌های عالم در جامعه بیشتر شود، علم توسعه بیشتری می‌یابد و پیشرفت جامعه زودتر تحقق خواهد یافت لذا  از سنگ‌اندازی‌ها، بهانه‌گیری‌ها و مانع‌تراشی‌ها نهراسید و با عزم و اراده جدّی به پیشبرد اهداف بلند علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بیندیشید. 

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار با اشاره به نحوه شکل‌گیری این واحد بزرگ علمی تصریح کرد: در فضای انقلابی سالهای اولیه جمهوری اسلامی، حرکت به سمت تقویت بخش خصوصی ارتداد سیاسی و کاری تجملی محسوب می‌شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضمن تاکید بر جایگاه والای علم و دانش در دین اسلام  به مشکلات دیرین پیش روی توسعه و پیشرفت این دانشگاه اشاره کرد و افزود : اصل باید این باشد که هر کس در هر جا برای توسعه علم و دانش فعالیت کرد باید قدردان و شاکر او بود نه اینکه پیش پای او سنگ‌اندازی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه با همه مشکلات پیش روی این شجره طیبه و کوته‌نظری‌ها و حسادت‌ها، پیشروی و توسعه کمّی و کیفی بی‌وقفه دانشگاه ادامه دارد، گفت: در حال حاضر پای دانشگاه آزاد در سراسر جهان و تمام قاره‌ها باز شده، به‌گونه‌ای که بسیاری از کشورها از جمله چین و کانادا هم درخواست ایجاد شعبه در خاک خود را کرده‌اند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه این دیدار حادثه اخیر اسلو را نمونه بارز رشد افراط‌گرایی مسیحی و نژادپرستی خواند و با اشاره به اینکه ریشه‌های واقعی و عمیق این حادثه در آینده مشخص خواهد شد، تأکید کرد: به نظر می‌رسد فاشیسم غربی، صهیونیسم و افراط‌گرای مسیحی در حال رسیدن به نقطه مشترک جدیدی در مسیر توسعه تندروی در جهان غرب هستند، همان‌گونه که حاصل اشتراک‌نظر یهود و نصاری موجب ایجاد غده سرطانی منطقه یعنی اسرائیل شد.

 

 

رحیمی: آمارهای دولت خیره کننده است؛ برخی با خصومت  آن‌ها را رد می کنند

Posted: 26 Jul 2011 04:02 AM PDT

جــرس: معاون اول محمود احمدی نژاد با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی دولت اظهار کرد: آمارهای دولت آن‌قدر خیره کننده است که بعضی به خاطر خصومت می‌خواهند آن‌ها را رد کنند.


به گزارش ایسنا، محمدرضا رحیمی طی سخنانی در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه تولید الیاف هایتنالسیتی ساینای دلیجان با اشاره به نام گذاری سال جهاد اقتصادی از سوی رهبری اظهار کرد: این نام‌گذاری بسیار بجا بود و با توجه به اقدامات شبانه روزی و پی در پی دولت، عملکرد پسندیده مسوولان اجرایی کشور و تلاش‌های بی نظیر همه و در راس دولت دکتر محمود احمدی‌نژاد این نام‌گذاری بسیار مناسب بود و ظاهراً به عقل هیچ یک از ما این نام گذاری نمی‌رسید.


رحیمی که متهم به فساد مالی است با اشاره به آمار مربوط به ایجاد مسکن مهر مدعی شد "سرعت کار بسیار بالا است و نشان از عملکرد مناسب است. آن‌قدر آمارهای دولت خیره کننده است که بعضی‌ها به علت خصومت می‌خواهند آن را رد کنند، حتی دشمنان این میزان رشد را تایید می‌کنند."


امیرحسین قنبری به پدرش: شادباش برای نسلی که روشنایی را انتخاب کرد

Posted: 26 Jul 2011 04:24 AM PDT

جرس: امیر حسین قنبری برزی ، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که از بازداشت شدگان روز عاشورای تهران در سال ۸۸ است .در نامه ای از زندان خطاب به پدرش می نویسد :« پدر !شاد باش برای تمام پدرهایی که فرزندان شان را آزاد تربیت کردند .شادباش برای پسرها و دخترهایی که آزادگی را از پدرهایشان فرا گرفتند .شاد باش برای پسرها و دخترهایی که آزادگی را از پدرهایشان فرا گرفتند .شادباش برای نسلی که روشنایی را انتخاب کردند».


به گزارش کلمه، این زندانی ۲۷ ساله که فارغ التحصیل مهندسی عمران است بر اساس حکم دادگاه بدوی به سه سال زندان و ۷۰ ضربه شلاق محکوم شده که این حکم در دادگاه تجدید نظر به یک سال زندان، جریمه نقدی و ۷۰ ضربه شلاق کاهش یافت.امیرحسین قنبری همچنان در اوین به سر می برد.وی مدتی را با قرار وثیقه در بیرون از زندان سپری کرده است.


او از بند ۳۵۰ زندان اوین خطاب به پدرش نوشته ! من کوچکترین عضو جنبش سبز مردم ایران که اکنون با سربلندی و افتخار در زندان اوین ،جایگاه دلاوران و ره پویان راه آزادی ودمکراسی هستم ، فقط به این امید زنده ام که ایمان دارم فردای رهایی از ظلم و سیاهی و ناعدالتی را خواهم دید و آن روز را با تمام پدران ،مادران و خانواده های ایران بزرگ جشن خواهیم گرفت.


متن کامل نامه ی این زندانی حامی جنبش سبز  به شرح زیر است:
 

تقدیم به پدر عزیزم و تمامی پدران سبزاندیشان راه آزادی

همیشه از شادترین سمت خانه، صدای تو بر می خواست آنگاه که ما را به جرعه ای گوارا از عاطفه مهمان می کنی، آسمان در اتاق من است . وقتی آغوش گرم تو باشد که هست، سایه ی آسایش همه جا هست :کنار پنجره می آیم، پنجره را می گشایم و می بینم دنیایی که تو نشانم داده ای چقدر مهربان است .


ولی …

پدر اکنون که کنار آینه های اوین هستم و خودم را می بینم ایستاده بر بلندای افتخار .پدری چون تو تکیه گاه من است . می خواهم چیزی بگویم .هر چه می گذرد دلسوزی های تو بیش از این بر من اشکار می شود.بارها پیش آمده است که من بوده ام و واقعه ای دقیق و مقطعی حساس .

وقتی ستاره های آسمان در اوین بودند و یک نفس به راحتی کشیدن آرزو شد . وقتی شجاعت مرد و زبان اعتراض بریده شد . وقتی حق انتخاب را گرفتند. وقتی با سیب زمینی و ساندیس و پول تغییر عقیده ندادند . وقتی مانتوی کوتاه و عشق جوانی سو پیشینه شد . وقتی هر معترضی ضد انقلاب و ضد دین شد .اعتراض با سکوت، فریاد شد و خانه دوم آزادگان اوین شد .پدر دیدن قطره قطره اشکهایت هر هفته از پشت شیشه ی دو جداره ی کابین ملاقات دلم را به درد می آورد ولی برای من و آن بزرگانی که با تباهی و سیاهی جنگیدیم اشک نریز .

اشک بریز! برای نابودی اعتقادات و باورهایمان . اشک بریز برای آرزوهای نابود شده ی نسل تان .


پدر !شاد باش برای تمام پدرهایی که فرزندان شان را آزاد تربیت کردند .شادباش برای پسرها و دخترهایی که آزادگی را از پدرهایشان فرا گرفتند .شاد باش برای پسرها و دخترهایی که آزادگی را از پدرهایشان فرا گرفتند .شادباش برای نسلی که روشنایی را انتخاب کردند .

پدر ! من کوچکترین عضو جنبش سبز مردم ایران که اکنون با سربلندی و افتخار در زندان اوین ،جایگاه دلاوران و ره پویان راه آزادی ودمکراسی هستم ، فقط به این امید زنده ام که ایمان دارم فردای رهایی از ظلم و سیاهی و ناعدالتی را خواهم دید و آن روز را با تمام پدران ،مادران و خانواده های ایران بزرگ جشن خواهیم گرفت .


امیرحسین قنبری
بند ۳۵۰ اوین

استقبال علی لاریجانی از “هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه”

Posted: 26 Jul 2011 03:01 AM PDT

جـــرس: در واکنش به دخالت  مجدد رهبر جمهوری اسلامی در امور کشور و تشکیل  "هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه"، رئیس مجلس آنرا "ابتکار عمل رهبری" در رفع اختلاف میان قوا ذکر کرده و آنرا مورد تقدیر قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نطق روز سه شنبه چهارم مرداد ماه خود در مجلس، با اشاره به اینکه در اصل ١١۰ قانون اساسی که وظایف و اختیارات رهبری را مشخص کرده است، حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را نیز در خود گنجانده است، افزود: اینکه مدون قانون اساسی این نکته مهم را اندیشیده تا هرگونه اختلاف برداشت از قانون مرتفع شود و قوا در راستای فرامین رهبری روابطشان را تنظیم کنند، از نکات برجسته قانون اساسی ما است.


به گفته وی، به این ترتیب بردارهای قوا در یک جهت می شوند و کشمکشهای میان قوا به نظریهای واحد دست خواهند یافت.


رئیس قوه مقننه با بیان اینکه مجلس از رهبر جمهوری اسلامی که به زعم وی "جهت سامان بخشی به این وظیفه مهم نهادسازی نموده و هیاتی را مامور تحقق این امر کرده" تشکر کرد و ادامه داد: مجلس قطعا در جهت تنظیم روابط قوا کمال همکاری را با هیات مذبور میکند و امیدوار است شاهد همسویی و هم راستایی بیشتر قوا و تحقق سند چشم انداز باشد.


لاریجانی ادعا کرد "این ابتکار ارزشمند نشان دهنده جایگاه والای ولی فقیه برای رفع نواقص و جلوگیری از تاویلهای اشتباه از قانون خواهد بود. ما نیز برای هیات محترم حل اختلاف و تنظیم روابط بین قوا، آرزوی توفیق داریم."


گفتنی است روز گذشته آقای خامنه ای طی حکمی محمود هاشمی شاهرودی، رئیس سابق قوه قضائیه را به ریاست هیات عالی حل اختلاف منصوب کرده و در حکم خود آورده بود "مسئولان عالی نظام خود در تعامل با یکدیگر، روابط قوا را به نحو مطلوب تنظیم و اختلافات احتمالی را رفع کنند و کمال همکاری را با هیات مذکور به عمل آورند."

در حکم رهبری همچنین محمد حسن ابوترابی، مرتضی نبوی، عباسعلی کدخدایی و صمد موسوی خوشدل به عنوان اعضای این هیات برای یک دوره پنج ساله انتخاب شده‌اند.

این برای نخسیتن بار است که چنین هیاتی برای حل اختلافات بین نهاد‌ها جمهوری اسلامی تشکیل می‌شود.

در ساختار جمهوری اسلامی مشخص شده بود که مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان حرف نهایی را در حل اختلاف نظر‌ها مطرح کنند.


شناسایی عوامل ناامنی؛ رسانه ها، دشمنان خارجی و اعتراضات سال ۸۸!

Posted: 26 Jul 2011 04:01 AM PDT

هدی یگانه
جرس: رسانه های گروهی در کنار دشمنان خارجی و شرکت کنندگان در اعتراضات مردمی بعد از انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری بعنوان عوامل اصلی ناامنی های جامعه شناسایی شدند و تنها راه مبارزه با آسیبهای اجتماعی افزایش قدرت نیروهای انتظامی تشخیص داده شد!


در حالی که خیابانها شهر که برای برپایی یک تجمع آرام اعتراضی پر است از نیروهای تا بن دندان مسلح و صاحبان اندیشه و قلم با سخت ترین محکومیت ها رو به رو هستند، مسئولان انتظامی و امنیتی کشور از نداشتن اختیارات کافی برای مبارزه با جرایم اجتماعی سخن می گویند و خواستار افزایش قدرت نیروهای انتظامی هستند.

مجلسی که برای کشتار بی رحمانه و جنایات بازداشتگاه کهریزک، کوی دانشگاه و شهادت زندانی سیاسی هدی صابر، هاله سحابی و دهها جوان معترض که با بی تدبیری نیروهای انتظامی به شهادت رسیدند، هیچ اقدام در خور بیانی انجام نداده است، این بار بدنبال  قتل داداشی و ترور رضایی نژاد، وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی، وزیر دادگستری را به مجلس فراخوانده و خواستار توضیح شده است. 


اینجا تکزاس نیست!
احمدی مقدم که از او بعنوان یکی از مقصران فاجعه کهریزک یاد می شود، امروز در توجیه ناامنی های موجود در جامعه آن را به گسترش
سکس، خشونت، مشروبات الکلی،مواد مخدر، تضعیف دولت​ها در برخورد با نا امنی​های ذکر کرد و تقصیر را به گردن دولتهای سازندگی و اصلاحات انداخت و مدعی شد:در دهه 70 این موارد به دلیل بی توجهی دولت، رشد یافت اما از ابتدای برنامه سوم، تلاش جدی برای کاهش شیب افزایش جرم، آغاز شد که تا حد صفر پیش رفت که شاهد کاهش جرم و یا عدم افزایش آن در مواردی بودیم که با توجه به افزایش جمعیت کشور، نوعی پیشرفت بود.

وی مدعی کاهش آمار جرایم شد و  قتل با سلاح سرد را نشانده بهبود وضعیت امنیت کشور دانست و  گفت اگر غیر از این بود کشور مانند تکزاس شده بود!

فرمانده کل نیروی انتظامی در مجلس بدون پرداختن به ضعفهای این نیرو و بی کفایتی فرماندهان در اجرای برنامه های امنیی در کشور ادعا کرد:  برخی احزاب برای ضربه فنی کردن رقیب، اقتدار پلیس را زیر سوال می​برند و تسویه حساب سیاسی می کنند.


دستمان باز نیست!

در حالی که طی سه دهه عمر جمهوری اسلامی تعدی به حریم خصوصی مردم، برهم زدن مجالس، جمع کردن ویدئو و ماهواره همواره از سوی نیروهای انتظامی انجام شده، فرمانده نیروی انتظامی مدعی است که "دست این نیرو برای برخورد باز نیست"!

احمدی​مقدم بدون اشاره به  بازداشتهای غیرقانونی و تضییع حقوق شهروندی می گوید: برخی می گویند «چرا این قدر برخورد؟ چرا اینقدر زندانی؟ چرا اینقدر اعدام؟!»، اعدام هم نکنیم، می گویند، چرا برخورد نمی​کنید!


اعتراضات مردمی و افزایش جرایم

وی با اشاره به اعتراضات مردمی در دو سال گذشته و با اینکه پیشتر ادعا کرده بود که جرایم طی دوسال گذشته کاهش یافته است،  مدعی شد: از آن تاریخ به بعد، آمار مجرمیت​ها افزایش یافته است. البته برخی احزاب برای ضربه فنی کردن رقیب، اقتدار پلیس را زیر سوال می​برند و تسویه حساب سیاسی می​کنند.

احمدی مقدم اشاره نکرد که آیا برپایی مجالس ختم، تشییع جنازه، دعای کمیل، برگزاری شبهای قدر و .... از جمله جرایمی است که طی دو سال گذشته افزایش یافته است که نیروهای انتظامی برای جلوگیری از آن همه توان خود را بسیج کرده اند.


محارب و مفسد
مرتضی بختیاری
وزیر دادگستری بدون در نظر گرفتن ریشه های فرهنگی و اجتماعی جرایم به مساله  اینکه محارب و مفسد فی الارض بودن اشاره کرد و و گفت​: سیاست دستگاه قضایی در برخورد با شرارت​ها و تجاوزات و مبارزات مسلحانه، باید با دقت و سرعت پیش رود.

بازهم دشمن!
وزیر کشور بالاخره پذیرفت که "احساس امنیت و ایجاد آن"  از وظایف حکومت​هاست، اما مدعی شد دشمنان به دنبال ناامن جلوه دادن ایران هستند و لازم است که ما تدابیر لازم برای ایجاد امنیت پایدار در کشور را اتخاذ کنیم.

وی نگفت که این "دشمنان" چه افرادی هستند که می توانند تا عمق زندانها و مراکز دولتی نفوذ کرده و هر عملی را با هماهنگی انجام دهند.

پیش از این نیز احمدی نژاد حوادث کهریزک و کوی دانشگاه را به  "منافقین" و " دشمنان" نسبت داده بود.

وزیر کشور برخورد با مردم بیگناه و معترض به نتیجه انتخابات را در کنار  شناسایی ریگی و دستگیری عامل ترور علی​محمدی  به عنوان دستاوردهای مثبت در بعد امنیتی ذکر کرد.


اعتراف وزیر کشور

وی اعتراف کرد که  بخش اعظمی از توان  نیرو صرف خنثی سازی اعتراضات مردمی سال  88  و مقابله به جنگ نرم شد ولی با این حال برای مقابله با دیگر جرایم نیز کوشیده است و در مقابله با جنگ نرم نیز موفق بوده است.

اما وزیر کشور نگفت که بخشی از نیروهای انتظامی با تخریب اماکن عمومی و تعدی به حریم خصوصی مردم و بازداشت جوانان و دانشجویان نه تنها فضای جامعه را ملتهب کردند بلکه باعث بدبینی افکار عمومی به نیروهای انتظامی که باید الگوی امنیت و اقتدار باشند، شدند.

وی بدون اشاره به ضعفهای جدی و ساختاری نیروی انتظامی و مبسوط الید بودن این نیرو، خواستار تصویب قانونی برای تسریع در برخورد با مجرمین و افزایش اختیارات نیروی انتظامی شد.

 در همین حال رییس کمیسیون قضایی مجلس گفت: شاید نیروی انتظامی از تمام ظرفیت‌های خود برای ایجاد امنیت اجتماعی استفاده نمی‌کند. این در حالی است که تامین امنیت شهروندان و حفاظت از جان، مال، حقوق و شغل اشخاص از وظایف اولیه حکومت بوده که در قانون اساسی به آن تاکید شده است.

وی عواملی مانند فقر، بیکاری، اعتیاد، قانون گریزی و عدم پایبندی به اصول دینی را به عنوان مهم ترین دلایل کمرنگ شدن امنیت اجتماعی در جامعه یاد کرد.


مقصر شناسایی شد: مردم و رسانه ها!
الهیان یکی از نمایندگان مجلس است که "تهران را امن ترین شهر جهان" می داند و علت اصلی جرایم را " ساخت و سازهای غیرمجاز" می داند که بعلت حوادث پس از انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری افزاش پیاده کرده است!

الهیان علاوه بر حرکتهای اعتراضی، بخشی از نواقص موجود را به گردن رسانه​ها انداخت و گفت: رسانه ها نباید در انعکاس اخبار افکار عمومی را بترسانند و با بزرگنمایی مسائل جو وحشت را در جامعه تثبیت کنند؛ چرا که امروز می بینیم که صفحه حوادث رسانه ها چارچوب مشخصی را دنبال نمی کند و به همین منظور باید قانون مشخصی برای انعکاس حوادث در رسانه ها در نظر گرفته شود.


قصور خود را بپذیرید

موسی غضنفر آبادی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز طی سخنانی با انتقاد از عملکرد نیروی انتظامی و قوه قضائیه در برخورد با اشرار گفت: مسئولان به دنبال توجیه عملکرد خود نباشند و قصور خود را بپذیرند و با طرح مسائل جانبی از قبح جنایات در نگاه مردم نکاهند.

وی در انتقاد از عملکرد نیروی انتظامی و قوه قضائیه و هماهنگ نبودن آنها در نحوه برخورد با اشرار و متهمان گفت: اینکه پلیس یک مجرمی را دستگیر می‌کند و قوه قضائیه در همان روز او را آزاد می‌کند، قابل پذیرش نیست؛ این که در سعادت‌آباد شاهد جان دادن فردی باشیم و پلیس و مردم نظاره‌گر باشند هم قابل قبول نیست. اینکه متهمان آزاد بگردند نگران‌کننده است؛ این که قاضی به نیروی انتظامی اعتماد نداشته باشد و نظرات او را مغرضانه بداند خوب نیست؛ این که قاضی در دادن حکم نگران ظرفیت زندان‌های خود باشد قابل پذیرش نیست. نمی‌شود جلوی اقدامات ناگوار را گرفت در حالی که احضار و جلب متهم باید با وسیله نقلیه شاکی صورت گیرد.


خیلی هم وضع بد نیست!

نماینده تهران در گزارشی از سوی مرکز پژوهش ها درباره آمارهای جرایم امنیتی ایران و دیگر کشورها، گفت: اقدامات قوه قضاییه و نیروی انتظامی در برخورد با جرایم خشن در مقایسه با دیگر کشورها مثبت و قابل قبول است. مضاف بر اینکه اگرچه وضع امنیت در کشور ما مطلوب نیست اما به نسبت جمعیت، در مقایسه با دیگر کشورها، به بدی ان کشورها نیست.

نماینده تهران از ضرورت ایجاد احساس امنیت در میان مردم یاد کرد که از خود امنیت مهم تر است و گفت: به دلیل برخورد نامطلوب رسانه​ها در حال حاضر احساس ناامنی در کشور ما بیش از نا امنی هاست و رفع این عارضه در گرو یک سیاست گذاری فرهنگی لازم است.

وی از عوامل اجتماعی و اقتصادی دیگر همچون فقر، بیکاری و ... در افزایش جرایم یاد کرد و افزود: یک دلیل سیاسی هم این عارضه دارد و آن اینکه وقتی در دولت یا از سوی مجلس، یا هر مقام مسئول دیگری قوانین نادیده گرفته شده و یا اجرایی نشود، از مردم نمی توان انتظار دیگری داشت.

و مجلسیان مثل همیشه بدون در نظر گرفتن واقعیات جامعه وعدم پذیرش خطای حاکمان در ارزش زدایی از جامعه، بازی با مقدسات و باورهای مردم، افزایش فقر و بیکاری،  مقصر رویدادهای اخیر و ناامنی های گسترده را به گردن دشمنان خارجی، رسانه ها و حوادث پس از انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری انداختند و  فراموش کردند در کشوری زندگی می کنیم که طی ده سال گذشته هر روز سه نفر در با سلاح سرد به قتل می رسند و آمار بی بندباری های اجتماعی و اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی افزایش پیدا کرده  و بیش از سیزده میلیون پرونده قضایی در راهروهای تنگ و غبارگرفته قوه قضاییه  درحال بررسی است و زندانها در برخی از شهرها بیش از هشت برابر امکاناتش زندانی دارد و در حالی که هیچ گرسنه ای در ایران سر به بالین نمی گذارد! آمار افرادی که زیر خط فقر زندگی می کنند در خوشبینانه ترین حالت 25 درصد جامعه را در بر می گیرد.

آمریکا دخالت در ترور دانشجوی ایرانی را رد کرد

Posted: 26 Jul 2011 02:43 AM PDT

جــرس: در واکنش به اظهارات برخی مقامات جمهوری اسلامی در "نقش و دخالت آمریکا و اسرائیل در ترور داریوش رضایی نژاد، دانشجوی ایرانی"، ایالات متحده‌ی آمریکا، دست داشتن در این ترور را قویا رد کرد و همزمان این اقدام را کشتن انسانی بی‌گناه خواند و آن را محکوم کرد.


به گزارش دویچه‌وله، ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی آمریکا، روز دوشنبه (۲۵ ژوئیه/۳ مرداد)، دخالت و نقش و شرکت کشورش در قتل داریوش رضایی‌نژاد، دانشجوی رشته‌ی برق را رد کرد و گفت: "ما در این مسأله دخالت نداریم"


وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ی مقتول گفت: "ما این سوء‌قصد را قتل انسانی بی‌گناه می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم."


داریوش رضایی‌نژاد، روز شنبه (اول مرداد) در برابر خانه‌اش واقع در خیابان بنی‌هاشم تهران، به ضرب گلوله‌ی افراد ناشناسی که سوار موتور بودند کشته شد.


علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی این ترور را "پروژه‌ای آمریکایی ـ صهیونیستی" خواند و مرتضی تمدن، استاندار تهران نیز این ترور را "پروژه‌ی آمریکایی ـ اسرائيلی در برخورد با نخبگان و افراد اندیشمند" ذکر کرد و گفت هدف از این‌گونه اقدامات "دلسرد کردن ملت ایران در مسیری که در پیش گرفته" است."


سردار پاسدار محمدرضا نقدی، فرمانده کل بسیج نیز، با متوجه اسرائیل ساختن این ترور، اظهار عقیده کرد "با وقوع این ترور، باید اسرائیل را از صحنه روزگار محو کنیم."


حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات نیز اعلام کرد که "این ترور کوری بوده است و نقاط تاریک و مبهمی دارد، که ما در حال بررسی آن هستیم و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم."


مصلحی دست داشتن سرویس‌های خارجی در این ترور را مورد تردید قرار داد و گفت: "اقدام سرویس‌های خارجی معمولا علائمی دارد که ما تا کنون چنین علائمی در این ترور ندیده‌ایم. ایشان یک دانشجو با ویژگی‌های خاص خود بوده و به شهادت رسیده است و هنوز معلوم نیست که سرویسی پشت قضیه‌ی ترور ایشان باشد."