جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مجلس نسبت به عدم افتتاح بخش منفجر شده پالایشگاه آبادان هشدار داده بود

Posted: 24 May 2011 06:43 AM PDT

عدم حضور رئیس پالایشگاه در جریان حضور رئیس دولت
جــرس: در پی انفجار و آتش سوزی مرگبار روز سه شنبه در پالایشگاه آبادان، نمایندگان مجلس خاطرنشان کردند نسبت به عدم افتتاح زودهنگام این بخش از پالایشگاه هشدار داده بودند، اما دولت این افتتاح را در برنامه سفر محمود احمدی نژاد قرارداده بود که به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی با وجود تمام این هشدارها، هنوز قصد دولت از این افتتاح زودهنگام مشخص نیست.


منابع موثق خبری همچنین گزارش داده اند که انفجار امروز در حالی صورت گرفت که رئیس پالایشگاه آبادان به دلیل مخالفت با این افتتاح در مراسم حضور رئیس دولت شرکت نکرده بود.


خبرگزاری ها عصر سه شنبه اعلام کرده اند با حضور نیروهای امنیتی بررسی دلایل ایجاد این حادثه آغاز شده، اما با توجه به نامشخص بودن دلایل انفجار، احتمال آتش سوزی و انفجار مجدد در این پالایشگاه قدیمی وجود دارد.


به گزارش خبرآنلاین، در شرایطی که نمایندگان مجلس بالاخص اعضای کمیسیون انرژی مجلس از احتمال حادثه در پالایشگاه آبادان هشدار داده بودند و خواستار عدم افتتاح زودهنگام این پالایشگاه شده بودند اما این پالایشگاه، امروز سه شنبه سوم خرداد ماه، با بی اعتنایی به نظر مجلس و توسط احمدی نژاد افتتاح شد که نتیجه این افتتاح غیرکارشناسانه انفجار و ازدست دادن گروهی از کارکنان و مصدومیت جمع زیادی از دست اندرکاران صنعت نفت شد.


بر اساس گزارش مهر، عماد حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره بر اینکه رئیس کمیسیون انرژی مجلس و دیگر اعضای این کمیسیون نسبت به عدم افتتاح رسمی این پروژه ملی هشدار داده بودند اما دولت به دلایلی نامعلوم افتتاح زودهنگام پالایشگاه آبادان را در برنامه قرارداد تاکید کرد: همین امر امروز باعث حادثه ای شد که بهره برداری از این پروژه ملی را با تاخیر چندماهه مواجه خواهد کرد.


این در حالی است که شنیده ها حاکی از آن است که امروز به دلیل مخالفت با این افتتاح رئیس پالایشگاه آبادان در این مراسم شرکت نکرده بود.


در عین حال بر اساس اظهارات سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین، تا کنون قصد دولت از این افتتاح زودهنگام که پیش از این نسبت به آن هشدار داده شده بود مشخص نیست و همین امر باعث شده در حال حاضر بهارستانی ها (نمایندگان مجلس) به شدت نگران توسعه این اقدامات عجولانه دولت شود. به گفته حسینی خیلی از تست های مهم برروی تجهیزات این طرح توسعه صورت نگرفته تا هرچه زودتر این پالایشگاه وارد مدارشود.


وی در پاسخ به این سوال که آیا افتتاح زودهنگام این پالایشگاه به دلیل کمبود بنزین بوده است، متذکرشد: بالاخره همه ما می دانیم که به افزایش تولید بنزین نیاز داریم اما این دلیل این اقدام عجولانه دولت نیست هر چند که مقصود دولتمردان برای این اقدام عجولانه هنوز برای ما هم روشن نیست.


براساس اظهارات سید عماد حسینی، پیش از این کارشناسان و بهارستانی ها می دانستند که افتتاح زودهنگام این پالایشگاه عواقب ناخوشایندی به همراه خواهد داشت و هشدار آن به دولت داده شده بود.


این در حالی است که گفته می شود پس از مهار آتش سوزی در نهایت احمدی نژاد چند دقیقه ای از وقت خود را صرف بازدید از محل حادثه دیده کرده و سریعا از این پالایشگاه خارج شده است.


در حال حاضر براساس گفته های عبدالرضا مهربان مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان، این پالایشگاه با کاهش ظرفیت چهارصد هزار بشکه ای مواجه خواهد شد.


لازم به یادآوری است قراربود پالایشگاه در روز آزادی خرمشهر (سوم خرداد) با حضور محمود احمدی نژاد افتتاح شود اما در روزهای آخر این سیاست تغییرکرد، تا اینکه در جریان برگزاری مراسم افتتاح طرح بنزین سازی در پالایشگاه آبادان توسط وی، انفجاری در پالایشگاه روی داد که به آتش سوزی، پخش گازهای سمی و کشته و زخمی شدن تعدادی از کارکنان منجر شد.


امکان انفجار مجدد
خبرگزاری مهر عصر سه شنبه در آخرین خبر نوشت "با حضور نیروهای امنیتی بررسی دلایل ایجاد این حادثه آتش سوزی در سطح پالایشگاه آغاز شده، اما با توجه به نامشخص بودن دلایل انفجار، احتمال آتش سوزی و انفجار مجدد در این پالایشگاه قدیمی وجود دارد و در حال حاضر تمامی نیروهای امدادی و آتش نشانی برای مهار هر گونه آتش سوزی و انفجار احتمالی در پالایشگاه آبادان در آمادگی کامل به سر می برند."


 

دعوت  شورای هماهنگی راه سبز امید از مردم برای شرکت در مراسم ناصر حجازی

Posted: 24 May 2011 05:39 AM PDT

جرس: شورای هماهنگی راه سبز امید با انتشار اطلاعیه ای ضمن تسلیت درگذشت ناصرحجازی، از مردم  ایران دعوت کرد با شرکت در آیین های بزرگداشت وی، مراتب قدردانی ملت از قهرمانان خود را ابراز دارند.  

به گزارش جرس، متن کامل این اطلاعیه بشرح زیر است:


انا لله و انا الیه راجعون


قهرمانان ملی و مردمی بخشی از هویت هر ملتی را تشکیل می دهند و بزرگداشت آنها وظیفه ای همگانی است.


شورای هماهنگی راه سبز امید درگذشت قهرمان ملی و مردمی ناصر حجازی را به مردم ایران، جامعه ورزشی و بویژه خانواده و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می کند و از مردم شریف ایران دعوت می نماید با شرکت در آیین های بزرگداشت این عزیز، مراتب قدردانی ملت از قهرمانان خود را ابراز دارند.
۳ خرداد ۱۳۹۰
 

مصباح یزدی:  طرفداران سقوط به سمت حیوانیت، دانشگاه‌ها را هدف قرار داده اند

Posted: 24 May 2011 05:17 AM PDT

جــرس: عضو مجلس خبرگان و رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی موسوم به امام خمینی، با بیان اینکه "در حال حاضر دنیا به دو جبهه طرفدار سقوط به سمت ارزش‌های حیوانی" و در مقابل طرفدار صعود به ارزش‌های والای معنوی و تکامل بشری تقسیم شده"، ادعا کرد "البته کانون حمله جبهه طرفدار حیوانیت به ارزش‌های انسانی و معنوی دانشگاه‌ها هستند."


محمدتقی مصباح یزدی همچنین گفت: شناخت دشمنان قسم‌خورده خارجی و شناسایی مزدوران داخلی و در نهایت آشنایی با شگردهای قدرت‌های استعمارگر در فریب ملت‌ها، مهم‌ترین راه مبارزه با ظلم و استبداد امروز است.


به گزارش ایسنا، مصباح یزدی در دیدار مهمانان دومین کنفرانس بین‌المللی علوم انسانی گفت "خداوند را شاکریم؛ چراکه در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که ملت‌های ستمدیده در راستای جستجوی حقوق انسانی خود بیدار شده‌اند."


وی تنها راه مقابله با این نوع ظلم را شناخت دشمنان قسم‌خورده خارجی، شناسایی مزدوران داخلی آنها و در نهایت آشنایی با نقشه‌ها و شگردهای قدرت‌های استعمارگر در فریب ملت‌ها عنوان کرد و افزود: در خصوص ظهور چنین ظلم‌هایی تا حدودی خود ملت‌ها به دلیل سستی و تنبلی بر اثر راحت‌طلبی و رفاه طلبی مقصر بوده‌اند.


مصباح‌یزدی مدعی شد: در حال حاضر دنیا به دو جبهه "طرفدار سقوط به سمت ارزش‌های حیوانی" و در مقابل آن جبهه "طرفدار صعود به ارزش‌های والای معنوی و تکامل بشری" تقسیم شده و کانون حمله جبهه طرفدار حیوانیت به ارزش‌های انسانی و معنوی دانشگاه‌ها هستند، بنابراین باید برای مقابله با این هجمه بر روی دانشگاه‌ها متمرکز شد؛ چراکه آینده‌سازان اصلی هر جامعه تحصیل‌کردگان دانشگاهی آن هستند.


طی چند سال اخیر، هجمه های فراوانی از سوی محافظه کاران سنتی و جریان اصولگرا، علیه دانشگاهها و مراکز آکادمیک به خصوص رشته های علوم انسانی صورت گرفته و به بهانه های مختلف، خواستار "تغییر مفاد درسی"، بازنشستگی استادان، اخراج و محرومیت از تحصیل دانشجویان و همچنین تشدید کنترل و محدودیت بر فضای دانشگاهها شده اند.


در همین رابطه عماد افروغ، استاد دانشگاه و پژوهشگر مسایل سیاسی و اجتماعی، چندی پیش گفته بود: دانشگاه برای عمل به رسالت خود باید از آزادی‌های مختلف برخوردار باشد تا بدین ترتیب شاهد شکل‌گیری اندیشه‌های نوظهور در دانشگاه‌ها باشیم.


وی با انتقاد نسبت به شرایط فعلی دانشگاه‌ها برای داشتن آزادی‌های لازم، به اهمیت دانشجویان در پر کردن خلاء نهادهای مدنی اشاره کرد و نسبت به نتایج برخی رفتارها از جمله "مدیریت متمرکز دانشگاه‌ها" هشدار داد و گفت "همواره یکی از پایگاه‌های اصلی روشنگری و آگاهی‌بخشی مردم از طریق دانشجویان، دانشگاه‌ها بوده‌اند و نمی‌توان از نقش بی‌بدیل دانشگاه در روشنفکری دینی و انقلابی غافل شد و کسانی که این نقش را نادیده می‌گیرند، خودشان به دست خود، یک نگاه ابزاری و شتابزده را تقویت می‌کنند. اگر دانشگاه و دانشجویان ما متناسب با جایگاه تاریخی خود و نیاز هر شهروند، افکار خود را داشته باشند، در بروز افکار خود آزاد باشند و اندیشه‌های مطلوب خود را به بحث بگذارند و دنبال کنند، آن وقت به راحتی و به صورت شتابان و احساسی جذب احزاب سیاسی نمی‌شوند و خیلی راحت می‌توانند سره از ناسره کنند ... دانشگاه محل دانش و محل تعامل و تضارب افکار است و باید اجازه دهیم که دانشجو رشد کند. به هر حال باید فرقی بین دانشجو و یک شهروند عادی وجود داشته باشد. شاید یک شهروند عادی چنین فرصتی را در اختیار نداشته باشد و از او زیاد توقع نداشته باشیم که برخورد احساسی نکند و در عوض برخورد فکری و معرفتی داشته باشد ولی توقع دیگری از دانشجو داریم. ما از دانشجو توقع داریم که با توجه به جایگاه تاریخی خود، علاوه بر مباحث آموزشی و درسی خود، به این مسائل هم توجه داشته باشد."
 

عکسهای زیبا از روزهای انتخابات - سری دوم

Posted: 24 May 2011 04:32 AM PDT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صبح چهارشنبه؛ آخرین وداع با اسطوره فوتبال ایران

Posted: 24 May 2011 04:30 AM PDT

شصت دستگاه اتوبوس برای انتقال مردم به ورزشگاه آزادی
جــرس: در حالیکه در دومین روز از درگذشت ناصر حجازی، کماکان گروه زیادی از مردم و علاقمندان به این قهرمان ملی، در برابر منزل وی تجمع کرده و در سوگ به سر می برند، پسر آن مرحوم برنامه قطعی مراسم تشییع و خاکسپاری پیكر وی را اعلام کرد .


به گزارش ایسنا، آتیلا حجازی درباره تصمیم قطعی خانواده مرحوم حجازی جهت برگزاری مراسم تدفین اسطوره فوتبال ایران گفت "بر اساس برنامه تنظیم شده قرار است این مراسم از ساعت هشت و نیم صبح چهارشنبه در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی برگزار شود."


گفتنی است مقامات امنیتی با برگزاری مراسم تشییع پیكر مرحوم حجازی در ورزشگاه سی هزار نفره شیرودی (امجدیه) به بهانه کمبود جا مخالفت کرده و آنرا به ورزشگاه صد هزار نفرۀ آزادی منتقل کرده اند.


بر اساس این گزارش، مراسم فوق از ساعت هفت صبح روز چهارشنبه چهارم خرداد در مقابل بیمارستان كسری تهران آغاز و پس از آن پیكر مرحوم حجازی به ورزشگاه آزادی برده می شود تا با بدرقه‌ آحاد جامعه، پیكر این اسطوره فوتبال ایران، به بهشت زهرا و قطعه نام‌آوران بهشت زهرا منتقل و خاکسپاری شود.


خانواده مرحوم حجازی جهت سهولت در رفت و آمد اهالی فوتبال در ورزشگاه آزادی و همچنین بهشت‌ زهرا، شصت دستگاه اتوبوس تدارك دیده‌اند كه این اتوبوس‌ها در اطراف بیمارستان كسری آماده‌ سرویس‌دهی به مردم خواهند بود.


پیش از این قرار بود با توجه به خواسته خانواده حجازی، پیكر او در امامزاده پنج تن لویزان به خاك سپرده شود اما در نهایت با تصمیمی كه اتخاذ شد مقرر گردید كه پیكر حجازی در بهشت زهرا دفن شود.


به گفته آتیلا حجازی قرار است نماز میت این اسطوره فوتبال ایران توسط سید حسن خمینی خوانده شود.


تجمع هواداران و مردم
طبق آخرین گزارش ها، هواداران و دوستداران ناصر حجازی صبح سه شنبه نیز، کماکان به تجمع مقابل منزل آن مرحوم ادامه داده و به سوگواری پرداختند.


به گزارش آفتاب، در حالی که قرار است مراسم تشییع پیکر مرحوم ناصر حجازی صبح فردا چهارشنبه از مقابل بیمارستان کسری و سپس ورزشگاه آزادی برگزار شود، تعداد زیادی از دوستداران و هواداران پیشکسوت فوتبال ایران مقابل منزل وی تجمع کرده‌اند و به سوگواری می‌پردازند.


این گزارش می افزاید این هواداران که در دو روز گذشته نیز مقابل بیمارستان کسری و منزل وی تجمع کرده بودند با چشمانی اشک‌بار در غم فراغ مرد دوست‌داشتی فوتبال ایران به عزاداری می‌پردازند و صدای هق هق گریه‌هایشان فضا را پرکرده است.


برنامه نود و ناگفته ها
در همین رابطه، شامگاه دوشنبه دوم خرداد، رکورد پیامک‌های برنامه نود که سوال آن در مورد ناصرحجازی بود در برنامه دیشب شکسته شد.


گفتنی است این برنامه، شامگاه دوشنبه حال و هوای خاص دیگری داشت و عادل فردوسی‌پور که در برنامه هفته قبلش آیتمی از ناصر حجازی را روی آنتن فرستاده بود، در روزی که آن مرحوم به دیار باقی شتافت، سوال پیامک برنامه‌اش را به این اسطوره ورزشی و اجتماعی کشور اختصاص داد و از مردم خواست تا به احترام حجازی عدد یک را به شماره پیامک برنامه ارسال کنند، که بالغ بر چهارم میلیون و پانصد هزار نفر ، اس ام اس های حمایتی به برنامه نود پیامک فرستادند، تا با این تعداد پیامک، هم برنامه نود رکورد زد و هم اینکه مشخص شد ناصر حجازی چقدر در بین مردم محبوب بوده است.


در گزارش ویژه این برنامه، همچنین بخشی از مصاحبه های حجازی پخش شد و تلویحا آزار های سیستم ورزش حکومتی که منجر به کنار گذاشته شدن او از فوتبال در دهه شصت شد، مورد اشاره قرار گرفت.

این مجری مردمی، در حین برنامه، ناگهان به اظهارات و منش حجازی اشاره کرد و گفت "مسؤلین بدانند کسی که دروغ نمی گوید و حرف دل مردم رو می زند، همیشه عزیز می ماند... حجازی کرنش نکرد و دولا راست نشد تا چیزی گیرش بیاید..."


شورای شهر و طرف دو فوریتی
در خبری دیگر در همین رابطه، خبرگزاری ایسنا نوشت "طرح دو فوریتی نامگذاری یك ورزشگاه در تهران به نام ناصر حجازی امروز از سوی علیرضا دبیر مطرح شده و با تائید و امضای اعضای شورا، به ریاست شورای شهر تحویل شده است."


علیرضا دبیر، عضو شورای شهر تهران، با اشاره به محبوبیت مرحوم «ناصر حجازی» در میان ملت ایران، یادآور شد: وی دومین دروازه‌بان برتر تاریخ آسیا شناخته شده و همواره در كنار ملت ایران زیسته است و لازم است ورزشگاهی بنام وی نامگذاری شود.


 

اولین اطلاعیه ستاد انتخابات کشور: داوطلبان محروم نمایندگی مجلس نهم

Posted: 24 May 2011 03:29 AM PDT

جــرس: اولین اطلاعیه ستاد انتخابات کشور برای انتخابات مجلس شورای اسلامی صادر شد و طی آن اشخاصی که از داوطلب شدن در حوزه های انتخابیه سراسر کشور محروم می باشند را اعلام کرد.


به گزارش خبرآنلاین، در این اطلاعیه که پیرامون انتخابات اسفند ماه امسال منتشر شده، آمده است: به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت ولی عصر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور با موافقت شورای محترم نگهبان در تاریخ 12/12/ 1390 برگزار می شود و زمان ثبت نام از داوطلبان نمایندگی از تاریخ 3 /10/ 1390 به مدت یک هفته تعیین گردیده است .


در اجرای تبصره 6 ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مراتب زیر اعلام می گردد: با استناد به ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاص زیر به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن محرومند :


الف اشخاص زیر از داوطلب شدن در حوزه های انتخابیه سراسر کشور محرومند مگر اینکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند :
1- رئیس جمهور و معاونین و مشاورین وی .
2- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونین وی .
3- مشاورین معاونین رئیس جمهور .
4- رؤسای دفاتر سران سه قوه .
5- وزرا و سرپرستان وزارتخانه ها .
6- معاونین و مشاورین وزرا .
7- مدیران کل و سرپرستان ادارات کل وزارتخانه ها و مدیران کل حوزه وزارتی و رؤسای دفاتر وزرا .
8- اعضای شورای نگهبان و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات .
9- رئیس قوه قضائیه و معاونین و مشاورین وی .
10- رئیس دیوان عالی کشور و معاونین و مشاورین وی .
11- دادستان کل کشور و معاونین و مشاورین وی .
12- رئیس دیوان عدالت اداری و معاونین و مشاورین وی .
13- رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاونین و مشاورین وی .
14- رؤسا و سرپرستان سازمان ها و ادارات کل و ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جانشینان و معاونین آنان در سراسر کشور .
15- رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی .
16- رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی .
17- استانداران .
18- معاونین و مشاورین استانداران .
19- فرمانداران .
20- بخشداران .
21- شهرداران و رؤسای مناطق شهرداری .
22- رؤسا و سرپرستان سازمان های دولتی .
23- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی .
24-اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل بانکها .
25- اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت های دولتی و وابسته به دولت که حیطه وظایف و اختیارات آنها به کل کشور تسری دارد .
26- رئیس کل بانک مرکزی ایران و معاونین و مشاورین وی .
27- رؤسا و سرپرستان بنیادهای ( مستضعفان ، شهید ، 15 خرداد ، مسکن ) ، کمیته امداد امام خمینی(ره) ، نهضت سواد آموزی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و رؤسای اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن و تعاون ، معاونین و مشاورین آنان .
28- شاغلین در نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات .


ب اشخاص زیر از داوطلب شدن در حوزه های انتخابیه قلمرو مأموریت خود محرومند مگر اینکه شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند :
1- ائمه جمعه دائمی .
2- قضات شاغل در امر قضاء و رؤسای دادگستری شهرستانها و استانها .
3- مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانها و معاونین آنان .
4- مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانداریها و معاونین آنان .
5- رؤسا و سرپرستان ادارات و سازمانه ای دولتی و وابسته به دولت و معاونین آنان در استان و شهرستان .
6- رؤسا و سرپرستان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیر دولتی و رؤسا و سرپرستان واحدها و شعب آنها .
7- اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکتهای دولتی و وابسته به دولت در استان و شهرستان .
8- سرپرستان مناطق و رؤسای شعب بانکها در استان و شهرستان .
9- سرپرستان دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز استان و شهرستان .
10- مدیران مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران .
11- اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا .


ج اعضای هیأت های اجرائی و ناظرین شورای نگهبان در حوزه انتخابیه تحت مسئولیت خود .
به موجب تبصره یک این ماده کلیه مقامات دارای عناوین همطراز با عناوین مذکور در بندهای « الف وب » مشمول این ماده می باشند که تشخیص همطرازی با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور می باشد.
براساس تبصره 2 ماده 29 کسانی که طبق قوانین استخدامی و یا تعهد خدمت ، استعفای آنان منوط به پذیرش آن از سوی مسئولین مربوطه باشد ، قبول استعفا شرط است . همچنین استعفای پرسنل نیروهای مسلح منوط به قبول فرماندهی کل قوا می باشد .


همچنین کلیه اشخاصی که داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده و مشمول موضوع این ماده و تبصره 5 آن می باشند، می بایست بر اساس تبصره 3 ماده فوق از تاریخ 3/ 3/ 1390 حداکثر به مدت یک ماه گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال خود در پست و مقام و مشاغل یاد شده در بندهای « الف و ب » ماده 29 را از مراجع مربوطه دریافت نمایند.

مطابق تبصره 4 ، جایگزین فرد مستعفی باید از سوی مرجع ذی صلاح بالاتر حداکثر به مدت یک ماه به طور رسمی معرفی شود و فرد مستعفی در آن حوزه مسئولیتی نداشته باشد .


در پایان یادآور می شود که داوطلبان به هنگام مراجعه برای ثبت نام می بایست گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل یاد شده را که در تاریخ مقرر اخذ نموده اند ارائه نمایند و قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده جهت ثبت نام و اعلام داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد پذیرش مراکز ثبت نام نمی باشد.


اولین اطلاعیه ستاد انتخابات کشور برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی صادر می شود، که پروندۀ انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش کماکان باز بوده و صحت و سقم آن مورد تایید مراجع بیطرف و منصف واقع نشده است.
 

توصیه مهمانپرست به امریکا: در کنار اقلیت ناچیز قرار نگیرید

Posted: 24 May 2011 03:29 AM PDT

جــرس: سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، اقدام اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر افزایش تحریم ها علیه جمهوری اسلامی و در لیست قرار گرفتن برخی مقامات و شرکت های ایرانی را محکوم کرد و اظهارات اخیر مقامات آمریکایی در مورد ایران را نیز مورد حمله قرار داد.


به گزارش مهر، رامین مهمانپرست در نشست خبری صبح سه شنبه، سوم خرداد ماه خود با رسانه ها، پیرامون اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تصمیم دولت آمریکا برای تسهیل روادید تحصیلی برای دانشجویان ایرانی و اظهاراتی پس از آن، ادعا کرد: "بهتر است دولت آمریکا در کنار اکثریت ملت قرار گیرد نه یک بخش کوچکی که حتی جزو اقلیت کشور ما به حساب نمی آیند. کسانی که می خواهند با آشوب و آتش کشیدن ساختمان ها اهداف خودشان را پیش ببرند. اگر بخواهند از این گروه ها حمایت کنند سیاست به دور از هوش و درایت خواهند بود. مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و طبیعی بود که برخی به کاندیداهای مختلف رای دهند ولی بعد از انتخابات وقتی احساس کردند که برخی می خواهند از این فرصت سوء اسفتاده کنند بارها و در مراسم های مختلف همبستگی و پیروی خود از نظام و رهبری و کشور خودشان اعلام کردند. "


وی ادامه داد: توصیه می کنیم اگر مقامات کشور آمریکا می خواهند سیاست غلط گذشته خودشان را جبران کنند بهتر است در کنار اکثریت جامعه ایران قرار گیرند و گر نه سیاست های اشتباه گذشته را ادامه خواهند داد. تصمیم اخیر این کشور مبنی بر تسهیل ویزا و روادید دانشجویان ایرانی نشان می دهد که نسبت به جوانان کشورهای ما تبعیض آمیز عمل می کردند. آن ها به خاطر اهداف سیاسی هر اقدامی را توجیح می کنند.


آنان که ما می شناسیم کوهنورد نیستند
وی در پاسخ به خبرنگاری که گفت: "چرا بعد از بیانیه مادر دو کوهنورد آمریکایی، وزارت خارجه و بخش کنسولی ایران اجازه مکالمه تلفنی به این دو آمریکایی با خانواده های شان داد؟"، ابتدا به تعبیر "کوهنورد" که از سوی خبرنگار برای این دو آمریکایی استفاده شد، اعتراض کرد و افزود: آنان که ما می شناسیم کوهنورد نیستند. آن ها دو نفر بودند که به مناطق حساس مرزی ایران وارد شدند؛ البته سه نفر هستند. این سه نفر از نظر ما کوهنورد نیستند. اصرار مقامات آمریکایی مبنی بر کوهنور اعلام کردن شان به هیچ وجه قابل قبول نیست. بکارگیری تعبیر کوهنورد شوخی است.


تخلفات این سه نفر در حال رسیدگی است و باید مسیر قانونی خود را دنبال کند و هر شیوه ای که بخواهد دستگاه قضایی را تحت فشار قرار دهد قابل قبول نیست. دوستانی که نگران حقوق انسان ها هستند باید متوجه باشند که تعداد زیادی از اتباع ایرانی توسط آمریکا ربوده و دستگیر شدند. اجازه روابط کنسولی به آن ها داده نشده است. اتهامات آنان روشن نیست و تا کنون نسبت به رسیدگی اقدامی انجام نشده است. این یکی از مواردی است که ادعاهای حقوق بشری آمریکایی ها درست نیست.


مسئله جاسوسان را از طریق وزارت اطلاعات پیگیری نمایید
مهمانپرست در واکنش به سوالی که به اقدامات حقوقی وزارت خارجه مبنی بر دست داشتن تعدادی آمریکایی در شبکه جاسوسی وابسته به سیا که اخیرا وزارت اطلاعات اعلام کرد گفت: جزییات دستگیری و کشف این شبکه را باید از سوی مقامات وزارت اطلاعات دنبال کنید. هر گاه فعالیتی که برای خنثی سازی شبکه وابسته آمریکایی در حال انجام است، به نتیجه رسید دستگاه سیاست خارجی به وظیفه خود عمل می کند.


احمدی نژاد به اجلاس اوپک نمی رود
سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احمدی نژاد در اجلاس اوپک شرکت خواهد کرد یا مسئول دیگری؟ گفت: آن طور که از طرف مقامات وزارت نفت اعلام شده است ظاهرا یکی از وزرا در اجلاس اوپک شرکت خواهد کرد و بعدا اطلاعات دقیق آن اعلام خواهد شد.


اقدام متقابل ایران در برابر فرودگاه های اروپایی
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید موضع ایران مقابل پیوستن سوئیس به کشورهای تحریم کننده سوخت به هواپیماهای مسافربر ایرانی چیست و ایران چه اقدامی علیه این کشورها انجام داد، گفت: در رابطه با تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری قبلا هم اشاره کردیم که هر نوع خلل و مانع در کار ایجاد شود خلاف تعهدات بین المللی است. متاسفانه برخی کشورهای غربی به دنبال سیاست های غلط آمریکا، خارج از تعهداتی که بین شرکت های هواپیمایی وجود دارد، دست به این اقدام کردند. برخی از این شرکت ها اذعان دارند که تحت فشار سیاسی اقدام به این عمل می کنند. چنانچه این اقدام ادامه پیدا کند با هر کشور و شرکتی اقدام متقابل انجام می شود که جزییات آن را مسئولان هواپیمایی می توانند اعلام کنند.


مهمانپرست گفت: در زمانی که مطالبات مردمی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا اوج می گیرد و این مطالبات به قلب اروپا تسری می یابد به نظر می رسد این کشورها باید به مطالبات مردم خودشان بپردازند.


اوباما فرافکنی می کند
وی همچنین در پاسخ به خبرنگاری به اظهارات اخیر اوباما واکنش نشان داد و گفت: "اظهارات وی نسبت به فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران دامن زدن به تبلیغات تحت عنوان ایران هراسی از سوی اسرائیل در منطقه از قبل دنبال می شده است. بعد از سیاست های جدید آمریکا نسبت به منطقه و طرفداری یک جانبه نسبت به اسرائیل شاهد عدم توفیق حتی اظهارات ظاهری ایشان حتی راجع به منطقه و فلسطین هستیم به خاطر اینکه این ناکامی ها و سیاست های مقامات آمریکایی جبران شود مجددا به سمت اتهام زدن به ما حرکت کردند و فعالیت های صلح آمیزمان به سمت فعالیت های نظامی تعبیر کردن و خودشان بهتر می دانند که این اظهارات درست نیست."


اتحادیه اروپا و پیروی کورکورانه از سیاست های آمریکایی
مهمانپرست راجع به تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم بشار اسد و برخی از مقامات و شرکت های ایرانی خاطرنشان کرد: تحریم هایی که جدیدا اتحادیه اروپا چه در رابطه با مقامات کشور سوریه و چه در رابطه با مقامات ایرانی و شرکت های ایران به نظرمی رسد با توجه به بحران های سیاسی و اقتصادی که در اروپا وجود دارد و این بحران ها بنیان اروپا را به خطر افکنده تنها این تحریم ها نوعی فرافکنی تلقی می شود. فکر می کنیم کشورهای اروپایی باید فعالیت های خود را متمرکز بر منافع مردم خودشان بگذارند. بهتر است دولت های اروپایی بیشتر به دنبال کسب منافع مردم خودشان باشند و به دنبال پیروی کورکورانه سیاست های سایر کشورها نباشند و هزینه سیاست های غلط دیگران را نپردازند. متاسفانه اقدامات اتحادیه اروپا و آمریکا در جهت هداف سیاسی تحریم های خاصی به صورت گزینشی انجام می شود و هیچ منطقی پشت این سیاست ها وجود ندارد.


بازگشت سفیر کویت به ایران نتیجه رایزنی های اخیر
سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی، در خصوص نتیجه رایزنی های سفر اخیر صالحی به کویت و نیز خبر بازگشت سفیر کویت به ایران گفت: درباره خبر بازگشت سفرای ایران و کویت به محل ماموریت این خبر درست است؛ سفیر ما فعالیت خود را شروع کرده است و این هفته منتظر هستیم سفیر کویت به ایران باز گردد و این تاثیر مثبت سفر صالحی به کویت و رایزنی و تبادل نظرهایی که طول این سفر انجام گرفت را نشان می دهد


مهمانپرست در خصوص تصمیم دولت کویت مبنی بر عدم اجازه ورود به ایرانی ها گفت: تصمیم بر این است برای استفاده از ظرفیت های دو کشور رایزنی هایی شود که در حال پیگیری است. خبری که منتشر شد مبنی بر این که تابعیت یا اقامت برای برخی از کشورهای خاص در کویت مورد بررسی قرار گرفته است تنها مربوط به ایران نیست و این تصمیمی است که تنها راجع به تابعیت و اقامات گرفته شده است. نوع انتشار این اخبار با اهداف خاص صورت می گیرد تا رایزنی های اخیر ایران و کویت را زیر سوال ببرد.


تناقض در گفتار رییس جمهور آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه ایران، در پاسخ به خبرنگاری در خصوص اظهارات اوباما راجع به تحولات منطقه گفت: "این اظهارات به ویژه اشاره ای که وی به سیاست های کشور ما داشت و آن را دوگانه معرفی کرد برای مردم ما و منطقه جای سوال باقی می گذارد. آیا سیاست های ما دو گانه و ریاکارانه بود یا سیاست های آمریکا؟ چه کسی این دیکتاتورهای منطقه روی کار آورد و حمایت می کرد؟ چه کسی از جنایات اسرائیل حمایت می کرد و می کند؟ و حتی مجبور می شوند مقابل زیاده طلبی های اسرائیل اظهارات ظاهری خود در خصوص حقوق مردم فلسطین را پس گرفته و عقب نشینی کنند. چطور می شود برخی از کشورها را متمرکز می شوند تا جلوه ای دگرگون از واقعیت های آن ها داشته باشند ولی در کنار این کشورها ظلم هایی که در بحرین و ... صورت می گیرند سکوت می کنند. کدام یک از این سیاست ها ریاکارانه است. اوباما کشور ما متهم به حمایت به تروریست می کند. آیا کشور ما که قربانی تروریسم است و برای مبارزه با تروریسم تمام تلاش خودش را می کند باید این تهام را بپذیرد یا اینکه آمریکا که حمایت هایش از تروریست ها روشن است. آن ها مطمئن باشند تنفر متل ها به سیاست های دولت مردانشان کاهش پیدا نخواهد کرد."


تجلیل از اقدام مجلس
خبرنگاری پرسید موضع وزارت خارجه در خصوص دستور کار مجلس مبنی بر تحریم برخی چهره های آمریکایی چیست؟ که مهمانپرست گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمایندگان ملت ما هستند. آن ها نسبت به تخلفاتی که توسط سایر کشورها صورت می گیرد ساکت نمی نشینند. طرح تحریم برخی مقاماتی که مستقیما در جنایات دست داشتند طرح مهمی است و چنانچه در مجلس تصویب و به قانون تبدیل شود ما خود را متعهد به اجرای آن می دانیم.


مهمانپرست در پاسخ به سوالی که به تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران اشاره داشت و پرسید آیا قرار نیست ایران در سیاست های خود در قبال اتحادیه اروپا تجدید نظر کند، گفت: کشورهای اتحادیه اروپا نباید خودشان را از ظرفیت کشورهای مستقل محروم کنند. هر قدر از تامین منافع خود دور شده و از سیاست های یکجانبه کشورهای دیگر به ویژه آمریکا پیروی داشته باشند این خسران متوجه ملت و شرکت های اروپایی خواهد شد. موج بیداری مردمی وارد منطقه اروپا شده است و اگر مردم در سیاست های دولت مردان تضادی با منافع خودشان احساس کنند حتما سکوت نخواهند کرد.


وی در واکنش به طرح استقلال فلسطین گفت: سیاست کشور ما دفاع از حقوق ملت فلسطین خواهد بود ولی تا دسترسی به حقوق حقه ملت فلسطین راه درازی در پیش خواهد بود .


مذاکرات ایران و مصر در حاشیه اجلاس اندونزی
سخنگوی وزارت خارجه ایران، در پاسخ به سوال خبرنگار رسانه ای ژاپنی که به مذاکرات ایران و مصر اشاره داشت گفت: شانزدهمین اجلاس وزارت خارجه جنبش عدم تعهد شروع شده است و از دوم تا پنجم خرداد در سطح کارشناسی و وزرای خارجه انجام می شود. طبق توافقی که از قبل انجام شده بود نشستی بین وزرای خارجه ایران ومصر انجام خواهد شد. ما هم به عنوان اعضای ترویکای جنبش تعهد موضوعاتی برای بحث داریم و هم فرصت خوبی است راجع به موضوعات دو جانبه و منطقه انجام گیرد.


هیچ قراردادی با بحرین نداشتیم
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به اینکه بحرین برخی از قراردادهای خود با ایران را متوقف کرده است، تاکید کرد: بحث ها و مذاکراتی در زمینه همکاری گازی بین ایران و بحرین وجود داشته ولی هیچ قرار دادی تا کنون منعقد نشده است. چیزی نبوده به توافق رسیده باشد که الان متوقف شده باشد. چنانچه شرایط اقتصادی و فنی وجود داشته باشد می تواند بحث ها در زمینه های فنی ادامه داشته باشد.


وی همچنین در خصوص مذاکرات ایران و 1+5 خاطرنشان کرد: در رابطه با مذاکرات ایران و 1+5 هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است. ما آمادگی خود را برای از سر گیری مذاکرات اعلام کردیم. اشاره مستقیمی از طرف مقابل که نشان دهد این مذاکرات به بن بست رسیده است دریافت نکردیم.
 

آخرین وضعیت مهندس سحابی در گفتگو با فرزند وی

Posted: 24 May 2011 03:13 AM PDT

ایران فروهر
جرس: حامد سحابی در مورد شایعات مطرح شده پیرامون وضعیت مهندس سحابی می گوید:" هیچ نظر قطعی در عالم احتمالات نمی توان داد..."

مهندس عزت الله سحابی، رییس شورای فعالان ملی مذهبی از اوایل اردیبهشت ماه در بیمارستان بستری شده است.او دیرپایی بود که از بیماری کمبود هموگلوبین و پلاکت در خون رنج می برد تا اینکه به دلیل شکستگی پا از ناحیه لگن خاصره تحت جراحی قرار گرفت و پس از آن دچار خونریزی مغزی شد. او در یازدهم اردیبهشت مورد عمل جراحی از این ناحیه قرار گرفت و از این زمان تاکنون در ای سی یو بیمارستان پارسیان به سر می برد. دخترش هاله سحابی که در حوادث پس از انتخابات بازداشت شده بود، هم اکنون در مرخصی از زندان به سر می برد و بر بالین پدر به امید هوشیاریش شب و روز می گذراند.

 

جرس با حامد سحابی، پسر بزرگمرد سیاست ایران درباره آخرین وضعیت عزت الله سحابی صحبت کرده، که در پی می خوانید:



لطفا در مورد آخرین اطلاعاتی که در مورد وضعیت جسمی پدرتان دارید، توضیح دهید.


تغییر عمده ای در وضعیت ایشان حاصل نشده است. هنوز هوشیاری که انتظار می رفته بدست نیامده است.


یعنی حالشان کماکان مثل گذشته است؟


نه مانند گذشته نیست. با توجه به سن شان و اینکه ماندن در ای سی یو عوارض دارد، در وضعیت ایشان تغییری ایجاد نشده و حتی بیماری های جانبی هم ایجاد شده است و به نظر می رسد که وضعیت ایشان بدتر هم شده .


حرفهای شما بدین معنی است که حال اقای مهندس روز به روز رو به وخامت است؟


از نظر پزشکان برای این این سن و سال این عوارض طبیعی است. این عوارض خطرناک نیستند.


عوارضی که می گویید چیست؟


به هر حال ایشان علاوه بر بیماری های گذشته دچار زخم بستر و عفونت هم شده اند که هم اکنون با تجویز دارویی امیدواریم بر طرف شود.


ببخشید صریح می گویم برخی از شایعات حاکی از این است که دکترها از پدرتان قطع امید کرده اند و گفته اند که تنها چهل و هشت ساعت دیگر زنده می مانند؟ چقدر این بحث جدی است؟


نه مسلم بدانید که کذب محض است. ممکن است که مرگ برای او هر موقعی اتفاق بیفتد زودتر یا دیرتر... ممکن است که در همین وضعیت چندین سال بمانند . این یک احتمال است و هیچ نظر قطعی در عالم احتمالات نمی توان داد. به هر حال احتمال اینکه خوب شوند یا فوت کنند ، هست.


فکر می کنید چرا یک بار خبر فوت را سایت های خبری می زنند یک بار دیگر خبر ضرب الاعجل تعیین کردن برای مرگ را شایعه می کنند؟


ممکن است یک کلاغ چهل کلاغ باشد...ممکن است هم شیطنتی در کار باشد.
 

گفته بودید که هاله به مرخصی آمده، وضعیت روحی او چطور است؟


هاله روحیه اش خوب است و همواره در کنار بستر پدر است.

 

اگر نکته ای باقی مانده بفرمایید.



دعا برای شفای بیماران یادتان نرود.



امیدوارم که از مهندس و از تمام بیماران رفع کسالت شود..ممنون از وقتی که در اختیار جرس قرار دادید

راهکارهای دبیرکل فراکسیون خط امام مجلس برای خروج از بحران

Posted: 24 May 2011 03:34 AM PDT

 جرس: محمدرضا تابش دبیرکل فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود به تحلیل فضای کشور و ارایه پیشنهاداتی برای عبور از وضعیت بحرانی کنونی پرداخت و گفت: باید از فضای دو قطبی و تقابلی که در یک سوی آن توهم و خود شیفتگی و در سوی دیگر آن نفرت و سوء‌ظن است، کاست و فضیلت‌های اخلاقی را به جای دروغ و تظاهر و تنگ نظری و خرافات نشاند.


به گزارش پارلمان نیوز، وی با تاکید بر این واقعیت که اصلاحات اگر چه پدیده تاریخی است اما جریانی زنده است که بیش از دیروز، نگاه به امروز و آینده دارد تصریح کرد: امروز همه آنان که به اعتلای نام اسلام و ایران می اندیشند نگران آینده‌اند. رشد اقتصادی ایران به پائین ترین حد سال‌های اخیر رسیده است. نرخ تورم رو به بالا و نرخ اشتغال پایدار رو به پائین است. تولید در همه عرصه‌ها لطمه فراوان دیده است. فضای سیاسی و فرهنگی کشور روز به روز مسموم تر می شود. جامعه از آسیب‌های اجتماعی فراوان رنج می‌برد و موقعیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران در معرض تهدیدهای مختلف است.
 

متن کامل سخنان تابش که پیش از ظهر امروز در مجلس قرایت شد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اِنَّا اَعْطَینَاک الکوثَرَ* فَصَلِّ لِرَبِّک وَ انْحَرْ* اِنَّ شانِئَک هُوَ الاَبْتَرْ

میلاد مبارک فاطمه زهرا (س) که برای جهان انسانی افزایندة هرگونه خیر و خوبی و برای جهان زنان سرمشق هر سطحی از زندگی است، بر همگان به ویژه، زنان آگاه این سرزمین خجسته باد.

خرداد امسال در پرتو نام درخشنده حضرت زهرا (س) و روز زن ما را به تامل در تاریخ فرا می خواند:

امروز سوم خرداد است، روز آزادی خرمشهر و نماد پایداری و سرافرازی ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس. و دیروز دوم خرداد بود، روز حماسه پرشکوه مردم‌سالاری و تجلّی اصلاحات به عنوان خواست عمیق و گسترده مردم.

خرداد البته نیمه‌ای هم دارد که با اندیشه و نام و یاد امام خمینی‌(ره) همراه است. ۱۵ خرداد سرفصلی از مبارزات ضد دیکتاتوری و ضد استعماری مردمی است که امام را در متن عواطف و ادراکات خود قرار دادند و در آستانه نیمه خردادی دیگر با او وداعی به بزرگی تاریخ کردند.

در خرداد اصلاحات و انقلاب اسلامی پیوندها و معانی مشترک خود را به خوبی نمایان می‌سازند و نشان می‌دهند که نیل به آزادی و عدالت و پیشرفت بر پایه دین، بخش مهمی از خواست تاریخی ملت ماست که عمدتاً مضمون و صورتی مرد‌م‌سالارانه و مدنی داشته است.

انقلاب و اصلاحات دو مقوله به تاریخ سپرده شده نیستند، بلکه دو وجه یک حرکت مدنی در جامعه زنده ما هستند. اصلاحات اگر چه پدیده تاریخی است اما جریانی زنده است که بیش از دیروز، نگاه به امروز و آینده دارد.

ما هیچ‌گاه اصلاحات را جریانی خالی از عیب و نقص نداسته و نمی‌دانیم و باب نقد را بر آن نبسته و نمی بندیم. اساساً آن را متکی به چهره جهانی دین مبین اسلام، وفادار به انقلاب اسلامی، حساس نسبت به منزلت و موقعیت ایران، منعطف در برابر خواسته‌های مردم‌سالارانه جامعه، متواضع در برابر عقلانیت و قانون و علم و تجربه بشری می‌دانیم و بر این باوریم که اصلاحات می‌تواند از بار مشکلات و مسائل مردم بکاهد و به ایران و ایرانی در این دوران اعتبار و توانمندی برای پیشرفت همه‌جانبه ببخشد.


باید به درستی نسبت به آسیب‌ها و تهدیدهای مختلفی که جامعه ما با آنها روبرو است، حساس بود. کشور ما علیرغم شعارها و آمارهای بعضاً غیر واقعی متاسفانه با مسائل گوناگون اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی روبروست و در اتلاف سرمایه‌های طبیعی، انسانی و اجتماعی با مخاطره‌های جدی مواجه است. باید با نگاه به آینده راهی برای خروج از این بحران‌ها یافت.

سرمایه اصلی ما برای فراهم آوردن این ظرفیت با تکیه بر حقوق اساسی و دستاوردهای تاریخی مردم است. باید قانون اساسی را چارچوب عمل قرار دهیم و همان حقوقی که در قانون اساسی به ملت داده شده است را پی بگیریم. در قانون اساسی ما اصل مهمی وجود دارد (اصل ۵۶) که نه تنها حق حاکمیت انسانی بر سرنوشت خویش را به رسمیت شناخته است، بلکه بالاتر از حق طبیعی، آن را «حق الهی» به حساب آورده است. این همان محتوایی است که امروز محور تمامی تحولات در خاورمیانه نیز هست.


اکنون «حاکمیت بر سرنوشت»، «انتخابات آزاد»، «آزادی احزاب و رسانه‌ها و تشکل‌ها» و «گریز از استبداد» خواسته فراگیر مردم آگاه و مسلمان خاورمیانه و شمال آفریقاست. ما هم به عنوان مسلمان و هم به عنوان ایرانی باید بتوانیم آرمان‌های والای انقلاب اسلامی را در عمل متجلی سازیم.

در این چشم انداز، امروز دلسوزان واقعی کشور چارچوب‌های روشنی را برای برون شد از بحران عرضه داشته‌اند.

ما می‌گوئیم: باید فضای سیاسی کشور به جِدّ تلطیف و تعدیل گردد و کشور را به درستی اداره نمائیم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «مشترکاتمان را که بیشتر از موجبات مفرّق است تقویت کنیم و اینها را جلوی چشم نگه داریم.»

باید از فضای دو قطبی و تقابلی که در یک سوی آن توهم و خودشیفتگی و در سوی دیگر آن نفرت و سو‌ءظن است، کاست و فضیلتهای اخلاقی را به جای دروغ و تظاهر و تنگ نظری و خرافات نشاند.

امروز همه آنان که به اعتلای نام اسلام و ایران می اندیشند نگران آینده اند. رشد اقتصادی ایران به پائین ترین حد سال‌های اخیر رسیده است. نرخ تورم رو به بالا و نرخ اشتغال پایدار رو به پائین است. تولید در همه عرصه‌ها لطمه فراوان دیده است. فضای سیاسی و فرهنگی کشور روز به روز مسموم‌تر می‌شود. جامعه از آسیب‌های اجتماعی فراوان رنج می برد و موقعیتهای منطقه‌ای و بین‌المللی ایران در معرض تهدیدهای مختلف است.

در این شرایط و برای خروج از وضعیت کنونی:
 

۱٫ باید قانون اساسی و حقوق اساسی ملت (که در آن مصرح است)، معیار کار اداره کشور قرار گیرد.

۲٫ فضا برای فعالیت‌های قانونی احزاب، مطبوعات و نهادهای مدنی باز شود.

۳٫ با آزادی زندانیان سیاسی فضای موجود جامعه را ترمیم و تلطیف نمود.

۴٫ با فراهم آوردن ساز و کارهای برگزاری یک انتخابات آزاد، پایه‌های مردم‌سالاری، اداره بهتر امور و جلوگیری از تبعیض‌ها و تخلفات را گرفت.
 

به هر حال باید فرصت‌ها را امروز بهتر دریابیم و از تهدیدهای پیرامون خود بیشتر بکاهیم تا خداوند درهای رحمت و نعمت خود را همچنان به روی ما مفتوح نگاه دارد.

امیدوارم در چنین فضایی ملی من نیز بتوانم بعنوان خدمتگزاری کوچک نسبت به برآورده نمودن خواسته‌های ملت شریف ایران، بکوشم و در توسعه منطقه خود، خدمت به مردم مومن و با کفایت استان یزد و شهروندان آگاه اردکان قدم‌های موثری بردارم.

صفار هرندی: دولت سازندگی وعده داده بود تا ده سال دیگر اثری از ولایت فقیه باقی نمی ماند

Posted: 24 May 2011 02:31 AM PDT

جــرس: صفارهرندي به زعم خود در شرح مقاطع زماني بعد از انقلاب می گوید "عده‌ای تازه به دوران رسیده به سرعت ثروت‌های باد آورده از بیت‌المال به دست آوردند و به اسم واگذاری كارخانه ها و سیاست تعدیل شرایط را به گونه‌ای رقم زدند كه مسیر را به انحراف بكشند. "


به گزارش فارس، محمدحسین صفارهرندی وزیر ارشاد دولت اول احمدی‌نژاد، طی مصاحبه ای با این خبرگزاری، یه زعم خود به شرح "شاخص‌های خط امام و نگاه دولت‌های پس از انقلاب از آغاز تاكنون" پرداخته و دوران موسوم به سازندگی را، به زعم خود "سرآغاز انحرافات برخی افراد در مسیر انقلاب" می داند.


اجرای شریعت یك كد مستقل است
صفارهرندی پیرامون مقاطع مختلف بعد از انقلاب می گوید "باید سه مقطع زمانی كشور را تحلیل و بررسی كنیم، یكی مقطع پس از جنگ، ‌دیگری مقطع دوم خرداد و در نهایت مقطع بعد از سال 84 را باید مورد بازخوانی قراردهیم."

وی می افزاید "میشل فوكو پیش از پیروزی انقلاب دوبار با پوشش خبرنگار به ایران سفر كرد، چرا كه وقایع ایران به حدی برایش جذاب بود كه تصمیم گرفت از نزدیك آن وقایع را رصد كند. این فرد كه در سطح فلاسفه غرب بود، پوشش خبرنگار را برای خود انتخاب می‌كند تا به متن جامعه ایران وارد شود، توصیف فوكو از وضعیت آن روز مردم به این گونه است كه مردم ایران هرچند برای تغییردر وضع موجود در جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و تحقیرشدگی از سوی حاكمان دست به انقلاب زده‌اند، ولی این جنبه‌ها در جاهای دیگر نیز یافت می‌شود، اما چیز دیگری در میان این مردم وجود دارد كه كمتر در جاهای دیگر دیده شده است و آن اینكه این مردم برای تغییر خود حركت كرده‌اند كه این از همه جنبه‌های دیگر مهمتر است. برای فوكو جزئیات این تغییر از درون ملت ایران مفهوم نیست لذا اگر او مطالعات شرق‌شناسانه بیشتری درباره مردم ایران داشت می‌توانست بازگشت به خویشتن خویش را در زندگی مصلحین معاصرشرق از جمله سید جمال‌الدین اسدآبادی، اقبال لاهوری و ... تا شهید مطهری و اوج آن حضرت امام را بیابد."


امروز بعضی ها جدایی جمهوریت و اسلامیت را مطرح می‌كنند
صفار هرندی پیرامون این مسئله که "آیا ما توانسته‌ایم" تا به امروز به سمت تحقق آرمانهای رهبر فقید جمهوری اسلامی حركت مطلوبی داشته باشیم؟، گفت "حكومت دینی و اسلامی یك محتوا ست، یعنی می‌گوئیم قرار است قالب امور را به چیزی بدهیم و چه چیزی را اجرا و عمل كنیم، اما كارهایی كه باید به آن عمل شود ظرفی می‌خواهد كه در آن شكل این محتوا جا بگیرد. بنابراین حكومت اسلامی محتوا و كلانی است و می‌توانست در ظرف‌های و شكل‌های مختلف نمایان شود مثلا در دوره‌ای به شكل مشروطه خود را بروز داد كه علمای آن دوران علیه بیداد قیام كردند.
امروز برخی‌ها مشغول یك نوع ترفندی هستند كه جای شكل و محتوا را عوض می‌كنند و جدایی جمهوریت و اسلامیت را مطرح می‌كنند. در حالیكه جمهوری یك شكل بود كه به عنوان یك مدل ظرف خوب و مناسب برای عملیاتی شدن حاكمیت خداوند در زمین توسط خلیفه خود یعنی انسان و مردم است كه این به خوبی نیز در كشور ما جواب داد."


اقدام به ایجاد شبهه در مسیر انقلاب كردند
وی در پاسخ به این پرسش خبرگزاری فارس که "در ادامه حركت انقلاب شاهد انحراف برخی از شخصیت‌ها از مسیر و آرمان امام بودیم، علت و بهانه حركت متفاوت برخی افراد در مسیر انقلاب چه بود؟"، گفت "زمانی كه جنگ به پایان رسید، وسوسه‌ای از مدت‌ها قبل در دل‌های برخی افراد آغاز شده بود، و در مقطعی اقدام به ایجاد شبهه در مسیر انقلاب كردند و در رسانه‌های خود در آن زمان این سؤالات را مطرح می‌كردند كه آیا مسیر پیموده شده در انقلاب تاكنون انتخاب صحیحی بوده است و یا اینكه ما اشتباه كرده‌ایم و باید بازگشت كنیم؟ این در زمان حیات امام بود. "
به عنوان مثال شما را به مطالبی كه در نشریه وابسته به ستاد فجر انقلاب در سال 67 منتشر شد ارجاع می‌دهم؛ ویژه‌نامه‌‌ای را تهیه كرده بودند كه در حاشیه وزارت ارشاد وقت و زمانی كه خاتمی مسئول آن بود، فردی از نزدیكان او یعنی جواد مظفر مسئول این كار بود، او هم اكنون از كسانی است كه از همه باورهای پیشین خود فاصله گرفته است. در آن نشریه از سران وقت كشور از جمله منتظری (قائم مقام وقت رهبری)، رئیس مجلس وقت (هاشمی رفسنجانی) و موسوی اردبیلی (بالاترین مقام قضائی آن روز) سؤالات هدفمندی را انتخاب و از این مسئولان می‌پرسند. من وارد جزئیات پاسخ افراد نمی‌شوم، مردم می‌توانند مراجعه كنند و ببینند كه این افراد چه تزلزلی در دل دارند كه با مضامین اصلی انقلاب همخوانی نداشت و چگونه در دل‌هایشان زبانه می‌كشید، اما تنها كسی كه پاسخش بسیار محكم و با صلابت است و به صراحت می‌گوید كه اگر به قبل برگردیم هیچ یك از اصول رفتارهایی را كه كرده‌ایم تغییر نخواهیم داد شخص آیت‌الله خامنه‌ای است. "


صفار هرندی ادعا می کند البته آقای خامنه ای گفتند یكسری كمبود تجربیاتی را داشتیم كه آنها را به كار خواهیم بست، اما هیچگونه عقب‌نشینی و تجدیدنظرطلبی در آن نخواهیم داشت. اما در افراد دیگر از‌جمله ( آیت الله) "منتظری " یك نوع خودباختگی و تزلزل و به نوعی اظهار ندامت و پشیمانی در راه پیموده شده دیده می‌شود و در درجه‌ای پائین‌تر یك شخص دیگر نیز دچار این وضع است كه اسم نمی‌برم. "


هشدار امام در مورد لیبرال ها...
صفار هرندی در توضیح ادعای خود می افزاید "به هر مقدار كه حاشیه‌نشینان و اطرافیان ناسالم و ناصالح و منحرف از اندیشه‌های اسلامی ناب در گرد این افراد جمع بودند، تزلزل و انحراف در این افراد بیشتر نمود داشت. به حدی كه امام به صراحت از نفوذ منافقان و لیبرال‌ها در بیوت و اطراف آنها سخن می‌گویند و هشدار جدی می‌دهند. وقتی كسانی با نفوذ كردن به اطراف بزرگان حرف‌های خود را از زبان آنها می‌زنند باید بگوئیم در این مسیر انحراف‌ها آشكار می‌شود؛ خود امام در یكی از آخرین پیام‌هایش در زمان حیاتشان فرمودند، به سمت ساختن ایران مبتنی بر شرایط جدید بروید."

وی افزود "این تغییر و تحول بهانه‌ای شد برای كسانی كه بگویند چون مقتضیات زمان جنگ با بعد از آن متفاوت است، ما باید تحول اساسی به خود بدهیم و این تحول را به ساحت مضامین اصلی انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام بردند و انحراف از این نقطه شروع شد. این انحراف در ریشه‌‌ها و دل‌های این افراد از قبل بود و در قبل از آن هم هر زمان زبان باز می‌كردند در خلوت‌ها و محافل خاص به زبانشان جاری می‌كردند. "


اینها اعتقادی محكم به حاكمیت الهی و ولایت فقیه نداشتند
صفار هرندی در مورد وقایع بعد از درگذشت آیت الله خمینی گفت "كسانی كه خود را ناكام در جریان حذف (آیت الله) منتظری دیده بودند و از آنجا كه اینها زیر پرچم مدل چپ اسلامی متاثر از تفكرات شبه سوسیالیستی فعالیت می‌كردند، با فرو ریختن شوروی دلشان خالی شد. اینها اعتقادی محكم به حاكمیت الهی و ولایت فقه نداشتند و بصورت یك تاكتیك موقت و ظاهری این حاكمیت را پذیرفته بودند و سعی می‌كردند در حاشیه و اطراف امام اندیشه‌های خود را به جلو ببرند كه گاهی امام به دلیل خطاها به اینها تشر می‌زدند. یعنی هم به افرادی كه متاثر از لیبرالیسم و سوسیالیسم داشتند به صراحت می‌گفتند اسلام فراتر از سوسیالیم و لیبرالیسم است و به برخی سیاست‌های دولت آن زمان كه موسوی نخست‌وزیر آن بود انتقاد می‌كردند و از آنجا كه مشرب اكثر افراد این دولت نگاه چپ بود، اقدام به پیاده كردن سیاست‌های اقتصادی دولتی و بسته می‌كرد. این افراد چپ بعدها حتی به اندیشه‌های خود وفادار نماندند و با گذشت زمان تبدیل به لیبرال شدند و با افراطی گری تبدیل به پدر جد همین لیبرال‌ها شدند و خود را آویزان آن‌ها كردند. "


مشاور فرمانده کل سپاه افزود "اینها سعی كردند سرنوشت كشور را با آن طرف گره بزنند، لذا عناصر معتقد به این تفكر ناسالم با حضورشان در دولت سازندگی و حاشیه‌نشینی دولت هاشمی رفسنجانی عملاً مسیر گردش امور كشور را به سمتی بردند كه وقتی ما به سال 75 رسیدیم، با مرور كارنامه این دولت می‌بینیم كه شكاف طبقاتی به شدت در كشور ایجاد شده است. "


تازه به دوران رسیده ها
صفار هرندی افزود "عده‌ای تازه به دوران رسیده به سرعت ثروت‌های باد آورده از بیت‌المال به دست آوردند و به اسم واگذاری كارخانه ها و سیاست تعدیل شرایط را به گونه‌ای رقم زدند كه مسیر را از آرمان‌های انقلاب كه توسط امام فریاد زده شد و توسط رهبری اجرا می‌شد، به انحراف بكشند. ما نمی‌خواهیم كل ماجرا را تخطئه كنیم، یكسری خدمات نیز توسط این دولت مانند ساختن خرابی‌های ناشی از جنگ و ... انجام شد، لذا ما از این خدمات به طور كلی دفاع می‌كنیم اما معتقدیم دلیلی نداشت كه این خدمات حتماً با ایجاد مشكلاتی باشد كه آثار آن تا به امروز گریبان كشور را بگیرد. نباید بهای سازندگی منجر به خراب كردن چارچوب‌های اصلی انقلاب اسلامی مانند استقلال كشور و وابستگی به دیگران و از بین رفتن برخی از ارزش‌های انقلاب می‌شد.
آن موقع از كشور ما می‌خواستند كه رفتارمان را تغییر بدهیم، یعنی از ادعای حكومت دینی دست برداریم چون با دموكراسی مورد ادعای غرب سازگار نیست و یا اینكه دین شما با داشتن جهاد و قصاص با حقوق بشر ما سازگار نیست و باید آنرا تغییر دهید. همچنین می‌گفتند شما به نهضت‌های آزادی بخش جهان چه كار دارید؟ شما به فلسطین و لبنان چه كار دارید؟ شما نباید دخالت كنید..."


وعده داده بودند که هیچ خبری از ولایت فقیه و حكومت به سبك امروزی در ایران نخواهد بود
این فعال اصولگرا همچنین به برخی مذاکرات زمان دولت هاشمی با غرب اشاره کرد و گفت "متاسفانه برخی از این مذاكره‌كنندگان به طرف مقابل گفته بودند كه تا 10سال دیگر هیچ خبری از ولایت فقیه و حكومت به سبك امروزی در ایران نخواهد بود؛ این یعنی اینكه این افراد دچار یك تزلزل عمیق باطنی بودند كه جرأت می‌كردند این حرف‌ها را بگویند اما شرایط آن روز اقتضا نمی‌كرد كه این تجدیدنظرطلبی خود را آشكار كنند، بنابراین باید زمینه‌چینی اجتماعی برای بهره‌برداری در آینده می‌كردند.
بخشی از زمینه‌چینی‌هایی كه در اواخر دولت هاشمی انجام می‌شود بر اساس همین تفكر است، یعنی كارگزارانی در اطراف هاشمی رفنسجانی و در عرصه مدیریت كشور ظاهر شدند كه رسماً اعلام كردند اوضاع فرهنگی كشور باید با گذشته به كلی متفاوت شود و برای آن نمادهای جدید منطبق بر اهداف شوم خود ایجاد كردند. "


فرهنگسراها در مقابل مساجد علم شد
عضو شورای نویسندگان روزنامه کیهان مدعی شد" با ایجاد فرهنگسرا سعی كردند آن را در مقابل ساختارهای اصیل كشور ما یعنی مساجد قرار دهند و پایگاه‌های اجتماعی دین را كساد كنند، هرچند ما همین‌ها را یك ظرف می‌دانیم و از همان ظرف امروز در جهت تقویت بنیه اعتقادی جوانان كشور استفاده می‌كنیم، اما آنروز این ظرف را در خدمت تفكر منحرف قرار دادند. با شعارهای فریبنده، اقدام به ایجاد نشریات و روزنامه‌های خاص كردند، در حالیكه هدف اصلی آنها تغییر در ذائقه مبنایی و ایدئولوژی فكری مردم بود، چرا كه در این روزنامه به صراحت اقدام به تخریب پایه‌های اعتقادی، مبانی اسلام و انقلاب از جمله ولایت فقیه، شریعت، نبوت، و ... كردند."