جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


شنیداری - صحبتهای مهندس سحابی در مورد کنفرانس برلین

Posted: 19 May 2011 06:49 AM PDT

  جرس: در فروردین سال هفتاد و نه، بعد از پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم کنفرانسی با نام " ایران بعد از انتخابات" به دعوت بنیاد هاینریش بل در خانه فرهنگ های جهان در برلین با هدف بررسی پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس و از سوی دیگر برقراری گفتگو میان شخصیت های ایرانی و آلمانی جهت ترمیم و بهبود وضع افکار عمومی آلمانی ها نسبت به ایران و افزایش روابط اقتصادی و صنعتی دو کشور، برگزار گردید.اما این کنفرانس از یک سو مورد مخالفت و اعتراض برخی گروههای اپوزیسیون خارج از کشور از جمله حزب کمونیست کارگری ،و دیگر گروههای افراطی چپ و سلطنت طلبان و در داخل با واکنش برخی جریانها و روزنامه های جریان ساز مواجه گردید که از آن بعنوان حربه ای برای سرکوب دولت اصلاحات و خارج کردن چهره های تاثیرگذار از صحنه سیاسی استفاده کردند. در پی آن، هفده نفر از روشنفکران و چهره های سیاسی ایرانی بعنوان مدعوین این کنفرانس، همگی بعد از بازگشت، حکم احضار از طرف دستگاه قضایی گرفتند و به "اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام" بازجویی و تفهیم اتهام شدند. مهندس عزت الله سحابی نیز بعنوان یکی از شرکت کنندگان محاکمه شد و مدتی به جرم تلاش برای براندازی نظام در زندان بود. عزت الله سحابی یکروز پیش از بازگشت به ایران در خصوص کنفرانس برلین و اهداف آن و همچنین علت شرکت خود در این کنفرانس صحبت نمود. امروز با گذشت یازده سال از ماجرای این کنفرانس و حواشی پس از آن، به صحبت های این چهره آزادیخواه که هم اکنون در بستر بیماری است و اختصاصا در اختیار جرس قرار گرفته، گوش فرا می دهیم، موضوعی که پس ازگذشت سالها عملا جزو تاریخ این کشور ثبت شده است.      

قسمت اول

 

 

قسمت دوم

محمود احمدی نژاد: غربی ها ابرها را دستکاری کرده اند تا باران به ایران نبارد

Posted: 19 May 2011 05:13 AM PDT

جــرس: محمود احمدی نژاد امروز پنجشنبه ٢٩ اردیبهشت ماه، در مراسم افتتاح سد كمال صالح در استان مركزی ادعا کرد "طی چند سال اخیر غربی ها به گونه ای عمل كرده اند كه ابرها دستکاری و تخلیه شده و ابرهای بارش زا به كشوری های منطقه از جمله ایران نمی رسد."


وی همچنین اظهار عقیده کرد "كشورهای غربی برای ایجاد خشكسالی در برخی مناطق جهان از جمله ایران طرحی را در دست اقدام دارند. "


به گزارش ایرنا، رئیس دولت دهم كه برای افتتاح سد و سامانه انتقال آب كمال صالح به اراك سفر كرده است، با اشاره به مقاله یك سیاستمدار غربی كه از بحران آب در سی سال آینده خبر داده و در آن از خشك شدن مناطقی از كره زمین از سمت تركیه و ایران تا شرق آسیا سخن گفته است، افزود: محدوده ترسیم شده در مقاله این سیاستمدار غربی بخش هایی را شامل می شود كه آن ها از تمدن سازی و فرهنگ آفرینی كشورهای این محدوده درهراسند.


احمدی نژاد با بررسی وضعیت بارش و تغییرات آب و هوایی در یك سال اخیر در منطقه آسیا و اروپا تصریح كرد: بر اساس اخباری كه صحت آن در مورد وضعیت آب و هوا مورد تایید قرار گرفته است، كشورهای اروپایی با استفاده از تجهیزاتی خاص، به گونه ای عمل كرده اند كه ابرها تخلیه شده و ابرهای بارش زا به كشوری های منطقه از جمله ایران نرسد.


رئیس دولت با بیان اینكه این یك حادثه طراحی شده است، گفت: این موضوع از طریق مراجع حقوقی كشورمان پیگیری خواهد شد و این كار زشت نباید ادامه پیدا كند.


وی هدف كشورهای اروپایی را از انجام این اقدامات، ایجاد تنش و تخاصم در آب های مرزی كشورها عنوان كرد و افزود: اعتقاد دارم همان طور كه پیش از این نیز اعلام شده بود، جنگ آینده جنگ آب است.

رئیس قوه قضاییه: بزرگان کشورپیغام داده اند با انحرافات فعلی برخورد جدی شود

Posted: 19 May 2011 04:49 AM PDT

جــرس: رییس قوه قضاییه با هشدار نسبت به برخی "گروه ها و افکار انحرافی در دوران کنونی" بیان داشت: متاسفانه در دوره ما گروه های انحرافی پیدا شده‌اند که ترویج جن گیری و رمالی اقدام می کنند که این گونه مسائل هیچ نسبتی با مبانی دینی ما ندارد.


به گزارش خبرآنلاین، صادق آملی لاریجانی، روز پنجشنبه ٢٩ اردیبهشت، در نخستین کنگره علامه سعید العلما و ملامحمد اشرفی که در بابل برگزار شد، مقابله با انحرافات را یکی از ویژگی های علما در طول تاریخ برشمرد و خاطر نشان کرد: علمای اسلام از قرن‌های اولیه اسلام دائما از سوی منحرفان مورد تعرض قرار می گرفتند؛ اما بزرگان دین همواره در برابر این انحراف ها از اندیشه های اسلامی دفاع می کردند.


رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه نسل جوان جامعه نیز باید به دنبال تفقه در دین برود گفت: فرزندان این سرزمین که دل به دین بسته اند باید برنامه ای برای زندگی معنوی خود داشته باشند که باید برای رسیدن به این مساله دین را بفهمند.


صادق لاریجانی با اشاره به اینکه فقه به معنای بصیرت و فقیه نیز صاحب بصیرت است، مدعی شد "رهبر در فتنه پس از انتخابات سال ٨٨ به مساله بصیرت تاکید ویژه ای داشتند و بصیرت تنها فهم نیست بلکه یک فهم خاصی است به همراه برخی خصوصیات که ممکن است برای همه حاصل نشود."


رییس قوه قضاییه با بیان اینکه متاسفانه حوزه های علمیه گاهی در شناساندن علمای بزرگ و علم معارف در اختیار آنها به جامعه کوتاهی می کنند تصریح کرد: امروز ما مجموعه عظیمی از ذخائر علمی در کشور داریم که گاهی سربسته می ماند که وظیفه حوزه های علمیه شناساندن این ذخائر به جامعه است.


وی با بیان اینکه علم اصول امروز تنها از زوایای حوزه های علمیه تدریس و تعلیم می شود افزود: تحقیقاتی که امروز برخی از دانشمندان غربی در بحث اصول انجام می دهند علمای ما صدها سال قبل به آن مسائل پرداختند.


رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، کمرنگ جلوه دادن اثر روحانیت و ترویج سکولاریسم را از جمله تلاش دشمنان برای انحراف در مسیر علما دانست و مدعی شد: متاسفانه در دوران اصلاحات مطبوعات کشور به ترویج سکولاریسم و پلورالیزم دینی می پرداختند.


صادق لاریجانی همچنین ترویج عرفان های کاذب را یکی دیگر از "مسائل انحرافی در دولت اصلاحات" دانست و ادعا کرد "مجموعه ای از بدترین کتاب ها با محتوای عرفان های کاذب در دوران دولت اصلاحات چاپ و توزیع شد."


وی همچنین با هشدار نسبت به برخی گروه ها و افکار انحرافی در دوران کنونی بیان داشت: متاسفانه در دوره ما نیز گروه های انحرافی پیدا شدند که ترویج جن گیری و رمالی اقدام می کنند که این گونه مسائل هیچ نسبتی با مبانی دینی ما ندارد.


رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه برخی از بزرگان کشور پیغام دادند که با این گونه انحرافات برخورد جدی شود تصریح کرد: قوه قضاییه نیز در حد وظایف قانونی خود نسبت به این مسائل عمل خواهد کرد.


لاریجانی با انتقاد از تولید و توزیع مستند ظهور نزدیک است این لوح فشرده را کذب و دورغ خواند و افزود: روایات مطرح شده در این مستند همه زعاف و نسبت های داده شده نیز در آن خلاف است و بسیاری از علما و بزرگان با پیغام های خود خواستار برخورد با این شیوه کار شدند.


وی همچنین با انتقاد از ترویج ملیت گرایی افراطی و ایرانی گری از سوی برخی گروه های انحرافی در کشور، اظهار عقیده کرد: "این گروه های انحرافی در کنار ترویج معیارهای دینی و تفقه در دین به ترویج کوروش و هخامنش می پردازند؛ اما باید توجه کنیم ما اول مسلمان دین محمد هستیم ."
 

عسگراولادی: گروه انحرافی وابسته به نیروهای اطلاعاتی و ارتباطات خارجی است

Posted: 19 May 2011 04:29 AM PDT

جــرس: دبیرکل تشکل موسوم به «جبهه پیروان خط امام و رهبری»، در ادامه حملات اصولگرایان به دولتی ها، آنها را "جریان انحرافی" و شمه ای دیگر از "تحرکات دشمن در نبرد نرم علیه انقلاب" نامید و مدعی شد "پس از ختم غائلۀ فرقۀ سبز طی دو سال گذشته و مهار و کنترل خطرات آنها، جریان انحرافی نیز سر و صدایی از همان جنس است که باید با ذکاوت و تیزبینی به مقابله با آن پرداخت."


این فعال اصولگرا همچنین از ارتباط جریان انحرافی حاشیه دولت با دیگر جریان های انحرافی و همگرایی و ائتلاف با آنها در آینده ای نزدیک خبر داد.


به گزارش تارنمای «باشگاه خبرنگاران»، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، حبیب الله عسگراولادی در گفتگو با این تارنما در خصوص "جریان انحرافی شکل گرفته در حاشیه دولت" اظهارداشت: علمای اسلام، مراجع عالیقدر، امام بزرگوار امت و همچنین رهبری از باب روشنگری همواره موضوع انحراف از مسیر حرکت انقلاب اسلامی را مورد بازخوانی قرارداده و بیشتر از پرداختن به منحرف در خصوص اصل انحراف سخن گفته تا مردم نسبت به مصادیق آگاهی پیدا کنند.


وی اظهار عقیده کرد "برخورد حکیمانه رهبری با جریان انحرافی نشان می دهد که می شود با عقلانیت آن را مدیریت کرده و با کمترین آسیب از آن عبور کرد."


وی به تلاش جریان انحرافی برای از بین بردن وحدت و همگرایی بین اصولگرایان اشاره کرد و افزود:این جریان سعی دارد فاصله بین قوا و رئیس جمهور با رهبری را طوری تنظیم کند که یکی از اهداف نبرد نرم علیه ملت و نظام عملیاتی شده لذا هرگامی برای همگرایی برداشته شود این عده بر ضد آن عمل می کنند.


عسگراولادی "حاشیه سازی" را از دیگر ویژگی جریان انحرافی عنوان کرد و گفت: جریان انحرافی با حاشیه پردازی در صدد ایجاد غفلت از تحولات منطقه در داخل کشورند تا جمهوری اسلامی نتواند نقش خود را در هدایت و مدیریت انقلاب اسلامی در منطقه ایفا کند.


وی با اشاره به اینکه جریان انحرافی سعی در آتش کشاندن و زدن تیر خلاص به گفتمان اصولگرایی دارد، گفت: "جریان انحرافی با اصالت دادن به ایران در برابر اسلام و ترویج باستان گرایی و جعل عنوان مکتب ایرانی درصدد اخلال در گفتمان انقلاب اسلامی است."


عسگراولادی فعل و قول سیاسی جریان انحرافی را فاقد عقلانیت سیاسی دانست و ادامه داد:گفتمان این افراد عمدتا براساس پیش بینی و پیشگوئی کسانی صورت می گیرد که با عقلانیت اسلامی فاصله داشته و مشکوک به وابسته بودن به نیروهای اطلاعاتی و ارتباطات خارجی است.


وی همچنین از ارتباط جریان انحرافی حاشیه دولت با دیگر جریان های انحرافی و همگرایی و ائتلاف با آنها در آینده ای نزدیک خبر داد.


عسگراولادی به تضاد و تقابل جریان انحرافی با حاکمیت و مهندسی القای بن بست سیاسی اشاره و تصریح کرد: جریان انحرافی اعتقادی به قانوان بعنوان فصل الخطاب و رهبری بعنوان کسی که بن بست را با سرانگشت تدبیر، علم و عدالت می گشاید ندارند لذا در مسیر حریم شکنی اقتدار ملت و رهبری حرکت می کنند.


وی با اشاره به آلودگی مالی و مفاسد اقتصادی برخی از اعضای جریان انحرافی ابراز امیدواری کرد:مراکز اطلاعاتی و قضایی و نهادهای نظارتی با ادله کافی مفاسد مالی این افراد را با حکم قانونی بیان خواهند کرد.


اظهارات این فعال جریان اصولگرا و چهره ها و رسانه های این جریان پیرامون "فساد مالی" و "آلودگی اقتصادی" دولتی ها، سالهاست توسط شخصیت ها و رسانه های اصلاح طلب و همچنین فعالان جنبش مورد تاکید واقع شده، اما محافظه کاران و حامیان رهبر جمهوری اسلامی، در برابر تمام شواهد و مستنداتِ راجع به این مسئله، سکوت همراه با همراهی اختیار کرده بودند.


عسگراولادی تأکید کرد: ما باید به دشمن نشان دهیم علیرغم شرارت گروه انحرافی، شکافی بین اصولگرایان، دولت با ملت، رئیس جمهور با رهبری و قوای سه گانه وجود ندارد، چرا که با مدیریت و کنترل رهبری کشور از بحران آفرینی جریان انحرافی عبور کرده و دست منحرفان برای همه رو شده است.


وی در خاتمه گفت: موضوع فتنه و جنگ نرم دشمن علیه ما حالت های متفاوتی دارد، که با حرکت در مسیر اطاعت از ولی فقیه باید آمادگی خود را برای حضور در میدان های گوناگون نبرد نرم حفظ کنیم.
 

مبارزه پرسود جمهوری اسلامی با قاچاق مواد مخدر

Posted: 19 May 2011 05:24 AM PDT

 جرس: ماهنامه آمریکایی «کامنتری» که به انعکاس دیدگاه‌های کار‌شناسان و سیاستمداران متمایل به جناح «نو – محافظه‌کار» شهرت دارد، در تحلیلی پیرامون ایران و قاچاق مواد مخدر مدعی شده است که ادعاهای جمهوری اسلامی در مبارزه با این تجارت سودآور نباید غرب را گمراه کند و در حقیقت شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد عواملی در حکومت ایران خود در این تجارت دست دارند.


به گزارش رادیو فردا، این ماهنامه در آغاز مطلب خود به سخنان اخیر محمدجواد لاریجانی، رئیس شورای عالی حقوق بشر ایران، اشاره می‌کند که در واکنش به تعداد بسیار زیاد اجرای مجازات اعدام در ایران و از جمله بالا‌ترین رقم اعدام افراد زیر هجده سال در جهان تهدید کرد که ایران راه انتقال هرویین به کشورهای اروپایی را خواهد گشود.

آقای لاریجانی گفت: «کشورهای غربی باید در مبارزه با مواد مخدر با ایران همکاری کنند. در غیر این صورت ما فکر دیگری خواهیم کرد و برای مثال راه را برای انتقال مواد مخدر از خاک ایران به سمت کشورهای اروپایی خواهیم گشود.»

آقای لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که ۷۴ درصد از مجازات‌های اعدام در ایران مربوط به قاچاق مواد مخدر است و اگر غرب در مبارزه با مواد مخدر به ایران کمک کند رقم اعدام‌ها ۷۴ درصد کاهش خواهد یافت.

ماهنامه «کامنتری» می‌افزاید که اگر پرونده ایران در زمینه اجرای مجازات اعدام تا این حد هولناک نبود، تهدید آقای لاریجانی خنده‌دار می‌‌نمود. به نظر می‌رسد که ۲۶ درصد دیگر از موارد اجرای حکم اعدام شامل تبهکاران، ولی در عین حال مخالفان سیاسی حکومت ایران و اعضای اقلیت‌های قومی و مذهبی است که جمهوری اسلامی به شدت آن‌ها را سرکوب می‌کند.

با توجه به فقدان موازین عادلانه و روش‌های غیرانسانی حاکم بر دستگاه قضایی ایران به جرات می‌توان گفت که نه تنها مخالفان سیاسی یا اعضای اقلیت‌های قومی و مذهبی، بلکه در بسیاری از موارد حتی خلافکاران و تبهکارانی که اعدام می‌شوند از اجرای درست عدالت محروم‌اند و حکم اعدام در مورد آن‌ها به شکلی ناعادلانه صادر می‌شود.

نکته دیگر این است که نمی‌توان آمار‌ها و ارقام حکومت اسلامی را باور کرد. سازمان‌های طرفدار حقوق بشر، وکلا و خانواده‌های زندانیان اعدام شده در مواردی ثابت کرده‌اند که تعدادی از اعدامی‌ها مخالف حکومت بوده‌اند. دستگاه قضایی ایران با جعل اتهامات و ساختن پرونده مواد مخدر برای این افراد آن‌ها را تحت عنوان قاچاقچی اعدام می‌کند.

ماهنامه «کامنتری» سپس خاطرنشان می‌کند که متاسفانه تهدیدهایی نظیر سخنان اخیر محمدجواد لاریجانی از سوی غرب جدی تلقی می‌شوند. حکومت ایران همواره مدعی شده است که به تنهایی و با هزینه بسیار زیادی با قاچاق مواد مخدر از افغانستان مبارزه می‌کند و تاکید دارد که اروپا باید در این زمینه با جمهوری اسلامی همکاری کند.

برخی از رهبران کشورهای اروپایی نیز به این ادعای ایران اعتبار بخشیده‌اند. برای مثال، در سال ۲۰۰۹ فرانکو فراتینی، وزیر خارجه ایتالیا، در آستانه برگزاری اجلاس کشورهای گروه هشت خواستار دعوت ایران به مذاکرات مربوط به افغانستان شد. وی گفت که جمهوری اسلامی می‌تواند در عرصه مبارزه با مواد مخدر که از منابع مالی شورشیان است با غرب همکاری کند. خوشبختانه این دیدگاه مورد استقبال قرار نگرفت، ولی این تصور نادرست مبنی بر این که ایران می‌تواند در مبارزه با مواد مخدر با غرب همکاری کند هنوز وجود دارد.

ماهنامه «کامنتری» همچنین یادآوری می‌کند که به این خاطر ایران از کمک‌های غرب در مبارزه با مواد مخدر بهره‌مند شده است. نمونه آن فروش تجهیزات نظامی پیشرفته به ایران به توصیه «دفتر مبارزه با جرائم و مواد مخدر سازمان ملل متحد» است که با وجود تحریم صادرات تسلیحات به ایران عملی شده است. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی از ساده‌لوحی کشورهای اروپایی در این زمینه سوء‌استفاده می‌کند.

برای مثال، در سال ۲۰۰۵ یک شرکت اسلحه‌سازی اتریشی در چهارچوب همین مصوبه حدود هشتصد قبضه تفنگ پیشرفته و دوربرد به ایران فروخت. جمهوری اسلامی این تسلیحات را در زمینه‌های دیگری غیر از مبارزه با مواد مخدر به کار گرفته و حتی بعد‌ها نمونه‌هایی از این تفنگ‌ها را که در ایران ساخته شده بود به شورشیان شیعه عراق یا حزب‌الله لبنان داد.

علاوه بر این طبق پیام‌های محرمانه و دیپلماتیک آمریکا که توسط وب‌سایت «ویکی‌لیکس» برملا شده است، جمهوری اسلامی ایران مستقیما از قاچاق مواد مخدر سود می‌برد. در یکی از این پیام‌ها که در سال ۲۰۰۹ توسط مقامات سفارت آمریکا در باکو تنظیم شده تاکید می‌شود که به احتمال زیاد دولت ایران مسئول افزایش چشمگیر ورود هرویین از ایران به خاک جمهوری آذربایجان است.

در این اسناد مقامات آمریکایی به شواهدی اشاره می‌کنند حاکی از آن که عوامل یا بخش‌هایی از نیروهای امنیتی و انتظامی ایران در شبکه تولید و توزیع مواد مخدر مشارکت داشته و به قاچاق این مواد از طریق مرزهای شمالی ایران کمک می‌کنند.

مصباح یزدی: می خواهد روحانیت را کنار بزند و رئیس جمهور شود

Posted: 19 May 2011 04:55 AM PDT

جرس: مصباح یزدی از حامیان اصلی محمود احمدی نژاد، نزدیکان رئیس دولت را منحرف، شیطان و ضدروحانیت نامید و ادعا کرد:هدف این تفکر انحرافی آن است که در آینده این تصور القا شود که تمام فعالیت‌ها، طرح‌ها و خدمات‌ انجام‌شده در این چند سال از جانب یک نفر منحرف بوده و او بزرگ‌ترین استراتژیست عالم است، و هر کاری که انجام داده‌ایم از او الهام گرفته‌ایم و بنابراین او باید رئیس‌جمهور آینده شود و کشور را اداره کند.


رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: در چند سال اخیر، چنین احساسی پیش آمده که خطری پیچیده نسبت به اساس فکری جامعه در حال شکل‌گرفتن است و شیطان تمام تجربیات وحیله‌های خود را به کار گرفته تا طرز فکری انحرافی را در جامعه القاء کند.


به گزارش رسا، محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با سردار رحیم صفوی و جمعی از سرداران سپاه پاسداران، درباره نگرش اسلام نسبت به جهان گفت:‌ بینش اسلام این نکته را الهام می‌کند که مسیرهای پر پیچ و خم و پرفراز و نشیبی برای افراد و گروه‌ها و جوامع وجود دارد که برای رسیدن به سر منزل مقصود و قرب الهی، باید از این مسیرها با سلامت عبور کرد. و به همین دلیل است که حوادث پیش‌بینی نشده و غافل‌گیر کننده اتفاق می‌افتد و شیطان در صدد است در این موقعیت‌ها، هم افراد و هم جامعه را به انحرافات خطرناک سوق دهد.

مصباح تأکید کرد:‌ هر چه سطح کمال افراد واجتماع بالاتر رود، امتحانات سنگین‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و سختی امتحان دلیل رشد جامعه است تا پاداش بالاتری به دست آید.


رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی دو اصل کلی مرتبط با جامعه اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: باورها، اعتقادات و بینش‌های ما نسبت به خود، جامعه و جهان هستی و هم‌چنین گرایش‌ها از عواملی است که باید مراقب آنها بود و محتاطانه عمل کرد، و از باورهای غلط و گرایش‌های انحرافی که انسان را از اهداف اصیل دور و سرگرم لذت‌های زودگذر می‌کنند پرهیز کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به گذشت بیش از چهارده قرن از ظهور اسلام، یادآور شد: استفاده از تجربیات دوران طولانی، ملت ما را آماده کرده تا از بسیاری از امتحانات سربلند بیرون بیاید و توطئه‌های شیطانی را خنثی کند؛ زیرا سختی‌هایی که از سوی بیگانگان و مزدوران داخلی بر ملت ما تحمیل شده، ‌موجب شده تا مردم در راه حفظ نظام اسلامی فداکاری کنند و چه بسا دلیل این‌که امام خمینی (ره) این ملت را از مسلمانان صدر اسلام بهتر معرفی کردند همین باشد.


وی اضافه کرد: در مقابل این فتنه‌های پیچیده، بسیاری از افراد زیرک و با فراست هم فریب می‌خورند و باید برای نجات از این فتنه‌ها به فضل الهی و توسل به اهل‌بیت (ع) امید داشت. 

مصباح یزدی ادامه داد: استفاده از همین تجربیات اخیر هم، نیاز به تدبر و عبرت‌گیری دارد، چرا که هر گاه مردم احساس مسئولیت را رها کردند و خود را نسبت به حوادث بی‌تفاوت نشان دادند، شیطان بر آن‌ها مسلط می‌شود. بنابراین باید خیلی هشیار باشیم، حساسیت نشان داده، وظیفه خود را به درستی انجام دهیم. 

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بیان داشت:‌ از طرف دیگر شیطان با این تجربیات طولانی که از فریب انسان‌های مختلف به دست آورده، می‌داند از کجا شروع کند. او از نقطه‌ای بسیار کم‌رنگ شروع می‌کند وتدریجا پیش می‌رود به طوری که حساسیتی ایجاد نشود و بعضی‌ها هم به خاطر صداقت و صفا و اندکی سادگی، حساسیتی نشان نمی‌دهند؛ یا توجیه می‌کنند و یا گمان می‌کنند که مبارزه با این انحرافات به هزینه‌هایش نمی‌ارزد. 

وی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها نسبت به خطر اطلاع دارند ولی آن را ساده می‌انگارند و مسامحه می‌کنند، بعضی هم که عمق خطر را بیشتر درک می‌کنند، ‌به خاطر تعلق به گروه خاص، واکنش به خطر را به مصلحت گروه خود نمی‌بینند و عکس‌العملی نشان نمی‌دهند. 


عضو مجلس خبرگان اضافه کرد: ‌تنها افراد اندکی هستند که چشم تیزبینی دارند، خطر را می‌بینند، آینده‌اش را درک و ارزیابی می‌کنند و طبعا حساسیت نشان می‌دهند، اما غالبا با چنین افرادی رفتارهای نامهربانانه می‌شود، و این نامهربانی‌ها نه تنها از سوی دشمنان بلکه گاهی اوقات از طرف دوستان نیز دیده می‌شود که جای تعجب دارد. 

مصباح ادامه داد:‌ ما باید به این هشدارها توجه کنیم، مخصوصا اگر تجربه مثبتی نسبت به این هشدارها در گذشته وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت:‌ در چند سال اخیر، چنین احساسی پیش آمده که خطری پیچیده نسبت به اساس فکری جامعه در حال شکل‌گرفتن است و شیطان تمام تجربیات وحیله‌های خود را به کار گرفته تا طرز فکری انحرافی را در جامعه القاء کند. 

وی به نقطه شروع این تفکر اشاره کرد وگفت: ظهور یک رهبر دینی و نفوذ فوق‌العاده او در توده‌ مردم، ‌دشمنان را نسبت به روحانیت حساس کرد بنابراین کوشیدند از این محبوبیت ونفوذ جلوگیری کنند و تفکر ضد روحانیت را در میان اقشار جامعه رواج دهند. 

وی ادامه داد: استراتژی قطعی شیطان این است که بتواند مرتبه و قداست روحانیت شیعه را تضعیف کند چون تنها راه تضعیف اقتدار اسلام و دور کردن جامعه از خداوند، تضعیف روحانیت است.


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به چند نمونه از این اقدامات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد:‌ قدم اول در القای این تفکر، سعی در کاستن از محبوبیت روحانیت با بزرگ جلوه دادن نقاط ضعف برخی روحانیان و حتی لغزش‌های ایشان در تکلم و پوشش، و قدم دوم مطرح کردن اسلام منهای روحانیت بود.

مصباح اضافه کرد: این استراتژی تمام نشده و امروز هم با الگو قرار دادن اروپا در کنار زدن کلیسا، تلاش می‌کنند تا روحانیت را مانع پیشرفت ایران جلوه دهند و با این ایده، درصدد کنار گذاشتن روحانیت و القای تفکر ضد روحانیت در جامعه هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد:‌ امام خمینی (ره) ایران را برای اسلام می‌خواست، اما این گروه اسلام را فدای ایران می‌کنند. 

وی تأکید کرد:‌ کمال استادی این شیاطین در اینجا ظاهر می‌شود که با القای این فکر که امام زمان (عج) کشور را اداره می‌کند، سعی در تضعیف جایگاه ولی‌فقیه دارند و نیاز به وجود ولی‌فقیه را زیر سؤال می‌برند. 

وی اظهار داشت:‌ این طرز فکر به سمتی در حال حرکت است که می‌گوید ما با رابطه‌ای معنوی می‌توانیم خواسته امام زمان (عج) را به دست آوریم و کشور را بی‌واسطه و بدون نیاز به متخصصان اسلام‌شناس اداره کنیم. 


وی تأکید کرد:‌ هدف این تفکر انحرافی آن است که در آینده این تصور القا شود که تمام فعالیت‌ها، طرح‌ها و خدمات‌ انجام‌شده در این چند سال از جانب یک نفر منحرف بوده و او بزرگ‌ترین استراتژیست عالم است، و هر کاری که انجام داده‌ایم از او الهام گرفته‌ایم و بنابراین او باید رئیس‌جمهور آینده شود و کشور را اداره کند. 

مصباح تصریح کرد: این خطر بزرگی است که به نام اسلام، با استفاده از خون شهیدان و بعد از تحمل این همه سختی‌ها بگویند انتخاب شدن چنین کسی که نه شناخت درستی از اسلام دارد و نه سوابق روشنی در انقلاب، مرتبه‌ای از ظهور است! بدین ترتیب شیطان وسایلی فراهم کرده که در دل یک کشور اسلامی با شعارهای دینی، نطفه یک حرکت ضد اسلامی منعقد گردد. 

وی افزود: اکنون اگر احتمال ضعیفی هم بدهیم که شیطان چنین نقشه‌ای کشیده است، باید حواسمان جمع باشد، احتیاط کنیم و نسبت به حوادث و فتنه‌ها حساسیت وعکس العمل مناسب انجام دهیم.

اگر با فریاد آیت‌الله منتظری همراهی می شد، امروز شاهد این همه ظلم و شکنجه نبودیم

Posted: 19 May 2011 03:52 AM PDT

احمد منتظری در پاسخ به هاشمی رفسنجانی
جــرس: در پی اظهارات هاشمی رفسنجانی در جریان مصاحبه با سایت آینده، و بیان مواردی از ده سال اول انقلاب، احمد منتظری با ارسال جوابیه ای به این اظهارات، خطاب به رئیس مجلس وقت ایران خاطرنشان کرد "اگر هنگامی که آیت‌الله منتظری مسأله شکنجه در زندان‌ها را مطرح می‌کرد، به جای بایکوت کردن و حبس اطرافیان و وابستگان و در نهایت حصر خود ایشان، با متجاوزین به حقوق مردم برخورد می‌شد، آیا امروز شاهد شکنجه‌های قرون وسطایی در زندان‌ها بودیم؟! "


به گزارش سایت دفتر مرحوم آیت الله منتظری، پسر این مرجع تقلید در پاسخ به برخی اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به او یادآور شده است "اگر آن روز که آیت‌الله منتظری پس از فتح خرمشهر و در زمان اقتدار رزمندگان عزیز پیشنهاد اتمام جنگ را مطرح نمود، پذیرفته می‌شد، آیا شاهد این همه خسارات جانی و مالی بودیم و آیا لازم می‌شد جام زهری نوشیده شود؟!


متن جوابیۀ احمد منتظری به هاشمی رفسنجانی به شرح زیر است:


آقای هاشمی رفسنجانی زید عزّه
پس از عرض سلام و آرزوی سلامتی برای شما و خانواده محترم
مصاحبه اخیر جنابعالی با سایت آینده از این نظر که خواسته‌اید ناگفته‌هایی را بیان نمایید قابل تقدیر است اما چون به حافظه خود اعتماد نموده‌اید، مشتمل بر مطالب خلاف واقع نیز هست که چه بسا تاکنون خوانندگان تذکر داده‌اند.


همچنین لازم است این نکته را یادآوری نمایم که ذکر خاطرات شخصی و تکرار کلمات عامیانه، که در یک جوّ دوستانه و صمیمی و زمان خاصی مطرح شده، باعث شده است بسیاری از دوستان تلقی توهین نمایند و با حالتی ناباورانه مطالب مصاحبه حضرتعالی را بیان می‌نمایند. البته اینجانب یقین دارم چنین قصدی نبوده ولی لازم دانستم جنابعالی را به این نکته آگاه نمایم.


اختلاف در دیدگاه‌ها و راهکارها امری بسیار طبیعی است. به عنوان مثال محرم دانستن مردم به عنوان صاحبان اصلی مملکت و شفاف بودن با آنان و انتقاد علنی از مسئولین، که شیوه مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری بود، برای شما قابل قبول نبود؛ ولی آیا هنوز هم بر این نظر خود پابرجا هستید؟


ملاقات کنندگان با آیت الله منتظری – علاوه بر مردم عادی- مقامات و شخصیت‌ها از قبیل وزرا و نمایندگان مجلس و مسئولین قضایی و ائمه جمعه و روحانیونی بودند که هر کدام گزارش ها و اطلاعات مستندی را به ایشان منتقل می‌کردند که موجب احساس تکلیف برای معظم‌له می‌شد.


در مورد وضع زندان‌ها و اعدام‌ها منابع خبری و مستندات ایشان علاوه بر موارد فوق، گزارش های هیئت عفو امام و نیز نمایندگان ایشان در زندان‌ها بودند و منابع اطلاعات ایشان در مورد جبهه‌ها، فرماندهان و رزمندگانی بودند که در صحنه جنگ حضور داشتند.


آیا سزاوار است اعتماد کردن به گزارش های مستند را "زود قضاوت کردن" و "شنیده‌ها را مطرح کردن" نامید؟


اگر هنگامی که آیت‌الله منتظری فریاد دفاع از جان و مال و آبروی دگراندیشان و مخالفین را سرمی‌داد، جنابعالی و دوستان نیز همراهی می‌‌نمودید و این ارزش‌های والای انسانی را ارج می‌نهادید، آیا امروز شاهد این همه بی حرمتی به فعالان سیاسی و منتقدین و حتی مراجع تقلید و عالمان و دانشمندان بودیم؟!


اگر هنگامی که آیت‌الله منتظری مسأله شکنجه در زندان‌ها را مطرح می‌کرد، به جای بایکوت کردن و حبس اطرافیان و وابستگان و در نهایت حصر خود ایشان، با متجاوزین به حقوق مردم برخورد می‌شد، آیا امروز شاهد شکنجه‌های قرون وسطایی در زندان‌ها بودیم؟!


اگر آن روز که آیت‌الله منتظری پس از فتح خرمشهر و در زمان اقتدار رزمندگان عزیز پیشنهاد اتمام جنگ را مطرح نمود، پذیرفته می‌شد، آیا شاهد این همه خسارات جانی و مالی بودیم و آیا لازم می‌شد جام زهری نوشیده شود؟!


اگر آن روز که آیت‌الله منتظری فریاد می‌زد که نظام ما وقتی ارزشمند است که قائم به شخص یا اشخاص نبوده و جمهوریت و اسلامیت آن باید اصل و پابرجا باشد، او را همراهی می‌کردید، آیا این همه ضربه به جمهوریت و اسلامیت نظام وارد می شد؟!


اگر آن روز که...


اگر ...
امیدوارم جنابعالی و همه دوستان واقعی نظام و کشور با همدلی و اتحاد و گذشت در جهت اصلاح امور گام برداشته و در راه خدمت به مردم موفق باشید.


احمد منتظری
بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱٣٩۰

 


گفتنی است اخیرا هاشمی رفسنجانی در گفت و گویی مطالبی در مورد برکناری آیت الله منتظری از قائم مقامی رهبری ایراد کرده بود.
 

وضعیت وخیم جسمانی کبری امیرخیزی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ورامین

Posted: 19 May 2011 03:52 AM PDT

جــرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، زندانی سیاسی كبری امیرخیزی بدلیل عدم درمان به موقع ازبابت بینایی و چشم دچار مشكلات جدیدی شده است .


به گزارش كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها، کبری بنازاده امیرخیزی که کماکان همراه با گروه دیگری از زنان زندانی سیاسی، در زندان قرچك ورامین محبوس می باشد، بدلیل بیماریها و عدم امكان درمان و معالجه در زندان، از بابت بینایی و چشم دچار مشكلات جدیدی شده است .


گزارش ها حاكی از آن است كه پزشكان متخصص گفته اند بدلیل عدم درمان به موقع , جریان درمان وی نیاز به یك زمان طولانی با نظارت پزشك متخصص امكان پذیر می باشد .
لازم به یاد آوری است كه پزشک قانونی نامه عدم تحمل کیفری در رابطه با ایشان داده است نزدیک به پنج ماه این نامه به دادستانی داده شده است در پاسخ پیگیریها ازدادن پاسخ مشخص و تعیین تکلیف نامه پزشک قانونی خودداری کرده اند وبا مرخصی استعلاجی وی موافقت نكرده اند.


کبری بنازاده امیرخیزی ۵۶ ساله، در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران، به حکم  پنج سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شده بود.


این منبع خبری همچنین اعلام کرد که زندانی سیاسی محمد بنازاده امیر خیزی، هشت ماه پس از گرفتن حكم، همچنان در انفرادی بند ٢۰٩ زندان اوین بلاتكلیف می باشد .


بر اساس این گزارش، بنازاده امیر خیزی که در چهارم مهر ماه ٨٩ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس محکوم شده بود، پس از گذشت هشت ماه، همچنان در سلول انفرادی بند امنیتی ٢۰٩ زندان اوین نگهداری می شود.


همچنین از دادگاه تجدید نظر وی نیز خبری منتشر نشده است و تنها در این مدت یكبار خبر از دادگاه تجدید نظر او اعلام شد، كه آنهم به دلایل نامعلومی لغو گردید.
 

استاندار فارس، معاون رئیس دولت و رئیس سازمان میراث فرهنگی شد

Posted: 19 May 2011 03:24 AM PDT

جــرس: محمود احمدی نژاد، طی حكمی روح‌الله احمد‌زاده كرمانی را به‎سمت رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب كرد.


به گزارش خبرگزاری وابسته به سازمان میراث فرهنگی (میراث آریا)، طی حكمی از سوی رییس‌ دولت، روح‌الله احمدزاده به سمت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری منصوب شد.


گفته می شود روح‌الله احمدزاده کرمانی که تاکنون استاندار فارس بوده است، مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه امام صادق دارد.


پیش از این خبرهایی از انتصاب بهبهانی، وزیر سابق راه به ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شده و حتی خبر رسیده بود که او دیدارهایی از سازمان میراث فرهنگی داشته است.


از وی به عنوان اصلی ترین برنامه ریز و مجری جشنهای نوروز در فارس یاد می شود. هر چند عدم برگزاری جشن نوروز که قرار بود با حضور سران کشورهای مختلف جهان در شیراز برگزار شود، نشان از تاثیر فشارهای اصولگرایان به دولت دهم بود، ولی گویا باعث نشد احمدی نژاد برای جایگزینی وی با بقایی، تعلل کند.


برخی اقدامات روح الله احمد زاده کرمانی از زمان تصدی خود بر استانداری فارس در آبان ۱۳۸۸، با اعتراض روحانیون ارشد استان فارس و حتی احمد جنتی دبیر شورای نگهبان مواجه شده و از این رو ارتقای وی در دولت امورد توجه برخی رسانه های محافظه کار قرار گرفته است.


او در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جایگزین حمید بقایی خواهد شد که بیستم فروردین ماه گذشته، از سوی احمدی نژاد به عنوان معاون امور اجرایی رئیس دولت و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب شده بود.
پیش از بقایی مسئولیت سازمان میراث فرهنگی، که از معاونت های ریاست جمهوری به حساب می آید، با اسفندیار رحیم مشایی بود که سپس، به عنوان رئیس دفتر محمود احمدی نژاد به چهره ای تعیین کننده در دولت او تبدیل شد.


در آذر ماه سال گذشته احمد جنتی خطیب جمعه تهران، در مراسم نمازجمعه به انتقاد از "به کارگیری یک نیروی جوان و کم تجربه به عنوان استاندار منطقه ای که دارای مسائل اقتصادی و اختلافی مهم است" پرداخته و پرسیده بود: "چگونه می توان چنین فردی را بدون هیچ تجربه مدیریتی به عنوان استاندار این منطقه مهم منصوب کرد؟"


در پی انتقادات جنتی، که در بخشی از آن تلویحا این استاندار "کم تجربه" مورد حمایت اسفندیار رحیم مشایی معرفی شده بود، بسیاری از سایت های محافظه کار فرد مورد انتقاد دبیر شورای نگهبان را روح الله احمدزاده کرمانی معرفی کردند.


استاندار فارس، همچنین از برنامه ریزان اصلی مراسم "جشن جهانی نوروز" در تخت جمشید بود که برگزاری آن توسط آقای مشایی پی گیری می شد و در اسفند ماه گذشته، به خاطر مخالفت شدید محافظه کاران منتقد دولت لغو شد.


نام روح الله احمدزاده کرمانی در اواسط اسفند ماه، به دلیلی دیگر نیز بر سر زبان ها افتاد و آن، اعتراض شدید تعدادی از روحانیون به گنجاندن اجرای زنده موسیقی در مراسم تدارک دیده شده توسط استانداری فارس بود.


در آن زمان در میانه برگزاری "جشنواره صنعت و معدن" در شیراز، که با حضور محمود احمدی نژاد در حال برگزاری بود، نماینده ولی فقیه در استان فارس و سه نفر دیگر از روحانیون ارشد این استان، این مراسم را در اعتراض به اجرای زنده موسیقی ترک کردند.


از دیگر اقدامات احمدزاده کرمانی، دو نوبت خودداری از استقبال ازعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در هنگام سفر به فارس بود که آخرین نوبت آن، در نیمه اردیبهشت ماه و در جریان سفر لاریجانی به شیراز برای شرکت در کنگره "سرداران شهید استان فارس" به وقوع پیوست.


سوابق روح الله احمدزاده
روح الله احمدزاده کرمانی، فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق، در گذشته پست هایی چون مشاور وزیر، ریاست مرکز مطالعات، تحقیقات و آموزش وزارتخانه، نمایندگی وزیر در هیأت امنای دانشگاه علوم انتظامی و ریاست کمیته راهبردی آموزش و ریاست شورای پژوهشی را در وزارت کشور ایران بر عهده داشته است.


وی همچنین در مقاطعی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشکده خبر، عضو کمیسیون رسانه مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری بوده است.
تعدادی از نشریات وابسته به جریان اصولگرا، روح الله احمدزاده کرمانی را از مدیران مورد حمایت اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی دانسته اند.


احمدزاده جوانترین استانداران فعلی ایران بود و طبق آخرین خبرها، هنوز استاندار جدید فارس مشخص نشده است.

محکومیت سیامک سهرابی، فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، به ۵ سال حبس تعلیقی

Posted: 19 May 2011 02:52 AM PDT

جــرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری و دانشجویی، سیامک سهرابی، فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف طی حکمی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس محکوم شد. مطابق حکم صادره، مدت محکومیت وی به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در خواهد آمد.


به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، سیامک سهرابی چهارشنبه ۲۴ فروردین ۹۰ با گذشت ۴۵ روز از زمان بازداشت و با تامین قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد. دادگاه این عضو انجمن اسلامی دانشجویان ۵ اردیبهشت ماه جاری با حضور وکلای وی یوسف مولایی و صالح نیکبخت در شعبه‌ ۲۶ دادسرای عمومی و انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی تشکیل شد. وی نخستین فرد از دانشجویان بازداشت شده در جریان تجمع ۲۵ بهمن ۸۹ دانشگاه شریف است که در دادگاه محاکمه و محکوم می‌شود.


سیامک سهرابی رئیس هیئت رئیسه شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان، نماینده انجمن اسلامی در شورای فرهنگی دانشگاه و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران روز دوشنبه ۹ اسفند ۸۹ توسط مٱموران امنیتی هنگام خروج از دانشگاه بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.


وی که پیش از این عضو شورای صنفی دانشکده مهندسی عمران و شورای صنفی دانشگاه نیز بوده است، پیش از بازداشت در نامه‌ای خطاب به رضا روستا آزاد، سرپرست موقت دانشگاه شریف از عملکرد وی در برخورد و اعمال فشار بر دانشجویان انتقاد کرده و خواهان تلاش وی برای آزادی دانشجویان بازداشتی شریف شده بود.


لازم به یادآوری است در پی تجمع ۲۵ بهمن ۸۹ در دانشگاه صنعتی شریف ۱۸ تن از دانشجویان این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. از این عده هم‌اکنون تنها علی‌اکبر محمدزاده، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه با گذشت بیش از سه ماه از زمان دستگیری در بازداشت بسر می‌برد. وی طی هفته‌های گذشته پس از تحمل قریب به دو ماه سلول انفرادی ابتدا به سوئیتی چند نفره در بند ۲۰۹ و سپس به بند امنیتی ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.