جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


احزاب سوسیالیست اروپا خواستار آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی شدند

Posted: 01 May 2011 06:10 AM PDT

 جرس: احزاب سوسیالیست اروپا ضمن حمایت از جنبش آزادیخواهانه مردم ایران، سرکوب بی رحمانه این جنبش را توسط دولت ایران محکوم کردند.


 کنفرانس احزاب سوسیالیست اروپا که به تازگی در تونس برگزار شده است، با عنوان «فرصتی بای دمکراسی و توسعه و همچنین ضرورت بازنگری در روابط جنوب و شمال» و به منظور حمایت از نهضت های دموکراتیک در منطقه برقرار شده بود.

به گزارش کلمه،در این کنفرانس که نمایندگان تمامی احزاب سوسیالیست اروپا حضور داشتند،  اردشیرامیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی به عنوان مهمان شرکت داشت .

نمایندگان احزاب سوسیالیست اروپا در بیانیه خود همچنین خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی ایران بویژه رهبران جنبش  میرحسین موسوی و مهدی کروبی شدند.

مقام دولتی: دانشگاه‌ها در انتخابات مجلس نهم  باید رویکرد نظام را دنبال کنند

Posted: 01 May 2011 04:38 AM PDT

 جرس: در راستای ورود زود هنگام حامیان دولت به بحث انتخابات مجلس، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم رویکرد دانشگاه‌ها در ورود به فضای انتخابات مجلس نهم را رویکرد نظام دانست و از تشکل‌های دانشجویی خواستار شد در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیشگام باشند و در این زمینه دو نکته را مد نظر قرار دهند. 


به گزارش مهر، غلامرضا خواجه سروی درباره سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها برای فضاسازی انتخاباتی در دانشگاه‌ها با توجه به برگزاری انتخابات مجلس نهم در اسفند ماه 90 گفت: همواره سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث انتخابات، مشارکت حداکثری بوده لذا طبیعتا فضایی که باید در دانشگاهها شکل بگیرد مانند سایر انتخابات گذشته همین فضای مشارکت حداکثری است. 

دانشگاه‌ها در انتخابات مجلس نهم رویکرد نظام را دنبال می‌کنند 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: تلاش می کنیم فعالین دانشگاه به سمت ایجاد نشاط سیاسی در دانشگاه بروند و دانشگاه‌ها آرام آرام بتوانند به عنوان مرجع فکری و خط دهنده در این زمینه‌ها اقدام کنند. دانشگاه‌ها قطعا در مسائل انتخابات باید رویکرد نظام را دنبال کنند و طبیعتا باید به این جهت بروند. 

تشکل‌های دانشجویی برای انتخابات مجلس با برنامه باشند 

خواجه سروی اضافه کرد: هیأت‌های نظارت و کرسی‌های نظریه پردازی در دانشگاه‌ها نیز باید همین سیاست را دنبال کنند یعنی تا جایی که فضای دانشگاه و مقررات اجازه می‌دهد در دانشگاه‌ها برای انتخابات فضاسازی صورت گیرد اما دعواهای سیاسی بیرون را نباید به درون دانشگاه بکشند و دانشگاه نباید پایگاه یک فرد یا گروه سیاسی باشد اما این قضیه باید به افزایش مشارکت سیاسی مردم بیانجامد. 

وی نگفت بدون به رسمیت شناختن اختلافات سیاسی چگونه می توان فعالیت انتخاباتی کرد. 


شورای نگهبان و وزارت کشور؛ شاقول دانشگاه‌ها 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پاسخ به اینکه حدود شرایط نیروهای سیاسی که در برنامه‌های سیاسی آستانه انتخابات مجلس نهم می توانند در دانشگاه تردد سیاسی داشته باشند چگونه باید باشد، گفت: "کسانی که قاعدتا شورای نگهبان و وزارت کشور تأیید کنند و به رسمیت بشناسند می‌توانند بر طبق قوانین هیأت نظارت دانشگاه از فضای دانشگاه استفاده و به مشارکت حداکثری کمک کنند." 

کاندیداهای مجلس بیشتر به ختم و عروسی می‌روند تا دانشگاه! 

وی ادعا کرد: نمی دانم در آستانه انتخابات مجلس کاندیداها چقدر تمایل به حضور در دانشگاه دارند. کاندیداها در دوره‌های گذشته انتخابات مجلس کمتر در دانشگاه حاضر می‌شدند و بیشتر به حضور در محلات، خانه‌ها، مجالس عقد و عروسی و ختم و مهمانی و ... مایل بودند. 

محیط دانشگاه در اسفند ماه آماده است 

خواجه‌‌سروی با بیان اینکه محیط دانشگاه در زمان برگزاری انتخابات مجلس نهم یعنی در طول اسفند ماه آماده است و مشکل خاصی ندارد، گفت: افراد به عنوان کاندیدای مجلس نمی توانند با حضور در دانشگاه خود را نامزد انتخابات معرفی کنند اما به عنوان اشخاص صاحب نظر می توانند در فضای دانشگاه حضور پیدا کنند. 

عبور و مرور سیاسی بی‌دعوت در دانشگاه ممنوع 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: بر اساس مقررات هیأت نظارت دانشگاه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنرانی این افراد حتما دعوت کننده می‌خواهد و دعوت کننده نیز باید یک شخص حقوقی در داخل دانشگاه باشد. یعنی شخص حقیقی نمی تواند فردی را دعوت کند اما افراد با دعوت شخص یا نهاد حقوقی در چارچوب مقررات دانشگاه می توانند به دانشگاه بیایند و از فضای دانشگاه استفاده کنند. 

تریبون دانشگاه محل اعلام کاندیداتوری نیست 

این استاد علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: اینکه افرادی با حضور در دانشگاه بخواهند از فرصت دانشگاه استفاده کنند و نامزدی خود در انتخابات را از طریق تریبون دانشگاه اعلام کنند و بعد تأیید صلاحیت هم نشوند که درست نیست.

طی دو سال گذشته محدودیتهای زیادی در دانشگاهها اعمال شده و تشکلهای دانشجویی عملا امکان فعالیت سیاسی ندارند. 

علم الهدی: رودربایستی نداریم، مقابل هر حرکت ضد رهبری می ایستیم

Posted: 01 May 2011 04:38 AM PDT

 جرس: عضو مجلس خبرگان رهبری مدعی است به شامه سیاسی پیرمردها اعتماد کنید تا شامه ما این نسیم را حس کند جلوی آن می‌ایستیم، کار نداریم که این نسیم از کدام طرف می‌وزد از طرف دوست یا دشمن؛ از هر طرف بوزد تا پای جان در مقابلش می‌ایستیم. 


به گزارش فارس، امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه امروز همه دشمنان ما به این نتیجه رسیده اند که عمود خیمه نظام رهبری است، گفت: آنها می‌‌خواهند این عمود را پایین بیاورند و از داخل و خارج می‌خواهند این عمود هدف قرار دهند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از ابزارهای تبلیغی نظام ما در دنیا فحش دشمن به ما ست، اظهار داشت: با این فحش‌ها مردم دنیا مشتاق می‌شوند که ما را بشناسند و وقتی شناختند شیفته استقلال ما می‌شوند. 

 علم‌الهدی بیان داشت: من از این می‌ترسم که خدای ناکرده پیش امام زمان شرمنده شویم و ایشان پیش خدا از ما شکایت کنند. ما امروز با هیچکس رودرواسی نداریم هر بادی که از هر طرفی بوزد که غبار فتنه بلند شود مقابل نسیم اولش می‌ایستیم.

فراخوان کمپین تا آزادی بهمن احمدی امویی

Posted: 01 May 2011 03:56 AM PDT

جرس: کمپین گرامیداشت تولد بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار زندانی که نزدیک به دوسال است در زندان اوین به سر می برد، از سوی جمعی از دوستانش اعلام موجودیت کرد.

  

به گزارش رسیده به جرس، پایه گذاران این کمپین، هدف از ایجاد آن را جلب توجه بیشتر افکار عمومی به وضعیت این زندانی سیاسی عنوان کرده و از همه علاقمندان دعوت کرده اند که به مناسبت  اول خرداد روز تولد بهمن احمدی امویی، با انتشار اخبار و مطالب در باره وی، توجه مردم را به شرایط دشوار این روزنامه نگار جلب کنند و از مقامات جمهوری اسلامی خواستار آزادی فوری وی شوند.
 
احمدی امویی بیش از ده ماه  است که اجازه ملاقات حضوری با همسرش را نداشته و همچنین در حدود یکسال است که حتی اجازه تماس تلفنی با مادر سالخورده اش را نیافته است.مادر وی به دلیل بیماری و زندگی در شهری دیگر امکان سفر به تهران و ملاقات با فرزندش را ندارد و در همین حال مقامات زندان حتی مانع تماس تلفنی وی با مادر هشتاد و سه ساله اش می شوند.
 
به گزارش این کمپین،.تنها جرم بهمن احمدی امویی فعالیت های مطبوعاتی اش بوده، هرچند که بازجوهای وزارت اطلاعات به آن عناوین دیگری از قبیل تبلیغ علیه نظام یا اقدام علیه امنیت ملی داده اند. همه اتهاماتی که در پرونده وی هست، همه و همه مربوط به حرفه روزنامه نگاری اش و مستند به مقالات وی شده است .مقالات انتقادوی  که وی در باره دولت نهم نوشته است، مصداق توهین به رییس جمهوری و تبلیغ علیه نظام شناخته شده است و سردبیری یک وب سایت به نام «خرداد نو »به عنوان مصداق تبانی بر ضد امنیت ملی شناخته شده است.
 
 بهمن احمدی امویی از جمله روزنامه‌نگارانی است که پس از انتخابات پرمناقشه ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ دستگیر شد. انتشار شعری حماسی از فردوسی در سایت خرداد نو یکی از اتهامات وی اعلام شد. وی که در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ به همراه همسرش،ژیلا بنی یعقوب،روزنامه نگار بازداشت شده بود، از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر انقلاب تهران به پنج سال  حبس تعزیری محکوم شده است. احمدی امویی با روزنامه‌های جامعه، توس، صبح امروز، نوروز، شرق، وقایع اتفاقیه و سرمایه همکاری داشت و تاکنون دو کتاب به نام‌های «اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی» و «مردان جمهوری اسلامی چگونه تکنوکرات شدند» از وی منتشر شده است
 
 
صفحه فیس بوک کمپین « تا آزادی بهمن احمدی امویی »‌به آدرس زیر قابل دسترسی است
 
http://www.facebook.com/pages/تا-آزادی-بهمن-امویی/199731156731398
ا

برخورد امنیتی با شاعران: بازداشت مصطفی بادکوبه ای و تفیهم اتهام هیلا صدیقی

Posted: 01 May 2011 02:36 AM PDT

مسیح علی نژاد
جرس: جمهوری اسلامی به تازگی شروع به برخورد جدی قضایی و امنیتی با برخی از شاعران منتقد کرده است.


فشار امنیتی و سیاسی بر شاعران منتقد، پس از انتخابات مخدوش ریاست جمهوری آغاز شده و در روزهای اخیر تا آنجا افزایش یافته است که به گفته منابع آگاه مصطفی بادکوبه ای نزدیک به یک ماه قبل و در سکوت خبری کامل بازداشت شده است . این در حالیست که از بازداشت موقت هیلا صدیقی نیز با ارائه سند ملکی پس از برگزاری جلسه تفیهم اتهامی که به تازگی برای او برگزار شده بود جلوگیری به عمل آمد.


پیش از این نیز سابقه داشت که بسیاری از شاعران منتقد در سکوت خبری مطلق احضار و ساعت های متوالی بازجویی شده اند.


در همین راستا بر اساس خبری که یکی از منابع موثق به خبرنگار جرس داده است، مصطفی بادکوبه ای شاعری که شعرهای اخیرش در انتقاد از دولت احمدی نژاد و حمایت از کسانی که او در شعرهایش از آنان به عنوان « فتنه گران» یاد کرده است نزدیک به یک ماه گذشته از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده و در اوین به سر می برد.

 

این گزارش حاکیست؛ ماموران امنیتی اواخر سال ۸۹ صبح زود به خانه ی مصطفی بادکوبه ای هجوم برده و وسایل شخصی وی را به همراه خود بردند.


گفتنی است در همان ایام ، مشابه همین اتفاق برای هیلا صدیقی شاعر جوان منتقد نیز رخ داده بود که ماموران امنیتی با هجوم به منزل این شاعر تمامی وسائل شخصی وی را ضبط کرده و پس از آن بارها او را مورد بازجویی قرار دادند.


در مورد وضعیت مصطفی بادکوبه ای و اینکه آیا او نیز مورد بازجویی های متوالی قرار گرفته است خبری در دست نیست اما فروردین ماه امسال ماموران بار دیگر به منزل آقای بادکوبه ای رفته و او را در منزل شخصی اش بازداشت کردند.


تا کنون چندین بار خانواده این شاعر در محل دادگاه حضور یافته و خواستار روشن شدن وضیعت این شاعر شده اند که متاسفانه پاسخ روشنی دریافت نکرده اند و در نگرانی شدید نسبت به چگونگی وضیعت و حال این شاعر در بند به سر می برند.


این شاعر در شعر تازه خود که به شدت مورد استقبال معترضان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری هم قرار گرفته بود چنین گفته است:

 

چندیست دلم یکدله با فتنه‌گران است / این هم به یقین معجزه دور زمان است

چون فتنه گری بانگ عدالت طلبی شد / دل‌ بهر خدا یکدله با فتنه گران است

 

مصطفی بادکوبه ای همان شاعری است که پس از تحرکات عوامفریبانه برخی ، برای پررنگ نشان دادن ملی گرایی شعری سروده بود که با استقبال بسیار گسترده مواجه شده بود .
وی در این شعر گفته بود:


وقتی تو میگویی وطن من خاک بر سر میکنم

گویی شکست شیر را از موش باور میکنم

وقتی تو میگویی وطن یکباره خشکم میزند

این دیده مبهوت را با خون دل تر میکنم

احضار و بازداشت و فشار بر شاعران و هنرمندان پس از انتخابات ریاست جمهوری به صورت جسته و گریخته آغاز شده بود اما در روزهای اخیر شکل جدی تری به خود گرفته است.


برخورد با شاعران تنها از طریق احضار و بازجویی و تذکر به شاعران جوان صورت نمی گیرد بلکه خبرهای رسیده به جرس حاکیست که به تازگی فشار بر انجمن های شعر و ادب در شهرستان های کوچک نیز افزایش یافته است و این فشارها منجر به بسته شدن برخی از انجمن های شاعران در چند شهرستان شده و برخورد با چند شاعر جوان در سکوت خبری شده است.

 

آزادی هیلا صدیقی به قید وثیقه



هیلا صدیقی شاعر جوانی که از شعرهای انتقادی او با استقبال گسترده ای در عرصه های عمومی و مجازی مواجه شده است نیز پس از انتخابات تا کنون چندین بار احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.


به گفته ی یک منبع مطلع، پس از آنکه در چند ماه گذشته ماموران امنیتی به خانه هیلا صدیقی رفته و وسایل شخصی او را با خود بردند، این شاعر به مدت بیش از ده روز و به صورت متوالی هر روز به مدت طولانی ۸ الی ۹ ساعت توسط وزارت اطلاعات مورد بازجویی قرار می گرفت اما به تازگی پرونده ی این شاعر جوان از وزارت اطلاعات به دادسرا انتقال یافته است.

 

یک منبع مطلع در این زمینه به جرس می گوید: به تازگی و در روز شنبه دهم اردیبهشت ۹۰، جلسه تفیهم اتهام برای هیلا صدیقی در شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین برگزار و در نهایت آزادی هیلا صدیقی منوط به ارائه سند ملکی شد .


هیلا صدیقی که اینک به قید وثیقه آزاد ست پیش از این در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی نیز فعال بوده است. این شاعر جوان و فعال مدنی و سیاسی بعد از انتخابات و پس از اتفاقاتی که برای معترضان انتخاباتی رخ داده بود، شعرهایی با مضامین اجتماعی – سیاسی سرود. وی با خواندن این اشعار انتقادی به یکی از چهره های جوان منتقد در حوزه شعر بدل شده بود که شعرهای او با استقبال بیشتری در عرصه عمومی و مجازی مواجه شده است.


بخشی از شعر او که پس از کشته شدن معترضان انتخاباتی سروده بود چنین است:


هر چند که باغ از غم پائیز تکیده
از خون جوانان وطن لاله دمیده
صد گل به چمن در قدم باد بهاران
می روید وصد بوسه دهد بر لب باران
قفنوس به پا خیزد و با جان هزاره
پر می کشد از این قفس خون و شراره
با برف زمین آب شود ظلم و قساوت
فرداش ببینند که سبز است دوباره

 

شورای هماهنگی راه سبز امید، مانعی برای فعالیت‌ گروههای دیگر نیست

Posted: 01 May 2011 03:23 AM PDT

اولین کنفرانس خبری سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شاخه خارج از کشور
جرس: رهبری جنبش سبز، شورای هماهنگی راه سبز امید، آینده نظام سیاسی ایران و ضرورت اصلاحات از مباحثی بود که در اولین کنفرانس خبر سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شاخه خارج از کشور مطرح شد.

 

 به گزارش خبرنگار جرس، رجبعلی مزروعی، عضو دفتر سیاسی جبهه مشارکت  در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز کارگر و با اشاره به عدم وجود تشکلهای موثر کارگری در کشور بر لزوم آگاهی بخشی برای پیوند زدن جامعه کارگری به جنبش سبز تاکید کرد. 
 
وی حق رای و نظر را اصلی ترین خواسته مردم در حال حاضر خواند و گفت: اگر این مساله تحقق پیدا کند، بخشی ازخواسته ها و مسایل قومیت‌ها خود به خود حل می‌شود.
 
نماینده سابق مجلس با تاکید بر ضرورت توجه جدی تر بر مطالبات قومی در جنبش سبز، افزود: در منشور جنبش سبز،  بحث تنوع قومی ایران به عنوان یک سرمایه بزرگ پذیرفته شده  است و  اگر در ایران میزان رای ملت باشد، و انتخابات آزاد برگزار شود به طور مثال در مجلس نمایندگان همین قومیت ها انتخاب می‌شوند و مطالبات آنها را نمایندگی می کنند.
 
مزروعی بر این باور است که مرزبندی‌های سیاسی در میان همه گروه‌های سیاسی و در همه کشورها وجود دارد،  اما این مساله نباید به حاکمیت کشیده شود. وی می گوید:   حزب پیروز در انتخابات وقتی قدرت را بدست گرفت نباید حقوق دیگران را سلب کند وامکان اکثریت شدن اقلیت را از آن بگیرد".  
 
رهبری جنبش سبز
وی در مورد رهبری جنبش سبز معتقد است: تنها کسانی که می‌توانند جنبش سبز را نمایندگی ‌کنند آقایان موسوی و کروبی هستند. این دو بودند که در زمان انتخابات با رای مردم مواجه شدند و مردم با فراخوان آن‌ها به خیابان آمدند. البته احزاب  و گروه مختلفی در جنبش سبز حضور دارند، اما نقش اصلی را اقای موسوی و آقای کروبی دارند. 
 
وی یادآوری کرد که راه‌پیمایی ۲۵ خرداد با دعوت اقای موسوی و کروبی بود. هیچ حزب و گروهی نمی‌تواند ادعا کند که این راه‌پیمایی با دعوت ما بوده است. هر گروه سیاسی هم مردم را به حضور در خیابان‌ها دعوت کند - حتی سازمان مجاهدین یا مشارکت - فایده‌ای ندارد". 
 
وی رهبری در جنبش سبز را مانند سایر جنبش های منطقه افقی ارزیابی کرد و گفت:  همه افراد حاضر در جنبش سبز در ساختن آن نقش دارند. به قول میرحسین موسوی از پیرزنی که در یک روستا برای پیروزی جنبش دعا می‌کندتا فردی که در خیابان جان خود را از دست می‌دهد.
 
مزروعی هنر رهبران جنبش سبز را تنظیم و انتشار بیانیه ها دانست و افزود: اکنون هم درغیبت این دو افراد حاضر در جنبش هستند و باید بحث‌های خود را ادامه دهند. برای جمع‌بندی هم رهبران جنبش سبز فکر کردند که شورای هماهنگی راه سبز امید می‌تواند این کار را انجام دهد. 
 
وی در خصوص تشکیل جبهه متحد ضددیکتاتوری به جو امنیتی  موجود در داخل کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر امکان چنین بحث ها و نشست‌هایی وجود ندارد. 
 
شورای هماهنگی راه سبز امید
به گزارش خبرنگار جرس، مزروعی در مورد شورای هماهنگی راه سبز امید بار دیگر تصریح کرد که اعضای این شورا از سوی موسوی و کروبی تعیین شده‌اند و تنها کسانی که می‌توانند درباره این شورا پاسخ بدهند خود‌ اقایان موسوی و کروبی هستند.  وی خاطر نشان کرد: فراموش نکنیم که اعضای این شورا در ایران هستند و عدم انتشار اسامی این افراد نیز از خواست‌های موسوی و کروبی بوده است.
 
 علی مزروعی تاکید کرد که وجود شورای هماهنگی راه سبز امید،  مانعی برای فعالیت‌های دیگر گروه‌های حاضر در جامعه نیست و هرگروهی که می تواند در شرایط فعلی باری از دوش جنبش بردارد، باید وارد میدان شود.
 
سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تکثر و حضور عقاید و آرای مختلف را از ویژگی های جنبش سبز دانست و ادامه داد:  تمام گروه‌هایی که تصور می‌کنند منشور جنبش نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیاز آن‌ها باشد، باید فعالیت کنند و تلاش کنند که درعرصه عمومی افراد را با خود همراه کرده و جنبشی اجتماعی را شکل دهند.
 
نماینده سابق مجلس با اشاره به فضای امنیتی موجود در ایران و جلوگیری مقامات امنیتی از برگزاری تجمعات یاد آوری کرد که عملکرد این شورا باید با توجه به شرایط ایران ارزیابی کرد. وی  افزود: با توجه به شرایط امروز ایران شاید  شورا نتواند کاری بیش از این انجام دهد". 
 
شرکت در انتخابات
رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران درباره شروط مطرح شده از سوی سیدمحمد خاتمی برای حضور در انتخابات را جدید ندانست و اظهار داشت: شکل کامل‌تر این بحث‌ها پیش از این از سوی آقای موسوی در بیانیه شماره ۱۷ مطرح شده بود. 
 
وی افزود:  در صورت عدم تحقق شرایطی عنوان شده و تثبیت اوضاع فعلی، اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده شرکت نخواهند کرد.
 
مزروعی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری بر لزوم اصلاحات ساختاری تاکید کرد که باید اصلاح طلبی را دنبال و به نظام تحمیل کرد.
 
این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با اظهار امیدواری از برقراری دمکراسی در کشور تصریح کرد که این روند تنها با تغییر ساختار حقیقی جامعه امکانپذیر است.  
 
مزروعی در خصوص نظام آینده احتمالی در کشور گفت:  من هیچ پیشداوری در این مورد ندارم. هر نظامی که اکثریت مردم رای بدهند ولو آنکه انتخاب خود من نباشد. 
 
 
 
 

احمدی نژاد: اختلاف بین من و آقاست، بزودی حل می شود

Posted: 01 May 2011 03:09 AM PDT

 جرس: پس از حدود دو هفته از قهر رئیس دولت سرانجام شب گذشته احمدی نژاد نمایندگان مجلس را به حضور پذیرفت و از وجود رگه​های انحرافی در برخی بخش​های نظام سخن گفت.


به گزارش خبرآنلاین، در این دیدار که در منزل وی در پاستور انجام شده، محمود احمدی​نژاد تاکید کرده است که مسائل موجود به زودی حل می​شود.

 موسی غضنفرآبادی یکی از نمایندگان شرکت کننده در این جلسه است که در گفت​وگو با خبرنگاران پارلمانی به نقل از احمدی​نژاد گفت: «من در خدمت نظام و انقلاب و خانواده شهدا هستم و بدانید که از  ناحیه احمدی​نژاد کوچکترین خسارتی به نظام وارد نخواهد شد».

 نماینده بم ادامه داد:  احمدی​نژاد اعلام کرد که من این مساله را با انجام یک گفت​وگو حل می​کنم. این موضوعی است که بین من و آقاست و انشاء​الله حل می​شود.

غضنفر آبادی با تایید قهر رئیس دولت اظهار امیدواری کرد که وی بزودی به سرکار بازگردد. قرار است وی امروز به جلسه هیات دولت برود.

نماینده بم درباره احتمال طرح عدم کفایت رئیس جمهور در مجلس و پاسخ احمدی​نژاد اظهار داشت: وی اعلام کرد که عدم کفایت دلیل می​خواهد. مگر بنده چه کار کرده​ام؟

وی نگفت در نظامی که مبتنی بر استقلال قواست نظر احمدی نژاد در خصوص عدم کفایت سیاسی چه معنایی دارد.

وی افزود: به هر حال استنباط ما از این دیدار این بود که دغدغه​های احمدی نژاد از سر دلسوزی است. آقای احمدی​نژاد معتقد است رگه​های انحرافی در برخی قسمت​های نظام وجود دارد و باید اصلاح شود.


در همین حال ضرغامی که صبح امروز با احمدی نژاد دیدار کرده است به
خرسندی دشمنان و سناریوهای خباثت‌آمیز رسانه‌های بیگانه از قهر وی گفت و به نقل از رئیس دولت افزود:  او در سخنان امروز خود در هیأت وزیران تمام نقشه‌های دشمنان اسلام وانقلاب را نقش بر اب خواهد کرد ونشان خواهد داد که دشمنان ملت ایران از درک رابطه پدر وفرزندی رهبری و احمدی نژاد عاجز و ناتوانند و همچون گذشته آب در هاون می‌کوبند.




 

پافشاری رهبری در ماجرای وزیر اطلاعات و میانجگیری مادر احمدی نژاد برای بازگرداند وی بر سر کار

Posted: 01 May 2011 01:18 AM PDT

 

جرس: به گزارش منابع خبری جرس از تهران محمود احمدی نژاد پس از بازگشت از سفر استانی کردستان و ایلام مستقیما به بیت رهبری رفته و با دلخوری و گلایه مندی تلاش می کند که مقام رهبری آقای خامنه ای را متقاعد کند که حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات برود؛ ولی رهبری بر نظر خود مبنی بر ماندن مصلحی پافشاری می کند و می گوید: "این مورد حتما باید اطاعت شود". احمدی نژاد پاسخ می دهد: "من حتی یک روز دیگر هم نمی توانم با مصلحی کار کنم و اگر اینطور است که می فرمائید کلا من دیگر نمی توانم به کار ادامه بدهم". رهبری هم با پافشاری و بدون دلجوئی می گوید: "خوب شما بروید و فکرهایتان را بکنید".

احمدی نژاد به منزل می رود و از فرط ناراحتی و عصبانیت دو روز لب به غذا نمی زند و در پی چاره جوئی سر به بالین هم نمی گذارد، تا اینکه به علت کم خوابی و ضعف ناشی از غذا نخوردن، روز سوم به او سرم غذائی وصل کرده آمپول خواب آور تزریق می کنند تا بخوابد و حالش بهبود یابد. در این فاصله آقای جنتی با وی دیدار می کند که تفصیل آن در همین ستون گذشت .

داود احمدی نژاد برادر محمود برای وادار کردن او به بازگشت بر سر کار، مادرشان را واسطه می کند اما احمدی نژاد به برادرش داود خرده می گیرد که "اختلاف من و آقا بر سر اداره و مدیریت جهان است! آنگاه تو این پیرزن را آورده ای اینجا که چه بگوید؟" و مادر سالمندش را با احترامات فائقه روانه می کند و دست از اعتصاب نمی کشد

احمدی نژاد پس از مواجهه با سرسختی رهبری به احمد جنتی (نماینده آقای خامنه ای برای میانجیگری) راه حل ارائه داده و گفته بوده است که من اکنون قانونا سرپرست وزارت اطلاعات هستم و برای تأمین نظر رهبری حاضرم فداکاری کرده حیدر مصلحی را قائم مقام خود در آن وزارتخانه کنم. این پیشنهاد از سوی مقام رهبری پذیرفته نمی شود و همچنان بر ابقای مصلحی به عنوان وزیر اطلاعات پافشاری می کند

از سوی دیگر محمود احمدی نژاد نیز تا لحظه ارسال خبر (شنبه شب) بر موضع خود پافشاری می کند و می گوید: " من این همه به اینها خدمت کردم، اما اینگونه با من رفتار می شود که انگار من هیچکاره ام!" . به گزارش منابع خبری جرس احمدی نژاد که خوابهای بلندی در سر داشت عملا روحیه خود را از دست داده است

گفته می شود آقا خامنه ای در مورد اینکه نبض قدرت امنیتی باید مستقیما در دست خودش باشد به تصمیم رسیده است، اما برنامه اش این است که حضور ظاهری و تحت کنترل محمود احمدی نژاد را تا پایان دوره در سمت ریاست جمهوری حفظ نماید و اگر احیانا برخلاف پیش بینی احمدی نژاد مقاومت کرد او را از سمت خود برکنار نماید

قرائن حاکی از آن است که این کار این بار از طریق دیوان عالی کشور و با به جریان انداختن پروندۀ قضائی در مورد تخلفات بی شمار احمدی نژاد از قانون اساسی صورت می گیرد تا احیانا وی از تریبون مجلس سوء استفاده! نکند. بر اساس بند دهم اصل یکصد و دهم قانون اساسی "عزل رئیس جمهور با در نظر گرفتن مصالح کشور پس از حکم‌ دیوان‌ عالی کشور به تخلف وی از وظایف قانونی‌، یا رای مجلس‌ شورای اسلامی به عدم کفایت وی براساس اصل هشتاد و نهم" به عهده رهبری است
 

به گفته مقامات لیبی پسر معمر قذافی در حمله هوایی ناتو کشته شده است

Posted: 30 Apr 2011 08:36 PM PDT

جای هاله کنار تحت مهندس سحابی خالی است

Posted: 30 Apr 2011 08:51 PM PDT

دلنوشته نرگس محمدی
جرس: جای هاله سحابی خالی است. اگر هاله بود، مهندس این گونه نبود. هاله عصای دست پدر بود. هاله عاشق مهندس بود و قدر گوهر گرانقدر را نیک می‌دانست. اما ماههاست که پدر از دیدار فرزند محروم است.
 
بخشی از نوشته نرگس محمدی، همسر تقی رحمانی است که در اختیار جرس قرار گرفت.  وی در دلنوشته ای آورده است: مهندس عزت الله سحابی در بستر بیماری است. بسیاری می‌آیند. آرام و بی‌صدا او را می‌نگرند و جهت مراعات حال مهندس صحبتی نمی‌کنند. یادداشتی در دفتری که کنار تخت مهندس سحابی است می‌نویسند و می‌روند. مهندس سحابی با چشمانی غمگین و با چهره‌ای خسته و رنگ‌پریده فقط نگاه می‌کند. چندان سخنی نمی‌گوید. جای هاله سحابی خالی است. اگر هاله بود، مهندس این گونه نبود.  هاله عصای دست پدر بود. هاله عاشق مهندس بود و قدر گوهر گرانقدر را نیک می‌دانست. اما ماههاست که پدر از دیدار فرزند محروم است. نمی‌دانم هاله می‌داند مهندس سحابی چه حالی دارد؟
 
در پی بیماری عزت الله سحابی و بستری  شدن وی در بیمارستان، دادستان تهران به هاله دختر وی اجازه نداد بر بالین پدر بیمار خود حاضر شود.
 
وی در این نوشته می افزاید: جای رضا علیجانی و هدی صابر و تقی رحمانی بر گرد تخت مهندس خالی است. مهندس برای این سه مرد میانسال پدر بود. در کنار قامت ایستاده‌اش، به ادب می‌ایستادند و به هنگام ناراحتی و نگرانی سحابی، گرد او بودند. اما اکنون رضا آن سوی مرزهاست و هدی و تقی در بند و حبس‌اند. علیجانی آن گونه که خود گفت جور صیاد، آشیانه‌اش را بر باد داد و صبح گاهی غم‌آلود و در آخرین روزهای زمستان، مشتی خاک از باغچه آشیانه دوستش برگرفت و به یادگار با خود برد و در حالی که چشمانش به چشمان مادر پیر دوست دربندش دوخته شده بود، کوچه شهر را خداحافظی گفت و رفت. صابر  و تقی هم مدت‌هاست مهندس را نه خود بلکه به جفای ناهلان ترک کرده‌اند و در بندند.
 
نرگس محمدی در این نوشته با اشاره به سابقه زندان این مبارز ملی می نویسد: زمانی که مهندس سحابی در سال 79 بازداشت و 15 ماه را در انفرادی گذراند، روزی در دادگاه انقلاب با جمعی از زنان زندانیان ملی – مذهبی بودیم که مأموران آمدند و همه ما را به اتاقی بردند. من بعد از چند دقیقه از اتاق بیرون آمدم و به سمت دست‌شویی ته سالن راه افتادم. منظره‌ای عجیب دیدم. مهندس سحابی در میان یک توده مأمور آرام‌آرام گام برمی‌داشت. لشگری دور او بودند. مهندس از میان مأموران نگاهی به من کرد. با صدایی بلند سلام گفتم و با لبخندی بر لب پاسخم را دادند. روزهای دشوار انفرادی مهندس سحابی و روزهای پر درد و رنج هاله، پدر و همسر مهندس سحابی روزهای تلخ ما بود. پیرمرد هفتاد ساله بعد از تحمل 15 سال زندان در رژیم شاه و جمهوری اسلامی ایران در سلول کوچک انفرادی، بیمار و رنجور شده بود.آثار آن رنج‌ها و بیماری‌ها اکنون بر چهره خسته اسطوره مقاومت و زندان نشسته است و همراه باوفایش خانم عطایی جای خالی فرزند و دوستان را پر کرده، اما رنج‌های دوران بر قامت او نیز نقش بسته است. 
 
در خاتمه این دلنوشته آمده است: بی‌شک این رنج‌های نقش بسته بر چهره‌ها و قامت‌ها روزی به بار خواهد نشست. ای کاش قدر این رنج‌کشیدگان در راه صلح و آزادی و عدالت را بدانیم. حتی اگر شده با شاخه گلی و لبخندی.

گفتنی است خانواده مهندس سحابی پیش از این اعلام کرده بودند که وی در سه روز اخیر دو عمل جراحی ، عمل اول بر روی استخوان لگن خاصره و عمل دوم برای بیرون آوردن لخته خون از مغز، داشته است. آنان از عموم مردم خواستند تا برای سلامتی ایشان، دعا کنند.