جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مصاحبه با فاطمه الوندی - آخرین وضعیت مهدی محمودیان

Posted: 18 May 2011 05:55 AM PDT

داوود سلیمانی به مرخصی آمد

Posted: 18 May 2011 06:20 AM PDT

جرس: داوود سلیمانی پس از بیست و سه ماه حبس برای دومین بار به مرخصی آمد.



به گزارش رسیده به جرس، داوود سلیمانی که در اولین روزهای پس از انتخابات مهندسی شده بازداشت شد، در طول بیست و سه ماه گذشته تنها دو روز مرخصی داشته  و این بار گفته می شود برای پنج روز به مرخصی آمده است

داوود سلیمانی در بیستم و سه ماه از بازداشت غیرقانونی اش از حداقل امکانات رفاهی برای یک زندانی محروم بوده است. 


دکتر داوود سلیمانی، زندانی سیاسی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و استاد دانشگاه تهران، چندی پیش در نامه ای سرگشاده خطاب به همسر و فرزندان خود، نسبت به ظلم ها و قانون شکنی هایی که در دو سال اخیر بر وی رفته پرده برداشته و خاطر نشان کرده است که "هیچگاه نخواسته ام حقیقت را فدای مصلحتی نمایم که در آن مصلحت دون شرافت و اخلاق و عقیده بوده است. پس می گویم راضی ام به رضای خدا و شما نیز- می دانم که برایتان مشکل است- ولی راضی به رضای او باشید."


به گزارش منابع خبری جرس از زندان رجایی شهر، این اصلاح طلب دربند  که از مدتها پیش از حق تماس تلفنی محروم شده بود، اینک حتی از امکان هوا خوری هم نیز بی بهره است.

این عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و استاد دانشگاه که خرداد ماه
۱۳۸۸ ودر جریان حوادث بعد از انتخابات بازداشت شده بود، توسط شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس و ده سال محرومیت از فعالیت در احزاب و‎ ‎مطبوعات محکوم گردید، که شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان، محکومیت وی را‏‎ ‎از شش سال به سه سال کاهش داد‏.


سلیمانی خردادماه امسال بعد از انتشار نامه سرگشاده‌ای به رهبر جمهوری اسلامی، همراه با عیسی سحرخیز و رسول بداغی، از زندان فردیس به زندان رجایی‌شهر منتقل گردید.
سلیمانی در نامه سرگشاده‌ خود به رهبری، با شرح آن‌چه در زمان بازجویی بر وی رفته بود، خواستار اعزام گروهی از سوی رهبری برای رسیدگی به امور زندانیان شده بود.

این فعال اصلاح طلب از هرگونه امکان مرخصی تاکنون بی بهره بوده و به رغم وعده های داده شده و قرار وثیقه، حتی به یک مرخصی کوتاه هم نیامده بود.


داوود سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و استاد دانشگاه و عضو كمیسیون فرهنگی مجلس و معاون دانشجویی دانشگاه تهران در دوره اصلاحات (زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی) بود.

وی در سال 78 و در زمان حمله‌ لباس‌شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران نقش مؤثری در افشای جنایت‌های لباس‌شخصی‌ها و عوامل سرکوبگر نیروی انتظامی در حمله به کوی دانشگاه داشت.

 گفتنی است چندی پیش داوود سلیمانی بدنبال ناراحتی قلبی دربهداری زندان رجایی شهر بستری شده بود


 

 

ضارب میثم عبادی آزاد شده است

Posted: 18 May 2011 05:44 AM PDT

جرس: همان زمان که میثم کشته شد یک بسیجی را به عنوان ضاربش دستگیر کردند و هفت هشت ماهی هم زندان بود اما آزادش کردند. وقتی قاتل را آزاد می کنند، دیگر چه انتظاری می توانیم داشته باشیم .


با وجود گذشت نزدیک به دوسال از شهادت میثم عبادی، جوانترین شهید جنبش سبز که ۲۴ خرداد ماه سال ۸۸ در یکی از تجمع های اعتراضی پس از انتخابات به شهادت رسید، هنوز خانواده وی درباره پرونده کشته شدن او به هیچ نتیجه ای نرسیده اند . هربار پرونده این شهید به شعبه جدیدی از دادسرای جنایی منتقل می شود اما مسوولان تاکنون برای رسیدگی قضایی به این پرونده و معرفی ضارب او هیچ اقدامی نکرده اند .


 کلمه درباره آخرین وضعیت پرونده این شهید جنبش سبز با اصغر عبادی، پدر میثم گفتگویی در خانه کوچک شان در شهرک کیانشهر تهران انجام داده .خانه ای که در هر گوشه اش عکس میثم به دیوار است . نوجوانی ۱۶ ساله که در عکسهایش حتی کمتر از این سن به نظر می رسد میثم عبادی، ۲۴ خرداد ماه سال ۸۸ مورد اصابت گلوله قرار گرفت ،میثم کارگری بود که برای کمک به خانواده اش از چهارده سالگی در یک کارگاه خیاطی کار می کرد، این روزها و بعد از گذشت دو سال هنوز خانواده میثم با لباس مشکی بر تن ناباورانه به سوگ این جوان نشسته اند.


آقای عبادی ! از آخرین پی گیریهایتان بگویید؟ آیا ضارب یا ضاربان میثم سرانجام معرفی و مجازات شدند ؟

هیمن چند روز پیش برای پی گیری پرونده به دادگاه جنایی مراجعه کردم. پرونده کشته شدن میثم بازهم به شعبه جدیدی منتقل شده است. این بار گفتند پرونده را به شعبه سه دادگاه جنایی فرستاده اند ، یعنی شعبه سوم بازپرسی ویژه قتل .

مسوولان این شعبه درباره آخرین وضع پرونده به شما چه گفتند ؟

راستش هیچی. من متوجه شده ام که آنها نمی خواهند قاتل را مجازات یا معرفی کنند. همان زمان که میثم کشته شد یک بسیجی را به عنوان ضاربش دستگیر کردند و هفت هشت ماهی هم زندان بود اما آزادش کردند. وقتی قاتل را آزاد می کنند، دیگر چه انتظاری می توانیم داشته باشیم .الان به من می گویند پرونده پسرتان را آگاهی به ما ارجاع نمی دهد و گفتند خودت برو و پرونده را بیاور. وقتی به آنجا هم مراجعه کردم گفتند پرونده را به شما نمی دهیم قاضی خودش باید پرونده را بخواهد ،.یعنی مدام ما را به جاهای مختلف می فرستند این بار حتی در دادگاه داد و فریاد کردم و خواستم پاسخم را بدهند ولی الان دیگر می دانم قصد رسیدگی به این پرونده ها را ندارند .

آقای عبادی شما چه خواسته ای از مسوولان قضایی دارید ؟

ما فقط یک درخواست داریم بفهمیم قاتل پسرم کیست؟ باید آنها قاتل را به ما معرفی کنند ما باید بالاخره بدانیم چه کسی این بچه را کشته است بسیج ، سپاه ما به عنوان خانواده این حق را نداریم یعنی ؟ اما فعلا که ما را مدام سر می دوانند .

ضمن صحبت هایتان گفتید ابتدای شهادت میثم کسی را به عنوان قاتلش دستگیر و بعد آزاد کردند این فرد چه کسی بود ؟

به ما گفتند که یک بسیجی را به نام محمد دستگیر کرده اند و او ضارب میثم است و گلوله را مستقیم به شکم پسرم شلیک کرده ، چند ماهی هم نگهش داشتند اما بعد رهایش کردند .ما هیچ وقت نفهمیدیم چرا آزادش کردند و اصلا چه شد؟ آن موقع ها پرونده در شعبه یک بازپرسی بود و قاضی پرونده هم کسی به نام شاملو بود و انصافا قاضی خوبی هم بود اما او از آنجا رفت یا نمی دانم برکنارش کردند بعد هم که همان محمد بیسجی را آزاد کردند .این قاضی چند بار به من گفت وقتی که پسر ۱۵ ساله اینجا به من دستور می دهد چه کنم ؟ منظورش همین بسیجی ها بودند .به هر جا می روم به من می گویند دولت باید بخواهد به این مساله رسیدگی کند چون دولت مقصر بوده است. پسر من در خیابان گلوله خورده و این دستور توسط دولت صادر شده است .

وکیل پرونده تان چه اقدام هایی دراین زمینه کرده است ؟

وکیل مان خانم نسرین ستوده هم ماه هاست بازداشت شده و در زندان است. یک ماهی می شد که وکالت این پرونده را پذیرفته بودند که دستگیر و زندانی شدند. ایشان پی گیری پرونده میثم را آغاز کرده بودند که بازداشت شان مانع انجام فعالیتهای بیشتر شد .ما الان نگران ایشان هم هستیم .می دانیم همین فعالیت برای ما و امثال ما موجب بازداشت ایشان شده است و اکنون فرزندان کوچک شان ماه هاست مادرشان را ندیده اند از این بابت هم واقعا ناراحتیم . ولی مگر پسر ۱۶ ساله من چه گناهی کرده بود ؟ فعلا هم که وکیلی نداریم .

آقای عبادی هنوز بعد از گذشت دو سال سیاه پوشیده اید و داغدارید در این مدت بر شما چه گذشته است ؟

باور کنید ما هنوز بعد از دو سال داغداریم و این داغ برایمان تازه است. اصلا نمی توانم نحوه کشته شدن پسرم را فراموش کنم، پسر من به خیابان رفت و به خاطر اعتراض به یک بسیجی که مردم را کتک می زد کشته شد. من و مادرش چطور می توانیم این مساله را قبول کنیم .هنوز وقتی به بهشت زهرا می رویم ناباورانه به قبرش خیره می شویم و می پرسیم آخر چرا ؟ کسی هم نیست که پاسخ ما را بدهد ؟

میثم در کدام قطعه به خاک سپرده شده است ؟

قطعه ۲۵۶ ردیف ۱۳۱ شماره ۳۱ هر هفته هنوز به بهشت زهرا می رویم .

از نهادهای دولتی کسی به سراغ شما نیامده است ؟

خیر همان ابتدا یک بار از هلال احمر آمدند و یک بار هم از بنیاد شهید و کارت خانواده شهید به ما دادند. کارتی که نمی دانم باید با آن چه کنم، پسر من کشته شده است و من می خواهم قاتلش را به ما معرفی کنند پسر من به درد خدا نرفته بلکه در خیابان و در روز روشن گلوله خورده است .

نماینده رهبری در کیهان: می گویند  اگر مي خواهيد ازامام زمان بهره واقعي ببريد دور فقاهت را خط بکشید

Posted: 18 May 2011 05:24 AM PDT

جرس: مدير مسئول روزنامه كيهان مدعی است تا وقتي كه در جمهوري اسلامي ايران ولي فقيه هست، هيچ حركتي براي مقابله با اين نظام موثر نيست.


 

به گزارش خبرگزاري فارس، حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان در همايش سالانه كاركنان عقيدتي سياسي وزارت دفاع با تکرار ادعای غیرواقعی در مورد نظرات فوکویاما اظهار نظرکرد: در جريان فتنه سال 88 پروژه‌‌اي به صحنه آمده بود كه به آن مهندسي معكوس مي‌گفتند و اين مهندسي معكوس طرح پروژه‌اي بود كه آقاي فوكوياما استراتژيست آمريكايي ژاپني‌تبار و صاحب دكترين تاريخ طراحي كرده بود. 

شريعتمداري ادامه داد: دشمن دست از سر ما بر نمي‌دارد و درگيري ما با دشمنان‌مان ريشه در ماهيت طرفين دارد يعني ما بر اسلام و دشمن بر خوي استكباري تاكيد دارد و اين دو با هم درگير هستند. 

وي با ادعای اينكه دشمن از حمله نظامي نااميد است، گفت: امروزه كينه و عداوت دشمن بسيار بيشتر است زيرا انقلاب‌هاي اسلامي را در خاورميانه مي‌بيند بنابراين سعي مي‌كند از كانال‌هاي ديگر وارد شود. 

وي ادامه داد: اگر به برخي معيارها توجه داشته باشيم مي‌توانيم فتنه را هنگام شكل‌گيري بشناسيم بنابراين هرگاه مشاهده كرديد كه كساني معيارهاي اسلامي را از ميدان‌هاي قابل ارزيابي به ميدان‌هاي غيرقابل ارزيابي مي‌كشانند اگر شك كنيد و اگر ادامه پيدا كرد يقين كنيد فتنه‌اي در كار است.

مديرمسئول روزنامه كيهان در ادامه سخنانش اظهار داشت: در يكي از كتاب هاي افرادي كه چند وقت پيش دستگير شده است نوشته بود "انتفاع از حضرت بقيه الله الاعظم (عج) در زمان غيبت دو گونه است يكي انتفاع عام و ديگري انتفاع خاص و يك نوع از آن گرفتن معلومات مانند احاديث و اخبار است و نوع ديگر گرفتن معرفت است و آناني كه معلومات مي گيرند معرفت چنداني ندارند و از آنانكه معرفت مي گيرند مانند زراره، عبدالعظيم حسني و شيخ مفيد نبايد انتظار معلومات داشت ". 

وي افزود: اين جملات بر اين مبناست كه اگر شما مي خواهيد از حضرت صاحب‌الزمان بهره واقعي ببريد دور فقاهت را خط بكشيد و اگر اين معيارها در اختيار باشد بسيار راحت مي‌توان فتنه را شناخت. 

مديرمسئول روزنامه كيهان با اشاره به جنگ تابوها گفت: هرگاه شما ديديد جرياناتي تابلوهايي برافراشته‌اند و با يكديگر درگيرند بايد ببينيد آيا در ماهيت با هم درگير هستند يا فقط تابلوهايشان با هم اختلاف دارند به عنوان نمونه كسي كه به صراحت تقليد كردن را كار ميمون مي‌داند و با فلان شخص رابطه دارد نبايد ترديد كرد كه هر دو از يك دسته هستند. 

وي در ادامه تصريح كرد: هر وقت ديديد جريانات و گروه‌هايي با ديدگاه‌هاي متفاوت با يكديگر ائتلاف كردند؛ نسبت به تابلوهاي ائتلاف ساده انديشي نكنيد. 

حسين فدایی: جریان انحرافی برای ارتباط با آمریکا و سرویس‌های جاسوسی برنامه دارد

Posted: 18 May 2011 03:24 AM PDT

جــرس: در ادامه چالش های میان اصولگرایان و حلقۀ دولتی ها، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جریان انحرافی ارتباط با آمریکا و سرویسهای جاسوسی را در برنامه خود دارد گفت: این جریان برای تصاحب اکثریت مجلس تلاش می‌کند تا پست‌های کلیدی در عرصه اقتصاد را تصرف کند و هر کسی را که مطیع نباشد تغییر دهد.

این فعال اصولگرا، با گذشت نزدیک به دوسال از انتخابات ریاست جمهوری دهم، تلویحا به نکته ای اشاره کرد و گفت "جریان انحرافی دولت ها، هزینه کردن از بیت المال را جایز و حذف رقبا را به هر دلیل بدون مشکل می‌داند."


به گزارش باشگاه خبرنگاران، وابسته به صدا و سیما، حسین فدایی در همایش سراسری هیئت رزمندگان شهر مشهد، با اشاره به اتفاقات اخیر کشور و اقدامات جریان حامی و نزدیک به دولت، آنها را "جریان انحرافی" نامیده و گفت: امروز ما باید هوشیار باشیم چرا که دشمنان ناکام مانده اسلام از فتنه های اخیر، به دنبال راهی جدید جهت دستیابی به اهداف منافقانه خود هستند و براین اساس باید به گونه ای عمل کنیم تا موجب سوء استفاده دشمنان این نظام نشود."

وی تصریح کرد: پیروان اومانیسم و انسانگرایی آینده را از آن انسانیت می دانند، به خدا و به مکتب اسلام و خدا محوری توجهی ندارند و عصر حاضر را عصر حضور می دانند نه ظهور.


فدایی با اشاره به یکی دیگر از شاخصه های این جریان که بیداری انسانی را جایگزین بیداری اسلامی می دانند و منش اشرافیت و اسلام منهای روحانیت را تبلیغ می کنند، گفت: این جریان در عمل آرایش سیاسی جامعه را با مشی تضادگرایی تحلیل کرده و دروغ و تهمت را جایز می داند.


فدایی اظهار عقیده کرد: این گروه در بعد عقیدتی در بطن خود مفاهیم و ارزش های فرقه های شیطان پرستی را ترویج و از ابزار پیشگویی استفاده می کند و با توجه به مرام لیبرالیستی خود در عرصه فرهنگ اختلاط زن و مرد را بدون اشکال دانسته و تسامح و تساهل در عرصه فرهنگی را دامن می زنند.

طی روزهای اخیر نیز، یکی از رسانه های وابست به سپاه، پس از انتشار گزارش‌هایی در رابطه با "جاسوسی" پریوش سطوتی (همسر دکتر فاطمی) برای بریتانیا٬ از رابطه عباس غفاری جن‌گیر مخصوص احمدی‌نژاد با اسرائیل خبر داد.


دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نشانه دیگر این جریان را عدم قبول وقوع خیزش های اسلامی در منطقه عنوان کرد و گفت: جریان انحرافی هزینه کردن از بیت المال را جایز و حذف رقبا را به هر دلیل بدون مشکل می‌داند.


گفتنی است اظهارات این فعال اصولگرا مبنی بر "حذف رقبا را به هر دلیل" توسط جریان انحرافیِ دولتی ها، مصداقی از دخالت و تقلب در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ و تاکیدِ مردم و رهبران جنبش سبز بر وقوع چنین امری می باشد.


این فعال اصولگرا همچنین خاطرنشان کرد: نفرات مرتبط با این جریان ارتباط با آمریکا و سرویسهای جاسوسی را در برنامه خود دارند، تلاش برای تصرف پستهای کلیدی در عرصه اقتصاد را دنبال می کنند و هر کسی را که مطیع نباشد تغییر می دهند.


فدایی از تلاش های این جریان (انحرافیون دولتی) برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی با استفاده از ظرفیت های عمومی و بدون ضابطه خبر داد.


در همین رابطه نیز، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به شکل گیری جریان انحرافی در کشور گفته است "چنانچه مصلحت ایجاد نماید در چارچوب سیاست های کلی نظام و فرامین رهبری، با هر جریان و موضوعی که نظام را با شکل جدیدی مواجه سازد مقابله خواهد شد. "

http://khabaronline.ir/App_Themes/style/images/bulletSmallRed.gif); background-position: 100% 6px; background-repeat: no-repeat no-repeat; ">مصلحت ایجاد کند با هر جریان که نظام را با مشکل جدیدی مواجه سازد مقابله خواهد شد

به گزارش همین منبع خبری، عباسعلی کدخدائی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ولایت فقیه پشتیبان نظام است، اظهارداشت: مهمترین مسئله در خصوص انحراف و اشکالی که در روند رشد کشور به وجود می آید این است که مطیع ولایت فقیه باشیم تا در جریان انحرافات به وجود آمده در کشور غرق و شناور نشویم.


سخنگوی شورای نگهبان آگاهی بخشی به مردم و بررسی جریان های سیاسی را بهترین راهکار برای مقابله با جریان انحرافی دانست و افزود:در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه و ارزش های اعتقادی انقلابی تدوین شده لذا تمسک به ولایت فقیه بهترین راهکار مقابله با جریانات انحرافی است.


وی با بیان اینکه در صورت لزوم بر اساس اختیاراتی که در قانون اساسی آمده با جریان انحرافی مقابله خواهد شد خاطر نشان کرد:چنانچه مصلحت ایجاد نماید در چارچوب سیاست های کلان کشور و فرامین رهبری با هر جریان و یا عاملی که مشکل جدیدی برای نظام به وجود آورد مقابله خواهد شد.


در جریان چالش های اخیر، بالغ بر بیست تن از نزدیکان و مرتبطین به مقامات ارشد دولت، مورد تعقیب و بازداشت قرار گرفته و متهم به جاسوسی و انحراف از خط رهبری شده اند.

 

علما و مراجع در مقابل احمدی نژاد موضع دارند و بشدت منتقدند

Posted: 18 May 2011 04:14 AM PDT

عضو شورای عالی حوزه
جرس: سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با انتقاد از عدم توجه دولت به توصیه های مراجع و علما تصریح کرد: برخی از مراجع بزرگ ما هم اکنون مقابل دولت موضع دارند که لااقل در دوره قبل از انتخابات بر اساس موضع گیری ها و شعارهایی که داده می شد و تعریف دیگران، هم خودشان به دولت رای داده بودند و هم توصیه کرده بودند که به آقای احمدی نژاد رای بدهند.

 

به گزارش خبر آنلاین، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه «برخی مراجع اجازه ملاقات به احمدی نژاد را ندادند» گفت: تا جایی که من خبر دارم در این خصوص واسطه های قوی نیز وجود داشت که برخی شان از علمای قوی و بلند مرتبه قم بودند. این ها با مراجع تماس گرفتند و برخی هم حضورا تشریف بردند ولی این مراجع گفتند خیر. چرا که نقطه نظراتی را مطرح کردند ولی از سوی دولت عمل نشد.

وی با اشاره به عدم توجه دولت به توصیه علما و مراجع تقلید گفت: در عین حال اینکه مرجعی اجازه ملاقات ندهد برای دولت اهمیت ندارد که جای انتقاد وجود دارد.


غروی افزود: الان برخی علمایی که همان موقع حمایت هایی از احمدی نژاد کردند و هزینه شدند دیگر نه تنها دفاع نمی کنند بلکه نقد جدی دارند. این مسئله نه مصلحت دولت و نه مصلحت هر دولتی در نظام اسلامی است و نه اثرات خوبی دارد.

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه «مرجعیت نهادی با قدمتی بیش از هزار سال است» تصریح کرد: نهاد مرجعیت امتحان داده است، وقتی مردم ببینند مرجعی به دولت نظر مثبت ندارد، دلگیر و دلنگران است، آنان نیز دلنگران می شوند. اگر ما می خواهیم مردم متدین حامی دولت باشند که این ها حامی دولت بودند و هستند و خواهند بود باید احترام مراجع را نگه داریم.

این استاد حوزه و دانشگاه در واکنش به سکوت مراجع مقابل اقدامات دولت گفت: دلیل سکوت مراجع یا این است که جمع بندی شان این است که سکوت کنند یا اینکه به خاطر عدم تضعیف نظام جمهوری اسلامی از اظهارنظر راجع به عملکرد دولت خودداری می کنند.


گفتنی است سفر احمدی نژاد به قم که قرار بود هفته اول اردیبهشت ماه انجام گیرد نیز لغو شده بود. 

واکنش معاون حقوقی رئیس دولت به بازداشت یکی از مسئولان ارشد نهاد ریاست جمهوری: از من نپرسید

Posted: 18 May 2011 03:07 AM PDT

جــرس: در پی بازداشت كاظم كياپاشا، رئيس ستاد اقامه نماز سازمان ميراث فرهنگی و از مسئولان ارشد نهاد ریاست جمهوری، معاون حقوقی رئیس‌ دولت درباره دستگیری این مقام نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی گفت: در این زمینه مطلبی به من ابلاغ نشده و بهتر است موضوع را از سرپرست نهاد جویا شوید که در جریان وضعیت نیروهای انسانی خود هستند.


بنا به گزارش منابع خبری جریان اصولگرا، كاظم كياپاشا، رئيس ستاد اقامه نماز سازمان ميراث فرهنگی و از مسئولان ارشد نهاد ریاست جمهوری، كه از دوستان بیست ساله اسفندیار رحیم‌مشایی بوده، شامگاه سه شنبه بازداشت شده و بر اساس اخبار كسب شده یکی از دلایل بازداشت وی، ارتباط با تولید سی‌دی مستند انحرافی "ظهور بسیار نزدیك است" می باشد.


در همین زمینه فاطمه بداغی، معاون حقوقی محمود احمدی نژاد، با ابراز بی اطلاعی از دستگیری فرد مزبور، از خبرنگاران خواست این موضوع را از سرپرست نهاد جویا شوند که در جریان وضعیت نیروهای انسانی مجموعه است.


به گزارش فارس، وی که در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت وزیران با خبرنگاران گفت‌وگو می کرد، در پاسخ به سؤالی درباره دستگیری یکی از مقامات ارشد نهاد ریاست جمهوری گفت: در این زمینه مطلبی به من ابلاغ نشده و بهتر است موضوع را از سرپرست نهاد جویا شوید که در جریان وضعیت نیروهای انسانی خود هستند.

 

 

سایت نزدیک به مشایی: اگر احمدی نژاد زمین بخورد، خیلی ها زمین خواهند خورد

Posted: 18 May 2011 03:58 AM PDT

د ا

 جرس: سایت نزدیک به مشایی به اصولگرایان هشدار داد:  مطمئن باشید که با زمين خوردن دولت احمدي نژاد خيلي چيزهاي ديگر هم زمين مي خورد.


سایت محرمانه نیوز با انتقاد از اصولگرایانی که تا دیروز از احمدی نژاد و دولتش تقدیر می کردند و اینک در انتقاد از او ازهم سبقت می گیرند پرسید: ما يک سوال وآن اينکه معرفي افراد مورد اعتماد دولتي که بارها به خاطر پرکاري واستکبار ستيزي وپاک دستي اش مورد تفقد وتحسين ولايت قرار گرفته بعنوان دولتي خرافي و مرتبط با اجنه وحجتيه...چه کساني را خوشحال مي کند؟


این سایت نزدیک به مشایی هشدار داد: دوستان اصولگرايي که اين روزها فوران عصبانيت را مي شود در نوع رفتارشان ديد مطمئن باشند که با زمين خوردن دولت احمدي نژاد خيلي چيزهاي ديگر هم زمين مي خورد که شايد اولين آن اعتبار و آبرويي باشد که اين دولت با ايستادن براصول وآرمانهاي امام وانقلاب ، به کشور بازگرداند...بگذريم .


در همین حال محمد جعفر بهداد، معاون سیاسی دفتر احمدی‌نژاد به حامیان علی خامنه‌ای هشدار داد چنانچه بخواهند رئیس دولت دهم را «منحرف» بخوانند٬ باید در انتظار «خسارت و شکست بزرگ و سرنوشت‌سازی» باشند.

رفیق دوست: دولت اقتصاد را رها کند

Posted: 18 May 2011 02:46 AM PDT

جــرس: یکی از سرداران سابق سپاه و رییس اسبق بنیاد مستضعفان، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در جریان اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، معتقد است "عدالت این نیست که در جامعه یارانه نقدی توزیع کنیم."


این فعال اقتصادی همچنین گفت "برای رسیدن به اهداف اقتصادی تنها یک راه وجود دارد و آن این است که دولت اقتصاد را رها کند."


به گزارش خبرآنلاین، محسن رفیق دوست عصر سه شنبه ٢٧ اردیبهشت ماه، با حضور در نشست کارگروه جهاد اقتصادی که در محل اتاق تهران برگزار شد، به سیاست های اقتصادی دولت تاخت و با تأکید بر اینکه نباید از مردم بترسیم، بلکه باید به آنها اعتماد کنیم، گفت "به جای آنکه پول بدهیم باید از مردم پول بگیریم که در قالب مالیات امکان پذیر است. نباید از مردم بترسیم و باید به آنها اعتماد داشته باشیم. عدالت نیز این نیست که در جامعه یارانه نقدی توزیع کنیم."


رفیق دوست با انتقاد از حضور شبه دولتی ها در اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد که برای رسیدن به اهداف اقتصادی تنها یک راه وجود دارد و آن این است که دولت اقتصاد را رها کند.


رفیق دوست در ادامه به مقوله "جهاد اقتصادی" اشاره و تأکید کرد : "جهاد نشاط می خواهد و نشاط نیز در اقتصاد دولتی امکان ندارد. از این رو، جهاد اقتصادی فقط توسط بخش خصوصی با نشاط که به امکانات دسترسی داشته باشد محقق می شود."


رفیق دوست در سخنان کوتاهی که در این نشست داشت، تأکید کرد که اگر خواستار این هستیم که جهاد اقتصادی نیز به سرنوشت دیگر محورهای کلیدی دچار نشود، تنها یک راه پیش رو داریم و آن اینکه "جهاد اقتصادی فقط با اعتماد به بخش خصوصی محقق می شود.
 

فرمانده کل نیروی انتظامی از اخراج ۱۵۰۰ نفر از پرسنل فحاش و متخلف آن نیرو خبر داد

Posted: 18 May 2011 02:46 AM PDT

جــرس: فرمانده کل نیروی انتظامی با ادعای اینکه جرایم سازمانی در نیروی انتظامی نسبت به پنج سال گذشته پنجاه درصد کاهش یافته است، از اخراج ۱۵۰۰ نفر از پرسنل متخلف آن نیرو خبر داد و گفت "کارکنانی که فحش و ناسزا به ارباب رجوع بدهند باید از سازمان اخراج شوند. "


به گزارش ایسنا، سردار پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح چهارشنبه ٢٨ اردیبهشت، در حاشیه همایش نگهداشت نیروی انسانی ناجا اظهار کرد: اگربخواهیم به الگوی پلیس شایسته و تحقق عدالت در جامعه دست پیدا کنیم قطعا نباید فساد درون سازمانی همچون نیروی انتظامی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: گاهی شعارهایی علیه فساد می‌دهیم که این شعارها قابل اندازه‌گیری نیست اما برنامه پلیس این است که به صورت عملیاتی شاخصه‌ها را در نظر بگیرد. به طور مثال میزان تخلفات در نیروی انتظامی بطور میانگین سالانه ده درصد کاهش یافته است.


وی ادامه داد: امروز جرایم در نیروی انتظامی نسبت به پنج سال گذشته پنجاه درصد کاهش یافته است. این در حالیست که کیفیت جرایم هم در این مدت تغییر یافته به طوری که در گذشته ممکن بود جرایم ما همکاری با باند قاچاق موادمخدر بوده باشد اما امروز این جرایم فرار از خدمت است. یعنی یکی از کارکنان به مرخصی می‌رود و اگر پس از پانزده روز مراجعه نکند به عنوان فرار از خدمت محسوب می‌شود و برای رسیدگی به دادسرا معرفی خواهد شد.


فرمانده نیروی انتظامی توجه به آموزش‌های رفتاری و حرفه‌ای و افزایش امید در بین کارکنان را در راستای کاهش فساد در این سازمان مهم توصیف کرد و افزود: همچنین موضوع تنبیه و شدت عمل در برابر متخلفان هم مدنظر قرار دارد. به طوری که اگر فردی در نیروی انتظامی ده هزار تومان رشوه بگیرد باید از این سازمان جدا شود. البته اثبات این موضوع هم بسیار سخت است و اگر برای ما هم محرز باشد دادگاه ادله ما را نپذیرد و این فرد تبرئه شود اما فردی که در درون سازمان به چهره بدی تبدیل شده است در کمیسیون انضباطی عذراش را می‌خواهیم.


فرمانده نیروی انتظامی بدون اشاره به فحاشی ها و بی حرمتی های نیروی انتظامی در جریان سرکوب معترضان در دو سال اخیر مدعی شد "اخیرا اعلام کرده‌ایم که اگر فردی به ارباب رجوع فحش و ناسزا داد، این فرد را از سازمان بیرون می‌کنیم. چون پلیس باید الگوی اخلاق برای جامعه باشد و اگر کسی می‌خواهد به فرزند خود ادب و شئونات یاد دهد باید پلیس را به عنوان الگو معرفی کند و فردی که در سازمان فحش و ناسزای رکیک می‌دهد حتما باید از سازمان اخراج شود. "


احمدی مقدم خاطرنشان کرد: با توجه به تنگ‌تر شدن حلقه نظارتی به چنین موضوعاتی در ابتدا سالانه ۲هزار و ۵۰۰ نفر از سازمان اخراج می‌شدند و این آمار در سال گذشته به یکهزار و ۵۰۰ نفر رسیده است و در برنامه پنجم این آمار کاهش خواهد یافت و اگر مسئولی در این رابطه مسئولیت خود را انجام نداده باشد برکنار می‌شود چون پلیس در رابطه با این موضوع بسیار جدی است.


وی اضافه کرد: اگر فردی در سازمان نظر ناموسی نسبت به خانمی را داشت باید از سازمان اخراج شود که البته اثبات چنین موضوعاتی بسیار سخت است. هر چند ما با چنین موضوعاتی از زاویه تخلف با این فرد برخورد می‌کنیم.


احمدی مقدم درباره برنامه ناجا در حوزه موسوم به "امنیت اخلاقی" از اواخر اردیبهشت ماه گفت: از اول اردیبهشت اقدامات پلیس در این رابطه آغاز شده است البته از اوایل خردادماه به دلیل آن که موج سفرها و مراجعه مردم به فضاهای سبز، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها افزایش خواهد یافت توجه به مسایل ترافیکی، تقویت حضور پلیس در پارک‌ها و گردشگاه‌ها، کوه و تفرجگاه‌ها مدنظر قرار گرفته است.