جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


شبیه سازی حمله به  بن لادن

Posted: 08 May 2011 09:17 AM PDT

گزارش سی ان ان

 کماندوها گفته اند وقتی به اتاق رسیدند  بن لادن مسلح نبوده ولی شروع به حرکت کرده بوده، احتمالا برای برداشتن اسلحه که آنها با شلیک  تیر اول  به سینه و بعد به سرش او را کشته اند.

 

مصاحبه رسا با اردشیر امیر ارجمند - قسمت چهارم

Posted: 08 May 2011 08:02 AM PDT

دلیل حکم حکومتی: سیطره بر وزارت اطلاعات و تصاحب کرسیهای مجلس

Posted: 08 May 2011 05:56 AM PDT

جرس: سخنگوی کمیسیون اصل نود با افشای جریان پشت پرده برکناری مصلحی نسبت به تلاش جريان انحرافي براي سيطره بر وزارت اطلاعات هشدار داد و گفت: اين جريان مشكوك براي دست يابي به كرسي‌هاي مجلس نهم قصد ايجاد تغيير و تحولات وسيع در وزارت اطلاعات به عنوان چشم بيناي نظام را داشت.

 

 

در ادامه تلاش زود هنگام اصولگرایان برای تصاحب کرسی های مجلس،  حسين اسلامي نماينده مردم ساوه و سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس، نسبت به تلاش جريان انحرافي براي سيطره بر وزارت اطلاعات هشدار داد و گفت: مصلحي همتش بر اين بود كه حقايق را منعكس كند اما بازگويي برخي حقيقت‌ها برايش هزينه داشت و ما به عنوان نمايندگان ملت به اين رويدادهاي خاص در عرصه سياسي كشور حساسيم و با دقت آن را رصد مي‌كنيم. 

وي مدعی شد: خاستگاه احمدي‌نژاد توده‌هاي مردم و دوستداران انقلاب و رهبري هستند، همان‌هايي كه با وضو پاي صندوق‌هاي رأي حاضر شده و در برگه‌هاي رأي‌شان نوشتند «احمدي‌نژاد» و اگر جريان انحرافي براي به دست آوردن رأي تلاش مي‌كند كه خاستگاه اجتماعي احمدي‌نژاد را تغيير دهد، در حقيقت خود زني سياسي مي‌كند.  

نماينده مردم ساوه در مجلس به جریان پشت پرده تغییر مصلحی پرداخت و گفت: اين جريان مشكوك براي دست يابي به كرسي‌هاي مجلس قصد ايجاد تغيير و تحولات وسيع در وزارت اطلاعات به عنوان چشم بيناي نظام را داشت اما با اقتدار رهبر ی مواجه شد؛ همه بايد بدانند كه فرزندان رهبري در مجلس، دستان جريان انحرافي را از وزارت اطلاعات قطع خواهد كرد و مجلس اصولگرا به احدي در اين خصوص باج نخواهد داد. 

اسلامي در ادامه اظهار داشت: ما به احمدی نژاد درباره گسترش نفوذ اين افراد مشكوك تذكر داده بوديم، اما جدي گرفته نشد لذا احمدي‌نژاد كه ما علاقمندش هم هستيم بايد بداند كه تحمل نمايندگان حدي دارد. 

وي با اشاره به عدم حضور مصلحي در جلسه هيئت دولت پس از حكم حكومتي تأكيد كرد: آقايان توجه داشته باشند كه احكام حكومتي و اوامر ولايت مطلقه فقيه به مثابه واجب شرعي، واجب‌الاطاعه است لذا نمي‌توان ادعاي ولايتمداري كرد و در عمل به الزامات آن پايبند نبود. 

سخنگوي كميسيون اصل 90 همچنين با اشاره به برخي اظهارات مبني بر اينكه نمايندگان حق دخالت در عزل و نصب وزير اطلاعات را ندارند، خاطرنشان كرد: طبق قانون اساسي، نمايندگان حق اظهارنظر در تمامي امورات داخلي و خارجي كشور را دارند و از آنجا كه وزارت اطلاعات مربوط به تمام نظام است، دوستان بايد هرچه سريع‌تر جبران مافات كنند. 

اسلامي ادامه داد: اينكه وزير اطلاعات كه سابقه انقلابي‌اش محرز است و از سينه سوخته‌هاي اين نظام است، كنار گذاشته شده و در پي آن عده‌اي در صدد حمايت مكتب ايراني به عنوان يك خط انحرافي برآيند، اين مسئله هيچ سنخيتي با عدالت محوري ندارد؛ احمدی نژاد كه هنوز هم علاقمند به او هستيم، بايد بداند كه قاطبه مردم و حزب‌الله يك تار موي سر مصلحي را با تمام موجوديت مروجين "مكتب ايراني " عوض نخواهند كرد. 

در زندان قرچک ورامین، یک فاجعه انسانی در حال وقوع است

Posted: 08 May 2011 05:11 AM PDT

جرس: خانواده های زندانیان سیاسی زن در قرچک ورامین، مشهور به کهریزک دوم، با نوشتن نامه ای به ریاست کمیسیون حقوق بشر اسلامی از وی برای رسیدگی فوری به وضع عزیزان شان در این زندان استمداد طلبیده اند و تاکید کرده اند که اکنون در زندان قرچک ورامین، یک فاجعه انسانی در حال وقوع است.



به گزارش کلمه، این خانواده ها در بخشی از نامه خود نوشته اند:« اگرچه در روزهای گذشته از شنیدن آنچه بر عزیزانمان در زندان می‌گذرد، قلب‌هایمان آزرده شده است و نمی‌دانیم باید دادمان را از کدام مقام مسئول در این کشور بستانیم. اما امروز تنها برای جان زندانیان سیاسی چانه نمی‌زنیم. آنچه در زندان قرچک ورامین می‌گذرد، نقض ابتدایی‌ترین حق انسانی افراد است. هم‌اکنون ۶۰۰ انسان در این زندان در خطر مرگ قرار دارند و ما بوسیله این نامه، می‌خواهیم توجه شما را نسبت به شرایط ویژه این زندانیان جلب کنیم .»


متن کامل این نامه به شرح زیر است:
 

ریاست محترم کمیسیون حقوق بشر اسلامی

جناب آقای محمدحسن ضیایی‌فر

با سلام و احترام

این نامه را درحالی برای شما می‌نویسیم که مستاصل و نگران، ذره ذره آب شدن عزیزانمان را در زندانی به نام ” قرچک ورامین” به نظاره نشسته‌ایم و افسوس که از پس ماه‌ها نامه‌نگاری و دادخواهی نزد ریاست قوه قضائیه، نه تنها بهبودی در وضعیت عزیزان زندانی ما حاصل نشد که امروز به زندانی انتقال یافته‌اند که اگر نبود، تجربه بازداشتگاه ” کهریزک”، شاید نمی‌توانستیم، درک صحیحی از آنچه زندانیان از شرایطشان می‌گویند داشته باشیم.

هم‌اکنون حدود ۶۰۰ زن زندانی، با اتهام‌های مختلف، به زندان قرچک انتقال یافته‌اند، هنوز علت این نقل و انتقال بر ما روشن نیست. این ۶۰۰ زن، در یک سالن، بدون تخت، بدون امکانات ابتدایی زندگی و بهداشتی روزهایشان را سر می‌کنند. مسئولان زندان از دادن آب و غذا به زندانیان خودداری می‌کنند و به گفته زندانیان، وعده‌های غذایی مرتب در این زندان وجود ندارد و نگهبانان هرگاه دلشان بخواهد غذا در اختیار زندانیان قرار می‌دهند. ۴ سرویس بهداشتی برای ۶۰۰ زن زندانی وجود دارد که تمامی کارهای خود از قبیل لباس شستن، ظرف شستن و حمام کردن را نیز می‌بایست در همین سرویس‌‌ها انجام دهند. در حالی‌که در بیشتر ساعات روز نیز آب زندان قطع است.در روزهای گذشته اعتراض زندانیان نسبت به وضعیتشان با واکنش غیرانسانی و غیر قانونی مسئولان زندان مواجه شده است، به طوری‌که ماموران با باتوم تمام معترضان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. زندانیان می‌گویند:” کسانی که قصد فرار از دست ماموران را داشتند تا کتک نخورند، زیر دست و پای سایر زندانیان می‌افتادند و صدمه می‌دیدند.”

واضح است که در چنین شرایطی، سخن گفتن از نبود امکانات پزشکی و درمانی، توقع گزافی است. چرا که زندانیان ما، برای زنده ماندن مبارزه جانفرسای روزانه‌ای را آغاز کرده‌اند.
 

جناب آقای ضیایی‌فر

زندانیان سیاسی زن هم‌اکنون در میان شمار زیادی از زندانیان با جرایم مختلف از قبیل قتل، قاچاق، دزدی، و .. زندگی می‌کنند. آنها در تماس‌هایشان با خانه تنها اعلام کرده‌اند که در صورت ادامه یافتن نگه‌داری آنان در زندان قرچک ورامین، به دلیل شرایط اسف‌بار موجود جانشان در مخاطره است. زندانیان سیاسی، از امروز در اعتراض به شرایطشان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند و بیم آن می‌رود که در پی بی‌توجهی مسئولان، نامشان به عنوان اولین قربانیان این زندان ثبت شود.

پیش از این نیز در بازداشتگاه ” کهریزک” زندانیان در شرایط مشابهی نگه‌داری می‌شدند که در پی آن، سه تن از افراد زندانی در این بازداشتگاه جان باختند.

اکنون در زندان قرچک ورامین، یک فاجعه انسانی در حال وقوع است و قرار است قربانیان آن این بار، زندانیان زن باشند.
 

آقای ضیایی‌فر

اگرچه در روزهای گذشته از شنیدن آنچه بر عزیزانمان در زندان می‌گذرد، قلب‌هایمان آزرده شده است و نمی‌دانیم باید دادمان را از کدام مقام مسئول در این کشور بستانیم. اما امروز تنها برای جان زندانیان سیاسی چانه نمی‌زنیم. آنچه در زندان قرچک ورامین می‌گذرد، نقض ابتدایی‌ترین حق انسانی افراد است. هم‌اکنون ۶۰۰ انسان در این زندان در خطر مرگ قرار دارند و ما بوسیله این نامه، می‌خواهیم توجه شما را نسبت به شرایط ویژه این زندانیان جلب کنیم .ما از شما می خواهیم حتی یکساعت هم وقت را تلف نکنید و به وضع این زندانیان فوری رسیدگی کنید.

واضح است که زندانیان سیاسی، زندانیان عقیده و آرمانشان هستند و هیچ گناهی مرتکب نشده‌اند که شایسته چنین زندگی‌ای باشند، ما می‌خواهیم پیش از آن‌که دیر شود، در خصوص وضعیت زندانیان زن در زندان قرچک ورامین اقدامات فوری انجام گیرد.
 

ریاست کمیسیون حقوق بشر اسلامی

ما از شما می پرسیم، آیا آنچه در این زندان می گذرد، همان چیزی است که شما به عنوان حقوق بشر اسلامی وعده‌اش را داده بودید ؟
اگر نمی‌توانید، موازین اسلامی را در زندان‌ها رعایت کنید. حداقل اقدامی انجام دهید تا موازین حداقلی انسانی در مورد زندانیان زن در این زندان رعایت شود.

صحبت از پژمردن یک برگ نیست
وای جنگل را بیابان می‌کنند
دست خون‌آلود را در پیش چشم خلق پنهان می‌کنند
هیچ حیوانی به حیوانی نمی‌دارد روا
آنچه این نامردمان با جان انسان می‌کنند


خانواده های زندانیان سیاسی زن در قرچک ورامین

رونوشت:

ریاست قوه قضائیه- جناب آقای صادق لاریجانی

دادستان تهران- جناب آقای جعفری دولت آبادی

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور- آقای اسماعیلی

حجت‌الاسلام محمدابراهیم نکونام رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی

نوام چامسکی: بی شک جنایت های جورج بوش از اسامه بن لادن بیشتر است

Posted: 08 May 2011 05:11 AM PDT

 جرس: نوام چامسکی نظریه پرداز امریکایی معتقد است: آنچه امریکایی ها در پاکستان انجام دادند درست به این می ماند که کماندوهای عراقی بر سقف ملک خصوصی جورج بوش در تگزاس فرود بیایند ، وی را ترور کرده و سپس جسد او را در آتلانتیک رها کنند.بحثی نیست که بی شک جنایت های جورج بوش از اسامه بن لادن بیشتر است. اگر اسامه یک مظنون است جورج بوش را همگان یک متهم می دانند که دستور جنگ را مستقیم صادر کرد. جنگ هایی که وی اغاز کرد در حقیقت همان اتهام هایی را به بار آورد که جنایتکاران نازی به دلیل توسل به آنها اعدام شدند: صدها هزار مرگ، میلیون ها نفر پناهنده و تخریب منازل شهروندان افغان و عراقی. 


در نوشته ای که در وبسایت گرنیکا  از سوی چامسکی در واکنش به مرگ بن لادن منتشر شد، آمده است: کاملا مشخص بود که عملیات کشتن اسامه بن لادن در حقیقت یک سو قصد تمام عیار و یک ترور از پیش برنامه ریزی شده بود. این ماجرا بسیاری از قوانین و قواعد بین المللی را زیر سوال برد. بر اساس شواهد موجود هیچ کس تلاش نکرده است قربانی بدون سلاح را بازداشت کند. این در حالی است که اسامه بن لادن بدون سلاح با هشتاد کماندوی تا سر مسلح و حرفه ای آمریکایی روبه رو بوده و تنها همسر اسامه بن لادن بود که به سمت کماندوها حمله ور شد .

به گزارش خبر آنلاین وی می افزاید: در کشورهایی که گفته می شود به قوانین بین المللی پایبند هستند حدالامکان تلاش می شود به فرد مظنون یا متهم نزدیک شده و او را زنده دستگیر کنند تا در دادگاهی عادلانه در خصوص اتهام های خود پاسخ دهد. من بر کلمه " مظنون" اینجا تاکید دارم. در آوریل سال 2002 میلادی ، رئیس اف بی آی روبرت مولر در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که پس از تحقیق های فراوان این سازمان تنها می تواند ادعا کند که اعتقاد دارد یازدهم سپتامبر در افغانستان برنامه ریزی شده و توسط عواملی در امارات و آلمان هدایت و عملی شده است. آنچه که این افراد در آوریل 2002 ادعا کردند اعتقاد دارند هشت ماه پیش از این تاریخ ذره ای بر آنها عیان نشده بود. طالبان در همان سالها هم پیشنهاد کردند که در شرایطی که مدرک مستدلی علیه اسامه بن لادن برای شرکت در یازدهم سپتامبر ارائه دهید تا ما او را تحویل شما دهیم، کاخ سفید نشین ها از این امر سرباز زدند. البته ما خیلی زود متوجه شدیم که هیچ کس در کاخ سفید اینچنین مدرکی را در اختیار ندارد. باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده حداقل یک بار به صراحت دروغ گفت و آن هم زمانی بود که در سخنان خود به مناسبت مرگ بن لادن تاکید کرد که ما اندکی پس از حادثه یازدهم سپتامبر متوجه شدیم که این ماجرا کار القاعده بوده است.


این تئوریسین معتقد است: آنچه امریکایی ها در پاکستان انجام دادند درست به این می ماند که کماندوهای عراقی بر سقف ملک خصوصی جورج بوش در تگزاس فرود بیایند ، وی را ترور کرده و سپس جسد او را در آتلانتیک رها کنند.بحثی نیست که بی شک جنایت های جورج بوش از اسامه بن لادن بیشتر است. اگر اسامه یک مظنون است جورج بوش را همگان یک متهم می دانند که دستور جنگ را مستقیم صادر کرد. جنگ هایی که وی اغاز کرد در حقیقت همان اتهام هایی را به بار آورد که جنایتکاران نازی به دلیل توسل به آنها اعدام شدند: صدها هزار مرگ، میلیون ها نفر پناهنده و تخریب منازل شهروندان افغان و عراقی. 

علی مطهری:  اگر برای هر مساله بخواهیم نظر رهبری را کشف کنیم، به حیثیت و استقلال مجلس لطمه می خورد

Posted: 08 May 2011 04:47 AM PDT

 جرس: علی مطهری با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان برای طرح سوال از احمدی نژاد منتظر موافقت رهبری هستند گفت: اینکه بخواهیم در هر وظیفه‌ای ابتدا نظر رهبری را کشف کنیم، به حیثیت و استقلال مجلس لطمه می‌زند. 


وی در گفت و گو با شرق، در خصوص نقش نمایندگان می گوید: من معتقدم اگر مجلس نتواند کارهای اساسی انجام دهد نیازی به حضور امثال من نیست. اگر بناست فقط طرح‌ها و لوایح معمولی را که به جایی برنمی خورد تصویب کنیم حضور یا عدم حضور ما در مجلس آنچنان فرقی نمی‌کند، به هر حال یک نفر دکمه را فشار می‌دهد(با خنده) ولی اگر مجلس نهادی باشد که بتواند جلوی انحرافی را در نظام بگیرد و یا رئیس‌جمهور را ملزم به اجرای قانون کند و بتواند به درستی از حقوق مردم دفاع کند ارزش دارد انسان برای آن وقت بگذارد و کاندیدا شود. اگر در برابر برخی موضوعات مهم که باید در مجلس پیگیری شود و وظیفه مجلس است ممانعت‌هایی صورت بگیرد کاندیدا شدن برای اینچنین مجلسی مفهومی ندارد. 



مطهری با انتقاد از انفعال مجلس می افزاید:  طرح سوال از رئیس‌جمهور که ایشان قانون را اجرا نمی‌کند و باید به خاطر این عمل پاسخ‌گوی مجلس باشد و اگر مجلس در قبال این رفتار ساکت باشد فلسفه وجودی خود را از دست می‌دهد. 


وی در ادامه به برداشتهای مختلف از التزام به ولایت فقیه پرداخت و گفت: مشکل در نگاه ما به وظایف و اختیارات نماینده و برداشت ما از التزام به ولایت فقیه است. شاید 90 درصد مجلس موافق این طرح باشد ولی بسیاری از آن‌ها پذیرفته‌اند که تا زمانی که موافقت رهبری نباشد نباید انجام شود، در صورتی که چنین تفکری غلط است. ما باید مستقل تصمیم بگیریم و کار را جلو ببریم، اگر در میانه راه رهبری فرمودند مصلحت نیست، ما هم پیگیری نمی‌کنیم و دستور ایشان را اجرا می‌کنیم. در این صورت، هم به وظیفه خود عمل کرده و در مقابل مردم پاسخ‌گو هستیم و هم از رهبری که لابد مصلحت بالاتری را دید‌ه‌اند اطاعت کرده‌ا‌یم و در واقع دو افتخار برای ما خواهد بود. ولی اینکه بخواهیم در هر وظیفه‌ای ابتدا نظر رهبری را کشف کنیم، به حیثیت و استقلال مجلس لطمه می‌زند. 


مطهری افزود: البته اکنون سوال از رئیس‌جمهور که شامل مقاومت ایشان در برابر حکم حکومتی ابقای آقای مصلحی در وزارت اطلاعات نیز می‌شود بیش از حد نصاب لازم امضا دارد و در زمان مناسب به هیأت رئیسه مجلس تقدیم خواهد شد. اگر این کار زودتر انجام شده بود کار به این جا نمی‌کشید.

نگرانی اصولگرایان از مداخله دولت در انتخابات مجلس

Posted: 08 May 2011 04:29 AM PDT

 جرس: در ادامه تلاش زودرس اصولگرایان برای تصاحب کرسی های مجلس، بادامچیان گفت: 9 نفری كه قرار است احمدی نژاد از بین لیست 13 نفره انتخاب كند در واقع كمک‌كار گروه 3 نفره حداد عادل، ولایتی و عسگراولادی هستند و وظیفه آن‌ها وحدت و پرهیز دولت از دخالت در انتخابات مجلس است. 


به گزارش ایسنا، اسدالله بادامچیان با اشاره به انتشار لیست 13 نفره برای پیگیری اتحاد بین اصول‌گرایان، گفت: انتخاب این افراد به معنای دخالت آن‌ها در انتخابات نیست، بلكه آن‌ها تلاش می‌كنند روابط صحیحی بین دولت، به عنوان مجری انتخابات، حاكم باشد؛ چراكه ممكن است برخی اطرافیان دولت همچون استانداران، فرمانداران و بخشداران دخالت غیرمجاز در انتخابات انجام دهند لذا 9 نفر انتخابی رییس‌جمهور از بین این 13 نفر، قرار است كمک‌كار دولت باشند. 

وی بدون اشاره به تقلب هماهنگ در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دولت و به خصوص نزدیكان احمدی نژاد باید از هرگونه فعالیتی كه شائبه تاثیرگذاری در انتخابات مجلس نهم را داشته باشد، پرهیز نمایند. 


بادامچیان اظهار كرد: پرهیز دولت از هرگونه تاثیرگذاری در انتخابات مجلس نباید همراه با دعوا و اختلاف باشد. آن‌ها باید با همراهی و با همفكری و با دقت بر این‌كه كسی خارج از محدوده وظایفش عمل نكند در انتخابات آینده وارد شوند. 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گردهمایی پیشین جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری، گفت: این نوع گردهمایی‌ها و فعالیت‌های انتخاباتی در راستای ایجاد وحدت بین اصولگرایان و نزدیكی بیشتر اصولگرایان است كه در همین راستا 9 نفری كه قرار است از بین 13 نفر انتخاب شوند در جهت هر چه صحیح‌تر برگزار شدن انتخابات فعالیت می‌كنند. 

وی گفت: بعد از بررسی لایحه بودجه در مجلس و با نزدیک‌تر شدن به موعد انتخابات، فعالیت‌های انتخاباتی سامان خواهد یافت و شاهد تحركات بیشتری در بین اصول‌گرایان خواهیم بود.

شورای نگهبان: برخی بند‌های لایحه بودجه با شرع و قانون اساسی مغایر است

Posted: 08 May 2011 04:29 AM PDT

 جرس: سخنگوی شورای نگهبان از بررسی بند‌هایی از لایحه بودجه به صورت غیررسمی در شورای نگهبان خبر داد و گفت: ایرادات برخی از بند‌های این لایحه مربوط به عدم رعایت اصول 52، 53 و 138 قانون اساسی است که مراتب به مجلس شورای اسلامی اعلام شد.


به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی اظهارکرد: طی هفته گذشته و امروز بسیاری از بندهای لایحه بودجه به صورت غیررسمی در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بخشی از ایرادات چهارشنبه و بخشی دیگر، امروز به مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

وی با یادآوری این که مجلس هم‌زمان در حال رفع ایرادات ارسالی از سوی شورای نگهبان در خصوص لایحه بودجه است، خاطرنشان کرد: ایرادات برخی بند‌های مورد بررسی در لایحه بودجه، مغایرت با اصول 52، 53 و 138 قانون اساسی است و برخی نیز با موازین شرع مغایرت دارد.

کدخدایی گفت: شورای نگهبان ایرادات نهایی را پس از دریافت اصل لایحه و بررسی در شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد کرد.

مهدی طائب: احمدی نژاد کفاره بدهد

Posted: 08 May 2011 04:08 AM PDT

جرس: رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار از احمدی نژاد خواست راجع به اینکه مدتی در هیات دولت حضور پیدا نکرد توضیح دهد.


مهدی طائب رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار  از حامیان افراطی دولت احمدی نژاد در گفت وگو با خبرآنلاین گفت: نه تنها رییس قوه مجریه، بلکه همه سران قوا باید به وظیفه ی که دارند عمل کنند.
 

طائب با ادعای اینکه بر اساس قانون اساسی احکام رهبری قانونی است ادامه داد: پس چنانچه رهبری حکمی صادر کردند بر تمامی مسئولین و مردم واجب الاطاعه و نصب العین است. بنابراین اگر احیانا در برابر حکم ولی فقیه موضع گرفته شود و این موضع به مخالفت انجامید باید کفاره داده شود. چرا که حنث قسم کرده و تا قیامت بر گردن وی است که کفاره آن را پرداخت کند و در این مسئله فرقی نمی کند کدام یک از قوا مصداق هستند.

وی تصریح کرد: چنانچه عدم حضور آقای احمدی نژاد در هیات دولت به خاطر مخالفت با حکم ولی فقیه بود، بر گردن ایشان است که کفاره آن را بدهد ولی چون رسما از سوی ایشان دلیلی برای عدم حضور یک هفته ای اش در دولت نشنیدیم نمی توانیم قضاوت کنیم.


طائب ادامه داد: ما روی حدس، گمان و شایعات صحبت می کنیم. البته اگر ایشان فرصتی پیدا کنند و مطالب مرا ببینند به عنوان دوستار و خیرخواه، از ایشان می خواهم که بگویند به چه دلیل بیرون نیامدند.

طائب گفت: چون هنوز ایشان سخنی در مورد عدم حضورشان در هیات دولت بیان نداشته نمی توانم بگویم که آیا نیامدن ایشان در مخالفت با حکم آقا بود یا در اعتراض یا هر چیز دیگر و خلاف شرع انجام داده است. خود ایشان باید بگویند که آیا اعتراض بوده یا عدم تمکین یا دلیل دیگری داشته است.

وی ادامه داد: چنانچه عدم حضورشان اعتراض به حکم ولی فقیه بود، کفاره ندارد ولی حکم دیگری دارد. ایشان باید بین خود و خدا نشسته و بدانند که اگر اعتراض دارند از شرایط ایمان فاصله گرفته اند. چون خدا می فرماید «قسم به خدا که این ها مومن محسوب نمی شوند. تو را حاکم قرار دهند و آنچه که تو می گویی هیچ احساس تکلیفی نکنند».

وی مدعی شد: معنای اینکه ولایت فقیه را قبول دارم این است که ولایت فقیه جای معصوم قرار گرفته است و احکام وی مورد اجماع همه مجتهدین است. خدا می گوید وقتی حکم صادر شد نباید نگرانی داشته باشی، چه برسد به اینکه نگرانی خود را اعلام کنیم.

طائب ادامه داد:  رهبری چه در امور پرورشی، تربیتی و تعلیمی مانند یک استاد، معلم دست جامعه را به خوبی گرفته است و پله پله ارتقاء شعور، آگاهی و بصیرت را طی می کند. به خاطر همین ایشان مانند همیشه مصالح اسلام، نظام و مردم را تبیین کرده و مسئولین نیز باید بر این مسیر گام بردارند.

ناجا: مردم رمالان را به پليس معرفی كنند

Posted: 08 May 2011 04:08 AM PDT

 جرس: بدنبال جن گیری و دستگیری رمالهای وابسته به دولت،معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا از مردم خواست رمالان را به نیروهای پلیس معرفی کنند.


به گزارش ایسنا،  وی اظهار داشت:  علی رغم هشدارهایی که توسط پلیس به مردم داده شده است، متاسفانه هنوز هم کلاهبرداری به شیوه رمالی در کشور رواج دارد. 

سرهنگ عبدالله‌قاسمی اظهار کرد: کلاهبرداران با شیوه‌های متفاوت و سوء استفاده از اعتقادات مذهبی و مشکلات مردم و با کمک ایادی خود که بیشتر در محافل زنانه حضور می‌یابند، اعتماد افراد ساده‌لوح را به خود جلب کرده و در نهایت از آنان کلاهبرداری می‌کنند. 

وی نگفت علت جذب دولتمردان به فال بین ها و غیب گوها چیست.

قاسمی اضافه کرد: متاسفانه افرادی که به شیوه رمالی فریب کلاهبرداران می‌خورند به جز خسارت مالی که به آنان وارد می‌شود مورد سوء‌استفاده‌های دیگری همچون تهیه فیلم‌های غیراخلاقی و غیره نیز قرار می‌گیرند که برخی از این خسارات قابل بازگشت نیست. 

قاسمی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده افرادی که اقدام به رمالی می‌کنند، موضوع را به پلیس گزارش دهند.