جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


پیدا کردن قبر دست جمعی خارج از شهردر سوریه

Posted: 17 May 2011 08:34 AM PDT

معاون سیاسی دفتر احمدی نژاد: گروهی قصد دارند به دست حزب‌اللهی‌ها، حساب دولت احمدی‌نژاد را برسند

Posted: 17 May 2011 06:11 AM PDT

جــرس: در حالیکه موج حملات اصولگرایان و حامیانِ رهبر جمهوری اسلامی به نزدیکان رئیس دولت تحت عنوان "جریان انحرافی" کماکان ادامه دارد، معاون سیاسی دفتر رییس‌ دولت نیز، طرف مقابل را "جریان انحرافی" خوانده و گفته است "مهم‌ترین دستور کار جریان انحرافی در مقطع کنونی، تشدید توهم بعضی ارزش‌گرایان درباره وجود یک جریان انحرافی درون دولت است تا به زعم خود به دست حزب‌اللهی‌ها حساب دولت احمدی‌نژاد را برسند."


وی اصولگرایان را متهم کرد که "جریان مذکور با تشکیل، تجهیز و توجیه تیم‌های حرفه‌ای، به دروغ‌پردازی، تخریب و فضاسازی روزانه علیه بعضی نزدیکان احمدی‌نژاد مشغول شد و همزمان، با توزیع بولتن‌های حاوی جعلیات تحریک‌آمیز و رایزنی‌های حضوری، به مخدوش کردن تصویر وی در نزد برخی خواص سیاسی و مذهبی پرداخت تا خواص را برای ایفای نقش در مرحله تکفیر احمدی‌نژاد و یارانش آماده سازند. "


محمد‌جعفر بهداد در یادداشتی تحت عنوان "جریان انحرافی"، که در پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شده، مدعی شده است:
"یک جریان خطرناک و انحرافی در طول دو دهه گذشته در برخی ساختارهای حاکمیتی کشور نفوذ کرده و همواره در جهت استحاله نظام کوشیده است. مبارزه با این جریان به علت نمایش ارادتمندی هسته اصلی آن نسبت به نظام و رهبری و نیز نفوذ شبکه‌ای آن‌ها در ساختارهای حاکمیتی بسیار دشواراست، اما این جریان پیچیده، پس از حماسه آفرینی مردم در روی کار آوردن احمدی‌نژاد، ابتدا دچار رکود، سردرگمی و ریزش نیرو شد، اما با گذشت زمان توانست شبکه خود را ازحیث ساختار وانگیزه، بازسازی کند. مردم ایران در حالی با انتخاب احمدی‌نژاد این گروه را در رسیدن به مقاصد خود با پریشانی و دشواری روبه‌رو کردند که عناصر سیاسی، رسانه‌ای و اجتماعی آن ماه‌ها قبل از انتخابات، تمام ترفند‌ها و تدابیر لازم را برای روی کارآوردن کاندیدای مطلوب خود و جلوگیری از پیروزی احمدی‌نژاد به کار بسته بودند، اما به لطف خداوند و هوشیاری مردم، ناکام ماندند و ملت ایران شکست سنگینی را به هسته مرکزی این جریان و عوامل آنها تحمیل کرد. "


این مقام ارشد دولت همچنین ادعا کرد "یک واقعیت تلخ وجود دارد که برخی از اعضای هسته مرکزی این جریان از اواسط دهه شصت به تغییر نظام از طریق دامن زدن به خط کشی‌های سیاسی میان نخبگان، ایجاد تقابل فرهنگی و مذهبی بین مردم، افزایش نارضایتی و بدبینی اکثریت جامعه نسبت به نظام تمایل پیدا کرده بودند، اما به علت درایت امام و رهبری و همراهی هوشمندانه مردم با نظام در مقاطع حساس، گروه مذکور در بیشتر پروژه‌های خود شکست خورد. این جریان پس از رحلت امام و از نخستین روزهای زعامت آیت‌الله خامنه‌ای، کار نفوذ، یارگیری و شبکه‌سازی را آغاز کرد و در میان مدت توانست با گسترش دامنه نفوذ و افزایش دسترسی‌های خود، مدیریت پنهان و غیرمستقیم برخی مراکز مهم را در دست بگیرد، اما همواره در درون نظام شناسایی و به‌طور نامحسوس مدیریت شدند، به گونه‌ای که نتوانستند به بسیاری از اهداف مطلوب خود دست پیدا کنند. "


بهداد همچنین معتقد است "جریان مزبور، اما پس از پیروزی قاطع احمدی‌نژاد و حمایت‌های مؤکد رهبری از وی، ضمن نوعی تقسیم کار میان عناصر سیاسی و رسانه‌ای خود، سناریوی پیچیده‌ای را آغاز کردند تا در گام نخست حامی احمدی‌نژاد جلوه کنند و آنگاه در مقام دلسوزی برای دولت و نظام، روندی را در پیش بگیرند که بتدریج رییس‌جمهور را تخریب و تضعیف نمایند، اما ویژگی‌هایی نظیر دینمداری، انقلابی بودن، ساده زیستی، پاکدستی، داشتن اقتدارمدیریتی، پرکاری و فراجناحی بودن رییس‌جمهور، تخریب مستقیم وی را عملاً ناممکن ساخت و در نتیجه جریان یاد شده را به این فکر انداخت تا با داستان سرایی و پرونده‌سازی علیه اصلی‌ترین یاران و همراهان رییس‌جمهور، به تخریب و توهین غیرمستقیم به احمدی‌نژاد بپردازند. جریان مذکور در این مرحله با تشکیل، تجهیز و توجیه تیم‌های حرفه‌ای، به دروغ‌پردازی، تخریب و فضاسازی روزانه علیه بعضی نزدیکان دکتر احمدی‌نژاد مشغول شد و همزمان، با توزیع بولتن‌های حاوی جعلیات تحریک‌آمیز و رایزنی‌های حضوری، به مخدوش کردن تصویر رییس‌جمهور مؤمن و انقلابی در نزد برخی خواص سیاسی و مذهبی پرداخت تا طبق سناریوی خود، خواص را برای ایفای نقش در مرحله تکفیر احمدی‌نژاد و یارانش آماده سازند. "


این چهرۀ نزدیک به رئیس دولت، بدون اشاره به رانت خواری ها و فساد گستردۀ حلقه های نزدیک به دولت و برخی مقامات ارشد کابینه، طرف روبرو را متهم ساخته و می گوید "دو مشخصه اصلی و برجسته جریان مزبور، ویژه خواری مالی و اقتصادی و نیز زورگویی فکری و فرهنگی به جامعه است. این جریان در حالی که از نفوذ شبکه‌ای برای رانت خواری‌های گسترده مالی، تجاری، صنعتی، ترابری و... استفاده می‌کند، پرونده‌های فساد اقتصادی عوامل خود را با انواع ترفندها «راکد» می‌کند. .. این گروه، درواقع از مقاومت و مقابله احمدی‌نژاد با ویژه‌خواری‌های اقتصادی و ناراضی‌تراشی علیه نظام عصبانی است، اما ضمن کتمان این واقعیت، با فریبکاری و فضاسازی، به تحریک برخی خواص و کشاندن آنها به عرصه مقابله مستقیم و غیرمستقیم با دولت مردمی، مکتبی و پرتوفیق روی آورده است... مهم‌ترین دستور کار جریان انحرافی در مقطع کنونی، تشدید توهم بعضی ارزش‌گرایان درباره وجود یک جریان انحرافی درون دولت است تا به زعم خود به دست حزب‌اللهی‌ها حساب دولت احمدی‌نژاد را برسند. اینان ابتدا از جریان انحرافی درون جبهه اصولگرایی سخن گفتند، مدتی بعد این جریان انحرافی را به دولت نسبت دادند و گام بعدی‌شان، منحرف خواندن شخص رییس‌جمهور است که البته در صورت ورود به فاز نهایی خسارت و شکست بزرگ و سرنوشت‌سازی را برای خود رقم خواهند زد. "


گفتنی است بعد از سکوتِ طیف دولتی ها که در جریان چالش های اخیر، به "جریان انحرافی" نامگذاری شده اند، چند تن از آنان مجددا وارد صحنه شده و طی اظهاراتِ جداگانه در حمایت از موضع دولت، چالش های اخیر را "قصد تخریب" نزدیکانِ رئیس دولت ذکر کرده و دلیل آنرا نیز "عبور دولت از خط قرمز بعضی ها و تهدید منافع آنها" خواندند.


از جمله، حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی نژاد، در پاسخ به این سوال که "به نظر می رسد برخی در رسانه ها به دنبال تخریب چهره رییس دفتر رییس جمهور و معاون اجرایی وی هستند"، مدعی شد: الان برای من اثبات شده که وقتی جوسازی ها و تهمت زنی ها زیاد می شود همیشه باطل جای حق را گرفته است... شاید در خط قرمزشان وارد شدیم و منافعشان را در ریاست جمهوری تهدید کرده ایم."


گفتنی است امروز سایت «فاش نیوز»، نزدیک به محمدحسین صفارهرندی، از تیم احمدی‌نژاد با عنوان "کودتاچیانی" نام برد که تلاش می‌کنند مراکزی دیگر همچون «بنیاد شهید» را به تصرف خود درآورند.


سایت مذکور به خانواده‌های قربانیان جنگ هشت ساله عراق علیه ایران هشدار داد که مراقب تصرف «بنیاد شهید» از سوی "باند کودتاگر نفوذ کرده در بالا‌ترین سطوح دولت" باشند، "باندی انحرافی و کودتاگر که برای تسویه کامل نیروهای ولایی و ارزشی، قصد دارد مسعود زریبافان را از ریاست این بنیاد برکنار کند."


این برای نخستین‌بار است یک سایت نزدیک به رهبری، از تیم محمود احمدی‌نژاد با عنوان "کودتاچی" یاد می‌کند و نام می برد.


روزنامه «جوان» وابسته به سپاه نیز نوشته است تیم احمدی‌نژاد اعتقاد دارد که "پایگاه اجتماعی امت حزب‌الله حدود ۳ الی ۴ میلیون و پایگاه فتنه‌گران ۱۴ میلیون است و براساس این اعتقاد به دنبال ثبت تعارض با حاکمیت است."

 


 

اعلام خطر مراجع وعلما: بودجه دولتی برای حوزه ها خطرناک است

Posted: 17 May 2011 05:50 AM PDT

 جرس: در حالی که بسیاری از مراجع و علما نسبت به خدشه دار شدن استقلال حوزه های علمیه هشدار داده اند، عضو شورای عالی حوزه تصریح کرد هر چند شرایط دولت فعلی برای كمك به حوزه خوب است و نظام وظیفه دارد به حوزه كمك كند، اما نباید وابسته به دولت و مجلس شد.


به گزارش ایسنا،  سیدمحمد غروی طی سخنانی در جمع اساتید، فضلا و مدیران حوزوی استان گفت: نباید انتظار داشت كه حقوق و مزایای اساتید و مدیران حوزه همانند اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به تامین بودجه حوزه‌ها اظهار داشت: هرگز حوزه‌های علمیه را نباید با دانشگاه‌ها مقایسه كرد، زیرا افتخار می‌كنیم كه از بودجه دولتی استفاده نمی‌كنیم و مستقل هستیم و آنچه اهمیت دارد، استقلال حوزه است كه مورد تاكید رهبری و مراجع است.

غروی بیان داشت: بزرگان و مراجع نسبت به وابستگی حوزه به دولت و استفاده از بودجه‌های ملی و فرهنگی اعلام خطر كرده‌اند و تأكید دارند این بودجه‌ها برای استقلال حوزه خطرناك است.


وی گفت: مدارس و حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها نباید به بودجه دولتی و ملی وابسته باشند، بلكه باید با رایزنی و تعامل مستقیم با مردم مومن و متعهد، سنت حسنه وجوهات و خیرات برای حوزه‌ها را تقویت و گسترش دهند.

عضو شورای عالی حوزه ادامه داد: فرهنگ سازی در زمینه تقویت و گسترش وجوهات و خیرات برای مخارج مدارس علمیه از اهمیت خاصی برخوردار است، گرچه حكومت اسلامی و دولت و نظام وظیفه دارند به حوزه‌ها كمك كنند، ولی نباید وابسته به دولت و مجلس شد و حوزه باید روی پای خود بایستد.


وی بدون اشاره به اختلافات جاری و اظهارات ضدروحانیت برخی حامیان دولت عنوان كرد: شرایط در این دولت خوب است، ولی این تفكر و عقیده معلوم نیست در دولت‌های آینده وجود داشته باشد، هر چند شرایط و نگاه مثبتی كه امروز در دولت نسبت به حوزه‌ها وجود دارد، موجب شده حوزه تكانی بخورد، ولی نباید وابسته شود.

غروی تاكید كرد: مدیران و مسئولین حوزه‌های علمیه خواهران و برادارن نباید به گونه‌ای در میان مردم عمل كنند كه مردم به این پندار برسند كه روحانیت و حوزه از طریق بودجه دولتی اداره می‌شوند، بنابراین نیازی به وجوهات و خیرات مردم ندارد.

وی تصریح كرد: این وجوهات و خیرات بركات فراوانی برای حوزه‌ها داشته و نباید از كمك‌های مردمی برای ساخت و تعالی حوزه اجتناب نمود.

 

 

چراغ سبز رهبری به مجلس در مورد احمدی نژاد

Posted: 17 May 2011 04:49 AM PDT

 

 

جرس: در ملاقات اخیر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی و در پاسخ به شکایت ها و گلایه های وی از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور منصوب رهبری در نقض قانون اساسی، تخلفات مکرر و بی اعتنائی به مصوبات مجلس، آقای خامنه ای گفته است: "من دیگر دخالت نمی کنم و مجلس اگر کاری را صلاح می داند خودش می داند"؛ و بدین صورت از ادامۀ حمایت سنگین چند ساله از احمدی نژاد خودداری کرده است.

اظهارات اخیر احمد توکلی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس که از فاز جدید برخورد مجلس با دولت پس از پایان تعطیلات آن خبر داده بود حکایت از عملیاتی کردن سیاست جدید  ابلاغ شده رهبری در این گفتگو می کند

پشتوانه عمیق  کارشناسی تصمیمات دولت احمدی نژاد

Posted: 17 May 2011 04:49 AM PDT

 

 

 

جرس: عباس غفاری که در زمرۀ جن گیران و رمالان مرتبط با دولت بوده و اکنون در بازداشت بسر می برد ادعا کرده است پیشنهاد ادغام دانشگاههای علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی را او به دولت داده بوده است.

ادغام این دو دانشگاه سال گذشته بصورت ناگهانی وبدون هیچ پیش زمینه و یا کار کارشناسی و یک شبه انجام شد و روسای دو دانشگاه تا شب قبل از اجرا از چنین طرحی بی اطلاع بودند.


عباس غفاری نزدیک به شصت سال دارد و از پیش از انقلاب ادعای رمالی و جن گیری داشته است و در همان زمان با برخی مقامات دربار ارتباط داشته است.


وی پس از انقلاب نیز تلاش می کرده است با مقامات دولتی ارتباط برقرار کند اما هرگز نتوانسته بود در کار خود موفق شود تا اینکه در دولت محمود احمدی نژاد به هدف خود دست یافته و از طریق دولت نظرات ویژه خود را پیش می برده است.


گفته می شود وی اکنون با عبدالله رمضان زاده در بند دوی الف زندان اوین که مربوط به سپاه پاسداران است هم سلول می باشد. شنیده شده است که اخیراً بهزاد نبوی را نیز به این سلول منتقل کرده اند. ظاهراً این اقدام مسئولان زندان به منظور شکنجۀ روحی رمضان زاده و نبوی و سلب آسایش آنها انجام شده است.

 

میرحسین موسوی - که بیش از سه ماه است در حبس خانگی بسر می برد - مدتها قبل درباره ابتنای تصمیمات دولت احمدی نژاد به رمالی و خرافات هشدار داده بود، اما رهبری بجای تحقیق در این باره، سنگین ترین حمایت را در دوران زمامداریش از دولت منصوب خود بعمل آورده بود
 

رهبر جمهوری اسلامی: وضع فعلی عدالت در جامعه مطلقاً راضی‌كننده نیست

Posted: 17 May 2011 04:45 AM PDT

جــرس: در حالی که احمدی نژاد ادعای ریاست دولت "عدالت محور" را دارد، رهبر جمهوری اسلامی با بیان اینکه "وضع فعلی عدالت در جامعه مطلقاً راضی‌كننده نیست"، اظهار عقیده کرد "در دستیابی به نظریه اسلامی عدالت، باید از التقاط و هرگونه مونتاژ نظریه های دیگر بشدت پرهیز كرد."


به گزارش فارس، آقای خامنه ای در دومین نشست «اندیشه های راهبردی در جمهوری اسلامی» که صبح سه شنبه ٢٧ اردیبهشت با "موضوع عدالت " و حضور گروهی از حوزویان و دانشگاهیان برگزار شد، با تأكید بر ضرورت تلاش جدی و تضارب آرای اندیشمندان و متفكران برای دستیابی به نظریه اسلامی ناب در باب عدالت، كارهای انجام شده برای تحقق عدالت اجتماعی را در سه دهه اخیر خوب ارزیابی كرده، اما افزود: وضع فعلی، مطلقاً راضی كننده نیست چرا كه نظام اسلامی به دنبال اجرای حداكثر عدالت و تحقق كامل عدالت به مفهوم یك ارزش مطلق و همگانی است.


بر اساس این گزارش، رهبر جمهوری اسلامی بعد از سخنان ده تن از شرکت کنندگان در این هم اندیشی راهبردی، مطالب مطرح شده در این هم اندیشی را "پرمغز و مفید" دانست و عدالت را دغدغه همیشگی بشر ذکر کرد و با اشاره به ورود متفكران و اندیشمندان تاریخ بشر به این مقوله خاطرنشان ساخت: "بررسی دقیق نشان می دهد كه با وجود نظریه پردازی های مختلف اندیشمندان در مبحث عدالت، نقش ادیان الهی در این مقوله، بی نظیر و استثنایی بوده است."


رهبر جمهوری اسلامی، در تبیین تفاوت عدالت در "نگاه ادیان و مكاتب بشری " خاطرنشان كرد: انبیاء علاوه بر تبیین عدالت، برای تحقق آن، عملاً با طاغوتها و ستمگران وارد پیكار می شدند و در معارضه ظالم و مظلوم، همیشه در جبهه مظلومان بوده اند اما نظریه پردازان فقط در حد حرف و كلام به "عدالت " پرداخته اند.


آقای خامنه ای عدالت را "سرلوحه دغدغه های همیشگی نظام اسلامی" دانست و با اشاره به كارهایی كه پس از انقلاب انجام شده افزود: این كارهای خوب، راضی كننده نیست چرا كه ما براساس نگاه اسلامی، تحقق كامل عدالت و محو هرگونه ظلم را هدف قرار داده ایم كه برای پر كردن فاصله وسیع وضع موجود و تحقق عدالت اجتماعی، باید تلاش مستمر، جدی و همه جانبه انجام داد.


وی در تبیین بیشتر اهداف برگزاری این نشست درباره عدالت افزود: برای كاهش فاصله كنونی تا تحقق حداكثری عدالت، باید به روشها و راهكارهای جدید و مؤثر دست پیدا كنیم كه این مسئله نیز به هم اندیشی متفكران نیاز دارد.


رهبر جمهوری اسلامی، دوران آزمون و خطا را در مقوله عدالت، دورانی سپری شده دانست و تأكید كرد: در سه دهه اخیر در موارد زیادی، در باب عدالت بصورت آزمون و خطا عمل كرده ایم اما از این پس باید، براساس تعاریف و روشهای متقن حركت كنیم. .. هدف ما رسیدن به نظریه اسلامی ناب و خالص در باب عدالت است كه برای دستیابی به این هدف بسیار مهم، باید با نگاه متجددانه و نوآورانه، به منابع اسلامی رجوع كنیم و با استفاده از متدها و فنون خاص این كار، نظریه اسلامی خالص را در مقوله عدالت استخراج كنیم.


وی در همین زمینه تأكید كرد: در دستیابی به نظریه اسلامی عدالت، باید از التقاط و هرگونه مونتاژ نظریه های دیگر بشدت پرهیز كرد و با مراجعه به منابع اصیل اسلامی، این نظریه را استخراج نمود. "


آقای خامنه ای توجه مجلس و شورای نگهبان را به مقوله عدالت در هر نوع قانون گذاری، از كارهای ضروری برشمرد و افزود: در عرصه عمل باید برای اجرای عدالت اجتماعی كارهای فراوان انجام شود.

وی در پایان سخنانش، اعتقاد به مبدأ و معاد را در مسئله عدالت، دارای نقشی اساسی خواند و افزود: نمی توان در جامعه ای كه اعتقاد به مبدأ و معاد وجود ندارد، عدالت حقیقی را مستقر كرد.


اولین نشست اندیشه های راهبردی در جمهوری اسلامی، آذر ماه سال گذشته با موضوع الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت برگزار شده بود.
 

واکنش رئیس دیوان عدالت اداری به احمدی نژاد: چرا در جامعه ناامنی و برای علما نگرانی ایجاد می کنید

Posted: 17 May 2011 03:34 AM PDT

جــرس: رئیس دیوان عدالت اداری در واکنش به سخنان اخیر محمود احمدی نژاد گفت " می‌گویند در کشور بن‌بستی نداریم و هرگاه لازم باشد ولی فقیه قفل‌ها را باز می‌کند. ما نباید کاری کنیم که کاری قفل شود تا رهبری وارد شود و مشکل را برطرف نماید. چرا باید حرکاتی انجام دهیم و کار را به جایی برسانیم که برای مردم ایجاد نگرانی شود، در جامعه ناامنی و در مسئولین و علما دلخوری و نگرانی به وجود آید."


این مقام قضایی همچنین تاکید کرد "ما الحمدالله در مقام گفتار نیکو سخن می‌گوئیم اما در عمل باید ببینیم چه کاره هستیم آیا عمل و گفتار ما یکسان است؟ داعیه پیروی از خدا و امام زمان داشتن و نام امام زمان را دائم به زبان آوردن ملاک نیست بلکه حمایت و پیروی از ولایت فقیه را مردم باید در عمل ببینند. "


به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی دیوان اظهار داشت: انتظاری که مردم از مسئولان نظام جمهوری اسلامی دارند با بقیه نظام‌ها متفاوت است چون در نظام‌های لیبرالیستی و سوسیالیستی کاری به خدا و اعتقادات دینی ندارند و راه و روش آنها به گونه دیگر است اما در نظام اسلامی مردم انتظار دارند مسئولین امر گفتار توأم با عمل داشته باشند.


وی در واکنش به اظهاراتِ تلویزیونیِ محمود احمدی نژاد گفت: "می‌گویند در کشور بن‌بستی نداریم و هرگاه لازم باشد ولی فقیه قفل‌ها را باز می‌کند ما نباید کاری کنیم که کاری قفل شود تا رهبری وارد شوند و مشکل را برطرف نمایند چرا باید حرکاتی انجام دهیم و کار را به جایی برسانیم که برای مردم ایجاد نگرانی شود، در جامعه ناامنی و در مسئولین و علما دلخوری و نگرانی به وجود آید. ما الحمدالله در مقام گفتار نیکو سخن می‌گوئیم اما در عمل باید ببینیم چه کاره هستیم آیا عمل و گفتار ما یکسان است؟"


رئیس دیوان عدالت اداری یادآور شد: اگر بخواهیم جامعه‌ای رو به کمال و سعادت داشته باشیم و کشور از لحاظ معنوی و مادی پیشرفت کند باید ملاک را قانون قرار دهیم، چرا کاملا به قانون عمل نمی‌کنیم؟‌ چرا به صورت‌های مختلف سعی می‌کنیم از اجرای قانون شانه خالی کنیم.


وی گفت: متاسفانه در سطح جامعه در مسأله روابط زن و مرد گاهی صحنه‌های بسیار نامناسب با شأن نظام جمهوری اسلامی دیده می‌شود و نمونه‌ای از آن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب گزارش شده است که بر این اساس وضعیت حجاب بسیار اسف‌بار بوده و صحنه‌هایی را هم از طریق صدا و سیما شاهد بودیم.


وی ادامه داد: دولتی که داعیه اسلامیت دارد و مدعی عدالت و قانون است چگونه به خود اجازه می‌دهد به گونه‌ای زمینه فراهم شود که خانمی در نمایشگاه بدون روسری تردد نماید، آیا این گوشه‌ای از توطئه‌های دشمن نیست که در نمایشگاه فرهنگی، بین‌المللی چنین حرکاتی صورت گیرد و اینگونه دهن‌کجی به ارزش‌های دینی شود و مسئولین ذیربط عکس‌العملی از خود نشان ندهند؟


منتظری افزود: دست‌اندرکارانی که وظیفه دارند با این ناهنجاری‌ها برخورد کنند آنچنان بی‌توجه هستند که افرادی توانسته‌اند این صحنه‌‌ها را به وجود بیاورند. در مجموعه‌ای که از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در آن حضور دارند و جایی که می‌توانیم صحنه‌های قرآنی و معنوی و نمادهای نظام اسلامی را نشان بدهیم اینگونه دهن‌کجی به اسلام و نظام دینی می‌شود و این بی‌توجهی‌ها قابل قبول نیست و اکثریت جامعه از آن رنج می‌برند.


وی گفت: آیا مجموعه‌ای که مسئولیت این نمایشگاه را داشته نباید در پیشگاه خداوند پاسخ‌گو باشد. مسئولین امر در این امور چگونه جواب خداوند و امام عصر، خانواده مشهدا را می‌دهند امیدواریم همه ما آنگونه‌ای که سخن می‌گوئیم عمل کنیم.


گفتنی است اظهارات این مقام قضایی در حالی می باشد که دولت و مقامات ارشد آن، خود طرح "مبارزه و برخورد با بدحجابی" را به نهادها و اماکن ابلاغ کرده و از حامیان سخت گیری و اِعمال محدودیت برای جوانان و زنان هستند.
 

بازداشت مجدد تقی رحمانی، فعال ملی مذهبی

Posted: 17 May 2011 03:13 AM PDT

جــرس: به گزارش منابع خبری، تقی رحمانی، فعال ملی- مذهبی و مشاور مهدی کروبی، مجددا بازداشت شد.


به گزارش «میزان خبر»، این فعال ملی مذهبی که تنها دو روز پیش و بعد از سپری کردن حدود دو ماه زندان بازداشت شده بود، امروز سه شنبه ٢٧ اردیبهشت ماه بازداشت شد.


بنا بر این گزارش، این پژوهشگر که صبح امروز به دادسرای امنیت مستقر در زندان اوین احضار شده بود، دیگر به منزل مراجعه نکرده است.


بر همین اساس، کمپین بین المللی حقوق بشری ایران، به نقل از یکی از دوستان رحمانی درباره بازداشت مجدد وی گزارش داده است: "درحالیکه تنها دو روز از آزادی آقای رحمانی به قید وثیقه گذشته بود ، یک فرد ناشناس طی تماس تلفنی با آقای رحمانی از وی خواست که برای امضا صورت جلسه آزادی اش به زندان اوین مراجعه کند. در پی این تماس ساعت ۱۰ صبح امروز آقای رحمانی نیز همراه وکیلش به دادسرای اوین مراجعه کرده است.» این درحالی است که برخی گمانه زنی ها حاکی از است که بین نیروهای امنیتی در خصوص آزادی و یا زندانی کردن آقای رحمانی اختلاف نظر وجود دارد و این احتمال وجود دارد که با آزاد کردن وی از سوی وزارت اطلاعات یکی دیگر از نهادهای اطلاعاتی-امنیتی به بازداشت او اقدام کرده باشد.


منبع یاد شده همچنین به کمپین گفت: "به وکیل آقای رحمانی اجازه ورود به دادسرا را نداده اند و آقای رحمانی به تنهایی وارد دادسرای اوین شده اند. با گذشت چندین ساعت از ورود آقای رحمانی به داخل دادسرای اوین همچنان از وی خبری نشده است و فقط سربازهای مقابل دادسرای اوین پس از چند ساعت به وکیل ایشان گفته اند که منتظر نمانید، تقی رحمانی بازداشت شده است."


وی افزود: "تا کنون نیز هیچ خبری از آقای رحمانی در دست نیست. و همچنان نهادی که ایشان را به دادسرای اوین احضار و ظاهرا بازداشت کرده است و علت بازداشت مجدد آقای رحمانی تنها با گذشت دو روز از آزادی ایشان، نامشخص است."


گفتنی است تقی رحمانی ۲۵ اردیبهشت ماه با تودیع وثیقه یک صدو پنجاه میلیون تومانی پس از بیش از سه ماه زندان آزاد شد. او در ۲۰ بهمن ۸۹ با حمله نیروهای امنیتی به خانه اش بازداشت شده بود. وی از فعالان سیاسی است که سابقه نزدیک به ۱۵ سال زندان را به صورت منفصل طی دهه های گذشته با خود به همراه دارد. همسر وی نرگس محمدی نیز که از فعالان برجسته حقوق بشر به شمار می رود طی سالهای گذشته بارها به دلیل فعالیت های حقوق بشری خود بازداشت شده است.‏


نرگس محمدی پس از بازداشت همسرش در بهمن ماه به کمپین در خصوص وضعیت همسرش گفت " من فعالیت های حقوق بشری داشته ام که با من برخورد شده و الان منتظر حکمم هستم . اما تقی رحمانی ۱۵ سال متحمل حبس بوده است. دهه ۶۰ با ویژگی خاص زندان آن دوره را گذارنده است و فشارها وشکنجه های جسمی و روحی بسیاری را متحمل شده است اما واقعیت این است هر بار که اززندان آزاد شده برای تحقق آزادی بیان ، دموکراسی و حقوق بشر به شیوه کاملا مسالمت آمیز و مبتنی بر گفتگو راهش را ادامه داده است و بارها بازداشت شده است . این پنجمین باری است که تقی بازداشت شده است . در بازداشت های گذشته او سلول های انفردای طولانی مدتی را تحمل کرده است . سال ۷۹ که بازداشت شد هفت ماه پی در پی در سلول انفردای بود، حتی در سه ماه اول در سلولش کتاب قران هم نداشته است تنها کتابی که همیشه در بندها است. تقی در سلولی به اندازه قد خودش و به اندازه باز کردن دو دست هفت ماه گذراند. من یادم است وقتی پس از ۷ ماه به ملاقات او رفتم او را نشناختم حتی مادرش هم او را نشناخت چون جسمش به شدت فرسوده شده بود. در بازداشت بعدی چهار ماه شبیه همان سلول را تحمل کرد."


 

آیت‌الله صافی گلپایگانی: فعالیت در مطبوعات و رسانه کار دشواری است

Posted: 17 May 2011 03:49 AM PDT

 جرس: آیت‌الله صافی گلپایگانی بر لزوم تلاش رسانه‌ها برای نهادینه کردن اخلاق در جامعه و پرهیز از انتشار مطالبی که به آن یقین ندارند، تاکید کرد.


به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار مدیرمسئول و اعضای هیات تحریریه روزنامه فرهنگ آشتی با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها در جامعه اظهار کرد: اصحاب قلم، رسانه و مطبوعات کشور باید در راه خدا، صلاح کشور و خیر جامعه به ویژه طبقه ضعیف قلم بزنند.

صافی گلپایگانی با بیان اینکه «نوشتن یک صفحه مطلب درست و مفید کاری بس دشوار است»، خاطرنشان کرد: فعالیت در مطبوعات و رسانه کار دشواری است. شما اهل رسانه مسئولیت سنگینی را بردوش دارید و اینکه روزنامه شما هر روز منتشر می‌شود و باید برای پرکردن مطالب درست و دقیق در آن تلاش کنید، مسئولیت مهمی را برای شما رقم می‌زند؛ بنابراین وظیفه بزرگی متوجه شماست.

صافی گلپایگانی اظهار کرد: رسانه‌هایی که قلم به‌دست هستند در پیشرفت، صعود و سقوط جامعه نقش به‌سزایی دارند و اگر راه صحیح را طی کنند، بسیاری از مفاسد برطرف می‌شود؛ بنابراین اهل قلم باید برای هدایت مردم و جامعه گام بردارند.

صافی گلپایگانی با دعوت از رسانه‌ها برای بیان حق و دوری از اغراض سیاسی اظهار کرد: در انتشار مطالب دینی بسیار دقت کرده و از آنچه که مورد اختلاف است دوری کنید. همچنین مطالبی را بیان کنید که مورد پذیرش همگان باشد.

این مرجع تقلید در پایان تاکید کرد: آنچه را نمی‌دانید و به آن یقین ندارید منتشر نکنید؛ زیرا شما در برابر مطالب منتشر شده مسئولیت دارید و نباید اغراض‌ شخصی و سیاسی را در نظر بگیرید بلکه تنها باید به دنبال بیان حق باشید.

بهره برداری شخصی و گروهی از مراسم سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی آفت است

Posted: 17 May 2011 03:49 AM PDT

جرس: بدنبال تلاش مهندسی شده سال گذشته در توهین به سیدحسن خمینی، محمدعلی انصاری تاکید کرد: اگر ما بخواهیم هدفی جمعی یا فردی را در این مراسم القاء کنیم نه تنها بهره‌ای نمی‌بریم بلکه دچار آفت بزرگی می‌شویم که گاها باید ماه‌ها و روزها برای برطرف کردن عوارض آن تلاش کنیم.


محمدعلی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد رحلت آیت الله خمینی در همایش ستادهای برگزارکننده بیست و دومین سالگرد، گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا همه مردم از هر قشر و گروه که زیر چتر نظام اسلامی قرار دارند بتوانند با آرامش خاطر در این مراسم بزرگ شرکت کرده و با آرمان های امام(ره) و رهبر عزیز انقلاب بیعتی دوباره کنند.

وی اظهار داشت: نباید قبل از 14 خرداد، القاءکننده پیام خاصی باشیم. در 14 خرداد باید همه نگاه‌ها به سخنان رهبری باشد. اگر ما بخواهیم هدفی جمعی یا فردی را در این مراسم القاء کنیم نه تنها بهره‌ای نمی‌بریم بلکه دچار آفت بزرگی می‌شویم که گاها باید ماه‌ها و روزها برای برطرف کردن عوارض آن تلاش کنیم.


انصاری با تأکید بر اینکه هرکس وفادار به بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده و زیر چتر نظام قرار دارد، باید بتواند در این مراسم حاضر شود، افزود: آنهایی هم که بنا به دلایلی نباید باشند، از طرف ما دعوت نشده و خودشان هم نمی‌آیند اما اگر کسی دعوت شد و به این مراسم آمد، اهانت کردن به او خلاف رضای خداست.

وی تأکید کرد: اگر قرار باشد شعار یا قطعنامه‌ای در این مراسم صادر شود، حتما باید از تریبون رسمی مراسم باشد.

انصاری با تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم از جمله بسیج و سپاه، اظهار کرد: بسیج و سپاه سکاندار کشتی توفیق مراسم حضرت امام(ره) هستند؛ ولی شخصا معتقدم که باید در درون خانواده ستادی خودمان کارهای اساسی انجام دهیم. باید برای آینده نیز برنامه‌ریزی و مطالعه کنیم.

انصاری در پایان با بیان اینکه وزیر محترم کشور به عنوان نماینده رئیس جمهور و ارشادمنش به عنوان نماینده وزیر کشور در ستاد ارتحال حضرت امام(ره)عضویت دارند، تصریح کرد: با این عزیزان جلسات مختلفی برگزار شده و آقای نجار به ما اطمینان دادند تمام دستگاه‌های دولت یکپارچه و هماهنگ در اختیار این ستاد هستند تا مراسم با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود.


در همین حال سردار محمدرضا نقدی در این همایش ادعا کرد: امروز هیچکس نمی‌تواند بگوید که یک خط کلمه یا حرف از ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام(ره) کوتاه آمده‌ایم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری آبرومندانه  مراسم سالگرد آیت الله خمینی افزود: این برنامه یک برنامه رسمی و بین‌المللی است و حتی غیرمسلمانان هم در این جمع حضور دارند. اینجا جایی نیست که هر کس هر شعاری خواست بدهد یا هر جور که می‌خواهد بیاید و برود. 

 


گفتنی است سال گذشته در جریان مراسم سالگرد آیت الله خمینی، عده سازماندهی شده مانع سخنرانی سیدحسن خمینی شدند.