جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


اجرای حکم زندان پرونده سال  ۸۰ برای علیرضا رجایی

Posted: 04 May 2011 06:58 AM PDT

جرس: منابع خبری جرس از تهران گزارش داده‌اند که نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی، قصد اجرای حکم محکومیت علیرضا رجایی در پرونده مشهور به «فعالان ملی_مذهبی» را دارند.

 
برخی دستگاه‌های ذیربط امنیتی و قضایی به نزدیکان رجایی گفته اند بازداشت اخیر دکتر رجایی در رابطه با پرونده محکومیت سال ۸۲ رجایی است.


علیرضا رجایی ، روزنامه‌نگار و عضو شورای فعالان ملی_مذهبی در اسفند سال ۷۹ همراه با جمعی دیگر از فعالان ملی_مذهبی (ازجمله مهندس عزت‌الله سحابی، دکتر حبیب‌الله پیمان، دکتر رضا رییس طوسی، دکتر محمد ملکی، محمد بسته‌نگار، دکتر محمدحسین رفیعی، محمد محمدی اردهالی، تقی رحمانی، هدی صابر، دکتر مسعود پدرام، سعید مدنی، رضا علیجانی، مرتضی کاظمیان، و محمود عمرانی) بازداشت  و بعدا در زمستان ۸۱ در دادگاه انقلاب محاکمه شد.


قاضی حداد، رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای تمامی متهمان پرونده، احکام زندان از ۴ سال تا ۱۱ سال و نیز احکام محرومیت از حقوق اجتماعی از ۵ سال تا ۱۰ سال صادر کرد. تمامی متهمان که از ۵ ماه تا ۱۵ ماه در حبس و سلول انفرادی بودند، با وثیقه‌های چند ده میلیون تومانی آزاد شدند.

این احکام در دادگاه تجدیدنظر معطل ماند؛ دستگاه قضایی نه وثیقه‌های دریافت شده از متهمان را آزاد کرد و نه احکام را به اجرا گذاشت.

دکتر علیرضا رجایی نیز مطابق حکمی دادگاه بدوی (شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی حداد)، به اتهام عضویت در ائتلاف نیروهای ملی_مذهبی و اقدام علیه امنیت ملی نظام جمهوری اسلامی و نیز فعالیت تبلیغی علیه آن، به ۴ سال حبس و ۵ سال محرومیت از تمامی حقوق اجتماعی و حق عضویت در تشکل‌های سیاسی و نهادهای مدنی، محکوم شد.

هنوز مشخص نیست که حکم مزبور، و نیز حکم دیگر متهمان، در دادگاه تجدیدنظر چه تغییری کرده و حکم نهایی چیست.

حدود ۶ ماه پیش هدی صابر، بعدتر تقی رحمانی و اینک علیرضا رجایی برای تحمل محکومیت خود با بازداشت یک‌باره، خشونت‌آمیز و غیرقانونی مواجه شده‌اند. فعالان سیاسی یاد شده، هیچ‌یک احضاریه‌ای از دایره اجرای احکام دریافت نکردند؛ و بعد از هجوم و برخورد امنیتی به منازل ایشان، یک‌باره بازداشت و به اوین منتقل شدند.


 هفته پیش علیرضا رجایی  هنگام خارج شدن از منزل توسط مامورین وزارت ا طلاعات دستگیر و روانه انفرادی اوین شد.


علیرضا رجایی عضو هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، دبیر سرویس سیاسی و عضو شورای سردبیری برخی از مشهورترین روزنامه‌های اصلاح‌طلب (ازجمله جامعه، توس، عصر آزادگان، و نشاط) و مدیر انتشارات گام نو است.

 

  

 

سردار نقدی: نمی توان به پادشاهان گذشته به صرف اینکه تاریخ ما هستند، افتخار کنیم

Posted: 04 May 2011 05:43 AM PDT

جــرس: فرمانده کل بسیج با بیان اینکه "كسانی كه تكیه‌گاه خود را بر خرابه‌های كاخ‌های پادشاهان بگذارند، به بیراهه و خطا رفته‌اند"، اعلام کرد "افتخار ایران اسلامی بر اولیای الهی و شهیدان است و دوری جستن از فرهنگ منحط غرب را در دستور كار خود قرار داده است."


به گزارش فارس، سردار پاسدار محمدرضا نقدی، روز چهارشنبه در هشتمین روز از اجلاسیه موسوم به «سرداران و ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهید استان فارس و در یادواره شهدای بسیج هنرمندان گفت: "نمی‌توان به پادشاهان ظالم به صرف اینكه تاریخ گذشته ما هستند افتخار كنیم، چرا که رها كردن كانون جوشان معرفت و تمسك به طاغوت اشتباه بزرگی است، حتی برای كسانی كه هنر را برای هنر می‌خواهند. "


اظهارات فرمانده کل بسیج، اشاره ای است به برخی مانورهای ملی گرایی و نمایش های عوام فریبانۀ نزدیکانِ رئیس دولت در بزرگداشت کوروش شاه و نمادهای باستانی و همچنین در ادامه حملاتِ اصولگرایان، به دولتی هایِ متهم به "نا فرمانی از رهبری" صورت می گیرد.


نقدی وی با تأكید بر اینكه "افتخار بر پادشاهان هنر نیست و هنرمند آن است كه بر شهدا افتخار كند"، گفت: نماد استان فارس باید شهیدانی مانند شفیعی، جاویدی و دیگر شهدای سرافزار باشد.


نقدی اضافه كرد: سرودهایی كه در وصف شهیدان ساخته می‌شود، باید براساس حماسه و تهییج روحیه باشد و سرودهایی كه حالت حزن و اندوه را در جامعه ترویج كند مورد قبول رهبری نیست.


 

مراسم يادبود سيامک پورزند، پنج‌شنبه ۱۵ ارديبهشت در تهران برگزار می شود

Posted: 04 May 2011 05:43 AM PDT

جــرس: مراسم یادبودِ روزنامه نگارِ باسابقه ایرانی، سیامک پورزند، که روز جمعه نهم اردیبهشت ماه در تهران درگذشت، بعد از ظهر روز پنجشنبه پانزدهم اردیبهشت، در ميدان فاطمی تهران، مسجد نور برگزار می گردد.


به گزارش رسیده به  جرس، ستاد برگزاری این مراسم با صدور بیانیه ای اعلام کرد که 
مراسم ياد بود  سيامک پور زند در روز پنج شنبه ۱۵ ارديبهشت از ساعت يازده الی دوازده و سی در ميدان دکتر فاطمی مسجد نور برگزار می گردد.


در این بیانیه از تمامی کنشگران اجتماعی و سياسی، فعالان عرصه قلم و رسانه و ديگر گروه ها دعوت شده که در این مراسم شرکت کنند. 


روز جمعه نهم اردیبهشت ماه سیامک پورزند، روزنامه نگار ی و همسر مهرانگیز کار، حقوقدان و فعال حقوق بشری، که سالها در حبس خانگی و تحت کنترل ماموران وزارت اطلاعات و ممنوع الخروج بود، در تهران به زندگی خود پایان داد.
 

افزایش ۷۵ میلیارد تومانی بودجه سپاه پاسداران

Posted: 04 May 2011 05:49 AM PDT

 جرس: نمایندگان مچلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون شوراها و امور داخلی ۷۵ میلیارد تومان به بودجه سپاه پاسداران در لایحه بودجه ۹۰ اضافه کردند. 


به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۰، با الحاق جزئی به ردیف بودجه سپاه، مقرر کردند ۷۵ میلیارد تومان به منظور تامین هزینه‌های ماموریتی به ردیف بودجه این نهاد اضافه شود. 

نمایندگان با ۱۳۹ رای موافق، ۹ رای مخالف، ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در مجلس این پیشنهاد را به تصویب رساندند. ۴۹ نماینده نیز در رای‌گیری شرکت نکردند.

رئیس قوه قضاییه: عصیان در مقابل رهبری، خلاف شرع و قانون اساسی است

Posted: 04 May 2011 04:47 AM PDT

جــرس: رئیس قوه قضاییه سرپیچی از اوامر رهبری و عصیان در مقابل وی را "خلاف شرع و خلاف نص قانون اساسی" دانست و مدعی شد "از هیچ کس پذیرفته نیست در فضایی که جمهوری اسلامی با صلابت و استواری به پیش می‌رود و به قله های کمال نزدیک می‌شود و در فضایی که خیزش اسلامی جهان اسلام، جمهوری اسلامی را الگویی برای خود انتخاب کرده است، از اوامر رهبری سرپیچی کند، لذا عصیان در مقابل ایشان خلاف شرع و قانون اساسی است."


به گزارش خبرآنلاین، صادق آملی لاریجانی، روز چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه، در جلسه مسئولان عالی قضایی از "نگاه خیزش های منطقه به جمهوری اسلامی" خبر داد و مدعی شد "درحالی که نظام اسلامی با استواری به پیش می‌رود و خیزش های اسلامی جهان اسلام، ما را الگوی خود قرار داده اند، همه باید با اتحاد بر محور ولایت، به انسجام و صلابت و قدرت کشور کمک کنیم."


صادق لاریجانی بدون اشاره به مخالفت های فقهی و عقلی و کلامی با نظریه ولایت فقیه، مدعی شد "ولایت فقیه نظریه ای است مستند به کتاب و سنت و عقل و البته تقریر و تقریب هر یک نیازمند تفسیری است که باید در جای خود طرح شود و ما فقیهی نداریم که اصل ولایت فقیه را نپذیرفته باشد، منتها گاه در ضیق آن بحث کرده‌اند و آن هم بحث ظریف و فنی است که بسیاری اوقات رهزن کوته نظران شده است."

رییس قوه قضاییه با اشاره به اصول قانون اساسی و گنجانده شدن برخی اصول (از جمله ولایت مطلقه به جای ولایت) در جریان بازنگریِ سال ۶٨، گفت: "همه قوای کشور تحت نظارت ولایت فقیه است و در جمهوری اسلامی بالاخره با همه دقتها و تلاشهای خبرگان قانون اساسی و با تأکیدات امام، نظامی استوار شد که بر اساس نص قانون اساسی بر محور ولایت فقیه اداره می شود و در اصل ۵٧ قانون اساسی پس از بازنگری آمده است که همه قوا در جمهوری اسلامی زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت بر طبق اصول قانون اساسی کار می کنند. بنابراین همه مسئولان نظام از بالاترین سطوح تا سطوح پایین تر باید بدانند مشروعیت دینی و مشروعیت سیاسی کارشان در التزام به ولایت فقیه است."


وی سرپیچی از اوامر رهبری و عصیان در مقابل وی را خلاف شرع و خلاف نص قانون اساسی دانست و مدعی شد "از هیچ کس پذیرفته نیست در فضایی که جمهوری اسلامی با صلابت و استواری به پیش می‌رود و به قله های کمال نزدیک می‌شود و در فضایی که خیزش اسلامی جهان اسلام، ایران را الگویی برای خود انتخاب کرده است، از اوامر رهبری سرپیچی کند، عصیان در مقابل ایشان خلاف شرع و قانون اساسی است."


رییس قوه قضاییه، بدون اشاره به سرکوب و خشونتِ اعمال شده علیه آزادیخواهان و معترضان در سوریه و ایران، مسئله امروز جهان اسلام را "مظلومیت خیزشهای مردمی" دانست و گفت:
"هر روز شاهد اعمال ظالمانه حکام فاسد این کشورها علیه مردم خود هستیم. گناه مسلمانان بحرین چیست؟ گناه مسلمانان یمن و لیبی چیست؟ ما در عین حمایت قاطع از مردم مسلمان این کشورها به حکام جائر آنها اخطار می کنیم که بیش از این موجب هتک حرمت مسلمانان نگردند و بر مردم خود جور روا ندارند. اینها زمانی حسابرسی خواهد شد و جز ندامت و حسرت برای آنان چیزی باقی نخواهد گذاشت."
 

اعلام آمادگی دانشجویان سبز دانشگاه همدان برای پیوستن به اعتراضات دانشجویی  ٢۵ اردیبهشت ماه

Posted: 04 May 2011 04:05 AM PDT

جــرس: همزمان با فعالان دانشجوییِ دانشگاههای تهران و امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، دانشجویانِ دانشگاه بوعلی همدان نیز، ضمن حمایت از فراخوانِ این دانشگاهها جهت برگزاری اعتصاب و تجمعاتِ اعتراضی در ٢۵ اردیبهشت، از حضور و برگزاری مراسمی مشابه در آن دانشگاه و بطور همزمان خبر دادند.


به گزارش رسیده به جرس، دانشجویان سبزِ دانشگاه بوعلی سینای همدان، در بیانیه خود همچنین از دانشجویان آن دانشگاه و دیگر واحدهای دانشگاهی کشور خواستند تا به اعتصاب و تحصن اعتراضی نسبت به امنیتی شدن فضای دانشگاه پیوسته، و آنرا در سراسر کشور برگزار نمایند.


متن این بیانیه به شرح زیر است
"جنبش های آزادی خواهانه ی دانشجویی در طول قرن اخیر همواره روح تازه ای به پویایی و حرکت های مردمی بخشیده است. در این فضای خفقان و نا امیدی در میان قشر های مختلف جامعه، دانشجویان می توانند به عنوان موتور محرک بار دیگر امید را به جامعه خسته از استبداد تزریق کنند. متاسفانه بعد از انتخابات ٨٨ و اتفاقات بعد از آن فضای خفقان بیش از پیش بر دانشگاههای سراسر کشور و بالطبع بر دانشگاه بوعلی سینا حاکم گشته است.
ما، جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه بوعلی سینا همدان از تمامی دانشجویان و اساتید آزادی خواه این دانشگاه می خواهیم با دانشجویان دانشگاه تهران و امیر کبیر همراه شوند و در روز ٢۵اردیبهشت به این حرکت اعتراضی پیوسته و کلاسهای درس را تعطیل کنند.
همچنین از فعالین دانشجویی با گرایشهای سیاسی و فکری مختلف و دانشجویان سبز این دانشگاه درخواست میکنیم با توجه به امنیتی بودن شدید فضای این دانشگاه و احاطه کامل نیرو های امنیتی دانشجویان دیگر را به هر طریق ممکن از این حرکت اعتراضی آگاه سازند. از دانشجویان سایر دانشگاههای کشور هم درخواست می کنیم به این حرکت اعتراضی بپیوندند.امیدواریم با حمایت دانشجویان سراسر کشور در این روز سکوت مطلق دانشگاه را فرا بگیرد.


گفتنی است روز گذشته (سه شنبه) نیز، یک روز پس از فراخوان جمعی از فعالان دانشجویی و اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی، جهت برگزاری اعتصاب و تحصن اعتراضی نسبت به امنیتی شدن فضای دانشگاه در روز یکشنبه ٢۵ اردیبهشت، دانشجویانِ سبزِ دانشگاه صنعتیِ امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) نیز، با صدور بیانیه ای اعلام کردند که همزمان با حرکت اعتراضی دانشجویان دانشگاه تهران، آنها نیز دست به اعتراضی مشابه در روز ٢۵ اردیبهشت ماه خواهند زد.

پیش تر، فعالان دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی، از دانشجویان و اساتید خواسته بودند تا در اعتراض به اخراج و دستگیری و احضار و تهدید اساتید و دانشجویان دانشگاه، در روز یکشنبه ٢۵ اردیبهشت ماه سال جاری اقدام به تعطیلی کلاس های درسی خود نموده و نسبت به امنیتی شدن بیش از پیش فضای این دانشگاه اعتراض کنند.
 

رهبر جمهوری اسلامی: اعتراضات کنونی تا قلب اروپا پیش خواهد رفت

Posted: 04 May 2011 04:05 AM PDT

جــرس: رهبر جمهوری اسلامی مجددا قیام های اعتراضی مردم منطقه را امتداد انقلاب اسلامی ایران خواند و اظهار عقیده کرد ""حركت بيداري كنوني در غرب آسيا و شمال افريقا امتداد حركت عظيم انقلاب اسلامی است و اين حركت قطعاً تا قلب اروپا پيش خواهد رفت و ملتهاي اروپا بر ضد سياستمداران و زمامداران خود به پا مي‌خيزند."


آقای خامنه اي همچنین از ضرورت "تحول در آموزش و پرورش کشور سخن گفت و اظهار عقیده کرد "از آنجاييكه نظام كنوني آموزش و پرورش وارداتي است، بنابراين نيازمند تحول است."


به گزارش پايگاه اطلاع رساني رهبري، وی صبح چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه، در ديدار گروهی از معلمان كشور، مهمترين وظيفه آموزش و پرورش را تربيت انسانهايي در طراز نظام جمهوري اسلامي و داراي اخلاقی چون "قدرت خطرپذيري براي ورود به ميدانهاي جديد" ذکر کرد.


رهبر جمهوری اسلامی بدون اشاره به سرکوب و بازداشت و حبس و اعدامِ معلمانِ فعال و توانا و نخبۀ کشور، مدعی شد "اگر جمهوري اسلامي مي خواهد پرچم اسلام را در دست بگيرد و دنيا و آخرت خود را آباد كند و شاهد و مبشر ملتهاي ديگر باشد، بايد انسانهايي مؤمن، متوكل، شريف، مبتكر، شجاع، حليم، داراي استعدادهاي جوشان، و قدرت خطرپذيري بالا، تربيت كند و لازمه آن نیز، عمل براساس دستورات اسلام و معارف قرآن است. "


وی اعتراضات ماههای اخیر در کشورهای منطقه را، بدون اشاره به ایران و سوریه و سرکوب مردم معترض، چنین مورد تحلیل قرار داد "حركت بيداري در غرب آسيا و شمال افريقا امتداد حركت عظيم انقلاب اسلامی است و اين حركت بيداري قطعاً تا قلب اروپا پيش خواهد رفت و ملتهاي اروپا بر ضد سياستمداران و زمامداران خود كه آنها را تسليم محض سياستهاي فرهنگي و اقتصادي امريكا و صيهونيستها كرده اند، به پا خواهند خاست. "

آقای خامنه ای با ادعا و پیش بینی اینکه "اين بيداري در اروپا حتمي است"، اظهار عقیده کرد: بيداري كنوني، عمق حركت عظيم انقلاب اسلامی ایران است .


وی ادعا کرد: مطمئن باشيد جمهوري اسلامي قله هاي سعادت و پيشرفت را يكي پس از ديگري فتح خواهد كرد.


آقای خامنه اي همچنین با اشاره به موضوع تحول در آموزش و پرورش، در بيان علت نيازمندي به اين تحول مدعی شد: از آنجايي كه نظام كنوني آموزش و پرورش وارداتي است و در آن، نيازهای کشور در نظر گرفته نشده است، بنابراين آموزش و پرورش کشور نيازمند تحول است.


وی طی ماههای بعد از انتخابات، از ضرورت بازنگری در علوم انسانی و کتب و رشته های دانشگاهیِ آن سخن گفته بود، که منجر به حملاتِ دولتی ها و اصولگرایان به این حوزه، اخراج و تصفیه اساتید و دانشجویان دگراندیش، اِعمال محدودیت برای ده رشتۀ علوم انسانی، تهدید و آزار اعضای هیئت علمی، کنترل ویژه بر پایان نامه ها و مواردی مشابه شده بود و هنوز مشخص نیست هشدار رهبری پیرامون آموزش و پرورش، به کجا منتهی خواهد شد.

 

بهزاد نبوی به زندان اوین احضار شد

Posted: 04 May 2011 03:37 AM PDT

جــرس: بنا به گزارش منابع خبری، بهزاد نبوی، از فعالان اصلاح طلب و عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب، مجددا به زندان اوین فرا خوانده شد.


گزارش رسیده به جرس در این زمینه گزارش داده اند که نبوی با حدود هفتاد سال سن و ناراحتی های جسمانی ناشی از سالها شکنجه در زندان های قبل و بعد از انقلاب، به زندان اوین فرا خوانده شده است.


گفتنی است این فعال جنبش سبز، در تاریخ ۲۳ خرداد ماه ۱۳۸۸ و یک روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و روانه زندان اوین شد. وی در دادگاه بدوی به ۶ سال زندان محکوم شد و در دادگاه تجدیدنظر حکم بهزاد نبوی به ۵ سال زندان مبدل گردید.


وی که از شاکیانِ پروندۀ یکی از سردارانِ مداخله گرِ سپاه در انتخابات است، مدتی پیش برای مرخصی استعلاجی از زندان اوین ترخیص شده بود.


 

ارتباط یك زن رانت خوار با دفتر رئیس‌ دولت

Posted: 04 May 2011 03:31 AM PDT

جــرس: سخنگوی كمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، از دستور احمدی‌نژاد برای بررسی فوری ادعای ارتباط یك زن رانت خوار با دفتر رئیس‌ دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: احمدی نژاد از این مسئله ابراز بی‌اطلاعی كرده، اما قول داده است كه با این موضوع برخورد جدی شود.


همچنین در پی انتشار گزارشی مبنی بر بازداشت آزاده اردکانی، رییس موزه ملی ایران و از افراد نزدیک به رحیم مشایی، خبرگزاری میراث آریا وابسته به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، این موضوع را تکذیب کرد.


همزمان برخی گزارش ها از پشت پرده برخی چالش های اخیر و نفوذ رمالان در دستگاه دولت خبر می دهند.


به گزارش فارس، حسین اسلامی، سخنگوی كمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، روز سه شنبه بدون اشاره به رانت خواران نزدیک به دولت و شبه دولتی ها، با ادعای اینكه "حساسیت دولت‌های نهم و دهم در برخورد با رانت‌خواری بیشتر از گذشته بوده است"، گفت "اخیراً فردی با حیله‌های آنچنانی توانسته بود چندین مجوز برای برپایی مراكز پذیرایی و سیاحتی در نقاط مختلف كشور اخذ كند، این فرد حتی در یكی از شهرها هم فرماندار را تهدید كرده بود كه اگر مجوز فعالیت به من ندهی، به فلانی در دفتر رئیس‌جمهور می‌گویم كه با تو برخورد كند ."

وی افزود: وقتی فرماندار آن شهر این موضوع را با بنده در میان گذاشت، قضیه را شخصاً به رئیس جمهور اطلاع دادم، تا موضوع این زن و ارتباطش با دفتر رئیس جمهور روشن شود و احمدی نژاد هم شخصاً دستور بررسی فوری به موضوع را صادر كرده و دستور داد كه چگونگی دریافت مجوزهای قبلی نیز توسط این زن بررسی شود.

اسلامی در پایان تأكید كرد: احمدی نژاد از این مسئله ابراز بی‌اطلاعی كرده، اما قول داده كه با این موضوع برخورد جدی شود.


گفتنی است روز گذشته منابع خبری گزارش داده بودند که بعد از بازداشتِ تعدادی از نزدیکان و حامیانِ اسفندیارِ رحیم مشایی - ازجمله امام جماعت نهاد ریاست جمهوری - که آزاده اردکانی، رییس موزه ملی و از افراد نزدیک به رحیم مشایی و حمید بقایی، دو چهرۀ جنجالیِ نزدیک به احمدی نژاد بازداشت شده است.


اما یک روز بعد، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، این موضوع را تکذیب کرد و سایت رسمی این سازمانِ جنجالیِ نزدیک به دولت، روز چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه اعلام کرد:
"...دستگیری رئیس موزه ملی ایران، از زمره این نوع شایعه‌پراکنی ها و از مصادیق جنگ روانی است که در یک اتاق فکر جنگ روانی و محفلی خاص و خطرناک تدارک دیده شده است. این در حالی است که موزه ملی ایران، یک مجموعه کاملا فرهنگی محسوب میشود، اما برخی به دنبال سیاسی- امنیتی کردن آن هستند.


این سازمان وابسته به دولت، بدون اشاره به چالش های اخیرمیان دولتی ها و حامیان رهبری، و بازداشت امام جماعت دفتر ریاست جمهوری و گروهی افراد دیگر، در ادامه آورده است ".. متاسفانه محفلی خاص، (متشکل از برخی افراد و گروه‌های انحرافی با روش‌های ضد امنیتی که به صورت کاملا مخفی عمل می کنند) ضد آرمان‌های انقلاب اسلامی، برای امنیتی ساختن فضای جامعه، تخطئه ارکان دولت خدمتگزار و تخریب وجهه و شخصیت مسئولان خدوم ملت در تکاپو هستند و این سیاست تخریبی خطرناک را نیز از طریق خوراک دادن به محفل اقتدارگرای خاص و شبه‌رسانه‌های مزدور هدایت می کنند و در این روند تخریبی که بیتردید خطرات فراوانی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در پی خواهد داشت، این محفل اقتدارگرا با طرح مسایلی دروغین برای تحریک افراد مذهبی و نیز با به کار بردن ادبیات و واژگانی چون «فرقه»، «خرافه‌گرایی» و «جریان انحرافی» به قصد ارعاب، میکوشند ضمن مسموم ساختن فضای روانی جامعه، شرایطی را فراهم آورند تا به منویات منحوس و اهداف پلید خود دست یابند."


گفتنی است در ادامه بازداشتِ تعدادی از نزدیکان و حامیانِ اسفندیارِ رحیم مشایی، منابع خبری روز سه شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه گزارش داده بودند که آزاده اردکانی، رییس موزه ملی نیز بازداشت شده و وی جزو لیست بیست و پنج نفرۀ نزدیکانِ بازداشتیِ مشایی بوده است.


حجت الاسلام الف
هنوز از دیگر بازداشتی ها و چالش های ادامه دارِ میانِ اصولگرایان و حامیان و نزدیکانِ رئیس دولت خبری منتشر نشده است، اما سایت جوان آنلاین، وابسته به سپاه نوشته است "یكی از مهره های میانی جریان انحرافی اصولگرایان با اشاره به فعالیتهای انتخاباتی این جریان برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از آشكار كردن بخشی از تشكیلات این جریان در تابستان سخن به میان آورده است.
به گزارش جوان آنلاین، حجت الاسلام (الف)كه تا كنون چندین ماموریت را برای برهم زدن برخی تشكل های انقلابی- مذهبی بر عهده داشته طی سخنانی با بیان این كه این جریان حول دو حوزه نخبگانی و توده ای به سازماندهی پرداخته گفته است:ما كمیته های را تشكیل و برنامه های خود را در قالب آن ها و در سطوح اقشار و اصناف مختلف پی گیری می كنیم.


ماجرای اجنه و هاله نور و ...عباس غفاری
در همین اثنا، سایت «دیگربان» در گزارشی پیرامون برخی بازداشت شدگان و مرگ بازجوی آنها و همچنین چالش های اخیر، با اشاره به روزنامه جدیدالانتشار «یکشنبه» وابسته به مشایی نوشته است:
"هویت مرموزترین چهره پشت پرده دولت محمود احمدی‌نژاد که گفته می‌شود رئیس دولت دهم و اسفندیار رحیم‌مشایی را «مسخ» خود کرده است٬ فاش شد. سایت نوپای «يکشنبه» که از سوی حامیان دولت اداره می‌شود هویت این فرد را عباس غفاری یکی از دوستداران احمدی‌نژاد معرفی کرده است. از عباس غفاری٬ عقاید٬ گذشته و اقداماتش هیچ اطلاعاتی موجود نیست٬ اما این سایت نوشته مطالبی که حامیان رهبری در روز‌های اخیر درباره وی مطرح کرده‌اند «شایعه‌» است...
این سایت از قوه قضائیه خواسته است با کسانی که به عباس غفاری و تیم احمدی‌نژاد اتهام می‌زنند برخورد کند.
سایت «یکشنبه» به نقل از یک مقام نزدیک به احمدی‌نژاد از مقام‌های قوه قضائیه سئوالاتی درباره غفاری پرسیده و از آنها خواسته که در این مورد روشنگری کنند.
این فرد از مقام‌های قضایی پرسیده که درباره گزارش‌ها مبنی بر بازداشت عباس غفاری٬ علت بازداشت وی٬ نهاد دستگیر کننده و مرگ بازجوی این فرد توضیحاتی ارائه دهند.
وی در ادامه این پرسش را مطرح کرده که علت سکته و مرگ بازجوی غفاری چه بوده است و با نزدیکان وی چه برخوردی شده و «آیا استفاده از چنین روش‌هایی برای اداره امور کشوری، شرعی است؟»
پرسش‌های این فرد پیرامون عباس غفاری در شرایطی مطرح می‌شود که براساس برخی گزارش‌ها یکی از دلایل قهر ۱۰ روزه احمدی‌نژاد٬ بازداشت این فرد از سوی سپاه پاسداران بوده است.
گفته می‌شود ماموران سپاه این فرد را پس از بازداشت مورد بازجویی قرار داده و اتهام وی را همکاری با موساد اعلام کرده‌اند که این اتهام با خشم احمدی‌نژاد مواجه شده است.
اطلاعات دیگری از این فرد در دسترس نیست٬ اما گفته می‌شود که عباس غفاری طراح ایده «هاله نور»٬ مدعی ارتباط مستقیم با امام دوازدهم شیعیان و رابط امام زمان با احمدی‌نژاد و رحیم‌مشایی بوده است.
محمود احمدی‌نژاد روز گذشته پس از ۱۰ روز غیبت به نهاد ریاست جمهوی بازگشت و گفت که مسائل چند روز اخیر را بازگو نخواهد کرد و در دل خود نگه خواهد داشت."

 

صادق طباطبایی: عزت الله سحابي انساني متعهد، پارسا، تلاشگر در راه آزادي و استقلال  كشور است

Posted: 04 May 2011 04:24 AM PDT

جرس: معاون سياسي نخست وزیر و سخنگوی دولت مهدي بازرگان ،عزت الله سحابي را انساني متعهد، پارسا، تلاشگر در راه آزادي و استقلال كشور دانست .


دكتر صادق طباطبايي در گفت وگو با پايگاه خبري-راهبردي سلام ،‌ با اشاره به بيماري مهندس عزت الله سحابي ضمن آرزوي سلامتي و شفاي عاجل وي به تبيين ويژگي‌هاي شخصيتي اين فعال سياسي پرداخت.

وي  مهندس سحابي  را از چهره‌هاي پر افتخار تاريخ ايران دانست و گفت:مهندس عزت الله سحابي شخصيتي است با باورهاي عميق مذهبي و انديشه‌اي روشن و بدور  از خرافه و جهل. مبارزي است كه در طول زندگی اش در راه آزادي و استقلال كشور قدم برداشته  و با  استبداد داخلي و استيلاي خارجي مخالف بوده و هست.


طباطبايي با بيان اينكه مهندس سحابي داراي  تفكر استقلال طلبانه است ؛ به همكاري‌هاي وي با دولت موقت اشاره كرد و گفت : عزت الله سحابي علیرغم انتقادی که در ماههای آغازین انقلاب به برخی دیدگاهها و نیز به عملکرد بعضی افراد در تشکیلات نهضت ازادی داشت ، در همكاري با دولت موقت منشا اثر بوده است  و  مدتي هم كه به عنوان سرپرست  سازمان برنامه و بودجه فعاليت مي كر تحولات عظيمي در اين سازمان ايجاد كرد كه آثار آن بعدها نمايان شد.

وي با برشمردن ديگر ويژگي‌هاي مهندس عزت الله سحابي،خاطرنشان كرد: آقاي سحابي مدافع آزادي بيان و آزادي انديشه بود و هيچگاه اجازه نداد انديشه ‌اش به صلابه كشيده شود . مجموعه مجلدات مجله ايران فردا نشان دهنده خط فكري ثابت و روشن  او ست.


سخنگوی دولت مهدي بازرگان يادآور شد: مهندس سحابي علي‌رغم تمامي بي مهري‌ها و سختي‌ها و ستمهایی که در حق او اعمال شد ، باز هم  در راه دفاع از انقلاب  و تحقق آرمان های ملی  همچنان تا به امروز ايستاده است و حساب اين بي مهري‌ها را از اصل انقلاب جدا مي كند . واقعا حيف است چنين شخصيتي  با اين درجه از كمالات براي نسل جوان امروز ما  كه به دنبال الگو مي گردند ناشناخته بماند.

وي با بيان اينكه معتقدم حق مهندس سحابي ادا نشده است ،گفت:البته اين حق از بين رفتني نيست چرا كه بسياري از افراد حياتشان بعد از مماتشان آغاز مي‌شود.

طباطبايي با بيان اينكه در تاريخ كشور ما شخصيت‌هائی همچون عزت‌الله سحابي فراوان نیستند ،اظهار داشت: مهندس سحابي در بردارنده خصلتهاي نكوئی است. او انساني است معتقد و مؤمن و متعهد ،پارسا و تلاشگر راه آزادي و استقلال کشور ؛ کسی که تمام دوران جوانی و اصولا" تمامی مراحل  زندگي‌اش را وقف مبارزات آزادي خواهانه كرده است.


وي همچنين درباره نظر آ یت الله خمینی نسبت به مهندس سحابي گفت: من سخن منفي از امام درباره آقاي سحابي نشنيدم  و نگاه مهندس سحابي هم به امام توام با احترام بود.

طباطبايي در پايان با آرزوی مجدد سلامتی و شفای عاجل برای مهندس سحابی،خاطرنشان كرد:شخصيتي همچون مهندس سحابي  برای جوانان ما الگویي زنده در ایمان و عمل صالح است؛ الگوئی است براي جوانان ما ، آن ها که هم برای تحصیل علوم و فنون عصر در تلاش هستند و همزمان با پارسائی و تعهد و پایبندی به اصول شریعت؛  دل در گرو آزادی و آزادگی ملت خویش دارند وبرای استقرار عدل و پاسداشت از کرامت انسانی در تکاپو هستند. جا دارد در همین جا از پدر والاگهر ایشان زنده یاد دکتر یدالله سحابی یاد کنم. او اسوه زهد و پارسائی و ایمان و عمل صالح و در یک کلام مرد خدا بود. این استاد دانشگاه و دانشمند عالیمقام و مجاهد نستوه؛ به برکت ایمان و خداباوری اش چهره ای نورانی داشت  و مورد تکریم بزرگان دین و سیاست قرار داشت. من این افتخار را داشتم که در طول عمر دولت موقت، از وجود پر برکت و فیاض این مرد عارف و عالم بهره ها ببرم و از مصاحبت و گفتگو با او کام دل شیرین کنم. خداوند او را از رحمت واسعه خود بهره مند سازد و دعای خیرش را نثار سلامتی و شفای عاجل و طول  عمر فرزند خلفش ؛عزت الله سحابی سازد .