جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


محرم‌سازی مدارس، قانونی‌ برای پرده‌نشین کردن دختران

Posted: 07 Aug 2014 04:57 AM PDT

فیروزه رمضانزاده
جرس: محرم‌سازی یکی از طرح‌های جنجالی وزارت آموزش و پرورش در دولت محمود احمدی‌نژاد با هدف استتار مدارس دخترانه در تمام دوره‌های تحصیلی است که چندی پیش به گفته لاله افتخاری،عضو فراکسیون زنان مجلس ایران، اکنون به یک قانون تبدیل شده است. 

فاطمه رهبر، رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز چند روز پیش بر اجرای این قانون در مدارس و مراکز آموزشی ایران تاکید و از اجرا نشدن این قانون در مدارس دولتی انتقاد کرد. مسئولان وزارت آموزش و پرورش در حالی به دنبال اجرای این طرح هستند که بسیاری از مدارس و مراکز آموزشی روستا‌ها و شهرستان‌های محروم و دورافتاده ایران با کمبود وسایل سرمایشی و گرمایشی مناسب روبرو هستند و یا بسیاری از مدارس فرسوده اعتبارات عمرانی برای انجام مقاوم‌سازی دریافت نکرده‌اند.

از سال ۱۳۸۴ طرح محرم‌سازی مدارس دخترانه در دستور کار وزارت آموزش و پرورش دولت نهم قرار گرفت‌‌. همان زمانی که موضوع تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌های ایران مطرح و با واکنش‌های منفی استادان و دانشجویان همراه شد.
داستان حصارکشی مدارس دخترانه در حقیقت ادامه طرح « استتار مدارس دخترانه » است که برای نخستین بار از سوی امور بانوان سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در سال ‌۱۳۷۸ مطرح شد.


اما طرح محرم‌سازی مدارس به دلیل مسائل مالی و هزینه‌هایی که درپی داشت به صورت جدی از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش دنبال نشد. هر چند به گفته مهری سویزی، مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در بهمن ماه ۱۳۸۸، این طرح در ۱۰ درصد مدارس دخترانه ایران اجرا شده است.


عبدالحمید معصومی تهرانی در گفتگو با جرس در رابطه با این طرح می‌گوید: «از ابتدای انقلاب انواع و اقسام این گونه طرح‌ها به اجرا درآمده که تماماً نتیجه‌ای معکوس داده. آزموده را آزمودن خطاست.» به گفته‌ی وی «آنچه که امروزه گریبان‌گیر جامعه‌ ماست فسادهای اقتصادی، اداری و اجتماعی است که عمده دلیل آن، گسترش ریاکاری، ظاهر فریبی و دروغگویی در جامعه و نتیجه‌ اجرای چنین طراحهای غیر علمی است.

دیوارهایی بلند و بی‌روح شبیه زندان


طرح محرم‌سازی مدارس با هدف استتار مدارس دخترانه در تمام دوره‌های تحصیلی، شبیه اندرونی و بیرونی خانه‌های قدیمی است. در این طرح، حیاط مدرسه به مرکز فضای آموزشی منتقل و یک حیاط مرکزی در مدرسه ایجاد می‌شود. در حقیقت مدرسه صاحب دیوارهایی بلند و بی‌روح شبیه زندان می‌شوند تا اشراف بناهای مجاور به طور کامل از بین برود و دختران، بدون مقنعه در حیاط مدرسه رفت و آمد کنند.


فاطمه رهبر، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نهم مرداد ماه سال جاری درباره محرم‌سازی مدارس و وجود چنین مراکز آموزشی ایران به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته بود: «برخی مدارس خصوصی و به خصوص مدرسه‌های اسلامی در این زمینه به فعالیت می‌پردازند و این طرح در آن‌ها اجرا می‌شود.»
شرایط محرم‌سازی مدارس ازدیدگاه رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی٬ پوشش آزادانه و بدون اجبار دانش آموزان، مسئولان و معلمان مدرسه به طور آزادانه با شرایط ساده و اسلامی است.
دهم مردادماه، یک روز پس از انتشار سخنان فاطمه رهبر در رسانه‌ها، لاله افتخاری، عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌و‌گو با تارنمای خانه ملت با بیان اینکه محرم سازی در مدارس دختران به صورت یک قانون در آمده است بر ضرورت اجرا شدن آن از سوی مدارس دخترانه سراسر کشور در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان تأکید کرد.
به گفته افتخاری، در حال حاضر بسیاری از مدارس خصوصی و برخی از مدارس دولتی توانسته‌اند این قانون را اجرا کنند.


خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بهمن ماه ۱۳۸۸ به نقل از مهری سویزی، مدیر کل وقت دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش نوشت: «برای محرم‌سازی هر مدرسه حداقل ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان اعتبار لازم است.» به گفته وی، تنها ۱۰ درصد مدارس دخترانه کل کشور تحت پوشش طرح محرم‌سازی قرار گرفته است و ۹۰ درصد مدارس ما نیازمند محفوظ و مفرح بودن برای تامین شاداب سازی هستند.
مرتضی رییسی، رییس سازمان نوسازی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۰، برآورد اولیه برای اجرای این طرح را حدود ۸۰۰ میلیارد تا یک هزار میلیارد تومان دانسته و گفته بود با فرض تامین اعتبار، محرم‌سازی در تمام مدارس ممکن نیست.
این طرح با مخالفت بسیاری از فعالان حقوق کودکان و پژوهشگران در حوزه آموزش و پرورش روبرو شده است.


مینو بدیعی، روزنامه نگار ساکن تهران با مطرح کردن این پرسش که « محرم‌سازی مدارس دخترانه یعنی چه؟» به جرس می‌گوید:« یکی می‌مرد ز درد بینوایی یکی می‌گفت خانم زردک می‌خواهی، در شرایطی که دختران دانش اموزان مدارسی که در شهرهای دور افتاده کشور سوخته‌اند نصف دیه به آن‌ها تعلق می‌گیرد این قبیل طرح‌ها مفهومی جز بازهم ایجاد محدودیت برای نیمی از جمعیت کشور و دختربچه‌ها و دختران نوجوان ندارد.»
به گفته بدیعی « این آقایان و یا خانم‌هایی که این قبیل طرح‌های عهد قجری را می‌خواهند اجرا کنند چرا قدمی در راه سیستم کهنه آموزش و پرورش و نظام استبدادی آن بر نمی‌دارند، چرا حرکتی را برای ریشه کنی به تجاوز به کودکان ونوجوانان در مدارس پسرانه از سوی مربیان ودبیران خلافکار و مجرمان جنسی نمی‌کنند؟ »


این روزنامه نگار به مساله تجاوز جنسی و آزار جنسی تعدادی از کودکان و دانش آموزان تهرانی از سوی ناظم یک مدرسه در غرب تهران اشاره دارد که با تلاش مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای توجیه عملی مبنی بر گرایش دو طرفه این وضعیت از سوی ناظم و دانش آموزان و به نوعی مسکوت گذاشتن این موضوع به مانند اتفاقات مشابه روبرو شد.
بدیعی با طرح این پرسش که چرا مسئولان همواره درصدد هستند که هرچه بیشتر دخترهای نوجوان و پسران و دریک کلام زنان جامعه محدود شوند می‌گوید: «این همه طرح‌های بی‌معنی که باید در کوزه آن‌ها را گذاشت و آبشان را خورد چه گرهی از مشکلات آموزش و پرورش کشور باز می‌کند.»
بدیعی، محرم‌سازی مدارس را طرحی بی‌معنا و بیانگر افکار کهنه و پوسیده‌ای می‌داند که نه تنها کمکی به نظام اموزش وپرورش کشور و رفع نارسایی‌های آن نمی‌کند بلکه نشان دهنده بی‌توجهی کامل به مسائل اموزشی در کشوراست.
این روزنامه نگار، مسائلی نظیر کمبود مدرسه در مناطق مختلف کشور، پایین آمدن کیفیت تحصیلی و افت تحصیل دانش آموزان، فرسوده بودن ساختمان‌های بسیاری از مدارس، نارسایی‌های کتاب‌های درسی، کم سوادی بسیاری از معلمان به ویژه در دبیرستان‌ها، مساله مدارس به اصطلاح غیرانتفاعی که شهریه‌های کلان می‌گیرند و بسیاری از مسائل دیگررا از جمله مشکلات مهم در وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.


بازگشت نگاه سنتی جامعه ایران به مدارس


مسئولان وزارت آموزش و پرورش وعده داده‌اند که با اجرای طرح محرم‌سازی مشکلات جسمی و روحی دانش‌آموزان دختر بر اثر کم‌تحرکی برطرف خواهد شد.
اوایل آبان ماه سال ۹۲ علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش دولت نوپای حسن روحانی خبر از طرح محرم‌سازی دخترانه داد و گفت می‌خواهیم دانش‌آموزان دختر در مدرسه در محیطی راحت‌تر و آزادانه حرکت کنند. وی در‌‌ همان ابتدا تاکید کرد که حتی ممکن است در شهر تهران اصلاٌ نتوانیم اما در شهرهایی که امکانش وجود دارد، چرا انجام ندهیم؟
چند روز بعد، مرتضی رییسی، معاون عمرانی این طرح در گفتگویی که با ایرنا داشت بر این موضوع تاکید کرد که از سال‌های گذشته عملیات اجرایی ۱۴۰۰ سالن ورزشی با هدف محرم سازی مدارس دخترانه پرجمعیت در کشور آغاز شد و احداث ۶۰۰ سالن ورزشی به پایان رسیده است.
همان زمان، ایرج عبدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگویی طرح محرم‌سازی مدارس را جزو اولویت‌های کشور ندانسته و گفت: «این طرح در مجلس رای نمی‌آورد.»
مهدی، دانشجوی ساکن تهران با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش به جرس می‌گوید: «عمده صحبت‌های فانی و معاون عمرانی وی این ذهنیت را ایجاد می‌کند که این طرح هدفی دارد که تفریح و ساعات ورزشی دانش آموزان را به فضایی مسقف در مدارس بکشاند و حضور دانشجویان را در حیاط مدارس کمتر کند، ضمن اینکه باید در نظر داشت معاون عمرانی وزیر گفته که هدف این طرح بلند‌تر کردن دیوار مدارس نیست و هدف فضای ایمن برای برنامه‌های ورزشی مدارس است.»


وی با طرح این پرسش که آیا واقعا این طرح و صرفاً هزینه‌های آنکه به باور وزیر آموزش و پرورش بودجه چندانی نمی‌طلبد لازم است می‌گوید: «باید در نظر داشت که در حال حاضر نیز در مدارس کنترل‌هایی وجود دارد و عموماً فضا‌ها با دوربین توسط مسئولین مدرسه کنترل می‌شوند و حتی بر روی پوشش دانش آموزان نیز نظارت وجود دارد و عموم این مسائل در خارج از مدرسه یا حین تعطیلی روی می‌دهد.»
به اعتقاد این دانشجو، طرح محرم سازی مدارس، صرفاً می‌تواند از مزاحمت‌های خانه‌های اطراف مدارس دخترانه بکاهد و به گونه‌ای دختران را از حیاط مدرسه برای ساعتی مخفی کند. این طرح، شاید در شهرهای گرم و جنوبی خوب باشد چون همین حالا هم با وجود پوشش دانش آموزان دختر٬ ورود آن‌ها به فضای مسقفی که راحت‌تر باشند بهتر هست ولی کماکان مشکل اصلی به نظرم به قوت خود باقیست و مزاحمت‌های اصلی هنگام خروج دانش آموزان از مدرسه روی می‌دهد.
در زمانی که هنوز مدارس فرسوده‌ در انتظار دریافت اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش برای انجام مقاوم‌سازی هستند، مسئولان وزارت آموزش و پرورش و برخی از نمایندگان مجلس، هنوز بر اجرای طرح محرم‌سازی پافشاری می‌کنند. با این دلیل که به گفته خودشان دانش آموزان دختر، برای داشتن لحظات شرعی آزادی عمل بیشتری داشته باشند. چگونه اجرای طرح‌هایی نظیر شاداب سازی، استتار و محرم سازی با فرهنگ و پیشینه این مرز و بوم سازگاری دارد درحالی که اجرای این طرح در مدارس دخترانه در حقیقت، بازگشت نگاه سنتی جامعه ایران به مدارس و ادامه پرده‌نشین کردن زنان است. 

رئیس‌جمهور: نفت را بردند و خوردند و ملت را دور زدند

Posted: 07 Aug 2014 04:17 AM PDT

جرس: رئیس‌جمهور با اشاره به مفاسد صورت گرفته در چند سال اخیر و برخی حاشیه‌سازی‌ها علیه دولت یازدهم، گفت: مگر برخی می‌توانند این دولت پاک را لکه‌دار کنند؟ فساد غرق شده سال‌های پیش را مگر می‌شود با این سر و صداها شست؟ باید بیایند و جواب بدهند.

 

به گزارش ایسنا، حسن روحانی صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور در جلسه شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر اهمیت شایسته‌سالاری، اظهار کرد: این دولت معتقد است با رانت، فساد، خویشاوندبازی، جناح‌بازی، حزب‌بازی و طایفه‌بازی نمی‌توان کشور را به پیش برد. باید متحد باشیم و کار باید به هرکس که شایستگی بیشتری دارد واگذار شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به استانداران تاکید کرده‌ام که تحت فشار هیچ حزب، جناح و گروهی قرار نگیرند و هرکس که شایسته‌تر و مفیدتر است دعوت به کار شود و در جذب، فرقی میان مرد و زن و مذهب و این طایفه و آن طایفه نیست.

رئیس‌جمهور با انتقاد از برخی افراط‌گری‌ها، بر لزوم ایجاد آرامش در کشور تاکید کرد و گفت: جامعه ما آرامش می‌خواهد؛ چراکه افراط‌گری و شعار دادن مشکلی را حل نمی‌کند و باید برای خدمت به مردم به صحنه بیاییم.

روحانی در ادامه با اشاره به مسأله اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: سیاست خارجی می‌تواند پشتوانه خوب برای اهداف ملی و برنامه‌های اقتصادی ما و همچنین اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

وی معنای اقتصاد مقاومتی این است که در اقتصاد به نقطه‌ای برسیم که دیگران نتوانند به راحتی ما را اذیت کنند. اگر پیوند اقتصاد ما با اقتصاد جهانی مستحکم شود، دشمن نمی‌تواند به راحتی ما را از پا درآورد، تحریم کند و به ما آزار برساند.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به مسأله نفت و اهمیت آن، خاطرنشان کرد: دنیای غرب و کشورهای صنعتی از روزی می‌ترسیدند که صادرکنندگان نفت تصمیم بگیرند صدور نفت را تحریم کنند و این وحشت دنیای صنعتی بود.

روحانی با انتقاد شدید از سوءمدیریت‌های فراوان در سال‌های قبل، گفت: می‌گویند "چه دارد آن کسی که عقل ندارد و چه ندارد آن کسی که عقل دارد؟" با بی‌عقلی‌ها کاری کردند که آنها بیایند و نفت ما را تحریم کنند. اقتصاد مقاومتی برای این است که هیچ ابرقدرتی هوس تحریم به سرش نزند و این کار شدنی است.

وی با بیان اینکه "تحت نام دور زدن تحریم‌ها، نفت را دادند به عده‌ای و بردند و خوردند و ملت ایران را دور زدند"، افزود: بازی‌هایی که برخی این روزها درمی‌آورند برای پوشاندن این رسوایی‌ها است. ما قصد دعوا با کسی نداریم ولی مردم باید بدانند در سال‌های گذشته چه بر سر آنها گذشته است.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی مطالبات مطرح شده در جریان سفر به استان چهارمحال و بختیاری، تاکید کرد: دولت باید گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات، هدایت‌ها و نقد مردم داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از استقبال گرم مردم این استان از کاروان دولت تدبیر و امید، افزود: حضور گسترده مردم در مراسم استقبال، نشان‌دهنده لطف، محبت و پیوستگی مردم با دولت تدبیر و امید است و نشان می‌دهد که مردم به آینده کار این دولت امید دارند.

رئیس‌جمهور در ادامه صحبت‌های خود بر اهمیت و لزوم مشارکت مردم در توسعه کشور و خروج از مشکلات تاکید کرد و گفت: کشور باید در همه بخش‌ها توسط مردم هدایت شود.

روحانی اضافه کرد: زمانی موفق خواهیم بود که همه دست به دست هم بدهیم و قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح، هدایت مقام معظم رهبری و حضور و فعالیت مردم در کنار یکدیگر قرار گیرد.

شماره سوم ماهنامه ایران فردا منتشر شد

Posted: 07 Aug 2014 04:17 AM PDT

جرس: شماره سوم ماهنامه ایران فردا این هفته روی دکه: "نامش فلسطین بود؛ نامش فلسطین شد"، آمد.


بر اساس گزارش ها، در این شماره می خوانیم، مطالبی درباره...

فلسطین
این سرزمین من / محمود درویش – ترجمه یوسف اباذری
گفت و گو با سلامه کیله مبارز فلسطینی
سیاست های رسانه ها در باب غزه / محمد شریف
گزارشی از اعتراضات به اسرائیل : جامعه مدنی جهان مدافع غزه : شکاف
میان دولت و ملت

سوریه
گفت و گو با مصطفی جمعه مبارز سوری

افغانستان
گفت و گو با طاهر ظهیر رییس ستاد احمد غنی اشرف زی در افغانستان

عراق
بنیادگرایی در عراق / علی الجابری / شیما کاشی
گفت و گوی احسان هوشمند با عبدالله رمضان زاده در مورد وضعیت کردستان
تجزیه عراق، سود یا زیان ایران

ترکیه
اتوپیای اسلامی، از رویا تا واقعیت / مشکلات ترکیه / جنبش حق به شهر و
تابستان ترکی / حوادث پارک گزی و آینده اردوغان / فاجعه معدن زغال سنگ؛
قتل یا حادثه

بنیادگرایی
روشنفکری دینی علیه بنیاد گرایی / گفت و گو با سروش دباغ
فرجام بیدار عربی : ترجمه فصلی از کتاب «اسلام و بیداری عربی» از طارق
رمضان / امیر رضایی
ریشه های خشونت در خاورمیانه / امیدصفی

مشروطیت و چرخه استبداد
ایران در چرخه استبداد – هرج و مرج – استبداد / محمد علی همایون کاتوزیان
شورش و استبداد و دیگر هیچ / ابراهیم توفیق
آرمان تضمین نهادی قانون اساسی / حسن محدثی
دموکراسی در ایران، جرم بحرانی و خود پایداری / مقصود فراستخواه
فرهنگ مستبدپروری / مهدی غنی
و ...

راه بسته توسعه ایرانی
مطالبی از کاظم علمداری، علی دینی ترکمانی، سید مرتضی افقه و ...

سیاست خارجی
گفت و گو با صادق زیباکلام در مورد توافق هسته ای

جامعه
«راهکارهای نجات دریاچه ارومیه» با حضور کاظم کردوانی و داود رضا عرب
«جمعیت متعادل؛ ضمانت توسعه پایدار» در گفت و گو با محمد میرزایی رئیس
انجمن جامعه شناسی ایران
مطالبی در باب «بچه کولی های غار نشین»، «کودکان کار» و ...

ادبیات
اشعاری از احمد مطر، جان وودز، سعدی گل بیانی و علی ثباتی / داستان
کوتاهی از سپینود ناجیان

معرفی کتاب بازتولید استبداد در ایران : حبیب الله پیمان / جواد غلامرضا کاشی

سیمین بهبهانی در بیمارستان بستری شد

Posted: 07 Aug 2014 04:17 AM PDT

جرس: سیمین بهبهانی، شاعر بزرگ کشورمان، حال مساعدی ندارد و در بیمارستان بستری است.

 

فریبرز رئیس ‏دانا - مدیر نشر نگاه و ناشر آثار سیمین بهبهانی - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت این شاعر غزل‌سرا گفت: من اکنون همراه با خانواده این شاعر در بیمارستان هستم، حال او مساعد نیست و هوشیاری‎اش پایین است.

او اضافه کرد: ایشان از شب گذشته (چهارشنبه) در بخش ویژه بستری است و باید برای او دعا کنیم.

خانواده سیمین بهبهانی تمایل ندارند فعلا درباره وضعیت این شاعر صحبت کنند.

سیمین بهبهانی‌ زاده‌ی سال 1306 است و از میان آثار او می‌توان به «سه‌تار شکسته»، «جای پا»، «چلچراغ»، «رستاخیز» و «یک دریچه آزادی» اشاره کرد.

مسعود شفیعی: سه سال پس از وکالت سه آمریکایی هنوز نمی توانم کار کنم و ممنوع‌الخروجم

Posted: 07 Aug 2014 04:00 AM PDT

جرس: مسعود شفیعی، وکیل و فعال حقوق بشر که پس از وکالت سه کوهنورد آمریکایی در سال ۱۳۹۰ بارها برای بازجویی به وزارت اطلاعات احضار و پس از آن ممنوع الخروج شد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: ««سه سال است که نتوانسته‌ام کار کنم. پاسپورتم را هم گرفتند و ممنوع الخروجم کردند. در پاسپورت من حتی مهر خروج خورده، یعنی الان من خارج از کشور هستم و اگر مشکلی برایم پیش بیاید یعنی در خاک ایران نبوده‌ام.»

 

مسعود شفیعی، وکالت پرونده سه کوهنورد آمریکایی ( سارا شورد، جاش فتال و شان بایر) را به عهده داشت که این سه تن با رفع اتهام و آزادی در مهر ماه ۱۳۹۰ به آمریکا بازگشتند. اما چند روز پس از خروج موکلان آقای شفیعی از ایران، ماموران وزارت اطلاعات آقای شفیعی را احضار و بازجویی کردند.

 

ماموران اداره اطلاعات با ورود به منزل این وکیل در تاریخ ۵ مهرماه ۱۳۹۰ و تفتتیش وسایل خانه اش، او را به اوین بردند و در آنجا وی چند ساعت تحت بازجویی قرار گرفت. هفتۀ بعد از آن در فرودگاه امام خمینی و درحالی که عازم به خارج از کشور بود گذرنامۀ وی ضبط شد و به او گفته شد که ممنوع الخروج است.

 

مسعود شفیعی به کمپین گفت: «ده روز پیش به دفتر آقای محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه برای پیگیری مراجعه کردم. مسول دفترایشان گفت او نیست و من باید نامه بنویسم. طی نامه ای مطالباتم را نوشتم اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است و تمام درخواست های من برای حق کار و گرفتن پاسپورتم بی پاسخ مانده است.»

 

آقای شفیعی در پاسخ به اینکه آیا به او به طور مستقیم گفته شده که حق کار کردن ندارد و یا پروانۀ وکالتش باطل شده است به کمپین گفت: «هیچ دستور خاصی کسی به من نداده است که کار بکنم یا نکنم. اما در طول سه سال این طور بوده که وقتی موکلینی به سراغم می آیند یا تلفنی با من تماس می گیرند که وکالت پرونده شان را به عهده بگیرم و من هم قبول می کنم در جلسه بعدی می گویند نمی توانند که من را به عنوان وکیل پرونده قبول کنند. می گویند برای انتخاب من تحت فشار گرفته اند.»

 

آقای شفیعی وکالت پرونده برخی فعالان سیاسی و کارگری مانند آرش و کامیار علایی، کیان تاجبخش، رسول بداقی و رضا شهابی را به عهده داشته است.

 

این وکیل پرونده های سیاسی به کمپین گفت:‌«مهم این است که من هنوز خودم نمی دانم جرمم چیست. مساله اصلی چیست و هیچکس هم پاسخگو نیست.»

 

این وکیل دادگستری ادامه داد: «آخرین کسی که می خواست من وکالت پرونده اش را قبول کنم یک ماه پیش یک نوکیش مسیحی بود، اما بعد از جلسۀ دوم صحبت کردن خانواده اش گفتند که آنها معذورند. حتی آنقدر ترسیده بودند که گفتند نمی توانند بیشتر توضیح بدهند.»

 

مسعود شفیعی با اظهار اینکه فکر می کرده پس از ریاست جمهوری روحانی اوضاع فرق می کند و ممنوعیت کاری او برداشته می شود به کمپین گفت:‌« من یکی از کسانی بودم که به روحانی رای دادم. به امیدی که کسی است که حقوق را می شناسد و قول های خوشایندی دارد می دهد. خوش بین بودم و به همین دلایل هم رای دادم اما متاسفانه پس از رییس جمهور شدن به قول هایشان عمل نکردند. من بعد از ریاست جمهوری ایشان یک نامه به شخص ایشان هم نوشتم که بی پاسخ ماند.»

 

مسعود شفیعی مرداد ماه ۱۳۹۱ در گفتگویی با کمپین با طرح فشارها گفته بود حتی اتاق خوابش هم شنود می شود و تمام رفت و آمدهای او کنترل می شود. او همچنین با اشاره به صحبت های خواهر امیر حکمتی، زندانی‌ای که اکنون در اوین به سر می برد به کمپین گفت: « خواهر آقای حکمتی به من گفت که قاضی پرونده گفته است من نمی توانم هیچ پرونده ای را قبول کنم. آخر ایشان با کدام مجوز چنین کاری را می کند؟»

۹۰ درصد جامعه کارگری کشور زیرخط فقر زندگی می‌کنند/ ۱۰ درصد نزدیک خط

Posted: 07 Aug 2014 03:41 AM PDT

جرس: رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: هم اکنون معیشت ۹۰ درصد جامعه کارگری کشور زیرخط فقر بوده و ۱۰ درصد باقیمانده نیز با خط فقر فاصله چندانی ندارند.

 

«علیرضا محجوب» در گفت‌و‌گو با ایلنا در یاسوج با بیان مطالب فوق، اظهار داشت: شرایط معیشت کارگران در کشور نگران کننده‌ است و با هیچ منطقی نمی توان وضعیت امروز جامعه کارگری را توجیه کرد. هزینه‌های زندگی کارگران بیشتر از درآمد‌هایشان شده است و در عین حال تقاضا برای نیروی کار نیز کاهش یافته که این وضعیت جامعه کارگری را در فقر بیشتری فرو می برد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال گذشته شاهد شدید‌ترین رکود تورمی بودیم و در دولت جدید نیز هرچند وخامت حال اقتصاد بیمار کشور کمی بهتر شده، اما با نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

 

محجوب با تاکید بر اینکه تورم باید مهار شود تا دولت بتواند برنامه‌های اقتصادی اش را پیاده کند، تصریح کرد: درخواست ما از دولت استمرار توزیع سبد کالا برای کارگران است و انتظار داریم دولت هرچه زود‌تر این کار را شروع کند.

 

وی گفت: رکود اقتصاد مربوط به یک دولت نیست و این رکود از سال ۷۲ آغاز و در سال ۷۴ تاکنون شدت گرفته است.

 

دبیرکل خانه کارگر ایران، رکود تورمی را بیماری مهلک اقتصاد کشور خواند و و با اظهار امیدواری از اینکه دولت یازدهم برای برون رفت از این وضعیت قدم‌های موثری بردارد، خاطرنشان کرد: وزیراقتصاد وعده‌های خوش بینانه‌ای در این ارتباط داده که امیدواریم این وعده‌ها سبب خروج کشور از وضعیت مهلک امروزی شود.

 

وی افزود: خروج از رکود تورمی کنونی شاید از خارج شدن از تحریم‌های سازمان ملل سخت‌تر باشد و دولت باید تمامی تلاش خود برای خروج از این وضعیت انجام دهد.

 

نماینده اصلاح طلب تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که وظیفه مجلس در این ارتباط چیست؟ ادامه داد: قفل و کلید‌ها همه در دست مجلس است. مجلس دولت را وارد پروژه‌های متعدد عمرانی کرده و فکر می‌کند این اقدام منجر به توسعه می شود در صورتی که هیچ کمکی به دولت برای مهار رکود تورمی نکرده‌ایم.

 

محجوب از کاهش ۱۳ درصدی بودجه دولت برای سال جاری خبرداد و اظهار داشت: دولت تلاش خود برای کاهش رکود تورمی اتجام داده، اما مجلس همراهی‌های لازم را در این خصوص نداشته است.
 

غیبت بیش از نه میلیون ایرانی از کلاس درس

Posted: 07 Aug 2014 03:41 AM PDT

جرس: رییس سازمان نهضت سوادآموزی از وجود 9 میلیون و 700 هزار نفر- بالای 6 سال- بی سواد در کشور خبرداد و گفت: از این تعداد 3 میلیون و 800 هزار نفر آنان کمتر از 50 سال دارند.

 

به گزارش ایرنا، علی باقرزاده روز پنجشنبه در اجلاس شورای عالی استان ها افزود: شاخص سواد و امید به تحصیل یکی از مولفه های توسعه انسانی کشورها به شمار می رود که متاسفانه موقعیت ما در این زمینه در جهان خوب نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: متوسط سال های تحصیل شهروندان ایرانی 7.5 سال است و رتبه 111 را در جهان داریم در حالی که متوسط سال های تحصیل برخی کشورها به 12.5 سال نیز می رسد.

 

وی ادامه داد: هم اکنون حدود 75 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 20 سال داریم که از نعمت سواد بی بهره هستند اما قابلیت آموزش دارند در حالی که بخشی از آنان آموزش ناپذیر هستند.

 

وی با اشاره به انتقادی مبنی بر اینکه آموزش لازم التعلیمان نسبت به بی سوادان باید در اولویت قرار گیرد گفت: هم اکنون حدود 6 میلیون بی سواد بالای 50 سال برای سوادآموزی در اولویت نیستند و امسال تمرکز سوادآموزی ما در گروه سنی 10 تا 20 سال است.

 

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان، 10 تا 20 سال آینده پاسخ می دهد اما کسی که امروز زندگی می کند نیز نیاز به بهبود آموزش دارد و نمی توانیم از آموزش بی سوادانی که در متن اقتصادی واجتماعی جامعه قرار دارند چشم پوشی کنیم.

 

باقر زاده افزود: همچنین سهم سرمایه گذاری آموزش بی سوادان نسبت به لازم التعلیمان سهم قابل توجهی نیست.

 

وی تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی نباید ورودی جدیدی در حوزه بی سوادی به وجود آید.

 

وی یادآور شد: سرانه اعتباری کودکان کار و خیابان نسبت به اعتبارات آموزش عموم 30 درصد امسال افزایش یافته است.

یادداشت هاشمی رفسنجانی در یک سالگی دولت حسن روحانی

Posted: 07 Aug 2014 03:41 AM PDT

جرس: هاشمی رفسنجانی طی یادداشتی در سالروز تشکیل دولت روحانی نوشت: الحمدلله دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته، با آواربرداری از بخش­های مختلف کشور، مخصوصاً اصلاح سیاست خارجی بر اساس عزت، حکمت و مصلحت، جوانه ­های امید را در کشور نشان داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هاشمی، در متن کامل یادداشت هاشمی در سالروز تنفیذ حکم ریاست جمهوری دکتر روحانی آمده است:

 

در تاریخ ملل جهان، مخصوصاً ملت بزرگوار ایران که سابقه تمدنی درخشان و تلفیق آن با فرهنگ اسلامی به عنوان عصاره ادیان آسمانی را دارند. فراز و فرودهایی است که ترکیب نقاط مثبت و منفی و نگاه مردم به آنها، مصداقی روشن در استفاده از تجربیات گذشته در حال و برای ترسیم آینده است.

اتفاقاتی که گاه مردم ایران در آن نقش نداشتند، مانند سوء­استفاده دشمنان خارجی از بی ­تدبیری حاکمان و حمله و اشغال تمامی با قسمت­ هایی از این سرزمین که متأسفانه تاریخ اسناد فراوانی از جدا شدن بخش­هایی از کشور را در سینه خویش دارد.

نوع دیگر اتفاقات به مصداق آیه شریفه «لیس للانسان الّا ما سعی» برخاسته از اراده جمعی مردم ایران است که اگر از تشرف قلبی به مذهب تشیع در دوره­ های گذشته بگذریم، حضور معنادار و همگانی مردم در مبارزه و همراهی آنان با زبرالحدید قیام و رهبر دینی و سیاسی آن، یعنی امام راحل، بهترین نمونه در تاریخ معاصر است.

انقلابی که قدرت­های خارجی سعی در حمایت از رژیم سابق و کارشکنی در مبارزات مردم داشتند و حتی پس از پیروزی نیز، مستشاران خارجی و انبوهی از آدم­ هایی که به بهانه کارهای اقتصادی مشغول چپاول منابع غنی ایران، از جمله نفت بودند، وقتی رفتند، چمدان­هایشان را باز نمی­ کردند و چنین القا می­ کردند که بزودی برمی­ گردند. اما وقتی اراده مردم و روحانیت را برای اداره کارآمد جامعه دیدند، شروع به انواع توطئه­ ها کردند که اسناد فراوان تاریخی در شورش­ها،تجزیه­ طلبی ­ها و ترورهای غیر قابل انکار است و وقتی در اتاق­های فکر خود از تطمیع و تهییج حزب بعث برای حمله به ایران اسلامی مطمئن شدند، صراحتاً اعلام کردند که این بار انقلاب اسلامی ساقط یا بخش­های مهمی از کشور جدا می ­شوند که بعدها وقتی نقشه­ های شوم آن­ها را در ستادهای فرماندهی ارتش بعث دیدیم، اشغال یک هفته­ ای تهران یا سقوط استان خوزستان و حداقل تا بهبهان و مسجد سلیمان از اهداف آن­ها بود.

هشت سال دفاع مقدس و پیروزی­های نظامی و سیاسی آن، حتی در بین­ المللی ­ترین سازمان جهانی که صاحبان حق ناحق وتو، دشمنی­های آشکاری با ایران داشتند و به کرات از ارتبعث حمایت­های مالی، نظامی،تبلیغاتی و اطلاعاتی می­ کردند، تفسیر عملی آن آیه شریفه است که «ان تنصرالله ینصرکم».

بعد از جنگ، چشمان طمع دشمنان به ویرانی ­های پنج استان و تعطیلی تولید و عقب­ ماندگی ­های تاریخی ایران بود و فکر می­ کرد ایرانیان دست نیاز به سوی آن­ها دراز می ­کنند، اما دوران ۸ ساله سازندگی اثبات قابلیت­ های فرزندان ایران بود که طی چند برنامه توسعه­ ای، زیربناهای کشور را برای جهشی بزرگ ساختند و این خارجی ­ها بودند که برای درآمدهای اقتصادی خود، طرح­های بزرگ کشور را فاینانس می­ کردند که البته در دنیای فراصنعتی امروز، یک شیوه متداول است.

در گام بعدی که همه پایه­ ها برای توسعه سیاسی و فرهنگی آماده بود، رهبری نظام تصمیم به اجرای بندهایی از قانون اساسی در جهت تدوین سیاست­های کلی نظام گرفت که مهم­ترین دستاوردهای این دوره سند چشم ­انداز بیست ساله و اصلاح سیاست­های اصل ۴۴ قانون اساسی بود که اگر درست اجرا می ­شد، جهان شاهد نوعی انقلاب اقتصادی در ایران بود.

در هشت سالی که به خاطر درآمدهای نفتی می­توانستم با نقشه راهی که داشتیم، به سوی قله­ های دانش و تکنولوژی برویم و مقام اول کشورهای منطقه باشیم، متأسفانه کشور به سیاست­های پوپولیستی روی آورد و روزمرگی چنان مسئولان اجرایی را گرفتار کرد که اسناد بالادستی کشور را نادیده می­ گرفتند و برای پوشش ضعف خویش در جهت اقدامات کلان، برنامه ­های توسعه­ ای را خمیر کاغذی می­ پنداشتند و در پایان ۸ سال با درآمدهای بی­ نظیر در تاریخ اکتشافات نفت در ایران، شاهد بی ­نظیرترین رکورد تورمی و افزایش بیکاری بودیم که اقتصاددانان می­ دانند، بلای هر جامعه است و از آن به «فلاکت» تعبیر می­ کنند. خدا را شکر که ملت بزرگوار ایران در پایان آن ۸ سال، روی به هوشیاری تاریخی خویش آوردند و با انتخاب فرهنگ اعتدال، جلوی ابتذال افراط و تفریط را گرفتند و به جهانیان ثابت کردند آن ۸ سال، مقطعی ناهمگون در تاریخ ایران بود و هر کشوری چنین سیاست­های اشتباهی دارد.

دولت تدبیر و امید، برخاسته از اراده جمعی مردم ایران برای جبران عقب­افتادگی­های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و سیاسی، حتی در بعد خارجی است و الحمدلله در یک سال گذشته، با آواربرداری از بخش­های مختلف کشور، مخصوصاً اصلاح سیاست خارجی بر اساس عزت، حکمت و مصلحت، جوانه ­های امید را در کشور نشان داده و انشاء­الله از تجربیات منفی این یک سال، در جهت بهبود امور در سال­های آینده استفاده خواهد کرد.

نباید فراموش کنیم که رمز موفقیت­ های ملت ایران در مبارزه، پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب وحدت قومی، قبیله­ای و مذهبی، حفظ تمامیت ارضی، اعتقاد به مسئولان و پیروزی از رهبری نظام بود و دیدیم در هر مقطع که دشمنان از یکی از دریچه ­ها وارد شدند، رخنه در صفوف مردم افتاد و هنوز هم به این راه امید دارند و متأسفانه افراطیون، مانند همیشه تاریخ بر طبل اختلاف می­ کوبند.

البته مردم ایران آن بشارت خداوندی را در قرآن با جان و دل دریافتند که «یستمعون القول فیتبعون احسنه» و شرط جاودانگی یک جامعه پویا و به اصطلاح دموکراسی همین است که همگان حرف­های خود را بزنند و حکومت، به معنای واقعی مردم بر مردم باشد. هرچند اقلیت افراطی به مدد تریبون­هایی که دارند، صدای اکثریت را هیاهو می ­خوانند و خود را مانند خوارج نهروان عصاره حق می­ دانند که زمانی مرد خیبرشکن اسلام را متهم به انفعال در مقابل دشمنان می­ کردند و زمانی مبارزه با قرآن بر سر نیزه کردن را کفر می ­پنداشتند و زمانی دیگر جهاد را در عهدشکنی مولای متقیان می­ دیدند و سرانجام محراب مسجد کوفه را به خون ایشان و در دفاع از اسلام! خونین می­ کردند که این روزها هنوز در غم آن مصیبت عظما قرار داریم.

با تسلیت شهادت امام بر حق، امیدوارم نتیجه یک ماه عبادت بندگان مسلمان، مخصوصاً در ایران تزکیه فردی و اجتماعی بوده باشد و از فرصت دربند بودن شیطان و بسته بودن درهای جهنم در ماه رمضان استفاده کرده باشیم و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به تدبیر امام راحل روز جهانی قدس است، ثابت کردیم که مردم مظلوم فلسطین، مخصوصاً زنان و کودکان آواره غزه، تنها نیستند و امت اسلامی یک پیکر واحد هستند.

بیانیه چند سایت خبری به مناسبت روز خبرنگار؛ زمینه فعالیت آزاد برای رسانه ها فراهم شود

Posted: 07 Aug 2014 01:03 AM PDT

جرس: جمعی از سایت های مستقل خبری ایران به مناسبت روز خبرنگار بیانیه ای را صادر کردند.

 

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل این بیانیه در پی می آید:

17 مرداد ماه روز مهمی برای فعالان حوزه اطلاع رسانی در ایران است. در این روز محمود صارمی خبرنگار شجاع ایرانی در حالی به دست نیروهای متعصب و تنگ نظر طالبان به شهادت رسید که حاضر نشد از رسالتش حتی در آن شرایط سخت دست بکشد و در نهایت جانش را در این مسیر مقدس هزینه کرد.شهادت یعنی همین؛ هزینه کردن جان در مسیر و هدفی مقدس.

سالروز شهادت محمود صارمی صرفا یک واقعه تاریخی و مناسبت صنفی نیست بلکه چراغ راهنمایی است برای همه کسانی که به نوعی در حوزه مهم و راهبردی اطلاع رسانی درگیر هستند؛ از خبرنگاران و روزنامه نگاران گرفته تا مسئولان. هیچکس نباید از معنای نمادین و مهم این مناسبت که همان مقدس بودن حرفه اطلاع رسانی و اهداف آن است، غفلت کند

علی رغم بهبود نسبی در فضای اطلاع رسانی در یکسال گذشته متاسفانه این معنای مهم تا حدودی نادیده گرفته شد و از همه به ویژه از مسئولان انتظار می رود تا با رجعت به معنای مهم روز خبرنگار، زمینه فعالیت آزادتر برای رسانه ها را فراهم کنند. از همه دستگاه ها و قوا انتظار می رود که در تعامل و برخورد با رسانه ها همدلی و سعه صدر بیشتری داشته باشند و نگاهشان به رسانه به عنوان یک شریک نظام سیاسی در بهبود امور باشد. شریکی که بنا برهویت و اقتضائاتش باید از تلخی ها و کجی ها هم بگوید و این گفتن بنابر اصل دلسوزی سیاه نمایی نیست بلکه عین شراکت و وفاداری به آن است و امیدواریم با تسامح بیشتر مسئولان همه روزنامه نگاران واقعی وفادار به ایران عزیز از محدودیت رهایی یابند و به ادامه خدمت در عرصه اطلاع رسانی بازگردند.

جامعه امروز ایران با توجه به تنوع فعالیت های رسانه ای چه در داخل و چه در خارج کشور و در همه سطوح از مردم گرفته تا مسئولان نیازمند ارتقاء سواد رسانه ای است. سواد رسانه ای در دنیای امروز که ارتباطات در آن هم منبع قدرت است و هم وسیله اعمال آن از ملزومات پیشرفت و حرکت رو به جلو و در سطح دیگر سد محکمی در برابر مسموم شدن افکار عمومی است. در فضای کنونی فعالیت مستقل رسانه ای و به عبارتی ادامه راه شهید محمود صارمی در حوزه اطلاع رسانی می تواند باعث ارتقاء سواد رسانه ای در جامعه شود.

متاسفانه فعالان حوزه اطلاع رسانی به ویژه آنهایی که در بخش خصوصی فعالیت می کنند به لحاظ مسائل اقتصادی و تامین معیشت اسیر سختی های بسیاری هستند. دستمزد بسیار پایین، نداشتن بیمه و بی ثباتی بنگاه های رسانه ای از جمله مواردی است که فعالان حوزه رسانه را دچار رنج بسیاری برای گذران امور کرده است. البته این درد امروز حوزه رسانه نیست؛ چه بسیار کهنه کاران این حوزه که با سن بالای 50 و 60 سال هنوز از داشتن ساده ترین تمهیدات رفاهی مثل دفتر چه بیمه محروم هستند و در صورت ادامه بی توجهی به فراهم کردن زیرساخت های تامین اجتماعی برای فعالیت رسانه ای؛ درسال آتی تعداد این افراد به طرز قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهند کرد.

اگرچه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فضای کار رسانه ای بهبود نسبی پیدا کرده است اما تا رفع مضایق و محدودیت ها و ایجاد یک فضای استاندارد برای فعالیت رسانه ای راه بسیاری باقی مانده است. چه بسا در رسیدن به این مطلوب اصلاح برخی رفتارها و رویه های دولتمردان فعلی هم باید مورد توجه قرار بگیرد. چه آنکه دولت فعلی در امر ارتباط با رسانه ها به ویژه رسانه های مستقل عملکرد چندان مطلوبی نداشته است و علی رغم تاکید های رییس جمهور و وزیر محترم ارشاد اما بخش های میانی نظیر معاونت مطبوعاتی التفات لازم را نداشته اند.

به هرحال در روزهایی که یورش همه جانبه رژیم اسراییل به غزه و شهادت مسلمانان فلسطینی با بایکوت نسبی رسانه های جهان مواجه است؛ پرداختن به چرایی و ضرورت حضور رسانه های قوی و مستقل در ایران عزیز معنای مهمی می یابد. ما سایت های مستقل خبری ایران امیدواریم در آتیه نه چندان دور و با سیاستگذاری و حمایت مناسب؛ ایران اسلامی صاحب رسانه های مستقل جهانی شود تا در روزهایی مثل امروز وارد میدان شوند و مارپیچ سکوت رسانه ای درباره جنایت های بزرگ بشری را بشکنند و صدای مظلومان را به گوش همه جهانیان برسانند. ان شاء الله

اسامی سایت های خبری امضاء کننده (به ترتیب حروف الفبا)
1 - آفتاب
2 - امید
3 - انصاف
4 - بهار
5 - بهاران
6 - پویش
7 - پیام نو
8 - تدبیر24
9 - خرداد
10 - روزنو
11 - سلام نو
12 - گفتگو

بان کی مون خواهان اجرای تحقیقات بین‌المللی علیه اسرائیل شد

Posted: 06 Aug 2014 11:55 PM PDT

جرس: دبیر کل سازمان ملل ضمن محکوم کردن کشتار بیش از دو هزار فلسطینی در نوار غزه توسط ارتش اسرائیل تاکید کرد که صحنه‌های کشتار جمعی در فلسطین جهان را شوک زده کرده و ننگی برای جهانیان به شمار می‌آید.

 

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که به منظور بررسی اوضاع وخیم انسانی در نوار غزه برگزار شد خواستار مجازات اسرائیل به خاطر حملات مکرر آن به ساختمان‌ها و تاسیسات این سازمان در نوار غزه شد.

 

وی این حملات را "غیرقابل توجیه و نقض قوانین بین‌المللی "خواند و خواهان بازجویی های بین‌المللی در خصوص نقض قوانین بین‌المللی در حق ملت فلسطین شد.

 

وی همچنین تاکید کرد که بحران غزه مستلزم این است که جهان برنامه‌های امدادرسانی سازمان ملل در نوار غزه را عملی کند و اولویت کنونی فراهم کردن نیازهای ضروری، درمان مجروحان و آسیب دیدگان روحی، پناه دادن به خانواده‌های آواره و همچنین تعمیر ساختارهای زیربنایی ویران شده به ویژه در مدارس و بیمارستان‌ها است.

بان کی مون عنوان داشت: جامعه جهانی باید همه تلاش خود را برای حفظ آتش‌بس کنونی در نوار غزه به کار گیرد. از تمام کسانی که در دستیابی به این آتش‌بس سهیم بودند به ویژه آمریکا، ترکیه، قطر و مصر قدردانی می‌کنم.

 

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: این آتش‌بس امکان بررسی ریشه‌های بحرانی را که نوار غزه هم‌اکنون شاهد آن است فراهم می‌سازد. ما خواهان توقف پرتاب موشکهای فلسطینی،گشودن گذرگاهها و لغو محاصره نوار غزه و باز گرداندن سیطره بر نوار غزه توسط یک دولت یکپارچه فلسطینی که به تعهدات سازمان آزادی بخش فلسطین پایبند است هستیم.

 

وی افزود: راهکار سیاسی تنها راهی است که به برقراری امنیت و صلح فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها کمک می‌کند.

 

براساس این گزارش نشست مجمع عمومی سازمان ملل به دنبال برقراری آتش‌بس سه روزه‌ای که با طرح مصر و موافقت رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی انجام شد به منظور دستیابی به توافق نهایی آتش بس برگزار شد.