جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


یک تشکل سیاسی با محوریت خاتمی، در آستانه دریافت مجوز

Posted: 16 Aug 2014 04:33 AM PDT

جرس: سخنگوی هیات موسس تشکل «ندای ایرانیان» گفت: این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب که با محوریت سیدمحمد خاتمی فعالیت خواهد کرد، در آستانه دریافت مجوز از وزارت کشور است.

 

 

هادی حیدری در گفت‌وگوبا ایسنا، با بیان اینکه تقاضای دریافت مجوز به وزارت کشور داده شده و این تشکل در آستانه تاسیس و دریافت مجوز از وزارت کشور است، اظهار کرد: ما اصلاح‌طلبی را بر محوریت سیدمحمد خاتمی ادامه می‌دهیم.

 

بنا به گفته وی صادق خرازی از پایه گذاران این تشکل است.

وی همچنین اظهار کرد: ندای ایرانیان چند شاخص دارد که این شاخص‌ها عبارتند از آرمان‌گرایی، عملگرایی، میانه‌روی، پرهیز از فرصت‌طلبی و رادیکالیسم، اخلاق‌گرایی، اصلاحات تدریجی و گام به گام، اقدامات مسالمت‌جویانه و ضدخشونت‌گرایی، محوریت عقل جمعی و خواست اکثریت جامعه، گفت‌وگو با همه جریان‌های سیاسی در چارچوب قانون و توجه به قانون اساسی.

 

سخنگوی هیات موسس تشکل «ندای ایرانیان» در ادامه با بیان اینکه ما هیچگاه با صندوق رای قهر نمی‌کنیم، گفت: ما اهل تحریم انتخابات نیستیم و صندوق‌های رای را تنها راه دستیابی به دموکراسی می‌دانیم. ما همچنین با حاکمیت در عین حفظ هویت اصلاح‌طلبی خود تعامل می‌کنیم و هر جا در اقدامات خود با تضادی از سوی ارکان نظام مواجه شویم تا زمانی که نظام را متقاعد نکنیم آن اقدامات خود را مسکوت می‌گذاریم.

 

حیدری با اشاره به نقش سیدمحمد خاتمی در این تشکل سیاسی، اظهار کرد: خاتمی هم قدرت اجماع اصلاح‌طلبان را دارد و هم نقش راهبردی دارد. اصلاح‌طلبی مدنظر ما بر اساس تعریف خاتمی تعریف شده است. ما خاتمی را اصلاح‌طلب‌ترین فرد در میان اصلاحات می‌دانیم زیرا وی اعتدال‌گرا و اخلاق‌گراست و پایداری خود را به نظام ثابت کرده است. ما هیچگاه در پیگیری اهداف اصلاح‌طلبی خود از خاتمی عبور نمی‌کنیم.

 

به گفته وی، اعضای این تشکل سیاسی در پیگیری اهداف اصلاح‌طلبی خود از مکتب اهل بیت (ع) هم الهام گرفته‌اند.

 

این فعال سیاسی با بیان اینکه صادق خرازی یکی از اعضای هیات موسس تشکل ندای ایرانیان است، گفت: سمت‌های اصلی این تشکل هنگامی مشخص می‌شود که ما به صورت رسمی از وزارت کشور مجوز گرفته و مجمع عمومی خود را تشکیل دهیم.

 

سخنگوی هیات موسس تشکل «ندای ایرانیان» همچنین با بیان اینکه ما هیچگاه از نسل اول اصلاحات عبور نمی‌کنیم، گفت: اقدامات ما در امتداد فعالیت نسل اول اصلاحات است و ما حتما تقاضا می‌دهیم که به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بپیوندیم البته در تشکل ندای ایرانیان افراد جوان‌تر فعالیت می‌کنند اما هرگز ما در برابر پدران خود نمی‌ایستیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ما همچنین با آقای عارف تعامل خواهیم داشت و از ایشان کمک می‌خواهیم، اظهار کرد: ما زیر چتر اصلاحات حرکت می‌کنیم.

 

حیدری هدف اصلی از تشکیل ندای ایرانیان را محدودیت‌های پیش آمده برای احزاب و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب دانست و افزود: ما احساس کردیم باید یک جریان تازه ایجاد شود تا روح تازه‌ای به اصلاحات بدهد. ما هرگز به دنبال انشعاب از نسل اول اصلاحات نیستیم.

 

سخنگوی هیات موسس تشکل «ندای ایرانیان» در پایان با بیان اینکه ما نواصلاح‌طلب نیستیم، خاطرنشان کرد: ما همان اصلاحاتی را دنبال می‌کنیم که خاتمی تبیین کرده و با کسانی که بخواهند ادبیات نواصلاح‌طلبی را ترویج کنند مرزبندی داریم.

جهرمی: اطلاعی از اتهاماتم در پرونده سه هزار میلیاردی ندارم

Posted: 16 Aug 2014 04:01 AM PDT

جرس: رئیس اسبق بانك صادرات مدعی شد از از اتهاماتش در پرونده پرونده سه هزار میلیاردی بی خبر است.

 

به گزارش ایلنا، محمد جهرمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده سه هزار میلیاردی گفت: در این باره از قوه قضاییه سوال کنید.

 

گفتنی است، فساد بانکی موسوم به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، توسط ال سی های جعلی بانک صادرات در زمان تصدی وی صورت گرفت و به همین دلیل در اوایل مهر ۱۳۹۰ از ریاست بانک صادرات برکنار شد.

 

وی در پاسخ به این سوال که اتهام شما چیست و آیا آن را قبول دارید یا خیر؟ مجددا اظهار داشت: از قوه قضاییه بپرسید.

 

رئیس اسبق بانک صادرات افزود: سه سال و اندی است که این پرونده طول کشیده است و ان‌شاءالله که زودتر تمام شود.

 

جهرمی در پاسخ به این سوال که صحبت‌های شما یعنی چیزی از اتهامات به شما نگفته اند؟ بیان کرد: خیر.

عملیات مشترک آمریکا و عراق برای بازپس‌گیری سد «موصل» آغاز شد

Posted: 16 Aug 2014 04:01 AM PDT

جرس: منابع آگاه اعلام كردند كه عملیات نظامی مشترک آمریکا و عراق برای بازپس گیری سد «موصل» از عناصر داعش آغاز شد.  

 

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، این منابع گفتند که عملیات نظامی مشترک عراق و آمریکا برای بازپس گیری تاسیسات استراتژیک موصل از جمله سد موصل در شمال این شهر از عناصر داعش بامداد امروز-شنبه-آغاز شد.

 

این منابع افزودند که این عملیات نظامی مشترک شامل پوشش هوایی ارتش آمریکا برای پیشروی نیروهای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه برای بازپس گیری سد موصل می‌شود.

 

در همین حال‏، جنگنده‌های آمریکایی و بالگردهای عراقی بامداد امروز مواضع داعش را در نزدیکی سد موصل بمباران کردند.

توصیه نماینده افراطی و شهردار یکی از مناطق تهران برای اعطای بورسیه به ۲۷ نفر

Posted: 16 Aug 2014 04:01 AM PDT

جرس: خبرگزاری کار ایران «ایلنا» در ادامه افشای تخلفات وزارت علوم در دولت احمدی‌نژاد، موارد تازه ای را منتشر کرده که براساس آن با توصیه یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم ۲۰ نفر و با توصیه شهردار یکی از مناطق تهران ۷ نفر برای استفاده از مزایای بورسیه معرفی شده‌اند.

 

به گزارش ایلنا، به دنبال افشای تخلفات صورت گرفته در وزارت علوم دولت قبل، اسنادی که از این تخلفات منتشر شده حاکی از آن است که یکی از نمایندگانی که خود را منتسب به جریان اصولگرا می‌داند اما افراطی‌گرای‌های وی زبانزد نماینده‌های مجلس قبل بود در نامه‌ای خطاب به یکی از معاونین وقت وزارت علوم ۲۰ نفر را جهت استفاده از بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا معرفی کرده که واکنش وزارت علوم به نامه این نماینده تامل برانگیز است.

 

همچنین شهردار یکی از مناطق تهران نیز در نامه‌ای به تاریخ ۹۱/۱۱/۲۳ خطاب به یکی از معاونان وقت وزیر علوم، هفت نفر را برای اخذ بورسیه معرفی کرده است.

 

برخلاف ادعاهای صورت گرفته مبنی بر اینکه تمامی بورس‌های اعطا شده از مرجع قانونی بوده و مطابق مقررات جاری کشور در اعطای بورس به افراد عمل شده، بررسی مستندات موجود حکایت از آن دارد که خلاف ادعای صورت گرفته در بسیاری از موارد ارتباطات برای اعطای بورس تعیین کننده بوده است نه ضوابط موجود.

 

ایلنا نوشته است که در صورت لزوم و با بررسی شرایط حاکم بر جامعه اقدام به انتشار این اسناد خواهد کرد تا روشن شود ادعای کسانی که بر قانون گرایی در وزارت علوم قبل تاکید داشتند تا چه اندازه می‌تواند درست باشد.

رابطه بین قطعی و کندی اینترنت و انحصار دولتی

Posted: 16 Aug 2014 03:34 AM PDT

اظهارات کارشناس حوزه فناوری اطلاعات
جرس: یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات معتقد است: قطعی اینترنت و یا سرعت پایین آن دلایل متفاوتی از جمله متولیان ارائه دهنده اینترنت در کشور دارد.

 


هومن افشار در‌ گفت‌وگو با ایسنا درباره کیفیت اینترنت در کشور، اظهار کرد: دلایل امنیتی از جمله عوامل اصلی به شمار می‌روند، به عنوان مثال در برهه‌ای خاص به دلیل حملات سایبری، اینترنت توسط مقامات و مسوولان قطع یا سرعت آن کاهش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه متولیان اینترنت در کشور نیز از دیگر دلایل اصلی مشکلات موجود در حوزه اینترنت به شمار می‌رود، بیان کرد: بیشترین درصد پولی که بابت اینترنت پرداخت می‌شود به شرکت ارتباطات زیرساخت ایران و مخابرات تعلق دارد.


وی افزود: وظیفه شرکت زیرساخت ایران تامین پهنای باند اینترنت و شرکت مخابرات ایجاد لینک‌های درون و برون استانی است، همچنین این شرکت خدمات فنی و تجهیزاتی را در جهت ارائه اینترنت به کاربر اداری یا خانگی در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهد.



افشار ادامه داد: سومین متولی توزیع اینترنت شرکت‌های خصوصی هستند که اینترنت را به عموم مردم ارائه می‌دهند.


وی با بیان این مطلب که اینترنت در ایران به صورت انحصاری در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت ایران است، ادامه داد: یکی از دلایل مشکل‌ساز در این حوزه همین مساله است و این درحالی است که در سایر کشورها اینترنت در اختیار شرکت‌های خصوصی بوده و فضای رقابتی به وجود آمده در این زمینه بستر مناسبی را برای اینترنت به وجود آورده است.


این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات اضافه کرد: در این شرایط کاربر حق انتخاب دارد که از چه شرکتی و از چه پهنای باندی خدمات دریافت کند علاوه بر انتخاب‌های متعدد برای کاربران، در رقابت ایجاد شده ناشی از این امر سطح کیفیت خدمات نیز افزایش می‌یابد و در این شرایط قیمت تمام شده اینترنت نیز کاهش خواهد یافت.



افشار اظهار کرد: در بحث اینترنت موردی با عنوان «ضریب sharing » مطرح می‌شود که متاسفانه در ایران وضعیت خوبی ندارد، در کشورهای دیگر پهنای باند بین 8 نفر به اشتراک گذاشته می‌شود ولی در کشور ما گاهی این رقم به 25 نفر می‌رسد، به این معنی که پهنای باندی که باید بین 8 نفر توزیع شود بین 25 نفر تقسیم می‌شود.


وی در تشریح سرعت کم اینترنت عنوان کرد: گاهی لینک‌های ارتباطی درون و برون استانی توسط شرکت مخابرات تامین و پر می‌شوند که در راستای آن سرعت اینترنت نیز کاهش می‌یابد، در این بازه زمانی باید تعدادی از کاربرها از اینترنت خارج شوند تا عده‌ای دیگر بتوانند از اینترنت با سرعت مناسب‌تری برخوردار باشند.


این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها در اینترنت نقش مهمی ایفا می‌کنند، بیان کرد: به عنوان مثال فیبر نوری یکی از همین زیرساخت‌ها به شمار می‌رود.


وی افزود: نکته مشخص این است که اگر اینترنت کل کشور قطع شود، عامل اصلی قطع ارتباط شرکت‌ زیرساخت ایران است و این موضوع به پهنای باند برمی‌گردد، اما مثلا اگر نبود اینترنت تنها در خراسان باشد متولی این امر به طور قطع شرکت مخابرات خواهد بود، در این میان گاهی سرویس‌دهنده‌ها نیز مشکل دارند.


این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات بهبود وضعیت اینترنت را در گرو چند مورد دانست و در ادامه گفت: نباید منحصرا پهنای باند در اختیار یک ارگان خاص باشد بلکه باید در بخش‌های خصوصی و به شکل رقابتی این موضوع مطرح شود در غیر این صورت حتی اگر دولت پهنای باند را تامین کند و متناسب با استانداردهای جهانی پیش برود باز هم قطعی و مشکلات اینترنت را خواهیم داشت.


وی افزود: در حال حاضر ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین قطعی را در سال دارد، این میزان در سال گذشته بالاتر از 100 مورد اعلام شده است.

کلاس موسیقی فرهنگسراها همچنان تعطیل است

Posted: 16 Aug 2014 03:34 AM PDT

جرس: وعده مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای بازگشایی کلاس‌های موسیقی بعد از ماه رمضان بود؛ با این حال این وعده به بهانه‌های مختلف هنوز محقق نشده است.

 

به گزارش ایسنا، خبر ممنوعیت تدریس موسیقی در فرهنگسراهای تهران از اواخر بهار امسال مطرح شد و تاکنون چیزی شبیه یک بخشنامه شفاهی از سوی مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران محسوب می‌شود که به فرهنگسراها ابلاغ شده است.

 

وقتی خبر ممنوعیت تدریس موسیقی در رسانه‌ها منتشر و این سازمان با واکنش‌های منفی از سوی اهالی موسیقی مواجه شد، در پی انتقادها در وهله اول خبر رسانه‌ها را کذب و دروغ محض دانست و در وهله دوم اعلام کرد که کیفیت پایین سطح آموزشی این کلاس‌ها مسؤولان را به تعطیلی موسیقی وادار کرده است.

 

این رویداد در حالی به وقوع می‌پیوندد که کلاس‌های سینمایی، تجسمی، نمایش و ...همچنان در فرهنگسراها دایر هستند و تنها سطح کلاس‌های موسیقی بی‌کیفیت قلمداد شده است. در صورتی که حتی اگر سطح این کلاس‌ها پایین هم باشد، تعطیلی و دو قفله کردن کلاس‌ها بدترین واکنش ممکن محسوب می شود.

 

***

اما بد نیست که در ادامه این گزارش دیدگاه‌های شهاب مرادی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را درباره موسیقی را نیز مرور کنیم.

 

او در یک نشست خبری دیدگاه‌های خود را درباره موسیقی مطرح کرد و گفت: « آموزش و ترویج موسیقی جزو اهداف ما نیست، مخصوصا اینکه یک سری آموزشگاه موسیقی در کشور وجود دارد که در حال کار کردن هستند و از آنجا که این آموزشگاه‌ها با وزارت ارشاد همکاری می‌کنند، فرض بر این است که محیط مورد اعتمادی برای مردم دارند.»

 

مرادی که در صحبت‌هایش به موسیقی فاخر اشاره کرده بود در توضیح این نوع موسیقی گفت:‌ «فرم و محتوای موسیقی باید خوب باشد، ضمن اینکه ملودی، شعر ، جهت‌گیری و رویکرد در یک کار هنری باید مشخص باشد.»

 

او هچنین اعلام کرده بود: «از آنجا که نگاه نمی‌کنم که موسیقی پاپ است یا سنتی هر کاری را که براساس اهداف سازمان باشد،حمایت می‌کنیم. به طور مثال به بنیامین با واسطه پیشنهاد داده‌ایم که همکاری داشته باشیم و به مازیار فلاحی هم خودم زنگ زدم که اگر کاری مثل «لیلا» داشته باشد، حمایت می‌کنم.»

 

وی در ادامه توضیحات خود درباره موسیقی فاخر بیان کرده بود: «اگر در موسیقی عشقی باشد که به قوام خانواده کمک کند، مستقل از اینکه پاپ یا سنتی باشد از آن استقبال می‌کنیم. از نظر من موسیقی فاخر چیزی است که وقتی آن را بشنوید دلتان هوای دیدن مادرتان یا هوای زیارت کند.»

 

***

 

او پس از مدتی در تکمیل صحبت‌های خود در گفتگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرد: « در برخی از خبرها گفته شده بود که آموزش موسیقی جزو اولویت‌های ما نیست. بله، من گفته‌ام که آموزش و ترویج موسیقی جزو اولویت‌های سازمان فرهنگی- هنری شهرداری نیست و ما باید از فضای رقابت با بخش خصوصی در حوزه‌های آموزش هنر فاصله بگیریم.

 

دقت کنید در تهران حدود 300 آموزشگاه آزاد موسیقی وجود دارد که برخی از آنها از همکاران من گلایه داشته‌اند و این یک اصل است که بخش دولتی و عمومی نباید با بخش خصوصی رقابت کنند، بله ما در آموزش هنرهایی که بخش خصوصی در آن فعالیت ندارد، تلاش می‌کنیم تا خللی ایجاد نشود و درخصوص موسیقی حمایت‌هایی را که در توان بخش خصوصی نیست انجام می‌دهیم. من مکرر گفته‌ام تولید آثار فاخر هنری در رشته‌های گوناگون موسیقی از اولویت‌های ماست.»

 

***

 

با اینکه تعطیلی موقت تدریس موسیقی و رسیدگی به وضعیت کیفیت آن در ماه مبارک رمضان یکی دیگر از بهانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود، هنوز معلوم نیست که مدیران این مجموعه قرار است چه تصمیمی برای تدریس موسیقی در فرهنگسراها اتخاذ کنند.

مهرگان خسروی خطاب به رهبر: قربانی اختلاف‌های جناحی شدیم

Posted: 16 Aug 2014 03:00 AM PDT

جرس: مهرگان خسروی در نامه‌ای به رهبر ایران با اعتراض به روند قضایی پیگیری شده در پرونده وی و برادرش تاکید کرد که آن‌ها قربانی اختلاف‌های جناحى و سیاسى برخى از دولتمردان شده‌اند.

 

به گزارش جرس، مهرگان خسروی، برادر مه آفرید خسروی با رد اتهاماتی چون پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی کشور، خواستار رفع بی‌عدالتی علیه وی و اعاده حیثیت از برادر اعدام شده‌اش شد.

 

وی در بخش دیگری از نامه خود با اعتراض به اینکه وکیل معرفی شده از جانب او از سوی دادگاه پذیرفته نشده و دادگاه حکم غیابی صادر کرده است، می‌نویسد: چون آقاى خاورى که با مجوز مسئول قضائى و دولتى از کشور خارج و بعد از سه سال به پرونده‌اش رسیدگى نشده چون وکیلش آقاى جوادالله قدمى فامیل نزدیک آقاى محسنى اژه اى است و در حاشیه امن به سر می‌برد. من هیچ حامى و پشتیبان قضائى و دولتى ندارم فرق من با آقاى خاورى چیست که پرونده‌ام غیابى رسیدگى می‌شود و حکم هم به اجرا در می‌آید در حالیکه بار‌ها به صورت کتبى و حتى سند وکالت رسمى محضرى که بر اساس کنوانسیون هاى رسمى به صورت قانون تنظیم گردیده آقاى غلامعلى ریاحى به عنوان وکیل خود و همسرم معرفى کرده‌ام ولى آقاى تورگ معاون دادستان و آقاى احمد‌زاده قاضى پرونده ایشان را به محاکمه قبول نکردند و حکم غیابى دادند که هر چه می‌خواهند به من و همسرم نسبت و دفاعى در مقابلشان عنوان نشود.

 

پرونده معروف به فساد سه هزار میلیارد تومانی، که در سال نود مطرح شد، سرانجام در سوم خرداد ۱۳۹۳ به اعدام ناگهانی و پنهانی مه آفرید خسروی انجامید.
 

در این پرونده به جز وابستگان به گروه امیرمنصور آریا و چند کارمند بانک، نام بعضی از مسئولان رده بالای حکومتی نیز مطرح بود که هیچ یک به صدور حکم نرسید.
 

متن کامل نامه مهرگان خسروی به رهبر ایران که نسخه‌ای از آن در اختیار جرس قرار گرفته به این شرح است:

  

محضر مبارك حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم جمهورى اسلامى ايران


اينجانب مهرگان اميرخسروى كه همراه همسر وفرزندانم در خارج از كشور هستيم لازم ديدم حقايقى را به اطلاع شما برسانم چون مسئولين پرونده به نظر نمى رسد حقايق امور را به محضر مبارك گزارش داده باشند .

در طول سه سال تمامى دستگاه هاى تبليغاتى عليه گروه اريا و خانواده اميرخسروى به كار گرفته شدند در طول اين مدت با وجود اشتياق رسانه هاى بين المللى به انجام مصاحبه ، من وفرزندان و همسرم از هر گونه مصاحبه و اظهار نظر خوددارى نموده به اميد اينكه از يك قضاوت عادلانه و بى طرفانه برخوردار شويم اما افسوس كه كه حتى اجازه ندادند اخبار مدافعات برادرم و وكيل مدافعش انتشار يابد چون قرار بود از او و شركت توسعه سرمايه گذارى امير منصور اريا يك مجموعه مجرمانه كه تنها هدفش كلاهبردارى بوده به جامعه معرفى كنند و در سايه اين تبليغات سوء و سياه نمائى اين پرونده را نماد مبارزه با فساد جلوه دهند خبرى كه حضرت عالى به حق بر ان تأكيد داشته ايد ولى قوه قضائيه در اجراى ان ناموفق بوده و وقتى مجلس شوراى اسلامى اين قوه را زير سئوال ميبرد كه در مبارزه با يقه سفيدها چه كرده است اقاى دادستان كل كشور با شتاب در مجلس حاضر ميشود و به جاى پاسخگوئى به سئوالات نمايندگان تمام وقت جلسه را به تشريح ماجراى به اصطلاح فساد بانكى ان هم با قسمتهاى گزينش شده اختصاص ميدهد و زمينه روانى اعدام برادر كارافرين و نه اخلال گر و كلاهبردارم را همانگونه كه در اولين ملاقات ده دقيقه اى كه با برادرم داشت و به او قبل از هرگونه بازپرسى وعده سخت ترين حكم را داده بود ( در نامه اول برادرم به جنابعالى اين موضوع عنوان شده بود ) ، فرآهم ميكند و سه روز بعد ان هم در سحر گاه روزى كه مصادف با فتح خرمشهر و شاد مانى ملى است نه تنها خانواده اميرخسروى بلكه خانواده ١٧ هزار نفرى كارگران و كارمندان شركت اريا را به عزا مينشاند .


در حاليكه او نه مفسد بود و نه اخلال گر كه تنها مقصود و هدفش اشتغال افرينى و خدمت به توليد واقتصاد در رشته هاى مختلف بود . او چگونه ميتواند اخلال گر باشد در حاليكه در ٣٨ رشته توليدى شركت و كارخانجات اقتصادى ايجاد كرده و بيش از ١٧ هزار نفر در اين واحدها مشغول به كار بوده اند اين چگونه اخلال گرى است كه حتى يك دلار پول از كشور خارج نشده و هر چه از بانكها دريافت شده در داخل كشور در واحدهاى صنعتى و توليدى نظير گروه ملى فولاد ايران ، كارخانه ام دى اف ، كارخانه اهن و فولاد لوشان ، شركت شفاف شيمى ، كارخانه گهر لرستان ، داماش و دهها كارخانه توليدى ديگر هزينه كرده و حاصل ان علاوه بر اشتغال زائى و كار افرينى بالا بردن توان اقتصاد ملى در جهت نيل به خودكفائى و بى نيازى به خارج از كشور بوده ، موضوعى كه همواره حضرت عالى به مسئولين توصيه و تأكيد كرده ايد .
خانواده ما يك خانواده ريشه دار و معتقد بوده و هست . برادرم با وجود اينكه شديدا تحت ظلم و ستم و بى عدالتى بود هرگز حاضر نشد داد خواهيش در رسانه هاى خارج از كشور منعكس شود و اگر ميبينيد علي رغم اين ظلم و بى عدالتى شديد از افراد خانواده و خصوصا اينجانب كه در خارج از كشور دسترسى كامل به رسانه ها داشته ام ، كمترين مصاحبه صورت نگرفته در همين جهت بوده است چون همواره بر اين عقيده بوده ايم اگر حقايق به محضر جنابعالى به درستى انتقال داده شود با قدرت فائقه اى كه داريد جلوى مفاسد و مظالم را خواهيد گرفت . چون مكاتبات با مسئولين داخلى مستقيم و غير مستقيم نتيجه نداشته و بنابر مصاحبه دادستان كل كشور حكم غيابى عليه اينجانب در مر حله اجرائى است ناچارم به چند نكته اشاره و تقاضا كنم به منظور حصول اطمينان ازعرايضم بازرسى ويژه اى بگماريد :

١ : عنوان اختلاس سه هزار ميليارد تومانى يك جعل آشكار و فريب عمومى است چون گروه اريا از طريق شركت گروه ملى فولاد ايران كه يك واحد توليدى عظيم با پنج هزار پرسنل است در طول سه سال مجموعا ٢٨٥٥ ميليارد تومان اعتبار اسنادى استفاده كرده كه اين تسهيلات در طول زمان بر قرار و در مواعد ١٨٠ روزه تسويه وپرداخت شده و اعتبارات جديد تصويب و بر قرار گرديده به طوريكه در زمان تشكيل پرونده أصولا هيچ بدهى معوقه اى وجود نداشت و به سر رسيد اعتبارات اسنادى باقى مانده هنوز شش ماه فاصله بود و به همين علت هيئت كارشناسى نيز تائيد كرده است كه گروه اريا هيچگونه بدهى معوق نداشته و از اعتبارات گشايش شده معادل ٩٠٠ ميليارد تومان در سر رسيدهاى مقرره پرداخت شده بود در حاليكه وقفه و تاخيرى در پرداخت بدهى بانكها روى نداده بود و ارزش واحدهاى توليدى و اقتصادى متعلق به گروه اريا نيز به مراتب بيش از اعتبارات اسنادى هنوز سر رسيد نشده بوده و همه اعتبارات هم در واحدهاى ٣٨ گانه هزينه شد و ارزش افزوده قابل توجهى ايجاد كرده و ريالى به خارج نرفته و حيف و ميل نشده ، چگونه ممكن است اخلال در نظام اقتصادى روى داده باشد . ايا أحيا و راه اندازى شركت ورشكسته گروه ملى فولاد كه در زمان واگذارى به گروه اريا ٧٥٠ ميليارد تومان بدهى معوق و زيان إنباشته سنواتى داشت و به همين دليل در حال ورشكستگى بود مصداق اخلال در نظام اقتصادى و إفساد فى الارض است ؟!

 

قضيه به اندازه اى روشن بوده كه بانك مركزى در گزارش ١٨ صفحه اى تحقق إخلال در نظام اقتصادى را رد كرده است .

 

٢ : لازمه رسيدگى دادگاه به مفاسد اقتصادى اين است كه مرتكب از طريق اقتصاد بخواهد امنيت داخلى يا خارجى را به نحوى مختل و خدشه دار كند . اين مطالبى بود كه برادرم و وكيلش تأكيد داشتند و مقامات قضائى با وجود إذعان به اينكه برادرم و گروه اريا قصد و نيت بر اندازى و ضديت با نظام نداشته اند او را به اعدام محكوم كردند ان هم با استناد به فتواى آيات إعظام مكارم شيرازى و نورى همدانى كه بعدا معلوم شد أصولا بر خلاف ادعاى دادستانى از انها استفتائى نشده و انها در اين مورد فتوائى صادر نكرده و همچنين به تقاضاى اقاى اوائى رئيس كل دادگسترى تهران كه درخواست اعمال ماده ١٨ نموده بودند هيچگونه توجهى نگرديد .

 

٣: اتهام ديگر برادرم پولشوئى ان هم به مقدار كل اعتبارات موضوع پرونده مطرح شده است وقتى منشاء وجوه بانكهاى كشور است و مصرف ان هم در واحدهاى توليدى است پولشوئى چه مفهومى دارد ؟ پولشوئى مربوط به اقدامات مجرمانه اى نظير خريد و فروش مواد مخدر و أسلحه است نه سرمايه گذارى در واحدهاى توليدى و اقتصادى كه محصول ان فقط در گروه ملى فولاد توليد ٣ ميليون تن ميلگرد و تير اهن و ديگر محصولات فولادى در عرض كمتر از ٢٦ ماه ان هم با راه اندازى و توسعه واحدهاى مربوطه كه تحت مديريت برادرم بوده است .

 

بر يك عمل مشروع و مجاز يعنى استفاده از اعتبارات اسنادى دو عنوان مجرمانه گذاشتند اخلال در نظام اقتصادى منجر به إفساد فى الارض و در عين حال پولشوئى . در حاليكه به موجب قانون بغرض إطلاق چنين عناوين فقط يك مجازات به عنوان مجازات أشد قابل أجرا بود هم او را اعدام كردند و هم ٦٤٠ ميليارد تومان از دارائيهاى گروه اريا و برادرم را به عنوان جزائى نقدى محسوب كردند و رئيس قوه قضائيه در مصاحبه با رسانه ها اعلام كرد ٧٠٠ ميليارد تومان جزاى نقدى وصول كرده ايم اين اقدامات نشان ميدهد پرونده به اصطلاح فساد بانكى وسيله اى شد كه قوه قضائيه با استناد به ان ، اتهام عدم برخورد با فسادهاى اقتصادى را از خود دور كند و در استانه فرا رسيدن انتصاب مجدد رئيس قوه كارنامه قابل قبولى ارائه شود . ايا برادرم بايد قربانى اين معادلات قدرت باشد شما قضاوت بفرمائيد همين يك مساله را حقوقدانان جواب بدهند كه ايا در حالت تعدد جرم و در حاليكه فعل مادى مجرمانه واحد است مجازاتهاى چنين پرونده اى جمع و همگى ميشود يا بايد فقط مجازات أشد أجرا شود ؟ دادستان تهران ميگويد اگر مجازات أشد ( اعدام ) را أجرا ميكرديم نمى توانستيم جريمه را بگيريم چون فوت متهم باعث موقوفى تعقيب ميشد بنا بر اين اول جريمه را گرفتيم بعد اعدام كرديم .

 

٤ : هدف أصلى از تشكيل پرونده أعاده بيت المال عنوان شد . بانكها جمعا حدود ١٦٠٠ ميليارد تومان در اين پرونده طلب دارند كه بيشترين طلب متوجه بانك ملى ايران است و در حالى كه مسئولين بانك ملى ، برادرم و وكيلش در مرحله نهائى براى تهاتر گروه ملى فولاد ايران با طلب بانك ملى به مقدار ١٠٥٠ ميليارد تومان بودند ( مصاحبه اقاى همتى مدير عامل بانك ملى با رسانه ها به تاريخ ١٣/٥/٩٣ ) ناگهان مه افريد اعدام ميشود ان هم بدون اطلاع دادن به خانواده و حتى وكيلش ؟!

ايا اين نحو اقدام موجب رد مال و أعاده بيت المال و پرداخت طلب بزرگترين بانك دولتى كشور شده و ميشود ؟ همه اينها در حالى است كه مطابق قانون وحتى حكم اقاى سراج ابتدا بايد رد مال يعنى طلب بانكها انجام گيرد سپس نوبت جريمه ان هم در حالتى كه قرار است مه افريد به عنوان مجازات أشد اعدام شود ديگر وصول جريمه موضوعا منتقى است .

 

٥ : من هرگز از كشور فرار نكردم بلكه در زمان تشكيل پرونده خارج از كشور بودم برادرم گفت چون شما از جريانات اطلاع نداريد و در فضاى ملتهب و شديد زمان تشكيل پرونده امكان دارد بازداشت شويد ، بر نگرديد تا من پاسخ اتفاقات را بدهم و وقتى ديدم با چه بى عدالتى با برادرم و خانواده اش برخورد ميشود در خارج از كشور ماندم چون اقاى خاورى كه با مجوز مسئول قضائى و دولتى از كشور خارج و بعد از سه سال به پرونده اش رسيدگى نشده چون وكيلش اقاى جواد الله قدمى فاميل نزديك اقاى محسنى اژه اى است و در حاشيه أمن به سر ميبرد .
من هيچ حامى و پشتيبان قضائى و دولتى ندارم فرق من با اقاى خاورى چيست كه پرونده ام غيابى رسيدگى ميشود و حكم هم به أجرا در ميايد در حاليكه بارها به صورت كتبى و حتى سند وكالت رسمى محضرى كه بر اساس كنوانسيون هاى رسمى به صورت قانون تنظيم گرديده اقاى غلامعلى رياحى به عنوان وكيل خود و همسرم معرفى كرده ام ولى اقاى تورگ معاون دادستان و اقاى احمد زاده قاضى پرونده ايشان را به محاكمه قبول نكردند و حكم غيابى دادند كه هر چه ميخواهند به من وهمسرم نسبت و دفاعى در مقابلشان عنوان نشود .

 

اينجانب مجددا اعلام ميدارم وكيل مدافع اينجانب اقاى غلامعلى رياحى و تقاضا دارم با دخالت ايشان پرونده مجددا مورد رسيدگى قرار گيرد زيرا حكم صادره داراى اشتباهات عديده است كه فقط به چند مورد اشاره مى كنم :

 

١ : بر اساس حكم صادره اينجانب را به عنوان عضو هيئت مديره گروه ملى فولاد و همسرم را به عنوان عضو اللبدل شركت اريا معرفى نموده اند كه هر دو مورد از اساس دروغ و كذب است

 

٢ : اينجانب حتى يك مورد در گشايش اعتبارات دخالت نداشته ام و ٢٣ فقره در خواست گشايش اعتبار كه به اينجانب منتسب گرديده قطعا جعلى و به إمضاء من نيست .

 

٣ : گفته شده است كه بيش از هفتصد ميليارد تومان از وجوه ال سى ها به حساب اينجانب واريز شده در صورتى كه كذب محض است يك استعلام ساده از حسابهاى اينجانب در بانكها موضوع را روشن ميكند .

 

٤ : اقاى سراج برادرم را به عنوان عامل أصلى علاوه بر اعدام به پرداخت ١/٤ مبلغ ٢٥٠٠ ميليارد تومان به عنوان جريمه محكوم كرده در حاليكه اقاى احمد زاده به جاى ٢٥٠٠ ميليارد تومان در مورد من ٢٨٥٥ ميليارد تومان را مدرك تعيين جزاى نقدى قرار داده است ايا از يك دادگاه دو حكم با اين اختلاف شديد پذيرفتنى است ؟

 

حكم و كيفر خواست بدون دفاع اينجانبان صادر گرديده و داراى إشكالات شكلى و ماهوى زياد است كه تقاضا دارم با قبول رسيدگى مجدد مرتفع گردد .

 

حضرت ايت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب

 

من وبرادرم كه با هدف فعاليت اقتصادى ، توليدى و ايجاد كار در ميهنمان از هيچ كوششى دريغ نداشته ايم ، قربانى اختلافهاى جناحى و سياسى برخى از دولتمردان شده و چنانچه جنابعالى مانع اين بيعدالتى نشويد ، سرمايه گذاران ديگر به وحشت افتاده و در بهترين حالت با عدم سرمايه گذارى و يا خارج كردن سرمايه هايشان از كشور اقتصاد كشور را به نابودى خواهند كشاند .

اينجانب و خانواده ام همانند برادرم كه تقاضاهايش ناديده گرفته شد انتظار داريم با دستور مؤكد حضرت عالى به اين بى عدالتى و ظلم پايان و از برادرم أعاده حيثيت گردد .


با احترام

مهرگان اميرخسروى
 

حجاریان: کابینه نیازمند ترمیم است

Posted: 16 Aug 2014 12:13 AM PDT

جرس: تئوریسین دولت اصلاحات با بیان اینکه روحانی باید دست به پالایش نیروهایش بزند، گفت: اگر این کار انجام نشود، نفرات مؤثر کابینه سرخورده می‌شوند و ممکن است از دولت خارج شوند.  

 

به گزارش فارس، سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات در گفت‌وگویی در واکنش به درخواست مصاحبه‌کننده مبنی بر اینکه عملکرد یکساله دولت را بدون درنظر گرفتن دولت گذشته نقد کنید، اظهار داشت: شما می‌گویید دولت یازدهم را مجرد از اتفاقاتی که در دوره قبل رخ داده بررسی کنند، اما مگر چنین چیزی امکان دارد؟

 

روحانی خرابه‌ای تحویل گرفته که پس از آواربرداری باید تعیین خسارت می‌کرد


وی ادامه داد: آقای روحانی به برکت زلزله حاصل از دولت معجزه هزاره سوم با وضعیتی روبه‌رو شد که در ابتدا فقط باید آواربرداری می‌کرد و پس از آواربرداری هم باید تعیین خسارت می‌شد؛ آْواربرداری یعنی چیزهایی که زیر آوار مانده را احیا کردن، به بیان دیگر آقای روحانی زمین سوخته تحویل گرفت و یک نمونه روشن آن اینکه دولت با انبوهی از مطالبات معوق روبه‌رو شده است.

 

تئوریسین اصلاحات به برخی اقدامات در دولت احمدی نژاد اشاره و خاطرنشان کرد: در دولت گذشته، اعتباراتی در اختیار افراد قرار گرفته ولی بازگردانده نشده است که عدد بزرگی هم هست، یعنی حدود 80 هزار میلیارد تومان به بیان واضح‌تر اصل و بهره را با هم خورده‌اند. یک نمونه دیگر نیز استخدام 400 هزار نفر است که اغلب کم‌سواد هستند، این باعث شده که دولت با تورم نیروی انسانی مواجه باشد.

 

در وزارت علوم تعداد زیادی استاد بی سواد استخدام شدند!

 

حجاریان اضافه کرد: آقای زنگنه وزارت نفت را با 96 هزار نفر کارمند تحویل دولت آقای احمدی‌نژاد داد و الان با 245 هزار نفر تحویل گرفته است. در وزارت کشاورزی هم در حال حاضر 100 هزار نیروی مازاد وجود دارد و در وزارت علوم نیز عدد قابل توجهی نیز استاد بیسواد استخدام شده‌اند و از طرف دیگر دانشجویان زیادی بدون کنکور و با معدل‌های پایین وارد دانشگاه‌ شدند.

 

وی با طرح این پرسش که آقای روحانی باید این خسارات را از چه کسی بگیرد؟ گفت: از مردم که نمی‌شود خسارت گرفت چون مردم خودشان در این قضایا مال باخته‌اند و خود مدعی‌اند دو قوه دیگر نیز مشکلات زیادی دارند چرا که قوه قضائیه واقعاً از حجم پرونده‌های روزمره درمانده شده است، بنابراین دولت نمی‌تواند پرونده های تخلف جدیدی را به آنجا بفرستد ضمن آنکه پرونده‌هایی مانند پرونده آقای م.ر هم که به دادگستری می‌رود متوقف می‌ماند.

 

قوه مقننه هر روز برای دولت مشکل درست می‌کند

 

تئوریسین اصلاحات با بیان اینکه قوه مقننه دولت روحانی را اذیت می‌کند و هر روز برای دولت مشکل ایجاد کند به نسیم بیداری گفت: به جای اینکه وزرا به امورات وزارتخانه‌هایشان بپردازند دم به دم به مجلس می‌روند، بالاخره برای تحلیل امروز باید گذشته را بررسی کنیم.

 

حجاریان با بیان اینکه آقای روحانی فردی مدبر است، اظهار داشت: آقای روحانی شعار دولتش را تدبیر و امید انتخاب کرده است، اما چه کند با تدبیر؟ دولت می‌خواهد تدبیر کند، اما با تقدیراتی که دولت قبل رقم زده کار مشکلی دارد.

 

کشور در وضعیتی قرار داشت که هیچکس حاضر نبود به میدان بیاید/ عارف خود را از مهلکه نجات داد

 

وی در پاسخ به این پرسش که آقای روحانی قبل از اینکه کاندیدا شود خوب می‌دانست که در کشور چه گذشته است، بنابراین شرایط را می‌دانسته و کاندیدا شده است، گفت: همه می‌دانستند، اما کسی حاضر نبود به میدان حاضر شود. آقای عارف هم خود را از مهلکه نجات داد و آقای روحانی امید داشت با کمک دو قوه دیگر و رهبری از وضعیت به وجود آمده آواربرداری کند.

 

تئوریسین اصلاحات با بیان اینکه آقای روحانی از هوش کافی برخوردار است اما در حال حاضر مجلس به اندازه کافی دولت را حمایت نمی‌کند و سنخیت لازم را ندارد، گفت: دولت قبل در همین مجلس در صحن پارلمان بین نمایندگان پول توزیع می‌کرد و صدای کسی هم درنمی‌آمد. احمدی‌نژاد مجلس را دنباله‌رو خود می‌خواست و بارها قانون بودجه یعنی سند رسمی کشوری را تغییر داد و متمم بودجه‌هایش نیز رأی می‌آورد.

 

حجاریان با طرح این ادعا که به من می‌گویند که چرا زمان احمدی‌نژاد این حرف را نزدی که دولت باید مجلس را منحل کند؟ گفت: من می‌گویم در دولت قبل به مصوبات مجلس عمل نمی‌شد، حتی از این بالاتر احمدی‌نژاد می‌گفت مصوبه شورای نگهبان خلاف شرع و قانون اساسی است، بنابراین مجلسی با آن مختصات، امروز دم به دم وزرا را فرامی‌خواند و از جزئیات و تصمیمات آنها سؤال می‌کند، من امیدوارم مجلس بعد از این مجلس بهتر شود.

 

کابینه نیازمند ترمیم است/روحانی باید دست به پالایش نیروهایش بزند

 

وی در مورد عملکرد دولت تدبیر و امید نیز گفت: به نظر من، در حوزه‌هایی که پاسخگویی‌های لازم صورت نگرفته، کابینه با نهایت ظرافت نیازمند ترمیم است، به عبارتی دیگر، روحانی باید دست به پالایش نیروهایش بزند، خواه نیرو درون ستادی باشد خواه در کابینه، یعنی هم در اتاق فکر و مشاوران و نزدیکان و هم در کابینه باید تغییراتی به وجود آید.

 

اگر کابینه ترمیم نشود نیروهای موثر سرخودره خواهند شد/خروج نجفی وزن کابینه را کم کرد

 

تئوریسین اصلاحات در پاسخ به این پرسش که آیا برای ترمیم کابینه مشخصاً کسی را مدنظر دارید؟ گفت: من نمی‌توانم مثال مشخصی بیاورم و آقای روحانی خود به این موضوع واقف است، اما اگر این کار انجام نشود، نفرات مؤثر کابینه سرخورده می‌شوند و ممکن است از دولت خارج شوند، کما اینکه آقای نجفی نیز از کابینه خارج شد و وزن کابینه را کاهش داد.

 

به عقیده حجاریان رفتن آقای میرولدنیز از وزارت کشور به نفع دولت نبود و به گفته وی، قبل از اینکه مشکلات و فشارها کابینه را احاطه کند و مخالفان بتوانند آقای روحانی رامنفعل کنند، آقای روحانی باید به سمت مشکلات برود و آنها را رفع و رجوع کند و با وجود فشارهای مختلف، روحانی باید نیروهای قوی کابینه‌اش را تقویت کند.

 

تابع روحانی نیستم/ به دولت هم معتقدم هم منتقد

 

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور نباید روحیه مردم را تضعیف کند و باید به جامعه امید تزریق کند. بنده که تابع رئیس‌جمهور نیستم، چرا که من اصلاح‌طلب هستم و روحانی اصلاح‌طلب نیست. من نسبت به دولت روحانی هم معتقد هستم و هم منتقد، بنابراین انتظار نداشته باشید که آقای روحانی طوری بیندیشد که من تفسیر می‌کنم و نباید هم انتظار داشت من فقط در مقام تأیید صحبت کنم.

 

تئوریسن اصلاحات در پاسخ به این پرسش که گام بعد از این پرسش چه باید باشد، گفت: گام بعدی انجام برنامه‌هایی است که به مردم وعده داده شده است. ممکن است در دوره تبلیغات شعارهایی داده باشد که با واقعیت تطبیق نداشته یا الان امکان تحقق آن وجود ندارد.

 

اگر دولت می‌خواهد شعارهایش را تصحیح کند صادقانه به مردم بگوید

 

حجاریان ادامه داد: اگر در وضعیت فعلی، دولت مستقر نسبت به آن شعارها در مقام تصحیح است صادقانه این موضوع را با مردم مطرح کند. شعارهای آقای روحانی تخت و یکدست بود و رجحانی نسبت به هم نداشت، به عبارتی دیگر همه شعارها را به همه اقشار گفت اما در عمل باید شعارها را درجه‌بندی کند.

 

وی با بیان اینکه همانطور که روحانی اعلام کرد، گره کور کشور مسائل خارجی است، گفت: دیدیم که آقای روحانی آقای ظریف را در آن نقطه به کار گرفت و بعد از آن باید به اقتصاد پرداخت که مردم زیر آوار آن مشغول جان دادن بودند، برای همین است که همواره دو وزیری که ارتباطی مستقیم با ضعیف‌ترین اقشار جامعه دارند یعنی وزیر رفاه و وزیر بهداشت همواره همراه روحانی هستند.

 

تئوریسین اصلاحات ادامه داد: روحانی می‌گوید شعار سیاسی را فراموش نکرده‌ام اما الان به صورت علنی نمی‌توان برخی مسائل را حذف یا بیان کرد، بنابراین درجه‌بندی شعارها و بیان اولویت‌ها به دولت در مواجهه با مطالبات مردم کمک می‌کند.

 

حجاریان بابیان اینکه روحانی و وزرایش به طور مستقیم درباره این مشکلات صحبت نمی‌کنند، گفت: آنان گاهی اوقات نمایندگانی را انتخاب می‌کنند و سرخط‌هایی به او می‌دهند تا او از مشکلات صحبت کند، بنابراین اینطور نیست که دولت هیچ اشاره‌ای به بحران‌های به ارث‌رسیده نکرده باشد وگرنه این حرف‌هایی که تا به الان گفته شده و اطلاعاتی که درز کرده از چه منبعی بوده؟ مسلماً منبعی از درون دولت وجود داشته است.

 

ترس برای استیضاح توسط نمایندگان به دلیل اطلاعاتی است که دولت در اختیار دارد

 

وی با تأکید بر اینکه آقای روحانی در این زمینه خود را درگیر نکرده است، گفت: همین ترس‌هایی که برای استیضاح برخی وزرا در نمایندگان وجود دارد و مانع فشار بیشتر آنها می‌شود ناشی از اطلاعاتی است که دولت دراختیار دارد و بعضاً گوشه‌ای از آن را هم منتشر کرده است و به صورت مستقیم هم از جانب آقای روحانی و ترکان در خط مقدم قرار گرفته و اظهارنظر می‌کنند.

 

خاتمی به تشت مشت می‌زد اما روحانی به نمد

 

به گفته تئوریسین اصلاحات، این نقد به دولت وارد است که سخنگویان مکفی و کارآمد دراختیار ندارد، اما فرق آقای روحانی با خاتمی در این است که روحانی به نمد مشت می‌زند اما خاتمی به تشت مشت می‌زد و طبیعتاً مشت زدن به تشت طنین گسترده‌ای دارد.

 

حجاریان ادامه داد: آقای خاتمی روزنامه‌های زیادی دراختیار داشت ولی روحانی ابزاری در اختیار ندارد و صدا و سیما نیز به عنوان رسانه‌ای تأثیرگذار کاملاً مخالف روحانی است. شما خبرهای مختلف به خصوص برنامه 20:30 را ببینید متوجه می‌شوید که صددرصد تریبون مخالفان است.

 

«در دوره‌ای آقای ترکان به صدا وسیما رفت و نقدهایی به گذشته وارد کرد، اما نمی‌دانیم طی چه فرایندی اجازه داده شد که عضو متناظر کابینه قبل به صدا و سیما بیاید و پاسخ آن صحبت‌ها را بدهد، در حالی که در دوره احمدی‌نژاد یک بار هم نشد که صدا و سیما به مسئولان دولت قبل اجازه بدهد که بیایند و به اتهامات گسترده پاسخ بدهند».

 

محال است احمدی‌نژاد برگردد

 

وی در پاسخ این ادعای خبرنگار مبنی بر اینکه بحث ما در مورد پایگاه اجتماعی است، در سال 84 آقای احمدی‌نژاد یا آن نحله توانست نقاطی را هدف قرار دهد و رأی بیاورد و نماد ساده‌زیستی حمایت از ضعفا و فقرا شد. در سال 88 نیز از همین ترفند استفاده کرد، آیا شما در مورد پایگاه اجتماعی دولت احساس خطر نمی‌کنید؟ گفت: ما نباید وارد گذشته شویم، شما فکر نکنید احمدی‌نژاد برمی‌گردد، محال است.

 

تئوریسین اصلاحات با بیان اینکه روحانی دارای پایگاه اجتماعی است که تا دوره بعد هم باقی می‌ماند، تصریح کرد: مهم این است که به کارنامه دولت پس از چهار سال نگاه کنیم نه پایداری و رأی‌آوری آن، بله اگر وعده‌ها عملی نشود، دولت به مشکل برمی‌خورد.

 

حجاریان در پاسخ به این پرسش که اگر مذاکرات به این نتیجه نرسید دولت با این مشکل چه کند؟ اظهار کرد: مقصر اصلی بحث تحریم‌ها روحانی نبوده، بلکه مقصر اصلی در مورد تحریم ها کسانی بودند که آن را کاغذ پاره خطاب کردند. احمدی‌نژاد حتی گفته بود بروید آژانس انرژی اتمی را بخرید تا این حد به این مسائل ساده نگاه می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه آقای روحانی بارها گفتند که ما نمی‌توانیم مسائل دوره گذشته را در هشت سال بازسازی کنیم، گفت: اصولاً نمی‌توان اموری را که در ارتباط مستقیم با مردم است را با یک فرمان از سوی دولت برگرداند، برای مثال؛ همین یارانه، بلای جان دولت شده اما نمی‌توان آن را نداد.

 

به اعتقاد وی، مشکل سیاست خارجی فقط مشکل دولت روحانی نیست، بلکه همه قوا و ارکان دولت باید دست به دست هم بدهند و آن مشکل را حل کنند چون مشکل برای همه است، دولت هم حق دارد انرژی خود را صرف بهبود روابط خارجی کند، چون الان منابع حاصل از فروش نفت باید به داخل تزریق شود و کمی از کسری بودجه بکاهد.

 

دولت در عرصه مدیریت عمومی و از لحاظ استانداران و فرمانداران خنثی است

 

تئوریسین اصلاحات به ارزیابی خود در مورد وزن نیروهای سیاسی مدافع دولت پرداخت و خاطرنشان کرد: دولت در عرصه مدیریت عمومی و از لحاظ استانداران و فرمانداران خنثی است و از ابتدا باید به سراغ آنها برود. چند صد استاندار، فرماندار و بخشدار در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که باید در رفتار و گفتار به مسئولان ارشد دولت شبیه باشند. خنثی بودن برای دولت بسیار پرضرر است به خصوص در زمان انتخابات.

 

دولت در انتخابات فرمانداران و استانداران از نیروهای همسو خود استفاده کند

 

حجاریان به دولت تدبیر و امید توصیه کرد: انتظار از دولت در این حوزه این است که کسانی را برگزیند که حداقل از لحاظ فکری و جناحی خنثی نباشند، یعنی دولت لااقل در این حوزه‌ها از نیروهای همسوی خود استفاده کند.

 

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که شاید یکی از دلایل خنثی بودن، ترسی است که از هجمه به دولت وجود دارد، گفت: الان هم با این آرایش، نیروهای نزدیک به دولت وضع خوبی ندارند، شما دیدید که برای مثال آقای فرجی دانا چگونه رأی اعتماد گرفت و اکنون هم لبه تیغ است، ضمن آنکه مگر اصلاح‌طلبان نیروی اجتماعی و کادر تربیت شده کشور نیستند، چرا استفاده از آنها باید باعث استیضاح وزیر شود؟ مگر سرمایه این کشور صرف تربیت آنها نشده است؟ 

 

۱۰ پرونده سعید مرتضوی در انتظار ابلاغ احضاریه

Posted: 15 Aug 2014 11:53 PM PDT

پرونده شیرهای آلوده به دادگاه رفت
 جرس: یک وکیل دادگستری با تشریح آخرین وضعیت پرونده مرتضوی، پالیزدار و بنزین‌های آلوده گفت: امروز تعدادی از وکلا در خصوص شیرهای آلوده شکایتی را علیه مسئولان وزارت بهداشت و موسسه استاندارد در دادسرا ثبت می‌کنند.  

 

به گزارش مهر، پیمان حاج محمود عطار در خصوص آخرین وضعیت پرونده مرتضوی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تحقیقات مقدماتی بازپرس ۱۰ شهریور برای رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی تعیین وقت شد و برای وی احضاریه ارسال شده ا ست.

 

او گفت: پیش از این چند بار از وی به صورت تلفنی دعوت شده بود که تا کنون برای توضیح در دادسرا حاضر نشده است نمی دانیم که احضاریه به دست مرتضوی رسیده است یا نه.

 

این وکیل دادگستری در خصوص علت ارسال احضاریه نیز گفت: ۱۰ پرونده علیه سعید مرتضوی در شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تشکیل شده که امکان دارد این احضاریه برای رسیدگی به تمام اتهامات باشد. البته بازپرس می تواند به صورت تفکیکی نیز به این اتهامات رسیدگی کند.

 

عطار درباره پرونده معروف به پالیزدار نیز گفت: جلسه رسیدگی به اتهام بازپرس این پرونده در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری برگزار شد و با گذشت ۲۰ روز از ثبت صدور رای در سامانه قوه قضائیه هنوز رای دادگاه به ما ابلاغ نشده است.

 

او درباره پرونده بنزین‌های آلوده نیز گفت: امروز یکی از همکارانم برای پیگیری این پرونده به دادسرا رفته و ما همچنان منتظر اعلام گزارش سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت هستیم.

 

این وکیل دادگستری در ادامه از طرح شکایت تعدادی از وکلا در خصوص شیرهای آلوده خبر داد و گفت: در این زمینه تعدادی از وکلا به دلیل عدم انجام وظایف قانونی سازمان غذا و دارو و موسسه استاندارد در تولید شیرهای آلوده که به ضرر شهروندان شده است، شکایتی را تنظیم کرده و امروز در دادسرای کارکنان دولت شکایت خود را برای رسیدگی ثبت می‌کنند. 

 

در سومین دیدار تدارکاتی؛ والیبال ایران آمریکا را شکست داد

Posted: 15 Aug 2014 11:53 PM PDT

جرس: تیم ملی والیبال ایران در سومین دیداردوستانه خود در کاپ والیبال آمریکا سه بر دو برابر تیم آمریکا قهرمان لیگ جهانی 2014 به پیروزی رسید.  

 

به گزارش ایلنا، اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان درسومین دیدار دوستانه برابر تیم آمریکا، بازیکنان اصلی خود را روانه میدان کرد و سعید معروف، محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، عادل غلامی، امیر غفور را از ابتدای بازی به میدان فرستاد و جان اسپرا سرمربی تیم ملی امریکا نیز مسابقه را با ترکیب گارت موئاگو توتیا،کاویکا شوجی، کارسون کلارک، نیک ووگل، داستین واتِن و راسل هولمز آغاز کرد.

 

در این دیدار نفس گیر که دو تیم با بازیکنان اصلی خود به میدان آمده بودند ملی پوشان کشورمان ست های دوم، چهارم و پنجم را با نتایج 25 بر 20، 26 بر 24 و 15 بر 9 از آن خود کردند و ست های اول و سوم را 27 بر 25 و 26 بر 24 به حریف نامدار خود که چند روز پیش قهرمان لیگ جهانی شد، واگذار کردند تا در پایان این دیدار تیم ملی والیبال کشورمان مقابل میزبان با نتیجه سه بر دو پیروز شود.

 

چهارمین و آخرین دیدار دوستانه ایران و آمریکا ساعت 6:30 فردا (یکشنبه) به وقت تهران برگزار می شود.

 

تیم ملی ایران در دو دیدار گذشته خود برابر آمریکا، نتیجه را واگذار کرده بود.

 

تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی مردان جهان سال 2014 که 15 روز دیگر در لهستان آغاز می شود با آمریکا در گروه چهارم این رقابت ها قرار دارد.