جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


آیت الله مهدوی کنی در بیمارستان بستری شد

Posted: 04 Jun 2014 09:10 AM PDT

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پی بروز حمله قلبی به کما رفت
جرس: آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی - رئیس مجلس خبرگان رهبری - در بیمارستان بستری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرلوحی - داماد آیت‌الله مهدوی کنی - به ایسنا گفت که رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیمارستان بستری شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وی در وضعیت کما بسر می‌برد یا خیر؟ گفت: حال ایشان مساعد نیست و در بیمارستان بستری هستند. فقط برای سلامتی ایشان دعا کنید.

همچنین ابراهیم انصاریان - رئیس دفتر آیت‌الله مهدوی کنی - به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ایشان به کما نرفته‌اند اما عارضه قلبی که داشتند، تشدید شده است.


​این در حالی است که​ به گزارش فارس،بعد از ظهر امروز آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در پی بروز حمله قلبی به کما رفت.

​وی بعد از ظهر امروز و پس از شرکت در بیست و پنجمین سالگرد رحلت آیت الله خمینی و اقامه نماز ظهر و عصر در منزل شخصی‌اش دچار عارضه قلبی و به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد.
 

دستور آخوندی برای پیش بینی دقیق طوفان

Posted: 04 Jun 2014 05:36 AM PDT

جرس: در پی کشته و زخمی شدن گروهی از شهروندان در جریان طوفان روز گذشته، وزیر راه و شهرسازی به قائم مقام خود در امور هواشناسی و هوانوردی دستور داد تا با همکاری یک گروه علمی نسبت به قابلیت و فرآیند پیش‌بینی طوفان شدید به همراه گرد و خاک از نظر علمی با توجه به تجهیزاتی که در اختیار سازمان هواشناسی است،‌اعلام نظر کند.   

وزیر راه و شهرسازی به قائم مقام خود در امور هواشناسی و هوانوردی دستور داد تا با همکاری یک گروه علمی نسبت به قابلیت و فرآیند پیش‌بینی طوفان شدید به همراه گرد و خاک از نظر علمی با توجه به تجهیزاتی که در اختیار سازمان هواشناسی است،‌اعلام نظر کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در دستور خود تأکید کرده است: با توجه به طوفان شدید همراه با گرد و خاک در بعد از ظهر روز دوشنبه 11 خرداد در تهران که منجر به خسارات جانی و مالی به تعدادی از هموطنان شد بدین وسیله ماموریت داده می‌شود تا با همکاری یک گروه علمی نسبت به قابلیت و فرایند پیش بینی چنین پدیده‌ای از نظر علمی با توجه به تجهیزاتی که در اختیار سازمان هواشناسی کشور است و فرایند اطلاع رسانی آن اعلام نظر شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان دستور خود یادآور شده است: نتیجه را همراه با اصلاحات احتمالی فرایندی برای آگاهی افکار عمومی ملت ایران و اینجانب اعلام کنید. 

نوبخت: دولت با مردم بر سر پیمان خود است

Posted: 04 Jun 2014 04:09 AM PDT

جرس: سخنگوی دولت یازدهم با اعلام اینکه دولت با هیچگونه افزایش قیمتی در زمینه خودرو و کالاهای دیگر موافق نیست، گفت: تا آنجا که بتوانیم جلوی رشد قیمت را می‌گیریم، اما شورای رقابت در جایگاه قانونی خود درباره قیمت خودرو تصمیم‌گیری می‌کند و باید پاسخگوی تصمیمات خود باشد.

 

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت امروز در حاشیه نشست نهاد تعامل، با اعلام اینکه بخش عمده مطالبات پیمانکاران خصوصی پرداخت شده است، گفت: ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی که سال های اخیر جمع شده بود، تا پایان سال ۹۲ پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: اسفند پارسال برخی فعالان حاضر در نهاد تعامل که پیمانکار طرف قرارداد دولت هستند، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه داشتند که برخی از آنها برای انجام فعالیت‌های خود از بانک های مختلف تسهیلات دریافت کرده بودند و بخشی از این موارد درهم تنیده است.

 

وی تاکید کرد: اگر دولت تعهدات خود را به بخش غیردولتی بموقع پرداخت کند آنها نیز می توانند در زمان مقرر بدهی خود را به نظام بانکی پرداخت کنند. امسال نیز دولت تلاش می کند مطالبات پیمانکاران را پرداخت کند.

 

برنامه ای برای افزایش دوباره قیمت حامل‌های انرژی نداریم

نوبخت، هرگونه شایعه درباره افزایش دوباره قیمت حامل های انرژی را تکذیب کرد و گفت: برنامه ای در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه منابع دولت با توجه به فروش حدود یک میلیون بشکه نفت خام کاهش یافته است، گفت: ظرفیت تولید نفت خام کشور بیش از چهار میلیون بشکه است و تلاش می کنیم با تکیه بر همین منابع و صرفه جویی و مدیریت جهادی و بهینه کشور را اداره کنیم.

سخنگوی دولت افزود: حتی اگر منابع نفتی بنابر هر دلیلی بیشتر از وضع موجود دچار تحریم شود دولت برنامه اداره کشور و حرکت در مسیر پیشرفت را ادامه خواهد داد. خود را برای شرایط بدبینانه آماده کرده ایم اما به وضع پیش رو امیدوار هستیم.

نوبخت درباره موضوع افزایش قیمت خودرو گفت: نظر دولت درباره هر افزایش قیمتی، مثبت نیست و تا آنجا که بتوانیم جلوی رشد قیمت را می گیریم، اما شورای رقابت در جایگاه قانونی خود در این باره تصمیم گیری می کند و باید پاسخگوی تصمیمات خود باشد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: دولت با هیچ افزایش قیمتی در زمینه خودرو و یا کالاهای دیگر موافق نیست اما اگر که افزایش قیمتی در این ایام صورت گرفته مطابق قانون هدفمند سازی یارانه ها بوده و دولت هم ناگزیر است.

 

افراد متقاضی یارانه می گیرند

وی درباره پرداخت یارانه نقدی در گام دوم هدفمندی یارانه ها گفت: افراد متقاضی یارانه می گیرند. نه فقط یارانه به نیازمندان پرداخت خواهد شد بلکه در مواردی میزان آن هم افزایش خواهد یافت.

نوبخت تاکید کرد: دولت با مردم بر سر پیمان خود است و پرداخت ها به افرادی که درآمدهای کمتری دارند، ادامه می یابد و بسته های حمایت غذایی برای اقشار کم درآمد ارائه می شود.

وی افزود: در اجرای گام دوم هدفمندی بسیاری از افرادی که تا چند ماه گذشته به جهت ناتوان بودن در پرداخت هزینه های درمانی به بیمارستان ها مراجعه نمی کردند، امکان مراجعه به این مراکز را پیدا کرده اند و افرادی که در بافت روستایی کشور زندگی می کنند و افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی تنها پنج درصد از کل هزینه های درمان را پرداخت می کنند. بقیه آحاد جامعه حداکثر ۱۰ درصد هزینه درمان را می پردازند که رهاورد دولت است. 

پخش شبنامه علیه دولت و شعارهای لباس شخصی ها در جریان سخنرانی حسن روحانی

Posted: 04 Jun 2014 04:09 AM PDT

جرس: گروهی از لباس شخصی ها، در جریان مراسم بیست و پنجمین سالگرد آیت الله خمینی، سعی در اخلال در سخنرانی حسن روحانی را داشتند، که موفق به ادامه شعارهای خود نشدند.  همزمان شب‌نامه و بولتن‌هایی علیه دولت و حسن روحانی رئیس جمهوری توزیع گردید.  

به گزارش شبکه های مجازی، حسن روحانی روز چهارشنبه در حال سخن گفتن از دیپلماسی دولت در مذاکرات هسته ای بود، که با شعارهای پی در پی گروهی از لباس شخصی ها مواجه شد، که شعار می دادند "انرژی هسته ای حق مسلم ماست"، و روحانی پس از وقفه ای کوتاه، با صدای بلندتر گفت: بی تردید انرژی هسته حق مسلم است.

 

همزمان ایلنا گزارش داده است که در حاشیه این مراسم شب‌نامه و بولتن‌هایی علیه دولت و حسن روحانی توزیع شد، که «نگرانیم...،‌» «چه داده‌ایم؟ چه گرفته‌ایم؟» «روحانی زیر ذره‌بین امام خمینی» و «بی‌ادبانه‌های کدخدا» عنوان داشت.

 

در شب‌نامه نگرانیم فهرستی از عملکرد عناصر فرهنگی دولت یازدهم همانند بازگشایی نشر چشمه، سخنان رئیس جمهور درباره هنر،‌ آنتن ماهواره،‌ تلاش دولت برای رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی، صحبت‌های وزیر ارشاد در باره تک‌خوانی زنان، صحبت‌های مشاور رئیس‌جمهور درباره نماد شیر و خورشید، چاپ کتاب‌های صادق هدایت و محمود دولت آبادی و همچنین برگزاری مراسم جشن زنانه در کاخ سعد آباد پرداخته است.

در شب‌نامه «روحانی زیر ذره بین امام خمینی» به بررسی مواضع دولت یازدهم در منظومه فکری آیت الله خمینی پرداخته و مسائلی مانند ممیزی کتاب، نماد شیر وخورشید، بهشت زورکی، انحلال مجمع عقلا و پایان جنگ را مورد بررسی قرار داده است.

در شب‌نامه «چه داده ایم؟ چه گرفته ایم؟» نیز به نقد توافق ژنو پرداخته است.

و در شب نامه « بی ادبانه های کدخدا» به بررسی صحبت های مقامات ایالت متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی پرداخته است.

بازداشت سه تن از فعالان وبلاگ نویس و دانشجویی در شیراز و اهواز

Posted: 04 Jun 2014 12:04 AM PDT

جرس: سه تن از فعالان وبلاگی و دانشجویی، طی روزهای گذشته در شیراز و اهواز بازداشت شدند.

 

به گزارش کمیته گزارشگران، مصطفی صفری و فرزین فرزاد روز شنبه، دهم خرداد ماه در شيراز و محمود صالحی، روز یکشنبه یازدهم خرداد ماه، در اهواز بازداشت شده اند.

 

بر اساس این گزارش، مصطفی صفری فعال وبلاگ نویس (صاحب وبلاگ «نسل نو») و فرزین فرزاد فعال دانشجویی، روز شنبه دهم خرداد ماه، در حالیکه قصد ورود به دانشگاه آزاد شیراز را داشتند، توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی ون متوقف و با ضرب و شتم مجبور به سوار در خودروی مذکور شدند. دو تن از ماموران لباس شخصی در حالیکه بیسیم به دست و مسلح به سلاح کمری بودند، به چند دانشجوی که در محل بازداشت تجمع کرده بودند، به طور اهانت آمیزی تذکر دادند که فورا محل را ترک کنند.

 

همچنین ماموران با مراجعه به منزل آقای صفری، محل را مورد تفتیش قرار داده و وسایلی از جمله کامپیوتر شخصی وی را با خود انتقال دادند.

 

روز یکشنبه یازدهم خرداد ماه نیز، محمود صالحی، فعال فیسبوکی و دارنده وبلاگ «نگاه برابر»، در محل کار خود در اهواز بازداشت شد. این گزارش می افزاید؛ ماموران لباس شخصی ظهر روز یکشنبه با مراجعه ی دو تن از ماموران که حکم بازرسی محل را داشتند، اقدام به تفتیش محل کرده و ضمن بازداشت آقای صالحی، کتب، فایلها و سی دی های موجود را ضبط نموده و با خود انتقال دادند.

 

بر اساس گزارش منابع مذکور و شاهدان، آقای صالحی از نوکیشان مسیحی بوده و چند بار توسط اداره اطلاعات استان احضار شده بود.

 

هنوز از دلیل اصلی بازداشت، محل نگهداری، و وضعیت این بازداشت شدگان، اطلاعات جدیدی مخابره نشده است.

رهبر جمهوری اسلامی: در مقابل قدرت مشروع نباید کسی سینه سپر کند، اگر چنین کرد اسم او فتنه است

Posted: 03 Jun 2014 11:43 PM PDT

جرس: رهبر جمهوری اسلامی بدون اشاره به تقلب های انتخاباتی و سازماندهی شده توسط نیروها و نهادهای تحت امر، مدعی شد: "قدرتی که از تقلب و اعمال زور حاصل شده باشد مورد قبول نیست،اما اقتدار برخاسته از انتخاب مردم معنا دارد، در مقابل قدرت مشروع نباید کسی سینه سپر کند. اگر چنین کرد اسم او فتنه است."

 

به گزارش سایت دفتر رهبری، آقای خامنه ای در مراسم سالگرد آیت الله خمینی با تقسیم بندی سخنان خود به سه بخش "جمهوری اسلامی"، "راه آیت الله خمینی" و "چالشهای مهم سر راه"، گفت: "این کنجکاوی که در نسل جوان امروز به خصوص دنیای اسلام درباره پدیده مردمسالاری دینی وجود دارد که ناشی از آن است که جمهوری اسلامی یک پدیده‌ای بود که 35 سال از آغاز ولادت آن گذشته و در تمام این مدت 35 سال با واکنش خشن و خصمانه قدرتهای قدرت های مسلط دنیا مواجه بود هم واکنش نظامی نشان دادند و هم واکنش تبلیغاتی و هم خصمانه و هم اقتصادی نشان دادند که تحریم ها از اول انقلاب آغاز شد و روز به روز بیشتر شد ؛ واکنش سیاسی نشان دادند؛ یک جبهه پرقدرت غربی در مقابل جمهوری اسلامی 35 سال است که هرکاری از دستش برآمده کرده است، تلاش نظامی کرده، به مهاجم نظامی به کشور کمک کرده است، دشمنان را در هر نقطه ای علیه جمهوری اسلامی حمایت کرده است، تبلیغات پرحجم علیه آن به کار برده است، تلاش تحریمی و محاصره اقتصادی را در اعلا درجه ممکن و بدون سابقه به کار برده است، اما در مقابل، جمهوری اسلامی در برابر این همه هجمه و این همه مخالفت خشن و بی ملاحظه، هم از بین نرفت و هم دچار محافظه کاری نشد و هم به غرب باج نداد، روز به روز هم پیشرفت کرد.این آن چیزی است که ماهیت این کنجکاوی را تشکیل می‌دهد."

 

رهبر جمهوری اسلامی بدون رویکرد به تقلب های انتخاباتی و سازماندهی شده توسط نیروها و نهادهای تحت امر وی مدعی شد: "در مکتب امام قدرتی که از تقلب و اعمال زور حاصل شده باشد مورد قبول نیست،اما اقتدار برخاسته از انتخاب مردم معنا دارد، در مقابل قدرت مشروع نباید کسی سینه سپر کند. اگر چنین کرد اسم او فتنه است."

 

وی اعلام کرد: "اگر دشمن خیال کند که بیداری اسلامی را سرکوب کرده، این هم یکی دیگر از خطاهای آنها خواهد بود. بیداری اسلامی ممکن است در بخشی سرکوب شود اما بلاشک ریشه کن نمیشود و گسترش خواهدیافت."

 

آقای خامنه ای همچنین افزود: "جمهوری اسلامی امروز در سیاستهای منطقه حرف اول را میزند. در مقابل اسرائیل و مورد حمایت زورگویان عالم یک تنه می ایستد. با ظالم نمیسازد و از مظلوم دفاع میکند."

 

وی ادامه داد: "جمهوری اسلامی مقابل اعلا ترین درجه ممکن تحریم و محاصره اقتصادی ، از بین نرفت ، دچار محافظه کاری نشد و به غرب باج نداد."

 

آقای خامنه ای در تشریح چالش های بیرونی و درونی افزود: چالش بیرونی ما چالش مزاحمت های استکبار جهانی است ، بی رودربایستی حرف بزنیم ؛ مزاحمت های آمریکا است . اروپاییها در یک خطای بزرگ راهبردی قرار دارند که خود را در خدمت آمریکا قرار داده اند.

 

رهبر جمهوری اسلامی اظهار عقیده کرد: حمله نظامی امروز از نظر آمریکاییها یک اولویت نیست. فهمیدند که در قضیه عراق و افغانستان که تهاجم نظامی کردند، ضرر کردند. فهمیدند که تهاجم نظامی همان اندازه که برای کشورهای مورد هجوم موجب خطر است، گاهی همان اندازه و حتی بیشتر ممکن است برای هجمه کننده خطر داشته باشد. این را درست فهمیدند. لذا از حرکات نظامی می توان گفت منصرف هستند و راههای دیگر دارند که یکیشان این است که پیشبرد هدفهای خود را در آن کشور مورد نظر، به عناصر داخلی همان کشورها بسپرند. مساله مساله ی ایران فقط نیست. در همه جای دنیا این کار را میکنند و نمونه هایش را می بینیم. یا به وسیله کودتا، کسانی را تقویت کنند برای کودتا؛ تا آن نظام و دستگاه دولتی و سیاسی که مقابل آنها تسلیم نمی شود را با کودتا از میان بردارند.

 

وی افزود: یکی دیگر از راه ها کشاندن بخشی از مردم به خیابانهاست. انقلاب های رنگی از این قبیل است.

 

آقای خامنه ای درباره چالش های درونی کشور اظهار عقیده کرد: سرگرم شدن به اختلافات در درون کشور ، اینکه اختلافات فرعی و سطحی ما را سرگرم کند و ما را از خطوط اصلی غافل کند از چالش های درونی ماست ، از دست دادن انسجام ملت از چالش های درونی ماست .

 

وی "دچار شدن به تنبلی و بی روحیگی، کم کاری و یاس و ناامیدی و تصور اینکه ما نمی توانیم و تا حالا نتوانسته ایم" را از دیگر چالش های درونی برشمرد.
 

عبدالفتاح السیسی با ۹۶ درصد آرا پیروز انتخابات مصر شد

Posted: 03 Jun 2014 11:43 PM PDT

جرس: کمیته عالی انتخابات مصر به طور رسمی پیروزی عبدالفتاح السیسی را با به دست آوردن 96 درصد از آرا اعلام کرد. همزمان عبدالفتاح السیسی پس از اعلام رسمی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر که با حضور وی و حمدین صباحی برگزار شد، اعلام کرد اکنون زمان کار فرا رسیده است.  

به گزارش مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، کمیته عالی انتخابات مصر از پیروزی عبدالفتاح السیسی به عنوان رئیس جمهوری مصر با 2378104 رای به میزان 96 درصد و دست یابی حمدین صباحی به 757511 یعنی 3.9 خبر داد.

 

این کمیته تعداد رای دهندگان را 25 میلیون 578 هزار و 223 نفر و تعداد آرای صحیح را 24 میلیون و537 هزار و 615 رای و میزان مشارکت را 47.45 درصد اعلام کرد.

 

عبدالعزیز سلمان دبیر کل کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد: انتخابات مطابق با معیارهای بین الملی و در کمال شفافیت برگزار شد.

 

انور رشاد العاصی رئیس کمیته عالی انتخابات مصر گفت: ما قانون اساسی را تدوین کردیم و رئیس جمهوری را انتخاب کردیم و فقط انتخاب پارلمان باقیمانده است. ما همه اطلاعات را در اختیار ناظران بین المللی و رسانه ها قرار دادیم. ما از تکنولوژی جدید استفاده کردیم.

 

وی افزود: صد هزار ناظر داخلی و پانزده هزار و 549 ناظر بین المللی بر انتخابات مصر نظارت کردند.

 

پیام السیسی پس از اعلام پیروزی در انتخابات
عبدالفتاح السیسی پس از اعلام رسمی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر که با حضور وی و حمدین صباحی برگزار شد، اعلام کرد اکنون زمان کار فرا رسیده است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، عبدالفتاح السیسی بر اساس اعلام رسمی کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهور مصر انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، السیسی در پیامی پس از اعلام پیروزی رسمی در انتخابات ریاست جمهوری از ارتش و پلیس و قضات و همچنین مردم مصر تشکر کرد.

وی در پیام خود اظهار داشت تبریک ویژه ای به حمدین صباحی دارم که فرصت جدی برای رقابت انتخاباتی فراهم کرد.

رئیس جمهور جدید مصر افزود اکنون زمان کار فرا رسیده است و ما به ملت اعتماد داریم.

 

واکنش سریع پادشاه عربستان به اعلام پیروزی رسمی السیسی

ملک عبدالله بلافاصله پس از اعلام رسمی پیروزی عبدالفتاح السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر به وی تبریک گفت.

شاه عربستان در درخواستی که بیشتر شبیه یک دستور است اعلام کرد السیسی برای انجام گفتگوی ملی با کسانی که دستانشان به خون آغشته نیست، اقدام کند.

 

وی که بیشترین حمایتها را از السیسی برای اینکه به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، از طریق حمایتهای مالی و اقتصادی انجام داده است، خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی با هدف کمک اقتصادی به مصر شد.

 

وی هشدار داد هر کس به درخواست وی برای برگزاری کنفرانس کمک کنندگان به مصر پاسخ مثبت ندهد در حالی که توان آن را داشته باشد، فردا دیگر جایی در میان حاکمان عربستان نخواهد داشت.

 

السیسی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر، به تمجید از شاه عربستان پرداخته و وی را حکیم عرب توصیف کرده بود.

 

عربستان، امارات و کویت که نقش بسزایی در سرنگونی محمد مرسی اولین رئیس جمهوری منتخب پس از سرنگونی حسنی مبارک داشتند، کمکهای اقتصادی فراوان و بلاعوض را در اختیار حاکمان نظامی مصر قرار داده اند.
 

نظرسنجی بی‌بی‌سی: ایران کمترین محبوبیت را در میان جهانیان دارد

Posted: 03 Jun 2014 11:18 PM PDT

جرس: بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده به وسیله سرویس جهانی بی‌بی‌سی، چهره روسیه در انظار عمومی ۲۴ کشور جهان منفی‌تر از سال گذشته شده است و ایران کمترین محبوبیت را در میان جهانیان دارد.

 

بر اساس این نظرسنجی که پیش از بروز تنش با اوکراین بر سر شبه‌جزیره کریمه انجام شده، محبوبیت روسیه در کشورهای مورد مطالعه به پایین‌ترین حد از سال ۲۰۰۵ رسیده است.

 

جایگاه آمریکا و اتحادیه اروپا نیز در این نظرسنجی تقلیل یافته است.

 

از سوی دیگر، ایران، پاکستان و کره شمالی کمترین میزان محبوبیت را دارند.

 

نگرش منفی پاسخ دهندگان به ایران ۶۰ درصد عنوان شده است.

 

محبوبیت کره شمالی و پاکستان در این نظرسنجی از ایران کمی بیشتر است.

 

این سه کشور بیشترین پوشش منفی را در رسانه‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

 

نظرسنجی بی‌بی‌سی به وسیله موسسه‌های نظرسنجی گلوب اسکن و پیپا انجام شده است.

 

در این نظرسنجی از ۲۴ هزار و ۵۴۲ نفر در ۲۴ کشور جهان خواسته شد تا نظر خود را نسبت به ۱۶ کشور و اتحادیه اروپا بیان کنند.

 

بر این اساس، ۴۵ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی، به روسیه نگاه منفی داشته‌اند.

 

تنها ۳۱ درصد پاسخ دهندگان به روسیه نظر مثبت داشته اند.

 

بیشترین کاهش محبوبیت روسیه در کنیا، اسپانیا، برزیل و کانادا دیده شد.

 

از محبوبیت آمریکا نیز نزد شهروندان اسپانیا، برزیل و آلمان کاسته شده است.

 

به گفته لیونل بلیه، از کارشناسان موسسه گلوب اسکن، بیشترین نگاه منفی به آمریکا در کشورهایی ثبت شد که بیشتر فعالیت های شنود الکترونیک ایالات متحده در آن صورت گرفته است.

 

آلمان با ۶۰ درصد محبوبیت، همچنان محبوب‌ترین کشور در فهرست نظرسنجی بی‌بی‌سی است.

 

پس از آلمان، کانادا محبوب‌ترین کشور است.

 

این نظرسنجی از سال ۲۰۰۵ به صورت سالانه انجام شده است.

ارسال پرونده ستار بهشتی به تجدید نظر

Posted: 03 Jun 2014 11:18 PM PDT

جرس: وکیل اولیا دم ستار بهشتی وبلاگ نویس متوفی اعلام کرد که پرونده مامور نیروی انتظامی متهم پرونده فوت ستار بهشتی، برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر، به شعبه ۱۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد.



«گیتی پورفاضل» وکیل مدافع خانواده مرحوم ستار بهشتی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پیامکی از سوی دادگستری تهران دریافت کردم که طی آن اعلام شده، پرونده ستار بهشتی برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر به شعبه 14 دادگاه تجدید نظر استان تهران ارسال شده است.



وی ازحکم صادره توسط شعبه 1057 دادگاه (رسیدگی کننده) کارکنان دولت دراین پرونده اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: احتمالا دادگاه، مجازاتی را برای متهم تعیین کرده و پرونده با اعتراض وی به شعبه تجدید نظر ارسال شده است.


وکیل مدافع اولیا دم ستار بهشتی ادامه داد:براساس صحبتی که با موکلانم داشتم، آنها نیز از حکم صادره بی اطلاع بودند و اعلام کردند هیچ حکمی از سوی دادگاه ابلاغ نشده است.

پور فاضل افزود: البته موکلانم در این پرونده در رابطه با قتل شبه عمد هیچ شکایتی نداشته اند و این در حالیست که رسیدگی به اتهام قتل شبه عمد نیازمند شاکی خصوصی است.

وی گفت:اولیا دم ستار بهشتی معتقد به قتل عمد در این پرونده هستند و قتل شبه عمد را قبول ندارند.

پس از رسیدگی درشعبه اول دادسرای جنایی تهران به پرونده مامور پلیس فتا وصدورکیفرخواست توسط دادستانی، شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری درتاریخ 19فروردین ماه امسال بدون حضور اولیا دم تشکیل شد.

ستار بهشتی وبلاگ نویس ایرانی 9 آبان سال 1391 توسط پلیس فتا به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد و سه روز پس از بازداشت، یعنی 13 آبان ماه درگذشت.

پس از فوت ستار بهشتی با شکایت اولیا دم، پرونده ای به اتهام قتل عمد تشکیل شد،اما شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی تهران، مرگ ستار بهشتی را قتل شبه عمد تشخیص داد که وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی به این مساله اعتراض کرد و پرونده برای رفع اختلاف به شعبه 1057 دادگاه کیفری کارکنان دولت ارجاع شد.

پس ازچند مرتبه رفت وآمد پرونده بین دادسرا و دادگاه، دادگاه، مرگ ستار بهشتی را شبه عمد تشخیص و آن را به دادسرای جنایی ارجاع داد.

در نهایت، رسیدگی به پرونده ستار بهشتی به اتهام قتل عمد بسته شد و دادسرا از خانواده اوخواست برای پیگیری اتهام قتل شبه عمد شکایت جدیدی ارایه کنند که اولیا دم ستار بهشتی درنامه ای به دادستانی تهران از این کار خودداری کردند.

حمله نیروهای لباس شخصی به شرکت کنندگان در مراسم سالگرد آیت الله طاهری در اصفهان

Posted: 03 Jun 2014 11:18 PM PDT

جرس: نیروهای لباس شخصی و محفلی، با حمله به شرکت کنندگان در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله طاهری، این مراسم را به خشونت کشانده، و همزمان برخی حضار که شعارهایی در حمایت از رهبران در حصر جنبش سبز سر می دادند، توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

 

به گزارش جرس و به نقل از شبکه های اجتماعی، مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت الله سید جلال الدین طاهری، عصر روز سه شنبه سیزدهم خرداد ماه در گلستان شهداء اصفهان و بر سر مزار آن مرحوم برگزار شد، که در جریان این مراسم، مردم و جوانان شعارهای "یا حسین - میرحسین" سر داده و به حمایت از راهبران در حصر جنبش سبز پرداختند. این گزارش می افزاید: بلافاصله بعد از آغاز شعارها، نیروهای لباس شخصی و سازماندهی شده، با حملاتی خشونت بار، حضار را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

به گزارش جرس، از تعداد و وضعیت و سرنوشت بازداشت شدگان روز سه شنبه خبری منتشر نشده است.