جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


خداحافظی حقیقی به‌خاطر فحاشی فیسبوکی

Posted: 26 Jun 2014 04:25 AM PDT

جرس: بعد از شکست ایران برابر بوسنی و حذف از جام جهانی تعداد زیادی از کاربران فیسبوک به صفحه علیرضا حقیقی حمله کردند و به او و خانواده‌اش فحاشی کردند. حقیقی با گذاشتن پستی در فیسبوکش به دلیل اهانت‌های که به او شده از فضای مجازی خداحافظی کرد.
 
علیرضا حقیقی در فیسبوکش نوشت: 
 
سلام دوستان
 
یکمی باهاتون حرف دارم !
 
اول : ما همه ی تلاشمون رو کردیم ، ولی نشد !
 
دوم : مرسی از اونایی که مارو حمایت کردن ، واقعا دمشون گرم 
 
سوم : الان اینجا 4 صبح ، از بَسکی کامنت های فحش خوندم هنوز خوابم نبرده !
 
واسه همین موضوع دیگه تصمیم گرفتم فیسبوک نیام و
 
این پیج رو به یکی از هوادارانم ( دوست صمیمی ) خواهم داد و
 
از این به بعد به جز یک پروفایل شخصی هیچ پیجی در فیسبوک ندارم ...
 
مرسی از فحش هایی که به پدر مادر بی گناهم دادین . . .
 

خداحافظی علیرضاحقیقی به‌خاطر فحاشی فیسبوکی 

حجت الاسلام شهرستانی: فتوای آیت‌الله سیستانی مانع سقوط بغداد در مقابل داعش شد

Posted: 26 Jun 2014 04:25 AM PDT

امیر عبداللهیان: با درخواست عراق، تجهیزات نظامی ارسال می کنیم
جرس: معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد که در صورت درخواست عراق، تجهیزات نظامی به این کشور ارسال خواهیم کرد. همزمان نماینده آیت‌الله سیستانی در قم گفت: همانطور که در زمان جنگ فتوای امام ایران را از تجزیه شدن نجات داد، فتوای آیت‌الله سیستانی نیز مانع سقوط بغداد در مقابل داعش شد.

 

حسین امیرعبداللهیان در گفت وگو با شبکه خبری العالم درباره کمک به عراق برای مبارزه با تروریست ها تصریح کرد: اگر عراق درخواست نماید؛ در چارچوب حقوق بین الملل و قراردادهای متعارف و روشن تجهیزات نظامی به عراق ارسال خواهیم کرد.


وی درعین حال افزود: تاکنون درخواستی نشده و عراق از توانایی لازم برخوردار است.


امیر عبداللهیان تاکید کرد: ما در مبارزه با تروریسم در کنار عراق خواهیم بود.


روزنامه نیویورک تایمز پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد که ایران به عراق هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات نظامی ارسال کرده است.

 

آیت الله سیستانی بغداد را نجات داد

همزمان نماینده آیت‌الله سیستانی در قم گفت: همانطور که در زمان جنگ فتوای امام ایران را از تجزیه شدن نجات داد، فتوای آیت‌الله سیستانی نیز مانع سقوط بغداد در مقابل داعش شد.

 

به گزارش مهر، حمید چیتچیان، وزیر نیروی ایران، صبح پنج شنبه با حضور در شهر قم، دیدار با مراجع تقلید را با ملاقاتی با نماینده آیت‌الله سیستانی در قم آغاز کرد.

در این ملاقات که در موسسه آل البیت انجام شد، چیتچیان و حجت الاسلام سید جواد شهرستانی درباره مسائل روز عراق صحبت کردند.

 

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با اشاره به مسائل عراق و مشکلاتی که داعش برای این کشور به وجود آورده اظهار داشت: آیت‌الله سیستانی به شدت نگران این وضعیت هستند چراکه این فتنه پیچیده است و اوضاع آنگونه که به نظر می‌رسد نیست.

 

وی با اشاره به صادر شدن فتوای جهاد با داعش توسط آیت‌الله سیستانی خاطر نشان کرد: فتوای آیت‌الله سیستانی اگر 48 ساعت دیرتر اعلام می شد، بغداد سقوط کرده بود.

حجت الاسلام شهرستانی، استقبال مردم از این فتوا را عجیب توصیف کرد و گفت: این فتوا معادلات را در اوضاع کنونی عراق تغییر داده است.

 

وی افزود: مردم استقبالی با عشق و اشتیاق از این فتوا داشتند اما این نیروهای مردمی باید ساماندهی شوند تا بتوانند کاری از پیش ببرند.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران اضافه کرد: نقش آیت‌الله سیستانی در این فتنه شبیه نقشی بود که امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب ایفا و مردم را برای دفاع از دین و کشور بسیج کرد.

 

وی گفت: مسئله داعش مطلبی نبود که بتواند ملت عراق را دچار مشکل کند چرا که آنان از نظر عده و تجهیزات دچار ضعف بودند اما خیانت برخی از ارتشیان و همراهی گروهی از مردم این گروه افراطی را با مشکل‌ روبرو کرد.

 

 شهرستانی با اشاره به اینکه علمایی که علیه شیعه فتوا داده و مسلمانان را گمراه می‌کنند کار را بسیار مشکل کرده‌اند افزود: با این حال دیشب به ما خبر رسید که جاده سامرا به بغداد پاکسازی شده و شرایط بهتری به وجود آمده است.

 

احمدی‌مقدم: با افرادی که شئون ماه رمضان را رعایت نمی‌کنند برخورد قاطع خواهیم کرد

Posted: 26 Jun 2014 04:08 AM PDT

جرس:  فرمانده کل نیروی انتظامی هشدار داد با کسانی که در ماه رمضان "شئون" را رعایت نکنند، شدیدا برخورد خواهد شد.

 

به گزارش فارس، فرمانده نیروی انتظامی همچنین درباره حادثه تروریستی ثلاث‌باباجانی در نقطه مرزی استان کرمانشاه که منجر به شهادت سه مامور نیروی انتظامی شد، گفت: در تعقیب اشرار هستیم.

 

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در ایران وجود دارد و با احتساب خانواده‌هایشان ۶ میلیون ایرانی درگیر اعتیاد هستند و علل بیشتر جرایم مواد مخدر است.

 

وی با اشاره به اینکه در امر مبارزه با سرقت به ویژه سرقت‌های خرد شاهد روند رو به افزایش بودیم، گفت: با تشکیل قرارگاه‌های مبارزه با سرقت شاهدیم که سرقت در خرداد امسال نسبت به اردیبهشت ۵ درصد کاهش داشته و قطعا در ماه‌های پیش رو نیز کاهش می‌یابد.

 

فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به نزدیکی ماه  رمضان، اظهار کرد: پلیس به طور قاطع با افرادی که شئونات این ماه را رعایت نکنند، برخورد خواهد کرد.

 

سردار احمدی‌مقدم درباره حادثه تروریستی ثلاث‌باباجانی در نقطه مرزی استان کرمانشاه که منجر به شهادت سه مامور نیروی انتظامی شد، گفت: در تعقیب اشرار هستیم و اخبار تکمیلی بعد از منجر به نتیجه اعلام می‌شود. 

دولت عقب نشینی کرد، اعتصاب کارگران در یزد پایان یافت

Posted: 26 Jun 2014 04:08 AM PDT

جرس: در پی تداوم اعتصاب بیش از ۵ هزار کارگر معدن سنگ آهن مرکزی بافق در استان یزد، این اعتصاب با عقب نشینی دولت و وعدۀ تحقق بخشی از درخواست های کارگران پایان یافت.

 

به گزارش ایلنا، یکی از کارگران اعتصابی گفت: "«استاندار یزد در جمع کارگران متحصن حاضر شد و مصوبه هیات دولت مبنی بر لغو واگذاری ۲۸.۵ درصد از سهام معدن سنگ آهن مرکزی بافق به بخش خصوصی را در اختیار آنان قرار داد."

 

 

بر اساس گزارش ها، این کارگران به موضوع تعديل نيروی کار و کاهش دستمزد و مزايا در پی خصوصی‌سازی اين معدن معترض بودند.

 

اعتصاب کارگران اعتصابی بافق یزد، از حمایت شورای شهر و نیز امام جمعه این شهر برخوردار بود. 

نماینده رهبری: حوزه‌های علمیه برای جلوگیری از انحرافات در کشور باید تقویت شود

Posted: 26 Jun 2014 04:08 AM PDT

 جرس: نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: باید حوزه‌های علمیه را در کشور و استان تقویت کنیم تا جلوی گسترش برخی از امور و انحرافات را بگیرند و بتوانند حقیقت دین و احکام الهی را به مردم بیان کند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله زین العابدین قربانی ظهر امروز در همایش طلاب و روحانیون در مصلی این شهربا بیان اینکه سفره تعلیم قرآن، تفسیر و مفاهیم و احکام الهی باز است و روحانیون وظیفه دارند به این امور بپردازند، گفت: در ماه مبارک رمضان احکام دین باید آموزش داشته شود و مردم تشنه آموزش احکام هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه هیچ فضای ماننده ماه رمضان برای بیان احکام و واجبات دین مناسب نیست، تصیح کرد: در ماه محرم و صفر مردم جمع می‌شوند اما ماه رمضانی حسنی دارد که افراد باید احکام دین را به خوبی رعایت کنند به همین منظور مردم آماده فراگیری این مهم هستند.


قربانی با بیان اینکه اگر از این فرصت‌ها استفاده نکنیم هم به خودمان ظلم کرده‌ایم و هم به جامعه ما، خاطرنشان کرد: باید در زمینه وظایف امر به معروف و نهی از منکر شناخت کامل داشته باشیم و اگر آنها را نشناسیم و شناخت درست نداشته باشیم به مسیر را اشتباه می‌رویم.


وی با بیان اینکه اگر بخواهیم درمان را به خوبی انجام دهیم باید مرض را بشناسیم و داروی مرض را کشف کنیم، گفت: برای برطرف کردن مشکلات باید درمان درستی را انجام دهیم، باید تشخیص حقیقت دین و اجرای احکام دین و حق را بیشتر شناخت و امر به معروف را کامل درک کنیم.


نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه باید شناختی درست از فرهنگ داشته باشیم و باید کار عملی وپژوهشی انجام دهیم، افزود: درباره علوم قرآنی کار پژوهشی جدید با توجه به نیاز جوانان انجام دهید و مطالعات باید در جامعه با اندیشه دقیق باشد زیرا زندگی ماشینی جلوی آن را گرفته است.


قربانی با بیان اینکه باید از آیات و روایات قرآنی بهترین استفاده برده شود، گفت: باید شأنیت قرآن را حفظ کنیم و از حقیقت و احکام آن بهره لازم را ببریم.


وی با بیان اینکه حوزه‌های علیمه باید تقویت شود، اظهار کرد: حوزه علمیه امیر المومنین(ع) در رشت ایجاد شده تا بتواند جلوی گسترش برخی از امور و انحرافات را در کشور و استان بگیرند، به همین دلیل باید برای جلوگیری از انحرافات حوزه‌های علمیه را در کشور و استان تقویت کنیم.


نماینده ولی‌فقیه در گیلان از استاندار خواست به ادارات سراسر استان ابلاغ کند تا با روحانیون و مبلغان دینی همکاری لازم را داشته باشند تا در زمینه تقویت احکام دینی و حقیقت دین تلاش کنند. 

درگذشت یکی از هنرمندان نامی کرد

Posted: 26 Jun 2014 04:08 AM PDT

جرس: صبح امروز پنج‌شنبه ۵ تیر، علاءالدین باباشهابی، هنرمند و موسیقیدان مشهور کردستان چشم از جهان فروبست.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نوازنده و موسیقیدان پیشکسوت کرد یکی از هنرمندان به نام موسیقی کردستان بود. در کارنامه کاری او اجرای نزدیک به ۶۰ آهنگ در ارکسترهای مختلف و ضبط پخش بیش از ۲۰۰ آهنگ در رادیو و تلویزیون ایران به چشم می‌خورد.

 

استاد علاءالدین باباشهابی، سال ۱۳۱۸ در سنندج به دنیا آمد. پدربزرگ او سیدعلی‌اصغر کردستانی هنرمند و خواننده مشهور کردستان بود.

 

از معروفترین آهنگ‌های وی می‌توان به «جی ژوانی جاران»، «سروه‌ی ئاوات»، «جلوه دیدار»، «ئاوینه‌ دلبه ری»، «ای وطن»، «نم‌نم بارانه»، «گل بانه»، «مه گری» و «ویله ن« اشاره کرد.

 

پیکر این هنرمند، از شهر تهران به سنندج منتقل شده و صبح روز جمعه از مقابل مسجد ملاویسی این شهر تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت محمدی به خاک سپرده شود. 

خبر توئیتری مایکل مان از نشست اشتون و مدیران سیاسی۱+۵

Posted: 26 Jun 2014 03:41 AM PDT

جرس: مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود در توئیتر از آغاز نشست اشتون با مدیران سیاسی کشورهای عضو گروه 1+5 درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران در بروکسل خبر داد. همزمان سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت که مرحله بعدی مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 ماراتنی خواهد بود و دو هفته طول خواهد کشید.

 

قرار است دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 دوم جولای (11 تیرماه) در وین برگزار شود.

 

به گزارش تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در خصوص مذاکرات هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده رسیدن به راه حل است و در این رابطه پیشنهادهای معقولی را ارائه داده است اما ممکن است طرف مقابل با زیاده خواهی مانع توافق شود که در آن صورت مانع به بن بست رسیدن مذاکرات برای دنیا مشخص خواهد شد. 

 

همزمان روسیه اعلام کرد مرحله بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 شاهد "گفتگوهای ماراتنی" خواهد بود.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، "ویتالی چورکین" سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت که مرحله بعدی مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 ماراتنی خواهد بود و دو هفته طول خواهد کشید.

وی همچنین درباره تاثیر منفی "کمیته نظارت بر تحریم های ایران" وابسته به سازمان ملل متحد بر مذاکرات هسته ای ایران هشدار داد.

این کمیته بر اجرای تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران، نظارت می کند و در همین رابطه، گزارش هایی را از کشورهای عضو سازمان مل دریافت و در زمان های معین، گزارش تفصیلی خود را در این باره ارائه می کند.

ایران و گروه 1+5 هم اکنون در حال مذاکره برای کسب توافق نهایی هسته ای هستند. دو طرف قبل از این مهلت 6 ماهه ای را برای کسب توافق نهایی تعیین کرده بودند که این مهلت در ماه جاری (تیر ماه) به پایان می رسد.

چورکین هشدار داد کارشناسان کمیته تحریم ایران در سازمان ملل متحد ممکن است آخرین مرحله از مذاکرات حساس ایران و گروه 1+5 را ناکام بگذارند.

وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: مرحله بعدی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در بین روزهای 2 تا 15 ماه ژوئیه آینده (2 تا 24 تیرماه) در وین برگزار خواهد شد.

نماینده روسیه در سازمان ملل درباره مذاکرات مرحله قبلی میان ایران و گروه 1+5 در روزهای 16 تا 20 ژوئن (26 تا 30 خرداد) هم گفت: این مذاکرات بسیار مفید بود. ایران در این مذاکرات آمادگی کلی خود را برای ادامه همکاری سازنده نشان داد.

وی همچنین با انتقاد شدید از کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد که بر اجرای تحریم های علیه ایران نظارت می کنند اعلام کرد: اطلاعاتی که مستند به واقعیت های ملموس نیستند تاثیر منفی بر اداره مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 می گذارد.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد همچنین بر تعهد کشورش به تلاش برای دست یابی به نتیجه در مذاکرات هسته ای تاکید کرد.

نرخ بیکاری ۱۱ درصدی بین جمعیت ۵۵ میلیونی شهری

Posted: 26 Jun 2014 03:40 AM PDT

جرس: بانک مرکزی ایران می گوید: نرخ بیکاری در بین جمعیت حدود ۷۷ میلیونی کشور در پاییز ۹۲ به ۱۰.۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بانک مرکزی از شاخص‌های اقتصادی در سه ماهه سوم سال ۹۲ از بین جمعیت ۷۶.۹ میلیون نفری کشور حدود ۵۵.۵ میلیون نفر ساکن شهرها و ۲۱.۴ میلیون نفر ساکن روستا‌ها بوده‌اند.

این در حالی است که در فصل سوم سال گذشته با توجه به نرخ رشد جمعیت ۱.۲ درصدی تراکم جمعیت حدود ۴۶.۷ درصد بوده است.

در عین حال در این بازه زمانی جمعیت فعال ۲۳.۳ میلیون نفر و نرخ بیکاری به ۱۰.۳ درصد کاهش یافته که در این حالت نرخ بیکاری در شهرها ۱۱.۷ درصد و در روستاها ۶.۹ درصد اعلام شده است.

بنا ۵بر گزارش بانک مرکزی در پاییز سال ۹۲ نرخ بیکاری در بین زنان به ۲۰.۴ درصد و در بین مردان به ۸.۵ درصد رسید.

همچنین نرخ بیکاری بین جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله حدود ۲۱.۶ درصد و جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله ۲۴.۳ درصد بوده است .

علی جنتی: ماهیت فیلترینگ را همه قبول دارند/ شبکه های اجتماعی محل تاخت و تاز سکولارها نشود

Posted: 26 Jun 2014 12:27 AM PDT

جرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت حسن روحانی با بیان اینکه "نباید وضعیت را به گونه ای رقم بزنیم که شبکه های اجتماعی محلی برای تاخت و تاز سکولارها باشند"، تاکید کرد: "ماهیت فیلترینگ مورد قبول همه است و اختلافی که امروز در دستگاهها وجود دارد مربوط به جزئیات است، این اختلاف نظر حتی در بین کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ نیز وجود دارد."

 

به گزارش مهر، علی جنتی در حاشیه امضای تفاهمنامه با معاونت علمی فناوری رئیس جمهور در لزوم استفاده از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ و هنر کشور تاکید کرد و گفت: امروز با استفاده از فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها می توانیم به تمامی خانه ها نفوذ کنیم و تاثیر خود را از طریق برنامه های فرهنگی بگذاریم. بر این اساس باید به سمتی حرکت کنیم که با استفاده از شبکه های اجتماعی، برنامه ها و آموزه های قرآنی گسترش یابد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نباید وضعیت را به گونه ای رقم بزنیم که شبکه های اجتماعی فقط محلی برای تاخت و تاز سکولارها باشند.

 

وی با بیان اینکه در هر کشوری مسایل امنیتی وجود دارد و از طرف دیگر برخی سایتها مطالبی دارند که با فرهنگ و ارزشهای ما منافات دارد، گفت: ما نباید اجازه دهیم با استفاده از این مساله مردم را فریب دهند.

 

جنتی با اشاره به اینکه هر کشوری برای خودش محدودیت هایی دارد، گفت: امروز حتی در اروپا شاهد هستیم که از نفوذ فرهنگ آمریکایی رنج می برند و با فیلترینگ بخش های مختلف نمی خواهند اجازه دهند فرهنگ آمریکایی در کشورشان رخنه کند.

 

وی با بیان این که ماهیت فیلترینگ مورد قبول همه است، گفت: اختلافی که امروز وجود دارد بر سر جزئیات است به طور مثال گروهی معتقدند وایبر باید فیلتر شود و گروهی نیز موافق این موضوع نیستند. این اختلاف نظر حتی در بین کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ نیز وجود دارد اما نباید در این زمینه نظر شخصی افراد اعمال شود و طبق قانون باید عمل کنیم.
 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد: نباید با دانشجویانی که نسبت به قرآن شبهه دارند، برخورد امنیتی شود

Posted: 25 Jun 2014 11:46 PM PDT

جرس: یک مقام وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به دانشجویانی که نسبت به قرآن شبهه دارند، گفت: باید به کسانی که نسبت به قرآن طرح شبهه می‌کنند به شبهاتشان پاسخ بگوییم. ما حق نداریم با دانشجویانی که شبهه دارند، برخورد امنیتی کنیم، این خلاف قرآن است.

 

به گزارش خبرآنلاین، حشمتی، معاون قرآن و عترت با سخنرانی در نشست هم‌اندیشی کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور، افزود: زمانی کانون‌های قرآن و عترت موفق خواهد شد که دو شیوه را در پیش گیرد. برای کسانی که آمادگی کامل دارند و با معارف قرآنی آشنایی دارند، باید قرآن تلاوت کرد. اما برای عده کثیر دیگری که وارد بر قرآن نشدند، تفسیر و تلاوت آن فایده‌ای ندارد. باید از راه خدمت و محبت آن‌ها را جذب قرآن کنیم. برای این کار در کانون‌ها باید برنامه‌های مختلفی طراحی شود.

 

وی با طرح این سوال که چگونه می‌توان قرآن را وارد خانه‌ها کرد، افزود: این سوالی است که باید کانون‌ها به آن پاسخ دهند. اما یکی از راه‌ها این است که در چهره افراد نظام و حاکمیت، رفتارهای قرآنی دیده شود. با عمل کردن من و امثال من به قرآن این عمل اتفاق می‌افتد.

 

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با ابراز تأسف نسبت به رفتار افراد نسبت به گناهکاران افزود: عده‌ای ممکن است قرآن را قبول نداشته باشند و حتی وحی را به زیر سوال ببرند که در این راستا باید با توأمانینه به آنان پاسخ گفت. متاسفانه رفتارما با گناهکاران غلط است. گناهکار مریض است و باید دست او را گرفت نه آنکه او را از جامعه طرد کنیم.

 

حشتمی با اشاره به جلسات وزارت ارشاد با وزارت علوم در حوزه‌های قرآنی گفت: جلسات خوبی برگزار شده و بناست تفاهم‌نامه‌ای امضا شود تا وسایل و تمهیدات لازم از سوی ما تهیه شود و کار و همراهی با دانشجویان و کانون‌ها صورت بگیرد.