جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


شکوری‌راد: تندورها به دنبال كسب اعتبار برای خود هستند

Posted: 01 Mar 2014 07:52 AM PST

 جرس: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رای مردم مشخص کرده است چه کسانی تندرو هستند و چه کسانی معتدل و میانه رو.

 

علی شکوری راد در گفت‌و‌گو با ایلنا، در تبیین مفهوم تندروی در فضای سیاسی کشور اظهار داشت: انتخابات اخیر ریاست جمهوری نشان داد که مردم از تندروی خسته شده‌اند و به کسی رای دادند که او را نماد اعتدال و میانه روی می‌دانستند.

 

وی افزود: بنابراین رای مردم مشخص کرده است که چه کسانی تندرو هستند و چه کسانی معتدل و میانه رو. بعد از انتخابات کسانی که در گذشته تندوری‌هایی در شعار و عمل داشتند سر و صدای زیادی برپا کردند و از مردم سلب آرامش کردند.

 

شکوری‌راد تصریح کرد: شاخص اعتدال در وضعیت فعلی بر اساس رای مردم، دولتی است که اکنون بر سر کار است. اگر کسی از این دولت حمایت کند و متناسب با آن مطالبات مردم را دنبال کند معتدل است و اگر کسی در مقابل این دولت بایستد و در مسیر آن سنگ اندازی کند؛ تندرو و افراطی است. البته انتقاد سازنده نیز می‌تواند نوعی حمایت تلقی شود.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: مخدوش کردن بحث تندروی با مشی ایثارگران و کسانیکه برای پیروزی انقلاب فداکاری کرده‌اند و جان خود را برای حفظ نظام وانقلاب فدا کرده‌اند و یکی دانستن آن‌ها با تندرو‌ها کار خود تندورهاست تا بتوانند خود را تطهیر کنند. همه مردم قدر‌شناس ایثار و فداکاری کسانی هستند که فداکاریشان پشتوانه حفظ و نظام و انقلاب بوده.

 

وی افزود: تندرو‌ها امروز می‌خواهند حساب خود را با ایثارگران و فداکاران یکی کنند. مگر بتوانند از این رهگذر برای خود کسب اعتبار نمایند و گرنه چه كسی است كه شهید خرازی و شهید همت و شهید باکری و شهید چمران را تندور بنامد؟ اینان که برای حفظ نظام و انقلاب جانفشانی کردند؛ هرگز در زمره تندرو‌ها و ترمز بریده‌ها نبوده و نیستند.

 

شکوری‌راد با اشاره به سرمقاله یکی از روزنامه‌های اصولگرا به قلم مدیرمسئول آن با بیان اینکه این روزنامه قبلا تعریفی در این زمینه ارائه داده بود و خود را در زمره ترمز بریده‌ها دانسته بود، ادامه داد: اینان‌‌ همان کسانی هستند که نوشتند ما در ماشینی بی‌ترمز نشسته‌ایم و فرمان را کنده‌ایم و بیرون انداخته‌ایم و طرف مقابل باید کنار برود، تا تصادفی پیش نیاید. اینان قبلا از تندرو‌ها دفاع کرده بودند و نمی‌توانند سابقه هشت سال حمایت از دولت تندروی احمدی‌نژاد را از کارنامه خود پاک نمایند. بنابراین یکی کردن بحث تندرو‌ها با افتخارآفرینان برای رد گم کردن و آدرس غلط دادن است.

 

این فعال سیاسی تصریح کرد: چه كسی است که نداند کسانی که هشت سال گذشته با سر و صدای زیاد منتقدین را از صحنه بیرون کردند و روزنامه‌ها را بستند و صدا‌ها را خاموش کردند و اجازه دادند و در طرف مقابل فسادهای بزرگ مالی شکل بگیرد و در عرصه بین الملل علیه ایران اجماع جهانی ایجاد کردند و در صحنه داخلی مردم را نسبت به بخش‌هایی از نظام بدبین کردند چه کسانی هستند؟ اینان برای مردم شناخته شده‌اند و آدرس غلط دادن در این مورد مردم را سردرگم نمی‌کند.

 

شکوری راد در پایان گفت: کسانی که امروز فریادشان از انتساب به تندوری بالاست‌‌ همان کسانی هستند که بخش‌های مختلف مردم را آماج اتهامات خود قرار داده‌اند. اینان تعدادشان اندک اما صدایشان زیاد است و رسانه‌های زیادی را با بودجه بیت المال به خود اختصاص داده‌اند تا گوش مردم را از صدای خود پر کنند.

 

اخبار ضد و نقیض از آزادی پنج  مرزبان ایرانی

Posted: 01 Mar 2014 06:55 AM PST

جرس: به دنبال انتشار اخبار ضد و نقیض در خصوص آزادی پنج مرزبان گروگان گرفته شده ایرانی، سفیر ایران در اسلام آباد روز شنبه دهم اسفندماه گفته است،‌ هنوز مقامات رسمی پاکستان خبر آزادی را تایید نکرده اند.  

 

 علیرضا حقیقان، سفیر ایران در پاکستان در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفته است: در صورت تایید این خبر سریعا اطلاع رسانی خواهد شد.

 

این در حالی است که ﻣﻌﺎون اﻣﻮر ﺑﺴﯿﺞ ﺳﺘﺎد ﮐﻞ ﻧﯿﺮوھﺎی ﻣﺴﻠﺢ ايران، خبر آزادی پنج مرزبان به گروگان گرفته شده ايرانی را تاييد کرده بود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ﻣﺴﻌﻮد ﺟﺰاﯾﺮی گفته بود: مذاکراتی با دولت پاکستان پيش برديم که در پايان سبب رهايی گروگان‌ها شد.

 

اما ساعاتی بعد مسعود جزایری در گفت وگو با واحد «مرکزی خبر» گزارش های منتسب به خود در خصوص آزادی مرزبانان ربوده شده را تکذیب کرد.

 

ساعتی پس از انتشاره گفته‌های جزایری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بنده تماسی که دقایقی پیش با وزیر کشور ‌مسئول پیگیری‌ پرونده 5 سرباز ربوده شده ایرانی داشتم، وی اعلام کرد چنین امری تاکنون تأیید نشده و پاکستان خبر آزادی مرزبانان ایرانی را تأیید نمی‌کند.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشته است: بنده تماسی که با وزیر کشور داشتم که به عنوان مسئول پیگیری این پرونده هستند، در جریان صحت این خبر قرار گرفتم که وزیر کشور اعلام کرد چنین امری تاکنون تأیید نشده و پاکستان خبر آزادی مرزبانان ایرانی را تأیید نمی‌کند.

 

دادستان زاهدان نیز گفته است که خبر آزادی پنج مرزبان ایرانی را نه تایید و نه تکذیب می‌کند.

 

محمد مرزیه در گفت‌وگو با ایسنا، گفته است:‌ از نیروهای امنیتی خواسته‌ایم تا خبر موثقی در این راستا به ما اعلام کنند و در حال حاضر خواهان فرصت برای پیگیری این خبر هستیم.


ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان نیز در همین راستا گفته است: در رابطه با خبر منتشره مبنی بر آزادی مرزبانان ایرانی اطلاع دقیقی ندارم.


خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، صبح امروز به نقل از منابع خبری پاکستان نوشت که سپاه مرزی اين کشور توانسته است در عملياتی عليه گروه تروريستی جيش‌العدل ۱۱ تبعه خارجی را نجات دهد که مرزبانان ايرانی هم شامل آنها هستند.


اما خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی نوشته است که پنج مرزبان ایرانی ربوده شده، در میان گروگان‌هایی که امروز در عملیات نیروهای پاکستانی آزاد شدند، حضور ندارند.

 

 

 پنج مرزبان ایرانی، شب جمعه ١٨ بهمن، در استان سیستان و بلوچستان از سوی گروه جیش‌العدل به گروگان گرفته شدند. در هفته گذشته ابتدا رسانه‌های داخل ایران از مفقود شدن پنج مرزبان خبر دادند و سپس گروه جیش‌العدل با انتشار عکس‌های این افراد در توییتر مسئولیت این رخداد را بر عهده گرفت. وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به این موضوع سفیر پاکستان را احضار کرد.

 

قيمت طلا، سكه و ارز در بازار

Posted: 01 Mar 2014 04:31 AM PST

جرس: قیمت سکه طرح جدید امروز با ۵۸۰۰ تومان افزایش ۹۷۱ هزار و ۳۰۰ تومان و دلار با رشد ۲۵ تومانی ۳۰۲۵ تومان فروخته می‌شود.  

 

به گزارش فارس، امروز قیمت سکه و ارز مجددا صعودی شد. هم‌اکنون در بازار ارز، دلار با 25 تومان افزایش 3025 تومان، یورو با رشد 20 تومانی 4170 تومان و درهم با 5 تومان رشد قیمت 823 تومان به فروش می‌رسد.

در بازار طلا، سکه طرح جدید با 5800 تومان افزایش 971 هزار و 300 تومان، سکه طرح قدیم با رشد 5 هزار تومانی 966 هزار تومان و نیم سکه هم با هزار تومان افزایش 495 هزار تومان فروخته می‌شود.

ربع سکه با 4 هزار تومان افزایش 297 هزار تومان، سکه گرمی با 5 هزار تومان رشد 195 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 231 تومان افزایش 97 هزار و 719 تومان معامله می‌شود.

امروز قیمت اونس در بازار جهانی تنها 40 سنت رشد کرد و 1329 دلار و 60 سنت درج قیمت شده است.  

 

 


عراقچی: به مذاکره با ۱+۵ خوش‌بین نیستم

Posted: 01 Mar 2014 02:46 AM PST

جرس: سید عباس عراقچی با بیان اینکه موضوعات پیچیده و دشواری در دستور کار مذاکرات ایران و ۱+۵ قرار دارد که به نتیجه رسیدن در آن‌ها سخت است، گفت: با توجه به بدبینی نهادینه شده‌ای که در ما نسبت به غربی‌ها وجود دارد نمی‌توانم بگویم خوش‌بینیم.

 

به گزارش ایسنا، وی افزود:‌این بدبینی از یک سو و سختی موضوعات و پیچیدگی آن‌ها از سوی دیگر باعث شده که به سختی بتوان در رابطه با به نتیجه رسیدن گفت‌وگوها خوشبین بود.

 

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با اشاره به برگزاری نشست کارشناسان ایران و ۱+۵ که در حاشیه برگزاری نشست شورای حکام برگزار می‌شود، گفت: در این نشست در مورد موضوعاتی که در دستور کار جلسه بعدی در وین است بحث و بررسی بیشتری می‌شود. آقای بعیدی‌نژاد و سایر اعضای تیم در این جلسه شرکت دارند و مذاکرات خود را با کارشناسان ۱+۵ انجام می دهند و نتیجه مباحث آن به دور بعدی مذاکرات مدیران که ۲۶ اسفند ماه برگزار خواهد شد، ارائه می‌شود.

 

وی گفت: امیدواریم در نشست ۲۶ تا ۲۹ اسفند در وین، مذاکرات درباره موضوعاتی که در دستور کار داریم را جلو ببریم و مباحثش پیش رود تا درباره دستور کار جلسه بعدی تصمیم بگیریم.

 

وی با بیان این که موضوعات متعددی برای گفت وگو وجود دارد و در چند دور مذاکراتی که تا حدود تیر ماه داریم امیدواریم این بحث‌ها انجام شود و به راه‌حل‌هایی برسیم، افزود: کار سخت و دشواری است و موضوعاتی پیچیده و دشواری در دستور کار قرار دارد که به نتیجه رسیدن در آن‌ها سخت است. با توجه به بدبینی نهادینه شده‌ای که در ما نسبت به غربی‌ها وجود دارد نمی‌توانم بگویم خوش‌بینیم. این بدبینی از یک سو و سختی موضوعات و پیچیدگی آن‌ها از سوی دیگر باعث شده که به سختی بتوان در رابطه با به نتیجه رسیدن گفت وگوها خوشبین بود.

 

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان ادامه داد: ما مصمم هستیم و با حسن نیت وارد مذاکرات می‌شویم از طرف مقابل هم چنین انتظاری داریم. اگر حسن نیت و اراده لازم در طرف مقابل وجود داشته باشد که همواره مورد تردید بوده است، امیدواریم به نتیجه برسیم.

 

عراقچی با بیان اینکه موضوع همکاری هسته‌ای در مذاکرات بعدی دروین مورد مذاکره قرار می گیرد، ادامه داد: همکاری هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ در توافق ژنو مطرح شده است. یکی از مشخصه‌های گام پایانی در توافقنامه ژنو موضوع همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز با ایران است که در این مورد نیز مثال‌هایی مطرح شده است. مانند ایجاد رآکتورهای تحقیقاتی آب سبک و همکاری در زمینه سوخت‌های مدرن و همکاری درباره مسائل تحقیقاتی. بنابراین یکی از موضوعاتی که در دستور کار مذاکرات راه‌حل جامع قرار دارد، این قبیل همکاری‌ها با ایران است.

 

معاون وزیر خارجه افزود:‌ البته این همکاری‌ها جایگزین مسائل اصلی مذاکراتی نیست اما به عنوان بخشی که می‌تواند توافق دو کشور را به سمت همکاری‌های بین‌المللی هم سوق دهد، مورد توجه دو طرف است.

 

عراقچی اضافه کرد:‌ یکی از موضوعات در دستور کار نشست بعدی در وین موضوع همکاری‌های هسته‌ای است که مورد بحث دو طرف قرار می‌گیرد و دو طرف در باره آن بحث خواهند کرد. احتمالا درباره فهرستی از مواردی که مورد علاقه ما و ۱+۵ است که همکاری‌ها در آینده درباره آن بین ایران و جامعه بین‌المللی درزمینه ابعاد صلح‌آمیز فناوری هسته‌ای برسیم. همکاری‌هایی مانند نیروگاه‌های تولید برق و تاسیس رآکتورهای تحقیقاتی و همکاری در زمینه تولید رادیو ایزوتوپ‌ها و پزشکی هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فعالیت در زمینه سوخت‌های مدرن، تحقیق و توسعه پروژه‌های فنی از موضوعاتی است که در این چارچوب قرار می‌گیرد و حتما بخشی از راه‌حل جامعه را در بر می‌گیرد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این همکاری‌ها با همه کشورها خواهد بود یا شامل کشورهای ۱+۵ می‌شود، گفت: عنوان این بحث همکاری‌های بین‌المللی با ایران است اما هر کشوری که علاقمند باشد می‌تواند در این زمینه وارد شود، اما مذاکره آن با ۱+۵ صورت می‌گیرد.

 

عراقچی همچنین در پاسخ به این پرسش که این همکاری‌ها با تحریم هسته‌ای ایران چگونه قابل انجام است،‌ گفت:‌ این مذاکرات مربوط به گام پایانی است که در این گام همه تحریم‌ها برداشته می‌شود و در راستای عادی‌سازی روابطی است که وعده‌ آن در پایان مسیر داده شده است. 

 

رای دیوان عدالت درباره شهردار تهران صادر شد

Posted: 01 Mar 2014 02:46 AM PST

جرس: یکی از وکلای شاکی در پرونده انتخاب مجدد محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران گفت: طبق اطلاعی که از دیوان عدالت اداری گرفتم، مطلع شدم رای هیات تخصصی دیوان در این پرونده صادر شده است.  

 

 «مصطفی ترک همدانی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا از جزئیات رای هیات تخصصی دیوان عدالت اداری مبنی بر برد یا پذیرفتن این شکایت ابراز بی اطلاعی کرد.

 

این در حالی است که شنیده ها حاکی است دیوان عدالت اداری شکایت دو وکیل دادگستری از انتخاب مجدد قالیباف به عنوان شهردار تهران را رد کرده است.

 

پیشتر علی اکبر بختیاری مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری درباره این پرونده گفته بود طبق قانون جدید دیوان عدالت اداری در صورتی که کمیسیون تخصصی دیوان در گزارش خود مصوبه شورای شهر را در خصوص انتصاب مجدد قالیباف به عنوان شهردار تهران خلاف قانون تشخیص دهد، پرونده برای رسیدگی نهایی به هیات عمومی دیوان عدالت ارجاع می شود.

 

مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری ادامه داد: در صورتی که کمیسیون تخصصی با رای اکثریت اعضا مصوبه شورای شهر را خلاف قانون نداند، حکم در کمیسیون صادر می شود و نیاز به رسیدگی در هیات عمومی نیست.

 

پس از انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران برای سومین بار متوالی، دو وکیل دادگستری با شکایت در دیوان عدالت اداری خواستار ابطال این انتخاب شورای شهر شدند که درخواست صدور دستور موقت برای لغو حکم شهرداری قالیباف از سوی قاضی پرونده مردود و پرونده برای رسیدگی ماهیتی به کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری ارجاع شد.


 

کوثری: پرونده “روزنامه شرق” به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شد

Posted: 01 Mar 2014 12:16 AM PST

جرس: رئیس کمیته دفاعی مجلس از واگذاری پرونده روزنامه شرق به ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد.  

 

اسماعیل کوثری نماینده ری، شمیرانات ، اسلامشهر و تهران باشگاه خبرنگاران به آخرین وضعیت پرونده روزنامه شرق که ریز بودجه دفاعی کشور را منتشر کرده اشاره کرد و گفت: این پرونده را واگذار کردیم به ستاد کل نیروهای مسلح تا خودشان پیگیری کنند.

ریس کمیته دفاعی مجلس تاکید کرد: الان نمی‌دانم پرونده به کجا رسیده و باید بپرسم ببینم پرونده به کجا رسیده است.

روزنامه شرق اخیرا در گزارشی ریز بودجه دفاعی کشور را منتشر کرد اما ادعا شد ریز بودجه دفاعی کشور محرمانه بوده و انتشار آن خلاف است. درپی انتشار این گزارش محمد اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مسئول پیگیری آن شد. 

آژانس: گزارشی با اطلاعات جديد درباره ايران در دست تهيه نيست

Posted: 28 Feb 2014 11:35 PM PST

جرس: با انتشار گزارشی درباره خودداری آژانس از انتشار اطلاعات جدید پیرامون ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران٬ اسرائیل خواستار انتشار این اطلاعات شد٬ اما آژانس می‌گوید اطلاعات جدیدی در این باره در دست تهیه ندارد.  


به گزارش دویچه‌وله، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جمعه (۹ اسفند/ ۲۸ فوریه) در واکنش به درخواست اسرائیل مبنی بر انتشار اطلاعات جدید پیرامون پژوهش درباره تولید بمب هسته‌ای در ایران، اعلام کرد که درباره ابعاد احتمالا نظامی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی داده‌های جدیدی در اختیار ندارد و به همین خاطر گزارش جدیدی منتشر نخواهد کرد.


درخواست رسمی اسرائیل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای انتشار همه اطلاعات مرتبط با تردیدهای موجود پیرامون برنامه هسته‌ای ایران، پس از انتشار گزارش اختصاصی خبرگزاری رویترز مطرح شد.


رویترز پنج‌شنبه در گزارشی اعلام کرده بود که آژانس سال گذشته قصد داشت گزارشی مهم درباره پژوهش‌های صورت‌گرفته در ایران برای طراحی کلاهک هسته‌ای منتشر کند٬ اما با حصول توافق دیپلماتیک میان ایران و غرب از انتشار این گزارش خودداری کرده است.


منابع آگاه در این زمینه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که فرآیند تدوین و نگارش گزارش مزبور در آژانس انجام نشده و به هیچ طریقی نمی‌توان اطمینان حاصل کرد که آیا این گزارش اطلاعات جدید و افشانشده‌ای درباره برنامه هسته‌ای ایران در اختیار داشته یا نه.


با این حال٬ یکی از منابع مدعی شده که در صورت انتشار این گزارش٬ نگرانی‌های جامعه جهانی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران افزایش می‌یافت. منابع مطلع می‌گویند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این نتیجه رسید که دست‌کم در آن، زمان انتشار چنین گزارشی نمی‌تواند ایده مناسبی باشد.



ژیل تودور٬ سخنگوی آژانس در ایمیلی که جمعه برای خبرگزاری رویترز ارسال کرده٬ آورده است: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هرگز گزارشی که حاوی اطلاعات جدید درباره ابعاد احتمالا نظامی برنامه هسته‌ای ایران باشد تهیه نکرده است.»


او تاکید کرد: «گزارش‌های آژانس به شورای حکام مبتنی بر واقعیات و بی‌طرفانه است و محتوای آن از ملاحظات سیاسی تاثیر نمی‌پذیرد.»


نگرانی‌های بی‌پایان اسرائیل نسبت به تولید بمب هسته‌ای در ایران


آژانس در سال ۲۰۱۱ میلادی گزارش مهمی حاوی شواهد اطلاعاتی متعددی منتشر کرده بود که نشان می‌داد رشته‌ای از فعالیت‌های معطوف به تولید تسلیحات هسته‌ای در گذشته در ایران انجام شده که برخی از آنها ممکن است همچنان ادامه داشته باشد. ایران همه اتهامات مطرح‌شده در آن گزارش را رد کرده بود.


از آن زمان تا کنون٬ آژانس چندین بار اعلام کرده اطلاعات بیشتری به دست آورده که موید تحلیل‌های مطرح‌شده در گزارش ۲۰۱۱ است٬ اما همواره از افشا و انتشار جزئیات بیشتر خودداری کرده است.


اسرائیل به عنوان جدی‌ترین مخالف توافق دیپلماتیک ایران و غرب بر سر راه‌حلی برای پایان دادن به بحران هسته‌ای٬ معتقد است ایران با امتیازاتی از جمله کاستن از تحریم‌ها که از غرب گرفته٬ در حال تقویت زیرساخت خود برای تولید و توسعه تسلیحات هسته‌ای است.

 


یووال اشتاینیتز٬ وزیر امور راهبردی اسرائیل در پی انتشار گزارش رویترز گفته بود: «نقش آژانس این است که همه اطلاعات مرتبط با ابعاد نظامی پروژه هسته‌ای ایران را در اختیار جامعه جهانی قرار دهد و به خاطر حساسیت دیپلماتیک انتشار این اطلاعات را متوقف نکند.»


او از آژانس خواسته بود که با توجه به اهمیت این موضوع٬ پیش از حصول توافق نهایی با ایران در اسرع وقت این اطلاعات را منتشر کند. 

باهنر از “عدم آمادگی ناطق نوری جهت لیدری جریان اصولگرایی” خبر داد

Posted: 28 Feb 2014 11:35 PM PST

جرس: رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری از عدم آمادگی ناطق نوری جهت لیدری برای اصولگرایان خبر داد.  

 

محمدرضا باهنر" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لیدری "حجت‌الاسلام ناطق‌نوری" بر جریان اصولگرایی اظهار داشت: بحث حضور وی مدت‌ها پیش مطرح بود؛ ما با وی مذاکره کرده بودیم، اما اکنون احساس کرده‌ایم که ناطق نوری فعلا آمادگی حضور در این صحنه‌ها را ندارد.

 

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به خبرهایی مبنی بر تلاش اصلاح‌طلبان جهت محور قرار دادن ناطق‌نوری برای ریاست مجلس دهم تاکید کرد: این گونه خبرها ‌جوسازی رسانه‌ای بوده و شایعه‌ای بیش نیست، جواب صحیح آن را باید از خودش هم پرسید.

 

باهنر همچنین درباره همکاری آینده خود با ناطق‌نوری افزود: هر زمان که وی آمادگی حضور و همکاری داشته باشد، در خدمتشان هستیم.

 

در همین رابطه چندی پیش نیز "محمدرضا باهنر سخن از تشکیل حزب فراگیر اصولگرایان زده و بر دیگر بر لیدری ناطق نوری در این حزب تاکید کرده بود. وی گرچه به رایزنی‌های اصولگرایان برای لیدری "ناطق‌نوری" در رأس این جریان سیاسی در صورت تشکیل حزب فراگیر سخن گفت اما این را نیز عنوان کرد که رایزنی‌های انجام شده فقط با ناطق‌نوری انجام نمی‌شود.

 

پس از آن"احمد نیک‌فر" عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین نیز از رایزنی خود با ناطق نوری خبر داد و گفت: «بنده با وی در این باره صحبت کردم و وی نیز موافقت خود را با تشکیل حزب فراگیر اعلام کرد اما هیچ مطلب مبنی بر پذیرش محوریت از سوی وی مطرح نشده است. ناطق نوری تشکیل حزب فراگیر را راهکاری صحیح می‌داند.»
 

سند بهانه تراشی مسئولان قضایی در روند درمانی دراویش زندانی

Posted: 28 Feb 2014 11:15 PM PST

جرس: چندی پیش حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو از وکلای زندانی دراویش که ۹ روز از انتقال و بستری آنان در بیمارستان مرکز قلب تهران می‌گذشت، طی نامه‌ای از طرف خدابخشی، ملزم به عودت به بیمارستان شهدای تجریش شدند.  

 

به گزارش مجذوبان نور آقای خدابخشی در این نامه با تاکید بر «تعلل بیمارستان در درمان»، با ذکر «ملاحظات امنیتی» که وی آن را دلیل الزام انتقال مرکز درمانی عنوان می‌کند خواستار اقدام فوری می‌شود. این در حالی است که این دو درویش سه ماه را در انتظار انتقال به مرکز قلب در بیمارستان تجریش در حالی که درمان آنها متوقف شده بود بستری بودن،. زیرا پزشکان‌‌ همان مرکز به علت اینکه امکانات بیمارستان شهدای تجریش، جواب گوی درمان بیماری قلبی و عروقی آنها نبوده خواستار انتقال به مرکزقلب شده بودند.

 

چطور است که سه ماه در انتظار صدور مجوز، تعلل در درمان نیست، اما زمان ۹ روز در حالی که اقدامات درمانی صورت گرفته بود و آنژیوگرافی عروق آقای حمیدرضا مرادی نیز انجام شده و وقت عمل جراحی نیز تعیین شده بود، و وی در حال سپری کردن آزمایشات پیش از عمل بود، تعلل در درمان محسوب می‌شود؟ مطلب جالب توجه دیگر آن است که این نامه خطاب به زندان اوین نوشته شده و زندان اوین با آگاهی از این مطلب که از لحاظ قانونی نمی‌توان پزشکان را به ترخیص بیمار مجبور کرد، بدون پاراف و اقدام مستقیم،‌‌ همان نامه این مقام قضایی را مستقیم برای بیمارستان ارسال کرده و به صورت شفاهی اصرار در بازگشت آنها صورت می‌گیرد.

 

بدیهی است که مسئولیت هر گونه عواقب جانی برای این دو درویش به عهده مقامات قضایی است، این موضوع نیز در انتهای مجوز ترخیص صادره از سوی پزشکان نیز صراحتا بیان شده است. به طوری که پزشک معالج آقای مرادی عنوان داشته که: «با توجه به یافته‌های آنژیوگرافی بیمار، مشاوره در مورد جراحی عروق با دکتر ظفرقندی انجام نشد، و قبل از مشاوره (و نیاز مبرم به جراحی عروق) با دستور مقام قضایی علیرغم توجه اکید پزشکان به لزوم ادامه مراقب‌ها و توضیح عواقب و قبول مسئولیت از سوی مقام قضایی تحویل ماموران زندان شد.»

 

همچنین در برگه خلاصه پرونده آقای دانشجو نیز چنین آمده: «با توجه به اسکوپ مکرر و شکایت از درد قفسه سینه، بیمار تحت MDCT قرار گرفت، اما علی رغم توضیحات تیم درمانی به لزوم مشخص شدن وضیعت بیمار و توضیحات مکفی در خصوص خطرات احتمالی بیمار با دستور مقام قضایی و پذیرش مسئولیت تحویل زندان شد.»

 

در ‌‌نهایت این دو درویش زندانی با ابراز تاسف از اینکه لجبازی‌های مسئولین قضایی به حدی رسیده است که جان انسان‌ها را هم بازیچه قرار می‌دهند و حتی به جرات، در روند درمان و تشخیص بیماری نیز اظهار نظر می‌کنند، و با اعتراض به این نحو برخورد و همچنین عدم اعزام آقای افشین کرم‌پور به بیمارستان با وجود درد شدید، خواستار بازگشت به زندان اوین شدند، حتی علیرغم خواست آنها، ماموران آنها را به بیمارستان شهدای تجریش انتقال دادند و خواهان این مطلب شدند که با رضایت شخصی خود درخواست ترخیص از بیمارستان شهدای تجریش کنند تا مسئولیت ترخیص متوجه زندان نشود، اما شهدای تجریش نیز با توجه به وضیعت آنها حاضر به قبول مسئولیت درمانی این دو درویش زندانی نشدند.

 

آقای حمیدرضا مرادی، از فعالان حقوق دراویش که به ۱۰ سال و شش ماه حبس محکوم شده است، از گرفتگی شدید عروق منتهی به پا رنج می‌برد، پزشکان بار‌ها قطعی هر دو پا را از عواقب تاخیر در درمان وی اعلام کردند.

 

همچنین مصطفی دانشجو وکیل زندانی دراویش گنابادی که با ۷ سال و شش ماه محکومیت، از بیماری شدید تنفسی رنج می‌برد، اخیرا در زندان دچار آ-ریتمی قلبی شده بود که تا قبل از بازگشت به زندان، زیر نظر پزشکان مراحل آزمایشات و تشخیص را سپری می‌کرد.
 

هشدار جبهه مشارکت از افزایش تهدیدهای گروههای افراطی در منطقه

Posted: 28 Feb 2014 11:14 PM PST

جرس: جبهه مشارکت ضمن ابراز نگرانی از افزایش تهدیدهای گروههای افراطی در منطقه از همه جریان ها احزاب و گروههای مدافع منافع ملی کشور خواست نسبت به تداوم این حرکت ها و هوشیاری در برابر تهدیدات منطقه ای همه توان خود را برای خفظ و برقراری وحدت ملی بکار گیرند.  

 

به گزارش نوروز، متن کامل اطلاعیه جبهه مشارکت در پی می آید:

 

خبرها و تصاویر منتشر شده طی چند روز اخیر از سربازان دربند گروهک تروریستی جیش العدل ،موجی از نگرانی را در بین همه ایرانیان دلسوز و مدافع منافع ملی کشور رقم زد.

 

جبهه مشارکت ایران اسلامی ضمن محکوم نمودن اقدامات این گروه تروریستی نگرانی خود را نسبت به بروز این رفتارها و وضعیت سربازان به گروگان گرفته شده اعلام می دارد و از همه جریان ها احزاب و گروههای مدافع منافع ملی کشور می خواهد نسبت به تداوم این حرکت ها و هوشیاری در برابر تهدیدات منطقه ای همه توان خود را برای خفظ و برقراری وحدت ملی بکار گیرند و از مسیولین نیز انتظار می رود با بکارگیری تدبیر همه جانبه از هیچ تلاشی برای آزادی سربازان دربند و بی دفاع و خنثی کردن تهدیدات منطقه ای علیه کشورمان فروگذار نکنند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی

نهم اسفند ماه