جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


در آخرین ماه سال ۹۲ تورم به کمتر از ۲۰ درصد رسید

Posted: 30 Mar 2014 05:35 AM PDT

جرس: با کاهش تورم نقطه به نقطه به 19.6 و تورم ماهانه به 32.1 درصد در اسفندماه نوسان تورمی سال 92 خاتمه یافت.  

 

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مرکز آمار ایران شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در اسفندماه سال 92 با 0.7 درصد افزایش به 179.8 درصد رسید.

 

این در حالی است که تورم نقطه به نقطه یا همان تغییرات شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل با کاهش بیش از 2.5 درصدی از 22 درصد در بهمن ماه به 19.6 درصد در اسفند سال گذشته رسیده است.

 

همچنین تغییرات تورم ماهانه در سال قبل بیانگر ادامه روند کاهشی آن است به طوری که درصد تغییرات شاخص کل در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه نسبت به دوره مشابه سال قبل به 32.1 درصد کاهش یافته است این در حالی است که تورم ماهانه بهمن 33.7 درصد گزارش شده بود.

 

بنابر اعلام مرکز آمار ایران شاخص گروه عمده"خوراکی ها،آشامیدنی‌ها و دخانیات" در آخرین ماه سال 92 با افزایش 0.9 درصدی به 221 رسید که بیانگر تورم نقطه به نقطه 21.7 درصدی و تورم 44.4 درصدی ماهانه در این گروه است.

 

در عین حال شاخص گروه "خوراکی ها" نیز با رشد 0.9 درصدی به 219 افزایش یافته است. تغییرات ایجاد شده در گروه خوراکی ها نشان دهنده تورم نقطه به نقطه 21.9 درصدی و تورم ماهانه 43.7 درصدی در این گروه است.

 

همچنین شاخص گروه عمده" کالاهای غیرخوراکی و خدمات" در اسفندماه 92 با افزایش 0.7 درصدی به 165.6 درصد رسید. بر این اساس تورم نقطه به نقطه این گروه 18.7 درصد و تورم دوازده ماه منتهی به آخرین ماه سال نیز 27.1 درصد گزارش شده است. 

 

احضار نسرین ستوده به اداره اطلاعات شهر دزفول

Posted: 30 Mar 2014 04:28 AM PDT

جرس: رضا خندان از احضار"غیرقانونی" و  "بی‌ادبانه" همسرش، نسرین ستوده به اداره اطلاعات شهر دزفول خبر داد.

 

رضا خندان در صفحه‌ فیس‌بوک خود نوشته است: "به اتفاق بچه ها برای یک سفر دو روزه به استان خوزستان آمده ایم. دقایقی پیش مشغول خرید در بازار شهر دزفول بودیم که از وزارت اطلاعات تماس گرفتند و نسرین و میزبان را بی دلیل و به روشی غیرقانونی و بی ادبانه احضار کردند. به آنها گفته شده که تا یک ساعت دیگر خودشان را به وزارت اطلاعات معرفی کنند.

 

نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر یکی از زنان زندانی اوین است که۱۳ شهریور ماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و در دادگاه بدوی به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد اما دادگاه تجدید نظر حکم او را به ۶ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت کاهش داد.
 

نجفقلی حبیبی: وزارت علوم به دنبال حریم امن علمی در دانشگاه‌هاست

Posted: 30 Mar 2014 04:28 AM PDT

جرس:‌رییس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تلاش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همکارانش در دولت یازدهم ارتقاء شان دانشگاه به جایگاه واقعی خود است.  

 

نجفقلی حبیبی روز یکشنبه به ایرنا گفت: وزیر علوم و همکارانشان تلاش می کنند تا شان دانشگاه را به جایگاه واقعی خود برسانند به گونه ای که استاد و دانشجو و کارکنان دانشگاه در یک حریم امن علمی به فعالیت خود ادامه دهند.

 

این فعال سیاسی افزود: انتظارات بسیاری با روی کار آمدن دولت جدید بوجود آمد، چون دانشگاه ها یکی از مراکزی بود که به شدت در فضای قبل دچار آسیب شده بود؛ یعنی شاید کمتر سازمان اداری تا این اندازه از نظر علمی آسیب دیده و به همین دلیل جای امیدواری بود تا در این دولت وضعیت علمی دانشگاه ها بهبود یابد.

 

حبیبی با تاکید بر لزوم صبر و حوصله برای ایجاد آرامش و تحقق امید در دانشگاه ها گفت: تصورم این است که آهسته آهسته در وضعیت کنونی این آرامش استقرار یابد بدون این که تنشی ایجاد شود و یا مشکلی بوجود آید.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با اشاره به آسیب دیدن همکاری های بین المللی در سال های گذشته گفت: توسعه بخش هایی از علوم به ویژه علوم انسانی در چند سال گذشته دچار تنگنا و مضیقه شد و در رشته های علوم پایه مانند علوم فنی مهندسی به دلیل وضعیت خاصی که داشتیم، مسائلی همچون آزمایشگاه ها، کتاب ها، مجلات و تحقیقات دچار آسیب شد.

 

وی افزود: اکنون فعالیت علمی در دانشگاه ها با آرامش و متانت شروع شده و دانشجویان نیز این موقعیت را درک کرده و آرام آرام این فضا را احساس می کنند و می دانند که در چنین فضایی باید از شتابزدگی دوری کرد.

 

حبیبی گفت: برخی افراد در تلاش هستند تا وانمود کنند که اگر جریان جدید به دانشگاه ها راه پیداکند، فضای دانشگاه ها را متشنج کرده و از علم عقب می مانیم در حالی که در آن دوران از نظر علمی در حوزه های علوم انسانی و علوم پایه به جز چند بخش محدودی پیشرفتی نداشتیم ولی همه تلاش می کنند تا این مسیر را با آرامش طی کنند و جای امیدواری بسیاری وجود دارد که وضع دانشگاه ها بهبود یابد. 

 

اکبر خرازی، پیشکار دکتر مصدق  درگذشت

Posted: 30 Mar 2014 02:01 AM PDT

جرس: اکبر خرازی، پیشکار دکتر مصدق و یار و همراه یاران دکتر مصدق در تهران درگذشت.  

 

به گزارش میزان خبر، این دوستدار و همراه دکتر مصدق که در سالهای متمادی با حضور پر رنگ خود در برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف حاضر می‌شد، ساعاتی پیش در تهران درگذشت.


پیکر او فردا دوشنبه ساعت ۹ صبح تاریخ ۹۳/۱/۱۱ ازمحل غسالخانه بهشت الزهرا به طرف قطعه ۳۱۰ تشییع می‌شود.  

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت دوازدهم فرودین

Posted: 30 Mar 2014 01:00 AM PDT

جرس: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت دوازدهم فرودین بیانیه‌ای صادر کرده و در آن به لزوم در کنار هم بودن "جمهوریت" و "اسلامیت" در نظام تاکید کردند.  

 

به گزارش جرس در این بیانیه با اشاره‌ به گفته‌های آیت‌الله خمینی در اوایل انقلاب اسلامی، آمده است: اعتقاد ایشان به جمهوریت نظام و حاکمیت مردم از روی مصلحت و به خاطر فضای موجود نبود، بلکه با علم به این که نظامی با عنوان "حکومت اسلامی" هم می تواند وجود داشته باشد، اما نظام مطلوب خود را جمهوری اسلامی اعلام کرد، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

 

متن کامل این بیانیه در ادامه آمده است:  

 

باسمه تعالی
دوازدهم فروردین ماه روز همه پرسی "نظام جمهوری اسلامی" است؛ روزی که ملت ایران به "جمهوریت و اسلامیت" رأی داد و برای نخستین بار حاکمیت ملی را در قالب اسلام بنا نهاد .
رهبر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) پیش از این همه پرسی، نظر و اعتقاد خود را با عنوان"جمهوری اسلامی" در طی مصاحبه های مختلف اعلام کرده بود. موقعی که در پاریس از ایشان سوال شد نظام مورد نظر شما چیست؟ فرمود: همان جمهوری موجود در کشورهاست اما در قالب اسلام .
اعتقاد ایشان به جمهوریت نظام و حاکمیت مردم از روی مصلحت و به خاطر فضای موجود نبود (هرچند اکنون برخی چنین ادعا می کنند)، بلکه با علم به این که نظامی با عنوان "حکومت اسلامی" هم می تواند وجود داشته باشد، اما نظام مطلوب خود را جمهوری اسلامی اعلام کرد، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.
حضرت امام با وجود این که در درس های ولایت فقیه خود در نجف اشرف، عنوان حکومت اسلامی را برای سلسله مباحث خود برگزید ولی نظام سیاسی در ایران پس از انقلاب را "جمهوری اسلامی" نامید و حاکمیت ملی و آرای مردم را در تمام عرصه ها به رسمیت شناخت و در اصول متعدد قانون اساسی نیز، بر این نظر به صراحت تاکید شد .حتی در آخرین لحظات عمر شریفشان در رابطه با رهبری جامعه فرمودند: اگر مردم به خبرگان رای دادند تا مجتهد عادلی را برای رهبری حکومتشان تعیین کنند، وقتی آنها هم فردی را تعیین کردند تا رهبری را به عهده بگیرد قهرا او مورد قبول مردم است در این صورت او ولی منتخب مردم می شود و حکمش ناقذ است( صحیفه نور جلد 21 صفحه 371). معنای این عبارت این است، مادامی که مردم در این انتخاب دخالت نکنند حکم مجتهد نافذ نیست.
در طول دوران انقلاب اسلامی ایران کسانی بوده اند و اکنون نیز کسانی هستند که می خواهند رکن "جمهوریت" نظام را به چالش گرفته و اعلام آن از سوی حضرت امام را از باب مصلحت بدانند. هم¬چنین، برخی دیگر (در تضاد با آنان که به جمهوریت اعتقاد نداشتند) از"جمهوری دموکراتیک"سخن می گفتند. اما موضع امام و مردم در دوازدهم فروردین 58 نفی همه آنها بود و جمهوریت در کنار اسلامیت مورد پذیرش همگان قرار گرفت که در پی آن اساسی ترین نهادهای سرنوشت ساز کشور از قبیل مجلس خبرگان قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری با آرای مردم مشروعیت پیدا کردند.
باید اذعان نمود اگرچه حاکمیت مردم وجمهوریت از دست¬آوردهای قرون جدید است که در برابر حکومت های استبدادی و برای مهار قدرت های خودسر و مادام العمر به وجود آمد، ولی با دقت در متون اسلامی، خطبه ها و نامه های حضرت علی (ع) می توان گفت حکومت مورد نظر اسلام حکومتی است که از طریق خواست و آرای مردم محقق شود؛ و مشارکت عمومی ریشه در سیره معصومین دارد .
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن گرامی¬داشت 12 فروردین، روز نظام جمهوری اسلامی، با احترام به آرای مردم و اعتقاد به ضرورت مشارکت سیاسی و به رسمیت شناختن حقوق سیاسی و مدنی ملت، از آحاد مردم می خواهد این روز بزرگ را پاس بدارند و مواظب باشند، کسانی که هیچ همگامی با امام و انقلاب نداشتند دو رکن اساسی نظام یعنی جمهوریت و اسلامیت را خدشه دار نسازند .
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
 

حضور حدود دو میلیون روحانی به مناسبت‌های مختلف در مدارس

Posted: 30 Mar 2014 12:42 AM PDT

جرس: دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: بیش از یک میلیون و 500 هزار روحانی به مناسبت های مختلف در مدارس کشور حضور یافته و به انجام امور تبلیغی و مشاوره های مذهبی می پردازند.  

 

مجتبی ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همچنین در راستای همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، طلاب و روحانیون روزی یک تا دو ساعت در مدارس حضور می یابند و به بیان احکام شرعی و مشاوره به دانش آموزان می پردازند.

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد که حضور طلاب و روحانیون در مدارس با دعوت انجمن اولیا و مربیان و با هماهنگی و تحت نظارت مدیر آموزشی صورت می گیرد. 

 

رییس‌جمهور ترکیه ممنوعیت یوتیوب را زیر پا گذاشت

Posted: 30 Mar 2014 12:22 AM PDT

اقامه دعوی حزب کار علیه اردوغان
جرس: به دنبال انتشار نوار صوتی محرمانه متعلق به مسئولان امنیتی ترکیه در خصوص لزوم حمله به سوریه دبیرکل حزب کار ترکیه علیه رجب طیب اردوغان اقامه دعوی کرد.  

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت تشرین، سرهان بوللوک، دبیرکل حزب‌ کار ترکیه اعلام کرد که علیه حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان اقامه دعوی قضایی کرده است.

 

وی در ادامه عنوان داشت که این اقدام در پی انتشار نوار ضبط شده سخنان محرمانه مسئولان دولت ترکیه برای ایجاد بهانه با هدف آغاز حمله نظامی علیه سوریه انجام شد.

 

دبیرکل حزب کار ترکیه عنوان داشت: رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه از نشست وزیر امور خارجه این کشور و مشاور سازمان اطلاعات و همچنین تنی چند از مسئولان امنیتی در این خصوص با خبر بوده و از طریق تماس تلفنی با آنها در ارتباط بوده است.

 

وی خواهان محاکمه این افراد در دادگاه عالی ترکیه به اتهام تشویق برای جنگ علیه کشوری دیگر و ارتکاب جرم علیه امنیت سوریه شد.

 

بوللوک تاکید کرد که این نوارها نشان می‌دهد که این مسئولان برای کشاندن ترکیه به جنگ با سوریه متحد شدند و نخست‌وزیر ترکیه نیز در جریان این اقدامات بوده است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: در این نشست در واقع خائنین به کشور و کسانی که علیه ترکیه توطئه می‌چینند حضور داشتند. تروریست‌هایی که دولت ترکیه ‌آنها را به سوریه فرستاده تا علیه مردم قهرمان این کشور بجنگند به ترکیه باز خواهند گشت. کسانی که علیه سوریه وارد عمل شدند آمادگی دارند تا علیه عراق، ایران و ترکیه نیز وارد عمل شوند. آمریکا، اسرائیل، اردوغان، قطر، عبدالله گل و فتح‌الله گولن همگی در این معرکه شکست خوردند.

 

استعفای هشت‌هزار عضو حزب حاکم ترکیه

 

از سوی دیگر در اعتراض به سیاست‌های حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه، 8000 تن از اعضای این حزب در آنکارا و استانبول استعفا دادند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی بوابة الاهرام، 4000 تن از اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه در منطقه‌ای از توابع ‌آنکارا به صورت دسته جمعی استعفا داده و به حزب مخالف "جنبش ناسیونالیست" به رهبری "دولت باغچلی" پیوستند و این اقدام در مراسم گسترده‌ای صورت گرفت که برای آنها در مقر حزب مخالف جنبش ناسیونالیست ترتیب داده شده بود.

 

در همین راستا، پایگاه اینترنتی روزنامه ترکیه‌ای "رادیکال" گزارش داد که 4000 تن دیگر از حزب حاکم ترکیه در مرکز استانبول در مراسمی که حزب مخالف "مردم جمهوری‌خواه" برای آنها ترتیب داده بود، از حزب عدالت و توسعه استعفا داده و به حزب مردم جمهوری‌خواه پیوستند.

 

استعفای این 8000 عضو حزب عدالت و توسعه چند ساعت قبل از برگزاری انتخابات محلی صورت گرفت که از صبح فردا (یکشنبه) آغاز می‌شود.

 

این استعفاها در اعتراض به سیاست حزب حاکم عدالت و توسعه در خصوص تعدادی از مسائل داخلی و خارجی صورت گرفت.

 

رییس‌جمهور ترکیه ممنوعیت یوتیوب را زیر پا گذاشت

 

 از طرف دیگر "عبدالله گل" رییس جمهوری ترکیه در پی ممنوعیت دسترسی کاربران به شبکه اجتماعی ˈ یوتیوبˈ در این کشور ، تصویر گفت وگوی خود با خبرنگاران را در این شبکه اجتماعی منتشر کرد.

 

به گزارش ایرنا، گل پیش از این و در پی ممنوعیت دسترسی به شبکه اجتماعی توییتر در ترکیه نیز پیامی با مضمون اینکه ˈممنوعیت ها چاره ساز نیستˈ در توییتر منتشر کرده بود.

 

براساس این گزارش ، رییس جمهوری ترکیه پس از ممنوعیت دسترسی کاربران به یوتیوب در ترکیه تصویر سخنان خود را مبنی بر اینکه افشای محتویات نشست محرمانه وزارت خارجه این کشور علیه سوریه ˈ جاسوسی ˈ بشمار می رود ، در این شبکه اجتماعی منتشر کرد.

 

ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه در پی زیر پا گذاشتن ممنوعیت دسترسی به توییتر توسط گل، در پاسخ به سووالی در این باره گفته بود که من کاری با ˈتوییتر و موییترˈ ندارم. من کارهای مهمتری دارم که باید انجام دهم.

 

به گفته کارشناسان سیاسی ترکیه ، انتشار مطالبی توسط گل در شبکه های اجتماعی توییتر و توتیوب به رغم ممنوعیت دسترسی به این شبکه های اجتماعی توسط دولت آنکارا بیانگر مخالفت وی با این ممنوعیت هاست.

 

دولت آنکارا به تازگی و در پی انتشار نوارهای صوتی علیه مقامات دولتی ترکیه شبکه های اجتماعی توییتر و یوتیوب را مسدود کرده است. 

 

حکم دوم توقف ممنوعیت توییتر در ترکیه صادر شد

 

دادگاهی در ترکیه برای بار دوم حکم متوقف کردن ممنوعیت شبکه اجتماعی ˈ توییتر ˈ در این کشور را صادر کرد.

 

به گزارش ایرنا، دادگاه اداری آنکارا روز پنجشنبه گذشته حکم متوقف کردن ممنوعیت دسترسی به توییتر در ترکیه را صادر کرده بود.

 

وکیل مدافع شبکه اجتماعی ˈتوییترˈ در ترکیه با انتشار اطلاعیه ای با عنوان نبود مبنای قانونی برای مسدود کردن فعالیت های این شبکه در ترکیه به دادگاه شکایت کرد و گفت که لغو فیلتر توییتر هنوز اجرا نشده است.

 

در این اطلاعیه آمده است که از یک هفته قبل که توییتر در ترکیه مسدود شده اطلاعاتی را در زمینه نحوه کارکرد این شبکه اجتماعی با هدف یافتن راه حلی برای حل مساله به مقامات ترکیه ارائه کرده است.

 

در این اطلاعیه با اشاره به این که هنوز امکان فعالیت مجدد توییتر و رفع ممنوعیت در ترکیه فراهم نشده ، آمده است : ممنوعیت فعالیت توییتر در ترکیه مبنای قانونی ندارد و این شبکه اجتماعی به دادگاه برای رفع این ممنوعیت مراجعه کرده است.

 

کانون وکلای دادگستری آنکارا ، جمعیت روزنامه نگاران ترکیه و ˈاکتای وورالˈ رییس گروه پارلمانی حزب مخالف ˈحرکت ملیˈ در پی مسدود شدن شبکه اجتماعی توییتر در ترکیه به دادگاه اداری آنکارا شکایت و اعلام کرده بودند طبق حکم صادره از سوی دادگاهی در این کشور می باید تنها برخی صفحات در توییتر مسدود شود ولی شرکت فناوری و مخابرات ترکیه دسترسی به کل این شبکه اجتماعی را مسدود کرده است.

 

متعاقب صدور این حکم، دادگاه قانون اساسی ترکیه نیز درپی شکایت صدها نفر در ممنوعیت دسترسی به توییتر روز گذشته این مساله را مورد رسیدگی قرار داد.

 

این دادگاه با عنوان این که حکم لازم در این زمینه از سوی دادگاه اداری آنکارا صادر شده است از صدور حکم مجدد خودداری کرد.

قطار مسافربری مشهد- تهران با ۴۰۰ مسافر واژگون شد

Posted: 29 Mar 2014 11:54 PM PDT

جرس: بامداد امروز قطار مسافربری مشهد- تهران در ساعت 4:30 دقیقه در ایستگاه بکران شاهرود واژگون شد.  

 

به گزارش ایلنا، بامداد امروز 10 فروردین 93 پنج واگن از قطار مسافر بری مشهد- تهران كه حدود 400 مسافر داشته است در ایستگاه بكران در شاهرود از ریل خارج و واژگون شده است.

 

به نظر می رسد سرعت غیرمجاز راننده قطار علت وقوع این سانحه ریلی بوده است و گفته می شود در این سانحه آسیب جدی به مسافرین وارد نشده و تاكنون تعداد مجروحین را حدود 10 تن اعلام كرده اند. 

 

سخنگوی وزارت کشور از تلاش ریش سفیدان سیستان و بلوچستان برای آزادی مرزبانان خبر داد

Posted: 29 Mar 2014 11:54 PM PDT

جرس: سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و وزارت خارجه پیگیری‌های خود را برای آزادی مرزبانان ایرانی انجام می‌دهند، گفت: مسئولان محلی، بزرگان و ریش‌سفیدان محل نیز تمام تلاش خود را معطوف این قضیه کرده‌اند.  

 

حسینعلی امیری قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای آزادی مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده توسط جیش العدل، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و وزارت خارجه و همچنین تمام دستگاه‌های ذیربط، پیگیری‌های خود را برای آزادی این عزیزان انجام می‌دهند.

 

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه برای آزادی مرزبانان، زمان مشخصی را اعلام نمی‌کنیم، تصریح کرد: مسئولان محلی، بزرگان و ریش‌سفیدان محل نیز تمام تلاش خود را معطوف این قضیه کرده‌اند.

 

قائم مقام وزیر کشور، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت‌گرفته، به زودی شاهد آزادی مرزبانان باشیم.

 

به گزارش مهر، جیش العدل 17 بهمن ماه 5 نفر از مرزبانان ایران را به گروگان گرفت و سوم فروردین ماه در بیانیه‌ای در وبلاگ خود مدعی شد جمشید دانایی فر یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده را به شهادت رسانده است. این گروه 10 روز برای برآورده شدن خواسته‌های خود مبنی بر آزادی برخی تروریست‌ها، به مسئولان مهلت داد و مدعی شد در غیر این صورت یکی دیگر از گروگان‌ها را به شهادت خواهد رساند.

 

از طرفی نیز وزارت خارجه پاکستان هر گونه حضور مرزبانان ربوده شده ایرانی در خاک این کشور را رد کرد و گفت: کشورمان (پاکستان) در موضعی نیست که درباره مرزبانان ربوده شده بتواند توجیه یا عذرخواهی به ایران ارایه کند و همچنین تمایلی ندارد تهران علیه پاکستان تعدی انجام دهد.

 

 

گزارش تصویری - تجمع جمعی از مردم مشهد مقابل کنسولگری پاکستان

Posted: 29 Mar 2014 04:28 PM PDT

جمعی از مردم مشهد به همراه خانواده یکی از سربازان در بند گروهک جیش العدل، در اعتراض به تعلل پاکستان در دستگیری ربایندگان مرزبانان ایرانی روز پنجشنبه در مقابل کنسولگری این کشور در مشهد تجمع کردند.