جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


اتهام ۸۵۰۰ میلیارد تومانی بابک زنجانی

Posted: 31 Dec 2013 05:14 AM PST

معادل ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون یورو
جرس: در پی بازداشت و انتقال بابک زنجانی به زندان اوین، سخنگوی کمیسیون اصل نود اتهام اصلی زنجانی را برنگرداندن 2 میلیارد و 60 میلیون یورو، معادل 8 تریلیون و 507 میلیارد و 800 میلیون تومان پول فروش نفت و مواد پتروشیمی به دولت عنوان کرد و گفت: شنبه آینده هم جلسه‌ای با حضور مسئولان بانک مرکزی و دادستانی برگزار می‌شود.

 

به گزارش فارس، مصطفی افضلی‌فرد اظهار داشت: کمیسیون اصل 90 شنبه آینده با مسئولان بانک مرکزی و دادستان کل کشور در خصوص پرونده بابک زنجانی جلسه خواهد داشت.

عضو کمیسیون اصل 90 در خصوص جزئیات این جلسه گفت: به دلیل تناقض‌ گویی‌ در اظهارات مسئولان در جلسه اخیر با کمیسیون اصل 90، این جلسه برگزار می‌شود تا تاکید شود اطلاع‌رسانی به مردم شفاف و دقیق صورت گیرد و مردم گمان نکنند که کسانی پشت این پرونده هستند.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین تأکید خواهد شد پرونده بابک زنجانی بیشتر از این وقت و انرژی مسئولان را نگیرد و در رسیدگی به پرونده تسریع شود.

* برنگرداندن 2 میلیارد و 60 میلیون یورو اتهام اصلی بابک زنجانی

افضلی‌فرد در پاسخ به این سئوال که تخلفات و اتهامات بابک زنجانی که منجر به بازداشت ایشان در روز گذشته شد، چیست، گفت: آنچه در کمیسیون اصل 90 در مورد ایشان مطرح است برنگرداندن 2 میلیارد و 60 میلیون یورو به دولت از محل فروش نفت و پتروشیمی‌ها است.

وی ادامه داد: این پول برای وزارت نفت و مربوط به ملت است و شخص حقیقی نباید آن را در حساب خود داشته باشد و از آن برای سرمایه‌گذاری و رانت استفاده کند.

وی گفت: وظیفه کمیسیون اصل 90 احراز تخلف است و در جلسه روز شنبه با مسئولان بانک مرکزی و دادستانی گزارش تخلف تکمیل و به قوه قضائیه برای رسیدگی ارجاع می‌شود. امیدواریم مسئولان قوه قضائیه نیز برای جلوگیری از اتلاف بیش از اندازه وقت و انرژی مسئولان هرچه سریعتر این پرونده را رسیدگی کنند.

* منکردور زدن تحریم با کمک بابک زنجانی نیستیم اما سوء استفاده را توجیه نمی‌کند

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شد بابک زنجانی در دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول نفت تاثیر گذار بوده است،گفت: اینکه ایشان تا چه اندازه توانسته است تحریم‌ها را دور بزند کاری ندارم اما تا این حدی که می‌گویند قبول ندارم و نمی‌گویم در این خصوص نقشی نداشته است اما اگر تحریم‌ها را دور زده بود اثرات آن در کشور محسوس بود.

وی ادامه داد: دلیل نمی‌شود فردی مدت متمادی بیت‌المال کشور را در اختیار داشته باشد و براساس مستنداتی که اعلام می‌کند از آن برای سرمایه‌گذاری و یا ایجاد رانت استفاده کند.

افضلی‌فرد افزود: اگر بابک زنجانی در خصوص دور زدن تحریم‌ها هم کاری انجام داده است، حتماً در پرونده ایشان تاثیرگذار خواهد بود اما خدمات ایشان دلیل بر این نمی‌شود از اموال عمومی استفاده کند و یا حساب‌های خود را با دولت تسویه نکند.

از عضو کمیسیون اصل 90 سئوال شد که آیا دستگیری رضا ضراب با پرونده زنجانی ارتباطی داشته است، گفت: در این مورد اطلاعی ندارم.
*رئیس کمیسیون اصل نود: پرونده زنجانی در مجلس باز است

 محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: پرونده بدهی نفتی بابک زنجانی همچنان در مجلس باز است و کمیسیون مسائل مرتبط با این پرونده را پیگیری می‌کند.

وی افزود: پرونده بابک زنجانی در کمیسیون اصل90 مربوط به بدهی نفتی وی است و ما درباره مباحث دیگر نه ورود کرده و نه اطلاعاتی داریم.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس در همین زمینه گفت: در مورد بدهی نفتی بابک زنجانی اعتقاد دارم که می‌شد وی را زودتر نیز بازداشت کرد اما به دلیل شرایط خاصی که درباره نحوه انتقال پول حاکم است، شرایط ایجاب می‌کرد که این بحث مدیریت شود تا به نتیجه برسد.

پورمختار در مورد بدهی بابک زنجانی نیز اظهار داشت: ما استعلامی از بانک مرکزی دراین باره کرده‌ایم که هنوز پاسخ آن نیامده است، پس از اعلام بانک مرکزی در این مورد اظهارنظر می‌کنیم.

وی در مورد استرداد چک 17هزار میلیاردی سازمان تأمین اجتماعی هم خاطرنشان کرد که بعید می‌دانم بابک زنجانی این چک را بازگردانده باشد.

امتناع زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین از دریافت غذا

Posted: 31 Dec 2013 03:12 AM PST

جرس: پس از انتقال سه تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به سلول انفرادی، زندانیان این بند از دریافت غذا خودداری کردند.

 

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از انتقال حسن اسدی زیدآبادی، عماد بهاور و بهزاد عرب گل از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰، زندانیان بند ۳۵۰ در اعتراض به این انتقال ناعادلانه شب گذشته از دریافت غذا خودداری نمودند و خواستار بازگرداندن آن‌ها به بند ۳۵۰ شدند.

 

قابل ذکر است این سه نفر در پی اعتراض و برخورد با عوامل محبوس وزارت اطلاعات که با سر دادن شعارهایی بر علیه زندانیان سیاسی عقیدتی قصد بر ایجاد تنش و درگیری در بند ۳۵۰ را داشتند، به بند ۲۴۰ و سلول انفرادی منتقل شدند.

واکنش مطهری به اعلام جرم دادستان تهران؛ این اقدام غیرقانونی است

Posted: 31 Dec 2013 02:54 AM PST

جرس: علی مطهری اعلام جرم دادستان تهران علیه خود را غیرقانونی دانست. دادستان کل کشور روز گذشته از اعلام جرم علیه این نماینده مجلس به دلیل اظهار نظراتش خبر داده بود.

 

به گزارش ایسنا، علی مطهری در نوشتاری که درباره اعلام جرم دادستان علیه خود نوشته، آورده است:

اعلام جرم دادستان تهران علیه من غیرقانونی است، طبق اصول 84 و 86 قانون اساسی نماینده مجلس حق دارد درباره همه مسائل کشور اظهار نظر کند، البته روشن است که این اظهار نظر نباید شامل توهین یا افترا باشد، در نطق من هم توهین یا افترا وجود نداشت، فقط انتقاد به رییس قوه قضاییه بود که به جای شعار دادن درباره فتنه به حل‌ آن بپردازد، هم‌چنین از ایشان خواسته بودم که درباره احکام سختگیرانه زندانیان سیاسی سال 88 پاسخگو باشد و این که احکام باید بازبینی شود؛ به عنوان مثال گفته بودم رییس قوه قضاییه پاسخ دهد که مثلا جرم آقایان مصطفی تاج‌زاده و بهزاد نبوی غیر از انتقاد به نظام چه بوده است که به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند؟ مگر انتقاد در قوانین کشور جرم است؟

متاسفانه آقای صادق لاریجانی به جای این که به این سوالات در محضر مردم پاسخ بدهد اقدام به اعلام جرم علیه بنده کرده است، انتظار داشتیم ایشان به عنوان رییس قوه قضاییه تحمل انتقاد را داشته باشد ولی وی در موارد دیگر هم نشان داده است که تحمل انتقاد را ندارد، اگر نماینده مجلس نتواند این مقدار هم حرف بزند پس مجلس را تعطیل کنند.

 

منابع خبری از قول محسنی اژه ای، دادستان کل کشور گزارش داده اند که پرونده اعلام جرم علیه آقای مطهری به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده است.

 

علی مطهری در ادامه اظهارات خود پیرامون رهبران در حصر و فعالان دربند جنبش سبز، در نطق میان دستور روز یکشنبه هفتم دی ماه مجلس، با انتقاد از احکام زندانیان سال ۸۸ اظهار نظر کرده بود که "احکام سخت گیرانه‌ای برای زندانیان ۸۸ وضع شد که باید دوباره به آن رسیدگی شود، زیرا این سوال وجود دارد که قضات به شکل مستقل چنین حکم‌هایی را صادر کردند یا زیر فشار دستگاههای امنیتی. و جای تاسف دارد که پس از ۴ سال هنوز پرونده افرادی که محکوم به حضور در فتنه ۸۸ هستند مشخص نشده و بهتر است رئیس قوه قضاییه به جای اظهار نظر در خصوص فتنه به بررسی پرونده متهمان بپردازد و ان‌ها را از بلاتکلیفی خارج کند."

مطهری تاکید داشت: "البته چنین اقدامی نیازمند یک قوه قضاییه مستقل است نه قوه‌ای که تصمیماتش تحت تاثیر این دفتر و‌ آن دفتر و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی باشد" و تصریح کرد: قوه قضاییه ما پس از گذشت ۴ سال هنوز نتوانسته یک راه حل برای خارج شدن از فتنه ۸۸ ارائه دهد و این راه حل که آقایان موسوی و کروبی باید عذر خواهی کنند که راه حل نیست، زیرا حتی اگر به برخی از اشتباهات خودشان اذعان کنند، هنوز طرف مقابل به نتیجه انتخابات اعتراض دارند. توبه و عذر خواهی باید با اختیار و میل قلبی باشد."

 

 

آنچه به عنوان حماسه خودجوش نه دی مطرح می شود بدور از واقعیت است

Posted: 31 Dec 2013 01:55 AM PST

بازنشر دو نامه شاگردان آیت الله دستغیب در مورد ۹ دی
جرس: شاگردان آیت الله علی محمد دستغیب، خاطرنشان کرده اند که "سال گذشته نامه ای نوشتیم مستدل، و ثابت شد که آنچه به عنوان حماسه خودجوش نه دی مطرح می شود بدور از واقعیت است و برای اثبات این مدعا درخواست کردیم که مناظره یا محاکمه علنی برگزار شود تا آقایان موسوی و کروبی و سرکار خانم رهنورد آزادانه و در برابر دید همگان از خود دفاع کنند و حق معلوم شود ؛ اما کسی متحمل این امر نشد .امید است که به گوش مسئولین برسد و پاسخ دهند."

 

به گزارش حدیث سرو، شاگردان آیت الله سید علی محمد دستغیب در مورد دو نامۀ خود توضیحی مقدمتا ارائه کرده و آورده اند:

 

 

بخوبی واضح می شود که افراد غیر مسئول نمی گذارند بیانیه ها واعتراضات ومطالب صحیح به مسئولین برسد.واگر هم برسد نمی گذارند که ترتیب اثر داده شود .باینجهت است که گفته می شود قوه قضاییه ومقننه ومجریه مستقل نمی باشند والا به نامه ها واعتراضات جواب صحیح داده می شد و مورد رسیدگی قرار می گرفت. ماجمعی از ارادتمندان حضرت آیت الله العظمی سیدعلی محمد دستغیب (حفظه الله تعالی) در سال گذشته نامه ای نوشتیم مستدل ، و ثابت شد که آنچه به عنوان حماسه خودجوش نه دی مطرح می شود بدور از واقعیت است و برای اثبات این مدعا درخواست کردیم که مناظره یا محاکمه علنی برگزار شود تاآقایان موسوی وکروبی وسرکار خانم رهنورد آزادانه ودربرابر دید همگان ازخود دفاع کنند وحق معلوم شود ؛ اما کسی متحمل این امر نشد .

همچنین اخیرا درنامه ای محرمانه به آیت الله لاریجانی ریاست قوه قضاییه مطالبی را درباره ظلمهایی که بعد از88 واقع شد ازجمله نسبت به طلاب حضرت آیت الله دستغیب ،بیان کردیم ؛اما بعدازآنکه پاسخی دریافت نشد! آن را به صورت علنی منتشر نمودیم . البته شاید افرادی مانع از دسترسی مسئولین به اینگونه نامه ها می شوند وگرنه ما خواسته ای غیر ازعمل به قانون وفرمایشات حضرت امام خمینی (ره) در فرمان هشت ماده ای ایشان نداشتیم ؛ لذا یکبار دیگر دومطلب ذکر شده ،منتشر میگردد.

امید است که به گوش مسئولین برسد وپاسخ دهند.

جمعی از شاگردان وارادتمندان حضرت آیت الله العظمی سید علی محمد دستغیب (حفظه الله تعالی)

1392/10/8

 

 

متن دو نامه مذکور به شرح زیر است:

 

نامه اول

بسم الله الرحمن الرحیم

تحلیلی بر نهم دی ۱۳۸۸

وَ لَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسىَ‏ بَایَتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلىَ النُّورِ وَ ذَکِّرْهُم بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فىِ ذَالِکَ لاَیَاتٍ لکلّ صَبَّارٍ شَکُور.(ابراهیم؛۵)

(خداوند تبارک و تعالی در قرآن مجید می فرماید: ما موسی را با آیات خود فرستادیم و دستور دادیم اقوام خود را از ظلمات به نور بیرون آورد و ایام اللّه را به آنان متذکر شود، در این نشانه هایی است برای هر صبر کننده شکر گذار.)

این برنامه همه پیامبران الهی بلکه همه رهبران معنوی همه انسانها است که انسانها را از بدیها، زشتی ها، گمراهی ها، انحرافها، ظلم وستم ها، استثمارها، ذلت ها و زبونی ها، فساد وآلودگی ها، رعب و وحشت، فقر و تنگدستی، چپاول اموال ملت، قضاوتهای ظالمانه، شکنجه ها در سیاهچالها، عدم آزادی در گفتار و نوشتار، حکومت فردی، که همه ظلمت و تاریکی است، بسوی ایمان و توحید، پاکی و تقوا، آزادی و استقلال، سربلندی و عزت، رحمت و آسایش، غنا و توانگری، امانت داری در حفظ اموال ملت، قضاوتهای عادلانه، احترام به شخصیت شهروندان، آزادی در گفتار و نوشتار، حکومت مردم بر مردم، که همه نور و روشنایی می باشد هدایت کنند.

آری از ایام اللّه همان روزهایی است که پیامبران الهی و رهبران خدایی، ملت را از آن ظلمت ها و آن نورها سوق دادند. پیامبر اسلام ص مردم مسلمان را از شرک و بت پرستی به توحید و پرستش خدای یکتا دعوت کرد، و مسلمانان را از ائمه کفر و شرک با جنگهای دفاعی خندق، خیبر و احد و غیره نجات داد، و برای آینده اسلام با معرفی مولا امیر ‌المومنین علی ع در غدیر خم، مردم را به نور علی بن ابیطالب و یازده فرزند گرامیش فرا خواند. ودر عصر حاضر حضرت امام خمینی (ره) مردم را که خواسته آنها نجات از ظلمتها و تاریکیهای مذکور به اذن پروردگار و با کمک خود آنها نجات داد که فرمود ‌:(انقلاب ما انفجار نور بود). آری ۲۲ بهمن ۵۷ و قبل از آن پانزدهم خرداد ۴۲ و بعد از آن سیزده آبان از ایام اللّه است که خداوند به مردم ایران عنایت کرد و شخصی را فرستاد تا آنها را از ظلمت به سوی نور سوق دهد. آری در آن ایام مردم ایران و از جمله علمای اسلام سربلند شدند و فهمیدند که مملکت از مال خودشان است و خودشان برای خود تصمیم می گیرند.

اما مسئله نهم دی ۱۳۸۸. نهم دی برخاسته از اتفاقاتی بود از این قرار: سرکوب کردن مردمی که در یک راهپیمایی آرام قریب سه و نیم تا چهار میلیون نفری گفتند رأی ما کجاست؟

زندانی کردن عده بسیاری از مبارزین پیش از انقلاب و آنها که صاحبان منصب در زمان امام خمینی (ره) بودند و اساتید دانشگاه و مهندسین و دکترها، و بسیاری از دانشجویان و جوانان غیور این سرزمین و محصور کردن دوبزرگوار آقای مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس زمان امام خمینی(ره) و همسر ایشان دکتر رهنورد، و محصور کردن بزرگوار حجة الاسلام والمسلمین آقای شیخ مهدی کروبی رئیس مجلس شورای اسلامی در چند دوره و از افراد مورد احترام خاصّ امام امت، ایجاد رعب و وحشت به وسیله کشتار عده ای و راه اندازی قضیه مشهور کهریزک، و تشکیل دادگاههای خلاف عدل و اعتراف گیری با شکنجه از زندانیان سیاسی و دستکاری آشکارا به رأی ملت و به روی کار آوردن شخصی که امروز حلقوم گیر آقایان گردیده و حمله به علما و مجتهدین و مدارس علمیه و مساجد. آنچه گفته شد همه بر خلاف نور بود، بلکه از مصادیق ظلمت و تاریکیهایی بود که شمردیم، در این صورت نهم دی که زاییده این اتفاقات است چگونه می توان گفت که از ایام اللّه است؟ خوب آنها که کهریزک و امثال آن را راه انداختند و آبروی اسلام بخصوص شیعه را در دنیا زیر سؤال بردند، محاکمه نشدند که ترفی درجه گرفتند! آنها که با اسلحه به مردم بی سلاح حمله کردند و کشتند و زخمی کردند محاکمه نشدند و به عکس مردم بی سلاح که از خود بدون اسلحه دفاع می نمودند زندان رفتند و به دستور نیروهای امنیتی محکوم شدند و نزدیک دو سال است که دو بزرگوار میر حسین موسوی و جناب حجة الاسلام مهدی کروبی فریاد می زنند ما را در دادگاه صالح در دید مردم محاکمه کنید که آیا گناه ما چیست، صدایی و جوابی از کسی در نمی آید!

اما خود جوشی مردم در نهم دی: یکشنبه ششم دیماه ۱۳۸۸، روز عاشورا بود مردم بسیار گسترده عزاداری می کردند، سینه می زدند، یا حسین یا حسین می گفتند، که ناگهان عده ‌ای به آنها حمله کردند و زدند و کشتند، و در میان حمله کنندگان اراذل و اوباش توهین به مقام مقدس حسین بن علی ع نمودند، همانگونه که در کهریزک رفتار کردند، این اتفاق در روز یکشنبه بود و فریادها زدند که همان راهپیمایان به اصطلاح فتنه گر بودند اما تابحال هیچ کدام از آنها (با وجودی که عکسها گرفته بودند) را نیاوردند که به مردم معلوم کنند با اختیار کامل که بگوید بله من از همان به اصطلاح فتنه گران هستم و من این کار را کردم!

خوب اگر حامیان ولایت همان مردم خودجوش هستند لازم بود فردایش بین دوشنبه یا روز سه شنبه بجوشند. اما متأسفانه در روز چهار شنبه با تعطیلی بالاجبار مدارس، دانشگاهها، و مراکز دولتی و سرازیر شدن اتوبوسهای حامل افرادی با عنوان بسیجی در در روز چهارشنبه نهم دیماه ۱۳۸۸ در تهران جوشاندند.

یک خاطره از خودجوشی:

در شب ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ شایعه شد که حکوت دست نشانده قصد دارد به مقرّ امام امت حمله کند، همان شب بیش از نیم میلیون نفر بدون تبلیغات و خرج کردن اموال عمومی اطراف مقرّ امام امت حلقه زدند و تا صبح دفاع کردند این را می گویند خود جوش.

اگر ترس از اخراج نبود و ترس از نحوه های دیگر نبود مردم در روز چهارشنبه به زندگی خودشان مشغول بودند اما چه باید کرد که مسأله به نحو دیگری است، اگر بنا باشد که ۹ ‌دی از ایام اللّه باشد، خوب ۱۱ سپتامبر را از ایام اللّه بنویسید، دقت کنید! این همه اموال بیت المال را خرج فراهم کردن میتینگ در تهران و شهرستانها می کنید، این ها اشکال شرعی دارد. عده بسیاری از مردم این مملکت خواستار آزادی بی قید و شرط دو محصور عزیزشان میر حسین موسوی و کروبی هستند، خواستار آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی که مردمان فهمیده ، درس خوانده و غالبا مؤمن می باشند، این کارها را انجام دهید تا دلگرمی برای آنها باشد، مردم خواهان انتخابات آزاد بلکه برگشت حقّ به جناب میر حسین موسوی هستند،طالب آزادی بیان و قلم و آزادی تحصیل علم و محاکمه آنها که بیت المال را در جهات مختلف شخصی خود خرج کردند می باشند، خواهان آزادی بیان علمای وارسته می باشند، این کارها را بکنید تا مملکت استقرار یابد.

و متأسفانه این گونه برگزاری میتینگ ها موجب می شود که مملکت بناخواسته به دست کسانی بیفتد که هیچ اعتقادی به انقلاب حضرت امام خمینی نداشته و ندارند، اعتقادی به جبهه و شهدا نداشتند و آنرا انحراف می دانستند. از همه مهمتر این ها کسانی هستند که قائل هستند باید جامعه را خراب کرد تا امام زمان ع ظهور کند لذا می بینیم که گفته می ‌شود ما هیچ اعتقادی به اصلاح طلبان نداریم چون این ها به علمشان عمل می کنند، اصلاح طلب امر بمعروف ونهی از منکر می کند، پیاده شدن قوانین اسلام و قانون اساسی را می خواهد. اتفاقا امام زمان ع اینگونه افراد را می خواهد، او منبع رحمت است او به دنبال پر شدن ظلم وستم نیست و امام زمان احتیاج به افرادی که فسفات مغزشان تمام شده ندارد. او به دنبال عدالت است.

شما بعد از ۲۲/۳/۸۸ تا۶/۱۰/۸۸، تمام سعی را جهت سرکوب و کشتن و زندانی کردن طرفداران آقای میر حسین موسوی و کروبی بکار گرفتید و به گفته خودتان نتوانستید این به اصطلاح فتنه را خاموش کنید. توجه کنید، اشتباه می کنید، اگر این ها می خواستند اهانت به اصل ۱۱۰ و امام حسین ع بکنند، همان روز اول و دوم که بیش از سه میلیون نفر بودند انجام می دادند، پس آنها را از لابلای خودتان بیابید، این همه سرکوب ها و زندانها به کجا رسید و چه نفعی بردید. راه نجات برگشت به قرآن و سنت و عمل کردن به تمام بندهای قانون اساسی و بازگشت به ملت با صفا و صمیمیّت است. در غیر این صورت مجبورید همیشه در حال سرکوب و ارعاب و وحشت باشید. و بالاخره این روز۹ ‌دی ۸۸، چه تناسبی با ایام اللّه دارد؟! خداوند عاقبت همه را ختم به خیر کند.

 

 

نامه دوم:

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ولاتقولنّ لشئٍ انیّ فاعلٌ ذلک غداً(سوره کهف: آیه23)

و قل رب اعوذُ بک من همزات الشّیاطین.و اعوذُ بک ربّ ان یحضُرون(مؤمنون : 97،98)

حضور محترم حضرت آیة الله آقای صادق آملی لاریجانی ریاست محترم قوّه قضائیّه کشور جمهوری اسلامی ایران.

شما توجّه دارید که کار بزرگی را به عهده گرفته اید،رئیس قوّ ه قضائیّه هستید،یعنی تمام قضاة در سراسر کشور زیر نظر شما است یعنی تخطّی از شرع و قانون از هر کدام از آنها به حساب شما گذاشته می شود. باید دو جهت مهم در شما باشد:

1-اجتهاد مطلق. 2-عدالت واقع که نمونه آن خدا را در نظر داشته باشید و رفتا و گفتار شما جهت رضای خدا وند باشد.آثار اجتهاد وعدالت شما،اولاً استقلال قوّه قضائیّه در سراسر کشور،و ثانیاً شنیدن فریاد مظلومین،و به فریاد آنها رسیدن.

به نظر ما آنچه در خارج مشاهده می شود عدم استقلال قوّه قضائیّه است،که قاضی باید تابع جریان خاص باشد.

توضیح و شواهد:

1-مسأله فتنه،جنابعالی در یک سخنرانی چندین مرتبه نام فتنه را می برید و عده ای را که معلوم است آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی و خانم رهنورد و زندانیان سیاسی می باشند متّهم و بدون محاکمه مجرم خطاب می کنید!

بیان مطلب:در سال هشتادوهشت به خوبی واضح شد که مردم و بزرگان تابع امام امّت(ره) که به آقای موسوی رأی دادند اهل فتنه و سیاست شیطانی و حفظ دنیای بدون رضایت حضرت حق نبودند،بلکه شرکت آنها در انتخابات حسب تکلیف شرعی و عقلی خود.امّا این مسؤلین وقت بودند که شخصی را که از ناحیه قانون اساسی فاقد شرائط رئیس جمهور شدن بود تحمیل کردند،پس معلوم است که چه کس و کسانی فتنه را خلق کردند.مردم در رابطه با این مسأله که بنا بود از طریق نظامی رئیس جمهور برگزیده شودهیچگونه نقشی نداشتند و بعد هم حق انتقاد از آنها گرفته شد.ولذا ملاحظه کردید که در انتخابات سال نودودو همین مردم تابع امام امّت با شعار یاحسین میرحسین شرکت کردند و ثابت کردند که فتنه گر کیست، این اتّهامات و خطاب مجرم باشخاص مذکور بدون محاکمه شرعی از ناحیه عدم رعایت احکام شرع و اهمیّت ندادن به قانون اساسی می باشد.

شما را به خدا آیا اینهائی که به اتهام فتنه و بدون محاکمه در زندان یا حصرهستند مطابق شرع است؟هر مجتهد مطلق و عادل و خدا ترسی می گوید زندان و حصربدون محاکمه جایز نیست آن هم توسط قاضی مجتهد عادل با داشتن حق دفاع در چنین مواردی علنی مگر در موارد خاص که در کتب فقهی ثبت است آن هم بطور موقّت و محدود و بدون ارعاب-شما بفرمائید کدام یک از زندانیان سیاسی چنین سیری را داشته؟.

آیا بدرفتاری با زندانیان سیاسی شرعأ جایز است؟آیا بدرفتاری با خانواده آنها شرعأ جایز است؟آیا محروم کردن افرادی از حقوق اجتماعی خود و اخراج آنها از دانشگاهها وادارات به اتّهام طرفداری از آقایان میرحسین و کروبی،و به عنوان فتنه گر شرعأ جایز است؟مگر مملکت ما و کشور ما،مملکت رسول الله(صلی الله علیه وسلم)پیغمبر رحمت نیست؟ مگر دستور خداوند به پیامبران جهت هدایت مردم نبوده؟ جنابعالی از عملکرد خود و زیر دستانتان در طول این چهار سال و قبل و بعد از آن چگونه دفاع می کنید؟

آیا نامه هائی که ازجمله از طرف خانواده زندانیان سیاسی که برای قوّه قضائیّه بعنوان شکایت و یا رنجنامه وانتقاد از عدم رعایت احکام شرع به شما نوشته شد آیا گذاشتند که به دست شما برسد،و اگر رسید توانستید رسیدگی کنید؟

ودر همین رابطه هزاران نفر از مغزهای متفکّر و کسانی که می توانستند برای مملکت کاری کنند و نمی خواستند خارج شوند اما به ناچار وطن خود را با ناراحتی رها کردند زیرا جوابگوئی در تظلّم و داد خواهی خود نداشتند.

2- ما شاگردان حضرت ایة الله سید علی محمد دستغیب طیّ چندین نامه به شما نوشتیم در باره حمله به مسجد قبا و حوزه ابوصالح(عج) و منزل حضرت ایة الله دستغیب و مزاحمت برای شاگردان ایشان،تا به این همه اهانتها و جنایتها و محرومیّتها رسیدگی کنند، اما خبری نشد و جوابی نیامد!آیا شما می دانید چه کسانی به مسجد قبا و حوزه علمیه ابو صالح(عج) حمله کردند،تا آنجا که حتی عده ای از بسیجیان با تقوی و خدا ترس اعتراض نمودند؟ افرادی که حمله کردند بعضا از اراذل و او باشهای سرشناس بعضی از شهرستانها بوده اند!آیا برای بستن و حمله کردن به مسجد خانه خدا باید از اینگونه افراد استفاده کرد این منطق شما و یا دوستان شماست؟ تاریخ از واقعه حمله به مسجد قبا و بیت حضرت ایة الله دستغیب و اهانت بطلّاب شرم دارد. اینها تماما ضبط شده و موجود است هم صدا و هم سیما وهم شواهد عینی.

مگر طلّاب حضرت آیة الله دستغیب چه می گفتند و چه می گویند و چه خواهند گفت،جز حرف حق و طلب یک دادگاه عدل الهی از شما.

اما چه کنیم مثل اینکه شما از اجتهادتان فاصله گرفته اید.آیا فردای عالم برزخ و قیامت می توانید بگوئید بنده اطلاع نداشتم

3- شما به عنوان یکی از اعضاء مجلس خبرگان انتخابات سال هشتادوهشت را تأیید کردید، به نظر می رسد این از ناحیه تقلید بود ونه از طریق اجتهاد، والّا این همه خلاف شرع ها که در این مدت(هشتادو چهار تا نودودو) صورت گرفت که هیچ فقیه و مجتهدی آنها را تأیید و تصدیق نمی کند، اما شما و بعضی از اعضاء خبرگان با سکوت و بعضأ گفتار مهر تأیید زدید!

آیا شما مناظره سال هشتادو هشت را که علیه شخص حاضر، و غائب بدون مدرک اتّهام زده شد،و به شخص غائب اجازه داده نشد که از خود دفاع کند را شرعی می دانید؟و آن همه اهانتها که بدون مدرک انجام دادند در صدا وسیما و از نمایندگان مجلس و تریبونهای نماز جمعه به اشخاصی که جرمشان ثابت نشده بود را شرعی می دانید؟ آیا اهانت به بعض مراجع و حمله به بیت آنها را از اشخاص معلوم الحال را جایز می دانید؟

اگر نمی دانید چگونه ندائی،اعتراضی دیده نشد؟چون مجتهد در هر حال باید به وظیفه خودعمل کند.و اگر جایز می دانید دلیل فقهی و اجتهادی شما چیست؟

جمعی از شاگردان حضرت ایة الله سید علی محمد دستغیب

 

حوادث عاشواری ٨٨ با هیچ نمایشی فراموش نمی شود

Posted: 31 Dec 2013 12:34 AM PST

گفتگو با فخرالسادات محتشمی پور؛
جرس- مژگان مدرس علوم: در آستانه سالگرد تظاهرات سازمان یافته ۹ دی، حملات و هجمه‌های بخش‌هایی از حاکمیت علیه معترضان سال ۸۸ و رهبران جنبش سبز از تریبون‌های نماز جمعه و رسانه ملی شدت گرفته است.  

فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاجزاده با بیان اینکه این هجمه‌ها گذرا است، به «جرس» می‌گوید: «مردم نباید تحت تاثیر این هجمه‌ها قرار گیرند؛ چراکه این اظهارات جدید نیست و در این چهار سال و چند ماه وجود داشته و بعد از آن هم وجود خواهد داشت. گروهی هم که متاسفانه با آن‌ها مواجه هستیم عقلانیت را یکسره کنار گذاشته‌اند و دل و دین خود را به شیطان داده‌اند و روزبروز از مردم فاصله می‌گیرند. اما ما در مقابل باید انسجام و همبستگی خود را حفظ کنیم و نگران این هجمه‌ها نباشیم. قطعا این‌ها به این پوشش تبلیغاتی برای ادامه حیات خود نیاز دارند مانند خونی که در بدنشان در جریان است. امکان هم دارد هر چه زمان بگذرد این هجمه‌ها بیشتر هم شود و شرایط سخت‌تر شود اما مردم باید با امید و پایداری در صحنه باشند و حمایت‌های لازم را از دولتی که خود بر سر کار آورده‌اند انجام دهند.» 


در یکی از این حملات سازماندهی شده به معترضان ۸۸؛ محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج رهبران جنبش سبز را مفسد فی الارض خواند و خواستار برخورد با آن‌ها شد. همسران سرداران شهید حاج همت و باکرى با انتقاد از افزایش هجمه‌ها علیه معترضان و رهبران جنبش سبز در نامه‌ای نوشتند: «کسانی که قدرتشان را از خون همسران ما گرفتند حتی یک بار دلیل اعتراض ما در ٨٨ را نپرسیدند.»


پس از اعتراضات گسترده مردمی در سال ٨٨ حاکمیت تلاش کرد با برگزاری راهپیمایی در روز نهم دی ماه‌‌ همان سال در تهران و سایر شهر‌ها، جنبش سبز را منزوی کند و در ۲۵ بهمن ٨٩ دستور حصر خانگی رهبران جنبش سبز صادر شد.


همزمان علی مطهری، فرزند آیت الله مطهری با انتقاد از حصر خانگی رهبران جنبش اعتراضی می‌گوید: «تا زمانی که یک طرف قضیه حق سخن گفتن و دفاع از خود را نداشته باشد و طرف دیگر هر چه می‌خواهد اتهام بزند و تحلیل کند، این بحران حل نخواهد شد.»


محتشمی‌پور در ادامه با تاکید بر اینکه حوادث عاشورای سال ٨٨ با نمایشهایی مانند روز نهم دی فراموش نخواهد شد، تصریح می‌کند: «بعد از کودتای ٨٨ واتفاقات عاشورای آن سال آقای تاجزاده همیشه تاکید داشتند که یک عمل قبیحی را حکومت انجام داد و آن هم در روزی که برای شیعیان مقدس است؛ خون بی‌گناهانی ریخته شده است. بی‌گناهانی که پیکرشان زیر ماشین له شد و تیراندازی‌هایی که به سوی مردم شد و کشته شدگان عاشورا از جمله حوادثی است که ننگ آن همیشه باقی می‌ماند، مگر اینکه عذرخواهی شود و اقداماتی صورت گیرد تا مردم فراموش کنند. اما متاسفانه نه تنها این اتفاق نیافتاد و عذرخواهی نشد بلکه شو و نمایشی در نهم دی به راه انداختند و تلاش کردند تا این عمل قبیح را به نحو دیگری به مردم منتقل کنند و از طریق دستگاه تبلیغاتی سراسری و ملی که مردم به آن دسترسی داشتند واقعیات را وارانه جلوه دادند. صحبت آقای تاجزاده این بود که چند سال که بگذرد مردم نهم دی سال ٨٨ را فراموش می‌کنند، اما حوادث ناگوار روز عاشورای ٨٨ را هیچگاه فراموش نمی‌کنند.»


وی در ادامه به دلایل بزرگنمایی روز نهم دی پرداخته و می‌افزاید: «تمام برنامه ریزی‌هایی که برای بزرگ کردن روز نهم دی می‌شود برای این است که عاشورا فراموش شود در حالیکه این حادثه تاریخی هرگز فراموش نخواهد شد. همین امروز سالگرد شهادت مصطفی کریم بیگی است که از شهدای عاشوراست. نه تنها خانواده و دوستان کشته شدگان را فراموش نمی‌کنند، بلکه مردمی که شاهد کشته شدن مظلومانه و به زیر ماشین گرفته شدن زنان و مردان بی‌گناه این سرزمین بودند این حوادث را فراموش نخواهند کرد. ممکن است که اقتدارگرایان تمام تلاش خود را کنند تا حقیقت را وارونه نشان دهند اما شاهدانی وجود دارند که حذف شدنی نیستند. همانگونه که حادثه کربلا هیچگاه بر اساس روایتی که ظالمان تعریف کردند در تاریخ ثبت نشد وعلاوه بر خاندان امام حسین، حضرت زینب، حضرت سکینه و امام سجاد شاهدانی بودند که آنچه در کربلا رخ داد را بعد‌ها تعریف کردند و حتی برخی از آن شاهدان در لشگر یزید بودند و حاضر به شرح حادثه کربلا شدند.»


این عضو جبهه مشارکت اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: «تمام تبلیغات و هزینه‌هایی که برای نهم دی می‌شود برای این است که مردم به این مسئله باور ندارند و دستگاه تبلیغاتی با تمام قوا بکار افتاده تا نهم دی را تبلیغ کند اما با وجود اینکه عاشورایی‌ها و کسانی که در روز عاشورا کشته شدند امکانات رسانه‌ای در اختیار ندارند و اگر هم دارند فراگیر نیست و بسیار ضعیف است منتهی خون شهدا و خون مظلومین هیچگاه پایمال نمی‌شود و این قاموس آفرینش است و امکان ندارد که بتوان واقعیت را وارونه کرد.»


تبلیغات تندرو‌ها در چهار سال گذشته مبنی بر اینکه آقایان موسوی و کروبی در ایجاد اتفاقات سال ۸۸ مقصر‌هستند در حالی رو به افزایش است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی و زهرا رهنورد بیش از هزار روز در حصر بسر می‌برند و در طی این مدت نه اتهامی به آن‌ها تفهیم شده و نه دادگاهی برایشان برگزار شده است. رفع حصر رهبران جنبش سبز یکی از مطالبات اصلی مردم در انتخابات ریاست جمهوری امسال بود و اصلاح طلبان معتقدند که نگاه و حمایت اصلاح طلبان و همچنین آقایان موسوی و کروبی از دولت نیز نشانگر عقلانیت و تدبیر برای بهبود اوضاع و صیانت از رویکرد جدید جامعه است.


محتشمی‌پور با اشاره به حضور مردم در پای صندوق‌های رای ریاست جمهوری امسال تاکید کرد: «ما شاهدیم که امسال بخصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که مردم رای خود را به روندی مغایر با روندی که داشت کشور را به نابودی کامل می‌کشاند دادند و به دولت تدبیر و امید اعتماد کردند. مردم با تمام قوا وارد صحنه شدند و بازی و مهندسی انتخابات را که بخصوص توسط سپاه صورت می‌گرفت بر هم زدند. طبیعی است که این رای مردم مورد قبول اقتدارگرا‌ها نیست و از هر امکانی استفاده می‌کنند تا این حرکت را مخدوش کنند.»


همسر سید مصطفی تاجزاده با تاکید بر ضرورت وحدت مردم و دولت بیان کرد: «مردم باید توجه داشته باشند که از دولت حمایت کنند چراکه دولت روحانی برای حکومت دولت مطلوبی نیست و از‌‌ همان ابتدا معلوم بود که دولت مورد نظر حاکمیت‌‌ همان هشت درصدی بود که به آقای جلیلی رای دادند. مردم انتخاب مناسبی کردند و باید تا آخر پشت آن بایستند و متوجه شرایط دولت تدبیر و امید باشند.»


محتشمی‌پور معتقد است که یکی دیگر از دلایل حرکتهای افراطی تخریب دولت یازدهم است و عنوان می‌کند: «باید توجه داشت که تمام این حرکت‌ها برای تخریب دولت است. به قول آقای تاجزاده مردم انتخاب درستی انجام دادند و تاوان و هزینه‌ای که زندانیان سیاسی دارند می‌دهند مهم نیست؛ چراکه برای آن‌ها تمامیت ارضی کشور و منافع ملی و ایران مهم است. احساس مسئولیتی که اقتدارگرایان ندارند و قدرت و منافع شخصی اشان برایشان در اولویت است. بر همین اساس باید از سیاست‌های دولت حمایت کرد بخصوص در بحث برنامه هسته‌ای همانطور که توصیه آقای تاجزاده در نامه اخیرشان به آقای رضا خاتمی دبیر کل سابق جبهه مشارکت بود که ما باید این بار سنگینی که بر دوش دولت است سبک کنیم و از این طریق می‌توانیم امیدوار باشیم که پیامی که حرکتهای مردمی و جنبش سبز داشت و آرمان‌ها و اهدافی که مورد نظر مردم بود به گوش همه رسیده و دنبال می‌شود. همه می‌خواستند که حرکتهای انحرافی به اصلاح کشیده شود و طبیعی است که گروه‌های تندرو که منافعشان به خطر افتاده مانع این حرکت شوند.»


این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به تلاش‌های دولت جهت رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی خاطرنشان کرد: «امروز همه می‌دانند که دولت روحانی تمام تلاش خود را برای رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی کرده است و تنها بخاطر عناد و لجاجتی که جریان تندرو از خود نشان می‌دهد این امر محقق نمی‌شود. از سوی دیگر متاسفانه امری که در قوه قضاییه وجود ندارد مسئله عدالت است که ما از نزدیک لمس می‌کنیم. البته ما یک معامله با خدای خود کرده‌ایم و امیدواریم که اجر و پاداش آن را اگر هم در این دنیا با تحقق کامل اهداف خود ندیدیم، در دنیای دیگری که به آن اعتقاد داریم بگیریم. دنیای آخرتی که کسانی که مدعی آن هستند اعتقادی به آن ندارند زیرا اگر اعتقاد داشتند با مردم بی‌گناه بخاطر منافع شخصی اینگونه برخورد نمی‌کردند.»


محتشمی‌پور با اشاره به اینکه جریانی در تلاش است تا آشتی ملی صورت نگیرد، ادامه می‌دهد: «رفع حصر از مطالبات جدی مردم در انتخابات در ستادهای آقای روحانی و آقای عارف بود و با توجه به طرح آشتی ملی باید از این عزیزان رفع حصر می‌شد. با این اقدام مردم هم دلگرم می‌شدند و فاصله‌ها کمتر می‌شد. اما من احساس می‌کنم که برنامه جدی وجود دارد و آقایانی که به تئوری توسعه اعتقاد ندارند نمی‌خواهند این آشتی ملی صورت گیرد. در حقیقت، شرایط سنگین آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد و ادامه حصر آن‌ها برای تند و رادیکال کردن فضا برای ادامه حیات اقتدارگرایان است، وگرنه برخی از اصولگرایان تلاش زیادی برای رفع حصر کردند اما گروه‌هایی هستند که منافعشان اقتضا می‌کند که رفع حصر رخ ندهد.»


وی می‌افزاید: «رهبری در این زمینه مهم‌ترین نقش را دارد و بهتر است برای حفظ ایران و مردم اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند چراکه مسئولیت اصلی و هر اتفاقی که بیفتد بر دوش ایشان است. البته فرقی هم نمی‌کند برای زندانیان سیاسی هم که در شرایط سختی را می‌گذرانند هم همینطور است. به دلیل اینکه شرایط آقای تاج‌زاده را همه می‌دانند به مشکلات ایشان نمی‌پردازم اما روز بروز شرایط سخت‌تر و غیر انسانی‌تر و غیر باور‌تر می‌شود. به هر حال وقتی با فرزندان نظام اینگونه برخورد می‌شود فکر کنید با زندانیان گمنام و کسانی که فقط قرار است زهر چشم از آن‌ها گرفته شود چگونه برخورد می‌شود. در هر حال من به هیچ وجه نمی‌توانم باور کنم این برخورد‌ها بدون اطلاع رهبری باشد و اگر هم بدون اطلاع ایشان باشد مسلما موقعیتشان خدشه دار می‌شود زیرا بعنوان شخص اول مملکت و مسئول کل قوا باید از کلیه اقداماتی که در این سه قوه و نهادهای زیر نظر آن‌ها صورت می‌پذیرد اطلاع داشته باشند.»


همسر مصطفی تاجزاده در پایان با ابراز امیدواری به تغییر شرایط سیاسی کشور اظهار داشت: «با تمام این‌ها ما به تغییر شرایط سیاسی داخل کشورمان امید داریم منتهی زمان و صبوری و استمرار حرکت مردم را می‌طلبد. امکان دارد فشار‌ها و هجمه‌ها در دوره‌هایی بیشتر شود اما در ‌‌نهایت مجبورند مطابق با خواسته‌های مردم پیش بروند. نگاه من یک نگاه تاریخی است. در تاریخ همیشه اینگونه بوده که عده‌ای اقتدارگرا و تمامیت طلب بوده‌اند در حالیکه خواسته عمومی مردم چیز دیگری بوده است. در طول تاریخ خاندان و مجموعه‌ای نبوده که ظلم مستمر کند و باقی بماند. از هر منظر تاریخی و جامعه‌شناختی که نگاه کنیم اقتدارگرایان ماندنی نیستند اما فقط هزینه‌ها را بالا می‌برد و قطعا شرایط در گذر زمان و با صبوری تغییر خواهد کرد منتهی با هزینه‌های بالا و ما متاسفیم که چرا اجازه می‌دهند هزینه‌ها اینقدر بالا برود. انتخابات مجلس هم پیش روست و باید همبستگی ملی و شرایط بهتری را جستجو کرد. در این مسیر دولت هم ظرفیت‌های خود را بکار می‌برد برای نمونه تدوین منشور حقوق شهروندی که البته کاستی‌های زیادی دارد گام مثبتی در جهت رفع کاستی‌ها و کمبود‌ها است در عین حال نباید از حرکت‌های تند مقابل غافل شویم و باید اطلاع رسانی کنیم.»
 

جرم: بیانیه‌نویسی؛ مجازات: حصر

Posted: 31 Dec 2013 12:30 AM PST

جاوید فرداد


میرحسین عزیز، سلام،


امیدوارم که خوب باشی و سلامت. ما هم خوبیم؛ شکر خدا.
 

حدود سه سال است تو و همسرت و کروبی عزیز در حصر و حبس هستید. به حکم دادگاه؟ نه. به حکم محفلی با هر نامی.

به راستی جرم تو چیست؟ شیشه شکستی؟ سطل زباله آتش زدی؟ نه، هیچکدام. تنها جرم تو نوشتن حدود بیست بیانیه است.

می‌گویند در ۹ دی فتنه تمام شد. باور نمی‌کنم تقویم آقایان ماه بهمن نداشته باشد، چون در آن دهه‌ی فجر است. احتمالاً ۲۵ بهمن را ندارد، که ۴۵ روز پس از ۹ دی است.

می‌خواستم از تو خواهش کنم که اگر آزاد شدی دیگر بیانیه ندهی. نه فقط به این خاطر که بهانه دست‌شان نداده باشی، بلکه به این خاطر که دیگر نیازی به بیانیه دادن نیست. حرفهای تو را مسئولین امروز که هیچ، در محافل خصوصی حضرات که هیچ، حتا در دورترین نقاط در قهوه‌خانه‌ها به صد زبان می‌گویند.

جدیداً فتنه و اعتراض ۸۸ لقب «نابخشودنی» گرفته! تا جائی که می‌دانم حتا معصیت خدا هم جای بخشش دارد. با این حساب معصیت عده‌ای از معصیت خدا هم بالاتر است. 
 

 نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.

حسین زمان از تداوم ممنوعیت برخی آثارش در دولت جدید خبر داد

Posted: 31 Dec 2013 12:11 AM PST

جرس: حسین زمان، هنرمند حامی جنبش سبز، که آثارش طی سالهای اخیر به دلیل حمایتش از جنبش، ممنوع شده بود، اینک از "تایید" یک ترانه خود و "رد یا مشروط" شدن ۴ ترانه اش از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد دولت جدید خبر داد.

 

این هنرمند حامی جنبش سبز، در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشته:

بالاخره بعد از مدتها پیگیری امروز نتیجه ممیزی ترانه هایی که برای اخذ مجوز اجرای زنده به دفتر موسیقی وزارت ارشاد داده بودم مشخص شد . از مجموع پنج ترانه جدیدم تنها یک ترانه تصویب شد و بقیه هر کدام به دلایل واهی مردود و یا مشروط شدند .

ترانه ” زندونی” مردود شده به دلیل اینکه کلمات ” آغوش ” و ” بوسیدنت ” در آن بکار رفته !!

بیت آخر ترانه ” کی دنیاتو خط خطی کرد ” یعنی بیت زیر را باید حذف کنم و الا حق ندارم اجرا کنم .

” چی شد که دنیامون پر از جنگ و پر از جنازه شد

خندیدی و لبات پر از باغ انار تازه شده ”

و البته موارد دیگری که همه حاکی از همان تفکر غلط و مغرضانه دولت قبلی است که کماکان در بخش موسیقی ارشاد وجود دارد . همانطور که قبلا هم به مسئولین معاونت فرهنگی ارشاد اعلام کرده بودم چنانچه قرار باشد مثل گذشته ترانه ها سلاخی شوند حاضر به فعالیت نیستم . با وجود اینکه بر این باورم که این کارشکنی ها خود برای منصرف ساختن من است ولی حاضر نیستم پای بر آرمانهایم بگذارم . سالهاست این شرایط دردناک را تحمل کرده ام و باز هم خواهم کرد . من به هنر آزاد می اندیشم نه به برگزاری کنسرت و کسب درآمد آن هم به هر قیمتی .

ادامه اعتراضات کارگری به فساد در تامین اجتماعی

Posted: 31 Dec 2013 12:11 AM PST

طومار چند هزار نفره به مجلس
جرس: در ادامه اعتراضات به فساد صورت گرفته در سازمان تامین اجتماعی در دوران ریاست سعید مرتضوی، این بار بیش از دو هزار نفر از کارگران شاغل و بازنشسته تامین اجتماعی در استان قزوین با امضای طوماری خواستار پیگیری قضایی تخلفات مطرح شده در گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی شدند. همزمان سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به انتشار نام رئیس این تشکل رسمی کارگری [به عنوان متخلف] در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی، می‌گوید این تشکل کارگری تا رسیدگی کامل قوه قضاییه و اثبات اتهام، از هر گونه برخورد تشکیلاتی خودداری می‌کند.

 

به گزارش ایلنا، نامه ای که به امضای بیش از دو هزار کارگر شاغل در واحد‌های صنعتی استان قزوین رسیده، خطاب به رئیس قوه مقننه آورده است: ما کارگران استان قزوین ضمن قدردانی از تلاش مجلس برای تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی، تمام توان خود را در راه حراست و پاسداری از اموال سازمان تامین اجتماعی بکار گرفته‌ایم و از رئیس مجلس درخواست می‌کنیم جهت حفظ اموال کارگران در تامین اجتماعی، زمینه برخورد با متخلفان را فراهم کند.

 

کارگران امضا کننده این نامه در ادامه، غارت اموال بیمه شدگان تامین اجتماعی را ناشی از سوء استفاده برخی فرصت طلبان از فقدان نظارت دستگاهای مرتبط دانسته‌اند و آورده‌اند: در حالی که صاحبان اصلی سازمان خود متحمل مشکلات درمانی و معیشتی زیادی‌ هستند، نمی‌توانند سنگینی دستان ناپاک را در جیب‌های‌شان تحمل کنند.

 

کارگران قزوینی در این نامه با یادآوری ساز و کار بین‌النسلی سازمان تأمین اجتماعی، آورده‌اند: سرمایه بین النسلی سازمان، مربوط به همه کارگران است و خیانت به اندوخته کارگران در این صندوق خیانت به همه نسل هاست.

 

امضا کنندگان این نامه با اشاره به حجم تخلفات مالی صورت گرفته در تامین اجتماعی، در ادامه آورده‌اند: ما بیمه شدگان عمل مسئولین وقت سازمان را خیانت در امانت دانسته و معتقدیم اگر قرار بود مسئولان سازمان پاداش‌ها و هدایای آنچنانی به یکدیگر بدهند می‌بایست هزینه آن را از ردیف بودجه‌ای که دولت مشخص کرده بود، خرج می‌کردند.

 

در ادامه امضاء کنند گان نامه پی گیری گزارش تخلفات تامین اجتماعی را از جانب قوه قضائیه یک امتحان الهی برای این دستگاه دانسته‌ و در خاتمه تاکید کرده‌اند: چشم امید میلیون‌ها بیمه شده متوجه عملکرد قوه قضائیه در رسیدگی قانونی این پرونده است تا هر چه سریع‌تر فضای نا‌آرامی که در بین بیمه شدگان ایجاد شده است خاتمه یابد.

 

گفتنی است، کارگرانی از کارخانه‌های پارس پامچال، سیمرغ زهرا، کاشی سرامیک الوند، گلوکوزان، باغ کوثر، جوجه البرز، ایران چوب، قفل کار، فرش پارس، کاربراتور ایران، آرد ماشین، مهرام، سرما آفرین، آلومتک و آلومراد، نخ البرز، شیشه قزوین، هادی برق، کاشی پارس، چینی البرز، نیروگاه شهید رجایی، تولی پرس، البرز دارو، آبگینه، قند قزوین، ایران دو چرخ و... این نامه را امضا کرده‌اند.

 

انجمن صنفی کارگران: تا قوه قضاییه وارد نشود برخورد درون تشکیلاتی نمی‌کنیم

همزمان سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به انتشار نام رئیس این تشکل رسمی کارگری [به عنوان متخلف] در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی، می‌گوید این تشکل کارگری تا رسیدگی کامل قوه قضاییه و اثبات اتهام، از هر گونه برخورد تشکیلاتی خودداری می‌کند.

 

«هادی ابوی» در این باره به ایلنا گفت: هر چند که مقابل نام رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، علامت سوال وجود دارد و نام وی [به عنوان متخلف] در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی در دوره ریاست مرتضوی بر این سازمان آمده است، اما مبالغ مذکور تحت عنوان انجمن صنفی متبوعش رد وبدل شده است و ارتباطی با کانون عالی (نهاد بالادستی) ندارد.

 

گفتنی است، اظهارات سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در واکنش به انتشار نام «غلامرضا عباسی»، رئیس این تشکل رسمی کارگری در گزارش تحقیق و تفحص مجلس مطرح می‌شود. آقای عباسی علاوه بر ریاست کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران کوره پزخانه‌های تهران نیز است. در بخشی از گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس، به پرداخت بیش از ۴۰۰ میلیون تومان توسط سازمان تامین اجتماعی به کانون انجمن‌های صنفی کارگران کوره پزخانه‌های استان تهران تحت عناوین مختلف از جمله برگزاری همایش‌های آموزشی و اردو اشاره شده است.

 

«هادی ابوی» سخنگوی این تشکل ادامه داد: کانون عالی این مساله را بررسی می‌کند و اگر واقعا تخلفی صورت گرفته باشد با کسی تعارف نخواهد داشت اما از این نکته نباید غافل شد که مجلس از تامین اجتماعی تحقیق و تفحص انجام داده و گزارش آن را منتشر کرده اما اینکه پرداخت‌های ذکر شده در این گزارش، قانونی بوده یا نه بحث دیگری است.

 

به گفته ابوی، کانون عالی پس از اعلام نظر قوه قضاییه در این رابطه، هیچ تعارفی با متخلفان نخواهد داشت چراکه اعضای هیات مدیره تنها به کارگران پاسخگو هستند و برای دفاع از حقوق آن‌ها فعالیت می‌کنند.

 

تناقض‌گویی در اعلام زمان جدایی از یک تشکل سیاسی

این فعال کارگری در پایان با اشاره به پرداخت میلیونی تامین اجتماعی به جبهه متحد کارگران ایران اسلامی، بیان کرد: کانون عالی در ابتدای تاسیس جبهه متحد کارگران ایران اسلامی به عنوان یکی از اعضای هیات موسس حضور داشت ولی بدلیل اختلافاتی که در موضع گیری و سر لیست انتخاباتی شورای شهر پیش آمد، قبل از برگزاری انتخابات از این جبهه کناره گیری کردیم.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در حالی این مطلب را بیان می‌کند که در وبسایت رسمی این تشکل کارگری، تاریخ قطع همکاری با جبهه متحد کارگران ایران اسلامی، ۲۹ مرداد ماه اعلام شده که ۲ ماه بعد از برگزاری انتخابات شورای شهر تهران است.
 

تجمع حکومتی با حضور سیصد تن برگزار شد

Posted: 30 Dec 2013 11:41 PM PST

فرمانده کل بسیج محل را ترک کرد
جرس: در حالیکه حکومت قصد برگزاری تجمع سازماندهی شده ای در سالگرد مراسم موسوم به "نهم دی" داشت، این مراسم به دلیل قلت جمعیت، با عدم سخنرانی فرمانده کل بسیج روبرو شد و وی محل را ترک کرد.

 

به گزارش ایسنا، برگزار کنندگان این مراسم که برای تجمعی "دانشجویی" در میدان فلسطین تهران فراخوان داده بودند، موفق نشدند از فرمانده کل بسیج بعنوان سخنران مراسم استفاده کنند، و با اینکه اعلام قبلی شده بود که پاسدار محمدرضا نقدی قرار است در این مراسم سخنرانی کند، اما وی در این مراسم سخنرانی نکرد.

 

طبق گفته برگزارکنندگان این مراسم، نقدی در میدان فلسطین حضور یافت اما پس از مشاهده جمعیت شرکت‌کنندگان در میدان فلسطین ترجیح داد که سخنرانی نکند و تجمع را ترک کرد.

 

به گزارش ایسنا، در میدان فلسطین حدود سیصد نفر حضور یافته بودند.

erfan khoshkhoo (8 of 18)-2.jpg

قرائت بیانیه، سر دادن برخی شعارها در حمایت از تجمعات حکومتی "نهم دی" و مداحی به مناسبت ایام عزاداری دهه سوم ماه صفر، از جمله برنامه‌هایی بود که در این تجمع صورت گرفت.

 

طی روزهای اخیر، نهادها، مقامات و رسانه های حکومتی، حملات و اهانت های گسترده ای را متوجه جنبش سبز و رهبران در حصر آن نموده و مدعی شده اند که "نهم دی ماه، بساط فتنه را جمع کرده اند."

گفتگوی انتقادی درباره تشیع با محسن کدیور، کالج استیشن تگزاس، ۲۵ آبان ۱۳۹

Posted: 30 Dec 2013 10:12 PM PST

قسمت دوم