جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


پ.ک.ک امروز خروجش را از ترکیه اعلام می‌کند

Posted: 25 Apr 2013 05:54 AM PDT

جرس: فرماندهان ارشد حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) مستقر در کوه‌های قندیل آماده‌اند تا امروز (پنجشنبه) خروج نیروهای خود را از ترکیه به عنوان بخشی از روند سازش برای پایان دادن به درگیری 30 ساله با ترکیه اعلام کنند.


به گزارش ایسنا به نقل از «تودی زمان»، امروز بیش از 50 خبرنگار از رسانه‌های ترکیه و دیگر رسانه‌های خارجی از منطقه اربیل به کوه‌های قندیل، پایگاه شبه نظامیان پ.ک.ک اعزام شدند.


انتظار می‌رود مراد کارایلان، رئیس حزب مسلح پ.ک.ک و چندین تن از معاون‌هایش به طور رسمی خروج نیروهای خود را از ترکیه اعلام کنند.


رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه پیشتر اعلام کرد، این روند سازش با آغاز خروج شبه نظامیان پ.ک.ک آغاز می‌شود.


شبه نظامیان پ.ک.ک در کوه‌های قندیل به خبرنگاران اجازه پوشش اخبار را نداده و تلفن‌های آنها را جمع کردند.


آنها به خبرنگاران گفتند که تاریخ دقیق یک کنفرانس خبری بعدا اعلام خواهد شد.


به منظور حل درگیری‌های چند ساله ترکیه و شبه نظامیان پ.ک.ک در اواخر سال گذشته حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه با عبدالله اوجالان، رهبر زندانی شبه نظامیان پ.ک.ک مذاکره کرد.

 

هاشمی: امیدواریم برخی لجاجت‌ها بر ادامه اشتباهات، برطرف شود

Posted: 25 Apr 2013 05:54 AM PDT

جرس: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر فردی با وجهه داخلی و بین‌المللی و مشارکت بالای مردم، بتواند سکان‌دار قوه مجریه شود، می‌توان امیدوار بود که در یک دوره سخت و پرتلاش به تدریج مشکلات داخلی و خارجی کشور مرتفع شود.

 

به گزارش ایسنا، اکبرهاشمی‌رفسنجانی در دیدار اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در پاسخ به اظهارات آنان درباره مسائل جاری کشور ابراز عقیده کرد: متأسفانه به دلیل تلف شدن منابع مالی و انسانی کشور و سوءمدیریت‌ها در دوره اخیر، اداره کشور در دوره جدید اجرایی با مشکلاتی همراه است که اگر فردی با وجهه داخلی و بین‌المللی و مشارکت بالای مردم،بتواند سکان‌دار قوه مجریه شود، می‌توان امیدوار بود که در یک دوره سخت و پرتلاش به تدریج مشکلات داخلی و خارجی کشور مرتفع شود.

 

وی گفت: تعهدات سنگینی که به دولت جدید منتقل خواهد شد و مطالباتی که بدون پشتوانه اقتصادی برای دوره جدید ایجاد شده است،دشواری کار در آینده را مضاعف می‌کند و امیدواریم به برخی لجاجت‌ها و اصرار بر ادامه اشتباهات برطرف و زمینه جبران انحراف از برنامه‌ها و سند چشم‌انداز و اصلاح امور فراهم شود.

 

در این دیدار اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد مسائل و مشکلات کشور، خواستار حضور جدّی هاشمی رفسنجانی در انتخابات آینده ریاست جمهوری شدند.
 

پرداخت حقوق کارگران ۶۰ واحد تولیدی استان قزوین از ۲ تا ۲۴ ماه به تعویق افتاده است

Posted: 25 Apr 2013 05:53 AM PDT

طومار اعتراضی تعدادی از بازنشستگان به ناهماهنگی نرخ مستمری و تورم
جرس: رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین گفت: پرداخت حقوق و دستمزد کارگران ۶۰ واحد تولیدی استان قزوین از ۲ تا ۲۴ ماه به تعویق افتاده است. همزمان گزارش ها حاکی از آن است که در دومین ماه از سال ۹۲، اعتراضات کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی به میزان افزایش مستمری خود ادامه دارد.


به گزارش ایلنا، رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین گفت: پرداخت حقوق و دستمزد کارگران ۶۰ واحد تولیدی استان قزوین از ۲ تا ۲۴ ماه به تعویق افتاده است.


محمد احمدی در نشست خبری به مناسبت هفته کارگر افزایش حق بیمه کارگران را با توجه به شرایط اقتصادی غیرموجه خواند، افزود: در حال حاضر از حقوق کارگر و کارفرما حدود ۳۰ درصد به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود که باید توجه کرد که تامین اجتماعی چه خدماتی می‌دهد.


احمدی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ کارخانه تولیدی استان قزوین از ۲ تا ۲۴ ماه به کارگران خود حقوق نداده‌اند.


طومار اعتراضی تعدادی از بازنشستگان به ناهماهنگی نرخ مستمری و تورم
در حالی که در دومین ماه از سال ۹۲ به سر می‌بریم، اعتراضات کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی به میزان افزایش مستمری خود ادامه دارد.


به گزارش ایلنا، در تازه‌ترین این اعتراضات بیش از ۱۵۰ نفر از کارگران بازنشسته با امضای طوماری اعتراضی، خواستار «افزایش حقوق سال ۹۲» بر مبنای «نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی» شده‌اند.


در این طومار که به امضای بیش از ۱۵۰ کارگر بازنشستهٔ سازمان تامین اجتماعی رسیده است، افزایش ۲۵ درصدی حداقل حقوق سال ۹۲ بر خلاف ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی عنوان شده که هیچ گونه همخوانی با تورم فعلی ندارد.
در متن این طومار، کارگران معترض آورده‌اند: «ما کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی خواستار افزایش حقوق بر مبنای تورم که از سوی بانک مرکزی بالای ۳۵ درصد اعلام شده، طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هستیم و به افزایش حقوق ۲۵ درصد که هیچ همخوانی با تورم و ماده ۹۶ ندارد اعتراض داریم و خواستار اجرای دقیق افزایش حقوق سال ۹۲ می‌باشیم».


ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که مورد اشاره کارگران قرار گرفته است، سازمان تامین اجتماعی را ‌ مکلف‌ می‌کند میزان‌ کلیه‌ مستمریهای‌ بازنشستگی‌، از کارافتادگی‌ کلی‌ و مجموع‌ مستمری‌ بازماندگان‌ را در فواصل‌ زمانی‌ که‌ حداکثر از سالی‌ یکبار کمتر نباشد باتوجه‌ به‌ افزایش ‌هزینه‌ زندگی‌ با تصویب‌ هیأت‌ وزیران‌ به‌ همان‌ نسبت‌ افزایش دهد.


طومار اخیر که توسط جمعی از کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی امضا شده است در ادامهٔ حرکت تشکل‌های رسمی و مستقل کارگری است که در ماه گذشته با شکایت از مصوبهٔ مزد شورای عالی کار به دیوان عدالت اداری صورت گرفت. ناظران این حجم از اعتراضات به مزد را بی‌سابقه توصیف می‌کنند.

 

رییس پلیس تهران از توقیف سه هفته‌ای خودروی بدحجابان خبر داد

Posted: 25 Apr 2013 05:34 AM PDT

جرس: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقیف سه هفته‌ای خودروی بدحجابان، مزاحمین نوامیس و رانندگانی که ایجاد آلودگی صوتی کنند خبر داد.


به گزارش ایسنا، سردارحسین رحیمی با اشاره به دستور اخیر دادستان تهران درمورد تشدید برخورد با مظاهر علنی فساد، گفت: بر اساس طرح امنیت اخلاقی و برخورد با مظاهرعلنی فساد در مورد جرایم مشهود، خودروی متخلفان علاوه بر اعمال قانون سه هفته توقیف می‌شوند.


وی تصریح کرد:‌ خودروی افراد بدون حجاب، بد حجاب یا افرادی که رفتارهای خلاف عفت عمومی در خودرو انجام دهند، مزاحمین نوامیس و خودروهایی که دارای آلودگی صوتی باشند مشمول اجرای این طرح خواهند بود.


وی همچنین در خصوص طرح زوج و فرد گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و دستور صادره تردد تاکسی‌ها با سریال پلاک ت و وانت بارهای عمومی سریال پلاک ع از ایران ۱۱ تا ایران ۷۷ در محدوده طرح زوج و فرد مجاز است و سایر تاکسی‌های پلاک شهرستان و وانت بارهای پلاک شهرستان اجازه تردد در این محدوده را ندارند.

 

احضار مدیران مسئول مطبوعات به وزارت اطلاعات؛ تهدید و ابلاغ ممنوعیت های انتخاباتی

Posted: 25 Apr 2013 05:24 AM PDT

جرس: مدیران مسئول روزنامه ها و مطبوعات سراسری هفته گذشته به وزارت اطلاعات احضار شده اند تا خط قرمز ها و موارد ممنوع به آنها اعلام شود.


به گزارش کلمه، در حالی که کمتر از ۵۰ روز تا زمان برگزاری انتخابات فرصت باقی است و سایه سنگین فضای امنیتی و شبه کودتایی چهار سال گذشته هنوز هم بر عرصه سیاسی کشور گسترده است، وزارت اطلاعات اقدام به احضار مدیران مطبوعاتی کشور برای حضور در یک جلسه کرد تا باز هم فضای امنیتی و زبان تهدید را به فضای رسانه ای محدود فعلی حاکم کند.


در این جلسه، فردی که خود را معاون وزیر و مسئول مطبوعات وزارتخانه معرفی می کرده، درباره انتخابات هشدارها و مواردی را مطرح کرده و از جمله تهدید کرده که با هرگونه سیاه نمایی در دوران تبلیغات انتخاباتی برخورد خواهد شد.


این مقام امنیتی همچنین خط قرمز اخبار و تحلیل ها را مواضع و اظهارات رهبری ذکر کرده و تهدید کرده که با هرگونه تخطی یا مخالفت به رهبری به شدت برخورد خواهد شد.


در این جلسه همچنین به مدیران مسئول مطبوعات اعلام شده است که انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را در واقع سپاه برگزار می کند و این نیرو و وزارت اطلاعات مراقب همه مسائل خواهند بود و هیچ تخطی از محدوده های تعیین شده را تحمل نخواهند کرد.


جالب اینجاست که از طرف مسئولان امنیتی به مدیران رسانه ها اعلام شده که با وجود ممنوع بودن سیاه نمایی، هر میزان انتقاد از احمدی نژاد آزاد است و محدودیتی ندارد.


این در حالی است که بعد از اعتراضات سال ۸۸ بسیاری از معترضان به اتهام انتقاد از احمدی نژاد محکوم و در مواردی زندانی یا محکوم به شلاق و جزای نقدی شدند.


وزارت اطلاعات در حالی به احضار مسئولان روزنامه ها پرداخته است که ادعای انتخابات آزاد و آزادی مطلق در جمهوری اسلامی بارها از سوی حاکمان مطرح شده و وعده حماسه سیاسی نیز داده شده است. اما به نظر می رسد هنوز ترجیح حاکمیت این است که فضا امنیتی باقی بماند و انتخابات نیز در شرایطی آزمایشگاهی و به شدت کنترل شده برگزار شود.

 

پرتلفات ترین و حساس ترین نقاط تهران هنگام زلزله کجاست؟/ مناطق ناامن و امن پایتخت از روی نقشه

Posted: 25 Apr 2013 04:36 AM PDT

جرس: بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی مرکز اطلاعات جغرافیایی شهر تهران و براساس نقشه مکان یابی بلند مرتبه‌سازی، محله قدیم تهران موسوم به ارگ قدیم، امن ترین ناحیه از نظر وجود گسل‌های زلزله است.


روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: با وجود سه گسل اصلی شمال، شرق و گسل ری در جنوب کمتر قسمتی را می‌توان یافت که در فاصله‌ای مناسب از سه گسل فوق واقع شده باشد. گسل شمال تهران از لشکرک و سوهانک شروع شده تا فرحزاد و حصارک و از آنجا به سوی غرب امتداد می‌یابد. این گسل در مسیر خود، نیاوران، تجریش، زعفرانیه، الهیه و فرمانیه را در بر می‌گیرد.


گسل ری درجنوب تهران نیز که در صورت فعالیت پرتلفات‌ترین گسل کشور و شاید جهان است. از جاده خاوران شروع و با گذر از دولت آباد و حرکت روی جاده کمربندی تهران در حد نصاب کوره‌های آجرپزی چهار دانگه پایان می‌یابد. گسل شرق نیز که توانایی قوی ترین زلزله را دارا است از شرق به تهران وارد شده و با گذر از اراضی سرخه حصار و حرکت روی بزرگراه شهید بابایی تا مجیدیه و سید خندان امتداد می‌یابد. جالب اینجاست که اکثر حریم‌های انتقال نیروی شهر تهران نیز روی همین گسل‌های زلزله واقع شده است.


در این میان تک گسل ملاصدرا نیز که از خیابان شریعتی تا شهرک غرب انتقال یافته، محلات ونک، میرداماد، سعادت آباد و شهرک غرب را نا ایمن ساخته است. احداث برج میلاد نیز دقیقا در مجاورت این گسل صورت گرفته است.


از محلات به نسبت امن تر شهر تهران می‌توان به راه آهن، محور نواب، محور خیابان انقلاب و آزادی، هفت چنار به علاوه ارگ قدیم تهران اشاره کرد. ارگ قدیم تهران حد فاصل خیابان شوش، هفده شهریور، انقلاب و کارگر جنوبی را شامل می‌شود که بازار تهران، خیابان مولوی، میدان بهارستان، میدان امام خمینی، محله امیریه و خیابان جمهوری اسلامی را شامل می‌شود.


به نظر می‌رسد که مکان یابی حاصل از تجربه چند صد ساله مردم ساکن تهران که منجر به تشکیل محدوده ارگ قدیم شهر شده، بسیار قابل اعتمادتر از مکان‌یابی سال‌های کنونی در گسترش و احداث شهرک‌های حاشیه‌ای شهر تهران است.


نقاط سبز و آبی امن ترین مناطق تهران در هنگام زلزله است


- ساختمان مدرن اسناد ملی ایران دقیقا روی گسل بزرگ سید خندان و در فاصله 100 متری محل تقاطع این گسل با گسل داوودیه قرار دارد.
- ساختمان عظیم بانک مرکزی که شبیه برج‌های دوقلوی نیویورک است بین فاصله 200متری از گسل داوودیه و 400 متری گسل سید خندان قرار دارد.
- ساختمان بلند مرتبه و سنگین روزنامه اطلاعات در کنار گسل در زیر بزرگراه جهان کودک واقع است و همچنین در پشت آن ساختمان گسل سید خندان قرار دارد.
- مجموعه ساختمان‌های کتابخانه ملی ایران -که یکی از سازه‌هایی است که مورد بازدید دانشجویان مهندسی عمران قرار می‌گیرد- بر روی طاقدیس‌های داوودیه قرار دارد.
- ساختمان بلند مرتبه بنیاد مستضعفان در کنار گسل تلویزیون واقع شده است.
- ساختمان عظیم وزارت راه بین دوگسل تلویزیون باختری و عباس آباد واقع شده است.
- ساختمان‌های بلند مرتبه مسکونی و مدرن آتی ساز در کنار هتل اوین، در محل تقاطع گسل محمودیه و گسل عمود بر آن قرار دارند.
- تنها پل معلق تهران یعنی پل پارک وی که در تقاطع خیابان ولیعصر و بزرگراه چمران واقع است دقیقا روی گسل محمودیه قرار دارد.
- پل بزرگراه صدر روی خیابان دکتر شریعتی گسل قیطریه را قطع کرده است.


نقاط زیر در حال حاضر محله‌هایی هستند که در مجاورت یا روی گسل قرار گرفته اند:
- ازشرق و شمال شرقی منطقه زربند، سوهانک، ازگل،استخر، حکیمیه، هنگام، نارمک و بزرگراه بابایی روی گسل‌هایی به نام‌های تلو پایین، کوثر و گسل نارمک که از ده نارمک آغاز و انتهای آن در خیابان استادحسن بنا است.
- در منطقه شمال تهران نیز دارآباد، اقدسیه، پاسداران، کاشانک، قیطریه، کلاهدوز، بزرگراه صدر، دزاشیب، میدان تجریش، سعدآباد، زعفرانیه، ولنجک، نمایشگاه بین‌المللی، مقدس اردبیلی، دره پونک، بزرگراه نیایش تا سولقان روی گسل‌های شمال تهران، نیاوران و محمودیه قرار دارند.
- مناطق میدان ونک، حقانی، ملاصدرا، چمران، ایران زمین در شهرک غرب نیز بر روی گسل داوودیه قرار دارند.
- از جنوب نیز مناطق ابن بابویه، میدان بروجردی، بزرگراه آزادگان، میدان معراج، صالح آباد، جنوب بزرگراه آیت‌الله سعیدی، مناطق جنوبی یافت‌آباد، باغ چهاربری بر روی گسل شهر ری قرار دارند که شاید فعال ترین گسل‌های جهان است. متاسفانه این گسل در صورت بروز زلزله به منطقه ای باتلاقی تبدیل شده و نشست خواهد داشت.


در میان تعداد زیادی گسل در منطقه، گسل‌های زیر از خطر بالاتری برخوردارند:


1- گسل مشا- فشم به طول 400 کیلومتر: گسل فشاری مشا، گسل بزرگی است که شامل زیر شاخه‌های فراوانی نیز می‌شود زلزله 1830م به منطقه شرقی فعالیت این گسل نسبت داده می‌شود علاوه براین زلزله بزرگی هم که در سال 958م با بزرگای گشتاوری 7/7 در 50 کیلومتری تهران رخ داده است، به قسمت غربی این گسل نسبت داده می‌شود.
مساله مهم در مورد این گسل تلاقی آن با گسل شمال تهران در بالادست سد لتیان است به این جهت که فعالیت این گسل می‌تواند موجب فعال شدن گسل تهران شود گسل فشاری مشا، گسلی است طویل، اساسی و لرزه زا که در راستای آن گستره بلند البرز از شمال روی دامنه‌های جنوبی آن رانده شده است. این گسل دارای راستای شرق، جنوب شرقی - غرب، شمال غربی است. گسل مذکور در روی نقشه‌های زمین ساختی شکل سینوسی دارد و در دو قسمت شرقی و غربی راستای تقریبا شرقی - غربی دارد. شیب گسل فشاری مشا همیشه به سمت شمال و بین 35 تا 70 درجه تغییر می‌کند. این گسل با طولی حدود 400 کیلومتر از جنوب غربی شاهرود و در شرق، تا آبیک در غرب ادامه دارد. دریاچه آب شیرین تار در 15 کیلومتری شرق شهرستان دماوند در راستای این گسل تشکیل شده است.
پهنه گسلی مشا در دره مشا بیش از 10 متر عرض داشته و به شدت بریده، خرده و پودر شده است

2 - گسل شمال تهران به طول 75 کیلومتر: گسل شمال تهران بین شاخه غربی گسل مشا و شهر قرار دارد اگر گسل شمال تهران فعال شود میزان خسارت به مراتب خیلی حادتر از زلزله‌ای است که در سال 1968 م رخ داده است گسل شمال تهران از این لحاظ می‌تواند یک چشمه لرزه زا، باشد گسل شمال تهران در فاصله بین کوه‌های شمال تهران و شهر و در روی پهنه‌های جنوبی کوه‌های شمال تهران به طول 75 کیلومتر قرار گرفته است.
راندگی شمال تهران با درازای بیش از 75 کیلومتر در کوهپایه شمال تهران از شرق دره لشکرک ده سبو در شمال شرقی تهران، تا آبادی کاظم آ‎باد 2 کیلومتری شرقی کلار و شمال بزرگراه تهران - کرج و شهر کرج در غرب ادامه یافته و نزدیک‌ترین گسل زلزله زا به شهر تهران است، به نظر می‌رسد که این گسل شاخه‌ای از گسل فشاری مشا است در شمال تهران و در کوهپایه‌ها، در اکثر مناطق این گسل سبب راندگی سازند دوران سوم کرج بر روی آبرفت‌های هزار دره و آبرفت‌های ناهمگن شمال تهران بخش کوهپایه ایران مرکزی در شمال تهران شده است در برخی نقاط مانند باغ اناری در غرب کن و شمال چیتگر راندگی شمال تهران، در داخل سازند کرج دیده می‌شود.


3- گسل جنوب ری به طول 20 کیلومتر: گسل جنوب ری - ایوانکی در جنوب تهران به طول 20 کیلومتر قرار گرفته است تمامی این گسل می‌تواند به عنوان یک چشمه لرزه زا برای تهران باشد گسل جنوب ری در قسمت جنوبی خود دچار انشعابی است که در شمال آن قرار دارد و گسل شمال ری نامیده می‌شود و فاصله بین این دو گسل فقط 3 تا 5 کیلومتر است، به نظر می‌رسد ریشه این دو گسل یکی باشد و آنها نشانه‌های سطحی یک گسل باشند.


4 - گسل شمال ری: در حوالی عظیم آباد در کناره جنوبی بزرگراه ری ـ بهشت زهرا قرار دارد و دیواره‌ای به ارتفاع 2 متر را به‌وجود آورده است امتداد آن شرقی ـ غربی بوده و طولی حدود 16/5 کیلومتر دارد.


5- گسل معکوس آهار: این گسل قسمتی از گسل معروف مشا-فشم را تشکیل داده است که باطولی در حدود 400 کیلومتر از جنوب غربی شاهرود در شرق تا آبیک در غرب ادامه دارد و شیبی در حدود 35 تا 70 درجه به سمت شمال دارد قسمتی از این گسل در ناحیه آهار که یکی از سه شاخه فرعی آن است گسل آهار نامیده می‌شود.


6- گسل معکوس امامزاده داوود: راستای شمال غرب ـ جنوب غرب دارد و از حوالی امامزاده داوود عبور می‌کند این گسل معکوس دارای شیبی معادل 80 درجه به سمت شمال شرق است در حوالی ولنجک این گسل به گسل شمال تهران می‌پیوندد.


7- راندگی پورکان ـ وردیج: از حوالی پورکان در مسیر جاده کرج چالوس تا وردیج و سپس شمال کن و فرحزاد ادامه می‌یابد ودارای راستای شمال غرب جنوب شرق است.


8- گسل کهریزک: از شمال سلطان آباد در غرب تا کهریزک و سپس شمال شمس آباد در شرق امتداد یافته و راستایش شرقی غربی و طولش بیش از 40 کیلومتر است این گسل دیواره‌ای به ارتفاع 1- 10 متر در آبرفت‌های جنوب تهران ایجاد کرده است.


9- راندگی نیاوران: با راستای شمال شرقی ـ جنوب غربی وبا طولی حدود 13 کیلومتر از سعادت آباد تا نیاوران و شمال اقدسیه امتداد می‌یابد.


10- گسل محمودیه: گسلی با سازوکار کششی با راستای شرقی ـ غربی است.


11- گسل شبان کوثر: در شمال تهرانپارس با طول 3 کیلومتر و راستای شرقی ـ غربی واقع است.


12- گسل شرق: گسل شرق نیز که توانایی قوی‌ترین زلزله را دارا است از شرق به تهران وارد شده و با گذر از اراضی سرخه حصار و حرکت روی بزرگراه شهید بابایی تا مجیدیه و سیدخندان امتداد می‌یابد.


13- گسل ملاصدرا: گسل ملاصدرا نیز که از خیابان شریعتی تا شهرک غرب امتداد یافته، محلات ونک، میرداماد، سعادت آباد و شهرک غرب را ناایمن ساخته است احداث برج میلاد نیز دقیقا در مجاورت این گسل صورت می‌گیرد.

 

سردار جعفری: سپاه در تمام عرصه های نظامی، امنیتی، فرهنگی،‌ سیاسی و اجتماعی باید حضور داشته باشد

Posted: 25 Apr 2013 04:36 AM PDT

جرس: فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب در مرحله سوم اسلامی شدن دستگاه‌های نظام است، گفت: "سپاه تنها نباید در عرصه نظامی تجربه داشته باشد، عرصه‌ها و ماموریت‌های سپاه در حوزه‌های مختلفی همچون مبارزه با تهدیدات امنیتی، فرهنگی،‌ سیاسی و اجتماعی است."


پاسدار محمد علی جعفری همچنین گفت: "تحریم نفتی و بانکی کشور نیز در سال گذشته اثرات تعیین‌کننده و مخربی را برای کشور به دنبال داشت، تورم سرسام‌آور و گرانی و برخی مشکلات از کنار تحریم به وجود آمد که البته برخی از آنها نیز به دلیل سوءمدیریت‌ها و حاشیه‌ها بود، در این شرایط رییس دولت آینده باید قادر باشد که با مدیریت بحران کشور را از وضع کنونی خارج کند."


به گزارش ایسنا، جعفری در همایش سرمربیان، مربیان صالحین و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت سپاه، از ماموریت‌های خطیر بسیج خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بسیج و سپاه در "خلق دو حماسه مقدس سیاسی و اقتصادی" بتوانند موفق باشند.


فرمانده کل سپاه با اشاره به ویژگی‌های رییس دولت آینده کشور، گفت: رییس‌جمهور آینده باید بتواند از بحران‌های مختلفی که عمدتا توسط دشمنان و برخی سوءمدیریت‌ها به وجود آمده است سربلند بیرون آید.

وی افزود: در این بین نقش بسیج و سپاه بسیار مهم است، بسیج در جامعه و برای مردم اطمینان‌بخش است طبیعتا ما باید در برآوردهایمان به فردی اصلح دست پیدا کنیم و آن را به آشنایان و اطرافیان خود معرفی کنیم البته اصلح بودن نیز مطابق با معیارهای رهبری مشخص می‌شود، ما اکنون در سخت‌ترین شرایط هستیم در وضعیتی که دشمنان از تمام حربه‌ها و تهدیدات امنیتی، نظامی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بهره گرفتند.


جعفری افزود: تحریم نفتی و بانکی کشور نیز در سال گذشته اثرات تعیین‌کننده و مخربی را برای کشور به دنبال داشت، تورم سرسام‌آور و گرانی و برخی مشکلات از کنار تحریم به وجود آمد که البته برخی از آنها نیز به دلیل سوءمدیریت‌ها و حاشیه‌ها بود، در این شرایط رییس دولت آینده باید قادر باشد که با مدیریت بحران کشور را از وضع کنونی خارج کند.


فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی تاکید کرد: البته با وجود تمامی فشارهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی و جنگ اقتصادی، اجتماعی و روانی که در مجموعه جنگ نرم می‌گنجد و بر علیه ما راه انداختند، اما باز هم نظام کارآمدیش را ثابت کرد و در سال جاری با خلق حماسه بزرگ سیاسی و اقتصادی و پیوند زدن آن می‌تواند بیشتر این موضوع را به اثبات برساند.

وی با بیان اینکه دولت مسئول حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است، گفت: دولت برای مدیریت کشور و حل این مشکلات باید از سرمایه‌های انسانی کشور و ذخایر طبیعی استفاده لازم را انجام دهد و همچنین با استفاده از نظرات تمامی عقلا هماهنگی بین دستگاه‌ها ایجاد کرده و از توان همه بهره گیرد، طبیعتا با چنین رویکردی دولت آینده می‌تواند تمامی تهدیدهای دشمنان را خنثی کند.


جعفری گفت: سپاه تنها نباید در عرصه نظامی تجربه داشته باشد، عرصه‌ها و ماموریت‌های سپاه در حوزه‌های مختلفی همچون مبارزه با تهدیدات امنیتی، فرهنگی،‌ سیاسی و اجتماعی است.


فرمانده کل سپاه ادعا کرد: دولت آینده باید علاوه بر داشتن کارآمدی و توان مدیریت صحیح کشور بتواند با سایر بخش‌ها همکاری داشته باشد، این رییس‌جمهور با انتخاب و رای مستقیم مردم برگزیده می‌شود، انتخاباتی که کاملا آزاد و بدون چارچوب و تعیین شخصی از سوی جریان و احزاب‌های سیاسی صورت می‌گیرد، شاید همین انتخابات آزاد باعث شده است که امروز شاهد تکثر و تعدد کاندیداها باشیم، تکثری که در این دوره بسیار زیاد است.


وی گفت: محدود کردن مردم توسط یک یا چند جریان سیاسی و به دنبال آن معرفی تنها یک یا دو کاندیدا خوب نیست، این تجربه را ما در سال‌های اول انقلاب داشتیم اما اکنون مردم با تعدد کاندیداها با شور و شوق بیشتری در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا رییس دولت بعدی را انتخاب کنند.

 


 

نامه ۳۱۵ تن از فرهنگیان به خاتمی: جراحت‌های ۸۸ هنوز التیام نیافته؛ اما نمی‌توان دست روی دست گذاشت

Posted: 25 Apr 2013 04:36 AM PDT

جرس: ۳۱۵ نفر از معلمان و فرهنگیان فعال در عرصه آموزش و پرورش کشور، در نامه ای به سیدمحمد خاتمی با بیان اینکه برای نجات میهن و بازگرداندن اوضاع به روال عادی و پیشگیری از زوال اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور، به عنوان کاندیدا وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ شوید خاطرنشان کرده اند: ما جمعی از معلمان و فرهنگیان فعال در عرصه آموزش و پرورش کشور، بدون مقدمه و تعارفات مرسوم از شما می خواهیم، برای نجات میهن و بازگرداندن اوضاع به روال عادی و پیشگیری از زوال اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور ، به عنوان کاندیدا وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری 92 شوید.


آنها افزوده اند: ما نگرانی های شما را می فهمیم و می دانیم که راه حضور شما پر از سنگلاخ و مانع و پیچ های تند است. می دانیم که جراحت های انتخابات ۸۸ هنوز التیام نیافته است. می دانیم که که با ورود شما به صحنه، از هرسو تخریب ها و کارشکنی ها آغاز می شود. اما این را هم می دانیم که در این شرایط حساس و مخاطره آمیز، نمی توان دست روی دست گذاشت و ناظر خاموش ادامه سیاست های ایران سوز بود.


به گزارش کلمه، در این ۸ سال قدرت خرید معلمان و سایر کارکنان دولت زیر فشار سنگین تورم و گرانی به شدت کاهش یافت. میانگین افزایش حقوق معلمان از نصف میانگین تورم اعلامی بانک مرکزی کمتر بود و تنها در سال ۹۱ ، قدرت خرید معلمان به یک سوم سال قبل کاهش یافت. اقدامات صوری و بی اهمیتی مانند کوتاه و بلندکردن طول مقاطع تحصیلی، به نام تحول بنیادین، آموزش و پرورش را آشفته تر از پیش کرد. در این دوره با وجود درآمدهای افسانه ای دولت، روند پولی شدن آموزش در مدارس شتاب بیشتری گرفت و حتی برای هزینه های آب و برق و گاز مصرفی مدارس از دانش آموزان پول گرفتند.


متن کامل این نامه به شرح زیر است:


جناب آقای سید محمد خاتمی
ما جمعی از معلمان و فرهنگیان فعال در عرصه آموزش و پرورش کشور، بدون مقدمه و تعارفات مرسوم از شما می خواهیم، برای نجات میهن و بازگرداندن اوضاع به روال عادی و پیشگیری از زوال اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور ، به عنوان کاندیدا وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ شوید. ما نگرانی های شما را می فهمیم و می دانیم که راه حضور شما پر از سنگلاخ و مانع و پیچ های تند است. می دانیم که جراحت های انتخابات ۸۸ هنوز التیام نیافته است. می دانیم که که با ورود شما به صحنه، از هرسو تخریب ها و کارشکنی ها آغاز می شود. اما این را هم می دانیم که در این شرایط حساس و مخاطره آمیز، نمی توان دست روی دست گذاشت و ناظر خاموش ادامه سیاست های ایران سوز بود.
دولت قانون، دولت اعتدال، دولت اخلاق و دولت تعامل همه جانبه با همه ارکان و قوای حاکم، نیاز کشور در زمان حاضر است و تشکیل چنین دولتی در این شرایط از شخصیت متعادل ، پاک ، اخلاقگرا و نجیب و دلسوزی مانند شما برمی آید.
آنچه در این ۸ سال بر فرهنگیان کشور به عنوان قشر تاثیرگذار و مرجع اجتماعی گذشت، حدیث مفصل و تجربه دردناکی است که شرح آن در این مختصر نمی گنجد. دولتی که با شعار رفاه و خدمت به طبقات محروم و تثبیت قیمت ها بر سرکار آمد و رای بخشی از جامعه فرهنگیان کشور را گرفت ، درخواست های قانونی فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی برای اجرای نظام هماهنگ پرداخت در سال ۸۵ را سیاسی و امنیتی ارزیابی کرد و معلمان با چنان رفتارخشونت باری مواجه شدندکه کاملا بی سابقه بود و در حافظه تاریخی معلمان ثبت شد.
ده ها تشکل معلمی در تهران و شهرستانها که در دوره اصلاحات شکل گرفته بودند را به بهانه های واهی منحل کردند و یا با کارشکنی های اداری و امنیتی از فعالیت انداختند. جایگاه معنوی معلم به رغم چرب زبانی های تبلیغاتی در این هشت سال به شدت تنزل پیدا کرد. فضای مدارس بسته و امنیتی شد و سلطه مقامات اداری بر مدرسه بیشتر و آزادی عمل معلمان و مدیران مدارس کمتر شد.
در این ۸ سال قدرت خرید معلمان و سایر کارکنان دولت زیر فشار سنگین تورم و گرانی به شدت کاهش یافت. میانگین افزایش حقوق معلمان از نصف میانگین تورم اعلامی بانک مرکزی کمتر بود و تنها در سال ۹۱ ، قدرت خرید معلمان به یک سوم سال قبل کاهش یافت. اقدامات صوری و بی اهمیتی مانند کوتاه و بلندکردن طول مقاطع تحصیلی، به نام تحول بنیادین، آموزش و پرورش را آشفته تر از پیش کرد. در این دوره با وجود درآمدهای افسانه ای دولت، روند پولی شدن آموزش در مدارس شتاب بیشتری گرفت و حتی برای هزینه های آب و برق و گاز مصرفی مدارس از دانش آموزان پول گرفتند.
نگاه ما به صحنه سیاسی و اجرایی کشور واقع بینانه و دور از خیالبافی و قهرمان پروری است. فراموش نکرده ایم در دوره هشت ساله اصلاحات، فضایی انسانی و معقول برای تنفس فرهنگیان ایجاد شده بود و جایگاه معنوی معلم در مدرسه و اداره ارتقا یافت و زبان معلمان به انتقاد از دولت گشوده شد. معلمان با گرایش های مختلف تشکل های صنفی خود را تاسیس کردند و نقش معلم در مدرسه بیشترشد. از نظر مادی هم با وجود مشکلات اقتصادی و کمبود درآمدهای نفتی افزایش حقوقها متناسب با تورم بود.
ما می دانیم که قبول مسئولیت اداره کشور و بازگرداندن اوضاع به روال عادی کاری بسیار طاقت فرسا و دشوار است و درست به همین دلیل است که سراغ شما آمده ایم. حضور شما شور و نشاط و امید را در اقشار وسیعی از مردم ایران به خصوص فرهنگیان بر می انگیزد. مطمئن باشید که ما شما را تنها نمی گذاریم.
ابراهیمی مهدی ۱
احمدی جاسم ۲
احمدی جلال ۳
احمدی طاهره ۴
احمدی عباس ۵
احمدی محمد ۶
احمدی مهناز ۷
احمدیان محمدرضا ۸
اخلاقی اکبر ۹
اربابی مهدی ۱۰
اردکانی محمدشاکر ۱۱
اردکانی محمدشاکر ۱۲
استکی مهناز ۱۳
اسکندری محمد ۱۴
اسلامدوست جواد ۱۵
اسماعیلی مجید ۱۶
اصغری خدیجه ۱۷
اصغری یوسف ۱۸
اکبرزاده نعمت اله ۱۹
اکبری نورالله ۲۰
الحسینی سید حسن ۲۱
الفت علیرضا ۲۲
الماسی حاتم ۲۳
امانی رضا ۲۴
امکانی اصغر ۲۵
امیدشفیعی صدیقه ۲۶
امیر پور کیوان ۲۷
امینی اسداله ۲۸
امینی معصومه ۲۹
ایازتندرو علی ۳۰
ایرانپور مهشید ۳۱
ایزدی سید محمود ۳۲
ایمان زاده محمود ۳۳
آبرومندی سید هادی ۳۴
آشوری ابراهیم ۳۵
آقا اسماعیلی محسن ۳۶
آقایی صمد ۳۷
آل بویه پروانه ۳۸
آل صاحب فضول سید علی ۳۹
آل صاحب فضول سیدمهدی ۴۰
آهی نورالدین ۴۱
آیت الهی میرزاعلی ۴۲
باقری اصغر ۴۳
باقری حسن ۴۴
باقری داود ۴۵
باقری رضا ۴۶
باقری فرج اله ۴۷
بدیعی حمید ۴۸
بدیعی محمد ۴۹
بروغنی کاظم ۵۰
بشارت محمدرضا ۵۱
بنی عامریان بهمن ۵۲
بنی نجاریان زهرا ۵۳
بهادری سیمین ۵۴
بهارلویی محسن ۵۵
بهبودی داود ۵۶
بهشتی لنگرودی محمود ۵۷
بهمنی زرین تاج ۵۸
پارسا ۵۹
پاکدل مریم ۶۰
پرنیان زینب ۶۱
پروین ناصر ۶۲
پور حراز داود ۶۳
پورجهان محمدرضا ۶۴
پویان فر علی ۶۵
پیش بین مراد ۶۶
تاجیک مریم ۶۷
تدبری علی ۶۸
ترابی معصومه ۶۹
ترابی حسن ۷۰
ترکمان سونیا ۷۱
تمسکی علی ۷۲
توتونچی حمیدرضا ۷۳
توحیدی محمد ۷۴
توکل علی ۷۵
توکل محبوبه ۷۶
جعفرزاده مرتضی ۷۷
جلویاری الیاس ۷۸
جمالی محمد ۷۹
جمشیدی فرشته ۸۰
جهان آرای نادر ۸۱
جهانبخش رسول ۸۲
جوانمردی پروانه ۸۳
جمالی نصرت اله ۸۴
چاردولی پروانه ۸۵
چاردولی حمیدرضا ۸۶
چاردولی رضا ۸۷
چهل امیرانی غفور ۸۸
حاجی اقالو عباس ۸۹
حاجی مرتضی ۹۰
حجازی حسین ۹۱
حجتی علی ۹۲
حسنوند حمید ۹۳
حسنی یلدا ۹۴
حسینی سیدعلی ۹۵
حسینی مکارم سمیع اله ۹۶
حضرتی حجت ۹۷
حق شناس علیرضا ۹۸
حقانی سیف اله ۹۹
حقیقی پژمان ۱۰۰
حکمت امیر ۱۰۱
حکیمی باقر ۱۰۲
حمید عباسی ۱۰۳
حنیف پور محمود ۱۰۴
خاکسار منصور ۱۰۵
خاورزمینی حمید ۱۰۶
خداشناس فرامرز ۱۰۷
خرم محمد ۱۰۸
خرمن بیز جلال ۱۰۹
خلیل آبادی حسن ۱۱۰
خلیلی اردکانی محمدحسین ۱۱۱
خلیلی محمد ۱۱۲
دادگر علی ۱۱۳
داود پور فاروق ۱۱۴
درویشی احمد ۱۱۵
دهقانی معصومه ۱۱۶
دهکردی عباس ۱۱۷
دوزدوزانی عباس ۱۱۸
دوستان مجید ۱۱۹
دیده بان محمد اسماعیل ۱۲۰
دیناروند فرزانه ۱۲۱
دیناروند فریبا ۱۲۲
ربیعی رحمان ۱۲۳
رحیمی دربند کامران ۱۲۴
رحیمی زهرا ۱۲۵
رستمی اکبر ۱۲۶
رضا زاده عمار ۱۲۷
رضایی حسین ۱۲۸
رضایی علی رضا ۱۲۹
رضی زاده فرزاد ۱۳۰
رفیعی محمدحسن ۱۳۱
رنجبر حمید ۱۳۲
روستا شهربانو ۱۳۳
رئیسی منیژه ۱۳۴
زمانی اکبر ۱۳۵
زندی مسعود ۱۳۶
زهره وند حسن ۱۳۷
زینال زاده مسعود ۱۳۸
ساعتچی منصور ۱۳۹
سامی محمد علی ۱۴۰
ساوری اکبر ۱۴۱
سبحانی سیدجعفر ۱۴۲
سخایی سعید ۱۴۳
سرمدی دوست فروغ ۱۴۴
سلامتی رضا ۱۴۵
سلطانی حسین ۱۴۶
سلطانی محمدعلی ۱۴۷
سلیمی پروین ۱۴۸
سمیعی زهره ۱۴۹
سمیعی محمود ۱۵۰
سنجری حسن ۱۵۱
سنجری حسین ۱۵۲
سوری علیرضا ۱۵۳
سوری محمد علی ۱۵۴
شاه حسینی محسن ۱۵۵
شاهمرادی رحمت اله ۱۵۶
شایسته موسی ۱۵۷
شرمعظمی محمد ۱۵۸
شفیعی مطهر علیرضا ۱۵۹
شهسواری علی ۱۶۰
شیخ ابومسعودی سید محمد ۱۶۱
شیرگیری سوسن ۱۶۲
شیورانی محمد ۱۶۳
صادقی محمدرضا ۱۶۴
صالح زاده حسن ۱۶۵
صالحی آیت ۱۶۶
صالحی ربابه ۱۶۷
صانعی شهرام ۱۶۸
صباغ زینب ۱۶۹
صدری علیرضا ۱۷۰
صفایی اصغر ۱۷۱
صفائیان کبری ۱۷۲
صفری بهرام ۱۷۳
صفری رضا ۱۷۴
صفوی شهاب ۱۷۵
ضیغمی عباس ۱۷۶
طاهری یوسف ۱۷۷
طباطبایی سید احمد ۱۷۸
ظریف زاده سید رحیم ۱۷۹
ظهیری عباس ۱۸۰
عادلی کیا جمال ۱۸۱
عاشوری ابراهیم ۱۸۲
عبادی رحیم ۱۸۳
عباسی عزت اله ۱۸۴
عباسی وحید ۱۸۵
عبدالحسینی رمضان ۱۸۶
عبدالهی شیرزاد ۱۸۷
عبدی اسماعیل ۱۸۸
عبدی عادل ۱۸۹
عرب مصطفی ۱۹۰
عربی بهناز ۱۹۱
عزیزی باقر ۱۹۲
علایی محمد ۱۹۳
علیجانی ضرغام ۱۹۴
علیخانی محمد ۱۹۵
علیخانی علی محمد ۱۹۶
عموزاده خلیلی علیرضا ۱۹۷
غضنفر پور ۱۹۸
فاضلی لیدا ۱۹۹
فخرقاسمی سکینه ۲۰۰
فدکی سعید ۲۰۱
فرامرزی محمدحسن ۲۰۲
فرج زاده غلامحسین ۲۰۳
فردوسی رمضانعلی ۲۰۴
فرهادخانی حسن ۲۰۵
فرهادی میرزا ۲۰۶
فروزانفر ربابه ۲۰۷
فریدیان محمد امین ۲۰۸
فضلی نژاد مجتبی ۲۰۹
فضلی نژاد مهدی ۲۱۰
فولادوند عبدالرسول ۲۱۱
فولادوند عبدالرضا ۲۱۲
فولادوند محمدولی ۲۱۳
قاسمی ناصر ۲۱۴
قاسمی بهاره ۲۱۵
قاسمی منصور ۲۱۶
قایمی صدیقه ۲۱۷
قربانی مصطفی ۲۱۸
قریشان سید مجتبی ۲۱۹
قضا رضا ۲۲۰
قنبری سهیل ۲۲۱
قنبری علی ۲۲۲
قهرمانی پور محمد ۲۲۳
کاظمی بتول ۲۲۴
کاکازاده رضا ۲۲۵
کاکلی مریم ۲۲۶
کردی نژاد سعیده ۲۲۷
کرمی محمد کاظم ۲۲۸
کمیجانی فرج ۲۲۹
کوچکی مهناز ۲۳۰
کوشکی میرزا کرم ۲۳۱
کیانی تقی ۲۳۲
گلرخ حبیبه ۲۳۳
گنابادی امین ۲۳۴
گیتی آرا سعید ۲۳۵
لطفی نیا هادی ۲۳۶
محبی اصغر ۲۳۷
محبی امیرعلی ۲۳۸
محبی محمد ۲۳۹
محقق مطلق سید حسن ۲۴۰
محمدی رحیم ۲۴۱
محمدی رحیم ۲۴۲
محمدی نیما ۲۴۳
محمدی امرالله ۲۴۴
محمدی داود ۲۴۵
محمدی سید یزدان ۲۴۶
مدنیان سیدرحیم ۲۴۷
مدینان سیدرحیم ۲۴۸
مرادوند اسداله ۲۴۹
مرادی علیرضا ۲۵۰
مرادی علیرضا ۲۵۱
مرادی فاطمه ۲۵۲
مشایخی امان ۲۵۳
مشایخی امان ۲۵۴
مصلحی علی محمد ۲۵۵
مصوری منش اکرم ۲۵۶
مظاهری حسن ۲۵۷
معرفی عیسی ۲۵۸
معصومی رضا ۲۵۹
معظمی زهره ۲۶۰
معمیوند امیر ۲۶۱
مقدسی اکبر ۲۶۲
مقدم حسینعلی ۲۶۳
ملکی محمد ۲۶۴
ملکی نسرین ۲۶۵
ملکی علی ۲۶۶
منتخبی علی اصغر ۲۶۷
مهدی زاده ابوطالب ۲۶۸
مهران جو ۲۶۹
مهربانی مرتضی ۲۷۰
موجودی مریم بانو ۲۷۱
موسوی عبدالجبار ۲۷۲
موسوی سید منصور ۲۷۳
موسوی سیدمحمود ۲۷۴
موسوی مختار ۲۷۵
مؤذنی علی ۲۷۶
مؤمنی مرتضی ۲۷۷
میرزایی محمدعلی ۲۷۸
میرزایی مصطفی ۲۷۹
میرعباسی محمود ۲۸۰
میرغیاثی سید حسین ۲۸۱
مینایی پور فرحناز ۲۸۲
مینوفر مسعود ۲۸۳
نادر زاده نصرالله ۲۸۴
ناظری سیدعلی ۲۸۵
نبوی سیدباقر ۲۸۶
نجفی علی ۲۸۷
نجفی محمدجعفر ۲۸۸
ندری حسن رضا ۲۸۹
نصر علیرضا ۲۹۰
نصر مهدی ۲۹۱
نظری حمید ۲۹۲
نظریان جواد ۲۹۳
نقی ئی طاهره ۲۹۴
نکویی سید حسن ۲۹۵
نگارش ابراهیم ۲۹۶
نمازی علی ۲۹۷
نمازی علیمحمد ۲۹۸
نوربخش سید مهدی ۲۹۹
نوروزی اصغر ۳۰۰
نیازی رحیم ۳۰۱
هادیان محمود ۳۰۲
هاشمی علیرضا ۳۰۳
هاشمی محمد ۳۰۴
هژیری محمد ۳۰۵
وارسته عباس ۳۰۶
واعظی کیومرث ۳۰۷
وحید علی ۳۰۸
ورپریان محمد ۳۰۹
وفابین حمیدرضا ۳۱۰
ولدبیگی رضا ۳۱۱
یزدانپناه اکبر ۳۱۲
یزدانی اسعد ۳۱۳
یوسفی اردشیر ۳۱۴
یوسفی محمدرضا ۳۱۵

 

‌پیش‌بینی وزارت بهداشت از کاهش جمعیت ایران به ۶۲ میلیون

Posted: 25 Apr 2013 03:27 AM PDT

جرس: معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر با روند فعلی کاهش جمعیت و بر اساس سناریوی رشد متوسط جمعیت حرکت کنیم، در سال ۱۴۸۰ جمعیت کشور به ۶۲ میلیون نفر کاهش می یابد.


به گزارش آفتاب، فاطمه رخشانی روز پنجشنبه در دومین روز از گردهمایی معاونین بهداشت سراسر کشور گفت: براساس سرشماری سال ۸۵ میزان باروری کل به حدود ۱,۸ فرزند کاهش یافته و شاخص باروری به پایین ترین حد جانشینی (باروری کل پایین تر از ۱,۲ درصد فرزند)رسیده است.


وی به یکی از بندهای قانون برنامه اول توسعه درباره خطوط کلی سیاست تحدید موالید اشاره کرد و گفت: براساس این قانون قرار بود رشد طبیعی جمعیت از ۳,۲ به ۲,۳ درصد کاهش یابد ولی اکنون این رقم به ۲,۱ درصد رسیده است.


معاون وزیر بهداشت با اشاره به افزایش جمعیت سالمندی در کشور، گفت: طی ده سال آینده به ازای هر ده خانوار هفت سالمند بالای شصت سال در کشور خواهیم داشت.


رخشانی با تشریح چالش های جمعیتی پیش رو در کشور در نتیجه کاهش رشد جمعیت، گفت: تداوم این بحران ها سبب خواهد شد تا در آینده با سالمندی جمعیت، افت میزان باروری و تجدید نسل و بحران ساختار خانواده و شکاف نسل ها روبرو شویم.


وی در ادامه از معاونین بهداشتی سراسر کشور خواست سیاست های افزایش جمعیت را در برنامه های اصلی خود قرار دهند.
 

از مملکت، چمن آزادی سالم مانده بود که آن را هم خراب کردند

Posted: 25 Apr 2013 03:06 AM PDT

انتقاد شدید امیر قلعه نوعی از میتینگ باند احمدی نژاد:
جرس: وارد آمدن آسیب های جدی به چمن ورزشگاه آزادی در مراسم باند دولتی ها، با انتقاد شدید سر مربی و بازیکنان تیم فوتبال استقلال تهران مواجه شده است.


به گزارش بازتاب، علاوه بر فرورفتگی های متعدد در زمین چمن، گذاشتن پروژکتور روی چمن باعث سوختن قسمتی از زمین شده است.


بر اساس گزراش ها، آسیب های وارد شده به زمین چمن ورزشگاه آزادی به سختی قابل ترمیم است. تردد ماشین آلات بر روی چمن هم به کیفیت زمین لطمه زده است.


پنجشنبه ۲۹ فروردین مراسمی با عنوان تجلیل از دست اندرکاران سفرهای نوروزی در ورزشگاه آزادی برگزار شد و با سخنرانی محمود احمدی نژاد پایان یافت. چون بخشی از این مراسم روی چمن برگزار می شد، دکورها و سکوهای موقت روی زمین چمن نصب شده بود.


پیش از برگزاری مراسم، برخی رسانه های ورزشی با درج تصاویری از تدارکات مراسم دولتی بر روی چمن ورزشگاه، نسبت به تخریب زمین هشدار داده بودند.


ورزشگاه آزادی طی چهار دهه اخیر بهترین ورزشگاه ایران بوده و تمام بازی های رسمی ملی نیز در آن برگزار می شود. حدود شش هفته دیگر تیم ملی ایران در مسابقات حساس مقدماتی جام جهانی میزبان لبنان خواهد بود.


امیر قلعه نویی، سر مربی تیم فوتبال استقلال، قبل از بازی با الریان قطر، از دولت در برگزاری همایش در ورزشگاه آزادی انتقاد کرد و به خبرنگاران گفت: «نقاط مختلف زمین خراب شده . با دیدن چمن جگرم سوخت. چرا باید چنین مراسمی در تنها ورزشگاه ملی ما انجام شود. مگر ما چند تا ورزشگاه مثل آزادی داریم که بتوانیم بازی های بین المللی در آن برگزار کنیم؟»


سرمربی استقلال گفت: «دولت می توانست این مراسم را در مکان دیگری برگزار کند تا به ورزشگاه ملی آسیب نرساند. کجای دنیا مراسم این چنینی را در ورزشگاه و روی چمن برگزار می کنند؟»


قلعه نویی پس از بازی با الریان و برد قاطع این تیم عربی نیز به انتقاد از دولت پرداخت و با ذکر خاطره ای از بازی تیم استقلال در اصفهان در دوران سرمربیگری یوگنی سوکوموروخوف گفت: «همه بد بازی کردند جز یک نفر، اما همان یکی که خوب بود را تعویض کرد. پرسیدیم آقای مربی چرا؟ گفت بازیکن خوب را عوض کردم که همه یکدست بشوند! حالا آقایان زمین ورزشگاه آزادی را خراب کردند تا کل ایران را یکدست کنند. می خواهیم همه چیز را یکدست از بین ببریم.»


جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و از بازیکنان کلیدی استقلال نیز به خبرنگاران گفت: «این وضعیت غیرقابل تحمل است. تنها استادیوم بین المللی ما به چنین روزی افتاده. این مسائل باعث شده شخصیت ملی فوتبال ما کم شود.»


حتی مزدک میرزایی گزارشگر این مسابقه در تلویزیون ایران هم در جریان بازی با اشاره به قطع شدن اینترنت در ورزشگاه گفت: «اینترنت ورزشگاه آزادی مثل چمن خراب است.»


حنیف عمران زاده مدافع استقلال هم یکی دیگر از منتقدان کیفیت زمین ورزشگاه آزادی است. او می گوید: «زمین اصلاً وضعیت خوبی ندارد. چمن سفت شده و انگار به چند قسمت آن بخیه زده اند. این زمین تنها آبروی ایران است و امیدوارم به شرایط گذشته برگردد.»