جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


60 درصد ایرانی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند

Posted: 20 Apr 2013 07:59 AM PDT

جرس: آخرین آمارها از تعداد کاربران اینترنت در ایران نشان می دهد که 60 درصد مردم از اینترنت استفاده می‌کنند؛ 40 درصد کاربران اینترنت در گروه سنی 20 تا 29 سال قرار دارند و اینترنت موبایل بیشترین پارامتر اتصال به اینترنت در ایران است.  

 

به گزارش مهر، مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت در آخرین گزارش خود، شمار کاربران اینترنت در ایران را تا پایان 6 ماهه نخست سال 91 بالغ بر 45 میلیون و 5 هزار و 644 نفر اعلام کرده است که به وسیله پارامترهایی چون اینترنت دایل آپ، اینترنت ADSL ، اینترنت موبایل GPRS ، وایمکس و فیبر به شبکه متصل می شوند.

براساس این آمار ضریب نفوذ اینترنت در کشور 59.5 درصد است که 36.46 درصد آن را کاربران اینترنت موبایل GPRS تشکیل می دهند؛ به این ترتیب حدود 27 میلیون و 581 هزار و 799 کاربر با موبایل به اینترنت متصل می شوند.

در همین حال کاربران اینترنت دایل آپ با 6 میلیون و 934 هزار و 760 کاربر حدود 9.17 درصد از کل اتصالات اینترنت را به خود اختصاص داده و شمار مشترکان اینترنت ADSL نیز برمبنای این آمار، 3 میلیون و 515 هزار و 980 با ضریب نفوذ 4.65 درصد است.

در این رده بندی، سهم اینترنت وایمکس از مجموع اتصالات به اینترنت در ایران 1.15 درصد با 867 هزار و 105 نفر و سهم اتصال از طریق فیبرنوری به اینترنت 8.07 درصد با 6 میلیون و 106 هزار نفر کاربر اعلام شده است.


شرح پارامترها تعداد کاربران درصد از کل
 اتصال دایل آپ  6 میلیون و 934 هزار و 760  9.17 درصد
 اتصال ADSL  3 میلیون و 515 هزار و 980  4.65 درصد
 اتصال GPRS  27 میلیون و 581 هزار و 799  36.46 درصد
 اتصال WIMAX  867 هزار و 105  1.15 درصد
 اتصال فیبر  6 میلیون و 106 هزار  8.07 درصد
 جمع کل  45 میلیون و 5 هزار و 644  
 ضریب نفوذ کل    59.5 درصد


همچنین براساس آخرین آمار به دست آمده در مرکز متما، 5 استان تهران، اصفهان، تبریز، یزد و شیراز از حیث ضریب نفوذ اینترنت بیشترین کاربر را به خود اختصاص داده اند و 40 درصد کاربران اینترنت در ایران را نیز گروه سنی 20 تا 29 سال، 30 درصد را گروه سنی 30 تا 44 سال، 15 درصد کاربران را گروه سنی 45 تا 59 سال، 10 درصد کاربران را گروه سنی 10 تا 19 سال ، 3 درصد را گروه سنی 1 تا 10 سال و 2 درصد را گروه سنی بالای 60 درصد تشکیل می دهند.

 گروه سنی  درصد از کل
  0 - 10 سال  3 درصد
  10 - 19  سال  10 درصد
  20 - 29 سال  40 درصد
 30 - 44 سال  30 درصد
 45 - 59  سال  15 درصد
 بالای 60  سال  2 درصد


به گزارش مهر، براساس آمارهایی که پیش از این برای سال 90 اعلام شده بود تا پایان سال 90 شمار کاربران اینترنت 32 میلیون و 696 هزار نفر و ضریب نفوذ اینترنت در ایران 43.23 درصد بود که 18.8 درصد از کاربران با تعداد 14 میلیون و 259 هزار نفر را کاربران GPRS به عنوان بیشترین کاربران اینترنت در ایران تشکیل داده بودند.
 

محمدحسین نعیمی‌پور با تمدید نشدن مرخصی به زندان اوین بازگشت

Posted: 20 Apr 2013 07:59 AM PDT

جرس: محمدحسین نعیمی پور با تمدید نشدن مرخصی نوروزی به بند ۳۵۰ زندان اوین بازگشت.  

 

به گزارش کلمه، محمدحسین نعیمی پور زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که ۲۳ اسفند به مرخصی نوروز آمده بود با تمدید نشدن مرخصی نوروزی به زندان اوین بازگشت.

محمدحسین نعیمی پور از جوانان فعال عضو حزب مشارکت و فرزند محمد نعیمی پور، نماینده مجلس ششم شورای اسلامی است که در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد.

این عضو خانواده شهدا و فعال “پویش موج سوم” در دوران بازداشت و انفرادی تحت فشار شدید قرار داشت تا در مصاحبه ای تلویزیونی از جنبش سبز و رهبران آن اعلام برائت کند.

پیش از این نیز پیش از پایان تعطیلات عماد بهاور، نسرین ستوده، مصطفی بادکوبه ای، حسن اسدی زیدآبادی، کامیار پارسا، سامان حمیدی، سیدشهاب الدین رضوی، مجید صداقت، محمد رضایی، محمود باقری، بهزاد هوشمند، علی اکبر محمد زاده، محمدعلی ولایتی، محسن محققی و شیوا نظرآهاری با عدم تمدید مرخصی نوروزیشان به زندان اوین بازگشته بودند.

براساس قوانین، مرخصی از حقوق اولیه زندانیان محسوب می شود اما مسوولان قوه قضاییه و امنیتی از آن به مثابه اهرم فشار بر زندانیان و خانواده هایشان نگاه می کنند و طی چهار سال گذشته زندانیان سبز بیشترین فشار و آزار را متحمل شدند.

برای دادن مرخصی به یک زندانی سیاسی نهادهای مختلف تصمیم گیرنده هستند نهادهایی مثل وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و قوه قضاییه. گاهی برای اینکه یک زندانی چند روزی را نزد خانواده اش بگذراند باید موافقت همه این نهادها جلب شود. کینه ورزی های شخصی و موافقت بازجوهایی که فراتر از قانون قدرت تصمیم گیری دارند، نیز از مراحلی است که یک زندانی را مستحق مرخصی و دیگری را فاقد آن تشخیص می دهد. در نهایت وقتی تمام این مراحل طی می شود، زندانی سیاسی قادر است چند روزی و فقط چند روزی را نزد خانواده اش بگذراند.

این در حالی است که طبق قوانین تمام زندانیان بجز تعداد اندکی حق استفاده از مرخصی نوروزی را دارند. قاچاق مسلحانه و یا عمده مواد مخدر و روانگردان‌ها و سایر محکومینی که اخلاق و رفتار آنها در زندان به گونه‌ای بوده که بنا به نظر دادستان یا قاضی ناظر زندان یا رئیس زندان یا شورای طبقه بندی شایستگی برخورداری از مرخصی را ندارند. 

وزیر نفت از توافق با اروپا برای تسویه بدهی شل به ایران خبر اد

Posted: 20 Apr 2013 07:20 AM PDT

جرس: وزیر نفت با تشریح توافق جدید ایران با شرکت انگلیسی شل برای وصول مطالبات معوق نفتی از این شرکت اروپایی، اعلام کرد: با مجوز جدید اتحادیه اروپا و سازمان ملل به زودی بدهی چند میلیارد دلاری ایران از این شرکت انگلیسی اخذ می شود.  

به گزارش مهر، رستم قاسمی درباره افزایش بدهی های معوق شرکت انگلیسی شل به بیش از دو میلیارد دلار گفت: پس از تحریم نفت ایران توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا، وزارت نفت هم شرکت شل را تحریم نفتی کرده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ گونه نفتی به شرکت انگلیسی شل فروخته نمی شود، تصریح کرد: بدهی های معوق نفتی این شرکت اروپایی هم افزایش نیافته است.

این عضو کابینه دولت دهم در پاسخ به این سئوال مهر که آیا فروش نفت به شرکت شل انگلیس از طریق واسطه ها انجام می شود؟ اظهار داشت: در حال حاضر هیچگونه نفتی به صورت واسطه ای به این شرکت نفتی اروپایی فروخته نمی شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر چگونگی وصول مطالبات نفتی از شرکت شل توضیح داد: پس از تحریم اتحادیه اروپا کلیه منابع مالی حاصل از فر وش نفت ایران به شرکت شل بلوکه شد.

وزیر نفت با بیان اینکه اخیراً که توافق بین ایران و شرکت انگلیسی شل برای وصول مطالبات نفتی معوق انجام گرفته است، بیان کرد: بر این اساس، مجوزهای لازم از اتحادیه اروپا و سازمان برای وصول این مطالبات اخذ شده است.

قاسمی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود به زودی بدهی های معوق شرکت شل به وزارت نفت ایران پرداخت شود. 

شکوری‌راد: خاتمی بیاید، در صدر قرار می‌گیرد/به آمدن ایشان امیدوارتر شده ایم

Posted: 20 Apr 2013 06:03 AM PDT

 جرس: علی شکوری‌راد، از فعالان و چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب، با تحلیل شرایط پیش پای این جناح سیاسی در آستانه انتخابات، سیدمحمد خاتمی را گزینه اصلی اصلاح‌طلبان برای این انتخابات ریاست جمهوری می‌داند و معتقد است که هاشمی رفسنجانی نیز می‌تواند گزینه‌ای با احتمال کمتر برای این طیف سیاسی باشد و " اگر آقای هاشمی هم نشود ما هیچ گزینه دیگری نداریم."  

جرس: علی شکوری‌راد، از فعالان و چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب، با تحلیل شرایط پیش پای این جناح سیاسی در آستانه انتخابات، سیدمحمد خاتمی را گزینه اصلی اصلاح‌طلبان برای این انتخابات ریاست جمهوری می‌داند و معتقد است که هاشمی رفسنجانی نیز می‌تواند گزینه‌ای با احتمال کمتر برای این طیف سیاسی باشد و " اگر آقای هاشمی هم نشود ما هیچ گزینه دیگری نداریم."

این عضو جبهه مشارکت در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با تاکید بر این که نسبت به آینده و تفکر اصلاح‌طلبی هنوز امیدوار است و اصلاحات را تنها راه می‌داند و می‌شناسد. هم با رادیکالیسم و هم با سکوت و واگذاردن مخالف است و معتقد است جایگزینی برای اصلاحات نیست چون یا باید آنها را مأیوس می‌کرد یا به سمت رادیکالیسم و انقلاب سوق می‌داد که البته وی هیچکدام را مطلوب نمی‌داند.

شکوری‌راد با بیان این مطلب که "برخی مشکلات 88 همچنان وجود دارد "به عنوان شاهد از گفته های یک عضو شورای نگهبان یاد می‌کند که گفته است «بوی انحراف بشنویم، رد صلاحیت می‌کنیم». از نظر شکوری‌راد این "غیرقانونی‌ترین اظهار نظر یک عضو شورا است" زیرا "حتی اگر ما دولت را منحرف بدانیم، انحراف جرم نیست."

وی همچنین با دفاع از تفکر اصلاح‌طلبی تاکید می‌کند که "اصلاح‌طلبی برای ما تنها گزینه است، هرچند شرایط بسیار دشوار است و بسیاری از نیروهای اصلاح‌طلب به سمت ناامیدی سوق یافته‌اند اما به عنوان کنشگران سیاسی که عهده‌دار بخشی از کار هستیم، می‌گوییم هنوز امید هست و ما به دنبال کورسویی امیدبخش هستیم".

شکوری‌راد درباره شرایط کنونی جریان اصلاحات ابراز عقیده کرد: فشارهای زیادی به اصلاح‌طلبان وارد شده است که یا باید آنها را سرخورده و مأیوس می‌کرد یا به سمت رادیکالیسم و انقلاب سوق می‌داد اما اتفاقا بزرگترین دستاورد ما این است که گفتمان اصلاح‌طلبی را هنوز حفظ کرده‌ایم و نگذاشتیم چه به سود سرخوردگی و چه به نفع رادیکالیسم از دست برود.

وی با بیان اینکه "جریان اصلاحات از دو سو تحت فشار قرار دارد"، افزود: این فشار از طرف مجموعه‌هایی در حاکمیت است که نمی‌خواهند اصلاحات را قبول کنند و فشارها و برخوردهای سال‌های اخیر از همین جهت است. فشار دیگر از سوی کسانی است که می‌گویند تلاش اصلاح‌طلبان نتیجه‌ای نخواهد داشت و به همین علت ما از دو طرف متهم می‌شویم؛ یکی از طرف رادیکالها و دیگری از طرف برخی طرفداران حاکمیت. البته منظر این دو با یکدیگر متفاوت است.

شکوری‌راد ادامه داد: امروز برخی از واژه "فتنه" علیه اصلاح‌طلبان استفاده می‌کنند در حالی که فتنه، تعریف حقوقی روشنی ندارد و در قوانین جزایی ما چیزی درباره این واژه نیست. چیزی را نسبت می‌دهند که درباره آن تعریفی در قوانین وجود ندارد.

نمی‌دانیم متهم به چه چیزی هستیم

وی با طرح این پرسش که "اصلاح‌طلبان چه کرده‌اند که اشتباه بوده است؟"، گفت: تنها خواسته‌های ما اجرای قانون، رعایت حقوق شهروندی، تنش‌زدایی در سطح بین‌الملل و پرهیز از تصمیمات خلق‌الساعه است. ما خواسته‌هایی داریم که نمی‌توانیم از آنها تبری بجوییم چون خواسته‌های به‌حقی است. اگر اصلاح‌طلبان جرمی مرتکب شده‌اند، باید عنوان حقوقی آن را مطرح کنند حقوقی ندارند مطرح می‌کنند و به همین علت ما هم اساسا نمی‌دانیم متهم به چه چیزی هستیم.

برخورد با اصلاح‌طلبان موجب رادیکالیزه شدن فضا می‌شود

شکوری‌راد در پاسخ به اینکه "چرا اصلاح‌طلبان به خواسته‌های خود دست نیافته‌اند؟" اظهار کرد: مخاطب اصلاحات چه کسی است؟ منظور از اصلاحات این است که روندهای اعمال حاکمیت اصلاح شود. وقتی دم از اصلاحات می‌زنیم، اینطور نیست که یقه یک نفر را بگیریم و بگوییم چه کار کند و چه نکند بلکه منظور، اصلاح روندهاست و مهم‌ترین آن، اجرای قانون است. اگر به خواسته‌هایمان نرسیدیم به خاطر این است که برخی در حاکمیت نمی‌خواهند به اصلاحات تن دهند و به همین دلیل به برخورد با اصلاح‌طلبان روی می‌آورند و این برخورد موجب رادیکالیزه شدن فضا می‌شود.

در مجلس ششم کاری خلاف قانون انجام ندادیم

وی ادامه داد: ما در مجلس ششم کاری خلاف قانون انجام ندادیم اما رد صلاحیت شدیم و این رد صلاحیت‌ها فضا را رادیکال کرد و طبیعی است این فضا مورد بهره‌برداری کسانی قرار بگیرد که با اصل نظام مشکل دارند، اما این مساله ما نیست بلکه مساله کسانی است که این فضا را بوجود آوردند. فعالیت سیاسی، پاسخ قضایی یا پاسخ شورای نگهبان را نمی‌طلبد.

خاتمی نمی‌خواست سال 80 کاندیدا شود

شکوری‌راد همچنین اظهار کرد: آقای خاتمی نمی‌خواست دور دوم (انتخابات سال 80) کاندیدا شود چون می‌گفت موانعی پیش پای من می‌گذارند که نمی‌توانم از راه بردارم.

وی با بیان اینکه "ما همچنان به اصلاحات امیدواریم، چراکه هیچ جایگزینی برای اصلاحات نداریم"، افزود: یا باید سرخورده شویم و بگوییم کاری نمی‌شود کرد که این با منطق مسلمانی و تعهد به منافع ملی سازگاری ندارد یا اینکه به سمت براندازی و رادیکالیسم برویم که این به هیچ‌وجه گزینه ما نیست. اصلاح‌طلبی برای ما تنها گزینه است، هرچند شرایط بسیار دشوار است و بسیاری از نیروهای اصلاح‌طلب به سمت ناامیدی سوق یافته‌اند اما به عنوان کنشگران سیاسی که عهده‌دار بخشی از کار هستیم، می‌گوییم هنوز امید هست اگرچه شرایط بسیار تاریک و مبهم باشد، اما ما به دنبال کورسویی امیدبخش هستیم.

جبهه مشارکت اشتباه داشته ولی نه در حدی که منجر به انحلال شود

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، در برابر این پرسش که "آیا شما معتقدید که اصلاح‌طلبان در مسیر خود دچار اشتباه نشده‌اند؟"، پاسخ داد: هیچ فعالیت سیاسی بدون اشتباه نیست. جبهه مشارکت در طول 15 سال تاکنون قطعا اشتباهات سیاسی داشته است ولی به عقیده ما اشتباهاتی نبوده که منجر به انحلال شود.

شکوری‌راد ادامه داد: من قبول می‌کنم هم خودم و هم مشارکت در فعالیت‌ها اشتباه سیاسی داشته‌ایم اما اینها اشتباه بوده، نه جرم و از قضا اشتباهات ما هم از نوعی نبوده که جریان حاکم امروز بخواهد مدعی آن باشد. ما اگر هم خطایی کردیم باید به هوادارانمان پاسخگو باشیم. نهایت اشتباه ما در برابر حاکمیت اشتباه محاسباتی ما بوده و این بوده که سرعت حرکت خود را متناسب با ظرفیت حاکمیت تنظیم نکردیم و اشتباه ما این بوده که به سختی موانعی که پیش رویمان بود توجه کافی نداشتیم و مطالباتمان به دیوار سخت برخورد کرد اما با همه اینها ما چیزی جز قانون نخواسته‌ایم و تعامل ما با حاکمیت چیزی جز احترام نبوده است.

وی ادامه داد: ممکن است بخش‌هایی از حاکمیت احترامی بیش از آن چه ما نسبت به آنان داشته‌ایم انتظار داشته است، که خوب این را شاید با سماحت بتوان پذیرفت، مثلا برخی مطالبات را به تعویق می‌انداختیم و اصلاح‌طلبان را بهتر از آنچه کنترل کردیم، کنترل می‌کردیم. این‌ها را می‌شود پذیرفت و اشتباهات ما شاید در همین زمینه‌ها بوده باشد ولی اشتباه به معنای اینکه ما خطایی مرتکب شده‌ایم که مستلزم چنین برخوردی باشد، به هیچ‌وجه چنین خطایی را مرتکب نشده‌ایم.

راه اصلاحات از گفت‌وگو می‌گذرد

این فعال سیاسی با بیان اینکه "موضع من همواره این بوده است که باید با طرف مقابل تعامل و گفت‌وگو کنیم"، گفت: هرچند این گفت‌وگو حتی در دوران اصلاحات و چه پس از آن خوب پیش نرفت، اما من به سهم خود بسیار تلاش کرده‌ام و با بخش‌های مختلف خیلی تعامل داشته‌ام اما متاسفانه باید بگویم اگر از طرف ما کوتاهی و سردی وجود داشته، این سردی و کوتاهی از طرف مقابل بیشتر بوده است. با همه اینها معتقدم راه اصلاحات از گفت‌وگو می‌گذرد. اصلاحات پیش نمی‌رود بدون اینکه گفت‌وگویی با حاکمیت و طرف مقابل انجام دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت برقراری گفت‌وگو در جامعه اظهار کرد: متاسفانه گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان و حاکمیت محدود شده است و معمولا هیچ گفت‌وگوی سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده‌ای وجود ندارد. مشکل اصلی ما فقدان گفت‌وگو است و همین موجب افزایش سوءتفاهم‌ها می‌شود.

آنچه خاتمی مطرح کرد، شرط نبود، حداقل‌های یک انتخابات بود

شکوری‌راد در پاسخ به این مطلب که سیدمحمد خاتمی شروطی برای شرکت در انتخابات مجلس نهم مطرح کرده بود اما امروز بدون اینکه این شروط تحقق یافته باشد شما در انتخابات شرکت کنید، گفت: آنچه آقای خاتمی مطرح کرده بود، شرط نبود بلکه حداقل‌های یک انتخابات بود، اما به نظر ما تحقق پیدا نکرد. خود آقای خاتمی هم گفتند که اینها شرط نیست ولی قبول دارم که در جامعه به عنوان شرط مطرح شد.

وی تصریح کرد: آقای خاتمی گفتند اگر این حداقل‌ها تحقق پیدا کند، ما نیز در انتخابات شرکت می‌کنیم اما نشد و ما هم شرکت نکردیم. امروز ناگزیریم بگوییم که به صحنه می‌آییم؛ آن هم برای تحقق این مطالبات. اگر آن زمان بیان شد، به این علت بود که فکر می‌کردیم در تعامل با حاکمیت بتوانیم به تفاهم برسیم و آنها پیش از انتخابات این شرایط را فراهم کنند اما متوجه شدیم آنها نمی‌خواهند این شرایط را مهیا کنند؛ بنابراین امروز اینها تبدیل به مطالبات ما شده است.

نجیبانه است که ما می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنیم

این فعال سیاسی، نبود تحزب را به عنوان یکی از مشکلات ساختاری کشور عنوان کرد و افزود: در قانون اساسی تحزب به رسمیت شناخته شده ولی در عمل تحزب پذیرفته نشده است. به نظر ما امروز نیز عرصه رقابت چندان عادلانه نیست و با این حال نجیبانه است که ما می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنیم. در فاصله زمانی 88 تا امروز گفت‌وگوهایی شکل گرفت و این نکته که مهمترین گذرگاه اصلاحات، انتخابات است، ما را متقاعد کرد که اگر حداقل‌هایی فراهم شود باز بهترین گزینه، شرکت در انتخابات است. امروز هم استراتژی‌ ما شرکت در انتخابات است مگر اینکه به دلایلی، به نتیجه دیگری برسیم.

خاتمی بیاید، در صدر قرار می‌گیرد

شکوری‌راد تصریح کرد: ما ظرفیت بالایی در خود می‌بینیم که حس می‌کنیم در این شرایط هم شانس پیروزی داریم. حتی اگر از برخی ابزارها در حاکمیت برای تاثیرگذاری بر رقابت استفاده شود، با وجود این شرایط، باز با آمدن آقای خاتمی می‌توانیم برنده باشیم. باور ما این است که اگر خاتمی وارد عرصه شود، بر اساس برآوردهای میدانی و نظرسنجی‌های کمی و کیفی و حتی نظرسنجی‌های نهادهای حاکمیتی با اختلاف زیاد نسبت به بقیه در صدر است و به همین دلیل مجاب شده‌ایم با وجود ناعادلانه بودن عرصه انتخابات وارد شویم. البته آقای خاتمی هنوز چیزی نگفته‌اند ولی امیدوار هستیم و در روزهای اخیر نسبت به روزهای گذشته به آمدن ایشان امیدوارتر شده‌ایم.

افراد زیادی در حد ریاست جمهوری داریم ولی فرصت معرفی آنها را نداریم

وی در پاسخ به اینکه "اگر محمد خاتمی به هر دلیلی کاندیدا نشود وضعیت اصلاح‌طلبان چه خواهد شد؟" گفت: ما در شرایط فعلی گزینه‌ای داریم که می‌تواند شرایط را به نفع ما رقم بزند و این گزینه، آقای خاتمی است. بنابراین نگاه ما به انتخابات و شرکت ما بسته به حضور آقای خاتمی است.

شکوری‌راد ادامه داد: اگر به هر دلیلی آقای خاتمی نیاید، نمی‌توانیم سراغ کاندیداهایی برویم که برای معرفی آنها از نظر زمانی و مادی به امکانات بسیاری نیاز است در حالی که حتی اجازه برگزاری کنگره هم به ما داده نمی‌شود. خاتمی نیاز به معرفی ندارد و اگر اعلام حضور کند، ظرف سه روز ستادهای خودجوش در سراسر کشور فعال می‌شود و نیاز به منابع مالی هم ندارد و بنابراین از آقای خاتمی چیزی جز اعلام حضور نمی‌خواهیم. به همین دلیل می‌گوییم ما با خاتمی می‌آییم چون می‌تواند از موانع و دیوارهایی که در مقابل ما هست عبور کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "افراد بسیاری در حد ریاست جمهوری داریم ولی فرصت معرفی آنها را نداریم"، خاطرنشان کرد: اگر شرایط متفاوت بود، اصراری به نامزدی آقای خاتمی نداشتیم، اما شرایط نرمال نیست و آقای خاتمی می‌تواند فقدان امکانات مادی و اجرایی ما را پوشش دهد.

بدون خاتمی گزینه ما عدم شرکت در انتخابات است، مگر اینکه هاشمی بیاید

وی تصریح کرد: عدم حضور خاتمی برای ما گزینه عدم شرکت در انتخابات را پیش رو می‌گذارد و تنها یک استثنا وجود دارد و آن آقای هاشمی است. هرچند احتمال حضور ایشان بسیار کم است ولی اگر آقای هاشمی بیاید، با وجود اینکه به اندازه آقای خاتمی رای ندارد اما چون فرد شناخته شده‌ای است و نیاز به معرفی به مردم ندارد و پایه رای ده میلیونی در سال 84 دارد، فکر می‌کنیم با چهره‌ای که در چند سال اخیر از خود نشان داده، آرای منفی را کم کرده است و همین برای آقای هاشمی یک فرصت رقابت ایجاد می‌کند. اگر آقای هاشمی هم نشود ما هیچ گزینه دیگری نداریم.

وی در ادامه درباره بدنه اجتماعی جریان اصلاحات گفت: ما قدرت حاکمیتی نداریم ولی قدرت اجتماعی‌مان به هیچ وجه کمتر از گذشته نیست و فکر می‌کنم امروز اصلاح‌طلبان قویترین بخش از جامعه‌اند. در انتخابات مجلس نهم انسجام خوبی داشتیم و اگر این انسجام واجماع را حفظ کنیم سرمایه خوبی است. لزومی ندارد که حتما در حاکمیت باشیم که دارای قدرت شویم. ما دارای قدرت اجتماعی هستیم و کسی نمی‌تواند ما را نادیده بگیرد؛ کما اینکه همین الان هم همه‌چیز متوقف به تصمیم اصلاح‌طلبان است.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره مشخص نشدن کاندیدای قطعی جریانات سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری افزود: کمتر از 60 روز تا انتخابات مانده و کاندیدای اصولگرایان و جناح دولت هنوز مشخص نشده است، یعنی همه منتظر اعلام نظر آقای خاتمی هستند. همه متوقفند تا ببیند کاندیدای اصلاح‌طلبان چه کسی می‌شود و آنگاه تصمیم بگیرند.

وی در ادامه ابراز عقیده کرد: تلاش شد اصلا‌ح‌طلبان فراموش شوند اما نه تنها فراموش نشدند بلکه مطرح‌ترین نیروهای سیاسی در جامعه‌اند. متاسفانه برخی اصولگرایان سنتی هم به محاق رفته‌اند و عده دیگری جایگزین شده‌اند. آنطور که از سخنان آقای مصباح برمی‌آید، آنها به تصمیم اصلاح‌طلبان متوقف شده‌اند که در این صورت ناگزیر خواهند بود با بقیه اصولگرایان ائتلاف کنند و اگر اصلاح‌طلبان با کاندیدای اصلی نیایند، آنها کاندیدای خود را مطرح می‌کنند و این نشان می‌دهد یک پای انتخابات، اصلاح‌طلبان هستند.

شکوری‌راد درباره اینکه "آیا ممکن است اصلاح‌طلبان دوباره همچون سال 88 از حمایت خاتمی به حمایت از شخص دیگری متمایل شوند؟" گفت: در شرایطی چنین اتفاقی می‌افتد که جایگزین آقای خاتمی را داشته باشیم. ما چنین فردی داریم ولی امکانات به ما اجازه نمی‌دهد. گزینه‌های ما منحصر هست در آقای خاتمی و با احتمال کم آقای هاشمی.

هم ما تغییر کرده‌ایم، هم هاشمی

وی در برابر این پرسش که "در گذشته برخی اصلاح‌طلبان هجمه‌های تندی علیه هاشمی رفسنجانی انجام دادند؛ چرا امروز از او حمایت می‌کنید؟ آیا هاشمی تغییر کرده است یا این دسته از اصلاح‌طلبان؟" گفت: هجمه نبوده، انتقاد بوده است. هر دو تغییر کرده‌اند. اگر اینطور فکر کنیم که بین آقای هاشمی و مشارکتی‌ها در گذشته فاصله بوده است، این فاصله از طرف هر دو کاهش پیدا کرده است. ما به سختی موانع که برخورد کردیم احساس کردیم هاشمی می‌تواند مددکار ما باشد و آقای هاشمی هم وقتی با موانعی در درون حاکمیت مواجه شد، متوجه شد که مشارکت می‌تواند برای او یک متحد باشد. ما در برابر سختی طرف مقابل، به همدیگر رسیدیم و در عین حال تغییرات نرم‌افزاری هم صورت گرفته است.

"انحراف" بار حقوقی ندارد

وی در ادامه با انتقاد از شورای نگهبان گفت: وقتی یک عضو شورای نگهبان می‌گوید «بوی انحراف بشنویم، رد صلاحیت می‌کنیم»، این غیرقانونی‌ترین اظهار نظر یک عضو شورا است و یعنی برخی مشکلات 88 همچنان وجود دارد. حتی اگر ما دولت را منحرف بدانیم، انحراف جرم نیست. با وجود اینکه من خود به دولت انتقادات بسیار جدی‌تری دارم، اما با دولت نمی‌توان به ادعای انحراف برخورد قانونی یا قضایی کرد بلکه باید جرمی ثابت شود. انحراف بار حقوقی ندارد و اگر بنده به کسی بگویم منحرف، از نظر حقوقی جرمی مرتکب نشده‌ام زمانی جرم مرتکب شده‌ام که جرمی را بدون سند به کسی نسبت دهم و چون انحراف تعریف حقوقی ندارد و جرم نیست، به دولت این اتهام را می زنند و خودشان هم از تعقیب قضایی مبرا هستند. در مورد فتنه هم این گونه بود و این بازی کردن در فضای غبارآلود است.

شکوری راد با بیان اینکه "دولت یک موقعیت دوگانه دارد"، ابراز عقیده کرد: نگاه دولت به اصلاح‌طلبان این است که اگر آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان به صحنه بیایند شانس تایید صلاحیت کاندیدای آنها افزایش پیدا می کند چون اصولگرایان سنتی توان رقابت با اصلاح طلبان را ندارند و ناگزیر خواهند شد به سمت وحدت بروند و در این صورت دولت تقریبا دست بالا را دارد. اگر اصول‌گرایان با کاندیدای واحد بخواهند بیایند کاندیدای آنها کسی نزدیک به دولت خواهد بود. اما گزینه ما چون آقای خاتمی است دغدغه‌ای از اینکه چه کسی مقابلش قرار می‌گیرد نداریم.

وی با بیان اینکه "خاتمی دلش می‌خواهد کشور را از این وضعیت نجات دهد و من هم فکر می‌کنم کسی که می‌تواند این کار انجام دهد، اوست"، اظهار کرد: برداشت من این است که آقای خاتمی تمایل دارد کاندیدا شود اما اینکه تردید دارند، به این خاطر است که ایشان علاوه بر این که قانونمدار هستند نجابت خاصی هم دارند که در دوران ریاست جمهوریشان به نمایش گذاشتند. آقای خاتمی بیش از حد قانون ملتزم به نظرات رهبری بود و همیشه احترام ایشان را نگاه می داشت. ایشان هرگز به سمت چالش با رهبری پیش نرفت و نمی‌خواهد در چنین موقعیتی قرار بگیرد. بدیهی است با اختیاراتی که رهبری در ساختار حکومت دارند اصلاحات اساسی بدون همراهی ایشان به سرانجام نمی‌رسد.

خاتمی به دنبال تغییر رویکردهاست

این فعال سیاسی با بیان اینکه "خاتمی به دنبال تغییر رویکردهاست"، افزود: اختلاف نظر ما با آقای خاتمی این است که می‌گوییم شما بیایید و اگر آمدید و رد صلاحیت نشدید و با رای مردم رییس‌جمهور شدید، رویکردها تغییر خواهد کرد. اما به هر حال ما نمی‌توانیم این احساس را به ایشان تحمیل کنیم و به همین خاطر هنوز تردید دارند و شاید تا آخرین فرصت ممکن به انتظار بنشینند. خاتمی نه اعلام و نه تضمین نمی‌خواهد بلکه تنها می‌خواهد به این تحلیل برسد که تغییر رویکردها ممکن است.

وی درباره اینکه آیا تاکنون خاتمی دیداری با مقام معظم رهبری داشته است یا خیر، گفت: نه، هنوز این کار صورت نگرفته است. شاید مقدمه این کار همان باشد که گفتم.

شکوری‌راد در پایان اظهار کرد: من در روزهای اخیر امیدوارتر شده‌ام و احتمال آمدن آقای خاتمی افزایش پیدا کرده است و فکر می‌کنیم با آمدن ایشان تغییرها آغاز خواهد شد. امید ما به آینده زیاد است.

 

اخضر الابراهیمی: استعفا نمی دهم/بشار اسد آماده مذاکره با مخالفان نیست

Posted: 20 Apr 2013 06:03 AM PDT

جرس: فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب با اعلام اینکه "نظام سوریه آماده مذاکره با مخالفان نیست"، از شورای امنیت خواست تا موضعی واحد درخصوص درگیری‌های سوریه اتخاذ کند.  

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سوریه نیوز، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران در پی نشست پشت درهای بسته شورای امنیت درخصوص بحران سوریه، اخبار منتشر شده مبنی بر استعفا از ماموریتش در سوریه را تکذیب کرد.

وی همچنین بحران سوریه را بزرگترین و خطرناک ترین بحران جهان امروز توصیف و اعلام کرد: اوضاع واقعا در سوریه بد است و ما نیاز به همکاری و اقدام شورای امنیت داریم.

الابراهیمی در ادامه تاکید کرد که از آغاز سال جاری میلادی پیشنهادات مشخصی را ارائه داده و تاکید کرد: امیدوارم شورای امنیت اقدام واقعی را برای دستیابی به راهکاری جهت حل و فصل بحران سوریه اتخاذ کند.

فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه همچنین خاطرنشان کرد: مخالفان و دولت سوریه باید مذاکرات را بپذیرند چرا که مذاکرات ملی در سوریه امری ضروری است.

وی افزود: نیازی به طرح الابراهیمی وجود ندارد بلکه ما نیاز به طرحی سوری داریم.

الابراهیمی با اعلام اینکه در گفت‌وگویش با مسئولان سوریه به نتیجه نرسیده است، عنوان داشت: در مذاکراتمان با شورای امنیت به ویژه دو کشور آمریکا و روسیه به پیشرفتهایی دست یافتیم، هرچند که این پیشرفت‌ها بسیار ضعیف هستند اما من خوشحالم که آمریکا و روس با یکدیگر مذاکره می‌کنند.

الابراهیمی همچنین نسبت به اینکه شورای امنیت در حال حاضر به طور کامل جدیت و خطر مشکل سوریه را درک می‌کند، ابراز خرسندی کرده و گفت: بحران سوریه بزرگترین و خطرناکترین بحران جهان امروز است.

وی ادامه داد: اگر اعضای شورای امنیت گمان می‌کنند که مسئولان برقراری امنیت و صلح در سراسر جهان هستند، نباید کوتاهی کنند و به این مساله به همان اندازه‌ای که نیاز دارد توجه کنند.

الابراهیمی همچنین تاکید کرد: دخالت نظامی در سوریه غیرممکن و بی نتیجه است.

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب درباره اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال استعفای وی از سمتش که توسط برخی از منابع عربی منتشر شده بود نیز گفت: من استعفا نمی‌دهم هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوم به این می‌اندیشم که بهتر است استعفا دهم اما تا امروز به فعالیتم ادامه داده‌ام اما چه بسا در یکی از این روزها استعفایم را ارائه دهم.

الابراهیمی درباره رابطه‌اش با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب و کشورهای عضو این اتحادیه نیز گفت: هیچ اختلافی میان من و العربی که دوست 30 ساله من است وجود ندارد و ما همچنان مثل دو دوست باقی خواهیم ماند.

وی همچنین مخالفان سوریه را به ممانعت از شتاب در تشکیل دولت موقت توصیه کرده و گفت: خیلی از کسانی که در حال حاضر جزو مخالفان هستند معتقدند تشکیل دولت موقت بی فایده بوده و ضروری نیست.

فرستاده سازمان ملل در پاسخ به سئوالی درباره اینکه به رسمیت شناختن مخالفان سوریه توسط اتحادیه عرب این اتحادیه را در تنگنا قرار خواهد داد، گفت: همه در اتحادیه عرب در این خصوص به من می‌گویند نه و هیچ مشکلی ندارند.

الابراهیمی همچنین گفت: همپیمان شدن جبهه النصره با ایمن الظواهری، رهبر القاعده هیچ چیز در ماموریت من را تغییر نخواهد داد چرا که تنها ابزار حمایت از سوریه در برابر تندروی و اقدامات تروریستی حل و فصل بحران این کشور و پایان دادن به جنگ داخلی است.

الابراهیمی همچنین در نشست سفیران 15 کشور عضو شورای امنیت اعلام کرد: بشار اسد هنوز آماده مذاکره با مخالفان نیست.

وی همچنین اعضای شورای امنیت را به اتخاذ موضعی واحد برای پایان دادن درگیری‌ها در سوریه فرا خواند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلماتهای غربی اعلام کرد: الابراهیمی در نشستش با اعضای شورای امنیت آنها را در جریان آخرین تحولات سوریه قرار داده و تاکید کرد حل بحران سوریه و خروج از این تنگنا بدون اتخاذ موضعی واحد از سوی شورای امنیت ممکن نیست.

الابراهیمی همچنین کشورهای حاضر را در جریان نقش و فعالیتهای اتحادیه عرب در خصوص سوریه قرار داد. 

بزرگداشت صدرحاج سید جوادی در شهر وین اتریش برگزار شد

Posted: 20 Apr 2013 05:49 AM PDT

جرس: مراسم بزرگداشت دکتر احمد صدرحاج سید جوادی به همت گروهی از کنشگران سیاسی و اجتماعی مقیم اتریش روز جمعه نوزدهم آوریل در شهر وین برگزار شد.  

به گزارش سایت ملیون ایران، در ابتدای برنامه بهروز بیات از برگزار کنندگان مراسم، مقدمه ی کوتاهی در ارتباط با زنده یاد دکتر سید جوادی قرائت کرد و سپس  دو تن از هنرمندان جوان ایرانی با نواختن تار و نی به اجرای برنامه پرداختند.

پس از اجرای موسیقی “حسن یوسفی اشکوری” پژوهشگر، نواندیش دینی و کنشگر ملی مذهبی به بررسی تلاش های احمد صدر حاج سید جوادی در راه جامعه‌ای آزاد و دمکراتیک و مبتنی بر حقوق بشر پرداخت و در ارتباط با ابعاد مختلف زندگی این کنشگر آزادیخواه و اخلاق مدار سخنانی را ایراد کرد.

وی با اشاره به نکات برجسته ی اخلاقی و کارنامه سیاسی ـ اجتماعی دکتر سید جوادی گفت که حاج سیدجوادی حقوقدانی کاربلد بود که در زمان معاصر خود زندگی می کرد و همواره سعی داشت در مقابل استبداد و بی قانونی بایستد.
او همچنین افزود، مرحوم حاج سید جوادی در طول فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود که بیش از هفتاد سال از عمر او را شامل می شود، هرجا که فکر می کرد ظلمی واقع شده است، ساکت نمی ماند و اعتراض می کرد و در مقابل زورگویان و مستبدان قد علم می نمود و حاضر نبود در کنار اقتدارگرایان و ناقضان حقوق ملت ایران قرار گیرد.

پس از اتمام سخنرانی یوسفی اشکوری، فیلم کوتاهی از سخنرانی های زنده یاد حاج سیدجوادی و برنامه های شبکه های تلویزیونی در ارتباط با وی و همچنین تصاویری از فعالیت هایش و مراسم تشییع جنازه و یادبود ایشان در تهران پخش شد.

 بیژن افتخاری از برگزار کنندگان، در ادامه برنامه با ایراد سخنانی کوتاه و تاریخی در ارتباط با فعالیت های زنده یاد سید جوادی در دوران پیش و پس از انقلاب، گوشه های دیگری از زندگی پربار وی را برای حضار نمایان ساخت.


این مراسم با هنرنمایی مجدد هنرمندان جوان ایرانی و اجرای قطعات موسیقی خاتمه یافت.
 

تماس تلفنی میرحسین و رهنورد با  یکی از دخترانشان

Posted: 20 Apr 2013 05:49 AM PDT

پس از یک ماه محرومیت
جرس:‌ میرحسین موسوی و زهرا رهنورد پس از یک ماه محرومیت مطلق ارتباط، موفق به ارتباط تلفنی با یکی ازدختران خود شدند.  

به گزارش کلمه، به دنبال اعمال محدودیت های بیشتر در ملاقات و تماس تلفنی دختران میرحسین و رهنورد با پدر و مادرشان، آنان توانسته بودند پس از ماه ها محرومیت، سی اسفند ماه سال گذشته دیدار محدودی داشته باشند.

این محرومیت همراه با انواع فشارها بود از جمله در اواخر بهمن ماه سال گذشته که ماموران با شکستن حرمت خانه ی همراهان جنبش سبز بدون مجوز به خانه های دختران میرحسین یورش برده و کامپیوتر و برخی از وسایل شخصی آنان را با خود برده و آنان را نیز به دادسرا احضار کرده بودند.

بر اساس این گزارش، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در حضور مامور امنیتی و زندانبان، با یکی از دختران خود تماس گرفته و دقایقی با او صحبت کردند.

این گفت و گوی تلفنی در حالی صورت گرفت که والدین گفته اند اجازه تماس تلفنی با دو دختر دیگر را ندارند.

براساس گفته های فرزند میرحسین ، صدای آنان بسیار پر انرژی و با روحیه بود و به رغم همه سختی ها و مشکلات با وقار و محکم سخن می گفتند.

به نظر می رسد با گذشت دو سال از رفتار غیر قانونی ،ابداعی و غیر قابل توجیه حکومت در حصر خانگی فشارها بر آنها و خانواده اشان به طور مستمر افزایش یافته است. و دریافت اخبار از وضعیت زندگی و سلامت آنها و نیز ارتباطشان با خانواده به خصوص با فرزندان به معضلی جدی تبدیل شده است. همین حال طی سال جاری میرحسین و زهرا رهنورد تنها با مادر خانم رهنورد، برادر و خواهر میرحسین موسوی نیز دیدار کرده اند 

تجمع دراویش گنابادی مقابل اداره اطلاعات بندرعباس

Posted: 20 Apr 2013 04:53 AM PDT

جرس: دراویش گنابادی ساکن بندرعباس، صبح امروز در مقابل اداره اطلاعات استان هرمزگان در شهر بندرعباس تجمع کردند.  

به گزارش مجذوبان نور؛ پس از بازداشت صبح امروز عبدالغفور قلندری نژاد، خانواده‌ی وی به همراه بیش از ۶۰ تن از دراویش گنابادی ساکن بندرعباس در مقابل اداره اطلاعات این شهر تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مقامات در مورد اتهامات و وضعیت آقای قلندری شدند.

خانواده‌‌ی آقای قلندری با ابراز نگرانی از محل نگهداری و وضیعت سلامتی این درویش گنابادی به یکی از مامورین امنیتی اعلام داشتند: بدلیل اینکه امکان انتقال وی به پلیس فتای بندرعباس وجود دارد و با توجه به سابقه‌ی نامشخص بازداشتگاه‌های پلیس فتا و عدم پاسخگویی مقامات، تا حصول اطمینان از وضعیت حال آقای قلندری از تجمع خود در مقابل اداره اطلاعات دست نخواهند کشید.

پس از ابراز نگرانی خانواده‌ی این همکار سایت مجذوبان نور و فعال حقوق دراویش و پافشاری بر خواسته‌ی خودشان، پس از مدتی آقای قلندری با تماس از محل نامشخصی با تلفن همراه مادر خود اعلام کرد که حالش خوب است ولی از محل نگهداری و اتهاماتش اطلاعی ندارد و در حال بازجویی می‌باشد، که پس از آن نیز یکی از مامورین امنیتی به خانواده‌ی این درویش گنابادی اعلام کرد: پرونده‌ی ایشان روز آینده تکمیل و اتهامات وی مشخص خواهد شد و شاید امکان ملاقات با وی نیز داشته باشید.

پس از تماس تلفنی عبدالغفور قلندری نژاد با خانواده‌ی خود و همکاری مامورین امنیتی،‌ جمعیت دراویش از مقابل اداره اطلاعات بندرعباس متفرق شدند ولی اعلام کردند که اگر روز آینده وضعیت این درویش گنابادی مشخص نشود مجددا در آن مکان تجمع خواهند کرد.

عبدالغفور قلندری نژاد از دراویش گنابادی و همکار سایت مجذوبان نور، صبح امروز توسط مامورین امنیتی و لباس شخصی بازداشت شد. منزل وی نیز تفتیش و تمامی وسایل شخصی آقای قلندری، اعم از لپ تاپ، کامپیوتر، کتاب‌ و سی‌دی‌های عرفانی، تمثال بزرگان دراویش توسط مامورین امنیتی به مکان نامعلومی انتقال داده شد.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز آقای قلندی نژاد در تاریخ ۱۶ مردادماه ۱۳۹۱ در شهر بندرعباس بازداشت و بصورت هوایی به بازداشتگاه مرکزی اداره‌ اطلاعات تهران منتقل شده بود که پس از ۶ روز بازجویی و حبس، با هشدار به عدم ادامه فعالیت همکاری با سایت مجذوبان آزاد شده بود.

از شهریورماه سال ۱۳۹۰ نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به شدت با پرسنل و همکاران سایت مجذوبان نور برخورد کرده‌اند و بیش از ۲۰ تن از مدیران، وکلا، پرسنل و همکاران سایت مجذوبان نور تا کنون بازداشت شده‌اند که هم اکنون بیش از ۱۰ تن از این افراد همچنان در زندان‌های اوین تهران و عادل آباد شیراز بدون صدور حکم در حبس و بازداشت موقت هستند. 

نمایشگاه آثار موسوی در آکادمی هنر برلین برگزار می‌شود

Posted: 20 Apr 2013 04:53 AM PDT

 جرس: نمایشگاهی از آثار نقاشی میرحسین موسوی، در فرهنگستان هنر آلمان، برگزار می شود.

به گزارش کلمه، پنج شنبه شانزدهم خرداد ماه امسال نمایشگاهی از برگزیده ی آثار نقاشی میرحسین موسوی، نقاش و معمارِ سیاستمدار که این روزها به همراه همسرش زهرا رهنورد در حصر غیر قانونی به سر می برند در فرهنگستان هنر آلمان افتتاح خواهد شد.

در بروشور این نمایشگاه آمده است که رییس سابق فرهنگستان هنر ایران به همراه همسرش، مجسمه ساز و استاد دانشگاه، زهرا رهنورد، از سال ۱۳۸۹/ ۲۰۱۱ تاکنون در تهران در حصر خانگی بسر می برند و از هرگونه ارتباط با دنیای خارج محرومند و انجام فعالیت های هنری و برگزاری نمایشگاه برای آنها غیرممکن است.

بر اساس این گزارش در چهل و نهمین گفتگوی آکادمی هنر و حقوق بشر در ایران که در میدان پاریس شهر برلین ساعت ۶ بعدازظهر روز ۱۶ خرداد/ ششم ژوئن برگزار خواهد شد، کلاوس اشتِگ با اردشیر امیرارجمند و شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل در مورد وضعیت این هنرمند دربند و رئیس سابق فرهنگستان هنر ایران به گفتگو می نشیند.

تعدادی از آثار انتخاب شده ی میرحسین موسوی تا روز ۲۳ ماه ژوئن در آکادمی هنر آلمان در میدان پاریس شماره ۴ برای بازدید عموم به معرض نمایش گذاشته می شود.

میرحسین، دانش آموخته ی دانشکده‌ی معماری دانشگاه ملی، نقاش تالار قند ریز، معمار مزار شهیدان هفت تیر و رواق هنر، معمار کانون توحید تهران و فرهنگستان هنر که به ۱۹ ستون با نماد بسم الله الرحمن الرحیم طراحی شد، با قلموی سبزی که هنوز طرح زندگی می زند، حتی در حصر نیز می تواند دعوت کند که جنبش سبز را زندگی کنیم. 

اعتراض مرکز امور زنان به چرخاندن اراذل و اوباش با لباس زنانه

Posted: 20 Apr 2013 03:08 AM PDT

 جرس: مرکز امور زنان ریاست جمهوری در پی چرخاندن یکی از اراذل شهر مریوان با لباس زنانه در سطح شهر توسط نیروی انتظامی، این اقدام را محکوم کرد.

 

به گزارش مهر ،مرکز امور زنان در بیانیه‌ای با محکوم کردن این نوع اعمال، آورده است: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس فرامین هدایتگر دین مبین اسلام و بر پایه نگرش رهبران انقلاب که همواره بر حفظ شأن بانوان و احترام به ایشان تأکید دارند؛ تلاش می‌کند تا جایگاه واقعی زن مسلمان ایرانیِ عفیف، پرافتخار و سربلند را در عرصه ملی و بین المللی تثبیت کند، اگرچه به استناد بیانات رهبر عظیم الشأن (مدظله) هنوز تا نقطه مطلوب در این زمینه فاصله بسیار است، اما این مهم نیازمند کار فرهنگی مجدانه و منسجمی است تا اقشار مختلف و حتی مسئولان پی به مقام بی‌همتای زن برده و آن را نهادینه سازند.

مرکز امور زنان در این بیانیه تاکید کرده است: این حرکت نیروی انتظامی شهر مریوان خود گواه روشنی است بر درک ناصحیح از جنس زن و عدم شناخت نسبت به ایشان. البته وجدان‌های بیدار اذعان دارند این نوع اعمال نابخردانه، حاصل نگرش‌های فردی و سلیقه‌ای است که با نوع نگاه نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تکریم و پاسداشت مقام والای زنان و مادران، بسیار فاصله دارد. لذا مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن محکوم کردن کوته بینی یک فرد و یا افراد تصمیم گیر در این جریان، خواستار پاسخگویی نیروی انتظامی و اندیشیدن تدابیر پیشگیرانه در این زمینه است تا دیگر شاهد چنین اقدامات تأسف بار و منافی اصول و عرف کشور نباشیم.