جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


هفت کشته در اعتراضات ونزوئلا؛ اپوزیسیون متهم به طراحی کودتا

Posted: 17 Apr 2013 05:43 AM PDT

جرس: نیکلاس مادورو که در رقابتی تنگاتنگ در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در ونزوئلا پیروز شد٬ روز سه‌شنبه مخالفان را به تلاش برای طراحی و اجرای کودتا علیه دولت خود متهم کرد.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان، اتهام نیکولاس مادورو٬ رئیس‌جمهور ونزوئلا علیه اپوزیسیون معترض به نتایج انتخابات در حالی مطرح شده که در جریان اعتراضات پساانتخاباتی تا کنون هفت نفر از حامیان دولت کشته شده‌اند.


رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه (۲۷ فروردین٬ ۱۶ آوریل) در یک سخنرانی عمومی گفت: «مسئولیت خشونت‌ها بر عهده کسانی است که با نادیده گرفتن قانون اساسی و نهادهای انتخاباتی٬ فراخوان خشونت داده‌اند.» او همچنین تاکید کرد که برای راه‌پیمایی مخالفان که قرار بود روز چهارشنبه در پایتخت٬ کاراکاس برگزار شود٬ مجوزی در کار نخواهد بود.


به گزارش خبرگزاری رویترز٬ انریکه کاپریلس٬ رهبر مخالفان ونزوئلا بار دیگر خواستار بازشماری کامل آراء انتخابات ریاست‌جمهوری شد. انتخابات ونزوئلا در پی مرگ هوگو چاوز در روز یک‌شنبه هفته جاری برگزار شد و بر اساس نتایج اعلام شده٬ آقای مادورو٬ از سوسیالیست‌های حامی هوگو چاوز با اختلافی کمتر از ۲ درصد نسبت بر رقیب خود پیروز شده و در شش سال آینده بر مسند ریاست‌جمهوری خواهد نشست.


مخالفان نتایج انتخابات را نپذیرفته‌اند و اعتراضات‌شان همچنان ادامه دارد. تظاهرات مخالفان در روز سه‌شنبه صلح‌آمیز بود و حادثه‌ای در پی نداشت٬ اما در نخستین روز اعتراضات جوانان این کشور در کاراکاس بسیاری از خیابان‌ها و معابر را مسدود کردند٬ لاستیک آتش زدند و با نیروهای پلیس درگیر شدند.


تلویزیون دولتی ونزوئلا پیوسته تصاویری از به آتش کشیدن ساختمان‌ها توسط افرادی که نقاب بر چهره دارند پخش می‌کند و این اقدامات را از جنس کارهایی معرفی می‌کند که در سال ۲۰۰۲ برای وادار کردن چاوز به برکناری از قدرت انجام شد و چهره اپوزیسیون را مخدوش کرد.


با مرگ هوگو چاوز بر اثر ابتلا به سرطان٬ انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور پیش از موعد برگزار شد و بر اساس نتایج اعلام شده نیکولاس مادورو ۵۰/۸ و انریکه کاپریلس ۴۹ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.


اختلاف آنها ۲۶۵ هزار رای بود٬ اما مخالفان می‌گویند مسئولان برگزاری انتخابات در یک تخلف آشکار چیزی در حدود ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار رای آقای کاپریلس را به شمار نیاورده‌اند.

مخالفان معتقدند نامزد آنها پیروز انتخابات شده و می‌گویند مایل‌اند با روش‌های صلح‌آمیز به حل‌وفصل این موضوع بپردازند. انریکه کاپریلس در انتخابات پیشین که در اکتبر ۲۰۱۲ برگزار شده بود٬ مسند ریاست‌جمهوری را با اختلاف ۱۱ درصد به هوگو چاوز باخته بود.

نامه جمعی از زندانیان سیاسی جنبش سبز به سیدمحمد خاتمی پیرامون انتخابات ۹۲

Posted: 17 Apr 2013 05:19 AM PDT

جرس: تعدادی از زندانیان سیاسی اخیرا درباره ی با نامزدی سیدمحمد خاتمی در انتخابات آتی ریاست جمهوری نامه‌ای خطاب به وی نوشته‌اند و تاکید کرده اند: متاسفانه روند مدیریت و سیاست های غیر عقلانی و بعضا ماجراجویانه سال های اخیر کشور را با بحران های عمیق و بی سابقه مواجه ساخته است بطوری که در همه عرصه‌های داخلی، خارجی و اقتصادی این بحران‌ها سیری فزاینده را طی می‌کنند و بار سنگین هزینه بی‌تدبیری مدیریت کلان کشور بر دوش مردم هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

 

به گزارش کلمه، دراین نامه که به امضای گروهی از زندانیان سیاسی زندان های اوین، رجایی شهر و قزل حصار رسیده خطاب به رییس جمهور سابق آمده است: اینک عموم افراد و جریان هایی که دل در گرو ملک و ملت دارند و سوز دینی و ملی را احساس کرده و نگران منافع ملی و امنیت ملی کشور هستند چشم امید به انتخابات آتی ریاست جمهوری دوخته‌اند تا شاید این بار چرخ آن بر مدار عقلانیت و انصاف بچرخد و بعنوان تنها راه ممکن، باردیگر، شکوه حضور مردم بتواند گره‌های کور سیاست های داخلی و خارجی را بگشاید و اعتماد مردم را بازسازی نموده و با غلبه بر موانع اصلاحات دموکراتیک، کشور را به مسیر آرامش و رشد و توسعه برگرداند.


در نامه ی این زندانیان سیاسی جنبش سبز، که اسامی علیرضا بهشتی شیرازی، ابوالفضل قدیانی، عبدالله مومنی، علیرضا رجایی، عماد بهاور، عبدالفتاح سلطانی، محمدامین هادوی، حسن اسدی زیدآبادی، مصطفی بادکوبه‌ای، امیرخسرو دلیرثانی، سیدمصطفی تاجزاده، محسن میردامادی، سیامک قادری، سعید مدنی و محمدرضا مقیسه در میان آن ها به چشم می خورد، تاکید شده است: طبیعی است که در چنین شرایطی نگاه بخش‌های قابل توجهی از مردم به شما، که از اعتباری در خور چه در ایران و چه در فراسوی مرز‌ها و در عرصه بین المللی برخوردارید، دوخته شود.


دعوت اقشار مختلف جامعه از شما برای حضور در عرصه انتخابات که در هفته‌های اخیر فزونی یافته بیانگر این نگاه کسانی است که ضمن درک سختی‌ها و ناهمواری های مسیر پیش رو تلاش کرده و می کنند کورسوی امید به احیای عقلانیت در نظام اداره کشور و اصلاح امور از طریق حاکمیت قانون و ساز و کارهای دموکراتیک را همچنان زنده نگه دارند.


در بخش دیگری از این نامه آمده است: جنابعالی از قبل برای حضور در انتخابات شروطی از جمله رفع حصر ظالمانه از رهبران معزز جنبش سبز و آزادی زندانیان سیاسی را مطرح و همواره بر آن تاکید کرده‌اید.


این زندانیان سیاسی ضمن تقدیر و تشکر از این مواضع خاطرنشان کرده اند: لازم می‌دانیم بر این نکته تاکید کنیم که سرنوشت کشور و ملت از سرنوشت ما زندانیان سیاسی بسیار مهم‌تر و مقدم بر آن است. شما بخوبی واقفید که حصر و حبس‌های ظالمانه‌ای که بر ما و امثال ما رفته است و می رود به دلیل دفاع از حقوق ملت و سرنوشت کشور، انتخابات آزاد و تضمین حقوق فردی و اجتماعی شهروندان بوده و می‌باشد. لذا صمیمانه از شما درخواست می‌کنیم در صورتیکه شرایط برای حضور در انتخابات فراهم شد، پیش شرط آزادی زندانیان سیاسی را در تصمیم گیری خود لحاظ نفرمایید، باشد که حضور فداکارانه و ایثارگرایانه شما در این مسیر پرسنگلاخ باب رحمت الهی را بگشاید که «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم»

ان شاالله خداوند همه ما را در انجام وظیفه و خدمت به بندگانش هدایت و نصرت فرماید.
 

بیانیه روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت در مورد اظهارات اخیر هاشمی

Posted: 17 Apr 2013 05:19 AM PDT

جرس: در پی درج "اظهارات" هاشمی رفسنجانی به نقل از یکی از دیدار کنندگان اخیر وی (در جمع استانداران اسبق)، این اظهارات بعد از سه روز توسط روابط عمومیمجمع تشخیص تکذیب شد.

 

به گزارش ایلنا، روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت اعلام کرده است: "آنچه كه در این پایگاه خبری و سایر سایت‌ها به نقل از پایگاه خبری مذكور در داخل و خارج از قول هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از استانداران دوران سازندگی و اصلاحات ذكر شده در واقع نوعی اعمال سلیقه شخصی و تحریف سخنان ایشان بوده و مطابق با آنچه كه در این دیدار بیان شده نمی‌باشد. به ویژه عناوین عدم اعتماد و یا نبض اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی كشور كه جای تأمل دارد.

ضمن تكذیب مطالب خلاف واقع، انتظار می‌رود رسانه‌ها در انتشار اخبار و مطالب خود حفظ امانت و اخلاق رسانه‌ای را مدنظر داشته و از تفسیر به رأی و یا اعمال سلایق شخصی و گروهی در نقل اخبار خودداری كنند."
 

 

آلودگی هوای اراک به بیش از سه برابر حد مجاز رسید

Posted: 17 Apr 2013 05:04 AM PDT

جرس: یک کارشناس دفتر پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: میزان آلودگی هوای اراک امروز (چهارشنبه) به بیش از سه برابر حد مجاز رسید.

 

به گزارش ایسنا، علیرضا محرابیانˈ افزود: براساس آمار مرکز پایش آلودگی هوای اراک، غلظت آلاینده های هوای شهر صبح امروز 301 میکروگرم بر مترمکعب بود.


وی، استاندارد شاخص کیفیت هوا را 90 میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرد و گفت: بیشترین آلاینده هوای اراک هم اکنون ذرات معلق است که در ساعات میانی روز روند افزایشی دارد.


محرابیان ادامه داد: دلیل آلودگی هوای اراک نفوذ ذرات معلق و گرد و خاک از ناحیه غرب کشور به استان مرکزی است.


وی اظهار کرد: با توجه به تاثیرات مخرب ذرات معلق با قطر 10 میکرون بر سلامت انسان، بهتر است سالمندان، کودکان و بیماران در موارد غیرضروری از منزل خارج نشوند و در محیط های باز شهری حضور نیابند.


اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون پنج روز ناسالم را سپری کرده است.
 

انتقاد رییس انجمن بیماران کلیوی از افزایش قیمت داروها و کمبود “پروگراف”

Posted: 17 Apr 2013 05:04 AM PDT

جرس: رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی با انتقاد از وضعیت دارویی این بیماران گفت: با کمبود داروی پروگراف مواجه هستیم علاوه بر آن هزینه این دارو افزایش یافته است.

 

به گزارش ایسنا ، مصطفی قاسمی افزود: اگر بیمار در موعد مقرر برای دریافت سهمیه داروی پروگراف مراجعه کند اما داروخانه این دارو را نداشته باشد، در مراجعه مجدد مابه‌التفاوت داروی ناشی از تاخیر داروخانه به او اختصاص نمی‌یابد.


وی گفت: قیمت سایر داروهای بیماران کلیوی افزایش یافته است. به عنوان نمونه بیماران باید ماهانه ۱۵ هزار تومان برای داروی “اریتروپویتین” ایرانی و ۸۶ هزار تومان برای مصرف ماهانه “سلسپت” بپردازند این در حالیست که پیش از این داروی سلسپت به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گرفت.


رییس انجمن بیماران کلیوی در عین حال گفت: البته قیمت داروی “راپامیون” افزایش نیافته است.


قاسمی اظهار کرد: “رناژل” یکی از داروهای مورد نیاز بیماران کلیوی است بنابراین در حال حاضر در حال رایزنی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این دارو هستیم.
 

علی اکبر محمدزاده به زندان اوین بازگشت

Posted: 17 Apr 2013 05:04 AM PDT

جرس: علی اکبر محمدزاده ، فعال دانشجویی منتقد، با تمدید نشدن مرخصی به بند ۳۵۰ زندان اوین بازگشت.

 

به گزارش کلمه، علی اکبر محمدزاده زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که ۲۸ اسفند به مرخصی نوروز آمده بود با تمدید نشدن مرخصی نوروزی به همراهان خود در زندان اوین پیوست.


علی اکبر محمد زاده، دانشجوی زندانی و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که بیست و سه سال سن دارد روز دوشنبه ٢۶ بهمن ٨٩ به هنگام خروج از درب آزادی دانشگاه صنعتی شریف، توسط ماموران امنیتی تحت تعقیب قرار گرفته و پس از ضرب و شتم در میدان آزادی بازداشت و توسط قاضی صلواتی به اتهام تجمع و تبانی و تبلغ علیه نظام به شش سال حبس محکوم شد.


پیش از این نیز پیش از پایان تعطیلات عماد بهاور، نسرین ستوده، مصطفی بادکوبه ای، حسن اسدی زیدآبادی، کامیار پارسا، سامان حمیدی، سیدشهاب الدین رضوی، مجید صداقت، محمد رضایی، محمود باقری، بهزاد هوشمند و شیوا نظرآهاری با عدم تمدید مرخصی نوروزیشان به زندان اوین بازگشته بودند.


براساس قوانین، مرخصی از حقوق اولیه زندانیان محسوب می شود اما مسوولان قوه قضاییه و امنیتی از آن به مثابه اهرم فشار بر زندانیان و خانواده هایشان نگاه می کنند و طی چهار سال گذشته زندانیان سبز بیشترین فشار و آزار را متحمل شدند.


برای دادن مرخصی به یک زندانی سیاسی نهادهای مختلف تصمیم گیرنده هستند نهادهایی مثل وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و قوه قضاییه. گاهی برای اینکه یک زندانی چند روزی را نزد خانواده اش بگذراند باید موافقت همه این نهادها جلب شود. کینه ورزی های شخصی و موافقت بازجوهایی که فراتر از قانون قدرت تصمیم گیری دارند، نیز از مراحلی است که یک زندانی را مستحق مرخصی و دیگری را فاقد آن تشخیص می دهد. در نهایت وقتی تمام این مراحل طی می شود، زندانی سیاسی قادر است چند روزی و فقط چند روزی را نزد خانواده اش بگذراند.


این در حالی است که طبق قوانین تمام زندانیان بجز تعداد اندکی حق استفاده از مرخصی نوروزی را دارند. قاچاق مسلحانه و یا عمده مواد مخدر و روانگردان‌ها و سایر محکومینی که اخلاق و رفتار آنها در زندان به گونه‌ای بوده که بنا به نظر دادستان یا قاضی ناظر زندان یا رئیس زندان یا شورای طبقه بندی شایستگی برخورداری از مرخصی را ندارند.
 

دیدار مهدی کروبی با خواهرش در قم

Posted: 17 Apr 2013 05:46 AM PDT

جرس: مهدی کروبی پس از گذشت چند ماه از فوت شوهر خواهرش، برای ساعاتی به دیدار خواهر عزادارش در قم رفت.

به گزارش سحام، مسئولان امنیتی پس از گذشت چهارماه از درگذشت مرحوم حجت الاسلام ملکی؛ مهدی کروبی را به قم برده تا برای ساعاتی، ضمن عرض تسلیت، با خواهر داغدارش دیدار نمایند.


مرحوم ملکی در دی ماه سال گذشته در شهر قم دار فانی را وداع گفت.


۲۳ دی ماه در همین رابطه، آیت الله صانعی در پیامی، این واقعه را به مهدی کروبی تسلیت و از مرحوم ملکی با عنوان “یکی از پیروان با اخلاص و طرفدار نهضت در نجف و قم” یاد نمود.


هم اکنون مهدی کروبی در خانه امن وزارت اطلاعات دوران حبس خود را سپری می کند.


خانواده مهدی کروبی بارها در نامه های خود از مسئولان امنیتی خواسته اند تا آقای کروبی را به منزل شخصی اش در جماران منتقل کنند. اما  به این خواسته خانواده کروبی تاکنون جامه عمل پوشانده نشده است.


همچنین در گزارشی دیگر، به فرزند ارشد مهدی کروبی اجازه داده شد تا سرانجام پس از ۶ ماه با پدر خود در ایام نوروز دیدار نماید. لازم به ذکر است که در ملاقاتی که هفته قبل صورت گرفته مجددا به محمد حسین کروبی اجازه ملاقات با پدرش داده نشده است.


اکنون نزدیک به ۸۰۰ روز از حبس مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد می گذرد.

 

تغییرات مقامات قضایی و امنیتی در دادستانی تهران

Posted: 17 Apr 2013 05:46 AM PDT

  جرس: به دنبال کشف یک شبکه فساد مالی، اداری و اخلاقی در دادستانی تهران تعدادی از قضات و مقامات قضایی و امنیتی آن در چند هفته اخیر تغییر کرده و جابجا شده‌اند. مهم‌ترین این تغییرات برکناری رشته احمدی معاون امنیتی دادستان تهران است. او از این سمت برکنار و با یک رتبه پائین‌تر به قاضی در یکی از مناطق شمال تهران گمارده شده است.

 

به گزارش  کلمه، به دنبال شکایت همسر یکی از این قضات و مقامات امنیتی مبنی بر رفتار نامناسب و غیر اخلاقی این قضات و کارکنان دادگستری با اعضای خانواده‌شان و اینکه از درآمدهای مالی هنگفتی برخوردارند اما معلوم نیست این منابع مالی را در چه جاهایی هزینه می‌کنند، تعقیب و مراقبت چندین ماهه توسط حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد که در ‌‌نهایت برای جلوگیری از گسترش این اقدامات و سوء استفاده‌های مالی و اداری و اخلاقی و کشیده شدن آن به افکار عمومی، معاون امنیت دادستان تهران به عنوان بالا‌ترین مقامی قضایی و امنیتی که درگیر این فساد بوده به همراه تعدادی دیگر از قضات و کارکنان آن برکنار می‌شوند.

این در حالی است که هم اکنون پرونده مقامات سابق دادستانی تهران و شخص سعید مرتضوی به عنوان دادستان وقت تهران در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ و مساله کهریزک در محافل قضایی در حال بررسی است.

در این پرونده معاون امنیت مرتضوی، قاضی حداد و حیدری فر یکی دیگر از قضات دادستانی تهران در زمان انتخابات متهم هستند. هرچند روند رسیدگی به آن هرگز مستقل و فارغ از دخالت‌های سیاسی نبوده و مانع شده تا عمق فساد و رفتارهای غیرقانونی مقامات دادستانی به اطلاع افکار عمومی برسد، اما به نظر می‌رسد جعفری دولت آبادی دادستان امروز تهران میراث دار مسائلی است که گریبانش را گرفته است.

در این میان نقش معاون امنیتی دادستان هم در زمان و مرتضوی و هم در مورد جعفری دولت آبادی بسیار حائز اهمیت است. هر چند وی یک قاضی است اما به طور کامل تحت کنترل و اداره مقامات امنیتی است و خواسته‌های آن‌ها را برآورده می‌کند.

در چهار سال گذشته رشته احمدی به عنوان دادستان تهران کسی بوده که بنا برخواست مقامات امنیتی بیشترین فشار‌ها و محدویت‌ها را بر زندانیان سیاسی و عقیدتی روا داشته، بسیاری از آن‌ها را به زندان های انفرادی فرستاده و با امضای وی بسیاری از آن‌ها به زندان رجایی شهر، کهریزک و یا شهرهای دیگر منتقل شده‌اند. این در حالی است که تمام این اقدامات غیر قانونی بوده و در احکام این زندانیان نیز نیامده که به زندان های دیگر تبعید شوند. رشته احمدی تا آن حد مورد توجه مقامت امنیتی بوده که به عنوان ناظر قضایی و امنیتی در تعدادی از ملاقات‌های اعضای خانواده میرحسین موسوی با آن‌ها حضور داشته و همواره رفتارهای تندی نسبت به آن‌ها داشته است.

یکی دیگر از ابعاد این تغییر و تحولات گسترده در دادستانی تهران را باید در خصوص موقعیت جعفری دولت آبادی دادستان امروز تهران دانست. رشته احمدی و تعدادی دیگر از افراد برکنار شده، کسانی هستند که جعفری دولت آبادی با خود از خوزستان آورده و در دادستانی تهران مستقر کرده است. او مدتی دادستان خوزستان بود. این اتفاق برای دولت آبادی بسیار گران آمده و هنوز نتوانسه که فرد خاصی را برای سمت معاونت امنیت خود برگزیند. فردی که گوش به فرمان مقامات امنیتی باشد.

از سوی دیگر گفته می‌شود برقرای ارتباط نزدیک بین رشته احمدی به عنوان معاون امنیت دادستانی تهران با برخی مقامات دولتی و مشخصا رحیمی معاون اول رئیس دولت یکی دیگر از دلایل برکناری وی بوده است. به دلیل اختلاف شدیدی که دولت با قوه قضائیه دارد این ارتباط دوستانه برقرار کردن به نوعی خیانت به قوه قضائیه بوده و طبیعی است که باید با شخص خاطی برخورد شود.

 

زمین لرزه ای ۵.۶ ریشتری سراوان را تکان داد

Posted: 17 Apr 2013 02:17 AM PDT

جرس: زمین لرزه ای به شدت ۵.۶ ریشتر لحظاتی قبل منطقه زلزله گشت و سراوان را به شدت تکان داد.

 

به گزارش مهر، در حالی پس لرزه های زمین لرزه ۷.۵ ریشتری سراوان ادامه دارد که لحظاتی قبل بزرگترین پس لرزه این زمین لرزه در سراوان روی داد و موجب هراس و حضور مردم در معابر عمومی مناطق زلزله زده شد.


به گزارش مهر به سراوان هم اکنون مردم در معابر عمومی حضور دارند و برخی از دیوارهای ترک خورده زمین لرزه اصلی در زمین لرزه ۵.۶ ریشتری ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه صبح امروز فرو ریخته است.


هنوز هیچ گزارشی در خصوص میزان خسارات زمین لرزه جدید در یافت نشده است اما نیروهای امدادی و هلال احمر در بین مردم حضور دارند و خواستار حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی از سوی ساکنان منطقه هستند.


کانون زمین لرزه جدید سراوان در عمق ۹۰ کیلومتری زمین قرار دارد و مشخصات جغرافیایی زمین لرزه نیز ۶۲.۲۶ درجه طول جغرافیایی و ۲۸.۲۵ درجه عرض جغرافیایی ثبت شده است.


مردم مناطق زلزله زده شب نسبتا سرد گذشته را در معابر عمومی سپری کرده اند و در پس بروز چند زمین لرزه شدید در سراوان و خاش استقبال مردم از اردگاههای اسکان موقت نیز افزایش یافته است نیرویهای هلال احمر در این اردوگاهها در حال امداد رسانی به زلزله زدگان هستند.


همچنین سطح تخریب زمین لرزه در برخی از روستاهای منطقه زلزله زده قابل توجه و بیش از ۳۰ درصد می باشد که شامل ریزش آوار خانه های خشت و گلی است.
 

تجمع اعتراضی کارگران ذوب آهن زاگرس کردستان، درمقابل فرمانداری قروه

Posted: 17 Apr 2013 01:50 AM PDT

جرس: ۱۲۰ کارگر معترض کارخانه ذوب آهن زاگرس کردستان، روز سه شنبه به نمايندگی از ۲۶۰ کارگر اين کارخانه، در مقابل فرمانداری شهر قروه دست به تجمع اعتراضی زدند.

 

به گزارش ايلنا ، اين کارگران سه ماه است که حقوق دريافت نکرده‌اند، و به تعطيلی کارخانه در يک ماه گذشته و احتمال از دست دادن شغل خود اعتراض دارند.


اين گزارش می‌افزايد مديريت ذوب آهن زاگرس که زير نظرسازمان تامين اجتماعی است، بعد از تعطيلات نوروزی مانع ورود کارگران به کارخانه شده و به آن‌ها اعلام کرده که تا پايان فروردين نيز بر سر کار حاضر نشوند، تا به آن‌ها اطلاع داده شود.


«عباسعلی صفری» دبير خانه کارگر کردستان با تاييد مشکلات مالی ذوب آهن زاگرس، نسبت به بيکار شدن کارگران اين کارخانه ابراز نگرانی کرده است.