جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


دیدار موسوی و رهنورد با خانواده در آغاز سال نو

Posted: 27 Mar 2012 07:14 AM PDT

    میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در آغاز سال جدید توانستند با دختران خود دیدار کنند. در این دیدار که در روزهای آغازین سال نو و با حضور مداوم ماموران امنیتی انجام شد، دختران میرحسین و رهنورد توانستند تنها به مدت سه ساعت و نیم با پدر و مادر خود همنشین و همصحبت باشند.

به گزارش کلمه، بر اساس این خبر، حال جسمی و روحیه این دو همراه جنبش سبز خوب گزارش شده است.

دختران موسوی و رهنورد دو هفته قبل از آغاز سال ۱۳۹۱ نیز پس از مدتها محدودیت و قطع دیدارها و برای دومین بار در طول یک سال بازداشت پدر و مادرشان توانسته بودند با آنها دیدار حضوری داشته باشند.

مهندس موسوی در آن دیدار ضمن توصیه همگان به صبر و گذشت برای خدا، تاکید کرده بود که در راه حق صبر و گذشت هر دو با هم مهمند.

دکتر رهنورد نیز در پاسخ به ابراز نگرانی فرزندانش، از آنها خواسته بود دعا کنند که پدر و مادرشان مصداق این آیه باشند: “إن الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة ألا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا بالجنة التی کنتم توعدون”.

چند روز قبل و همزمان با عید نوروز، به خانواده حجت الاسلام کروبی نیز اجازه داده شده بود ۱۲ ساعت بدون حضور ماموران با ایشان دیدار داشته باشند. در آن دیدار، وی پس از آنکه در جریان مهمترین رویدادهای کشور قرار گرفته بود، گفته بود: به دلیل اینکه به کارم، راهم و مسیری که در همراهی با مردم انتخاب کرده ام ایمان دارم؛ احساس خستگی و ناامیدی ندارم و هیچ موقع در زندگی به این اندازه از خداوند شاکر و شکرگزار وی نبودم، و امید کامل دارم به نتیجه دادن این حرکت و مسیر. البته هر چه هزینه بیشتر داده شود، بعدها قدر این دستاورد را بیشتر خواهیم دانست و این هزینه ها باعث می شود همه ما سعی کنیم به حفظ آن.

البرادعی: حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران حماقت محض است

Posted: 27 Mar 2012 05:02 AM PDT

 جــرس: مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی با جنون آمیز خواندن هرگونه ماجراجویی نظامی علیه ایران، اسرائیل و آمریکا را از مرتکب شدن این اقدام برحذر داشت و گفت: حمله نظامی اسرائیل به ایران "دیوانگی محض" خواهد بود.

 به گزارش مهر به نقل روزنامه القدس العربی، محمد البرادعی افزود: بعید می دانم که اسرائیل چنین کاری انجام دهد و هر طرفی که به ایران حمله کند به طور حتم دیوانه است و این کار سبب می شود که تهران با حمایت داخلی، منطقه ای و بین المللی روبرو شود.


البرادعی بیان کرد: اسرائیلی ها باید بدانند که اقدام نظامی علیه ایران نه تنها امنیت آنها را تقویت نخواهد کرد، بلکه آن را تضعیف می کند.


وی خاطر نشان کرد: اسرائیل دویست کلاهک هسته ای در اختیار دارد با این حال احساس امنیت نمی کند. حسن نیت و خاورمیانه عاری از سلاح کشتار جمعی بهترین راه است.


البرادعی بیان کرد: موضوع هنگامی قابل حل است که آمریکایی ها و ایرانی‌ها دور میز مذاکره بنشینند و راهی برای همزیستی با یکدیگر بیابند.


وی ذکر کرد: هر یک از طرفین می خواهد که دیگری چشمانش را بر روی وی ببندد در حالی که هر دو طرف باید اغماض کنند.گمان می کنم که تابستان بحرانی را در پیش داشته باشیم و سیاستهای داخلی سرنوشت ساز است.


البرادعی با اشاره به اوضاع داخلی کشورش مصر گفت : اوضاع نا امید کننده است، زیرا مردم گمان می کردند که به سوی دموکراسی حرکت خواهند کرد.


وی بیان کرد: مردم هم اکنون به این باور رسیده اند که سپردن اوضاع به نظامیان در دوره انتقالی اشتباه بوده است و هم اکنون کشمکش واقعی میان ارتش و گروه اخوان المسلمین وجود دارد.

یک کشتی حامل دهها هزار تن شکر برای ایران، در اقیانوس هند ربوده شد

Posted: 27 Mar 2012 04:40 AM PDT

جـــرس: به گزارش منابع بین المللی، یک کشتى حامل ۶۳ هزار تن شکر که از برزیل راهى ایران بود، روز دوشنبه (۷ اسفند / ۲۶ مارس) در اقیانوس هند ربوده شد. برزیل یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان شکر در جهان است.


به گزارش خبرگزاری آلمان، کشتی اِگلانتین، ۲۳ سرنشین داشته و به احتمال زیاد توسط دزدان دریایی سومالی‌تبار ربوده شده است.


بر اساس گزارش ها، هرچند در گذشته، کشتی‌های زیادی در نزدیکی خلیج عدن گرفتار دزدان دریایی سومالی شده‌اند، اما تا به‌حال سابقه نداشته که راهزنان بتوانند در این فاصله دور، عملیات خود را انجام دهند.


دزدان دریایی سومالی منطقه خلیج عدن را به‌یکی از خطرناک‌ترین گذرگاه‌های آبی جهان تبدیل کرده‌اند.

افزایش مجدد قیمت طلا و ارز در بازار داخلی

Posted: 27 Mar 2012 03:47 AM PDT

دلار ۱۹۰۵، پوند ۳۰۵۰، یورو ۲۵۵۰ تومان

جـــرس: به گزارش منابع اقتصادی و بازار ارز و طلا، قیمت سکه و طلا و ارزهای معتبر خارجی، مجددا در بازار ایران رو به صعود گذاشته است.


به گزارش خبرآنلاین، روز سه شنبه معاملات بازار جهانی طلا با نرخ ۱۶۸۷ دلار به ازای هر اونس آغاز شد ولی در ادامه با طی یک نوسان صعودی، بعداز ظهر امروز قیمت هر اونس طلا به ۱۶۹۴ دلار و ۸۰ سنت رسید. تنها در فاصله ۳ ساعت قیمت طلا ۴ دلار و ۹۰ سنت بالا رفت.


براین اساس قیمت داخلی سکه و طلا نیز بار دیگر افزایش یافت، به طوری که در چهارمین روز کاری بازارهای داخلی در سال نو، قیمت سکه تمام بهار آزادی، ۷۸۰هزار تومان، نیم سکه، ۳۸۸ هزار تومان و ربع سکه، ۲۰۶هزار تومان رقم خورد.


روز گذشته قیمت سکه تمام بهار آزادی، ۷۶۷هزار تومان، نیم سکه، ۳۸۴ هزار تومان و ربع سکه، ۲۰۲هزار تومان بود. قیمت تمام سکه طرح قدیم هم با ۱۵ هزارتومان افزایش به ۷۸۵ هزارتومان رسید.


بر اساس این گزارش، بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار هم از ۷۷ هزار و ۲۰۰ تومان به ۷۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.


در بازار ارز نیز قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد ارز تهران با ۱۴ تومان افزایش در مقایسه با روز گذشته به ۱۹۰۵ تومان رسید.


قیمت پوند بریتانیا نیز با ۲۰ تومان افزایش به ۳۰۵۰ تومان رسید. هر یورو نیز در برابر ۲۵۵۰ تومان معامله شد که نشان از رشد ۲۵ تومانی داشت.



سیامک قادری: تشت رسوایی اشغال گران معابد، روزی از آسمان خواهد افتاد

Posted: 27 Mar 2012 03:42 AM PDT

جـــرس: سیامک قادری، روزنامه نگار دربند، خاطرنشان کرده است که "تاریخ ثابت نموده اشغال گران معابد از حقانیت تهی گشته معجزه ای از آن نخواهند دید و معابد دروغین آنها روزی فرو می ریزد و تشت رسوایی اعتبارشان از آسمان می افتد."


سیامک قادری روزنامه نگار محبوس در بند ۳۵۰ اوین با یادداشتی خطاب به همسرش درباره انتخابات نمایشی مجلس در اسفند ماه نوشته است: باور نکن در غیاب ناظران بی طرف، رسانه های آزاد و احزاب قدرتمند، این اعلام ها و درصد های مشارکت را. باور نکن ادعاهای حاکمیتی وحشت زده را که منتقدانش را پشت میله های زندان می پسندند و آنان را به حبس و حصر غیر قانونی محکوم می کند. در عین حال گزافه حمایت و مشارکت ۶۴ درصدی در انتخابات را دارد.


به گزارش کلمه، این زندانی سیاسی در ادامه با بیان اینکه “تردید ها و تفاوت ها در رفتار همراهان راه آزادی و دموکراسی، لازمه حیات و بالندگی این جنبش است.” تاکید کرده است: برگ های رای تا پیش از آن خیانت بزرگ، مفهومی مقدس داشت و صندوق رای مفهوم امانت را متبادر به ذهن میکرد. مفهوم تقلب بر دامن صندوق رای یک خیانت بود و گذر از صندوق رای معنایی جز باز شدن مسیر برخوردهای خشونت بار نداشت و امروز به تو حق می دهم که رقص و پایکوبی خائنان بر گرد این حرم از مفهوم تهی گشته را شرک و خیانت بدانی و از دریافت راز رفتار متفاوت برخی همراهان بر گرد این صندوق درمانی.


این روزنامه نگار مرداد ماه سال ۸۹ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است.


یکی از اتهامات اصلی این روزنامه نگار اداره کردن وبلاگ” ایرنای ما “بوده است . وبلاگی که او در آن به برخی عملکردها و اقدامات مسوولان خبرگزاری دولتی ایرنا انتقاد کرده و همچنین درباره جنبش سبز و رهبرانش مطالبی را در این وبلاگ نوشته بود.


خبرگزاری ایرنا، زیر نظر دولت، شاکی اصلی پرونده قادری بود، او همچنین بعد از ۱۸ سال کار دراین خبرگزاری از آن اخراج و راهی زندان اوین شد.


متن کامل این نامه به شرح زیر است:


محبوبم
قریب به دو سال از جدایی مان می گذرد، ۲ سالی که ۲ نوروز را شامل می شود و در طول این دو سال طولانی، تنها و تنها دو بار آنسان دیدمت که گویی غم همه عالم بر شانه های مظلومت سنگینی می کند، گویی که دنیا به آخر رسیده است و دستی نابکار که ما را از هم جدا ساخته، نمی گذارد تا در این لحظات احساس بی پناهی، یاور یکدیگر باشیم.


یک بار به اولین دیدارمان پس از ۳۳ روز انفرادی و بی خبری باز می گردید، دلهره و وحشت از بی خبری در چشمان تو و فرزند دلبندم موج می زد و چشمان ژاله بار شما چه زیبا تلاش داشت تا سیل اشک را سدی باشد که پشت میله های سخت و سرد بازداشتگاه ۲۴۰، حدای ناکرده، مددی به شکنندگان اراده آزادی خواهان نرساند.


پس از آن تجربه سخت خودداری که به اولین ملاقات در اوین باز می گشت، پایداری تو و علی و حمایت های روحی شما بود که در آن دوران طولانی ۹ ماهه اسارت در بند ۲۰۹ و ۲۴۰ گذشت زمان را در آن جغرافیا آسان می ساخت.
از آن زمان گویی سالها گذشته است و دیروز که دیگر بار، با روحی غمزده و چشمانی بارانی از مشکلات روزمره گفتی و از بهانه علی که با حسرت به همراهی هم سن و سالان خود با پدران و مادرانشان در خرید عید می نگرد، گویی باز غم عالم را بر شانه هایت بار کرده بودی. گفتی «مشارکت ۶۴ درصدی در انتخابات» نومیدت کرده و گفتی شاید این پایداری ها و مقاومت ها پشت میله ها ی زندان فایده ای نداشته باشد. گفتی شاید این همه درد و رنج همسران و فرزندان زندانیان ره به جایی نبرد و پشت این گفته ها، هزاران ناگفته دیگر از چشمان اشک بارت دریافتم.


همسر عزیزم
باور نکن در غیاب ناظران بی طرف، رسانه های آزاد و احزاب قدرتمند، این اعلام ها و درصد های مشارکت را. باور نکن ادعاهای حاکمیتی وحشت زده را که منتقدانش را پشت میله های زندان می پسندند و آنان را به حبس و حصر غیر قانونی محکوم می کند. در عین حال گزافه حمایت و مشارکت ۶۴ درصدی در انتخابات را دارد.
شاید نومیدی ات از کسانی باشد که به اعتقادی «بسیاری» در میانه راه به گونه ای دیگر و دور از انتظار عمل کردند!


جان من!
این تردید ها و این تفاوت ها در رفتار همراهان راه آزادی و دموکراسی، لازمه حیات و بالندگی این جنبش است.
دورانی که من و تو و علی و هزاران مثل من و تویی در متن آن زندگی می کنیم، ناگزیر دوران تصمیم سازی یک نفر و فرمانبرداری دیگران نیست. مردان و زنان این جنبش و حرکت در مبنای تحلیل و صلاحدید خود حرکت می کنند و لزوما شکل ماهیت هر کس در این راه، همسان و هم شکل نباید باشد و نخواهد بود.


این تنها رفتارها و کنش ها درون حرکت عظیم جنبش سبز است که در طول نزدیک به ۳ سال گذشته، آن را به رغم تمام فشارها، رنج ها و تحلیل ها، حبس ها و حصر ها، زنده و پوینده نگاه داشته است.


این روح متنوع و پیش بینی ناپذیر، همان گوهر غیر قابل تصاحب و کنترلی است که قابل حبس و کنترل نیست آنها را مجبور به نمایش انتصاب به جای برگزاری انتخابات واقعی می کند.


من و تو و علی و میلیون ها تن دیگر مثل ما معبود و معبدشان صندوق رای است که هر از چندگاهی گرد آن جمع می شدیم و اراده خود را از طریق آن به منصه ظهور می رساندیم.


برگ های رای تا پیش از آن خیانت بزرگ، مفهومی مقدس داشت و صندوق رای مفهوم امانت را متبادر به ذهن میکرد. مفهوم تقلب بر دامن صندوق رای یک خیانت بود و گذر از صندوق رای معنایی جز باز شدن مسیر برخوردهای خشونت بار نداشت و امروز به تو حق می دهم که رقص و پایکوبی خائنان بر گرد این حرم از مفهوم تهی گشته را شرک و خیانت بدانی و از دریافت راز رفتار متفاوت برخی همراهان بر گرد این صندوق درمانی.


تاریخ ثابت کرده اشغال گران معابد از حقانیت تهی گشته معجزه ای از آن نخواهند دید و معابد دروغین آنها روزی فرو می ریزد و تشت رسوایی اعتبارشان از آسمان می افتد.


عشق من!
تا آن زمان بهره ما، من و تو و هزاران زندانی و خانواده های آنان درمان و رنج و سختی است، مرارت هایی که صبح روشن امید را در پی دارد و همه آنان بدنامی تا سقوط کامل آبرو و اعتبارشان خواهد بود.


نازنینم!
همچنان استوار و امیدوار بمان تا استوار و امیدوار بمانم و در حالیکه صدای خرد شدن استخوان های استبداد و خود رایی به گوش می رسد در چهره هایمان غم و اندوه و هجر، موجبی برای خوشالی آنان پدید نیاید.
«زخم هایم را به تو پیشکش می کنم، چرا که بهترین چیزی است که زندگی به من داده، زیرا هر کدام از آنها نشانه گامی به پیش است» و این سخن پیامبر عشق و حکمت چه زیبا وصف حال امروز من و تو و خانواده زندانیانی است که استوار، آزادی را فریاد می زنند و جان و مال خود را در این راه فدا می کنند.


خوب من!
در این پایان فصل زمستان و آغاز بهار با خود می اندیشم، شاید این جدایی بزرگترین نعمتی باشد که نصیب جان های نزدیک به هم شده است، چرا که میانشان همه موانع و سدها را در هم می شکند و می توانند با احساس عمیق فریاد بزنند که دوستتان دارم و برای همین احساس زیبا، عمیقا سپاسگزارت هستم.


سیامک قادری
زندان اوین
۲۵/۱۲/۱۳۹۰


قطع آب برخی نقاط تهران و استقرار تانکرهای آب آشامیدنی در مناطق

Posted: 27 Mar 2012 03:34 AM PDT

جـــرس: منابع خبری اعلام کرده اند که در پی قطع آب برخی نقاط تهران، برای رفاه حال شهروندان، تانکرهای آبرسانی سیار در محدوده هایی که با قطعی آب مواجه شده اند مستقر هستند.


به گزارش مهر، محدوده قطع آب در پایتخت از شمال شامل خیابان صفای شرقی و غربی، از جنوب به خیابان شوش و بعثت، از غرب به خیابان ایران و از شرق به خیابان کرمان می رسد.


شرکت آبفای استان تهران (آب و فاضلاب) طی اطلاعیه ای در تشریح علت قطعی آب در این نقاط تهران به شکستگی خط لوله اصلی ۱۱۰۰ میلی متری و کولکتور مخزن آب شماره ۶ اشاره کرده و عنوان شده است: برای رفاه حال شهروندان محترم، تانکرهای آبرسانی سیار در محل مستقر هستند.


عضو ارشد سپاه: غرب بر سر دو راهی ایران هسته‌ای یا جنگ، اولی را انتخاب خواهد کرد

Posted: 27 Mar 2012 03:22 AM PDT

جـــرس: یک عضو استراتژیک سپاه پاسداران و از سرمقاله نویسان روزنامه کیهان، درباره احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران می گوید: "واکنش ما در برابر هر تحرک اسرائیل، واکنشی فراگیر خواهد بود که اسرائیل و «نقطه فرمان» آن یعنی آمریکا را هم شامل خواهد شد."


سعدالله زارعی که از وی بعنوان "کارشناس سیاسی" در محافل حکومتی نام برده می شود، در گفتگویی با سایت «برهان»، گفته است: "رهبری بسیار هوشمندانه، غرب را در سر یک دو راهی قرار داده که بین یک ایران هسته‌ای مسالمت‌آمیز و ایرانی که با تمام ظرفیت از خودش در برابر هر نوع تهاجمی دفاع می‌کند، یکی را انتخاب کنند و به طور حتم غربی‏ها اولی را انتخاب می‏کنند."


وی در خصوص سخنان اخیر رهبر جمهوری اسلامی در مشهد اظهار داشت: "غربی‌ها در مواجهه با جمهوری اسلامی به روش اعمال فشارهای متمرکز روی آورده و امیدوارند که این فشارها در نهایت جمهوری اسلامی را وادار به تسلیم کند و با توجه به جایگاه کانونی «ولایت فقیه» در نظام سیاسی ایران، منتظرند تا این تغییر را در مواضع و اظهارنظرهای رهبری بیابند، به همین دلیل هم با دقت به سخنان رهبری توجه نشان می‌دهند و از لابه‌لای کلمات صحبت‌ها به دنبال این هستند تا مفهومی که به نوعی بیان کننده‌ تمایل به کوتاه آمدن در برابر غرب را پیدا کنند و غربی‌ها به شدت در انتظار آن به سر می‌برند، بر همین اساس هم سخنان رهبری در مشهد در واکنش به فشار غربی‌ها به شدت مورد توجه قرار گرفت اما غربی‌ها ناامیدانه اعلام کردند که ما نشانه‌ای مبنی بر این که ایران مسیر جدیدی در مقابله با غرب در پیش گرفته باشد را مشاهده نکردیم."


این کارشناس سیاسی سپاه، در خصوص اسامی جدیدا وارد شده به لیست سیاه اتحادیه اروپا از مقامات جمهوری اسلامی گفت: "اینکه اتحادیه‌ی اروپا اعلام می کند که ما فشارها را بر مقام‌های ایرانی اضافه می‌کنیم و اسم جدید را در لیست جدید تحریم‌هایشان قرار دهند، یک واکنش صرفاً تبلیغاتی و در واقع واکنش ناامیدانه‌ غربی‌ها به سخنان رهبری در مشهد بود. به واقع غربی‌ها خواستند بگویند که اگر ایران از مسیری که در پیش گرفته ناامید نشده و بر راه رفته تأکید می‌کند، ما هم همان راه رفته را تداوم می‌بخشیم. این یک واکنش حقیرانه بود که اتحادیه‌ی اروپا آن را بروز داد، چرا که بحث جدید هیچ نکته‌ی تازه‌ای در خود نداشت و اگر واژه‌های بیانیه‌ی اتحادیه‌ی اروپا را واکاوی کنیم، مشاهده می‌نماییم که یک بیانیه‌ی صرفاً سیاسی است که بدون هیچ پشتوانه‌ی اجرایی، زمان‌بندی و جهت‌مندی خاصی به تصویب رسیده است."


عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان، در خصوص مواضع رهبری راجع به تحولات بین‌المللی و این که "غربی‌ها قادر به کنترل تحولات نیستند"، گفت: "این موضوع نشان داد ایران با اتکا به نفس، روند تحولات را در منطقه رصد می‌کند و در صدد است تا ظرفیت‌های خویش را برای حفظ این روند و غنا بخشی به حرکت‌های مردم منطقه مورد استفاده قرار دهد. این هم نکته‌ای بود که در محافل سیاسی غربی با خشم از آن یاد شد و خود این مطلب هم نشان دهنده‌ی جهت‌گیری درست رهبری در سیاست خارجی و در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی بود."


زارعی در پاسخ به اینکه "رهبری گفته دشمن در هر سطحی که به ما حمله کند ما هم در همان سطح پاسخ می‌دهیم و همچنین به دنبال بمب اتمی نیستیم، اگر غربی‌ها با بمب اتم حمله کنند، جواب چگونه خواهد بود؟"، تاکید کرد: "موضع رهبری در این خصوص در راستای مواضع قبلی وی بود که گفت ما اگر مورد حمله قرار بگیریم، متقابلاً از خودمان دفاع خواهیم کرد و اگر هم تهدید شویم، متقابلاً تهدید می‌کنیم که این استراتژی، استراتژی جدیدی بود که در سال گذشته هم یکی دو مورد تجربه شد. از جمله در بحث امنیت خلیج فارس این مسأله مورد آزمون یا به تعبیری اجرا شد. در اینجا هم رهبری در راستای همان سیاست تهدید در برابر تهدید در واقع یک برگ جدیدی از استراتژی امنیتی جمهوری اسلامی را نشان داد و آن برگ جدید این بود که ما استراتژیمان به طور اصولی حرکت به سمت تولید بمب اتمی نیست و این کار را نه دنبال کرده‌ایم و نه دنبال می‌کنیم. به طور اصولی اما این هم نیست که در برابر تهدیدهای غربی‌ها و اقدام آنان در حوزه‌ای که ما آن را حوزه‌ی نادرست و ممنوعه می‌دانیم، دست بسته عمل کنیم و در واقع ملت خودمان را در برابر یک تهدید خطرناک بی پناه بگذاریم."


وی ادامه داد "این برگ جدید، یک شکل نو از همان دفتر تهاجم در برابر تهاجم و تهدید در برابر تهدید بود که در اینجا تبیین شد. اتفاقاً چون غربی‌ها نمی‌خواستند این مسأله‌ی بسیار مهم مورد توجه مردم دنیا قرار بگیرد، بر خلاف انتظار از کنار این موضع بسیار معنادار رهبری، به آرامی عبور کردند و واکنش خاصی به این مسأله، از خود نشان نداند چرا که می‌دانند عواقب پیگیری چنین مسأله‌ای از سوی غرب، چه خواهد بود و به عقیده‌ی بنده رهبری در اینجا بسیار هوشمندانه غرب را در سر یک دو راهی قرار داد که بین یک ایران هسته‌ای مسالمت آمیز و یک ایرانی که با تمام ظرفیت از خودش در برابر هر نوع تهاجمی دفاع می‌کند، یکی را انتخاب کنند و به طور حتم غربی‌ها اولی را انتخاب می‌کنند و بر همین اساس هم روی موضع دوم مانوری ندادند."


زارعی پیرامون احتمال حمله نظامی اسرائیل به مراکز اتمی ایران نیز گفت: "فرض این که اسراییلی‌ها حمله می‌کنند، فرض درستی نیست یعنی به طور قطع اسراییلی‌ها تحت هیچ شرایطی به جمهوری اسلامی حمله نمی‌کنند، این کاملاً مسلم و مسجل است. خود اسراییلی‌ها هم می‌دانند که هر نوع حمله به ایران از سوی این رژیم، ریسک بسیار بالایی دارد و یک حمله‌ی کوچک به ایران می‌تواند، تبدیل به واکنش بزرگ و فراگیر از سوی ایران شود و این مسأله‌ای است که در واقع اسراییل کوچک را در بحران بزرگ غرق می‌کند و اساساً حیات این رژیم را در معرض مخاطره‌ی اساسی قرار می‌دهد.

خود اسراییلی‌ها هم همین چند روز پیش گفتند که شلیک چند موشک از سوی ایران به پایتخت این رژیم کفایت می‌کند تا اسراییل متلاشی شود؛ بنابراین اساساً فرض این که اسراییلی‌ها در صدد حمله هستند، فرض درستی نیست البته گاهی آن‌ها به نحو تبلیغاتی از این مسأله حرف می‌زنند اما این به معنای این نیست که آن‌ها به واقع عزمی در این رابطه دارند و ما نشانه‌ای مبنی بر این که اسراییلی‌ها در فکرشان حمله به ایران هست را نمی‌بینیم، همان طور که اسراییلی‌ها در مواجهه با «حزب الله» هم در حال حاضر عزم روشن یا برنامه‌ی روشنی برای جنگ با آنان ندارند. طرف دیگر ما اساساً در استراتژی خود همان طور که رهبری هم چندین بار فرمودند اسراییل را مولود آمریکا می‌دانیم نه آمریکا را مولود اسراییل؛ یعنی ما معتقدیم که آنچه اسراییل در منطقه انجام می‌دهد، به نمایندگی از آمریکاست، بنابراین طبیعتاً واکنش ما در برابر هر تحرک اسراییل، واکنش فقط به اسراییل نخواهد بود بلکه واکنشی فراگیر است به نقطه‌ی فرمان اسراییل که آمریکا هم شامل آن می‌گردد، این موضوع را هم اسراییلی‌ها و هم آمریکایی‌ها، می‌دانند. به همین دلیل هم آمریکایی‌ها اصرار دارند بگویند که اسراییل برنامه‌ای برای حمله به ایران ندارد."

گزاش تصویری - آثار هنری محمد نوریزاد در زندان

Posted: 27 Mar 2012 02:52 AM PDT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حسنی مبارک از قتل امام موسی صدر توسط معمر قذافی خبر داد

Posted: 27 Mar 2012 02:36 AM PDT

جـــرس: در ادامه اظهار نظرها پیرامون سرنوشت امام موسی صدر، برخی منابع خبری از ادعای حسنی مبارک در خصوص قتل وی توسط معمر قذافی خبر داده اند.


به گزارش مشرق به نقل از تلویزیون العالم، حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر، در دوازدهمین قسمت از یادداشتهای خود که روزنامه "روزالیوسف" آنها را منتشر می کند، نوشته است: قذافی امام موسی صدر را در لیبی پس از یک مشاجره کشته است.


مبارک تصریح کرد: قذافی امام موسی صدر را به شام دعوت کرد و در آن هنگام صدای ضبط شده ای را که از مصر به دست او رسیده بود پخش کرد.


مبارک مدعی شد: در این نوار ضبط شده امام موسی صدر سادات را تهدید کرده بود که لیبی را مانند لبنان خواهد کرد؛ پس از آن مشاجره ای کلامی بین امام موسی صدر و قذافی در گرفت، و قذافی و نیروهایش امام و همراهانش را مورد ضرب و شتم قرار دادند.


مبارک می افزاید: قذافی بعد از این حادثه دستور قتل فوری امام موسی صدر را صادر کرد؛ وی به نیروهای خود دستور داد ابزار شکنجه را حاضر کنند، و خود قذافی شخصا امام را شکنجه داد .. امام موسی صدر پس از 4 ساعت شکنجه از هوش رفت.


مبارک در این یادداشتها نوشته است: قذافی در نهایت به نیروهای خود دستور داد امام و همراهانش را به قطعه های سنگین آهنی ببندند، و آنها را به داخل دریای مدیترانه و در آخرین منطقه ای مرزی آبهای لیبی بیندازند .


مبارک تأکید می کند که پیکر امام موسی صدر و همراهانش در دریا از بین رفته است، و قذافی پس از آن همه شاهدان این ماجرا را به قتل رساند، و غیر از خودش هیچ شاهد دیگری در خصوص این ماجرا وجود ندارد.


گفتنی است، هنوز هیچ یک از مقامات لبنانی، لیبیایی و ایرانی، اظهاراتی مستند در خصوص سرنوشت رهبر سابق شیعیان که در جریان سفر به لیبی مفقود شد، ارائه نکرده اند.

جزئیات جدیدی از وضعیت امام موسی صدر / نکات 9 گانه چیست

همزمان، یک روزنامه لبنانی اطلاعات جدیدی درباره سرنوشت امام موسی صدر که چند دهه پیش توسط معمر قذافی دیکتاتور مقتول لیبی ربوده شده بود، منتشر کرد.

 

به گزارش مهر به نقل از روزنامه الاخبار، منابع آگاه لبنانی اطلاعات جدیدی از لیبیایی ها دریافت کرده اند که به شرح زیر است :

نخست، امام موسی صدر هرگز لیبی را ترک نکرده و پس از بازداشت در طرابلس به همراه محمد یعقوب و عباس بدر الدین به زندان مخفی در جنوب کشور منتقل شده بود.

دوم، به دلایل نامعلوم امام موسی صدر از زندان نخست به زندان ابوسلیم در طرابلس انتقال داده شد که گویا این موضوع در سال 1997 رخ داده و در این مدت امام موسی صدر زنده بوده و از بیماری قند رنج می برده است.

سوم، امام موسی صدر در سلولی انفرادی در زندان مذکور نگهداری شده است و "عبدالحمید السائح" از عوامل اطلاعاتی -که به وحشی بودن معروف بوده است - مسئول پرونده امام موسی صدر شده بودو سلول امام موسی صدر زیر دفتر السائح قرار داشته و وی دو نفر از ماموران خود را مسئول مراقبت دائمی از امام موسی صدر کرده بود.

چهارم، تحقیقات مبسوطی از نگهبانان سلول امام موسی صدر انجام شده است.

پنجم، در هنگام حضور امام موسی صدر در زندان ابوسلیم در پایتخت لیبی وی در حالی که از بیماری قند رنج می برده است نگهبانان ضمن مخالفت با معالجه وی از دادن داروهای لازم با وجود نیاز مبرم امام موسی به آن خوداری کرده اند که این موضوع سبب درگذشت وی در تاریخی که دقیقا مشخص نیست، اما به احتمال زیاد آغاز دهه گذشته بوده است، شده است.

ششم، پس از مرگ امام موسی صدر معمر قذافی اجازه دفن وی را نداده است و خواستار نگهداری جسد وی در زندان شده بود و ماموران قذافی ظرف یک دهه کامل از جسد مراقبت می کردند و این اقدام تا زمان سقوط طرابلس به دست انقلابیون در 22 آگوست ادامه داشته است.

هفتم، بر اثر شدت بمبارانهای زندان ابوسلیم به ویژه دفتر عبدالحمید السائح، برق دفتر وی که سلول امام موسی در زیر آن قرار داشت قطع شد و پس از مدتی این زندان به طور کامل ویران شد، اما اطلاعات لیبیایی ها حاکی است که جسد به همراه اجساد دیگر به خارج از زندان منتقل شده است به ویژه اینکه شاهدان عینی از مشاهده عمامه و عبا خبر دادند.

هشتم، پس از ورود انقلابیون به زندان ابوسلیم مشخص شد که اجساد به بیمارستان مرکزی طرابلس منتقل شده است اما بعدها این اطلاعات غلط از آب درآمد، زیرا مشخص شد که اجساد به اماکن مختلف انتقال و دفن شده است.

نهم، لیبیایی ها گزارشی درباره وضعیت شیخ یعقوب و بدر الدین دریافت نکرده اند و موضوع تحت پیگیری است.

کوفی عنان: مردم سوریه باید در مورد سرنوشت بشار اسد تصمیم بگیرند

Posted: 27 Mar 2012 02:25 AM PDT

 جـــرس: کوفی عنان موافقت مقام‌های روسیه با برنامه‌ی ۶ ماده‌ای خود را جلب کرد و قرار است روز سه‌شنبه با مقام‌های چین مذاکره می‌کند. همزمان خشونت در سوریه ادامه دارد و موج فرار به کشورهای همسایه افزایش یافته است.


به گزارش خبرگزاری آلمان، کوفی عنان، در دیدار خود با مدودف رئیس‌جمهور روسیه با او به توافقاتی درباره حل مساله سوریه رسیده است.


رئیس‌جمهور روسیه بر پیشنهاد این کشور به منظور پایان بحران و جلوگیری از جنگ داخلی در سوریه تأکید دارد.


رئیس‌جمهور روسیه بعد از دیدار با عنان، در گفت‌وگو با رسانه‌ها از وضعیت سوریه ابراز نگرانی شدید کرده و اعلام کرده است که روسیه از برنامه‌ی کوفی عنان حمایت کامل می‌کند.


دیمیتری مدودف با تاکید بر این‌که برنامه‌ی ۶ ماده‌ای کوفی عنان "آخرین فرصت سوریه" است، ابراز امیدواری کرده که مقامات پکن نیز از برنامه‌ی عنان حمایت کنند.


دبیرکل سابق سازمان ملل قرار است روز سه‌شنبه (۸ فروردین) در چین با مقامات این کشور دیدار و آن‌ها را نیز برای حل بحران سوریه با جامعه جهانی همراه کند.


چین و روسیه پیش از این قطعنامه‌ی سازمان ملل متحد علیه بشار اسد را وتو کرده و انتقاد جامعه‌ی جهانی را برانگیختند. با این حال روسیه بعد از اعلام طرح کوفی عنان از طرح او حمایت و اعلام کرد که روسیه طرح عنان را راه‌حلی مناسب برای پایان بخشیدن به خشونت‌ها در سوریه ارزیابی می‌کند.


کوفی عنان در صحبت‌های خود بعد از دیدار با مدودف گفته است که نمی‌توان برای حل بحران سوریه زمان مشخصی را تعیین کرد: "روند وقایع نگران‌کننده است و احتمال بروز جنگ داخلی قوی است. نمی‌توان زمان مشخصی را پیش‌بینی کرد تا این بحران به نتیجه رسیده و حل شود."


عنان در صحبت‌های خود به سؤالی درباره‌ی سرنوشت بشار اسد، پاسخ داده است: "تنها مردم سوریه هستند که باید تصمیم بگیرند و سرنوشت بشار اسد را تعیین کنند."


دبیرکل سابق سازمان ملل متحد بار دیگر بر لزوم مذاکره میان همه‌ی گروه‌های اپوزیسیون سوریه و رژیم بشار اسد تاکید کرده و گفته است: «ضروری است که همه‌ی سوری‌ها از هر گروه و مذهب و باور را به دور میز مذاکره نشاند تا بتوان این بحران را به بهترین شیوه حل کرد».


برنامه‌ی ۶ ماده‌ای کوفی عنان خواهان آتش‌بس و توقف درگیری نظامی است و تاکید دارد که گروه‌های بشردوستانه‌ی جهانی بایست بتوانند از همه‌ی مناطق آسیب‌دیده بازدید کرده و کمک‌های انسانی را در اختیار غیرنظامیان قرار دهند. در این طرح عنان خواستار آزادی همه‌ی زندانیان سیاسی شده است که در یک سال اخیر بازداشت شده‌اند.


در طرح کوفی عنان موعدی برای تحقق این پیش‌شرط‌ها مشخص نشده است. طرح دبیرکل سابق سازمان ملل خواستار برکناری بشار اسد از قدرت نیست.


مقامات سوری اعلام کرده‌اند که بشار اسد در حال مطالعه‌و بررسی طرح کوفی عنان است و به زودی به آن پاسخ خواهد داد.


بر اساس آخرین گزارش ها، موج فرار مردم سوریه به ترکیه و لبنان به شدت افزایش یافته است. سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه می‌گوید که در ۴۸ ساعت اخیر بعد از ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر سراقب در استان ادلب، نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت شهر خانه‌های خود را تخلیه کرده و به شهرهای مرزی ترکیه و لبنان گریخته‌اند.


همچنین نروژ و ترکیه سفارت خود در سوریه را به دلیل خطرناک شدن اوضاع بستند.