جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


شیرین عبادی: تبعیض قانونی یکی از شایع‌ترین انواع خشونت علیه زنان است

Posted: 25 Nov 2011 06:23 AM PST

فاطمه شجاعی
  جرس: خشونت علیه زنان هر گونه عمل خشن مبتنی بر جنسیت است که موجبات آزار یا صدمه جسمی، جنسی یا روانی زن را فراهم آورد. این خشونت نوعی بیماری همه‌گیر جهانی است که در سکوت پیشروی می‌کند و بسیاری از ملیت‌ها کم و بیش به آن مبتلا هستند؛ شاید برای همین است که از ۳۰ سال پیش روز ۲۵ نوامبر را به نام روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان نام نهادند تا..  

 

در ایران اما، زنان همچنان با این زشت‌ترین نماد تبعیض و نابرابری در حقوق و در زندگی روزمره خود مواجه‌اند و این اعمال خشونت نه تنها در کالبد خشونت‌های خانگی ظاهر می‌شود بلکه خشونت‌های اجتماعی و خشوت‌های توسط دولت که از طریق وضع قوانین اعمال می‌شود، روز به روز رو به افزایش است.


شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل، که هم اکنون برای نشست چند روزه‌ای به مناسبت روز مبارزه با خشونت علیه زنان در ایتالیا به سر می‌برد معتقد است " تبعیض قانونی یکی از شایع‌ترین نوع خشونت علیه زنان است."


این فعال حقوق بشر در خلال برنامه‌هایش، در فرصت کوتاهی که در اختیار داشت به برخی از سوالات جرس درباره خشونت علیه زنان در جامعه ایران پاسخ داد.

خانم عبادی، در جامعه امروز ایران خشونت علیه زنان به غیر از خشونت خانگی در چه بخش‌های دیگری هم تعریف می‌‌شود و وجود دارد؟


ما در بخش‌های مختلف خشونت علیه زنان را شاهد هستیم. تبعیض قانونی یکی از شایع‌ترین نوع خشونت علیه زنان است. وقتی که در قانون می‌نویسند که شهادت دو زن معادل شهادت یک مرد هست او را تحقیر می‌کنند و این تحقیر خشونت در برابر زن است. یا وقتی که در قانون اجازه می‌دهند مردی اگر زن خودش را بیگانه‌ای ببیند او را به قتل برساند بدون این که هیچ‌گونه مجازاتی متوجه او شود این خشونتی است علیه زن، زیرا که باعث می‌شود مرد هم قاضی، هم شاکی و مامور اجرای حکم باشد. مواردی از این دست، یعنی خشونت‌هایی که قانون تجویز می‌کند متاسفانه زیاد است.


نوع دیگر خشونت، خشونت‌هایی است که قانون بر آن‌ها صحه نمی‌گذارد. مانند این که مردی زنش را کتک بزند، قانون طبیعتا این مرد را مجازات می‌کند. اما مساله مهم این است که با طرح چنین شکایتی زندگی زن به خاطر مسائل اقتصادی در مخاطره قرار می‌گیرد. قانون و موسسات حکومتی هیچ‌گونه نهاد حمایتی هم برای چنین زنانی که مورد خشونت خانگی قرار می‌گیرند پیش‌بینی نکرده است. بنابراین زنی که به علت خشونت خانگی در خواست طلاق می‌‏کند اگر استقلال اقتصادی نداشته باشد و نتواند خود را اداره کند بايد به منزل پدر بازگردد و اگر منزل پدری نداشته باشد، پدر فوت شده باشد، يا به هر دليل ديگری نتواند به خانه پدری بازگردد ادامه زندگی برای او در خارج از محيط خانواده دشوار است و زن ناچار است با نبود حمايت قانونی، خشونت را تحمل کند.


جدا از قوانین که زمینه‌ساز خشونت می‌شوند، فرهنگ جامعه تا چه میزان در این مسئله نقش دارد؟ بعضی معتقدند پیش از تغییر قوانین باید فرهنگ‌سازی کرد و در واقع تغییر قوانین به تنهایی نمی‌تواند تاثیری در کاهش این خشونت‌ها داشته باشد.


فلاسفه‌ی حقوق بر این اعتقادند که قانون دو وظیفه‌ی مهم را باید ایفا کند. یکی ایجاد نظم در اجتماع و دوم فرهنگ‌سازی. بنابراین به نظر من برای فرهنگ‌سازی قوانین ابتدا باید تغییر پیدا کند. وقتی که در یک قانون اجازه داده می‌شود مردی چهار همسر اختیار کند، قبح تعدد زوجات و به عبارتی قبح خیانت به زن از بین می‌رود. برای فرهنگ‌سازی هم نیاز به قوانین مناسب داریم.

 

در چنین شرایطی، نقش فعالان حوزه‌ی زنان در جامعه چیست؟


مهم‌ترین کاری که آن‌ها می‌توانند انجام دهند اطلاع‌رسانی از وضعیت تبعیض‌آمیز زنان و همچنین اعلام خواست زنان به مقامات حکومتی و همچنین جامعه‌ی بین‌الملل است تا همه‌ی مردم دنیا بدانند که زنان ایران از چنین قوانینی ناراحت و خواهان اصلاح آن هستند.


و خود زنان و قربانیان خشونت برای بهبود اوضاع چه نقشی می‌توانند داشته باشند؟


مهم‌ترین نقش را آن‌ها باید اجرا کنند. کسانی که قربانی خشونت هستند باید صدای اعتراض خود را بلند کنند.


با سپاس از این که با وجود زمان اندک، وقتی برای مصاحبه با جرس گذاشتید.
 

موج گسترده پیوستن نظامیان منتقد حکومت سوریه به صف مخالفان

Posted: 25 Nov 2011 05:56 AM PST

پایان ضرب الاجل اتحادبه عرب
 جـــرس: اتحادیه عرب تا امروز جمعه ۲۵ نوامبر (۴ آذر) به حکومت سوریه فرصت داده بود، تا با سفر ناظران بین‌المللی به این کشور موافقت کند، و درصورتیکه رئیس‌جمهور سوریه، با این درخواست موافقت نکند، کشورهای عضو اتحادیه عرب سوریه را تحریم‌ خواهند کرد و خواستار تصویب قطعنامه‌ علیه حکومت این کشور در سازمان ملل خواهند شد. و روسیه مجددا از مخالفت صریح خود با هرگونه قطعنامه و تحریم علیه حکومت سوریه خبر داده است.  


روز جمعه، مجددا شهرهای مختلف سوریه صحنۀ اعتراضات مردمی و برخورد خشونت آمیز نیروهای حکومتی بود، که گزارش برخی منابع، از کشته شدن چند تن در جریان سرکوب های ظهر جمعه خبر می دهد.


با ادامه اعتراضات سیاسی در سوریه و برخورد خشونت آمیز نیروهای دولتی با معترضان، شمار نظامیانی که با سرپیچی از دستور حمله به غیرنظامیان، ترک خدمت می کنند و به مخالفان می پیوندند رو به افزایش بوده و شواهدی از پیوستن نظامیان ناراضی سوریه به مخالفان انتشار یافته است.


پایان ضرب الاجل
به گزارش خبرگزاری آلمان، اتحادیه عرب تا امروز جمعه ۲۵ نوامبر (۴ آذر) به حکومت سوریه فرصت داده بود تا با سفر ناظران بین‌المللی به این کشور موافقت کند. درصورتیکه رئیس‌جمهور سوریه، بشار اسد با این درخواست موافقت نکند، کشورهای عضو اتحادیه عرب سوریه را تحریم‌ خواهند کرد و خواستار تصویب قطعنامه‌ی علیه حکومت این کشور در سازمان ملل خواهند شد. تحریم‌های مورد نظر اتحادیه عرب تعلیق پروازها، توقف معاملات و روابط اقتصادی و مسدود کردن دارایی‌های دولت دمشق است.


حمایت ترکیه از اتحادیه عرب
این در حالی است که ترکیه در ادامه اعلام کرده است مهلت اتحادیه عرب به سوریه درباره پروتکل ناظران آخرین فرصت است.


به گزارش سی ان ان ترک،
احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفته است مهلت اتحادیه عرب، فرصت جدید و آخرین فرصت به دمشق است.


حمایت مجدد روسیه
در ادامه حمایت های قاطع روسیه از حکومت انتصابی و سرکوبگر سوریه، مسکو در واکنش به افزایش فشارها و اقدامات غربی ها علیه سوریه بر مخالفت خود با قطعنامه ها و تحریمها علیه این کشور تاکید کرد.


به گزارش الجزیره روسیه بدون رویکرد و اشاره به تداوم سرکوب و کشتار در سوریه، مدعی شد "اوضاع سوریه نیاز به قطعنامه ها و تحریمها ندارد، بلکه به گفتگوی ملی نیاز دارد."


بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو خواهان توضیح درباره درخواست فرانسه برای ایجاد گذرگاه های انسانی امن در سوریه شده است.


شواهدی از ارتش آزاد
به گزارش بی بی سی، شواهدی از پیوستن نظامیان ناراضی سوریه به مخالفان انتشار یافته است.


با ادامه اعتراضات سیاسی در سوریه و برخورد خشونت آمیز نیروهای دولتی با معترضان، شمار نظامیانی که با سرپیچی از دستور حمله به غیرنظامیان، ترک خدمت می کنند و به مخالفان می پیوندند رو به افزایش بوده است.


دولت سوریه ورود و فعالیت خبرنگاران خارجی به آن کشور را ممنوع و یا به شدت محدود کرده است، اما پل وود، خبرنگار بی بی سی، و فرد اسکات، فیلمبردار خبری، توانسته اند به طور مخفیانه از مرز لبنان وارد آن کشور شوند.


خبرنگار بی بی سی در شهر حمص، از مراکز اصلی مخالفت با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، با گروهی از هواداران "ارتش آزاد سوریه" متشکل از مخالفان مسلح حکومت گفتگو کرده است.


به گزارش خبرنگار بی بی سی، یکی از نشانه های تشدید درگیری مسلحانه در سوریه، افزایش بهای اسلحه در بازار سیاه لبنان است به نحوی که قیمت یک قبضه کلاشنیکف به یکهزار و دویست دلار رسیده است.


با این همه، طرفداران ارتش آزاد سوریه با خرید اسلحه و قاچاق آن به داخل سوریه، این تسلیحات را در اختیار نظامیان مخالف حکومت قرار می دهند و در بازگشت، زخمی های این درگیری را با خود به لبنان می آورند.


ارتش سوریه برای جلوگیری از رفت و آمد مخالفان، نواحی مرزی با لبنان را مین گذاری کرده و واحدهای گشتی ارتش این منطقه را زیر نظر دارند. با وجود این، به نظر نمی رسد که دولت سوریه موفق به مسدود کردن کامل مرز با لبنان شده باشد و عبور و مرور از مرز همچنان ادامه دارد.


خبرنگار بی بی سی گفته است که پس از ورود به داخل خاک سوریه، شاهد "جریان کوچک اما مداوم" فرار نظامیان و ماموران امنیتی حکومت و پیوستن آنان به مخالفان بوده است.


به گفته او، معمولا جدا شدن نظامیان از صفوف نیروهای دولتی با تیراندازی همراه است زیرا نظامیان وفادار به حکومت در صدد بر می آیند فراریان را قبل از اینکه از نظر پنهان شوند، به ضرب گلوله از پای درآورند.


وی در شهر حمص با گروهی از نظامیان مخالف دیدار کرد که به تازگی از عملیات جنگی علیه نیروهای دولتی به شهر بازگشته بودند. از این گروه شش نفره، یک نفر در درگیری با ارتش دولتی جان داده و پنج نفر دیگر پس از انجام ماموریت، موفق به بازگشت به حمص شده بودند.


سرپیچی از دستور تیر
یکی از این پنج نفر گفت که شاهد زخمی شدن هم رزم خود در درگیری با ارتشیان وفادار به حکومت بوده اما به دلیل حضور تعداد زیادی از نیروهای دولتی، نمی توانسته او را نجات دهد.


این گروه از نظامیان مخالف به خبرنگار بی بی سی گفتند که به این دلیل تصمیم به فرار از خدمت گرفتند که به آنان دستور داده می شد به سوی تظاهرکنندگان غیرنظامی در شهر حمص تیراندازی کنند.


نیروی موسوم به "ارتش آزاد سوریه" در ماه اوت سال جاری توسط گروهی از نظامیان فراری و با هدف حمایت از غیرنظامیان در برابر حملات ارتش سوریه و تلاش برای سرنگونی حکومت این کشور تشکیل شد.


از آغاز تظاهرات اعتراضی در سوریه، سازمان های تبلیغاتی و رسانه های دولتی، معترضان را تبهکاران وابسته به گروه های تندرو و یا بیگانگان معرفی می کردند و می گفتند که افراد مسلح از آنان حمایت می کنند.


حکومت سوریه با این استدلال، به کارگیری واحدهای ارتش برای مقابله با تظاهرات اعتراضی را توجیه کرده است.


تظاهرات اعتراضی در سوریه حدود هشت ماه پیش با درخواست از رئیس جمهوری برای انجام اصلاحات سیاسی و مبارزه با فساد آغاز شد و به گفته منابع بین المللی، تا کنون بیش از سه هزار و پانصد کشته برجای گذاشته است.


مخالفان بشار اسد، ضمن رد اتهام ارتباط با خارج، گفته اند که با تشدید خشونت از سوی حکومت، پیش بینی مقامات و رسانه های دولتی در مورد واکنش مسلحانه مخالفان در برابر ارتش به تدریج به تحقق پیوسته است و گفته اند که درگیری مسلحانه بین دو طرف گسترده تر خواهد شد.



پایتخت مصر شاهد تظاهراتی با شعار جمعه آخرین فرصت

Posted: 25 Nov 2011 05:27 AM PST

 جـــرس: یک روز پس از آنکه حاکمان نظامی مصر، کمال جنزوری، نخست وزیر اسبق مصر و رهبران دوران حسنی مبارک را مامور تشکیل دولت کردند، انقلابیون و معترضان مصری در نظر دارند با تجمع گسترده در پایتخت این کشور، شورای نظامی حاکم بر مصر را مجبور به واگذاری سریع قدرت کنند.


به گزارش خبرگزاری آلمان، فعالان اجتماعی و سیاسی قاهره مردم را به شرکت در تظاهراتی در میدان تحریر دعوت کردند که شعار آن «جمعه آخرین فرصت» است. اتحادیه‌‌های کارگری مصر نیز از اعضای خود خواستند به اعتصابی سراسری دست بزنند و به این حرکت اعتراضی بپیوندند.


در پی ناآرامی‌‌های چند روز گذشته درپایتخت مصر و کشته شدن دهها نفر، معترضان با نیروهای پلیس توافق کردند که تجمع خود را به محوطه میدان تحریر قاهره محدود کنند.


همزمان شورای نظامی حاکم بر مصر، کمال جنزوری ۷۸ ساله را مأمور تشکیل دولت جدید کرده است.


نخست‌وزیر جدید باید تا پیش از دوشنبه آینده (۲۸ نوامبر) زمان برگزاری انتخابات پارلمانی، کابینه خود را معرفی کند.


به گزارش العربیه، جنزوری در حدود بیست سال پیش، نخست وزیر حکومت حسنی مبارک بود.


دولت غیرنظامی قبلی که توسط شورای عالی نیروهای مسلح، کابینه مصر را تشکیل داده بود، شامگاه دوشنبه در پی اعتراض های گسترده درمیدان تحریر قاهره، استعفا داد.


سرایت به دیگر شهرها
بر اساس گزارش خبرگزرای آلمان، درگیری‌های خیابانی در قاهره به شهرهای دیگر مصر نیز کشیده شده و در پی حمله معترضان به مرکز نیروهای امنیتی در اسکندریه زد و خورد شدیدی میان ماموران انتظامی و تظاهرکنندگان رخ داده است و از شهرهای اسماعلیه و طنطا نیز گزارش‌های مشابه می‌رسد.


اختلاف نظر میان نیروهای اپوزیسیون
گزارش مذکور همچنین می افزاید بسیاری از تظاهرکنندگان در میدان تحریر نیز خواستار تعویق انتخابات هستند. به گفته معترضان پس از سرنگونی حسنی مبارک، استبداد نظامی در کشور حاکم شده و در این شرایط امکان برگزاری انتخابات آزاد و سالم وجود ندارد.


در عین حال میان گروه‌های سیاسی در اپوزیسیون درباره تعویق زمان انتخابات توافق نظر حاکم نیست. بر خلاف معترضان جوان، حزب اخوان المسلمین مخالف تعویق انتخابات است. برخی از مسئولان این حزب حتی پیرامون تعویق انتخابات به شورای عالی نظامی هشدار داده‌اند.


حزب اخوان‌المسلمین بر این باور است که برگزاری هرچه زودتر انتخابات به سود آنان است. گروه‌های مختلف اپوزیسیون تنها در یک نکته با یکدیگر توافق دارند: کناره‌گیری نظامیان از قدرت سیاسی. به گفته آنان حکومت نظامیان ادامه‌ی دیکتاتوری رژیم حسنی مبارک است.


کاهش محبوبیت ارتش در نزد مردم
در ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ در زمانی که حسنی مبارک از قدرت کناره‌گیری کرد، بیش از ۹۰ درصد مصری‌ها به ارتش به عنوان نهادی ملی می‌نگریستند. اما در یک نظر‌سنجی که در آغاز نوامبر امسال برگزار شد، نیمی از نظردهندگان بر این باورند که ارتش دستاوردهای انقلاب را به یغما برده است. تنها یک پنجم نظردهندگان به ارتش و شخص ژنرال طنطاوی، فرمانده شورای عالی نظامی اعتماد دارند.

مهدوی کنی: گر حکم شود که مست گیرند در خانه هر آن که هست گیرند

Posted: 25 Nov 2011 05:22 AM PST

جـــرس: دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از افراطیون موسوم به جبهه پایداری، ضمن تاکید بر این‌که باید خرده‌گیری‌ها را کنار گذاشت، گفت: اگر بخواهیم خرده‌گیری کنیم، همه ما یک مشکلی داریم.


به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا مهدوی کنی که پیش از این از اعضای جبهه پایداری خواسته بود به وحدت اصولگرایان بپیوندند، بار دیگر در سخنانی ضمن تاکید بر امیدواری بر وحدت اصولگریان گفت:"باید خرده‌گیری‌ها را کنار گذاشت چرا که گر حکم شود که مست گیرند در خانه هر آن که هست گیرند، بنابراین اگر بخواهیم خرده‌گیری کنیم همه ما یک مشکلی داریم."


چند روز قبل هم وی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب روشنای علم در واکنش به برخی اظهارنظرها گفت: "من می‌گویم که نباید از سوابق افراد نبش قبر کنند، چون نبش قبر در اسلام حرام است. پس مقصود من این بود که نبش قبر نکنند بلکه جنبه‌های مثبت افراد را بنگرند تا از نیروهای مفید بتوانیم استفاده کنیم."


رئیس مجلس خبرگان رهبری پیش از این هم در نشست جبهه متحد اصولگرایی با بیان اینکه "باید برخی خرده گیریها را باید کنار بگذاریم و در برابر دشمنان داخلی و خارجی یکی باشیم"، افزوده بود:"احساس میکنم رهبری هم از این خرده گیریها راضی نیستند. جدایی ما خوب نیست و ممکن است اتفاقات بدی بیفتد و آرا به حد کافی برای ما نباشد."


مهدوی کنی در جدید ترین گفت وگو درباره وضعیت جبهه پایداری و پیوستن این جبهه به اصولگرایان با بیان این‌که باید این بحث را از خودشان بپرسید، به ایسنا گفت: ما به وحدت اصولگرایان امیدوار هستیم.


دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که وجود اختلافات در بین اصولگرایان امر بدی است، درباره مساله تشکیل کمیته‌ای 2 نفره از سوی جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان گفت: در این مورد قرار گذاشته نشد، بلکه پیشنهادی بود که مطرح شود و قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد.


گفتنی است، در فضای یکسویه و بدون رقابت و غیرآزاد انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی، اردوگاه اصولگرایان با تقسیم به چهار جناح سنتی - محافظه کار (جبهه متحد اصولگرایان و طیف های همسو)، افراطیون (جبهه پایداری)، طیف حامیان دولت (موسوم به جریان انحرافی) و اصولگرایان مستقل (مانند علی مطهری و حمیدرضا کاتوزیان و...)، به رقابت درونی پرداخته اند.

واکنش رئیس کمسیون امنیت ملی به اظهارات اشتون در مورد پذیرش مجاهدین کمپ اشرف

Posted: 25 Nov 2011 05:19 AM PST

جـــرس: در اولین واکنش به اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص "لزوم پذیرش ساکنان اردوگاه اشرف در کشورهای عضو آن اتحادیه"، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: "این اقدام، بیش از هر چیز موجب بروز تبعات منفی متعدد برای كشورهای حامی گروهك های تروریستی خواهد شد چرا كه علاوه بر اینكه این كشورها نزد جامعه جهانی رسما حامی سازمانی تروریستی تلقی می شوند، زمینه و بسترهای ایجاد ناامنی نیز در آنها پدید خواهد آمد."


گفتنی است، کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، گفته است در اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو که هفته آینده (روز ۱ دسامبر در بروکسل) برگزار خواهد شد از آنان خواهد خواست تا به حدود سه هزار و چهارصد شهروند ایرانی ساکن اردوگاه اشرف در عراق پناهندگی بدهند.


سرویس خبری بی بی سی گزارش داده است که اشتون تاکید دارد که مساله مجاهدین خلق باید با توجه کامل به اصول بشردوستانه و رعایت موازین حقوق بشر حل و فصل شود.


تقاضا از کشورهای اتحادیه اروپا برای پذیرش اعضای سازمان مجاهدین خلق که در اردوگاه اشرف سکونت داشته اند در حالی مطرح می شود که دولت عراق گفته است این افراد باید تا پایان سال میلادی جاری، محل اردوگاه را ترک کنند.


ماه گذشته گروهی از نمایندگان اتحادیه اروپا هشدار داده بودند که اگر دولت عراق در صدد برآید اردوگاه اشرف را با توسل به نیروی نظامی تعطیل کند، با مقاومت ساکنان این محل مواجه خواهد شد و "کشتاری خونین" به راه خواهد افتاد.


در عین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مقامات اتحادیه اروپا گزارش کرده است که دولت عراق در اعمال حق حاکمیت خود بر این کشور، از حق قانونی برچیدن اردوگاه اشرف برخوردار است.


با توجه به وضعیت خاص ساکنان اردوگاه اشرف، اتحادیه اروپا مذاکراتی را هم با دولت های آمریکا، کانادا و استرالیا برای پذیرش تعدادی از ساکنان اردوگاه اشرف دنبال کرده و گفته می شود که چند صد تن از ساکنان اردوگاه اشرف دارای تابعیت دوگانه ایرانی و اروپایی هستند و در صورت دریافت کمک مالی کافی، می توانند در موطن دوم خود سکونت گزینند.


اولین واکنش جمهوری اسلامی
در نخستین واکنش مقامات جمهوری اسلامی به اظهارات کاترین اشتون، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: "اشتون افشا كرد كه غرب حامی تروریست است نه ضد تروریست."


علاء الدین بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، گفت:"حمایت كاترین اشتون از منافقین مواضع ضد تروریستی غرب را نقش بر آب كرد و نشان داد مواضع ضد تروریستی غرب تنها یك شعار بی عمل است."


این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، ضمن "شعاری" خواندن "ادعاهای غرب در خصوص مبارزه با تروریسم جهانی"، اقدام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حمایت از مجاهدین خلق را بیش از هر چیز به ضرر اعضای این اتحادیه ارزیابی و تصریح كرد: "این اقدام، بیش از هر چیز موجب بروز تبعات منفی متعدد برای كشورهای حامی گروهك های تروریستی خواهد شد چرا كه علاوه بر اینكه این كشورها نزد جامعه جهانی رسما حامی سازمانی تروریستی تلقی می شوند،زمینه و بسترهای ایجاد ناامنی نیز در آنها پدید خواهد آمد."


اظهارات شریعتمداری در مورد کسانی که حق کاندیداتوری در انتخابات ندارند

Posted: 25 Nov 2011 04:40 AM PST

جـــرس: مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به نقش طیف دولتی ها موسوم به جریان انحرافی در توطئه های اخیر، گفت: جریان انحرافی عددی نیست.


به گزارش جهان نیوز، حسین شریعتمداری پیش از ظهر جمعه در همایش موسوم به «انسجام داخلی ، اقتدار جهانی»، که در جمکران برگزار شد در پاسخ به سئوالی پیرامون فعالیت جریان انحرافی در کشور اظهار داشت: جریان انحرافی به خودی خود عددی نیست و اینکه جریانی باشد که بتواند در مقابل نظام اسلامی قد علم کند در این اندازه نیست. ولی مشکلی که می تواند به عنوان آسیب مطرح باشد این است که جریان انحرافی به کانون های ثروت و قدرت متصل هستند و جابجایی نیرو و هزینه های کلانی انجام می دهند.


نماینده رهبری در روزنامه کیهان در خصوص این طیف از جریان اصولگرایان گفت: "اینکه صحبت از جن و جنگیری می شود کسی انکار نمی کند ولی اگر جنی با اینها در ارتباط باشد جن انگلیسی است. البته بعضی کارهایی که این افراد انجام می دهند جن ها را متعجب می کند "


وی ادعا کرد: هر وقت مشاهده کردید جریان های ناهمگن و کسانی که با هم اختلاف نظر دارند کنار هم جمع شدند به تابلویی که بلند کردند اعتماد نکنید. به عنوان مثال در جریان فتنه بهایی‌ها، سلطنت طلبان، اصلاح طلبان و ... دور هم جمع شدند و تابلویی که بلند کردند این بود که می‌خواهند در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند. ولی بعضی از این افراد اصلا به نظام اعتقاد ندارند. برای شناسایی این موضوع باید از مواضع گروه ها و جریان هایی که در این گروه ها شرکت کردند مخرج بگیریم و هر گاه دیدید جریاناتی با یکدیگر اختلاف نظر دارند و یا اعلام اختلاف می کنند ولی مواضع مشترک دارند شک نکنید دستشان در دست هم است."


این چهره امنیتی مدعی شد: "جریان انحرافی (دولتی ها) و جریان فتنه (اطلاق جنبش سبز) مواضع مشترک در برخی از مسائل با هم دارند و این جریان‌ها نهایتا به هم می‌پیوندند.چرا که وقتی مواضع آنها مشترک است نشان می‌دهد که در جایی بین این جریان‌ها پیوند وجود دارد و البته مدیریت بیرونی این جریان‌ها را به هم پیوند می‌دهد."


مردم منتظر خواص نمی مانند
نماینده رهبر جمهوری اسلامی در موسسه کیهان افزود: "غرب برای مسئولان کشور هشدار دهنده است. در صدر اسلام تعداد خواص آلوده به نسبت جمعیت نسبت به حالا بیشتر بود و در آن دوران نگاه مردم عمدتا به خواص بود و این خواص بودند که از پیامبر مطالب را نقل می کردند. بنابراین اگر خواص می‌لغزیدند عده ای را با خودشان می لغزاندند. امروز نیز نگاه مردم متمرکز به خواص نیست بلکه متوجه رهبری است. بنابراین اگر خواص بلغزند کسی نمی لغزد و این خواص هستند که خود را رفوزه می کنند."


شریعتمداری پیرامون حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: "در فتنه ۸۸ دو دسته از خواص سکوت کردند که یک دسته از این جریان مطلع بودند و سکوت کردند و عده ای دیگر عمق این فتنه را درک نکرده بودند. به هر حال این دو گروه حق ندارند در انتخابات نامزد شوند."


احمد جنتی: برای یک لحظه هم فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی متوقف نخواهد شد

Posted: 25 Nov 2011 04:02 AM PST

حکام عربستان تا دیر نشده کناره گیری کنند

جـــرس: دبیر شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری، در خطبه های نماز جمعه امروز تهران تاکید کرد که "جمهوری اسلامی برای یک لحظه هم فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف نمی‌کند."


احمد جنتی همچنین خطاب به مردم منطقه، به ویژه مردم مصر و یمن هشدار داد که کلاه سرشان نرود و همزمان به حکومت عربستان گفت که "ممکن است دچار همان سرنوشتی شوید، که فرعون مصر و فراعنه تونس و لیبی به آن گرفتار شدند و بالاخره یک موسی‌ای پیدا می‌شود و ریشه حکومت شمارا برچیند، پس حواستان را جمع کنید که کارتان به آنجا نکشد و بهتر است کنار بروید و حکومت را به دست مردم بسپارید."


به گزارش فارس، احمد جنتی بعنوان خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران، با گرامیداشت هفته بسیج، با اظهار اینکه "بسیج به معنای عام پشت آمریکا را لرزاند و البته بسیج شامل سپاه نیز می‌شود"، گفت: سپاه کاری انجام داده که امروز آمریکا از آنان می‌ترسد، من نمی‌دانم که شما (سپاهیان) چه کار کردید و آمریکایی‌ها چقدر ذلیل شدند؟ آمریکایی‌ها می‌گویند که قصد ترور سپاهیان را دارند که خاک بر سرشان چرا که تا این حد ذلیل هستند.


وی افزود: "آمریکایی‌ها آنقدر مستأصل شدند که از بسیج و سپاه وحشت دارند، آمریکایی‌ها علاوه بر آنکه سپاه را به باد هوا می‌گیرند، حتی نام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را می‌برند و می‌گویند که او باید ترور شود؛ آفرین بر این سردار که آنقدر از خودش قدرت نشان داده که آمریکایی‌ها لرزانده و باید گفت که سردار سلیمانی عنصر بسیار ارزنده و فعالی است، البته آنان باید بدانند که خود سردار سلیمانی عاشق شهادت است."


دبیر شورای نگهبان اظهار عقیده کرد: همین ترس‌ها سبب شده که آمریکایی‌ها مسئله ترور سپاهیان را مطرح کنند.
همین بسیج و سپاه و همین بچه‌های حزب‌اللّهی بودند که دست و پای آمریکا را به گِل فرو بردند و اکنون آمریکایی‌ها نمی‌دانند که چه می‌کنند و پشت سر هم علیه جمهوری اسلامی قطعنامه صادر می‌کنند و توطئه و دسایسی را علیه ما طراحی می‌کنند مانند توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن.


به گفته وی، آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که با این قطعنامه‌ها مردم ما از نظام عقب‌نشینی می‌کنند اما آنان باید بدانند که این قدرت برای یک لحظه هم عقب‌نشینی نمی‌کند و نظام جمهوری اسلامی برای یک لحظه هم دست از فعالیت‌های هسته‌ای خود برنمی‌دارد و آن را متوقف نمی‌کند.


دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آمریکایی‌ها ما را به ساختن سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند در حالی که ما اصلاً نیازی به این سلاح نداریم، آنان باید بدانند که دوره استفاده از این سلاح‌ها گذشته است، اولین مجرم در استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی خود آمریکایی‌ها هستند اما دوره استفاده از سلاح هسته‌ای گذشته و امروز دوره مردم است و همین مردم و سپاه و بسیجی‌ها سلاح اتمی ما هستند.


وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شرایط امروز به گونه‌ای شده که دروغ شما حتی بین خود مردم‌تان نیز روشن شده است، شما که این همه دم از حقوق‌بشر می‌زنید، مگر 99 درصد از ملت شما مردم نیستند، چرا همه مردم را قربانی یک درصد می‌کنید و چرا دانشجویانتان را می‌زنید و از گاز فلفل استفاده می‌کنید؟ اگر ما این کار را انجام می‌دادیم فریاد‌تان به آسمان‌ها می‌رفت.


جنتی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شما بهتر است فکری به حال خودتان بکنید؛ رهبر ما نیز اخیراً فرموده‌ که اگر آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند یک سیلی محکمی به آنان می‌زنیم که سر جایشان بنشیند.


دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مردمشان را به خاطر آنکه عده‌ای می‌خواهند به قدرت برسند گرفتار کردند اما باید بدانند که نوکران آنها یکی یکی در حال از بین رفتن در منطقه هستند، مانند لیبی، تونس و مصر.


وی خطاب به مردم یمن هشدار داد که کلاه سرشان نرود چرا که معاون علی عبدالله صالح نیز مانند همان دیکتاتور قبلی است.


امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مردم مصر گفت: مردم مصر متوجه شده‌اند که یک فرعون رفته و یک فرعون نظامی می‌خواهد به جای او بیاید و حکومت نظامی برپا کند اما مردم مصر قبول نمی‌کنند چرا که آنان "حکومت مردمی" می‌خواهند.


وی به رژیم آل سعود هشدار داد که به هوش باشد چرا که ممکن است دچار همان سرنوشتی که فرعون مصر و فراعنه تونس و لیبی به آن گرفتار شدند، شود، بنابراین باید آل سعود مواظب و مراقب باشد چون قدرت‌های فرعونی دوام ندارد و بالاخره یک موسی‌ای پیدا می‌شود و ریشه شما را برچیند، حواستان را جمع کنید که کارتان به آنجا نکشد و رسوا نشوید، تا زمانی که یک آبروی مختصری دارید بهتر است کنار بروید و حکومت را به دست مردم بسپارید، مردم خودشان "حکومت مردمی" می‌خواهند.


جنتی یادآور شد: یکی از دروغ‌های آمریکا همواره این است که می‌گویند که باید "حکومت مردمی" داشته باشیم، الان مردم خود آمریکا می‌گویند که حکومت سرمایه‌داری نمی‌خواهند، اما جواب دولت آمریکا این است گلوله است، جوابشان کشت و کشتار است.


وی در ادامه حوادث بحرین را بسیار دلخراش دانست و مجددا گفت: آل خلیفه با کمک آل سعود در بحرین اشتباه کردند؛ آنان باید بدانند که با مردم درافتادن عاقبت خوشی ندارد و باید مواظب باشند و سرنوشت مصر و تونس باید برای آنان درس عبرتی باشد و اگر آنان آبرو و زندگی خودشان را می‌خواهند، بهتر است دوستانه کنار بروند.


دادگاه عالی انتاريوی کانادا، مهدی هاشمی را محکوم کرد

Posted: 25 Nov 2011 03:47 AM PST

جـــرس: بنا به گزارش یک روزنامه بریتانیایی، دادگاه عالی انتاريوی کانادا، مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند رئیس جمهور اسبق ایران و دبير فعلی مجمع تشخيص مصلحت نظام جمهوری اسلامی را به اتهام "محبوس کردن و اِعمال شکنجه" بر یکی از رقبای  اقتصادی‌ طی سال های گذشته، به پرداخت خسارت محکوم کرده و حکم صادره را برای دانشگاه اکسفورد انگلستان ارسال کرده است.


روزنامه گاردين چاپ بريتانیا نوشته است، دادگاه مذکور، بر اساس شکایت فردی بنام هوشنگ بوذری، که ادعا کرده بود "در سال ۱۳۷۲ به دعوت مهدی هاشمی رفسنجانی به ايران رفته، اما مدتی پس از ورود به ايران توسط وزارت اطلاعات به مدت هشت ماه بازداشت و شکنجه شده"، حکم فوق را صادر کرده است.


بر اساس این گزارش، فرد مذکور، در سال ۲۰۰۵ نیز، از اکبر هاشمی رفسنجانی و پسرش مهدی هاشمی، علی فلاحيان، وزير وقت اطلاعات و غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، از مقامات ارشد قضایی به اتهام" آدم‌ربايی، بازجويی و شکنجه"، به دستگاه قضایی کانادا شکايت برده بود.


گاردین نوشته است "اين حکم به دانشگاه آکسفورد، محل تحصیل دوره دکترای مهدی هاشمی ارسال شده و نسخه‌ای از حکم نیز، به پروفسور اندرو هميلتون، معاون دانشگاه ابلاغ گردیده است.




یک مقام ارشد سپاه: سرنوشت جنگ آینده در زمین مشخص می‌شود و آنهم متعلق به ماست

Posted: 25 Nov 2011 03:09 AM PST

تمام مراکز اسرائیلی‌ها را در هم خواهیم کوبید

جـــرس: دبیر ستاد توسعه هوا فضای جمهوری اسلامی، در شرح نمونه‌ای از پیشرفت‌های موشکی جمهوری اسلامی، گفت: "موشک قیام یک موشک با برد ۸۰۰ کیلومتر با سوخت مایع است که با روشهای خاصی هدایت می‌شود و مشابه خارجی ندارد."


همزمان معاون اطلاعات عملیات ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تأکید کرد: وقتی رهبری طی روزهای گذشته گفت مقابل تهدید، تهدید می‌کنیم، این به‌معنای "تجدید‌نظر در استراتژی دفاعی" ما خواهد بود. سرنوشت جنگ آینده نیز در زمین مشخص می‌شود و دشمن می داند که عملیات روانی مطرح می‌کند و حتی جرأت انجام مأموریت هوایی را ندارند.


دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا نیز، طی سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه امروز قم، خواستار تولید تجهیزات پیشرفته "دفاعی و هجومی" متناسب با جنگ های آینده و نیز افزایش اشراف اطلاعتی نسبت به دشمنان فرامنطقه ای شد.


همچنین رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاکید کرد: اشراف همه جانبه اطلاعاتی ما در منطقه و حتی فرامنطقه وجود دارد و قبل از اینکه آنها حرکتی کنند، به نوعی به آنها نشان می‌دهیم که مطلع شده‌ایم.


این درحالیست که فرمانده کل سپاه، با اشاره به آخرین جلسه خود با حسن تهرانی مقدم، مقام ارشد موشکی سپاه که در انفجار تهران کشته شد، گفت: در این جلسه، وی آخرین تکنولوژی را که پس از چند سال تلاش و کوشش به نتیجه رسانده بود با خوشحالی اعلام کرد و گفت که تمامی مراحل این فناوری انجام شده و آماده تست‌ نهایی است.


پیشرفت‌های موشکی جمهوری اسلامی
به گزارش جهان نیوز، پاسدار عباس ابراهیمی، دبیر ستاد توسعه هوا فضای جمهوری اسلامی، شامگاه پنجشنبه در همایش موسوم به «انسجام داخلی اقتدار جهانی»، که در مجتمع یاوران مهدی در حال برگزاری است، از پیشرفت‌های فناوری هوا فضا در سه دهه گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ما سه دهه را پشت سر گذاشتیم که در دهه ۶۰ بر روی مهندسی معکوس متمرکز شدیم، در دهه ۷۰ زیرساخت‌ها شکل گرفت و در دهه ۸۰ به جرئت می‌توان گفت تمام سامانه‌ها بومی شده و بعضا محصولات هم داخلی است.


وی به ذکر نمونه‌ای از پیشرفت‌های موشکی جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: موشک قیام یک موشک با برد ۸۰۰ کیلومتر با سوخت مایع است که با روشهای خاصی هدایت می‌شود و مشابه خارجی ندارد.


تهرانی مقدم پدر موشکی جمهوری اسلامی بود
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه انفجار در سازمان جهاد خودکفایی سپاه اشاره کرد و از تهرانی‌مقدم به عنوان پدر موشکی جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: روزی که این انفجار اتفاق افتاد همایشی در مورد سامانه‌های ماهواره‌بر در دانشگاه خواجه نصیر در حال برگزاری بود و بحث‌های داغی در خصوص اعزام موجود زنده به فضا مطرح بود که با وجود مسافت زیاد، دو صدای مهیب شنیده شد.

ابراهیمی ادامه داد: به محض اینکه این صدا به گوش رسید، سردار فرحی یکی از دوستان را صدا زد و گفت ببینید حاج حسن کاری کرده است.


تجدید‌نظر در استراتژی دفاعی
همزمان، معاون اطلاعات عملیات ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تأکید کرد: رهبری اخیراً فرمود که مقابل تهدید، تهدید می‌کنیم و این به‌معنای تجدید‌نظر در استراتژی دفاعی است.


به گزارش فارس، پاسدار محمد باقری معاون اطلاعات و عملیات ستاد‌کل نیروهای مسلح، طی سخنانی به مناسبت هفته بسیج، گفت: "با یک نگاه گذرا به حوادث اخیر منطقه و بیداری اسلامی که در جهان اسلام ایجاد شده، مشاهده می‌کنیم هر جا که پرچمی در دست رزمندگانی صالح و مجاهدانی مؤمن همچون بسیجیان وجود دارد، هدف، در هم شکستن کاخ‌های شیشه‌ای‌ طرفداران آمریکاست."


‌وی تأکید کرد: سرنوشت جنگ در زمین مشخص می‌شود و زمین ایران متعلق به ماست و خودشان می‌دانند که عملیات روانی مطرح می‌کنند و حتی جرأت انجام مأموریت هوایی را ندارند.


‌سرلشکر باقری ادامه داد: تفکر بسیجی این توانایی را داده که اگر مستکبرین دست از پا خطا کنند، پاسخی کوبنده و پشیمان کننده‌ خواهند گرفت و آینده تاریخ را هر‌چه زودتر خواهند باخت.


اگر تهدیدات متجاوزان علیه جمهوری اسلامی ادامه یابد و هر روز سناریوی جدیدی برای تخطئه داشته باشند و ایران‌هراسی را پیش ببرند، در مشی ما تجدید‌نظر صورت می‌گیرد.


لزوم تولید سلاح‌های پیشرفته برای مقابله با تهدیدات هوایی و دریایی
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا نیز، با اشاره به تهدیدات پیش رو خواستار تولید تجهیزات پیشرفته متناسب با جنگ های آینده در هوا و دریا و نیز افزایش اشراف اطلاعتی نسبت به دشمنان فرامنطقه ای شد.


به گزارش ایسنا، پاسدار یحیی رحیم صفوی که بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه قم، سخنرانی می کرد، به تحلیل شرایط و وضعیت منطقه ای و داخلی جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: به روشنی قابل درک است که منطقه ما در حال عبور از یک گردنه سخت و البته تعیین کننده است و به اصلاح در حال گذار ژئوپلتیکی به سمت استقرار نظم جدید حرکت می کند.


وی افزود: هم اکنون نظام بین الملل و قدرتهای بزرگ جهانی در شرایط رقابتی برای استقرار نظام ژئوپلتیکی مورد نظر خود در مناطق مختلف جهان، از جمله منطقه جنوب غرب آسیا، یعنی کشورهای پاکستان، افغانستان، ایران، ترکیه و سوریه، لبنان، اسرائیل، اردن، عراق و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، یعنی شورای همکاری خلیج فارس هستند. همچنین منطقه شمال آفریقا، یعنی کشورهای مصر، لیبی، تونس، الجزایر و مراکش در مرحله گذار ژئوپلتیکی، بی نظمی و فقدان مدیریت و کنترل منسجم بر فرآیندهای سیاسی – اقتصادی، رسانه ای و فرهنگی و گسترش نا امنی و منطقه گرائی می باشند .


فرمانده سابق کل سپاه در ادامه گفت: آمریکائیها، انگلیسی ها و صهیونیست ها، فشار های سیاسی و اقتصادی و عملیات روانی و رسانه ای خود را سامان داده اند و از یک سو بدنیال انزوای ژئوپلتیکی یا انزوای سیاسی و اقتصادی ایران و کاهش قدرت نفوذ ایدئولوژیکی و وزن ژئوپلتیکی ایران و شیعه در سطح منطقه و جهان هستند و از سوی دیگر بدنبال تقویت رقبای استراتژیک ایران، توسط تقویت یک یا دو کشور همسایه مانند ترکیه که در جهت منافع و سیاستهای آمریکا حرکت می کند، هستند.


صفوی اضافه کرد: دشمنان بدنبال توسعه دامنه جنگ نرم علیه ایران، یعنی جنگ فرهنگی تبلیغاتی بوسیله ماهواره ها و بکارگیری شبکه های سایبری علیه ارزشها و هنجارهای اسلامی جوانان هستند. آنها بدنبال حمایت از عناصر ضعیف النفس که قبلا و یا در حال حاضر مسئولیتهائی در ساختار سیاسی حکومت داشته و یا دارند، می باشند.


دستیار و مشاور عالی رهبری، اشاره به لزوم افزایش قدرت ملی و تقویت آمادگیهای دفاعی و هجومی گفت: بایستی با ارتقاء کیفیت و مدیریت فرماندهان ارشد نظامی و تولید تجهیزات پیشرفته متناسب با جنگ های آینده که هوا پایه و دریا پایه خواهد بود و همچنین ارائه دکترین و استراتژی نظامی و اشراف اطلاعاتی نسبت به دشمنان فرامنطقه ای و اهداف آنها آمادگی های نظامی خود را حفظ کنیم و طرحهای مختلفی برای مقابله با سناریوهای دشمنان داشته باشیم.


اشراف اطلاعاتی ایران تنها محدود به منطقه نیست
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اشراف همه جانبه اطلاعاتی ایران در منطقه و حتی فرامنطقه وجود دارد و ما اغلب، قبل از اینکه آنها حرکتی کنند، به نوعی به آنها نشان می‌دهیم که مطلع شده‌ایم.


به گزارش مهر، پاسدار حسن فیروزآبادی نیز، در حاشیه تجمع بسیجیان در تهران، از "اشراف کامل اطلاعاتی جمهوری اسلامی بر رفتار دشمنان فرامنطقه‌ای" خبر داد و گفت: خود آنها می‌دانند که یک اشراف همه جانبه اطلاعاتی توسط جمهوری اسلامی در منطقه و حتی فرامنطقه وجود دارد و ما اغلب، قبل از اینکه آنها حرکتی کنند، به نوعی به آنها نشان می‌دهیم که مطلع شده‌ایم.


رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی افزود: سالهاست که تهدیدات سنگین نظامی، مسلحانه و غیرمسلحانه، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برای مقابله با پیشرفت‌های ما توسط دشمنان تصویب و اجرایی شده اما علیرغم اینها، دوست و دشمن شاهدند که جمهوری اسلامی با سرعتی خوب در حال پیشرفت و رشد در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.


آخرین تکنولوژی که سردار مقدم به دنبال آن بود آماده تست نهایی است
فرمانده کل سپاه نیز، با اشاره به آخرین جلسه ای که با حسن تهرانی مقدم داشته است، گفت: در این جلسه، ایشان آخرین فناوری و تکنولوژی را که پس از چند سال تلاش و کوشش به نتیجه رسانده بود با خوشحالی اعلام کرد و گفت که تمامی مراحل این فناوری انجام شده و آماده تست‌ نهایی است.


به گزارش فارس، محمد‌علی جعفری با تاکید بر اینکه پروژه ‌مقدم دارای فناوری‌های مختلفی بود که نیاز به اقدامات متعددی داشت، تصریح کرد: وی در صنایع مختلف به فناوری‌های روز دنیا رسیده بود که به دلیل شرایط امنیتی و حفاظتی نمی‌توان آنها را بیان کرد اما به طور قطع، این فعالیت‌ها در جهاد خودکفایی سپاه پاسداران ادامه دارد و ان‌شاءالله در آینده نزدیک، نتایج آن اعلام خواهد شد.

فرمانده کل سپاه همچنین به آخرین دیدارهای خود با سردار تهرانی مقدم اشاره کرد و افزود: درآخرین جلسه ای که با ایشان داشتیم، شهید ‌مقدم آخرین فناوری و تکنولوژی را که به نتیجه رسانده بود با خوشحالی اعلام کرد و گفت که تمامی مراحل این فناوری انجام شده و آماده تست‌ نهایی است.

جعفری در ادامه با رد هرگونه دخالت سرویس های خارجی در موضوع حادثه اخیر، این سانحه را طبیعی دانست و تاکید کرد: دشمنان هیچ دستی در این حادثه نداشتند، هرچند رژیم صهیونیستی به دنبال فرصتی بود تا این حادثه را به نفع خود رقم بزند.

وی همچنین اظهار داشت: "در این ماجرا تنها برخی نیروهای یک بخش از سپاه به شهادت رسیده‌اند و نیروهای طراح و علمی که فناوری‌های مختلف را دنبال می‌کنند، هنوز هم حضور داشته و با سازمان‌دهی جدید فعالیت‌های خود را ادامه خواهند داد و مسئولیت ها نیز برعهده یکی از برادران خوش‌فکر و بسیجی واگذار شده که در آینده نزدیک ثمره فعالیت‌های این بخش را شاهد خواهیم بود."


تمام مراکز اسرائیلی‌ها را در هم خواهیم کوبید
در ادامه اظهارات مقامات سپاه، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز گفت: ما همیشه آماده‌ایم و به پشتوانه قدرت موشکی که حسن تهرانی‌مقدم ایجاد کرده است، تمام مراکز اسرائیلی‌ها را در هم خواهیم کوبید.


به گزارش فارس، پاسدار غلامعلی رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به برخی گزارش ها مبنی بر دخالت عناصری در انفجار اخیر یکی از پادگان‌های سپاه، گفت: موساد، سیا یا هر سرویس اطلاعاتی دیگر به‌هیچ‌وجه قدرت چنین کاری را ندارد؛ به‌ویژه که سردار حسن تهرانی‌مقدم بسیار انسان دقیقی بود و مسائل امنیتی را به‌شدت رعایت می‌کرد.

رشید در پایان تصریح کرد: ما همیشه آماده‌ایم و به پشتوانه قدرت موشکی که حسن تهرانی‌مقدم ایجاد کرده است، تمام مراکز اسرائیلی‌ها را در هم خواهیم کوبید.


شکار با بالستیک
همچنین، جانشین فرمانده سپاه گفت: شهید مقدم به دنبال این بود که چگونه می‌توان ناوهای متحرک دشمن را در دریا با موشک‌های بالستیک شکار کرد.


بر اساس گزارش این خبرگزاری، حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: در اندیشه شهید تهرانی مقدم این بود که چگونه می‌توان ناوهای متحرک دشمن را در دریا با موشک‌های بالستیک شکار کرد که این موشک‌ها در برابر ورود به جو زمین چند برابر سرعت صوت، سرعت دارند؛ این ایده فراتر از زمان طبیعی ما می‌نمود.


جانشین فرمانده سپاه گفت: چگونه می‌توان یک شناور را با یک موشک بالستیک شکار کرد؛ من مطمئن هستم که این ایده در ذهنیت پیشرفته‌ترین قدرت‌ها هم رسوخ نکرده است.


ابراز نگرانی از وضعیت داود خداکرمی، روزنامه نگار بازداشتی در زنجان

Posted: 25 Nov 2011 02:17 AM PST

جـــرس: با گذشت هشت روز از بازداشت داود خداکرمی، روزنامه نگار و فعال مدنی، کماکان از وضعیت وی خبری در دست نمی باشد.


بنا به گزارش های رسیده به جرس، این روزنامه نگار روز جمعه ۲۷ آبان ماه توسط ماموران امنیتی و به دلیل نامعلومی بازداشت شده است.


همزمان وبلاگ «برای آزادی خداکرمی» نیز گزارش داده است: "آخرین اطلاع از داود خداکرمی تماس تلفنی چند ثانیه‌ای شب ۲۷ آبان با خانوده‌اش بود که خبر از بازداشتش از سوی اداره اطلاعات زنجان داده بود."


بر اساس این گزارش، هیچ کدام از نهادهای امنیتی استان پاسخ درستی در خصوص وضعیت و مکان نگهداری داود خداکرمی نمی دهند و مراجعات خانواده این روزنامه نگار بی نتیجه مانده است و با توجه به بیماریهایی که این روزنامه نگار به آن مبتلا است، نگرانی شدیدی نسبت به وضعیت سلامتی وی بوجود آمده است.


داود خداکرمی فعال مدنی و روزنامه نگار، از همکاران ماهنامه بایرام بوده ودر دوره دانشجویی و قبل از اخراج از دانشگاه زنجان نیز، دبیر جمعیت اسلامی دانشگاه زنجان بود.