جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


رویترز: اسرائیل در سوریه موشک‌های حزب‌الله را هدف قرار داده است

Posted: 04 May 2013 08:34 AM PDT

جرس: یک مقام اسرائیلی حمله هوایی بامداد جمعه اسرائیل به سوریه را تأیید کرد و گفت که هدف این حمله، محموله‌ای حاوی راکت بوده که از خاک سوریه برای حزب‌الله لبنان ارسال می‌شده است.  

به گزارش رادیوفردا، این مقام اسرائیلی که نخواسته نامش فاش شود این مطلب را روز شنبه ۱۴ اردیبهشت به خبرگزاری رویترز گفته‌ است.

در همین حال یک مقام آمریکایی که او نیز نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که هدف این حمله هوایی «ظاهراً ساختمان یک انبار» بوده‌ است.

مقام‌های اسرائیلی نیز به این خبرگزاری گفتند که این حمله هوایی سحرگاه جمعه صورت گرفته و «هدف آن سلاح‌های پیچیده‌ای بوده‌ است که ورود این نوع سلاح‌ها به صحنه درگیری، معادلات پیشین را به هم می‌زند.»

این مقام‌ها توضیحی در مورد محل وقوع این حمله ندادند و مشخص نکردند که آیا ارتش اسرائیل حمله هوایی خود را از سمت لبنان انجام داده یا برای این کار از حریم هوایی سوریه یا اسرائیل استفاده کرده است.

در همین زمینه یک «مقام امنیتی منطقه‌ای» که نامش فاش نشده به خبرگزاری رویترز گفته‌ است که این حمله پس از آن صورت گرفته که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پنج‌شنبه شب انجام آن را طی یک جلسه محرمانه تصویب کرده است.

دولت اسرائیل هنوز به طور رسمی وقوع این حمله را تأیید نکرده و مسئولیتی در این زمینه برعهده نگرفته است.

روز شنبه شبکه خبری ان‌بی‌سی از قول مقام‌های رسمی آمریکا از احتمال حمله هوایی ارتش اسرائیل به سوریه خبر داده و گفته بود که «احتمالا هدف اولیه حمله، محموله سلاح شیمیایی بوده که برای حزب‌الله لبنان ارسال می‌شده‌ است.»

اما مقام‌های اسرائیلی که هم‌اینک با خبرگزاری آسوشیتدپرس تماس داشته‌اند می‌گویند که هدف این حمله جنگ‌افزار شیمیایی نبوده‌ است.

اسرائیل از مدت‌ها پیش تصریح کرده که آماده است برای جلوگیری از این‌ که سلاح‌های پیشرفته و سلاح‌های شیمیایی ارتش بشار اسد به دست حزب‌الله لبنان بیفتد دست به حمله بزند.

حزب‌الله لبنان که از هم‌پیمانان ایران است در سال ۲۰۰۶ با اسرائیل درگیری نظامی داشت و اسرائیل این گروه را خطری بالقوه به‌ شمار می‌آورد.

اسرائیل همچنین ابراز نگرانی کرده است که در صورت سرنگونی رژیم بشار اسد در سوریه، سلاح‌های این رژیم ممکن است به دست اسلام‌گرایان افراطی افتاده و از آنها علیه اسرائیل استفاده شود. 

پارس جنوبی؛ از وعده‌های رویایی تا واقعیت موجود

Posted: 04 May 2013 08:34 AM PDT

جرس: ارقام اعلام شده در مورد حجم تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در سال 1392 بسیار متفاوت است به طوری که اختلاف اعداد اعلام شده به 50 میلیون متر مکعب در روز هم می‌رسد.  

به گزارش ایسنا، سال گذشته و سال پیش از آن وعده مدیران نفتی مبنی بر تولید گاز از فازهای جدید پارس جنوبی محقق نشد. با وجود این در سال جدید در حالی که شرایط توسعه فازهای جدید هیچ گونه تغییری نکرده است، مدیران بازهم وعده‌های جدید می‌دهند، وعده‌هایی که با کمی آشنایی با وضعیت موجود صنعت نفت مشخص می‌شود که برخی از وعده‌ها بسیار رویایی است و احتمال محقق شدنشان بسیار کم است.

رویایی ترین وعده

اولین نفری که امسال وعده رویایی تولید از پارس جنوبی را داد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بود؛ "افزایش تولید 100 میلیون مترمکعب گاز در روز"!

100 میلیون متر مکعب گازی که قرار است به گفته احمد قلعه بانی امسال از پارس جنوبی به حجم تولید گاز کشور افزوده شود از فازهای 12، 15 و 16 ، 17 و 18 و حتی فازهای 13 ، 19 و 22 تا 24 (فازهای 35ماهه!) خواهد بود.

در حالی تولید از فازهای 35 ماهه نوید داده می شود که کارشناسان امر و حتی برخی از مدیران نفتی اذعان می‌کنند که بعد از گذشت سه سال از زمان پیش بینی شده برای تکمیل فاز 15 و 16 و علیرغم وعده‌های مکرر برای تولیدی شدن این دو فاز، این طرح امسال هم با برداشت گاز فاصله دارد.

البته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تولید گاز از فازهای 35 ماهه را در سال 92 مشروط می‌داند. شرط معاون وزیر نفت تامین به موقع منابع مالی این فازهاست.

شرط قلعه‌بانی در حالی است که در سال گذشته بر خلاف گفته وزیر نفت مبنی بر نبود مشکل مالی در توسعه میادین مشترک، کمتر از 50 درصد بودجه توسعه میدان مشترک پارس جنوبی تامین شد.

شروط معاون وزیر نفت و تداوم امیدواری وی برای افزایش برداشت از میدان مشترک پارس جنوبی با حجم 100 میلیون متر مکعب در روز در حالی است که مدیر جدید شرکت نفت و گاز پارس که در اواخر سال 91 گام در پارس جنوبی گذاشته است وعده رویایی نمی‌دهد اما مسئولیت در برابر محقق نشدن وعده خود را هم قبول نمی‌کند.

رسانه ها یاری کنید تا...

محمدرضا زهیری علاوه بر اینکه به طور ضمنی خود را موظف به پاسخ گویی در مورد وعده‌های مدیران نفتی پیش از آمدنش به این شرکت نمی‌داند و در مورد اینکه اگر پیش‌بینی او محقق نشد گفته است که "ما تلاش مان را می‌کنیم و باقیش را به خدا توکل میکنیم و امیدوارهستیم که این کار ( افزایش 50 میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی در سال 92)انجام شود."

زهیری البته خبرنگاران را هم دعوت می‌کند که همیشه سعی کنند با امید صحبت کنند و مانند یار دوازدهم در فوتبال به همکارانش دلگرمی بدهند و به آنها بگویند که واقعا این کار شدنی است!

امسال کدام فازها تولیدی می‌شود؟

محمد زهیری در گفت و گو با خبرنگار انرژی ایسنا در مورد این که کدام فازهای پارس جنوبی امسال تولیدی می‌شود تنها وعده تولید از فاز های 12، 17 و 18 و برخی از فازهای توسعه یافته آن هم به میزان 50 میلیون مترمکعب در روز را داد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد که نیمه اول سال 92 از مخزن فاز 12، 25 میلیون مترمکعب گاز برداشت خواهد شد.

به گفته زهیری با تکمیل سکوی 17 تا خرداد‌ماه 92 امکان تولید 12.5 میلیون مترمکعب گاز از این دو فاز در سال 92 فراهم می‌شود.

بر این اساس امسال از فازهای در حال توسعه پارس جنوبی تنها 37.5میلیون متر مکعب گاز در روز تولید خواهد شد و 12.5 میلیون باقی مانده از فازهای توسعه یافته خواهد بود که به همین منظور طرح های افزایش تولید گاز در این فازها در حال اجراست.

وی در مورد برداشت گاز ازفاز 15 و 16 نیز اذعان کرد که با توجه به این که سکوهای این دو فازتا هشت ماه دیگر آماده نمی‌شود،امسال تولید گاز از فاز 15 و 16 صورت نمیگیرد.

به گفته وی نیمه اول سال 92 فقط پالایشگاه این دو فاز با انتقال گاز فازهای 6 و 7 و 8 به بهره‌برداری می‌رسد.

این در حالی است که رستم قاسمی- وزیر نفت - در جلسه ای مشترک با مدیران فازها و طرح های پارس جنوبی در اولین روزهای سال ٩٢ وعده داد با راه اندازی فازهای ١۵ و ١۶ میدان گازی پارس جنوبی در سال ٩٢، حجم تولید گاز کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، هر چند در سال های گذشته رسانه ها ضمن حفظ روحیه امید با این توجیه که محدودیت هایی به کشور تحمیل شده است کمتر وارد حیطه نقد عملکرد مدیران در پارس جنوبی شده اند اما با تغییر دولت در چند ماه اینده و تعبیرات مدیریتی از صدر تا ذیل در حوزه اجرایی چه کسی پاسخ گوی عملی نشدن وعده مدیران کنونی در مورد تکمیل فازهای در حال توسعه پارس جنوبی است؟ 

بازداشت جلیل محمدی و حامد محمودی نژاد دو فعال کارگری در سنندج

Posted: 04 May 2013 07:01 AM PDT

جرس: یک روز پس از روز جهانی کارگر و برگزاری مراسم بزرگداشت این روز در سنندج، دو تن از فعالان کارگری که عضو کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری هستند، بازداشت شدند.

تارنمای این کمیته گزارش داده که جلیل محمدی روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت توسط مامورین امنیتی دستگیر شده است. همچنین از ساعت ۸ شب پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت حامد محمودی نژاد ناپدید شده است و تاکنون خبری از وی در دست نیست و تازنمای مزبور احتمال داده که محمودی نژاد هم دستگیر شده است.

حامد محمودی نژاد در ۱۷ اسفند ۹۱ در آستانه ۸ مارس دستگیر و به تازگی با قرار وثیقه ۵۰ میلیونی آزاد شده بود. همچنین جلیل محمدی در ۲۶ خرداد ۹۱ در مجمع عمومی کمیته ی هماهنگی در کرج دستگیر و بعد از حدود ۲ ماه بازداشت با حکم یک سال تعلیقی آزاد شده بود.

همچنین غالب حسینی و علی آزادی دو عضو دیگر کمیته هماهنگی هم از نیمه اسفند ماه ۹۱ تاکنون در زندان اداره اطلاعات سنندج، در بازداشتی غیر قانونی به سر می برند. 

کاهش ۲۰ درصدی پروازهای خارجی ایران در پی افزایش قیمت بلیت

Posted: 04 May 2013 06:33 AM PDT

جرس: به دنبال افزایش بهای بلیت پروازهای خارجی در ایران، رسانه‌های داخلی از کاهش ۲۰ درصدی سفرهای خارجی ایرانیان خبر دادند.  

به گزارش ایسنا، نرخ بلیت پروازهای خارجی در کشور، تنها در عرض یک هفته، دو درصد افزایش یافته و بازار فروش بلیت نیز نشان می‌دهد تعداد سفرهای خارجی با هواپیما در ماه اردیبهشت به نسبت همین ماه در سال قبل حداقل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

این گزارش می‌گوید که اکنون نرخ بلیت پروازهای بین‌المللی با دلار ۳۶۰۰ تومانی محاسبه می‌شود، در حالی که قیمت‌ها تا هفته گذشته بر اساس دلار ۳۵۴۰ تومانی تعیین می‌شد.

نرخ بلیت پروازهای خارجی از آذرماه سال گذشته به‌ صورت شناور و بر اساس نرخ آزاد ارز تعیین می‌شود. اما از آنجا که ارزش پول ملی ایران، ریال، هم‌چنان در سراشیبی سقوط است، قیمت پروازهای بین‌المللی سیر صعودی سریعی یافته است تا جایی که اواخر پاییز سال ۱۳۹۱ رشد قیمت‌ها چیزی بین ۹۰ تا ۱۰۵ درصد تخمین زده شد.

برای نمونه، قیمت بلیت رفت و برگشت لس‌آنجلس با هواپیمایی ترکیه که قبل از آن ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بود، پس از شناورسازی قیمت‌ها به ۵ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان افزایش یافت و اکنون انتظار می‌رود که این نرخ باز هم تغییر کرده باشد.

اما افزایش قیمت‌ بلیت هواپیماها در ایران تنها مربوط به پروازهای خارجی نبوده، بلکه پروازهای داخلی هم مشمول رشد قیمت‌ها شده‌اند که به‌ طور میانگین ۷۰ درصد عنوان شده است.

ایسنا بر اساس گفته‌های مسئولان آژانس‌های هواپیمایی می‌نویسد که این افزایش قیمت‌ها باعث کاهش سفرهای داخلی با هواپیما در سال جدید شده است.

این گزارش می‌گوید که سفر به شهرهای صنعتی مانند عسلویه و چابهار کاهش داشته و شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی کمتر از قبل کارمندان خود را جهت ماموریت با هواپیما به این مناطق یا شهرهایی نظیر بندرعباس، آبادان و اهواز می‌فرستند.

همچنین سفر با هواپیما به شهرهایی مانند مشهد، کیش، اصفهان و شیراز نیز کاهش یافته است، اما چنان‌چه ایسنا می‌نویسد اوضاع در رابطه با این شهرها بهتر از شهرهای صنعتی بوده است. 

سالانه ۵۰۰ میلیون دلار هزینه بیماری آسم در کشور می‌شود

Posted: 04 May 2013 05:34 AM PDT

افزایش علائم شروع به آسم در کشور
جرس: رییس مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی گفت: با توجه به شیوع ۵ تا ۵/۷ درصدی بیماری آسم در کشور برآورد می‌شود سالانه حدود ۵۰۰ میلیون دلار هزینه این بیماری در کشور شود.  

به گزارش ایلنا، مصطفی معین در نشست خبری روز جهانی آسم با بیان این مطلب اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بطور متوسط برای هر یک بیمار کودک سالانه حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه شروع علایم آسم در ایران رو به افزایش است، افزود: شیوع این بیماری ۱۴/۱۳ درصد در کشور است.

معین تصریح کرد: کنترل آسم، یک چالش جهانی است به طوریکه یک میلیارد نفر در جهان به یکی از بیماری‌های تنفسی و آلرژی مبتلا هستند.

رییس مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ میلیون نفر در جهان به بیماری آسم مبتلا هستند و آسم از نظر بار بیماری‌ها در جهان رتبه بیست و سوم را دارد. 

كارگران ساختمانی قربانی ۵۰ درصد از حوادث ناشی از کار

Posted: 04 May 2013 05:34 AM PDT

جرس: سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار در این استان طی سال گذشته مربوط به بخش ساختمان است.  

به گزارش ایلنا، محمد سنجری افزود: سال گذشته ۹۹۶ حادثه ناشی از کار در استان رخ داد که حدود ۵۰ درصد این حوادث در بخش ساختمان اتفاق افتاده است.

وی دلیل این امر را سطح مهارت و سواد پایین کارگران شاغل در این بخش دانست و گفت: علاوه بر این افزایش ساخت و ساز در استان و افزایش فعالیت در این زمینه و کار در ارتفاع از دیگر عوامل تاثیر گذار بر افزایش حوادث ساختمانی است.

وی با بیان اینکه شاخص حوادث کار در خراسان رضوی طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن هفت درصد کاهش داشته است، گفت: شاخص حوادث در هر استان بر مبنای جمعیت کارگری تحت پوشش بیمه و بر اساس یک فرمول واحد مشخص می‌شود.

سنجری اظهار داشت: با توجه به جمعیت ۶۷۰ هزار نفری کارگر بیمه شده در خراسان رضوی و براساس فرمول مزبور، شاخص حوادث کار در این استان در سال ۱۳۹۰ عدد ۱۵۹ بوده است که این رقم در سال گذشته هفت درصد کاهش یافت.

وی تاکید کرد: نیروی انسانی در هر مجموعه‌ای ارزشمند‌ترین سرمایه است و نیروی انسانی ماهر و توانمند نقش اساسی در افزایش بهره وری و ارتقای کیفی و کمی تولیدات و محصولات در هر واحد تولیدی را دارد.

وی افزود: لذا وظیفه همه کارفرمایان بر اساس ضوابط و مقررات صیانت از نیروی کار مجموعه تولیدیشان است به این معنا که اول باید شرایط ایمن را فراهم کنند و سپس انتظار کار مناسب را داشته باشند.

وی گفت: در راستای نظارت بر نحوه عملکرد کارفرمایان در خصوص اجرای زیرساختهای ایمنی پارسال ۳۲ هزار بازرسی از کارگاههای تولیدی و کارخانجات استان انجام شد.

سنجری افزود: همچنین ۴۹ هزار نفر ساعت در استان آموزش ایمنی از طریق مرکز تحقیقات، تعلیمات و حفاظت و بهداشت کار استان در واحد‌ها و کارخانجات تولیدی فراگرفتند.

وی با بیان اینکه پارسال حدود ۱۷۸ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در محل کارگاههای تولیدی استان تشکیل شده است، گفت: هم اینک در مجموع ۹۷۸ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سطح استان وجود دارد.

سنجری افزود: حوادث منجر به فوت در استان نیز در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد کاهش داشته است. 

کیفیت زندگی مردم ایران ۶۲ رتبه تنزل کرده است

Posted: 04 May 2013 05:34 AM PDT

جرس: ارسلان فتحی‌پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، روز جمعه، ۱۳ اردیبهشت، خبر داد که رتبه کیفیت زندگی مردم ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان طی پنج سال اخیر ۶۲ رتبه تنزل کرده است.  


به گزارش ایلنا، ارسلان فتحی پور ادامه داد: اجزای تشکیل‌دهندهٔ «شاخص کیفیت زندگی بر این موضوع تأکید دارند که اگر چه اقتصاد در بهبود سطح زندگی نقش مؤثر دارد ولی، شرط کافی برای ارتقای کیفی زندگی محسوب نمی‌شود و شروط دیگری نیز برای ارتقای این شاخص، در زندگی افراد لازم است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: شاخص کیفیت زندگی که به صورت سالانه، بین ۱۹۴ کشور جهان ارزیابی و منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که کیفیت زندگی مردم ایران، در مقایسه با دیگر کشورهای جهان، از رتبه ۸۸ در سال ۲۰۰۵به رتبه ۱۵۰ در سال ۲۰۱۰ میلادی، کاهش پیدا کرده است. وی گفت متاسفانه این رتبه بندی نشان می‌دهد که هزینهٔ زندگی در ایران، ۷۱٪ افزایش پیدا کرده است و حتی گرجستان و آذربایجان دو پله بالا‌تر از ایران ایستاده اندو این درحالی است که بالابردن کیفیت زندگی مردم و استفاده از الگوی مناسب برای سبک زندگی یکی از دغدغه‌های اصلی مقام عظمای ولایت بوده و هست.بهبود کیفیت زندگی ایجاد کنند. بنابراین توجه به نقش دولت در حوزه گفتمان توسعه ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به کیفیت زندگی در سند چشم انداز ۱۴۱۴ گفت: از سه بعد فیزیکی- اجتماعی روانی جسمی –روحی و محیطی که به موضوع کیفیت زندگی ایرانیان بنگریم با تدبیر اقتصادی درست در خاستگاه اجرایی دولت و قاون گذاری مجلس قابل ارتقاست. 

یازده سال حکم زندان برای اعضای بازداشتی سرای اهل قلم

Posted: 04 May 2013 04:33 AM PDT

جرس: در پی احضار تلفنی اکبر امینی، پژمان ظفرمند و محمد پارسی از اعضای سرای اهل قلم به شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی در مجموع یازده سال حکم تعزیری و 15 سال محرومیت از فعالیتهای اجتماعی و رسانه برای آنها صادر شد.  

به گزارش جرس، اکبر امینی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به تحمل چهار سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد. همچنین وی به مدت 5 سال از عضویت در احزاب ، گروها و فعالیتهای رسانه ای و فضای مجازی محروم شد. این حکم در حالی صادر شده است که یک سال حکم تعلیقی وی نیز با تایید این حکم اجرا خواهد شد.


پژمان ظفرمند، به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به سه سال حبس تعزیری و 5 سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت‌های رسانه ای و مجازی محکوم شد.


همچنین، محمد پارسی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به تحمل دو سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و 5 سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروها و فعالیت‌های رسانه ای و فضای مجازی محکوم شد.


گفتنی است، این سه فعال جنبش سبز از بازداشت شدگان سرای اهل قلم در آبان ماه سال گذشته هستند. در تاريخ سه شنبه ۹ آبان٬ حدود ۷۰ نفر توسط نيروهای امنيتی در جلسه سرای اهل قلم بازداشت شده بودند که پس از آزادیِ بسياری از متهمان، از اين ميان ۱۷ نفر که مهدی خزعلی هم در ميان آن‌ها بود با يک دستگاه ون به زندان اوين منتقل و دو نفر ديگر نيز به نام‌های پژمان ظفرمند و مهدی کريمی در اقدامی جداگانه توسط پليس امنيت بازداشت و به اوين منتقل شدند.


از افراد بازداشت شده مهدی خزعلی همچنان در بند 209 زندان اوین بازداشت و در اعتصاب غذا به سر می برد.


فشارها و تهدیدات بر اعضای سرای اهل قلم بعد از بازداشت ها همچنان ادامه دارد و تعدادی دیگر از این اعضا به دادگاه احضار شده اند.
 

ادامه تعویق مطالبات كارگری در «نساجی درخشان» و «پوشش‌گستر»

Posted: 04 May 2013 04:21 AM PDT

جرس: مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان یزد از ادامه به تاخیر افتادن پرداخت مطالبات کارگران باقیمانده «نساجی درخشان» و «پوشش‌گستر» اردکان خبر داد.  

حسین خلیلی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: کارخانه نساجی درخشان هم اکنون حدود ۳۰ کارگر دارد که عمده این کارگران از سال ۸۳ تا کنون مطالبات خود را نگرفته‌اند.


وی با اعلام اینکه با پیگیری‌های انجام شده حدود ۳۰ درصد از مطالبات این کارگران تا شب سال نو پرداخت شده است، افزود: محل این کارخانه در پی تغییر ساختار منتقل شده و هم اکنون مشغول فعالیت است.


این مقام کارگری همچنین در خصوص وضعیت کارخانه پوشش‌گستر اردکان گفت: این واحد تولیدی در زمینه دوخت انواع روکش صندلی خودرو برای یكی از شركت‌های بزرگ خودروسازی فعالیت داشت که به ظاهر در پی اختلاف با این شرکت و بدهی معوقه به سازمان تامین اجتماعی و نظام بانکی، از فعالیت آن کاسته شده است.


خلیلی با بیان اینکه هم اکنون تعداد کارگران این واحد تولیدی از ۴۰۰ نفر به ۴۰ نفر کاهش یافته است، گفت: باقیمانده کارگران این واحد تولیدی نزدیک به یک سال حقوق و مزایای معوقه طلبکار هستند.

مسئول کانون‌هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان یزد همچنین از دستور اخیر استانداری برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران این استان خبرداد.


وی گفت: در روز نهم اردیبهشت ماه به مناسبت هفته کارگر با استاندار یزد دیداری داشتیم که در این دیدار شخص استاندار از اداره کار خواست تا بطور جدی پیگیر وصول مطالبات معوقه کارگران باشد.


به گفته این مقام کارگری در استان یزد به غیر از کارخانه‌های درخشان و پوشش‌گستر اردکان سایر واحدهای تولیدی این استان در پرداخت مطالبات معوقه خود با مشکل چندانی مواجه نیستند.


وی بابیان اینکه به دلیل مسائل مربوط به تحریم‌های اقتصادی، جهش بهای ارز و افزایش تورم بیشتر واحد‌ها در تامین مواد اولیه خود با مشکلاتی مواجه هستند، افزود: به همین دلیل بیشتر واحدهای تولیدی یزد نهایتا تا دو ماه مطالبات کارگران خود را با تاخیر پرداخت می‌کنند.


به گفته خلیلی صرف نظر از تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران هم اکنون بیشتر واحدهای تولیدی تحت تاثیر وضعیت اقتصادی موجود با ظرفیت پایین‌تری فعالیت می‌کنند بطوری که هم اکنون تعدا نوبت‌های کاری این واحد‌ها از سه شیف به یک شیفت کاهش یافته است.


مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان یزد تصریح کرد: در صورتی که مسئولان اداره کار به دستور استانداری عمل کنند مسئله پرداخت مطالبات معوقه در ۹۰ درصد واحدهای مسئله دار برطرف خواهد شد.


این مقام کارگری گفت: ۱۰ درصد دیگر شامل واحدهایی هستند که در جریان مشکلات اقتصادی اخیر با بحران‌های جدی‌تری مواجه هستند. 

فرزند آیت‌الله طاهری: وضع جسمانی پدرم لحظه به لحظه متفاوت است

Posted: 04 May 2013 04:04 AM PDT

جرس: فرزند آیت الله طاهری مام جمعه سابق اصفهان گفت: بیماری پدرم به دلیل سابقه تنگی نفس و کهولت سن تشدید شده و از زمان بستری ایشان در بیمارستان تاکنون وضع جسمانی او لحظه به لحظه متفاوت است.  

ˈمحمد حسن طاهریˈ با بیان اینکه علایم حیاتی آیت الله طاهری اکنون خوب است، تصریح کرد: رسیدگی پزشکان و کادر درمانی بیمارستان و ارائه خدمات پزشکی به وی رضایتبخش، منطقی و خوب است.

به گزارش ایرنا تأکید کرد: افراد زیادی تمایل به عیادت از پدرم دارند اما به دلیل بستری بودن وی در بخش آی سی یو(ICU) امکان ملاقات به غیر از بستگان درجه یک نیست و لذا تقاضا داریم که کسی به بیمارستان مراجعه نکند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیش از این به ایرنا گفته بود: امام جمعه سابق اصفهان بامداد یکشنبه گذشته به دلیل تشدید عارضه تنگی نفس و اختلال سطح هوشیاری در بخش آی سی یو (ICU) یکی از بیمارستانهای اصفهان بستری شده است.

دکتر ˈشاهین شیرانیˈ افزود: از زمان بستری وی در بیمارستان، یک تیم متخصص و فوق تخصص در زمینه های مختلف، کار درمان آقای طاهری را برعهده گرفتند و در چند روز گذشته هم اقدامات لازم را انجام دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: آقای طاهری پیش از این به بیماری مزمن ریه مبتلا بود که اینک به دلیل کهولت سن، شرایط جسمانی و عفونت ریوی، این بیماری تشدید شده است.