جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


شورای عالی نظامی مصر خود را صاحب قدرت فائقه اعلام کرد

Posted: 18 Jun 2012 09:11 AM PDT

جـــرس: در حالیکه کار شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری در مصر همچنان ادامه دارد، و ستادهای محمد مرسی و احمد شفیق، دو نامزد حاضر در دور دوم این انتخابات اعلام پيروزی کرده ‌اند، شورای عالی نظامی مصر در اعلامیه‌ای که پس از پایان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرده، اختیاراتی گسترده برای خود قائل شده است.


به گزارش رادیو اروپای آزاد، اين در حالی است که نتايج رسمی رای گيری هنوز اعلام نشده و به گفته يکی از مسئولان کميسيون عالی انتخابات، قرار است نتايج نهايی روز پنجشنبه اعلام شود.


در همين حال شورای عالی نيروهای مسلح، حاکم موقت مصر، اعلام کرده است که قدرت را اواخر ماه جاری ميلادی، به ریيس جمهوری منتخب واگذار خواهد کرد.


این شورا به موجب اعلامیه‌ای که منتشر کرده است خود را صاحب اختیاراتی گسترده در حوزه قانونگذاری، تعیین بودجه و همچنین فرماندهی نیروهای مسلح اعلام کرده است.


به گزارش بی بی سی، مخالفان شورای عالی نظامی این اقدام را "کودتا" توصیف کرده‌اند.


مطابق بخش‌هایی از این اعلامیه که در سایت الاهرام منتشر شده است، شورای عالی نظامی این اختیار را دارد که اعضای خود را تعیین و عضویت آنها را تمدید کند. همچنین رییس‌جمهوری حق ندارد بدون توافق شورای نظامی دستوری به نیروهای مسلح بدهد.


به این ترتیب در صورت بروز جنگ و یا ناآرامی داخلی این شورای عالی نظامی خواهد بود که در خصوص چگونگی استفاده از نیروهای مسلح تصمیم‌گیری می‌کند.


مرحله دوم انتخابات رياست جمهوری مصر، روزهای شنبه و يکشنبه، ۲۷ و ۲۸ خرداد، برگزار شد. در اين مرحله، محمد مرسی نامزد گروه اسلامگرای اخوان المسلمين و احمد شفيق آخرين نخست وزير نظام محمد حسنی مبارک ریيس جمهوری پيشين مصر با يکديگر رقابت کردند.


اعلام پيروزی شفيق

سخنگوی ستاد انتخاباتی احمد شفيق روز دوشنبه با صدور بيانيه‌ای، پيروزی او را در انتخابات رياست جمهوری اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری رويترز، سخنگوی ستاد انتخاباتی شفيق، پيروزی او درانتخابات را «خالی از هرگونه شک و ترديد» دانسته است. در اين بيانيه آمده است: «نتايج اوليه‌ای که به دست ستاد شفيق رسيده، نشان می‌دهد که او با توجه به تمام تخلف‌ها، بدون شک با نسبت حدود ۵۲درصد، پيشتاز نتايج انتخابات است.»


سخنگوی ستاد انتخابات شفيق همچنين «شگفتی» خود را از اعلام پيروزی محمد مرسی بيان کرد و آن را «ربودن نتايج انتخابات» دانست.


اخوان المسلمين: مرسی ریيس جمهوری مصر است
حزب آزادی و عدالت، بازوی سياسی گروه اخوان المسلمين، نیز صبح دوشنبه در بيانيه‌ای، پيروزی نامزد خود، محمد مرسی را در انتخابات رياست جمهوری با کسب حدود ۵۳ درصد آرا اعلام کرده بود.


محمد مرسی هم در سخنانی در جمع هوادران خود در مقر ستاد انتخاباتی اش، متعهد شد که به همراه همه مصری‌ها برای تحقق «آزادی، دموکراسی، توسعه و صلح» گام بردارد.


او همچنين افزود: "به تمام مصری‌ها در داخل و خارج، به براداران و خواهران عزيزم در جای جای مصر، چه مسلمان باشند چه مسيحی، به مصر الازهر و کليسا‌ها، به هر کس که در اين سرزمين زندگی می‌کند، درود می‌فرستم و قول می‌دهم که برای آن‌ها برادر و پدر و همچنين شهروندی همچون ديگران باشم؛ شهروندی که خواسته‌های آن‌ها خواسته‌هايش باشد. همه آن‌ها عزيزان، خانواده و قبيله من هستند."


محمد مرسی تاکيد کرد که به دنبال انتقام از هيچ کس نيست و افزود: "همه ما برای ثبات و برپايی کشوری مدنی همراه با دموکراسی و پيشرفت تلاش می‌کنيم."


کميسيون انتخابات: شمارش آرا ادامه دارد
در همین حال، ماهر البحيری عضو کميسيون عالی انتخابات رياست جمهوری مصر اعلام کرد که اين کميسيون همچنان در حال گردآوری نتايج آرای حوزه‌های رای گيری است.


او تاکيد کرد که شمارش آرا هنوز به پايان نرسيده و اظهار داشت: "آنچه ستادهای انتخاباتی اعلام می‌کنند، هيچ ارتباطی با کميسيون انتخابات ندارد. هر وقت کار شمارش آرا تمام شد، ما نتايج را اعلام خواهيم کرد."

البحيری خاطرنشان کرد که روز سه شنبه، کميسيون عالی انتخابات، شکايت‌های احتمالی ستادهای نامزد‌ها را دريافت خواهد کرد.


واگذاری قدرت به غير نظاميان
از سوی دیگر، محمد العصار عضو شورای عالی نيروهای مسلح مصر اعلام کرد که اين شورا، اواخر ماه جاری ميلادی، قدرت را به ریيس جمهوری منتخب واگذار خواهد کرد.


از زمان سرنگونی نظام حسنی مبارک، شورای عالی نيروهای مسلح، اداره موقت مصر را در دست دارد.


به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط، العصار در کنفرانسی خبری گفت: "مردم مصر شاهد واگذاری رسمی قدرت به ریيس جمهوری خواهند بود که کميسيون عالی انتخابات پيروزی او را اعلام کند."


او افزود که فرد منتخب از همه اختيارات يک ریيس جمهوری برخوردار خواهد بود.
 

هشدار رهبر جمهوری اسلامی به قدرت های جهانی در خصوص نحوه رفتار با ایران

Posted: 18 Jun 2012 08:46 AM PDT

جـــرس: همزمان با آغاز دور جددی مذاکرات اتمی میان جمهوری اسلامی و جامعه جهانی، رهبر جمهوری اسلامی با متهم ساختن غرب و قدرت های جهانی به سه دهه "توطئه علیه نظام اسلامی" اظهار عقیده کرد که در برابر جمهوری اسلامی "تکبر، خودبزرگ‌بینی و توقعات بیجا" راه به جایی نمی‌برد.


به گزارش سایت دفتر رهبری، آقای خامنه ای در دیدار مقامات حکومتی و سفیران برخی کشورهای اسلامی به مناسبت عید مبعث، "قدرت‌های جهانی" را متهم کرد که در ۳۳ سال گذشته علیه جمهوری اسلامی توطئه کرده‌اند تا ایران، به عنوان یک "نمونه زنده ایستادگی و پیشرفت در چشم دیگر ملت‌ها الگو نشود."


او گفت که پیروزی در برابر دشمن "مجاهدت و صبر می‌خواهد" و اظهار کرد: "تلاش همه سلطه‌گران برای خارج کردن ملت ایران از صحنه، این بار نیز قطعا و یقینا ناکام خواهد ماند."


آقای خامنه‌ای امروز گفته است که منشاء همه مشکلات "تسلط نظام سلطه بر جهان و وجود دو قطب سلطه‌گر و سلطه‌پذیر است."


او گفته است قدرت‌های جهانی اهمیتی به مسائل انسانی نمی‌دهند، "چنان که در قضیه مشکلات اقتصادی کشورهای غربی نیز دنیا شاهد است که قدرت‌های مسلط در پی حل مشکلات صاحبان بانک‌ها و کمپانی‌های سرمایه‌داری هستند و نه حل مشکلات مردم."


بر اساس گزارش ها، محمود احمدی‌نژاد، علی لاریجانی، و علی اکبر هاشمی رفسنجانی، از جمله حاضران در مراسم روز دوشنبه بوده‌اند.
 

توجیهات دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها درباره افزایش ناگهانی قیمت نان

Posted: 18 Jun 2012 08:46 AM PDT

جـــرس: دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها با توجیه افزایش قیمت نان در کشور، دلیل تصمیم ناگهانی دولت برای افزایش یارانه نان را به مذاکرات پنج ماه پیش دولت با مجلس در این خصوص معطوف کرد و گفت: توافق احمدی نژاد و لاریجانی در راستای دو راهکاری بود که مجلس باید در جریان تصویب بودجه پیش‌بینی می‌کرد.


به گزارش فارس، محمدرضا فرزین دلیل اختصاص یارانه ۲۸هزار تومانی واریز شده به حساب خانوار بابت یارانه نه ماه نان را نیز چنین گفت: دو سه ماه قبل از عید این بحث مطرح شد که سال بعد ممکن است قیمت‌های تضمینی افزایش پیدا کند و اگر این اتفاق بیفتد، شرکت بازرگانی دولتی ناگزیر خواهد بود گندم را به قیمت بالاتری بخرد و بنابراین قیمت نهایی آرد افزایش پیدا خواهد کرد.


وی افزود: برخی در آن زمان مطرح کردند بحث را به ستاد هدفمندی یارانه‌ها بیاورند و درباره آن تصمیم ‌گیری شود، اما من مخالفت کردم چون اصلاح قیمت نان و گندم یک بحث میان مدت بود و به پایان رسیده بود، بنابراین گفتم درباره این مسئله در ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیری شود.


دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد:‌ در عین حال با تصمیمی که در بودجه گرفته شد، قیمت تضمینی گندم از ۳۶۰ به ۴۲۰ تومان افزایش یافت. شرکت بازرگانی دولتی باید گندم را با قیمت گرانتری می‌خرید، بنابراین موضوع را به ستاد تنظیم بازار برد و تصمیم گرفتند قیمت فروش گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی افزایش پیدا کند.


فرزین افزود: قاعدتاً زمانی که در مجلس افزایش قیمت تضمینی گندم مطرح بود باید فکری برای قیمت نهایی آرد می‌شد.


وی تصریح کرد: برای این مسئله دو راه وجود داشت، یا مجلس پرداخت یارانه‌ای را بابت خرید گندم به شرکت بازرگانی دولتی تصویب می کرد تا شرکت بازرگانی دولتی گندم را بدون افزایش قیمت عرضه کند و یا یارانه‌ای را مصوب و به سازمان هدفمندی اختصاص می‌داد تا مابه‌التفاوت و افزایش هزینه خرید نان برای خانوار‌ها جبران و یارانه آن به حساب خانوار واریز ‌شود.


دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: هر دوی این راه‌ها باید مصوبه‌ای در مجلس می‌داشت که بودجه آرد را افزایش دهد و نهایتاً منجر به این شد که دکتر احمدی‌نژاد و دکتر لاریجانی مذاکره کردند و درباره راه دوم به توافق رسیدند.


فرزین با محاسبه افزایش حدود سه هزار تومانی قیمت نان در هزینه خانوارها گفت: تا پایان سال ۹ ماه باقی مانده و اگر به هر خانوار سه هزار تومان در ماه یارانه نان اختصاص پیدا کند، برای مدت ۹ ماه باقی مانده از سال ۲۷ هزار تومان خواهد شد که با احتساب ده روز مانده به پایان خرداد همان ۲۸ هزار تومانی است که به حساب خانوارها واریز شده بود.


این مقام دولتی در پاسخ به این که "مصوبه‌ای برای اختصاص این مبلغ به حساب خانوارها وجود ندارد و دولت بر چه اساسی این مبلغ را اختصاص داده است؟"، گفت: در نشست احمدی نژاد و رئیس مجلس توافق شد به سرعت لایحه دو فوریتی در این باره به مجلس ارائه و تصویب شود.


وی تأکید کرد: انجام این کار برای مدیریت فضای روانی جامعه لازم بود، دولت برخلاف بنزین و دیگر حامل‌های انرژی،بابت اصلاح قیمت نان و آرد درآمدی ندارد و ناگزیر باید اعتبار آن در بودجه دیده شود.


فرزین در پاسخ به این مطلب که "در این صورت یارانه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها چه می‌شود و اساساً کی اجرای مرحله دوم کلید می‌خورد؟"، نیز گفت: "قاعدتاً اگر بخواهیم مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها را شروع کنیم، اعتبار جدیدی اختصاص پیدا خواهد کرد و قبل از اجرای فاز دوم هدفمندی نیز اطلاع رسانی انجام خواهد شد."

 

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: برخی آزادسازی یارانه ۲۸هزار تومانی را به معنای اجرای فاز دوم هدفمندی برداشت کرده و شایعه شده که قیمت سوخت از روز شنبه افزایش می‌یاید که اینگونه نیست.

 

گزارش وضعیت دانشجویان زندانی در نشست جانبی شورای حقوق بشر

Posted: 18 Jun 2012 07:09 AM PDT

جـــرس: منابع خبری گزارش داده اند که گزارش وضعیت دانشجویان ایرانی زندانی و اخراج شده از دانشگاه در نشست جانبی شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه می شود.


به گزارش ندای سبز آزادی دراین نشست گروه های حقوق بشری ایرانی گزارشهایی از وضعیت دانشجویان زندانی،ستاره دارو اخراج شده از دانشگاه و همچنین دانشجویان بهایی ارائه می کنند.


دراین نشست که بیستم ژوئن در ژنو برگزار می شود همچین گزارشی پیرامون کلیات و آشنایی با سیستم آموزشی ایران، وزارت علوم و مدیریت دانشگاه ها ارائه می شود.


آزادی آکادمیک، آزادی بیان در دانشگاه ها، تشکل ها و نشریات، اخراج اساتید از جمله دیگر گزارشهای ارائه شده توسط سازمان های حقوق بشر برای ارائه دراین نشست است.
 

واکنش عفو بین‌الملل به اعدام اتباع ایرانی در عربستان

Posted: 18 Jun 2012 07:09 AM PDT

جـــرس: سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای اقدام عربستان به اعدام اتباع ایرانی را "توحش‌بار" توصیف کرد. عفو بین‌الملل در عین‌حال به واکنش اعتراضی ایران انتقاد کرد و تاکید ورزید، ایران خود آمار بالایی در اعدام دارد.


سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای به اعدام ۱۸ تبعه‌ی ایران به اتهام "قاچاق مواد مخدر" واکنش نشان داد.


به گزارش خبرگزاری آلمان، آن هریسون، رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقای این نهاد حقوق بشری جهانی، در اعتراض به این اقدام دولت عربستان گفت: "اعدام اتباع ایرانی در عربستان سعودی، اقدامی توحش‌بار است که یادآور دوران قرون وسطی است."


سازمان عفو بین‌الملل با تاکید بر این‌که گزارش‌ها و اسناد آن‌ها نشان می‌دهد که صدها نفر در عربستان در سال‌های اخیر اعدام شدند، تصریح کرد: "بررسی‌ها نشان می‌دهد وضعیت اتباع خارجی وخیم‌تر نیز هست و دادگاه‌ها برخوردی به مراتب تبعیض‌آمیزتر با متهمین خارجی‌تبار دارند."


به گفته‌ی مسئولان این سازمان، تعداد افرادی که در سال ۲۰۱۲ به اتهام حمل یا قاچاق مواد مخدر در عربستان اعدام شدند، نسبت به سال گذشته سه برابر شده است. در بیانیه‌ی این سازمان تاکید شده که روند برگزاری دادگاه‌های این متهمین در عربستان "عادلانه" و برمبنای "قوانین حقوقی" نبوده است. ایرانی‌های اعدام شده از حق برخورداری از وکیل نیز محروم بوده‌اند.


در بیانیه‌ی عفو بین‌الملل به نقل از هریسون تاکید شد که درباره‌ی صحت اتهام ایرانی‌ها اعدام‌شده نیز تردیدهای جدی وجود دارد.


این بیانیه تاکید دارد: "در عربستان سعودی قانون جزایی مبنی بر توافق‌ها و موازین بین‌المللی وجود ندارد و بسیاری از قضات دادگاه‌ها بر مبنای نظر و دیدگاه‌های شخصی خود حکم صادر می‌کنند."


واکنش به موضع‌گیری ایران
سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ی خود علی‌رغم محکوم کردن اقدام دولت عربستان، به موضع‌گیری مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران نیز واکنش نشان داده است.


این بیانیه می‌نویسد که واکنش مقامات ایرانی که این اقدام دولت سعودی را "وحشیانه، نماد بربریت و برخلاف موازین حقوق بشری" توصیف کردند، "حیرت‌انگیز و عجیب" است.


بیانیه‌ی عفو بین‌الملل تاکید می‌کند که آمار اعدام برای جرایم مختلف در جمهوری اسلامی ایران بعد از چین، بیش از هر کشور دیگری در جهان است.


در این بیانیه تاکید شد که در سال ۲۰۱۱ میلادی دست‌کم ۶۰۰ مورد اعدام در جمهوری اسلامی ایران برای جرایم مختلف صورت گرفت و جمهوری اسلامی ایران، خود یکی از نقض‌کنندگان موازین حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است.


این نهاد حقوق بشری تاکید دارد که اتفاقا بسیاری از اعدام‌هایی که در سال ۲۰۱۱ در ایران رخ داد، به دلیل اتهام "قاچاق مواد مخدر" بود و جمهوری اسلامی ایران در حالی اقدام عربستان سعودی را محکوم می‌کند که خود نیز کارنامه‌ی "ضد بشری" در مواجعه با این اتهام دارد.
 

تظاهرات عليه سفر احمدی نژاد به برزيل

Posted: 18 Jun 2012 07:09 AM PDT

جـــرس: بر اساس گزارش منابع بین المللی، گروه های مدافع حقوق بشر و يهوديان برزيل، روز يکشنبه در اعتراض به سفر محمود احمدی نژاد به اين کشور در طول ساحل شهر ريودوژانيرو دست به تظاهرات زدند.


احمدی نژاد قرار است برای شرکت در نشست «توسعه پايدار» که از سوی سازمان ملل برگزار می شود اواخر هفته جاری به ريودوژانيرو سفر کند. اين نشست از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد و تا روز جمعه ادامه دارد.


به گزارش رادیو اروپای آزاد، ايوانير دوس سانتوس، عضو کميسيون مبارزه با تعصب مذهبی گفته است: "ما می خواهيم دنيا بداند که نفرت مذهبی بر محيط زيست اثر منفی می گذارد و احمدی نژاد نماينده اين نفرت است. لازمه توسعه پايدار احترام به حقوق بشر است."


اين گزارش می افزايد: برخلاف تظاهرات قبلی سازماندهی شده از سوی اين کميسيون که در آن دهها هزار نفر از تمام مذاهب شرکت داشتند در راهپيمايی روز يکشنبه، مسلمانان حضور پيدا نکرده بودند.


سانتوس در اين زمينه گفت: "مسلمانان در تظاهراتی که عليه يک مسلمان ديگر باشد شرکت نمی کنند، حتی اگر با وی موافق نباشند."


شرکت کنندگان در اين تظاهرات پلاکاردهايی با خود حمل می کردند که روی آن به انگليسی نوشته شده بود: "ريو به احمدی نژاد خوشامد نمی گويد" يا «ايرانی ها دوست تان داريم."


تظاهرکنندگان شعار می دادند که "احمدی نژاد به برزيل نیا."


بر اساس گزارش های منتشره قرار بود که روز پنجشنبه و همزمان با حضور محمود احمدی نژاد در برزيل، از مجمسه های ساخته شده از روی ستون های تخت جمشيد، در شهر ريو پرده برداری شود که ادواردو پئز، شهردار اين شهر به دليل آنچه که «تاخير در آماده سازی» مجمسه ها خواند، اين مراسم را لغو کرد.


رهبران جهان قرار است در نشست ريو چشم اندازهای جهان سبزتر و راه های فقرزدايی و حفاظت از محيط زيست را مورد بحث قرار دهند.
 

درخواست یک گروه علمی بین المللی برای آزادی امید کوکبی

Posted: 18 Jun 2012 06:40 AM PDT

جـــرس: جامعه بین المللی اپتیک (SPIE) ، در سایت خود نوشته است که حکم ۱۰ سال زندان امید کوکبی، منجر شده است که نامه دومی از طرف اتحاد سازمانهای اپتیک به رهبر جمهوری اسلامی فرستاده شود.

به گزارش دانشجونیوز، در قسمتی از این نامه آماده است که ” جامعه بین المللی اپتیک مشخصا نگران تهدید آزادی های آکادمیک می باشد که بعد از محاکمه امید کوکبی به نمایش در آمد.” زندانی شدن آقای کوکبی “احتمال محرومیت محققان ایرانی در همکاری های بین المللی را افزایش می دهد.”

امید کوکبی، نخبه ایرانی ۳۰ ساله و دانشجوی مقطع فوق دکتری فیزیک اتمی در دانشگاه تگزاس آمریکا در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۳۸۹ در فرودگاه “امام خمینی” هنگام ترک کشور بازداشت شد.

کوکبی پس از ۱۵ ماه بازداشت موقت در دادگاهی تحت عنوان “دادگاه متهمان به همکاری موساد در اسراییل” به ریاست قاضی صلواتی در روز یکشنبه ۲۴ اردبیهشت ماه به ده سال حبس محکوم شد.

امضا کنندگان این نامه می گویند که ما بر این باور هستیم که دستگیری و زندانی شدن آقای کوکبی میتواند نتیجه یک سوء تفاهم از فعالیت های علمی او برای فارغ التحصیلی باشد. آنها ادامه میدهند که “تا آنجا که ما میدانیم، آقای کوکبی آموزشی در فیزیک هسته ای ندیده است، فعال سیاسی نیست، وابسته به هیچ جنبش سیاسی در ایران نیست و او تمام اتهام های وارده به خود را مستمرا رد کرده است.”

در پایان نامه امضا کنندگان ابراز امیدواری میکنند که حکومت ایران در اسرع وقت شرایط آقای کوکبی را مورد بازبینی قرار دهد و تمام اتهام های وی را لغو کرده تا این دانشجو بتواند به تحصیل خود ادامه دهد.

پیش از این یکبار امید کوکبی نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه نوشته بود و در آن از نحوه بازداشت غیرقانونیش تا مراحل بازجویی و اعتراف اجباری تحت فشار گفته بود. امید کوکبی در خصوص بازداشتش نوشته بود: در فرودگاه با اتهام شوک آور اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی کشور” بازداشت شدم و ۳۶ روز در انفرادی بودم.”

او نوشت که “کل فرآیند بازداشت، اتهام زنی و بازجویی” را غیرقانونی می داند و در نتیجه اقرارهایی که از او گرفته شده اعتباری ندارند. امید کوکبی در این نامه نوشته است: “بازجویان که در هنگام نوشتن مطالب را سطر به سطر از دستم گرفته و می خواندند، بارها جواب های نوشته شده من را با خشم و تهدید و فریاد کنار گذاشته و با در اختیار گذشتن برگه ای دیگر اجبار می کردند که مجددا آنچه را که آنها می گویند و نظر و برداشت آنهاست بنویسم که صدافسوس من نیز چنین می کردم.”

این دانشجوی نخبه ۳۰ ساله در تکه ای از نامه خود با اشاره به اینکه بازجویانش بارها تهدید به آزار خانواده اش کرده اند، نوشته بود: “تنها چیزی که فکر می کردم این بود که هر دقیقه زودتر بتوانم از او اوضاع و احوال آنها آگاه شوم و در کنار آنان باشم . (اولین تماسم با خانواده ام ۲۴ روز پس از بازداشت پس از تحمل مانورها و فشارهای روانی فراوان بازجویان و کسب کسب خشنودی آنها برقرار شد که کمتر از ۲ دقیقه طول کشید) . وقتی مشاهده می کردم که هر وقت مطالبی را که بازجویان دوست دارند می نویسم و یا آنچه آنها دیکته می کنند مکتوب می کنم ، روند تحقیق سریعتر و با فشار کمتری پیش می رود، تهدید و ارعاب کمتر است بطور خودبخودی به این نتیجه رسیدم که مطالبی بنویسم که خوشایند بازجویان باشد.”

امید کوکبی در آن نامه نوشته بود که بازجویانش گفته اند هیچ مدرکی ارائه نخواهند کرد و تاکید کرده اند که “باید خودت بگویی و اقرار کنی تا راستی آزمایی شود.
 

انهدام دو باند قاچاق اسلحه در ایران

Posted: 18 Jun 2012 05:27 AM PDT

یک مقام نیروی انتظامی خبر داد

جـــرس: جانشین فرمانده مرزبانى ناجا از انهدام دو باند قاچاق اسلحه و كشف‌۱۶تن مواد مخدر طی دو ماه‌ گذشته خبر داد.


به گزارش ایسنا، احمد گراوند همچنین گفت طی ۴۸ ساعت گذشته مرزبانان ایران علاوه بر كشف دو تن موادمخدر، دو دستگاه خودرو ِ سوارى و تعداد زیادى گوشى تلفن همراه از قاچاقچیان كشف و ضبط كردند.


جانشین فرمانده مرزبانی ناجا افزود: مرزبانان ٢۷ كلت جنگی را در منطقه هنگ مرزی قصر شیرین و ٢۷ اسلحه شكاری ۵ تیر را در هنگ مرزی ارومیه كشف و ضبط كردند.


وی همچنین از کشته شدن گروهی از اعضای جندالله در مرزهای كشور خبر داد و گفت: دوازده روز پیش یك تیم از آنها كه قصد ورود به ایران را داشتند با مرزبانان كشور درگیر شده كه خوشبختانه فرمانده این تیم به هلاكت رسید و مقدار زیادی موادمنفجره و فیتیله نیز از این افراد كشف و ضبط شد.


جانشین فرمانده مرزبانى ایران همچنین افزود برای انسداد مرزها توسط مرزبانی، اعتبارى ۱۰۳ میلیارد تومانى در نظر گرفته شده است.
 

حزب اولاند برنده اکثریت کرسی ها در پارلمان فرانسه

Posted: 18 Jun 2012 04:21 AM PDT

جـــرس: حزب سوسیالیست فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه برنده کرسی های کافی در انتخابات پارلمانی این کشور برای تشکیل یک اکثریت مطلق شده است.


به گزارش بی بی سی، نتایج نهایی هنوز اعلام نشده است اما کسب ۳۱۳ تا ۳۱۵ کرسی از ۵۷۷ کرسی پارلمانی از طرف حزب سوسیالیست قطعی به نظر می رسد.


در مقابل بنابه تخمین ها سهم حزب راست میانه "یو ام پی" که نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری سابق عضو آن بود از ۳۰۴ کرسی به ۲۱۴ کرسی افت می کند.


این نتایج شرایط بسیار مساعدی را برای برنامه افزایش مالیات و صرف هزینه های بیشتر از سوی رئیس جمهوری فرانسه مهیا می کند.


این نتایج بدان معنی است که سوسیالیست ها مجبور نخواهند بود برای پیش بردن برنامه هایشان برای استخدام کارمندان بیشتر توسط دولت و دور شدن از تاکید بر برنامه های ریاضتی که بخشی از طرح های مالی اتحادیه اروپاست، به حزب سبز یا چپ های افراطی تکیه کنند.


رای گیری روز یکشنبه دومین دور انتخابات دو مرحله ای پارلمانی بود و مشارکت در آن ۵۵.۹ درصد بود. پس از دور اول انتخابات، نتایج ۳۶ کرسی از مجموع ۵۷۷ کرسی قطعی شده بود که سوسیالیست ها و متحدان آنها ۲۵ کرسی را از آن خود کرده بودند.


کریستیان فریزر خبرنگار بی بی سی در پاریس می گوید که حزب "یو ام پی" نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری سابق که اکنون رهبری ندارد روز بدی داشت.


آقای اولاند گفته است که اولویت های او علاوه بر تلاش برای مرمت اقتصاد حوزه یورو، عقب انداختن برنامه توازن بودجه تا سال ۲۰۱۷، افزایش درآمد بر مالیات و استخدام ۶۰ هزار آموزگار تازه است.


سنای فرانسه پیش از این در کنترل سوسیالیست ها و متحدان آنها بود.
 

 

اعلام سه گام ایران راهبردی در دور اول مذاکرات با ١+۵

Posted: 18 Jun 2012 03:30 AM PDT

جـــرس: یک دیپلمات نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران گفت این تیم در دور اول مذاکرات در مسکو یک راهبرد سه گامی را در پیش گرفته است.


به گزارش الف، در حالی که بیش از چند دقیقه از آغاز دور اول مذاکرات ایران و گره 1+5 در هتل گولدن رویال مسکو نمی گذرد، یک دیپلمات که عضو هیئت ایرانی در مسکو محسوب می شود، گفت: "1+5 در دور اول مذاکرات با یک رهیافت منسجم از جانب تیم ایران مواجه خواهد شد."


وی اضافه کرد: "یران یک راهبرد مذاکراتی 3 گامی را در این مذاکرات در پیش خواهد گرفت. گام اول از این راهبرد انتقاد از فرصت سوزی یک ماهه گروه 1+5 از مذاکرات بغداد به این سو و عدم برگزاری نشست معاونین است."


این منبع گفت: "1+5 کاملا در این باره توجیه خواهد شد که به این ترتیب به امکان پیشرفت در مسکو ضربه زده است."


دیپلمات ایرانی که نخواست نامش فاش شود، گام دوم راهبرد ایران را «ورود جدی و محتوایی به بحث درباره محور مدنظر 1+5» نامید و گفت: "ایران پاسخ هایی روشن، مستند و مبتنی بر ان. پی .تی به پیشنهادهای غرب آماده کرده است که به تفصیل برای تیم 1+5 توضیح داده خواهد شد».


وی این امر را روشن ترین دلیل بر جدیت ایران در مذاکرات مسکو دانست.


این عضو هیئت ایرانی در مسکو در ادامه اضافه کرد: "گام سوم راهبرد ایران تبیین 5 محور پیشنهادی ایران در بغداد به نحو تفصیلی تر و روشن تر است تا پای بندی گروه 1+5 به تعهد خود درباره درگیر شدن در بحث جدی درباره این موارد به آزمون گذاشته شود."